Ha, dat snapte ik, alleen Temasek noemt al z'n CM builds (ook de CM 10.2 builds die hij maakt) unofficial op XDA. Vandaar
Waar komt die CM 11 build dan trouwens vandaan?
Ha, dat snapte ik, alleen Temasek noemt al z'n CM builds (ook de CM 10.2 builds die hij maakt) unofficial op XDA. Vandaar
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Stay safe
Idem dito voor de ROMs van de Note 10.1. CyanogenMOD is niet alleen kleiner, maar ook vele malen sneller!gwystyl schreef op maandag 18 november 2013 @ 18:44:
Wel bizar dat een Samsung rom al gauw >850 mb is (1200 mb uitgepakt), en dat CM dan met 185 mb + 120 mb voor Google apps ook een complete Android ervaring biedt. Ik ga me dan toch zwaar afvragen hoeveel bloat ik bij een standaard Samsung rom nog kan verwijderen. De standaard dingen die ik uitzet zijn hubs, dingen gerelateerd aan TTS of voice search en Yahoo! finance. Verder ben ik heel voorzichtig met het freezen van apps/services, omdat ik uit de naam vaak niet goed kan afleiden waar het goed voor is en of ik het zou willen.
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Nou vele malen sneller met de komst van 4.3 is het niet meer..denk eerder gelijkwaardig.TommieW schreef op maandag 18 november 2013 @ 18:47:
[...]
Idem dito voor de ROMs van de Note 10.1. CyanogenMOD is niet alleen kleiner, maar ook vele malen sneller!
Tubes....It's what make music music!
Laten we het er dan maar op houden dat jou definitie van soepel en die van mij niet helemaal gelijk zijn aan elkaar. Zeker aangezien hij specifiek aangaf geen wakeup lag te willen hebben en alle sammy 4.3 roms tot nu toe zelfs met alle "fixes" hier tot op zekere hoogte last van hebben. Het is erg fijn dat jij helemaal blij bent met 4.3 en dat gun ik je ook van harte, maar ik heb niet echt het gevoel dat je er met een objectieve blik naar kijktsilitek schreef op maandag 18 november 2013 @ 11:50:
[...]
Zou niet weten waarom niet aanraden!!..zolang je weet wat je doet kun je niet soepeler uitkomen dan 4.3.
Simpel.
[ Voor 13% gewijzigd door Creesch op 18-11-2013 19:59 ]
Wakeup lag is onder controle met juiste kernel met bijbehorend settings. In zoverre ben ik objectief dat ik vrijwel alles wel voorbij heb zien komen c.q. roms gedraaid. Dus gefundeerd op bevinden en constateringen vind ik 4.3 inderdaad in developing een stap voorwaarts. Let op geen enkele rom is zaligmakend heden, geld zeker ook voor CM. Jou oordeel over performance krijgt pas gewicht als je 4.3 op z'n minst geprobeerd hebt.Creesch schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:58:
[...]
Laten we het er dan maar op houden dat jou definitie van soepel en die van mij niet helemaal gelijk zijn aan elkaar. Zeker aangezien hij specifiek aangaf geen wakeup lag te willen hebben en alle sammy 4.3 roms tot nu toe zelfs met alle "fixes" hier tot op zekere hoogte last van hebben. Het is erg fijn dat jij helemaal blij bent met 4.3 en dat gun ik je ook van harte, maar ik heb niet echt het gevoel dat je er met een objectieve blik naar kijkt
Oksilitek schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:08:
[...]
Jou oordeel over performance krijgt pas gewicht als je 4.3 op z'n minst geprobeerd hebt.
Ik merk toch dat CM 10.2 voor mij een stuk vloeiender draait dan de Samsung versie. Waar bij mij bijvoorbeeld de Phone en contacten app soms tot 4 secondes nodig had om eindelijk opgestart te zijn, is dit in CM nagenoeg meteen. Ook merk ik een stuk minder lag e.d. in animaties en uberhaupt wanneer ik door het apparaatje navigeer. Hoe dan ook ben ik blij van de Samsung rom af te zijnsilitek schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:01:
[...]
