Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:27

sapphire

Die-hard pruts0r

IK draai nu sinds kort Temaseks unofficial CM 11 en ben redelijk tevreden. Camera problemen waren de hoofd reden dat ik van AOSP roms weer terug was gegaan naar Sammy based (Ultima) +Xposed. Ultima is voor mij een goede combi tussen de stabiliteit en goede drivers en wat AOSP features maar ik miste weer teveel dingen omdat die maar op 4.1 bleef hangen.

Vorige week dus Temasek's rom geprobeerd en CM is best nice al vind ik de accu duur wel tegenvallen, maargoed ik haalde ook echt lang met Ultima V15 en Yank555.lu kernel. Ik kon met mijn gebruik 2 dagen met een accu doen nu 1 ruime dag wat inhoud dat ik toch elke dag moet laden :(

Dus nu twijfel of ik Ultima V16 pak of lekker bij CM blijf, Snelheid, quit hours, dagdromen maar vooral de mail app uit CM zijn zó lekker. Uiterlijk maakt me weinig uit, gooi toch Nova en eigen dingetjes erop.

Één ding is zeker ik koop nooit meer een samsung tenzij er een play editie voor die telefoon is, blijft gedoe met custom roms voor de S3 :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

melvinnie schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 20:19:
Hoe doet Omni het qua accuduur? Ik zit nu echt enorm te twijfelen of ik de overstap moet maken van mijn vertrowde CM :P
Bij mij had omni min of meer dezelfde battery life als stock, terwijl CM het een stuk slechter deed bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoma666
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-07-2022
Één ding is zeker ik koop nooit meer een samsung tenzij er een play editie voor die telefoon is, blijft gedoe met custom roms voor de S3 :(
Blijft op zich wel prima hardware hoor die Samsung Galaxies... Volgende keer kijk ik echter ook naar een meer generieke Snapdragon based telefoon of wat er tegen dan populair is van SOC.
Kans is eigenlijk zeer groot dat ik gewoon de volgende Nexus telefoon koop op voorwaarde dat ie standaard 32GB is. Echt zonde om zo'n leuke ROM te moeten laten liggen omwille van driverissues. Anyway misschien één dezer Omni Rom proberen (als ik nog eens wat zin in geklooi heb). Voorlopig wil ik gewoon foto's kunnen maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Als die ook nog camera bad camera issues heeft op stock rom dan is het een gevalletje garantie.
Zolang de accu in het toestel zit staat een gedeelte van de hardware in de slaapstand. Meen dat iets van 5 mA uit de accu slurpt in de uit stand.

kwoot Yoma666

Als hij in "Can't connect to camera" status stond, dan kon ik zelfs op stock rom geen verbinding met de camera meer maken tot ik ook de "lang uit" methode toepaste.

[ Voor 7% gewijzigd door RAAF12 op 03-01-2014 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 13:45:
deze voormiddag en een stuk van de namiddag gezocht achter een downloadbare link voor mijn rom van mijn Galaxy SIII GT-I9300 (i9300xxella Belgium). Tal van geblokkeerde links.
Ik wil nl de originele software van rom installeren daar ik het toestel doorverkoop.
Ik zag dat je problemen had met Kies. Na de download van de herstelfirmware reboot de telefoon en blijft hangen op het Samsung logo?

De batterij eruit, erin en dan opstarten met 3 toetsen ingedrukt. Vervolgens terugzetten en wipen naar fabrieksdefaults en cache wissen.
Daarna rebooten en werkt de fone. Laatste versie is 4.3 Jelly Bean als je Kies wil gebruiken alleen Kies3 werkt met 4.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:27

sapphire

Die-hard pruts0r

Yoma666 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:54:
[...]

Blijft op zich wel prima hardware hoor die Samsung Galaxies... Volgende keer kijk ik echter ook naar een meer generieke Snapdragon based telefoon of wat er tegen dan populair is van SOC.
Kans is eigenlijk zeer groot dat ik gewoon de volgende Nexus telefoon koop op voorwaarde dat ie standaard 32GB is. Echt zonde om zo'n leuke ROM te moeten laten liggen omwille van driverissues. Anyway misschien één dezer Omni Rom proberen (als ik nog eens wat zin in geklooi heb). Voorlopig wil ik gewoon foto's kunnen maken :P
De hardware is ook prima, alleen de ondersteuning van Samsung wbt. drivers voor de AOSP community niet ;)

Maargoed Temaseks unofficial gaat denk binnenkort weer weg, nu al voor de 2e keer in 1 week dat ik de accu in 1 dag leeg trek zonder echt veel meer bijzonders dan voorheen te doen. Erg irritant als je telefoon savonds uitvalt als je o ppad bent :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 22:25:
[...]

Ik zag dat je problemen had met Kies. Na de download van de herstelfirmware reboot de telefoon en blijft hangen op het Samsung logo?

De batterij eruit, erin en dan opstarten met 3 toetsen ingedrukt. Vervolgens terugzetten en wipen naar fabrieksdefaults en cache wissen.
Daarna rebooten en werkt de fone. Laatste versie is 4.3 Jelly Bean als je Kies wil gebruiken alleen Kies3 werkt met 4.3
De download lukt, daarna herstart de telefoon en zie je het groene android logo en blijft ondertussen de voortgangsindicator van Kies op 0% staan. Probleem is dat dat terugzetten zelfs niet lukt. De telefoon of software Kies blijft telkens hangen. Er komt in windows gn melding dat Kies niet reageert.
O ja, en de 3 toetsen die ik gebruik zijn volume up, home, ON en in het daaropvolgende scherm kies ik voor de 1ste optie (dacht dat het iets met wissen te maken had, right?)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2014 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoma666
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-07-2022
RAAF12 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 18:29:
Als die ook nog camera bad camera issues heeft op stock rom dan is het een gevalletje garantie.
Zolang de accu in het toestel zit staat een gedeelte van de hardware in de slaapstand. Meen dat iets van 5 mA uit de accu slurpt in de uit stand.

kwoot Yoma666

Als hij in "Can't connect to camera" status stond, dan kon ik zelfs op stock rom geen verbinding met de camera meer maken tot ik ook de "lang uit" methode toepaste.
Zou je denken... Alleen : eens ik de camera met stock rom terug aan de praat krijg blijft ie gewoon ok. Dit probleem kwam ook nooit voor op stock rom. Er is hardwarematig niks mis met mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19
OMNI draait hier weer een klein weekje uitstekend :)

Auto updates gaan vlekkeloos zolang je TWRP als recovery gebruikt en batterij duur is tot nu toe vergelijkbaar met stock. Ook nog geen camera problemen gehad, de fix lijkt dus al meegebakken te zijn met de laatste nightly's.

Wat trouwens heel erg opvallend is, is dat Google Chrome zo heerlijk soepel draait op OMNI. Op de stock rom was het een vreselijk trage browser die niet vooruit te branden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 10:40:
[...]

