Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nog even over de camera en CM 10.1, er is wel degelijk een issue met de camera, laatste post met iemand die er ook problemen mee heeft is van 04-02 (gisteren). De reden waarom Silitek er geen problemen mee heeft kan firmware zijn.

Deze post gaat namelijk over deze issue en geeft een mogelijke fix. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd en ben sinds dit weekend met Foxhound aan het spelen, wat me erg goed bevalt. Deze ROM is gebouwd op de Samsung ROM (Android 4.1.2) en heeft gewoon de stock drivers voor de camera, motion control werkt (telefoon omdraaien om te muten, ect) en is vooral erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:11

Arfman

Drome!

silitek schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:36:
[...]

Flash de zip in Recovery. Daarvoor eerst je huidige camera/galery freezen met Titanium Backup.
Meer is het niet. ;)
Dank u vriendelijk! Gisteren geflashed en totaal geen problemen gehad met de camera tot nu toe. Photosphere is ook erg grappig, heeeeeeele rare effecten als iemand net z'n hoofd draait, that's the stuff nightmares are made of :P

EDIT: bitshady, ik had dus ook de issue "can't connect to camera" met CM10.1. NA de zip van silitek geflashed te hebben blijft het goedgaan (1 dag nu).

[ Voor 12% gewijzigd door Arfman op 04-02-2013 15:12 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03
Arfman schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:10:
[...]

Dank u vriendelijk! Gisteren geflashed en totaal geen problemen gehad met de camera tot nu toe. Photosphere is ook erg grappig, heeeeeeele rare effecten als iemand net z'n hoofd draait, that's the stuff nightmares are made of :P

EDIT: bitshady, ik had dus ook de issue "can't connect to camera" met CM10.1. NA de zip van silitek geflashed te hebben blijft het goedgaan (1 dag nu).
;) ..

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Dan ga we die ook maar eens proberen :)

Hierbij een update. Ik vol goede moed weer CM10.1 geinstalleerd, vervolgens "4.2Camera_t04.zip" erop gezet nadat ik de originele op freeze had gezet. Camera app start, ik kies de Sphere optie, hangen en crash :/

Dan maar eens die fix proberen die ik zelf al eerder in dit topic heb gelinked.
Eerst dus stock Samsung ROM restoren, dan via de stock dailer de code ingetoetst en jawel, ik gebruik de firmware waarvan beschreven is dat hij crashed (ZDFE02). De nieuwe FW ZDFF03 gedownload en vervolgens via de beschrijving erop gezet.

Originele Samsung ROM weer geroot, vervolgens weer CM10.1 erop gezet, ingesteld, stock camera weer op frozen gezet en uiteindelijk de "4.2Camera_t04.zip" opnieuw geinstalleerd.

Camera app gestart, ik selecteer de "Sphere" optie en... het start!
Nu maar eens een paar dagen gaan gebruiken en hopelijk blijft hij het nu doen.

[ Voor 91% gewijzigd door bitpixl op 04-02-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
bitshady schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:38:
Dan ga we die ook maar eens proberen :)

Hierbij een update. Ik vol goede moed weer CM10.1 geinstalleerd, vervolgens "4.2Camera_t04.zip" erop gezet nadat ik de originele op freeze had gezet. Camera app start, ik kies de Sphere optie, hangen en crash :/

Dan maar eens die fix proberen die ik zelf al eerder in dit topic heb gelinked.
Eerst dus stock Samsung ROM restoren, dan via de stock dailer de code ingetoetst en jawel, ik gebruik de firmware waarvan beschreven is dat hij crashed (ZDFE02). De nieuwe FW ZDFF03 gedownload en vervolgens via de beschrijving erop gezet.

Originele Samsung ROM weer geroot, vervolgens weer CM10.1 erop gezet, ingesteld, stock camera weer op frozen gezet en uiteindelijk de "4.2Camera_t04.zip" opnieuw geinstalleerd.

Camera app gestart, ik selecteer de "Sphere" optie en... het start!
Nu maar eens een paar dagen gaan gebruiken en hopelijk blijft hij het nu doen.
Het is even een geknutsel maar mijn camera werkt nu zo'n 35 dagen probleemloos.
Eén keer over de rooie gekregen door TE snel camera opstarten en weer afsluiten..

Dat is ook het enige ook. ;) Blijf voorlopig op SuperNex rom..werkt als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Momenteel zit ik op CM10.1, laatste Siyah Kernel en Nova Launcher ipv de standaard Trebuchet.
Siyah heb ik verder flink geundervolt met Stweaks. Eerste paar dagen maar eens kijken of hij stabiel blijft en hoe lang ik met een batterij doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Gisteravond geupgrade naar de laatste nightly build. N4 camera zipje weer geflashed en verder een probleemloze upgrade.

Enige wat vreemd blijft (zowel stock als CM) is dat als je wifi netwerken aanzet voor locatiebepaling, de batterij echt snel leeg gaat. Zal toch geen bug zijn in de Exynos chipset?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Arfman schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:06:
Gisteravond geupgrade naar de laatste nightly build. N4 camera zipje weer geflashed en verder een probleemloze upgrade.

Enige wat vreemd blijft (zowel stock als CM) is dat als je wifi netwerken aanzet voor locatiebepaling, de batterij echt snel leeg gaat. Zal toch geen bug zijn in de Exynos chipset?
het heeft vast wel te maken met ontbrekende Exynos drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Dat is een bug in maps dacht ik.
NetworkLocationLocator houd je telefoon wakker.
Kan je zien in Better Battery Stats.
Nadat ik die optie uit zette ging mijn telefoon weer een volle dag mee met ongeveer 3u het scherm aan.

Dit geldt voor meer Android toestellen btw.

[ Voor 10% gewijzigd door Radiance op 06-02-2013 14:40 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Radiance schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:38:
Nadat ik die optie uit zette ging mijn telefoon weer een volle dag mee met ongeveer 3u het scherm aan.

