Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoma666
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-07-2022
icratox schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 18:29:
Je zou Superuser kunnen disablen in de settings, dat zorgt ervoor dat Root toegang uitstaat. Ligt er natuurlijk wel aan of je Root wel of niet wilt gebruiken in 't algemeen. (Ik heb root uitstaan aangezien ik het nauwelijks gebruik, CM 10.2 erop staan is voor mij momenteel genoeg).
Als je bedoelt root op uitgeschakeld zetten in settings/developer options: Helaas werkt die stomme yelo app dan nog steeds niet (live tv of opnames bekijken lukt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talisker_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07-2024
Eergisteren zonder problemen CM10.2 op mijn S3 gezet. Ik ben nog steeds in shock. Deze rom heeft een groot aantal voordelen. Geen Samsung crapware meer, respons van toestel is vele malen beter. Openen van apps gaat veel rapper. En het vormaamste voor mij is dat mijn batterij veel langer mee gaat. Zit na18 uur pas op 41% terwijl ik daarvoor na 18 uur al op 0 % zat (bij zelfde gebruik). De wakelocks lijken ook veel minder. Ga zeker naar CM11 over als de eerste bugs over een paar weekjes eruit zijn. Heb TWRP als Recovery erop gezet. Heeft naar mijn idee wat meer opties dan de standaard CWM Recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 09:49
heb al even zitten kijken in het topic maar dit is altijd lastig te vinden:
Momenteel zit ik op wanam rom de android 4.1.2 stock versie maar ik zoek eigenlijk een stabiele rom van 4.3. weet iemand eentje die snel en vooral stabiel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

thedon46 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 13:34:
heb al even zitten kijken in het topic maar dit is altijd lastig te vinden:
Momenteel zit ik op wanam rom de android 4.1.2 stock versie maar ik zoek eigenlijk een stabiele rom van 4.3. weet iemand eentje die snel en vooral stabiel is?
CyanogenMOD 10.2! :D

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Doen dan maar gelijk CM 11 nightly gebaseerd op Android 4.4.1 (kitkat) die draait als een tierelier. Ook gelijk ff nieuwe Gapps binnenhengelen.
Alle deskundigen ten spijt die riepen dat Omni rom alleen vooruitgang gaf <G>
CM haalt hen links en rechts in.

Positief: De GSM signaalsterkte aanwijzer slaat nu veel verder uit dan bij CM. 10.2 het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:46
RAAF12 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 22:01:
Doen dan maar gelijk CM 11 nightly gebaseerd op Android 4.4.1 (kitkat) die draait als een tierelier. Ook gelijk ff nieuwe Gapps binnenhengelen.
Alle deskundigen ten spijt die riepen dat Omni rom alleen vooruitgang gaf <G>
CM haalt hen links en rechts in.

Positief: De GSM signaalsterkte aanwijzer slaat nu veel verder uit dan bij CM. 10.2 het geval was.
En hoe ziet het met de batterijduur? Met 10.2 had ik een veel kortere batterijduur dan met een Samsung rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
.

[ Voor 124% gewijzigd door ibiben95 op 08-12-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik gebruik geruime tijd CM en ik ben zeer te spreken over de snelheid van het toestel. Minder te spreken ben ik over de camera: heb helaas iets te vaak het gevoel gehad dat de camera app van Samsung stukken beter werkt dan die van CM. Iets mindere kwaliteit is niet zo erg, maar ik heb regelmatig meegemaakt dat ik bijvoorbeeld niet op record kon drukken als ik een filmfragment wilde maken. Erg jammer als het om unieke momenten gaat. Bovendien zou CM een fantastische accuduur moeten hebben. Ook dat heb ik anders ondervonden.

Ik had/heb te maken met zware drain. Via BBS kon ik deze drain niet localiseren. Wel merkte ik dat het wellicht iets te maken kon hebben met de 'locatie-instellingen' in het menu. Enige dagen terug had ik namelijk een accu duur van 1,5 dag, wat een zware uitzondering op de regel is voor mij. Helaas heb ik deze omstandigheden niet opnieuw weten te reproduceren.

Ondertussen ben ik klaar met CM. SInds ik de update heb uitgevoerd naar 10.2, is mijn toestel een stuk minder bruikbaar geworden. Ik kan geen apps downloaden/updaten via Play. Mijn Gmail loopt vast als ik refresh. En meerdere apps waren aangeduid als 'niet geinstalleerd' na de update. Ik heb geen zin om mij in te lezen of dit aan de versie van Gapps kan liggen, of wat dan ook.

Ik wil dus terug naar een Samsung-based rom. Daarbij heb ik enkele voorkeuren/eisen:
-mogelijkheid om bloatware te verwijderen;
-hoeft niet de allernieuwste versie te zijn, bv 4.4
-mogelijkheid om EQ aan te passen/de beste mogelijke geluid uit de jackuitgang.

Welke Samsung-based rom is gezien bovenstaande een interessante opvolger van CM en waarom?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
wilmundo schreef op zondag 08 december 2013 @ 16:44:
Ik gebruik geruime tijd CM en ik ben zeer te spreken over de snelheid van het toestel. Minder te spreken ben ik over de camera: heb helaas iets te vaak het gevoel gehad dat de camera app van Samsung stukken beter werkt dan die van CM. Iets mindere kwaliteit is niet zo erg, maar ik heb regelmatig meegemaakt dat ik bijvoorbeeld niet op record kon drukken als ik een filmfragment wilde maken. Erg jammer als het om unieke momenten gaat. Bovendien zou CM een fantastische accuduur moeten hebben. Ook dat heb ik anders ondervonden.

Ik had/heb te maken met zware drain. Via BBS kon ik deze drain niet localiseren. Wel merkte ik dat het wellicht iets te maken kon hebben met de 'locatie-instellingen' in het menu. Enige dagen terug had ik namelijk een accu duur van 1,5 dag, wat een zware uitzondering op de regel is voor mij. Helaas heb ik deze omstandigheden niet opnieuw weten te reproduceren.

Ondertussen ben ik klaar met CM. SInds ik de update heb uitgevoerd naar 10.2, is mijn toestel een stuk minder bruikbaar geworden. Ik kan geen apps downloaden/updaten via Play. Mijn Gmail loopt vast als ik refresh. En meerdere apps waren aangeduid als 'niet geinstalleerd' na de update. Ik heb geen zin om mij in te lezen of dit aan de versie van Gapps kan liggen, of wat dan ook.

Ik wil dus terug naar een Samsung-based rom. Daarbij heb ik enkele voorkeuren/eisen:
-mogelijkheid om bloatware te verwijderen;
-hoeft niet de allernieuwste versie te zijn, bv 4.4
-mogelijkheid om EQ aan te passen/de beste mogelijke geluid uit de jackuitgang.

Welke Samsung-based rom is gezien bovenstaande een interessante opvolger van CM en waarom?
Ik zou gewoon gaan voor de combo Omega + Boeffla kernel. Goede camera en goed geluid(eargasm in boeffla settings) via de jackuitgang is voor mij ook erg belangrijk, dat is de reden waarvoor ik deze combi heb. Alle bloatware is met Omega gewoon te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag zonder er goed over na te denken geupdate naar de CM 11 nightly, wat een vrij slechte beslissing was. Aangezien mijn clockworkmod recovery niet de nieuwste versie was kreeg ik de 'status 7' error, wat ervoor zorgde dat ik wel een paar uur bezig was om het weer geboot te krijgen.
Vervolgens was mijn accu net ook leeg na 6 uur aanstaan en 1.5 uur screen time, dus dat lijkt nog niet echt veelbelovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

barzi schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 22:46:
[...]

