Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
toete schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:56:
Klopt,

het gaat hier om een ONofficiele versie
Ha, dat snapte ik, alleen Temasek noemt al z'n CM builds (ook de CM 10.2 builds die hij maakt) unofficial op XDA. Vandaar ;)

Waar komt die CM 11 build dan trouwens vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:33

Arfman

Drome!

Waarschijnlijk rechtstreeks gecompileerd vanuit de sources van CM zelf.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-06 21:28
Er was kennelijk toch reden voor een snelle fix (van iets). Er is nu een versie 4.1. Hou deze thread maar in de gaten voor updates en file hosts.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:04

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Wel bizar dat een Samsung rom al gauw >850 mb is (1200 mb uitgepakt), en dat CM dan met 185 mb + 120 mb voor Google apps ook een complete Android ervaring biedt. Ik ga me dan toch zwaar afvragen hoeveel bloat ik bij een standaard Samsung rom nog kan verwijderen. De standaard dingen die ik uitzet zijn hubs, dingen gerelateerd aan TTS of voice search en Yahoo! finance. Verder ben ik heel voorzichtig met het freezen van apps/services, omdat ik uit de naam vaak niet goed kan afleiden waar het goed voor is en of ik het zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:26

TommieW

Numa numa.

gwystyl schreef op maandag 18 november 2013 @ 18:44:
Wel bizar dat een Samsung rom al gauw >850 mb is (1200 mb uitgepakt), en dat CM dan met 185 mb + 120 mb voor Google apps ook een complete Android ervaring biedt. Ik ga me dan toch zwaar afvragen hoeveel bloat ik bij een standaard Samsung rom nog kan verwijderen. De standaard dingen die ik uitzet zijn hubs, dingen gerelateerd aan TTS of voice search en Yahoo! finance. Verder ben ik heel voorzichtig met het freezen van apps/services, omdat ik uit de naam vaak niet goed kan afleiden waar het goed voor is en of ik het zou willen.
Idem dito voor de ROMs van de Note 10.1. CyanogenMOD is niet alleen kleiner, maar ook vele malen sneller! :D

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 15-06 06:22
TommieW schreef op maandag 18 november 2013 @ 18:47:
[...]

Idem dito voor de ROMs van de Note 10.1. CyanogenMOD is niet alleen kleiner, maar ook vele malen sneller! :D
Nou vele malen sneller met de komst van 4.3 is het niet meer..denk eerder gelijkwaardig.
Maar inderdaad was er een tijdperk dat CyanogenMod zeer snel is/was tegenover Samsung-base rommetjes.

Samsung base roms zijn nog TE groot in omvang..je kunt er veel bloatware uit slopen. Beide hebben zo hun voordelen, zeg maar. ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:14

Creesch

bla bla!

silitek schreef op maandag 18 november 2013 @ 11:50:
[...]

Zou niet weten waarom niet aanraden!!..zolang je weet wat je doet kun je niet soepeler uitkomen dan 4.3.
Simpel.
Laten we het er dan maar op houden dat jou definitie van soepel en die van mij niet helemaal gelijk zijn aan elkaar. Zeker aangezien hij specifiek aangaf geen wakeup lag te willen hebben en alle sammy 4.3 roms tot nu toe zelfs met alle "fixes" hier tot op zekere hoogte last van hebben. Het is erg fijn dat jij helemaal blij bent met 4.3 en dat gun ik je ook van harte, maar ik heb niet echt het gevoel dat je er met een objectieve blik naar kijkt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Creesch op 18-11-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Creesch schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:58:
[...]

Laten we het er dan maar op houden dat jou definitie van soepel en die van mij niet helemaal gelijk zijn aan elkaar. Zeker aangezien hij specifiek aangaf geen wakeup lag te willen hebben en alle sammy 4.3 roms tot nu toe zelfs met alle "fixes" hier tot op zekere hoogte last van hebben. Het is erg fijn dat jij helemaal blij bent met 4.3 en dat gun ik je ook van harte, maar ik heb niet echt het gevoel dat je er met een objectieve blik naar kijkt :)
Wakeup lag is onder controle met juiste kernel met bijbehorend settings. In zoverre ben ik objectief dat ik vrijwel alles wel voorbij heb zien komen c.q. roms gedraaid. Dus gefundeerd op bevinden en constateringen vind ik 4.3 inderdaad in developing een stap voorwaarts. Let op geen enkele rom is zaligmakend heden, geld zeker ook voor CM. Jou oordeel over performance krijgt pas gewicht als je 4.3 op z'n minst geprobeerd hebt.

Dus is 4.3 mits juist configuratie een snelle, lagfree en stabiele rom. Kortstondig ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

silitek schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:08:
[...]

Jou oordeel over performance krijgt pas gewicht als je 4.3 op z'n minst geprobeerd hebt.
Ok :> lees maar even terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

De laatste 3 [GT-I9300][4.3] CyanogenMod 10.2 Nightlies zijn ook zeer snel. Ongelooflijk wat een verschil!
En snel te installeren als je al op 10.2 zit. Niet meer te hoeven wipen ect. FF de kitkat files erbij voor de oa. de launcher en de grotere icons en het lijkt echt 4.4 te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icratox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-06 20:06
silitek schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:01:
[...]

Nou vele malen sneller met de komst van 4.3 is het niet meer..denk eerder gelijkwaardig.
Maar inderdaad was er een tijdperk dat CyanogenMod zeer snel is/was tegenover Samsung-base rommetjes.

Samsung base roms zijn nog TE groot in omvang..je kunt er veel bloatware uit slopen. Beide hebben zo hun voordelen, zeg maar. ;)
Ik merk toch dat CM 10.2 voor mij een stuk vloeiender draait dan de Samsung versie. Waar bij mij bijvoorbeeld de Phone en contacten app soms tot 4 secondes nodig had om eindelijk opgestart te zijn, is dit in CM nagenoeg meteen. Ook merk ik een stuk minder lag e.d. in animaties en uberhaupt wanneer ik door het apparaatje navigeer. Hoe dan ook ben ik blij van de Samsung rom af te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-06 21:20
Als ik het zo hoor, dan ga ik straks toch maar weer eens CM proberen. Mag allemaal wel weer wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppezz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-09-2022
Goeiedag, mijn s3 begint zo wat traag te lopen en loopt soms vast. Nu heeft hij bovendien ook nog eens een zeer korte batterijleeftijd sinds een week of 2 dus ik ga me ook eens wagen aan het rooten en het flashen van men s3.
Mijn ervaring hierin is echt nihil. Ik zou dit graag via een filmpje bekijken maar ik zie dat de filmpjes uit de mainpost privé zijn en ik kan ze dus niet bekijken. Uit de bovenstaande posts ga ik opteren voor de CM 10.2.