Hopen op een snelle fix vanuit Google dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 13:44
Radiance schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:38:
Over welke "optie" heb je het hier dan? Ik heb namelijk bij Google Maps die locatiedingen uitgezet en vanacht heeft mijn telefoon (ondanks de airplane-modus) continu "wakker" gelegen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:12
bitshady schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:21:
Momenteel zit ik op CM10.1, laatste Siyah Kernel en Nova Launcher ipv de standaard Trebuchet.
Siyah heb ik verder flink geundervolt met Stweaks. Eerste paar dagen maar eens kijken of hij stabiel blijft en hoe lang ik met een batterij doe :)
Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen!

Ik draai de laatste nightly build van CM10.1 welke opzich erg goed bevalt. Maar de batterij gaat met de default kernel wel erg snel leeg in vergelijking tot sommige andere roms..

Ik zal die Siyah Kernel eens proberen. Bedankt voor de suggestie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Vads schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:04:
[...]

Over welke "optie" heb je het hier dan? Ik heb namelijk bij Google Maps die locatiedingen uitgezet en vanacht heeft mijn telefoon (ondanks de airplane-modus) continu "wakker" gelegen :O
Instellingen --> Locatieservices en dan de optie "Draadloze netwerken gebruiken" en de optie "Locatie en Google zoeken" uitschakelen.
Dat deed het hem voor mij want ik krijg geen wakelocks meer door de NetworkLocationLocator service.
Google Maps schijnt deze service constant aan te spreken waardoor je telefoon dus wakker blijft.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 22:27
Weet iemand of ik een Japanse S3 (SC-06D) versie ook kan rooten met de europese CM10?
Of is dat software technisch niet verstandig omdat de hardware ook anders is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 08:48
Radiance schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:21:
[...]

Instellingen --> Locatieservices en dan de optie "Draadloze netwerken gebruiken" en de optie "Locatie en Google zoeken" uitschakelen.
Dat deed het hem voor mij want ik krijg geen wakelocks meer door de NetworkLocationLocator service.
Google Maps schijnt deze service constant aan te spreken waardoor je telefoon dus wakker blijft.
Jammere is dan dat je ook google now niet meer kunt gebruiken want die heeft ook de locatie nodig.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Btje schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:49:
[...]

Jammere is dan dat je ook google now niet meer kunt gebruiken want die heeft ook de locatie nodig.
Extra voordeel als je drain wil tegengaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:04

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik heb ook gehad dat er volgens Better BatteryStats een enorme drain in standby was door de LocationProvider service. In eerste instantie dacht ik ook dat dit door Maps kwam, maar na verwijderen daarvan (zonder de locatie-instellingen te wijzigen) bleef de drain aanhouden. Het bleek aan Buienalarm te liggen die als een gek de locatie pollde; nadat ik die had verwijderd was het accugebruik weer normaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Ghost Dog op 07-02-2013 13:56 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Ghost Dog schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:55:
Ik heb ook gehad dat er volgens Better BatteryStats een enorme drain in standby was door de LocationProvider service. In eerste instantie dacht ik ook dat dit door Maps kwam, maar na verwijderen daarvan (zonder de locatie-instellingen te wijzigen) bleef de drain aanhouden. Het bleek aan Buienalarm te liggen die als een gek de locatie pollde; nadat ik die had verwijderd was het accugebruik weer normaal.
Tof dat je het meldt! Ik heb Buienalarm nu geconfigureerd om niet de huidige locatie, maar 1 vaste locatie in de gaten te houden. Ik laat het weten als dit een verbetering oplevert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorisM
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-01 13:28
Iemand anders op CM10.1 ook last van geen facebook en facebook messenger notificaties? Ben bang dat ik moet overstappen naar een andere client. Vond deze apps toch wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen last van :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:50
Ik heb een hele tijd de Omega rom gedraaid maar die vond ik toch te langzaam.. hier en daar gekeken naar nieuwe roms toen ik de Supernexus tegen kwam. Deze geïnstalleerd maar werkt niet helemaal lekker op mijn telefoon, de GPS functioneerde niet goed. Toen de cyanogenmod 10.1 nightly van 6-2 geprobeerd maar daar werkte mijn GPS ook niet goed mee.. vervolgens de 5-2 versie geïnstalleerd en man o man wat is deze fijn! Super snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorisM
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-01 13:28
Vreemd dat ik dat dan wel heb.. Zowel voor mijn SDS als erna :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 11:08
silitek schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:36:
[...]

Flash de zip in Recovery. Daarvoor eerst je huidige camera/galery freezen met Titanium Backup.
Meer is het niet. ;)
Dag Silitek, Is deze voor SuperNexus of ook voor CM 10.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
baba420 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:55:
[...]

Dag Silitek, Is deze voor SuperNexus of ook voor CM 10.1?
Ook voor CM10.1, werkt tot nu toe erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:26
weet iemand toevallig of er al een root is voor 4.1.2?
ben zelf al aan het spitten geweest maar nix kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2002953
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1719744

Goed lezen!

Is het al mogelijk om zonder odin te rooten trouwens?

[ Voor 60% gewijzigd door 418O2 op 11-02-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 19:09

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Nog een optie is CF-autoroot, die op bijna elke firmware werkt

Zonder Odin zou je kunnen kijken of de Exynos exploit nog werkt. Als die nog werkt kan je met ExynosAbuse rooten. Als je toestel al gepatcht is niet, dan moet het via Odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
Heeft een van jullie ook last van slechte wifi ontvangst na het rooten van de telefoon? Ik heb al meerdere apps al 'wifi booster' gebruikt maar helpen allemaal niet.

Ik zit op:

4.1.2, Carbon ROM JB v1.0-06FEB2013
Kernel SC06D-Sakuramilk 20130131

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Rooten is wat anders dan een custom rom installeren.

Check eens welk modem je had en welke je nu hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
418O2 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:55:
Rooten is wat anders dan een custom rom installeren.

