Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Ja, nu is het 100% gegarandeerd, want de eerste pogingen hadden niet zoveel met de S3 te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electron32
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09-2022
Jihaa!
Hij (SuperSU) staat erbij! * is blij *
Jouw bijgewerkte methode moest ik om een of andere vage reden twee keer doorlopen (niks anders gedaan). Na het downloaden vanuit Odin start de telefoon overigens vanzelf op. Dat is ook wel een 'marker' dat het goed is gegaan.
Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Met dat vol + en adb sloeg nergens op.. Alvast excuus als dat je s3 heeft gefkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electron32
Okay, nu heb ik een probleem.
Ik heb LBE Safe guard toestemming gegeven tot root.
Mijn telefoon blijft nu continu 'soort van' opnieuw opstarten. D.w.z. ik krijg na het opstarten, na 10 seconden ofzo het Samsung startscherm (blauwe logo dat je normaal ziet bij starten). Ik hoef geen pincode in te voeren, krijg daarna mijn gewone scherm, maar ik kan daar niets want dan gaat ie alweer opnieuw 'starten'. Het is geen full start, anders kreeg ik wel pincode-scherm.
Heb 'm al even helemaal uit- en aangezet en dat helpt niet.

Krijg nu na een tijdje wachten de recovery en dan de optie rebooten, dat heb ik maar gedaan.
Maar ook daarna gaat ie weer uit en weer aan...
Help!

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electron32
Zo, dat was schrikken.
Kon er supervlug toch nog bij om bij SuperSU de autorisatie voor LBE guard uit te zetten.
Nu is het weer okay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Wat is lbe safe guard eiegnlijk? Misschien kun je dat probleem googlen. Ik zit nu op mijn s3, dus heb daar geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electron32
Dat is een app die andere apps in de gaten houdt.
Je kan daarmee instellen of een app toegang krijgt tot je contacten, locatie etc. of juist niet.
Het gaat me natuurlijk om de 'of juist niet'-kant van het verhaal. :P

Ik heb hem op een android tablet staan en ook op mijn Samsung.
Maar kennelijk gaat er op de samsung die geroot is, iets niet goed.
Nu googlen inderdaad of het probleem op te lossen is OF dat er een leuk alternatief is voor deze app.

Juiste naam is: LBE privacy guard by the way (ik zei het verkeerd).

[ Voor 7% gewijzigd door electron32 op 13-04-2013 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Oke, ik lees net dat het niet compatible is met jellybean. Dat veroorzaakt de bootloops, dus snel verwijderen.

[ Voor 32% gewijzigd door Chris Smoove op 13-04-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electron32
Chris Smoove schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 21:40:
Oke, ik lees net dat het niet compatoble is met jellybean.
Ik lees ook al zoiets...
Google Play: LBE Privacy Guard
Maar goed, voor dit moet ik een topic gaan verhuizen. ;)

Haha, ik zie nu dat het vol staat met dit soort meldingen.
Maar ik heb in elk geval een rooted telefoon!

[ Voor 20% gewijzigd door electron32 op 13-04-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24
Hallo,

Mijn vriendin haar S3 begint toch te vervelen en traag te worden. Ik wil het toestel daarom gaan rooten.

Buildnummer = jz054k.i9300XXELLA

Ik wil de volgende tutorial gaan gebruiken
http://www.android.gs/roo...-jelly-bean-4-1-2-xxemb5/

Nu wordt daar aangeven dat het om de XXEMB5 versie gaat. Dit maakt niet zoveel uit toch? Het gaat om dezelfde android versie van Samsung.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Rooten betekent niet dat de snelheid plotseling wordt opgevoerd.

Als je het wilt rooten, neem dan mijn stappenplan.

I9300 root:

Alle samsung drivers gedownload? http://www.samsung.com/nl/support/usefulsoftware/KIES/JSP

-Download root zip + odin (zit er allebei in): http://api.viglink.com/ap...glnk_jsonp_13658721490942
(link staat onderaan)

-Sluit alles van kies af in taakbeheer, zodat het niet interfereert.

-Start odin 1.85
-Niet aan de checkbox komen aan de linkerkant
-Zet de md5 file in de PDA vak aan de rechterkant
-Schakel je S3 uit.
-Zet je S3 in download mode, door vol down, home en power tegelijk in te drukken.
-Druk volume up to continue
-Hang je S3 aan je pc
-Klik start
-Max 10 min wachten, than it's done

Als je je S3 reboot en je ziet bij je apps "SuperSU" staan, dan is ie geroot.

Je zou eventueel een rom kunnen installeren of gewoon een veel nieuwere firmware flashen. De XELLA die de nieuwste is in Nederland is best oud. Je kunt het flashen naar XEMC2, dat is momenteel de op één na nieuwste firmware. Er zijn daar veel snelheidfixes.

[ Voor 13% gewijzigd door Chris Smoove op 16-04-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24
Oh wacht vergeten te melden. Uiteraard wil ik er ook een custom rom op flashen :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TYPHOON-
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:10
Ik heb nu al enkele weken CM10.1 draaien.
Alles werkt goed en beter dan stock alleen krijg ik lightflow niet werkende.
Alles is in lightflow ingesteld maar ik krijg op geen enkele mogelijkheid de notificatie van Lightflow: geen LED, geen geluid, geen trilling...

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-09 20:56
-TYPHOON- schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 13:38:
Ik heb nu al enkele weken CM10.1 draaien.
Alles werkt goed en beter dan stock alleen krijg ik lightflow niet werkende.
Alles is in lightflow ingesteld maar ik krijg op geen enkele mogelijkheid de notificatie van Lightflow: geen LED, geen geluid, geen trilling...

