Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu onderstaande eropstaan, maar ik kan niet verbinden in kies..
Hij blijft gewoon op verbinden staan .....

Via deze computer kan ik wel op mijn tel en sd komen.
iemand enig idee?

-edit-

netherlands phn

welke is dit dan?

GT-I9300
Netherlands (Vodafone)

2012 December

Android 4.1.2

I9300XXELL5

I9300VFGELL1

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Telefoon terug van garantie! Als ik met de code check welke hardware er nu inzit, krijg ik HW Rev. : REV0.1. Is dit een hele nieuwe revisie, of zit ik weer met hetzelfde moederbord opgescheept? Voordat jullie gaan vragen: het servicecentrum en de Samsung Service Center weten me ook alleen te vertellen dat er 'een onderdeel vervangen' is..

Ik ben benieuwd naar de nieuwste inzichten in het rooten! Wil graag een stapje verder dan OmegaROM gaan, zat naar iets als UltimaROM te kijken. Zou graag naar CM10.1 stappen, maar ben nog een beetje terughoudend omdat de GPU niet voldoende ondersteund wordt .. Wie weet wat de meest zinnige stap om te rooten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

gwystyl schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:20:
[...]
  • Download Odin en pak die uit op je harde schijf (Odin.exe en Odin.ini nodig, zie startpost voor linkje)
  • Download de firmware van je keuze (advies: I9300XXELL4) en pak deze uit. Je hebt één bestand nodig van ongeveer 1,2 Gb met extensie .tar.md5 of .tar
Waarom XXELL4 en niet XXELLA, als ik vragen mag?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Arfman schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:13:
[...]

Waarom XXELL4 en niet XXELLA, als ik vragen mag?
Omdat hij terug wil naar stock en dan ga ik uit van de laatste firmware voor Nederland. XXELLA is volgens mij iets nieuwer, maar ik weet niet goed waar de verschillen in zitten. In de praktijk zal je er waarschijnlijk weinig van merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 02:33
Ik zou ook graag ff terug willen naar de stock versie, maar mijn pc herkent de S3 met CM10 niet.
heb 7 x op build gedrukt om een menu tevoorschijn te krijgen, en heb usb fout opsporing uit staan.

Iedere usb poort doet niets. Odin op pc ziet niets, en kan zelfs mobile odin niet zien op mijn gsm. Installeren via apk bestand gaat, maar kan hem niet openen of zien bij de apps.

Welke wegen kan ik nog meer bewandelen om dit goed op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Vandaag me S3 binnen, kan niet meer zonder custom rom eigelijk... Toolbox 6.0 doet het prima en nu resurection remix 4.2.1 erop... heerlijk!

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

william181 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 23:17:
Ik zou ook graag ff terug willen naar de stock versie, maar mijn pc herkent de S3 met CM10 niet.
heb 7 x op build gedrukt om een menu tevoorschijn te krijgen, en heb usb fout opsporing uit staan.

Iedere usb poort doet niets. Odin op pc ziet niets, en kan zelfs mobile odin niet zien op mijn gsm. Installeren via apk bestand gaat, maar kan hem niet openen of zien bij de apps.

Welke wegen kan ik nog meer bewandelen om dit goed op te lossen.
Als je Titanium Backup hebt, kan je ook Mobile Odin opzoeken en kiezen voor 'app uitvoeren'. Anders misschien een extra launcher installeren (Apex, Nova, Go Launcher) en hopen dat hij daarin wel zichtbaar is.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met build? Kan je wel in de recovery en/of download mode komen? Als dat wel lukt, moet het namelijk wel mogelijk zijn om weer een standaard rom te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

gwystyl schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 23:10:
[...]

Omdat hij terug wil naar stock en dan ga ik uit van de laatste firmware voor Nederland. XXELLA is volgens mij iets nieuwer, maar ik weet niet goed waar de verschillen in zitten. In de praktijk zal je er waarschijnlijk weinig van merken.
Ah, op die fiets. Ik dacht dat XXELLA de sudden death bug zou moeten fixen, maar verslagen daarvan varieren nogal.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
gwystyl schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 08:29:
[...]

Als je Titanium Backup hebt, kan je ook Mobile Odin opzoeken en kiezen voor 'app uitvoeren'. Anders misschien een extra launcher installeren (Apex, Nova, Go Launcher) en hopen dat hij daarin wel zichtbaar is.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met build? Kan je wel in de recovery en/of download mode komen? Als dat wel lukt, moet het namelijk wel mogelijk zijn om weer een standaard rom te flashen.
Menu voor ontwikkelaars is standaard verstopt, maar als je 7x drukt op build dan komt die optie te voorschijn bij instellingen

thnks voor je hulp, ga het straks eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sankara
  • Laatst online: 05-08 15:52
Beste mede Tweakers,

Ik heb sinds 28 December een fijne SIII in bezit en sinds gisteren is hij ook nog eens geroot! Nu heb ik gelijk natuurlijk allemaal apps en games geinstalleerd en stiekem begon ik ook te dromen over een nieuwe (custom) firmware (aangzien ik die crap van Samsung niet op mn mobieltje wil). Wat ik eigenlijk wil is gewoon de meest stabiele custom firmware dat gewoon stock android is. Mijn batterij duur en mijn camera moeten ook in orde zijn.

Nu was ik wat aan het browsen en kwam ik eerst op de HD Energy 2 (of iets dergelijks). Alles leek in orde te zijn - alleen hij wordt niet meer ondersteund ( |:( )

Daarna natuurlijk CM10.1 maar hij is nog in nightbuild fase. Bij mijn vorige foon (SGS1) had ik de CM10 nightbuild, die ik fijn vond behalve dat hij soms random uitviel en mijn camera/galary instabiel was.