Check eens welk modem je had en welke je nu hebt
Modem is gewoon hetzelfde gebleven, alleen de custom ROM. Ik heb overigens de SC-06D (Japans) versie van de S3. Zou dit het probleem kunnen zijn? Conflict tussen software en hardware. Maar het kan toch niet zo zijn dat de wifi ontvangst dan minder goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Je hebt t dus niet vergeleken met de situatie voor de custom rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:45
WIFI is kernel gerelateerd, niet modem/baseband.
Dus als je een andere rom draait met een aangepaste kernel, dan kan je ook met wifi dus verschil zien.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
Rhodan schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 08:38:
WIFI is kernel gerelateerd, niet modem/baseband.
Dus als je een andere rom draait met een aangepaste kernel, dan kan je ook met wifi dus verschil zien.
Ah vandaar. Is dat op te lossen door een app te installeren oid? Ik heb namelijk al meerdere custom ROMS geprobeerd en vergeleken met de standaard software van Samsung is de wifi signaal gewoon een stuk minder sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Hee mensen,

Weet iemand hier ook of Foxhound een website heeft ofzo? Ik kan weinig nieuws over deze populairre rom vinden! Vaag want als ik Google op bijvoorbeeld Cyanogenmod vind je genoeg! Ik wil eens een Foxhound arom proberen maar weet niet waar ik nou de laatste versoe kan downloaden en waar ik een changelof kan vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik ga eerdaags ook een rom uit brengen (op XDA); helemaal in de style van de Xperia Z, met o.a. het volgende:

- Laatste Xperia Z launcher
- Xperia Z Walls
- Xperia Z font
- Elegant theme van ThilinaC
- Xperia Z widgets, Torch and notes apps.
- Xperia Z Calculator, Gallery & Videoplayer
- Xperia Z Keyboard
- Xperia Z sounds/ringtones/alarms
- Xperia Z boot animation
- Xperia Z Enchanted Forest live wallpaper
- gebaseerd op de EMR2 firmware, met Jkay
- Ongeveer 350 mb (incl. bijna 50 mb aan wallpapers, geen bloatware; very lite)
- verschillende init.d & build.prop tweaks
- Loopt heerlijk smooth.

Ben al ver gevorderd met de rom, het wachten is eigenlijk alleen nog op een compatible Jkay & Elegant theme voor de XXEMR2 rom. (Jkay komt zeer binnenkort, Elegant volgt daarna is door ThilinaC gezegd)

Is mijn eerste rom die ik uit ga brengen, dus ben benieuwd wat jullie reacties gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Bedankt!

Weet je ook of je hier verschillende themes op kunt draaien? Veel themes in de playstore zijn dacht ik alleen maar bedoeld voor CM roms..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
edgarf28 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:08:
Ik ga eerdaags ook een rom uit brengen (op XDA); helemaal in de style van de Xperia Z, met o.a. het volgende:

- Laatste Xperia Z launcher
- Xperia Z Walls
- Xperia Z font
- Elegant theme van ThilinaC
- Xperia Z widgets, Torch and notes apps.
- Xperia Z Calculator, Gallery & Videoplayer
- Xperia Z Keyboard
- Xperia Z sounds/ringtones/alarms
- Xperia Z boot animation
- Xperia Z Enchanted Forest live wallpaper
- gebaseerd op de EMR2 firmware, met Jkay
- Ongeveer 350 mb (incl. bijna 50 mb aan wallpapers, geen bloatware; very lite)
- verschillende init.d & build.prop tweaks
- Loopt heerlijk smooth.

Ben al ver gevorderd met de rom, het wachten is eigenlijk alleen nog op een compatible Jkay & Elegant theme voor de XXEMR2 rom. (Jkay komt zeer binnenkort, Elegant volgt daarna is door ThilinaC gezegd)

Is mijn eerste rom die ik uit ga brengen, dus ben benieuwd wat jullie reacties gaan worden.
Netjes, er zijn vast genoeg liefhebbers voor je rom. Wat voor kernel ga je gebruiken? Aroma install?
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
powermarcel10 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:10:
[...]

Bedankt!

Weet je ook of je hier verschillende themes op kunt draaien? Veel themes in de playstore zijn dacht ik alleen maar bedoeld voor CM roms..
Lees gewoon even op XDA. Het feit dat je dat topic niet kon vinden zegt wel iets.

Ik ga je Xperia Z rom niet draaien; ik ga gewoon een Xperia Z draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:18:
[...]

Ik ga je Xperia Z rom niet draaien; ik ga gewoon een Xperia Z draaien :)
Het liefste zou ik dat ook doen natuurlijk! Maar ben van plan 2 jaar te gaan doen met m'n Galaxy S III (i.v.m. abo) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
silitek schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:15:
[...]

Netjes, er zijn vast genoeg liefhebbers voor je rom. Wat voor kernel ga je gebruiken? Aroma install?
;)
Ik denk gewoon de stock XXEMR2 kernel.
Heel misschien Boeffla.
Eerste versie heeft geen aroma installer, maar waarschijnlijk wel in een komende versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
powermarcel10 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:10:
[...]

Bedankt!

De dark theme die je kan kiezen tijdens de installatie procedure is erg mooi (mijn mening natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
kenkreutzer schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:23:
[...]

Ah vandaar. Is dat op te lossen door een app te installeren oid? Ik heb namelijk al meerdere custom ROMS geprobeerd en vergeleken met de standaard software van Samsung is de wifi signaal gewoon een stuk minder sterk.
Zijn wel wat tools in Play store, maar als je een custom rom draait met een standaard stock insecure kernel zoals Omega, dan zou het niet uit moeten maken of je custom of stock rom draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 1,5 jaar op een Desire HD talloze roms te hebben geflashed ben ik sinds een week overgestapt op de Galaxy. Gisteren root toegang ingesteld en ben nu een beetje aan het kijken naar een custom rom op XDA. Er staan er genoeg...maar jullie hebben ongetwijfeld al wat ervaring met de diverse roms. Welke zijn aan te bevelen? Stabiliteit en volledige features staan voor mij voorop. Alvast bedankt!