En hoe ziet het met de batterijduur? Met 10.2 had ik een veel kortere batterijduur dan met een Samsung rom.
Opladen duurt wat langer mja dan slaap ik <G> Batterijduur is OK. Ik gebruik de S3 hoofdzakelijk voor whatsapp en surfen.
Net weer ff de nieuwe nightly erop gezet. NL vertaling is verbeterd. Een aanrader en even vlot als de vorige 10.2 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 21:14:
Vandaag zonder er goed over na te denken geupdate naar de CM 11 nightly, wat een vrij slechte beslissing was. Aangezien mijn clockworkmod recovery niet de nieuwste versie was kreeg ik de 'status 7' error, wat ervoor zorgde dat ik wel een paar uur bezig was om het weer geboot te krijgen.
Vervolgens was mijn accu net ook leeg na 6 uur aanstaan en 1.5 uur screen time, dus dat lijkt nog niet echt veelbelovend.
Fel scherm en wifi gebruiken meer stroom. Normaal kom je makkelijk de dag door op een acculading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 15:52
Heb ook de meest recente 4.4.1 nightly (datum van vandaag) geflasht en wat een verschil tov de Stock 4.1.2
Ik heb lang gewacht omdat ik mijn gsm toch heel veel gebruik voor het werk en ik hoop had op een goeie 4.3 firmware, maar vandaag was ik het wachten beu. Voorheen haalde ik net wel of niet niet het einde van de dag, morgen eens benieuwd hoe de accu zich houdt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
cocico schreef op zondag 08 december 2013 @ 22:51:
Heb ook de meest recente 4.4.1 nightly (datum van vandaag) geflasht en wat een verschil tov de Stock 4.1.2
Ik heb lang gewacht omdat ik mijn gsm toch heel veel gebruik voor het werk en ik hoop had op een goeie 4.3 firmware, maar vandaag was ik het wachten beu. Voorheen haalde ik net wel of niet niet het einde van de dag, morgen eens benieuwd hoe de accu zich houdt!
Zou je dat hier kunnen terugkoppelen? Hier ben ik zeer benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

Vandaag de laatste nightly van Omni erop gezet. Ging prima en ze hebben nu ook een ingebouwde update functie.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik de overstap ga maken naar CM11 vanuit CM10.2. Kan je gewoon de OTA updater gebruiken voor 't overstappen of is een volledige wipe beter? En hoe staat het met de bugs?

[ Voor 12% gewijzigd door rodie83 op 09-12-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dirty flash werkt prima.

-nieuwste recovery eropzetten (ik heb TWRP)
-cm11 nightly flashen
-gapps voor kitkat flashen
-wipe cache/dalvik
-reboot

Klaar!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:03
Arfman schreef op zondag 08 december 2013 @ 23:31:
Vandaag de laatste nightly van Omni erop gezet. Ging prima en ze hebben nu ook een ingebouwde update functie.
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Deze rom heeft als een van de weinige de nieuwe mali blobs(drivers) dus dat kan wel eens heel interessant zijn. Verder ook wel benieuwd naar de battery drain, dit lijkt met AOSP roms maar niet onder controle te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op zondag 08 december 2013 @ 22:42:
[...]

Fel scherm en wifi gebruiken meer stroom. Normaal kom je makkelijk de dag door op een acculading.
Ik ben er inmiddels achter waarom ik in een paar uur door mijn totale batterij heen ben. Blijkt mijn wifi te zijn. Ik had altijd het idee dat wifi minder stroom verbruikt dan 3G. Maar bij mij lijkt er een bug in te zitten.
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2jdf59g.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Vanuit CM10.2 naar 11 had ik wel gewiped en de cache geleegd. Elke dag haal ik de laatste nightly op zonder wipen ed het is een update package.
Accuduur is hier ok. Oudere accu's hebben vaak weinig capaciteit. Daar zijn ook apps voor om dat te checken.
battery widget laat bijv. de accutemperatuur zien, de spanning en de status.
Als de accu nog redelijk is zou ik alles vers installeren. En geen oude apps met gegevens uit een backup gebruiken.

Als ik bij accu kijk staat er oa.

scherm 43%
google play services 22 %
android systeem 8%
wifi 4%

[ Voor 35% gewijzigd door RAAF12 op 09-12-2013 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Vandaag de dag goed doorgekomen met CM 11 nightly 8 december. Aan het einde van de dag iéts meer batterij over dan normaal, en werkelijk geen enkele bug tegengekomen bij normaal Facebook, Twitter, Instagram, e-mail en surfen. Héérlijke ROM, ik wil voorlopig niks anders!

Bizar is misschien wel dat volgens deze screenshot mijn WiFi constant aanstond, terwijl ik die met de toggle had uitgezet...

Greenify gedaan in het midden van de dag, alsook de toggle 2G/2G+3G gebruikt zodat ik terwijl ik 'm niet gebruikte op EDGE zat.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/47226704/Screenshot_2013-12-09-23-42-31.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/47226704/Screenshot_2013-12-09-23-42-09.png

Dit is een screenshot van een goed uur ervoor, ik heb ondertussen niks met m'n gsm gedaan en toch 'n 10% gezakt, lijkt me veel:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/47226704/Screenshot_2013-12-09-22-25-16.png

[ Voor 16% gewijzigd door cocico op 09-12-2013 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Miki schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:08:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Deze rom heeft als een van de weinige de nieuwe mali blobs(drivers) dus dat kan wel eens heel interessant zijn. Verder ook wel benieuwd naar de battery drain, dit lijkt met AOSP roms maar niet onder controle te krijgen.
De ROM draait prima, ik ben nog geen bugs tegengekomen. Batterydrain lijkt behoorlijk goed te zijn, maar daarvoor moet ik hem nog iets langer draaien. Zitten ook steeds meer functies in met de laatste nightly's, gaat de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Ook maar de overstap gemaakt naar CM11 vanuit CM10.2. Update is opzich prima gegaan. Ik snap alleen niet helemaal dat er nu twee launchers aanwezig zijn: launcher3 en zogenoemd "opstartprogramma". Standaard maar launcher3 aangezet en dat werkt prima. Weet iemand wat dit is en waarom er twee zijn?

Enige wat overigens niet lijkt te werken is de simple last.fm scrobbler - die crasht zodra ik poweramp opstart. Niet echt een grote issue dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Zit zelf een beetje te twijfelen. Mijn moeder neemt binnen kort het oude toestel (S3) van mijn zus over dus ik kon in de tussentijd los gaan met ROMs :)

Ik kwam in eerste instantie uit bij de Imperium Rom omdat die vrijwel gelijk is aan de Samsung rom, maar ik zit nu te twijfelen om Cyanogenmod 10.2 erop te zetten.

Wat zouden jullie doen? Ik zoek dus meer een stabiele ROM met gebruiksvriendelijke kenmerken. (+ wat eye candy ?)

Heb nu de Android Revolution gezien die ook vrijwel identiek is. Misschien dat ik die eens kan proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door Frostbite op 10-12-2013 12:45 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:54:
Zit zelf een beetje te twijfelen. Mijn moeder neemt binnen kort het oude toestel (S3) van mijn zus over dus ik kon in de tussentijd los gaan met ROMs :)

Ik kwam uit bij de Imperium Rom omdat die vrijwel gelijk is aan de Samsung rom, maar ik zit nu te twijfelen om Cyanogenmod 10.2 erop te zetten.

