Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:41:
Volgende probleem dat ik nu heb is dat ik CM heb de nightly van 16 december, maar dat hier geen google play store op staat. Ik heb al via google bij 3 verschillende sites de app gedownload en geinstalleerd, maar deze werkt niet (de app start niet op na installatie).

Iemand een idee hoe ik een werkende google play store app kan downloaden en installeren?
Standaard bij alle CM-based roms moet je Google Apps flashen vanuit de recovery. Je kan die hier vinden. Kijk links welke versie je nodig hebt (gebaseerd op je Android / CM versie) en flash hem net zoals de rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 10:05:
[...]

Standaard bij alle CM-based roms moet je Google Apps flashen vanuit de recovery. Je kan die hier vinden. Kijk links welke versie je nodig hebt (gebaseerd op je Android / CM versie) en flash hem net zoals de rom
Dank. Het is gelukt!

Ik heb hem daarna wel weer terug gezet naar de versie van 16 december, want die werkte prima.
Jammer dat ik alles weer moet instellen zoals ik het eerst had maargoed, m'n telefoon doet het iig weer.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Ik heb nu de nightly build van CM10.1 van 20 december geïnstalleerd en die bevalt best goed. Het LED probleem is er niet meer en de root toegang functioneert ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skobes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-09 09:04
Schijnt een vervelend probleem te zijn met de S3. Best een aantal telefoons gaat het moederbord opeens van kapot. Iemand dit al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03
Skobes schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:39:
Schijnt een vervelend probleem te zijn met de S3. Best een aantal telefoons gaat het moederbord opeens van kapot. Iemand dit al gehad?
Ken ook wel een aantal mensen met dit probleem. Dus ja, hopelijk kunnen we in de toekomst op de goodwill van Samsung rekenen. Zou zuur zijn voor diegene net na 2jaar fabrieksgarantie.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Ben letterlijk 5 minuten geleden thuisgekomen van tripje naar de Samsung Service Center. Bij mijn toestel was het bootlogo (Samsung) nog wel zichtbaar, maar startte deze niet door. Download mode was wel bereikbaar, Recovery niet.

Ik ben in Rotterdam, bij de Vodafone aan de Lijnbaan geweest. Hier wordt gewerkt met Dynafix, blijkbaar is dat bedrijf verantwoordelijk voor de garantie afhandeling van Samsung? Daar probeerden ze met Odin v3.04 het toestel te flashen, met xxxx29.pit file, bootloader, PDA, Phone en CSC ingevuld. Dit bleek hangen op 'Get PIT', waaruit de medewerker concludeerde dat de telefoon geen informatie teruggaf. Hij is dus opgestuurd, hoop met 2-3 weken een reperatie terug te krijgen. Ben benieuwd hoe het gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
BvDorp schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 15:38:
[...]

Ben letterlijk 5 minuten geleden thuisgekomen van tripje naar de Samsung Service Center. Bij mijn toestel was het bootlogo (Samsung) nog wel zichtbaar, maar startte deze niet door. Download mode was wel bereikbaar, Recovery niet.

Ik ben in Rotterdam, bij de Vodafone aan de Lijnbaan geweest. Hier wordt gewerkt met Dynafix, blijkbaar is dat bedrijf verantwoordelijk voor de garantie afhandeling van Samsung? Daar probeerden ze met Odin v3.04 het toestel te flashen, met xxxx29.pit file, bootloader, PDA, Phone en CSC ingevuld. Dit bleek hangen op 'Get PIT', waaruit de medewerker concludeerde dat de telefoon geen informatie teruggaf. Hij is dus opgestuurd, hoop met 2-3 weken een reperatie terug te krijgen. Ben benieuwd hoe het gaat lopen.
Dynafix lost heel veel op. Mediamarkt stuurt bijvoorbeeld alles ernaartoe, van Blackberry`s tot iPhones, en ze leveren altijd net werk af. Daar hoef je dus niet bang voor te zijn :)

Maar even ontopic, zou het verstandig zijn om mijn S3 dan helemaal stock te maken vanwege het feit dat ze soms dus spontaan kapot gaan? Straks gaan ze moeilijk doen om de custom rom die erop draait. Of valt dit onder een andere noemer omdat het bij veel meer mensen voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skobes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-09 09:04
Uit voorzorg kan je dit doen, maar voor het moederbord defect maakt het niet uit of er een custom rom op staat of stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Ik geef de mijne dan maar het voordeel van de twijfel, met de stock rom krijg ik er maar een batterijduur van 14 uur uit geperst namelijk, is veel te weinig in mijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
melvinnie schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 15:54:
[...]

Dynafix lost heel veel op. Mediamarkt stuurt bijvoorbeeld alles ernaartoe, van Blackberry`s tot iPhones, en ze leveren altijd net werk af. Daar hoef je dus niet bang voor te zijn :)

Maar even ontopic, zou het verstandig zijn om mijn S3 dan helemaal stock te maken vanwege het feit dat ze soms dus spontaan kapot gaan? Straks gaan ze moeilijk doen om de custom rom die erop draait. Of valt dit onder een andere noemer omdat het bij veel meer mensen voorkomt?
Mwahh...maakt volgens mij niet uit. En als je toestel " no go" meer is. Of geen PIT response, moet er geheel een nieuwe rom in. Zien "never" nooit meer dat er een custom rom opzat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 08:48
Zowiezo als hij stuk is krijg je er zelf ook geen rom meer op dus ook geen stock.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 22:36

FZ6

Die van mij had 2 weken geleden dit probleem.

Vanuit het niets compleet overleden :(

Nu ter reparatie opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Die nightly build van CM10.1 die ik nu heb draaien bevalt beter dan omega 34. Bij omega 34 liep de galerij regelmatig vast of liet hij alleen grijze vlakjes zien maar bij CM10.1 werkt dit perfect. Ook voelt de telefoon nog sneller aan.

Ik gebruikte omega omdat ik dacht het design van samsung te gaan missen maar stock 4.2 bevalt erg goed. Ik heb het eigenlijk wel gemist, ik kwam van een Galaxy Nexus en dit voelt weer vertrouwd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
EnigmaNL schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 13:31:
Die nightly build van CM10.1 die ik nu heb draaien bevalt beter dan omega 34. Bij omega 34 liep de galerij regelmatig vast of liet hij alleen grijze vlakjes zien maar bij CM10.1 werkt dit perfect. Ook voelt de telefoon nog sneller aan.

Ik gebruikte omega omdat ik dacht het design van samsung te gaan missen maar stock 4.2 bevalt erg goed. Ik heb het eigenlijk wel gemist, ik kwam van een Galaxy Nexus en dit voelt weer vertrouwd aan.
Is het niet zo dat de camera bij de Omega roms beter werken dan de stock androids?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:47
in welk opzicht beter werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 16:19

sapphire

Die-hard pruts0r

FZ6 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:00:
[...]

Die van mij had 2 weken geleden dit probleem.

Vanuit het niets compleet overleden :(

Nu ter reparatie opgestuurd.
maakt het dan nog uit of je een custom rom draaide? Of kunnen ze dat dan toch niet meer zien ?