Edit: ik lees op internet e.e.a. over de bootloader. Moet ik daar nog iets mee doen of is roottoegang voldoende?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2013 20:43 ]

• Rhodan
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:02:
Na 1,5 jaar op een Desire HD talloze roms te hebben geflashed ben ik sinds een week overgestapt op de Galaxy. Gisteren root toegang ingesteld en ben nu een beetje aan het kijken naar een custom rom op XDA. Er staan er genoeg...maar jullie hebben ongetwijfeld al wat ervaring met de diverse roms. Welke zijn aan te bevelen? Stabiliteit en volledige features staan voor mij voorop. Alvast bedankt!

Edit: ik lees op internet e.e.a. over de bootloader. Moet ik daar nog iets mee doen of is roottoegang voldoende?
Ben zelf nogal weg van Omega, maar zit ook in het team, dus helemaal objectief, ben ik niet :).
Wat je bootloader aangaat, welke heb je nu?
Het voordeel van de oude bootloaders is dat 1x Triangle Away draaien, the counter en meer, op official blijven staan. Kan Sammy niet zeuren of zien dat je geroot hebt ivm garantie.
Nu hebben we wel een Europese wetgeving die je wat meer beschermt, maar Sammy zal zich daar niet zo maar aan houden als ze zien dat je geroot hebt en garantie claimt.
In de bootloaders zit een zogenaamd micro kernel en bij de latere zouden die gepatched zijn om de zogenaamde Sudden Death tegen te gaan, net als de latere recovery's en natuurlijk de latere, gewone kernels.
Nadeel van de nieuwe bootloaders is dat ze wat rotter te resetten zijn met Triangle Away.
Bij mij werkt alleen versie 2.37 goed, maar bij de vrouw, werkt de laatste zonder problemen.
En met de laatste bootloaders, elke keer als je in recovery gaat, telt de counter weer.
Of te wel, iets flashen in recovery, klaar, Triangle Away weer laten draaien.

• silitek
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:02:

Omega is voor de meeste wel een prima rom. Bootloader idd links laten liggen voeg niets toe. Wil je op avontuur kun je SuperNexus build 2 overwegen. Zonder toeters en bellen van een Samsung rom.
Volop keuze dus.... ;)

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik draai zelf de laatste CM10.1 nightly, met de Nexus 4 camera erin geflashed (PhotoSphere). Bevalt heel erg goed, ben sowieso erg fan van de stock Android experience sinds Android 4.x.

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
ik draai ook cm 10.1 nightly, maar vraag ik me toch af, zo'n andere camera flashen, is dat ook in recovery mode gaan en dan installeren? Of kan het ook via odin in download mode?

Ben zelf niet zo kapot van de camera in CM 10.1. Vond zelf de camera van stock 4.0.3/4.0.4 fijner

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik draai een Temasek's CM10.1 Kang. Dat is een CM10.1 build, met een aantal door hem uitgekozen extra's die mij erg goed bevallen. Hij draait bij mij erg stabiel, en vrijwel alles werkt zoals het moet, behalve de issues die CM10.1 heeft (met name geen FM radio).
Overigens haat ik de TouchWiz-vormgeving (en vind ik Android sinds 4.0 gewoon erg goed en prettig ogen), dus je zal me niet snel een Samsung-gebaseerde ROM zien draaien.

• silitek
Alle CM10.1 kang of AOSP roms draaien uitstekend. Batterij-duur werkt gaat steeds beter. Nog niet op Samsung rom niveau maar acceptabel. Het voordeel is dat het snel en stabiel werkt.

Op naar CM10.2 /4.2.2....

• 418O2
  • Nu online
4.1.2 met Nova draait ook als een trein, ik snap t probleem niet zo.

Hoe is de camera bij die AOSP roms? ik ergerde me op mijn Note altijd dood aan de camera in AOSP roms (met name als ik flitste was het bagger)

• silitek
418O2 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:05:
4.1.2 met Nova draait ook als een trein, ik snap t probleem niet zo.

Hoe is de camera bij die AOSP roms? ik ergerde me op mijn Note altijd dood aan de camera in AOSP roms (met name als ik flitste was het bagger)
Samsung rommetjes ook niks op aan te merken. Zelf vind ik ze iets te zwaar beladen ;) ..Camera werkt prima in zo ver dan. Dan zijn er nog alternatieven zoals Huawei Camera Port_CWM. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door silitek op 14-02-2013 13:44 ]

Verwijderd

Bedankt voor de reacties. Hier kan ik voorlopig wel mee vooruit.
Waar kan ik vinden welke bootloader ik heb?
Met de Desire HD was ik aardig op dreef wat tweaker betreft, maar heb nu wel het gevoel dat ik weer opnieuw moet beginnen😉

• ydgy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 17:48
Ik wil de ts bedanken en de overige members van dit forum. Na mij helemaal ingelezen te hebben is het nu gelukt om mijn S3 te rooten. Heb veel gehad aan de handleidingen.

Ik heb er nu Omega 4.2 opstaan. Ik snap alleen een ding nog niet. Wat is het voordeel van een Kernel root? Ik heb voor nu de Omega4.2.zip gedownload en via de recovery hem geïnstalleerd op de telefoon.

Nog een andere vraag waar ik mee zit is het volgende. Wat als ik nu een andere Custom ROm erop zou willen zetten, moet ik dan alles weer verwijderen of kan die er gewoon overheen geïnstalleerd worden?

En hoe zit het met updates die uitgebracht worden. Komen deze automatisch binnen of moet ik daarvoor nog iets doen?

Verwijderd

Als je een andere custom rom wilt installeren voer je weer dezelfde handelingen uit. Dus volledig wipen en de nieuwe rom flashen. Je bent dan wel weer al je gegevens kwijt. Het is handig (vind ik) om Titanium Backup te gebruiken. Hiermee kan je de gebruikersapps backuppen en weer makkelijk terug zetten. Gebruik TB overigens niet voor systeemapps, want dan werkt je nieuwe rom waarschijnlijk niet of niet goed meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje, ik dus een s3 LTE gekocht. (deze komt oorsprongelijk uit duitsland, omdat er standaard een paar Tmobile apps opstaan en apps als Groupon, ebay, mytaxi, kundencenter.

