Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:34
Jeroen04 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:43:
[...]

Niet helemaal duidelijk geweest. Ik restore alleen de gebruikersapps, de systeemdata niet want daar heb ik al slechte ervaringen mee. Maar gebruikersapps restoren (met TPB) zou toch niet voor problemen moeten zorgen?
Ik restore nooit vanuit CWM, alleen vanuit TB omdat je daar kunt inzien welke apps TB terugzet. Bij CWM is het gewoon afwachten en weet je niet wat er gebeurt en wat hij precies restored.
Heb je wel een full wipe gedaan voordat je Rootbox geinstalleerd hebt?
Ik raad een megawipe met dit script aan:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1832326

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 14:10
Crusher77 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:46:
[...]

Ik restore nooit vanuit CWM, alleen vanuit TB omdat je daar kunt inzien welke apps TB terugzet. Bij CWM is het gewoon afwachten en weet je niet wat er gebeurt en wat hij precies restored.
Heb je wel een full wipe gedaan voordat je Rootbox geinstalleerd hebt?
Ik raad een megawipe met dit script aan:
Thanks, dat kende ik nog niet. Echter zelfs na een "Megawipe" heb ik zelfs nog een FC. Ook zonder mijn apps terug te zetten, dus gelijk na de herinstallatie van Rootbox. Erg vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydgy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 17:48
Ik heb sinds kort deze Rom:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1759340

Werkt heel soepel en erg fijn. Telefoon heeft tot nu toe geen mankementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:11

Arfman

Drome!

Gisteravond geprobeerd de laatste Siyah kernel te flashen in CM10.1, via CWM. Zipje gedownload van de website, op SD card gezet, geflashed via CWM, telefoon gaat aan, ik zie de Siyah kernel logo even verschijnen, daarna gaat het scherm zwart en gebeurt er niks meer.

Wat doe ik fout?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Jeroen04 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 01:03:
Thanks, dat kende ik nog niet. Echter zelfs na een "Megawipe" heb ik zelfs nog een FC. Ook zonder mijn apps terug te zetten, dus gelijk na de herinstallatie van Rootbox. Erg vreemd...
Fix Permissions? Er zit een nieuwe grote Nightly in de pijpleiding, maar je kan ook de laatste reguliere release downloaden. EDIT: Excuses, ik loop achter. Er is net een nieuwe grote release die ik gelijk ga proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 26-02-2013 11:08 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Arfman schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:57:
Gisteravond geprobeerd de laatste Siyah kernel te flashen in CM10.1, via CWM. Zipje gedownload van de website, op SD card gezet, geflashed via CWM, telefoon gaat aan, ik zie de Siyah kernel logo even verschijnen, daarna gaat het scherm zwart en gebeurt er niks meer.

Wat doe ik fout?
Laatste CM10.1? Dan werkt siyah er niet op.
Laatste CM heeft een Mali update. Alle kernels moeten rebuild worden.
Ik gebruik Yank555's Kernel, die heeft al wel zn update gehad.

Rootbox is trouwens geupdate naar 3.8, eveneens nieuwste Mali update ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Thanks! Wat houdt een Mali update precies in eigenlijk?

Ik zal wachten totdat Siyah z'n kernel heeft geupdate, dat lijkt me het handigst :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Arfman schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:10:
Thanks! Wat houdt een Mali update precies in eigenlijk?

Ik zal wachten totdat Siyah z'n kernel heeft geupdate, dat lijkt me het handigst :)
Update voor t GPU framework. Kernel moet van dezelfde bron opgebouwd zijn anders krijg je geen beeld.
Siyah update kan lang duren, lijkt een beetje inactief.
Ben sinds 4.2.1 overgestapt op Yank555.lu en die bevalt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Crusher77 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:16:
Update voor t GPU framework. Kernel moet van dezelfde bron opgebouwd zijn anders krijg je geen beeld.
Siyah update kan lang duren, lijkt een beetje inactief.
Ben sinds 4.2.1 overgestapt op Yank555.lu en die bevalt erg goed.
Gewoon de 3.8 versie van Yank?

Welke GAPPS hebben jullie trouwens?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
ph4ge schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:19:
[...]

Gewoon de 3.8 versie van Yank?

Welke GAPPS hebben jullie trouwens?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2006459

Zijn 2 versies van 1.5. Een voor de oude Roms en 1 voor nieuwste 10.1 Roms met de Mali update.
Voor Samsung based Roms is een apart topic met kernels!
Let dus heel goed op welke je nodig hebt.

GAPPS gewoon die van paranoid android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:43
Ik zag vandaag cynonogenmod versie op een S2 en het zag er nice uit.
momenteel heb ik omega 44 en heb ik ook lange tijd de laatste foxhounds geprobeerd.

maar het lockscreen krijg je alleen naar wens met wat plugins die het dan weer traag en onstabiel maken.
daarom zou ik graad naar de cm10.1 gaan.

maar ik zie door de boven het bos niet meer. ik draait dus 44.1 een 4.2.1 rom. hoe kan ik het het beste de snelste en uitgebreidse 10.1 gebruiken en welke stappen moet ik volgen?

kernel/radio/rom enz.. ieamdn die me snel op weg kan helpen met wat juiste links?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
remcoXP schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 17:58:
Ik zag vandaag cynonogenmod versie op een S2 en het zag er nice uit.
momenteel heb ik omega 44 en heb ik ook lange tijd de laatste foxhounds geprobeerd.

maar het lockscreen krijg je alleen naar wens met wat plugins die het dan weer traag en onstabiel maken.
daarom zou ik graad naar de cm10.1 gaan.

maar ik zie door de boven het bos niet meer. ik draait dus 44.1 een 4.2.1 rom. hoe kan ik het het beste de snelste en uitgebreidse 10.1 gebruiken en welke stappen moet ik volgen?

kernel/radio/rom enz.. ieamdn die me snel op weg kan helpen met wat juiste links?
Naar mijn mening is daar één manier voor, en dat is zelf op XDA rondkijken naar wat je precies wilt hebben.
Je moet prioriteiten stellen naar wat er voor jou in een ROM moet zitten, en van daaruit kun je zelf het beste kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:43
Heb eigenlijk wel paar maanden Omega roms gedraaid. Dat ging goed t/m versie 35. Hierna werd de rotatie aangepast naar 90/180/270 terwijl 180 er normaal niet instaat. Verder vond ik het steeds trager worden.
Op zoek gegaan naar een andere en had op mn S2 al eens Wanamlite gedraaid en nu maar weer gedaan op de S3 en moet zeggen... die zijn een stuk sneller dan de Omega roms.

CM 10.1 heb ik ook geprobeerd, maar het irritante hierbij is dat de codecs niet aanwezig zijn(afspelen van mkv in MX player e.d.). In samsungroms zijn die blijkbaar ingebakken oid. Die mis ik dus erg.

Pananoid ook geprobeerd, niet mijn ding, is teveel instelwerk en niet veel beter ofzo...

Al met al zeer tevreden met wanamlite, kan ik dus ook aanbevelen.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Zoals eerder al aangegeven heb ik helaas nog last van vastlopers in Rootbox, ook met de stable (v3.8). Wat ik heb gedaan: Telefoon helemaal gewiped middels een Megawipe. Terugzetten van Apps doe ik allemaal via Titanium Backup Pro. Echter liep mijn telefoon ook al een keer vast vóór het terug zetten, dus dat kan het probleem ook niet helemaal zijn. Iemand anders een oplossing?

