Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:44

Gotez

42

Ik heb dit weekend cm op mijn S3 gezet. Alles ging goed. Ik heb nog wel een vraag, wellicht kunnen jullie mij helpen. Bij cyanogenmod updates staan nu cm-10.1.3-RC1 en cm-10.1.3-RC2. Het is me gelukt om rc 2 te installeren maar RC1 wil niet downloaden. Ik heb alles gelezen over de beide releases maar kan niet vinden of ik nu alsnog (via omweg) RC1 erop moet zetten of dat ik nu up-to-date ben. Weet iemand dit?

Andere vraag. Stel dat er een stabiele 10.2 versie uitkomt. Komt die dan automatisch bij updates? Nu staan daar nog RC1 en RC2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Heb hier nu ook een T-Mobile S3 liggen die ik wil flashen met een custom rom zonder bloatware.
Welke zouden jullie aanraden?

Cyanogenmod?

En ik heb nu het probleem dat ik een factory reset heb gedaan terwijl er nog foto's af gehaald moesten worden. Voordat ik allerlei software installeer die het allemaal niet doen zou ik willen weten wat ik het beste kan doen. Usb mass storage installeren en dan via recuva e.a. restoren of is er een snellere methode ?

Hmm heb nu een tooltje wat via Framaroot werkt ?

[ Voor 5% gewijzigd door Frostbite op 23-09-2013 09:31 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:04

Tim Schuhmacher

abasios

Gotez schreef op maandag 23 september 2013 @ 08:50:
Ik heb dit weekend cm op mijn S3 gezet. Alles ging goed. Ik heb nog wel een vraag, wellicht kunnen jullie mij helpen. Bij cyanogenmod updates staan nu cm-10.1.3-RC1 en cm-10.1.3-RC2. Het is me gelukt om rc 2 te installeren maar RC1 wil niet downloaden. Ik heb alles gelezen over de beide releases maar kan niet vinden of ik nu alsnog (via omweg) RC1 erop moet zetten of dat ik nu up-to-date ben. Weet iemand dit?

Andere vraag. Stel dat er een stabiele 10.2 versie uitkomt. Komt die dan automatisch bij updates? Nu staan daar nog RC1 en RC2.
RC2 is nieuwer dan RC1, waarom zou je 1 willen nu 2 er op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Tim Schuhmacher schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:29:
[...]

RC2 is nieuwer dan RC1, waarom zou je 1 willen nu 2 er op staat?
Dat was mijn vraag. Ik zit dus goed met RC2.

Wordt de update naar een stabiele 10.2 automatisch gevonden? of moet ik die van de site halen als ie er is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat was jou vraag niet, je vraagt waarom het niet mogelijk is om RC1 te downloaden? Nou omdat je al RC2 hebt draaien dus. En ja, je krijgt een update notification bij een nieuwe versie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Mijn S3 liep sinds enkele weken wel elke dag een paar keer vast en draaide Cyanogenmod. Ik dacht eerst dat het aan m'n toestel lag, maar zal dus gelukkig softwarematig iets fout zijn geweest.

Ik heb nu dit weekend ParanoidAndroid geinstalleerd en loopt echt vlotjes! Er zijn duidelijk meerdere Roms dan alleen maar CM (de meest gekende uiteraard) Ik heb wel de launcher aangepast naar Nova, want de Pie vind ik niet handig werken! Nova maakt het ook mogelijk om meer iconen per scherm te zetten. Halo-feature is best wel cool!

Greenify ga ik ook eens uittesten, bedankt voor de tip in dit forum.

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:48
Blackminister schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:47:
Mijn S3 liep sinds enkele weken wel elke dag een paar keer vast en draaide Cyanogenmod. Ik dacht eerst dat het aan m'n toestel lag, maar zal dus gelukkig softwarematig iets fout zijn geweest.

Ik heb nu dit weekend ParanoidAndroid geinstalleerd en loopt echt vlotjes! Er zijn duidelijk meerdere Roms dan alleen maar CM (de meest gekende uiteraard) Ik heb wel de launcher aangepast naar Nova, want de Pie vind ik niet handig werken! Nova maakt het ook mogelijk om meer iconen per scherm te zetten. Halo-feature is best wel cool!

Greenify ga ik ook eens uittesten, bedankt voor de tip in dit forum.
Voor iedereen is er een eerste keer maar zou het niet handig zijn om je te verdiepen in de versies(met name betekenis van) die in omloop zijn :? Van een nightly of een eerste release candidate kun je met enige zekerheid zeggen dat je bugs zult aantreffen vroeg of laat. Btw ook Paranoid Android is nog niet zover dat er een stabiele release beschikbaar is voor de i9300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Miki schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:47:
[...]

Voor iedereen is er een eerste keer maar zou het niet handig zijn om je te verdiepen in de versies(met name betekenis van) die in omloop zijn :? Van een nightly of een eerste release candidate kun je met enige zekerheid zeggen dat je bugs zult aantreffen vroeg of laat. Btw ook Paranoid Android is nog niet zover dat er een stabiele release beschikbaar is voor de i9300.
Het was geen nightly ;) Maar ik wil nu ook niet beweren dat het aan Cyanogenmod ligt hé! Want het liep enorm goed voor enkele maanden. 1 of andere app zal de trigger geweest zijn, maar heb die niet gevonden.
En nu ik toch opnieuw moest beginnen, wou ik eens kijken welke andere roms nog leuk zijn.

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Zo een stapje verder.

Inmiddels de S3 kunnen voorzien via odin van een cwm 5.5.0.4 (volgens de zip file zou hij ook geroot zijn)

Kan ik ook de stock fimware van Samsung flashen (zonder dus het T-mobile logo?)
Of in ieder geval een versie die geen bloatware heeft.

Even wat info:
AP: i9300xxema2
CP: i9300bolk3
CSC:i9300tnlma2

Kan ik het toestel ook simlockvrij maken met een andere rom?

[ Voor 8% gewijzigd door Frostbite op 23-09-2013 15:56 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Blackminister schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:52:
[...]

Het was geen nightly ;) Maar ik wil nu ook niet beweren dat het aan Cyanogenmod ligt hé! Want het liep enorm goed voor enkele maanden. 1 of andere app zal de trigger geweest zijn, maar heb die niet gevonden.
En nu ik toch opnieuw moest beginnen, wou ik eens kijken welke andere roms nog leuk zijn.
Ik heb het zelfde, met CM10.2 al een week vastlopers ongeveer 1x per dag, heb dit voorheen met nighlies nooit gehad en had er na meerdere keren update nog last van, zowel met als zonder googymax kernel (1.7.2)
Begon me ook al zorgen te maken maar heb nu weer een nieuwere CM erop staan met gm 1.7.3 en hopen dat die nu wel stabieler is, t blijft idd nightly
Wel een beetje zuur dat ik 'm als wekker gebruik en dat ik 't pas door kreeg dat 'ie vastliep toen die mij 's ochtends niet meer wilde wekken en ik te laat op werk was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03
Na een lange tijd tobbe met CM10.2 roms (ze hebben allemaal wel wat) terug naar Omega v 49...
Eindelijk een fast and snappy S3 en dat voor een Samsung-base rom..qua snelheid betreft hoef je geen CM meer te draaien doet niets onder hedendaags.