Nu heb ik geprobeerd een andere rom te installeren. Dit is gelukt. (ripperrom)
Maar als ik PANDORIAM rom installeerd, dan staan de standaard programmams hier ook tussen?? (de apps die ik hierboven noem)

ik de maker ook al een berichtje gestuurd, en die zegt dat deze apps niet in zijn rom zitten....

iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:44
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 20:15:
Ik heb een vraagje, ik dus een s3 LTE gekocht. (deze komt oorsprongelijk uit duitsland, omdat er standaard een paar Tmobile apps opstaan en apps als Groupon, ebay, mytaxi, kundencenter.

Nu heb ik geprobeerd een andere rom te installeren. Dit is gelukt. (ripperrom)
Maar als ik PANDORIAM rom installeerd, dan staan de standaard programmams hier ook tussen?? (de apps die ik hierboven noem)

ik de maker ook al een berichtje gestuurd, en die zegt dat deze apps niet in zijn rom zitten....

iemand enig idee hoe dit kan?
Over oude rom heen geïnstalleerd zonder full wipe? Anders even met TitaniumBackup de apps verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
M'n eerste Custom rom staat inmiddels online: XperianZe (v0.9)
Helemaal geïnspireerd op de Sony Xperia Z.

Afbeeldingslocatie: http://stelleplas.com/screenshots/rom/screenshot23.jpg

In het kort:
- Elegant Theme 3.00 bij ThilinaC
- JKay 14.91.3
- Xperia Z Launcher
- Xperia Z Keyboard, System sounds & Fonts, 28 Xperia Z wallpapers.

En de volgende Xperia Z apps:
- Calendar
- Calculator
- Album
- Movies
- Walkman
- Notes
- Torch

Rom is 361 MB (inclusief ruim 50 MB aan Wallpapers en Sample foto's)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2151217

[ Voor 6% gewijzigd door edgarf28 op 16-02-2013 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 19:09

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ziet er goed uit, eens kijken of er op XDA meer screenshots staan. JKay, dus Samsung-based neem ik aan? Ik heb nu CM10.1 als second rom staan; misschien dat ik die maar eens ga parkeren om jouw rom te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
edgarf28 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 21:56:

[afbeelding]

In het kort:
- JKay 14.91.3
- Xperia Z Launcher

- Calendar
- Calculator
- Album
- Movies
- Walkman
- Notes
- Torch

Gefeliciteerd met je rom. Ziet er goed uit, ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
gwystyl schreef op zondag 17 februari 2013 @ 01:19:
Ziet er goed uit, eens kijken of er op XDA meer screenshots staan. JKay, dus Samsung-based neem ik aan? Ik heb nu CM10.1 als second rom staan; misschien dat ik die maar eens ga parkeren om jouw rom te proberen.
Thanks, ja is Samsung based (XXEMR2, nieuwste rom die beschikbaar is)
Maar er is weinig van Samsung terug te vinden. De rom is heel lite, en het meeste is vervangen door Sony apps

Er staan meer screenshots op XDA inderdaad.

Ps: de rom is ook best zuinig met z'n batterij heb ik net ontdekt, heb m'n telefoon vannacht om half 1 weg gelegd met 77% batterij, werd zo juist om 9:20 uur wakker met nog steeds 77% batterij! :D
(wel met sync, Wi-Fi en data uit)
silitek schreef op zondag 17 februari 2013 @ 08:45:
[...]

Gefeliciteerd met je rom. Ziet er goed uit, ;)
Dankjewel!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag 'm al op xda staan. Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook wat stoms gedaan, ik heb perongeluk een S3 LTE gehaald.
Ik ging ervanuit dat de custom S3 roms hier op werken.

Dus ik had een backup van mijn telefoon gemaakt. (imei en alles)
toen ben ik aan het rooten begonnen, vervolgens wou ik er Omega opzetten .. ik de telefoon al geflasht met omega.....

En toen had ik wat problemen haha, geen baseband enz.. (gelukkig had ik een backup)
Maar de S3 9300 roms werken dus niet op de s3905 lte...

Hier baal ik wel van, want de Comminity/roms aanbod is voor de S3 9300 veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 20:28:
ik heb ook wat stoms gedaan, ik heb perongeluk een S3 LTE gehaald.
Als je hem bij een NL webshop online hebt aangeschaft, kun je binnen 14 dagen je product terugbrengen (wet koop op afstand). Je krijgt dan je aankoopbedrag terug.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik ja, maar ik heb hem ook al gebruikt....!
denk dat ik deze maar in de verkoop doe. En haal ik wel een S3 gewoon

En hij is weer helemaal orgineel nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:02
Vraagje: sinds enige tijd heb ik last van 'freezing' van mijn S3 (iets meer dan half jaar oud). Gebeurt 1 a 2 keer per dag, meestal als je een zware app (zoals FaceBook) opstart oid. Maar kan ook 'zomaar' gebeuren. Heel irritant. Ik moet dan 'zachte' reset doen middels lang vasthouden van de power-knop, en dan reboot hij.

Als ik erop Google lijkt het erop alsof ik niet de enige ben, maar ik weet eigenlijk nog steeds niet of het nou een hardware of software probleempje is.

Voor een test ben ik helemaal teruggegaan naar een stock-rom, inclusief TriangleAway en zo, maar ook hier gebeurt het.

Zou het helpen een non-Samsung ROM erop te zetten? Of is dit een hopeloze kwestie en kan ie beter riching reparatie-centre?

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 23:04:
heb ik ja, maar ik heb hem ook al gebruikt....!
denk dat ik deze maar in de verkoop doe. En haal ik wel een S3 gewoon

En hij is weer helemaal orgineel nu
Die doet het toch ook gewoon op 3G? En heeft meer geheugen..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik wil bijna volledig terug naar stock, behalve dat ik nog CWM erop wil houden. Wat is de beste manier? Flashen in CWM of gewoon de standaard procedure om de S3 te rooten of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Ghost Dog schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:49:
Ik draai een Temasek's CM10.1 Kang. Dat is een CM10.1 build, met een aantal door hem uitgekozen extra's die mij erg goed bevallen. Hij draait bij mij erg stabiel, en vrijwel alles werkt zoals het moet, behalve de issues die CM10.1 heeft (met name geen FM radio).
Overigens haat ik de TouchWiz-vormgeving (en vind ik Android sinds 4.0 gewoon erg goed en prettig ogen), dus je zal me niet snel een Samsung-gebaseerde ROM zien draaien.
Wat voegt Temasek nou eigelijk daadwerkelijk toe aan zijn roms t.o.v. de 'gewone' CM 10.1 roms? Ik kom er niet helemaal achter.. Heb wel eens vluchtig een Temasek rom geïnstalleerd gehad, maar de verschillen zijn me zo gauw nooit opgevallen.