Nu heb ik deze 2 filmpjes gevonden. Als ik die stappen correct volg, zou het dan goed moeten zijn en is dit een veilige/goede methode? Zoja, dan ga ik me er eens aan wagen. Bedankt alvast iedereen!

Filmpje over het rooten:
http://www.youtube.com/watch?v=WPHL8rQwThc

Over het flashen:
http://www.youtube.com/watch?v=NKKKCXmYxpI

mvg, Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Volgens mij heb je niet zoveel nodig:

http://beta.download.cyanogenmod.org/install

Zie hier hand-on:

YouTube: Hands-On With CyanogenMod Installer

Was even tijdje SGS3-loos, deze is weer terug, deze week weer wat geflashed en middels
methode probleemloos mijn SGS3 kunnen voorzien van CM.

Nu maar weer begonnen met eigen builds te maken - wat miste ik mijn tel }:O.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 286128 op 20-11-2013 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 10-06 07:52

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ben nu de laatste Imperium rom (20.1) aan het installeren op basis van 4.3. Enige punt is de kernel. Ik gebruikte altijd stock maar wat zijn hier de beste ervaringen van de kernels?

De telefoon (van mijn zus) gaat over een tijdje door naar mijn moeder dus wil hem wel redelijk stabiel houden en kan dus niet voor elke klapscheet die telefoon bijwerken.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Sinds gisteren cyanogenmod 10.2 geinstalleerd op mijn galaxy S3 (mijn eerste ervaring met custom rom te draaien. En moet zeggen dat het allemaal stukken vlotter werkt dan de samsung versie die erop stond. Alles werkt gewoon veel sneller. Nu alleen nog effen afwachten wat de batterij doet maar ik las dat het goed was van hem eerst een paar keer te laten leeg lopen en dan 100% opladen zodat alles goed werkt.

Iemand die trouwens weet hoe je de animaties kan verkorten of afleggen in cyanogenmod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Grompie schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:27:
Sinds gisteren cyanogenmod 10.2 geinstalleerd op mijn galaxy S3 (mijn eerste ervaring met custom rom te draaien. En moet zeggen dat het allemaal stukken vlotter werkt dan de samsung versie die erop stond. Alles werkt gewoon veel sneller. Nu alleen nog effen afwachten wat de batterij doet maar ik las dat het goed was van hem eerst een paar keer te laten leeg lopen en dan 100% opladen zodat alles goed werkt.

Iemand die trouwens weet hoe je de animaties kan verkorten of afleggen in cyanogenmod?
Via ontwikkelingsopties?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Ah, net gevonden je moet blijkbaar 5x op het buildnummer duwen eer ontwikkelaar opties zichtbaar wordt!
Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Grompie schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:39:
[...]

Ah, net gevonden je moet blijkbaar 5x op het buildnummer duwen eer ontwikkelaar opties zichtbaar wordt!
Toch bedankt!
7x :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Grompie schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:39:
[...]

Toch bedankt!
is overigens het eerste wat ik doe bij mensen die animaties op 0.5 zetten ipv 1 :) 'lijkt' ie toch sneller.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ewivis schreef op woensdag 20 november 2013 @ 17:04:
[...]

is overigens het eerste wat ik doe bij mensen die animaties op 0.5 zetten ipv 1 :) 'lijkt' ie toch sneller.
Helemaal geen animatie voelt nog veel sneller vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:15
Welke ROM met als basis CM10.2 gebruiken jullie? Ik zie verschillende ROMs met dezelfde basis maar kan niet echt bepalen wat het verschil is en welke stabieler/sneller/lager batterijverbruik heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-06 22:54
RekZ schreef op woensdag 20 november 2013 @ 17:28:
[...]

Helemaal geen animatie voelt nog veel sneller vind ik..
+1! Voelt het beste aan, heb het al bij meerdere mensen ingesteld en ze willen niet meer terug.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

barzi schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:09:
Welke ROM met als basis CM10.2 gebruiken jullie? Ik zie verschillende ROMs met dezelfde basis maar kan niet echt bepalen wat het verschil is en welke stabieler/sneller/lager batterijverbruik heeft.
Gewoon CyanogenMOD 10.2 vers van de website. Waarom zou ik iets willen hebben wat weer is aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

TommieW schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:07:
[...]

Gewoon CyanogenMOD 10.2 vers van de website. Waarom zou ik iets willen hebben wat weer is aangepast?
uhm... omdat cm in feite ook een aangepaste versie is van AOSP? Is dat niet het hele idee van custom roms? Het is heel goed mogelijk dat een individuele ontwikkelaar aanpassingen doet voor een specifieke telefoon aan cm die zorgen voor verbeteringen, daarnaast zijn er ook verscheidene roms die features hebben die niet in cm zitten. ParanoidAndroid voor de SIII heeft bijvoorbeeld een cm basis om het op de telefoon te laten functioneren maar bied een hoop andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Creesch schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:15:
[...]

uhm... omdat cm in feite ook een aangepaste versie is van AOSP? Is dat niet het hele idee van custom roms? Het is heel goed mogelijk dat een individuele ontwikkelaar aanpassingen doet voor een specifieke telefoon aan cm die zorgen voor verbeteringen, daarnaast zijn er ook verscheidene roms die features hebben die niet in cm zitten. ParanoidAndroid voor de SIII heeft bijvoorbeeld een cm basis om het op de telefoon te laten functioneren maar bied een hoop andere opties.
Ik bedoelde het meer in de zin van een aanpassing van een aanpassing. Persoonlijk heb ik het liefst directe ondersteuning van CyanogenMOD. Dingen die niet in CM zitten en ik wel wil doe ik wel via apps (XPosed bijvoorbeeld). Is ook een stuk handiger de troubleshooten als er iets stuq is. :+

Maargoed, dat is mijn mening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 12-06 18:25
ik heb nu die HD 40 erop gezet, maar ik ben er niet heel erg tevreden over.
- het unlocken is een ellende.
Powerknop indrukken, resulteert in een flash van het scherm zo snel dat je niet eens tijd hebt om te unlocken.
Homeknop indrukken, scherm licht op. En registreert dan geen input en gaat ie weer in slaapstand.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-06 15:28

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Zijn er custom roms waarbij de tv-out wél werkt?

