pfoe, gisteren maar eens de sprong gewaagd, en de CM10.1 nightly geinstalleerd (en vandaag alweer naar de nieuwste nightly), maar er zijn wel wat dingen waar ik tegenaan loop:
- het is jammer dat je in de contacts-app niet meer kan zien welke apps (skype, talk, whatsapp) allemaal gekoppeld zijn aan een contact
- ik kan in de contacts-app niet kiezen voor 'alleen contacten met telefoonnummer'
- voor mij is het een gemis dat ik de apps (in de app-list) niet handmatig kan ordenen. Ik wil niet alle apps die ik weinig, maar toch regelmatig, gebruik op mijn home-screen plaatsen, maar ik wil er ook niet steeds naar moeten zoeken. Het handmatige ordenen in de TW-app kwam mij prima uit.
- het niet rondgaan van de schermen is voor mij ook wel een gemis. Waarom kan ik niet gewoon door naar scherm 1 als ik scherm x voorbij ga?

- de camera-app heeft last van rare stretching issues. De foto's zijn wel goed, maar op het scherm wordt er een stuk afgeknipt, en vervolgens gestretched om beeldvullend te zijn. Duidelijk geen WYSIWYG

- de ruimte aan de boven- en onderkant van je homescreen (helemaal als je de google-balk niet weergeeft) is verspilde ruimte. Dat had best wat minder gemogen. (Daar kun je zo 2 rijen in kwijt)
Maar gelukkig krijg ik er een hoop voor terug:
- het voelt zo op het eerste oog wat sneller aan
- skype werkt een stuk beter (ik kan het nu aan laten staan zonder ernstige vertraging van de foon)
- lockscreen widgets
- zelf kiezen welke kleur led een app-melding heeft
- geen problemen met compatibility-mode en talkback (ivm een notification app)
Als er mensen zijn die oplossingen hebben voor (een van) mijn problemen, dan hoor ik het graag