Ik draai nu een goede week Paranoid Android 3.99 RC2 en ik ben zeer tevreden over de stabiliteit. Mijn eigen evaringen met custom roms, zeker die met de AOSP waren niet al te positief. Veelvuldig stabiliteits problemen, vage bugs, zieke battery drains en spontane reboots. Deze rom is tot nu toe maar 1 keertje vastgelopen in de gehele week dat ik de telefoon gebruikt hebt. Met dat betreft kijk ik heel erg uit naar de stable die over niet al te lange tijd verwacht zal worden. Aanradertje dus
Anoniem: 467175
Hmm de ontvangst is hier inderdaad erg brak in unief en op mijn kot. Kan ik hier dus niet echt iets aan doen?Btje schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:28:
Je hebt een verschrikkelijk slecht netwerk signaal als dat beter is gaat je battery ook langer mee.
Die rode streepjes is wanneer je geen signaal hebt. Het signaal moet zoveel mogelijk groen zijn anders is je telefoon het zend signaal aan het opkrikken om de verbinding in stand te houden.
Ik heb er eigenlijk nooit op gelet of ik het ook had op stock FW. Erg irritant.
Blijkbaar bestaat er een app genaamd getril en die zeft dat mijn broadband en ril niet overeenkomen. Zal ik eens fixen met die app?
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 467175 op 16-10-2013 13:52 ]
Het is een mogelijkheid maar GetRIL kan de boel ook behoorlijk in de war gooien. Zorg voor een goede backup...Anoniem: 467175 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:09:
[...]
Hmm de ontvangst is hier inderdaad erg brak in unief en op mijn kot. Kan ik hier dus niet echt iets aan doen?
Ik heb er eigenlijk nooit op gelet of ik het ook had op stock FW. Erg irritant.
Blijkbaar bestaat er een app genaamd getril en die zeft dat mijn broadband en ril niet overeenkomen. Zal ik eens fixen met die app?
Dan neem ik dat risico niet. Ik kijk dit weekend of ik hem heb, want thuis heb ik betere ontvangst.
Gebruik GetRIL niet, zeker niet als je een op AOSP/AOKP gebaseerde ROM draait.
GetRIL heeft het vaak mis, en bovendien heeft AOSP geen Samsung-RIL meer, maar een open RIL. Het flashen van een andere RIL zorgt er dan in de meeste gevallen voor dat je niet op het netwerk kan en je telefoon dus niet meer werkt.
Bovendien heeft een andere RIL (Radio Interface Layer) weinig tot geen effect, aangezien deze alleen verantwoordelijk is voor de communicatie tussen de modem en het OS. Het is de modem die de signaalsterkte en communicatie met zendmasten regelt, en dus kan zorgen voor minder energieverbruik.
Je kan wél verschillende modems proberen. Die zijn bijvoorbeeld hier te vinden. Zorg wel voor een efs-backup, zodat je kan herstellen als het misgaat. Als je namelijk een MG4 of nieuwere modem flasht wordt je efs-map bijgewerkt. Het daarna flashen van een oudere modem zorgt er dan voor dat je IMEI ongeldig wordt, waardoor je wederom geen netwerksignaal krijgt.
GetRIL heeft het vaak mis, en bovendien heeft AOSP geen Samsung-RIL meer, maar een open RIL. Het flashen van een andere RIL zorgt er dan in de meeste gevallen voor dat je niet op het netwerk kan en je telefoon dus niet meer werkt.
Bovendien heeft een andere RIL (Radio Interface Layer) weinig tot geen effect, aangezien deze alleen verantwoordelijk is voor de communicatie tussen de modem en het OS. Het is de modem die de signaalsterkte en communicatie met zendmasten regelt, en dus kan zorgen voor minder energieverbruik.
Je kan wél verschillende modems proberen. Die zijn bijvoorbeeld hier te vinden. Zorg wel voor een efs-backup, zodat je kan herstellen als het misgaat. Als je namelijk een MG4 of nieuwere modem flasht wordt je efs-map bijgewerkt. Het daarna flashen van een oudere modem zorgt er dan voor dat je IMEI ongeldig wordt, waardoor je wederom geen netwerksignaal krijgt.
[ Voor 16% gewijzigd door Ghost Dog op 16-10-2013 22:05 ]
Inderdaad. Getril niet gebruiken. Modems kun je proberen. Ik heb dat ook gedaan en vond weinig verschil. heb nu de mh1 omdat die voor nl was en ik een samsung rom heb geprobeerd met de nieuwe efs structuur.
Nu ben ik weer terug naar temasek cm10.
Nu ben ik weer terug naar temasek cm10.
Xiaomi 13T Pro
Ik heb het volgende probleem. Vanavond begon mijn s3 ineens te rebooten uit het niets... Dacht misschien een app of cache dat niet goed was oid. Dus ik cache en dalvik cache gereset, opnieuw gereboot. En viel me op dat mijn power button erg vreemd deed. Als ik em indrukte kreeg ik ineens vreemd behaviour... Power menu bleef terugkomen, en ja hoor ook weer reboots. Ook bleef hij op het samsung galaxy sIII scherm rebooten aan het begin. Weer paar keer aan en uitknop ingedrukt en hij startte weer door. Wat blijkt nou, volgens mij is mijn button kapoet... heb em nu niet meer aangeraakt en nu doet hij het weer. Ik heb gezorgd dat ik hem in sleep modus kan zetten via notificatiebalk (cm 10.1.3) en met homebutton weer wakker maken... Ik ben alleen bang dat ik ooit weer per ongeluk op die aan en uitknop ga drukken ivm gewenning...
Ik wil hem dus gaan vervangen, echter weet ik niet precies waar ik dat onderdeel kan halen. Schijnt niet heel moeilijk te zijn, verwarmen, los halen en nieuwe verwarmen en plaatsen...
Iemand ervaring mee en een idee waar ik dat onderdeel kan halen, of wellicht andere oplossingen?
Edit 1:
ik moet denk ik deze hebben?
Edit 2:
Linkje power button
Edit 3:
ebay linkje
Edit 4:
Workaround gevonden. Mijn powerbutton uitgeschakeld en mijn volume up is nu mijn powerbutton. Even wennen, maar geen reboots meer. Morgen testen en daarna kan ik erover beslissen of het heeft gewerkt ja/nee
edit 5: werkt voor mij iig wel
moet nog half jaartje... even volhouden en anders desnoods de powerbutton vervangen, maar dan ook maar direct mijn scherm, die een scheur heeft al vanaf 2 maanden dat ik em had 
hoe: XDA linkje :)
Ik wil hem dus gaan vervangen, echter weet ik niet precies waar ik dat onderdeel kan halen. Schijnt niet heel moeilijk te zijn, verwarmen, los halen en nieuwe verwarmen en plaatsen...
Iemand ervaring mee en een idee waar ik dat onderdeel kan halen, of wellicht andere oplossingen?
Edit 1:
ik moet denk ik deze hebben?
Edit 2:
Linkje power button
Edit 3:
ebay linkje
Edit 4:
Workaround gevonden. Mijn powerbutton uitgeschakeld en mijn volume up is nu mijn powerbutton. Even wennen, maar geen reboots meer. Morgen testen en daarna kan ik erover beslissen of het heeft gewerkt ja/nee
edit 5: werkt voor mij iig wel
hoe: XDA linkje :)
[ Voor 28% gewijzigd door Ewivis op 19-10-2013 19:53 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Ik heb beslist. Morgen terug naar full stock. Zelfs in gebieden met goede ontvangst loopt mijn Gsm zienderogen leeg. Daarbij komt nog dat de 4.3 van Samsung eraan komt en ik die eens wil testen. Jammer genoeg is het terug naar stock gaan zo'n gefoefel. (stock flashen, opnieuw rooten, triangle away, batterij er net op tijd uit, opnieuw stock flashen.. )
Ook nog iets wat ik opgemerkt heb. Is het normaal dat mij' backups van bijvoorbeeld nova launcher bewaard blijven ook al heb ik nieuwe ROM?
Ook nog iets wat ik opgemerkt heb. Is het normaal dat mij' backups van bijvoorbeeld nova launcher bewaard blijven ook al heb ik nieuwe ROM?
