Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:13
Ik heb paranoid android 3.1 geïnstalleerd. Probleem is dat hij mijn interne 64 gb sd kaart niet meer wordt herkend. Ik heb hem in de pc geformatteerd als exfat en ook ntfs, maar het probleem blijft. Als ik hem in het toestel formatteer dan reboot hij en blijft het probleem bestaan. Het is overigens een samsung kaart.

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
drernie schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 23:48:
Ik heb paranoid android 3.1 geïnstalleerd. Probleem is dat hij mijn interne 64 gb sd kaart niet meer wordt herkend. Ik heb hem in de pc geformatteerd als exfat en ook ntfs, maar het probleem blijft. Als ik hem in het toestel formatteer dan reboot hij en blijft het probleem bestaan. Het is overigens een samsung kaart.
Als ik zo vrij mag zijn: volgens mij is hier vrij veel over bekend. Ik heb geen 64 gb. kaart, maar zie de hele tijd dit soort berichten voorbij komen. Wat heb je zelf gedaan om dit op te lossen?
Volgens mij werkt het altijd wel met een FAT32-geformatteerd kaartje. Dat schijn je dan weer niet met je telefoon te kunnen doen. Probeer dit eens: XDA draadje.

[ Voor 16% gewijzigd door BvDorp op 22-03-2013 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
bedankt voor jouw link. Ik ga het proberen. Ik wist dat er problemen waren met een 64 gb, maar kon geen probleem vinden. Bovendien begreep ik niet waarom ik geen probleem had bij de stockrom.

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creesch schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:29:
Ik heb even gezocht maar kan het zo niet terugvinden. Een tijd terug zijn een stel ontwikkelaars van team hacksung gestopt met de ontwikkeling van cyanogenmod voor de s3. Dit omdat zonder code van samsung het lastig tot onmogelijk was om bepaalde elementen aan de praat te krijgen. (onder andere de camera en hw acceleration related stuff).

Daarna heeft samsung wel het één en ander uitgebracht aan kernel code, heeft dit nog invloed gehad op de ontwikkeling van cyanogenmod voor de s3 of is de situatie eigenlijk gewoon hetzelfde zoals deze enkele maanden geleden was?
Nee, en nee.

En development is niet gestopt, er wordt wel verder gesleuteld, echter gaat Codeworkx in
de toekomst GEEN Samsung devices meer kopen en ik neig dat gevoel te gaan delen ;).

Binnenkort een Xiaomi M2 kopen, kijken wat dat is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
BvDorp schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:38:
[...]

Als ik zo vrij mag zijn: volgens mij is hier vrij veel over bekend. Ik heb geen 64 gb. kaart, maar zie de hele tijd dit soort berichten voorbij komen. Wat heb je zelf gedaan om dit op te lossen?
Volgens mij werkt het altijd wel met een FAT32-geformatteerd kaartje. Dat schijn je dan weer niet met je telefoon te kunnen doen. Probeer dit eens: XDA draadje.
Het lukt mij niet om de sd kaart te formatteren met easeus of minitool, maar heb hem wel kunnen partitioneren in fat32. Zodra ik op de telefoon naar de opslagruimte ga bij de instellingen dan crashed de instellingen.
Als er met andere roms geen probleem is met exfat dan installeer ik die, vindt het dan wel jammer want paranoid android vind ik tot nu toe één van de beste.

heb deze tool geprobeerd; Google Play: Paragon exFAT, NTFS & HFS+

Hij zegt dat de kaart gemount is, maar ik zie hem niet terug in de file manager.

[ Voor 16% gewijzigd door drernie op 23-03-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn S3 gaan rooten. Kan iemand bevestigen dat ik het beste kan gaan voor de CF Auto root, die hier te vinden is? Heb verder geen ervaring met rooten.

Want naast de CF Auto root die is gebracht door de user 'chainfire' op XDA-developers, zie ik ook nog root-mogelijkheden van andere users.

Verder run ik mijn toestel op versie 4.1.2 , kan iemand bevestigen dat het mogelijk is deze ook te rooten?

Kan verder elk toestel geroot worden, zoals een simlockvrije, maar ook een van vodafone bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 21:42:
Ik wil mijn S3 gaan rooten. Kan iemand bevestigen dat ik het beste kan gaan voor de CF Auto root, die hier te vinden is? Heb verder geen ervaring met rooten.

Want naast de CF Auto root die is gebracht door de user 'chainfire' op XDA-developers, zie ik ook nog root-mogelijkheden van andere users.

Verder run ik mijn toestel op versie 4.1.2 , kan iemand bevestigen dat het mogelijk is deze ook te rooten?

Kan verder elk toestel geroot worden, zoals een simlockvrije, maar ook een van vodafone bijvoorbeeld?
Met cf-auto-root mag dat geen probleem zijn.30 seconden en je bent klaar

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
omega rom geïnstalleerd en de sd kaart werkt weer, blijf voorlopig maar bij deze rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 14:01
Ik heb een dock met audio out gekocht voor aan mijn versterker. Als ik mijn s3 dock, dan laadt hij op maar het muziek gaat nog steeds via de speaker van de telefoon. Weet iemand hoe ik audio output kan instellen bij de Supernexus build 2 rom?

Bij een TW rom kan je audio output regelen bij instellingen -> accessoires. Daarom ben ik nu terug bij omega. Ik mis supernexus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reyals schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 23:20:
[...]

Met cf-auto-root mag dat geen probleem zijn.30 seconden en je bent klaar
Als ik het goed heb begrepen, is het mogelijk om na het rooten met de CF-auto-root, weer terug te gaan naar de oorspronkelijke situatie. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat kan doen en of ik hiervoor ergens een backup van moet maken?

Gaan trouwens bestanden verloren tijdens het gebruik van de CF-auto-root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:05

Creesch

bla bla!

Ok en nu wat meer achtergrond informatie? Zou ik op zich wel erg prettig vinden :P Dat de development niet gestopt was had ik inderdaad begrepen (en viel ook op te maken uit mijn vraag). Wat ik me echter afvraag is wat de status nu is. Ik kan ergens iets terug vinden over dat er wel wat fixes zijn gedaan maar geheel niks over de camera bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 00:42:
[...]

Als ik het goed heb begrepen, is het mogelijk om na het rooten met de CF-auto-root, weer terug te gaan naar de oorspronkelijke situatie. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat kan doen en of ik hiervoor ergens een backup van moet maken?