Overigens wilde ik vandaag naar Slimbean 3.1 overgaan omdat er wat bugjes in 2.9 me nu toch echt begonnen te irriteren. Zag ik dat er nu een beta 1 van 4.2.1 is :) Dan wacht ik nog even op een final van 4.2, ga geen 2x alles terug zetten.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:14
sapphire schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:27:
[...]

maakt het dan nog uit of je een custom rom draaide? Of kunnen ze dat dan toch niet meer zien ?

Overigens wilde ik vandaag naar Slimbean 3.1 overgaan omdat er wat bugjes in 2.9 me nu toch echt begonnen te irriteren. Zag ik dat er nu een beta 1 van 4.2.1 is :) Dan wacht ik nog even op een final van 4.2, ga geen 2x alles terug zetten.
Die van mij was 3 weken geleden ineens "dood". Ik had een custom ROM erop staan. Hij is gewoon gerepareerd en na een kleine 2 weken had ik hem weer terug.

Het maakt dus niet uit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
yep de S3's vallen momenteel met bosjes tegelijk uit.

vooral de mensen die hem vanaf de introductie hebben (nu zo'n 200 dagen in gebruik) hebben een heel hoog uitvalpercentage.

je leest verschillende verhalen, 2 hele bekende zijn:
- aanzetten; witte tekst komt in beeld, verder niks. download mode werkt maar je kunt niks flashen
- doet helemaal niks meer

Heb zelf het bovenste meegemaakt en heb gelukkig nog net voor de kerst mijn s3 weer kunnen ophalen.
De standaard oplossing is om er een geheel nieuw moederbord in te zetten. Dit heeft ook een andere hardware revisie. De telefoon is geïntroduceerd met 1.1, en de huidige nieuwe toestellen en vervangingsborden zijn 1.4

heb zelfs wel eens gelezen dat iemand zn toestel teruggekregen had als 32gb variant, en ook iemand die hem als GT-i9305 terugkreeg (met LTE en 2gb RAM). Maar dit betrof beide reparatiecentra in ontwikkelingslanden dus zo'n gelukje zul je als nederlandse klant niet gauw hebben...

Natuurlijk weet alleen samsung zelf hoeveel er daadwerkelijk kapot gaan maar over de hele wereld (de hele markt van de gt-i9300 bedoel ik daarmee) denk ik dat ze inmiddels in de schaal van honderdduizenden defecte units zitten. Valt me ook op dat er nog geen een mainstream medium dit opgepikt heeft. Er zijn in ieder geval gigantisch veel mensen die hun foto's etc allemaal kwijt zijn.

op XDA-developers loopt een topic genaamd "the Galaxy S3 Sudden Death thread" met een aardige lijst gevallen en aanvullende info.

punt is dus: heb je een S3 met hardware revisie 1.1; zorg dat je je foto's backupt!!!

Petrolhead en draadjesnerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Als je het over de duivel hebt, telefoon valt een uur of twee geleden spontaan uit en vervolgens ging die niet meer aan. Nu in de lader gegooid en hij startte weer op tot het bootscherm, daarna viel die weer uit. Odin mode kwam ik net wel in maar nu ook niet meer.

Hoe kan je checken welke revisie je hebt?

Hij werkt weer, na 2 uur in de lader kon ik nog steeds niet booten maar ik kon wel weer in Clockworkmod komen. Meteen alles gewiped en Omega er opnieuw in geknald. Nu werkt die weer prima :) Ik zal nog wel even kijken wat er gebeurd wanneer hij weer helemaal leeg is of zomaar uitvalt. Anders kan er toch iets niet goed zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door melvinnie op 25-12-2012 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:53

L0g0ff

omg

melvinnie schreef op maandag 24 december 2012 @ 23:52:
Hoe kan je checken welke revisie je hebt?
Ik was hier zelf ook benieuwd naar. Ik heb het even uitgezocht. Je revisie kun je opvragen via je dialer: *#12580*369#

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

OhMyGod schreef op woensdag 26 december 2012 @ 12:44:
[...]

Ik was hier zelf ook benieuwd naar. Ik heb het even uitgezocht. Je revisie kun je opvragen via je dialer: *#12580*369#
Thanks. Ik heb de zwarte SGS3 en daar zit blijkbaar revisie 1.5 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Dan zit je beter dan mij. Ik heb een blauwe 1.100 :( Maar misshien heb ik geluk en blijft ie gewoon werken.

Voor iedereen die zijn foto's wil backuppen. Google+ of dropbox kunnen dit out-of-the-box. Zo worden alle foto's netjes weggeschreven na het maken van de foto. Je kunt het in beide apps zo instellen dat hij dit upload wanneer je een wifi verbinding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Bij mij werken die ussd codes gewoon niet :(

Overigens wel gisteren nog even Slimbean 3.1 over 2.9 heen gezet. Gelukkig was een full wipe niet nodig dus was makkelijk gedaan :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Ik heb een witte 1.1 blijkbaar.. vandaag was die weer helemaal leeg en weer ging die lastig aan. Goede tip van @OhMyGod, Dropbox is ideaal, die upload ze gewoon zodra je ze maakt. (Je kan kiezen voor wifi only)

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:00
Lekker is dat, ik heb nu net 4 weken een zwarte Galaxy S3 (Helemaal nieuw) en die blijkt ook v1.100 te zijn. Dan maar even wachten met custom rom en nog even een factory reset doen binnenkort (Na het rooten en TriangleAway blijft er nog steeds in beeld dat ik custom software gebruik, ik had begrepen dat je dan een factory reset moet doen).

Welke custom rom is aan te raden voor een goede batterijduur? Ik las de Omega wel iets beter is als Stock. Nu haal ik met middelmatig gebruik maar maximaal 12 uur.

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Lightning89 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 13:46:
Welke custom rom is aan te raden voor een goede batterijduur? Ik las de Omega wel iets beter is als Stock. Nu haal ik met middelmatig gebruik maar maximaal 12 uur.
Ik had met omega v31 altijd een batterijduur van +/- 30 uur. Maar sinds v33 (v34 en v35) red ik net de 22uur. Wanneer ik de nacht in ging met 50% dan had ik in de ochtend nog maar 5% over. Dit was de reden dat ik vandaag UltimaROM geinstalleerd heb met een Siyah kernel.

Ik weet niet of dit veel beter gaat maar dat kan ik je over een paar dagen wel vertellen ;)

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 16:31
OhMyGod schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:38:
[...]

Ik had met omega v31 altijd een batterijduur van +/- 30 uur. Maar sinds v33 (v34 en v35) red ik net de 22uur. Wanneer ik de nacht in ging met 50% dan had ik in de ochtend nog maar 5% over. Dit was de reden dat ik vandaag UltimaROM geinstalleerd heb met een Siyah kernel.

Ik weet niet of dit veel beter gaat maar dat kan ik je over een paar dagen wel vertellen ;)
Ik ben nog redelijk nieuw in de Custom ROMS, maar mijn ervaring was ook dat bij OMEGA de batterij nogal snel leeg liep 's nachts, maar achteraf las ik dat dit wel eens aan de FastDormancy toggle kan liggen. Dit moest blijkbaar disabled worden. Jij dit al geprobeerd?