Nou vele malen sneller met de komst van 4.3 is het niet meer..denk eerder gelijkwaardig.
Maar inderdaad was er een tijdperk dat CyanogenMod zeer snel is/was tegenover Samsung-base rommetjes.
Samsung base roms zijn nog TE groot in omvang..je kunt er veel bloatware uit slopen. Beide hebben zo hun voordelen, zeg maar.
Anoniem: 286128
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 286128 op 20-11-2013 08:37 ]
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Via ontwikkelingsopties?Grompie schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:27:
Sinds gisteren cyanogenmod 10.2 geinstalleerd op mijn galaxy S3 (mijn eerste ervaring met custom rom te draaien. En moet zeggen dat het allemaal stukken vlotter werkt dan de samsung versie die erop stond. Alles werkt gewoon veel sneller. Nu alleen nog effen afwachten wat de batterij doet maar ik las dat het goed was van hem eerst een paar keer te laten leeg lopen en dan 100% opladen zodat alles goed werkt.
Iemand die trouwens weet hoe je de animaties kan verkorten of afleggen in cyanogenmod?
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Ah, net gevonden je moet blijkbaar 5x op het buildnummer duwen eer ontwikkelaar opties zichtbaar wordt!
7xGrompie schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:39:
[...]
Ah, net gevonden je moet blijkbaar 5x op het buildnummer duwen eer ontwikkelaar opties zichtbaar wordt!
Toch bedankt!
is overigens het eerste wat ik doe bij mensen die animaties op 0.5 zetten ipv 1Grompie schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:39:
[...]
Toch bedankt!
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Helemaal geen animatie voelt nog veel sneller vind ik..Ewivis schreef op woensdag 20 november 2013 @ 17:04:
[...]
is overigens het eerste wat ik doe bij mensen die animaties op 0.5 zetten ipv 1'lijkt' ie toch sneller.
+1! Voelt het beste aan, heb het al bij meerdere mensen ingesteld en ze willen niet meer terug.RekZ schreef op woensdag 20 november 2013 @ 17:28:
[...]
Helemaal geen animatie voelt nog veel sneller vind ik..
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Gewoon CyanogenMOD 10.2 vers van de website. Waarom zou ik iets willen hebben wat weer is aangepast?barzi schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:09:
Welke ROM met als basis CM10.2 gebruiken jullie? Ik zie verschillende ROMs met dezelfde basis maar kan niet echt bepalen wat het verschil is en welke stabieler/sneller/lager batterijverbruik heeft.
uhm... omdat cm in feite ook een aangepaste versie is van AOSP? Is dat niet het hele idee van custom roms? Het is heel goed mogelijk dat een individuele ontwikkelaar aanpassingen doet voor een specifieke telefoon aan cm die zorgen voor verbeteringen, daarnaast zijn er ook verscheidene roms die features hebben die niet in cm zitten. ParanoidAndroid voor de SIII heeft bijvoorbeeld een cm basis om het op de telefoon te laten functioneren maar bied een hoop andere opties.TommieW schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:07:
[...]
Gewoon CyanogenMOD 10.2 vers van de website. Waarom zou ik iets willen hebben wat weer is aangepast?
Ik bedoelde het meer in de zin van een aanpassing van een aanpassing. Persoonlijk heb ik het liefst directe ondersteuning van CyanogenMOD. Dingen die niet in CM zitten en ik wel wil doe ik wel via apps (XPosed bijvoorbeeld). Is ook een stuk handiger de troubleshooten als er iets stuq is.Creesch schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:15:
[...]
uhm... omdat cm in feite ook een aangepaste versie is van AOSP? Is dat niet het hele idee van custom roms? Het is heel goed mogelijk dat een individuele ontwikkelaar aanpassingen doet voor een specifieke telefoon aan cm die zorgen voor verbeteringen, daarnaast zijn er ook verscheidene roms die features hebben die niet in cm zitten. ParanoidAndroid voor de SIII heeft bijvoorbeeld een cm basis om het op de telefoon te laten functioneren maar bied een hoop andere opties.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
In Odin opnieuw CWM flashen....wel de goede kernel geflased?Sleehond schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 08:06:
Heb een probleempje met root welke ik kwijt ben en niet weet op te lossen?