Ik las iets over Fix Permissions, wat is dat precies? Zou dat kunnen helpen?

Edit: Zou het misschien aan een SD kaart kunnen liggen? Zonder SD kaart doet 'ie het ook...

[ Voor 8% gewijzigd door Edzeau op 01-03-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat van die MKV's komt waarschijnlijk omdat Samsung categorisch weigert om de drivers voor de Exynos SoC vrij te geven. Zeer irritant en ze winnen er niks mee, maarja, koop maar eens een andere smartphone met SD card slot en verwisselbare accu ...

Verwijderd

Klopt het dat je na het rooten van je S3 niet meer automatische updates zal ontvangen? Dat je dus moet wachten tot deze uit worden gebracht door andere partijen(niet Samsung)?

• Wurtul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46

Wurtul

simon says.....

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 00:22:
Klopt het dat je na het rooten van je S3 niet meer automatische updates zal ontvangen? Dat je dus moet wachten tot deze uit worden gebracht door andere partijen(niet Samsung)?
Als je de S3 geroot hebt en nog steeds Stock Rom hebt krijg je geen updates meer via OTA. Je kunt nog steeds wel updaten via KIES.

• YorisM
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-01 13:28
Nou heb ik al een tijdje cm10.1 er op staan. Tegen het advies van XDA toch een volledige back up via titaniumbackup erop gezet incl. data en apps. Nou ondervind ik paar problemen mee, o.a. geen facebook notificaties, camera werkt soms niet, random reboots.

Ik wilde terug naar factory settings om vervolgens het hele proces te herhalen - rooten, flashen alles erop zetten. Echter ditmaal zonder titaniumbackup. Hoe kan ik dit doen? Hoe haal ik de stock rom die erop zat er weer op?

Of als dit niet nodig is, misschien alleen alle data van cm10.1 resetten, nieuwe nightly erop doen en vervolgens alles er weer op zetten zonder titaniumbackup? Zo ja, hoe reset ik deze data dan precies? Ik snap niet zo goed welke reset wat inhoud in de cwm recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Hoe meer ik zit te flashen, hoe meer ik overtuigd begin te raken dat hoe dichter ik bij Samsungs stock ROM zit, hoe meer features die ik per se wil hebben in de telefoon zitten. Ik wil de browser nog vervangen door de browser die o.a. in CM10.1 zit (heb ergens een flashbaar zipje daarvoor gevonden, en er zijn een aantal mods die ik wel erg prettig zijn, maar die gelukkig in het JKay framework zitten, dus mijn stap nu is om toch terug te gaan naar stock, JKay installeren, rooten, en die browser vervangen, en dan ben ik er denk ik toch wel klaar mee. Laatst nog een ROM geprobeerd die bijna compleet naar mijn wensen was, maar toen kwam ik erachter dat een undocumented feature uit Sammy stock niet meer aan boord was. Terug stock en dan een beetje prutsen om mijn ROM semi-custom te maken dus. Er mankeert naar mijn mening aan elke custom ROM toch gewoon wel iets dat niet mankeert aan Samsung stock. Alleen jammer dat Samsung stock ook weer bloated dingen heeft waar ik het niet mee eens ben, maar die neem ik wel voor lief, tot zover Root Uninstaller dat niet kan oplossen.

Een groot nadeel is dat de enige volledige stock ROM die ik zo snel wist te vinden erg oud is. Veel updaten nu. Heel veel updaten.

EDIT: en dan erachter komen dat Samsung in Jelly Bean de undocumented feature heeft gesloopt

[ Voor 8% gewijzigd door Amanoo op 01-03-2013 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
YorisM schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:20:
Nou heb ik al een tijdje cm10.1 er op staan. Tegen het advies van XDA toch een volledige back up via titaniumbackup erop gezet incl. data en apps. Nou ondervind ik paar problemen mee, o.a. geen facebook notificaties, camera werkt soms niet, random reboots.

Ik wilde terug naar factory settings om vervolgens het hele proces te herhalen - rooten, flashen alles erop zetten. Echter ditmaal zonder titaniumbackup. Hoe kan ik dit doen? Hoe haal ik de stock rom die erop zat er weer op?

Of als dit niet nodig is, misschien alleen alle data van cm10.1 resetten, nieuwe nightly erop doen en vervolgens alles er weer op zetten zonder titaniumbackup? Zo ja, hoe reset ik deze data dan precies? Ik snap niet zo goed welke reset wat inhoud in de cwm recovery.
Via CWM recovery het volgende gebruiken en MegaWipe selecteren via de Aroma installer:
Let wel, met MegaWipe wordt alles gewiped, behalve je externe sd-kaart

Vervolgens gewoon een nieuwe ROM installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Amanoo schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 01:28:
Hoe meer ik zit te flashen, hoe meer ik overtuigd begin te raken dat hoe dichter ik bij Samsungs stock ROM zit, hoe meer features die ik per se wil hebben in de telefoon zitten. Ik wil de browser nog vervangen door de browser die o.a. in CM10.1 zit (heb ergens een flashbaar zipje daarvoor gevonden, en er zijn een aantal mods die ik wel erg prettig zijn, maar die gelukkig in het JKay framework zitten, dus mijn stap nu is om toch terug te gaan naar stock, JKay installeren, rooten, en die browser vervangen, en dan ben ik er denk ik toch wel klaar mee. Laatst nog een ROM geprobeerd die bijna compleet naar mijn wensen was, maar toen kwam ik erachter dat een undocumented feature uit Sammy stock niet meer aan boord was. Terug stock en dan een beetje prutsen om mijn ROM semi-custom te maken dus. Er mankeert naar mijn mening aan elke custom ROM toch gewoon wel iets dat niet mankeert aan Samsung stock. Alleen jammer dat Samsung stock ook weer bloated dingen heeft waar ik het niet mee eens ben, maar die neem ik wel voor lief, tot zover Root Uninstaller dat niet kan oplossen.

Een groot nadeel is dat de enige volledige stock ROM die ik zo snel wist te vinden erg oud is. Veel updaten nu. Heel veel updaten.

EDIT: en dan erachter komen dat Samsung in Jelly Bean de undocumented feature heeft gesloopt
Probeer eens FoxHound ROM, die is gemaakt op basis van de Samsung Stock ROM, maar is clean en veel sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
bitshady schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:23:
[...]

Probeer eens FoxHound ROM, die is gemaakt op basis van de Samsung Stock ROM, maar is clean en veel sneller :)
Ik gebruikte ook altijd FoxHound, was er groot fan van. Totdat raffaele wat inactive werd.
Toen ben ik overgestapt naar RootBox CM10.1.
Laatste versie van FoxHound zit aardig vol bugs als ik het topic zo lees.

FoxHound is een pakket van 911mb, er zijn echt wel kleinere stock roms te krijgen.
Ter vergelijking RootBox met CM is maar 255mb inclusief gapps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Crusher77 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:10:
[...]

Ik gebruikte ook altijd FoxHound, was er groot fan van. Totdat raffaele wat inactive werd.
Toen ben ik overgestapt naar RootBox CM10.1.
Laatste versie van FoxHound zit aardig vol bugs als ik het topic zo lees.