V49+boeffla 3.1+JKay framework. Battery-use prima, geluid en geen gezeik meer.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Pfft gelukt om via CWM nu de Imperium 14.1 rom te installeren.

T-mobile boot animatie is weg dus dat is ook een pré :)

Wel raar dat hij bij het opstarten toch nog de verschillende T-mobile apps gaat installeren ??

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:46:
Nee, dat was jou vraag niet, je vraagt waarom het niet mogelijk is om RC1 te downloaden? Nou omdat je al RC2 hebt draaien dus. En ja, je krijgt een update notification bij een nieuwe versie :).
Beg to differ "Ik heb alles gelezen over de beide releases maar kan niet vinden of ik nu alsnog (via omweg) RC1 erop moet zetten of dat ik nu up-to-date ben."

Bedankt! Much obliged

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben overgegaan van ADHD 32 naar CM 10.2 (origineel) en ik ben blij verrast. Heerlijk snel, geen Samsung ellende en tot zover geen bug tegengekomen.

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Klopt het dat er in cm 10.1.3rc geen instelling is voor het kracht van het trillen? Ik vind die nogal zwak tov Samsung zelf had.

• mhvis
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-09 16:59
Tim Schuhmacher schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:30:
Klopt het dat er in cm 10.1.3rc geen instelling is voor het kracht van het trillen? Ik vind die nogal zwak tov Samsung zelf had.
Je kunt dit als het goed is instellen via Settings -> Advanced settings > Haptic.

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met sudden death fixes in CM, TWRP of CWM en zo voorts (alles wat je gebruikt voor flashen etc.), want vooral dat houdt me tegen om (weer) CM the gaan flashen.

• Miki
Miki in "[Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware"

Als je de link volgt kun je lezen dat er al een tijdje een fix is of was je dat al weer vergeten :)

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

mhvis schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:09:
[...]

Je kunt dit als het goed is instellen via Settings -> Advanced settings > Haptic.
aha, thanks!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07
Ghost Dog schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 00:55:
[...]

Omdat ze bij Samsung blijven weigeren om degelijke sources en/of documentatie vrij te geven.
En dat houdt in dat een alternatieve rom dus nooit een beter battery life zal laten geven? Ik vind het accuverbruik bij de standaard Samsung rom niet echt geweldig namelijk.

Naast stabiliteit is het voor mij een belangrijk onderdeel van een eventuele nieuwe rom.

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Kan iemand mij uitleggen waarom ik zelfs na verschillende apps via Titanium backup te hebben verwijderd ze weer doodleuk na een factory reset weer terug staan?

Het gaat om de oude provider apps. Rom is Imperium 14.1
Dacht dat na verwijderen ze niet meer terug zouden komen (en voorgoed weg zouden zijn)

Ik snap het even niet.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:52:

Wel raar dat hij bij het opstarten toch nog de verschillende T-mobile apps gaat installeren ??
Niet als je bij Google hebt aangegeven dat hij een Backu-up van de je toestel moet maken. Dan gaat hij automatisch alle apps terugzetten als je dat aangeeft. Ook de T-mobile shit.

Verschrikkelijke optie vind ik dat trouwens in Android.

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Zal nog eens kijken want ik dacht dat ik dat allemaal uit had gezet.

Raar want de apps staan terug nog voordat ik met een android account had ingelogd.

[ Voor 39% gewijzigd door Frostbite op 26-09-2013 12:57 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Da's een "feature" van Imperium. Die apps kan je normaalgezien echter wel gewoon verwijderen via Instellingen -> Applicatiebeheer.

Omdat ik problemen had met de XXEMG4 modem (wegvallende dataverbinding, traag overschakelen tussen 2G/3G) en XXEMC2 niet compatibel is met XXEMG4-based ROMs overigens toch maar weer een andere geflashed.

Er zijn niet zoveel tweaks beschikbaar als bij Imperium en ik ben geen fan van de Xperia launcher, maar de lite versie is met 434MB behoorlijk licht voor een Touchwiz ROM en het Elegant-theme is erg goed geslaagd:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/9j3blh.png Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2n15nhc.png Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/15p1iiu.png

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• rodie83
  • Niet online
Petervanakelyen schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:15:
Da's een "feature" van Imperium. Die apps kan je normaalgezien echter wel gewoon verwijderen via Instellingen -> Applicatiebeheer.

Omdat ik problemen had met de XXEMG4 modem (wegvallende dataverbinding, traag overschakelen tussen 2G/3G) en XXEMC2 niet compatibel is met XXEMG4-based ROMs overigens toch maar weer een andere geflashed.

Er zijn niet zoveel tweaks beschikbaar als bij Imperium en ik ben geen fan van de Xperia launcher, maar de lite versie is met 434MB behoorlijk licht voor een Touchwiz ROM en het Elegant-theme is erg goed geslaagd:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Gewoon benieuwd hoor, maar waarom zou je eigenlijk een touchwiz ROM willen gebruiken? Ik vind zelf Touchwiz niks toevoegen en m'n telefoon vooral vertragen. Ik ben dan ook van de zo kaal mogelijke ROM's, en daarom bevalt CM me eigenlijk perfect.

• Hoppa!
rodie83 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:13:
[...]

Gewoon benieuwd hoor, maar waarom zou je eigenlijk een touchwiz ROM willen gebruiken? Ik vind zelf Touchwiz niks toevoegen en m'n telefoon vooral vertragen. Ik ben dan ook van de zo kaal mogelijke ROM's, en daarom bevalt CM me eigenlijk perfect.
Buiten videobellen en een betere camera-app kan ik niets bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c6708592
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 11:06
Ik ben me GPS kwijt op me Samsung S3 waar kan ik hem downloaden,en welke is er goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

c6708592 schreef op zondag 29 september 2013 @ 15:37:
Ik ben me mijn GPS kwijt op me mijn Samsung S3 waar kan ik hem downloaden, en welke is er goed?
:?
GPS kan je niet kwijt zijn. Een navigatieprogramma of GPS tracker software wel. Wat had je eerst? Als je het blauwe pijltje met 'navigatie' kwijt bent, dat is een onderdeel van google maps. Tegenwoordig moet je gewoon een adres opzoeken in Google Maps, en dan kiezen voor 'routebeschrijving' of 'navigatie'.

