Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ronic1 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:38:
Wie kan mij helpen,

Ik ben al 2 dagen bezig om mijn imei terug te krijgen, Ik had namelijk met odin 4.2.2 erop gezet maar wilde weer terug gaan naar 4.1.2 maar dat is niet helemaal goed gegaan :(

ik zit nu met een s3 zonder imei en ook nog eens zit er op het scherm een soort van info blok met info over de telefoon.

Ik heb al diversen roms geprobeerd en op xda gezocht maar helaas niks, en ik heb uiteraard mijn efs folder niet gebackuped 8)7

mvg Ron
Zie mijn post iets verder naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02 16:34
@rodie83

ik heb zipje geinstalleerd zit nu op baseband i9300xxemg4 maar helaas nog geen imei :(

[ Voor 114% gewijzigd door ronic1 op 16-08-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Ronic1: Probeer dit eens: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1264021

[ Voor 143% gewijzigd door Krypt op 16-08-2013 10:51 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
ik had dit al eens geprobeerd nu net weer maar ik kom er niet uit :'(

tot stap 4 lukt het wel maar daarna 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door ronic1 op 16-08-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
vanaf hier lukt het niet.

5) go to your backed up EFS folder on your sdcard, copy the "imei" folder to the EFS folder at the root of your phone, then again go to the backed up EFS folder at yout sdcard and copy the " .nv_data " file to your EFS folder at the root of your phone using root explorer, NOTE: the dot in first of nv_data is not a mistake, copy the ".nv_data" file.

6) make another copy of the ".nv_data" file in EFS folder in your phone, so you would have 2 copies of ".nv_data" in EFS folder

7) rename one of ".nv_data" files to "nv_data.bin" and another one to "nv_data.bin.bak

stap 5 zegt dat ik de imei moet kopieren in de efs folder van de root van mijn telefoon met andere worden ik met de imei vervangen met die ik op mijn sd kaart heb gezet? en ik heb ook geen . voor de nv_data staan

sorry voor het noob zijn maar ben meer van de praktijk dan de theorie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ronic1 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:58:
vanaf hier lukt het niet.

5) go to your backed up EFS folder on your sdcard, copy the "imei" folder to the EFS folder at the root of your phone, then again go to the backed up EFS folder at yout sdcard and copy the " .nv_data " file to your EFS folder at the root of your phone using root explorer, NOTE: the dot in first of nv_data is not a mistake, copy the ".nv_data" file.

6) make another copy of the ".nv_data" file in EFS folder in your phone, so you would have 2 copies of ".nv_data" in EFS folder

7) rename one of ".nv_data" files to "nv_data.bin" and another one to "nv_data.bin.bak

stap 5 zegt dat ik de imei moet kopieren in de efs folder van de root van mijn telefoon met andere worden ik met de imei vervangen met die ik op mijn sd kaart heb gezet? en ik heb ook geen . voor de nv_data staan

sorry voor het noob zijn maar ben meer van de praktijk dan de theorie :)
Die . voor nv_data betekent dat het een verborgen bestand is. Daarom moet je het ook met root-explorer doen (of andere explorer met root rechten), anders kan je die bestanden niet zien en eventueel de goede rechten geven na het verplaatsen.
Ik heb deze procedure zelf nooit hoeven doen dus kan je niet helpen bij waar je vastloopt, maar ik ga maar wel een backup van de EFS folder doen denk ik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
ik gebruik ook root explorer en ik heb ook show hidden fils aan maar ik zie nog steeds geen .nv files

en dat laatste wat je zei dat moet je zeker doen :P
gwystyl schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:09:
[...]

Die . voor nv_data betekent dat het een verborgen bestand is. Daarom moet je het ook met root-explorer doen (of andere explorer met root rechten), anders kan je die bestanden niet zien en eventueel de goede rechten geven na het verplaatsen.
Ik heb deze procedure zelf nooit hoeven doen dus kan je niet helpen bij waar je vastloopt, maar ik ga maar wel een backup van de EFS folder doen denk ik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Zie je wel een .bak file? probeer die dan. Per type is het anders; beschrijfing is voor een GS2 volgens mij.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
.files
bluethooth
drm
factoryapp
imei
nv.log
nv_data.bin
nv.data.bin.md5
wifi

deze bestanden staan er in
Krypt schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:46:
Zie je wel een .bak file? probeer die dan. Per type is het anders; beschrijfing is voor een GS2 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
het is opgelost :) vraag niet hoe ik heb hem namelijk weggebracht :) Klaar terwijl u wacht :*)
kosten 35 euro.

En nu maar gelijk maar een kopie maken van mijn efs map O-)
ronic1 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:04:
.files
bluethooth
drm
factoryapp
imei
nv.log
nv_data.bin
nv.data.bin.md5
wifi

deze bestanden staan er in

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
ronic1 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 09:30:
het is opgelost :) vraag niet hoe ik heb hem namelijk weggebracht :) Klaar terwijl u wacht :*)
kosten 35 euro.

En nu maar gelijk maar een kopie maken van mijn efs map O-)

[...]
Ik heb het opgelost door mijn telefoon te herstellen met KIES, duurt een hele tijd omdat de download server van Samsung niet de vlotste is maar die heeft netjes mijn efs hersteld. (Op een of andere manier pakte mijn telefoon mijn back-up bestand niet van de efs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
dat had ik ook nog geprobeerd maar helaas :'(
melvinnie schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:32:
[...]

Ik heb het opgelost door mijn telefoon te herstellen met KIES, duurt een hele tijd omdat de download server van Samsung niet de vlotste is maar die heeft netjes mijn efs hersteld. (Op een of andere manier pakte mijn telefoon mijn back-up bestand niet van de efs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

ronic1 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 18:19:
dat had ik ook nog geprobeerd maar helaas :'(

[...]
Die ervaring had ik ook nl. als er geen stock ROM draaide herkende Samsung KIES de telefoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

Arfman schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:53:
Gisteren een onofficiele CM 10.2 ROM erop geflashed (Android 4.3).
-> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2381411

Bevalt goed, stock Android vind ik er toch 3 x mooier uitzien dan de speelgoedmeuk van Samsung genaamd TouchWiz. ROM draait soepel en de nieuwe "Focal" camera app van CyanogenMod is echt prachtig. Maar eens kijken hoe me deze bevalt. Battery drain valt ook goed mee, alhoewel WanAmLite (die ik hiervoor erophad) daar toch nog iets beter in was (waarschijnlijk door de Samsung drivers).
Nou, gisteravond weer teruggegaan naar WanAmLite 6.8 (gebaseerd op de laatste officiele stock Samsung firmware, dus Android 4.1.2). Battery drain bij CM10.2 was echt gigantisch, waar ik bij WanAm om 22:00 nog ruim 50% of meer overhad (afhankelijk van het gebruik), haalde ik op mijn eerste werkdag niet eens de 22:00 zonder bij te laden.

Dus WanAmLite erop, Nova Launcher met Jellybean HD theme eroverheen en wachten tot Samsung met Android 4.3 komt zodat die weer gebruikt kan worden voor WanAmLite 8.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:43
Hoppa! schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:09:
Zelf sinds gisteren de nigthly van CM 10.2 geïnstalleerd. Ten opzichte van de laatste nightly van 10.1 ervaar ik de volgende hickups:

-Diverse grafische oneffenheden bij het scrollen tussen homescreens.
-Meer lag tijdens het openen van apps
-Op sommige websites 'knippert' het scherm (met name op het mobiele forum van Fok!)
-Pas net geflashed, maar batterij lijkt wat sneller leeg te lopen.
-Na wat tests in Whatsapp (naar aanleiding van DM-berichten van een mede-tweaker) regelmatig bij het draaien van het scherm (kort na het opstarten van Whatsapp) dat hij de resolutie wijzigt en de Whatsapp raar gaat doen.