Dus een humbele vraag aan mijn mede Tweakers:

Welke CFW is voor mij het beste? Mijn 'eisen' zijn:
- Zo stock mogelijk android (extra dingen als ze de performance en batterijduur verhogen is wel welkom)
- Camera/Galary moet gewoon 100% werken, net als de stock van Samsung zelf
- Batterijduur moet echt minimaal hetzelfde zijn als stock samsung en het liefst nog beter!

CM10.1 valt al uit de boot, want ik hoor dezelfde verhalen wat ik dus met CM10 al had.

Graag hoor ik het van jullie! En als julie nog leuke apps kennen om mn batterijduur en perfomance te boosten (als beide mogelijk is :p) dan lees ik het graag :)

Alvast bedankt!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Sankara88-2341/hero/1258821

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Omega rom

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyfrog
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 11:33
ultima rom! geen problemen mee en de beste batterij duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
crazyfrog schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:35:
ultima rom! geen problemen mee en de beste batterij duur
Die is altijd zo 'groot' in het aantal MB's. 1200+ voor de laatste versie die ik zag. Is die daardoor niet erg bloated?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ultima ROM is zo groot vanwege de custom installer, je kan bijna alles aan en uit zetten tijdens het installeren en dus de uiteindelijke installatie ook zo groot maken als je wilt. Maar ja, de basis is daardoor groot.

Je kan ook eens kijken naar de Supernexus ROM

Ik draai momenteel cyanogenmod op mijn S3 omdat ik daar goede dingen over hoorde.
En ja het is mooi en erg klein en dicht tegen de "stock" android aan, echter werken een aantal dingen bij mij niet lekker. Camera werkt niet goed en is beperkt. En internetten over mobile gaat ook erg matig. Dikke kans dat ik ook een Ultima ga uitproberen.

Verder is volgens mij nu de laatste modem versie "CEELL1".

[ Voor 41% gewijzigd door bitpixl op 11-01-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03
Supernexus rom met [Kernel][2013/JAN/09][GT-I9300][AOSP/CM 4.1.x/4.2.x][3.0.57][Aroma] Yank555.lu v1.4. Sneller en stabieler rom vind je haast niet. Ow en niks van Samsung bloatware of iets.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Ik heb sinds kort een S3, hiervoor had ik een S2. Nu heb ik er Exchange geinstalleerd, net als op mn S2. Om dit te gebruiken moet het geheugen gecodeerd worden. Heb ik gedaan, maar nu krijg ik het niet meer voor elkaar om een andere rom of een update te flashen. Zowel ODIN als CWM werken niet, in CWM kan ik de interne SD niet mounten, de externe SD kaart kan ik wel mounten maar dan zegt hij dat de .zip "bad" is, terwijl hij dat niet is want ik heb er ondertussen vele geprobeerd. Op mn S2 kon ik gewoon flashen tot ik een ons woog, waarom is dit niet mogelijk op een S3 en hoe maak ik dit weer mogelijk? Ik heb gegoogeld, en in dit topic gekregen, maar ik vind geen nuttige antwoorden. (Coded wordt nou eenmaal in een andere context enorm veel gebruikt op XDA)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
ph4ge schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 17:08:
Ik heb sinds kort een S3, hiervoor had ik een S2. Nu heb ik er Exchange geinstalleerd, net als op mn S2. Om dit te gebruiken moet het geheugen gecodeerd worden. Heb ik gedaan, maar nu krijg ik het niet meer voor elkaar om een andere rom of een update te flashen. Zowel ODIN als CWM werken niet, in CWM kan ik de interne SD niet mounten, de externe SD kaart kan ik wel mounten maar dan zegt hij dat de .zip "bad" is, terwijl hij dat niet is want ik heb er ondertussen vele geprobeerd. Op mn S2 kon ik gewoon flashen tot ik een ons woog, waarom is dit niet mogelijk op een S3 en hoe maak ik dit weer mogelijk? Ik heb gegoogeld, en in dit topic gekregen, maar ik vind geen nuttige antwoorden. (Coded wordt nou eenmaal in een andere context enorm veel gebruikt op XDA)
Decoderen? Fabrieksinstellingen herstellen?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
Kijk, eindelijk een helder verhaal over de Sudden Death bug. Via de eMMC Brick Bug check app (root nodig) kun je checken welke eMMC chip je hebt. De combinatie van chip VTU00M revisie 0xf1 heeft het probleem. Lees meer op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:18
door heb ik ook, en nu? ik draai de xxella versie dus ik krijg nu geen sds?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:37
BvDorp schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 18:46:
Kijk, eindelijk een helder verhaal over de Sudden Death bug. Via de eMMC Brick Bug check app (root nodig) kun je checken welke eMMC chip je hebt. De combinatie van chip VTU00M revisie 0xf1 heeft het probleem. Lees meer op XDA.
Voor verlopig draait de mijne met deze chip/revisie nog steeds sinds 27 mei.
Zit me wel af te vragen of het af en toe helemaal uit zetten hiervan invloed heeft.
Oude tik van vroeger om het geheugen helemaal leeg te trekken, geeft me in ieder geval de gelegenheid om het scherm goed schoon te maken :).

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
reyals schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:00:
door heb ik ook, en nu? ik draai de xxella versie dus ik krijg nu geen sds?
Nee, je moet ook een kernel draaien die de fix heeft. Perseus heeft al langer een fix hiervoor, en de nieuwste stock kernel dus. Anderen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
BvDorp schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 20:59:
[...]

Nee, je moet ook een kernel draaien die de fix heeft. Perseus heeft al langer een fix hiervoor, en de nieuwste stock kernel dus. Anderen niet.
Ik draai gewoon de uk stock.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 07:53
Is dit een probleempje gekend bij de 4.1.2 rom?

Ik kan namelijk alleen maar delen van foto's gebruiken om als lockscreen te gebruiken :
Die blauwe blokken krijg ik niet buiten de foto getrokken. De binnenste blauwe rechthoek is hetgeen de resizer gebruikt dus echt bruikbaar is het niet....

