Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Zijn er hier mensen die met de CM 10.1 nighties last blijven houden van UI-crashes? Met name als je bijvoorbeeld tijdens het openen van een app het scherm draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 07:47
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:12:
Ik zit nu op 4.2.2(en wil daar op blijven) maar daar is nog geen kernel die Boeffla Sound ondersteunt voor beschikbaar.

Zijn er nog iets van andere equalizers available die goed werken? Het geluid is nu namelijk beduidend minder goed dan toen ik die 'eargasm' optie van Boeffla gebruikte.
yanks kernel ondersteunt wel boeffla sound. Ook kernel die bij slimbean zit ondersteunt het.

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mouki_9 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:11:
[...]

yanks kernel ondersteunt wel boeffla sound. Ook kernel die bij slimbean zit ondersteunt het.
Maar dat zijn nog 4.1.2 kernels...toch? Er zijn voor zover ik weet nog steeds geen custom 4.2.2 kernels :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 07:47
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:45:
[...]

Maar dat zijn nog 4.1.2 kernels...toch? Er zijn voor zover ik weet nog steeds geen custom 4.2.2 kernels :'(
yank: http://yank555-lu.net/vie...231b62d00cae6bdd9cf85ba92
slimbean: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2106471

ik zou zeggen: begin maar met lezen....

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

Hoppa! schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:02:
Zijn er hier mensen die met de CM 10.1 nighties last blijven houden van UI-crashes? Met name als je bijvoorbeeld tijdens het openen van een app het scherm draait?
Nee, geen last van. Nightly van 12-06.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 17:24
klein probleempje hier

s3 geroot en een andere rom er op gezet allemaal geen probleem cm10.1 Nightly 06-23
werkt prima en zo

maar aan gezien in ook nog even wou gaan spelen met setcpu
moest er ook een andere kernel op als je een hoger clock wou/wil
had eerst 1 kernel gepakt weet niet meer welke was wel voor 10.1 maar wifi en telefoon werkte niet

dus maar verder gekeken SiyahKernel s3-v1.9.1 die dus gevonden en er op gezet
maar nu werkt de wifi wel maar jammer genoeg de telefoon zelf niet (kan dus niet bellen of smsen)

mis ik nog wat over het hoofd? ik rommel normaal nooit met kernels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 23:27
@NLMarcel194, staat je IMEI code bij instellingen -> toestel-info -> status, zo niet dan ben je die misschien kwijt geraakt bij het flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 17:24
Chrizzly schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:39:
@NLMarcel194, staat je IMEI code bij instellingen -> toestel-info -> status, zo niet dan ben je die misschien kwijt geraakt bij het flashen.
jup IMEI is weg

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
update:wat spul gevonden om weer een IMEI aan te maken

maar het gaat nog niet echt maar we zijn al weer wat dichter bij
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
update 25ste : alles maar weer terug gezet naar stock aangezien ik me IMEI niet kon versturen naar de telefoon jammer genoeg want in een andere rom kon ik niet in de phoneutil komen
want daar moet je hem in een bepaalde mode zetten

maar ja zo dra ik op stock was draait alles gewoon dus hoefde niet te klooien meer voor de IMEI
pppfffffffff :)

volgende week ga ik wel weer verder

[ Voor 58% gewijzigd door NLMarcel194 op 25-06-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoops ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Altijd een back-up maken van je EFS met ktool. (Wel een root nodig). Op het moment dat je imei weg is kan je de EFS terugflashen en lost het probleem zich weer op. (Althans bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03
melvinnie schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:13:
Altijd een back-up maken van je EFS met ktool. (Wel een root nodig). Op het moment dat je imei weg is kan je de EFS terugflashen en lost het probleem zich weer op. (Althans bij mij)
Of stock rom flashen...heeft mij een aantal keer van imei verlies gered! ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commander69
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

Commander69

Horseshoe solar

Vraagje ik heb momenteel mijn telefoon geroot. Nu wil er dus geen update meer on air komen van samsung.
De huidige versie op mijn S3 is 4.1.1
Nu las ik iets over de sudden death op de S3 en dat die op kon treden met hardwareversie 1.1 die ik dus heb.
Het probleem zou 'verholpen' zijn met een android versie 4.1.2 of hoger. Nu wil ik er eigenlijk ook wel een customrom op zetten of anders root weer er af halen om te kunnen updaten. In beide gevallen moet ik een factory restore uitvoeren (ergens in de uit te voeren stappen)
Dat zou inhouden dat ik dan met een custom rom ook alle apps kwijt ben, waaronder navigatie van tientallen euro's. Kan ik die nog terug krijgen na een custom rom erop gezet te hebben ??
Zo ja hoe doe ik dat dan. Ik ben momenteel al een nandroid backup aan het maken via CWM recovery.

40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Commander69 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 18:39:
Vraagje ik heb momenteel mijn telefoon geroot. Nu wil er dus geen update meer on air komen van samsung.
De huidige versie op mijn S3 is 4.1.1
Nu las ik iets over de sudden death op de S3 en dat die op kon treden met hardwareversie 1.1 die ik dus heb.
Het probleem zou 'verholpen' zijn met een android versie 4.1.2 of hoger. Nu wil ik er eigenlijk ook wel een customrom op zetten of anders root weer er af halen om te kunnen updaten. In beide gevallen moet ik een factory restore uitvoeren (ergens in de uit te voeren stappen)
Dat zou inhouden dat ik dan met een custom rom ook alle apps kwijt ben, waaronder navigatie van tientallen euro's. Kan ik die nog terug krijgen na een custom rom erop gezet te hebben ??
Zo ja hoe doe ik dat dan. Ik ben momenteel al een nandroid backup aan het maken via CWM recovery.
Alles waarvoor je betaald hebt in de play store, kan je gewoon weer downloaden.
Via Titanium Backup kun je de apps ook backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:34
Gisteren Android Revolution HD 32.0 geinstalleerd na maanden lang op Omega te hebben gedraaid.
Ik moet zeggen dat hij heerlijk snel is, na zo’n 24 uur gebruik nog geen enkele lag kunnen ontdekken. Ook lijken de kleuren veel verzadigder (onderdeel van standaard kernel?).
Wel heb ik spontaan 3 reboots gehad, waarschijnlijk omdat er een proces continu op 100% stond te draaien. Tel werd enorm heet en batterij draint als een mofo.
GPSD proces bleek de meeste accu weg te vreten, na een aantal settings kreeg ik dit helaas niet weg (Google location services afzetten, GPS uit etc, zaken die voorheen wel werkte).

Kortom, absoluut geen daily driver voor mij.

v32.0 draait op 4.2.2, v28.0 op 4.1.2.
Herkend iemand bovengenoemde problemen en heeft iemand ervaring met v28.0 m.b.t. deze problemen?

[ Voor 0% gewijzigd door bob-nwk op 04-07-2013 11:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Zojuist Android Revolution HD 32.0 geïnstalleerd. Tot nu toe nog geen problemen. Echter staat ie er pas 2 uurtjes op... Will report back!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:34
barrymossel schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:37:
Zojuist Android Revolution HD 32.0 geïnstalleerd. Tot nu toe nog geen problemen. Echter staat ie er pas 2 uurtjes op... Will report back!
Vanmiddag heb ik Revolution HD 28.0 ook geprobeerd maar wederom dezelfde issue's. Uiteraard alle ROM's geflashed na een full wipe.

Ik ben inmiddels alweer terug naar Omega (43.6.1 momenteel), draait weer als een zonnetje! :)

[ Voor 34% gewijzigd door bob-nwk op 04-07-2013 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Hier draait ie nog steeds lekker. Gisteren natuurlijk vooral aan de lader, vandaag niet. Ben dus benieuwd naar de accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Accuduur van Revolution is prima.
Wel een keer oververhitting gehad tijdens het navigeren. Toen wilde hij ook niet meer opladen omdat de batterij te heet was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik vind de accuduur erg tegenvallen. Vanochtend om 7 uur van de lader en zojuist nog maar 30%. Gaat erg rap. En heb maar twee keer op het toilet 10 minuutjes Angry Birds gespeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:56
Ik kreeg zojuist een melding van een m-snapshot CM10.1! Die er gelijk maar op gooien, draaide al een vrij oude nightly namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de rom die samsung heeft laten lekken al geroot zodat ik de troep er af kan halen? Of kan ik die rooten via odin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
barrymossel schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:46:
Ik vind de accuduur erg tegenvallen. Vanochtend om 7 uur van de lader en zojuist nog maar 30%. Gaat erg rap. En heb maar twee keer op het toilet 10 minuutjes Angry Birds gespeeld...
Als ik naar mijn nest ga, staat ie standaard minstens nog op 50%. En dat is dan over het algemeen na een uur of 17...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Recentelijk een SIII aangeschaft en wilde deze nu gaan rooten om alle overbodige zooi eraf te halen maar ik kom 2 methodes tegen (of misschien wel 3)

De eerste die ik zie is via Odin
En de andere is Framaroot hier en hier

Ook heb ik iets gelezen over een flash teller welke je garantie zou laten vervalen maar daar maak ik me niet zo druk om , schijnt ook een oplossing voor te zijn maar das voor later.

Wat ik eigenlijk wilde weten is welke van de beide methodes is nu het beste/veiligst en geeft me de meeste mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
schumi2004 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:28:
Recentelijk een SIII aangeschaft en wilde deze nu gaan rooten om alle overbodige zooi eraf te halen maar ik kom 2 methodes tegen (of misschien wel 3)

Ook heb ik iets gelezen over een flash teller welke je garantie zou laten vervalen maar daar maak ik me niet zo druk om , schijnt ook een oplossing voor te zijn maar das voor later.

Wat ik eigenlijk wilde weten is welke van de beide methodes is nu het beste/veiligst en geeft me de meeste mogelijkheden?
Qua mogelijkheden hetzelfde, root is root. Via Odin gaat heel gemakkelijk iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Nilsepils schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:34:
Ik kreeg zojuist een melding van een m-snapshot CM10.1! Die er gelijk maar op gooien, draaide al een vrij oude nightly namelijk :P
Hoe bevalt de snapshot jou? Ik heb hem er na een paar uur weer afgegooid. Ik ervaarde veel meer lag als met de nigthlys en mijn voornaamste probleem met CM is niet opgelost (namelijk de vele UI afsluiters die ik krijg).

Nu weer op de laatste nightly en los van de UI closes doet ie het heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

schumi2004 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:28:

Zoek op "CF Auto Root I9300". Je komt dan op de XDA forum topic van Chainfire. Daar staan alle stappen in. Zeer makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Chris Smoove schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 20:05:
[...]

Zoek op "CF Auto Root I9300". Je komt dan op de XDA forum topic van Chainfire. Daar staan alle stappen in. Zeer makkelijk.
Thanks, werkte echt heel makkelijk (binnen 30 seconden zoals gezegd)

Andere vraag. Iemand Triangle Away al eens gebruikt op hun S3?

Ik had de versie 3.0 apk installed en de status kon niet waargenomen worden en moest in speciale bootmode gestart worden maar voordat ik hier aan begin wil ik toch eigenlijk zeker weten of er niet iets stuk zal gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja, wel eens geprobeerd. Leek te werken maar na 1 of 2 reboots was het uitroeptekentje weer terug, dus maar laten zitten.

Ben in verband met de bluetooth audiostreaming perikelen in Android 4.2.2 van CM10.1 afgestapt. Zocht een ROM gebaseerd op stock ROM die wel snappy was (i.t.t. tot de echte stock ROM). Uiteindelijk bij WanAmLite 6.8 uitgekomen (Android 4.1.2, stock met veel tweaks). Moet eerlijk zeggen dat het me uitstekend bevalt. Ik heb een JellyBean theme gedownload zodat ik dat lelijke TouchWiz alleen nog maar zie in de statusbalk en settings, hij voelt snel aan, audiostreaming werkt nu 99% vlekkeloos (heel af en toe een hikje maar al veel beter) en bijkomend voordeel is dat de camera ook weer over alle mogelijkheden beschikt.

Voorlopig hou ik het hier even bij, totdat CM10.2 uitkomt (Android 4.3), waarin bluetoothproblemen ook opgelost moeten zijn.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

schumi2004 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 14:42:
[...]

Thanks, werkte echt heel makkelijk (binnen 30 seconden zoals gezegd)

Andere vraag. Iemand Triangle Away al eens gebruikt op hun S3?

Ik had de versie 3.0 apk installed en de status kon niet waargenomen worden en moest in speciale bootmode gestart worden maar voordat ik hier aan begin wil ik toch eigenlijk zeker weten of er niet iets stuk zal gaan ;)
Boeit niet zoveel als je flash count omhoog is gegaan door rooten. Tenzij je natuurlijk aanspraak wilt maken op garantie als je het op dat moment nodig hebt. Maar het proces die je dan moet volgen is ook zeer makkelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Chris Smoove op 18-07-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagagedrager
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 14:02

bagagedrager

multi-alles

Dit hoort ook hier thuis: nieuws: Samsung gaat gebrickte telefoons standaard onder garantie repareren

Dus het is nu écht aan iedereen aan te raden om een custom rom te installeren! M'n S3 heeft nooit zo goed gedraaid qua performance en batterijduur als met ARHD 28.
Arfman schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:28:
Zocht een ROM gebaseerd op stock ROM die wel snappy was (i.t.t. tot de echte stock ROM).
Ik ben superhappy met Android Revolution HD 28.0 :)

[ Voor 29% gewijzigd door bagagedrager op 20-07-2013 13:19 . Reden: Reply op @Arfman toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Hoppa! schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 19:52:
[...]

Hoe bevalt de snapshot jou? Ik heb hem er na een paar uur weer afgegooid. Ik ervaarde veel meer lag als met de nigthlys en mijn voornaamste probleem met CM is niet opgelost (namelijk de vele UI afsluiters die ik krijg).

Nu weer op de laatste nightly en los van de UI closes doet ie het heel goed.
Opzich wel oké, was echter wel na een installatie van ongeveer een week oud, wel heb ik sinds die verse install last van een heel raar probleem. Ik mis de stock Email app die in CM10.1 zit.

Iemand enig idee hoe ik die terug krijg? Heb al GAPPS opnieuw geïnstalleerd, en zelfs met root explorer een apk er overheen gegooid (een inverted versie, dat wel) . Dat mocht allebei niet baten. Verder zijn alle andere google apps wel aanwezig (people, telefoon etc.).

Ook google bood geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:37

g0tanks

Moderator CSA
Wtf, ik kreeg een melding van Android dat ik tegen mijn datalimiet aan zit. Blijkt dat Facebook en Steam vandaag samen zo'n 2.5GB aan data hebben verbruikt.. :/

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/a5dktvh.jpg

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

wow hoe heb je dat gedaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Ik heb geen flauw idee en hoop eigenlijk ook dat het niet klopt, anders zit ik dik zo'n 2GB over mijn limiet heen...

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 21:18
g0tanks schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:55:
Wtf, ik kreeg een melding van Android dat ik tegen mijn datalimiet aan zit. Blijkt dat Facebook en Steam vandaag samen zo'n 2.5GB aan data hebben verbruikt.. :/

[afbeelding]
Lijkt me sterk, kan je via je provider het verbruik ook controleren? Om even te dubbelchecken dat er effectief verbruik is geweest, misschien gewoon een fout in die gegevens van Android of Facebook zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Vodafone refreshed het verbuik elke dag om 0:00 op hun website, dus ik moet nog even afwachten. In ieder geval mobile data in de tussentijd uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Denk niet dat er veel van klopt. Als Whatsapp in 2 dagen al 235MB snoept, Weather and News 270MB.. Denk dat de counters een klap van de molenwiek hebben gekregen. Alles is hoog, niet alleen steam and Facebook.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
bagagedrager schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 13:16:
Dit hoort ook hier thuis: nieuws: Samsung gaat gebrickte telefoons standaard onder garantie repareren

Dus het is nu écht aan iedereen aan te raden om een custom rom te installeren! M'n S3 heeft nooit zo goed gedraaid qua performance en batterijduur als met ARHD 28.
Ben al aan het kijken (in dit topic) naar een geschikte ROM! :Y
Vind me S3 zo sloom als wat. 1x in de week doe ik wipe cache en om de paar dagen een reboot, maar daar krijg ik genoeg van.

De S1 van me vrouw draait nog soepeler met haar CyanogenMod erop.. :X
[...]

Ik ben superhappy met Android Revolution HD 28.0 :)
Ik ga hier zeker even naar kijken.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 18:01
Als ik nu zo'n custom ROM laadt, moet ik dan ook handmatig al mijn apps terug installeren via google play of bestaat er ook een lazy man's button/function voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Astratuner schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 19:59:
Als ik nu zo'n custom ROM laadt, moet ik dan ook handmatig al mijn apps terug installeren via google play of bestaat er ook een lazy man's button/function voor?
Als je een custom ROM installeert zonder eerst een factory reset/wipe data te doen dan blijven je apps gewoon geïnstalleerd. Echter is dat zeker niet aan te raden omdat ROMs vaak problemen geven als je geen clean install doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Bij mij worden apps en instellingen van de telefoon gewoon opnieuw geladen na een hard reset via mijn Google account... Ook bij een Custom ROM. En met Titanium Backup kun je alles wat je wilt backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 18:01
barrymossel schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 08:29:
[...]

Bij mij worden apps en instellingen van de telefoon gewoon opnieuw geladen na een hard reset via mijn Google account... Ook bij een Custom ROM. En met Titanium Backup kun je alles wat je wilt backuppen.
mmm interessant, hoe gaat dat precies in zijn werk als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Astratuner schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:07:
[...]

mmm interessant, hoe gaat dat precies in zijn werk als ik vragen mag?
Titanium Backup installeren. Root rechten geven bij opstarten. Alles backuppen naar externe sd kaart. Veilig stellen op PC. Nieuwe Rom installeren met Full Wipe. Titanium Backup weer installeren. Zal bij opstarten vragen om je oude apparaat id weer terug te zetten (doe ik altijd wel). Alle user apps met data restoren. Wifi, SMS en andere systeem dingen (let op. geen rode dingen restoren, want dit kan problemen geven). restoren. Klaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Blindfold op 26-07-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond Cm super, maar ik ben weerter naar stock omdat ik helemaal paranoïde werd ivm de sudden death. Ookal had alles wat ik gebruikte de fix, ik werd er gek van. Ik wil mijn telefoon niet riskeren... Dan maar op stock blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:08

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

De sds-fix zit al een behoorlijke tijd in de AOSP-kernels, dus je hoeft je echt nergens druk over te maken. :)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagagedrager

bagagedrager

multi-alles

Titanium Backup is je lazy man's button, daarmee kan je alles backuppen. Dus settings, apps en wat niet meer. Koop de pro voor een paar euro, die installeert de apps automatisch. Hoef je je nooit zorgen te maken over wat je nou wel of niet moet wipen.
Er is genoeg info te vinden over hoe je het moet gebruiken.

Let op: backuppen kan pas goed als je je telefoon hebt geroot (rijmt ook nog eens :+ )

[ Voor 7% gewijzigd door bagagedrager op 27-07-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welja, maar die fix is ook niet 100% en als ik sds heb met custom ROMs en root, kan ik wel fluiten naar garantie en dan lynchen mijn ouders me. Een tweede iets (algemeen over rooten enzo): stel dat ik root heb en CM, en dan laat ik mijn telefoon vallen waardoor ik hem niet meer aan krijg. Ook dan kan ik volledig fluiten om garantie... Vorige keer heb ik het gewoon gedaan (met de nodige stress om niet te bricken enzo) en toen ik het eenmaal had begon ik me constant zorgen te maken over een sds. Daarom ben ik maar terug gegaan naar full stock met triangle away enzo zodat er geen sporen van rooten enzo achterbleven. Op zich vond ik CM erg leuk, maarja, ik werd er zowat gek door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 11:04:
Welja, maar die fix is ook niet 100% en als ik sds heb met custom ROMs en root, kan ik wel fluiten naar garantie en dan lynchen mijn ouders me. Een tweede iets (algemeen over rooten enzo): stel dat ik root heb en CM, en dan laat ik mijn telefoon vallen waardoor ik hem niet meer aan krijg. Ook dan kan ik volledig fluiten om garantie... Vorige keer heb ik het gewoon gedaan (met de nodige stress om niet te bricken enzo) en toen ik het eenmaal had begon ik me constant zorgen te maken over een sds. Daarom ben ik maar terug gegaan naar full stock met triangle away enzo zodat er geen sporen van rooten enzo achterbleven. Op zich vond ik CM erg leuk, maarja, ik werd er zowat gek door.
Jij denkt dat je garantie hebt, als je je telefoon laat vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oops. Maar als ze zien dat ie geroot is enzo, maken ze er dan geen problemen van bij eventuele reparaties of kijken ze daar niet achter?

Misschien moet ik het gewoon maar doen en op den duur zal ik me wel minder zorgen maken want ik weet dat alles gefixt is dusja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 12:12:
Oops. Maar als ze zien dat ie geroot is enzo, maken ze er dan geen problemen van bij eventuele reparaties of kijken ze daar niet achter?

Misschien moet ik het gewoon maar doen en op den duur zal ik me wel minder zorgen maken want ik weet dat alles gefixt is dusja...
Je kan ook unrooten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eerder al cm en zit nu terug op stock. Het gaat er mij vooral om dat ik geen sudden death wil, want als je dat hebt kun je niet meer unrooten en repareren ze niet onder garantie en dat wil ik niet uitleggen aan mijn ouders (die me de telefoon cadeau gaven eind september 2012).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 12:59:
Ik had eerder al cm en zit nu terug op stock. Het gaat er mij vooral om dat ik geen sudden death wil, want als je dat hebt kun je niet meer unrooten en repareren ze niet onder garantie en dat wil ik niet uitleggen aan mijn ouders (die me de telefoon cadeau gaven eind september 2012).
Als je een sudden death hebt, krijgt de repair afdeling hem ook niet meer aan... En krijg je dus of een nieuwe, of een nieuw moederbord, waardoor hij weer stock is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt? Dat stelt me dan wel gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 12:12:
Nee: nieuws: Samsung gaat gebrickte telefoons standaard onder garantie repareren
Je hebt dus gewoon nog garantie, ook al is je telefoon geroot of zelfs gebrickt door een slechte flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagagedrager

bagagedrager

multi-alles

*oeps*

[ Voor 99% gewijzigd door bagagedrager op 27-07-2013 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Zo, net ParanoidAndroid geïnstalleerd. Eens kijken hoe deze mij gaat bevallen. :)

Twijfelde eventjes tussen CM 10.1 ("temasek's UNOFFICIAL CM10.1 BUILD"), Android Revolution en Android Omega.. Die staan nog wel op m'n lijstje :P

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Afgelopen vrijdag Omega geflashed. Kan niet zeggen dat ik er erg blij van wordt. Als je vanuit een app via de home knop teruggaat gaat dat erg traag. Ook komt regelmatig zonder reden de telefoon app omhoog. Deze rom gaat het niet lang bij me uithouden :)

Vind het alleen klote dat ik mijn ING app elke keer weer opnieuw moet installeren en koppelen aan mijn rekening. Dat kan blijkbaar niet via Titanium... (ergens maar goed ook)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 17:18

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

@Scipionyx
Ik kan maar niet wennen aan die Paranoid Android of andere SlimBeanachtige versies
Denk dat ik te gewend ben aan WanamLite (welke ik er nu zo weer op ga zetten)

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
barrymossel schreef op maandag 29 juli 2013 @ 09:56:
Afgelopen vrijdag Omega geflashed. Kan niet zeggen dat ik er erg blij van wordt. Als je vanuit een app via de home knop teruggaat gaat dat erg traag. Ook komt regelmatig zonder reden de telefoon app omhoog. Deze rom gaat het niet lang bij me uithouden :)

Vind het alleen klote dat ik mijn ING app elke keer weer opnieuw moet installeren en koppelen aan mijn rekening. Dat kan blijkbaar niet via Titanium... (ergens maar goed ook)...
Home knop traag is waarschijnlijk vanwege dit:

Hij wacht tot een tweede klik :) komt die niet, dan pas gaat hij naar je homescreen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

barrymossel schreef op maandag 29 juli 2013 @ 09:56:

Ik hoef ING nooit opnieuw te activeren na installeren nieuwe ROM (met Full Wipe). Volgens mij is dat omdat je apparaatid ook wijzigt na installeren nieuwe ROM, maar bij opstarten TB vraagt ie of hij de oude moet terugzetten. Als je dat doet, dan blijft ING als het goed is wel geactiveerd.

Wel vreemd dat phone app elke keer omhoog blijft komen. Draai al tijden Omega (ben net van 4.2 versie naar 4.1.2 versie gegaan ivm Bluetooth issues), maar heb dat nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Nilsepils schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:23:
Home knop traag is waarschijnlijk vanwege dit:
[video]

Hij wacht tot een tweede klik :) komt die niet, dan pas gaat hij naar je homescreen ;-)
Dit is het helaas niet. Ik heb sowieso S Voice niet geïnstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:18:
[...]

Ik hoef ING nooit opnieuw te activeren na installeren nieuwe ROM (met Full Wipe). Volgens mij is dat omdat je apparaatid ook wijzigt na installeren nieuwe ROM, maar bij opstarten TB vraagt ie of hij de oude moet terugzetten. Als je dat doet, dan blijft ING als het goed is wel geactiveerd.

Wel vreemd dat phone app elke keer omhoog blijft komen. Draai al tijden Omega (ben net van 4.2 versie naar 4.1.2 versie gegaan ivm Bluetooth issues), maar heb dat nooit gehad.
Hier wel, niet als ik een nieuwe ROM-versie installeer, wel als ik een full wipe + nieuwe ROM doe. Zowel met Rabobank als met Triodos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:48:
[...]

Hier wel, niet als ik een nieuwe ROM-versie installeer, wel als ik een full wipe + nieuwe ROM doe. Zowel met Rabobank als met Triodos.
Maar zet je dan wel je oude apparaat id terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
DaViDoViTsCh schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:24:
@Scipionyx
Ik kan maar niet wennen aan die Paranoid Android of andere SlimBeanachtige versies
Denk dat ik te gewend ben aan WanamLite (welke ik er nu zo weer op ga zetten)
Nou, deze ROM gaat er bij mij ook weer vanaf. :)

Dingen waar ik niet over ben te spreken:
• Spatie - als ik tekst aan het typen ben, maakt niet uit waarin, dan moet ik óf heel even wachten, óf nogmaals op spatie drukken voordat ik ook echt een spatie krijg. Dacht dat het een instelling zou zijn, misschien iets met autocorrect ofzo, maar dat is het allemaal niet.

• Accu - Ben niet zo te spreken over de accuduur. Is niet slechter dan de stock-rom, maar zeker ook niet beter. 15% battery drain als ik 'm een nachtje aan heb staan, zonder wifi, bluetooth, gps en dat soort dingen, vind ik nou niet echt netjes van een custom rom (die in mijn ogen langer zou moeten doen met een acculading). Zelfs op stock gingen er volgens mij max 5% vanaf gedurende een nacht.

• Soepel, maar niet altijd - de ROM is bij het begin lekker soepel, en dat blijft het ook, maar toch wil er soms wel enige vertraging optreden als je bijvoorbeeld een app wil starten. Soms start het na een seconde ofzo alsnog, soms moet ik nogmaals drukken.

Verder nog enkele dingen waar ik wel over ben te spreken:
• Contactlijst is binnen een seconde zichtbaar!! Hahaha, irriteerde ik me mateloos aan in de stock ROM. Misschien wel de hoofdreden waarom er een custom ROM op zit! :D

• GPS heeft zeer snel een fix. Niet zo vaak gebruikt, maar die paar keer dat ik het heb gebruikthad ik wel snel een fix.

• Halo - is een erg toffe toevoeging in deze ROM! (Halo = dat er een tweede app in een soort venster bovenop je huidige app opent.) Erg handig! ... Meestal, maar niet altijd. :P Als je bijvoorbeeld een spelletje aan het spelen bent en je moet met je vinger net daar zijn waar het rondje van Halo ook zit.. Gelukkig kun je 'm makkelijk verplaatsen.
Weet iemand of andere ROMs iets soortgelijks als Halo hebben?

Mochten er specifieke vragen zijn dan hoor ik het graag. :)

Anyway ik ga binnenkort maar 's een andere ROM proberen op m'n lijstje.. maar ja.. wélke! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Scipionyx schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:31:
• Accu - Ben niet zo te spreken over de accuduur. Is niet slechter dan de stock-rom, maar zeker ook niet beter. 15% battery drain als ik 'm een nachtje aan heb staan, zonder wifi, bluetooth, gps en dat soort dingen, vind ik nou niet echt netjes van een custom rom (die in mijn ogen langer zou moeten doen met een acculading). Zelfs op stock gingen er volgens mij max 5% vanaf gedurende een nacht.
Het effect van een ROM/kernel op accuduur is in het algemeen veel kleiner dan van apps die zich misdragen. Betekent
zonder wifi, bluetooth, gps en dat soort dingen
dat je 3G wel hebt aanstaan?
Ik zou in elk geval met Better Battery Stats checken welke apps voor de drain zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Blindfold schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:18:
[...]

Je hebt zeker de donatie-versie?
Misschien dat ik lomp mijn hand telkens op het icoontje van de phone app leg; zou zomaar kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 17:18

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Scipionyx schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:31:
Nou, deze ROM gaat er bij mij ook weer vanaf. :)
Anyway ik ga binnenkort maar 's een andere ROM proberen op m'n lijstje.. maar ja.. wélke! :P
Same here... Maar idd, welke...?!
Probleem is dat er zo veel zijn, en allen met nét iets anders, toch te veel troep/software erop.
Ik vind dat vervelend met dat KIES en Samsung account. Enige account wat ik gebruik is Google voor m'n agenda, email en contacten.

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:00

dbzfan

Nee.

DaViDoViTsCh schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 18:43:
[...]

Same here... Maar idd, welke...?!
Probleem is dat er zo veel zijn, en allen met nét iets anders, toch te veel troep/software erop.
Ik vind dat vervelend met dat KIES en Samsung account. Enige account wat ik gebruik is Google voor m'n agenda, email en contacten.
Je kunt gewoon Omega installeren en bij het installeren aangeven dat je geen Kies wilt. Als je je telefoon voor het eerst opstat na het installeren kun je ook gewoon aangeven dat je geen samsung account hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

barrymossel schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:07:
[...]

Je hebt zeker de donatie-versie?
Ja, da's waar. Wellicht is er een andere app die dit gratis kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik zal eens kijken. Of gewoon eens niet zo schraal zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Ghost Dog schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:03:
Betekent
[...]
dat je 3G wel hebt aanstaan?
Ik zou in elk geval met Better Battery Stats checken welke apps voor de drain zorgen.
Nee, 3G staat ook niet aan.
Gisteravond voor het slapen weer gekeken; ong 31% accu. Vanochtend nog maar 18%.. (na ong 7uur slaap dus)
Batterystats sla ik voor nu even over. Ik ga van 't weekend een andere ROM installeren. :)

@IronMan, heb jij nog steeds MIUI v5 erop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Na een paar 4.2.2 roms gedraaid te hebben ga ik toch weer even terug naar 4.1.2.
Hoop dat die wat stabieler loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Ik draai nu al een hele tijd Cm10.1 en wat mij enorm ergert is het feit dat Whatsapp heel langzaam zijn berichten verzendt en ontvangt. (Voornamelijk via Wi-Fi maar nu ook steeds vaker op 3G) Ik had hier al last van op de stock versie van 4.1 maar niet zo erg als nu. Soms duurt het wel 20 minuten voordat een bericht doorkomt.

Iemand met het zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai al een tijdje Omega (44.4). Vroeger was dat geen probleem, maar de laatste tijd loopt hij constant vast. Het enige wat ik dan kan doen is de batterij er uit halen, maar vaak loopt hij daarna binnen een minuut weer vast. Lijkt wel of hij te heet wordt. Pas als ik hem lange tijd uit laat staan kan hij pas weer aan. Heeft iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
Heb al een tijdje SentinelRom (nu v2.80 of 3.80 geloof ik). Beste rom tot dusverre, geweldige batterijduur, nooit problemen.. alleen af en toe de camera die vasthangt (maar das bij alle op cm 10.1 gebaseerde roms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:13:
Draai al een tijdje Omega (44.4). Vroeger was dat geen probleem, maar de laatste tijd loopt hij constant vast. Het enige wat ik dan kan doen is de batterij er uit halen, maar vaak loopt hij daarna binnen een minuut weer vast. Lijkt wel of hij te heet wordt. Pas als ik hem lange tijd uit laat staan kan hij pas weer aan. Heeft iemand anders hier ook last van?
Ik heb Omega (wel 46.1) er dit weekend afgegooid. Ik had ook last van vastlopers (volledige freeze, echter wel sporadisch - 2 x per week) en mijn werkmail (exchange) kreeg ik niet werkend.

Nu Wanamlite (4.1.2). Zal mij benieuwen.

Ik heb overigens nu al twee keer gehad dat ik na een hard reset al mijn instellingen kwijt ben, terwijl die bij Google worden opgeslagen. Ik kan dus alle apps weer opnieuw installeren. En wifi wachtwoorden zijn pleite. Erg irritant. Iemand een idee hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een paar dagen in de weer om mijn nieuwe Galaxy SIII (4.1.2) te rooten op een Mac.
Zou iemand kunnen bevestigen dat Heimdall onder Mac OSX 10.8 werkt? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar, het proces wordt wel gestart maar na een minuut wachten staat er steevast: 'Releasing device', waarna Heimdall 'klaar' is, maar er feitelijk niets is gebeurd (device staat uiteraard netjes in de download mode).

Iemand positieve ervaringen met Heimdall op dit vlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
barrymossel schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:19:
[...]
Nu Wanamlite (4.1.2). Zal mij benieuwen.
Tot nu toe werkt ie erg prettig. Paar kleine zaken waar ik aan moet wennen, maar de batterijduur is prima (voor mij stukken beter dan de voorgaande ROMs (Omega, Revolution HD, etc.) en hij draait als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

mn telefoon heeft de laatste 2 dagen last van random reboots.. (draai laatste Omega rom)
Ik wil de telefoon eens helemaal wipen en weer eens een standaard samsung rom erop proberen.
Nu zat ik op samfirmware.com te kijken naar laatste roms.. ben ik verplicht om een nederlandse rom te pakken? Of zou ik bijvoorbeeld ook een duitse rom kunnen pakken (release augustus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
ind0mi schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 14:26:
mn telefoon heeft de laatste 2 dagen last van random reboots.. (draai laatste Omega rom)
Ik wil de telefoon eens helemaal wipen en weer eens een standaard samsung rom erop proberen.
Nu zat ik op samfirmware.com te kijken naar laatste roms.. ben ik verplicht om een nederlandse rom te pakken? Of zou ik bijvoorbeeld ook een duitse rom kunnen pakken (release augustus)?
Je kan elke firmware pakken die je wilt. Kijk wel uit voor de XXEMG4-firmware, want het schijnt dat je dan voorgoed vastzit aan de nieuwe modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

XXEMG4 zijn ze bijna allemaal die van augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Gisteren een onofficiele CM 10.2 ROM erop geflashed (Android 4.3).
-> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2381411

Bevalt goed, stock Android vind ik er toch 3 x mooier uitzien dan de speelgoedmeuk van Samsung genaamd TouchWiz. ROM draait soepel en de nieuwe "Focal" camera app van CyanogenMod is echt prachtig. Maar eens kijken hoe me deze bevalt. Battery drain valt ook goed mee, alhoewel WanAmLite (die ik hiervoor erophad) daar toch nog iets beter in was (waarschijnlijk door de Samsung drivers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

IK heb CM erop staan maar hoe krijg ik de Google market terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Laatst online: 16-09 09:49
RAAF12 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:58:
IK heb CM erop staan maar hoe krijg ik de Google market terug?
hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Arfman schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:53:
Gisteren een onofficiele CM 10.2 ROM erop geflashed (Android 4.3).
-> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2381411

Bevalt goed, stock Android vind ik er toch 3 x mooier uitzien dan de speelgoedmeuk van Samsung genaamd TouchWiz. ROM draait soepel en de nieuwe "Focal" camera app van CyanogenMod is echt prachtig. Maar eens kijken hoe me deze bevalt. Battery drain valt ook goed mee, alhoewel WanAmLite (die ik hiervoor erophad) daar toch nog iets beter in was (waarschijnlijk door de Samsung drivers).
Mss ook maar eens proberen al was het alleen voor die Focal camera app.

Hier een leuk stukje erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Die nieuwe notificaties van 4.3 zijn ook wel erg nice moet ik zeggen. Je scherm gaat gewoon aan (standaard 15 seconden) en je ziet het icoontje van de app die je aandacht wil (Gmail, WhatsApp e.d.). Die trek je naar boven, dan geef je je securitycode/patroon in, en je komt gelijk bij de juiste app uit. Had niet gedacht dat ik dat zo vaak zou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Thank you! Gewoon die hele package op interne mem of sdcard zetten? Start ie dan zelf?
edit oops gevonden.. De zip naar sdcard...... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door RAAF12 op 11-08-2013 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, en dan 'installeren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05:12
Gisteren deze telefoon aangeschaft en wilde er gelijk een ROM op knallen. Dit omdat KIES of de Samsung schil verschrikkelijk is.

Ik heb nu CM 10.2 erop staan en die werkt (op wat grafische haperingen) na geweldig. De batterij is wel een twijfelgeval. Voor mijn geval loopt hij snel leeg, ik zal dit eens in de gaten houden en later een screenshotje plaatsen.

Ik had het niet verwacht maar het is zo toch een heerlijk telefoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

CM10.2 experimental: de eigen camera app crashte en Tomtom Navigatie deed het niet, ben terug naar CM10.1 nightly

[ Voor 221% gewijzigd door RAAF12 op 14-08-2013 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05:12
Hmmm,

Toch maar even terug gegaan naar SuperNexus. Battery drain was te groot (ik probeer vanavond de plaatjes te uploaden).

Uiteraard wel een zeer interessante ontwikkeling, zeker de camera app van CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
baba420 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:07:
[...]

Je kan elke firmware pakken die je wilt. Kijk wel uit voor de XXEMG4-firmware, want het schijnt dat je dan voorgoed vastzit aan de nieuwe modem.
Dat kan ik bevestigen. Ik heb ADRHD 32.0 geïnstalleerd over de officiële XXEMG4 firmware heen, en had direct een probleem met het IMEI nummer. Vervolgens alleen het modem van XXEMG4 weer geflashed en toen was het probleem over. Het is in elk geval wel iets om rekening mee te houden, en plaats in elk geval het noodzipje met de XXEMG4 modem op je sdkaartje zodat je die altijd kan flashen.

Overigens werkt de XXEMG4 modem hier prima hoor. Afgezien van dat het nu elke keer een extra handeling is na het flashen van een ouder modem is er wat mij betreft niet echt een probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door rodie83 op 14-08-2013 13:59 ]

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02 16:34
Ik zat op 4.2.2 nu wilde ik hem terugflashen met odin naar 4.1.2 maar nu blijft hij op het samsung logo hangen. Ik kan nog wel terug naar 4.2.2 maar nou is mijn imei ineens veranderd nu heb kan ik niet meer bellen en gebeld worden

iemand een idee hoe ik dat kan fixen?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ronic1 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:25:
Ik zat op 4.2.2 nu wilde ik hem terugflashen met odin naar 4.1.2 maar nu blijft hij op het samsung logo hangen. Ik kan nog wel terug naar 4.2.2 maar nou is mijn imei ineens veranderd nu heb kan ik niet meer bellen en gebeld worden

iemand een idee hoe ik dat kan fixen?
Zie de post boven je, dat is degene die ik bedoelde volgens mij :). Je kan altijd proberen of dat werkt. Beetje lezen mag wel ;)

• Hoppa!
Zelf sinds gisteren de nigthly van CM 10.2 geïnstalleerd. Ten opzichte van de laatste nightly van 10.1 ervaar ik de volgende hickups:

-Diverse grafische oneffenheden bij het scrollen tussen homescreens.
-Meer lag tijdens het openen van apps
-Op sommige websites 'knippert' het scherm (met name op het mobiele forum van Fok!)
-Pas net geflashed, maar batterij lijkt wat sneller leeg te lopen.
-Na wat tests in Whatsapp (naar aanleiding van DM-berichten van een mede-tweaker) regelmatig bij het draaien van het scherm (kort na het opstarten van Whatsapp) dat hij de resolutie wijzigt en de Whatsapp raar gaat doen.

Opvallendheden:
- AMAAAAZING camera-app. Echt een verbetering in interface.

Ongewijzigd:
-De system UI-crashes wanneer ik het scherm draai tijdens het starten van bepaalde apps.

Edit: Na het installeren van de Gapps (de 4.3 versie, dus de goeie), kon ik met de nieuwe Market niets installeren. Elke keer gaf hij aan dat er een fout was met de server. Inmiddels heb ik de 10.2 nightly van 15 augustus geïnstalleeerd (en Gapps nog een keer geflashed) in de hoop dat dat de oplossing zou brengen.

Maar helaas "fout bij ophalen informatie van de server [RPC:S-5AEC-0]" is de melding. Meer mensen met dit probleem bij de 10.2 CM op de Galaxy SIII?

[ Voor 22% gewijzigd door Hoppa! op 15-08-2013 13:40 ]

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 08:50
Ik heb paranoidoid 4.3 nu draaien op mijn i9300. Het draait prima tot nu toe.
Al voelt 4.2.2 iets snappier aan qua gescroll door menu's.

Oh. In de instellingen crasht het menu als ik naar Advanced ga. En het scherm knippert soms tussen zwart en beeld. En mijn statusbalk bovenin is weg doordat ik iets deed maar het is nu niet meer terug te halen.

Dit is geen succes, dan maar weer terug naar 4.2.2 slimrom of een andere. :)

[ Voor 55% gewijzigd door voil op 16-08-2013 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
Wie kan mij helpen,

Ik ben al 2 dagen bezig om mijn imei terug te krijgen, Ik had namelijk met odin 4.2.2 erop gezet maar wilde weer terug gaan naar 4.1.2 maar dat is niet helemaal goed gegaan :(

ik zit nu met een s3 zonder imei en ook nog eens zit er op het scherm een soort van info blok met info over de telefoon.

Ik heb al diversen roms geprobeerd en op xda gezocht maar helaas niks, en ik heb uiteraard mijn efs folder niet gebackuped 8)7

mvg Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Probeer eens via sammobile een originele rom te downloaden en die te flashen. Heb vaker gelezen dat bij verlies van IMEI een non-custom er wel eens voor kon zorgen dat je 'm terug kon krijgen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
bedankt voor het meedenken alleen ik heb al diversen roms geprobeerd van sammobile.
Krypt schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:49:
Probeer eens via sammobile een originele rom te downloaden en die te flashen. Heb vaker gelezen dat bij verlies van IMEI een non-custom er wel eens voor kon zorgen dat je 'm terug kon krijgen.
Pagina: 1 ... 30 ... 43 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.