Heb ARHD 40 geflashed met een kernel liteGX geloof ik. Sindsdien ben ik root kwijt, kwam ik achter omdat ik greenify downloade en het niet werkte.
Ik heb echter ook geen cwm recovery meer. Hoe kan ik nu weer root verkrijgen? Begrijp even niet wat ik kan doen als ik ook geen cwm recovery meer heb. Kan iemand me uitleggen welke stappen ik moet nemen?
Alvast bedankt :-)
En dan doel je op de laatste nightly? Ik kan namelijk geen 10.2 stable vinden nl.TommieW schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:07:
[...]
Gewoon CyanogenMOD 10.2 vers van de website. Waarom zou ik iets willen hebben wat weer is aangepast?
Anoniem: 348584
Momenteel gebruik ik de 10.2 M1 snapshot.barzi schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 11:58:
[...]
En dan doel je op de laatste nightly? Ik kan namelijk geen 10.2 stable vinden nl.
Heb je 'n linkje voor me, kan 't zo niet 1-2-3 vinden.Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 23:17:
Dat kan ik je wel vertellen, de HD40 rom die doet het wel met de tv out
Alsjeblieft!Eric_Cantona schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 14:04:
[...]
Heb je 'n linkje voor me, kan 't zo niet 1-2-3 vinden.
Googy-max is een prima kerneltje of Yank555Sleehond schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:30:
Het is me gelukt weer root te hebben met de ROM ARHD 40
Ben alleen nog benieuwd naar een top aanrader voor een kernel? Voornamelijk gericht op batterijvriendelijkheid. Iemand daar de gouden tip voor?
Met LiteGX verlies ik root, dus deze "aanrader" hoef ik niet ;-)
Daar zou je je wel eens in kunnen vergissen. Samsung heeft meuk gereleased, de devs hebben het inmiddels opgepakt. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=32594104Miki schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 20:14:
De tv out functie is propietary meuk van Samsung dus in geen 100jaar dat je ondersteuning zult vinden in een AOSP rom.
Enige hoop is een Samsung based rom maar daar heb ik geen ervaringen mee.
Originally Posted by Entropy512 View Post
I have been too busy with other stuff to mess with them. In theory - actual working hwcomposer and maybe TV-out
[ Voor 15% gewijzigd door Jay-v op 24-11-2013 21:14 ]
De laatste nightlies zijn veeel sneller en er is een nieuw startlogo! Overigens heb ik geen enkel probleem met de camera. Werkt altijd goed. Heb al veel geprobeerd om het fout te laten gaan maar het is me niet geluktTommieW schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:32:
[...]
Momenteel gebruik ik de 10.2 M1 snapshot.
En jij gebruikt de nieuwste nightly? Zal die er dan ook even opzetten en uitproberen.RAAF12 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:52:
[...]
De laatste nightlies zijn veeel sneller en er is een nieuw startlogo! Overigens heb ik geen enkel probleem met de camera. Werkt altijd goed. Heb al veel geprobeerd om het fout te laten gaan maar het is me niet gelukt![]()
Iemand tips hoe ik die app kan kan laten crashen?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Welke Omni draai je?...deze toevalig.Arfman schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:49:
Woei, KitKat time! (OmniROM)
Eerste indrukken zijn positief, Bluetooth streaming in de auto werkte perfect vanochtend. Enige jammere is dat ik root kwijt ben, nog even uitzoeken hoe dat terug te krijgen is. Oh ja, en ik moest de nieuwste TWRP recovery flashen, anders kon ik de zip niet flashen.