Momenteel heb ik ook de UltimaROM draaien, voorlopig lijkt de batterij het ongeveer te doen zoals met de stock rom (4,5u screen time).
Bij de installatie van UltimaROM ging er wel wat mis, ik kon geen "persoonlijke" selectie maken van apps die ik wel/niet wou installeren. Als ik een vijftal selecties maakte, liep de installatie vast ... Heb dit een 5tal keer geprobeerd, tot ik het beu was en gewoon de standaard-keuzes heb laten staan ... Verder draait de rom dus wel goed :-)

• Damocles.NL
  • Laatst online: 17-09 10:32
Ik merk dat een aantal apps welke na installatie prima werkten nu opeens vastlopen/stoppen. Vreemd, want na installatie heb ik niks aangepast. Zit nu op V35 van Omega.

Misschien maar even een volledige clean install uitvoeren binnenkort..

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Damocles.NL schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:02:
Ik merk dat een aantal apps welke na installatie prima werkten nu opeens vastlopen/stoppen. Vreemd, want na installatie heb ik niks aangepast. Zit nu op V35 van Omega.

Misschien maar even een volledige clean install uitvoeren binnenkort..
Ik herken dat, ook op Omega Rom (v34). Gebeurde in de week voorafgaand aan de Suddden Death. Waardeloos he?

• L0g0ff

L0g0ff

omg

BeArt schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:50:
[...]
Ik ben nog redelijk nieuw in de Custom ROMS, maar mijn ervaring was ook dat bij OMEGA de batterij nogal snel leeg liep 's nachts, maar achteraf las ik dat dit wel eens aan de FastDormancy toggle kan liggen. Dit moest blijkbaar disabled worden. Jij dit al geprobeerd?
Ik heb vooraf de search los gelaten op het Omega XDA topic en hier op dit draadje en ik heb hier helaas niks over kunnen vinden. Anders had ik dat eerst geprobeerd. Omega beviel me verder goed namelijk. Verder mis je vaak wel ergens data als je naar een totaal andere ROM overstapt.

Tijdens de migratie naar UltimaROM had ik netjes al mijn apps gebackupt met Titanium Backup. Verder heb ik een nandbackup gedraaid. Wat blijkt nu, de game Plants vs Zombies blijkt een deel van zijn data weg te schrijven naar de interne SD partitie van de SGSIII en deze partitie wordt zowel via titianium backup als via de nandbackup niet mee genomen... Verder had ik tijdens de install gekozen voor de superclean. Dik 10 uur gamen naar de haaien 8)7

Dan was het toch wel fijn geweest als ik alleen die FastDormancy had hoeven disablen ;)

• Fire69
  • Laatst online: 19-09 23:00
antiekeradio schreef op maandag 24 december 2012 @ 20:07:
yep de S3's vallen momenteel met bosjes tegelijk uit.
[...]
De mijne is vannacht ook overleden :'(
Gisteren gewoon aan de lader, deze morgen deed hij helemaal niks meer. :(

Ik heb al een andere gekregen, maar dat is ook een v1.1, dus ik vrees voor de zaak :/

[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 27-12-2012 17:26 ]

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:06

kronolith

[EDIT]

Oei, hier ook een blauwe 1.1. Zo'n beetje op de dag van release gekocht, ben benieuwd :P

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

OhMyGod schreef op woensdag 26 december 2012 @ 12:44:
[...]

Bij mij vindt hij de code ongeldig :/
Werkt die soms niet onder CyanogenMod?

[ Voor 6% gewijzigd door Amanoo op 27-12-2012 20:43 ]

• jordyktm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 21:25

jordyktm

Catch me if you can.

Iemand ook al problemen met de nieuwe ROM van foxhound? Italiaanse ontwikkelaar. (versie 1.6, CM10). Wordt hier stukje bij beetje wat langzamer, iemand hier ook ervaring mee? Vooral met het bekijken van details in een groepsgesprek van Whatsapp merk ik wat stutters, soms ook in de gallery heeft hij het duidelijk zwaar. als de spaarstand uit gaat is het iets beter maar niet top. drop down menu blijft sinds een paar dagen ook af en toe hangen. quite frustrating 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door jordyktm op 27-12-2012 20:54 ]

- Intel - iPhone 13 Pro - KTM - Steam: Wicked Pony -

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:13
Amanoo schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:42:
[...]

Bij mij vindt hij de code ongeldig :/
Werkt die soms niet onder CyanogenMod?
Hier ook CM en de code werkt hier ook niet..

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Niet online
(overleden)
voor garantie trouble in geval van het "sudden death" probleem hoef je NIET bang te zijn.

als het toestel nog opstart tot weergave van de witte tekst 'samsung galaxy sIII'
kun je welliswaar de download mode activeren, maar daarin staat dan het volgende:

ODIN MODE
PRODUCT NAME: [leeg] (hier hoort te staan: GT-i9300 !)
CUSTOM BINARY DOWNLOAD: No
CURRENT BINARY: Samsung Official
SYSTEM STATUS: Custom

Als je dit ziet, is het interne geheugen overleden en kan niemand zien dat er ooit überhaupt android op gestaan heeft. Deze weergave is de 'fallback' voor als er niets ingelezen kan worden.

Het gebeurt bij anderen ook wel dat het toestel echt helemaal dood is, dat er nog geen ledje gaat branden zeg maar. Ook dan valt er niets uit te lezen!!!!

m.a.w. mensen, ga nou niet je telefoon unrooten en moeilijk doen voor het geval ie stuk zou gaan... als ie gaat, is ie stuk.. en wordt ie gewoon onder garantie gerepareerd.
Het is duidelijk een hardware probleem dat ook optreedt bij telefoons die nog volledig stock zijn, dus er zijn ook geen enkele aanwijzingen dat custom roms en dergelijke enige invloed hebben op het meer of minder voorkomen van dit type defecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Niet online
(overleden)
GermanPivo schreef op donderdag 27 december 2012 @ 21:59:
[...]

Hier ook CM en de code werkt hier ook niet..
klopt, die codes werken alleen in de touchwiz dialer.

echt niet dat ik er terug zo'n rom op ga zetten om de hw rev. nummer te achterhalen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:43
hmm, heb ook rev 1.100. Nergens problemen nog mee. Wel haarscheurtjes en heb een barst in mn scherm(maar niet hinderlijk). Stel dat mijne nu ook ineens een sudden death heeft. Kan ik dan zorgen dat ik direct een nieuw scherm erop krijg, ook omdat ik van die haarscheurtjes heb? Lijkt me wel handig :9

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

OhMyGod schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:38:
[...]

Nou de eerste nacht doorgekomen. Ik ging hem in met 47 en werd wakker met 40. Dat is behoorlijk acceptabel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
OhMyGod schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:02:
[...]

Nou de eerste nacht doorgekomen. Ik ging hem in met 47 en werd wakker met 40. Dat is behoorlijk acceptabel. :)
Wat betreft verschillende (Samsung) roms deze zijn in de basis (framework) allemaal hetzelfde.
Dev gooit er z'n eigen sausje (themes)en eventueel tweaks overheen. Uit ervaring heeft dat zeer weinig invloed op de battery-use. Anders dan de kernels deze onderling hebben invloed op de batterij. Maar daarin merk ik ook na mate de rom/kernel erop staat deze op ten duur inkakt met ver(ge)bruik.