Voor andere navigatiesoftware kan je kijken in Android: Turn by Turn Navigation - Deel 2 of zoeken in de Play Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Kleine mededeling voor degene die zich willen wagen aan Cyanogenmod versie 10.1.3. De recentelijk verklaarde stable is eigenlijk niet stable. Vanwege marketing doeleinden, heeft Kondik en co bedacht dat het beter is als er voor veel devices een stable is. Verder zijn een aantal specifieke dev's voor de S3 er tijdelijk mee gestopt o.a. codeworkx.
Dit betekent dat de huidige bugs o.a.: spontane reboots, geheugen problemen en slechte batterijduur nog niet opgelost zijn.

Voor nu denk ik persoonlijk dat je beter af bent met een Samsung based rom dan AOSP rom. Zolang Samsung de specifieke broncode van de Exynos soc en camera module achterhoudt en de dev's op halve kracht draaien zal het nog wel even duren voordat er een echte stable zal uitkomen.

Ps. ergens op Sammobile gelezen dat Samsung ergens tussen Oktober en November met 4.3 op de proppen komt.

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 30-09-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07
Maar wat zijn dan de belangrijkste voordelen nog van een custom Samsung ROM ten opzichte van de standaard ROM die je krijgt als je 'm koopt? Ik heb zelf ook de neiging om altijd eerst te zoeken naar een zo schoon mogelijke ROM, mede ook vanwege de snelheid.

Op dit moment heb ik Liquid Smooth en Android Revolution op het oog vanwege goede verhalen over de batterijduur. Maar dan zou de keus in dit geval duidelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
D-e-n schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:00:
Maar wat zijn dan de belangrijkste voordelen nog van een custom Samsung ROM ten opzichte van de standaard ROM die je krijgt als je 'm koopt? Ik heb zelf ook de neiging om altijd eerst te zoeken naar een zo schoon mogelijke ROM, mede ook vanwege de snelheid.

Op dit moment heb ik Liquid Smooth en Android Revolution op het oog vanwege goede verhalen over de batterijduur. Maar dan zou de keus in dit geval duidelijk zijn?
Voordelen zijn er, de vraag is alleen of je er persoonlijk waarde aan hecht. Dit verschilt dus per persoon of een custom je meerwaarde biedt.

Enkele voordbeelden:
  • Sneller de laatste Google Android releases gebruiken
  • Aparte en handige settings, zoals tablet view e.d.
  • Speciale features gericht op batterij duur of soc snelheid
  • Features die van andere fabrikanten komen o.a. Sony(bravia), HTC(sense en beats audio).
Uiteraard zijn er ook nadelen.
  • Je loopt het risico om je telefoon te verneuken als je niet weet wat je aan het doen bent. Lees je dan ook van te voren goed in voordat je aan de gang gaat, topic start is al een goed begin en maak een back-up van je EFS.
  • Een goede eindcontrole op de roms is er vaak ook niet. Dit betekend dat je vaak je aan het updaten bent om bugs te verhelpen.
  • Je bent afhankelijk van dev’s, als zij besluiten dat ze er genoeg van hebben of een andere device hebben gekocht kan het zijn dat je favo rom niet meer wordt bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c6708592
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 11:06
Bedankt voor de tip, gwystyl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Gister in de haastigheid perongeluk een note 2 kernel geflashed (CF-root)

Resultaat toucscheen doorgebrand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
thomasv93 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 07:20:
Gister in de haastigheid perongeluk een note 2 kernel geflashed (CF-root)

Resultaat toucscheen doorgebrand...
Serieus? Als je de telefoon met Kies helemaal hersteld (Heb je geen touch voor nodig) dan zou die het gewoon weer moeten doen, het lijkt mij dat je touchscreen driver gewoon niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
melvinnie schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:17:
[...]

Serieus? Als je de telefoon met Kies helemaal hersteld (Heb je geen touch voor nodig) dan zou die het gewoon weer moeten doen, het lijkt mij dat je touchscreen driver gewoon niet werkt.
Het is over en uit, de chip is letterlijk gefrituurd. Er zijn genoeg topics te vinden op XDA van mensen die hem voor gegaan zijn. Daarom om ook altijd goed lezen voor je wat doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanozZ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-07 17:32
Hallo tweakers,

Ik ben vanmiddag begonnen met het verdiepen in het rooten/flashen. ongeveer 20 tutorials bekeken op youtube en fora (XDA, Android world) en iedereen zegt het anders naar mijn idee.

Ik heb besloten een ander abbonement te nemen en mijn SGS3 te houden. Echter is deze wat traag (naar mijn zin) geworden. Om het idee van een "nieuw" toestel na te bootsen wil ik dus een custom rom plus de bijkomende voordeeltjes. Ik begin me enorm te irriteren aan de "bloatware" die weetikhoeveel geheugen gebruiken.

Dus, ik heb mij verdiept en mijn toestel geroot. Toen begon de fun. Oude versie van Superuser en een CWM ding stond in mijn app lijst.
Ik houd van updaten dus superuser gelijk maar geupdate (oude versie uitgezet want kon ik niet verwijderen) maar het zinde me niet. Ik kreeg het zegmaar gratis bij de root maar kon het niet updaten.

Toen ben ik begonnen met rom manager en zoekende naar een fatsoenlijk backup programma.

Wat is het probleem nu? Een overvolle telefoon met overal flash/rom/root zooi waarin het een grote chaos is.

Flashify/titaniumbackup/rom manager/CWM/Superuser

Rom manager blijft zeuren over een ClockworkMod recovery die geupdate moet worden (wil ik wel maar geen idee hoe). Ik hoor overal dat het zo makkelijk is maar tot nu toe zit ik met een overvol (letterlijk want ik krijg een notificatie ervan) geheugen.

Heb Rom Manager een backup laten maken maar die gaf na een tijdje een error aan omdat die dacht het telefoon geheugen wel even te gebruiken niet wetetende dat spotify bijna alles opslokt. uuhh 32gb SD kaart???

Is er iemand de mij misschien met behulp van bijvoorbeeld chat kan helpen orde te krijgen? Of is dit een gevalletje factory reset en helemaal opnieuw? Ik wil eigenlijk wel mijn apps (behalve die zooi die je niet gebruikt) houden maar ik weet echt niet meer wat ik nu moet doen.

Owjah, het lijkt mij wel wat om cyanogenmod 10.1.3. erop te hebben en dat kan via Rom Manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Bij download staan de links naar de ROM's en de Gapps
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2381411

Beide files downen en op de SDCARD zetten.

installeren en een reset doen zoals staat op de xda site dat is alles.

First time installing CyanogenMod 10.2 to your Galaxy S III, or coming from another ROM:
- Read known issues ans FAQs
- Make sure you're running a proper working ClockworkMod-Recovery
- Copy GApps and CM10.2 ZIPs to your SDCard
- Boot into Recovery
- Flash CM10.2 zip from SDCard
- Flash GApps zip from SDCard
- DO A DATA WIPE / FACTORY RESET (otherwise your device will be stuck at boot)
- Reboot
- Don't restore system data using Titanium Backup!
- Restoring Apps + Data might cause problems and is not recommended, avoid it if possible!