Wat zouden jullie doen? Ik zoek dus meer een stabiele ROM met gebruiksvriendelijke kenmerken. (+ wat eye candy ?)
Eyecandy is niet rom specifiek, anders gezegd je kunt altijd een(andere) launcher installeren + iconpack en wat fancy widgets en wallpaper erop gooien. Uurtje sleutelen en je hebt een totaal anders ogende software. Zie voor voorbeelden topic: Post je Homescreen! - Deel 2

Wat betreft stabiliteit is het lastig te stellen. Custom roms zijn altijd in bewerking, dus de ene versie kan stabiel zijn en andere van een dag later weer niet. AOSP roms zijn over het algemeen stabiel genoeg voor dagelijks gebruik echter doordat Samsung geen info vrij geeft over de werking van de SOC kunnen zo nu en dan wel eens vage vastlopers en batterydrains ontstaan. Afhankelijk van de rom en kernel gebeurd dit meer en/of minder. De op Samsung gebaseerde roms zijn vaak aanvullingen en modificaties op de huidige Samsung roms dus dan kun je een beetje nagaan hoe stabiel die roms zijn. Wat wel overduidelijk is is dat AOSP roms wel behoorlijk sneller aanvoelen dan de Touchwizz gebaseerde roms. Dat kan dus een keuze zijn waarom je bijvoorbeeld op CM of OMNI zou willen overstappen.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 10-12-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik zou voor een niet tech-savvy persoon (zoals je moeder) altijd de stock ROM installeren. Tuurlijk is het minder snel maar dat merkt men toch niet en er is niks vervelender dan bij je (schoon)familie steeds weer te moeten constateren dat de camera niet goed werkt, de batterij na een halve dag leeg is enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:54:

Ik kwam in eerste instantie uit bij de Imperium Rom omdat die vrijwel gelijk is aan de Samsung rom, maar ik zit nu te twijfelen om Cyanogenmod 10.2 erop te zetten.

Heb nu de Android Revolution gezien die ook vrijwel identiek is. Misschien dat ik die eens kan proberen.
Android Revolution HD is geen slechte keuze. Dat is immers een Samsung gebaseerde ROM met de grootste kul eruit gehaald en wat tweaks om de boel sneller te maken en is verder ook gewoon stabiel te noemen.

Verder wat MiKi hierboven al zegt: TouchWiz blijft een enorm vertragende factor en AOSP ROM's zijn beduidend sneller. Hoewel ze soms prima stabiel zijn, in het geval van Samsung ligt dat bij de S3 wat anders omdat Samsung nou eenmaal niet alles heeft vrijgegeven. Daardoor heb je nog wel eens last van een niet perfect werkende camera, niet optimaal energiebeheer etc.

[ Voor 17% gewijzigd door rodie83 op 10-12-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 09:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

rodie83 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:45:
[...]

Android Revolution HD is geen slechte keuze. Dat is immers een Samsung gebaseerde ROM met de grootste kul eruit gehaald en wat tweaks om de boel sneller te maken en is verder ook gewoon stabiel te noemen.

Verder wat MiKi hierboven al zegt: TouchWiz blijft een enorm vertragende factor en AOSP ROM's zijn beduidend sneller. Hoewel ze soms prima stabiel zijn, in het geval van Samsung ligt dat bij de S3 wat anders omdat Samsung nou eenmaal niet alles heeft vrijgegeven. Daardoor heb je nog wel eens last van een niet perfect werkende camera, niet optimaal energiebeheer etc.
Revolution heb ik er gisteren af gegooid. Echt een slechte rom. Heeft een aantal weken soepel gedraaid, maar nu was de boel echt vreselijk traag, met regelmatig freezes.
Ik heb nog een complete reset gedaan, maar na een dag was het probleem weer terug. En dat dus op een kale installatie zonder apps. Ik kan Android Revolution HD dan ook alleen maar met klem afraden.

Nu draai ik op CM10.2. Eerste indrukken zijn prima, behalve... battery drain. Na 2,5 idle staat ie al onder de 90%.
In de settings vind ik geen powersave opties. Wat kan ik nog doen?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Nyarlathotep schreef op woensdag 11 december 2013 @ 08:32:
[...]

Revolution heb ik er gisteren af gegooid. Echt een slechte rom. Heeft een aantal weken soepel gedraaid, maar nu was de boel echt vreselijk traag, met regelmatig freezes.
Ik heb nog een complete reset gedaan, maar na een dag was het probleem weer terug. En dat dus op een kale installatie zonder apps. Ik kan Android Revolution HD dan ook alleen maar met klem afraden.

Nu draai ik op CM10.2. Eerste indrukken zijn prima, behalve... battery drain. Na 2,5 idle staat ie al onder de 90%.
Kijken met de app Wakelock Detector en bij Batterij in de instellingen wat voor die drain zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Nyarlathotep schreef op woensdag 11 december 2013 @ 08:32:
[...]

+1 wat mij betreft. Ik heb deze Revolution ROM ook een tijdje gedraaid en hoewel hij in het begin redelijk stabiel was, werd dat met de week minder. En om hem nog een beetje soepel te houden (lees: net werkbaar) moest ik vrijwel elke dag rebooten.

Overigens heb ik met Wanam-lite dezelfde ervaring nu. Die is absoluut beter dan Android Revolution, maar ook daar is de UI gewoon niet zo soepel als je zou mogen verwachten van een toptoestel uit 2011. Eerlijk gezegd ben ik nog niet één Samsung-based ROM tegengekomen die soepel blijft draaien, waar CM zelfs op een oude Galaxy S mooi draait. Zelfs zonder bloatware is Touchwiz een drama.

Het is dat mijn toestel altijd rare crashes had met de oude CM's dat ik wat terughoudend ben om die weer te flashen. Maar als ik volgende week even een uurtje vrij heb, dan gaat het er toch van komen denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Laatst online: 11-09 19:12
Hoppa! schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:10:
[...]
Het is dat mijn toestel altijd rare crashes had met de oude CM's dat ik wat terughoudend ben om die weer te flashen. Maar als ik volgende week even een uurtje vrij heb, dan gaat het er toch van komen denk ik....
10.2 draait op die van mij rete stabiel sinds de release 1,5 week gelden ofzo en is erg snel! Batterijduur is ook ongeveer vergelijkbaar met stock, misschien iets minder maar niet veel. Zeer tevreden er over !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

En CM is met die Windows installer in een handomdraai geïnstalleerd.

Ik ga mij nog niet aan de KitKat based nightlies wagen, eerst eens kijken hoe dit blijft lopen.

Zojuist Wakelock Detector geïnstalleerd, en over een paar uur eens kijken wat daar uit komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Iemand die me het volgende kan uitleggen? Ik probeer TWRP te installeren over CWM heen, maar blijf automatisch booten in CWM.

Middels de GooManager heb ik TWRP geinstalleerd, en de app geeft aan dat de Recovery succesvol is geinstalleerd. Echter blijf ik dus booten in CWM ipv TWRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
DeLyon schreef op woensdag 11 december 2013 @ 15:35:
Iemand die me het volgende kan uitleggen? Ik probeer TWRP te installeren over CWM heen, maar blijf automatisch booten in CWM.

Middels de GooManager heb ik TWRP geinstalleerd, en de app geeft aan dat de Recovery succesvol is geinstalleerd. Echter blijf ik dus booten in CWM ipv TWRP.
Flash de .zip via CWM, reboot in recovery en 't zou goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

En TWRP eraf gooien <G>
Overigens heb ik easter eggs gevonden in CM11.

Dat gaat zo
Instellingen > Over de telefoon > Android- versie 4.4.1
En daarop 6 keer snel tikken!

Dan verschijnt een draaiende K
vervolgens een rood KitKat logo
En daarna hokjes met Android logo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
rodie83 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 17:15:
[...]

Flash de .zip via CWM, reboot in recovery en 't zou goed moeten zijn.
Dank, dat heeft inderdaad geholpen.

Huidige setup nu :)
- OmniROM KitKat 4.4 / nightly 20131211
- Boeffla Kernel 2.1 beta3
- SuperSU
- TWRP

TWRP bevalt erg goed, vooral het adden van .zips aan de queue is erg handig. Zal eens goed gaan testen met deze setup en mn bevindingen hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

RAAF12 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 17:33:
En TWRP eraf gooien <G>
Overigens heb ik easter eggs gevonden in CM11.