Iemand enig idee?
Lightflow is in CM10.1 nergens voor nodig, hij wordt waarschijnlijk tegengehouden door de led-instellingen van CM zelf, wat eigenlijk op zich ook een lichte vorm van lightflow bevat. zit onder instellingen > system >trackball led kleuren of iets dergelijks, beetje rare benaming, maar daar kan je dus ook per app in stellen welk kleurtje die moet krijgen :) waarschijnlijk drukt die lightflow ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Laatst 1 dag Omega ROM 44.3 gedraaid (gebaseerd op de gelekte stock 4.2.1 update van Samsung). Draaide CM10.1 maar wilde weer eens wat anders.

Nandroid backup gemaakt, OR 44.3 erop, spul ingesteld. Pluspunt was dat de camera weer alle functies had (shame on you, Samsung) maar minpunt was dat de telefoon merkbaar trager was. Ook na een aantal reboots en een nachtje uitrusten op m'n nachtkastje.

Volgende dag om 16:00 was m'n accu leeg :') Op de terugweg in de auto aan de lader, Nandroid backup teruggezet en godzijdank weer een snelle, stabiele telefoon. Wat een gedrocht dat Omega ROM :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TYPHOON-
Nilsepils schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 15:35:
[...]

Lightflow is in CM10.1 nergens voor nodig, hij wordt waarschijnlijk tegengehouden door de led-instellingen van CM zelf, wat eigenlijk op zich ook een lichte vorm van lightflow bevat. zit onder instellingen > system >trackball led kleuren of iets dergelijks, beetje rare benaming, maar daar kan je dus ook per app in stellen welk kleurtje die moet krijgen :) waarschijnlijk drukt die lightflow ook weg.
Wauw, de naam is inderdaad moeilijk gekozen want ik ben het nooit tegengekomen.
Nu heb ik inderdaad lightflow niet meer nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:31

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Het heet trackball omdat de Nexus One een trackball (waar de Desire een optische trackball had vergelijkbaar met Blackberry's) had met een status-LED daarin. Blijkbaar is dat blijven hangen bij CM. ;)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-09 20:56
Nee, ik snap natuurlijk ook wel dat dat van de Nexus One en Desire af komt, maar in de Engelse vertaling is het wel goed te vinden, de Nederlandse vertaling is gewoon nog niet meegekomen. Maar het is niet echt iets waar je naar op zoek bent ofzo... Dat het verder te verklaren is is dan allemaal leuk en aardig, maar ik kon het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, van mijn kant uit ook weer eens een update. Build nog elke dag mijn CM10.1 roms maar het werd/wordt mij even te 'saai' en ben gaan kijken naar wat anders. Hééŕlijk zeg dat MIUI v5. Denk dat ik hier wel even een tijdje op zal bljven, echt alles werkt super goed vooralsnog. Batterij is op BUDLI2 superzuinig (zit nu op 74% na 17 uur op de accu met een beetje internetten, muziek en whatsapp waar ik met CM10.1 op 30/40 zit). Normaal gesproken kijk ik ook altijd nog even naar SlimBeans maar zelfs dat ga ik nu NIET proberen. Ik = blij >:).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 21:27:
Zo, van mijn kant uit ook weer eens een update. Build nog elke dag mijn CM10.1 roms maar het werd/wordt mij even te 'saai' en ben gaan kijken naar wat anders. Hééŕlijk zeg dat MIUI v5. Denk dat ik hier wel even een tijdje op zal bljven, echt alles werkt super goed vooralsnog. Batterij is op BUDLI2 superzuinig (zit nu op 74% na 17 uur op de accu met een beetje internetten, muziek en whatsapp waar ik met CM10.1 op 30/40 zit). Normaal gesproken kijk ik ook altijd nog even naar SlimBeans maar zelfs dat ga ik nu NIET proberen. Ik = blij >:).
Klinkt goed. 'Vroeger' gebruikte ik MIUI met veel plezier op de HTC Desire. Wat is de max screen on time die je haalt op 1 volle accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarvesh50
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 15:25
Beste tweakers,

Ik heb gisteravond mijn S3 van de trap af laten vallen.
Nu gaat mijn scherm helemaal niet meer aan geluid doet het nog wel aan en uit doen gaat ook gewoon goed ik kan de s3 ook gewoon aansluiten op de pc en dan bij mijn files komen. Ik zit nu met het probleem dat ik mijn telefoon een aantal keer geflashed hebt en mijn telefoon geroot is. Dus dat betekent geen recht op garantie geloof ik. Ik zou via odin de stockrom kunnen flashen en dan zo de telefoon kunnen unrooten alleen blijf ik dan zitten met mijn flashcounter ik heb geen idee hoe ik mijn flashcounter reset zonder een werkende scherm iemand tips? En wellicht een idee hoeveel een gebroken scherm me gaat kost ook al heb ik garantie erop?

edit: btw scherm is dus niet gebroken er zit wel een aantal krassen op maar mijn sscherm gaat dus niet aan.
Zonder scherm kan ik ook geen triangleaway gebruiken ofwel?

Groet,
Sarvesh

[ Voor 3% gewijzigd door Sarvesh50 op 22-04-2013 01:53 . Reden: info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 14:01
Repaircenter kan vast ook niks zien ;) En beginnen je s3 waarschijnlijk gewoon te maken. Wel even unrooten inderdaad.

[ Voor 14% gewijzigd door jwakie op 22-04-2013 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarvesh50
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 15:25
jwakie schreef op maandag 22 april 2013 @ 01:54:
Repaircenter kan vast ook niks zien ;) En beginnen je s3 waarschijnlijk gewoon te maken. Wel even unrooten inderdaad.
Zal het echt zo simpel zijn?

Edit: Ik heb net geflashd met odin ik hoopte nog dat het mijn scherm kon fixen dan moet ik maar morgen ff naar een repair center.