Upgrading from earlier version of CyanogenMod 10.2:
- Copy CM10.2 ZIP to your SDCard
- Boot into Recovery
- Reboot

Upgrading from CyanogenMod 10/10.1:
- Read known issues ans FAQs
- Copy GApps and CM10.2 ZIPs to your SDCard
- Boot into Recovery
- Flash GApps zip from SDCard
- Wipe data, we're not sure if everything will work yet.
- Reboot

[ Voor 67% gewijzigd door RAAF12 op 01-10-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanozZ
Owjah, die Gapps is ook wel handig! Waarom staat dat niet bij de tutorials... ach.

Even een nachtje over slapen doet goed. Wat raden jullie aan qua backup?

Het beste is alles te wissen? in dat boot menu toch? net voor ik die nieuwe rom erop gooi?

Wat voor clockworkmod recovery moet ik dan hebben? Hij blijft zeuren over die update, hoe??

Het CWM progje, wat ik erbij kreeg met rooten, lijkt best veel op ROM manager en wil ook wat kwijt over versies die niet met elkaar corrosponderen. Ook maar uitzetten??

Bleek dat rom manager een 520 MB (incomplete) backup had gemaakt op het telefoon geheugen en vandaar dat ie vol zat.

In ieder geval bedankt voor de reactie.

Edit: is deze cyanogenmod niet onbetrouwbaar omdat het een nightlies is?

[ Voor 5% gewijzigd door DaanozZ op 02-10-2013 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
DaanozZ schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:47:
Owjah, die Gapps is ook wel handig! Waarom staat dat niet bij de tutorials... ach.

Even een nachtje over slapen doet goed. Wat raden jullie aan qua backup?

Het beste is alles te wissen? in dat boot menu toch? net voor ik die nieuwe rom erop gooi?

Wat voor clockworkmod recovery moet ik dan hebben? Hij blijft zeuren over die update, hoe??

Het CWM progje, wat ik erbij kreeg met rooten, lijkt best veel op ROM manager en wil ook wat kwijt over versies die niet met elkaar corrosponderen. Ook maar uitzetten??

Bleek dat rom manager een 520 MB (incomplete) backup had gemaakt op het telefoon geheugen en vandaar dat ie vol zat.

In ieder geval bedankt voor de reactie.

Edit: is deze cyanogenmod niet onbetrouwbaar omdat het een nightlies is?
Dat kan in ROM Manager door Recovery Setup (Bovenste optie) te klikken en alle stappen te doorlopen, ik heb het net nog gedaan vanaf CM 10.2 :) Een Back-up maken kan je het beste doen vanaf je recovery nadat je die geupdate hebt (Kan kiezen voor extSD)

Cyanogenmod kan het beste downloaden en op je root zetten van je SD, vervolgens installeer je de .zip vanaf je recovery. Je komt in je recovery door je power+home+volume up ingedrukt te houden.

[ Voor 13% gewijzigd door melvinnie op 02-10-2013 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Als je de Imperium rom (14.1) installeert kun je via de Aroma installer alles doorlopen (waaronder het upgraden van je recovery).

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanozZ
Aroma installer... weer wat anders! 8)7

Ik lees dat er toch een hoop kleine probleempjes zijn met CyanogenMod. Is er een stabiele custom rom?
Android Revolution lijkt mij ook wel wat.

[ Voor 13% gewijzigd door DaanozZ op 02-10-2013 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
DaanozZ schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:59:
Aroma installer... weer wat anders! 8)7

Ik lees dat er toch een hoop kleine probleempjes zijn met CyanogenMod. Is er een stabiele custom rom?
Android Revolution lijkt mij ook wel wat.
Ik draai Android Revolution HD 32. Is een goede ROM, gebaseerd op Touchwiz. Maar niet zo soepel als de eerdere CM-versies. Het blijft gewoon een Touchwiz met een groot deel van de problemen en nodeloze gadgets die Touchwiz ook heeft. Ik heb ARHD32 nu tijdelijk in gebruik en ik moet zeggen dat het in ieder geval een hele stabiele ROM is, iets wat voor mij op dit moment even belangrijker is dan pure snelheid die CM wel biedt. Ik heb nog geen crashes en dergelijke gehad.

Zodra ik weer in een situatie ben dat ik niet meer 24/7 100% op mijn telefoon moet kunnen vertrouwen, dan ga ik weer experimenteren met ROMs die niet gebaseerd zijn op Touchwiz. Ik vind Touchwiz lelijk, traag en totaal niet intuïtief namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanozZ
Soms moet mijn telefoon de apps weer opnieuw neer zetten na het afsluiten van een app. Dit soort dingen gaan mij enorm irriteren. Wat ik niet moet hebben is bijvoorbeeld GPS problemen na het flashen.
Dit schijnt bij Cyanogenmod (laatste stabiele versie) namelijk het geval te zijn. Ik ben een zeer actieve " Wazer" dus dat is niet handig.

Verder kan ik niet echt makkelijk een overzicht krijgen van roms. Wat echt stabiel en recent is en hoe het er ongeveer uit ziet.

In ieder geval bedankt voor je reactie, twijfel toch weer tussen CM en ARHD32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

DaanozZ: Herkenbare frustraties, hier vinden ze het allemaal enorm simpel. Ok de stappen die je uit moet voeren zijn dan niet zo moeilijk. Maar voordat je vastgesteld hebt welke stappen je moet doen, welke tools je nodig hebt, welke rom het gaat worden etc ben je een hele studie verder. Ik vind dat men hier dat te snel over het hoofd ziet. Zo makkelijk is het niet. En uiteraard staat het op XDA ergens, maar daar worden ook zo veel mits en maaren genoemd. En dan gaat het ook 9 van de 10x anders dan een tutorial beschrijft. Of werkt het net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Tim Schuhmacher schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:12:
DaanozZ: Herkenbare frustraties, hier vinden ze het allemaal enorm simpel. Ok de stappen die je uit moet voeren zijn dan niet zo moeilijk. Maar voordat je vastgesteld hebt welke stappen je moet doen, welke tools je nodig hebt, welke rom het gaat worden etc ben je een hele studie verder. Ik vind dat men hier dat te snel over het hoofd ziet. Zo makkelijk is het niet. En uiteraard staat het op XDA ergens, maar daar worden ook zo veel mits en maaren genoemd. En dan gaat het ook 9 van de 10x anders dan een tutorial beschrijft. Of werkt het net niet.
Het jammere van XDA is wat mij betreft dat het een enorme bak is met topics en het op bepaalde manier weinig professioneel overkomt. Voor de eerste keer rooten/flashen is al een beetje "eng", en van XDA krijg je in eerste instantie ook niet veel meer vertrouwen.