Triangle away hoeft toch niet? Dacht dat repaircentra niet meer moeilijk mochten doen over een gerootte telefoon.Anoniem: 467175 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 00:03:
Ik heb beslist. Morgen terug naar full stock. Zelfs in gebieden met goede ontvangst loopt mijn Gsm zienderogen leeg. Daarbij komt nog dat de 4.3 van Samsung eraan komt en ik die eens wil testen. Jammer genoeg is het terug naar stock gaan zo'n gefoefel. (stock flashen, opnieuw rooten, triangle away, batterij er net op tijd uit, opnieuw stock flashen.. )
Welja waarom niet op safe spelen? Kan me een hoop gezeur besparen he.
Ik wil de 4.3 ook OTA krijgen dus moet ik wel unrooted zijn om die te kunnen ontvangen.
Ik wil de 4.3 ook OTA krijgen dus moet ik wel unrooted zijn om die te kunnen ontvangen.
Je kan toch ook degene die van samfirmware komt via odin flashen?Anoniem: 467175 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 00:42:
Welja waarom niet op safe spelen? Kan me een hoop gezeur besparen he.
Ik ben mijn goede guide die ik vorige keer gebruikt heb kwijt. Ik mag toch niet gewoon in download mode gaan en stock flashen? Wat moet ik eerst wipen?
Ik weet wel dat ik na het flashen opnieuw moet rooten, dan triangle away laten lopen, dan de batterij eruit halen voordat hij opnieuw opstart, dan weer in download mode moet en dan weer stock moet flashen. Het is alleen het eerste wat ik niet goed weet.
Ik weet wel dat ik na het flashen opnieuw moet rooten, dan triangle away laten lopen, dan de batterij eruit halen voordat hij opnieuw opstart, dan weer in download mode moet en dan weer stock moet flashen. Het is alleen het eerste wat ik niet goed weet.
De search gebruiken is niet je sterkste punt 
Miki schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:20:
Te nemen stappen:Kleine toelichting:
- Triangle away installeren op je CM rom via playstore of APK
- Triangle away de flashcounter laten resetten
- Geen kabels aan je S3 hebben hangen(ivm met opnieuw herschrijven flashcounter doordat bij het opladen de rom boot in oplaadmodus, sneaky Samsung
)
- S3 uitzetten en opstarten in download modus
- Met Odin de rom flashen
- Na rom flash kun je opstart procedure afbreken door de telefoon uit te zetten
- Je S3 in recovery modus zetten en factory reset + wipen doen
- Reboot en geniet van je stock S3
Vroeger kon je na triangle away counter reset zonder enige problemen verder klooien met je telefoon zonder dat je counter opliep. Sinds de laatste twee updates heeft Samsung daarvoor een stokje gestoken waardoor bij iedere reboot gelijk de counter weer oploopt. Dit gebeurd dus ook als je je telefoon uitzet en aan de lader hangt. Zodoende moet je na triangle away flash counter reset je telefoon uitzetten en dan in download modus opstarten en je telefoon flashen met de stock rom. Ga je eerst naar recovery om je telefoon te wipen dan loopt je flash counter weer op. Dus na het flashen met de stock rom, booten in recovery modus en dan pas alles wipen. Vergeet deze laatste stap overigens niet omdat je S3 hele rare dingen kan gaan doen als het niet gebeurd is.
Oh. Ik dacht (en heb dit ook verschillende malen gelezen) dat Triangle Away NIET werkt op NIET stock roms. Volgens mij moet ik dus eerst stock rom flashen en dan weer rooten en dan pas triangle away gebruiken. Ik weet gewoon niet wanneer ik wat moet wipen/resetten.

Het werkt dus wel op custom roms en is ook de makkelijkste mannier om terug te gaan naar stock. Met bovenstaand stappenplan kan het niet mis gaan.Anoniem: 467175 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 12:23:
Oh. Ik dacht (en heb dit ook verschillende malen gelezen) dat Triangle Away NIET werkt op NIET stock roms. Volgens mij moet ik dus eerst stock rom flashen en dan weer rooten en dan pas triangle away gebruiken. Ik weet gewoon niet wanneer ik wat moet wipen/resetten.
[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 20-10-2013 12:26 ]
Het maakt ook niet uit dat ik van 4.2 naar 4.1.2 ga?
Ook weet ik niet zeker welke country code ik heb. Jammer genoeg kan ik deze ook niet checken, maar als ik PHN flash en het blijkt verkeerd te zijn, zal ik gewoon een andere flashen.
Bij stap 4 bedoel je voordat de telefoon opgestart is? (net voordat samsung logo erop komt?). Is dit de battery pull die me aangeraden werd?
Bedankt alvast
Ook weet ik niet zeker welke country code ik heb. Jammer genoeg kan ik deze ook niet checken, maar als ik PHN flash en het blijkt verkeerd te zijn, zal ik gewoon een andere flashen.
Bij stap 4 bedoel je voordat de telefoon opgestart is? (net voordat samsung logo erop komt?). Is dit de battery pull die me aangeraden werd?
Bedankt alvast
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 467175 op 20-10-2013 12:50 ]
PHN is stock NL zonder provider meuk. Kijk even op sammobile kijken welke stock rom je nodig hebt. Je country code wordt namelijk gewijzigd met het flashen van een stock rom.
Wel vorige keer heb ik denk ik PHN geflasht. Kan het dan kwaad dat hij origineel anders was? Ik ben namelijk Belg en het is zonder provider gedoe.
Niet voorzover ik weet, betreft namelijk een originele stock rom.
En het is gelukt. Erg bedankt hoor. Wel stuk gemakkelijker dan de guide die ik eerst gebruikte...
Ik heb een bizar probleem. Gisteravond was mijn telefoon leeg na het stappen. Vannacht aan de oplader gehangen, in de ochtend wil ik hem aanzetten, maar hij blijft hangen op:
"Android bijwerken
apps starten"
Dat is op de laatste CM nightly, maar ondertussen een backup geladen, andere nightlies geprobeerd, van rom gewisseld het maakt niet uit, telkens blijft hij hangen op "apps starten". Hij is niet vast gelopen, want het cirkeltje draait, alleen dat doet hij oneindig. Factory reset, wipe cache/dalvik, fix permissions, niks helpt. Op Google kan ik helemaal niks vinden. Iemand enig idee?
"Android bijwerken
apps starten"
Dat is op de laatste CM nightly, maar ondertussen een backup geladen, andere nightlies geprobeerd, van rom gewisseld het maakt niet uit, telkens blijft hij hangen op "apps starten". Hij is niet vast gelopen, want het cirkeltje draait, alleen dat doet hij oneindig. Factory reset, wipe cache/dalvik, fix permissions, niks helpt. Op Google kan ik helemaal niks vinden. Iemand enig idee?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Vast al gedaan, ik zie het niet staan, maar heb je de batterij er al 's uitgehaald?
[ Voor 6% gewijzigd door Scipionyx op 20-10-2013 18:22 ]
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Ja, half uurtje laten liggen zelfs zonder batterij dus dat had genoeg moeten zijn.Scipionyx schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:22:
Vast al gedaan, ik zie het niet staan, maar heb je de batterij er al 's uitgehaald?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik ben nog niet met Odin aan de gang gegaan, heb wel op stock gebaseerde roms willen flashen via CWM. Morgenavond eens proberen als er in de tussentijd geen andere oplossing is, want Odin werkt niet zo goed op mn PC.Anoniem: 467175 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:42:
Met odin stock proberen flashen?
Ik ben vanaf dinsdag-avond trots eigenaar van een SuperNexus 
Ik werd er helemaal zat van, die Samsungware.
Koop je een dure telefoon, is hij traag vanwege bloatware
Maargoed, ik heb dus dinsdag avond m'n SGS3 ge-root, en daarna zonder ook maar om te klooien in de touchwiz interface gelijk de SuperNexus V3 ROM er op gezet!
Android 4.3 how it's ment to be!
En het is gruwelijk snel, het lijkt net als of het fenomeen "lagg" niet eens meer bestaat! (en dat is een hele gevaarlijke uitspraak, maar het is wel zo!)