[ Voor 20% gewijzigd door Sarvesh50 op 22-04-2013 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TYPHOON-
Nog een klein vraagje ivm de LED controle.
Is het mogelijk om een bepaalde tijdsetting daar aan toe te voegen zodat vanaf een bepaald uur geen LED meldingen worden gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Ik draai als ik ga slapen mijn telefoon altijd om :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Onder cm10.1 (themasek builds in iedergeval)

*instellingen
*geluid
*stille uren

Daar kan je ook de 'meldingsled' uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:02
Iemand ervaring met grisza monster beam rom? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2155550

Ik draai nu 2 al dagen wel redelijk stabiel op de laatste pacman rom, welke mij wel goed bevalt alleen batterij vreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 19:12

Typhone

Who Dares Wins

Goedenavond,

Zojuist CM9.0.1 op mijn Galaxy S3 gezet.
Nu krijg ik echter geen werkende WiFi connectie meer.
Alleen als ik HEEL dicht bij de router ga staan werkt alles (for some reason) maar in elk ander geval connect hij niet meer.

3G krijg ik wel aan de praat.
Volgende "oplossingen" al geprobeerd maar die bieden geen soelaas:

http://forum.cyanogenmod.org/topic/60161-wifi-issues/
http://forum.xda-develope...p?p=32408374#post32408374

Iemand nog een idee? Heb alles al opnieuw geflashed maar dat mag niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zet je er niet gewoon eerst CM10.1 op eigenlijk - of is dit een bewuste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:09:
Waarom zet je er niet gewoon eerst CM10.1 op eigenlijk - of is dit een bewuste keuze?
Was eigenlijk een bewuste keuze omdat dit de laatste stabiele versie was.
Weet ik in elk geval zeker dat het niet aan mij ligt.Kan het vanavond wel even testen overigens.
Maar vind het zo vreemd dat ik HEEL dicht bij de router wel connectie heb en verder er vanaf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een laatste stabiele ROM is niet helemaal waar - de M1 stables en nightlies werken ook gewoon goed (als dagelijkse ROM) dus zou je niet blindstaren op 'stable'. WiFi problemen zijn veelal een issue met de kernel - zou toch aan willen raden om te upgraden ;).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2013 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 08:46:
Een laatste stabiele ROM is niet helemaal waar - de M1 stables en nightlies werken ook gewoon goed (als dagelijkse ROM) dus zou je niet blindstaren op 'stable'. WiFi problemen zijn veelal een issue met de kernel - zou toch aan willen raden om te upgraden ;).
Dan ga ik even kijken of iemand een kabeltje bijheeft dan ga ik die eens testen.
Laten we hopen dat die het wel doet.

Anders moet ik me gaan verdiepen in soortgelijke ROMS' wat ik nog niet gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03
Typhone schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 08:48:
[...]

Dan ga ik even kijken of iemand een kabeltje bijheeft dan ga ik die eens testen.
Laten we hopen dat die het wel doet.

Anders moet ik me gaan verdiepen in soortgelijke ROMS' wat ik nog niet gedaan heb.
In de afgelopen jaar vele rommetjes gedraaid van CM9/10.1/AOSP(K) kom tenslotte weer op Samsung base rom terecht. Door het niet vrij geven van source codes blijft 4.2.2 behelpen en is er altijd wel wat. ;)

Maar idd veel lezen maakt het éen en ander wel duidelijk ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Collega kwam zojuist aan met Ultimarom V12.0
Die staat er nu op, en die is erg praktisch. Verder werkt alles naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:19
Hoi allemaal. Dit is mijn eerste post op tweakers. Voormalig iPhone gebruiker (ik dus) is overgestapt naar een Galaxy s3. En ik ben eigenlijk redelijk tevreden. Tot nu toe geen vreemde dingen meegemaakt en alles loopt soepel. Maar het kan altijd beter. Zo hoor ik geluiden dat Stock Android toch wel het beste is en houd ik wel van die schone look.
Ik heb een T-mobile branded telefoon en ook wil ik van bepaalde apps af.

- Wat krijg ik er voor terug als ik mijn telefoon ga rooten en stock Android er op zet.
- En natuurlijk, wat verlies ik?
- En kan ik dit doen op mijn Mac?

[ Voor 3% gewijzigd door 4acesNL op 23-04-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
Sarvesh50 schreef op maandag 22 april 2013 @ 01:33:
Beste tweakers,

Ik heb gisteravond mijn S3 van de trap af laten vallen.
Nu gaat mijn scherm helemaal niet meer aan geluid doet het nog wel aan en uit doen gaat ook gewoon goed ik kan de s3 ook gewoon aansluiten op de pc en dan bij mijn files komen. Ik zit nu met het probleem dat ik mijn telefoon een aantal keer geflashed hebt en mijn telefoon geroot is. Dus dat betekent geen recht op garantie geloof ik. Ik zou via odin de stockrom kunnen flashen en dan zo de telefoon kunnen unrooten alleen blijf ik dan zitten met mijn flashcounter ik heb geen idee hoe ik mijn flashcounter reset zonder een werkende scherm iemand tips? En wellicht een idee hoeveel een gebroken scherm me gaat kost ook al heb ik garantie erop?

edit: btw scherm is dus niet gebroken er zit wel een aantal krassen op maar mijn sscherm gaat dus niet aan.
Zonder scherm kan ik ook geen triangleaway gebruiken ofwel?

Groet,
Sarvesh
Gewoon wegbrengen geroot of niet maakt niks uit, je hebt ten allertijde garantie heb dit al meerdere malen meegemaakt met mn eigen tel....voordeel is wel je hebt weer een krasvrij scherm :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
4acesNL schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:33:
Hoi allemaal. Dit is mijn eerste post op tweakers. Voormalig iPhone gebruiker (ik dus) is overgestapt naar een Galaxy s3. En ik ben eigenlijk redelijk tevreden. Tot nu toe geen vreemde dingen meegemaakt en alles loopt soepel. Maar het kan altijd beter. Zo hoor ik geluiden dat Stock Android toch wel het beste is en houd ik wel van die schone look.