Toch is de S3 vrij makkelijk, omdat het programma Odin bestaat. Er is maar één ding wat je moet doen om een andere ROM te flashen, en dat is door de Samsung recovery via Odin te vervangen met een recovery naar keus. Vervolgens kan je vanuit die recovery elke ROM en mod flashen die je wil. Ik heb het met andere modellen wel eens lastiger meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhvis
Ik heb na ongeveer een maand gebruik nog geen problemen gehad met CM (ook versie 10.1.3 sinds die uit is) en ben er ontzettend tevreden over. Ook geen problemen met de GPS, ik gebruik zelf ook Waze.

Voor het installeren van CM heb ik gewoon precies de stappen gevolgd die te vinden zijn op de Wiki van CM: zie hier. Als je dat gaat doen, lees dan wel alles goed door en vergeet ook niet de Google Apps er ook op te zetten (wordt er wel met link vermeld). Dit is de CM-versie die je moet hebben.

Er wordt niet in vermeld hoe je het beste app-data kan behouden. In mijn geval heb ik de app Carbon gebruikt, maar Titanium Backup zal ook prima werken.

Ik zou een precieze tutorial kunnen maken over hoe ik het precies gedaan heb, als de beschreven stappen op de wiki niet duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanozZ
mhvis schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:41:
Ik heb na ongeveer een maand gebruik nog geen problemen gehad met CM (ook versie 10.1.3 sinds die uit is) en ben er ontzettend tevreden over. Ook geen problemen met de GPS, ik gebruik zelf ook Waze.

Voor het installeren van CM heb ik gewoon precies de stappen gevolgd die te vinden zijn op de Wiki van CM: zie hier. Als je dat gaat doen, lees dan wel alles goed door en vergeet ook niet de Google Apps er ook op te zetten (wordt er wel met link vermeld). Dit is de CM-versie die je moet hebben.

Er wordt niet in vermeld hoe je het beste app-data kan behouden. In mijn geval heb ik de app Carbon gebruikt, maar Titanium Backup zal ook prima werken.

Ik zou een precieze tutorial kunnen maken over hoe ik het precies gedaan heb, als de beschreven stappen op de wiki niet duidelijk zijn.
Duidelijk, Wat je zegt over XDA klopt helemaal. Ik ben al redelijk gevoelig voor chaos dus zo'n forum is compleet onoverzichtelijk. Nog niet gesproken over alle verschillende manieren van flashen

Ik denk dat ik het liefst ROM manager gebruik voor alles omdat die een soort pakket aanbieden.

Als complete backup, kan ik dan titanium backup gebruiken? of doet die alleen apps? Apps laat ik gewoon, die doe ik allemaal wel opnieuw installeren. maargoed, moet toch een soort backup hebben.

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Zijn er hier BlackBox gebruikers? Ik heb toch het idee dat het een nette ROM is. Deels AOKP, maar wel weer dingen als MultiWindow erin. Helaas geen SmartStay, maar daar zijn nog wel losse appjes voor. Ik heb van batterijduur ook wel een goede indruk. Verder heb je erg weinig bloatware. Ik vond alleen de zwarte Google apps niet mooi, maar ik heb gewoon een oude Gapps zip geflashed, na de meegeleverde versies te hebben verwijderd, en nu zit dat wel prima. Wordt alleen tijd dat Samsung met een update komt, door de Samsung basis loop blackBox wat achter in Android-versie. Ik meen dat een update naar 4.3 deze maand stond te gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhvis
DaanozZ schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:53:
[...]

Duidelijk, Wat je zegt over XDA klopt helemaal. Ik ben al redelijk gevoelig voor chaos dus zo'n forum is compleet onoverzichtelijk. Nog niet gesproken over alle verschillende manieren van flashen

Ik denk dat ik het liefst ROM manager gebruik voor alles omdat die een soort pakket aanbieden.

Als complete backup, kan ik dan titanium backup gebruiken? of doet die alleen apps? Apps laat ik gewoon, die doe ik allemaal wel opnieuw installeren. maargoed, moet toch een soort backup hebben.

thx!
Volgens mij reageer je nu op het bericht van rodie83 terwijl je mijn bericht quote.

ROM Manager gebruik ik niet en heb ik dus geen ervaring mee, maar als ik de beschrijving mag geloven zal het heel makkelijk zijn. Alleen erop letten dat je telefoon geroot is (wat volgens mij het geval was) en je zult zelf nog even CM/ARHD32/Gapps moeten downloaden.

Ik heb ook geen ervaring met Titanium Backup. Zie beschrijving:
You can backup, restore, freeze (with Pro) your apps + data + Market links. This includes all protected apps & system apps, plus external data on your SD card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanozZ
Bedankt voor de tips iedereen! Met behulp van een mede tweaker heb ik zojuist de nieuwste stabiele versie van CyanogenMod erop gezet. Supertje!

Inderdaad per ongeluk op de verkeerde reactie gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
DaanozZ schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 22:51:
Bedankt voor de tips iedereen! Met behulp van een mede tweaker heb ik zojuist de nieuwste stabiele versie van CyanogenMod erop gezet. Supertje!

Inderdaad per ongeluk op de verkeerde reactie gereageerd.
Je bent een actieve 'Wazer', schreef je? Werkt dat onder de stabiele versie van CM goed? Ik heb al diverse ROMS gehad die het erg slecht doen met Waze, waaronder Android Revolution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanozZ
Waze koning zelfs ;) Vanochtend met een nieuwe/schone waze een kort ritje gemaakt. Hij navigeerde mij na een tweede keer invoeren pas.

Ik heb zojuist alle mappen teruggezet vanuit mijn backup (kopieren,plakken en vervangen. Alles) en maak zo dadelijk nog een ritje. Kijken wat hij doet. even andere route pakken dan verwacht etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:43
DaanozZ schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:22:
Waze koning zelfs ;) Vanochtend met een nieuwe/schone waze een kort ritje gemaakt. Hij navigeerde mij na een tweede keer invoeren pas.

Ik heb zojuist alle mappen teruggezet vanuit mijn backup (kopieren,plakken en vervangen. Alles) en maak zo dadelijk nog een ritje. Kijken wat hij doet. even andere route pakken dan verwacht etc.
Hoe is et met je accu? Gaat dat nog beetje goed?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanozZ
Fantastisch! Hele dag wat aan het proberen en waze instellen en zoveel mogelijk het scherm aan.

52% nu. Klein moment gehad dat hij aan pc voor het overzetten van bestanden.
6u 53m op accu met wifi,gps en bleutooth.

Gisteravond nog wel een gevecht gehad met Google Play, RPC:S-5:AEC-0 error gaf hij aan. tijdens het scrollen door mijn "alle apps" stopte hij ermee en wilde niks downloaden of updaten.