Dat gaat zo
Instellingen > Over de telefoon > Android- versie 4.4.1
En daarop 6 keer snel tikken!

Dan verschijnt een draaiende K
vervolgens een rood KitKat logo
En daarna hokjes met Android logo's.
Die easter egg zit er al sinds versie 2.nogwat in. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Maar niet deze! klikerdeklik >>>>>>>

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdump.nl/upload/e2007294d9f18a22c98f9f33d984f476.png

[ Voor 11% gewijzigd door RAAF12 op 11-12-2013 23:26 ]

• rodie83
  • Niet online
Nieuwe CM 11 nightly heeft nieuwe malidrivers aan boord. Merk er nog weinig van, toestel was al erg snel onder CM 11.

• Hoppa!
Nou, vandaag de sprong dan maar gemaakt van Wanamlite naar CM 11. Installeren ging vlekkeloos, ben nu bezig om mijn apps terug te zetten. Eerst Clash of Clans natuurlijk, wel prioriteiten stellen.

Eerste indruk is dat het allemaal soepel loopt, je merkt gewoon meteen dat je de last van Touchwiz niet meedraagt. Het is direct vloeiender dan een 'clean' Samsung-based installatie.

Even wat 'issues' die ik heb en die waarschijnlijk iedereen met CM 11 nightlies ervaart:

- Menu is deels in Engels en deels in Nederlands. Iets wat ik overigens vrijwel altijd zie bij CM versies.
- Ik kan in het menu onder optie 'Startpagina' 2 launchers kiezen... Heeft iedereen dat, of zwerft er bij mij een oude launcher rond?
- Ik kan verder in het menu nergens de instellingen van launcher vinden. In de oude CM 10 met Trebuchet was dat wel. Ik mis daarbij onder andere de mogelijkheid om het aantal iconen te wijzigen.
- Ik krijg nergens de optie gevonden om de Google-balk uit te schakelen.

Ik denk dat bovenstaande allemaal het gevolg is van het feit dat het nog jonge nightlies zijn waar nog veel aan gewijzigd zal worden, maar mogelijk zie ik dingen over het hoofd. Het lijkt er wel een beetje op alsof men de CM specifieke menu-opties beter probeert te integreren in Android dan bij eerdere CM versies het geval was.

[ Voor 55% gewijzigd door Hoppa! op 12-12-2013 11:27 ]

• rodie83
  • Niet online
Hoppa! schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:07:
Nou, vandaag de sprong dan maar gemaakt van Wanamlite naar CM 11. Installeren ging vlekkeloos, ben nu bezig om mijn apps terug te zetten. Eerst Clash of Clans natuurlijk, wel prioriteiten stellen.

Eerste indruk is dat het allemaal soepel loopt, je merkt gewoon meteen dat je de last van Touchwiz niet meedraagt. Het is direct vloeiender dan een 'clean' Samsung-based installatie.

Even wat 'issues' die ik heb en die waarschijnlijk iedereen met CM 11 nightlies ervaart:

- Menu is deels in Engels en deels in Nederlands. Iets wat ik overigens vrijwel altijd zie bij CM versies.
- Ik kan in het menu onder optie 'Startpagina' 2 launchers kiezen... Heeft iedereen dat, of zwerft er bij mij een oude launcher rond?
- Ik kan verder in het menu nergens de instellingen van launcher vinden. In de oude CM 10 met Trebuchet was dat wel. Ik mis daarbij onder andere de mogelijkheid om het aantal iconen te wijzigen.

Ik denk dat bovenstaande allemaal het gevolg is van het feit dat het nog jonge nightlies zijn waar nog veel aan gewijzigd zal worden, maar mogelijk zie ik dingen over het hoofd. Het lijkt er wel een beetje op alsof men de CM specifieke menu-opties beter probeert te integreren in Android dan bij eerdere CM versies het geval was.
- Dat het menu gedeeltelijk in Engels is klopt, de ontwikkeling van CM11 is nog jong en vertalingen worden gaandeweg toegevoegd. Ging bij CM 10.2 niet anders
- Er zijn inderdaad twee launchers aaanwezig die verder overigens identiek lijken te ogen. Waarom dit zo is is mij ook een raadsel. Het lijkt in beide gevallen om de nieuwe launcher van Google zelf te gaan.
- Dat komt omdat Trebuchet niet aanwezig is, zie bovenstaande.
- Dat klopt, dat is geen mogelijkheid binnen de nieuwe launcher van Google.

Overigens ben ik erg tevreden over de huidige launcher in CM 11. Strak en snel, met mooie transparantie.

• cocico
Ik gebruik nog altijd de nighlty 8/12 van CM11 en vind het super. Ik kom de dag nét door, zelfde dus als bij de originele ROM.
De snelheid is inderdaad véél beter dan bij de Stock ROM, ik keer daar niet meer naar terug.

Gisteren wel een vastloper gehad toen ik een foto nam, maar naar ik hier heb gelezen moet ik daar vrede mee nemen in de custom ROMs ;-)

• Hoppa!
rodie83 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:35:
[...]

- Dat het menu gedeeltelijk in Engels is klopt, de ontwikkeling van CM11 is nog jong en vertalingen worden gaandeweg toegevoegd. Ging bij CM 10.2 niet anders
- Er zijn inderdaad twee launchers aaanwezig die verder overigens identiek lijken te ogen. Waarom dit zo is is mij ook een raadsel. Het lijkt in beide gevallen om de nieuwe launcher van Google zelf te gaan.

Overigens ben ik erg tevreden over de huidige launcher in CM 11. Strak en snel, met mooie transparantie.
Hartelijk dank voor de toelichting, dan hoef ik ook niet verder te zoeken.

Ik ben zeker niet ontevreden over de launcher. Ik hoop alleen wel dat ze de mogelijkheid om de Google-balk er uit te gooien nog wel terugbrengen, het is een onooglijk ding dat ik nooit gebruik....

Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor een optie om een 5x5 grid te gebruiken, dt mag ook wel terug. Maar goed, CM 11 is nog jong. Ik ben in ieder geval dolgelukkig met de snelheid.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Beste mensen.. vraagje.

Ik heb een S3 met Jellybam 4.3.1 er op.

Hoe kijkt Samsung tegenwoordig tegen geflashte telefoons aan wat betreft garantie?
Ik heb last van vastlopers (scherm blijft aan maar kan verder niets meer doen) en spontane reboots.

Doen ze tegenwoordig nog moeilijk over custom roms? Bovenstaande problemen liggen niet aan de ROM zelf aangezien deze spontaan begonnen in een Jellybam 4.1.2 versie.

Edit:
En is er een "definitieve" manier om terug naar stock & unroot te gaan? Ik vind meerdere manieren terug via Google en de een is wat duidelijker dan de andere.

[ Voor 16% gewijzigd door Shamalamadindon op 12-12-2013 17:05 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Hoppa! schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:59:
[...]

Ik ben zeker niet ontevreden over de launcher. Ik hoop alleen wel dat ze de mogelijkheid om de Google-balk er uit te gooien nog wel terugbrengen, het is een onooglijk ding dat ik nooit gebruik....
De balk delete je door het vinkje weg te halen bij Show Search Bar in het menu Instellingen

Startscherm

linkerknop onderen drukken

Icon Instellingen

Show Search Bar vinkje weghalen

Neem aan dat je Launcher3 gebruikt......
Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor een optie om een 5x5 grid te gebruiken, dt mag ook wel terug.
Bij Instellingen kan je de rows en columns ook veranderen, maximaal 5 bij 5.
edit: zie net dat 5 x 5 niet de max is ff doorscrollen geeft nog meer mogelijkheden.

Overigens vind ik die Google zoekbalk erg makkelijk om een zoekopdracht in te spreken.
Zo en nu ff de laatste nightly binnenhalen! Dagelijkse routine!!