FoxHound is een pakket van 911mb, er zijn echt wel kleinere stock roms te krijgen.
Ter vergelijking RootBox met CM is maar 255mb inclusief gapps.
Heb jij ook last van vastlopers? Zoals ik hierboven al noemde kan ik, als ik de telefoon goed gebruik, de telefoon om het kwartier opnieuw opstarten. Heb al van alles geprobeerd, maar geen idee waar het aan ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik kom erachter dat de Perseus Alpha kernel mijn must-have undocumented feature heeft teruggerepareerd. Ik weet dus wat voortaan mijn kernel is.
Als ik het zo hoor is niet iedereen zo te spreken over Foxhound. Want zijn verder hier populaire Samsung-based ROMs op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Amanoo schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:12:
Ik kom erachter dat de Perseus Alpha kernel mijn must-have undocumented feature heeft teruggerepareerd. Ik weet dus wat voortaan mijn kernel is.
Als ik het zo hoor is niet iedereen zo te spreken over Foxhound. Want zijn verder hier populaire Samsung-based ROMs op dit moment?
Omega, werkt prima! Heeft leuke toevoegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Jeroen04 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:42:
[...]

Heb jij ook last van vastlopers? Zoals ik hierboven al noemde kan ik, als ik de telefoon goed gebruik, de telefoon om het kwartier opnieuw opstarten. Heb al van alles geprobeerd, maar geen idee waar het aan ligt...
Heb geupgrade vanaf 3.7.1 met alleen dalvik & cache wipe, en heb tot nu toe 1 random reboot gehad.
Voor de rest eigenlijk nergens last van. Draai het samen met de Yank555.lu kernel.
Volgende versie wipe ik alsnog weer alles, al is het maar om alle problemen uit te sluiten.

Oh, zie dus net terwijl ik dit op de PC type mn 2e random reboot ;) Duurt gelukkig niet lang.
Hij reboot ook nooit als ik bezig ben, altijd als ik net stop met de telefoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar wat is die undocumented feature?
Amanoo schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:12:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wurtul schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:58:
[...]

Als je de S3 geroot hebt en nog steeds Stock Rom hebt krijg je geen updates meer via OTA. Je kunt nog steeds wel updaten via KIES.
Bedankt. Welke andere functies zullen er onbruikbaar worden?

Kan ik ook weer 'un-rooten', in geval ik gebruik wil maken van de garantie bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03
Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 23:23:
[...]

Bedankt. Welke andere functies zullen er onbruikbaar worden?

Kan ik ook weer 'un-rooten', in geval ik gebruik wil maken van de garantie bijvoorbeeld?
Alles blijft bruikbaar toestel heeft met ROOT plenty meer mogelijkheden.
Un-rooten is uiteraard geen enkel probleem. ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Ben er nu wel een beetje zat van: Mijn telefoon blijft vastlopen. Maakt niet uit met welke ROM, de telefoon loopt op willekeurige momenten vast. Heeft iemand aub een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:52
Jeroen04 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:36:
Ben er nu wel een beetje zat van: Mijn telefoon blijft vastlopen. Maakt niet uit met welke ROM, de telefoon loopt op willekeurige momenten vast. Heeft iemand aub een oplossing?
Ik zou eens kijken hoe het werkt als je de interne sd kaart formatteert, gewoon vanuit cwm en niet met een script.
Rom opnieuw flashen vanaf externe sd.
En als je bij Omega roms blijft, flash dan v43, 44+ zijn gebaseerd op beta leaks.
Werkt niet verkeerd, maar blijft beta.
Eerst een stabiele telefoon zien te krijgen en dan pas experimenteren met beta's.
Las ook iets over je externe sd?
Als die rot is, zou ik die eerst vervangen.
Misschien heb je hier wat aan:
http://forum.xda-develope...p?p=36779145#post36779145

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Rhodan schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:49:
[...]

Ik zou eens kijken hoe het werkt als je de interne sd kaart formatteert, gewoon vanuit cwm en niet met een script.
Rom opnieuw flashen vanaf externe sd.
En als je bij Omega roms blijft, flash dan v43, 44+ zijn gebaseerd op beta leaks.
Werkt niet verkeerd, maar blijft beta.
Eerst een stabiele telefoon zien te krijgen en dan pas experimenteren met beta's.
Las ook iets over je externe sd?
Als die rot is, zou ik die eerst vervangen.
Misschien heb je hier wat aan:
http://forum.xda-develope...p?p=36779145#post36779145
Thanks, maar heb het probleem met:
* Omega (V43, V44)
* Rootbox V3.8
* SuperNexus 2.0 V3

Dus aan de ROM ligt het niet.

Verder heb ik alles gewiped. Hele interne SD is meerdere keren leeg geweest. Ook de SD kaart geformatteerd (via laptop).

Verder ligt het ook niet aan een backup. Na een schone installatie van verschillende ROMS zorgt ook al voor een vastloper. Het moet dus ergens in mijn telefoon zelf zitten, maar geen idee wat. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:52
Jeroen04 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:54:
[...]

* Omega (V43, V44)
* Rootbox V3.8
* SuperNexus 2.0 V3

Verder heb ik alles gewiped. Hele interne SD is meerdere keren leeg geweest. Ook de SD kaart geformatteerd (via laptop).

Verder ligt het ook niet aan een backup. Na een schone installatie van verschillende ROMS zorgt ook al voor een vastloper. Het moet dus ergens in mijn telefoon zelf zitten, maar geen idee wat. :?
Interne SD kaart leeg halen als in format?
Zoja, dan zou ik terug gaan naar stock rom en unrooten.
Dan nog steeds vastlopers, kan het iets hardwarematig zijn en dan is het voor Sammy.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Jeroen04 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:54:
[...]

* Omega (V43, V44)
* Rootbox V3.8
* SuperNexus 2.0 V3

What Rhodan zegt, alles terug naar stock, unrooten, geen apps installeren en dan kijken wat er gebeurt.
Gebruikte je trouwens een vaste custom kernel met al die firmwares of gewoon de kernel die meegeleverd werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Crusher77 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 17:20:
[...]

What Rhodan zegt, alles terug naar stock, unrooten, geen apps installeren en dan kijken wat er gebeurt.
Gebruikte je trouwens een vaste custom kernel met al die firmwares of gewoon de kernel die meegeleverd werd?
Om eerlijk te zijn: Kernels heb ik geen verstand van. Dus daar heb ik niks aan gedaan -> Wat meegeleverd zit met de firmware.

Edit: /huil Ik wil en kan niet zonder custom firmware :'( Maar thanks beide!

[ Voor 8% gewijzigd door Edzeau op 05-03-2013 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 20-09 15:53
Jeroen04 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 17:24:
[...]

Om eerlijk te zijn: Kernels heb ik geen verstand van. Dus daar heb ik niks aan gedaan -> Wat meegeleverd zit met de firmware.