Draai nu aokp maar daar werkt 't niet op, ook cm zou niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:17
De tv out functie is propietary meuk van Samsung dus in geen 100jaar dat je ondersteuning zult vinden in een AOSP rom.
Enige hoop is een Samsung based rom maar daar heb ik geen ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 12-06 18:25
Dat kan ik je wel vertellen, de HD40 rom die doet het wel met de tv out

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Heb een probleempje met root welke ik kwijt ben en niet weet op te lossen?

Heb ARHD 40 geflashed met een kernel liteGX geloof ik. Sindsdien ben ik root kwijt, kwam ik achter omdat ik greenify downloade en het niet werkte.

Ik heb echter ook geen cwm recovery meer. Hoe kan ik nu weer root verkrijgen? Begrijp even niet wat ik kan doen als ik ook geen cwm recovery meer heb. Kan iemand me uitleggen welke stappen ik moet nemen?

Alvast bedankt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Sleehond schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 08:06:
Heb een probleempje met root welke ik kwijt ben en niet weet op te lossen?

Heb ARHD 40 geflashed met een kernel liteGX geloof ik. Sindsdien ben ik root kwijt, kwam ik achter omdat ik greenify downloade en het niet werkte.

Ik heb echter ook geen cwm recovery meer. Hoe kan ik nu weer root verkrijgen? Begrijp even niet wat ik kan doen als ik ook geen cwm recovery meer heb. Kan iemand me uitleggen welke stappen ik moet nemen?

Alvast bedankt :-)
In Odin opnieuw CWM flashen....wel de goede kernel geflased?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Nu online
Dank voor bericht. Ja volgens mij wel, blijkbaar toch iets verkeerd gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Ik herrinner me ook iets van dat een bepaalde update van SuperSU er voor kon zorgen je root verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
TommieW schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:07:
[...]

En dan doel je op de laatste nightly? Ik kan namelijk geen 10.2 stable vinden nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348584

Na een periode de stock Samsung rom te hebben gedraaid toch maar weer eens mijn Galaxy S3 geroot om te kijken of de custom roms al wat stabieler zijn gaan draaien. Ik heb net de laatste nightly van CM 10.2 eens geprobeerd en qua snelheid en interface vind ik deze heerlijk werken. Helaas kreeg ik na 3 keer een foto maken alweer de bekende melding "Can't connect to camera" en valt er met geen enkele app een foto meer te maken. Na een reboot werkt het wel weer. Maar om nou elke keer mijn telefoon te gaan rebooten om een foto te schieten gaat mij wat te ver.

Verder heb ik nog Omega v50.1 JB 4.1.2 geprobeerd. Maar de batterij gaat sneller leeg dan op stock en kreeg ik regelmatig een foutmelding dat een app gestopt is met werken. Toch maar terug naar de stock rom en afwachten op 4.3? Of hebben jullie nog een gouden tip voor een Samsung based rom waar ik de bloatware uit kan strippen en er verder geen tweaks aan te pas zijn gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Mijn telefoon weer teruggekregen van Dynafix, nieuw bordje erin die ook meteen die mmc bug niet meer heeft. Ik heb meteen de cminstaller geprobeerd, die werkt prima op zich, ik merk wel dat het moeizaam gaat met de virusscanner en drivers. Ik was uiteindelijk langer bezig met zoeken naar de oorzaak dan dat het installeren duurde. Volgens mij is het nog steeds het snelste om cfroot erop te gooien en cm zelf te installeren met een .zip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

barzi schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 11:58:
[...]

En dan doel je op de laatste nightly? Ik kan namelijk geen 10.2 stable vinden nl.
Momenteel gebruik ik de 10.2 M1 snapshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 23:17:
Dat kan ik je wel vertellen, de HD40 rom die doet het wel met de tv out
Heb je 'n linkje voor me, kan 't zo niet 1-2-3 vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Eric_Cantona schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 14:04:
[...]

Heb je 'n linkje voor me, kan 't zo niet 1-2-3 vinden.
Alsjeblieft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Dank! Eens even inlezen of ik veel moet missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icratox
De Cyanogenmod installer installeert zowieso de CM 10.2 M1 Snapshot trouwens. (Android 4.3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Nu online
Het is me gelukt weer root te hebben met de ROM ARHD 40

Ben alleen nog benieuwd naar een top aanrader voor een kernel? Voornamelijk gericht op batterijvriendelijkheid. Iemand daar de gouden tip voor?

Met LiteGX verlies ik root, dus deze "aanrader" hoef ik niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Sleehond schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:30:
Het is me gelukt weer root te hebben met de ROM ARHD 40

Ben alleen nog benieuwd naar een top aanrader voor een kernel? Voornamelijk gericht op batterijvriendelijkheid. Iemand daar de gouden tip voor?

Met LiteGX verlies ik root, dus deze "aanrader" hoef ik niet ;-)
Googy-max is een prima kerneltje of Yank555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

ARHD 40 en Googy-max kernel geflasht, werkt allemaal prima. Maar qua uiterlijk val ik toch meer op AOKP o.i.d.

Dat stock ziet er m.i. echt niet uit zeg. Eens inlezen of daar nog iets aan te doen is :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Nu online
Googy-max maar eens proberen dan.