Gaan trouwens bestanden verloren tijdens het gebruik van de CF-auto-root?
Volgens mij zijn er twee manieren om terug te gaan naar de oorspronkelijke situatie: vanuit de app SuperSU kiezen voor 'full unroot', of een stock rom flashen

Er gaan geen bestanden verlorgen tijdens het flashen van CF-auto-root, je plaatst alleen het programma 'su' en nog wat commando's op de goede plek zodat je root access krijgt. Als je precies wil weten wat waarheen gaat, zoek dan in de zip van CF-auto-root naar het updatescript, daar staat het in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Na verschillende ROMs geprobeerd te hebben, mis ik toch steeds wat Samsung Apps.

Daarom terug gaan zoeken naar Touchwiz-based ROMs.

Waar de gelekte 4.2.1-ROM van Samsung nogal wat fouten had (agenda blijft crashen en geen SMS (toch nog handig (zelfs in deze tijd ;-)), vond ik de Android Revolution 30.4, die dezelfde 4.2.1 Samsung ROM installeert..

SMS werkt dan wel en voor de Agenda kan Google Calendar uitkomst bieden.. (S-Planner blijft crashen (uitzetten dus)..

Verder is dit een stabiele ROM met goede batterij/prestatie-verhouding (makkelijk door drukke dagen en beste Quadrant-scores tot nu met een ROM op dit toestel).. aanrader dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het belangrijk om voor het rooten met de CF-auto-root, iets te back-uppen? Ik las namelijk wat over de EFS folder, daar zijn apps voor die je NA het rooten kan gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:18
Jammer, het lijkt erop dat de maker van Rootbox ook (voorlopig) stopt. Ik was er in combinatie met Yank vrij tevreden over, alleen de batterij kan echt minder. Nu opzoek naar een nieuwe 4.2.x rom, maar het lijkt erop dat er niet zoveel keus meer is. Iemand ervaring met ParanoidAndroid?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.S.X
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-03-2024
Had mijn S3 enige tijd geleden al voorzien van Root en CWM, vandaag maar eens besloten om er een custom ROM op te zetten. Mijn oog was gevallen op PARANOIDANDROID 3.1, deze staat er nu een half uurtje op. Draait allemaal lekker soepel en vlot, nog niets te klagen. Even alles terugzetten en gaan kijken hoe deze bevalt.

Is er nog een ROM die ik zeker moet gaan proberen aanstaande weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:01

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 18:33:
[...]

Nee, en nee.

En development is niet gestopt, er wordt wel verder gesleuteld, echter gaat Codeworkx in
de toekomst GEEN Samsung devices meer kopen en ik neig dat gevoel te gaan delen ;).

Binnenkort een Xiaomi M2 kopen, kijken wat dat is :).
Idem hier. Voorlopig gaat mijn S3 nog wel mee maar zoals het er nu naar uitziet word de volgende telefoon zeker geen Samsung. Ik ben dat geklooi van ze en de loze beloftes om broncodes vrij te geven flink zat.

Overigens voor de liefhebber: Yank555.lu-CM10.1-JB-kernel-v1.5e3 kernel

Was hem toch in de dropbox aan het zetten :)
D.S.X schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 21:46:
Had mijn S3 enige tijd geleden al voorzien van Root en CWM, vandaag maar eens besloten om er een custom ROM op te zetten. Mijn oog was gevallen op PARANOIDANDROID 3.1, deze staat er nu een half uurtje op. Draait allemaal lekker soepel en vlot, nog niets te klagen. Even alles terugzetten en gaan kijken hoe deze bevalt.

Is er nog een ROM die ik zeker moet gaan proberen aanstaande weken?
Persoonlijk groot fan van Slimroms, lekker licht en snel. Zeker met de kernel die ik net plaats :)

[ Voor 27% gewijzigd door sapphire op 30-03-2013 18:57 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ik wil van Rootbox af, omdat hij niet meer geupdate wordt, de laatste nightlys niet goed werken en ik niet probleemloos de laatste stable kan draaien. Maar ik heb een groot probleem. Ik heb ooit een exchange account gehad, die vereiste dat encryptie werd toegepast. Dan kan je dus data niet meer mounten in cwm. Dat was nooit een probleem, want als ik wilde wisselen naar een andere rom dan verwijderde ik de exchange accout en dan kon ik hem weer decrypten. Dat laatste lukt niet, het blijft grijs. Ik kan dus geen andere roms flashen, ook niet met Odin, en de huidige rom werkt niet lekker. Factory reset kan ook niet. Nou heb ik gelezen dat het ook met VPN te maken kan hebben, maar die heb ik niet ingesteld. Ook het wissen van referenties in de beveiligingsinstellingen helpt niet. Iemand enig idee hoe ik hier uit kom?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:27
Vooral liefhebbers: er is weer een nieuwe Siyah kernel uit!
Versie 1.9 is gister gereleased, en werkt ook met de laatste 4.1.2 versies voor de S3
Moet zeggen dat ik hem toch weer fijner en beter vind lopen als die van Yank555.
Heb voorheen ook altijd Siyah gebruik, en ben nu toch maar weer terug :)

Info: http://www.gokhanmoral.com/

[ Voor 29% gewijzigd door Crusher77 op 01-04-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Crusher77 schreef op maandag 01 april 2013 @ 21:40:
Vooral liefhebbers: er is weer een nieuwe Siyah kernel uit!
Versie 1.9 is gister gereleased, en werkt ook met de laatste 4.1.2 versies voor de S3
Moet zeggen dat ik hem toch weer fijner en beter vind lopen als die van Yank555.
Heb voorheen ook altijd Siyah gebruik, en ben nu toch maar weer terug :)

Info: http://www.gokhanmoral.com/
Beter! Hij heeft zo te zien ook de nieuwe MALI drivers zodat CM10.1 ook werkt. Eens kijken of ik daarmee kan dual booten met een stock firmware.

edit: dual boot tussen CM10.1 en stock XXEMB5 werkt _/-\o_ . Kan ik mooi de stock rom als standaard houden en een second rom gebruiken om te klooien...

[ Voor 11% gewijzigd door gwystyl op 02-04-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:12

dbzfan

Nee.

Heb de app greenify geïnstalleerd en maps en Facebook daarin toegevoegd.. Batterijduur is super nu! Zit al over de 3 dagen met 2.5 uur scherm aan..