Ik denk dat ik wel langer dan 2 jaar met deze telefoon door kan gaan als het op de hardware/software combinatie aan komt!
De features zoals Project Butter en de inbouw van TRIM zijn echt merkbaar, dit is waar ik nou echt op zat te wachten bij Android, jaloers kijkende naar Apple's iPhone(want zeg nou zelf, de laatste 2 modellen lopen altijd zo soepel als mogelijk is! )
Zo gruwelijk snel heb ik nog nooit een toestel ervaren, of het nou een smartphone of tablet is, nog nooit zo snel geweest!
Overtreft werkelijk waar alles wat ik in mijn bezit heb gehad!
Wat ben ik er blij mee!
En bedankt voor de hulp, ik heb er niet om gevraagd maar ik heb gewoon het topic wat doorgespit.
Thanks
Hier komen wat screenshots:

Hier zijn nog wat benchmark resultaten.
#1 - Antutu benchmark

#2 - Quadrant benchmark

#3 - 3Dmark IceStorm & IceStorm Extreme

Ik werd er helemaal zat van, die Samsungware.
Koop je een dure telefoon, is hij traag vanwege bloatware

Maargoed, ik heb dus dinsdag avond m'n SGS3 ge-root, en daarna zonder ook maar om te klooien in de touchwiz interface gelijk de SuperNexus V3 ROM er op gezet!
Android 4.3 how it's ment to be!
En het is gruwelijk snel, het lijkt net als of het fenomeen "lagg" niet eens meer bestaat! (en dat is een hele gevaarlijke uitspraak, maar het is wel zo!)
Ik denk dat ik wel langer dan 2 jaar met deze telefoon door kan gaan als het op de hardware/software combinatie aan komt!
De features zoals Project Butter en de inbouw van TRIM zijn echt merkbaar, dit is waar ik nou echt op zat te wachten bij Android, jaloers kijkende naar Apple's iPhone(want zeg nou zelf, de laatste 2 modellen lopen altijd zo soepel als mogelijk is! )
Zo gruwelijk snel heb ik nog nooit een toestel ervaren, of het nou een smartphone of tablet is, nog nooit zo snel geweest!
Overtreft werkelijk waar alles wat ik in mijn bezit heb gehad!
Wat ben ik er blij mee!
En bedankt voor de hulp, ik heb er niet om gevraagd maar ik heb gewoon het topic wat doorgespit.
Thanks
Hier komen wat screenshots:

Hier zijn nog wat benchmark resultaten.
#1 - Antutu benchmark

#2 - Quadrant benchmark

#3 - 3Dmark IceStorm & IceStorm Extreme

Tja, leuk, maar hoe is de batterylife? Dat is bij CM en aanverwante nog steeds bagger imho.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dat valt mij dus echt heel erg mee, ik merk nu wel dat ik met mijn gebruik eerst met de stock Samsung-shit Android bende ongeveer niet tot het avondeten(±17:30) toe kwam(wat ik gewoon niet vind kunnen voor zo'n dure telefoon) en dat is relatief zwaar gebruik ja.Arfman schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:50:
Tja, leuk, maar hoe is de batterylife? Dat is bij CM en aanverwante nog steeds bagger imho.
Als je je dan bedenkt dat hij op school echt alleen maar uit staat en er niks mee gebeurt, vond ik toch wel om te huilen die batterijleeftijd.
Maar nu merk ik - met de SuperNexus V3 ROM - een hele dag met relatief zwaar gebruik(meer dan eerst op stock Samsung/Touchwiz) dat de batterij wel gewoon een paar UUR langer mee gaat dan voorheen.
Volgens mij verbruikt hij in Idle echt significant MINDER en ook tijdens het draaien van meerdere en zwaardere applicatie's dat hij gewoon niet meer zo slurpt.
Ik vind de batterijleeftijd in ieder geval een enorme verbetering met SuperNexus V3!
Draai eens BBS en laat ons weten of er veel wakelocks zijn.
Met CM had ik op unief (relatief slechte ontvangst) en op kot (idem) voortduren RILJ en andere wakelocks. Battery life opzich was wel goed, maar toch een stuk minder dan wat ik nu haal op stock.
Met CM had ik op unief (relatief slechte ontvangst) en op kot (idem) voortduren RILJ en andere wakelocks. Battery life opzich was wel goed, maar toch een stuk minder dan wat ik nu haal op stock.
Ik kan nu rustig echt de hele dag met WanAmLite 6.8 draaien, 's avonds nog regelmatig >50% accu over. Dat wil ik eigenlijk niet missen, ook al is TouchWiz zo lelijk. Wel enigszins opgelost door Nova Launcher maar de menu's e.d. zijn allemaal nog TW. Maarja, elke dag 2 x je accu opladen is ook niks.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb met de laatste CM nightlies ook prima batterij, haal in ieder geval het einde van de dag en dat is met Samsung roms wel anders.
Neem van mij aan: de batterijleeftijd met de stock Samsung-ROM en kernel die zal -als het op batterijleeftijd aankomt- altijd(95/100) slechter zijn dan een custom ROM en andere kernel.Arfman schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 17:23:
Ik kan nu rustig echt de hele dag met WanAmLite 6.8 draaien, 's avonds nog regelmatig >50% accu over. Dat wil ik eigenlijk niet missen, ook al is TouchWiz zo lelijk. Wel enigszins opgelost door Nova Launcher maar de menu's e.d. zijn allemaal nog TW. Maarja, elke dag 2 x je accu opladen is ook niks.
Mutn10; ik ga BBS even downloaden en draaien, en jullie zien de screencaps wel verschijnen!
Ik haal altijd 2 dagen met Omega rom.. en dat is ook "samsung based".
Maar dagen zegt niet zoveel.. we kunnen beter over screen-on tijd praten. Die is ongeveer 4 uur bij mij.
Maar dagen zegt niet zoveel.. we kunnen beter over screen-on tijd praten. Die is ongeveer 4 uur bij mij.
Allemaal leuk en aardig dat deze speedy aanvoelt etc maar mijn ervaring is altijd dat na verloop van tijd hij als nog rete sloom wordt (met welke rom dan ook die beweert de snelste te zijn), erger nog als bij de bloated stock rom maar dat is mijn mening.TecHHeaD schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 18:01:
[...]
Neem van mij aan: de batterijleeftijd met de stock Samsung-ROM en kernel die zal -als het op batterijleeftijd aankomt- altijd(95/100) slechter zijn dan een custom ROM en andere kernel.
Mutn10; ik ga BBS even downloaden en draaien, en jullie zien de screencaps wel verschijnen!
Edit:
Had overigens het idee deze ROM een kans te geven maar gezien de reacties betreffende support en updates skip ik hem maar.
ROM lijkt dood te zijn!
[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 28-10-2013 12:56 ]
Raar, ik vind het niet eens meevallen, ik merk gewoon niks in snelheid-degradatie oid.schumi2004 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:49:
[...]
Allemaal leuk en aardig dat deze speedy aanvoelt etc maar mijn ervaring is altijd dat na verloop van tijd hij als nog rete sloom wordt (met welke rom dan ook die beweert de snelste te zijn), erger nog als bij de bloated stock rom maar dat is mijn mening.
Edit:
Had overigens het idee deze ROM een kans te geven maar gezien de reacties betreffende support en updates skip ik hem maar.
ROM lijkt dood te zijn!
Maargoed, het is natuurlijk zo dat iedereen zegt "ja mijn XXXX-ROM is de alleralleralllersnelste", da's onzin.
Maar ik moet je wel meegeven, qua prestatie's is hij prima, de SuperNexus V3.
Maar hoezo is de ROM dood?
Waarom zou dat zo zijn?
Zie de XDA thread. Om die reden heb ik hem ook links laten liggen.