Merk met de standaard kernel van ARHD 40 dat er toch wat lags zijn. Vooral in het ontgrendelen van het toestel zit er bij mij vaak vele hapering in. En dat terwijl ik 90% van mijn apps aan greenify heb toegevoegd en er dus behoorlijk wat RAM vrij is.

Eens kijken of Googy dat oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Miki schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 20:14:
De tv out functie is propietary meuk van Samsung dus in geen 100jaar dat je ondersteuning zult vinden in een AOSP rom.
Enige hoop is een Samsung based rom maar daar heb ik geen ervaringen mee.
Daar zou je je wel eens in kunnen vergissen. Samsung heeft meuk gereleased, de devs hebben het inmiddels opgepakt. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=32594104
Originally Posted by Entropy512 View Post
I have been too busy with other stuff to mess with them. In theory - actual working hwcomposer and maybe TV-out

[ Voor 15% gewijzigd door Jay-v op 24-11-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

De laatste nightlies zijn veeel sneller en er is een nieuw startlogo! Overigens heb ik geen enkel probleem met de camera. Werkt altijd goed. Heb al veel geprobeerd om het fout te laten gaan maar het is me niet gelukt :)
Iemand tips hoe ik die app kan kan laten crashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
RAAF12 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:52:
[...]

De laatste nightlies zijn veeel sneller en er is een nieuw startlogo! Overigens heb ik geen enkel probleem met de camera. Werkt altijd goed. Heb al veel geprobeerd om het fout te laten gaan maar het is me niet gelukt :)
Iemand tips hoe ik die app kan kan laten crashen?
En jij gebruikt de nieuwste nightly? Zal die er dan ook even opzetten en uitproberen.

• Arfman

Arfman

Drome!

Woei, KitKat time! (OmniROM)
Eerste indrukken zijn positief, Bluetooth streaming in de auto werkte perfect vanochtend. Enige jammere is dat ik root kwijt ben, nog even uitzoeken hoe dat terug te krijgen is. Oh ja, en ik moest de nieuwste TWRP recovery flashen, anders kon ik de zip niet flashen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• silitek
Arfman schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:49:
Woei, KitKat time! (OmniROM)
Eerste indrukken zijn positief, Bluetooth streaming in de auto werkte perfect vanochtend. Enige jammere is dat ik root kwijt ben, nog even uitzoeken hoe dat terug te krijgen is. Oh ja, en ik moest de nieuwste TWRP recovery flashen, anders kon ik de zip niet flashen.
Welke Omni draai je?...deze toevalig. ;)

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja, de nightly van gisteren inderdaad.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Arfman het makkelijkst lijkt me supersu update zip te downloaden vanaf Chainfires site en die te flashen vanuit de recovery

• Arfman

Arfman

Drome!

gwystyl schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:57:
@Arfman het makkelijkst lijkt me supersu update zip te downloaden vanaf Chainfires site en die te flashen vanuit de recovery
Dat werkt niet, ik krijg dan een error dat /cache en /preload niet gemount kunnen worden. Ik vermoed dat dat komt omdat ik niet meer een standaard partitie layout meer heb omdat ik een dualboot had met Googy kernel.

Vraag: hoe kan ik mijn S3 terugzetten naar stock partitiegroottes? Odin? PIT files? Beetje help aub ;)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

partities instellen gaat inderdaad met de pit files, maar dat is vrij tricky. Volgens mij is daarmee spelen ongeveer de enige manier om je telefoon te bricken. Ik zou dus even goed rondzoeken hoe dat werkt.

Kan je geen zip flashen naar de tweede rom? Dat kon bij Siyah wel voglens mij. Anders misschien eerst rom 1 rooten, dan rom 1 en 2 omwisselen en ook de andere rooten. Dat duurt even, maar lijkt me wel een vrij veilige route.

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb geen dualboot meer ;)

• RekZ
  • Niet online
Na dat m'n S3 is gevallen zit er een fikse kras over de breedte van de cameralens, helaas zit er daardoor nu ook een waas in foto's. Weet iemand of je puur het glas kan vervangen? Verder schijnt tandpasta ook te helpen of is dat een fabeltje?

• Arfman

Arfman

Drome!

Pfff .. probeer maar eens een stock firmware te vinden met de juiste PIT files. Allemaal verwijzen ze naar die ralle hotfile servers die te traag voor woorden zijn, niemand die een fatsoenlijke stock ROM host :(

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-06 10:35

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Heb hier thuis nog wel een originele rom van samsung. Alleen is die 1,12GB groot :-) Kom maar langs met een sticky.

I9300XXDLIH_I9300PHNDLI1_I9300CEDLI1_HOME.tar.md5

[ Voor 18% gewijzigd door Hurricane op 28-11-2013 19:45 ]

• Arfman

Arfman

Drome!

Argh :P Dat gaat nu niet lukken, maar bedankt voor je aanbod. Ik zoek eigenlijk een ROM waarin de juiste PIT files zitten zodat ik goed kan herpartitioneren. Mijn Google fu laat me in de steek, elke file die ik na uren en uren binnenkrijg heeft alleen maar de md5 en een dll erin, geen .pit :/

• Sleehond
  • Nu online
Ik draai ARHD 40 met Boefla kernal 5.0 en mijn camera doet het opeens niet meer.

Welke kernal adviseren jullie mij voor deze ROM?
LiteGX kernal zorgt voor root verlies.

Kortom, ik ben nou zoekende welke kernal nou echt werkzaam is op deze rom 8)7

[ Voor 109% gewijzigd door Sleehond op 28-11-2013 21:10 ]

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Arfman schreef op donderdag 28 november 2013 @ 20:34:
Argh :P Dat gaat nu niet lukken, maar bedankt voor je aanbod. Ik zoek eigenlijk een ROM waarin de juiste PIT files zitten zodat ik goed kan herpartitioneren. Mijn Google fu laat me in de steek, elke file die ik na uren en uren binnenkrijg heeft alleen maar de md5 en een dll erin, geen .pit :/
Die ROMs die je van Sammobile binnenhengelt kan je uitpakken. Gewoon in de bestandsnaam .md5 verwijderen, zodat de extensie alleen .tar is. Vervolgens kan je dat uitpakken. Het probleem is dat je dan nog steeds geen pit file hebt. In een stock ROM van Sammobile staan de volgende bestanden:
  • boot.img
  • cache.img
  • hidden.img
  • modem.bin
  • recovery.img
  • sboot.bin
  • system.img
  • tz.img
Het lijkt er dus niet op dat je zozeer in een ROM moet zoeken.