Edit: /huil Ik wil en kan niet zonder custom firmware :'( Maar thanks beide!
Ik ben bang dat je in een soortgelijke situatie zit als ik : renzo4000 in "[Samsung Galaxy SIII] Ervaringen en Discussie"

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Dat topic hou ik niet bij, maar ik denk dat je gelijk hebt inderdaad. Dus dit heeft weinig met (custom) firmware te maken... Thanks in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Na een paar maanden (!!) met tevredenheid UltimaROM + Perseus kernel gedraaid te hebben, dacht ik er verstandig aan te doen vandag OmegaRom 44.2 te gaan installeren. Dat werkte prima, al kon ik Omega Settings helaas nog niet vinden. Toen ik probeerde Perseus 33.3 te installeren met Mobile Odin Pro, startte de telefoon helaas niet meer op. Hierna heb ik met Odin en PC opnieuw Perseus Kernel geinstalleerd, en vervolgens Siyah Kernel. Deze laatste kwam wel op het kernel bootlogo, maar start ook niet door.

Nu ga ik proberen een stock rom te flashen, of nogmaals UltimaROM of Omega Rom. Ik draai geen CWM op de telefoon. Iemand nog tips over deze situatie, of dingen waar ik op moet letten? Alvast dank.

EDIT: eigenlijk is mijn vraag of ik de OmegaRom of UltimaRom .zip downloads kan flashen zonder eerst CMW op de telefoon te flashen. Iemand?

[ Voor 9% gewijzigd door BvDorp op 06-03-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
BvDorp schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:27:
Na een paar maanden (!!) met tevredenheid UltimaROM + Perseus kernel gedraaid te hebben, dacht ik er verstandig aan te doen vandag OmegaRom 44.2 te gaan installeren. Dat werkte prima, al kon ik Omega Settings helaas nog niet vinden. Toen ik probeerde Perseus 33.3 te installeren met Mobile Odin Pro, startte de telefoon helaas niet meer op. Hierna heb ik met Odin en PC opnieuw Perseus Kernel geinstalleerd, en vervolgens Siyah Kernel. Deze laatste kwam wel op het kernel bootlogo, maar start ook niet door.

Nu ga ik proberen een stock rom te flashen, of nogmaals UltimaROM of Omega Rom. Ik draai geen CWM op de telefoon. Iemand nog tips over deze situatie, of dingen waar ik op moet letten? Alvast dank.

EDIT: eigenlijk is mijn vraag of ik de OmegaRom of UltimaRom .zip downloads kan flashen zonder eerst CMW op de telefoon te flashen. Iemand?
Waarom geen CWM?..en als je er 1 neemt dan TWRP kan ik aanraden. Ben niet kapot van Odin Mobile Pro.

Liever CWM en als nood Odin PC. ;)

Edit: zip rom zonder CWM is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
silitek schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:41:
[...]

Waarom geen CWM?..en als je er 1 neemt dan TWRP kan ik aanraden. Ben niet kapot van Odin Mobile Pro.

Liever CWM en als nood Odin PC. ;)

Edit: zip rom zonder CWM is niet mogelijk.
Wilde eerst geen CWM omdat ik hoopte dat het rode uitroeptekentje niet zou gaan melden dat ik geroot ben. Ik verwacht dat mijn moederbord nog wel een keer kapot zal gaan, en dat ze dan moeilijk gaan doen bij de garantie. Hoe zie jij dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
BvDorp schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:47:
[...]

Wilde eerst geen CWM omdat ik hoopte dat het rode uitroeptekentje niet zou gaan melden dat ik geroot ben. Ik verwacht dat mijn moederbord nog wel een keer kapot zal gaan, en dat ze dan moeilijk gaan doen bij de garantie. Hoe zie jij dit?
Heel simpel mijn moederbord zal wellicht ook een keer sneuvelen, zo niet dan heb ik mazzel. In dat geval kan je altijd voor garantie terecht.

Toestel gaat nooit niet maar aan dus maakt het niks, nopa, nada uit wat je gedraaid hebt, niets van terug te vinden. (uitlezen en dat soort "bull")

CWM en de (nieuwe) bootloader zijn twee verschillende dingen ;) . En mocht het zijn dat ik terug naar stock moet om wat voor reden dan ook. Gewoon flashen met Odin, origineel weer vanaf de fabriek is geen enkel probleem.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BvDorp schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:27:

OMega settings is nog niet aangepast voor de nieuwste Omega roms. Custom kernels draaien ook nog niet op deze rom, maar dan ben je al achter gekomen....als je weer een standaard kernel probeert lukt het misschien wel om de telefoon te booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:49

sapphire

Die-hard pruts0r

WTF

Ik lees net op XDA dat Yank555.lu er mee is gekapt. Dat is nog eens enorm balen aangezien hij retegoeie kernels maakte ! :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
sapphire schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:05:
WTF

Ik lees net op XDA dat Yank555.lu er mee is gekapt. Dat is nog eens enorm balen aangezien hij retegoeie kernels maakte ! :(
Yup da's best wel klote. Ik draai die kernel ook. Maar lees de laatste berichten maar in z'n topic... XDA gaat de komende tijd nog veel meer developers verliezen als het op deze manier doorgaat met nieuwelingen die de domste vragen gaan stellen in een dev-topic :/
bajee11 heeft een paar dagen geleden ook al z'n topic van RootBox gesloten om dezelfde reden.
http://forum.xda-develope...p=38610474&postcount=1488

[ Voor 14% gewijzigd door Crusher77 op 06-03-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat dus dezelfde kant op als eerder in het XDA forum voor de Desire HD, daar zijn ook een aantal devs om dezelfde reden gestopt. Ik beschouw mijzelf ook nog steeds als een noob, maar voordat ik een vraag stel lees ik wel 10x de starttopic en ga op onderzoek uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
silitek schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:05:
[...]

Heel simpel mijn moederbord zal wellicht ook een keer sneuvelen, zo niet dan heb ik mazzel. In dat geval kan je altijd voor garantie terecht.

Toestel gaat nooit niet maar aan dus maakt het niks, nopa, nada uit wat je gedraaid hebt, niets van terug te vinden. (uitlezen en dat soort "bull")

CWM en de (nieuwe) bootloader zijn twee verschillende dingen ;) . En mocht het zijn dat ik terug naar stock moet om wat voor reden dan ook. Gewoon flashen met Odin, origineel weer vanaf de fabriek is geen enkel probleem.

;)
He, dank je! Dit werkt allemaal als een trein, telefoon doet het weer prima. De grap is dat met het installeren van de laatste versie van TWRP juist het uitroepteken bij het opstarten weg is. Nu nog even de kernel installeren en aanpassen, en dan uitvinden hoe ik de Omega Settings toe kan passen zonder de app .. wil weer een 5x5 app drawer, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Crusher77 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:25:
[...]

Yup da's best wel klote. Ik draai die kernel ook. Maar lees de laatste berichten maar in z'n topic... XDA gaat de komende tijd nog veel meer developers verliezen als het op deze manier doorgaat met nieuwelingen die de domste vragen gaan stellen in een dev-topic :/
bajee11 heeft een paar dagen geleden ook al z'n topic van RootBox gesloten om dezelfde reden.
Verrek vandaar dat ik die zo snel niet kon vinden. Balen want die wilde ik ook nog uitproberen :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
BvDorp schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:30:
[...]