De download lukt, daarna herstart de telefoon en zie je het groene android logo en blijft ondertussen de voortgangsindicator van Kies op 0% staan. Probleem is dat dat terugzetten zelfs niet lukt. De telefoon of software Kies blijft telkens hangen. Er komt in windows gn melding dat Kies niet reageert.
O ja, en de 3 toetsen die ik gebruik zijn volume up, home, ON en in het daaropvolgende scherm kies ik voor de 1ste optie (dacht dat het iets met wissen te maken had, right?)
Probeer eens de laatste Kies versie en zet de USB foutopsporingsmodus op de telefoon aan. Weet je zeker dat de originele dikke USB kabel wordt gebruikt?
Het moet gewoon werken maar waar het fout gaat kan ik zo niet beoordelen.
Ik heb net voor de grap ff Samstock erop gezet en het werkt bij mij wel vlekkeloos. De installatie dan.
Was ff vergeten hoe Touchwizzard eruit zag :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 21:46:
[...]

Probeer eens de laatste Kies versie en zet de USB foutopsporingsmodus op de telefoon aan. Weet je zeker dat de originele dikke USB kabel wordt gebruikt?
Het moet gewoon werken maar waar het fout gaat kan ik zo niet beoordelen.
Ik heb net voor de grap ff Samstock erop gezet en het werkt bij mij wel vlekkeloos. De installatie dan.
Was ff vergeten hoe Touchwizzard eruit zag :o
Idd, ik heb de originele usb-kabel gebruikt.
Het is de laatste versie van Kies (want voordien gebruikte ik het niet), versie: 2.6.1.13105_7
USB-foutopsporingsmodus stond geactiveerd.
USB-poorten werken allemaal van pc
Downloaden/uploaden gaat supersnel, dus aan het netwerk kan het ook al niet liggen

Zie hier in een comment op volgende link (http://androidfact.com/update-galaxy-s3-through-kies/) staan: SIM kaart uithalen en opnieuw proberen. Ik betwijfel het, maar zal het later op de dag doen. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Kun je niet het zip-bestand op de sd-kaart zetten en de stock rom flashen vanuit de recovery modus? Kies is dan gewoon niet nodig.

Ik zie allemaal positieve verhalen over de OMNI rom... Zelf draai ik nu de unofficial CM11 nightly van 23 december. Mét de 10.2 camera fix, heb ik geen enkel probleem meer. Slechts één keer last gehad van een freeze, daarna niet meer terug gekomen.

Ik kijk het nog even aan, wellicht anders over op OMNI, want de accuduur valt toch wel tegen. Bij wat intensiever gebruik is de batterij 's avonds toch wel leeg...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:46

Creesch

bla bla!

Nyarlathotep schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:49:
Kun je niet het zip-bestand op de sd-kaart zetten en de stock rom flashen vanuit de recovery modus? Kies is dan gewoon niet nodig.
Hij wil zo ver ik begrepen heb compleet terug naar stock (volgens mij voor verkoop) dat is op die manier niet mogelijk aangezien de s3 dan registreert dat er eerder met de telefoon gerommeld heeft. Daardoor zou de telefoon niet meer automatisch kunnen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 09:50:
[...]

Zie hier in een comment op volgende link (http://androidfact.com/update-galaxy-s3-through-kies/) staan: SIM kaart uithalen en opnieuw proberen. Ik betwijfel het, maar zal het later op de dag doen. Ik hou jullie op de hoogte.
Er zijn in Kies twee mogelijkheden tot herstel
noodherstel (met code)
firmware upgraden

Bij firmware upgraden geef je het toesteltype en het serienummer in. Dat moet gewoon werken. Bij mij stond de flashcounter op 5 maar dat maakt niks uit. De stockrom overschrijft het gehele interne geheugen. Wel even wipen en de cache legen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:34:
[...]

Er zijn in Kies twee mogelijkheden tot herstel
noodherstel (met code)
firmware upgraden

Bij firmware upgraden geef je het toesteltype en het serienummer in. Dat moet gewoon werken. Bij mij stond de flashcounter op 5 maar dat maakt niks uit. De stockrom overschrijft het gehele interne geheugen. Wel even wipen en de cache legen.
Heb net het updaten (die tip zonder sim-kaart) onderbroken, hetzelfde probleem. Was al 4 uur bezig en blijft constant hangen bij firmware voorbereiden (de download was wel gelukt)
Met je nieuwe tip (firmware upgraden) moet ik helemaal geen toesteltype en serienummer ingeven. Het downloaden gaat automatisch, maar ook hier blijft hij opnieuw hangen bij "firmware voorbereiden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:50:
[...]

Heb net het updaten (die tip zonder sim-kaart) onderbroken, hetzelfde probleem. Was al 4 uur bezig en blijft constant hangen bij firmware voorbereiden (de download was wel gelukt)
Met je nieuwe tip (firmware upgraden) moet ik helemaal geen toesteltype en serienummer ingeven. Het downloaden gaat automatisch, maar ook hier blijft hij opnieuw hangen bij "firmware voorbereiden".
Dan klopt daar iets niet, want het werkt alleen goed als je het typenummer en serienummer verplicht moet ingeven.
Verwijder Kies helemaal en down die opnieuw, als je dan nog geen type en S/N moet geven probeer een andere computer. Dan zitten er blijkbaar nog oude stubs in je Windows bak.
Een geroote s3 mag niet door Kies als een standaard fone herkend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 18:06:
[...]

Dan klopt daar iets niet, want het werkt alleen goed als je het typenummer en serienummer verplicht moet ingeven.
Verwijder Kies helemaal en down die opnieuw, als je dan nog geen type en S/N moet geven probeer een andere computer. Dan zitten er blijkbaar nog oude stubs in je Windows bak.
Een geroote s3 mag niet door Kies als een standaard fone herkend worden.
YES, is ge-upgrade!
Heb idd een andere pc gebruikt. Heb wederom NIET een serienummer en/of type of imei moeten ingeven.
Ik kon gewoon updaten, het proces laten lopen en mijn hart vastgehouden bij het venstertje of stapje waar de andere pc altijd bleef hangen. Gelukkig liep die redelijk snel verder (de progress bar).
Ik begon stilaan de moed te verliezen, maar bedank RAAF12 voor de volharding en tip(s)! Duizend maal dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Mooi dat het gelukt is! Als het goed is heb je nu Android 4.3 erop met kernel 3.0.31 van 26-11-2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxGraylin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09-2019
Draai nu een Cyanogen 10.2 draait als een tiet. Samsung wat doen jullie toch met jullie installatie? 4.3 stock er op gehad maar dit is tien keer beter. Zag er tegenop om het te installeren maar toen zag ik dat het toch erg eenvoudig kan. Appje downloaden en programmaatje op de pc en gaan. Niks rooten downloadmode-toestanden. Gaat allemaal vanzelf. tip voor de luie tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ga ook maar eens overstappen naar OmniRom. Heb alleen wel een vraag: waar haal je de g-apps vandaan en hoe zorg ik ervoor dat die zo licht mogelijk zijn (ik wil vooral de store, de rest doe ik zelf wel)?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
rodie83 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:50:
Ik ga ook maar eens overstappen naar OmniRom. Heb alleen wel een vraag: waar haal je de g-apps vandaan en hoe zorg ik ervoor dat die zo licht mogelijk zijn (ik wil vooral de store, de rest doe ik zelf wel)?.
Al eens gekeken in het betreffende XDA forum? Daar staat namelijk precies in wat je nodig hebt en wat je allemaal moet doen :)

Linkje: http://forum.xda-develope...hp?p=47393520&postcount=1

[ Voor 9% gewijzigd door Miki op 06-01-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Miki schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:14:
[...]