- Wat krijg ik er voor terug als ik mijn telefoon ga rooten en stock Android er op zet.
Als je stock wilt blijven zou ik hem lekker orgineel laten ;)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 23:25
4acesNL schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:33:

* Je hebt al stock android er op staan. Als je hem gaat rooten heb je dus admin rechten voor je mobiel. Dat is makkelijk als je onnodige apps wilt verwijderen bv. met (titanium backup, root uninstaller) je kan 'adfree' downloaden, zodat je zo goed als geen reclame meer hebt op je mobiel, erg lekker en scheelt data.
* Je verliest helemaal niks.
* Ja dit kan je doen vanaf je mac met deze link.

Er zijn ook genoeg costum roms die gewoon stock look hebben zoals deze

Voor de duidelijkheid, op een mac kan je volgens mij niet odin gebruiken, als je de recovery er op hebt gezet(wat je met die link doet) kan je gemakkelijk andere rom/kernel installeren, omdat je dat in je recovery kan doen(zijn gewoon zip files) Ik hou het hier wel bij voor als het onduidelijk gaat worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:19
Euh, op de Galaxy s3 zit toch touchwiz als skin. Stock Android is hoe google het bedoeld heeft. Althans zo heeft iedereen het er over in artikelen en video's ed. Of had ik het moeten formuleren dat ik de touchwiz skin er af wilde hebben?

Bedankt voor de links.

[ Voor 5% gewijzigd door 4acesNL op 24-04-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:05

Creesch

bla bla!

4acesNL schreef op woensdag 24 april 2013 @ 17:41:
Euh, op de Galaxy s3 zit toch touchwiz als skin. Stock Android is hoe google het bedoeld heeft. Althans zo heeft iedereen het er over in artikelen en video's ed. Of had ik het moeten formuleren dat ik de touchwiz skin er af wilde hebben?

Bedankt voor de links.
stock is zoals het standaard op de telefoon staat als hij net uit de winkel komt.

stock:
Noun
The goods or merchandise kept on the premises of a business or warehouse and available for sale or distribution.

Wat jij bedoelt is een aosp (Android Open Source Project) rom die gebasseerd is op de code van google.
Om gelijk je vraag te beantwoord, nee dit draait niet perse beter omdat niet altijd alle drivers van de hardware beschikbaar zijn en ontwikkelaars deze zelf moeten ontwikkelen met beperkte informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 11:14
Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 21:27:
Ik ben al een uurtje aan het zoeken maar kan deze niet vinden voor de S3. Heb je een link naar MIUI v5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

arene schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:22:
[...]

Ik ben al een uurtje aan het zoeken maar kan deze niet vinden voor de S3. Heb je een link naar MIUI v5?
[google=miui i9300] --> tweede link MIUI voor SGS III

Na daar een beetje rond te lezen ben ik er achter dat er blijkbaar twee MIUI-varianten zijn (beide niet-officieel)
Polimorph, met CM10 als basis
Aangepaste MIUI.us, met Samsung rom als basis, nog geen v5 volgens mij?

Als het goed is staat MIUI v5 op het punt van uitkomen voor de SGS III, dus de officiele versie zou binnenkort wel makkelijker te vinden moeten zijn.

edit: Officiele downloadlinkjes van de laatste versie van MIUI (3.4.19): MIUIAndroid en language pack (zodat je ook NL kan kiezen)

[ Voor 56% gewijzigd door gwystyl op 25-04-2013 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
De link naar root zip + odin doet het niet meer. Iemand nieuwe link?
Chris Smoove schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:33:
Rooten betekent niet dat de snelheid plotseling wordt opgevoerd.

Als je het wilt rooten, neem dan mijn stappenplan.

I9300 root:

Alle samsung drivers gedownload? http://www.samsung.com/nl/support/usefulsoftware/KIES/JSP

-Download root zip + odin (zit er allebei in): http://api.viglink.com/ap...glnk_jsonp_13658721490942
(link staat onderaan)

-Sluit alles van kies af in taakbeheer, zodat het niet interfereert.

-Start odin 1.85
-Niet aan de checkbox komen aan de linkerkant
-Zet de md5 file in de PDA vak aan de rechterkant
-Schakel je S3 uit.
-Zet je S3 in download mode, door vol down, home en power tegelijk in te drukken.
-Druk volume up to continue
-Hang je S3 aan je pc
-Klik start
-Max 10 min wachten, than it's done

Als je je S3 reboot en je ziet bij je apps "SuperSU" staan, dan is ie geroot.

Je zou eventueel een rom kunnen installeren of gewoon een veel nieuwere firmware flashen. De XELLA die de nieuwste is in Nederland is best oud. Je kunt het flashen naar XEMC2, dat is momenteel de op één na nieuwste firmware. Er zijn daar veel snelheidfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:09
Sleehond schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 12:30:
De link naar root zip + odin doet het niet meer. Iemand nieuwe link?

[...]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1957273

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:34
gwystyl schreef op donderdag 25 april 2013 @ 08:49:
[...]

[google=miui i9300] --> tweede link MIUI voor SGS III

Na daar een beetje rond te lezen ben ik er achter dat er blijkbaar twee MIUI-varianten zijn (beide niet-officieel)
Polimorph, met CM10 als basis
Aangepaste MIUI.us, met Samsung rom als basis, nog geen v5 volgens mij?

Als het goed is staat MIUI v5 op het punt van uitkomen voor de SGS III, dus de officiele versie zou binnenkort wel makkelijker te vinden moeten zijn.

edit: Officiele downloadlinkjes van de laatste versie van MIUI (3.4.19): MIUIAndroid en language pack (zodat je ook NL kan kiezen)
Ik heb op mijn Nexus One bijna altijd Miui roms gebruikt maar ik twijfel nu om mijn S3 ook weer te voorzien van Miui, ziet er erg gelikt uit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 21:01
Ik draai miuiandroid met siyah kernel.

Draait lekker en dat miui is gewoon erg mooi ik heb het donkere theme met blauw als basis kleur en yaku icons.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Zit in de huidige Miui V5 kernel al de sudden death fix of is het verstandiger om een 3rd party kernel te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Dat is een goede de basis is 4.1 dus mmmmm. ik zou het risico niet lopen en siyah erop zetten. Kun je ook nog wat spelen met UV en OC.