Ik draai ook de laatste nightly van CM 10.1 en deze bevallen enorm goed.. Super fijn dat je gewoon vanuit de rom kunt updaten en dat er elke dag een nieuwe rom verschijnt met een duidelijk changelog.. Meestal voer ik zo één keer in de week weer een update uit en dit gaat altijd goed.. Batterijduur valt me ook niks tegen. Voorbeeld: Vanochtend om 7 uur uit de lader getrokken, hele dag redelijk wat met het toestel in de weer geweest en hij staat nu (19:45) nog op 46%.

TIP is wel om locatie toegang UIT te schakelen.. Dit maakte voor mij erg veel verschil!

Daarnaast gebruik ik dit theme: Popstyle

Ziet er erg gelikt uit! Nu een beetje met launchers aan het stoeien waarbij ik next launcher (van go launcher ex) echt prachtig vind.. Super snel met hele mooie 3D effecten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

powermarcel10 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 19:47:
[...]

Wat voegt Temasek nou eigelijk daadwerkelijk toe aan zijn roms t.o.v. de 'gewone' CM 10.1 roms? Ik kom er niet helemaal achter.. Heb wel eens vluchtig een Temasek rom geïnstalleerd gehad, maar de verschillen zijn me zo gauw nooit opgevallen.
Hij voegt kleine handigheidjes toe die niet in de officiële CM zitten.
Er is geen totaaloverzicht, maar elke nieuwe versie heeft een changelog, zoals de post van de laatste release:
CHERRY-PICKS

# [General]
# init: Check for symlinks with lstat() not open()
# Enabled FIMG2D hardware accleration

# [CM KERNEL - i9300]
# Makefile: Add LDFLAGS_MODULE = --strip-debug

# [CM KERNEL - tilapia]
# Added externally powered USB host mode; added support for usb_audio

# [i9300/smdk4412-common Device Tree/samsung-hardware]

# [Framework]
# Framework: add battery bar (2/2)
# SystemUI: Option to display Quick Settings when there are no ongoing notificaions
# SystemUI: option to toggle dimming of the notification shade (1/2)
# Add user switcher to lockscreen

# [Settings]
# Settings: add battery bar (1/2)
# StatusBar: option to toggle dimming of the notification shade (2/2)

# [Apps]
# NEW - Camera: [1/2] Camera: add software HDR rendering
# NEW - Gallery2: [2/2] Camera: add software HDR rendering
# Mms: Use a more familiar 'mark as read' icon
# Calculator: New Features Part 3
# Gallery2: Auto-rotate regardless of system setting.
# Calendar: Allow configuring the delay for snoozing calendar reminders.
# Camera: Add storage selection (1/2)
# Camera: Add storage selection (2/2)

# [EXTERNAL SOURCES] - temasek github
# OpenPDroid v1.01 - i9300 / tilapia
# Power widget - Enable mobile data, network mode & wifi AP - tilapia
# Support multi-user (max 8) - i9300 / tilapia
# Center Clock - i9300 / tilapia
# i9300 - Show Expanded Desktop preference - i9300
# Nav Bar - i9300
# Nav Bar Height in portrait (Real-time) - i9300/tilapia
# Nav Bar Height in landscape (Real-time) - tilapia
# Change in Nav Bar Width in landscape (requires reboot) - i9300
# Comment out codes preventing hardware key rebindings IF nav bar is enabled - i9300
# Browser: Add a menu item to close the browser - i9300 / tilapia
# Mms.apk compliation - tilapia
# Add framework overlay for enabling phone app display - tilapia
Als je meer wil weten zou ik gewoon zijn topic doorbladeren; daar staat het gewoon in. Anders kan je natuurlijk ook gewoon de ROM installeren en proberen. Bevalt 'ie niet? Dan pleur je 'm eraf en zet je een backup terug. Binnen 15 minuten gepiept. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Thanks Ghost Dog! :)

Ik kon al geen specifiek overzicht vinden..
Ik zal binnenkort weer eens een temasek rom proberen dan.. Het was alleen dat ik nou graag wel eens wilde weten wat nou echt de highlights van deze roms zijn tov de traditionele CM roms.. Maar dat wordt dus 500 paginas topic door bladeren vrees ik!

Wat zijn voor jou de meest in het oog springende verschillen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
edgarf28 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 21:56:

[afbeelding]

In het kort:
- JKay 14.91.3
- Xperia Z Launcher

- Calendar
- Calculator
- Album
- Movies
- Walkman
- Notes
- Torch

Ik heb je rom geinstalleerd en ik vind hem heerlijk werken, alleen werkt de wekker applicatie niet. Ook niet als ik de twee standaard wekkers eruitgooi. Hij loopt vast als ik een nieuwe aanmaak. Weet je misschien nog een oplossing of moet ik even een andere wekker opzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
En nog ff 1 vraag over de Temasek roms.. Hij schrijft ook zijn eigen kernels.. Zitten deze bij de rom inbegrepen? Of moet ik deze appart flashen in recovery.. Zo ja, maakt het nog iets uit of ik dit voor of na de installatie van de rom doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Als je de ROM installeert zit de gewone CM-kernel daarin. Om Tema's kernel te gebruiken moet je deze dus na installatie van de ROM flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Ghost Dog schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:51:
Als je de ROM installeert zit de gewone CM-kernel daarin. Om Tema's kernel te gebruiken moet je deze dus na installatie van de ROM flashen.
Thanks.. Draai inmiddels de laatste kernel en ROM van Temasek.. Werkt tot nu toe uitstekend en misschien zelfs nog wel ietsjes vlotter dan eerder.. Verder geen echte verschillen kunnen ontdekken..