Dat werkt niet, ik krijg dan een error dat /cache en /preload niet gemount kunnen worden. Ik vermoed dat dat komt omdat ik niet meer een standaard partitie layout meer heb omdat ik een dualboot had met Googy kernel.gwystyl schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:57:
@Arfman het makkelijkst lijkt me supersu update zip te downloaden vanaf Chainfires site en die te flashen vanuit de recovery
[ Voor 18% gewijzigd door Hurricane op 28-11-2013 19:45 ]
[ Voor 109% gewijzigd door Sleehond op 28-11-2013 21:10 ]
Die ROMs die je van Sammobile binnenhengelt kan je uitpakken. Gewoon in de bestandsnaam .md5 verwijderen, zodat de extensie alleen .tar is. Vervolgens kan je dat uitpakken. Het probleem is dat je dan nog steeds geen pit file hebt. In een stock ROM van Sammobile staan de volgende bestanden:Arfman schreef op donderdag 28 november 2013 @ 20:34:
ArghDat gaat nu niet lukken, maar bedankt voor je aanbod. Ik zoek eigenlijk een ROM waarin de juiste PIT files zitten zodat ik goed kan herpartitioneren. Mijn Google fu laat me in de steek, elke file die ik na uren en uren binnenkrijg heeft alleen maar de md5 en een dll erin, geen .pit
[ Voor 7% gewijzigd door TommieW op 28-11-2013 21:17 ]
Dat is gewoon een beschermglas, niet de lens. Is makkelijk (zelf ) te vervangen.RekZ schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:44:
Na dat m'n S3 is gevallen zit er een fikse kras over de breedte van de cameralens, helaas zit er daardoor nu ook een waas in foto's. Weet iemand of je puur het glas kan vervangen? Verder schijnt tandpasta ook te helpen of is dat een fabeltje?
[ Voor 8% gewijzigd door Chris Smoove op 28-11-2013 21:19 ]
Yep vaste prik elke avond om 23.00 gaat de laatste erop! Echt makkelijk 5 min downloaden en 2 min later staat ie erop. De kitkat files blijven er ook op staan. Ik heb nog geen zin de Omni rom met de echte kitkat te gaan gebruiken. Daarvoor bevalt CM me te goed.barzi schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 23:24:
[...]
En jij gebruikt de nieuwste nightly? Zal die er dan ook even opzetten en uitproberen.
Ik gebruik 'n Googy kernel, werkt prima. Accuduur vind ik ook prima, maar ben de ROM nog niet lang gewend.Sleehond schreef op donderdag 28 november 2013 @ 20:39:
Ik draai ARHD 40 met Boefla kernal 5.0 en mijn camera doet het opeens niet meer.
Welke kernal adviseren jullie mij voor deze ROM?
LiteGX kernal zorgt voor root verlies.
Kortom, ik ben nou zoekende welke kernal nou echt werkzaam is op deze rom
Dat heb ik ook gedaan uiteindelijk, maar wel een pit file aangegeven die bij een Odin versie zat speciaal voor de S3. Toen dacht ik dat het nog niet goed was want ik had maa 11.25GB storage, maar dat klopte wel bedacht ik me toen.TommieW schreef op donderdag 28 november 2013 @ 21:16:
Nevermind. Ik heb ook dualboo gehad met Siyah kernel, maar ik heb zo ver ik weet alles gewoon terug gedraaid door het flashen van een stock ROM via ODIN.
Bedankt! Hoe ervaar jij de camera-problemen? Lees in het topic op XDA dat er veel mensen zijn die foutmeldingen krijgen in de camera-app.RAAF12 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 22:36:
[...]
Yep vaste prik elke avond om 23.00 gaat de laatste erop! Echt makkelijk 5 min downloaden en 2 min later staat ie erop. De kitkat files blijven er ook op staan. Ik heb nog geen zin de Omni rom met de echte kitkat te gaan gebruiken. Daarvoor bevalt CM me te goed.