[ Voor 29% gewijzigd door RAAF12 op 12-12-2013 21:17 . Reden: uitleg hopelijk verduidelijkt ]

• RAAF12

RAAF12

*.*

Leo1010 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:04:
Beste mensen.. vraagje.

Hoe kijkt Samsung tegenwoordig tegen geflashte telefoons aan wat betreft garantie?
Ik heb last van vastlopers (scherm blijft aan maar kan verder niets meer doen) en spontane reboots.

Doen ze tegenwoordig nog moeilijk over custom roms? Bovenstaande problemen liggen niet aan de ROM zelf aangezien deze spontaan begonnen in een Jellybam 4.1.2 versie.

Edit:
En is er een "definitieve" manier om terug naar stock & unroot te gaan? Ik vind meerdere manieren terug via Google en de een is wat duidelijker dan de andere.

• RAAF12

RAAF12

*.*

Volgens de laatste berichten: een keer gratis een geroote S3 ter reparatie aanbieden binnen de garantietermijn. De tweede keer ga je betalen.

Terug naar stock kan gewoon via Kies dat staat overal beschreven. Noodfirmware laden vanaf de Samsung server. Wel eerst het type en serienummer opschrijven wat onder de accu staat.

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Leo1010 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:04:
Beste mensen.. vraagje.

Edit:
Dit kan makkelijk een probleem met de custom ROM zijn. Je hebt waarschijnlijk nu een flashcounter die niet op nul staat. Om je telefoon weer helemaal stock te krijgen moet je het volgende doen:
  1. Een Samsung based custom ROM downloaden met een stock kernel. Flash deze en doe een data&cache wipe.
  2. Download Triangle Away, en installeer het. Lees de gelinkte post, en reset je counter.
  3. Download van Sammobile een originele ROM van het land waar het apparaat gekocht is. (PHN voor Nederland.)
  4. Flash de ROM via ODIN, en doe een data&cache wipe.
Op deze manier heb ik het ook gedaan, en Samsung heeft niet gezeurd.

• Perzikvrucht
Hoppa! schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:07:

rodie83 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:35:
[...]

Hoe zijn jullie ervaringen wat betreft de accuduur t.o.v. CM10.2 of stock (of een custom stock ROM zoals Wanam)?

• gwystyl
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

TommieW schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:42:
[...]

Dit kan makkelijk een probleem met de custom ROM zijn. Je hebt waarschijnlijk nu een flashcounter die niet op nul staat. Om je telefoon weer helemaal stock te krijgen moet je het volgende doen:
  1. Een Samsung based custom ROM downloaden met een stock kernel. Flash deze en doe een data&cache wipe.
  2. Download Triangle Away, en installeer het. Lees de gelinkte post, en reset je counter.
  3. Download van Sammobile een originele ROM van het land waar het apparaat gekocht is. (PHN voor Nederland.)
  4. Flash de ROM via ODIN, en doe een data&cache wipe.
Op deze manier heb ik het ook gedaan, en Samsung heeft niet gezeurd.
Moet je niet eerst Triangle Away doen en dan pas stock rom flashen? Ik dacht dat die root nodig had namelijk....

Edit: nvm, je hebt het over eerst een custom Samsung rom, die zijn meestal wel geroot. In dat geval zou ik die stap helemaal overslaan, want als je al root hebt kan je Triangle away gelijk uitvoeren en daarna een officiële stock rom. De laatste is volgens mij I9300XXEMH1

[ Voor 12% gewijzigd door gwystyl op 12-12-2013 18:02 ]

• TommieW

TommieW

Numa numa.

gwystyl schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:59:
[...]

Moet je niet eerst Triangle Away doen en dan pas stock rom flashen? Ik dacht dat die root nodig had namelijk....
Klopt, daarom zeg ik eerst dat er een custom Samsung based ROM geïnstalleerd moet worden. Als er namelijk geen stock kernel op staat, dan zal bij de eerste boot de counter niet meer op nul staan, en kan je opnieuw beginnen. :)

• RAAF12

RAAF12

*.*

Prima ik kom de hele dag en avond door op 1 lading. Veelgebruikers nemen een extra accu mee naar buiten.
Of er sprake is van meer stroomverbruik per build/ROM kan je alleen betrouwbaar meten onder dezelfde omstandigheden.
Dingen als een nieuwe accu, hoppen van GSM naar GSM paal, wifi naar wifi punt, helderheid instelling stroombesparinginstelling, warme of koude accu, ect. Heeft allemaal invloed op de accuduur.

• Yoma666
Hmm draai nu week of 2 CM10.2 en plots wil camera niks meer doen...
Geeft steeds 'cannot connect to camera', heb al eens geprobeerd een backup terug te zetten, maar blijft 't zelfde... Iemand enig idee?

Opgelost door telefoon uit te schakelen, batterij 5tal minuten te verwijderen, SIM te verwijderen, SDKaart te verwijderen en daarna te herstarten

[ Voor 27% gewijzigd door Yoma666 op 13-12-2013 18:08 ]

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 17:31

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Opnieuw opstarten, of de Restart_Camera.apk van Temasek's hopto downloaden.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• Yoma666
Ghost Dog schreef op donderdag 12 december 2013 @ 18:36:
Opnieuw opstarten, of de Restart_Camera.apk van Temasek's hopto downloaden.
>
Beide reeds geprobeerd, zonder resultaat...

• Hoppa!
barzi schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:55:
[...]

[...]

Hoe zijn jullie ervaringen wat betreft de accuduur t.o.v. CM10.2 of stock (of een custom stock ROM zoals Wanam)?
Ik vind dat altijd zo'n onzinnige en subjectieve vraag. In de regel maakt dat allemaal heel weinig verschil. Een kwartiertje meer of minder bij hetzelfde gebruik, meer zal dat echt niet zijn.

Echt het meest irrelevante gegeven bij het maken van een keuze wat mij betreft. Alleen als er echt grove fouten in ROMs of apps zitten, dan merk je het verschil en meestal is het dan ook direct heel dramatisch.

• Yoma666
Kan iemand die CM10.2 heeft eens even kijken welke files er in /system/cameradata staan?
Bij mij staat er enkel
datapattern_420sp.yuv
datapattern_front_420sp.yuv
Is GT9300 phone van toen ie recent uitkwam (twee zomers geleden of zo)

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Yoma666 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 18:56:
Kan iemand die CM10.2 heeft eens even kijken welke files er in /system/cameradata staan?
Bij mij staat er enkel
datapattern_420sp.yuv
datapattern_front_420sp.yuv
Is GT9300 phone van toen ie recent uitkwam (twee zomers geleden of zo)
Jep, bij mij (CM 10.2) staan dezelfde bestanden.
datapattern_front_420sp.yuv is volgens ES File Explorer 253,12 KB groot.
datapattern_420sp.yuv is volgens ES File Explorer 450,00 KB groot.

• Yoma666
TommieW schreef op donderdag 12 december 2013 @ 19:10:
[...]

Jep, bij mij (CM 10.2) staan dezelfde bestanden.
datapattern_front_420sp.yuv is volgens ES File Explorer 253,12 KB groot.
datapattern_420sp.yuv is volgens ES File Explorer 450,00 KB groot.
Tnx, ziet er exact 't zelfde uit...
Is echt kl*** really love CM but non working camera is a big bummer... 't Vreemde is dat ie dus perfect gewerkt heeft... En ik geen updates van CM geïnstalleerd heb of zo (is de stable 10.2)

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 13:33

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Wat ben ik blij dat ik vandaag de laatste Omni-nightly hebt geflasht. Eindelijk van die meuk van ARHD af. Ten eerste zag 't er niet uit, dat stock gebeuren (m.i.) en 't werd gewoon traag na verloop van tijd.