Een ander opvallend thema is de dead-phone issue. Mij valt op dat aan de lader (stroom) en dan over de gehele nacht problemen geeft. Opvallend! is dat zeker.

Silitek gebruikt enkelt USB nooit problemen met laadsessie's op HW 1.1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

OhMyGod schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:02:
[...]

Ik had OmegaRom (Met Perseus kernel) en batterijgebruik viel nogal tegen. Vooral 's nachts had ik een zware drain. Uiteindelijk bleek dat dit lag aan de optie "Report from this device" in location settings. Die veroorzaakte een heleboel wakelocks.
Toen ik die had uitgezet ging m'n verbruik aanzienlijk omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Laatst online: 17-09 10:32
Ik wil mijn telefoon helemaal leeg gooien en Omega V35 helemaal vers installeren. Wat is de beste manier om dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Damocles.NL schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:17:
Ik wil mijn telefoon helemaal leeg gooien en Omega V35 helemaal vers installeren. Wat is de beste manier om dit te doen?
Eerst Nandroid backup maken.
Die en andere data van interne en externe kaart veilig stellen buiten je telefoon.
Via CWM interne en externe kaart formatteren.
USB mounten, rom weer naar Telefoon kopieren.
Flashen
Gewenste data weer terug kopieren
Joepie een verse Omega Rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Niet online
(overleden)
silitek schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:42:
[...]
Een ander opvallend thema is de dead-phone issue. Mij valt op dat aan de lader (stroom) en dan over de gehele nacht problemen geeft. Opvallend! is dat zeker.

Silitek gebruikt enkelt USB nooit problemen met laadsessie's op HW 1.1 ;)
het is inderdaad opvallend dat een deel van de gebruikers meldt dat het toestel overleden is terwijl die aan de lader hing. Maar naar mijn mening moet een telefoon daar gewoon tegen kunnen en zou je als gewone gebruiker cq poweruser daar géén rekening mee hoeven te houden.

en daarbij, het probleem komt ook voor op moment dat de telefoon NIET aan de lader hangt. dus dat het puur aan de lader ligt geloof ik gewoon niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 14:10
Vandaag telefoon terug gekregen na reparatie. Gelijk weer CF Root er op gezet. Het valt me nu opeens op dat ik bij opstarten een héél klein rood uitroepteken heb staan in de linker boven hoek. Iemand een idee waarom en wat het wil zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:18

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Thanks! Kan er niet echt uit opmaken waarom ik dit zo ineens heb, maar er staat gelukkig wel een oplossing voor als ik ´m ooit nog weer eens terug moet zetten naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Jeroen04 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:32:
[...]

Thanks! Kan er niet echt uit opmaken waarom ik dit zo ineens heb, maar er staat gelukkig wel een oplossing voor als ik ´m ooit nog weer eens terug moet zetten naar fabrieksinstellingen.
Ah, dat rode streepje heeft met je binary count te maken 8)7
Ik heb m'n telefoon meteen geflasht na ontvangst en het rode streepje was me ook al opgevallen, maar heb er verder niet over nagedacht. Nu weet ik waarom :)
Wel vreemd dat blijkbaar alleen sommigen het hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Schijnt aan de bootloader te liggen. Ik kan zo niet meer vinden waar ik dat heb gelezen op xda, maar die schijnt nieuwer te zijn en dan ook dat ! Te geven

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik lees net dat CM en SiyahKernel sinds versie 1.8.6 samen geinstalleerd kunnen worden, zolang ik maar niet ga dualbooten, dus wil ik nu eens gaan switchen van Omega naar CM. Alleen vraag ik me af of het omdraaien van de S3 om te muten ook werkt met CM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik zit ook eens te loeren naar Omega. Jammere van AOSP roms is dat schijnbaar de camera niet goed werkt omdat Samsung daar geen source van heeft vrij gegeven. Behoorlijk irritant :(

Maargoed misschien binnenkort dus omega, heb daar allen twee vragen over. Welke kernel gebruiken jullie daarvoor? Yank555, Perseus of Siyah?
En hoeveel van de standaard samsung bloatware zit daar nog in ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

sapphire schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:56:
Ik zit ook eens te loeren naar Omega. Jammere van AOSP roms is dat schijnbaar de camera niet goed werkt omdat Samsung daar geen source van heeft vrij gegeven. Behoorlijk irritant :(

Maargoed misschien binnenkort dus omega, heb daar allen twee vragen over. Welke kernel gebruiken jullie daarvoor? Yank555, Perseus of Siyah?
Ik gebruik Perseus en ben er wel tevreden over, maar heb geen vergelijkingsmateriaal met de andere 2. De meeste Samsung troep kun jij bij het installeren via de Aroma installer uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
sapphire schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:56:

Ik vind, ondanks dat ik bijna alles had uitgevinkt via de installer, dat er best nog veel bloatware in de Omega Rom zit. Ik heb er iig nog heel veel uitgesloopt (renamen van de apk's naar apk.old). Wat wel mooi is, is dat alle motion controls er nog wel in zitten. Zelf gebruikte ik de Siyah kernel die ik met STweaks nog verder heb aangepast. Zware undervolt er uiteindelijk op gekregen waardoor mijn batterij tijd omhoog schoot :)

Nu draai ik sinds gisteren CM10.1 met de Siyah kernel en ik moet zeggen dat ik de vanilla versie toch wel erg smakelijk vind. Ook het idee dat er zo min mogelijk Samsung "troep" op draait vind ik erg prettig. Wat ik wel mis van de Samsung software zijn de motion controls, maar daar kan ik wel mee leven. Ik vind verder de standaard interface van CM10.1 veel mooier als die van Omega.

Nog even 2 vragen over CM10.1:
1. Kan de CRT-Off animatie ook uit?
2. Als ik de phone aan zet en ik krijg de lockscreen voor me, dan zie je ongeveer 2 seconden 2 verticale witte lijnen links en rechts op het scherm. Kunnen die ook uit? Het stoort me op de een of andere manier.

[ Voor 9% gewijzigd door bitpixl op 30-12-2012 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Je kunt ultimarom proberen. vind ik zelf beter dan omega. maar ik draai nu ook cm10.1 met een theme erover.

Heb nu wel wat probs met BT (gekraak) geen idee in welke module dit zit. iemand een idee? heb al de kernel op stock gezet maar dat hielp niet.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

bitshady schreef op zondag 30 december 2012 @ 11:37:
[...]

Ik vind, ondanks dat ik bijna alles had uitgevinkt via de installer, dat er best nog veel bloatware in de Omega Rom zit. Ik heb er iig nog heel veel uitgesloopt (renamen van de apk's naar apk.old). Wat wel mooi is, is dat alle motion controls er nog wel in zitten. Zelf gebruikte ik de Siyah kernel die ik met STweaks nog verder heb aangepast. Zware undervolt er uiteindelijk op gekregen waardoor mijn batterij tijd omhoog schoot :)

Nu draai ik sinds gisteren CM10.1 met de Siyah kernel en ik moet zeggen dat ik de vanilla versie toch wel erg smakelijk vind. Ook het idee dat er zo min mogelijk Samsung "troep" op draait vind ik erg prettig. Wat ik wel mis van de Samsung software zijn de motion controls, maar daar kan ik wel mee leven. Ik vind verder de standaard interface van CM10.1 veel mooier als die van Omega.