Ik heb hem op -75 mv staan en de max freq naar 1.5 ook de Touch freq heb ik verhoogd naar 1000Mhz

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Miki schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 21:19:
Zit in de huidige Miui V5 kernel al de sudden death fix of is het verstandiger om een 3rd party kernel te kiezen?
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik draai sinds dag 1 Omega en ben wel toe aan iets anders. Maar las op een miui forum dat men bij de vorige versie nog last had van de sudden death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
RekZ schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:24:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik draai sinds dag 1 Omega en ben wel toe aan iets anders. Maar las op een miui forum dat men bij de vorige versie nog last had van de sudden death
Avondje aan het zoeken geweest maar van wat ik kan vinden is V5 momenteel nog 4.1.1. based dus niet aan te raden op je S3 en zeker niet als je een insane chip hebt. Uiteraard kun je sudden death problemen voorkomen door je miui rom te voorzien van een 3rd party kernel zoals die van Syriah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Dat zeg ik :-) geen risico nemen
Miki schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 00:48:
[...]

Avondje aan het zoeken geweest maar van wat ik kan vinden is V5 momenteel nog 4.1.1. based dus niet aan te raden op je S3 en zeker niet als je een insane chip hebt. Uiteraard kun je sudden death problemen voorkomen door je miui rom te voorzien van een 3rd party kernel zoals die van Syriah.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:11
Twee dagen geleden wat gespeeld met MIUI V5. De eerste indruk is natuurlijk prachtig; al die felle kleuren en iets totaal anders dan de Android wat je gewend bent. Toch werken een aantal dingen niet lekker: micro-lags in de standaard browser en instellingen menu, hot reboot als je een screenshot maakt en een aantal andere kleine ergernissen, zoals na een reboot onthoudt hij Swiftkey niet en krijg je de standaard Samsung keyboard.

Dus dan maar terug naar MC2 met Jkay en het werkt gewoon heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen last van die 'ergernissen' hier moet ik zeggen. Heb het nu een week probleemloos draaien. Tricky, want wel zónder die SDF, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 17:18

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Ben benieuwd of dit nog een beetje ok is vandaag de dag...
Heb die S3 nu 11 maanden. Accu houdt het ongeveer 20 uur uit met scherm aan 6 uur. 3% batterij resterend.
Ik draai WanamLite met Juice Defender Ultimate...

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
DaViDoViTsCh schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:23:
Ben benieuwd of dit nog een beetje ok is vandaag de dag...
Heb die S3 nu 11 maanden. Accu houdt het ongeveer 20 uur uit met scherm aan 6 uur. 3% batterij resterend.
Ik draai WanamLite met Juice Defender Ultimate...
6 uur screen on time??? Ik denk dat er niet veel mensen zijn die dit halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Heb ik al zo vaak gehaald, zonder die batterijoptimalisatie troep. Geloof dat ze zelfs batterij slurpen..

[ Voor 60% gewijzigd door Chris Smoove op 01-05-2013 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Chris Smoove schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:51:
Heb ik al zo vaak gehaald, zonder die batterijoptimalisatie troep. Geloof dat ze zelfs batterij slurpen..
Het zal allicht wat nodig hebben, maar het weegt niet op tegen alles wat ik kan instellen. Tot nu toe met 3 uur scherm aan, iets van 2d6h gehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris Smoove schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:51:
Geloof dat ze zelfs batterij slurpen..
Klopt. Vind het ook onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Betere ideeën dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Geen overbodige rotzooi installeren, BetterBatteryStats gebruiken om te zien waarom je telefoon steeds "wakker" wordt.

Tot nu toe hebben all battery saving appjes 1 groot nadeel: ze maken van je smartphone een dumbphone. Achtergrondsync wordt b.v. uitgezet, je kriujgt geen notificaties meer van nieuwe mail/meldingen/whatsapp, etc. Daar heb ik zo'n telefoon niet voor en zolang ik 1 dag doorkom vind ik het prima.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk er nu ook aan om te rooten en CM erop te zetten. Waar ik echter schrik voor heb is als er een defect is aan mijn telefoon. Ik begreep dat ik met Odin mijn stock touchwiz firmware terug kan flashen en dan met Triangle Away de counter kan resetten en daarna terug kan unrooten. Zo zou er geen enkel spoor zijn van mijn custom ROM of root oid.
Dit klinkt allemaal zeer goed, maar bij Triangle away lees ik dat ze warnen voor een brick en dat een Jag aangeraden is. Klopt dit of is het risico zodanig klein dat ik er niet op moet letten?

Verder, als ik CM10.1 erop wil zetten, moet ik dan iets doen met Kernel of is die standaard goed genoeg? Ik wil geen sudden death oid door custom rom / kernel ofzo.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Je hoeft niet bang te zijn triangle away te gebruiken, dit is typisch een geval van henzelf indekken. Als je de batterij eruit haalt of het verkeerd gebruikt (met verkeerde kernel of als triangle away de verkeerde telefoon detecteert) dan gaat het mis en ze willen dan niet verantwoordelijk gehouden worden.
Dit betekent, zoals met alles als je gaat tweaken ;), dat wanneer je weet waar je mee bezig bent en goed leest wat je moet doen en vooral wat je niet moet doen er niets aan de hand is.