Opvallendheden:
- AMAAAAZING camera-app. Echt een verbetering in interface.

Ongewijzigd:
-De system UI-crashes wanneer ik het scherm draai tijdens het starten van bepaalde apps.

Edit: Na het installeren van de Gapps (de 4.3 versie, dus de goeie), kon ik met de nieuwe Market niets installeren. Elke keer gaf hij aan dat er een fout was met de server. Inmiddels heb ik de 10.2 nightly van 15 augustus geïnstalleeerd (en Gapps nog een keer geflashed) in de hoop dat dat de oplossing zou brengen.

Maar helaas "fout bij ophalen informatie van de server [RPC:S-5AEC-0]" is de melding. Meer mensen met dit probleem bij de 10.2 CM op de Galaxy SIII?
Ik heb precies dezelfde problemen... de problemen met de market. Heb ik opgelost door een clean install te doen. hij bidt overigens slechter lopen dan 10.1. echter mijn accu is even goed ongeveer...

misschien toch maar weer es een Samsung rom erop...

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loll
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-04-2024
Ik heb net weer een update gehad van Samsung zelf iemand die mij kan vertellen wat er nieuw is want zelf zie ik geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 23:27
loll schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:22:
Ik heb net weer een update gehad van Samsung zelf iemand die mij kan vertellen wat er nieuw is want zelf zie ik geen verschil.
Ik heb toevallig net een vergelijkbare vraag gesteld in het [Samsung Galaxy SIII] Ervaringen en Discussie topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Edit: Na het installeren van de Gapps (de 4.3 versie, dus de goeie), kon ik met de nieuwe Market niets installeren. Elke keer gaf hij aan dat er een fout was met de server. Inmiddels heb ik de 10.2 nightly van 15 augustus geïnstalleeerd (en Gapps nog een keer geflashed) in de hoop dat dat de oplossing zou brengen.

Maar helaas "fout bij ophalen informatie van de server [RPC:S-5AEC-0]" is de melding. Meer mensen met dit probleem bij de 10.2 CM op de Galaxy SIII?
Google Account verwijderen en opnieuw toevoegen. Dat lost dit soort problemen meestal op.

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 02:00
Hoi

ik heb de omega rom geinstalleerd en nu komen mijn baseband en RIL niet overeen. Vormt dat een probleem? ik heb net met getril geprobeerd dit recht te trekken maar dat lukt niet. Vervolgens heb ik helemaal geen baseband meer en moest ik de rom opnieuw flashen.

kan iemand mij vertellen wat het nadeel is wanneer je baseband en ril niet overeen komen? is dit een must?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:25

sapphire

Die-hard pruts0r

Sids zondag toch maar weer terug gestapt op een Samsung based rom. Na bijna een jaar AOSP based roms was ik het gezeur met de camera toch echt zat en ben Ultimarom eens gaan proberen.

tot nu toe redelijk tevreden, de AOSP dailer, contacten en e-mail app :) Wél de goed werkende samsung camera app :)
De rom is wel merkbaar trager en ik mis wat features zoals quiet hours (hopelijk wel een vergelijkbare app gevonden), DPI instellen en icognito modus maar het is te doen :+

Gabriël AM5

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

sapphire schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 18:23:
Sids zondag toch maar weer terug gestapt op een Samsung based rom. Na bijna een jaar AOSP based roms was ik het gezeur met de camera toch echt zat en ben Ultimarom eens gaan proberen.

tot nu toe redelijk tevreden, de AOSP dailer, contacten en e-mail app :) Wél de goed werkende samsung camera app :)
De rom is wel merkbaar trager en ik mis wat features zoals quiet hours (hopelijk wel een vergelijkbare app gevonden), DPI instellen en icognito modus maar het is te doen :+
Je kunt toch Blocking Hours gebruiken om 's nachts je notificaties uit te zetten? DPI pas ik altijd zelf aan in build.prop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Zelf sinds gisteren de nigthly van CM 10.2 geïnstalleerd. Ten opzichte van de laatste nightly van 10.1 ervaar ik de volgende hickups:
It's shit, go back to CM10.1 en wacht 2 maanden voordat je 10.2 erop zet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Blindfold schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 19:00:
[...]

Je kunt toch Blocking Hours gebruiken om 's nachts je notificaties uit te zetten? DPI pas ik altijd zelf aan in build.prop
Doe ik ook met de Blocking Hours, jammer van die notificatie die dan altijd in de balk staat, maarja ...

Verder eens met de post daarboven, AOSP ROM's zijn de shiznit qua snelheid en looks, maar totdat Samsung de drivers vrijgeeft (never going to happen) blijf je klooien met batterydrain en instabiele camerasoftware.

Draai nu zelf WanAmLite 6.8 (Android 4.1.2) met Nova Launcher en JellyBean HD Theme. Enige waar je TouchWhiz (bewuste spelfout :+) ziet is de notificatiebalk en het settings menu .. het moet maar. Wel awesome battery life nu en de camera werkt gewoon altijd.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 19:32
Ik ga ook eens aan een custom. Heb hiervoor alleen mijn tablet(Pipo M8Pro) ooit voorzien van een rom, dit gaat ook wel lukken. Ik erger me aan mijn batterylife en prestaties, dat zou ik graag verbeterd zien. Ik heb me een beetje in kunnen lezen, maar Omega lijkt me wel wat omdat hij erg populair is en voldoet aan bovenstaande eisen. Zou ook graag een wat 'gelikter' uiterlijk willen, volgensmij is dat met Omega ook wel te realiseren. Enfin, mocht iemand toch nog een andere aanrader voor me hebben, dan hoor ik dat uiteraard graag.

Overigens heb ik mijn tel net geroot en ben ik nu aan het backuppen met Titanium. Alleen in hoeverre is het noodzakelijk dat ik de pro aanschaf? Of lukt het herstellen van oude apps ook prima met de oudere versie? Ik kon de verschillen maar moeilijk ontdekken, zag dat de Pro-versie meerdere apps tegelijk kon herstellen, maar veel verder kwam ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Sheva schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:47:
Ik ga ook eens aan een custom. Heb hiervoor alleen mijn tablet(Pipo M8Pro) ooit voorzien van een rom, dit gaat ook wel lukken. Ik erger me aan mijn batterylife en prestaties, dat zou ik graag verbeterd zien. Ik heb me een beetje in kunnen lezen, maar Omega lijkt me wel wat omdat hij erg populair is en voldoet aan bovenstaande eisen. Zou ook graag een wat 'gelikter' uiterlijk willen, volgensmij is dat met Omega ook wel te realiseren. Enfin, mocht iemand toch nog een andere aanrader voor me hebben, dan hoor ik dat uiteraard graag.

Overigens heb ik mijn tel net geroot en ben ik nu aan het backuppen met Titanium. Alleen in hoeverre is het noodzakelijk dat ik de pro aanschaf? Of lukt het herstellen van oude apps ook prima met de oudere versie? Ik kon de verschillen maar moeilijk ontdekken, zag dat de Pro-versie meerdere apps tegelijk kon herstellen, maar veel verder kwam ik niet.
Zover ik weet moet je zonder pro key alle apps 1 voor 1 installeren. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
RAAF12 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:43:
[...]