De hamvraag is: Waarom wil je PIT files hebben?
Nevermind. Ik heb ook dualboo gehad met Siyah kernel, maar ik heb zo ver ik weet alles gewoon terug gedraaid door het flashen van een stock ROM via ODIN.

[ Voor 7% gewijzigd door TommieW op 28-11-2013 21:17 ]

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

RekZ schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:44:
Na dat m'n S3 is gevallen zit er een fikse kras over de breedte van de cameralens, helaas zit er daardoor nu ook een waas in foto's. Weet iemand of je puur het glas kan vervangen? Verder schijnt tandpasta ook te helpen of is dat een fabeltje?
Dat is gewoon een beschermglas, niet de lens. Is makkelijk (zelf ) te vervangen.

Ps. dit heeft niets met rom etc. te maken, dus volgende keer in een ander topic.

[ Voor 8% gewijzigd door Chris Smoove op 28-11-2013 21:19 ]

• RAAF12

RAAF12

*.*

barzi schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 23:24:
[...]

En jij gebruikt de nieuwste nightly? Zal die er dan ook even opzetten en uitproberen.
Yep vaste prik elke avond om 23.00 gaat de laatste erop! Echt makkelijk 5 min downloaden en 2 min later staat ie erop. De kitkat files blijven er ook op staan. Ik heb nog geen zin de Omni rom met de echte kitkat te gaan gebruiken. Daarvoor bevalt CM me te goed.

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Sleehond schreef op donderdag 28 november 2013 @ 20:39:
Ik draai ARHD 40 met Boefla kernal 5.0 en mijn camera doet het opeens niet meer.

Welke kernal adviseren jullie mij voor deze ROM?
LiteGX kernal zorgt voor root verlies.

Kortom, ik ben nou zoekende welke kernal nou echt werkzaam is op deze rom 8)7
Ik gebruik 'n Googy kernel, werkt prima. Accuduur vind ik ook prima, maar ben de ROM nog niet lang gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

TommieW schreef op donderdag 28 november 2013 @ 21:16:
Nevermind. Ik heb ook dualboo gehad met Siyah kernel, maar ik heb zo ver ik weet alles gewoon terug gedraaid door het flashen van een stock ROM via ODIN.
Dat heb ik ook gedaan uiteindelijk, maar wel een pit file aangegeven die bij een Odin versie zat speciaal voor de S3. Toen dacht ik dat het nog niet goed was want ik had maa 11.25GB storage, maar dat klopte wel bedacht ik me toen.

Toen met CF-Auto-Root geroot, laatste TWRP rcovery geflashed via Terminal Emulator, toen de laatste OmniROM nightly, gapps en SuperSU gelfashed .. en weer wilde SuperSu niet flashen! Ik weer kijken ... zip file corrupt -O-
Opnieuw gedownload en toen wilde hij wel flashen en had ik root .. kansloos, alles voor niks |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
RAAF12 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 22:36:
[...]

Yep vaste prik elke avond om 23.00 gaat de laatste erop! Echt makkelijk 5 min downloaden en 2 min later staat ie erop. De kitkat files blijven er ook op staan. Ik heb nog geen zin de Omni rom met de echte kitkat te gaan gebruiken. Daarvoor bevalt CM me te goed.
Bedankt! Hoe ervaar jij de camera-problemen? Lees in het topic op XDA dat er veel mensen zijn die foutmeldingen krijgen in de camera-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Nu online
Eric_Cantona schreef op donderdag 28 november 2013 @ 23:52:
[...]

Ik gebruik 'n Googy kernel, werkt prima. Accuduur vind ik ook prima, maar ben de ROM nog niet lang gewend.
Dank voor de tip. Heb nu Googy draaien, echter doet mijn camera het nog steeds niet...
Met geen enkele kernal werkt de camera op ARHD 40.... bad flash van de ROM denk ik dan maar?

EDITL: Rom opnieuw geflashed, zonder custom kernal. Camera is weer werkend. Durf nu alleen niet een andere kernal te flashen, ben ik bang dat de camera het weer begeeft |:(

En toch ben ik op zoek naar de perfecte kernal voor de ROM (en dan bedoel ik daar zelf zo battery friendly mogelijke kernal!)

[ Voor 27% gewijzigd door Sleehond op 30-11-2013 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

barzi schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 14:11:
[...]

Bedankt! Hoe ervaar jij de camera-problemen? Lees in het topic op XDA dat er veel mensen zijn die foutmeldingen krijgen in de camera-app.
Ik heb een S3 van een laat bouwjaar (4 mnd jong) en heb geen enkel cameraprobleem met de nightlies van CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
RAAF12 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 19:33:
[...]

Ik heb een S3 van een laat bouwjaar (4 mnd jong) en heb geen enkel cameraprobleem met de nightlies van CM.
Heb hem er nu ook op staan en werkt tot nu toe erg goed. Had alleen nog een vraagje: de LED werkt wel bij het opladen (oranje) en deze kleurt ook groen als de telefoon volledig opgeladen is. Echter krijg ik geen knipperende LED melding meer als ik een ongelezen WhatsApp-bericht of mail heb, waar ik dit voorheen (met Wanam) wel had. De instellingen in de apps (dus bv. WhatsApp) staan goed. Moet ik ergens anders nog aangeven dat ik deze functie wil gebruiken? Of is dit nog niet mogelijk met CM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Kun je met de laatste nieuwe versies van CM eindelijk foto's in widescreen formaat maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

barzi schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:25:
[...]