Afbeeldingslocatie: http://www.imgur.com/lAxi0Rl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
ph4ge schreef op maandag 01 april 2013 @ 21:25:
Ik wil van Rootbox af, omdat hij niet meer geupdate wordt, de laatste nightlys niet goed werken en ik niet probleemloos de laatste stable kan draaien. Maar ik heb een groot probleem. Ik heb ooit een exchange account gehad, die vereiste dat encryptie werd toegepast. Dan kan je dus data niet meer mounten in cwm. Dat was nooit een probleem, want als ik wilde wisselen naar een andere rom dan verwijderde ik de exchange accout en dan kon ik hem weer decrypten. Dat laatste lukt niet, het blijft grijs. Ik kan dus geen andere roms flashen, ook niet met Odin, en de huidige rom werkt niet lekker. Factory reset kan ook niet. Nou heb ik gelezen dat het ook met VPN te maken kan hebben, maar die heb ik niet ingesteld. Ook het wissen van referenties in de beveiligingsinstellingen helpt niet. Iemand enig idee hoe ik hier uit kom?
For future reference: Uiteindelijk lukte het met de nieuwste Odin wel om een stock firmware te flashen. Bij het booten bleek echter dat het wachtwoord er nog steeds op zat en ik hem helemaal niet meer kon unlocken. Slaagde er toen wel in om via recovery een factory reset te doen, en toen kon ik eindelijk weer normaal booten. Wel alles helemaal weg, maar dat is ook weer niet zo'n ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Better safe than sorry, vandaar de vraag:

Ik wil toegang tot bepaalde folders op mijn S3. Het gaat om de map .ngmoco, die op dit moment niet zichtbaar is op mijn systeem (aan de PC gehangen).

Stel ik root mijn S3, is dan deze map zichtbaar als ik hem aan de PC hang en door mijn telefoon browse?

De vervolgstappen die ik zou nemen is ODIN downloaden en CF-Root-SGS3-vX.X.zip uitpakken en koppelen.

Blijven al mijn huidige apps en instellingen gehandhaafd? En bereik ik hierdoor mijn doel?

Edit:
Zou iemand met een geroote S3 dat voor mij kunnen controleren?
Gewoon helemaal in de root van het systeem een map die .NGMOCO heet? Dit is een map die bij de Nexus standaard beschikbaar is, ik wil bestanden in deze map graag kunnen aanpassen. Heet deze map sowieso wel hetzelfde op de Samsung!?

[ Voor 23% gewijzigd door BlakHawk op 02-04-2013 12:24 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03
dfrenner schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:01:
Better safe than sorry, vandaar de vraag:

Ik wil toegang tot bepaalde folders op mijn S3. Het gaat om de map .ngmoco, die op dit moment niet zichtbaar is op mijn systeem (aan de PC gehangen).

Stel ik root mijn S3, is dan deze map zichtbaar als ik hem aan de PC hang en door mijn telefoon browse?

De vervolgstappen die ik zou nemen is ODIN downloaden en CF-Root-SGS3-vX.X.zip uitpakken en koppelen.

Blijven al mijn huidige apps en instellingen gehandhaafd? En bereik ik hierdoor mijn doel?

Edit:
Zou iemand met een geroote S3 dat voor mij kunnen controleren?
Gewoon helemaal in de root van het systeem een map die .NGMOCO heet? Dit is een map die bij de Nexus standaard beschikbaar is, ik wil bestanden in deze map graag kunnen aanpassen. Heet deze map sowieso wel hetzelfde op de Samsung!?
Rooten met neem RootExplorer app zo krijg je toegang tot alles. Vanaf je PC is niet alles zichtbaar. Of de map hetzelfde heet durf ik niet te zeggen. Rooten met Odin is idd een fluitje van een cent ;)

Edit: System search as we speak" het ziet er naar uit dan samsung deze benaming map NIET hanterd.
Waar ben je op zoek naar? welke aanpassing?

[ Voor 6% gewijzigd door silitek op 02-04-2013 12:36 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
silitek schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:33:
Rooten met neem RootExplorer app zo krijg je toegang tot alles. Vanaf je PC is niet alles zichtbaar. Of de map hetzelfde heet durf ik niet te zeggen. Rooten met Odin is idd een fluitje van een cent ;)
Maar nu noem je twee opties toch?
- Rooten met rootexplorer app
- Rooten met Odin

Waarom de ene of de andere.
Edit: System search as we speak" het ziet er naar uit dan samsung deze benaming map NIET hanterd.
Waar ben je op zoek naar? welke aanpassing?
Hahaha, dit is best flauw, maar mijn zwager is met een bepaalde game op zijn iphone al meer dan een jaar bezig... Nu wil ik bij mij dus bepaalde zaken sneller laten gaan ;)

Dit laat zien wat ik wil:
YouTube: Pocket Planes Android Cheat/Hack, Super fast, Super far, No cost to fly, edit your planes.

Maar als de naam anders is, wordt dat misschien nog wel een uitdaging...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
dfrenner schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:01:
[...]

Maar nu noem je twee opties toch?
- Rooten met rootexplorer app
- Rooten met Odin

Waarom de ene of de andere.

[...]

Hahaha, dit is best flauw, maar mijn zwager is met een bepaalde game op zijn iphone al meer dan een jaar bezig... Nu wil ik bij mij dus bepaalde zaken sneller laten gaan ;)

Dit laat zien wat ik wil:
YouTube: Pocket Planes Android Cheat/Hack, Super fast, Super far, No cost to fly, edit your planes.

Maar als de naam anders is, wordt dat misschien nog wel een uitdaging...
Rooten uiteraard met Odin en system toegang met Root Explorer app.. ;)
Stond idd niet duidelijk. Nu begrijp ik je opzet :+ ..

Games Script aanpassen, uiteraard op S3 wel mogelijk.
Even goed zoeken&surfen. Kan je daar verder niet mee helpen.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 17:18

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Pfoe, door de bomen zie ik het bos niet eens meer nu.
Draai nu een tijdje JOmega v32 - XXDLJ5
Android 4.1.1
Kernel 3.0.31-411425 SE.infra@SEP-97 #1
SMP PREEMPT Fri Oct 26 19:39:45 KST 2012
maar ben er op uitgekeken.
Regelmatig gereset om em sneller te maken, maar ik vind het niks meer...
Ik heb het idee dat er meer potentie in die foon zit wat betreft software, maar het hoeft allemaal niet zo uitgebreid van mij.
Ik wil em eigenlijk zo clean mogelijk met alleen de standaard extra's als de rekenmachine,G-mail, en agenda. De rest die ik er op wil zetten, zet ik er zelf wel op met APK's die ik download. Maar dingen zoals Talk, video hub, ZArchiver of Samsungaccount gebruik ik toch nooit.
Iemand tips voor een Nederlandstalige ROM?