Al eens gekeken in het betreffende XDA forum? Daar staat namelijk precies in wat je nodig hebt en wat je allemaal moet doen :)

Linkje: http://forum.xda-develope...hp?p=47393520&postcount=1
Ha bedankt, ik had de PA-G-apps al gevonden maar wist niet helemaal zeker of dat de goede was. Nu draaiende op de laatste nightly. Eerste indruk is goed, al missen er nog wat vertalingen, maar goed, dat is niet zo erg.

Ik had overigens gelezen dat je TWRP het beste kon gebruiken als recovery. Nu had ik TWRP geflashed via root flasher (GooManager deed wel zeggen succesvol, maar overschreef niks), maar met de laatste versie faalde wel mooi het installeren van Omni. Vervolgens maar weer Philz Touch 6 teruggezet (ook laatste versie) en daarmee ging het vervolgens prima. Hopelijk gaat Philz ook gewoon goed om met updates :)

Overigens: ik mis een SU app in Omni, moet je die zelf bijflashen?

[ Voor 7% gewijzigd door rodie83 op 06-01-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
rodie83 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:30:
[...]

Ha bedankt, ik had de PA-G-apps al gevonden maar wist niet helemaal zeker of dat de goede was. Nu draaiende op de laatste nightly. Eerste indruk is goed, al missen er nog wat vertalingen, maar goed, dat is niet zo erg.

Ik had overigens gelezen dat je TWRP het beste kon gebruiken als recovery. Nu had ik TWRP geflashed via root flasher (GooManager deed wel zeggen succesvol, maar overschreef niks), maar met de laatste versie faalde wel mooi het installeren van Omni. Vervolgens maar weer Philz Touch 6 teruggezet (ook laatste versie) en daarmee ging het vervolgens prima. Hopelijk gaat Philz ook gewoon goed om met updates :)

Overigens: ik mis een SU app in Omni, moet je die zelf bijflashen?
Ik ben niet zo een fan van android apps om je roms te regelen. Ik zou TWRP gewoon even flashen met Odin, tarfile kun je hier vinden http://techerrata.com/browse/twrp2/i9300

Verder heb je root(SU) niet nodig tenzij je specifieke apps gebruikt die deze rechten nodig heeft. Als je het toch wilt hebben is het inderdaad erbij flashen, supersu wel te verstaan :)

Linkje: http://download.chainfire.../UPDATE-SuperSU-v1.86.zip

Ps. het zijn nightlies en de rom is nog echt vrij "vers" dus het is nogal logisch dat de vertalingen nog niet helemaal in orde zijn. Gelukkig wordt er wel steeds meer vertaalt, hou de changelog maar eens in de gaten.

[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 06-01-2014 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Miki schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:29:
[...]

Ik ben niet zo een fan van android apps om je roms te regelen. Ik zou TWRP gewoon even flashen met Odin, tarfile kun je hier vinden http://techerrata.com/browse/twrp2/i9300

Verder heb je root(SU) niet nodig tenzij je specifieke apps gebruikt die deze rechten nodig heeft. Als je het toch wilt hebben is het inderdaad erbij flashen, supersu wel te verstaan :)

Ps. het zijn nightlies en de rom is nog echt vrij "vers" dus het is nogal logisch dat de vertalingen nog niet helemaal in orde zijn. Gelukkig wordt er wel steeds meer vertaalt, hou de changelog maar eens in de gaten.
Ha Miki, ondertussen weer een stapje verder. Via Mobile Odin ondertussen de laatste versie van TWRP geflashed en die doet het prima. Overigens kreeg ik zonet een OTA update binnen (naar nightly van 6-1), telefoon reboot na downloaden en bevestigen netjes in recovery TWRP, probeert de update te installeren, maar installeert vervolgens niks (foutmelding). Handmatig de .zip geselecteerd uit de delta map en geflashed en dat deed het vervolgens wel. Doe ik iets fout, of?

Inderdaad ook gemerkt dat je bij updaten root breekt. SuperSu flashen is verder geen probleem, staat als standaard zipbestand op m'n SD kaartje.Was enkel even verbaasd dat het er niet standaard in zit, was ik wel gewend van CM, vandaar ;)

Edit: En qua vertalingen - no probs. Ben ik wel gewend van de nightlies van CM - kan ik me niet zo aan storen. Als ik de ROM wat langer draai zal ik m'n ervaringen nog wel even mededelen. Het was in in elk geval weer een leerzaam dagje flashen :). Enne, nogmaals bedankt voor de hulp _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door rodie83 op 06-01-2014 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Omdat mijn vrouw klaagt over het batterij misbruik van haar S3 (sinds gisteren 4.3) ga ik hem morgen maar onderhanden nemen en er een andere rom op zetten.

Ik heb al wat opgezocht en heb al een andere S3 onderhanden genomen dus ga morgen deze maar eens aanpassen. Batterij gaat nog geen dag mee !

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
rodie83 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 23:12:
[...]

Ha Miki, ondertussen weer een stapje verder. Via Mobile Odin ondertussen de laatste versie van TWRP geflashed en die doet het prima. Overigens kreeg ik zonet een OTA update binnen (naar nightly van 6-1), telefoon reboot na downloaden en bevestigen netjes in recovery TWRP, probeert de update te installeren, maar installeert vervolgens niks (foutmelding). Handmatig de .zip geselecteerd uit de delta map en geflashed en dat deed het vervolgens wel. Doe ik iets fout, of?

Inderdaad ook gemerkt dat je bij updaten root breekt. SuperSu flashen is verder geen probleem, staat als standaard zipbestand op m'n SD kaartje.Was enkel even verbaasd dat het er niet standaard in zit, was ik wel gewend van CM, vandaar ;)

Edit: En qua vertalingen - no probs. Ben ik wel gewend van de nightlies van CM - kan ik me niet zo aan storen. Als ik de ROM wat langer draai zal ik m'n ervaringen nog wel even mededelen. Het was in in elk geval weer een leerzaam dagje flashen :). Enne, nogmaals bedankt voor de hulp _/-\o_
Er zijn wat kleine problemen met het auto update systeem. Vaak lost het zich op door de laatste TWRP 2.3.6.1 opnieuw te flashen, liefst via Odin of Heimdall vanaf de PC. Wat ook nog kan is dat als je een SD kaartje in je S3 hebt zitten je even in TWRP aan moet geven dat je de "interne" sdcard gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Sc0rPi0N schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 00:17:
Omdat mijn vrouw klaagt over het batterij misbruik van haar S3 (sinds gisteren 4.3) ga ik hem morgen maar onderhanden nemen en er een andere rom op zetten.