't Gemis van de hdmi-out neem ik dan maar op de koop toe. Hopelijk werkt Omni de komende tijd vlotjes _O_

• Yoma666
Camera werkt opeens terug... Ten einde raad gewoon eens phone volledig uitgezet, batterij verwijderd, sdkaartje verwijderd, simkaart verwijderd, 5 tal minuten uit laten staan. Vervolgens alles er weer in en nu werkt't terug????
Very strange...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Yoma666 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 19:42:
Camera werkt opeens terug... Ten einde raad gewoon eens phone volledig uitgezet, batterij verwijderd, sdkaartje verwijderd, simkaart verwijderd, 5 tal minuten uit laten staan. Vervolgens alles er weer in en nu werkt't terug????
Very strange...
Waarom is dit raar? Dit had je prima kunnen weten als je het topic een beetje volgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
CM11 werkt top, wel even de camera app vervangen voor Focal maar verder ben ik er erg tevreden over. Ook de accuduur is redelijk goed te noemen.

7 uur en 45 minuten staat die nu aan en ik zit op de 83% met 93 minuten schermtijd op auto en een half uurtje Google play Music erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Sta ik van te kijken. De batterijduur hier met CM11 is niet om over naar huis te spreken. Gaat amper een dag mee als ik vrijwel niks met het apparaat doe. Valt me erg tegen. En laat ik nu net niet weten welke ROM ik hiervoor had... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik heb exact hetzelfde. Stock gaat bij mij veel langer met hetzelfde gebruik/apps.
@Hoppa!: het verschilt dus wel degelijk. Vaak zit er weinig/geen verschil in ROMs die dezelfde basis hebben (bv. stock of CM), maar tussen de verschillende basissen zit zeker verschil. Zo blijkt ook uit de ervaring hierboven en mijn eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoma666
Miki schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:54:
[...]

Waarom is dit raar? Dit had je prima kunnen weten als je het topic een beetje volgt :)
Even diagonaal search naar 'camera connect' gedaan, maar dit levert totaal niet op dat je de batterij moet eruithalen etc hoor. (er staat overal gewoon herstarten, wat het bij mij niet oploste) Anyway ben blij dat ik een oplossing vond, hopelijk blijft ie nu tijdje ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
barzi schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:51:
Ik heb exact hetzelfde. Stock gaat bij mij veel langer met hetzelfde gebruik/apps.
@Hoppa!: het verschilt dus wel degelijk. Vaak zit er weinig/geen verschil in ROMs die dezelfde basis hebben (bv. stock of CM), maar tussen de verschillende basissen zit zeker verschil. Zo blijkt ook uit de ervaring hierboven en mijn eigen ervaring.
Wat jij wil geloven hoor. Er spelen zoveel factoren mee dat je dat alleen kunt bepalen onder gecontroleerde omstandigheden. Niet met de gedachte dat je je toestel altijd even zwaar belast op een dag.

De verschillen zijn heel klein tussen CM en Touchwiz based. Mijn ervaring is dat CM-liefhebbers vaker claimen dat CM langer meegaat en andersom geldt hetzelfde.

Mij is het verder een zorg. Ik haal een dag van 's ochtends van de lader en 's avonds er weer aan, ongeacht welke ROM. Uitzondering was Android Revolution, die trok bij mij binnen 6 uur leeg. Zoals ik al zei, alleen als er grove fouten zijn merk je het verschil en dan is het ook meteen schokkend. Andere verschillen zitten hem hooguit in de CPU-governer en die kun je in elke ROM zelf aanpasssen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Nou, ik weet niet waar jij je wijsheid vandaan haalt, maar geloof me: mijn ervaringen zijn heel simpel. Met de ene ROM kan ik bijna twee dagen halen, met de ander net een dag. Dit met dezelfde apps en hetzelfde gebruikspatroon (op dezelfde locaties voor dezelfde tijd) (ja, ik heb een onwijs saai leven :-) ). Dit heb ik vaker meegemaakt. En een dusdanig groot verschil in verbruik is alleen te verklaren met het feit dat ik een andere ROM gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
RAAF12 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:12:
[...]

De balk delete je door het vinkje weg te halen bij Show Search Bar in het menu Instellingen

Startscherm

linkerknop onderen drukken

Icon Instellingen

Show Search Bar vinkje weghalen

Neem aan dat je Launcher3 gebruikt......

[...]

Bij Instellingen kan je de rows en columns ook veranderen, maximaal 5 bij 5.
edit: zie net dat 5 x 5 niet de max is ff doorscrollen geeft nog meer mogelijkheden.

Overigens vind ik die Google zoekbalk erg makkelijk om een zoekopdracht in te spreken.
Zo en nu ff de laatste nightly binnenhalen! Dagelijkse routine!!
Ik lees nu je reactie pas en had toevallig vanochtend ook gevonden hoe het kon. Ik gebruik inderdaad Launcher3, maar ik vraag me wel af waarom er 2 launchers bijzitten?

Ik heb sinds de nightly van vandaag geïnstalleerd is al twee keer meegemaakt dat mijn toestel zelf van launcher switched. Kennelijk crashed launcher3 af en toe en wordt dan standaard de andere ingevlogen?

Meer mensen met dan 'probleem'..

Los daarvan is CM11 echt fantastisch. Wat een souplesse, zelfs met meerdere volgebouwde startschermen met relatief 'zware' widgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is het gesteld met de connecties bij CM11? Ik draai nu OmniROM, maar mis toch enkele features, zoals domweg toggles etc., maar eerdere ervaringen met CM had ik enorm veel wakelocks in verband met netwerk enzo. RILJ, ConnectivityService enzovoorts. Ervaren jullie deze met CM11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 15:46:
Hoe is het gesteld met de connecties bij CM11? Ik draai nu OmniROM, maar mis toch enkele features, zoals domweg toggles etc., maar eerdere ervaringen met CM had ik enorm veel wakelocks in verband met netwerk enzo. RILJ, ConnectivityService enzovoorts. Ervaren jullie deze met CM11?
Uitstekende ervaring met CM11 Temasek v20 met Yank CM11-v1.6g-r3p2-beta3 kernel. Valt op dat weinig Temasek gebruikers op GoT zit. ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Temasek is een goede kanger maar geen echte dev en datzelfde geldt ook voor Cyanogenmod team. Daar zitten geen echte S3 maintainers meer. OMNI heeft als enige een echt S3 dev team en ik verwacht ook met de tijd dat dit de beste rom zal gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

KitKat 4.4.2 uit de Google Nexus modellen zit nu in de laatste CM11 nightly!

full version http://download.cyanogenmod.org/?device=i9300

of updaten vanaf de S3 als er al CM11 opstaat.
instellingen - over de telefoon - CM updates
Dat downed die de updates en niet de 180 MB van de verse installatie.

bugfixes en camera issues
http://www.pcadvisor.co.u...-rolls-out-nexus-devices/

@Hoppa!
Yep alles draait lekker snel. Het schijnt dat de code geoptimaliseerd is zodat het ook op oudere langzamere hardware kan draaien. Tja die 2 lounchers begrijp ik niet. Eentje voor het verlies :)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/6bb16a6e102676cf1e49031de97eb9a4.png

[ Voor 149% gewijzigd door RAAF12 op 14-12-2013 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
RAAF12 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 16:56:
KitKat 4.4.2 uit de Google Nexus modellen zit nu in de laatste CM11 nightly!

full version http://download.cyanogenmod.org/?device=i9300

of updaten vanaf de S3 als er al CM11 opstaat.
instellingen - over de telefoon - CM updates
Dat downed die de updates en niet de 180 MB van de verse installatie.

bugfixes en camera issues
http://www.pcadvisor.co.u...-rolls-out-nexus-devices/

@Hoppa!
Yep alles draait lekker snel. Het schijnt dat de code geoptimaliseerd is zodat het ook op oudere langzamere hardware kan draaien. Tja die 2 lounchers begrijp ik niet. Eentje voor het verlies :)

[afbeelding]
Die ga ik even uitproberen! :D

Ik post wel even het een en ander na het proberen van die ROM.