Oplossing: Alle data en cache verwijderen van google play, google play services en google play framework.
Reboot en klaar. Volgens mij ook nog mijn google account verwijderd en opnieuw ingesteld maar het was al laat dus weet het niet meer precies. Veel geprobeerd maar alleen alles weggooien helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DaanozZ schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:35:
Fantastisch! Hele dag wat aan het proberen en waze instellen en zoveel mogelijk het scherm aan.

52% nu. Klein moment gehad dat hij aan pc voor het overzetten van bestanden.
6u 53m op accu met wifi,gps en bleutooth.

Gisteravond nog wel een gevecht gehad met Google Play, RPC:S-5:AEC-0 error gaf hij aan. tijdens het scrollen door mijn "alle apps" stopte hij ermee en wilde niks downloaden of updaten.

Oplossing: Alle data en cache verwijderen van google play, google play services en google play framework.
Reboot en klaar. Volgens mij ook nog mijn google account verwijderd en opnieuw ingesteld maar het was al laat dus weet het niet meer precies. Veel geprobeerd maar alleen alles weggooien helpt.
Voor het verwijderen van je primaire google account moet je je telefoon terug zetten naar fabrieksinstellingen, dus dat had je vast geweten als je het had gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanozZ
Wel een aantal keer gedaan maar of het deel van de oplossing was uiteindelijk... denk het niet als factory reset ook nog had gemoeten. Gewoon alles verwijderen dus. Google Play doet het nog steeds.

Wat betreft Waze: Bij vertrek eerst met Spotify een playlist aangezet en daarna waze naar huis laten navigeren.
Ineens geen geluid meer na ongeveer een minuut. spotify opnieuw opstarten, ook niet. hij speelde wel maar niets te horen.

Uiteindelijk de 3,5 mm jack plug opnieuw erin gedaan en hij deed het weer. Heb nog geprobeerd het probleem na te bootsen maar dat deed hij niet. Feilloos.

Ik ken inmiddels de weg hier beter dan Waze (onlogische route keuze, hij moet dat nog even leren) maar dat is iets voor de app zelf en heeft niks met de custum rom te maken hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
DaanozZ schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:02:
Wel een aantal keer gedaan maar of het deel van de oplossing was uiteindelijk... denk het niet als factory reset ook nog had gemoeten. Gewoon alles verwijderen dus. Google Play doet het nog steeds.

Wat betreft Waze: Bij vertrek eerst met Spotify een playlist aangezet en daarna waze naar huis laten navigeren.
Ineens geen geluid meer na ongeveer een minuut. spotify opnieuw opstarten, ook niet. hij speelde wel maar niets te horen.

Uiteindelijk de 3,5 mm jack plug opnieuw erin gedaan en hij deed het weer. Heb nog geprobeerd het probleem na te bootsen maar dat deed hij niet. Feilloos.

Ik ken inmiddels de weg hier beter dan Waze (onlogische route keuze, hij moet dat nog even leren) maar dat is iets voor de app zelf en heeft niks met de custum rom te maken hoop ik.
Ik heb stiekem Waze ook maar es geïnstalleerd. Eens kijken hoe dat precies werkt., krijg je nog van tevoren of er files zijn oid? Ook om te checken trouwens of cm10.1.3 werkt met Waze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanozZ
Ja, wanneer je een bestemming selecteert krijg je een balk met het vooruitzicht te zien. Files, controles e.d.
Dan kan je ook nog kiezen uit 2 alternatieve routes met ook hun eigen meldingenbalk, afstand en ritduur.
Aankomst tijd is altijd een paar minuten eerder dan de app zegt. oftewel, altijd op tijd.

Edit: Even opgezocht en al bijna 50.000 kilometer gereden met Waze :D

[ Voor 10% gewijzigd door DaanozZ op 03-10-2013 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
DaanozZ schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 18:05:
Ja, wanneer je een bestemming selecteert krijg je een balk met het vooruitzicht te zien. Files, controles e.d.
Dan kan je ook nog kiezen uit 2 alternatieve routes met ook hun eigen meldingenbalk, afstand en ritduur.
Aankomst tijd is altijd een paar minuten eerder dan de app zegt. oftewel, altijd op tijd.

Edit: Even opgezocht en al bijna 50.000 kilometer gereden met Waze :D
Gebruik het nu ook 2 dagen, wel geinig :) werkt overigens goed op cm10.1.3. Geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman11
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-05 21:54
Ik was ook mijn netwerkverbinding kwijt na het flashen van de Omega-rom naar S4 Revolution (voor S3)

Hiermee flash je je MG4-baseband modem naar een nieuwe variant. En laat Samsung nu net die format van de EFS-partitie hebben aangepast waardoor je (als je weer naar een oudere modem terug gaat) doe de informatie (zoals IMEI) niet meer kan lezen.

Hierdoor heb je dus je Imei nummer niet meer en krijg je geen registratie bij je provider.

Is dit te fixen?? Jazeker!!

Flash het volgende .zip-bestandje (=MG4-modem) in recovery!!

https://dl.dropboxusercontent.com/u/23869279/Temp/xxemg4.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman11
ronic1 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:25:
Ik zat op 4.2.2 nu wilde ik hem terugflashen met odin naar 4.1.2 maar nu blijft hij op het samsung logo hangen. Ik kan nog wel terug naar 4.2.2 maar nou is mijn imei ineens veranderd nu heb kan ik niet meer bellen en gebeld worden

iemand een idee hoe ik dat kan fixen?
ZIE MIJN VORIGE REACTIE!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
sandeman11 schreef op vrijdag 04 oktober 213 @ 15:58:
Ik was ook mijn netwerkverbinding kwijt na het flashen van de Omega-rom naar S4 Revolution (voor S3)

Hiermee flash je je MG4-baseband modem naar een nieuwe variant. En laat Samsung nu net die format van de EFS-partitie hebben aangepast waardoor je (als je weer naar een oudere modem terug gaat) doe de informatie (zoals IMEI) niet meer kan lezen.

Hierdoor heb je dus je Imei nummer niet meer en krijg je geen registratie bij je provider.

Is dit te fixen?? Jazeker!!

Flash het volgende .zip-bestandje (=MG4-modem) in recovery!!

https://dl.dropboxusercontent.com/u/23869279/Temp/xxemg4.zip
No way! Ik heb het maand geleden bij een turk laten fixen voor 35 euri :( kom je nou mee! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman11
Ewivis schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 11:35:
[...]

No way! Ik heb het maand geleden bij een turk laten fixen voor 35 euri :( kom je nou mee! ;)
sorry :D :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er op zich meer kans op Sudden Death als je Custom ROM flasht die de fix al heeft (CM10.2 oid)?
Volgens mij heeft CM die fix en al de andere zaken die je gebruikt om te rooten/custom recovery ook? :?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Hoeveel bevestiging wil je hebben? Zowat iedere post van jou gaat hiervover. De fix is al lang en breed geïmplementeerd als je het niet aan durft moet je niet flashen.