2. Als ik de phone aan zet en ik krijg de lockscreen voor me, dan zie je ongeveer 2 seconden 2 verticale witte lijnen links en rechts op het scherm. Kunnen die ook uit? Het stoort me op de een of andere manier.
Ik heb toen ik mijn S3 net had Android revolution HD geprobeerd en ondanks allerlei debloat tools vond ik idd ook dat er erg veel meuk achter bleef. Verder gebruik ik die motion controls toch amper, leuke gimmick voor mij maar meer niet.

Interface maakt ook niet heel veel uit, ik zet toch Nova launcher met eigen settings erop dus dan heb ik gewoon m'n eigen look :)

Nouja ik kijk het nog even uit de boom aangezien Samsung beloofd heeft alle sources van Exynos hardware ed vrij te geven voor het einde van het jaar. eerlijk gezegd heb ik daar toch een hard hoofd in...

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Niet online
(overleden)
bitshady schreef op zondag 30 december 2012 @ 11:37:
[...]
de crt animatie kan volgens mij alleen samen met andere animaties aan / uit gezet worden. snuffel maar eens even rond in de developer opties.

wat betreft de verticale lijnen op het lockscreen, dit hoort bij android 4.2. je kunt het lockscreen scrollen. naar rechts heb je de camera (zodat je altijd foto's kunt maken zonder unlock) naar links kun je diverse widgets toevoegen.

het scrollen werkt alleen als je met je vinger helemaal aan de rand van het scherm begint te vegen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 02:33
Heren,

Ik heb afgelopen weekend mijn S3 geroot met Cm10 erop gezet.

Nu geeft App2sd aan dat " dit apparaat heeft geen werkelijk primair extern geheugen of het primair extern geheugen is nagebootst. Applicaties verplaatsen is misschien niet mogelijk op dit apparaat".

Weet iemand wat dit betekend?

Is het misschien dat ik geen partitie heb gemaakt van mijn sd?

gr

William

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Niet online
(overleden)
william181 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 19:09:
Heren,

Ik heb afgelopen weekend mijn S3 geroot met Cm10 erop gezet.

Nu geeft App2sd aan dat " dit apparaat heeft geen werkelijk primair extern geheugen of het primair extern geheugen is nagebootst. Applicaties verplaatsen is misschien niet mogelijk op dit apparaat".

Weet iemand wat dit betekend?

Is het misschien dat ik geen partitie heb gemaakt van mijn sd?
apps2sd is niet compatible meer met de nieuwste versies van android, waarbij de partitionering van het interne geheugen dynamisch gemaakt is.

maaruh, mag ik vragen waarom je in hemelsnaams apps wilt gaan verplaatsen van je 16GB interne geheugen naar een externe SD kaart??? Is 16 GB niet genoeg voor zowat alle market apps tegelijk?
de meeste games en navigatie software enzo (die grote files nodig hebben) kunnen deze files wél op een extern geheugen aanspreken, dus dan heb je het naar mijn idee ook gewoon echt nooit nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Verschillende gebruikers hebben hier CM10, lees ik vaak. Gaat het dan om de Temasek build, of een andere? Zijn er verschillen, en welke is het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
antiekeradio schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:52:
[...]

apps2sd is niet compatible meer met de nieuwste versies van android, waarbij de partitionering van het interne geheugen dynamisch gemaakt is.

maaruh, mag ik vragen waarom je in hemelsnaams apps wilt gaan verplaatsen van je 16GB interne geheugen naar een externe SD kaart??? Is 16 GB niet genoeg voor zowat alle market apps tegelijk?
de meeste games en navigatie software enzo (die grote files nodig hebben) kunnen deze files wél op een extern geheugen aanspreken, dus dan heb je het naar mijn idee ook gewoon echt nooit nodig...
Ik dacht dat het wel handig was aangezien ik zie dat ik in mijn RAM nog maar 250 MB over heb.

Ik gebruik de nightly versie van CM10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:03

dbzfan

Nee.

william181 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 19:01:
[...]

Ik dacht dat het wel handig was aangezien ik zie dat ik in mijn RAM nog maar 250 MB over heb.

Ik gebruik de nightly versie van CM10
Je verward je RAM met je opslag geheugen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil net zeggen, even terminal emulator openen en DF [enter] dan zie je hoeeel geheugen je bij data over hebt.

En die 250 MB lijkt mij gewoon voldoende, af- en toe gewoon wat dingen verwijderen. Wat moet je met >75 apps op je telefoon vraag ik mij dan af? Maar is het wel 250 MB vraag ik mij af?

En @Jeroen, wat bedoel je precies? Temasek is een build van CM10 die vanuit sources is gebouwd, dat kunnen jij en ik ook (heb er 1-2-3 van op XDA gezet: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1946481). Er zijn door Temasek alleen wat cherriepicks toegevoegd. Of het
beter is? Weet ik niet, test het. Het zijn meer wat dingen die niet zijn accepted en wellicht handig kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
TWRP 2.3.3.0 touch recovery
[2013/JAN/02][GT-I9300][AOSP/CM 4.1.x/4.2.x][3.0.57][Aroma] Yank555.lu v1.3f
[ROM][AOSP][JB][4.2.1][JOP40D] SuperNexus 2.0 - I9300 - BUILD 1

Na lange tijd op Samsung roms weer eens AOSP. Dik in orde en geen FC's op de camera.
Voor een build1 valt niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MurtnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-07 21:22
Goedendag tweakers, ik had even een vraagje.
Ik draai nu Omega v35 op mn galaxy s3. Bevalt wel redelijk, maar toch zijn er nog tal van dingen waar ik tegen aanloop die ik bij de firmware van samsung toch wat fijner vond lopen. Toch heeft Omega een aantal features wat ik erg handig/vet vind. Denk hierbij aan, 'inkteffect', aanpasbare togglebar (ofzo iets, die balk boven aan met WIFI, data, helderheid etc), de galerij app met 4.2 skin, volume up inhouden voor volgend nummer & zo kan ik nog wel ff door gaan.
Nu is mijn vraag als volgt:

Is er de mogelijkheid om de stock samsung firmware te flashen op mn mobiel en dan bepaalde features toe te voegen (door een 'update.zip-bestand ofzo :P)

Ik hoor het wel, groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

MurtnR schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 16:55:
Goedendag tweakers, ik had even een vraagje.
Ik draai nu Omega v35 op mn galaxy s3. Bevalt wel redelijk, maar toch zijn er nog tal van dingen waar ik tegen aanloop die ik bij de firmware van samsung toch wat fijner vond lopen. Toch heeft Omega een aantal features wat ik erg handig/vet vind. Denk hierbij aan, 'inkteffect', aanpasbare togglebar (ofzo iets, die balk boven aan met WIFI, data, helderheid etc), de galerij app met 4.2 skin, volume up inhouden voor volgend nummer & zo kan ik nog wel ff door gaan.
Nu is mijn vraag als volgt:

Is er de mogelijkheid om de stock samsung firmware te flashen op mn mobiel en dan bepaalde features toe te voegen (door een 'update.zip-bestand ofzo :P)

Ik hoor het wel, groetjes!
Wat heeft de firmware van samsung dat omega niet heeft? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Niets want omega is gabaseerd op stock plus een hoop mods dus die komen er alleen bij.