Oh ja, gisteren laat nog even geprobeerd om mijn dualboot WanAm/CM10.2 (dmv. Googy kernel) te updaten met de laatste nightly van 10.2. Helaas kreeg ik alleen maar de popup met "the process com.andriod.phone has stopped", kon verder niks. Totale reset van de CM10.2 ROM gedaan, gapps geflashed, zelfde error. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Zit hem in de dual boot. Volgens mij wordt dat niet ondersteund.Arfman schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:34:
Oh ja, gisteren laat nog even geprobeerd om mijn dualboot WanAm/CM10.2 (dmv. Googy kernel) te updaten met de laatste nightly van 10.2. Helaas kreeg ik alleen maar de popup met "the process com.andriod.phone has stopped", kon verder niks. Totale reset van de CM10.2 ROM gedaan, gapps geflashed, zelfde error. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Dan is dat met de laatste nightlies veranderd, het heeft altijd gewerkt.ph4ge schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:01:
[...]
Zit hem in de dual boot. Volgens mij wordt dat niet ondersteund.
Blijkbaar, ik zou ook het zinnetje "blame the dualboot" droppen als ik zo'n probleem hoordeArfman schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:57:
[...]
Dan is dat met de laatste nightlies veranderd, het heeft altijd gewerkt.

Tja, dualboot is voor mij echt een must. Standaard draai ik WanAm (Samsung based), goeie batterylife, stabiel, alles werkt. Prima. Af en toe wil ik eens klooien, kijken wat de laatste stand van zaken is bij CM, enzovoort. Dan gebruik ik dualboot en installeer ik CM als 2e ROM. Als dat niet meer kan houdt het op, geen zin om om de week een complete herinstall te doen van alle apps + settings (jaja, Titanium Backup, maar WanAm/Samsung zit nog op 4.1.2 en CM op 4.3, dat werkt niet goed).
Een der dagen zal Nexus 5 met Android 4.4 worden aangekondigd. Hoelang duurt het meestal voordat er een CM versie voor andere modellen in dit geval voor mijn S3 beschikbaar is? Ik ben een beetje klaar met TW en wil,nu ik definitief overstap van iOS, een Vanilla Android draaien.
Dat zal nog wel minstens een maand duren... IMHO kan je beter CyanogenMOD 10.2 (Android 4.3) draaien, zitten minder bugs in, dan als Android 4.4 net uit is voor de S3. En zo verschrikkelijk groot is het verschil nou ook weer niet.Yash100 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:34:
Een der dagen zal Nexus 5 met Android 4.4 worden aangekondigd. Hoelang duurt het meestal voordat er een CM versie voor andere modellen in dit geval voor mijn S3 beschikbaar is? Ik ben een beetje klaar met TW en wil,nu ik definitief overstap van iOS, een Vanilla Android draaien.
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Tot nu toe valt CM 10.2 M1 me enorm mee. Ik ben nog geen enkel probleem tegengekomen. *afkloppen*
Mijn S3 kon het netwerk niet meer op sinds de storm van vorige week, heeft altijd prima gewerkt en ik heb er al een maand geen andere rom opgezet. Nu heb ik hem met mijn domme kop ingeleverd bij Vodafone terwijl mijn counter nog op 2 staat. Doet Samsung daar nu moeilijk over of is dit (Als het probleem niet door mij veroorzaakt is) geen probleem? Stock 4.1 staat er uiteraard wel op.
[ Voor 5% gewijzigd door melvinnie op 05-11-2013 01:19 ]
Gisteren overgestapt van Android Revolution HD 32 naar Wanamlite 7.2. Mixed feelings tot nu toe. Ik ervaar iets meer lagg onder Wanamlite, maar ik heb geen FC's meer in apps die veel geheugen vragen. Onder ARHD moest ik een paar keer per dag rebooten om er voor te zorgen dat ik alle apps kon blijven gebruiken, daar heb ik nu geen last meer van. Die lagg kan trouwens iets vertekend zijn, omdat ik onder ARHD gebruik maakte van Apex-launcher.
Wat wel irritant is onder Wanamlite, is dat het soms meerdere seconden duurt voordat mijn telefoon uit standby komt. Ik hoop dat ik daar nog iets aan kan bijschaven op de één of andere manier. Verder ben ik zeer tevreden. Android 4.3 draait als een tierelier.
Wat wel irritant is onder Wanamlite, is dat het soms meerdere seconden duurt voordat mijn telefoon uit standby komt. Ik hoop dat ik daar nog iets aan kan bijschaven op de één of andere manier. Verder ben ik zeer tevreden. Android 4.3 draait als een tierelier.
@Hoppa! Ik heb dat ook onder stock 4.3 (langzaam uit stand by), dus ik verwacht dat dat niet specifiek aan Wanam ligt. Ik ga nog even wachten op een NL uitvoering van 4.3 voor ik weer ga flashen, want hij is verder wel stabiel. De battery drain ligt voor mijn idee wel iets hoger dan onder 4.1.2, maar dat kan ik nog niet met getallen onderschrijven.
A, okey. Dan kan het een feature zijn. Ik merkte vroeger op mijn Galaxy S al dat er bepaalde ROMS waren die je toestel in deep sleep lieten gaan en dat het dan ook langer duurde voor ie uit standby kwam. Misschien is het een manier om batterij te sparen. Hij doet het ook alleen wanneer hij langer op standby staat.gwystyl schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:02:
@Hoppa! Ik heb dat ook onder stock 4.3 (langzaam uit stand by), dus ik verwacht dat dat niet specifiek aan Wanam ligt. Ik ga nog even wachten op een NL uitvoering van 4.3 voor ik weer ga flashen, want hij is verder wel stabiel. De battery drain ligt voor mijn idee wel iets hoger dan onder 4.1.2, maar dat kan ik nog niet met getallen onderschrijven.
Over accuduur kan ik ook nog niets zeggen. Vooralsnog draai ik Wanamlite pas een uur of 16 en merk ik geen verschil met stock of ARHD. Eerlijk gezegd is mijn mening überhaupt dat verschillen in accuduur tussen verschillende ROMS altijd sterk overdreven worden. Zodra de accu gecalibreerd is zijn de verschillen verwaarloosbaar.
Draai ook Wanamlite 7.2 maar vind dat trage uit standby komen erg irritant. Meestal trek ik mn S3 even snel uit mn broekzak om te kijken naar de tijd / berichten, maar nu duurt het soms wel 3-4 sec voordat het scherm aanspringt nadat ik de home knop heb ingedrukt.
Hiervoor zat ik op de 4.2.2 leak samsung rom. Die had dit niet, maar daarbij kwamen veel redraws van de launcher voor. Iemand een idee hoe dit te verhelpen? Op XDA denken ze dat het probleem wellicht S voice gerelateerd is.
Hiervoor zat ik op de 4.2.2 leak samsung rom. Die had dit niet, maar daarbij kwamen veel redraws van de launcher voor. Iemand een idee hoe dit te verhelpen? Op XDA denken ze dat het probleem wellicht S voice gerelateerd is.
[ Voor 8% gewijzigd door Magnolia op 06-11-2013 01:30 ]
Ontspan.
Ik heb dat trage op m'n SIII met de laatste AOKP nightly ook. Dus 't is niet zomaar ROM gerelateerd.
Dir redraws lijken vooral te maken te hebben met slecht geheugen management. Of ja, in ieder geval een geheugenmanagement dat andere keuzes maakt dan ik zou doen. Ik moet zeggen dat dat aspect in Wanam een stuk beter geregeld is. Weinig redraws, maar wel die irritant trage standby-wake. Ik hoop dat ze dat er snel uitkrijgen, anders flash ik weer terug naar stock 4.2.2...Magnolia schreef op woensdag 06 november 2013 @ 01:29:
Draai ook Wanamlite 7.2 maar vind dat trage uit standby komen erg irritant. Meestal trek ik mn S3 even snel uit mn broekzak om te kijken naar de tijd / berichten, maar nu duurt het soms wel 3-4 sec voordat het scherm aanspringt nadat ik de home knop heb ingedrukt.