[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 05-10-2013 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke sorry hiervoor :D
Ik ga dan maar weer eens flashen/rooten, want ik ben TW spuugzat.

Nu even niet over SD. Zijn de 4.3 ROMs van CM al stabiel of flash ik beter 4.2 varianten? Ik wil redelijk stabiel (had eerder nightlies en had eigenlijk van niets last)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 21:43:
Oke sorry hiervoor :D
Ik ga dan maar weer eens flashen/rooten, want ik ben TW spuugzat.

Nu even niet over SD. Zijn de 4.3 ROMs van CM al stabiel of flash ik beter 4.2 varianten? Ik wil redelijk stabiel (had eerder nightlies en had eigenlijk van niets last)
had eerst 4.3(nightly) draaien, maar nu 4.2.2 (10.1.3) en die draait bij mij stukken beter en stabieler mag ik wel zeggen. Mijn advies cm10.1.3 (4.2.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het gaat me namelijk vooral om overall smoothness en Dashclock. Heb je de laatste nieuwe 10.1.3 nightly dan of heb je gewoon de Stable?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik zou ook voor 10.1.3 gaan de laatste is stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
10.1.3 stable :) laatste 4.2.2.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok. Gebruiken jullie stappen van cyanogenmod wiki of van xda of yt guide ofzo, want het lijkt me redelijk wat ingewikkelder op die wiki. Bijvoorbeeld de stappen om aan een recovery te raken... gewoon Goomanager en alles gazt toch vanzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik ben zelf voorstander van leren en begrijpen wat je aan het doen bent. Bij eventuele fuck-ups kun je makkelijker herstellen omdat je kunt nagaan wat er is mis gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel ik heb eerder al succesvol CM geflasht na heel wat studiewerk over backups en dergelijke. Op de wiki gebruikt men echter adb enzo, terwijl ik dat nu net nog nooit eerder gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Begrijp me goed, je hoeft het absoluut niet te gebruiken. Als je je er niet in wilt verdiepen gebruik dan zo'n zo'n rom manager makkelijker kan bijna niet.
Wil je je echter verdiepen in hoe het allemaal werkt(onderliggende systeem) en hoe je zelf problemen zou kunnen oplossen dan is het interessant om met ADB(en Android SDK) aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Die hoeft ook niet, recovery installeren via odin. Rom en gapps op sd laart zetten. Maar recovery, alles wissen, install rom, install gapps. Weer alles wissen, reboot... klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel heb ik dus Root (CF Auto Root). Dan Titanium backup gemaakt van apps. Dan EFS backup gemaakt en nu TWRP m.b.v. Goomanager aan het installeren.

Straks ROM op SD en Gapps en wipen, installeren, wipen.

Hoe kan ik nu echter Titanium backup terugzetten zonder in te loggen op Google account (aangezien al mijn apps dan spontaan zullen installeren)?

EDIT: Het is gelukt, CM 10.1.3 staat erop!!! Zijn er nu nog speciale zaken waar ik rekening mee moet gaan houden?
Is het erg dat ik geen backup heb van mijn TW ROM, ik ben niet van plan daar iets terug van te zetten in het korte. Het is nu wel wat laat, maarja, vorige keer had ik dat ook niet omdat het niet bij de guide stond.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

efs backuppen met bijv. de HC-Ktool de rest is onbelangrijk. Geen Titanium tool gebruiken! Staat expliciet vermeld op de CM pagina!!!!

Dus gewoon ff lezen :) :) :) :)
DO A DATA WIPE / FACTORY RESET (otherwise your device will be stuck at boot)
- Reboot
- Don't restore system data using Titanium Backup!
- Restoring Apps + Data might cause problems and is not recommended, avoid it if possible!

[ Voor 50% gewijzigd door RAAF12 op 06-10-2013 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm geen Titanium. Daarmee doelen ze waarschijnlijk erop dat je de system apps van TW rom niet mag restoren op CM rom, of ben ik hier verkeerd?
EFS heb ik back upped met EFS Professional. Ik heb een backup gemaakt met titanium, maar niet gerestored ermee, gewoon via app store alles gedownload (want titanium deed moeilijk haha).

Als alles nu goed gaat, dan is er toch geen probleem denk ik? (mbt Titanium oid).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02 16:34
Dit was een post van 15 augustus, hoe bedoel je ZIE MIJN VORIGE REACTIE!!

Maar toch bedankt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 13:33

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik weet niet of ik in 't juiste topic ben, maar ik stel m'n vraag maar hier aangezien ik 'n custom ROM op m'n SIII heb staan. 't Volgende:

't Valt me op dat mijn home scherm erg vaak moet "rebuilden" als ik 'n app of spel heb afgesloten. 't Lijkt me dat 't geheugen dan geleegd wordt of zo en Nova weer de ruimte krijgt om 'n soort van op te starten. Dat vind ik vervelend, is er 'n manier om geheugen voor Nova vast te zetten, waardoor dit niet meer voorkomt? Of moet ik 'n cache legen?

Ik maak gebruik van de laatste nightly build van AOKP, Nova Prime ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:08

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Veel launchers hebben onder hun instellingen een vinkje voor 'Keep in Memory to avoid redraws'. :)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik heb al een tijdje geen update gedaan van m'n custom rom. Aangezien ik regelmatig vastlopers heb met mijn huidige rom (Android Revolution HD 28.0) wil ik weer terug naar de 'schone' look van Cyanogen (10.1.3 stable). Eerder onder andere ParanoidAndroid e.d. gebruikt. Verder heb ik graag wat meer ram vermogen vrij, want ik merk dat sommige applicaties stroperig lopen.

Een van de applicaties die ik met veel plezier gebruik, is Swiftkey. Ik vind het niet erg om met megawipe alles naar fabrieksinstellingen te zetten. Maar ik vind het wel vervelend dat m'n typegedrag opnieuw moet worden aangeleerd.

Hoe doen de custom rom gebruikers dit icm Swiftkey? Kan ik via Titanium Backup Pro m'n 'aangeleerde typebestand' terugzetten als ik Swiftkey opnieuw heb geinstalleerd? Of zijn er andere suggesties? Dank.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:00

dbzfan

Nee.

wilmundo schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 23:50:
Ik heb al een tijdje geen update gedaan van m'n custom rom. Aangezien ik regelmatig vastlopers heb met mijn huidige rom (Android Revolution HD 28.0) wil ik weer terug naar de 'schone' look van Cyanogen (10.1.3 stable). Eerder onder andere ParanoidAndroid e.d. gebruikt. Verder heb ik graag wat meer ram vermogen vrij, want ik merk dat sommige applicaties stroperig lopen.