Afbeeldingslocatie: http://img594.imageshack.us/img594/7555/achtergrondfail.png

[ Voor 26% gewijzigd door spl3ndr op 14-01-2013 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 08:48
Dan heeft de foto niet dezelfde resolutie als het scherm 720x1080. Volgens mij kan een veelvoud daarvan ook. Maar als de verhouding anders is krijg je wat jij laat zien.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 07:53
Ah, dus de resolutie moet correct zijn om een bruikbare achtergrond te krijgen. Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

spl3ndr schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:18:
Ah, dus de resolutie moet correct zijn om een bruikbare achtergrond te krijgen. Bedankt !
beter gezegd, je de resolutie van je plaatje moet groot genoeg zijn om er een uitsnede van te kunnen maken. De blauwe vakken kunnen niet buiten je plaatje getrokken worden. Als je alleen de achtergrond van je lockscreen wil instellen kan je een lagere resolutie gebruiken in die beeldverhouding, als je kiest voor achtergrond van thuisscherm of van beide, ben je gebonden aan de breedte van het plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 22:27
Heb je een SD kaart nodig om te flashen? Bij diverse handleidingen voor het flashen dat je je SD-kaart namelijk in moet. Zijn er alternatieven om mijn S3 te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Nas T schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:10:
Decoderen? Fabrieksinstellingen herstellen?
Dat is dus geen oplossing, dan moet ik elke keer mn corporate account eraf gooien, alles decoderen wat toch snel een uur kost, flashen, corporate account er weer op en weer coderen. Dan duurt het hele proces uren. Fabrieksinstellingen heb ik niks aan, omdat ik toch weer moet coderen en dan weer met hetzelfde probleem zit.

Heb nu een andere SD kaart die ik gebruik om te flashen, ik download de rom op mn PC en zet heb op de SD, telefoon uit, SD kaartjes wisselen, opstarten in recovery, en dan werkt het. Maarja, dat is ook niet bepaald handig. Bovendien heb ik dat kaartje eigenlijk voor andere dingen nodig.

[ Voor 23% gewijzigd door ph4ge op 16-01-2013 16:16 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:03

dbzfan

Nee.

kenkreutzer schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:54:
Heb je een SD kaart nodig om te flashen? Bij diverse handleidingen voor het flashen dat je je SD-kaart namelijk in moet. Zijn er alternatieven om mijn S3 te flashen?
Je kan gewoon het interne sd geheugen gebruiken :) Dat wordt meestal ook bedoeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
dbzfan schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 00:25:
[...]

Je kan gewoon het interne sd geheugen gebruiken :) Dat wordt meestal ook bedoeld..
Hmm, op andere forum's zie ik dat het aangeraden wordt om toch een SD-kaart erbij te hebben. Aangezien de lage prijzen besluit ik het toch maar te doen. Weet iemand of je bij Custom Roms per se een clas 6,8 of 10 nodig hebt of maakt dat voor de snelheid geen barst uit? Voor mij is 16 of 32 gb al genoeg aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:21
Class maakt voor custom roms niet uit. het zal hoogstens wat helpen met installatie en backup tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 14:01
Ik zat eraan te denken om een dual boot te maken met Omega v38 Jelly Bean (18/01/2013) en super nexus.
Stabiliteit en experimental in èèn phone :D

Heeft iemand een soortgelijke situatie en bijbehorende tips? Bijvoorbeeld keuze kernel en hoe te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
jwakie schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 17:44:
Ik zat eraan te denken om een dual boot te maken met Omega v38 Jelly Bean (18/01/2013) en super nexus.
Stabiliteit en experimental in èèn phone :D

Heeft iemand een soortgelijke situatie en bijbehorende tips? Bijvoorbeeld keuze kernel en hoe te realiseren?
Kan je wegwijs maken in superNexus. Met Yank555.lu v1.4a kernel. Dual boot éen keer gedraaid vind ik helemaal niets. Vond het een hele toer om het spul draaiende te krijgen dan is het niet echt nuttig.

Leuk, maar that's it. Gewoon éen rom heeft wel de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
Ik vraag mij af wat nou de meest stabiele/ snelle custom rom is.

kan je beter 4.1.2 hebben of 4.2.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
OK ok, aan gedoe heb je idd niks. Ik heb nu super Nexus 2.0 geflashed. Loopt super lekker. Smooth en ziet er goed uit. In tegenstelling tot de vorige kale versies van Android.

Maar wat is het voordeel van de kernel die jij noemt en de meegeleverde kernel van faryaab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
jwakie schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:00:
OK ok, aan gedoe heb je idd niks. Ik heb nu super Nexus 2.0 geflashed. Loopt super lekker. Smooth en ziet er goed uit. In tegenstelling tot de vorige kale versies van Android.

Maar wat is het voordeel van de kernel die jij noemt en de meegeleverde kernel van faryaab?
Goede keuze ;) ..aantal +en met deze Kernel, batterij beter, zeer smooth en met Boeffla sounds.

Boeffla control app uit de market halen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
silitek schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 08:12:
[...]

Goede keuze ;) ..aantal +en met deze Kernel, batterij beter, zeer smooth en met Boeffla sounds.
Heb jij een Ril en baseband dat overeenkomen? En is dit nodig?
mijn Ril = I9300XXDLIB
mijn baseband = I9300XXELKC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mening is (nu) dat het niet uit hoeft te maken, anderzijds kan het het kan geen kwaad, die
GetRIL app is alleen onzin. Zoals je her- en der op XDA leest zijn er devs genoeg (DV Tonder,
Codeworkx etc) die het verre van noodzakelijk is (en zij het ook nooit doen / hebben gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 17:42:
Mijn mening is (nu) dat het niet uit hoeft te maken, anderzijds kan het het kan geen kwaad, die
GetRIL app is alleen onzin. Zoals je her- en der op XDA leest zijn er devs genoeg (DV Tonder,
Codeworkx etc) die het verre van noodzakelijk is (en zij het ook nooit doen / hebben gedaan).
Klopt ook wel..hecht daar zelf ook 0 waarde aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
Yes, eindelijk de 2-3% accu/uur bij normaal gebruik (overdag, WiFi aan, ~2u schermtijd) gehaald! De truc bij mij was een hele berg applicaties eraf trappen, waaronder alle 'Enterprise' en 'VPN' Samsung stock applicaties. Zomaar een tip; wellicht hebben anderen er wat aan? Elders zijn hele lijsten te vinden met applicaties die je eraf kunt halen. Vergeet niet ook even je cache te wissen via Recovery.