Heb hem er nu ook op staan en werkt tot nu toe erg goed. Had alleen nog een vraagje: de LED werkt wel bij het opladen (oranje) en deze kleurt ook groen als de telefoon volledig opgeladen is. Echter krijg ik geen knipperende LED melding meer als ik een ongelezen WhatsApp-bericht of mail heb, waar ik dit voorheen (met Wanam) wel had. De instellingen in de apps (dus bv. WhatsApp) staan goed. Moet ik ergens anders nog aangeven dat ik deze functie wil gebruiken? Of is dit nog niet mogelijk met CM?
Ik krijg geluid en een witte knipperled als er een Whatsapp binnenkomt. De led blijft knipperen zolang het messie niet gelezen is. De gekleurde led bij opladen krijg ik ook, rood knipperen bij bijna lege accu. Aan de oplader verkleurend naar groen als ie helemaal vol is.

@RekZ hierboven

Ja dat kan prima en dat heet panoramafoto`s maken. 3 symbooltjes links om te kiezen.

foto
panoramafoto
film

Alles met de laatste supersnelle nightlies van CM :*)

[ Voor 12% gewijzigd door RAAF12 op 01-12-2013 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
RAAF12 schreef op zondag 01 december 2013 @ 17:23:
[...]

Ik krijg geluid en een witte knipperled als er een Whatsapp binnenkomt. De led blijft knipperen zolang het messie niet gelezen is. De gekleurde led bij opladen krijg ik ook, rood knipperen bij bijna lege accu. Aan de oplader verkleurend naar groen als ie helemaal vol is.

@RekZ hierboven

Ja dat kan prima en dat heet panoramafoto`s maken. 3 symbooltjes links om te kiezen.

foto
panoramafoto
film

Alles met de laatste supersnelle nightlies van CM :*)
Panorma weet ik wel dat het kan, maar gewoon een normale foto heeft geen 16:9 resolutie bij de oudere versie die ik had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:10
Wat is er zo bijzonder aan die Omni kitkat roms behalve dat ie kitkat is?
Neig toch echt om laatste CM nightly te flashen weer ipv Omni rom maar mss dat iemand me overtuigen kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

RekZ schreef op zondag 01 december 2013 @ 18:59:
[...]

Panorma weet ik wel dat het kan, maar gewoon een normale foto heeft geen 16:9 resolutie bij de oudere versie die ik had...
16:9 is breedbeeld net zoals bij TV's? Die kan ik niet vinden in de instellingen. Resolutie van de camsensor is max 8MB grote plaatjes. Die kan je wel in de soft lager zetten en levert dan kwaliteit in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

schumi2004 schreef op zondag 01 december 2013 @ 19:26:
Wat is er zo bijzonder aan die Omni kitkat roms behalve dat ie kitkat is?
Neig toch echt om laatste CM nightly te flashen weer ipv Omni rom maar mss dat iemand me overtuigen kan ;)
Het is KitKat, meer niet. Daarnaast zijn veel mensen het niet eens met de commerciële kant die CM opgaat. Nu merk je daar nog weinig van, maar zometeen heb je dus een "premium" en "free" CM, waarbij de "premium" meer/extra/betere features heeft t.o.v. de "free". Ik heb het idee dat de custom ROM community langzaamaan een beetje genoeg van CM begint te krijgen. De developers van OmniROM zijn daarnaast ook nog eens populaire/gerespecteerde mensen binnen de community dus dan krijg je al snel dat het "the next big thing" wordt genoemd.

Ik draai OmniROM van 2 dagen geleden (nightly). Bevalt prima, zitten wel een paar handigheidjes in CM (zoals silent hours) waarvan ik hoop dat die ook in OmniROM komen maar niks wat een extra appje niet op kan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:10
Arfman schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:04:
[...]

Het is KitKat, meer niet. Daarnaast zijn veel mensen het niet eens met de commerciële kant die CM opgaat. Nu merk je daar nog weinig van, maar zometeen heb je dus een "premium" en "free" CM, waarbij de "premium" meer/extra/betere features heeft t.o.v. de "free". Ik heb het idee dat de custom ROM community langzaamaan een beetje genoeg van CM begint te krijgen. De developers van OmniROM zijn daarnaast ook nog eens populaire/gerespecteerde mensen binnen de community dus dan krijg je al snel dat het "the next big thing" wordt genoemd.

Ik draai OmniROM van 2 dagen geleden (nightly). Bevalt prima, zitten wel een paar handigheidjes in CM (zoals silent hours) waarvan ik hoop dat die ook in OmniROM komen maar niks wat een extra appje niet op kan lossen.
Thanks, OmniROM it is ;)
Had er zelf nog niet zo over nagedacht bij CM maar nu je het zo vertelt valt het wel een beetje op z'n plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Er zijn voor de i9300 op dit moment geen actieve ontwikkelaars binnen het CM team. Xplodwild is na het commerciële debacle opgestapt en heeft zich aangesloten bij OMNI, Codeworx de andere ontwikkelaar heeft aangegeven dat hij zich aan het bezinnen is. Van Cyanogenmod hoef je dus voorlopig geen bijzondere dingen te verwachten voor de S3. Het is dus niet zo vreemd dat er nog RC voor de S3 verschenen is.

[ Voor 10% gewijzigd door Miki op 01-12-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Blijkbaar is Wanam ook gestopt met roms voor de SGS3 en Note 2. Dit geeft imo aan dat de SGS3 en beetje aan het eind van zijn gebruiksduur komt. Veel actieve devs kopen jaarlijks een nieuw toestel en gaan dan daarmee/voor verder ontwikkelen. Nog een deel haakt af na bijna twee jaar. Daarna ben je overgeleverd aan een paar fans die verder binnen gaan. Gelukkig is de SGS3 zo vaak verkocht dat er vast wel een paar mensen door blijven ontwikkelen. De hardware kan het makkelijk aan. Als er kitkat kan draaien op de eerste Galaxy S, moet de SGS3 toch nog een tijd door kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Het is niet zo zeer de hardware zelf maar de informatie daarover. Samsung houdt de info mbt de Exynos soc geheim en dat betekent dat alleen met veel geduld en specifiek talent je de werking van de Exynos soc kan achterhalen. Dit waren dus Xplodwild en Codeworx, zonder hun of opvolgers daarvan betekent het einde van de AOSP roms. De Samsung based roms zullen uiteraard blijven bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 10:14
Vanavond moet mijn S3 in de zak, sinds ik een N5 heb is het de bedoeling dat mijn moeder mijn S3 gaat gebruiken. Ik moet dus weer een stock rom terug flashen. Echter, samfirmware, waar ik altijd van download, blijkt niet te werken. Gedoe met de host ofzo. Kan iemand mij naar een recente Nederlandse stock firmware (4.1.2) linken?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hotfile is spontaan gestopt, dus dat is nu net even lastig. Ze zijn alles aan het omzetten naar een andere hoster. Ik heb I9300XXEMH1 (laatste officiele 4.1.2 voor NL) nog op mijn harde schijf staan. Die ben ik nu naar Dropbox aan het uploaden, dus dit moet zo een downloadlinkje worden (vanaf 10u ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
gwystyl schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:06:
Hotfile is spontaan gestopt, dus dat is nu net even lastig. Ze zijn alles aan het omzetten naar een andere hoster. Ik heb I9300XXEMH1 (laatste officiele 4.1.2 voor NL) nog op mijn harde schijf staan. Die ben ik nu naar Dropbox aan het uploaden, dus dit moet zo een downloadlinkje worden (vanaf 10u ofzo)
Bedankt, - als het straks werkt - heb je me gered. Zo lullig om een soft bricked telefoon aan je moeder kado te doen :P