Triangle Away moet je overigens gebruiken voordat je de gehele stock rom terug zet, volledige stock rom werkt triangle away niet mee. Je moet dan eerst altijd de stock rom flashen, daarna rooten, dan Triangle Away gebruiken en voordat Triangle Away wil rebooten de batterij eruit halen, dan in download mode stock rom flashen en hij is helemaal klaar voor garantie afhandeling.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp heb ik nog steeds garantie na rooten en flashen, als ik er maar weer de stock fw op zet en met triangle away de flash counter reset? Zorgen deze 2 handelingen ervoor dat er geen enkel spoor van de root achterblijft op mijn GS3. Dit is het enige punt waardoor ik twijfel om te rooten of flashen. Ik wil onder geen beding mijn garantie kwijtraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ja, dat klopt, aan te raden is nog wel je telefoon na het triangle away en stock flashen gebeuren volledig te wipen.
Hoe dan ook, mogen ze je de garantie niet ontzeggen omdat het geroot is, maar om die discussie te voorkomen volstaat het voorgaande verhaal. Kunnen ze er niets van terug zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens -> nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak ;)

En Mutn10 -> stock kernel van CyanogenMod is vooralsnog goed om mee te beginnen. Mocht er een noodzaak - of wil - zijn om dit alsnog te veranderen naar een 'custom' kernel dan kun je dit altijd nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Best ok denk ik zo!
Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/4454/25290090.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iets ivm sudden death en cyanogenmod. Heeft CM 10.1 die sudden death fix? Want stel dat ik sudden death heb, dan is er geen sprake van garantie doordat ik niet heb kunnen unrooten/traingle away toepassen... Of hoe kom ik te weten of cm die fix heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:12

dbzfan

Nee.

Welke rom? Niet slecht! Kan nog beter want je ziet dat ie veel wakker is als je scherm uit staat..

Bij mij hielp het door veel apps toe te voegen aan de app "Greenify". Heb zelfs maps toegevoegd (eerst ff user app van maken) en ik merk dat als mijn scherm uitstaat de telefoon ook echt "slaapt" nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Hierbij de bevestiging dat je Miui zonder een 3rd party kernel niet moet installeren ;)
http://miuiandroid.com/co...3-4-12.20209/#post-163850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar heeft CM10,1 vanaf een bepaalde nightly de fix ingebouwd. Kan er dit iemand bevestigen?
En is CF Auto Root een goede root methode voor beginners? Op XDA staat er dat het eigenlijk bedoeld is om met stock samsung firmwares te werken, maar ik wil graag naar CM.

Ik weet dat ik voor rooten en flashen enkele stappen moet doorlopen: (grosso modo) rooten, full wipe, recovery cwm, flashen vanaf SD. Maar in welke volgorde moet dit? Guides voor de zaken opzich als rooten en flashen heb ik van xda, maar een overzichtelijke guide die alles wat samenvat zou handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

dbzfan schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:45:
[...]

Welke rom? Niet slecht! Kan nog beter want je ziet dat ie veel wakker is als je scherm uit staat..

Bij mij hielp het door veel apps toe te voegen aan de app "Greenify". Heb zelfs maps toegevoegd (eerst ff user app van maken) en ik merk dat als mijn scherm uitstaat de telefoon ook echt "slaapt" nu.
WanamLite met JuiceDefender Ultimate geïnstalleerd...
Nou, ik kan dus maar niet vinden wat mijn foon wakker houdt... Better Batty Stats geïnstalleerd, maar geen idee waar ik naar moet kijken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:02:
Blijkbaar heeft CM10,1 vanaf een bepaalde nightly de fix ingebouwd. Kan er dit iemand bevestigen?
En is CF Auto Root een goede root methode voor beginners? Op XDA staat er dat het eigenlijk bedoeld is om met stock samsung firmwares te werken, maar ik wil graag naar CM.

Ik weet dat ik voor rooten en flashen enkele stappen moet doorlopen: (grosso modo) rooten, full wipe, recovery cwm, flashen vanaf SD. Maar in welke volgorde moet dit? Guides voor de zaken opzich als rooten en flashen heb ik van xda, maar een overzichtelijke guide die alles wat samenvat zou handig zijn.
http://review.cyanogenmod.org/#/c/29932/ ;)

En om CM te installeren: http://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_i9300

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 08-05-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik CF autoroot toepassen en dan CM flashen of moet ik iets doen met CWM recovery (en kan iemand een link geven die uitlegt wat CWM nu eigenlijk doet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:38:
Kan ik CF autoroot toepassen en dan CM flashen of moet ik iets doen met CWM recovery (en kan iemand een link geven die uitlegt wat CWM nu eigenlijk doet?)
Ik zou deze wiki page nog eens goed doornemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de pagina doorgenomen, maar begrijp enkele zaken niet...
Ik heb mijn S3 geroot met CF-autoroot (eitje) op de stock rom. Had ik een factory reset moeten doen eerst?
Nu heb ik CWM Rom manager gedownload en de CWM geflashed. Kan ik nu gewoon CM op mijn sd gooien en via recovery installeren of moet ik eerst factory reset doen?
Ik weet wel dat ik na de flash van CM een reset moet doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 17:14:
Ik heb de pagina doorgenomen, maar begrijp enkele zaken niet...
Ik heb mijn S3 geroot met CF-autoroot (eitje) op de stock rom. Had ik een factory reset moeten doen eerst?
Nu heb ik CWM Rom manager gedownload en de CWM geflashed. Kan ik nu gewoon CM op mijn sd gooien en via recovery installeren of moet ik eerst factory reset doen?
Ik weet wel dat ik na de flash van CM een reset moet doen.
Je kan nu gewoon CM flashen, na de flash is het verstandig een reset te doen, dit omdat CM apps en cache anders aanspreekt dan de stock ROM en dit problemen kan geven. Na de reset worden alle apps geïnstalleerd zoals ze zouden moeten en geven dan dus geen problemen meer, ook sommige settings kunnen soms niet veranderd worden zonder reset NA de flash.

Geef je hier je bevindingen weer als het je gelukt is? Heb zelf alleen geroot en CWM geflashed, dit omdat ik de TV-Out functie niet wil verliezen en de telefoon op zich prima werkt. Heb erg veel met mijn SGS1 geflashed, maar merkte bij de niet Samsung ROM gebaseerde ROMs dat het één en ander toch niet naar behoren werkte.