It's shit, go back to CM10.1 en wacht 2 maanden voordat je 10.2 erop zet :-)
Mwa. Ik vind de laatste nightly al een stuk stabieler. Daarbij, als niemand de eerste versies test, is er ook niemand die eventuele fouten door kan geven. ;)

Ik blijf stug volhouden. Op rare resolutieproblemen in de browser en een enkele app, werkt alles prima. Ik moet alleen na elke nightly-update de Gapps opnieuw installeren, dat hoefde met 10.1 nooit.

De nieuwe camera-app alleen al is het waard om naar 10.2 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 19:32
melvinnie schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:33:
[...]

Zover ik weet moet je zonder pro key alle apps 1 voor 1 installeren. :-(
Het is allemaal gelukt, bovenstaande is niet zo heel erg. Handvol met belangrijke apps en de contacten, instellingen e.d die ik graag wilde herstellen.

Omega draait al stukken beter, al ondervond ik op een schone tel al enige lag, dus wellicht dat de hardware niet helemaal meer in orde is.

Al met al draait 'ie wel lekker.

Overigens staat er nu een update klaar, kun je die gewoon downloaden of is dat niet aan te raden? Kan het antwoord zo 1, 2, 3, niet op internet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Hoppa! schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:45:
[...]

Mwa. Ik vind de laatste nightly al een stuk stabieler. Daarbij, als niemand de eerste versies test, is er ook niemand die eventuele fouten door kan geven. ;)

Ik blijf stug volhouden. Op rare resolutieproblemen in de browser en een enkele app, werkt alles prima. Ik moet alleen na elke nightly-update de Gapps opnieuw installeren, dat hoefde met 10.1 nooit.

De nieuwe camera-app alleen al is het waard om naar 10.2 te gaan.
Maar ik wil wel alles werkend hebben. Mijn Tomtom doet het bijv. niet op 10.2 en wel op 10.1 CM
En kwam ik al na de eerste start een garbled screen tegen. Als ze zoiets brax als nightly ter dl zetten dan vraag ik me toch af waar ze mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:01
RAAF12 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:53:
[...]

Maar ik wil wel alles werkend hebben. Mijn Tomtom doet het bijv. niet op 10.2 en wel op 10.1 CM
En kwam ik al na de eerste start een garbled screen tegen. Als ze zoiets brax als nightly ter dl zetten dan vraag ik me toch af waar ze mee bezig zijn.
Dan doe je wat fout want tomtom draait gewoon op cm 10.2. Als je de boel hebt gerestored zou ik hem eens vers installeren of de gegevens van de app te wissen.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:15

Creesch

bla bla!

[...]

Als ze zoiets brax als nightly ter dl zetten dan vraag ik me toch af waar ze mee bezig zijn.
|:( Uhm... je weet dat nightly builds absoluut niet bedoeld zijn als stabiele software? Wat je me nightlys draait is puur een build van de development die op die dag gedaan is, dit is inclusief mogelijk bugs die daardoor ontstaan.

Van de cm wiki in volgorde:
Nightly
usually generated every 24 hours, experimental, newest features, unstable!
M Snapshot
milestone snapshot, more stable than a nightly but potentially some issues
Release Candidate
last builds before stable release, few minor issues, mostly stable and safe for daily use
Stable
most stable version available, all or nearly all issues resolved
In any case, cm 10.2 heeft grafische glitches omdat samsung erg slecht is met het uitbrengen van documentatie zodat er niet makkelijk drivers geschreven kunnen worden. Het is dus wachten op een 4.3 rom van samsung zodat de drivers daar van gebruikt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:48
Creesch schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 07:05:
|:( Uhm... je weet dat nightly builds absoluut niet bedoeld zijn als stabiele software? Wat je me nightlys draait is puur een build van de development die op die dag gedaan is, dit is inclusief mogelijk bugs die daardoor ontstaan.
d:)b
In any case, cm 10.2 heeft grafische glitches omdat samsung erg slecht is met het uitbrengen van documentatie zodat er niet makkelijk drivers geschreven kunnen worden. Het is dus wachten op een 4.3 rom van samsung zodat de drivers daar van gebruikt kunnen worden.
Een 4.3 Samsung rom zal Cyanogenmod of iedere andere willekeurige ASOP gebaseerde rom niet helpen. De benodigde drivers en kernel hooks zitten namelijk opgesloten in de rom. Deze kun je er niet uithalen, enige wat je wel kunt doen is de rom eromheen aanpassen. Dat is ook precies waarom je een tweetal type roms hebt, de samsung gebaseerde en ASOP roms.

De grote onbekenden blijven nog steeds de Exynos soc en de camera module. Zolang Samsung geen binary blobs of documentatie vrijgeeft hoe de kernel om moet gaan met de soc en de camera module zal het giswerk blijven voor de kerneldevelopers.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 28-08-2013 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:15

Creesch

bla bla!

Miki schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 08:12:
Een 4.3 Samsung rom zal Cyanogenmod of iedere andere willekeurige ASOP gebaseerde rom niet helpen. De benodigde drivers en kernel hooks zitten namelijk opgesloten in de rom. Deze kun je er niet uithalen, enige wat je wel kunt doen is de rom eromheen aanpassen. Dat is ook precies waarom je een tweetal type roms hebt, de samsung gebaseerde en ASOP roms.

De grote onbekenden blijven nog steeds de Exynos soc en de camera module. Zolang Samsung geen binary blobs of documentatie vrijgeeft hoe de kernel om moet gaan met de soc en de camera module zal het giswerk blijven voor de kerneldevelopers.
Hrm, met 10.1 was er toch echt sprake van een samsung based rom waarmee de devs verder konden. Wellicht dat het dan toch ging om binary blobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
[...]

Het hele idee van Nightlys is nou net dat er nog fouten inzitten. Het mooie is dat mensen die niet overal over zeuren en snappen wat een nightly is dan kunnen helpen met het beter maken van de ROM. Kennelijk zijn nightlies dus niets voor jou, en dat snap ik best. Als een app die ik veel zou gebruiken niet zou werken, zou ik waarschijnlijk ook een paar versies wachten. Als je wil dat alles werkend is, dan moet je geen nigthly installeren.

Ik gebruik Navigon als navigatie. Veel prettiger en werkt als een tierelier onder 10.2. Verder is er sowieso weinig brak aan 10.2. Voor een eerste versie nighlty vind ik hem behoorlijk ok. Zeker nu we een paar versies verder zijn is hij stabiel genoeg voor een dagelijks gebruik.

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ach ik ben zeer tevreden over de nightly 10.1 van CM. Die draait als een tierelier, hier <G>
10.2 geef ik nog wel eens een kansje. Over een paar maanden ofso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Hoppa! schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:03:
[...]

Het hele idee van Nightlys is nou net dat er nog fouten inzitten. Het mooie is dat mensen die niet overal over zeuren en snappen wat een nightly is dan kunnen helpen met het beter maken van de ROM. Kennelijk zijn nightlies dus niets voor jou, en dat snap ik best. Als een app die ik veel zou gebruiken niet zou werken, zou ik waarschijnlijk ook een paar versies wachten. Als je wil dat alles werkend is, dan moet je geen nigthly installeren.