He, dank je! Dit werkt allemaal als een trein, telefoon doet het weer prima. De grap is dat met het installeren van de laatste versie van TWRP juist het uitroepteken bij het opstarten weg is. Nu nog even de kernel installeren en aanpassen, en dan uitvinden hoe ik de Omega Settings toe kan passen zonder de app .. wil weer een 5x5 app drawer, etc.
:)
sapphire schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:32:
[...]

Verrek vandaar dat ik die zo snel niet kon vinden. Balen want die wilde ik ook nog uitproberen :(
Jammer idd..was wel fan van z'n werk. Als alternatief kan ik Boeffla 29 beta adviseren. Deze is in ieder geval zeer zuinig met de batterij gebruik met de juiste instellingen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 20-09 15:53
Mijn toestel is weer onderweg naar het KPN BC nadat hij was opgestuurd ivm de freezes reboots die echt niet meer acceptabel waren. ze hebben eerst bij KPN getracht het toestel opnieuw te flashen naar originele staat wat ze overigens niet voor elkaar kregen. Hij is naar een repair centrum gestuurd (geen idee of dat samsung zelf is overigens) met het volgende resultaat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
 Informatie 
   Ordernummer:  xxxxxxxxToelichting reparatierapport  

Diagnose:  Geen defect geconstateerd 
   Door u is aangegeven:  Verzoek tot fabrieksgar 
   Garantie:  ja 
   Model:  SAMSUNG I9300 GLX S3 W WHITE 
   Reparatiewerkzaamheden:  Geen defect geconstateerd

Ik ben bang dat dit niet mijn probleem gaat oplossen ... of ze hebben toch wel iets veranderd en dat niet goed in het rapport gezet. Ik krijg hem volgende week en dan gaan we het maar eens testen :)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
BvDorp schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:30:
[...]

Ik heb ook (ineens :?) TWRP, maar heb ook het rode uitroepteken nog. Hoe zie ik of ik de nieuwste TWRP heb, en hoe krijg ik de nieuwste? Het werkt wel lekker, met dat touch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Jeroen04 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:39:
[...]

Ik heb ook (ineens :?) TWRP, maar heb ook het rode uitroepteken nog. Hoe zie ik of ik de nieuwste TWRP heb, en hoe krijg ik de nieuwste? Het werkt wel lekker, met dat touch. :)
Waarschijnlijk heb je ook de nieuwe bootloader. Er is wel een weg terug...even op XDA lezen.
Updaten is heel simpel met GooManager.

DOWNLOAD:
The fastest and easiest way to install TWRP is to use the GooManager app:

Direct Download
1) Install GooManager from the Play Store
2) Open GooManager and provide root permissions
3) Hit Menu (or the button with the 3 dots on your screen) and then Install OpenRecovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Iemand nog een link naar de NL ROM (liefst origineel)

Toestel gekocht maar blijkt import (Duits) te zijn. En na het verwijderen van de Deutsche applicationzzz ;) staan ze er weer bij na een softwareupdate.

Zou dus het liefst de S3 willen voorzien van de NL Rom (of CM 10 als die beter is)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 18:32:
Misschien een domme vraag, maar wat is die undocumented feature?

[...]
Omdat late reacties ook moeten mogen: ooit was er een kernel/ROM van Samsung waarmee je OTG kon gebruiken en tegelijk je telefoon opladen. Had met het "Smartdock", zoals het bij Samsung heet, te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
sapphire schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:05:
WTF

Balen, moet ik weer op zoek naar een andere voor roms met de nieuwste Mali driver. Iemand suggesties? Rootbox nightlys verschijnen overigens nog wel in de goo app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
ph4ge schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 17:00:
[...]

Balen, moet ik weer op zoek naar een andere voor roms met de nieuwste Mali driver. Iemand suggesties? Rootbox nightlys verschijnen overigens nog wel in de goo app.
RootBox topics zijn ook weer open. bajee heeft wat nieuwe regels opgesteld.
Laatste nightly is inderdaad van 06-03-2013.

De laatste versie die Yank heeft uitbracht na de mali update, heb ik nog wel voor je.
Hier te downloaden:
https://www.dropbox.com/s...JB-kernel-v1.5a-aroma.zip

UPDATE:

Voor de mensen met reboots (zoals ikzelf), volgens het volgende topic op XDA helpt het flashen met de ,pit-file in het topic vaak om de spontane reboots op te lossen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2133401

Hier een uitleg wat een .pit-file doet:
http://www.androidworld.n...+PIT+file+en+waarom+nodig

Ik ga dit vanavond zelf ook proberen, en dan alles reflashen.

[ Voor 26% gewijzigd door Crusher77 op 08-03-2013 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Mocht de Dropbox van Crusher moeilijk doen heb ik Yank555.lu 1.5a voor AOSP ook op op de PC/foon staan :)

Ik zat gisteren in en verloren uurtje eens te kijken naar andere kernels voor AOSP roms, en naast Siyah en Perseus vond ik NEAK nog.

Niet echt up to date maar heeft wel leuke features zo te zien :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

sapphire schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:23:
Mocht de Dropbox van Crusher moeilijk doen heb ik Yank555.lu 1.5a voor AOSP ook op op de PC/foon staan :)

Ik zat gisteren in en verloren uurtje eens te kijken naar andere kernels voor AOSP roms, en naast Siyah en Perseus vond ik NEAK nog.

Niet echt up to date maar heeft wel leuke features zo te zien :)
Ik gebruik nu Siyah vanwege de dual boot optie, maar ik wil graag een nieuwe CM of afgeleide proberen. Volgens mij werken die nog niet samen met een Sammy rom vanwege de Mali update. Weet iemand toevallig of er een mogelijkheid is om dual boot Sammy XXEMR2 met een recente CM-based rom te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Sc0rPi0N schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:14:
Iemand nog een link naar de NL ROM (liefst origineel)

Toestel gekocht maar blijkt import (Duits) te zijn. En na het verwijderen van de Deutsche applicationzzz ;) staan ze er weer bij na een softwareupdate.

Zou dus het liefst de S3 willen voorzien van de NL Rom (of CM 10 als die beter is)
Serieus, Sammobile misschien -O-

Omdat het vrijdag is en ik je zo zielig vind, krijg je hierbij de directe link: http://www.sammobile.com/...?model=GT-I9300&pcode=PHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Laatst online: 21:55
Even een korte vraag. Aangezien XDA nogal Amerikaans georiënteerd is, is daar sprake van verschillende versies van de S3, bedoeld voor de verschillende providers aldaar.

Maar welke versie van de Amerikaanse S3 komt nou overeen met onze Europese versie? Dat kan ik hier in het topic eigenlijk niet achterhalen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Rossi46 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:08:
Even een korte vraag. Aangezien XDA nogal Amerikaans georiënteerd is, is daar sprake van verschillende versies van de S3, bedoeld voor de verschillende providers aldaar.

Maar welke versie van de Amerikaanse S3 komt nou overeen met onze Europese versie? Dat kan ik hier in het topic eigenlijk niet achterhalen.
De internationale versie:
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1563

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Rossi46 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:08:

Wij hebben de international versie, typenummer GT-i9300. De meeste dingen op XDA worden voor de internationale versie gemaakt, in dit subforum: Samsung Galaxy S III I9300, I9305
Op de Engelstalige Wiki pagina staat een overzicht van de verschillende varianten die bestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Laatst online: 21:55
Tnx beiden! Dan ga ik daar eens even neuzelen :Y

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Na tijden op wanamlite en Yank ga ik nu eens Omega proberen. Erg jammer trouwens dat Yank555 op XDA is gestopt na een ruzie met AndreiLux.
Crusher77 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:25:
[...]