Nu afwachten wat de accu ervan vindt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

powermarcel10 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 22:56:
[...]

Thanks.. Draai inmiddels de laatste kernel en ROM van Temasek.. Werkt tot nu toe uitstekend en misschien zelfs nog wel ietsjes vlotter dan eerder.. Verder geen echte verschillen kunnen ontdekken..

Nu afwachten wat de accu ervan vindt! :)
De meeste leuke tweaks zitten onder Settings -> System. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Temasek cherry-pick:
# Added externally powered USB host mode

Hier wil ik meer over weten. Afwezigheid hiervan in CM eerder was een van de weinige redenen waarom ik tussendoor nog de Samsung stock ROM overwoog.

Edit: en toen kwam ik erachter dat het voor Temasek zijn Nexus was en dat de changelogs voor de Nexus en voor de S3 door elkaar lopen. Bugger.

[ Voor 25% gewijzigd door Amanoo op 19-02-2013 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:25
Ik heb zelf nu Rootbox draaien. Had voorheen Samsung based Roms, maar die liepen vaak niet lekker zodra ik encryptie toepaste, en dat is toch noodzakelijk. Ik had met mijn S2 goede ervaring met Resurrection gebaseerd op AOPK, maar daar lijkt de ontwikkeling een beetje stil te liggen. Dus nu Rootbox laatste nightly, 4.2.2, en sjonge jonge die draait als een tierelier icm de laatste Siyah. Hij slaapt als een baby en heeft een aantal leuke features, plus dat hij gewoon super smooth is, ook na encryptie. Dit is een blijvertje denk ik :)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 14:41
ph4ge schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:00:
Ik heb zelf nu Rootbox draaien. Had voorheen Samsung based Roms, maar die liepen vaak niet lekker zodra ik encryptie toepaste, en dat is toch noodzakelijk. Ik had met mijn S2 goede ervaring met Resurrection gebaseerd op AOPK, maar daar lijkt de ontwikkeling een beetje stil te liggen. Dus nu Rootbox laatste nightly, 4.2.2, en sjonge jonge die draait als een tierelier icm de laatste Siyah. Hij slaapt als een baby en heeft een aantal leuke features, plus dat hij gewoon super smooth is, ook na encryptie. Dit is een blijvertje denk ik :)
Mee eens, draai ook RootBox en vind het een superfijne ROM. Draait inderdaad vlekkeloos :D
Heb alleen soms een keer een random reboot. Ben er nog niet achter wat dat precies veroorzaakt.
Maar de reboot is klaar in ongeveer 10sec dus zo'n groot probleem is het nou ook weer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Crusher77 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:31:
[...]

Mee eens, draai ook RootBox en vind het een superfijne ROM. Draait inderdaad vlekkeloos :D
Heb alleen soms een keer een random reboot. Ben er nog niet achter wat dat precies veroorzaakt.
Maar de reboot is klaar in ongeveer 10sec dus zo'n groot probleem is het nou ook weer niet :P
Nou niet erg :+ ..spontane reboots is een no go rom. SuperNexus 3 rom heeft 0 problemen. Definitief beste en stabielste 4.2.2 rom voor de s3 heden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:25
Crusher77 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:31:
Dat zou een probleem zijn voor mij, maar nog niet gehad

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
ph4ge schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:40:
[...]

Dat zou een probleem zijn voor mij, maar nog niet gehad
Ga het met de volgende release even proberen zonder een backup terug te zetten vanuit Google. Misschien dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Tip en aanrader rom!!!

Voor Edgarf28 Xperia Z inspire rom, is er een tweaker app met o.a Bravia Engine V2. Past goed bij de rom.
Voor een Samsung rom erg goed..hou hem even.

Even voor de promotie een screen:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/dpydli.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
silitek schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:57:
Tip en aanrader rom!!!

Voor Edgarf28 Xperia Z inspire rom, is er een tweaker app met o.a Bravia Engine V2. Past goed bij de rom.
Voor een Samsung rom erg goed..hou hem even.

Even voor de promotie een screen:

[afbeelding]
Bravia engine zit al standaard in mijn rom. En hoop andere tweaks uit die app ook.
Zijn (vooral) build.prop tweaks die je toepast met die app.

Thanks voor de complimenten trouwens! :*)
melvinnie schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:19:
[...]

Ik heb je rom geinstalleerd en ik vind hem heerlijk werken, alleen werkt de wekker applicatie niet. Ook niet als ik de twee standaard wekkers eruitgooi. Hij loopt vast als ik een nieuwe aanmaak. Weet je misschien nog een oplossing of moet ik even een andere wekker opzoeken?
Vaag, ik heb het probleem met de wekker nog geen ene keer met mijn rom gehad. Heb je wel een clean install gedaan?
Probeer anders eens de Data via Applicatiebeheer van de wekker te verwijderen.
Als dat nog niet helpt, dan in CWM de cache en dalvik cache partitie wipen, en permissies herstellen in CWM.

Btw, sorry voor mijn late reactie.

[ Voor 35% gewijzigd door edgarf28 op 20-02-2013 20:52 ]

• silitek
edgarf28 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:48:
[...]

Bravia engine zit al standaard in mijn rom. En hoop andere tweaks uit die app ook.
Zijn (vooral) build.prop tweaks die je toepast met die app.

Thanks voor de complimenten trouwens! :*)
Yep, daar heb je gelijk in. Zitten nog wel een paar leuke tweaks in zoals AC! D (audio volume hack)..
Voor de rest is de rom al compleet voorzien.