Ik heb al wat opgezocht en heb al een andere S3 onderhanden genomen dus ga morgen deze maar eens aanpassen. Batterij gaat nog geen dag mee !
Een beetje afhankelijk van wat je doet is een dag niet abnormaal hoor. Voor je met allerlei moeilijke dingen gaat klooien (ok een rom flashen is niet moeilijk), kan je ook proberen een factory reset te doen en daarna zoveel mogelijk ongebruikte dingen uitzetten via instellingen - app beheer. Volgens mij levert dat meer op dan een willekeurige custom rom installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Miki schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 01:20:
[...]

Er zijn wat kleine problemen met het auto update systeem. Vaak lost het zich op door de laatste TWRP 2.3.6.1 opnieuw te flashen, liefst via Odin of Heimdall vanaf de PC. Wat ook nog kan is dat als je een SD kaartje in je S3 hebt zitten je even in TWRP aan moet geven dat je de "interne" sdcard gebruikt.
Aaaah de optie bij "Mount" - Storage op Internal Storage zetten? Daar stond ie namelijk inderdaad nog op de MicroSD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Zijn er nog meer mensen die incidenteel problemen hebben met het Android-toetsenbord in de Cyanogen 11 nigthlies? In Portrait mode gaat alles goed, maar in landscape ben ik soms een deel van mijn toestenbord kwijt. Na een reboot werkt het weer allemaal prima.

Meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
rodie83 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:01:
[...]

Aaaah de optie bij "Mount" - Storage op Internal Storage zetten? Daar stond ie namelijk inderdaad nog op de MicroSD kaart.
Volgens mij moet dit de oplossing zijn, de delta update wordt namelijk gedownload naar het interne geheugen. Vanavond met de nieuwe nightly weten we het zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

Waar zien jullie changelogs van Omni? Ik kan ze niet vinden :$

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWin
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:10

DaWin

beep boop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier geen problemen vooralsnog met CM11, draai het al een tijdje en mocht het nodig zijn kun je gewoon je eigen CM11 builden met cherriepicking van:

http://review.cyanogenmod.org/#/c/54818/
http://review.cyanogenmod.org/#/c/54817/
http://review.cyanogenmod.org/#/c/54690/

Qua echt toestelspecifieke zaken is het inderdaad wel rustig maar er zijn wel mensen bezig met maintainen van de i9300. Dit is toestel is drama en zal altijd drama blijven. Het is niet voor niks dat bepaalde personen al ver voor al dit gedoe hun handen van de i9300 af hebben getrokken (en terecht).

Overigens betekend het niet dat er niks wordt gemerged voor de i9300, de framework/vendor zaken worden nog gewoon dagelijks merged. Wellicht niet altijd helemaal goed zichtbaar (het is stil onder android_device_samsung_i9300).

Voor mij in ieder geval geen probleem te moeten leven met de known issues, heb verder niet meer nodig.
Ben van plan zelf deze nog even aan te houden en binnenkort maar weer een SGS1 te nemen en ernaast een NEXUS 5. Damn wat was die SGS1 een top toestel zeg _O_, kan NIKS tegen op :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:48:
Voor mij in ieder geval geen probleem te moeten leven met de known issues, heb verder niet meer nodig.
Ben van plan zelf deze nog even aan te houden en binnenkort maar weer een SGS1 te nemen en ernaast een NEXUS 5. Damn wat was die SGS1 een top toestel zeg _O_, kan NIKS tegen op :+.
Voor die tijd, zeker met de juiste custom, was het top. Nu is het natuurlijk een gedateerd toestel dat moeite zal hebben met de hedendaagse aps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:48:
Hier geen problemen vooralsnog met CM11, draai het al een tijdje en mocht het nodig zijn kun je gewoon je eigen CM11 builden met cherriepicking van:

http://review.cyanogenmod.org/#/c/54818/
http://review.cyanogenmod.org/#/c/54817/
http://review.cyanogenmod.org/#/c/54690/

Qua echt toestelspecifieke zaken is het inderdaad wel rustig maar er zijn wel mensen bezig met maintainen van de i9300. Dit is toestel is drama en zal altijd drama blijven. Het is niet voor niks dat bepaalde personen al ver voor al dit gedoe hun handen van de i9300 af hebben getrokken (en terecht).

Overigens betekend het niet dat er niks wordt gemerged voor de i9300, de framework/vendor zaken worden nog gewoon dagelijks merged. Wellicht niet altijd helemaal goed zichtbaar (het is stil onder android_device_samsung_i9300).

^Weinig aan toe te voegen.

Ik weet vrijwel zeker dat CM straks een pull doet en alle code aangaande i9300 van OMNI binnenhengelt. Is ook niets ergs aan, is ook gebeurd toen ze begonnen maar dan andersom van CM :)

De positieve ervaringen met de S1 en S2 bij familie en vrienden hebben mij vorig jaar overgehaald om een S3 te nemen. Helaas blijken zoals wel vaker dat resultaten uit het verleden geen garantie bieden voor de toekomst. Het was mijn eerste Samsung en daarmee ook direct mijn laatste. De legendarische onbreekbaarheid van de S1 en S2 is niets van waar gebleken en ook de samenwerking met Cyanogenmod bleek één grote reclamestunt te zijn geweest. Gelukkig hoef ik nog maar 5 maanden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hier nu een S3 voorzien van laatste omni maar waar ik eerst root toegang had is die nu weg. SuperSU zegt dat de binaries bijgewerkt moeten worden maar dat werkt ook niet :(

Verder werkt mijn micro sd kaart niet meer (16gb) een andere doet het wel.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Sc0rPi0N schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:22:
Hier nu een S3 voorzien van laatste omni maar waar ik eerst root toegang had is die nu weg. SuperSU zegt dat de binaries bijgewerkt moeten worden maar dat werkt ook niet :(

Even supersu vanaf de site van Chainfire trekken en die flashen in de recovery, dan verwacht ik dat hij wel weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online

Zie voor SuperSu dit bericht van Miki:
Miki schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:29:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki

Wat betreft je SD kaartje is de kans groot dat deze is geformateerd met exfat. Standaard is exfat niet meegebakken in de rom.
Hoe te fixen, zie hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2575966

Verder moet je je er wel een even in verdiepen en anders kun je beter wegblijven van custom roms. Als je niet weet wat je aan het doen bent kun je je toestel ernstig beschadigen namelijk. Vat dit niet persoonlijk op, maar het baart me ernstig zorgen dat er zo simpel gedacht wordt over flashen en gebruik van custom roms. Even tooltje hier, appje daar en dan plots werkt het niet en ontstaan er de problemen.