[ Voor 0% gewijzigd door BvDorp op 20-01-2013 23:58 . Reden: [eenheid] ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Hoe bedoel je de 2-3%? Dat die nog zoveel overhad of dat die dat totaal verbruikt heeft? :P Mocht het laatste het geval zijn dan zou ik graag je lijstje ontvangen!

Lezen is moeilijk Melvinnie 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door melvinnie op 21-01-2013 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik draai nog steeds CM 10.1, maar nadat ik afg weekend een weekendje weg was en wat foto's wilde maken, crashte de camera app erg vaak. Het is een bekend probleem met AOKP rom's en van wat ik gelezen heb is er nog geen 1 AOKP rom met een goed werkende camera app omdat SamSung het vertikt de sourcecode vrij te geven van de gebruikte hardware.

Nu zit ik te denken om een uitgeklede ROM te proberen op basis van de stock Samsung ROM zodat in ieder geval alle hardware goed werkt. Welke raden jullie aan? Ik heb al OmegaRom gehad, maar die was naar mijn mening nog aardig vol met bloatware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
bitshady schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:00:
Ik draai nog steeds CM 10.1, maar nadat ik afg weekend een weekendje weg was en wat foto's wilde maken, crashte de camera app erg vaak. Het is een bekend probleem met AOKP rom's en van wat ik gelezen heb is er nog geen 1 AOKP rom met een goed werkende camera app omdat SamSung het vertikt de sourcecode vrij te geven van de gebruikte hardware.

Nu zit ik te denken om een uitgeklede ROM te proberen op basis van de stock Samsung ROM zodat in ieder geval alle hardware goed werkt. Welke raden jullie aan? Ik heb al OmegaRom gehad, maar die was naar mijn mening nog aardig vol met bloatware.
Ik heb gister de laatste FoxHound 1.8 geïnstalleerd, bevalt erg goed!
Als je in de aroma installer voor essential kiest dan heb je totaal geen bloatware.
Ook het thema is erg mooi (is optioneel in de aroma installer)
De ROM loopt heel smooth en snel bij mij, en is gebaseerd op de allerlaatste stock ROM.

Edit: schrik niet van de grote van de ROM, door de keuze in de aroma installer, bevat hij de complete ROM en een uitgeklede ROM (de essential versie), plus alle mods natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door edgarf28 op 21-01-2013 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik had Foxhound ook al gespot op XDA, zal hem eens proberen deze week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
bitshady schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:00:

Draai nu 4.2 AOKP camera met sphere werkt perfect op SuperNex rom. Huidige camera en gallery freez in TB en klaar. 0 problemen. Ben het met je eens dat 1,2Gb voor een rommetje wel heel groot is. Net als in Foxhound TE veel opties en keuze. Laatste keer vond ik hem bagger traag. ;)

Zo ook Omega neigt allemaal richting darkyrom te gaan in ontwikkeling...jammer. Kenners uit het verleden weten wel waar ik op doel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
Waar vind je die sphere camera? Kan hem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
jwakie schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:39:
Waar vind je die sphere camera? Kan hem niet vinden.
Zal hem uploaden in m'n dropbox. Flashen in recovery.
Moment ;)

Hier is de camera...alleen voor 4.2 dus ;)

[ Voor 20% gewijzigd door silitek op 21-01-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
Thnx!

Geïnstalleerd, maar beide camera's hebben problemen met flitser aan en foto schieten. Of mag je niet meer scherpstellen met touch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
jwakie schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:30:
Thnx!

Geïnstalleerd, maar beide camera's hebben problemen met flitser aan en foto schieten. Of mag je niet meer scherpstellen met touch ?
Inzoomen en scherpstellen met touch werkt niet. Camera het werk laten doen. Flitsen mag geen probleem zijn.
Wel huidige camera bevriezen met TB anders blijft het kwakkelig werken. ;) Dit is momenteel beste camera optie op 4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Camera van 4.2 geinstalleerd in CM10.1 en dit is de eerste waarbij de settings optie van de gallery app werkt, dus dat is hoopvol. Jammer genoeg ben ik nu wel de optie kwijt om foto's te maken met gebruik van de volume knoppen, maar als die niet meer crashed kan ik daar wel mee leven.

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Ben erg tevreden met de FINAL 4.1.2 versie van omega! V38. Een stuk betere batterijduur dan v36 en lekker stabiel! Haal ruim 2 dagen batterijduur met ongeveer 2.5 uur scherm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
Heeft er iemand enig idee waarom 3g niet werkt nadat ik custom rom CM10 erop heb gezet? Voor de custom rom werkte 3g nog wel.

Ik gebruik trouwens de Japanse SG3 (SC-06D) en ik heb het op de Japanse manier geroot en CM10 erop gezet (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1895737) Volgens deze instructies.

Eigenlijk is mijn vraag: Had ik er de Europese CM10 erop moeten ipv de Japanse? Misschien dat de telefoon daardoor geen 3g verbinding kan maken?

[ Voor 50% gewijzigd door deimos op 23-01-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
kenkreutzer schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:21:
Heeft er iemand enig idee waarom 3g niet werkt nadat ik custom rom CM10 erop heb gezet? Voor de custom rom werkte 3g nog wel.

Ik gebruik trouwens de Japanse SG3 (SC-06D) en ik heb het op de Japanse manier geroot en CM10 erop gezet (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1895737) Volgens deze instructies.