Een van de applicaties die ik met veel plezier gebruik, is Swiftkey. Ik vind het niet erg om met megawipe alles naar fabrieksinstellingen te zetten. Maar ik vind het wel vervelend dat m'n typegedrag opnieuw moet worden aangeleerd.

Hoe doen de custom rom gebruikers dit icm Swiftkey? Kan ik via Titanium Backup Pro m'n 'aangeleerde typebestand' terugzetten als ik Swiftkey opnieuw heb geinstalleerd? Of zijn er andere suggesties? Dank.
Titanium backup ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-09 07:40
Titanium ja. SwiftKey heeft tegenwoordig toch ook zoiets als SwiftKey cloud. Heb het zelf nog niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Swiftkey slaat de toch net als iedere Android app gegevens op in de data map in de map /sdcard/. Via een shell kun je die map mounten en alle data kopieren die je nodig hebt. Dan hoef je niet te klooien met Titanium en kun je de app's schoon installeren en de data terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een EFS backup is gewoon "efs.img" of niet? Dit heb ik namelijk na backup met EFS Professional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Even een waarschuwing: ik kreeg vandaag via ROM Manager cyanogenmod 10.1.3.1 voorgeschoteld, maar na installatie daarvan was ik ineens root access kwijt. Na het terugzetten van mijn backup (via CWM) werkte alles weer. Ik lees er al meer meldingen over. Zie o.a. http://forum.cyanogenmod....ed-after-update-to-10131/ en http://forum.cyanogenmod....issues-with-10131-update/

[ Voor 13% gewijzigd door beantherio op 10-10-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:52:
Een EFS backup is gewoon "efs.img" of niet? Dit heb ik namelijk na backup met EFS Professional.
Yep. evt kan je ook nog de efs.tar.gz backuppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
beantherio schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 19:56:
Even een waarschuwing: ik kreeg vandaag via ROM Manager cyanogenmod 10.1.3.1 voorgeschoteld, maar na installatie daarvan was ik ineens root access kwijt. Na het terugzetten van mijn backup (via CWM) werkte alles weer. Ik lees er al meer meldingen over. Zie o.a. http://forum.cyanogenmod....ed-after-update-to-10131/ en http://forum.cyanogenmod....issues-with-10131-update/
Via de ingebouwde CM updater in het status menu krijg ik die update niet eens te zien, waarom zou je vertrouwen op een app als je het bij de developer zelf vandaan kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
melvinnie schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 00:03:
[...]

Via de ingebouwde CM updater in het status menu krijg ik die update niet eens te zien, waarom zou je vertrouwen op een app als je het bij de developer zelf vandaan kan halen.
ik begrijp de bedoeling van je posting niet helemaal. Is er iets fout aan mijn waarschuwing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhvis
beantherio schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:00:
[...]

ik begrijp de bedoeling van je posting niet helemaal. Is er iets fout aan mijn waarschuwing?
Er zit een standaard ingebouwde updater in Cyanogenmod (via Settings -> About phone) waar denk ik de meeste mensen gebruik van maken. Deze laat de update die jij aangeeft niet zien. Je waarschuwing is wel handig voor mensen die gebruik maken van de ROM manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus CM 10.1.3 en ben erg blij. Er is echter 1 probleem. Per dag heb ik ongeveer 1 uur wakelock door RILJ oid. Ik heb al verschillende fixes die ik op internet vond geprobeerd... Weten jullie een oplossing die WEL werkt? (Mijn sync ligt af en al mijn locatieinstelligen ook.

Alvast dank.

En nog iets, ik ga denk ik nooit meer terug naar TW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:24

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Vanmiddag maar eens beginnen met een custom rom op me S3.
Ik wordt gek van de onzin die op de achtergrond draait. en heb wat kleine ergenissen (dus moest toch opnieuw installeren).
Ik ga gewoon via RomManager alles doen.
Ik heb geen geheugenkaart er in.
Zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie?

-Foto's en muziek gebackupped op pc
-mails etc backuppen hoeft niet (staan in hotmail etc)
-contactpersonen zijn gesynct
-whatsapp gesprekken etc boeit niet
-agenda synct volgens mij ook check ik nog even
-apps die ik nodig heb installeer ik wel weer

De bedoeling is CM te installeren de nieuwste.
Dat is gewoon Rom manager installeren en een kind kan de was doen?
Of moet ik eerst Root toegang (ja sorry ik ben de ubernoob wat dit betreft) Als dit niet nodig is hoef ik me ook niet in te lezen namelijk. (ik wil gewoon een schoon en mooi OS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Je moet inderdaad root hebben.
Als dit niet nodig is hoef ik me ook niet in te lezen namelijk.
Je kan beter te veel inlezen dan te weinig. Als je geen zin hebt om (veel) te lezen, moet je er vooral niet aan beginnen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:24

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

TommieW schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 00:47:
Je moet inderdaad root hebben.

[...]

Je kan beter te veel inlezen dan te weinig. Als je geen zin hebt om (veel) te lezen, moet je er vooral niet aan beginnen.
Aannames ;) Ik ga me even inlezen voor root toegang :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 22:50:
[...]

Yep. evt kan je ook nog de efs.tar.gz backuppen
Oke bedankt. Ik heb nu een .zip met efs.img erin. Is die 2de stap nodig, omdat je zegt "eventueel"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ja 1 back-up is meestal wel voldoende. Die compressed backup ziet er dan zo uit
"efs 12Oct2013-0580.tar.gz"
is met bijv. winrar uit te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De file heeft i9300 en datum van backup erin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 1 probleem met CM, verder erg blij ermee. Dat probleem is de batterij en dan voornamelijk wakelocks. Ik merkte het voor het eerst op toen ik over een nacht van 7 uur zowat 10% had. Niet schrikbarend, maar voor iemand die geen sync of locatie aan heeft staan toch redelijk veel. Nu ik erop let loopt hij gewoon constant leeg en heb ik per charge zowat 1 uur totale wakelock. Gevonden oplossingen op internet al geprobeerd maar leveren niets op. Ik post zo wel even ss's van BBS.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/jt11l1.png

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/ogvvp4.png

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2hohf9j.jpg

Nu kun je wel zeggen: je telefoon gaat toch ezn dag mee, maar normaal gezien ging hij anders al maar een dag mee dus heb ik vrij weinig marge. Al mijn locatie en sync settings staan uit.

Alvast dank

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2013 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:01
Je hebt een verschrikkelijk slecht netwerk signaal als dat beter is gaat je battery ook langer mee.

Die rode streepjes is wanneer je geen signaal hebt. Het signaal moet zoveel mogelijk groen zijn anders is je telefoon het zend signaal aan het opkrikken om de verbinding in stand te houden.

Xiaomi 13T Pro

Pagina: 1 ... 32 ... 43 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.