Ik heb S Voice bevroren, maar dan heb ik het ook. Of is de discussie juist dat je het niet zou moeten hebben als je S Voice nog geïnstalleerd hebt staan? Het is in ieder geval wel irritant 
Naast dat langzame ontwaken heb ik ook dat hij af en toe gewoon niet wakker wordt, en dat ik dan heel langzaam het Samsung logo zie alsof hij in slow-motion aan het opstarten is. Het enige dat dan helpt is aan/uit knop lang inhouden en opnieuw opstarten. Dit is me sinds het flashen maandagavond een keer of 5 gebeurd denk ik. Ik heb een factory reset gedaan na het flashen, en na de eerste instellingen alleen data van gebruikers-apps, wi-fi toegangspunten en BT koppelingen teruggezet met Titanium Backup en de meeste Samsung meuk bevroren.

Naast dat langzame ontwaken heb ik ook dat hij af en toe gewoon niet wakker wordt, en dat ik dan heel langzaam het Samsung logo zie alsof hij in slow-motion aan het opstarten is. Het enige dat dan helpt is aan/uit knop lang inhouden en opnieuw opstarten. Dit is me sinds het flashen maandagavond een keer of 5 gebeurd denk ik. Ik heb een factory reset gedaan na het flashen, en na de eerste instellingen alleen data van gebruikers-apps, wi-fi toegangspunten en BT koppelingen teruggezet met Titanium Backup en de meeste Samsung meuk bevroren.
Hmm dat is weinig bemoedigend. Dacht misschien dat een full wipe zou helpen, ik heb al een paar keer geflashed zonder te wipen.
Het geheel niet aan gaan heb ik overigens ook last van. Vind het erg storend, maar ben opzich ook wel benieuwd naar stock android. Naar ik begrijp zijn de CPU en GPU drivers nooit vrij gegeven van de samsung chipset waardoor geen enkele stock android rom echt goed werkt?
Het geheel niet aan gaan heb ik overigens ook last van. Vind het erg storend, maar ben opzich ook wel benieuwd naar stock android. Naar ik begrijp zijn de CPU en GPU drivers nooit vrij gegeven van de samsung chipset waardoor geen enkele stock android rom echt goed werkt?
Ontspan.
ik snap serieus niet dat mensen nog op een Samsung Rom zitten. Ik draai nu al enige tijd CM en wil eigenlijk niet meer terug. de 10.1.3 versie werkt echt super op de s3. (Android 4.2.2)
Accu is perfect met Greenify. 3-4 uur on screen time over een hele dag.
Ik heb inmiddels de CPU governer op 'On Demand' gezet en dat scheelt een slok op een borrel in het ontwaken. Eens kijken of dat zo blijft als ik een tijdje geen gebruik maak van de telefoon.
Ik ga pas terug naar CM zodra er een min of meer stabiele versie van Android 4.4 is, vermoedelijk in de vorm van CM11. Dan ga ik het weer eens proberen, in de hoop dat die crashes verleden tijd zijn. Overigens had ik die crashes in alle(!) CM versies vanaf 10.0.
Trouwens, accuduur onder CM is absoluut niet beter dan onder TW. Mijn ervaring sinds de Galaxy S is juist dat het wisselen van ROM eigenlijk geen drol uitmaakt. Pas als je met custom kernels aan de slag gaat waarin ECHT keuzes worden gemaakt ten aanzien van performance kun je wat winst boeken.
Het enige wat ik overigens ECHT mis van CM is de fantastische implementatie van de aansturing van de notificatie-LED. Daar kan geen app tegenop. Verder vind ik CM, net als Touchwiz (en elke andere poging om launcheraanpassingen te doen aan Android) vooral een erg onoverzichtelijk zooitje menustructuur. Het is wat vlotter dan TW ja, maar het blijft gewoon een zooitje als OS.
Ik heb lang op verschillende stabils en nightlies van CM gezeten en zal niet zeggen dat ze minder zijn dan Touchwiz-based ROMS. Wel bleef ik met CM last houden van laucher-crashes, met name tijdens het opstarten van apps en het draaien van mijn scherm. Ongeacht de CM versie had ik daar een keer of 6 per dag last van, soms zo erg dat ik moest rebooten. Dat gebeurde bijvoorbeeld als ik tijdens het gamen gebeld werd en mijn toestel dan naar portrait-mode draaide. Omdat ik in die periode gewoon bereikbaar moest zijn, door prive-omstandigheden, heb ik er voor gekozen om CM er af te gooien.Ewivis schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:17:
ik snap serieus niet dat mensen nog op een Samsung Rom zitten. Ik draai nu al enige tijd CM en wil eigenlijk niet meer terug. de 10.1.3 versie werkt echt super op de s3. (Android 4.2.2)
Ik ga pas terug naar CM zodra er een min of meer stabiele versie van Android 4.4 is, vermoedelijk in de vorm van CM11. Dan ga ik het weer eens proberen, in de hoop dat die crashes verleden tijd zijn. Overigens had ik die crashes in alle(!) CM versies vanaf 10.0.
Trouwens, accuduur onder CM is absoluut niet beter dan onder TW. Mijn ervaring sinds de Galaxy S is juist dat het wisselen van ROM eigenlijk geen drol uitmaakt. Pas als je met custom kernels aan de slag gaat waarin ECHT keuzes worden gemaakt ten aanzien van performance kun je wat winst boeken.
Het enige wat ik overigens ECHT mis van CM is de fantastische implementatie van de aansturing van de notificatie-LED. Daar kan geen app tegenop. Verder vind ik CM, net als Touchwiz (en elke andere poging om launcheraanpassingen te doen aan Android) vooral een erg onoverzichtelijk zooitje menustructuur. Het is wat vlotter dan TW ja, maar het blijft gewoon een zooitje als OS.
[ Voor 7% gewijzigd door Hoppa! op 06-11-2013 14:28 ]
Voor de LED gebruik ik Lightlfow, werkt ideaalHoppa! schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:26:
Ik heb inmiddels de CPU governer op 'On Demand' gezet en dat scheelt een slok op een borrel in het ontwaken. Eens kijken of dat zo blijft als ik een tijdje geen gebruik maak van de telefoon.
[...]
Ik heb lang op verschillende stabils en nightlies van CM gezeten en zal niet zeggen dat ze minder zijn dan Touchwiz-based ROMS. Wel bleef ik met CM last houden van laucher-crashes, met name tijdens het opstarten van apps en het draaien van mijn scherm. Ongeacht de CM versie had ik daar een keer of 6 per dag last van, soms zo erg dat ik moest rebooten. Dat gebeurde bijvoorbeeld als ik tijdens het gamen gebeld werd en mijn toestel dan naar portrait-mode draaide. Omdat ik in die periode gewoon bereikbaar moest zijn, door prive-omstandigheden, heb ik er voor gekozen om CM er af te gooien.
Zou goed kunnen dat de accu hetzelfde meegaat als ik hetzelfde trucje met een samsung rom doe(greenify).
Lightflow staat jammer genoeg toch gelijk aan 1000en wakelocks? Althans ik had er enorm veel wl's van.
Hetgeen dat mij het meeste tegenstond met CM was dat de camera minder was, en ook het geluid. Ik kan echt niet zonder Boeffla sound...of is er in de laatste versies wel een goede EQ voor het geluid en goede camera kwaliteit?Ewivis schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:17:
Lightflow komt nog niet misschien in de buurt bij de manager in CM. Sterker nog, heb regelmatig meegemaakt dat bepaalde apps of kleuren gewoon geen reactie geven.Ewivis schreef op woensdag 06 november 2013 @ 17:03:
[...]
Voor de LED gebruik ik Lightlfow, werkt ideaalVerder kan ik me niet vinden in dat het een zooitje is eigenlijk... Kan alles meestal wel vinden.
Zou goed kunnen dat de accu hetzelfde meegaat als ik hetzelfde trucje met een samsung rom doe(greenify).
En dat je 'meestal alles wel kan vinden' is natuurlijk overduideljik een aanwijzing dat het wel degelijk een zooitje is. Als je iets 'vindt' dan heb je moeten zoeken en in een goede UI zou dat niet moeten. Er zitten ongelooflijk veel onlogische paden in de menustructuur van Android, dat is bij iOS en zeker bij Windows Phone echt veel beter. Android is op dat vlak eigenlijk nog slechter dan de laatste Symbian-versies.