OMNI algemeen: http://forum.xda-developers.com/omni
OMNI i9300 specifiek: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2487507

[ Voor 17% gewijzigd door Miki op 07-01-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ben wel redelijk thuis hoor in flashen. Heb hier een zooi HD2 's ook omgezet van WP6.5 naar Android.

Alleen dit is mijn tweede Samsung welke e.a. net weer op een andere manier werkt. Zal nog eens kijken voor die sd kaart. Mogelijk dat een andere kaart ook dit probleem heeft.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:59:
Ben wel redelijk thuis hoor in flashen. Heb hier een zooi HD2 's ook omgezet van WP6.5 naar Android.

Alleen dit is mijn tweede Samsung welke e.a. net weer op een andere manier werkt. Zal nog eens kijken voor die sd kaart. Mogelijk dat een andere kaart ook dit probleem heeft.
Vat het niet persoonlijk op hoor, het is meer dat als je je er even in verdiept dat je veel probleempjes zelf kan verhelpen. Ik ben ook niet helderziende en zoek ook alles op en uit. Ik zie nu maar al te vaak dat er even een appje/tooltje gebruikt wordt en dan achteraf vragen gaan stellen omdat ze totaal geen benul hebben wat ze allemaal gedaan hebben.
My bad, dank voor de fix :)

[ Voor 12% gewijzigd door Miki op 07-01-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Miki schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:24:
[...]

Vat het niet persoonlijk op hoor, het is meer dat als je je er even in verdiept dat je veel probleempjes zelf kan verhelpen.
Heb inderdaad even gelezen hoe of wat en zelf e.a. gedaan. Heb daar zelf ook een hekel aan.
Het was nu dat ik ineens na de nieuwste omni geen root meer had terwijl ik dat daarvoor wel had. En ja ik heb toen maar gelijk hier de vraag gesteld zonder nog even te zoeken :X . Verder denk ik dat de flash card toch defect is. Geeft geen enkel teken van leven. :/

[ Voor 6% gewijzigd door Frostbite op 07-01-2014 13:30 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Sc0rPi0N schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 00:17:

Kan ik inkomen. Samstock 4.3 is een batterijzuiper. Nieuwe CM11 snapshot (geen nightly) werkt trouwens prima. Ook zijn de cameraprobs nu opgelost.
Wat niet werkt en ook niet zal werken de komende tijd is de USB > HDMI aansluiting en geen FM radio.
Als je dat niet mist is het een prima ROM. Voorlopig update ik niet naar een nieuwere nightly. Die hebben weer nieuwere bugs <G>
Als een SD card defect lijkt stop ik hem via een verloopje in een laptopslot een format ik hem op FAT32 als dat niet werkt is het > device0

[ Voor 8% gewijzigd door RAAF12 op 07-01-2014 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb nu een paar dagen Omni draaien en ik ben er alles behalve tevreden over. Het eerste vervelende is dat je SuperSU weg is na het updaten, dit kan makkelijk opgelost worden maar dat kost weer extra tijd. Ook heb ik na het updaten het probleem dat apps geen write rechten meer hebben naar de sd-kaart. Chrome kan bijvoorbeeld niets meer downloaden. Na een her-installatie lukt dat uiteraard wel, maar dan moet ik iedere app steeds opnieuw installeren.

De batterij houd het wel redelijk uit, dat is wel een pluspunt maar ik ga terug richting CM, daar heb ik al maanden geen problemen mee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Never change a winning team. :D
Ikzelf heb net het omgekeerde. Slechte ervaringen met CM en uitstekende met Omni (op dat SuperSU na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Geen SuperSU problemen hier bij Omni, één keer vastzetten door in-app 'n optie aan te klikken en verder nergens last van.

Ook verder geen write problemen o.i.d. Af en toe wat mee drain, maar bij 'n volgende nightly is dat weer verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

Er is ook een mapje FlashAfterUpdate bij OmniROM, daar zet je supersu.zip in en dan flasht hji hem netjes na iedere nightly.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft lang geduurd. 2 weken en ik ben TouchWiz beu. Ik zit nu op 4.3, maar zou graag terug naar Omni gaan. Nu heb ik echter iets gelezen over Knox enzo en dat je dat niet kunt resetten. Ik zie het nergens staan op mijn S3?

Mijn vraag is eigenlijk of ik gewoon kan rooten, recovery flashen, Omni flashen uitgaande van de stock 4.3 zonder garantie te verliezen (als ik natuurlijk triangle away doe en stock rom flash)? Is er in dat opzicht iets veranderd buiten 4.1.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Knox zit er bij mijn weten niet op, dus je kunt zonder problemen aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Je kan kijken of je KNOX hebt, door in download mode te starten.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 19:15
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2603155

[4.4.2] I9300 AOSP NeatROM

Kan deze echt aanraden. Zat onlangs nog op 6.2 versie van Android 4.3 van NeatRom. Moet zeggen dat de NeatROM naar mijn mening nu overduidelijk de beste ROM is voor je S3. Sale de developer is erg actief en deze ROM is erg snel, stabiel en hebben ook hele goede battery prestaties.

De AOSP 4.4.2 ben ik erg gelukkig mee. Heb hem nu ongeveer 24 uur draaien en ben aardig impressed erover!

Ik denk dat ik niet meer weg te slaan ben bij NeatROM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

overduidelijk de beste ROM is voor je S3
Welke andere rom's heb je nog allemaal geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 19:15
Eric_Cantona schreef op zondag 12 januari 2014 @ 18:44:
[...]

Welke andere rom's heb je nog allemaal geprobeerd?
Behoorlijk veel, te weten:

* Wanam
* ARHD
* Omega
* S4 Revolution
* MIUI
* Archidroid
* Slimbean
* Paranoidandroid

Vast een paar vergeten.

Maar JA, NeatROM heeft me absoluut te pakken. Zeker de 4.4.2 versie bevalt me nu erg uitstekend _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonlords1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 19:44
Ik heb cyanogenmod 11 geïnstalleerd maar de launcher is precies niet zou goed als tribuchet. Je kan geen apps meer verbergen en bladwijzers op de desktop zetten. Ik heb er terug tribuchet opgezet maar ik kan nog steeds geen apps verbergen. Weet iemand waar ik de laatste tribuchet apk kan downloaden?(Ik vermoed dat ik niet de laatste versie heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Onmirom en geen supersu hebben dus meer mensen :P

Nee vrouw had het even aangezien maar vond hem niet zo veel. Dus daarna Imperium erop gezet. Soort Samsung Stock like ROM. Had die bij mij moeder er ook al opgezet en die hoorde ik niet klagen. Enkel dat er een appje het niet deed (herinstall did the trick)

Nu staat hij er bij mijn vrouw op en de batterij houdt het nu weer prima uit. Na aan het begin van de dag te zijn opgeladen staat er nog iets van 80% aan het einde van de dag nog op (met de nodige WhatsApp en Facebook handelingen tussendoor)

De stock 4.3 Samsung zorgde ervoor dat de telefoon aan het begin van de avond al weer aan de lader moest :X

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Zo, ik draai nu een klein weekje Omni en ik moet zeggen: het bevalt me uitstekend. Even voorop gesteld: ik ben eigenlijk nauwelijks een echte poweruser. Ik ben vooral custom ROM's gaan gebruiken omdat ik spuugzat werd van de standaard S3 ROM die werkelijk zo traag als was als dikke stront door een trechter.