Het zijn niet zozeer de bambi's maar het constante gemekker van AndreiLux die Yank555 helemaal aan het afkraken was zonder dat de mods daar wat aan deden.

[ Voor 72% gewijzigd door DateTime.Now op 11-03-2013 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
edit : dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door DateTime.Now op 11-03-2013 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Ben vorige week pas begonnen met ROMmen, omdat ik nu al inschat dat de echte 4.2 Samsung-firmware wel eens vertraagd zou kunnen worden, totdat genoeg S4-toestellen zijn verkocht (die volgens recente foto's eigenlijk precies lijkt op de S3)..

Volgens mij heb ik meteen de jackpot-getroffen met de JellyBam-ROM..

4.2.2-mix van Paranoid Android (3.10), AOKP (build 4) en CyanogenMod (10.1.0)..

Vrijwel dagelijks een Nightly, maar tot nu bijna iedere week (soms sneller) een Stable release..

Echte aanrader..

Of zijn er nog leukere dingen te krijgen.. als mix..

Oh jaah.. behalve Trebuchet als standaard-launcher is ook Touchwiz met die leuke Weer-widget ingebouwd..

en ingebouwde Pie-controls..

[ Voor 10% gewijzigd door _Nick__ op 11-03-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:47
Sandrioni schreef op maandag 18 februari 2013 @ 09:03:
Vraagje: sinds enige tijd heb ik last van 'freezing' van mijn S3 (iets meer dan half jaar oud). Gebeurt 1 a 2 keer per dag, meestal als je een zware app (zoals FaceBook) opstart oid. Maar kan ook 'zomaar' gebeuren. Heel irritant. Ik moet dan 'zachte' reset doen middels lang vasthouden van de power-knop, en dan reboot hij.

Als ik erop Google lijkt het erop alsof ik niet de enige ben, maar ik weet eigenlijk nog steeds niet of het nou een hardware of software probleempje is.

Voor een test ben ik helemaal teruggegaan naar een stock-rom, inclusief TriangleAway en zo, maar ook hier gebeurt het.

Zou het helpen een non-Samsung ROM erop te zetten? Of is dit een hopeloze kwestie en kan ie beter riching reparatie-centre?
zelfde symptomen, mbv appje in play store "emmc check" gezien dat er een insane chip in zat. Terug naar factory default en stock rom en linea recta naar samsung repair center. Kreeg terug na een week. Enige wat gedaan is was software flash en reset factory default. Zelfde problemen nog met freezes enz. Dus direct weer terug naar repair center. Na week weer phone terug en nu hadden ze meer gedaan. Check met dezelfde app en er staat nu sane chip. Dus waarschijnlijk hebben ze mobo vervangen. Hij werkt nu weer perfect :D
Met een telefoon van 6 a 700 euro ga je toch geen genoegen nemen met freezes?

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Nick__ schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:17:
Ben vorige week pas begonnen met ROMmen, omdat ik nu al inschat dat de echte 4.2 Samsung-firmware wel eens vertraagd zou kunnen worden, totdat genoeg S4-toestellen zijn verkocht (die volgens recente foto's eigenlijk precies lijkt op de S3)..

Volgens mij heb ik meteen de jackpot-getroffen met de JellyBam-ROM..

Vrijwel dagelijks een Nightly, maar tot nu bijna iedere week (soms sneller) een Stable release..

Echte aanrader..

Of zijn er nog leukere dingen te krijgen.. als mix..

Oh jaah.. behalve Trebuchet als standaard-launcher is ook Touchwiz met die leuke Weer-widget ingebouwd..

en ingebouwde Pie-controls..
Heb je misschien een linkje? Heb nu al 2 keer xda doorgekeken maar zie deze rom er niet tussen staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 17:36:
[...]

Heb je misschien een linkje? Heb nu al 2 keer xda doorgekeken maar zie deze rom er niet tussen staan..
Gelukkig kan [google=jellybam] hem wel vinden. Eerste link brengt je hier:
http://www.modmydroid.net/jellybam/
Iets naar beneden scrollen tot de SGS3, daar staan verschillende mirrors genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt. Had wel google gebruikt maar gezocht op jellybam xda. Die gaf alleen maar links die dood zijn. Rom lijkt wel van XDA afgehaald te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 17:36:
[...]

snel, stabiel en met acht push-accounts toch heel makkelijk door de dag, waar ik eerder tijdens het avondeten de lader nog wel eens zocht op drukke dagen..

inmiddels is de 6.6.0-versie uit..

update is normaal mogelijk, maar niet van 6.5.0 naar 6.6.0..

in verband met wijzigen aansturing trilmodule wordt een clean-install geadviseerd..

met nog eens op google zoeken, is ook het nieuwe forum en blog nieuws te vinden van deze ROM..

[ Voor 39% gewijzigd door _Nick__ op 12-03-2013 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

edgarf28 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 21:56:
M'n eerste Custom rom staat inmiddels online: XperianZe (v0.9)
Helemaal geïnspireerd op de Sony Xperia Z.

[afbeelding]

In het kort:
- Elegant Theme 3.00 bij ThilinaC
- JKay 14.91.3
- Xperia Z Launcher
- Xperia Z Keyboard, System sounds & Fonts, 28 Xperia Z wallpapers.

En de volgende Xperia Z apps:
- Calendar
- Calculator
- Album
- Movies
- Walkman
- Notes
- Torch

Rom is 361 MB (inclusief ruim 50 MB aan Wallpapers en Sample foto's)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2151217
Ik heb hem even geprobeerd als secondary rom, maar ik blijf toch nog wat dichter bij stock. Ik krijg alleen de Sony wallpapers niet van mijn SD-kaart af. Ik kan met Total Commander de eigenschappen proberen te veranderen naar rwxrwxrwx, maar alsnog kan ik ze niet verwijderen. Heb je hier een oplossing voor behalve het formatteren van de hele SD-kaart?

edit: nvm, blijkbaar had iemand op XDA dat probleem ook, en heb je er daar antwoord op gegeven. Ze staan in /data/media/Sony Samples. Daar had ik ze niet verwacht, omdat ik hem als second rom draaide.

[ Voor 11% gewijzigd door gwystyl op 12-03-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Mouki_9 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:30:
[...]

zelfde symptomen, mbv appje in play store "emmc check" gezien dat er een insane chip in zat. Terug naar factory default en stock rom en linea recta naar samsung repair center. Kreeg terug na een week. Enige wat gedaan is was software flash en reset factory default. Zelfde problemen nog met freezes enz. Dus direct weer terug naar repair center. Na week weer phone terug en nu hadden ze meer gedaan. Check met dezelfde app en er staat nu sane chip. Dus waarschijnlijk hebben ze mobo vervangen. Hij werkt nu weer perfect :D
Thanks voor de tip, heb helaas ook een "insane chip". Mag dus terug voor garantie, bah... Heb alleen geen zin om dat ding (meerdere malen) zo lang kwijt te zijn, kan ik ze ook op een subtiele manier al laten weten dat het moederbord kapot is ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:05
Jeroen04 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:10:
[...]