Correctie: Samsung maakt er een zooitje van met hun TouchWiz, stock Android is prima.
sterker nog ze geven het zelfs toe: nieuws: Samsung: onze software 'niet zo goed' als hardware
xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7
Nee hoor, stock Android is ook onoverzichtelijker dan concurrerende OSsen. En zodra een third-party (of dat nu Samsung of Cyanogenmod is) er opties en een launcher aan toe gaat voegen, wordt dat alleen maar erger.Arfman schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:25:
Correctie: Samsung maakt er een zooitje van met hun TouchWiz, stock Android is prima.
Heb een paar dagen Wanamlite 7.2 gedraaid maar die functioneerde slecht. Vaak trage wake-ups bij indrukken home knop, en soms zelfs geheel geen reactie, hele toestel leek dan een tijdje niet meer te reageren. Draai nu Wanamlite 7.1 (stock leak 4.2.2) en die draait wel soepel. Hou het daar even bij totdat er wel een goede 4.3 stock beschikbaar komt.
Ontspan.
Ik draai nu CM10.2 M1 snapshot met Googy Kernel 1.7.7. Superstabiel, geen enkele crash gehad. Idle batterijverbruik is ook prima, zelfs vergelijkbaar met stock. 4 uur screen on time ongeveer en supersnel. Voorlopig blijf ik daar nog wel even op
Als je de CPU-governer op on-demand zet, dan zijn de wake-ups helemaal in orde. De trage wake-ups lijken te komen doordat de 4.3 ROM's de processor te ver terugschroeven in sleepmode. Met de processor 'on-demand' is het accuverbruik waarschijnlijk iets minder, maar het maakt de ROM wel uitzonderlijk goed.Magnolia schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:38:
Heb een paar dagen Wanamlite 7.2 gedraaid maar die functioneerde slecht. Vaak trage wake-ups bij indrukken home knop, en soms zelfs geheel geen reactie, hele toestel leek dan een tijdje niet meer te reageren. Draai nu Wanamlite 7.1 (stock leak 4.2.2) en die draait wel soepel. Hou het daar even bij totdat er wel een goede 4.3 stock beschikbaar komt.
Kan je dat ook doen met stock kernel en rom, of moet je dan een andere kernel hebben die dat ondersteunt? Ik weet dat ik er eerder met het programmaatje STweaks (bij de Siyah kernel van GokhanMoral) wel eens een optie van gezien heb, maar ik zou niet weten waar ik het in een stock rom zou moeten vinden.Hoppa! schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:45:
[...]
Als je de CPU-governer op on-demand zet, dan zijn de wake-ups helemaal in orde. De trage wake-ups lijken te komen doordat de 4.3 ROM's de processor te ver terugschroeven in sleepmode. Met de processor 'on-demand' is het accuverbruik waarschijnlijk iets minder, maar het maakt de ROM wel uitzonderlijk goed.
edit: lijkt door de kernel ondersteund te moeten worden. Hier een post over governors/kernels e.d. De post staat in het SGS II forum, maar gaat voor een groot deel ook op voor de SGS III volgens mij.
@Hoppa! welke kernel gebruik jij?
[ Voor 14% gewijzigd door gwystyl op 08-11-2013 12:27 ]
Ok, zou kunnen, weet ik niet. Blijft desalniettemin vreemd dat in een officiële rom van samsung dit verwerkt zit, aangezien dit totaal niet gebruiksvriendelijk is.Hoppa! schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:45:
[...]
Als je de CPU-governer op on-demand zet, dan zijn de wake-ups helemaal in orde. De trage wake-ups lijken te komen doordat de 4.3 ROM's de processor te ver terugschroeven in sleepmode. Met de processor 'on-demand' is het accuverbruik waarschijnlijk iets minder, maar het maakt de ROM wel uitzonderlijk goed.
Ontspan.
Hier ook draaiend op m'n S3, je haalde me de woorden uit de mond. Loopt snel, soepel en stabiel. (Bij LiquidSmooth had ik meer problemen)beantherio schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:06:
Tot nu toe valt CM 10.2 M1 me enorm mee. Ik ben nog geen enkel probleem tegengekomen. *afkloppen*
Zijn er nog mensen die Bluetooth-Audio-Streaming al hebben getest ??
(En dan terwijl je streamt even gaan surfen op je telefoon
en luisteren of de muziek gaat haperen en of onderbroken wordt) dit was namelijk bij de laatste LiquidtSmooth 2.12 het geval.
edit: accu gaat ook langer mee dan voorgaande versies van Cyanogen, tot nu toe niets meer dan lof.
*klopt ook af... En is tot nog toe zeer tevreden over de 10.2 M1*
[ Voor 7% gewijzigd door MauSS op 10-11-2013 12:04 ]
A world without gadgets is no world ;)
Omega v51 4.3 met Yank555 4.0 kernel daarover Xposed Installer en Wanam Xposed laat ik CM links liggen. Eindelijk de mix CM/Samsung. CM op zich had voor mij nog wel wat minpunten, nu met 4.3 functioneert mijn S3 zoals het hoort.
[ Voor 36% gewijzigd door silitek op 10-11-2013 08:48 ]
Tubes....It's what make music music!
Ik draai imperium met yank kernel die kernel zorgt ervoor dat je geen last hebt van een trage wake up. bij googy gebeurt dat wel.
Xiaomi 13T Pro
Ik heb niets aangepast aan mijn kernel. Heb gewoon Wanamlite geflasht met de stock kernel.gwystyl schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:22:
[...]
Kan je dat ook doen met stock kernel en rom, of moet je dan een andere kernel hebben die dat ondersteunt? Ik weet dat ik er eerder met het programmaatje STweaks (bij de Siyah kernel van GokhanMoral) wel eens een optie van gezien heb, maar ik zou niet weten waar ik het in een stock rom zou moeten vinden.
edit: lijkt door de kernel ondersteund te moeten worden. Hier een post over governors/kernels e.d. De post staat in het SGS II forum, maar gaat voor een groot deel ook op voor de SGS III volgens mij.
@Hoppa! welke kernel gebruik jij?
Heb mijn S3 geupgrade naar CM 10.2 M1. Ging op zich wel aardig behalve dat je dan dus nog handmatig de correcte gapps moet installeren. Daarna kreeg ik allemaal google apps die crashte. Toen deze 1 voor 1 verwijderd en opnieuw geinstalleerd via de Play Store. Nu werkt alles perfect !
Dan heb je waarschijnlijk een Gapps pakket geïnstalleerd van een andere Android-versie. Het moeten installeren van het Gapps pakket is op zich een nadeel van CM. Er zijn overigens ook diverse getweakte versies van CM, waar Gapps wel al in verwerkt zitten. Nadeel daarvan is weer dat je langer moet wachten op een update wanneer er een nieuwe CM is.NightMare schreef op maandag 11 november 2013 @ 08:56:
Heb mijn S3 geupgrade naar CM 10.2 M1. Ging op zich wel aardig behalve dat je dan dus nog handmatig de correcte gapps moet installeren. Daarna kreeg ik allemaal google apps die crashte. Toen deze 1 voor 1 verwijderd en opnieuw geinstalleerd via de Play Store. Nu werkt alles perfect !
Dan had je waarschijnlijk de verkeerde GApps geïnstaleerd. Gapps los installeren kost misschien een paar minuten meer tijd, maar ik heb zelf liever iets wat direct van CyanogenMOD afkomt, dan dat iemand anders er aan heeft gesleuteld.NightMare schreef op maandag 11 november 2013 @ 08:56:
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Heb met CM 10.2 (alle versies) nog steeds dat 2 apps niet werken.
Tomtom navigator 1.3
fout: kan geen verbinding met TT maken
Hollandsnieuwe (online bel/data tegoed opvragen)
fout: alleen inlognaam en maakt geen verbinding met de server
Onder de vorige CM versie 10.1 geen problemen met deze apps!
Tomtom navigator 1.3
fout: kan geen verbinding met TT maken
Hollandsnieuwe (online bel/data tegoed opvragen)
fout: alleen inlognaam en maakt geen verbinding met de server
Onder de vorige CM versie 10.1 geen problemen met deze apps!