Ik wil dat de UI vloeiend en snel werkt en dat apps snel opstarten en dan ben ik al snel tevreden. Die twee "eisen" worden door Omni prima ingewilligd. Overigens merk ik ook een duidelijke vooruitgang in de accuduur van de S3. Extra voordelen zijn dat de autoupdate werkt zoals het moet, er net zoals bij CM een prima systeem DSP aanwezig is en dat er nog een aantal extra features zijn waarmee je de notificatiebalk kan aanpassen naar wens. Ook de camera (pijnpuntje bij CM zo nu en dan) werkt stabiel.

Ook zijn er, natuurlijk, een paar minpunten (waarmee ik persoonlijk trouwens prima kan leven).

- De ROM heeft op sommige punten te veel "geekyness". Zo zijn er bijvioorbeeld "Dev Tools" aanwezig waar ik niks mee doe of wil doen en kan je in de instellingen bij "Prestaties" de meest ingewikkelde zaken bekijken. Ook niet zo aan mij besteed. Gelukkig HOEF je het niet te gebruiken, maar als ik het toch niet gebruik hoeft het er van mij ook niet op ;)
- In CM zit SuperSU ingebakken. Dat is heel netjes gedaan via de instellingen. Toch handig voor een keer een app die die rechten nodig heeft. Omni heeft dit niet, en dat is jammer. Gelukkig is er een workaround waarmee je SuperSU automatisch flashed nadat je een update hebt gedaan.
- De vertalingen zijn een beetje kriskras doorgevoerd. Die menu optie wel, de ander niet. Het is natuurlijk een nightly en vertalingen worden langzaamaan steeds meer doorgevoerd, maar feit blijft dat het nu wat inconsistent overkomt.

Tot zover mijn ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde ervaringen met Omni. Ik zit nu op stock 4.3 maar als ik de tijd eens vind ga ikmweer rooten en omni erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Flash dan niet de laatste versie (13-01), ik krijg m'n wifi namelijk niet aan de praat momenteel. Even opzoeken of 't met Omni te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Eric_Cantona schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:31:
Flash dan niet de laatste versie (13-01), ik krijg m'n wifi namelijk niet aan de praat momenteel. Even opzoeken of 't met Omni te maken heeft.
Ik heb nergens last van (net update gedaan). Toevallig iets anders geflashed ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
Sleehond schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:16:

Kan deze echt aanraden. Zat onlangs nog op 6.2 versie van Android 4.3 van NeatRom. Moet zeggen dat de NeatROM naar mijn mening nu overduidelijk de beste ROM is voor je S3. Sale de developer is erg actief en deze ROM is erg snel, stabiel en hebben ook hele goede battery prestaties.

De AOSP 4.4.2 ben ik erg gelukkig mee. Heb hem nu ongeveer 24 uur draaien en ben aardig impressed erover!

Door wat CM11 camera problemen was is wat huiverig om weer een AOSP rom te flashen. Maar zojuist toch maar gedaan. 4.4.2 NeatROM. Tot dusver werkt alles prima. Ben erg benieuwd of die camera problemen weer ontstaan, want dan ga ik toch echt weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Ik heb nu al een tijdje CyanogenMOD 10.2 draaien, maar ik heb last van een irritant probleem: apps die in het geheugen zouden moeten blijven worden afgesloten. Bij een app als Ubersocial is dat natuurlijk geen probleem, als ik het nodig heb, open ik het wel weer. Maar bij apps als Apex launcher, PowerAmp en Tasker is het nogal irritant. Apex moet steeds alle apps laden in de app drawer, wat even duurt. PowerAmp stopt opeens met het spelen van muziek. Tasker triggert de tasks niet meer.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

rodie83 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:09:
[...]

Ik heb nergens last van (net update gedaan). Toevallig iets anders geflashed ook?
Hmm, nee.

Ik heb 'n dagje extra gewacht en die van vandaag weer geflasht. Niks aan de hand. Misschien is er in 't proces iets fout gegaan, ach gelukkig komt er elke dag 'n nightly uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie goede links om in te lezen over Xposed en Wanam xposed en modules? Ik weet niet goed waar te beginnen, maar het lijkt me wel een interessant alternatief voor custom roms.

[ Voor 194% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:38:
Weten jullie goede links om in te lezen over Xposed en Wanam xposed en modules? Ik weet niet goed waar te beginnen, maar het lijkt me wel een interessant alternatief voor custom roms.
Ik zou beginnen met de XDA threads van Wanam Xposed en Xposed framework, daar staat al veel meer informatie in dan bij de apps zelf in de Play Store. Ik draai het nu zelf een tijdje, en vind het wel leuk om hiermee wat (voornamelijk cosmetische) aanpassingen te doen in de stock firmware. Ik heb nog geen vastlopers gehad door één van beide volgens mij, dus als het je interesseert zou ik het zeker proberen. Na een paar dagen spelen kan je het altijd nog weer weggooien :).

Ik gebruik het nu een beetje zoals ik eerder JKay's mod gebruikte: andere kleuren instellen voor de toggles, en andere opties in het rebootmenu (of eigenlijk een tweede rebootmenu als je op reboot drukt). De instelmogelijkheden bij Wanam Xposed zijn alleen veel groter dan bij JKay, dus het kost even pielen voor je alles naar wens hebt ingesteld.

Met Xposed framework zelf kan je uiteraard nog veel meer dingen aanpassen als je andere mods installeert. Ik verwacht wel dat je er pas achter komt of verschillende mods compatible zijn door het gewoon te proberen. Er zijn zoveel combinaties mogelijk dat het me onmogelijk lijkt voor de devs om hun eigen mod in combinatie met alle andere te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:23
Sleehond schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:16:

Meer mensen die hier zo lovend over zijn? Twijfel tussen deze ROM en de nieuwste OmniRom. Draai op dit moment WanamLite v6.8 (erg tevreden over accuduur, maar mag iets sneller/meer functies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
Draai nu de AOSP NeatROM een dag. Snelheid is prima. Accuduur vind ik redelijk (ben eerlijk gezegd sowieso niet echt tevreden m.b.t. de accuduur van welke smartphone dan ook - ben van mening dat bij intensief gebruik een telefoon minstens 24 uur mee moet kunnen gaan), nu bij matig gebruik nog 34% na een uurtje of 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:43

v8power67

Psn: Mausosaurus

Heb even een vraagje.
Heb een s3 met andere rom enz.
Nu ben ik noob en wist ik dus niet dat ik mn /efs map moest backuppen.
Dus wou ik dat meteen doen. Maar nu komt de grapvan het verhaal. In mn poging heb te backuppen heb ik in een splitsecond dumb ass move hem verwijderd ipv backupped.
Ging allemaal erg snel en geen idee hoe het kwam maar het is zo....
Nu heb ik dus een fake imei nummer. Is er een mogelijkheid dit nog te fixen. Dmv recoveren ofzo??
Baal echt gigantisch dat dit gebeurd is. Gelukkig was het mn backup phone maar toch zou zonde zijn als ik hem nooit meer zou kunnen gebruike voor bellen...
Alvast bedankt.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omnirom, dat battery life. Batterij gaat zo'n 25% langer mee dan met stock rom en dat zonder enige andere tweaks (bv. undervolten, governor...). 5 uur screen on i.p.v. 4 uur. I'm amazed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

v8power67 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:57:
Heb even een vraagje.
Dus wou ik dat meteen doen. Maar nu komt de grapvan het verhaal. In mn poging heb te backuppen heb ik in een splitsecond dumb ass move hem verwijderd ipv backupped.
Nu heb ik dus een fake imei nummer. Is er een mogelijkheid dit nog te fixen. Dmv recoveren ofzo??
Baal echt gigantisch dat dit gebeurd is. Gelukkig was het mn backup phone maar toch zou zonde zijn als ik hem nooit meer zou kunnen gebruike voor bellen...
Alvast bedankt.
Nope. Om het te fixen zal je toch echt richting een Samsung Service Center moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 18:20:
Omnirom, dat battery life. Batterij gaat zo'n 25% langer mee dan met stock rom en dat zonder enige andere tweaks (bv. undervolten, governor...). 5 uur screen on i.p.v. 4 uur. I'm amazed. :)
Klinkt goed! Gebruik jij de nieuwste nightly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van gisteren, 15 januari. Voorlopig ga ik nog niet updaten.
Moet natuurlijk wel erbij zeggen dat dit met helderheid laag is en enkel wifi. Gebruikt voor internetten, beetje yt, beetje social media enzovoorts (identiek aan wat ik op de stock rom deed, vandaar de vergelijkig).
Cyanogenmod heb ik altijd al slechte ervaringen mee gehad trouwens. Vooral wakelocks die verband houden met matige ontvangst killen mijn batterij, maar omni lijkt daar geen last van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 18:20:
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat anderen met dezelfde telefoon zo veel langer met de batterij doen.
Ik heb amper apps geïnstalleerd, geen facebook etc.
Nu staat mijn telefoon 10 uur aan met maar 12 minuten bellen en een uurtje screen on time is mijn batterij op 50%.
Ik heb trouwens de omni van 14 januari erop staan.
Werkt overigens verder heel fijn, heel snel en nooit vastlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

De accu gaat ook zelf achteruit, na een jaar gebruik is ie nog maar 50-70% E.e.a. afhankelijk van oa. hoe vaak je hem oplaad en hoe warm de accu is geworden. Hoe warmer hoe sneller de accu capaciteit verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

TommieW schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 18:36:
[...]

Nope. Om het te fixen zal je toch echt richting een Samsung Service Center moeten gaan.
Hmmm okee, mja die zullen weinig doen neem ik aan ivm rooten en andere roms enz.
Naja dan wordt het een aankloot phone, heb mn s4 en xperia u nog voor bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Geen probleem Samsung heeft de servicecenters opdracht gegeven dat ëén keer rooten onder garantie wordt gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:38:
De accu gaat ook zelf achteruit, na een jaar gebruik is ie nog maar 50-70% E.e.a. afhankelijk van oa. hoe vaak je hem oplaad en hoe warm de accu is geworden. Hoe warmer hoe sneller de accu capaciteit verliest.
Mijn s3 is ondertussen al een jaar en 4 maand oud en laad hem zowat iedere nacht gemiddeld op. Ik sta ook versteld over hoe lang de batterij meegaat. Misschien ga ik zelfs nog wat undervolten of wt andere tweaks toepassen om er nog wat meer uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

RAAF12 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:04:
Geen probleem Samsung heeft de servicecenters opdracht gegeven dat ëén keer rooten onder garantie wordt gerepareerd.
Okee dan ga ik binnenkort effe bellen/langs :)
Thnx for the info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02 16:34
Je kan even op xda kijken daar staat genoeg over dit probleem. anders even unlockplaza een belletje geven.
v8power67 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:57:
Heb even een vraagje.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Klopt het dat zonder de originele /EFS map je geen wifi kan gebruiken ?
Probeer erover te googlen maar vind niets.
Heb andere rom erop gezet voor het testen, maar elke keer doet de wifi het niet.
Hij vind mijn wifi wel, maar als ik WW intik dan doet ie niets...
Heeft dit met macaddress te maken ?

Vraag me verder ook af hoe samsung nog aan de /EFC map info zou moeten komen, als ik die met mn domme hasses verwijderd heb.
Heb gezocht ernaar maar kan hier ook niet veel over vinden. Bv die unlockplaza is simlockvrij maken etc, maar zie nergens iets staan over mijn soort probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Heb je nog een (ergens)back-up van je oude EFS map of heb je nu echt helemaal niets meer???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Miki schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:44:
Heb je nog een (ergens)back-up van je oude EFS map of heb je nu echt helemaal niets meer???
Heb hellemaal niets meer :'( :'(
Ben te gehaast in het rommen gesprongen.
Toen las ik in OT dat je dus je /EFS map moet backuppen. Dus ik wou dat meteen gaan doen.
Maar ipv backuppen deed hij hem verwijderen(zal ik vast zelf gedaan hebben maar geen weet van :S)
Dus ja heb nu niets meer.
HEb nu zon nep IMEI nummer, en heb nu wifi problemen, maakt niet uit welke rom.
Dus daarom dat ik al dacht van hoe kan samsung dit nog fixen :S Ja een nieuwe geldige nummer erin zetten denk ik ofzo...
Wel een goed leermomentje voor me !!!
Eerst goed inlezen ipv heel impulsief maar wat doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Je zou via Odin een officiële stock rom, liefst de laatste met 4.3 kunnen flashen als laatste redmiddel anders inderdaad even langs brengen bij zo'n belwinkeltje.

Zie ook:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2393289

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Okee morgen even naar kijken dan. Denk dat het niets zal opleveren maar proberen kan altijd.
thnx in ieder geval voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
v8power67 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 22:22:
Okee morgen even naar kijken dan. Denk dat het niets zal opleveren maar proberen kan altijd.
thnx in ieder geval voor de hulp.
Herstel hem even met Kies, dat heeft mijn telefoon ook een keer gered toen de /efs om zeep was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
heeft iemand een goede ROM voor een lange batterijleeftijd?
Ik draai nu AOKP 4.3.1 maar de batterijleeftijd is echt om te huilen, abnormaal snel leeg dat ding.
Ook wanneer ik hem in idle heb en alle connectie's heb uitgeschakeld is hij na 2/3 uurtjes al rond de 20/25 % gedaald!