Thanks voor de tip, heb helaas ook een "insane chip". Mag dus terug voor garantie, bah... Heb alleen geen zin om dat ding (meerdere malen) zo lang kwijt te zijn, kan ik ze ook op een subtiele manier al laten weten dat het moederbord kapot is ofzo?
Ha, lees nu toevallig jullie posts. Ik heb hem ook alweer terug, en er stond in het reparatierapport ook dat er niets vervangen was. Maar ze hebben hem wel open gemaakt @Samsung....dat kon die gast van KPN BC zien.

Heb ook nog steeds een 'insane chip'. Ik vreesde al voor het ergste, maar tot op heden (nu 1 week geleden), doet ie het nog steeds perfect. Geen idee WAT ze hebben vervangen/gedaan, maar het werkt iig. Heb ook al wat custom roms erop geflashed, en nog geen enkel probleem gehad.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
Jeroen04 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:10:
[...]

enige manier is volgens mij blijven terugsturen met dezelfde symptomen. Ik had van de medewerker van the phonehouse gehoord dat als die 3x bij de service center geweest is ze pas gaan vervangen. Dus of nieuwe mobo of ruil exemplaar. Bij mij de 2e x dat die daar is geweest dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Yank555 blijkt nog wel kernel updates te maken:

CM10.1 versies:
http://batcave.rasquin.co...kernel/yank555.lu/CM10.1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Kan je met de Yank kernels ook dual booten? Ik wil nog steeds graag een CM10.1 of afgeleide naast mijn stock rom draaien, maar niet in plaats van.... met Siyah is dit niet meer mogelijk sinds de nieuwere MALI drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
gwystyl schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:58:
[...]

Kan je met de Yank kernels ook dual booten? Ik wil nog steeds graag een CM10.1 of afgeleide naast mijn stock rom draaien, maar niet in plaats van.... met Siyah is dit niet meer mogelijk sinds de nieuwere MALI drivers.
Siyah is de enige met dual boot. Gewoon afwachten dus want hij is er wel mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik zit enigszins met een probleem en ik hopelijk vind ik een oplossing hiervoor in deze topic. Het gaat om het volgende:

Ik heb verschillende Roms geprobeerd in het verleden: RGUI, ParanoidAndroid en ik ben eigenlijk het langst blijven hangen bij Omega. Laatstelijk versie 40 (voelde er niet zoveel voor om steeds een backup te maken e.d.). Nu vond ik dat het tijd was voor een meer 'snappy' feel. Nadat ik de meer recente reacties had gelezen in deze topic, wilde ik JellyBam proberen. Inmiddels draait deze rom op m'n telefoon.

Mijn probleem zit hem in de voorfase. Omdat ik meerdere roms heb gebruikt en er nog allerlei data is achtergebleven van apps die ik allang niet meer gebruik, wilde ik een volledige reset. Als het ware dat het toestel uit een net gesealde doos komt. Ik weet niet of dat verschil maakt in de snelheid, dan wel het al of niet voorkomen van compatibiliteitsproblemen. Als ik een nieuwe rom erop zet, heb ik van de circa 11-12 gb intern geheugen, slechts zo'n 1-1,5 gb over. Ik zie dat m'n foto's er nog op staan, net als alle mappen van apps.

Dit zijn de stappen die ik altijd uitvoer:
-zip naar root van interne geheugen
-booten in recovery mode (cwm touch 6.0.2.8)
-wipe data/factory reset
-wipe cache partition
-advanced>wipe dalvik cache
-install zip from sdcard
-zip opzoeken en installeren
-rebooten
-badabing badaboom, ik heb een nieuwe rom erop.

Ik heb een verkorte versie van deze vraag ook gesteld in de s3 ervaringen topic. Het antwoord dat ik kreeg en al heb geprobeerd, is recovery en dan factory reset. Dit heb ik dus al geprobeerd via CWM.

Wat ik ook heb geprobeerd, is: instellingen>back-up en herstel>fabrieksinstellingen terug. Maar dan houd ik nog steeds die oude data erop.

Heel kort gezegd, is mijn vraag: Hoe kan ik alles wissen/wipen van mijn toestel zodat ik 'leeg' toestel heb waar ik een custom rom op kan zetten?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
wilmundo schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 18:58:
Ik zit enigszins met een probleem en ik hopelijk vind ik een oplossing hiervoor in deze topic. Het gaat om het volgende:

Heel kort gezegd, is mijn vraag: Hoe kan ik alles wissen/wipen van mijn toestel zodat ik 'leeg' toestel heb waar ik een custom rom op kan zetten?
Zoot's-wipe-script-sgs3.zip draaien in recovery. Wel rom op externe SD zetten.
Cleaner kan niet. :)

[ Voor 7% gewijzigd door silitek op 13-03-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
silitek schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:02:
[...]

Zoot's-wipe-script-sgs3.zip draaien in recovery. Wel rom op externe SD zetten.
Cleaner kan niet. :)
Inderdaad de beste oplossing. En dan mega-wipe kiezen.

Verder, na contact met Yank555.lu gaf hij aan z'n eigen forum te hebben opgezet na het gedoe op XDA.
Zie hier: http://yank555-lu.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Silitek en Crusher77, dank voor jullie bijdrage. Het is gelukt!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Mouki_9 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:30:
[...]

Ik heb dus ook een insane chip en af en toe vastlopers waarbij het toestel nergens meer reageert behalve een softboot.

Zijn er nog kosten verbonden aan zo'n reparatie bij een samsung repair center eigenlijk ?
Crusher77 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:12:

Verder, na contact met Yank555.lu gaf hij aan z'n eigen forum te hebben opgezet na het gedoe op XDA.
Zie hier: http://yank555-lu.net/
Kerel je bent geweldig _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door sapphire op 14-03-2013 01:08 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
sapphire schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 01:08:
[...]

Ik heb dus ook een insane chip en af en toe vastlopers waarbij het toestel nergens meer reageert behalve een softboot.

Zijn er nog kosten verbonden aan zo'n reparatie bij een samsung repair center eigenlijk ?

[...]

Kerel je bent geweldig _/-\o_
ikzelf had hem bij phonehouse gehaald, dus de phone ook hier naartoe gebracht. Die sturen het vervolgens op naar een samsung repair center. Geen kosten voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:05
Mouki_9 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:30:
[...]

ikzelf had hem bij phonehouse gehaald, dus de phone ook hier naartoe gebracht. Die sturen het vervolgens op naar een samsung repair center. Geen kosten voor mij.
Hier hetzelfde. Helemaal gratis. Kreeg zelfs van KPN BC een leentoestel...

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 15:11
Ook hier de insane chip, alleen kan ik me zo 123 geen vastlopers herinneren. Dus niet op regelmatige basis last van. Hoe erg is het dan aan te raden om stappen te ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
maikel_rox schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:36:
Ook hier de insane chip, alleen kan ik me zo 123 geen vastlopers herinneren. Dus niet op regelmatige basis last van. Hoe erg is het dan aan te raden om stappen te ondernemen?
Niet. Mijn telefoon loopt tientallen keren vast op één dag. Soms 10 x in een kwartier, soms 8 uur niet. Als je er geen last van hebt, niks aan doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ja mijne loopt dus wel regelmatig vast, behoorlijk irritant.