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
ph4ge schreef op donderdag 05 december 2013 @ 08:37:
Vanavond moet mijn S3 in de zak, sinds ik een N5 heb is het de bedoeling dat mijn moeder mijn S3 gaat gebruiken. Ik moet dus weer een stock rom terug flashen. Echter, samfirmware, waar ik altijd van download, blijkt niet te werken. Gedoe met de host ofzo. Kan iemand mij naar een recente Nederlandse stock firmware (4.1.2) linken?
Ik weet niet in hoeverre het een nederlands toestel is maar je zou via Samsung Kies uiteraard je toestel volledig kunnen herstellen.

Stappenplan in het kort:
  • Volledig opladen
  • Haal batterij uit je toestel en noteer serie nummer (*heb je later nodig)
  • Triangle away gebruiken om flash counter te resetten.
  • Direct naar download modus gaan en zo laten (vandaar een volle batterij)
  • In Kies kiezen voor firmware herstel (*dit gaat op basis van serie nummer.... vandaar)
  • Kies zijn werk laten doen
  • Reboot van toestel afkappen om naar recovery modus te gaan
  • Factory reset uitvoeren
  • Enjoy you're fresh phone
Wel een aantal risico's aan verbonden.
Op basis van je serienummer wordt je toestel herstelt. Dat wil zeggen heb je ook een Vodafone toestel gekocht dan wordt deze weer herstelt als Vodafone toestel, heb je een Bulgaarse.. enz. enz.. Het tweede risico dat je hierbij loopt is dat als je ooit een recentere firmware(voorbeeld:XXEMH1) heb geinstalleerd welke de EFS partitie heeft aangepast dan kom je dus zonder radio te zitten. Is trouwens wel op te lossen d.m.v. Odin een recente modem te flashen, ergens in dit topic is een link te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 05-12-2013 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ik heb CM10.2 draaien, ik geloof niet dat Kies daar iets mee kan. Heb het geprobeerd, maar hij herkent hem niet. Odin maar gewoon gebruiken, heb ik vaker gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furbydenooij
  • Laatst online: 01-05 11:17
Ghost Dog schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:02:
Je kan wél verschillende modems proberen. Die zijn bijvoorbeeld hier te vinden. Zorg wel voor een efs-backup, zodat je kan herstellen als het misgaat. Als je namelijk een MG4 of nieuwere modem flasht wordt je efs-map bijgewerkt. Het daarna flashen van een oudere modem zorgt er dan voor dat je IMEI ongeldig wordt, waardoor je wederom geen netwerksignaal krijgt.
Ik heb een stock ROM geflashed en krijg nu de melding dat er Geen netwerk is, dus dat betekend als ik bovenstaande lees dat ik waarschijnlijk een oudere modem geflashed heb. Is dit op te lossen door de laatste ROM (I9300XXEMH1_I9300PHNEMG2_PHN, die hierboven via Dropbox gelukkig gedeeld is) via Download Mode en Odin te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
ph4ge schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:39:
Ik heb CM10.2 draaien, ik geloof niet dat Kies daar iets mee kan. Heb het geprobeerd, maar hij herkent hem niet. Odin maar gewoon gebruiken, heb ik vaker gedaan.
Ja dat kan wel, uitstekend zelfs als je telefoon maar in download modus staat en je binnen Kies kiest voor nood herstel. Alleen triangle away gebruiken alvorens je dat gaat doen. Het boeit dus totaal niet dat je op een custom rom zit. Ik heb het hier zelf geprobeerd nadat ik eerst Paranoid Android 3.99 RC2 had draaien.

En hierbij vanuit Samsung de link: http://originus.samsung.com/us/support/faq/FAQ00052690/61265 :P

Let op! Dit is dus een alternatief voor het flashen met Odin i.c.m. een rom van Sam mobile. Het kan dus met Kies al ben ik zelf een voorstander van om het met Odin te doen.

[ Voor 31% gewijzigd door Miki op 05-12-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
gwystyl schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:06:
Heb je misschien ook de bijbehorende PIT file? Mijn SD kaart is versleuteld en dat moet er ook af.
Miki schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:14:
[...]

Ja dat kan wel, uitstekend zelfs als je telefoon maar in download modus staat en je binnen Kies kiest voor nood herstel. Alleen triangle away gebruiken alvorens je dat gaat doen. Het boeit dus totaal niet dat je op een custom rom zit. Ik heb het hier zelf geprobeerd nadat ik eerst Paranoid Android 3.99 RC2 had draaien.

En hierbij vanuit Samsung de link: http://originus.samsung.com/us/support/faq/FAQ00052690/61265 :P

Let op! Dit is dus een alternatief voor het flashen met Odin i.c.m. een rom van Sam mobile. Het kan dus met Kies al ben ik zelf een voorstander van om het met Odin te doen.
Ik kan op dit moment niet booten, dus triangle away zit er ook niet in.

Het is inmiddels allemaal gelukt, bedankt voor de hulp, vooral de upload!