Eigenlijk is mijn vraag: Had ik er de Europese CM10 erop moeten ipv de Japanse? Misschien dat de telefoon daardoor geen 3g verbinding kan maken?
miss f opnieuw je apn settings configureren ?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
dave1972 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:50:
[...]

miss f opnieuw je apn settings configureren ?
Het lijkt erop dat dat het probleem was! APN instellingen op KPN portal en ik heb 3G. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_1987
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-07-2024

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

Heeft iemand van jullie (positieve of negatieve) ervaring met SuperOneClick?

Ik heb namelijk root access nodig bij mijn SGSIII omdat ik de app 'sixaxis controller' wil gebruiken (dan werkt je ps3 controller op je android toestel) en een van de vereisten is dat je root access hebt. Ik wil dat het liefst bereiken zonder te flashen en het ziet ernaar uit dat superoneclick precies is wat ik wil gebruiken.

Ik kan geen ervaringen vinden van superoneclick met de SIII in dit topic of andere topics op GoT maar ik wil graag weten of het werkt en of iemand mogelijk negatieve ervaringen hiermee heeft.

Hier had een gevatte opmerking kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Hoe kan ik upgraden/updaten van Omega V34 naar een nieuwere versie (in dit geval v38)? Google is niet echt mijn vriend...
Moet ik zaken backuppen of blijven er wel dingen bewaard? Heb al een backup met bijna alles wat ik wil hebben, dus het meeste is gedekt, maar ik vroeg me af of voortgang in games verdwijnt als ik ga upgraden.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Dennis_1987 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:59:
Heeft iemand van jullie (positieve of negatieve) ervaring met SuperOneClick?

Ik heb namelijk root access nodig bij mijn SGSIII omdat ik de app 'sixaxis controller' wil gebruiken (dan werkt je ps3 controller op je android toestel) en een van de vereisten is dat je root access hebt. Ik wil dat het liefst bereiken zonder te flashen en het ziet ernaar uit dat superoneclick precies is wat ik wil gebruiken.

Ik kan geen ervaringen vinden van superoneclick met de SIII in dit topic of andere topics op GoT maar ik wil graag weten of het werkt en of iemand mogelijk negatieve ervaringen hiermee heeft.
gebruik gewoon cf-auto-root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Nas T schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 21:27:
Hoe kan ik upgraden/updaten van Omega V34 naar een nieuwere versie (in dit geval v38)? Google is niet echt mijn vriend...
Moet ik zaken backuppen of blijven er wel dingen bewaard? Heb al een backup met bijna alles wat ik wil hebben, dus het meeste is gedekt, maar ik vroeg me af of voortgang in games verdwijnt als ik ga upgraden.
Backuppen is altijd belangrijk.
Ik zelf heb altijd een nandroid (ghost image) van een goed werkend rom op mijn external sd.
Verder zorg ik altijd voor een verse apps backup met Titanium Backup pro voor ik ga flashen.
http://forum.xda-develope...p?p=36779145#post36779145
Als je nog even geduld hebt, v39 wordt vandaag vrijgegeven en deze komt met een nieuwe Aroma installer waar je voor kunt kiezen of je een no wipe wilt doen of een full wipe.
Gaat het helemaal automatisch.
Kies je voor een full wipe, dan moet je alle apps weer installeren (vandaar TB app backup) en alles zelf weer instellen.
De rest, zoals foto's en documenten blijven bewaard, maar ik zelf bewaar dat nooit op mijn interne sd.

Edit,
Als je trouwens je games backup met TB, dan bewaard die ook waar je gebleven bent.

[ Voor 3% gewijzigd door Rhodan op 25-01-2013 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:07
Nas T schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 21:27:
Downloaden, op je telefoon zetten, rebooten in recovery, optie "install .zip from sd" kiezen (of de andere, als hij niet op je sd staat), ja selecteren, nogmaals ja selecteren, en you're in business.

edit: ik zie dat er ook al een v39, misschien moet je die maar proberen...

[ Voor 5% gewijzigd door mat.hi.as op 25-01-2013 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Problemen met Omega v39 sommige komen waarschijnlijk door de nieuwe Aroma weer terug in recovery na install. Zorg altijd voor een backup of een rom die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
:W ik verlaat het Note topic en kom me hier melden. Nu nog stock (compleet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
silitek schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:30:
Problemen met Omega v39 sommige komen waarschijnlijk door de nieuwe Aroma weer terug in recovery na install. Zorg altijd voor een backup of een rom die werkt.
Gebeurde mij ook, 2e keer geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Rhodan schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:33:
[...]

Gebeurde mij ook, 2e keer geen probleem.
Aha, ok..bedankt voor de info. Geruststellend voor de Omega rom liefhebbers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
418O2 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:33:
:W ik verlaat het Note topic en kom me hier melden. Nu nog stock (compleet).
Welcome on board! Let the fun begin, drop stock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
silitek schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:38:
[...]

Welcome on board! Let the fun begin, drop stock :)
We meet again! Jij had ook een Galaxy s toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
418O2 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:47:
[...]

We meet again! Jij had ook een Galaxy s toch?
Oldtimer werkt nog steeds perfect..dus ja.
Even een korte briefing. Voor Samsung rom is Omega een beste maar er zijn meerdere alle Dev's z'n eigen smaakje erover heen. (alleen belachelijk groot bestand voortaan)

Maar dat ten zijnde. Ja dan, 4.2.1 CM 10.1 dat is het wel helemaal. Varianten zijn allemaal best ok, nightly, temasek enz. Zelf zit ik op SuperNexus rom zo'n 24dagen inmiddels. Dicht bij stock Nexus en blijft snel, stabiel als een tierelier. Kerneltje van Yank555 met Boeffla sounds b.v en je batterij gaat zo'n 2dagen gemiddeld mee.