Ik gebruik Navigon als navigatie. Veel prettiger en werkt als een tierelier onder 10.2. Verder is er sowieso weinig brak aan 10.2. Voor een eerste versie nighlty vind ik hem behoorlijk ok. Zeker nu we een paar versies verder zijn is hij stabiel genoeg voor een dagelijks gebruik.
Helemaal mee eens, hij is idd wel verbeterd afgelopen dagen. De browser is nog steeds niet helemaal goed, maar opera mobile werkt ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nog steeds die enorme batterydrain in 10.2?

Stiekem bevalt de TouchWiz ROM me prima ... :X Ja, het is lelijk, maar de camera werkt tenminste goed en ik doe een ruime dag met de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Geen idee ga ff de 10.1 RC proberen....
http://get.cm/?device=i9300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt te idioot voor woorden dat mijn 2de SGS3 nu OOK al gezeur heeft maar het is weer zover:

Ding gaat niet meer aan, nieuwe accu helpt niet, niks aan de hand met scherm, niks aan de hand met aansluiting (USB/JIG), gewoon compleet dood. Denk kapotte MoBo. Maar weer een nieuwe eisen of een keer een GOED toestel. Frustrerend zeg. 3 SGS1's gehad gedurende de jaren, VEEL flashcycli; nooit gezeik. Dit toestel? Constant.

Zo frustratie is eruit!

Flash on :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Arfman schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:54:
Nog steeds die enorme batterydrain in 10.2?

Stiekem bevalt de TouchWiz ROM me prima ... :X Ja, het is lelijk, maar de camera werkt tenminste goed en ik doe een ruime dag met de batterij.
De laatste CM10.2 nightlies zijn geweldig! Ik ben niet snel enthousiast over een rom, zeker aopk roms, maar zowel de batterij als snelheid zijn beter dan op stock gebaseerde roms. Ik kom van Wanamlite.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hmm, interessant. Ik draai ook WanAmLite (6.8, Android 4.1.2) maar bij CM 10.2 is de batterij beter dan bij WanAmLite dus? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Arfman schreef op woensdag 04 september 2013 @ 08:08:
Hmm, interessant. Ik draai ook WanAmLite (6.8, Android 4.1.2) maar bij CM 10.2 is de batterij beter dan bij WanAmLite dus? :o
In ieder geval een stuk beter dan de 4.2.2 versie van Wanam. Ik vind het moeilijk om te zeggen of hij ook beter is dan de 4.1.2. versie want dat is een tijd geleden dat ik die draaide. FM-radio en camera werken tegenwoordig ook uitstekend. TV-out werkt alleen niet, maar heb ik nog nooit gebruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 04-09-2013 14:29 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Heb ook de nieuwste CM 10.2 nightly eropgezet, morgen om deze tijd weet ik meer qua batterijverbruik :)

• Arfman

Arfman

Drome!

Nou, indrukken na een halve dag ...

-snel
-soepel
-stock Android experience zoals het hoort

Maar ...
Gisteren bij wegrijden koppelde ik de telefoon met m'n autoradio -> hard lock up, reboot
Daarna ging de BT koppeling niet vanzelf weer aan, BT uit op de telefoon en weer aan. Spotify opgestart, +/- 15 minuten perfect zonder haperingen gestreamed. Daarna begon het hakkelen en stotteren weer elke paar seconden. Radio maar aangezet.

Vanochtend: start de auto, telefoon koppelt met BT, reboot. Spotify opgestart, weer 15 minuten perfecte streaming, daarna elke paar seconde een onderbreking of een stukje terug (leek wel een vinylplaat die versprong). Daarna bij de koffieautomaat nog een reboot.

Dit alles op de CM10.2 nightly van 3 september. Ik kijk het vandaag nog even aan, anders gaat WanAmLite er weer op.

Batterijverbruik lijkt inderdaad wel goed te zitten, idle verbruik is minimaal en ook met scherm aan valt het verbruik alleszins mee.

• ph4ge
Niet herkenbaar, hier werkt BT gewoon prima op alle recente nightlies. Wellicht kan je Temasek proberen.

[ Voor 19% gewijzigd door ph4ge op 05-09-2013 16:06 ]

• RAAF12

RAAF12

*.*

BT werkt hier ook goed pairen gaat vlot een de stream naar de radio is ok.
Enig probleem is hier dat Tomtom Android 1.2 niet wil werken. Vanaf elke versie van 10.1 geen probleem.
Onder 10.2 installeert ie en daarna melding ' kan geen verbinding met Tomtom maken'
Normaal doet ie dat eenmalig wegens validatie.

Dus weer terug naar CM10.1 <G>

• Arfman

Arfman

Drome!

ph4ge schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:06:
Niet herkenbaar, hier werkt BT gewoon prima op alle recente nightlies. Wellicht kan je Temasek proberen.
Heb de 4 september nightly geflashed, batterydrain als een malle. Terug naar WanAm maar, ik kom wel terug als Samsung de officiële 4.3 heeft uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkieve
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-02 08:46
Allen, heb het forum doorgelezen en rondgezocht, maar kom maar niet verder, ben een vriend aan het helpen welke problemen heeft met zijn siii, deze reboote steeds, waarna hij heeft besloten een custom rom te instaleren ipv stock, dit is prima gelukt, echter na een poosje heeft hij hem teruggeflashed naar stock.

Hierna heeft hij een probleem met zijn telefoon en kan hij niet meer bellen, omdat zijn imei nr is kwijtgeraakt/gereset is... nu al heel veel zaken geprobeerd, via allerlei sites wordt gewezen op de efs folder, deze zou corrupt zijn en moet hersteld worden, alleen hebben we geen orginele backup van deze folder..

-Nu via efspro en via diverse adp pogingen een backup van mijn efs folder naar die van hem gezet, echter krijgen we het emei nr niet aangepast..
-via kies kunnen we hem ook niet terug naar standaard krijgen.
-de diverse acties vanaf verschillende computers geprobeerd.
-geflashed met odin, nieuwste versies en oude versies van samfirmware geprobeerd.

Heeft iemand dit al eens kunnen herstellen?? en heeft iemand een tip??
-mogelijk via jtag imei terug te zetten (heeft iemand zo een ding?

-momenteel stock rom teruggeflashed hierbij kan hij wel de s3 gebruiken alleen niet bellen omdat hij niet aangemeld wordt op het netwerk, pin ed wordt wel netjes gevraagd en ingevoerd..

[ Voor 3% gewijzigd door henkieve op 06-09-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Volgens mij kun je het vergeten als je geen backup hebt van je efs partitie ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ben er ook bang voor.. Volledig naar stock flashen en er voor zorgen dat je binary counter nog op 0 staat mbv TriangleAway. Daarna insturen voor reparatie/garantie.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Arfman schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:45:
[...]

Heb de 4 september nightly geflashed, batterydrain als een malle. Terug naar WanAm maar, ik kom wel terug als Samsung de officiële 4.3 heeft uitgebracht.
@Wacht ik ook op, in oktober komtie al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Krypt schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:53:
Ben er ook bang voor.. Volledig naar stock flashen en er voor zorgen dat je binary counter nog op 0 staat mbv TriangleAway. Daarna insturen voor reparatie/garantie.
De eerste keer doet Samsung of repareercentrum een bricked phone gratis. Ook al heb je hem tig keer geflashed....De 2de keer moet er betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
ik had precies hetzelfde ik heb hem toen weggebracht naar unlockplaza, ik was 30 of 35 euro kwijt.
ik weet alleen niet of je in de buurt van papendrecht zit.
henkieve schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:59:
Allen, heb het forum doorgelezen en rondgezocht, maar kom maar niet verder, ben een vriend aan het helpen welke problemen heeft met zijn siii, deze reboote steeds, waarna hij heeft besloten een custom rom te instaleren ipv stock, dit is prima gelukt, echter na een poosje heeft hij hem teruggeflashed naar stock.