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
DaViDoViTsCh schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:49:
Pfoe, door de bomen zie ik het bos niet eens meer nu.
Draai nu een tijdje JOmega v32 - XXDLJ5
Android 4.1.1
Kernel 3.0.31-411425 SE.infra@SEP-97 #1
SMP PREEMPT Fri Oct 26 19:39:45 KST 2012
maar ben er op uitgekeken.
Regelmatig gereset om em sneller te maken, maar ik vind het niks meer...
Ik heb het idee dat er meer potentie in die foon zit wat betreft software, maar het hoeft allemaal niet zo uitgebreid van mij.
Ik wil em eigenlijk zo clean mogelijk met alleen de standaard extra's als de rekenmachine,G-mail, en agenda. De rest die ik er op wil zetten, zet ik er zelf wel op met APK's die ik download. Maar dingen zoals Talk, video hub, ZArchiver of Samsungaccount gebruik ik toch nooit.
Iemand tips voor een Nederlandstalige ROM?
WanamLite MC2 V6.4

Niet te veel toetsers en bellen..gewoon een goed rommetje. ;)

Edit: Of Edgarf rom XperiaZe

[ Voor 1% gewijzigd door silitek op 05-04-2013 16:23 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 17:18

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Ik ga die WanamLite MC2 V6.4 eens proberen. Bedankt!
Had die Revolution HD al gedownload om te proberen, die trok me ook wel aan... Maar ik vind t ook belangrijk dat ie wel meer dan een dag meegaat, dus gewoon ff testen. Ik sync alles toch handmatig en ik heb alleen de meldingen van SMS en whatsapp.

Edit:
Vraag me wel af hoe dat werkt met Aroma...

[ Voor 8% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 05-04-2013 16:31 ]

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

silitek schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:22:
[...]

WanamLite MC2 V6.4

Niet te veel toetsers en bellen..gewoon een goed rommetje. ;)

Edit: Of Edgarf rom XperiaZe
Heb heel lang Wanam gebruikt en er is niets mis mee, maar ben de laatste tijd toch bij Omega (4.1.2 versies) gebleven aangezien er een aantal 4.2 applicaties daar al standaard opstaan (vooral de popup browser is erg handig) en omdat je veel van de bloatware bij installatie van de ROM al kan weglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:15
Iemand die Omega 44.3 draait en weet hoe je van die irritante multiple lockscreens af kan komen?
Nu scroll ik de helft van de tijd naar een ander lockscreen wanneer ik wil unlocken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:11
Ik kan nu oprecht zeggen dat ik 100% tevreden ben. _/-\o_

- Stock Samsung odexed firmware XXEMC2
- PhilZ Touch recovery
- Bloatware verwijderen met ROM Cleaner v3.0 AROMA. Ik heb de standaard script aangepast (alle apps met een "#" ervoor, worden niet verwijdert), omdat ik aantal dingen zoals FM-radio en Samsung Calander widget wilde behouden.
- SiyahKernel v1.9.1
- Jkay Deluxe 14.93.1 framework
- Vertemus Domination theme 1.7.1 voor de complete AOSP look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
Heren, hoe doen jullie het met alle reeds geinstalleerde apps en instellingen na iedere keer een ROM flash ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bomberman71 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 15:23:
Heren, hoe doen jullie het met alle reeds geinstalleerde apps en instellingen na iedere keer een ROM flash ?
Ik heb in Titanium backup een aantal programma's die ik niet wil gelabeld als 'bloat'. De naam van het pakket is vaak hetzelfde na een romflash, dus kan ik die vrij makkelijk bevriezen of verwijderen.
Van zelf geïnstalleerde programma's zet ik de data + app terug, en verder heel selectief een paar instellingen van system apps (BT en Wi-Fi koppelingen bijvoorbeeld). Zo blijven er nog wel wat dingen over om in te stellen, maar over het algemeen ben ik binnen een half uur weer up and running.
Ik heb wel gemerkt dat sommige programma's niet goed reageren op het terugzetten van instellingen, zoals bijvoorbeeld Facebook (contactsynchronisatie) en Touchdown (sommige mailinstellingen en ook contactsynchronisatie)

@baba: ik zit op bijna dezelfde setup maar dan met XXEMB5; merk je nog veel verschil tussen die en EMC2?

[ Voor 5% gewijzigd door gwystyl op 06-04-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
@Gwystyl, bedankt voor je snelle antwoord en de tip !

Ga snel de S3 rooten want ik wordt gestoord van het regelmatige ge-reboot, niet fijn als je denkt dat je gebelt kan worden terwijl hij zit te wachten op je simcard PIN code na een niet vrijwillige reboot.

Heb destijds mijn HTC HD2 altijd geroot en met custom ROMS gewerkt maar nu neem ik die stap met de S3.
Vind de downtime altijd vervelend voordat alles altijd weer up&running is dus vandaar mijn vraag !

Eerst maar ff rooten, dan die backup uitvoeren en vervolgens eens kijken naar een fatsoenlijke ROM.
Moet zeggen dat ik weinig te wensen heb, de Standaard touchwiz ROM doet eigenlijk alles wel wat ik wil. Battery life kan wel beter maar dat is iets wat nooit genoeg is.

Nogmaals bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
gwystyl schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 15:48:
[...]

ik zit op bijna dezelfde setup maar dan met XXEMB5; merk je nog veel verschil tussen die en EMC2?
EMC2= iets sneller voor de rest weinig verschil. ;)

Edit:
Siyah 1.9.1 kernel en Edgarfs rom is momenteel wel het neusje van de zalm voor de, (welke rom zal ik eens nemen zoekers)

:)

[ Voor 34% gewijzigd door silitek op 06-04-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Nou het rooten was geen succes ... Kreeg een 'no PIT partition' error en dus een Fail.
Gelukkig verder geen problemen en de S3 doet het verder nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Bomberman71 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 19:45:
Nou het rooten was geen succes ... Kreeg een 'no PIT partition' error en dus een Fail.
Rooten is wel erg simpel :+ ...welke stappen heb je doorlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

silitek schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:28:
[...]

EMC2= iets sneller voor de rest weinig verschil. ;)
Dank, dat scheelt me weer een tijdje flashen en opnieuw instellen :). Ik denk dat ik maar bij de huidige setup blijf tot 4.2 uitkomt of JKay met nieuwe features komt die niet meer ondersteund worden voor XXEMB5
Bomberman71 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 19:45:
De makkelijkste manier om te rooten is volgens mij CF-autoroot invullen in Odin bij PDA; verder niks aanvinken en op start meppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
gwystyl schreef op zondag 07 april 2013 @ 10:44:
[...]

Dank, dat scheelt me weer een tijdje flashen en opnieuw instellen :). Ik denk dat ik maar bij de huidige setup blijf tot 4.2 uitkomt of JKay met nieuwe features komt die niet meer ondersteund worden voor XXEMB5

[...]

.
Misschien niet onverstandig..wereldverschillen zit er momenteel niet in JKay is zowaar idd een must.
Ik ga wel mee met de flash-gekte :9 Gewoon omdat het een eitje is en met alle instellingen Titanium terug binnen 5 minuten. Wacht nog op PureHD 4.0 met Xperia/S4 theme, items kijken wat dat is..