Wish me luck! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Miki schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 16:32:
Temasek is een goede kanger maar geen echte dev en datzelfde geldt ook voor Cyanogenmod team. Daar zitten geen echte S3 maintainers meer. OMNI heeft als enige een echt S3 dev team en ik verwacht ook met de tijd dat dit de beste rom zal gaan worden.
Cyanogenmod is zo goed dat ze zich niet tot 1 android telefoontje beperken maar een hele rits. Bovendien brengen ze binnenkort samen met een Chinese fabrikant een GSM uit met standaard CM erop.
Ik geloof niet zo in voorspellingen op de lange duur (kristallen bol is zoek) Als CM nu voorloopt blijven ze dat ook doen. Ze hebben een naam te verliezen. En als je al commercieel gaat met de Chinees kan je je dat niet veroorloven. Daarvoor is de naam CyanogenMod te belangrijk. Just my 2cents :-)

[ Voor 17% gewijzigd door RAAF12 op 14-12-2013 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het zou best kunnen hoor. Elke device van die lijst met ondersteunde apparaten heeft naast het algemene team een paar devs die device-specifieke meuk aanpassen. Devs van Samsung-devices hebben al meerdere keren aangegeven dat Samsung irritant is vanwege het niet vrijgeven van cruciale delen source voor goede hardware ondersteuning, en er zijn relatief veel zeikerds onder de S3-gebruikers. Dat heeft al meerdere devs weggejaagd. Als er dus geen device maintainers zijn, kan de kwaliteit van CM op de S3 daar best onder lijden, of ze nou zelf telefoons gaan uitbrengen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
barrymossel schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:46:
Sta ik van te kijken. De batterijduur hier met CM11 is niet om over naar huis te spreken. Gaat amper een dag mee als ik vrijwel niks met het apparaat doe. Valt me erg tegen. En laat ik nu net niet weten welke ROM ik hiervoor had... :)
Ik weet echt niet wat er met mijn telefoon aan de hand is, hij is nu op 6% en ik gebruik hem normaal. Ik ga hem straks opladen en dan zie ik wel of hij deze truc wilt herhalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
RAAF12 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 22:51:
[...]

Cyanogenmod is zo goed dat ze zich niet tot 1 android telefoontje beperken maar een hele rits. Bovendien brengen ze binnenkort samen met een Chinese fabrikant een GSM uit met standaard CM erop.
Ik geloof niet zo in voorspellingen op de lange duur (kristallen bol is zoek) Als CM nu voorloopt blijven ze dat ook doen. Ze hebben een naam te verliezen. En als je al commercieel gaat met de Chinees kan je je dat niet veroorloven. Daarvoor is de naam CyanogenMod te belangrijk. Just my 2cents :-)
Het is over duidelijk dat je geen flauw benul hebt waar je over praat ;)

Er zijn maar weinigen met specifieke kennis mbt exynos 4412 soc welke in onze S3 zit en die zijn uit CyanogenMod team gestapt. Xplodwild en C odeworx waren de bekendste en die doen nu helemaal niets voor CyanogenMod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Haha, een echte basher, oud nieuws hoor. Kijk maar hoe CM aan de weg timmert. Btw ik heb de laatste Omni ook bekeken that,s a way ahead! Maar, zoals gezegd just my 2 cents!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Haha een echte fanboy :? Je lijkt immers de realiteit weg te wuiven en je maar blind de te staren op wat marketing blaat.

Neem voor de gein eens een kijkje in CM github en vertel mij eens hoeveel commits er te vinden zijn specifiek voor de S3.

[ Voor 15% gewijzigd door Miki op 15-12-2013 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Ojee, de Apple-Android discussie verplaatst zich naar Omni-Cm. Hoe treurig is dat. CM heedft volgens mij nog een voorsprong, maar Omni timmert hard aan de weg. We zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Komt gewoon omdat RAAF12 geen idee heeft waar hij over praat, en als je dan reageert met "basher" krijg je dit soort dingen.

Tuurlijk draait CM11 prima op een S3 (collega heeft het draaien) maar de S3/Exynos-specifieke zaken zitten toch echt sneller en beter in OmniROM, omdat daar de S3 devs zitten zoals XplodWilD en Codeworx. Verwacht dus ook eerder betere OmniROM's op de S3 dan bij CM, omdat de chipsetondersteuning simpelweg beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Hoppa! schreef op zondag 15 december 2013 @ 10:11:
Ojee, de Apple-Android discussie verplaatst zich naar Omni-Cm. Hoe treurig is dat. CM heedft volgens mij nog een voorsprong, maar Omni timmert hard aan de weg. We zullen het zien.
Treurig is eerder dat je niet helemaal lijkt te snappen. Dit heeft namelijk helemaal niets maar dan ook niets te maken met welke rom nu beter is. Ik ging puur en alleen de discussie in omdat er totale onzin werd verkocht.

Cyanogenmod is op basis van features de veel betere rom, daar is geen discussie over. Echter als het gaat om de kernel ontwikkeling en dan met name specifiek gericht op de S3 dan gebeurd er vrij weinig op dit moment. Logisch dat er vrij weinig gebeurd omdat degene die de kar binnen het oude CM S3 team trokken allemaal vertrokken zijn. De kernel devs zitten allemaal nu bij OMNI team wat betekent dat vroeg of laat je een betere rom gaat krijgen. Nee niet op features wel op basis van stabiliteit, camera en battery drains.

Ps. bovenstaande is geen rocketsience maar gewoon een beetje de changelogs/github en wat discussie op XDA volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Miki schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:36:
[...]

Treurig is eerder dat je niet helemaal lijkt te snappen. Dit heeft namelijk helemaal niets maar dan ook niets te maken met welke rom nu beter is. Ik ging puur en alleen de discussie in omdat er totale onzin werd verkocht.

Cyanogenmod is op basis van features de veel betere rom, daar is geen discussie over. Echter als het gaat om de kernel ontwikkeling en dan met name specifiek gericht op de S3 dan gebeurd er vrij weinig op dit moment. Logisch dat er vrij weinig gebeurd omdat degene die de kar binnen het oude CM S3 team trokken allemaal vertrokken zijn. De kernel devs zitten allemaal nu bij OMNI team wat betekent dat vroeg of laat je een betere rom gaat krijgen. Nee niet op features wel op basis van stabiliteit, camera en battery drains.

Ps. bovenstaande is geen rocketsience maar gewoon een beetje de changelogs/github en wat discussie op XDA volgen :)
Hoeveel (toegevoegde) features een ROM heeft maakt mij persoonlijk vrij weinig uit. Vrijwel alle features zijn toe te voegen via XPosed (en GravityBox) en eventueel Tasker.
Sterker nog, misschien wil ik wel een ROM met zo min mogelijk toegevoegde features, zodat er niets is wat GravityBox in de weg zit. :+

Upgraden van CM 10.2 naar CM 11 gaat blijkbaar niet zonder een data wipe. Ik dacht even snel het er overheen kunnen te flashen, maar dingen zoals NextLauncher, WidgetLocker en Tasker vonden dat toch niet zo leuk. (Natuurlijk had ik wel de cache gewiped.) Gelukkig met een Nandroid backup alles weer hersteld. :D

[ Voor 11% gewijzigd door TommieW op 15-12-2013 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Welke Nandroid app gebruik je? Ik zie er meerdere in de store staan.
Ik wil namelijk ook van CM10.2 naar versie 11, en dan lijkt mij een goede backup ook wel handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Nyarlathotep schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:23:
Welke Nandroid app gebruik je? Ik zie er meerdere in de store staan.
Ik wil namelijk ook van CM10.2 naar versie 11, en dan lijkt mij een goede backup ook wel handig...
Een Nandroid maak je niet met een app, maar dat doe je met je recovery.
Ik gebruik Clockworkmod recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Miki schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:36:
[...]