Dank voor de tip. Heb nu Googy draaien, echter doet mijn camera het nog steeds niet...Eric_Cantona schreef op donderdag 28 november 2013 @ 23:52:
[...]
Ik gebruik 'n Googy kernel, werkt prima. Accuduur vind ik ook prima, maar ben de ROM nog niet lang gewend.
[ Voor 27% gewijzigd door Sleehond op 30-11-2013 18:18 ]
Ik heb een S3 van een laat bouwjaar (4 mnd jong) en heb geen enkel cameraprobleem met de nightlies van CM.barzi schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 14:11:
[...]
Bedankt! Hoe ervaar jij de camera-problemen? Lees in het topic op XDA dat er veel mensen zijn die foutmeldingen krijgen in de camera-app.
Heb hem er nu ook op staan en werkt tot nu toe erg goed. Had alleen nog een vraagje: de LED werkt wel bij het opladen (oranje) en deze kleurt ook groen als de telefoon volledig opgeladen is. Echter krijg ik geen knipperende LED melding meer als ik een ongelezen WhatsApp-bericht of mail heb, waar ik dit voorheen (met Wanam) wel had. De instellingen in de apps (dus bv. WhatsApp) staan goed. Moet ik ergens anders nog aangeven dat ik deze functie wil gebruiken? Of is dit nog niet mogelijk met CM?RAAF12 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 19:33:
[...]
Ik heb een S3 van een laat bouwjaar (4 mnd jong) en heb geen enkel cameraprobleem met de nightlies van CM.
Ik krijg geluid en een witte knipperled als er een Whatsapp binnenkomt. De led blijft knipperen zolang het messie niet gelezen is. De gekleurde led bij opladen krijg ik ook, rood knipperen bij bijna lege accu. Aan de oplader verkleurend naar groen als ie helemaal vol is.barzi schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:25:
[...]
Heb hem er nu ook op staan en werkt tot nu toe erg goed. Had alleen nog een vraagje: de LED werkt wel bij het opladen (oranje) en deze kleurt ook groen als de telefoon volledig opgeladen is. Echter krijg ik geen knipperende LED melding meer als ik een ongelezen WhatsApp-bericht of mail heb, waar ik dit voorheen (met Wanam) wel had. De instellingen in de apps (dus bv. WhatsApp) staan goed. Moet ik ergens anders nog aangeven dat ik deze functie wil gebruiken? Of is dit nog niet mogelijk met CM?
[ Voor 12% gewijzigd door RAAF12 op 01-12-2013 17:33 ]
Panorma weet ik wel dat het kan, maar gewoon een normale foto heeft geen 16:9 resolutie bij de oudere versie die ik had...RAAF12 schreef op zondag 01 december 2013 @ 17:23:
[...]
Ik krijg geluid en een witte knipperled als er een Whatsapp binnenkomt. De led blijft knipperen zolang het messie niet gelezen is. De gekleurde led bij opladen krijg ik ook, rood knipperen bij bijna lege accu. Aan de oplader verkleurend naar groen als ie helemaal vol is.
@RekZ hierboven
Ja dat kan prima en dat heet panoramafoto`s maken. 3 symbooltjes links om te kiezen.
foto
panoramafoto
film
Alles met de laatste supersnelle nightlies van CM
16:9 is breedbeeld net zoals bij TV's? Die kan ik niet vinden in de instellingen. Resolutie van de camsensor is max 8MB grote plaatjes. Die kan je wel in de soft lager zetten en levert dan kwaliteit in.RekZ schreef op zondag 01 december 2013 @ 18:59:
[...]
Panorma weet ik wel dat het kan, maar gewoon een normale foto heeft geen 16:9 resolutie bij de oudere versie die ik had...