Als je kiest voor aosp of cm10 of miui dan zul je wat dingen verliezen maar je krijgt er ook weer terug.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MurtnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-07 21:22
dbzfan schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 00:56:
[...]

Wat heeft de firmware van samsung dat omega niet heeft? :F
De Omega ROM is prima, maar voornamelijk kleine dingen waaraan ik me erger;
- Als ik een app heb geopend (twitter, muziek oid) dan kon ik eerder naar zoeken gaan als ik de menu (meest linker) toets inhield. Bij Omega killt hij dan het proces en sluit dus de applicatie. Erger daar me mateloos aan.

- Voor de rest komen op vele random momenten opeens dat hij de geheugenkaart ontkoppeld en vervolgens weer koppelt of met de melding komt dat die beschadigd is.

- Mn accuspanning vliegt telkens naar beneden, door het proces 'Media'. Al verwacht ik zelf dat dat met een factory reset weg is.

- In het menutje waar alle notificaties binnen komen, stond eerder onder de toggle's een balkje waarin ik de helderheid van mn scherm kon aanpassen. Die mis ik bij omega ook erg.

- Op sommige momenten als ik paar apps heb geopend en ik probeer een andere te openen of bijv. naar het homescreen terug te gaan, is die erg traag. Het duurt dan zeker wel meer als een seconde, terwijl voor mijn gevoel het bij de stock firmware gewoon lekker vlot ging. Wellicht heeft dit met het zelfde probleem te maken als dat de accuspanning zo snel gaat. Dus door het proces 'media' maar dat weet ik niet zeker :*)

En dat was het wel zon beetje. Mochten voor 1 van deze problemen oplossingen zijn dan hoor ik het ook graag. Voor de rest vind ik het wel een prima ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Ik heb geen ervaring met Omega want ik gebruik zelf Ultima maar dat je app gekilled wordt met de menu toets is in Ultima een optie die je in de Aroma installer kunt aan/uit zetten.
Zelfde geldt voor de toggle balk.

Dat probleem met de geheugenkaart heb ik sinds Android 4.1.2 ook ineens last van maar pas wel in het nieuwe jaar. Moet m'n ROM nog updaten dus misschien met de nieuwste base dat dit verholpen wordt, ga ik van het weekend even testen.

Dat je accu snel leeg gaat komt omdat je telefoon oude media blijft zoeken.
Het heeft er mee te maken dat de media scanner je nandroid backup blijft scannen.
Dit is op te lossen door te back uppen in het tar formaat inplaats van dup alleen heeft mijn recovery die optie niet, moet dus even de recovery updaten maar heb dr nog geen tijd voor gehad en heb nu ook geen last van die media scanner bug dus heeft geen haast. Hier een linkje waar het uitgelegd wordt.

Traag terug gaan naar home heb ik geen last van.

Je zou eventueel ook kunnen kijken naar UltimaROM.
Versie 8.0 is net gereleased :)
Vind het zelf een erg mooie rom met een erg uitgebreide Aroma installer waar je werkelijk waar alles aan en uit kan zetten wat je wel en niet gebruikt en ik vind de Domination theme erg mooi. Lijkt net stock Android.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

MurtnR schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 09:19:
[...]

De Omega ROM is prima, maar voornamelijk kleine dingen waaraan ik me erger;
- Als ik een app heb geopend (twitter, muziek oid) dan kon ik eerder naar zoeken gaan als ik de menu (meest linker) toets inhield. Bij Omega killt hij dan het proces en sluit dus de applicatie. Erger daar me mateloos aan.

- Voor de rest komen op vele random momenten opeens dat hij de geheugenkaart ontkoppeld en vervolgens weer koppelt of met de melding komt dat die beschadigd is.

- Mn accuspanning vliegt telkens naar beneden, door het proces 'Media'. Al verwacht ik zelf dat dat met een factory reset weg is.

- In het menutje waar alle notificaties binnen komen, stond eerder onder de toggle's een balkje waarin ik de helderheid van mn scherm kon aanpassen. Die mis ik bij omega ook erg.

- Op sommige momenten als ik paar apps heb geopend en ik probeer een andere te openen of bijv. naar het homescreen terug te gaan, is die erg traag. Het duurt dan zeker wel meer als een seconde, terwijl voor mijn gevoel het bij de stock firmware gewoon lekker vlot ging. Wellicht heeft dit met het zelfde probleem te maken als dat de accuspanning zo snel gaat. Dus door het proces 'media' maar dat weet ik niet zeker :*)

En dat was het wel zon beetje. Mochten voor 1 van deze problemen oplossingen zijn dan hoor ik het ook graag. Voor de rest vind ik het wel een prima ROM.
Hold to kill kun je via de kitchen app uitzetten. :)
De brightness toggle zit gewoon ergens onder instellingen :)

De problemen met de geheugenkaart heb ik geen last van. Verder gebruik ik nova en heb ik geen probleem met terug naar homescreen gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radiance schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:38:

Je zou eventueel ook kunnen kijken naar UltimaROM.
Versie 8.0 is net gereleased :)
Vind het zelf een erg mooie rom met een erg uitgebreide Aroma installer waar je werkelijk waar alles aan en uit kan zetten wat je wel en niet gebruikt en ik vind de Domination theme erg mooi. Lijkt net stock Android.
Ben je met die nieuwe 8.0 versie nou 'veilig' voor de sudden-death? Of moet je nog iets van een bootloader extra flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:18:
[...]

Ben je met die nieuwe 8.0 versie nou 'veilig' voor de sudden-death? Of moet je nog iets van een bootloader extra flashen?
Ja, bootloader is nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Ik las op XDA dat je beter je telefoon nu 'kapot' kan laten gaan en in de garantie een nieuw moederbord krijgen, dan de veilige bootloader te flashen. Did omdat onze moederborden al half gaar zijn vanwege die problemen die een sudden death veroorzaken.

Is dit bullshit of zit er een kern van waarheid in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap al die lariekoek om die MoBo's en bootloaders niet, maar wie ben ik :+.

En appkillers :F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 08:54:
Snap al die lariekoek om die MoBo's en bootloaders niet, maar wie ben ik :+.

En appkillers :F.
Er is ook niets aan de hand met die moederborden..... tot ze kapot gaan. Als dat gebeurt wordt het uiteraard onder garantie vervangen, maar dan moet je er wel moeite in steken en ben je je telefoon een tijdje kwijt. Met de nieuwe bootloader zou dat probleem voorkomen moeten worden, dus voor mij is dat een simpele fix die ik graag wil uitvoeren. Prima als dat voor jou niet zo is O-)

@Rekz: heb je een linkje naar die thread? Wordt het nog onderbouwd met feiten of is het onderlinge bangmakerij? Wat is de reden dat ze nu kapot gaan; is dat ineens een verkeerde gebeurtenis of bouwt het zich in de loop der tijd op door kleine piekspanningen op een verkeerde plek ofzo? In het eerste geval lijkt het me namelijk nutteloos om het af te wachten, in het tweede geval is dat voor mensen die de telefoon al een half jaar hebben misschien wel een nuttige optie.