Enige reden voor mij om te flashen is om de contacts en SMS lag te verhelpen, niet super storend, maar als het toch niet hoeft ;)
Hoewel ik het toestel als erg prettig ervaar, snap ik niet waarom Samsung dergelijke problemen niet gewoon eerder aanpakt.... Ze zijn ervan op de hoogte, custom ROMs hebben dit al opgelost alleen Samsung al tijden niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel de g apps aan het downloaden. Ik gebruik echter wel Goomanager met TWRP recovery omdat die de Sudden Death Fix heeft. (althans dat denk ik toch?, op xda staat dat TWRP 2.3.3.1 de fix heeft, dus de 2.5.0.0 zal die ook hebben denk ik?)
Verder, in filmpjes zie ik iedereen cache wipe, dalvik wipe en factory reset doen VOOR ze flashen en achteraf niet meer. Hoe doe ik het het best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Tja, om er zeker van te zijn kan je het beiden doen natuurlijk, het schijnt met framework e.d. te maken, maar dan zou je dus je telefoon ook niet mogen opstarten na deze wipes en moet je direct flashen omdat anders dergelijke dingen weer opnieuw aangemaakt worden.

Cache en Dalvik cache wipen voor het flashen heeft sowieso zin, deze worden aangemaakt zodra apps e.d. opgestart worden. Als je de telefoon boot na cache en Dalvik cache wipen dan worden er voor sommige dingen (welke standaard met je stock ROM booten) weer aangemaakt, deze schijnen vaak geen problemen met zich mee te nemen.

Check anders deze post even.

[ Voor 7% gewijzigd door Koldur op 08-05-2013 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 18:44:
Momenteel de g apps aan het downloaden. Ik gebruik echter wel Goomanager met TWRP recovery omdat die de Sudden Death Fix heeft. (althans dat denk ik toch?, op xda staat dat TWRP 2.3.3.1 de fix heeft, dus de 2.5.0.0 zal die ook hebben denk ik?)
Verder, in filmpjes zie ik iedereen cache wipe, dalvik wipe en factory reset doen VOOR ze flashen en achteraf niet meer. Hoe doe ik het het best?
Nagenoeg iedere nieuwe recovery programma heeft de Sudden Death fix dit is namelijk gefixed op kernelniveau zoals ik al eerder aangaf in 1 van mijn links. Als je het zeker wilt weten houdt het dan bij ClockworkMod Recovery. De G apps kun je ook gewoon handmatig flashen daar heb je echt geen manager voor nodig.

Wat betreft wipen e.d. is mijn voorkeur:
  1. Factory reset
  2. Dalvik wipe
  3. Cache wipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
DaViDoViTsCh schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:08:
[...]

WanamLite met JuiceDefender Ultimate geïnstalleerd...
Nou, ik kan dus maar niet vinden wat mijn foon wakker houdt... Better Batty Stats geïnstalleerd, maar geen idee waar ik naar moet kijken haha
Zorgt dat JuiceDefenderUltimate er nou voor dat ie bijvoorbeeld maar om het kwartier even 3g gebruikt om berichten etc te checken? Of komt op de ultimate setting wel direct berichten door via whatsapp/mail/etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me gelukt. Ik heb TWRP (Goomanager) gebruikt omdat eerdere versies van die de fix al bevatten terwijl er over Cwm niets gezegd werd. Het zat namelijk in de 2.3.3.1 dus zit het volgens mij sowieso in de 2.5.0.0 die ik nu heb.
Ik heb nu wel 2 probleempjes. Een eerste is dat filmpjes kijken in browser zelf (chrome) of in de gallery app (met stock browser) enorm hard laggen. Dit vind ik zeer irritant.
Ook heb ik een vraagje in verband met dat wapen. Na die 3 wipes voor het flashen en nog eens erna, heb ik nog steeds al mijn foto's en dergelijke die op het telefoongeheugen stonden?

En kan iemand mij bevestigen dat ik (nagenoeg) 100% beschermd ben tege' sudde' death. Klopt mijn redenering sat de fix sowieso in latere varianten zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 23:47:
Het is me gelukt. Ik heb TWRP (Goomanager) gebruikt omdat eerdere versies van die de fix al bevatten terwijl er over Cwm niets gezegd werd. Het zat namelijk in de 2.3.3.1 dus zit het volgens mij sowieso in de 2.5.0.0 die ik nu heb.
Ik heb nu wel 2 probleempjes. Een eerste is dat filmpjes kijken in browser zelf (chrome) of in de gallery app (met stock browser) enorm hard laggen. Dit vind ik zeer irritant.
Ook heb ik een vraagje in verband met dat wapen. Na die 3 wipes voor het flashen en nog eens erna, heb ik nog steeds al mijn foto's en dergelijke die op het telefoongeheugen stonden?

En kan iemand mij bevestigen dat ik (nagenoeg) 100% beschermd ben tege' sudde' death. Klopt mijn redenering sat de fix sowieso in latere varianten zit?
Er zijn je genoeg antwoorden en richtingen aangedragen dat je deze vragen zelf kunt beantwoorden of vinden. Als je geen idee hebt wat je aan het doen bent dan moet je je ook afvragen of het wel verstandig is dat je je S3 aan het flashen bent :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 23:47:

Voor een compleet clean S3 moet je een full wipe doen dus ook je interne SD leggen. Kan met een wipe script.
Let op!! Wel een flashrom op je externe, anders gaat het niet goed komen.. ;)

TWRP is een prima recovery en sudden death fix zit um in combinatie met een kernel. Lags in videoplay ligt eraan, welke rom, kernel en tweaks blabla..
Alle themed, tweaked, customized Samsung roms, daar ben ik wel intussen klaar mee. Zitten absoluut prima roms tussen maar overloaded met TE veel toeters en bellen.
Wil je een no-nonsence rom met JKay dan:

V7.1 XXEMD2 Light Force ROM SLIM [393MB]