[ Voor 41% gewijzigd door ph4ge op 06-12-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-12-2024
Ook ik heb OmniROM geinstalleerd voor de update naar 4.4 (hiervoor maandenlang OMEGA gedraaid, zeer goede ROMS).

Eerste indruk van 4.4: sssssnelheid!! Ben daar erg tevreden mee.

Nadeel van de huidige nightly is helaas nog: geen correcte SD-card ondersteuning (ROM ziet mijn SD Card niet - is te verhelpen door de formatteren naar FAT32), speelt niet correct video's af (geen beeld) en af en toe haperingen in geluid.

Desondanks veelbelovend en wat mij betreft zeker een ROM developer om in de gaten te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mijn SD card wordt goed herkend (is denk ik FAT32) en ook geen probleem met video's, alhoewel ik dat vaker heb gelezen. YT en embedded FB video's werken echter prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Een aantal nightlies terug had ik ook problemen met video's maar met de laatste 2 nightlies niet. Heb ook even een tijdje de ART cache geprobeerd, maar dat beviel niet. had meer problemen. Kon bijvoorbeeld SuperSu niet meer deactiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-12-2024
Hurricane schreef op donderdag 05 december 2013 @ 19:45:
Een aantal nightlies terug had ik ook problemen met video's maar met de laatste 2 nightlies niet. Heb ook even een tijdje de ART cache geprobeerd, maar dat beviel niet. had meer problemen. Kon bijvoorbeeld SuperSu niet meer deactiveren.
Mijn nightly is van 02/12... Zal eens een nieuwe nightly proberen om te kijken of dat helpt.

Uit nieuwschierigheid: hoe vaak flashen jullie een nieuwe nightly om up-to-date te blijven? Voorheen deed ik dit met Omega ROMS een paar keer per maand, mede door het makkelijk kunnen restoren dmv Titanium Backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Ik flash gewoon elke morgen, dus na elke nightly. En als die niet bevalt ga ik terug. Je behoud je data gewoon dus hoef niets te restoren. Alleen even de system - dalvik en cache formatteren en daarna Omni - gapps - kernel - supersu flashen in 1 keer met twrp en klaar is Hurricane :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppezz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-09-2022
ik heb nu sinds een weekje of 2 ook cm 10.2 draaien en hij werkt eigenlijk prima maar ik heb 1 echt wel vervelend probleem.

Mijn netwerksignaal is veel zwakker geworden, heb maw slechte ontvangst. Zowel men signaal zelf als men gps. Nu heb ik in men huis vaak géén of heel slechte ontvangst waardoor ik vaak een oproep niet binnenkrijg of men gesprek weg valt. Ook duurd het precies veel langer eer dat ie nu een gps signaal kan vinden.

heeft iemand hier nog problemen mee ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Wat ik altijd doe is het modem van mijn oude rom waar alles goed werkte opzoeken en downloaden. Dan kan ik die flashen als het een en ander niet werkt met signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:14
Coppezz schreef op donderdag 05 december 2013 @ 21:20:
ik heb nu sinds een weekje of 2 ook cm 10.2 draaien en hij werkt eigenlijk prima maar ik heb 1 echt wel vervelend probleem.

Mijn netwerksignaal is veel zwakker geworden, heb maw slechte ontvangst. Zowel men signaal zelf als men gps. Nu heb ik in men huis vaak géén of heel slechte ontvangst waardoor ik vaak een oproep niet binnenkrijg of men gesprek weg valt. Ook duurd het precies veel langer eer dat ie nu een gps signaal kan vinden.

heeft iemand hier nog problemen mee ondervonden?
Zelfde hier. Vaak gaat ie "slaapmodus" over op GPRS en wil hij daarna heel moeilijk 3G/H+ signaal oppakken. Pas na reboot oid wil hij het dan wel eens weer oppakken. Lastig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furbydenooij
  • Laatst online: 01-05 11:17
furbydenooij schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:33:
[...]

Ik heb een stock ROM geflashed en krijg nu de melding dat er Geen netwerk is, dus dat betekend als ik bovenstaande lees dat ik waarschijnlijk een oudere modem geflashed heb. Is dit op te lossen door de laatste ROM (I9300XXEMH1_I9300PHNEMG2_PHN, die hierboven via Dropbox gelukkig gedeeld is) via Download Mode en Odin te flashen?
Ja. Bedankt voor het delen van de ROM via Dropbox!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoma666
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-07-2022
Gisteren Cyanogen 10.2 geïnstalleerd. Zeer zeer tevreden, tot nu toe eigenlijk nog geen enkel echt probleem gehad. Heb onscreen navigation keys enabled, capacitieve back toets uitgeschakeld (drukte er net iets teveel op, bvb bij doorgeven telefoon om filmpje te bekijken). Ook Adaway gedownload en geïnstalleerd. Kortom super.
Het enige vervelende is dat die klojo's van Telenet iets van rootdetectie doen bij hun Yelo app... Weet iemand een truukje om hier rond te geraken? Vroeger kon ik met een appje "unrooten" maar helaas detecteerd hun app dit nu ook op één of andere manier.
Verder ben ik tot nu toe alleen maar positief over CM10.2, privacysettings zijn super, profiles zijn super, telefoon is massa's sneller dan op de stock rom etc etc.
Enkel die stomme Yelo app en misschien swipen om te bellen/smssen mis ik (een heel minuscuul erg klein beetje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icratox
Je zou Superuser kunnen disablen in de settings, dat zorgt ervoor dat Root toegang uitstaat. Ligt er natuurlijk wel aan of je Root wel of niet wilt gebruiken in 't algemeen. (Ik heb root uitstaan aangezien ik het nauwelijks gebruik, CM 10.2 erop staan is voor mij momenteel genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-05 20:08
Vanmiddag heb ik CM11 geflashed Android versie 4.4 op mijn S3 en moet zeggen dat het er prima uitziet. Er zijn wat dingen waar ik naar moet zoeken omdat het op een andere plek zit maar voor de rest ben ik nog geen ernstige bug tegen gekomen.
Pagina: 1 ... 34 ... 43 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.