Hierna heeft hij een probleem met zijn telefoon en kan hij niet meer bellen, omdat zijn imei nr is kwijtgeraakt/gereset is... nu al heel veel zaken geprobeerd, via allerlei sites wordt gewezen op de efs folder, deze zou corrupt zijn en moet hersteld worden, alleen hebben we geen orginele backup van deze folder..

-Nu via efspro en via diverse adp pogingen een backup van mijn efs folder naar die van hem gezet, echter krijgen we het emei nr niet aangepast..
-geflashed met odin, nieuwste versies en oude versies van samfirmware geprobeerd.

-momenteel stock rom teruggeflashed hierbij kan hij wel de s3 gebruiken alleen niet bellen omdat hij niet aangemeld wordt op het netwerk, pin ed wordt wel netjes gevraagd en ingevoerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Draai nu op CM 10.1.3RC2. Lekker soepel (zoals stock Android eigenlijk altijd wel is), battery drain valt ook goed mee voor zover ik kan zien. Android OS is wel de grootste batterijslurper, terwijl ik de tweak van Disable Service mbt. de Google Updater al heb uitgevoerd. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Omdat ik met de Nightlies van CM problemen bleef houden met freezes en UI-crashes ben ik (tijdelijk) overgestapt naar Android Revolution HD 32. Ik moet op dit moment gewoon 100% op mijn telefoon kunnen vertrouwen en altijd bereikbaar zijn. Met CM kon ik dat niet en daarom de stap gewaagd.

Ik moet zeggen dat het me aardig bevalt. Sure, Touchwiz blijft lelijk en bij sommige handelingen bijzonder omslachtig, maar onder ARHD32 draait alles in ieder geval soepel. Goede ROM, al denk ik dat ik uiteindelijk toch wel weer verlang naar een ROM die wat meer 'stock' Android is. Op dit moment echter even geen geklooi meer. Het werkt en dat is de komende weken het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

henkieve schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:59:

Dit is niet aan te passen. Dat komt omdat de EFS partitie - waarop o.a. het IMEI staat - versleuteld is.
Het komt er dus op neer dat je het zelf niet kan fixen. Alleen Samsung (of van die duistere andere zaakjes) kunnen dat oplossen.
Vrijwel overal waar je kijkt in topics die met het rooten van Samsung apparaten staat dat je die partitie moet back-uppen...

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Meh. Vanochtend om 07:00 van de lader gehaald, nu nog 20% accu over. Bij TW ROMs was dat makkelijk 50% of meer. Waarom kan CM niet gewoon goede batterylife hebben? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:08

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Arfman schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:40:
Meh. Vanochtend om 07:00 van de lader gehaald, nu nog 20% accu over. Bij TW ROMs was dat makkelijk 50% of meer. Waarom kan CM niet gewoon goede batterylife hebben? :(
Omdat ze bij Samsung blijven weigeren om degelijke sources en/of documentatie vrij te geven.
CM kan trouwens prima met de accu omgaan: ik doe al tijden onder AOSP net zo lang met een lading als voorheen onder TW. Zeker dat je geen zich misdragende app(s) hebt? Die zijn in 99% de oorzaak, niet de ROM, en niet de kernel.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Zit ook op de laatste nightly (10.2) met de laatste yank kernel. Erg soepel vergeleken met TW.

Geen problemen gehad met de camera, (Naast de bekende camera problemen).

Gisteren veel gebeld, via bluetooth. bleef gewoon goed connecten.

Scherm time-out gaat alleen niet vanzelf :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ghost Dog schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 00:55:
[...]

Omdat ze bij Samsung blijven weigeren om degelijke sources en/of documentatie vrij te geven.
CM kan trouwens prima met de accu omgaan: ik doe al tijden onder AOSP net zo lang met een lading als voorheen onder TW. Zeker dat je geen zich misdragende app(s) hebt? Die zijn in 99% de oorzaak, niet de ROM, en niet de kernel.
IK heb dezelfde apps onder TW als onder CM 10.1. Wel vreemd dat Android OS zo hoog staat na een dag:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qPu8LkI.jpg

(CM10.1.3RC2 screenshot).

En ja, de tweak met SystemUpdateService is uitgevoerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Arfman op 10-09-2013 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Zou je mij die tweak is kunnen linken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:28

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Ik heb problemen in de topicstart even verholpen door de [img] tags te verwijderen en stuur even een bericht naar de TS-en om het aan te passen.

Volgende keer graag een topicreport aanmaken ipv er hier over gaan discussiëren, dat werk een stuk effectiever :)

Nu graag weer ontopic.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:08

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Arfman schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 07:58:
[...]

IK heb dezelfde apps onder TW als onder CM 10.1. Wel vreemd dat Android OS zo hoog staat na een dag:

[afbeelding]

(CM10.1.3RC2 screenshot).

En ja, de tweak met SystemUpdateService is uitgevoerd.
Het kan ook aan het draadloze netwerk liggen. Met WiFi aan heb ik thuis soms een veel hogere drain dan op andere momenten, of op 3G, waardoor mijn S3 in een nacht af en toe wel 30% verliest. Dit gebeurt met sommige routers (D-Link DIR-655 bijvoorbeeld).
Heb je over 3G dezelfde drain?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:00

dbzfan

Nee.

Omega 4.1.2 + greenify _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/54850532/Screenshot_2013-09-10-13-31-12.png

[ Voor 7% gewijzigd door dbzfan op 10-09-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ghost Dog schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:26:
[...]

Het kan ook aan het draadloze netwerk liggen. Met WiFi aan heb ik thuis soms een veel hogere drain dan op andere momenten, of op 3G, waardoor mijn S3 in een nacht af en toe wel 30% verliest. Dit gebeurt met sommige routers (D-Link DIR-655 bijvoorbeeld).
Heb je over 3G dezelfde drain?
Ik doe precies hetzelfde als alle andere dagen. Sta op, haal telefoon van de lader, rijd naar m'n werk, zit daar tot een uur of 5, ga naar huis, zelfde route, alles. Gisteren had ik om 20:00 de accu bijna leeg (20% ofzo, daar durf ik niet meer mee uit huis te gaan). Ter vergelijk: nu nog 77% batterij over (WanAmLite 6.8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ik heb het volgende probleem. Mijn IMEI nummer is 0049 geworden na het installeren van Wanamlite 6.8. Ik had eerst CM 10.2 erop, maar dacht weer eens een samsung rom te installeren.

Ik heb al gezocht op XDA, maar ik kan niet echt een oplossing vinden ervoor. Er zin betaalde methodes, maar daar heb je dan ook weer een speciale kabel voor nodig (uart?)

Heeft iemand dit al eens gehad en dit opgelost ?