[ Voor 28% gewijzigd door gwystyl op 05-01-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Waar kan ik die nieuwe bootloader vinden? Heb al wel nieuwe ELLA kernel geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
gwystyl schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 11:15:
[...]

@Rekz: heb je een linkje naar die thread? Wordt het nog onderbouwd met feiten of is het onderlinge bangmakerij? Wat is de reden dat ze nu kapot gaan; is dat ineens een verkeerde gebeurtenis of bouwt het zich in de loop der tijd op door kleine piekspanningen op een verkeerde plek ofzo? In het eerste geval lijkt het me namelijk nutteloos om het af te wachten, in het tweede geval is dat voor mensen die de telefoon al een half jaar hebben misschien wel een nuttige optie.
http://forum.xda-develope...p=36269385&postcount=2009
That's what I've been saying. Your eMMC chip doesn't suddenly die one day; it degrades over time and then dies completely. Even if your phone hasn't died, I'd ship it off for repair or replacement.
Zo technisch ben ik niet te weten of het waar is of niet, maar het klinkt mij niet geheel onaannemelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand een custom ROM dat eigenlijk Vanilla Android is, maar met de Touchwizfuncties als Smart Stay, S-Memo, Camera HDR en burst modes, en al die default gestures dat je hebt in de S3? Ik heb net FoxHound ROM gecheckt maar dat lijkt te sterk op TouchWiz om Vanilla Android te kunnen zijn.
Iemand een suggestie?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 03:04:
Kent iemand een custom ROM dat eigenlijk Vanilla Android is, maar met de Touchwizfuncties als Smart Stay, S-Memo, Camera HDR en burst modes, en al die default gestures dat je hebt in de S3? Ik heb net FoxHound ROM gecheckt maar dat lijkt te sterk op TouchWiz om Vanilla Android te kunnen zijn.
Iemand een suggestie?
ultimarom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1911572

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Ik heb mijn S3 na de JB-update van november geroot. Als gevolg daarvan kan ik mijn telefoon niet via de officiele weg updaten naar 4.1.2., welke vandaag is verspreid.

Wat kan ik het beste doen om mijn telefoon te updaten?
- Unrooten, de update installeren en vervolgens weer rooten; of
- De ROM downloaden via sammobile en vervolgens flashen? Ben je in dat geval ook je apps en instellingen kwijt, indien je geen backup maakt?

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
GuitarJJ schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:11:
Ik heb mijn S3 na de JB-update van november geroot. Als gevolg daarvan kan ik mijn telefoon niet via de officiele weg updaten naar 4.1.2., welke vandaag is verspreid.

Wat kan ik het beste doen om mijn telefoon te updaten?
- Unrooten, de update installeren en vervolgens weer rooten; of
- De ROM downloaden via sammobile en vervolgens flashen? Ben je in dat geval ook je apps en instellingen kwijt, indien je geen backup maakt?
Laatste en ja... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zou denken laatste en nee.... ik heb XXELL4 en XXELLA gewoon over de rom geflasht die ik had toen hij geleverd werd. Alle programma's en de meeste instellingen zijn bewaard gebleven. Ik verwacht dat de OTA update ook non-wipe is, zodat in ieder geval al je zelf geïnstalleerde programma's en instellingen behouden blijven. Misschien dat wel wat instellingen van systeemprogramma's verdwijnen. Backuppen is natuurlijk altijd een goed idee :).

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 07-01-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
gwystyl schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:31:
[...]

Ik zou denken laatste en nee.... ik heb XXELL4 en XXELLA gewoon over de rom geflasht die ik had toen hij geleverd werd. Alle programma's en de meeste instellingen zijn bewaard gebleven. Ik verwacht dat de OTA update ook non-wipe is, zodat in ieder geval al je zelf geïnstalleerde programma's en instellingen behouden blijven. Misschien dat wel wat instellingen van systeemprogramma's verdwijnen. Backuppen is natuurlijk altijd een goed idee :).
Klopt in jouw geval idd vanaf alles stock!!. Maar deze beste vriend heeft zijn toestel al geroot.
Un-rooten zou kunnen maar dan kun je wachten tot "sint juttemis" weet ik uit ervaring op OTA update.
Misschien via KIES. Dus blijft officiële Samsung XXELLA/4/5 flashen in Odin over.

Wedde dat je dan alles kwijt bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

silitek schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:49:
[...]

Klopt in jouw geval idd vanaf alles stock!!. Maar deze beste vriend heeft zijn toestel al geroot.
Un-rooten zou kunnen maar dan kun je wachten tot "sint juttemis" weet ik uit ervaring op OTA update.
Misschien via KIES. Dus blijft officiële Samsung XXELLA/4/5 flashen in Odin over.

Wedde dat je dan alles kwijt bent :P
Ik ben ook al geroot, maar zit verder inderdaad wel op stock. Dus ik verwacht dat je die weddenschap gaat verliezen ;).

Unrooten en dan hopen dat het goed komt lijkt me inderdaad wat lang duren. Als je dan ook nog bedenkt dat de makkelijkste manier van unrooten het flashen van een rom met Odin is (naast de 'full unroot' optie in SuperSU), zou ik altijd zelf downloaden en flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Dan flash je hem toch via kies? Op basis van model en serienummer kun je gewoon een andere versie flashen. Met je eigen serienummer wel te verstaan:
Method 2: via KIES

Open Kies -> Select Tools -> Select Firmware Upgrade and Initialization -> Enter Model "GT-I9300"
Enter Serial "RF1C56VAJYF".

It will download the latest Android from kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
gwystyl schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:01:
[...]

Ik ben ook al geroot, maar zit verder inderdaad wel op stock. Dus ik verwacht dat je die weddenschap gaat verliezen ;).

Unrooten en dan hopen dat het goed komt lijkt me inderdaad wat lang duren. Als je dan ook nog bedenkt dat de makkelijkste manier van unrooten het flashen van een rom met Odin is (naast de 'full unroot' optie in SuperSU), zou ik altijd zelf downloaden en flashen.
Rooten na de OTA update telt niet mee, uiteraard. >:)
Maar lees dat KIES nog een optie is. Sedert denk 2008 na 5minuten KIES nooit meer aangeraakt, wat een bagger stukje software. Komt dan toch nog goed met de stock/root updaters.
Meer voor de (gewone) SIII topic.....dus. Weinig raakvlakken met custom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idem, nooit- en nooit meer gebruikt, sinds the very first Galaxy-phones is het één- en al CRAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Bedankt allen. Ik bekijk het nog even :)
reyals schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:03:
Dan flash je hem toch via kies? Op basis van model en serienummer kun je gewoon een andere versie flashen. Met je eigen serienummer wel te verstaan:
Method 2: via KIES

Open Kies -> Select Tools -> Select Firmware Upgrade and Initialization -> Enter Model "GT-I9300"
Enter Serial "RF1C56VAJYF".

