Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 22:42

Eagle Creek

Breathing security

Ik heb zojuist mijn eerste Mac gekocht en het gevoel begint mij te bekruipen dat ik hier zomaar stiekem aan zou kunnen gaan wennen...

Begrijp me niet verkeerd ik stap zeker nog niet over vanaf Windows maar inmiddels heb ik de schuttingen vervangen door coniferen en gluur ik vanaf mijn eigen MS-gazonnetje bij de Appleburen naar binnen..

Hoewel ik 'natuurlijk' al wel eens op een mac heb gewerkt bleef het altijd bij eventjes stoeien. Met mijn nieuwste aanwinst (een mac mini late 2006 overigens*) ga ik de wondere wereld van het digitale fruit de komende tijd eens proberen wat verder te ontdekken.

Ik voel me net een soort voyeur :P
Medetweakers, help me! :-)

*Ik overweeg zelfs Snow Leopard te gaan kopen.. Betalen voor een upgrade.. Het voelt zo tegennatuurlijk voor mij :+
http://images.www.dailymo.../02/550x-updateyourOS.jpg

--------------------------
Edit
Meteen mijn eerste vraag..
Ik zag dat er in het dock onderin geen optie "programma's" stond. In Finder staat deze wel bij het onderdeel locaties. Ik heb de map programma's gesleept naar het dock onderin, maar toen verdween deze in een wolkje en hoorde ik een "woosh" geluid.

Het gevolg is dat ik zowel in Finder als onderin de balk geen verwijzing meer heb naar "Programma's".
:+

Ik hem hem vanuit Apparaten -> Mac -> Programma's weer terug kunnen krijgen in Finder maar niet onderin het dock. Rechtermuisknop (ja sorry ;)) heeft geen optie om de map in het dock te plaatsen.

[ Voor 27% gewijzigd door Eagle Creek op 25-11-2012 01:55 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 14:38
Je kan om één of andere reden niet vanuit de sidebar naar de Dock slepen. Je moet echt het mapje zelf hebben. Maar een programma overzicht in de Dock is imho echt een Windows manier.

Gewoon op cmd-spatie drukken, een paar letters van je programma invullen en op enter drukken, dan wordt het programma voor je gestart.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Dat is sinds Vista daar ook eigenlijk al de manier trouwens.
Zelf gebruik ik nu Alfred. Erg relaxed. Geen extra indexering, gebruikt gewoon de Spotlight index.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Ik ben sinds 3 dagen overgestapt op een macbook en dat bevalt me prima.
In het begin wel even zoeken maar dat spreekt voor zich.
Ik ben opzoek naar een programma om naar ntfs te schrijven en vraag me af welk programma daar het beste voor is? Heb tuxera, paragon en ntfs-3g gevonden dus welke kan ik het beste gebruiken of zijn er nog meer opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Eagle Creek schreef op zondag 25 november 2012 @ 00:37:--------------------------
Edit
Meteen mijn eerste vraag..
Ik zag dat er in het dock onderin geen optie "programma's" stond. In Finder staat deze wel bij het onderdeel locaties. Ik heb de map programma's gesleept naar het dock onderin, maar toen verdween deze in een wolkje en hoorde ik een "woosh" geluid.

Het gevolg is dat ik zowel in Finder als onderin de balk geen verwijzing meer heb naar "Programma's".
:+

Ik hem hem vanuit Apparaten -> Mac -> Programma's weer terug kunnen krijgen in Finder maar niet onderin het dock. Rechtermuisknop (ja sorry ;)) heeft geen optie om de map in het dock te plaatsen.
Wat je deed was dat je de "snelkoppeling" uit je sidebar van je finder hebt gesleept. "Applications" is niks anders dan een map en deze kan je alleen maar aan de rechterkant van je dock plaatsen. Je moet hiervoor dus wel even echt de applications map hierheen slepen.

Echter weet ik niet welke versie je draait van OSX, mar anders lijkt het me nogal overbodig sinds er in Lion "Launchpad" zit.. hiermee zie je direct al je applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 12:21
En nog een tip, met cmd + spatiebalk open je spotlight, dan kan je direct beginnen met tiepen en op enter drukken. Zo start ik (en velen met mij denk ik) alle apps binnen een half seconde ipv zoeken naar een icoontje in een folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfabetisch zoeken naar een file in een map gaat ook niet helemaal lekker in OSX. Als je bijvoorbeeld 10 bestanden in een map hebt staan die beginnen met de letter S dan zoekt hij niet verder dan de eerste file die met een S begint in die map, wat voor logica zit hierachter?

De windows "show desktop" functie werkt in OSX ook niet helemaal naar behoren. Bij Windows zijn alle vensters weg bij "toon bureaublad", als ik dan een programma aanklik wordt dan alleen dat programma op de desktop getoond die ik open/aanklik. IN OSX krijg je ook het programma te zien die je aanklikt maar dan met daarachter alle vensters die al open stonden dan moet je ze alleen 1 voor 1 gaan verkleinen naar je dock.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 18:36
Het bureaublad tonen werkt gewoon naar behoren.. het werkt alleen anders dan in windows. Vind zelf de OSX manier fijner, maargoed dat is natuurlijk persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 22:42

Eagle Creek

Breathing security

ZpAz schreef op zondag 25 november 2012 @ 09:24:
Je kan om één of andere reden niet vanuit de sidebar naar de Dock slepen. Je moet echt het mapje zelf hebben. Maar een programma overzicht in de Dock is imho echt een Windows manier.

Gewoon op cmd-spatie drukken, een paar letters van je programma invullen en op enter drukken, dan wordt het programma voor je gestart.
Ware het niet dat ik de programmanamen niet ken ( :P ) en een overzichtje dan wel erg handig vind :).