Of moet ik zo'n Uart kabel aanschaffen? Zo ja, enig idee waar ik die in Nederland kan halen, welke heb ik nodig?

edit: en nee, helaas geen backup gemaakt van de efs folder. Ik zie in de first post dat dit enkel te fixen is bij een samsung center? seriously? :(

edit2: heb al die gast van unlockplaze gebeld, vanavond even langs, 35 euri :)

[ Voor 17% gewijzigd door Ewivis op 11-09-2013 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:18

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Arfman schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:32:
Sta op, haal telefoon van de lader, rijd naar m'n werk, zit daar tot een uur of 5, ga naar huis, zelfde route, alles. Gisteren had ik om 20:00 de accu bijna leeg (20% ofzo, daar durf ik niet meer mee uit huis te gaan). Ter vergelijk: nu nog 77% batterij over (WanAmLite 6.8).
Ongeveer hetzelfde hier met Wanam 6.8... Ben er niet echt tevreden mee... Ik heb opeens meer batterydrain, maar hoe 't komt, ik heb geen idee... Greenify geïnstalleerd, STweaks ingesteld met min200Mhz tot max 1200Mhz, voltages flink verlaagd (3.0.31-Adam-2.6+ kernel dus kan niet de GPU instellen volgens mij, althans; ik heb het niet in beeld in STweaks)
Thuis eigenlijk alleen maar WiFi aan (via de Cisco EPC3925 wifimodem van UPC) en ga ik de deur uit switch ik handmatig naar 2G netwerk (bellen smsen en whatsappen) en als ik ergens internet/fb/meer bandbreedte nodig heb ook handmatig naar 3G en dan weer uit als ik klaar ben.
Zou'k wat meer batterijtijd kunnen winnen door de siyah kernel te installeren en vervolgens de GPU te undervolten?

Ook doet om een of andere vreemde reden mijn gallerij het niet meer. hij blijft maar laden maar blijft zwart.

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 12:19
Onlangs Android revolution HD 32 erop gezet en ik heb geen 3G meer. Ik kan wel bellen en gebeld worden maar van mobiel internet is geen sprake. Van te voren heb ik in het installatieprogramma van Android revolution mijn EFS gebackupt maar die kan ik ook niet echt meer vinden in CWM recovery.

Overigens doet 3G het wel gewoon in een CM based rom. Ook had ik een tijdje terug een andere baseband geflasht, namelijk XEMG4 maar nu werkt het niet meer...

APN heb ik ook al gecheckt, en de stappen van T-Mobile doorgelopen maar helaas.
Iemand hulp?

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gucky66
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 22:51
janvanduschoten schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:25:
[modbreak]Ik heb problemen in de topicstart even verholpen door de [img] tags te verwijderen en stuur even een bericht naar de TS-en om het aan te passen.

Volgende keer graag een topicreport aanmaken ipv er hier over gaan discussiëren, dat werk een stuk effectiever :)

Nu graag weer ontopic.[/modbreak]
Thank you !

| Gigabyte Aorus X570 Pro | AMD Ryzen 9 5950X | 32GB G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14 | Kraken 280 | Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT | 990 Pro / Platinum P41 / MP510 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

DaViDoViTsCh schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:41:
[...]

Ongeveer hetzelfde hier met Wanam 6.8... Ben er niet echt tevreden mee...
Voor de duidelijkheid: ik heb dus een prima ervaring met WanAmLite 6.8. Heb as we speak nog 44% over, dat is met 1h15m screen time en 2 x 30 minuten Bluetooth Spotify streamen naar m'n autoradio. Verder nog wat toiletzaken zoals Candy Crush (:+) en SimpleRockets, paar telefoontjes en WhatsAppjes.

• gwystyl
  • Laatst online: 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij mij zorgde een recente update van Hangouts voor extra veel drain (gekeken naar partial wakelocks met better battery stats). Sinds ik die uitgezet heb blijft het batterijgebruik weer netjes binnen de perken.

Ik zit trouwens op een geroote stock rom van augustus (XXEMH1) met de meeste overbodige zooi uitgezet. Ik ben na een uitstapje naar Wanam 7.1 terug gegaaan naar stock met een factory reset. Voordat ik de factory reset deed had ik ook het idee dat de battery drain veel hoger was.

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Hallo Allemaal,

Ik heb begrepen dat de TS niet helemaal meer in orde is.. Ik zal vanavond eerst even alles opschonen en zorgen dat de afbeeldingen weer werken. Verder ben ik opzoek naar een mede-auteur die het topic up to date wilt houden!
Ik heb het behoorlijk druk op dit moment, dus mijn excuus dat de TS niet up to date is!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03
thommy86 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:41:
Hallo Allemaal,

Ik heb begrepen dat de TS niet helemaal meer in orde is.. Ik zal vanavond eerst even alles opschonen en zorgen dat de afbeeldingen weer werken. Verder ben ik opzoek naar een mede-auteur die het topic up to date wilt houden!

Ik heb het behoorlijk druk op dit moment, dus mijn excuus dat de TS niet up to date is!
Zal eens meekijken Thommy......... ;)

Tubes....It's what make music music!

• Ewivis
Ewivis schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 19:10:
Ik heb het volgende probleem. Mijn IMEI nummer is 0049 geworden na het installeren van Wanamlite 6.8. Ik had eerst CM 10.2 erop, maar dacht weer eens een samsung rom te installeren.

Ik heb al gezocht op XDA, maar ik kan niet echt een oplossing vinden ervoor. Er zin betaalde methodes, maar daar heb je dan ook weer een speciale kabel voor nodig (uart?)

Heeft iemand dit al eens gehad en dit opgelost ?

Of moet ik zo'n Uart kabel aanschaffen? Zo ja, enig idee waar ik die in Nederland kan halen, welke heb ik nodig?

edit: en nee, helaas geen backup gemaakt van de efs folder. Ik zie in de first post dat dit enkel te fixen is bij een samsung center? seriously? :(

edit2: heb al die gast van unlockplaze gebeld, vanavond even langs, 35 euri :)
Works again, EFS map via ktool gebackup-ed naar SD kaart (los), sd kaart in map, ext sd kaart en op pc in een map... nu moet het goedkomen lijkt me? :-)

ktool is wel goed toch om dat te doen?

Verwijderd

Ik heb hier een tijdje terug een post geplaatst met daarin de vraag hoe een SIII te rooten op Mac OSX. Heimdall schijnt een goed alternatief te zijn, maar vanaf versie 4.1 geeft deze applicatie veel problemen.

Daarom ben ik een helse zoektocht aangegaan om een alternatief te vinden. Helaas, niet gevonden (en ik heb echt heeel veel geprobeerd!)

Kortom: heb je Mac OSX? Wil je je Samsung Galaxy SIII rotten? Wil Heimdall niet lukken? Vergeet het dan, en vind een Windows bak om gewoon via Odin de boel te rooten. Het gaat je niet lukken op Mac OSX.

Even ter info voor iedereen die deze vraag heeft. |:(

• Miki
Das niet waar, het is mij met heimdal en OSX prima gelukt. Belangrijkste is dat je alle Kies rommel verwijderd inclusief de kext bestanden. Android SDK installeren en bash goed configureren. Kost ff wat tijd maar met wat gegoogle moet het echt lukken.

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
TS is opgeschoond en aangepast!

Mocht je nog wat tegen komen of willen aanvullen, stuur dan even een pm!
Mocht je het leuk vinden om dit topic te onderhouden door auteur te worden, stuur dan even een pm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Even ter info:

Uw vraag
Goedendag,

Vanwege een fout met flashen van software ben ik mijn IMEI nummer kwijt. De vraag is of ik deze nog kan terughalen. Zo ja, wat moet ik hiervoor doen. Alvast bedankt voor uw antwoord.

--------------------------------------------
Geachte heer,

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung GT-I9300.