Het is KitKat, meer niet. Daarnaast zijn veel mensen het niet eens met de commerciële kant die CM opgaat. Nu merk je daar nog weinig van, maar zometeen heb je dus een "premium" en "free" CM, waarbij de "premium" meer/extra/betere features heeft t.o.v. de "free". Ik heb het idee dat de custom ROM community langzaamaan een beetje genoeg van CM begint te krijgen. De developers van OmniROM zijn daarnaast ook nog eens populaire/gerespecteerde mensen binnen de community dus dan krijg je al snel dat het "the next big thing" wordt genoemd.schumi2004 schreef op zondag 01 december 2013 @ 19:26:
Wat is er zo bijzonder aan die Omni kitkat roms behalve dat ie kitkat is?
Neig toch echt om laatste CM nightly te flashen weer ipv Omni rom maar mss dat iemand me overtuigen kan
Thanks, OmniROM it isArfman schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:04:
[...]
Het is KitKat, meer niet. Daarnaast zijn veel mensen het niet eens met de commerciële kant die CM opgaat. Nu merk je daar nog weinig van, maar zometeen heb je dus een "premium" en "free" CM, waarbij de "premium" meer/extra/betere features heeft t.o.v. de "free". Ik heb het idee dat de custom ROM community langzaamaan een beetje genoeg van CM begint te krijgen. De developers van OmniROM zijn daarnaast ook nog eens populaire/gerespecteerde mensen binnen de community dus dan krijg je al snel dat het "the next big thing" wordt genoemd.
Ik draai OmniROM van 2 dagen geleden (nightly). Bevalt prima, zitten wel een paar handigheidjes in CM (zoals silent hours) waarvan ik hoop dat die ook in OmniROM komen maar niks wat een extra appje niet op kan lossen.
[ Voor 10% gewijzigd door Miki op 01-12-2013 20:14 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Bedankt, - als het straks werkt - heb je me gered. Zo lullig om een soft bricked telefoon aan je moeder kado te doengwystyl schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:06:
Hotfile is spontaan gestopt, dus dat is nu net even lastig. Ze zijn alles aan het omzetten naar een andere hoster. Ik heb I9300XXEMH1 (laatste officiele 4.1.2 voor NL) nog op mijn harde schijf staan. Die ben ik nu naar Dropbox aan het uploaden, dus dit moet zo een downloadlinkje worden (vanaf 10u ofzo)
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik weet niet in hoeverre het een nederlands toestel is maar je zou via Samsung Kies uiteraard je toestel volledig kunnen herstellen.ph4ge schreef op donderdag 05 december 2013 @ 08:37:
Vanavond moet mijn S3 in de zak, sinds ik een N5 heb is het de bedoeling dat mijn moeder mijn S3 gaat gebruiken. Ik moet dus weer een stock rom terug flashen. Echter, samfirmware, waar ik altijd van download, blijkt niet te werken. Gedoe met de host ofzo. Kan iemand mij naar een recente Nederlandse stock firmware (4.1.2) linken?
[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 05-12-2013 09:12 ]
Ik heb een stock ROM geflashed en krijg nu de melding dat er Geen netwerk is, dus dat betekend als ik bovenstaande lees dat ik waarschijnlijk een oudere modem geflashed heb. Is dit op te lossen door de laatste ROM (I9300XXEMH1_I9300PHNEMG2_PHN, die hierboven via Dropbox gelukkig gedeeld is) via Download Mode en Odin te flashen?Ghost Dog schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:02:
Je kan wél verschillende modems proberen. Die zijn bijvoorbeeld hier te vinden. Zorg wel voor een efs-backup, zodat je kan herstellen als het misgaat. Als je namelijk een MG4 of nieuwere modem flasht wordt je efs-map bijgewerkt. Het daarna flashen van een oudere modem zorgt er dan voor dat je IMEI ongeldig wordt, waardoor je wederom geen netwerksignaal krijgt.