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:12

dbzfan

Nee.

silitek schreef op zondag 07 april 2013 @ 11:27:
[...]

Misschien niet onverstandig..wereldverschillen zit er momenteel niet in JKay is zowaar idd een must.
Ik ga wel mee met de flash-gekte :9 Gewoon omdat het een eitje is en met alle instellingen Titanium terug binnen 5 minuten. Wacht nog op PureHD 4.0 met Xperia/S4 theme, items kijken wat dat is..

;)
Zit al 8 maanden op omega.. maar dat PureHD ziet er mooi uit, ook maar eens uitproberen alsie vandaag uitkomt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:31
baba420 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 13:32:

Baba, heb je die skin file misschien voor me :)

Ik moet een sms abonnement aangaan met depositfile o.i.d, om het te kunnen downloaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Waarom hoor ik niemand over AOSP based roms?

Er werken misschien wel enkele functies niet maar als je die toch niet mist zijn het enorme snelle cleane roms met goede batterij-duur.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-09 20:56
sapphire schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:22:
Waarom hoor ik niemand over AOSP based roms?

Er werken misschien wel enkele functies niet maar als je die toch niet mist zijn het enorme snelle cleane roms met goede batterij-duur.
Ik gebruik nu zelf ik denk een maand CM10.1, en ben daar best tevreden over inderdaad, vind het er mooi uit zien, en het meeste werkt. Eigenlijk het enige waar ik me aan stoor is dat de LED het bij mij niet doet... alleen bij opladen/leeg ed. verder eens een random crash van de camera, achja dan start je de app een keer opnieuw op en dan werkt het allemaal weer prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

LeBrun schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:14:
[...]

Baba, heb je die skin file misschien voor me :)

Ik moet een sms abonnement aangaan met depositfile o.i.d, om het te kunnen downloaden..
Nee hoor die kan je gewoon wegklikken, rechtsbovenin zit een kruisje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• advena
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 12:55
Hallo,

Nu ik ruim een half jaar de Galaxy S3 in bezit heb en eigenlijk wel tevreden ben geweest met de standaard Samsung Firmware wil ik nu wel eens iets anders.
Ik heb dit forum (Vooral de laatste paar pagina's) doorgelezen en een beetje op XDA rondgekeken.

Ik ben dan nu ook van plan om voor de optie van Baba420 (en gwystyl) te gaan.
baba420 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 13:32:

- Stock Samsung odexed firmware XXEMC2
- PhilZ Touch recovery
- Bloatware verwijderen met ROM Cleaner v3.0 AROMA. Ik heb de standaard script aangepast (alle apps met een "#" ervoor, worden niet verwijdert), omdat ik aantal dingen zoals FM-radio en Samsung Calander widget wilde behouden.
- SiyahKernel v1.9.1
- Jkay Deluxe 14.93.1 framework
Nu heb ik voorheen een Samsung Wave gehad en deze enkele keren geflashed (Ook met Dual boot)
Maar heb ik nog geen ervaring met Android op deze manier.

Ik ga er vanuit dat het volgen van de installatie instructies bij de verschillende opties vrij makkelijk gaan. En ik denk dan ook dat dat wel gaat lukken.

Wat ik me wel afvraag is in welke volgorde ik alles zou moeten flashen/installeren.
En zijn er nog dingen waar ik zeker aan moet denken? (Anders dan wat in de Fipo staat)

Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen en willen helpen!

Advena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
advena schreef op zondag 07 april 2013 @ 18:23:
Hallo,

Nu ik ruim een half jaar de Galaxy S3 in bezit heb en eigenlijk wel tevreden ben geweest met de standaard Samsung Firmware wil ik nu wel eens iets anders.
Ik heb dit forum (Vooral de laatste paar pagina's) doorgelezen en een beetje op XDA rondgekeken.

Ik ben dan nu ook van plan om voor de optie van Baba420 (en gwystyl) te gaan.

[...]

Nu heb ik voorheen een Samsung Wave gehad en deze enkele keren geflashed (Ook met Dual boot)
Maar heb ik nog geen ervaring met Android op deze manier.

Ik ga er vanuit dat het volgen van de installatie instructies bij de verschillende opties vrij makkelijk gaan. En ik denk dan ook dat dat wel gaat lukken.

Wat ik me wel afvraag is in welke volgorde ik alles zou moeten flashen/installeren.
En zijn er nog dingen waar ik zeker aan moet denken? (Anders dan wat in de Fipo staat)

Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen en willen helpen!

Advena
Waarom stock en een boel nadien flashen voor de rest :o Er zijn custom roms met alles in de Aroma, Siyah kernel (laatste) JKay framework, themed enz..
Stukken makkelijker. TWRP recovery, Zoot's wipe script voor superclean of mega, custom rom flashen, keuze maken in aroma en klaar is kees. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
silitek schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:04:
[...]

Rooten is wel erg simpel :+ ...welke stappen heb je doorlopen?
- Odin gedownload
- Root bestanden gedownload
- Drivers gedownload

- USB opsporing aangezet
- reboot en boot in speciale stand

In odin werd de S3 herkend en in PDA mode de tar file geselecteerd, START
Ging aardig en duurde ff en toen een PIT error. :(

Zie wel dat de link die net gepost werd mbt CF AUTO root anders is en Odin is ook anders.
Ga het met die versies proberen. :D

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:31
gwystyl schreef op zondag 07 april 2013 @ 18:10:
[...]

Nee hoor die kan je gewoon wegklikken, rechtsbovenin zit een kruisje
Held! dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Enige tijd geleden heb ik m'n toestel volledig gewipet, zodat ik met een 'vers' toestel kon beginnen aan Jellybam 6.7. Dit is ook de versie die ik nu gebruik. Er zijn een paar punten die mij opvallen:

-Apollo player icm DSP Manager is gewoon erg goed geluid. Wat ik wel jammer vind, is dat er wel ruis te bespeuren is als de geluidschip geactiveerd wordt (?).
-Ik vind het een genot om DPI instellingen te kunnen aanpassen. Vooral als je apps als YouTube, Gmail, Whatsapp en IMDB gebruikt in 720p modus icm een lagere dpi, is het alsof je al een S4 met full hd scherm in je hand hebt.
-Opstarten gaat veel sneller. Maar ja, hoe vaak doe je dat?
-Accuduur vind ik zelfs minder tov Omega roms die ik ook heb gebruikt in het verleden.
-

Wel mis ik de betere camera van Samsung. Maar wat ik vooral vervelend vind, is dat 'ingebouwde' geluidsrecorder van bedroevende kwaliteit is. Geen punt, want ik heb ook Hi-q mp3 recorder. Ik kwam tot de zeer vervelende conclusie dat hi-q mp3 recorder helemaal niets had opgenomen. Althans, je hoort alleen ruis. Dat is met de Samsung roms compleet anders. Opnames zijn behoorlijk zuiver.