Draai het nu een aantal dagen met perseus alpha 36 kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb enkel de laatste CM nightly en G apps dus geen andere mods. Maar ik gebruik nu VLC als standaard player en ik heb geen last meer.
Ik heb via TWRP alles gebackupped. Kan ik daar mijn contacten uithalen of is dit onmogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

RekZ schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 21:35:
Zorgt dat JuiceDefenderUltimate er nou voor dat ie bijvoorbeeld maar om het kwartier even 3g gebruikt om berichten etc te checken? Of komt op de ultimate setting wel direct berichten door via whatsapp/mail/etc?
Je kan het zo allemaal instellen idd...
Alleen die direct berichten van whatsapp weet ik eerlijk gezegd niet, want ik heb het zo ingesteld dat ie pas verbinding maakt met mn wifi/mobiele gegevens als ik 'm uit z'n standby haal...
Heb onlangs mn foon gereset en alles er nieuw op, waaronder JDU, voorheen werd ie ook niet wakker tussendoor, maar ik weet niet wat er mis is gegaan in de instellingen. Ik zou makkelijk 3 dgn moeten kunnen redden met 4 uur 'scherm aan tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
DaViDoViTsCh schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 11:45:
[...]

Je kan het zo allemaal instellen idd...
Alleen die direct berichten van whatsapp weet ik eerlijk gezegd niet, want ik heb het zo ingesteld dat ie pas verbinding maakt met mn wifi/mobiele gegevens als ik 'm uit z'n standby haal...
Heb onlangs mn foon gereset en alles er nieuw op, waaronder JDU, voorheen werd ie ook niet wakker tussendoor, maar ik weet niet wat er mis is gegaan in de instellingen. Ik zou makkelijk 3 dgn moeten kunnen redden met 4 uur 'scherm aan tijd...
Ah, ik snap het, maar vind je dat niet vreselijk irritant dan dat je geen berichten binnen krijgt wanneer je het schem niet aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Nop, als het belangrijk is bellen/sms'en ze wel en alle berichten (Whatsapp, MessageMe, Viber, Skype, email) check ik wanneer ik wil. Voor mij ideaal, want anders blijf je om de 5min kijken op je foon en knippert dat lampje de hele tijd voor niks. We hebben ooit in een tijd geleefd dat we dit niet zo uitgebreid hadden, ik vind het wel goed zo en het is gunstig voor m'n accuduur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-05 07:23
Wellicht had ik dit ergens kunnen vinden op dit topic, maar ik heb een Hongaars toestel (S3). Kan ik al CyanogenMod 10.1 installeren? Ik zie op de website van CyanogenMod alleen Amerikaanse versies niet de internationale editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
Nee klopt hoopte alleen op een stable release, maar die is er blijkbaar nog niet voor de internationale editie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 18:48
Ik heb al een jaar mijn Samsung S3. Ben er tevreden mee hoor. Maar toch zie ik het Custom Rom topic vaak genoeg voorbij komen. Ik ben er niet in thuis.

Kan iemand mij eens kort en bondig vertellen waarom ik zou moeten overstappen op een Custom rom? Geeft dit mij veel voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Voor mij de enige redenen om een custom rom te draaien is zodat ik fatsoenlijk adfree kan draaien, extra instellingen met Juicedefender heb, een gekraakte versie van Candy Crush kan draaien en dat die {geoptimaliseerde) roms (meestal) ook een stuk accuduur vriendelijker zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:27
Mooi dat CM even ter sprake komt. Ik draai nu al tijden Omega. Naar alle tevredenheid trouwens.
Maar je wilt wel eens wat nieuws.. Nu is mijn vraag: Hoe is CM tegenwoordig voor de S3? En paar maanden geleden werd er nog geklaagd over problemen met drivers die niet werden vrijgegeven, de camera die het eigenlijk niet deed etc...
Is CM tegenwoordig een volwaardige"daily driver" waarbij alles gewoon werkt? Geen echte bugs meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai toevallig sinds gisteren de nightly (20130507) en alles werkt naar behoren en erg smooth. Ook zijn sommige features echt handig.
Hier en daar mis ik wel een feature van touchwiz zoals smartshop, maar daar heb jij geen last van.
Als de officiële 4.2 er is ga ik waarschijnlijk wel terug daar naartoe om de features te bekijken en dan beslis ik of ik er bij blijf of er gewoon weer cm opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:31

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Mijn S3 draait al maanden Temasek's CM10(.1) Kang, en zeker de laatste tijd werkt het eigenlijk vlekkeloos.
Afgezien van de FM radio (waar ik toch nooit naar luister) en video-out die dankzij de aso's bij Samsung nooit gaan werken, en een camera die FC't als je bij de eerste foto touch to focus gebruikt i.c.m. flits, werkt het allemaal heel soepel.
Het energieverbruik is zelfs uitstekend te noemen: ik heb nu, na 21,5 uur met ruim een uur het scherm aan nog 55% acculading over. :)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

DaViDoViTsCh schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:09:
Voor mij de enige redenen om een custom rom te draaien is zodat ik fatsoenlijk adfree kan draaien, extra instellingen met Juicedefender heb, een gekraakte versie van Candy Crush kan draaien en dat die {geoptimaliseerde) roms (meestal) ook een stuk accuduur vriendelijker zijn :)
Dat kan ook allemaal door enkel te rooten.

Blijft alleen je laatste argument over. Waar ik het trouwens wel mee eens ben ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Metalium-220 op 10-05-2013 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Als ik em niet geroot had, kon ik ook geen CPU snelheden instellen bij Juicedefender. Beste argument voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
DaViDoViTsCh schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 09:27:
Als ik em niet geroot had, kon ik ook geen CPU snelheden instellen bij Juicedefender. Beste argument voor mij!
CPU controle kan ook in een kernel. Ben niet kapot van de source gebruikers apps als juicedefender. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
Dus de accuduur van de laatste nightly release CM 10.1 voor de S3 international edition is minstens net zo goed als met de orginele android software met samsung laag?
Pagina: 1 ... 28 ... 43 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.