Ik word er echt schijtziek van en de telefoon is gewoon niet fatsoenlijk bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
TecHHeaD schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:52:
heeft iemand een goede ROM voor een lange batterijleeftijd?
Ik draai nu AOKP 4.3.1 maar de batterijleeftijd is echt om te huilen, abnormaal snel leeg dat ding.
Ook wanneer ik hem in idle heb en alle connectie's heb uitgeschakeld is hij na 2/3 uurtjes al rond de 20/25 % gedaald!

Ik word er echt schijtziek van en de telefoon is gewoon niet fatsoenlijk bruikbaar.
Gewoon de laatste Omega in combinatie met Boeffla(http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1964572) geeft mij ruim 24 uur batterij met 4+ screen on time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Net als RekZ heb ik 24 uur maar dan met stock 4.3 met Greenify. Geen spaarstand aan en scherm op max, dus als je Touchwiz niet erg vind, dan is een rom gebaseerd op stock echt een aanradar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

melvinnie schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:25:
[...]

Herstel hem even met Kies, dat heeft mijn telefoon ook een keer gered toen de /efs om zeep was. ;)
Misschien echt noobis vraag maar hoe doe je dit ?
Heb kies op pc staan, en telefoon verbonden maar kies blijft hangen op verbinden.
Dus hij herkent mn phone niet meer(omdat ik geen samsung firmware heb denk ik ?!?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik terug wil naar stock (heb nu Omni ROM) dan kan ik gewoon via sammobile de laatste software downloaden. via CWM en de .zip bestand installeren en ik ben klaar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik draai nu OmniRom (15 jan nightly) en alles werkt perfect, m.u.v. snapchat. Ik kan maar max 2 seconden opnemen in de Snapchat app. Als ik gewoon de camera-app opstart werkt het filmen wel helemaal goed.
Op XDA ben ik mensen tegengekomen met hetzelfde probleem, zie ook: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2428039.

Iemand hier nog meer last van? En nog belangrijker, iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:07:
Als ik terug wil naar stock (heb nu Omni ROM) dan kan ik gewoon via sammobile de laatste software downloaden. via CWM en de .zip bestand installeren en ik ben klaar toch?
De software die je van Sammobile haalt moet je flashen via ODIN/Heimdall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, dat is dus anders als CWM. Ik neem aan dat het ongeveer op dezeflde manier moet net als het rooten?
TommieW schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:11:
[...]

De software die je van Sammobile haalt moet je flashen via ODIN/Heimdall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een andere optie die je veel tegenkomt is de mogelijkheid om vanuit je toestel andere firmware op je toestel te flashen.
Vanuit de standaard kernel kun je alleen software flashen dat een digitale handtekening heeft wat het toestel herkent als geldig.
Custom software heeft deze digitale handtekening niet en daardoor kun je deze dus niet vanuit de standaard recovery op je toestel zetten.
Via de installeer optie in de custom recovery kan dit wel omdat hier niet gelet wordt op een digitale handtekening.

aub correct me if i am wrong, maar ik zou toch gewoon via CWM de software van sammobile kunnen installeren of werkt het een beetje anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:18:
Een andere optie die je veel tegenkomt is de mogelijkheid om vanuit je toestel andere firmware op je toestel te flashen.
Vanuit de standaard kernel kun je alleen software flashen dat een digitale handtekening heeft wat het toestel herkent als geldig.
Custom software heeft deze digitale handtekening niet en daardoor kun je deze dus niet vanuit de standaard recovery op je toestel zetten.
Via de installeer optie in de custom recovery kan dit wel omdat hier niet gelet wordt op een digitale handtekening.

aub correct me if i am wrong, maar ik zou toch gewoon via CWM de software van sammobile kunnen installeren of werkt het een beetje anders?
Misschien handig als je een linkje zet naar waar je die quote vandaan hebt....

het werkt inderdaad een beetje anders. Vanuit CWM kan je alleen roms installeren met een bepaalde indeling in .zip formaat. De firmwares die je bij SamMobile vandaan haalt zijn wel ingepakt, maar uitgepakt zie je een of meerdere .tar.md5 bestand(en). Deze kan je niet vanuit CWM flashen.
Sowieso zou dat zinloos zijn omdat je met roms die je vanuit CWM flasht meestal nog steeds een custom kernel en/of recovery flasht, waardoor je nog steeds niet helemaal terug bent naar stock.

Afaik is de enige manier om compleet terug te gaan naar stock door een firmware van SamMobile te flashen met Odin onder Windows, mobile Odin op je telefoon of Heimdal onder linux/OSX. Als noodplan heeft KIES ook een optie om firmware terug te zetten naar een originele Samsung versie, maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd.
v8power67 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:05:
[...]

Heb kies op pc staan, en telefoon verbonden maar kies blijft hangen op verbinden.
Dus hij herkent mn phone niet meer(omdat ik geen samsung firmware heb denk ik ?!?)
Even zoeken doet wonderen. De eerste hit brengt me naar een tutorial van Samsung met plaatjes hoe je dat moet doen.

[ Voor 14% gewijzigd door gwystyl op 17-01-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

gwystyl schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:26:
[...]

[...]

Even zoeken doet wonderen. De eerste hit brengt me naar een tutorial van Samsung met plaatjes hoe je dat moet doen.
Thnx voor de hulp, maar had het net al zelf ontdekt idd :P

Maar nu heb ik het volgende.
Heb nu werkende telefoon(athans hij start op krijg home screen te zien).
Maar nu komen er na paar tellen, een vlak met gele dos achtige letters in beeld.
melding telefoon
Heb even gezocht en dit is de factory mode. Keek net even snel naar mn imei nummer en is nog steeds een fake nummer. Dus de /EFS map is blijkbaar echt foetsie.
Denk dat enigste optie nog is met deze status zo naar de samsung service brengen en hopen dat ze het fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
De betere "belturk" kan je ook gewoon helpen en kost je ongeveer €20 á €30.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 17-01-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Okee, naja heb nu via root, en dan terminal emulator de factory mode weggehaald.
Wifi werkt. Das belangrijkste. Dus heb nu een werkende telefoon op het bellen na :P
Dus ga eens nadenken wat ik ga doen.
Maar iedereen bedankt voor tips en hulp. Hij doet het in iedergeval weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
v8power67 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:05:
[...]

Zet de telefoon in Recovery mode en ga in KIES naar " Tools" en dan klik je op "Firmware upgrade and initialization" Dan vul je bij model name "GT-I9300" in en vervolgens je serienummer. Dan zal die de nieuwste versie gaan installeren en herstelt Kies je hele telefoon.

[ Voor 3% gewijzigd door melvinnie op 17-01-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

melvinnie schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:27:
[...]

Zet de telefoon in Recovery mode en ga in KIES naar " Tools" en dan klik je op "Firmware upgrade and initialization" Dan vul je bij model name "GT-I9300" in en vervolgens je serienummer. Dan zal die de nieuwste versie gaan installeren en herstelt Kies je hele telefoon.
Thnx maar was me inmiddels al gelukt zoals hierboven uitgelegd :)

Pagina: 1 ... 37 ... 43 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.