Vandaar dat ik overweeg om toch weer terug te gaan naar een Samsung based rom... Is er naar jullie weten een Samsung rom waarbij je kan spelen met DPI instellingen? De touchwiz look zal ik aanpassen met themes (handig als de rom dit ondersteunt) icm Nova Launcher. Mijn shortlist ziet er als het ware zo uit:

-stabiel
-snel
-soort van aroma installer dat je 'bloat' kan filteren
-dpi!!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Hoe lang duurt doorgaans het Root proces ?
Hij is nu al 5 minuten bezig, lijkt me erg lang

Status:
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> CF-Auto-Root-m0-m0xx-gti9300.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/005> Odin v.3 engine (ID:5)..
<ID:0/005> File analysis..
<ID:0/005> SetupConnection..
<ID:0/005> Initialzation..
<ID:0/005> Get PIT for mapping..

Dit ging allemaal vlot (seconden werk) en is hij al minuten bezig met ' Get PIT for mapping'

Inmiddels 8 minuten verder, heb de kabel eruit getrokken, gereboot en hij doet het nog.
Maar het rooten wil schijnbaar dus nog niet lukken. Wat mis ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:32
Denk dat ik straks mijn S3 maar eens ga opruimen, alles verwijderen, cleanen en wipen. Heb nu Omega Rom maar totaal niet tevreden op dit moment.

Zag paar berichten terug een setup staan. Wellicht dat ik dat ga proberen. Wil gewoon alle functies hebben, maar ook gewoon een goede rom welke snel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

@Bomberman, na 10 min het proces stoppen, want dan is ie blijkbaar gefreezed. Moet niet meer dan een aantal min duren.

[ Voor 21% gewijzigd door Chris Smoove op 07-04-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Chris Smoove schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:29:
@Bomberman, na 10 min het proces stoppen, want dan is ie blijkbaar gefreezed. Moet niet meer dan een aantal min duren.
Dat dacht ik al ...
HTC Hd2 al eens geroot en ook een Nexus 7 dus heb wel een idee hoe dat gaat en dit ging dus niet goed.

Wat doen jullie precies qua instellingen aan de telefoon zelf (debug menu ?) en jullie rebooten ook met VOL DOWN + MENU button ?

Wat doe ik niet goed hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Zal die ook eens door lezen.
Er zijn inmiddels 1001 versies online met allemaal andere (achterhaalde) files en progs dus dan is het niet eenvoudig het juiste te vinden.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

En gewoon de S3 toolbox van xda downloaden? Die root toch ook en is erg makkelijk en compleet.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Gwn chainfire auto root gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

sapphire schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:34:
En gewoon de S3 toolbox van xda downloaden? Die root toch ook en is erg makkelijk en compleet.
I second deze tip. Toen ik m'n S3 binnen kreeg, heb ik via de toolbox met bijzonder weinig moeite en uitzoekwerk m'n S3 geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort maar eens MIUI V5 op mijn telefoon knallen, zag dat er al e.e.a. compiled is/was.
Komt er snel aan :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Is het oogpunt van verkrijgbare ROMs straks een overweging om voor de octa of quad S4 te gaan.?

Lijkt alsof voor de dual-core LTE S3 veel minder ROMs te krijgen zijn..

Vraag mij af of dat straks voor de quad-uitvoering van de S4 ook zo zal zijn.. of dat de quad juist het gangbare model zal worden (/blijven) omdat het eerste model is dat goed zal zijn te krijgen en omdat Key Lime Pie ook gebaseerd is op een quad-structuur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Je moet de Snapdragon-based telefoon hebben (quad is dat denk ik). Samsung weigert om drivers/documentatie voor Exynos (octa in de S4) vrij te geven dus is het altijd wachten tot een of ander genie de boel gereverse-engineered heeft. Dat duurt ten eerste lang en ten tweede werkt het dan ook niet altijd meteen perfect.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Arfman schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:02:
Je moet de Snapdragon-based telefoon hebben (quad is dat denk ik). Samsung weigert om drivers/documentatie voor Exynos (octa in de S4) vrij te geven dus is het altijd wachten tot een of ander genie de boel gereverse-engineered heeft. Dat duurt ten eerste lang en ten tweede werkt het dan ook niet altijd meteen perfect.
Zo'n vermoeden had ik al..

De quad zal voor Europa mainstream zijn..

Wel apart is dat de octa-versie volgens bewijs op YouTube al geroot is..

We wachten het af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
_Nick__ schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:01:
[...]

Zo'n vermoeden had ik al..

De quad zal voor Europa mainstream zijn..

Wel apart is dat de octa-versie volgens bewijs op YouTube al geroot is..

We wachten het af..
Rooten is het probleem niet. Het probleem is de drivers voor custom roms.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Jup. Dingen zoals de camera zullen in het begin niet of brak werken. HDMI out kun je vaak helemaal vergeten. Ook zul je af en toe reboots krijgen, zeker in het begin van de developmentcyclus.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Galaxy S4 meet Xperia...

Net als Edgarf's rom is deze van ksr007 een aanrader. S4 items, toetsenbord en widgets.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/k4wndi.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Leo1010 schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:22:
[...]
Rooten is het probleem niet. Het probleem is de drivers voor custom roms.
Om wat specifieker te zijn: zolang een driver niet open-source is, zal er reverse engineering en/of veel zoekwerk moeten gebeuren willen de drivers werken.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Nas T schreef op maandag 08 april 2013 @ 18:22:
[...]

Om wat specifieker te zijn: zolang een driver niet open-source is, zal er reverse engineering en/of veel zoekwerk moeten gebeuren willen de drivers werken.
Daarom is het vrijwel onmogelijk om de camera, b.v goed werkend te krijgen op CM10/AOPK(s)..
Zal zo ook blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Nouja hij werkt wel, alleen hij doet af en toe moeilijk :p

Maargoed jammer genoeg wist ik dit niet voor ik mijn S3 kocht, maar bij mijn toekomstige toestel keuze gaat het dus echt geen samsung meer worden !

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerBas
  • Laatst online: 08-07-2024
Jammer genoeg ziet Samsung het voordeel van developers niet die hun ondersteunen zoals CM. Hierdoor missen ze toch wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Wanneer ik de interne met de externe SD kaart swap, dan is dat verder geen verschil in de praktijk?
Want deze is toch niet voor het OS? :)

EDIT: Dit gaat niet helemaal op en krijg het niet goed werkend, want de apps worden ondanks een zichtbare swap toch op de interne sd kaart geinstalleerd. Wat ik gelezen heb is dat apps op de externe SD kaart niet werken wanneer de S3 is aangesloten is aan de computer via USB.