Je moet je misschien wat minder persoonljik aangesproken voelen. Er wordt hier wel degelijk een discussie gevoerd over welke ROM beter is en de meeste toekomst heeft. Wat jouw aandeel daar in is zal mij een zorg zijn, het blijft een treurige discussie.

En verder zeg je exact wat ik zeg, namelijk dat CM op dit moment de betere ROM is, maar dat hij relatief stil staat en de echte S3 devs bij Omni zitten. Dus snap ik al helemaal niet waarom je mij beschuldigt van treurigheid als we het gewoon eens zijn. Wat zegt dat over jou dan?

Op dit moment draai ik de CM 11 nighlties, en ik kan met recht zeggen dat dit de beste en meest stabiele ROM is die ik ooit op mijn S3 draaiende heb gehad. Er zal best ooit een betere komen. Ongetwijfeld, maar de vraag is of ik tegen die tijd nog een S3 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Meer features != beter he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Helemaal mee eens. Wie zegt überhaupt dat ik de features meeweeg? Als ik dat zou doen, zou ik nog op stock-Samsung zitten. Dat heeft pas veel (nutteloze) features. Ik wil een stabiele ROM die mij de ruimte biedt om dingen zo te regelen zoals ik dat wil. Met CM kan dat prima. De features die er in zitten zijn vaak goed doordacht, zoals de implementatie van het notificatieledje. Er is geen thirdparty-app die dat beter doet dan CM11 zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 14:39
zou iemand die op CM 11 draait mij kunnen vertellen of de optie `privacybescherming` onder het tabje beveiliging nog steeds aanwezig is zoals in 10.2?

ik hoorde zoiets dat google deze optie uit jelly bean 4.4 wilde schrappen... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
frank.. schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:09:
zou iemand die op CM 11 draait mij kunnen vertellen of de optie `privacybescherming` onder het tabje beveiliging nog steeds aanwezig is zoals in 10.2?

ik hoorde zoiets dat google deze optie uit jelly bean 4.4 wilde schrappen... :-(
Ik heb even snel gekeken en er zit een knopje voor "Privacy Guard". Die zorgt er iig voor dat de gekozen apps geen persoonlijke info kunnen benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 14:39
melvinnie schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:23:
[...]

Ik heb even snel gekeken en er zit een knopje voor "Privacy Guard". Die zorgt er iig voor dat de gekozen apps geen persoonlijke info kunnen benaderen.
Ok dan! bedankt! :*)
dan denk ik dat ik maar eens een poging ga wagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Was/is Privacy Guard ook niet een CM iets? Staat me iets van bij dat Koush dat zelf gecode heeft. Er zat ook iets van App Ops in 4.4.1 maar Google zei dat dat niet de bedoeling was ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Er zitten nog meer security issues in CM11 zoals WhisperPush die versleutelt het SMS verkeer. Meer info daarover staat op de CM/XDA site.
Whisperpush zit in het systeem je kan het handmatig deleten in de root dirs maar na een reboot is het terug!
Whisperpush kan actief gezet worden (telnr invoeren) in het tabblad beveiliging, Kan de NSA er niet meer bij <G>

[ Voor 18% gewijzigd door RAAF12 op 16-12-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
RAAF12 schreef op maandag 16 december 2013 @ 17:00:
Er zitten nog meer security issues in CM11 zoals WhisperPush die versleutelt het SMS verkeer. Meer info daarover staat op de CM/XDA site.
Whisperpush zit in het systeem je kan het handmatig deleten in de root dirs maar na een reboot is het terug!
Whisperpush kan actief gezet worden (telnr invoeren) in het tabblad beveiliging, Kan de NSA er niet meer bij <G>
En dat noem je een "Issue"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppezz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-09-2022
Ik ben een leek in het rooten etc en daarom de volgende misschien domme vraag maar ik heb overlaatst men telefoon geroot en voorzien van cm10.2. Nu zou ik deze graag brengen op cm11 maar moet ik daarvoor mijn telefoon opnieuw rooten of hoeft dit niet meer? Ik heb een filmpje gevonden op youtube dus alles zal wel lukken, enkel hier ben ik niet zeker van, daarom de vraag. :-)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

@melvinnie

Ja, een nieuwe kwestie. 'Issue' is niet per definitie iets negatiefs. Maar uit de rest van het verhaal blijkt vanzelf wat de bedoeling is. De goede verstaander heeft slechts weinig woorden nodig <G>

[ Voor 3% gewijzigd door RAAF12 op 16-12-2013 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Coppezz schreef op maandag 16 december 2013 @ 18:07:
Ik ben een leek in het rooten etc en daarom de volgende misschien domme vraag maar ik heb overlaatst men telefoon geroot en voorzien van cm10.2. Nu zou ik deze graag brengen op cm11 maar moet ik daarvoor mijn telefoon opnieuw rooten of hoeft dit niet meer? Ik heb een filmpje gevonden op youtube dus alles zal wel lukken, enkel hier ben ik niet zeker van, daarom de vraag. :-)

Alvast bedankt!
Je hebt dan al de ROM manager 5.5.3.2 draaien met ClockworkMod recovery 6.0.4.3? Dan kan je veilig overstappen. Ik heb daarnaast ook nog SuperSU 1.85 draaien voor de roottoegang voor apps en HC-kTool voor oa. de backup van de EFS partitie.
Met die tooltjes voel ik me redelijk zeker dat ik de telefoon ten alle tijde in bedrijf kan houden.

Bij transitie van 10.2 naar 11 zou ik wel een wipe data/factory reset doen als een wipe cache partition niet voldoende is. Maar dat merk je vanzelf!

edit hieronder

Als je CMrecovery hebt gedraaid en je ziet SU staan weet je zeker dat de telefoon geroot is.
SU is Superuser en die heeft roottoegang dwz beheerst de hele telefoon vanaf de root, de files en de maps er onder.
edit 2 die rom manager uit het youtube filmje is een oude versie, 5.5.3.2 is de laatste die ik heb draaien.
De laatste roms en recoveries voor de S3 staan hier http://www.clockworkmod.com/rommanager de Playstore heeft oudere versies.

Okay! Mooi dat het gelukt is. Have fun met je fone!

ps ik edit maar even anders krijgt dit topic wel erg veel nieuwe berichten van mij _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door RAAF12 op 16-12-2013 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppezz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-09-2022
RAAF12 schreef op maandag 16 december 2013 @ 18:17:
[...]

Je hebt dan al de ROM manager 5.5.3.2 draaien met ClockworkMod recovery 6.0.4.3? Dan kan je veilig overstappen. Ik heb daarnaast ook nog SuperSU 1.85 draaien voor de roottoegang voor apps en HC-kTool voor oa. de backup van de EFS partitie.
Met die tooltjes voel ik me redelijk zeker dat ik de telefoon ten alle tijden in bedrijf kan houden.

Bij transitie van 10.2 naar 11 zou ik wel een wipe data/factory reset doen als een wipe cache partition niet voldoende is. Maar dat merk je vanzelf!
EDIT:alles gelukt ondertussen lijkt het zo, ik ben iig al zeer tevree want ik had een heel slecht netwerksignaal en dit is nu terug helemaal verholpen dus top top top!

bedankt voor je raad!

[ Voor 33% gewijzigd door Coppezz op 16-12-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoma666
Iemand ervaring met de laatste CM11 nightlies? Wat werkt en wat niet? (GT I-9300)
Pagina: 1 ... 35 ... 43 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.