Ik heb hem niet bij Phonehouse of KPN vandaan, maar op de samsung site zag ik wel dat de Phonehouse hier in de regio genoemd word als repair centre.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb dus ook een insane chip, mijn telefoon hapert als de malle vooral bij het afspelen van muziek merk ik het. Ik ga vanmiddag maar eens even kijken hoe ze de garantie bij coolblue geregeld hebben voordat ik hem opstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Heb mijn s3 voorzien van de laatste cm 10.1 nightly build, mijn eerste custom mod. Probleem wat ik heb is dat als ik op het icoon van mijn provider druk om de verbinding uit te zetten, zet hij ook de 3g aan zodat ik ongewilld via mijn abbo op internet zit. Er verschijnt dan een 'e' in het icoon. Weet iemand hoe ik dat kan aanpassen?

[ Voor 6% gewijzigd door drernie op 16-03-2013 23:19 ]

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
(komt uit een ander forum)
drernie schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 22:06:
Ik heb mijn s3 voorzien van een laatste nightly build van cyanogenmod 10.1. Ik heb mijn gmail account ingevoerd en vervolgens begint hij automatisch alle apps te downloaden van google play die ik op mijn tablet heb staan. Ik wil dit niet, hoe stop ik dit? Ik heb op internet gezocht, maar kon dit niet vinden. Ook vind ik niets terug van in de instelligen in mijn gmail account.
Je kunt een ander account aanmaken en dan dus "kaal" je OS starten. Voor de rest voer je handmatig je andere account in.
Probleem wat ik heb is dat als ik op het icoon van mijn provider druk om de verbinding uit te zetten, zet hij ook de 3g aan zodat ik ongewilld via mijn abbo op internet zit. Er verschijnt dan een 'e' in het icoon. Weet iemand hoe ik dat kan aanpassen?
"Het" icoon van je provider? Hij zet je verbinding uit, maar 3G aan. Dan zet hij de verbinding dus toch niet uit? Ik volg het niet...
Verbindingen regel je gewoon via het systeem-menu in Android.

[ Voor 27% gewijzigd door Nas T op 17-03-2013 12:30 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
ik bedoel het icoontje met de sterkte van het signaal, eerst verschijnt er een E in het icoontje en wordt internet geaktiveerd en als je daarna opnieuw drukt dan zet je de verbinding uit voor telefoon en data. Ook als je aangeeft dat je geen mobiele gegevens overdacht wil gebeurt het toch.

Heb inmiddels paranoid android 3 erop gezet en daarmee heb ik hetzelfde.

[ Voor 15% gewijzigd door drernie op 17-03-2013 14:12 ]

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
drernie schreef op zondag 17 maart 2013 @ 13:37:
ik bedoel het icoontje met de sterkte van het signaal, eerst verschijnt er een E in het icoontje en wordt internet geaktiveerd en als je daarna opnieuw drukt dan zet je de verbinding uit voor telefoon en data. Ook als je aangeeft dat je geen mobiele gegevens overdacht wil gebeurt het toch.
Ik heb geen idee waar je het over hebt. Het icoontje waarbij het type internet-verbinding wordt weergegeven is bij mij wel klikbaar, maar dan krijg je weinig/geen nuttige info. Trek ik dan het systeemmenu naar beneden, kan ik wifi/mobiel internet inschakelen. Roaming (mobiel internet in het buitenland) zit dan weer specifiek bij de instellingen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
Ok, ik zal het proberen te verduidelijken. Het gaat om de tile in het top down menu met het signaal sterkte van het ontvangst. Als ik daar op druk, dan verschijnt er een E in het icoontje en wordt 3g geaktiveerd, dit terwijl ik mobiele data uit heb gezet. Een dergelijke tile staat op deze screenshot met base de.

http://www.abload.de/img/screenshot_2012-11-295jzyc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
_Nick__ schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:17:
Heb hem er net op gezet maar ik lijk een rare issue te hebben met m'n homescreens. Ik lijk wel meerdere "lagen" te hebben. Stel ik heb op 2 homescreens apps/widgets staan en ik open vanuit 1 de app drawer en ga dan weer terug, dan is 2 leeg. Open ik vanuit de 2de "lege" de app drawer en sluit deze weer dan staat 2 weer vol en is 1 leeg.

Iemand enig idee :?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Leo1010 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 02:11:
[...]

Heb hem er net op gezet maar ik lijk een rare issue te hebben met m'n homescreens. Ik lijk wel meerdere "lagen" te hebben. Stel ik heb op 2 homescreens apps/widgets staan en ik open vanuit 1 de app drawer en ga dan weer terug, dan is 2 leeg. Open ik vanuit de 2de "lege" de app drawer en sluit deze weer dan staat 2 weer vol en is 1 leeg.

Iemand enig idee :?
misschien vanwege de mix..

liep bij mij stabiel onder 6.5.0, maar de latere snellere versies (binnen een paar dagen) zijn duidelijk minder..

heb 6.5.0 er weer op gezet.. dan wel foto's op SD en geen foutmeldingen of gemiste gesprekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
drernie schreef op zondag 17 maart 2013 @ 23:19:
Ok, ik zal het proberen te verduidelijken. Het gaat om de tile in het top down menu met het signaal sterkte van het ontvangst. Als ik daar op druk, dan verschijnt er een E in het icoontje en wordt 3g geaktiveerd, dit terwijl ik mobiele data uit heb gezet. Een dergelijke tile staat op deze screenshot met base de.

http://www.abload.de/img/screenshot_2012-11-295jzyc.png
Vandaar dat ik het niet begreep, het is een heel ander menu dan wat android standaard biedt: klik.
Dan kun je wifi/mobiel internet apart in/uitschakelen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
Nas T schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:34:
[...]

Vandaar dat ik het niet begreep, het is een heel ander menu dan wat android standaard biedt: klik.
Dan kun je wifi/mobiel internet apart in/uitschakelen.
dat het geen standaard android menu is kan wel kloppen aangezien het een custom rom betreft.
Anyway, ik heb na overleg met mijn provider de APN instellingen verwijderd in mijn telefoon. Kennelijk zou ik hierdoor niet meer op het internet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Creesch

bla bla!

Ik heb even gezocht maar kan het zo niet terugvinden. Een tijd terug zijn een stel ontwikkelaars van team hacksung gestopt met de ontwikkeling van cyanogenmod voor de s3. Dit omdat zonder code van samsung het lastig tot onmogelijk was om bepaalde elementen aan de praat te krijgen. (onder andere de camera en hw acceleration related stuff).

Daarna heeft samsung wel het één en ander uitgebracht aan kernel code, heeft dit nog invloed gehad op de ontwikkeling van cyanogenmod voor de s3 of is de situatie eigenlijk gewoon hetzelfde zoals deze enkele maanden geleden was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vreemd, ik heb de Omega ROM AOPK geïnstalleerd, maar ik heb dat als ik mensen bel dat het signaal dat de telefoon overgaat anders klinkt, buitenlands...

1e keer dat ik dit meemaak.

Iemand enig idee ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Hoe is jullie ervaring met de Slim Bean ROM ? ziet er zeer mooi uit allemaal.
Pagina: 1 ... 26 ... 43 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.