Wat ik eigenlijk wou is de apps van de ROM direct installeren op de externe SD zo zou de interne SD geheel leeg kunnen zijn, maar de swap werkt bij mij niet via ClockModRecovery, maar via scriptmanager wel.
Echter deze is pas te gebruiken nadat de ROM geinstalleerd.

Toch is het mogijk apps naar de SD te krijgen, weet iemand hoe?
Ik heb de externe SD via de telefoon geformatteerd.
Is het dan wel FAT32?

[ Voor 75% gewijzigd door Luxicon op 10-04-2013 13:19 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:09
Luxicon schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:50:
Wanneer ik de interne met de externe SD kaart swap, dan is dat verder geen verschil in de praktijk?
Want deze is toch niet voor het OS? :)

EDIT: Dit gaat niet helemaal op en krijg het niet goed werkend, want de apps worden ondanks een zichtbare swap toch op de interne sd kaart geinstalleerd. Wat ik gelezen heb is dat apps op de externe SD kaart niet werken wanneer de S3 is aangesloten is aan de computer via USB.

Wat ik eigenlijk wou is de apps van de ROM direct installeren op de externe SD zo zou de interne SD geheel leeg kunnen zijn, maar de swap werkt bij mij niet via ClockModRecovery, maar via scriptmanager wel.
Echter deze is pas te gebruiken nadat de ROM geinstalleerd.

Toch is het mogijk apps naar de SD te krijgen, weet iemand hoe?
Ik heb de externe SD via de telefoon geformatteerd.
Is het dan wel FAT32?
Google Play: App2SD - Save phone storage

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electron32
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09-2022
Ik wil graag toegang krijgen tot de root van mijn samsung galaxy SIII.
Bijvoorbeeld om LBE Safe guard er op te kunnen zetten.
Mogelijk dat dit al op het topic m.b.t. de samsung is beschreven, maar dat zijn zoveel pagina's om door te worstelen. :|
Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe ik dit kan doen?
Ik ben slim genoeg om mijn licht bij tweakers.net op te steken ;) , maar geen die-hard tweaker.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Laatst online: 21-09 20:21
1 minuut werk:

http://d-h.st/sKl

Deze apk op je telefoon zetten, installeren (onbekende bronnen toelaten), klikken op root device, toestemming geven en hij is geroot.

Bron:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2050297

[ Voor 23% gewijzigd door CedricD op 13-04-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electron32
Je bedoelt zeker 5 à 10 minuutjes zoeken in dat topic...? 8)7
Ik heb gekeken maar ben direct verdwaald; doe 's een hint: onder welk kopje?

Edit:
Bedoel je soms wat onder 2 staat, dat het via de toolkit moet:
"2. USING MSKIPS' SAMSUNG GALAXY S3 UNIFIED TOOLKIT

a. Download the Samsung Galaxy S3 ToolKit package and run to install the ToolKit to your PC. The installation will also create a Shortcut on your desktop for easy access. You have the option to include or exclude the drivers files at installation so if you already have your drivers set up and are just updating the ToolKit then you can untick the drivers if you wish.

b. Once the ToolKit is installed make sure your phone is booted and plugged in via USB cable and double click on the 'Samsung GS3 ToolKit' shortcut on your desktop to run it.

c. You will be asked if you want to check for an Update. If you type 'yes' this will download and check the latest version numbers against the versions in the ToolKit. If there is an update available then you will have the option to download and install it (donator feature).

d. You will now be presented with a Model Selection Screen to choose the Model/Build that you are currently on. Type the number that corresponds to your desired selection. For example type '06' for GT-I9300 ELLA build. If you cannot find the build your device is using then type 'h' to select the HELP option to get more info.

e. The Toolkit will now locate and download the recovery/boot image pack for your chosen Model. This is a new feature so the Toolkit is not limited to how many Models can be added and it cuts down ALLOT on the download size. After the zip file has finished downloading it will be extracted to the correct folders and the files checked to make sure everything is ok.

f. When you enter the Main Menu you will see 'Adb Mode' at the top. If you have installed your drivers correctly then you will see your devices serial number under the text with 'device' next to it. If you see this then your device is connected and you can carry on.

NOTE: If you haven't installed the drivers and don't see a serial number at the top then this is the FIRST thing you want to do so the Toolkit can operate properly."

Waar vind ik een veilige download voor de toolkit?

[ Voor 76% gewijzigd door electron32 op 13-04-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electron32
CedricD schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 13:58:
1 minuut werk:

http://d-h.st/sKl

Deze apk op je telefoon zetten, installeren (onbekende bronnen toelaten), klikken op root device, toestemming geven en hij is geroot.

Bron:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2050297
Hmm. Ik lees daar dat de camera-functie er door uit kan vallen.
En er onder nog een heleboel 'maars'.
Aangezien ik het kaf niet van het koren kan scheiden, wacht ik even tot er meer reacties zijn die me een bepaalde richting op sturen.

Enneh guys; ik weet dat het een uitdaging is maar echt Jip en Janneke zijn jullie niet hoor... |:(

Edit: een paar pagina's teruggelezen en gezien dat XDA vaak genoemd wordt.
Maar hoe zit het dan met die camera-functie?

Graag de edit knop gebruiken ipv meerdere post achter elkaar te plaatsen

[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 14-04-2013 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

cuh

[ Voor 105% gewijzigd door Chris Smoove op 13-04-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electron32
@ Chris, Odin heb ik hier ook al gelezen dus ik ga je handleiding volgen.
Bij stap 1, checken van drivers, kom ik op een pagina ('Kies') die niets zegt over de drivers op mijn telefoon.
Dus bij stap 1 gaat het al mis, hoe download ik de laatste drivers? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Heb je KIES al gedownload dan naar stap 2, want met KIES worden drivers bijgeleverd.

Heb je in 1 min gedaan, gwn mijn stappen volgen.

[ Voor 23% gewijzigd door Chris Smoove op 13-04-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electron32
Chris Smoove schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 19:26:
Heb je KIES al gedownload dan naar stap 2, want met KIES worden drivers bijgeleverd.

Heb je in 1 min gedaan, gwn mijn stappen volgen.
Ik werk met Firefox en kwam niet verder. Even Internet explorer gestart en nu heb ik bij Kies inderdaad een bestand kunnen downloaden. Heb het nu gestart. Eerst eens kijken wat daar gebeurt.
(odin had ik net al gedownload, dus straks stap 2 hopelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electron32
Hoe erg is het als ik niet de juiste drivers heb geïnstalleerd?
Kan ik nog terug voor herstel dan?
Ik heb nu een bestand KiesSetup.exe gedownload maar hij blijft maar bezig met installeren hotfix, dus dat heb ik nu geannuleerd...