Launchers wisselt tussen Apex Pro, Nova Prime en ssLauncher. Laatste is mijn favoriet.
Als je de UCCW van BRKotucs erover zet met WidgetLocker voor passend lockscreen ben je klaar. ;)

Leef je uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als jij de omega rom installeren, welke opties kiezen jullie dan altijd?

* Zonder Bloatware

* of custom install? en welke dingen vinken jullie aan? welke zijn belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
silitek schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:09:
[...]

Oldtimer werkt nog steeds perfect..dus ja.
Even een korte briefing. Voor Samsung rom is Omega een beste maar er zijn meerdere alle Dev's z'n eigen smaakje erover heen. (alleen belachelijk groot bestand voortaan)

Maar dat ten zijnde. Ja dan, 4.2.1 CM 10.1 dat is het wel helemaal. Varianten zijn allemaal best ok, nightly, temasek enz. Zelf zit ik op SuperNexus rom zo'n 24dagen inmiddels. Dicht bij stock Nexus en blijft snel, stabiel als een tierelier. Kerneltje van Yank555 met Boeffla sounds b.v en je batterij gaat zo'n 2dagen gemiddeld mee.

Launchers wisselt tussen Apex Pro, Nova Prime en ssLauncher. Laatste is mijn favoriet.
Als je de UCCW van BRKotucs erover zet met WidgetLocker voor passend lockscreen ben je klaar. ;)

Leef je uit ;)
:)

Ik heb op mijn Note altijd stockbased ROMs gedraaid omdat ik zot werd van het geneuzel met AOSP roms (met name camera en accuduur waren suboptimaal). Zal eens kijken welke kernel ik er op flats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:19:
als jij de omega rom installeren, welke opties kiezen jullie dan altijd?

* Zonder Bloatware

* of custom install? en welke dingen vinken jullie aan? welke zijn belangrijk?
De belangrijkste dingen kun je niet kiezen, wat je wel kan kiezen zijn de dingen die JIJ belangrijk vind of gewoon wilt hebben.
En dat is voor iedereen anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke thanks!
zal zo ff kijken dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Ik vink eigenlijk alles uit behalve flash player :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Even een vraag waar ik geen goed antwoord op kan vinden.

Ik heb zojuist een nieuwe ROM geinstalleerd. Wat ik alleen wil is echt helemaal opnieuw beginnen. Bij het wissen van de data bij het installeren van de ROM blijft alleen alles op de interne SD kaart staan. Wat ik wil is alles van de SD kaart wissen. De vraag is alleen hoe doe ik dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
dbzfan schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 15:43:
Ik vink eigenlijk alles uit behalve flash player :)
Ik laat wel een paar dingen staan, maar ik vink aan ipv uit :).
Vind Aroma installer wel cool maar wel gevoelig om zo maar te zeggen.
Ik kies eerst voor removed bloatware en dan terug en dan custom, nu staat alles al uit gevinkt en hoef je alleen flashplayer maar in te vinken in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
PilatuS schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 18:15:
Even een vraag waar ik geen goed antwoord op kan vinden.

Ik heb zojuist een nieuwe ROM geinstalleerd. Wat ik alleen wil is echt helemaal opnieuw beginnen. Bij het wissen van de data bij het installeren van de ROM blijft alleen alles op de interne SD kaart staan. Wat ik wil is alles van de SD kaart wissen. De vraag is alleen hoe doe ik dit ?
Dat klinkt als je een format wilt hebben van je interne sd.

Niet vergeten, backup backup en een verse rom op je externe sd.
Toevallig gedaan voor ik omega v39 ging flashen, alleen na format kwam die niet meer op, dus toen maar gelijk geflashed van externe sd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Rhodan schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 23:04:
[...]

Dat klinkt als je een format wilt hebben van je interne sd.

Niet vergeten, backup backup en een verse rom op je externe sd.
Toevallig gedaan voor ik omega v39 ging flashen, alleen na format kwam die niet meer op, dus toen maar gelijk geflashed van externe sd.
Bedankt voor de reply.

Ik was er inmiddels achtergekomen dat je ook in Windows de boel gewoon zonder problemen kan formatteren. Een EFS backup had ik sowieso al gemaakt en die staat op mijn PC en SD kaart. Verder ook van contacten en andere dingen een backup gemaakt. Ik heb alleen inmiddels zoveel ROM's en andere dingen geinstalleerd dat ik helemaal opnieuw wou beginnen. Zowel op de interne als extrene kaart is enorm veel zooi komen te staan. Vandaag Foxhound 1.9 erop gezet en alle apps opnieuw geinstalleerd om het netjes te kringen. Mijn telefoon kan er voorlopig weer tegenaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
@pilatus, google maakt automatisch een contact backup?

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-09 08:53

L0g0ff

omg

Ik heb sinds een week nu AnonoROM draaien. Mijn accu gaat bij gemiddeld gebruik bijna 2 dagen mee. Dat is voor het eerst sinds ik mijn telefoon heb. Ik heb Stock, CM10, Omega en UltimaROM (icm met verschillende kernels) getest en dit is eindelijk een ROM die gewoon out-of-the box perfect werkt. Er zit helemaal geen bloatware en het enige waar hij geoptimaliseerd is is snelheid icm battery. Verder is het thema een strak bauw CM10 achtig schilletje gecombineerd met stock. De belangrijkste 3 punten voor mij :)

Een blijvertje die ik even wilde delen ;)