Ja dat kan wel, uitstekend zelfs als je telefoon maar in download modus staat en je binnen Kies kiest voor nood herstel. Alleen triangle away gebruiken alvorens je dat gaat doen. Het boeit dus totaal niet dat je op een custom rom zit. Ik heb het hier zelf geprobeerd nadat ik eerst Paranoid Android 3.99 RC2 had draaien.ph4ge schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:39:
Ik heb CM10.2 draaien, ik geloof niet dat Kies daar iets mee kan. Heb het geprobeerd, maar hij herkent hem niet. Odin maar gewoon gebruiken, heb ik vaker gedaan.
[ Voor 31% gewijzigd door Miki op 05-12-2013 11:23 ]
Heb je misschien ook de bijbehorende PIT file? Mijn SD kaart is versleuteld en dat moet er ook af.gwystyl schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:06:
Hotfile is spontaan gestopt, dus dat is nu net even lastig. Ze zijn alles aan het omzetten naar een andere hoster. Ik heb I9300XXEMH1 (laatste officiele 4.1.2 voor NL) nog op mijn harde schijf staan. Die ben ik nu naar Dropbox aan het uploaden, dus dit moet zo een downloadlinkje worden (vanaf 10u ofzo)
Ik kan op dit moment niet booten, dus triangle away zit er ook niet in.Miki schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:14:
[...]
Ja dat kan wel, uitstekend zelfs als je telefoon maar in download modus staat en je binnen Kies kiest voor nood herstel. Alleen triangle away gebruiken alvorens je dat gaat doen. Het boeit dus totaal niet dat je op een custom rom zit. Ik heb het hier zelf geprobeerd nadat ik eerst Paranoid Android 3.99 RC2 had draaien.
En hierbij vanuit Samsung de link: http://originus.samsung.com/us/support/faq/FAQ00052690/61265![]()
Let op! Dit is dus een alternatief voor het flashen met Odin i.c.m. een rom van Sam mobile. Het kan dus met Kies al ben ik zelf een voorstander van om het met Odin te doen.
[ Voor 41% gewijzigd door ph4ge op 06-12-2013 17:44 ]
Ook ik heb OmniROM geinstalleerd voor de update naar 4.4 (hiervoor maandenlang OMEGA gedraaid, zeer goede ROMS).
Mijn nightly is van 02/12... Zal eens een nieuwe nightly proberen om te kijken of dat helpt.Hurricane schreef op donderdag 05 december 2013 @ 19:45:
Een aantal nightlies terug had ik ook problemen met video's maar met de laatste 2 nightlies niet. Heb ook even een tijdje de ART cache geprobeerd, maar dat beviel niet. had meer problemen. Kon bijvoorbeeld SuperSu niet meer deactiveren.
Zelfde hier. Vaak gaat ie "slaapmodus" over op GPRS en wil hij daarna heel moeilijk 3G/H+ signaal oppakken. Pas na reboot oid wil hij het dan wel eens weer oppakken. Lastig!Coppezz schreef op donderdag 05 december 2013 @ 21:20:
ik heb nu sinds een weekje of 2 ook cm 10.2 draaien en hij werkt eigenlijk prima maar ik heb 1 echt wel vervelend probleem.
Mijn netwerksignaal is veel zwakker geworden, heb maw slechte ontvangst. Zowel men signaal zelf als men gps. Nu heb ik in men huis vaak géén of heel slechte ontvangst waardoor ik vaak een oproep niet binnenkrijg of men gesprek weg valt. Ook duurd het precies veel langer eer dat ie nu een gps signaal kan vinden.
heeft iemand hier nog problemen mee ondervonden?
Ja. Bedankt voor het delen van de ROM via Dropbox!furbydenooij schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:33:
[...]
Ik heb een stock ROM geflashed en krijg nu de melding dat er Geen netwerk is, dus dat betekend als ik bovenstaande lees dat ik waarschijnlijk een oudere modem geflashed heb. Is dit op te lossen door de laatste ROM (I9300XXEMH1_I9300PHNEMG2_PHN, die hierboven via Dropbox gelukkig gedeeld is) via Download Mode en Odin te flashen?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq