Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 07:47
Ghost Dog schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 01:40:
Mijn S3 draait al maanden Temasek's CM10(.1) Kang, en zeker de laatste tijd werkt het eigenlijk vlekkeloos.
Afgezien van de FM radio (waar ik toch nooit naar luister) en video-out die dankzij de aso's bij Samsung nooit gaan werken, en een camera die FC't als je bij de eerste foto touch to focus gebruikt i.c.m. flits, werkt het allemaal heel soepel.
Het energieverbruik is zelfs uitstekend te noemen: ik heb nu, na 21,5 uur met ruim een uur het scherm aan nog 55% acculading over. :)
bij laatste versie van slimbean geen problemen met camera.

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:37

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Mouki_9 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 10:25:
[...]

bij laatste versie van slimbean geen problemen met camera.
Net even geprobeerd, en hier nu ook niet meer. :)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 17:18

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

dbzfan schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:45:
[...]

Welke rom? Niet slecht! Kan nog beter want je ziet dat ie veel wakker is als je scherm uit staat..

Bij mij hielp het door veel apps toe te voegen aan de app "Greenify". Heb zelfs maps toegevoegd (eerst ff user app van maken) en ik merk dat als mijn scherm uitstaat de telefoon ook echt "slaapt" nu.
Greenify er ook op gezet, eens kijken wat ik ermee kan:)

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Dank je wel. Na deze post CM er maar op geknald, en het draait tot dusverre vlekkeloos.
Nu nog even uitvogelen hoe ik camera sound kan uitzetten en telefoontjes automatisch kan opnemen. Dan ben ik helemaal over.
Deze rom draait trouwens veel sneller dan Omega.
Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:56:
Ik draai toevallig sinds gisteren de nightly (20130507) en alles werkt naar behoren en erg smooth. Ook zijn sommige features echt handig.
Hier en daar mis ik wel een feature van touchwiz zoals smartshop, maar daar heb jij geen last van.
Als de officiële 4.2 er is ga ik waarschijnlijk wel terug daar naartoe om de features te bekijken en dan beslis ik of ik er bij blijf of er gewoon weer cm opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 07:47
enige minpuntje tot nu toe bij de aosp en cm based rom vind ik het geluid. Zelfs met boeffla sound is het minder dan bij de stock rom varianten.... verder geen minpuntjes kunnen vinden, maar wel veel meer pluspuntjes :D

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Afbeeldingslocatie: http://wedda.nl/Screenshot_2013-05-10-15-38-01.jpg
Ik heb al gezocht, maar kan het niet vinden:

Na de installatie van CM10.1 met een schone telefoon ben ik ca 7G aan ruimte kwijt. Het zit hem in de Legacy\0\ gedoe met de nieuwe useraccounts van 4.2

Met rootexplorer e.d. kan ik die partitie niet verwijderen. Verschillende sites leggen uit waarom, maar geven geen oplossing voor het opschonen van de partitie.

[ Voor 10% gewijzigd door Koriel op 10-05-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:16
Vanochtend even volledige wipe gedaan en Android Revolution HD versie 26 geflashed.

Werkt momenteel erg goed, loopt als een zonnetje. Telefoon is nu even aan de lader. Daarna maar eens monitoren hoe het batterijverbruik is bij deze versie. Vond versie 25 prima qua batterijverbruik, maar lees op XDA dat deze toch wel weer stapje beter zal moeten zijn. We gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk niet echt grote verschillen in ieder geval...
Ik ga nu waarschijnlijk wel over op een TW rom omdat multiwindow en smartstay zeer handig zijn voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-05 07:23
Weet iemand hoe je in CM 10.1 het clipboard kunt opvragen (bij voorkeur via het toetsenbord) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Middels Goomanager een andere recovery erop gegooid. Na de flash had ik nog steeds de ruimte niet terug. Dus maar via de Openrecovery van TWRP de telefoon data partitie geformatteerd. Dat was uiteindelijk de oplossing.
Koriel schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:41:
[afbeelding]
Ik heb al gezocht, maar kan het niet vinden:

Na de installatie van CM10.1 met een schone telefoon ben ik ca 7G aan ruimte kwijt. Het zit hem in de Legacy\0\ gedoe met de nieuwe useraccounts van 4.2

Met rootexplorer e.d. kan ik die partitie niet verwijderen. Verschillende sites leggen uit waarom, maar geven geen oplossing voor het opschonen van de partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Android Revolution HD versie 26

Gaat erg goed met deze ROM, nu 24 uur van de lader af, en nog 44% batterij over.

En dat toch met redelijk wat Candy Crush spelen, paar keer FB, twitter en NU checken en regelmatig whatsappen.

[ Voor 33% gewijzigd door Sleehond op 11-05-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik terug wil naar de standaard firmware, van welk land moet ik die dan downloaden of hoe kan ik het te weten komen? België staat immers niet op Sammobile.
De eerste 3 cijfers van mijn IMEI zijn 353. Volgens mij is dit Ierland?
Verder, wanneer gebruik ik het best triangle away? Ik heb deze guide teruggevonden, maar ik las ergens dat je triangle away het best gebruikt op stock kernel/rom.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=171061

Ik zit nu op CM, volgens mijn info moet ik nu dus eerstneen stock rom flashen, dan opnieuw rooten, dan triangle away en dan nog eens een stock rom flashen?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Heej mede tweakers.

Draai al tijden Omega rom op mn S3. (nu V44.4)
Echter begint deze mij steeds meer te irriteren qua snelheid (veel lagg).

Nu ben ik op zoek naar een andere custom rom voor dagelijks gebruik.

eisen:
Snel
Stabiel
Energie zuinig (op z'n minst 1 dag mee gaan)
Goed geluid (evt. icm mod ACID Audio Engine)
Skip track met volume knop als scherm uit is (evt. met TweakBox)
Goede camera (liefste met de low light optie)
Bluetooth en Wifi (5Ghz) goed werkend zonder rare fratsen.

Welke roms voldoen hier aan en welke raden jullie mij aan?

ps. draaide op m'n HD2 al tijden een CM mod versie
pps. Het kale zoals m'n Nexus 10 heeft stock vind ik ook wel erg prettig.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:07
Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:12:
Als ik terug wil naar de standaard firmware, van welk land moet ik die dan downloaden of hoe kan ik het te weten komen? België staat immers niet op Sammobile.
De eerste 3 cijfers van mijn IMEI zijn 353. Volgens mij is dit Ierland?
Verder, wanneer gebruik ik het best triangle away? Ik heb deze guide teruggevonden, maar ik las ergens dat je triangle away het best gebruikt op stock kernel/rom.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=171061

Ik zit nu op CM, volgens mijn info moet ik nu dus eerstneen stock rom flashen, dan opnieuw rooten, dan triangle away en dan nog eens een stock rom flashen?
Ik weet niet waar je allemaal mee bezig bent maar goed, hier een poging je op weg te helpen.

Neem gewoon de nederlandse PHN rom, immers ben je toch nederlandstalig: http://www.sammobile.com/...?model=GT-I9300&pcode=PHN

Te nemen stappen:
  1. Triangle away installeren op je CM rom via playstore of APK
  2. Triangle away de flashcounter laten resetten
  3. Geen kabels aan je S3 hebben hangen(ivm met opnieuw herschrijven flashcounter doordat bij het opladen de rom boot in oplaadmodus, sneaky Samsung :o )
  4. S3 uitzetten en opstarten in download modus
  5. Met Odin de rom flashen
  6. Na rom flash kun je opstart procedure afbreken door de telefoon uit te zetten
  7. Je S3 in recovery modus zetten en factory reset + wipen doen
  8. Reboot en geniet van je stock S3
Kleine toelichting:
Vroeger kon je na triangle away counter reset zonder enige problemen verder klooien met je telefoon zonder dat je counter opliep. Sinds de laatste twee updates heeft Samsung daarvoor een stokje gestoken waardoor bij iedere reboot gelijk de counter weer oploopt. Dit gebeurd dus ook als je je telefoon uitzet en aan de lader hangt. Zodoende moet je na triangle away flash counter reset je telefoon uitzetten en dan in download modus opstarten en je telefoon flashen met de stock rom. Ga je eerst naar recovery om je telefoon te wipen dan loopt je flash counter weer op. Dus na het flashen met de stock rom, booten in recovery modus en dan pas alles wipen. Vergeet deze laatste stap overigens niet omdat je S3 hele rare dingen kan gaan doen als het niet gebeurd is.

[ Voor 23% gewijzigd door Miki op 14-05-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
HellStorm666 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:59:
Heej mede tweakers.

Draai al tijden Omega rom op mn S3. (nu V44.4)
Echter begint deze mij steeds meer te irriteren qua snelheid (veel lagg).

Nu ben ik op zoek naar een andere custom rom voor dagelijks gebruik.

eisen:
Snel
Stabiel
Energie zuinig (op z'n minst 1 dag mee gaan)
Goed geluid (evt. icm mod ACID Audio Engine)
Skip track met volume knop als scherm uit is (evt. met TweakBox)
Goede camera (liefste met de low light optie)
Bluetooth en Wifi (5Ghz) goed werkend zonder rare fratsen.

Welke roms voldoen hier aan en welke raden jullie mij aan?

ps. draaide op m'n HD2 al tijden een CM mod versie
pps. Het kale zoals m'n Nexus 10 heeft stock vind ik ook wel erg prettig.

Stabiel, Snel & accu naar mijn idee geweldig....
Haal zelf makkelijk 24uur met deze rom, als ik savonds weinig aan de telefoon zit na werk, haal ik ook gemakkelijk 1,5dag

[ Voor 6% gewijzigd door Sleehond op 14-05-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:20:
[...]

Ik weet niet waar je allemaal mee bezig bent maar goed, hier een poging je op weg te helpen.

Neem gewoon de nederlandse PHN rom, immers ben je toch nederlandstalig: http://www.sammobile.com/...?model=GT-I9300&pcode=PHN

Te nemen stappen:
  1. Triangle away installeren op je CM rom via playstore of APK
  2. Triangle away de flashcounter laten resetten
  3. Geen kabels aan je S3 hebben hangen(ivm met opnieuw herschrijven flashcounter doordat bij het opladen de rom boot in oplaadmodus, sneaky Samsung :o )
  4. S3 uitzetten en opstarten in download modus
  5. Met Odin de rom flashen
  6. Na rom flash kun je opstart procedure afbreken door de telefoon uit te zetten
  7. Je S3 in recovery modus zetten en factory reset + wipen doen
  8. Reboot en geniet van je stock S3
Kleine toelichting:
Vroeger kon je na triangle away counter reset zonder enige problemen verder klooien met je telefoon zonder dat je counter opliep. Sinds de laatste twee updates heeft Samsung daarvoor een stokje gestoken waardoor bij iedere reboot gelijk de counter weer oploopt. Dit gebeurd dus ook als je je telefoon uitzet en aan de lader hangt. Zodoende moet je na triangle away flash counter reset je telefoon uitzetten en dan in download modus opstarten en je telefoon flashen met de stock rom. Ga je eerst naar recovery om je telefoon te wipen dan loopt je flash counter weer op. Dus na het flashen met de stock rom, booten in recovery modus en dan pas alles wipen. Vergeet deze laatste stap overigens niet omdat je S3 hele rare dingen kan gaan doen als het niet gebeurd is.
Blijkbaar is mijn CSC I9300PHNELL2 en dat is volgens mij de Nederlandse stock rom. (Kunnen ze eigenlijk garantie weigeren wegens foute match tussen CSC en de geflashte Rom?). Ik heb hem net opnieuw geroot op een stock rom en doe nu de Triangle Away procedure.

Hmm doordat ik de met CF autoroot meegeleverde ODIN heb gebruikt, was f.reset time niet aangevinkt terwijl ik geflasht heb, levert dit een probleem op? Moet ik "herflashen"?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een modem die het goed doet qua downloadsnelheid in de randstad (Den Haag). Op het moment kan ik daar niet eens google openen.. Rijd ik met de trein Den Haag uit, dan heb ik weer de snelheid die ik gewend ben van Vodafone. Ik heb zelfs uit ergernis mijn telefoon weer helemaal laten resetten door Kies en ook dat heeft geen oplossing geboden.

Zijn er meer mensen die er last van hebben en/of eventueel een oplossing hiervoor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
melvinnie schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:14:
Ik ben op zoek naar een modem die het goed doet qua downloadsnelheid in de randstad (Den Haag). Op het moment kan ik daar niet eens google openen.. Rijd ik met de trein Den Haag uit, dan heb ik weer de snelheid die ik gewend ben van Vodafone. Ik heb zelfs uit ergernis mijn telefoon weer helemaal laten resetten door Kies en ook dat heeft geen oplossing geboden.

Zijn er meer mensen die er last van hebben en/of eventueel een oplossing hiervoor hebben?
Geen tips voor een goede modem, maar ik heb wel vergelijkbare klachten op mijn werklokatie gehad. Uiteindelijk 4 april contact gehad met de klantenservice van KPN en ze hebben het probleem zowaar afgelopen maandag opgelost. Ze hebben aanpassingen gedaan in de zendmasten hier en een reboot gegegeven en nu heb ik weer volle downloadsnelheden en dergelijke.

Probeer het eens via de klantenservice van Vodafone.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Excuses als dit al ergens voorbij is gekomen, maar ik heb het hele topic gescand en kan het niet vinden.

Ik ben op zoek naar een custom ROM (mogelijk met aangepaste kernel) waarbij het mogelijk is om het notificatieledje linksboven handmatig in te stellen. Anders gezegd, ik wil per app kunnen aangeven welke kleur het lampje moet worden wanneer er een melding is. Is dit jullie bekend? Ik heb daarbij een voorkeur voor een ROM zonder TW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03
Hoppa! schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:35:
Excuses als dit al ergens voorbij is gekomen, maar ik heb het hele topic gescand en kan het niet vinden.

Ik ben op zoek naar een custom ROM (mogelijk met aangepaste kernel) waarbij het mogelijk is om het notificatieledje linksboven handmatig in te stellen. Anders gezegd, ik wil per app kunnen aangeven welke kleur het lampje moet worden wanneer er een melding is. Is dit jullie bekend? Ik heb daarbij een voorkeur voor een ROM zonder TW.
Wel eens van Light flow gehoord?... ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
You've got to be kidding me. Er is gewoon een fuckin' app voor. Nou, dat is dus geen excuus meer om te flashen..... :')

Dank voor de tip, ook al blijkt mijn vraag dus gruwelijk off topic.

En uiteraard kom ik dit nu ook tegen in pagina 109 van dit topic...... :')

[ Voor 6% gewijzigd door Hoppa! op 16-05-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-09 20:56
Light Flow gebruikt echter wel een hoop batterij, en de ingebouwde functie in CM10.1 doet dat naar mijn weten niet :) Die zou je dus ook kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Sleehond schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:37:
[...]

Stabiel, Snel & accu naar mijn idee geweldig....
Haal zelf makkelijk 24uur met deze rom, als ik savonds weinig aan de telefoon zit na werk, haal ik ook gemakkelijk 1,5dag
Ik haal dat met WanamLite ook ongeveer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
DaViDoViTsCh schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 00:35:
[...]

Ik haal dat met WanamLite ook ongeveer...
Alle roms/kernels worden beter en beter. Wat ook interessant is MIUI met Googy kernel 1.5.4.
Snappy, stable, compleet en erg mooie UI.

Fast test video gemaakt ;) :

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=QTRZJIdyUH8]

[ROM][MIUIv5][3.5.10][I9300][JB 4.1.1][NOTE2 EDITION][MW, Camera & Keyboard note2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:19
silitek schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:05:
[...]

Alle roms/kernels worden beter en beter. Wat ook interessant is MIUI met Googy kernel 1.5.4.

[video]

[ROM][MIUIv5][3.5.10][I9300][JB 4.1.1][NOTE2 EDITION][MW, Camera & Keyboard note2]
Met welk programma heb je dit gedaan? :)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:22
silitek schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:05:
[...]

[video]

Ziet er inderdaad leuk uit! Alleen vond Thea het niet zo leuk dat ik haar belde, ze begreep niets van mijn telefoontje :+

Werken de camera en Bluetooth goed?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Koldur schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:31:
[...]

Ziet er inderdaad leuk uit! Alleen vond Thea het niet zo leuk dat ik haar belde, ze begreep niets van mijn telefoontje :+

Werkt de camera en Bluetooth goed?
Yep werkt allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Hmmm, is misschien het proberen waard dan, de TV-Out zal het zeker niet doen hè? Wat mij opvalt aan MIUI, in jouw filmpje in ieder geval, is dat het erg op iPhone lijkt qua iconen e.d.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Koldur schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:03:
[...]

Hmmm, is misschien het proberen waard dan, de TV-Out zal het zeker niet doen hè? Wat mij opvalt aan MIUI, in jouw filmpje in ieder geval, is dat het erg op iPhone lijkt qua iconen e.d.
Ergens wel maar je bent onbeperkt in icons, lockscreen, statusbalk enz enz kortom je kun alles aanpassen naar smaak. Eén van de voordelen van MIUI o.a op XDA of online zijn tal van V5 themes beschikbaar. TV-OUT durf ik niet te zeggen of dat werkt gebruikt het nooit. Note keyboard en camera werken fijn overigens.
Googy kernel met boefla sounds ook heerlijk.

Op de S1 was ik al fan van MIUI nu op de S3 is het intussen een volwassen rom geworden. De moeite waard :9

Doe wel een full wipe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Megapaul schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:18:
[...]

Met welk programma heb je dit gedaan? :)
Screencast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 21:01
Silitek, heb je de animatie uit of naar 0.5 gezet? Bij mij is hij niet zo snappy.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Btje schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 13:20:
Silitek, heb je de animatie uit of naar 0.5 gezet? Bij mij is hij niet zo snappy.
Klopt staat op 0.5 inderdaad. . ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Nilsepils schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 18:29:
Light Flow gebruikt echter wel een hoop batterij, en de ingebouwde functie in CM10.1 doet dat naar mijn weten niet :) Die zou je dus ook kunnen proberen.
Deze tip heb ik, na wat gepiel met Lightflow (wat een #$%$%@@$-app), maar opgevolgd.

CM 10.1 geïnstalleerd en mijn hemel, wat een heerlijke ROM. Ik vond CM op mijn S1 al fantastisch, maar ze worden echt nog elke keer beter. Heerlijk eenvoudig ook, hoe je dat LEDje in CM op allerlei manieren kunt toewijzen aan verschillende meldingen. Ik ben tevreden.

Eerlijk gezegd ben ik nu een stuk gelukkiger met mijn S3 dan toen ik nog Touchwiz draaide. Mijn batterij gaat langer mee, ik ben al die overbodige zooi kwijt en de gebruikerservaring is er enorm op vooruit gegaan.

1 gek ding wat ik met mijn S1 nooit had na het flashen... Bij mijn weten heb ik een full-wipe gedaan voor ik flashte, maar toch staan al mijn oude apps die ik onder Toucwiz heb geïnstalleerd nog steeds op mijn (interne) SD. Ik kan ze natuurlijk niet meer direct opstarten, maar alles bijelkaar is het gevolg dat ik na het installeren van CM 10.1 nog maar 7 GB over heb. Iemand die me even een 'o ja, stom' moment kan bezorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beetje offtopic, maar ben ik nou de enige die niks geeft om bootanimations? Het verbaast me altijd op XDA hoeveel mensen een bootanimation willen wijzigen of blij zijn met een bepaalde bootanimatie... Ik start m'n telefoon zo min mogelijk opnieuw op en indien ik dat toch doe boeit zo'n hele bootanimatie me niks... Ben ik de enige die er zo over denkt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
RekZ schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:24:
Beetje offtopic, maar ben ik nou de enige die niks geeft om bootanimations? Het verbaast me altijd op XDA hoeveel mensen een bootanimation willen wijzigen of blij zijn met een bepaalde bootanimatie... Ik start m'n telefoon zo min mogelijk opnieuw op en indien ik dat toch doe boeit zo'n hele bootanimatie me niks... Ben ik de enige die er zo over denkt of niet?
Ieder zijn ding, ik snap je, maar vind het persoonlijk leuk een bootanimation met een Android figuurtje te zien. Waarom? Gewoon omdat ik het grappig vind. Zonder bootanimation start wat sneller op, maar dat hoeft van mij niet per sé, dit ding boot al zo snel! Nogmaals, ieder zijn ding en dat is het mooie van custom ROM flashen, iedereen kan zijn eigen wensen toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Koldur schreef op maandag 20 mei 2013 @ 21:10:
[...]

Ieder zijn ding, ik snap je, maar vind het persoonlijk leuk een bootanimation met een Android figuurtje te zien. Waarom? Gewoon omdat ik het grappig vind. Zonder bootanimation start wat sneller op, maar dat hoeft van mij niet per sé, dit ding boot al zo snel! Nogmaals, ieder zijn ding en dat is het mooie van custom ROM flashen, iedereen kan zijn eigen wensen toepassen.
Dit, het feit dat het kan zal er voor zorgen dat er mensen zijn die het willen. Persoonlijk geef ik er ook niet zo veel om, maar ik vind het wel leuk dat mijn telefoon anders opstart dan een standaard S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Hoppa! schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:47:
[...]1 gek ding wat ik met mijn S1 nooit had na het flashen... Bij mijn weten heb ik een full-wipe gedaan voor ik flashte, maar toch staan al mijn oude apps die ik onder Toucwiz heb geïnstalleerd nog steeds op mijn (interne) SD. Ik kan ze natuurlijk niet meer direct opstarten, maar alles bijelkaar is het gevolg dat ik na het installeren van CM 10.1 nog maar 7 GB over heb. Iemand die me even een 'o ja, stom' moment kan bezorgen?
Dit probleem heb ik ook gehad, Weet niet meer of het op mijn N7 was of S3.

Ik heb via Goomanager TWRP recovery geflashed en in die recovery intern geheugen geformatteerd. Dus een geheel schone partitie.. Vervolgens met Titanium Backup alles weer teruggezet.

Ik heb een kleine week CM10.1 gedraaid. Was erg tevreden over de rom zelf, enige nadeel was het verhoogde batterij verbruik. Ondertussen terug naar Omega 44, en wacht even op een goede CM met goede batterij duur af, of de nieuwe Omega met 4.2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
RekZ schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:24:
Nee hoor, ik ga altijd voor max uptime.. record tot dusverre is 350 uur oid.. Dus boot animatie is voor mij iig useless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

silitek schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 08:20:
[...]

Voor een compleet clean S3 moet je een full wipe doen dus ook je interne SD leggen. Kan met een wipe script.
Let op!! Wel een flashrom op je externe, anders gaat het niet goed komen.. ;)

TWRP is een prima recovery en sudden death fix zit um in combinatie met een kernel. Lags in videoplay ligt eraan, welke rom, kernel en tweaks blabla..
Alle themed, tweaked, customized Samsung roms, daar ben ik wel intussen klaar mee. Zitten absoluut prima roms tussen maar overloaded met TE veel toeters en bellen.
Wil je een no-nonsence rom met JKay dan:

V7.1 XXEMD2 Light Force ROM SLIM \[393MB]

Draai het nu een aantal dagen met perseus alpha 36 kernel.
Hoe zijn de verdere bevindingen over deze ROM? Mij lijkt ie best interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
DaViDoViTsCh schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:00:
[...]

Hoe zijn de verdere bevindingen over deze ROM? Mij lijkt ie best interessant...
Prima rom, zo'n 2 weken gedraaid razendsnel, stabiel...
Intussen op de "leak" 4.2.2 van Samsung (Wanan)
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Ruil je dat in voor miui :-)

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 08:22:
[...]

Geen tips voor een goede modem, maar ik heb wel vergelijkbare klachten op mijn werklokatie gehad. Uiteindelijk 4 april contact gehad met de klantenservice van KPN en ze hebben het probleem zowaar afgelopen maandag opgelost. Ze hebben aanpassingen gedaan in de zendmasten hier en een reboot gegegeven en nu heb ik weer volle downloadsnelheden en dergelijke.

Probeer het eens via de klantenservice van Vodafone.
Bedankt voor de tip, ik zal ze morgen even bellen! :)

Ik heb sinds vandaag de 4.2.2 leak draaien en ik merk dat alles net weer wat soepeler draait dan met 4.1. Ik vond het wel vrij vervelend dat je zelf je Carrier moet invullen bij "Access Point Names". (Moet je ze net uit je hoofd weten als je in een NS trein zit waar WiFi aanwezig zou moeten zijn 8)7 .) Maar al met al prima!

[ Voor 21% gewijzigd door melvinnie op 22-05-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:12:
[...]

Op de S1 was ik al fan van MIUI nu op de S3 is het intussen een volwassen rom geworden. De moeite waard :9
Om mij van CyanogenMod af te krijgen is, zoals jij wel weet (i9000/i9100), héél wat nodig ;). Maar MIUI v5 op mijn SGS3 is nu, na een tijdje te gebruiken, écht top. Battery, snappy, snel, uitgebreid, handig (tal van ingebouwde apps) en theming is TOP. Met CM10.x is het toch een stuk lastiger themen (decompilen/editten/compilen van framework). Ik zeg tegen een ieder die het nog niet heeft geprobeerd: DOEN <3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:38:
[...]

Om mij van CyanogenMod af te krijgen is, zoals jij wel weet (i9000/i9100), héél wat nodig ;). Maar MIUI v5 op mijn SGS3 is nu, na een tijdje te gebruiken, écht top. Battery, snappy, snel, uitgebreid, handig (tal van ingebouwde apps) en theming is TOP. Met CM10.x is het toch een stuk lastiger themen (decompilen/editten/compilen van framework). Ik zeg tegen een ieder die het nog niet heeft geprobeerd: DOEN <3.
Is het in Miui v5 mogelijk om direct bij het ' unlock pattern' te komen? Wat ik van een oude versie kan herinneren moest je na het aanzetten van het scherm altijd eerst 1 keer het lockscreen swypen voordat het unlock pattern kwam. Dit vond ik altijd onhandig omdat je dan twee handelingen moest doen ipv 1... Is dat nog steeds zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, meteen unlockpattern hier. Overigens mooi - want dat had ik nooit (zover ik mij kan herinneren van vorige versies) - dat je een stukje owner information (stock MIUI LS) op het lockscreen kunt zetten. Vorige week ben ik dus mijn SGS3 kwijtgeraakt, dag voordat ik op vakantie zou gaan, zelfde dag nog een mailtje OP mijn gmail gekregen van iemand dat mijn telefoon gevonden / afgegeven is op station Alkaar. Me happy _/-\o_ <3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Iemand ervaring met de ROM van TugaPowerV16?

Ben benieuwd of er positieve ervaringen mee zijn, zit er aan te denken deze te proberen. Tenzij ik dus negatieve ervaringen overlegd krijg, dan blijf ik lekker waar ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 07:25:
Nope, meteen unlockpattern hier. Overigens mooi - want dat had ik nooit (zover ik mij kan herinneren van vorige versies) - dat je een stukje owner information (stock MIUI LS) op het lockscreen kunt zetten. Vorige week ben ik dus mijn SGS3 kwijtgeraakt, dag voordat ik op vakantie zou gaan, zelfde dag nog een mailtje OP mijn gmail gekregen van iemand dat mijn telefoon gevonden / afgegeven is op station Alkaar. Me happy _/-\o_ <3.
Wow, dat was een geluk! Jammer dat er op XDA (bijna)geenl MIUI roms, want ik vind de community op XDA wel fijn. Waar zit een grote Miui community met regelmatig roms/kernel updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ik heb de MIUI v5 3.5.17 op mijn S3 gegooid. Heel mooi, ben fan, alleen de batterij houdt het niet bepaald lekker. 7% per uur vind ik veel...
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 22:00

dbzfan

Nee.

Batterbatterystats gedraait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Nope. Is dat alleen analyse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Betterbatterystats draait en hij verbruikt momenteel 6,8% per uur. Van de 1 uur en 11 minuten is hij 29 minuten en 33 seconden in deep sleep geweest en 41 minuten 54 seconden awake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

silitek schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:36:
Prima rom, zo'n 2 weken gedraaid razendsnel, stabiel...
Intussen op de "leak" 4.2.2 van Samsung (Wanan)
:9~
Welk draait fijner in jouw ogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Momus schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:24:
Betterbatterystats draait en hij verbruikt momenteel 6,8% per uur. Van de 1 uur en 11 minuten is hij 29 minuten en 33 seconden in deep sleep geweest en 41 minuten 54 seconden awake.
Inmiddels de Siyah kernel geflashed en met STweaks wat aanpassingen gedaan en de batterij is een held geworden.
Als ik hem gewoon heb liggen verbruikt ie minder dan 1% per uur. Dat is me nog nooit gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Momus schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:55:
[...]

Inmiddels de Siyah kernel geflashed en met STweaks wat aanpassingen gedaan en de batterij is een held geworden.
Als ik hem gewoon heb liggen verbruikt ie minder dan 1% per uur. Dat is me nog nooit gelukt.
Care to share? Ben wel benieuwd welke aanpassingen je gedaan hebt. Ik heb siyah alleen draaien voor de dual-boot functie, maar als er gemakkelijk verbruikswinst gehaald kan worden houd ik me aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
gwystyl schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:42:
[...]

Care to share? Ben wel benieuwd welke aanpassingen je gedaan hebt. Ik heb siyah alleen draaien voor de dual-boot functie, maar als er gemakkelijk verbruikswinst gehaald kan worden houd ik me aanbevolen
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2060998

Ik heb geen last van performance issues, maar ben dan ook geen hardcore gamer ofzo. Mijn MIUI v5 draait nu als een zonnetje met minimaal batterij verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:22
Ik heb mij rot gezocht, maar ik vind nergens hoe je je S3 kunt unrooten op een MAC. Moet/ kan dit via Heimdall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

4acesNL schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 04:07:
Ik heb mij rot gezocht, maar ik vind nergens hoe je je S3 kunt unrooten op een MAC. Moet/ kan dit via Heimdall?
Volgens mij is het het makkelijkst om dat in SuperSU aan te geven (Instellingen / Volledig unrooten)

Een andere optie is het flashen van een standaard firmware. Op een Mac moet dat waarschijnlijk wel met Heimdall ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.S.X
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-03-2024
Draai sinds 2 dagen [ROM] [MIUIv5][3.5.24][I9300][JB 4.1.1][NOTE2 EDITION] in samenwerking met de laatste googy kernel 1,5.7. Draait echt als een zonnetje. Het is de eerste keer dat ik me aan MIUI heb gewaagd en bevalt me tot nu toe prima. Enige waar ik binnen de Launcher aan moet wennen is dat je geen app-drawer hebt, moet alles nog in mappen indelen en alles een plaats geven.

Kan me alleen een ding niet vinden, al het geluid op volume behalve de ringtone. Als ik geen ringtone instel spring alles op Silent mode. Dus dan gaat er ook geen alarm of whatsapp melding. Iemand enige idee waar ik dat moet zoeken?

Edit: Nevermind mijn vraag, ondertussen al gevonden. Moest gewoon de stock alarm app gebruiken, die kan de stille stand omzeilen.

[ Voor 9% gewijzigd door D.S.X op 30-05-2013 21:51 . Reden: Antwoord op mijn vraag ondertussen gevonden/uitgevonden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Shit! Heb ik em geflashed met XXUFMB3Leak_LightForceROM_V5.0_SLIM, werkt m'n S-planner niet meer. Sowieso wilde ik deze niet, ik dacht dat dit die 4.2.2 leak was hahahaha
Maar nu kan ik nie meer in recovery rebooten. Wel is ie nog geroot...
Hoe kan ik weer in recovery komen en de boel opnieuw flashen? Ik wil die Revolution HD 31 eens erop knallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

DaViDoViTsCh schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:05:
Shit! Heb ik em geflashed met XXUFMB3Leak_LightForceROM_V5.0_SLIM, werkt m'n S-planner niet meer. Sowieso wilde ik deze niet, ik dacht dat dit die 4.2.2 leak was hahahaha
Maar nu kan ik nie meer in recovery rebooten. Wel is ie nog geroot...
Hoe kan ik weer in recovery komen en de boel opnieuw flashen? Ik wil die Revolution HD 31 eens erop knallen...
Via Odin nieuwe recovery flashen (of meteen je nieuwe ROM)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Gelukt! mobile odin geinstalleerd en revolution HD 31 erop gezet, maar ik kreeg hebreeuwse meuk erop ofzo tussen mn apps...
wanamlite er maar weer op gezet, maar wil sentinelrom proberen... nog nergens iemand gezien met ervaringen, zag dat het zipje om te flashen maar net over de 200mb groot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

DaViDoViTsCh schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 21:42:
wil sentinelrom proberen... nog nergens iemand gezien met ervaringen, zag dat het zipje om te flashen maar net over de 200mb groot is...
Dat kan prima. CM10.1 is krap 170 MB. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Die sentinelrom vind ik niet zo denderend... dat cyanogenmod ofzo vind ik maar irritant...
Dus maar even [ROM][01/06][MD3 V6.7][XXUFME3 V7.0][Aroma] WanamLite Fast | Clean & Rock Stable geïnstalleerd... Android 4.2.2, werkt tot dusver als een tiet. Greenify erop gezet, ff een paar dagen aankijken hoe dit werkt en wat er nog te tweaken valt...
Eigenlijk wil ik ook m'n corespeeds en voltages underclocken en ik moet iets vinden die automatisch schakelt tussen 2G en 3G.
2G in slaapstand en automatisch 3G als ik het m'n foon gebruik. Ik sta open voor suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
DaViDoViTsCh schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:43:
Die sentinelrom vind ik niet zo denderend... dat cyanogenmod ofzo vind ik maar irritant...
Dus maar even [ROM][01/06][MD3 V6.7][XXUFME3 V7.0][Aroma] WanamLite Fast | Clean & Rock Stable geïnstalleerd... Android 4.2.2, werkt tot dusver als een tiet. Greenify erop gezet, ff een paar dagen aankijken hoe dit werkt en wat er nog te tweaken valt...
Eigenlijk wil ik ook m'n corespeeds en voltages underclocken en ik moet iets vinden die automatisch schakelt tussen 2G en 3G.
2G in slaapstand en automatisch 3G als ik het m'n foon gebruik. Ik sta open voor suggesties!
2G-3G OnOff widget misschien uit de market. Wanan 7.0 een weekje gedraaid, prima rom. Nu GlamourS4 rom iets meer S4 met goed werkende apps, gallerij ect...Een andere camera halen voor record video uit de market mocht dat een bezwaar zijn, de S4 camera voldoet in alles goed buiten video opname na. Smart functie doen het ook (nog) niet.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

DaViDoViTsCh schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:43:
Ik gebruik Tasker voor veel van dit soort zaken (en meer). Daar kun je echt belachelijk veel mee, dus als je het alleen maar wil voor 2G/3G switch is het misschien overkill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een overstap naar Omega V45 (Android 4.2) ben ik ineens zo'n 7gig aan intern geheugen kwijt. Hij geeft aan dat ik nog maar 3.84 available heb, terwijl die balk wel goed weergeeft hoe weinig overige bestanden er nu pas op staan.
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/j73pqu.gif
Bij het installeren heb ik vanuit CWM een factory reset gedaan, dus je zou toch denken dat er niks meer van een oude rom op zou moeten staan.

Weet iemand een oplossing voor dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- terminal emulator openen
- df [enter]
- output even hier zetten (kunnen we kieken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:43:
- terminal emulator openen
- df [enter]
- output even hier zetten (kunnen we kieken)
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/i59d1x.jpg

Bij deze. Hij zegt dus 7.60 used, terwijl ik 100% factory reset heb gedaan, en je kan zien hoe weinig bestanden er verder op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Als je overstapt van 4.1.2 of lager naar 4.2 of 4.2.2 dan is het verstandig om even je interne sd te formatteren (red wel je foto's). Ik heb een paar keer bestanden van buiten de /0 folder op en neer gekopieerd maar op een gegeven moment blijft er toch wat staan.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Btje schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:04:
Als je overstapt van 4.1.2 of lager naar 4.2 of 4.2.2 dan is het verstandig om even je interne sd te formatteren (red wel je foto's). Ik heb een paar keer bestanden van buiten de /0 folder op en neer gekopieerd maar op een gegeven moment blijft er toch wat staan.
Verlies je bij een gehele format trouwens root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:40:
Na een overstap naar Omega V45 (Android 4.2) ben ik ineens zo'n 7gig aan intern geheugen kwijt. Hij geeft aan dat ik nog maar 3.84 available heb, terwijl die balk wel goed weergeeft hoe weinig overige bestanden er nu pas op staan.

Weet iemand een oplossing voor dit?
Ik heb dit wel meer gelezen. Een oplossing die ik las was dat iemand TWRP als recovery had gebruikt en daarmee de interne kaart had geformatteerd (wel alles eerst backuppen naar externe kaart natuurlijk). Hij miste ook ruimte met CWM en hiermee ging het wel goed.

[ Voor 0% gewijzigd door Blindfold op 05-06-2013 22:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:55
RekZ schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:32:
[...]

Verlies je bij een gehele format trouwens root?
Nee.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:37:
[...]

Ik heb dit wel meer gelezen. Een oplossing die ik las was dat iemand TWRP als recovery had gebruikt en daarmee de interne kaart had geformatteerd (wel alles eerst backuppen naar externe kaart natuurlijk). Hij miste ook ruimte met CWM en hiermee ging het wel goed.
Ik heb nog niet eerder gebruik gemaakt van TWRP, maar zal er eens naar kijken. Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0berto
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:11

R0berto

ja

pfoe, gisteren maar eens de sprong gewaagd, en de CM10.1 nightly geinstalleerd (en vandaag alweer naar de nieuwste nightly), maar er zijn wel wat dingen waar ik tegenaan loop:
- het is jammer dat je in de contacts-app niet meer kan zien welke apps (skype, talk, whatsapp) allemaal gekoppeld zijn aan een contact
- ik kan in de contacts-app niet kiezen voor 'alleen contacten met telefoonnummer'
- voor mij is het een gemis dat ik de apps (in de app-list) niet handmatig kan ordenen. Ik wil niet alle apps die ik weinig, maar toch regelmatig, gebruik op mijn home-screen plaatsen, maar ik wil er ook niet steeds naar moeten zoeken. Het handmatige ordenen in de TW-app kwam mij prima uit.
- het niet rondgaan van de schermen is voor mij ook wel een gemis. Waarom kan ik niet gewoon door naar scherm 1 als ik scherm x voorbij ga? :P
- de camera-app heeft last van rare stretching issues. De foto's zijn wel goed, maar op het scherm wordt er een stuk afgeknipt, en vervolgens gestretched om beeldvullend te zijn. Duidelijk geen WYSIWYG :P
- de ruimte aan de boven- en onderkant van je homescreen (helemaal als je de google-balk niet weergeeft) is verspilde ruimte. Dat had best wat minder gemogen. (Daar kun je zo 2 rijen in kwijt)

Maar gelukkig krijg ik er een hoop voor terug:
- het voelt zo op het eerste oog wat sneller aan
- skype werkt een stuk beter (ik kan het nu aan laten staan zonder ernstige vertraging van de foon)
- lockscreen widgets
- zelf kiezen welke kleur led een app-melding heeft
- geen problemen met compatibility-mode en talkback (ivm een notification app)

Als er mensen zijn die oplossingen hebben voor (een van) mijn problemen, dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Laatst online: 21-09 23:10
R0berto schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:14:
pfoe, gisteren maar eens de sprong gewaagd, en de CM10.1 nightly geinstalleerd (en vandaag alweer naar de nieuwste nightly), maar er zijn wel wat dingen waar ik tegenaan loop:
- het is jammer dat je in de contacts-app niet meer kan zien welke apps (skype, talk, whatsapp) allemaal gekoppeld zijn aan een contact
- ik kan in de contacts-app niet kiezen voor 'alleen contacten met telefoonnummer'
- voor mij is het een gemis dat ik de apps (in de app-list) niet handmatig kan ordenen. Ik wil niet alle apps die ik weinig, maar toch regelmatig, gebruik op mijn home-screen plaatsen, maar ik wil er ook niet steeds naar moeten zoeken. Het handmatige ordenen in de TW-app kwam mij prima uit.
- het niet rondgaan van de schermen is voor mij ook wel een gemis. Waarom kan ik niet gewoon door naar scherm 1 als ik scherm x voorbij ga? :P
- de camera-app heeft last van rare stretching issues. De foto's zijn wel goed, maar op het scherm wordt er een stuk afgeknipt, en vervolgens gestretched om beeldvullend te zijn. Duidelijk geen WYSIWYG :P
- de ruimte aan de boven- en onderkant van je homescreen (helemaal als je de google-balk niet weergeeft) is verspilde ruimte. Dat had best wat minder gemogen. (Daar kun je zo 2 rijen in kwijt)

- skype werkt een stuk beter (ik kan het nu aan laten staan zonder ernstige vertraging van de foon)
- lockscreen widgets

Als er mensen zijn die oplossingen hebben voor (een van) mijn problemen, dan hoor ik het graag :)
De meeste 'problemen' die je beschrijft zijn launcher gerelateerd. (alles met betrekking tot het homescherm en de app drawer) Je zou eens een andere kunnen proberen zoals next launcher 3D, Go launcher ex, apex launcher, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:36

BiLo

PSN: toiletcleaner

DaViDoViTsCh schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 21:42:
Gelukt! mobile odin geinstalleerd en revolution HD 31 erop gezet, maar ik kreeg hebreeuwse meuk erop ofzo tussen mn apps...
wanamlite er maar weer op gezet, maar wil sentinelrom proberen... nog nergens iemand gezien met ervaringen, zag dat het zipje om te flashen maar net over de 200mb groot is...
Ik ook! Wat een butt rom zeg, standaard wordt er al 700mb aan geheugen weggesnoept, en voor mijn gevoel word er meer rotzooi mee geleverd dan met de standaard rom!

Ik ga weer terug naar Foxhound 2.4!

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:46
R0berto schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:14:

- lockscreen widgets

Ik miste vooral de ondersteuning van de mkv bestanden (samsung codec's). Ik kijk nog wel eens wat 720p series op mn mobiel en die draaien dan toch niet lekker dmb software videoredering. Daarnaast voelde ie wel sneller aan dan met samsungrom en miste ik eigenlijk vrij weinig. Maar ik blijf toch steeds terugvallen naar wanamlite for some reason... :)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ewivis schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:04:
[...]

Ik miste vooral de ondersteuning van de mkv bestanden (samsung codec's). Ik kijk nog wel eens wat 720p series op mn mobiel en die draaien dan toch niet lekker dmb software videoredering. Daarnaast voelde ie wel sneller aan dan met samsungrom en miste ik eigenlijk vrij weinig. Maar ik blijf toch steeds terugvallen naar wanamlite for some reason... :)
Volgens mij kan je Samsung 4.2.2. roms niet dual booten, dus ik houd het bij de officiele XXEMD2 met JKay tot 4.2.2. officieel uitkomt. Ik draai wel af en toe Siyah 1.9.1 zodat ik er een CM10.1 rom naast kan proberen, maar ik wil de officiele rom wel behouden. Als iemand weet met welke kernel je wel Samsung 4.1.2 en 4.2.2 roms kan dual booten houd ik me aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0berto

R0berto

ja

powermarcel10 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:00:
De meeste 'problemen' die je beschrijft zijn launcher gerelateerd. (alles met betrekking tot het homescherm en de app drawer) Je zou eens een andere kunnen proberen zoals next launcher 3D, Go launcher ex, apex launcher, etc..
Zit er niet veel performance-verlies in de launchers? En welke zou je me dan aanraden? (eentje welke de problemen dus niet heeft)
Ewivis schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:04:
Ik heb er geen last van moet ik eerlijk zeggen, ik gebruik BSPlayer FREE en ik kan daarmee prima 720p films over wifi kijken. 1080p is eik niet te doen, maar daar is de foon ook niet voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
R0berto schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:01:
[...]

Zit er niet veel performance-verlies in de launchers? En welke zou je me dan aanraden? (eentje welke de problemen dus niet heeft)
Nee absoluut niet. In sommige gevallen is er juist een prestatieWINST te behalen. In een default rom zit ook gewoon een 'launcher' geïntegreerd die de taken zoals homescreen layout e.d. op zich neemt. Met een 3th party launcher laat je dus gewoon een andere app deze taken doen.

Ik zelf gebruik Next launcher 3D. Ik heb er ongeveer 30 geprobeerd denk ik, en dit is echt absoluut de snelste, mooiste en uitgebreidste. Maar deze is niet gratis. Sterker nog, hij is best duur! Je zou de lite versie eens kunnen proberen.. Mocht je er niet voor willen betalen dan zou je Go launcher ex kunnen proberen. Deze is van dezelfde ontwikkelaar, en gratis.

[ Voor 21% gewijzigd door powermarcel10 op 07-06-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0berto

R0berto

ja

powermarcel10 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:11:
Nee absoluut niet. In sommige gevallen is er juist een prestatieWINST te behalen. In een default rom zit ook gewoon een 'launcher' geïntegreerd die de taken zoals homescreen layout e.d. op zich neemt. Met een 3th party launcher laat je dus gewoon een andere app deze taken doen.
Whehe, ik begrijp dat ook in de default rom een launcher (TouchWiz) zit, maar ik bedoelde juist ten opzichte van Trebuchet, de default launcher van CM10.1. :)

Ik zal eens gaan kijken naar de launchers die jij aangeeft, thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Next 3d is absoluut niet de snelste.

Daar moet je apex of nova voor hebben. Als je het aanzicht nog at wil veranderen kijk dan eens op:http://mycolorscreen.com/

Die gebruiken meestal apex of nova.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R0berto schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:48:
[...]

Whehe, ik begrijp dat ook in de default rom een launcher (TouchWiz) zit, maar ik bedoelde juist ten opzichte van Trebuchet, de default launcher van CM10.1. :)
Moet zeggen dat ik (ook) nooit wat met Trebuchet heb gehad en zet(te) meteen altijd Nova Launcher op CM 10.1. En ja, deze gaat er anders mee om dan de andere, de één houdt het goed in memory vast, de anders lagt als een gek, gewoon even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
R0berto schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:48:
[...]

Ik zal eens gaan kijken naar de launchers die jij aangeeft, thanks!!
Aaaaah, zover was je dus zelf gelukkig ook al! :p Trebucket werkt opzich prima en snel, alleen is qua mogelijkheden een beetje beperkt. Vandaar jou terechte kritiek. Next launcher 3D is echt super rap. Zeker als je kijkt hoe alles grafisch is vorm gegeven..

Mocht je niet willen betalen dan zijn dus Go launcher ex en apex launcher goede keuzes.. Maar er zijn er ontzettend veel! Zoek eens op 'launcher' in de Playstore, en kijk welke je bevalt. Ook zijn er op Google genoeg vergelijkingstests te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
  • Laatst online: 08:07
Hallo allemaal ik wil CM10.1 op men S3 maar ik zie het bos niet meer door de bomen:
1. ik lees in dit topic het backuppen van de EFS folder maar in alle stappenplannen zie ik hier niets van terug
2. ik lees hier om de huidige rom te rooten en dan te flashen terwijl op de CM site iets heel anders staat (http://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_i9300)
3. Hoe kan ik nadien men fotos, filmpjes en sms enz... terugzetten op men telefoon ? Want via kies zal dit niet meer lukken vrees ik

Thnx voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben echt niet content over de nieuwe layout van Androidworld maar goed - hier heb ik ooit een keer een handige Wiki gemaakt maar de Q&A en de hele layout is naar de &(&*)@#@)*&. Er is niet veel veranderd geloof ik - anders geef je maar een gil - eerst rooten en dan flashen: http://www.androidworld.n...talleren-op-de-i9300.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 09:37:
Ben echt niet content over de nieuwe layout van Androidworld maar goed - hier heb ik ooit een keer een handige Wiki gemaakt maar de Q&A en de hele layout is naar de &(&*)@#@)*&. Er is niet veel veranderd geloof ik - anders geef je maar een gil - eerst rooten en dan flashen: http://www.androidworld.n...talleren-op-de-i9300.html
Had ondertussen deze ook al gevonden http://www.skipsoft.net/?page_id=213
Deze zou ook de efs backuppen en een nandroid backup maken waarmee ik altijd 100% terug zou kunnen gaan.
Enig idee of ik dit ook kan gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
KloyenZ schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 09:57:
[...]

Had ondertussen deze ook al gevonden http://www.skipsoft.net/?page_id=213
Deze zou ook de efs backuppen en een nandroid backup maken waarmee ik altijd 100% terug zou kunnen gaan.
Enig idee of ik dit ook kan gebruiken ?
Heb je al een custom rom? (niet alles doorgespit hier) Kans bestaat dan dat er een folder op je kaart staat die efs_Backup noemt.
Anders download je dit http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1308546 , even via adb op je pc en je bent klaar. Save de file op de pc of als je een nas hebt maak daar een mapje aan met die efs data zodanig dat het niet op de interne sd staat van je telefoon.
Ik heb het zelf al meegemaakt dat mijn interne sd card geformat was door een custom rom, en als dan nog eens de efs corrupt is dan heb je een groter problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
Man man, de stap gewaagd en wat een verademing.
Wist niet dat de S3 zoveel sneller kon zijn met een andere rom. de CM10.1 is dus een aanraden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Moet zeggen dat de nieuwe versie van Android Revolution HD versie 27.0 toch wel weer erg lekker loopt hoor. Even complete wipe gedaan, geflashed, alles teruggezet en loopt als een zonnetje moet ik zeggen. Daarnaast Greenify aan het proberen nu. TW heb ik gewoon als launcher nog in gebruik, loopt erg soepel op deze versie. Batterijverbruik is wat mij betreft ook goed te noemen!

Voor mij blijft dit voorlopig de meest prettige ROM voor de S3 (heb er inmiddels aardig wat geprobeerd maar blijf altijd terugkomen op ARHD).

[ Voor 26% gewijzigd door Sleehond op 10-06-2013 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KloyenZ schreef op zondag 09 juni 2013 @ 09:44:
Man man, de stap gewaagd en wat een verademing.
Wist niet dat de S3 zoveel sneller kon zijn met een andere rom. de CM10.1 is dus een aanraden :-)
Top ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 02:33
ik heb nu Android Revolution HD V31 geïnstalleerd op mijn S3 maar hij komt niet verder dan het eerste samsung logo in de opstart procedure.

Ik kom van CM nightly af, en heb alles gewiped, en ext geformat enz...

weten jullie wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

DylanE schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 08:51:
[...]

Ik ook! Wat een butt rom zeg, standaard wordt er al 700mb aan geheugen weggesnoept, en voor mijn gevoel word er meer rotzooi mee geleverd dan met de standaard rom!

Ik ga weer terug naar Foxhound 2.4!
Welke is but?

Iemand trouwens ervaring met die Wanam 7.0 in combinatie met die syia kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DaViDoViTsCh schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:46:
[...]

Welke is but?

Iemand trouwens ervaring met die Wanam 7.0 in combinatie met die syia kernel?
Ik heb nu Wanam 7.0 en ik had Siyah, maar volgens mij heb ik tijdens het installeren aangegeven dat hij de wanam aangepaste kernel (Adam) moet gebruiken. Dat werkt prima, ik weet niet of de batterijduur of andere dingen beter zijn bij Siyah of Adam.
4.2.2 valt me erg mee. Een irritante bug uit TouchWiz heb ik nu niet meer. Mappen met snelkoppelingen sluiten nu nadat ik een programma uitgekozen heb. Bij 4.1.2 bleef die map open staan, zodat ik na het afsluiten van een programma met de back-knop nog een keer op die knop moest drukken om die map weer dicht te doen.
Zoals Wanam ook aangeeft in zijn TS, zitten er nu zoveel toggles onder handbereik dat hij zich niet kan voorstellen dat men meer toggles wil. Hij gaat JKay dus niet porten naar 4.2.2. Verder zit die Aroma installer erg duidelijk in elkaar. Je kan tijdens het flashen nog instellen welke opties je wel en niet wil. Ik heb heel eigenwijs geen Wipe gedaan, en ik hoefde alleen maar van Dropbox en Google Play Services de instellingen/data te verwijderen en opnieuw in te stellen. Verder loopt alles als een zonnetje.

Ik ben wel benieuwd of JKay zelf nog bezig gaat voor de S3. Hij heeft er op het moment even genoeg van, en gezien de steeds herhaalde vragen en eisen voor ports naar de nieuwste rom kan ik me dat goed voorstellen. Hij schijnt bezig te gaan voor 4.2.2 roms voor de S4, en die zijn misschien weer makkelijker te porten naar de S3 dan zijn huidige 4.1.2. framework.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu op 4.2.2(en wil daar op blijven) maar daar is nog geen kernel die Boeffla Sound ondersteunt voor beschikbaar.

Zijn er nog iets van andere equalizers available die goed werken? Het geluid is nu namelijk beduidend minder goed dan toen ik die 'eargasm' optie van Boeffla gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:50
Ik heb hiervoor een SGS2 gehad, en hierop waren veel meer roms te vinden dan op de S3 in mijn mening. Nu ben ik dus al verschillende malen geswitcht, Paranoid > PAC man all in 1 > MIUI en ben uiteindelijk beland bij de CM10.1 versie van Temasek. Deze draait vele malen vloeiender dan Paranoid en PACman. Alleen ik heb bij alle CM roms een battery drain die groter is dan het hoort. Zie hier de screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sMVPw3g.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/inPk21Z.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E3R0reN.png

Betterbatterystats:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9CuyNvZ.png

Deze drain is aardig onverklaarbaar, ik twijfel om er weer een Samsung rom op te zetten maar ik heb toch liever een CM based rom. Is er iemand die weet hoe ik deze drain op kan lossen?

Bij de SGS2 heb ik lang Chameleon rom gebruikt, deze was op Samsung gebasseerd maar had wel alle kenmerken van CM. Zijn er gelijke roms voor de S3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Toevallig veel wifi aan gehad?

Dat zorgt op mijn S3 met Temasek's Kang en een D-Link DIR-655 voor een vrij hoge drain, die ik met heel veel proberen nog steeds niet heb kunnen oplossen. :(

Daarnaast zie ik veel secril_fd wakelocks, wat een fast dormancy wakelock is die veroorzaakt wordt doordat je telefoon de dataverbinding gebruikt. Er zijn dus een paar apps die daar verantwoordelijk voor zijn. Wat staat er onder 'Alarms'?

[ Voor 41% gewijzigd door Ghost Dog op 12-06-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In hoeverre MOET je die kang van Temasek gebruiken? Heb je de ROM specifiek nodig? Anders kun je misschien ook eens kijken of je stock CM10.1 dezelfde drain hebt - mocht je iets specifieks nodig hebben kun je namelijk altijd nog zelf gaan cherrypicken (doe ik wel in ieder geval). De drain met Temasek was, van wat ik mij er nog van herinner, altijd al wat hoger namelijk (denk combi van kernel en bepaalde locks inderdaad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:51
Ghost Dog schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 18:34:
Toevallig veel wifi aan gehad?

Dat zorgt op mijn S3 met Temasek's Kang en een D-Link DIR-655 voor een vrij hoge drain, die ik met heel veel proberen nog steeds niet heb kunnen oplossen. :(
Zelf heb ik ook een tijd last gehad van buitengewone battery drain in combinatie met dezelfde router. Uiteindelijk opgelost door een nieuwe router te kopen (Asus RT-N66U). Het probleem is daarmee volledig verdwenen. Daarnaast een enorme speedboost gekregen want die Asus is veul sneller dan die D-Link.

[ Voor 7% gewijzigd door lexuzu op 12-06-2013 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Android Revolution HD versie 27.0 draait wel erg lekker hier moet ik zeggen.

Ook goede battery stats >> 38 uur, nu nog 5% over met 3 uur en 10 minuten screen on time.. heb volgens mij enkel 3G aan gehad deze periode, geen wifi. Verder geen syncs aanstaan en brightness over het algemeen op zo'n 25% gok ik. Wat mij betreft prima stats!
Pagina: 1 ... 29 ... 43 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.