U geeft aan dat u door een fout met flashen van uw software, uw IMEI nummer kwijt bent geraakt. Dit kan komen omdat u gebruik heeft gemaakt van illigale software. U kunt uw toestel op sturen ter reperatie, omdat er sprake kan zijn van gebruikersschade kunnen de kosten voor u zijn. De reperatiepunt neemt een eindoordeel of het wel of niet onder de garantie valt. Zo niet ontvangt u een offerte, u kunt het bedrag over maken en uw toestel wordt gerepareerd. Als u er voor kiest om het bedrag niet over te maken kunt u uw toestel ongerepareerd terug ontvangen, mits u de onderzoeks- en verzenkosten rond de 50 euro betaald.

Heeft u nog vragen dan kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center. Dit kan telefonisch, via e-mail of via de live chat op onze website.

Met vriendelijke groet,

*knip*
Contact Center Medewerker
Samsung Electronics Benelux B.V.
T: 0900 – SAMSUNG (7267864)
W: www.samsung.com/nl/info/contactus.html
Wij zijn benieuwd naar uw mening over de kwaliteit van dit antwoord. Daarom vragen wij u om via onderstaande link een korte beoordeling achter te laten.
Bekijk ook eens onze handige How-to-video’s op het Youtube kanaal van Samsung.
YouTube: Samsung Nederland

oftewel, breng heb naar je lokale turk en die fixed et voor 35 euri :)

[ Voor 0% gewijzigd door SmartDoDo op 13-09-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:09
Ewivis schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:58:
Even ter info:

Uw vraag
Goedendag,

Vanwege een fout met flashen van software ben ik mijn IMEI nummer kwijt. De vraag is of ik deze nog kan terughalen. Zo ja, wat moet ik hiervoor doen. Alvast bedankt voor uw antwoord.

--------------------------------------------
Geachte heer,

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung GT-I9300.

U geeft aan dat u door een fout met flashen van uw software, uw IMEI nummer kwijt bent geraakt. Dit kan komen omdat u gebruik heeft gemaakt van illigale software. U kunt uw toestel op sturen ter reperatie, omdat er sprake kan zijn van gebruikersschade kunnen de kosten voor u zijn. De reperatiepunt neemt een eindoordeel of het wel of niet onder de garantie valt. Zo niet ontvangt u een offerte, u kunt het bedrag over maken en uw toestel wordt gerepareerd. Als u er voor kiest om het bedrag niet over te maken kunt u uw toestel ongerepareerd terug ontvangen, mits u de onderzoeks- en verzenkosten rond de 50 euro betaald.

Heeft u nog vragen dan kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center. Dit kan telefonisch, via e-mail of via de live chat op onze website.

Met vriendelijke groet,

*knip*
Contact Center Medewerker
Samsung Electronics Benelux B.V.
T: 0900 – SAMSUNG (7267864)
W: www.samsung.com/nl/info/contactus.html
Wij zijn benieuwd naar uw mening over de kwaliteit van dit antwoord. Daarom vragen wij u om via onderstaande link een korte beoordeling achter te laten.
Bekijk ook eens onze handige How-to-video’s op het Youtube kanaal van Samsung.
YouTube: Samsung Nederland

oftewel, breng heb naar je lokale turk en die fixed et voor 35 euri :)
Bij Samsung praten ze ook als een Turk, beetje fatsoenlijk Nederlands zou ikw el verwachten van zo'n bedrijf?

[ Voor 0% gewijzigd door SmartDoDo op 13-09-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem aan dat het niet nodig is om persoon in kwestie met naam te noemen. Niet echt netjes vind ik. Zouden jullie ook niet leuk vinden. En verder: dit is een logische reactie. Als je telefoon niet meer doet door een verkeerde flash- of issue: jouw verantwoordelijkheid. Had je maar een IMEI-backup moeten maken. Immers is dit flash rule #1. Je hebt meer kans even langs de dichtsbijzijnde Samsung Service Point te gaan en even 2 keer lief te knipperen met je ogen. Indien dit ook niet lukt wil ik wel even vragen voor je bij een kennis die bij Samsung werkt (en vaker dit fixed voor domme mensen die ik her- en der tegenkom op fora).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Laatst online: 18-09 17:07
Lightning89 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 21:03:
[...]
...zou ikw el verwachten van zo'n bedrijf?
De pot verwijt...
Enfin, je snapt hem ;)

Fijn dat het opgelost kan worden.
Ik heb hier een tijdje terug een post geplaatst met daarin de vraag hoe een SIII te rooten op Mac OSX. Heimdall schijnt een goed alternatief te zijn, maar vanaf versie 4.1 geeft deze applicatie veel problemen.

Daarom ben ik een helse zoektocht aangegaan om een alternatief te vinden. Helaas, niet gevonden (en ik heb echt heeel veel geprobeerd!)
Waarom doe je het dan gewoon niet onder Windows? Ik mag toch wel hopen dat je iets met Windows hebt staan thuis...

[ Voor 49% gewijzigd door Nas T op 13-09-2013 22:53 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Sinds wanneer is een custom ROM illegale software?

• Ewivis
Arfman schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 23:02:
Precies mijn gedachte. Dacht overigens dat ze een bricked phone de eerste keer zouden repareren gratis?

• Nas T
  • Laatst online: 18-09 17:07
Arfman schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 23:02:
Niet. De kern van Android is open source. Installeren: ook niet illegaal. De fabrikant wil alleen dat je je garantie verliest, maar zelfs dat is niet waar (behalve als het euvel te wijten is aan de software).

vrede in rust

• Miki
Nas T schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 22:24:
[...]

De pot verwijt...
Enfin, je snapt hem ;)

Fijn dat het opgelost kan worden.

[...]

Waarom doe je het dan gewoon niet onder Windows? Ik mag toch wel hopen dat je iets met Windows hebt staan thuis...
Onzin je hebt absoluut geen windows bak nodig, heimdall werkt prima met OSX.

Wat er moet gebeuren:

1. Installeren ADB en Fastboot
http://blog.wapnet.nl/201...h-android-sdk-on-mac-osx/

2. Specifieke Samsung Kies troep die je moet unloaden (dat is pas illegale software :o )
http://blog.scott.wallace...-to-work-on-your-mac.html

3. Heimdall installeren
Pak de zipfile of installeer de suite. In de commandline checken of heimdall detect enig teken van leven geeft en anders .bash_profile aanpassen wat je ook al moest doen bij de eerste stap. Alleen voeg je nu naast wat je al eerder hebt gedaan het pad waar Heimdall is geplaatst/geïnstalleerd.

4. Afronden installatieproces
Reboot je mac en zet in je S3 onder ontwikkelaarsopties de foutopsporing USB aan. Reboot beide apparaten (mac en S3)zodat alle wijzigingen effect hebben.

5. Flashen recovery
Zet je S3 in download mode en check met heimdall detect of je vanuit de commandline je S3 kunt vinden.

Als dat lukt kan het feestje beginnen:
Vanuit je commandline kun je nu een recovery flashen. Dit doe je door je S3 in download mode te zetten en v
anuit de commandline de volgende code te gebruiken: heimdall flash --RECOVERY recovery.img --no-reboot
Waarbij recovery.img aangepast moet worden naar de recovery die je gaat flashen. Dat kunnen trouwens alleen maar img bestanden zijn.

6. Flashen rom
Via heimdall kun je geen files flashen zoals je met Odin kan, maar das geen enkel probleem. Je pushed gewoon de custom rom naar je S3 en vanuit je recovery flash je de rom :)

Zie volgend stappenplan:
http://wiki.cyanogenmod.o...CyanogenMod_from_recovery

Veel plezier met flashen en nu wil ik niemand meer horen dat het niet werkt met OSX ;)

Verwijderd

Nas T schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 10:02:
[...]

Niet. De kern van Android is open source. Installeren: ook niet illegaal. De fabrikant wil alleen dat je je garantie verliest, maar zelfs dat is niet waar (behalve als het euvel te wijten is aan de software).
Klopt, getuige die rechtzaak een jaar geleden of wat, het is niet illegaal. Echter: mag een fabrikant wel geld vragen om de telefoon te maken (zover ik weet). Daarom ga ik, mits ik het niet kan fixen, altijd snel langs een servicepoint (als ik weet dat het niet zo boeiend is), dan wordt het zo gefixed. Echter vind ik nog steeds een verantwoordlijkheid voor je zelf om de juiste voorzorgsmaatregelen te nemen. Wie heeft overigens gezegd hier dat het illegaal is?

• Ewivis
Meneer van service center Samsung, zie post hierboven van mij.

En ja klopt, ik had moeten backuppen... nooit problemen gehad met alle telefoons die ik gehad heb. Maar daar gaat het nu niet over toch?

Verwijderd

Nou, je geeft nogal een laconieke reactie op hetgeen de heer in kwestie van de Samsung service jou gestuurd heeft, geen reden voor me dunkt. Volkomen terecht namelijk, wellicht alleen niet helemaal goed verwoord. Het gaat erom dat je een EFS of Nandroid backup maakt voor de keren "dat je het krijgt" (problemen), lijkt mij logisch :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Bedankt voor de tip, ik heb nu greenify geïnstalleerd en ik zal morgen of overmorgen even bekijken wat het resultaat is. Hoe het er nu naar uitziet gaat het in ieder geval al een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
melvinnie schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:49:
[...]

Bedankt voor de tip, ik heb nu greenify geïnstalleerd en ik zal morgen of overmorgen even bekijken wat het resultaat is. Hoe het er nu naar uitziet gaat het in ieder geval al een stuk beter.
Ik heb dat Greenify ook geïnstalleerd en CM 10.1 RC2. Gisteren had ik 4 uur en 43 min screen on time en nog 3% over :)
En dan vooral youtube en andere filmpjes gekeken (o.a. tweakers homepage van de thuisbios). Dus niet enkel het scherm aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Gisteren weer zitten prutsen met m'n S3 :)

-Googy kernel geïnstalleerd in mijn WanAmLite ROM voor dualboot doeleinden;
-Gereboot naar de custom recovery via STweak (gebaseerd op CWM) ;
-2e ROM partitie aangemaakt en ParanoidAndroid 3.99.1-RC1 geïnstalleerd

Als de telefoon nu opstart kan ik kiezen voor WanAm of PA. Vandaag PA geprobeerd (met Googy kernel). Zit nu 7u36m op battery met 45m screen on time op 67% lading, na hem ook gebruikt te hebben om Spotify te streamen op m'n autoradio vanochtend (30 minuten). Helemaal niet verkeerd, ik schat dat ik met WanAm rond deze tijd nog rond de 70% had gezeten. Aangezien PA gebaseerd is op dezelfde basis als CM10.2 had ik het veel slechter verwacht. Misschien dat de Googy kernel voor het lagere verbruik zorgt.

Verder bevalt PA erg goed, per-app DPI setting is erg nice en de tablet UI bij Settings is imho veel overzichtelijker dan de phone UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 18:04

Tim Schuhmacher

abasios

Ik probeer cm-10.1.3 te installeren via GooManager. Maar uiteraard gaat het niet zo als in de beschrijving. Ik heb GooManager root rechten gegeven. Hij heeft de rom en gapps voor mij gedownload. In het menu Install OpenRecoveryScript gekozen, succesvol. Bij Flash Roms kies ik de order en wipe ik alles. Dan Flash. Dan reboot de telefoon en kom ik het recovery scherm. En dat zou niet moeten, na reboot zou hij automatisch moeten gaan flashen. Wat kan er aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Je clockworkmod ondersteund dit dan niet. Zet laatste erop en dan werkt het wss wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Wat ondersteund clockworkmod niet? En is die app vergelijkbaar met goomanager?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Iemand suggesties voor een cleane stock-based ROM met een paar tweaks?

Had vanochtend CM10.2 geïnstalleerd, maar die is duidelijk nog niet stable (scrollen in de browser gaat stroef en Ingress werkt niet goed). Daarvoor zat ik op Slim Bean, die beviel eigenlijk perfect, maar ik heb nood aan iets nieuws :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Goedemorgen allen,

Ik heb gisterenavond en vannacht een nieuwe rom geladen en nu krijg ik mijn telefoon niet goed meer aan de praat. Het laden van Roms is voor mij niet nieuw, ik doe dit al enige jaren, maar toch is er ergens iets fout gegaan en door de grote stroom van informatie kom ik er niet meer uit en hoop ik dat hier iemand een soortgelijke situatie heeft meegemaakt.

Ik maak gebruik van Slimbean tot tevredenheid en wel van versie 6. Inmiddels zijn 7 en 8 ook uitgekomen en zelfs een nieuwe versie nu, gebaseerd op 4.3.

Geprobeerd om de laatste versie er op te zetten alleen bij het laden van de Rom gaf het toestel een foutmelding. Geen probleem dacht ik, ik ga weer terug naar een oude versie, echter ik had de Gapps 4.2.2 van Slimbean niet meer en men geeft op de site alleen nog de 4.3 Gapps vrij.

Dus ik dacht CM te laden aangezien ik deze in het verleden ook met tevredenheid heb gebruikt, echter daar werkt Wifi niet in en dat kom ik tegen in meer Roms welke op basis van Cyanogen mod zijn.

Inmiddels heb ik meerdere Roms gebruikt maar continue loop ik of tegen een niet werkende aan, of ze werken maar dan werkt Wifi niet?

Oftewel ik zit in een cirkel en kom er niet meer uit. Heeft hier iemand de kennis om me te helpen?

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 00:08:

Had vanochtend CM10.2 geïnstalleerd, maar die is duidelijk nog niet stable (scrollen in de browser gaat stroef en Ingress werkt niet goed). Daarvoor zat ik op Slim Bean, die beviel eigenlijk perfect, maar ik heb nood aan iets nieuws :)
Peter ;),

SlimBeans is naast CM10.x mijns inziens nog altijd een ERG goede rom. Al eens naar MIUI gekeken?

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Grappig, Miui heeft mijn probleem opgelost, die benaderen de authenticatie dus anders dan Cyanogen.

Bedankt voor de onbedoelde hulp IronMan :). Een van de side effects of being a superhero i guess ;).

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 00:08:

ik gebruik al een tijdje ParanoidAndroid, bevalt me erg goed en hij is voor mij ook stabiel. Eigenlijk wel het grootste deel stock met een extra notificatie "bubble".

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

In plaats van goomanager + twrp, nu CM 10.1.3rc geflasht met ClockworkMod. En toen mijn apps teruggezet met titanium. Heel voorspoedig verlopen. En hopelijk bevalt CM. Eerste indruk is goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Na gisterenavond WanamLite, Android Revolution HD, Omega, MS Team HD, NeatROM, Sentinel en Carbon te hebben geflashed, was mijn S3 wat in de war en heb ik hem vanochtend moeten restoren naar XXEMG4. :p

Nu zit ik op Imperium, Samsung-based, maar alle bloatware is eruit en er zijn een massa tweaks voor. Ik denk dat ik die even hou, als ik het beu wordt flash ik wel Googy-Max met SlimBean in dualboot :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1 ... 31 ... 43 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.