Ik heb nu ook WanamLite, maar kan nergens de optie vinden om de governor aan te passen. Hier hebben ze het er over dat je dan de Yank.lu kernel moet gebruiken? Ook bij Adam kernel en de Googy kernel lees ik dingen over het aanpassen van de governor, bijvoorbeeld door middel van STweaks.Hoppa! schreef op maandag 11 november 2013 @ 08:31:
[...]
Ik heb niets aangepast aan mijn kernel. Heb gewoon Wanamlite geflasht met de stock kernel.
De standaard in WanamLite ondersteunt STweaks iig niet, en in de ontwikkelaarsopties of in de standaard (Samsung) recovery kan ik ook niets vinden
Ter info, ik heb Wanamlite geflasht vanuit Mobile Odin, dus ik heb geen custom recovery. Misschien heb jij die wel, en is het vanuit daar bereikbaar? Ik heb nu namelijk nog steeds de wake-up lag
eventjes op de playstore kijken, zijn genoeg apps te vinden die het aanpassen van de governor ondersteunen.gwystyl schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 23:10:
[...]
Ik heb nu ook WanamLite, maar kan nergens de optie vinden om de governor aan te passen. Hier hebben ze het er over dat je dan de Yank.lu kernel moet gebruiken? Ook bij Adam kernel en de Googy kernel lees ik dingen over het aanpassen van de governor, bijvoorbeeld door middel van STweaks.
De standaard in WanamLite ondersteunt STweaks iig niet, en in de ontwikkelaarsopties of in de standaard (Samsung) recovery kan ik ook niets vinden.
Ter info, ik heb Wanamlite geflasht vanuit Mobile Odin, dus ik heb geen custom recovery. Misschien heb jij die wel, en is het vanuit daar bereikbaar? Ik heb nu namelijk nog steeds de wake-up lag
Ik heb inmiddels de yank.lu kernel geïnstalleerd, en nu is de wake-up lag een stuk minder met de standaard instellingen die door de aroma-installer worden voorgesteld.Creesch schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 23:55:
[...]
eventjes op de playstore kijken, zijn genoeg apps te vinden die het aanpassen van de governor ondersteunen.
Mijn vraag aan Hoppa! was er op gericht dat ik vroeg hoe hij de governor veranderd had, en hij zei dat hij gewoon wanam had geflasth. Ik ging er van uit dat dat betekende dat de optie ergens in de rom verstopt zat en ik hem niet kon vinden.
Nu nog uitvissen hoe ik de groene kleur van de quick-settings toggles kan veranderen. Ik heb Xposed framework en Wanam Xposed geïnstalleerd, maar ik kan tot nu toe alleen de achtergrond van die toggles veranderen. Valt de kleur van die icons en de streepjes eronder misschien onder een standaard (Holo?) kleur?
Edit: gevonden
[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 13-11-2013 08:58 ]
Azo. Ik gebruik gewoon CPU control Lite. Enige nadeel hiervan is dat ik na elke reboot (nou doe ik dat gelukkig niet vaak) de governer opnieuw moet instellen.gwystyl schreef op woensdag 13 november 2013 @ 08:37:
[...]
Mijn vraag aan Hoppa! was er op gericht dat ik vroeg hoe hij de governor veranderd had, en hij zei dat hij gewoon wanam had geflasth. Ik ging er van uit dat dat betekende dat de optie ergens in de rom verstopt zat en ik hem niet kon vinden.
Ik merk overigens wel nog problemen met de wake-up 's ochtends, als hij echt 8 uur op standby heeft gestaan. Maar mogelijk komt dat gewoon omdat mijn telefoon het op dat moment net zo moeilijk heeft als ik....
Kom op, the early bird caches the worms!
edit:met CM10.2 en de Google files die het op kitcat doen lijken geen USB verbinding meer
Ook met usb foutopsporingsmodus aan, geen verbinding <gggrr>
edit:met CM10.2 en de Google files die het op kitcat doen lijken geen USB verbinding meer
Ook met usb foutopsporingsmodus aan, geen verbinding <gggrr>
[ Voor 66% gewijzigd door RAAF12 op 15-11-2013 20:49 ]
Met de S3 op 4.1.2 heb ik toch geen problemen met Knox he? Ik ga manueel CM erop zetten want de installer doet moeilijk.
Ik heb via de installer CM geinstalleerd (trouwens heb spijt dat ik dat nooit eerder heb gedaan, jezus wat een verschil zeg, het custom rom erop zetten dan). Alles is zo veel sneller en vriendelijker, ben erg tevreden!Anoniem: 467175 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 00:12:
Met de S3 op 4.1.2 heb ik toch geen problemen met Knox he? Ik ga manueel CM erop zetten want de installer doet moeilijk.
Ik weet trouwens niet of Knox in een toekomstige update naar de S3 komt, maar als het goed is zit het er nog niet in.
[ Voor 22% gewijzigd door icratox op 14-11-2013 02:15 ]
Euhm die installer werkt niet bij ik. Heel de tijd zegt ie geen contact kon maken met de telefoon. Dit zou aan slechte usb kabel liggen of slechte poort maar heb 3 verschillende kabels getest en het werkte nog niet. Uiteindelijk manueel geroot en geflasht.
Nou de ervaring met Wanam (v 7.2 Android 4.3) was kort... ik heb gisteren twee zakelijke telefoongesprekken gemist, en toen die persoon me aan de lijn kreeg was hij vrij moeilijk te verstaan. Daarnaast kreeg ik gisteravond een paar crashende apps en een spontane reboot. Dat kan ik niet gebruiken op mijn zakelijke telefoon, dus ik ben terug naar een geroote stock XXEMH1 met de meeste Samsung meuk uit.
Ik verwacht dat het niet zozeer aan Wanam ligt als aan de 4.3 firmware waar hij op gebaseerd is. Ik wacht maar op een nieuwe ronde 4.3 firmwares van Samsung voor ik weer zoiets ga proberen.
Ik verwacht dat het niet zozeer aan Wanam ligt als aan de 4.3 firmware waar hij op gebaseerd is. Ik wacht maar op een nieuwe ronde 4.3 firmwares van Samsung voor ik weer zoiets ga proberen.
Ik lees net op AW dat de officiele 4.3 firmware is uitgesteld door Samsung, omdat die grote problemen veroorzaakt. Crashes, lagg etc. etc.gwystyl schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:59:
Nou de ervaring met Wanam (v 7.2 Android 4.3) was kort... ik heb gisteren twee zakelijke telefoongesprekken gemist, en toen die persoon me aan de lijn kreeg was hij vrij moeilijk te verstaan. Daarnaast kreeg ik gisteravond een paar crashende apps en een spontane reboot. Dat kan ik niet gebruiken op mijn zakelijke telefoon, dus ik ben terug naar een geroote stock XXEMH1 met de meeste Samsung meuk uit.
Toch draai ik ook Wanam 7.2 en heb ik echt nergens last van (zolang de CPU-governer op 'on demand' staat. Ja, 1x een spontane reboot, maar dat is het dan ook.
Met bellen en gebeld worden gaat alles goed, ik heb ook geen app-crashes gehad, iets dat ik onder CM en Android Revolution wel om de haverklap had. Het klopt gewoon wat ze zeggen, niet elke telefoon is hetzelfde...
Laat maar. Verwijderd.

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 467175 op 14-11-2013 22:40 ]
Ik ben naar een samsung based rom gegaan omdat GPS in CM10.2 niet goed werkte, zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben?
Werkt dit bij de laatste nightlies wel beter?
Ik draai CM10.2 M1 snapshot met Googy kernel 1.7.7. Prima idle batterijverbruik (niet slechter dan stock, groot compliment wat mij betreft), geen problemen met GPS. Eigenlijk geen enkel probleem voor zover ik me kan herinenren.
Na de grote Search update gelijk de nieuwe launcher geinstalleerd via een APK (GEL), het lijkt wel alsof ik KitKat draai
Na de grote Search update gelijk de nieuwe launcher geinstalleerd via een APK (GEL), het lijkt wel alsof ik KitKat draai
Ik heb de rom net 2 dagen geinstalleerd, dus ik durf niet al te zware resultaten te geven. Maar ik heb gisteren voor het eerst met sygic en google navigate genavigeerd in de auto en satelieten etc waren zeer snel gevonden en heb ik geen problemen met navigatie ondervonden.Lennart_1337 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:05:
Ik ben naar een samsung based rom gegaan omdat GPS in CM10.2 niet goed werkte, zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben?