Nu maar afwachten dat Samsung de Exynos drivers een keer vrij geeft zodat andere ROMs (met name CM) ook fatsoenlijk geoptimaliseerd kan worden. Met die (mogelijke) sudden death fix/workaround in de kernel gebruik ik nu liever geen andere kernel meer dan stock.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai sinds enkele dagen MIUI 3.1.25, met de bijkomende kernel. Werkt vooralsnog prima, dus nog niks op aan te merken. Ik mis enkel de functionaliteit om de tril intensiteit aan te passen. De default instelling vind ik wat te sterk, bij AOSP roms stelde ik dat altijd bij via de settings, echter lijkt MIUI dit niet te ondersteunen. Weet iemand een mooie passende oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 15:53
OhMyGod schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:18:
Ik heb sinds een week nu AnonoROM draaien. Mijn accu gaat bij gemiddeld gebruik bijna 2 dagen mee. Dat is voor het eerst sinds ik mijn telefoon heb. Ik heb Stock, CM10, Omega en UltimaROM (icm met verschillende kernels) getest en dit is eindelijk een ROM die gewoon out-of-the box perfect werkt. Er zit helemaal geen bloatware en het enige waar hij geoptimaliseerd is is snelheid icm battery. Verder is het thema een strak bauw CM10 achtig schilletje gecombineerd met stock. De belangrijkste 3 punten voor mij :)

Nu maar afwachten dat Samsung de Exynos drivers een keer vrij geeft zodat andere ROMs (met name CM) ook fatsoenlijk geoptimaliseerd kan worden. Met die (mogelijke) sudden death fix/workaround in de kernel gebruik ik nu liever geen andere kernel meer dan stock.
Ik zat ook al naar deze rom te kijken maar krijg hem niet binnen (of deels en dan wordt de verbinding verbroken). Kan jij hem tijdelijk delen met mij/ons? :*)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

renzo4000 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 09:21:
[...]

Ik zat ook al naar deze rom te kijken maar krijg hem niet binnen (of deels en dan wordt de verbinding verbroken). Kan jij hem tijdelijk delen met mij/ons? :*)
Ik heb hem nu al 3x geprobeerd te uploaden via mijn dropbox maar elke keer klapt de upload via de browser weer :( Ik zal het straks nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
OhMyGod schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:18:

Onnorom heeft toch geen blauw shilletje. tenminst ik kan geen screenshots vinden in zijn tread.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Aangezien er wel erg vaak een update van Omega komt is iedere keer een full wipe best bewerkelijk.
Is het softwarematig geen probleem om de nieuwe versie eroverheen te installeren?

Als ik na de update Titanium Backup laat herstellen heb ik het idee dat alles in het rood oud is of reeds aanwezige software?

De Google Store denkt dat ik minder apps heb dan op de telefoon staan doorsat ik van mail ben gewisseld.
Dan is een nieuwe Google download noodzakelijk?

Dat is alles waar ik 'tegen aanloop'. Ik ging gister van Omega V26 naar V39 en daar ben ik erg over te spreken, een hele verbetering. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Ik heb al vanaf 26 steeds update gadaan zonder wipe en nog geen problemen gehad (dat ik weet)

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 15:53
OhMyGod schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:46:
[...]

Ik heb hem nu al 3x geprobeerd te uploaden via mijn dropbox maar elke keer klapt de upload via de browser weer :( Ik zal het straks nog een keer proberen.
Bedankt .... inmiddels heb ik hem binnen ;-)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Btje schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:45:
[...]

Onnorom heeft toch geen blauw shilletje. tenminst ik kan geen screenshots vinden in zijn tread.
Check
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-vFoU0EZ42n8/UQg1B6rPbgI/AAAAAAAADZ0/LlmyMkOmh1g/s594/2013-01-29
renzo4000 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:23:
[...]

Bedankt .... inmiddels heb ik hem binnen ;-)
Ok dan breek ik de upload via mijn dropbox client weer af ;)

[ Voor 25% gewijzigd door L0g0ff op 29-01-2013 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
Ik gebruik inmiddels al een week de Japanse versie van de S3 (SC-06D) en ik ben er tevreden over behalve het feit dat de batterij heel snel op gaat met 3g (maximaal 9 uur bij weinig tot matig gebruik).

Ik denk dat het probleem is dat de telefoon telkens verbinding probeert te maken met 4g. Mijn instellingen staat op 'gsm' only maar valt telkens terug op 'wcmda'.

Mijn vraag is eigenlijk:

Denken jullie dat ik een internationale custom rom erop kan zetten? Op dit moment heb ik de Japanse versie en ik denk dat dat het probleem kan zijn dat de frequenties niet overeen komen waardoor de verbinding veel batterij slurpt.

Misschien nog andere oplossingen? Ik gebruik de a3 op wifi only een week en dat scheelt aanzienlijk in batterijduur.Afbeeldingslocatie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1895737

[ Voor 4% gewijzigd door deimos op 31-01-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
Op sites als VKmag breekt mijn Galaxy ieder filmpje af na 2 a 3 seconden. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Wat is een goede videoplayer incl codecs die browser content afspeeld?

EDIT: Heb Chrome geinstalleerd en nu doet hij het wel.

[ Voor 13% gewijzigd door virtualJac op 31-01-2013 11:57 ]

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:27
Dag iedereen,

ik ben terug van een tijdje weggeweest, maar wil toch weer eens iets anders gaan proberen.. Om te beginnen (en misschien wel te blijven) wil ik weer eens de vertrouwde software van Cyanogenmod proberen. Deze wordt altijd goed beoordeeld, en lijkt me geschikt voor dagelijks gebruik.

Waar ik alleen niet helemaal achter ben is of deze ROM ook Nederlandstalig is (te krijgen)

Een andere optie is Foxhound, welke ook stabiel moet zijn, maar de voorkeur ligt eerst bij Cyanogenmod omdat ik hier een heel mooi "theme" voor heb gezien.

NL is voor mij wel belangrijk. Niet omdat ik geen Engels kan, maar vind het gewoon fijner om een NL talige rom te draaien.

Kan iemand me de juiste versie adviseren? Ik heb een T-mobile toestel, maar als ik op de site van Cyanogenmod kijk zijn er verschillende types van de S III wat voor mij altijd voor wat verwarring zorgt.