It will download the latest Android from kies.
Waar haal je dat serialnummer vandaan? Bedoel je bovenstaand nummer, of het nummer onder de batterij/op de doos?

edit: Ik krijg zojuist een melding dat ik blijkbaar toch via de officiele manier via KIES kan installeren.

[ Voor 8% gewijzigd door GuitarJJ op 07-01-2013 13:38 ]

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

silitek schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:11:
[...]

Rooten na de OTA update telt niet mee, uiteraard. >:)
Maar lees dat KIES nog een optie is. Sedert denk 2008 na 5minuten KIES nooit meer aangeraakt, wat een bagger stukje software. Komt dan toch nog goed met de stock/root updaters.
KIES is voor mij ook niet echt een optie, daar heb ik met mijn Spica en SGS II zoveel problemen mee gehad dat het niet meer op mijn computer komt :)
Meer voor de (gewone) SIII topic.....dus. Weinig raakvlakken met custom.
Ah. Bij de SGS II was er een (custom) firmware topic, en werden opmerkingen over welke firmware dan ook uit het algemene ervaringen topic gebannen. Iets beter opletten voor mij dus; meestal reageer ik gewoon op andere posters, tenzij het heel duidelijk off-topic is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
Weet iemand hoe ik Mijn S3 geconnect krijg met een win7 pc. Kies is geïnstalleerd, maar geen samsung drivers staan tussne mijn app beheer?

Ik heb CM10 erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Je moet in ieder geval Usb-Foutopsporing aan hebben staan, die kan je vinden onder "Opties voor ontwikkelaars" Lost dat het ook niet op dan kan je ook nog proberen om de drivers opnieuw te installeren met http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1746665, daarmee installeer je als eerst de drivers (Wat je doel is) en kan je hem vervolgens ook nog eens rooten als je dat niet al hebt gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
melvinnie schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:19:
Je moet in ieder geval Usb-Foutopsporing aan hebben staan, die kan je vinden onder "Opties voor ontwikkelaars" Lost dat het ook niet op dan kan je ook nog proberen om de drivers opnieuw te installeren met http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1746665, daarmee installeer je als eerst de drivers (Wat je doel is) en kan je hem vervolgens ook nog eens rooten als je dat niet al hebt gedaan :)
Rooten is gebeurd, maar wil mijn S3 unrooten om vervolgens de originele fix van samsung erop te zetten ivm dat moederbord probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 23:16
Tenzij je iets anders bedoelt dan de nieuwe bootloader, is er nog geen fix van Samsung.

De nieuwe bootloader fixt het probleem namelijk niet:
silitek in "[Samsung Galaxy SIII] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Als hij nou al 5 maanden gedraaid heeft waarbij hij geen xxella heeft gehad zou de schade al gedaan kunnen zijn voor hij deze versie draait. Volgens mij kun je dat pas zeggen als je nu met een nieuw toestel begint op de xella software, en dan na 200 dagen nog de sudden death optreedt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 14:01
Wat is op dit moment de stabielste vanilla android jellybean custom rom?
Ik draai nu al een aantal maanden de versies van omega. Wil toch het pure android ervaren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:47
jwakie schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:51:
Wat is op dit moment de stabielste vanilla android jellybean custom rom?
Ik draai nu al een aantal maanden de versies van omega. Wil toch het pure android ervaren :D
Kom je toch uit bij SuperNexus 2.0 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan ik mijn s3 weer orgineel maken? heeft iemand een linkje of klein uitleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:04:
hoe kan ik mijn s3 weer orgineel maken? heeft iemand een linkje of klein uitleg?
Door met Odin een standaard firmware te flashen. 4.1.2 is net uit, dus die zou ik downloaden van SamMobile. Zie ook de startpost voor uitleg van de verschillende termen.
  • Download Odin en pak die uit op je harde schijf (Odin.exe en Odin.ini nodig, zie startpost voor linkje)
  • Download de firmware van je keuze (advies: I9300XXELL4) en pak deze uit. Je hebt één bestand nodig van ongeveer 1,2 Gb met extensie .tar.md5 of .tar
  • Zet de telefoon in downloadmode (zie startpost hoe dat moet)
  • Sluit je telefoon met de USB kabel aan op de computer en wacht eventueel tot er drivers geïnstalleerd zijn. In Odin is nu zichtbaar dat je telefoon gekoppeld is, er is een gekleurd vakje waarin staat [COM: x]
  • Klik bij Odin op 'PDA' en zoek je firmware bestand op. Druk dan op OK en verander verder geen instellingen in Odin
  • Druk op in Odin 'Start'. Wacht nu tot hij klaar is met flashen en vanzelf opnieuw opstart. Koppel de telefoon niet los van de computer!
Ik vraag me alleen af waarom je dit niet weet; als je de telefoon zelf gemodificeerd hebt, weet je toch ook hoe hij weer teruggezet kan worden? Dat werkt op dezelfde manier.

Als je bedoelt hoe je hem terug moet zetten naar de fabrieksinstellingen zodat je weer kan updaten via Kies, kijk dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:20:
[...]

Door met Odin een standaard firmware te flashen. 4.1.2 is net uit, dus die zou ik downloaden van SamMobile. Zie ook de startpost voor uitleg van de verschillende termen.
  • Download Odin en pak die uit op je harde schijf (Odin.exe en Odin.ini nodig, zie startpost voor linkje)
  • Download de firmware van je keuze (advies: I9300XXELL4) en pak deze uit. Je hebt één bestand nodig van ongeveer 1,2 Gb met extensie .tar.md5 of .tar
  • Zet de telefoon in downloadmode (zie startpost hoe dat moet)
  • Sluit je telefoon met de USB kabel aan op de computer en wacht eventueel tot er drivers geïnstalleerd zijn. In Odin is nu zichtbaar dat je telefoon gekoppeld is, er is een gekleurd vakje waarin staat [COM: x]
  • Klik bij Odin op 'PDA' en zoek je firmware bestand op. Druk dan op OK en verander verder geen instellingen in Odin
  • Druk op in Odin 'Start'. Wacht nu tot hij klaar is met flashen en vanzelf opnieuw opstart. Koppel de telefoon niet los van de computer!
Ik vraag me alleen af waarom je dit niet weet; als je de telefoon zelf gemodificeerd hebt, weet je toch ook hoe hij weer teruggezet kan worden? Dat werkt op dezelfde manier.

Als je bedoelt hoe je hem terug moet zetten naar de fabrieksinstellingen zodat je weer kan updaten via Kies, kijk dan hier
Dankjewel, ik wil hem graag weer updaten via kies ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Let wel op dat je counter niet gereset wordt op die manier, dan zou je triangle away nog even moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:56:
[...]

Dankjewel, ik wil hem graag weer updaten via kies ja....
Het makkelijkst is dan nog steeds de laatste firmware flashen via Odin. Ben je terug op een stock samsung rom en gelijk up-to-date. Dan hoef je dus voorlopig ook niet meer te updaten via Kies
Als je echt alles terug wil zetten moet je ook je data-partitie leeghalen. Dit kan in de nieuwe firmware door te gaan naar Instellingen - Backup maken en terugzetten - Standaardgegevens herstellen of via één van de andere methoden uit dit filmpje. Je bent dan ook al je programma's en instellingen kwijt.

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 09-01-2013 15:12 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 43 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.