;)

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:37
Gister heb ik ook eens uitgezocht om 4.2.2 op mn S3 te krijgen. Het is uiteindelijk die van Temasek geworden, en het werkt naar behoren. Soms heb ik nog wel een vastloper (bijvoorbeeld op powerknop drukken tijdens Bloons 5) en bij her herstarten zijn de System UIDs inconsistent. Daar heb ik nu nog geen oplossing voor gevonden. Wat ik ook raar vond is dat de instellingen van de status bar en quick settings panel verloren waren gegaan bij de eerste vastloper/reboot. Komt dat door die UIDs, en wat is daar eventueel een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Kon me toch niet inhouden. Net even stock MB1 (had LLA) geflashed met de nieuwste stabiele Boeffla.

Lekker veel nut voor een week, maarja, je wil het toch even proberen :)

[ Voor 13% gewijzigd door 418O2 op 22-02-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
silitek schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:20:
[...]

Nou niet erg :+ ..spontane reboots is een no go rom. SuperNexus 3 rom heeft 0 problemen. Definitief beste en stabielste 4.2.2 rom voor de s3 heden. ;)
De 4.2.2 Nightly van RootBox reboot ook niet meer. Draait ook enorm stabiel en met Yank555 z'n kernel voor CM10 gebruik ik 25% accu in ruim 8 uur met Facebooken, WhatsAppen en bellen.
Kan echt merken dat er tussen CM10 en de Samsung roms verschil is qua accu prestaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
Ik gebruk al een tijdje de Sakuramilk SC06D 4.2.1 ROM en ik merk dat de batterij erg snel leeg gaat.

Ik heb op BetterBatteryStats gekeken wat de oorzaak is maar het is voor mij nog steeds niet echt duidelijk. Op google kom ik ook niet verder dan dat het aan de wifi driver ligt? Maar ik merk juist dat de batterij sneller opgaat wanneer hij overgaat op 3G.

Afbeeldingslocatie: http://img546.imageshack.us/img546/3781/screenshot2013022023002.png
Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/2928/screenshot2013022219552.png

Weet iemand hier raad mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Wow, die had ik nog niet zien aankomen. Sweet (en snel). Natuurlijk is de stap van 4.1 > 4.2 niet o groot, maar toch

lijkt wel lekker te lopen. Morgen maar eens kijken hoe hij in de praktijk is

[ Voor 25% gewijzigd door 418O2 op 22-02-2013 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
kenkreutzer schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 20:18:
Ik gebruk al een tijdje de Sakuramilk SC06D 4.2.1 ROM en ik merk dat de batterij erg snel leeg gaat.

Ik heb op BetterBatteryStats gekeken wat de oorzaak is maar het is voor mij nog steeds niet echt duidelijk. Op google kom ik ook niet verder dan dat het aan de wifi driver ligt? Maar ik merk juist dat de batterij sneller opgaat wanneer hij overgaat op 3G.

[afbeelding]
[afbeelding]

Weet iemand hier raad mee?
Kijk bij Partial Wakelocks welke apps de oorzaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 14:10
Sinds een paar uur Rootbox draaien. Wat een heerlijke ROM! Niet te veel poespas, gewoon kalen Android. Love it! Wel een kleine bug gevonden: Als ik een patroon voor mijn lockscreen wil instellen, krijg ik een FC. Iemand anders hier ook last van?

Voor de geïnteresseerden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Jeroen04 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:47:
Sinds een paar uur Rootbox draaien. Wat een heerlijke ROM! Niet te veel poespas, gewoon kalen Android. Love it! Wel een kleine bug gevonden: Als ik een patroon voor mijn lockscreen wil instellen, krijg ik een FC. Iemand anders hier ook last van?

Klopt, is een bekende bug. Wordt gefixed in de volgende Nightly!
En ja, het is een heerlijke ROM :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Crusher77 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:52:
[...]

Klopt, is een bekende bug. Wordt gefixed in de volgende Nightly!
En ja, het is een heerlijke ROM :9
Daar waar ik net erg vrolijk was, ben ik dat nu helaas opeens wat minder. Binnen één uur opeens helemaal dood. Batterij eruit en erin blijkt enige oplossing. Is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 20-09 15:53
Jeroen04 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:47:

Ik draai nu de laatste omega 44.1 rom. Kan je ook een fresh install doen van Rootbox en de data restoren uit een omega backup(dus via CWM, niet TB)? Of is dat een nogo (AOKP vs AOSP)?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
renzo4000 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:25:
[...]
Ik draai nu de laatste omega 44.1 rom. Kan je ook een fresh install doen van Rootbox en de data restoren uit een omega backup(dus via CWM, niet TB)? Of is dat een nogo (AOKP vs AOSP)?
Dat is wat ik heb gedaan. Maar zoals ik mijn vorige post aangegeven heb ik nu wel last van het scherm dat niet meer aan wil. Geen idee of het daar mee te maken heeft. Ik ben van Omega (44.1) afgestapt omdat die het meerdere malen per dag deed en niet meer te vertrouwen was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 20-09 15:53
Oke, ik had eerst ook problemen toen ik van Ultima naar Omega ging (geen full wipe, alleen cache). Daarna fullwipe gedaan en opnieuw geinstaleerd + restore van data uit een Ultima backup. Dit lijkt vooralsnog goed te draaien muv Splanner (FC's). Ik kijk het nog wel eventjes aan....

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Jeroen04 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:29:
[...]

Dat is wat ik heb gedaan. Maar zoals ik mijn vorige post aangegeven heb ik nu wel last van het scherm dat niet meer aan wil. Geen idee of het daar mee te maken heeft. Ik ben van Omega (44.1) afgestapt omdat die het meerdere malen per dag deed en niet meer te vertrouwen was...
Zulke restores kan ik zeer sterk afraden...
Gewoon een mega wipe + fresh install doen en hoogstens met TB de user apps restoren. In ieder geval geen sys-apps terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Crusher77 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:39:
[...]
Zulke restores kan ik zeer sterk afraden...
Gewoon een mega wipe + fresh install doen en hoogstens met TB de user apps restoren. In ieder geval geen sys-apps terugzetten.
Niet helemaal duidelijk geweest. Ik restore alleen de gebruikersapps, de systeemdata niet want daar heb ik al slechte ervaringen mee. Maar gebruikersapps restoren (met TPB) zou toch niet voor problemen moeten zorgen?
Pagina: 1 ... 25 ... 43 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.