Voor de GEL, word deze ook gereleased in de store binnenkort of zal die alleen via sideloaden beschikbaar blijven? Ik dacht namelijk dat die met Google Search mee zou worden gedownload naar de smartphone.
Nieuwe kernel Googy-Max2 Kernel 2.0.45 WakeUp lag IS gone and battery drain IS normal !!!....klopt ook wel.
Battery-use was een beetje dramatisch op 4.3 ook laadtijd USB was niet in orde.
Gesprekken zijn overig glashelder op v51 omega..
Battery-use was een beetje dramatisch op 4.3 ook laadtijd USB was niet in orde.
Gesprekken zijn overig glashelder op v51 omega..
[ Voor 13% gewijzigd door silitek op 18-11-2013 07:13 ]
Zou iemand me misschien kunnen helpen met het uitkiezen van een goede ROM?
Ik zoek eigenlijk niet zoveel speciaals, vooral dat de batterij gewoon goed blijft meegaan en dat alles soepeltjes & mooi werkt! Ik had nu een populaire van xda-developers gekozen, maar ik heb nu erg last van de lag als je je scherm aan wilt zetten.
Kan iemand me misschien iets adviseren?
Ik zoek eigenlijk niet zoveel speciaals, vooral dat de batterij gewoon goed blijft meegaan en dat alles soepeltjes & mooi werkt! Ik had nu een populaire van xda-developers gekozen, maar ik heb nu erg last van de lag als je je scherm aan wilt zetten.
In dat geval kan ik je adviseren om bij een stockrom the blijven. Als je deze root kan je deze voorzien van een custom kernel die je toestaat om een batterij vriendelijke governor the kiezen die de boel nog wel soepel laat lopen. Met titanium backup kan je dan een hoop samsung apps freezen zodat deze niet meer systeem recourses huggen die je toch nooit gebruikt (er is geloof ik ook een bloatware remover maar daar heb ik zelf nog nooit wat mee gedaan). Voorlopig nog even wegblijven van samsung 4.3 roms aangezien daar wat issues mee zijn.RAM123 schreef op zondag 17 november 2013 @ 16:45:
Ik zoek eigenlijk niet zoveel speciaals, vooral dat de batterij gewoon goed blijft meegaan en dat alles soepeltjes & mooi werkt!
edit:
hier is een spreadsheet met applicaties die je veilig kan verwijderen
[ Voor 10% gewijzigd door Creesch op 17-11-2013 19:29 ]
Ik ben van de stock Samsung ROM naar Omega v49 rom gegaan voornamelijk voor een betere accu duur en om van standaard meegeleverde meuk af te komen. Accu ging aanzienlijk langer mee en verder geen klachten gehad.
Inmiddels is die rom geupdate,maar vanwege de goede ervaring met v49 niet verder geupdate.
Inmiddels is die rom geupdate,maar vanwege de goede ervaring met v49 niet verder geupdate.
4.3 Omega met Googy-max 2.0.5 is een prima rom voor daily use..Ik vind het een aanrader!!Creesch schreef op zondag 17 november 2013 @ 19:10:
[...]
In dat geval kan ik je adviseren om bij een stockrom the blijven. Als je deze root kan je deze voorzien van een custom kernel die je toestaat om een batterij vriendelijke governor the kiezen die de boel nog wel soepel laat lopen. Met titanium backup kan je dan een hoop samsung apps freezen zodat deze niet meer systeem recourses huggen die je toch nooit gebruikt (er is geloof ik ook een bloatware remover maar daar heb ik zelf nog nooit wat mee gedaan). Voorlopig nog even wegblijven van samsung 4.3 roms aangezien daar wat issues mee zijn.
edit:
hier is een spreadsheet met applicaties die je veilig kan verwijderen
De isseu's zijn te verwaarlozen. Wel vooruit denken in custom roms. Stilstaan of zelf achteruit is meer iets voor de stock topic S3.
Typische reactie, ik gebruik zelf ook een 4.3 rom en hoewel ik zelf de issues redelijk werkbaar vind met een custom kernel en andere governor is het niet iets wat ik snel zou aanraden aan iemand die vraagt om iets dat gewoon soepel draait.
CM 10.1 of Slimbean zijn lekker snelle ROM's en zien er beide strak uitRAM123 schreef op zondag 17 november 2013 @ 16:45:
Zou iemand me misschien kunnen helpen met het uitkiezen van een goede ROM?
Zou niet weten waarom niet aanraden!!..zolang je weet wat je doet kun je niet soepeler uitkomen dan 4.3.Creesch schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:44:
[...]
Typische reactie, ik gebruik zelf ook een 4.3 rom en hoewel ik zelf de issues redelijk werkbaar vind met een custom kernel en andere governor is het niet iets wat ik snel zou aanraden aan iemand die vraagt om iets dat gewoon soepel draait.
Simpel.
Hier vast wat eerste ervaringen met Android 4.4 op de Galaxy SIII. Het werkt! Dat is op zich al mooi. Het is een unofficial CM11 van Temasek. Is nu aanbeland bij versie 4 (cm-11-20131118-UNOFFICIAL-i9300-V4)
Ben eigenlijk nog geen nare FC's tegengekomen. Wat ik wel vervelend vind is dat ik de Google search bar (nog) niet weg kan krijgen. Daarnaast beheert de launcher nu zelf de hoeveelheid homescreens. Dat houdt in dat je pas een nieuw homescreen kan maken als er op je huidige scherm iets staat. Dan kun je er door middel van het slepen van een nieuwicoon of widget naar rechts een homescreen bij krijgen. Zelf heb ik graag een leeg home screen en heb ik op het rechter scherm wat toggles. Maar als ik mijn eigenlijke homescreen dan leeg maak, wordt deze automatisch verwijderd en staan mijn toggles (switchpro) ineens weer in beeld.
Dan toch maar weer naar mijn vertrouwde Nova-launcher (kan ik ook niet vaak gebruikte apps weer 'hiden')
Als je hem gaat proberen, heb je wel de laatste versie van CWM nodig. Anders installeert de rom niet.
Batterij verbruik lijkt mij wel verbeterd, al komt dat waarschijnlijk ook door het nog beperkte aantal apps wat ik momenteel heb draaien.
Ben eigenlijk nog geen nare FC's tegengekomen. Wat ik wel vervelend vind is dat ik de Google search bar (nog) niet weg kan krijgen. Daarnaast beheert de launcher nu zelf de hoeveelheid homescreens. Dat houdt in dat je pas een nieuw homescreen kan maken als er op je huidige scherm iets staat. Dan kun je er door middel van het slepen van een nieuwicoon of widget naar rechts een homescreen bij krijgen. Zelf heb ik graag een leeg home screen en heb ik op het rechter scherm wat toggles. Maar als ik mijn eigenlijke homescreen dan leeg maak, wordt deze automatisch verwijderd en staan mijn toggles (switchpro) ineens weer in beeld.
Dan toch maar weer naar mijn vertrouwde Nova-launcher (kan ik ook niet vaak gebruikte apps weer 'hiden')
Als je hem gaat proberen, heb je wel de laatste versie van CWM nodig. Anders installeert de rom niet.
Batterij verbruik lijkt mij wel verbeterd, al komt dat waarschijnlijk ook door het nog beperkte aantal apps wat ik momenteel heb draaien.
Stay safe
Kan het kloppen dat op de site van CM er nog helemaal geen CM11 builds beschikbaar zijn voor de S3?Master FX schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:08:
Hier vast wat eerste ervaringen met Android 4.4 op de Galaxy SIII. Het werkt! Dat is op zich al mooi. Het is een unofficial CM11 van Temasek. Is nu aanbeland bij versie 4 (cm-11-20131118-UNOFFICIAL-i9300-V4)
Klopt,
het gaat hier om een ONofficiele versie
het gaat hier om een ONofficiele versie
Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.