Kan ik deze versies gebruiken? http://download.cyanogenm...type=nightly&device=i9300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ja dat kan, al zou ik persoonlijk wel een stable draaien omdat je nooit weer wat de problemen in een nightly kunnen zijn. Ik draai zelf gewoon Omega en daarnaast CM10 in dualboot, mocht er een probleem voordoen kan ik dus terugvallen op mijn oude vertrouwde Omega. Dit is heel makkelijk in te stellen met Siyah kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
powermarcel10 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 18:18:
Dag iedereen,

ik ben terug van een tijdje weggeweest, maar wil toch weer eens iets anders gaan proberen.. Om te beginnen (en misschien wel te blijven) wil ik weer eens de vertrouwde software van Cyanogenmod proberen. Deze wordt altijd goed beoordeeld, en lijkt me geschikt voor dagelijks gebruik.

Waar ik alleen niet helemaal achter ben is of deze ROM ook Nederlandstalig is (te krijgen)

Een andere optie is Foxhound, welke ook stabiel moet zijn, maar de voorkeur ligt eerst bij Cyanogenmod omdat ik hier een heel mooi "theme" voor heb gezien.

NL is voor mij wel belangrijk. Niet omdat ik geen Engels kan, maar vind het gewoon fijner om een NL talige rom te draaien.

Kan iemand me de juiste versie adviseren? Ik heb een T-mobile toestel, maar als ik op de site van Cyanogenmod kijk zijn er verschillende types van de S III wat voor mij altijd voor wat verwarring zorgt.

Kan ik deze versies gebruiken? http://download.cyanogenm...type=nightly&device=i9300
Verschillende CM10.1 is gewoon NL SuperNexus rom b.v. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik moet je wel even waarschuwen dat ondanks dat CM10.1 erg mooi is, er issues zijn met de camera aansturing omdat Samsung de broncode niet wilt vrijgeven. Ik krijg regelmatig nog cannot connect to camera meldingen, wat een herstart weer tijdelijk verhelpt.

Ik ga om deze reden dit weekend van CM10.1 naar de Foxhound ROM, die een aanpassing is van de ROM van Samsung. Dan werkt iig de Hardware weer optimaal.

(Ook om deze reden zal zeer waarschijnlijk mijn volgende mobiel geen Samsung meer zijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
bitshady schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:00:
Ik moet je wel even waarschuwen dat ondanks dat CM10.1 erg mooi is, er issues zijn met de camera aansturing omdat Samsung de broncode niet wilt vrijgeven. Ik krijg regelmatig nog cannot connect to camera meldingen, wat een herstart weer tijdelijk verhelpt.

Ik ga om deze reden dit weekend van CM10.1 naar de Foxhound ROM, die een aanpassing is van de ROM van Samsung. Dan werkt iig de Hardware weer optimaal.

(Ook om deze reden zal zeer waarschijnlijk mijn volgende mobiel geen Samsung meer zijn...)
Ik heb hier een 4.2 Camera t04.zip met sphere en werkt zonder problemen. Een oplossing is er wel. ;)
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Die camera heeft er soms mee te maken dat de app niet goed wordt afgesloten en een andere cam app ook toegang wil.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Btje schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:19:
Die camera heeft er soms mee te maken dat de app niet goed wordt afgesloten en een andere cam app ook toegang wil.
Daarom moet je ook eerst orginele camera/gallery freezen met TB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 11:14
Gisteren Omega v40 erop gezet en behoorlijk tevreden. Weet iemand echter hoe het camera-sluitergeluid in te schakelen? Ik kan bij de instellingen van de camera wel kiezen voor sluitergeluid aan/uit maar bij beide keuzes blijft het stil tijdens het fotograferen...

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:27
Ik draai momenteel de laatste nichtly build van Cyanogenmod gebasseerd op Android 4.2.1.

Dit werkt echt super!!! Wat een vooruitgang.. Ik draaide een vrij oude versie van MIUI, waar ik verhoorlijk zat van was.. Het is met deze nieuwe rom net alsof ik een nieuw toestel in handen heb!

Bovendien gebruik ik popstyle als theme wat er echt super uitziet..

Het enige dat me wat tegenvalt is de batterij duur.. Deze is duidelijk korter dan bij MIUI. Bij intensief gebruik houdt de batterij het nog geen dag vol. Het lijkt alsof het systeem constant op de hoogste klok freqs draait ofzo.

Heeft iemand hier tips voor? Ik zou een andere kernel kunnen proberen maar ik weet niet of elke kernel samen gaat met CM10.. Iemand enig idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

silitek schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:05:
[...]

Ik heb hier een 4.2 Camera t04.zip met sphere en werkt zonder problemen. Een oplossing is er wel. ;)
;)
Kun je daar iets dieper op ingaan? Want de enige issue die ik heb met CM10.1 is de camera, rest werkt tot nu toe vlekkeloos.

De stock ROM heeft het net een maand volgehouden .. god wat een bloatware en troep zit daar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Arfman schreef op zondag 03 februari 2013 @ 11:37:
[...]

Kun je daar iets dieper op ingaan? Want de enige issue die ik heb met CM10.1 is de camera, rest werkt tot nu toe vlekkeloos.

De stock ROM heeft het net een maand volgehouden .. god wat een bloatware en troep zit daar in.
Flash de zip in Recovery. Daarvoor eerst je huidige camera/galery freezen met Titanium Backup.
Meer is het niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gucky66
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 22:51
Inderdaad offtopic, dus weg. Kijk even waar het thuis hoort en post het daar, niet zomaar in een ander topic posten.

[ Voor 95% gewijzigd door janvanduschoten op 04-02-2013 08:16 ]

| Gigabyte Aorus X570 Pro | AMD Ryzen 9 5950X | 32GB G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14 | Kraken 280 | Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT | 990 Pro / Platinum P41 / MP510 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Stockrom flashen met Odin. Op samfirmware kom je al een heel eind betreft "how to" verder houden wij deze topic het liefst custom ;)

[ Voor 76% gewijzigd door janvanduschoten op 04-02-2013 08:16 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 43 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.