Edit: Jeej, de 2e keer ging wel goed. Hij is nu drivers aan het installeren as we speak. :)

[ Voor 17% gewijzigd door electron32 op 13-04-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Trouwens, was het zo moeilijk om dit te googlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Laatst online: 21-09 20:21
Chris Smoove schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:16:
Ik durfde het niet te zeggen :)

We zijn hier natuurlijk om elkaar te helpen, maar op andere sites is het toch wel vollediger uitgelegd. Dan wel in het Engels maar dat is zowat mijn tweede moedertaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electron32
Chris Smoove schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:16:
Ja, maar als je helemaal thuis bent in deze materie dan snap je dat niet.
Iets met bomen en bos. :)

Maar goed, back on topic.
We zijn weer wat verder. Tip: als je je Samsung in de download-modus wil zetten (volume/power/home) BEGIN dan eerst met hem uit te zetten...

Ik heb 'm zover gekregen dat ik het scherm kreeg met bovenaan: Adroid system recovery.
Daarna heb ik de kabel ingeplugd en op start gedrukt (het tar.md5-bestand had ik geselecteerd bij PDA).
Daarna gebbeurde er inderdaad iets, maar dat was seconden-werk. Geen 10 minuten.
De 'message' bij Odin is:
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> CF-Auto-Root-m0-m0xx-gti9300.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 0)

Aangezien 'succeed' op 0 staat denk ik dat er niks is gebeurd.

Kan je nog weer met me meedenken Chris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Ik zei "maximaal" 10 min. Dus secondes kan het ook zijn. ligt natuurlijk aan verschillende factoren. Met die 10 min, bedoelde ik ook dat als het langer duurt dan dat, dat het dan is vastgelopen.

Dat uitzetten, ja, misschien wel logisch, maar dat ik het er in principe wel bij moeten zetten ja.

Maarja nu is je s3 dus geroot.

[ Voor 16% gewijzigd door Chris Smoove op 13-04-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electron32
Ik zie SuperSU er nog niet bij staan....

En als ik bij LBE safe guard dingen wil instellen, krijg ik nog steeds de melding 'check that your phone has ROOT privileges'. Dus er is iets nog niet geactiveerd/geïnstalleerd.

[ Voor 69% gewijzigd door electron32 op 13-04-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Sure? Zoek es goed tussen alle applicaties.

In Android system recovery, kreeg je dan ook allemaal opties?

Anders was ik vergeten te vertellen, dat je apply update from ADB moest kiezen. 8)7

[ Voor 65% gewijzigd door Chris Smoove op 13-04-2013 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electron32
Chris Smoove schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:26:
Nope.
En ik heb het voor de zekerheid nog eens gedaan (Odin/reboot).
Is er misschien een voor jou super logische stap die je niet hebt opgeschreven die ik vergeten kan zijn...?

Er is maar één plek toch waar je apps bekijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electron32

In Android system recovery, kreeg je dan ook allemaal opties?

Anders was ik vergeten te vertellen, dat je apply update from ADB moest kiezen. 8)7
Oh, ik ga even kijken... dit heb ik zeker weten niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Of kreeg je tekst over warning over custom os en dat soort stuff met de optie "volume up: continue en volume down: cancel" en dan meteen zo'n grote android logo, met onderaan "Downloading.. Do not turn off target."

[ Voor 43% gewijzigd door Chris Smoove op 13-04-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electron32
Okay die heb ik nu geselecteerd.
Moet ik nu eerst kabel inpluggen en op start drukken bij Odin,
of eerst apply update ADB bevestigen via power-knop?
of eerst kabel inpluggen, apply update en dan pas Start bij Odin? O-)
Alle volgordes vind ik logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electron32
Chris Smoove schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:36:
Of kreeg je tekst over warning over custom os en dat soort stuff met de optie "volume up: continue en volume down: cancel" en dan meteen zo'n grote android logo, met onderaan "Downloading.. Do not turn off target."
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electron32
Ah, ik zie het al.
Eerst op telefoon selecteren, dan pas Start in Odin.

[ Voor 60% gewijzigd door electron32 op 13-04-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Dan is het mijn fout.

Eerst die optie selecteren en dan flash via odin starten.

[ Voor 63% gewijzigd door Chris Smoove op 13-04-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electron32
Jemig, vind mezelf ook wel een zeur hoor, maar goed.
Ik krijg nu weer de melding in Odin dat all threads are completed (ging weer supersnel)
maar mijn telefoon springt niet terug naar het recovery menu. Hij heeft nog steeds de melding 'now send the package... to the device'. En ik wil eigenlijk nu gaan reboten. Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Oke, ik zie de fout al, ik ben niet echt helder vandaag -.-...

Je moet in downloadmode komen door vol down, home en power te drukken.. of heb je dat ook gedaan.

Gaat lekker niet :p Ik ben in de war met een andere telefoon, want ik had paar dagen geleden nog de galaxy y geroot.. daar moet het wel vol +

I9300 root:

Alle samsung drivers gedownload? http://www.samsung.com/nl/support/usefulsoftware/KIES/JSP

-Download root zip + odin (zit er allebei in): http://api.viglink.com/ap...glnk_jsonp_13658721490942
(link staat onderaan)

-Sluit alles van kies af in taakbeheer, zodat het niet interfereert.

-Start odin 1.85
-Niet aan de checkbox komen aan de linkerkant
-Zet de md5 file in de PDA vak aan de rechterkant
-Schakel je S3 uit.
-Zet je S3 in download mode, door vol down, home en power tegelijk in te drukken.
-Druk volume up to continue
-Hang je S3 aan je pc
-Klik start
-Max 10 min wachten, than it's done

Als je je S3 reboot en je ziet bij je apps "SuperSU" staan, dan is ie geroot.

[ Voor 80% gewijzigd door Chris Smoove op 13-04-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electron32
Aha! (geeft niks, bedankt voor je tijd)
Nu eindigt message Odin met 'added'.
Dat klinkt al beter haha.

Nu staat in mijn phone nog steeds 'downloading, do no turn off target'
Kan ik mijn telefoon gewoon uit- en aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Zet het maar uit. Dan de "goede" stappen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electron32
Chris Smoove schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 21:04:
Zet het maar uit. Dan de "goede" stappen volgen.
Ik had 'm al een keer via de juiste stappen gedaan en toen stond 'added' bij Odin.
Maar daarna hield ik het download-scherm in mijn telefoon. Ik heb telefoon toen via home/power/volume uitgezet. Geen app erbij...
Ik probeer het nu voor de 2e keer....
Pagina: 1 ... 27 ... 43 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.