Thanks.
Echter weet ik niet welke versie je draait van OSX, mar anders lijkt het me nogal overbodig sinds er in Lion "Launchpad" zit.. hiermee zie je direct al je applicaties.
Op dit moment Leopard, binnenkort Snow Leopard. Lion gaat het machientje (of in ieder geval officieel) niet meer trekken :).
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 14:27:
Alfabetisch zoeken naar een file in een map gaat ook niet helemaal lekker in OSX. Als je bijvoorbeeld 10 bestanden in een map hebt staan die beginnen met de letter S dan zoekt hij niet verder dan de eerste file die met een S begint in die map, wat voor logica zit hierachter?
Ja, die ervaring had ik dus ook! :)

-------------

Ik heb drie schermen van Chrome openstaan en maar 1 dock-icoontje. Hoe kan ik terug naar de eerdere vensters?

[ Voor 21% gewijzigd door Eagle Creek op 25-11-2012 18:57 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stekeltje schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 23:24:
Ik ben het echt niet eens met je standpunt betreffende de Mac Finder en Microsoft Explorer/Beheer. Die van Windows is echt veel overzichtelijker, duidelijker en gemakkelijker te bedienen. De functies in windows die je aankaart gebruikte ik dan nog niet eens zoveel de Finder is echt een onder geschoven kindje in Mac terwijl file management een van de core taken is van computeren.

Dit is mijn mening en ik probeer absoluut geen flameware uit te lokken.
Niks mis met meningen, wel wanneer ze niet onderbouwd worden want dan kan het wel een flamewar uitlokken en ook wanneer meningen als feiten naar voren worden geschoven. Het is niet per definitie zo dat Finder noch Windows Verkenner beter is als de ander. Ze doen het vooral anders en dat anders is voor de een een zegen en de ander een vloek. Beiden kunnen echter prima bestandsbeheer doen, daar doen ze niet voor elkaar onder.
kmf schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 00:48:
Om je te quoten "ROFLMAO". Als je iets meer wilt, moet je maar gaan scripten?
Ja, dat moet je in Windows ook. Verschil is dat je dat vroeger niet kon en tegenwoordig met Powershell juist wel. Je zult ergens de lijn moeten trekken qua features anders krijg je van die logge doolhoven aan software.
En je maakt de klassiekere fout door te denken dat functionaliteit grote veranderingen met zich mee moet brengen. Functionaliteit die niet door iedereen gebruikt wordt, kan prima toegevoegd worden. Willen mensen deze gebruiken? Daar is ie. Zo niet, je merkt er niks van.
Nee hoor, die fout maak jij, niet ik. Veranderingen ongeacht grootte kunnen voor problemen zorgen. Op moment dat ik een icoontje extra aan iets toevoeg kan dat al voor verwarring gaan zorgen. Daarnaast zit je ook, zoals eerder gezegd, met het feit dat je ergens de lijn moet trekken. Wat schiet je er mee op als je een shitload aan icoontjes hebt waarvan het merendeel door de gebruikers niet gevonden kan worden? Mensen worden weggejaagd als je ze heel erg veel mogelijkheden/keus biedt.

Dat iets een beperkte functionaliteit heeft maakt het niet minderwaardig t.o.v. iets wat heel wat meer functionaliteit heeft. Het door jou genoemde multitasking in iOS is daar ook een mooi voorbeeld van ;) Het doet wat het moet doen en laat zeer beperkte multitasking toe. Voor de gebruiker is dit behapbaar, voor iemand die graag alles aanpast is dit te weinig. Gezien het gebruik van quotes om het woordje multitasking weet je dat ook drommels goed.

Het gaat er om dat iemand met iets overweg kan gaan, niet om de hoeveelheid functionaliteit in een applicatie. Er zijn bar weinig mensen die zich dit realiseren en daar ben jij er dus overduidelijk 1 van.
Juist.. grote wijzigingen moet je begeleiden. Goed argument.. :+
En weer een onderwerp die ver boven je niveau uitstijgt. Dit is gewoon praktijkervaring die vrijwel iedere IT'er heeft. Zodra dingen er wezenlijk anders uit zien zul je gebruikers daarin moeten begeleiden. Ze kunnen er niet van de ene op het andere moment mee werken. Dat soort zaken is niet inherent aan IT, je hebt het ook met een nieuwe auto (gewenning heet het vaak ook wel). Daarom krijgen gebruikers ook veelal een cursus en/of is er documentatie waarvan ze gebruik kunnen maken. Het staat niet voor niets in ITIL beschreven.
Zozo, iemand voldoet wel volledig aan certifcaat "goede discussiepartner". Leuk dat je komt met certificering en allerlei geneuzel, maar wat een mooi onzinargument, want what the hell je met certificering moet beginnen als het puur gaat om file management functionaliteit waar we nu fijn over hebben?
Ten eerste is dat een totaal verkeerde vraag om te stellen en ten tweede laat je nu zien dat je het niet goed hebt gelezen en al helemaal niet hebt begrepen. Je bent nu bezig om je in een discussie te wurmen die ver boven je hoofd ligt. Begin maar eerst eens te kijken wat de default shell en default cli editor is van de gemiddelde Linux distro en OS X dan snap je wat voor enorm domme uitspraak je hebt gedaan over dat commandline verhaal.
ZpAz schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 10:40:
Anyways, ik heb zelf altijd gewoon twee vensters open wil ik wat verslepen, wil ik wat kopieren druk ik alt in tijdens het slepen, of klik ik een bestand aan en druk op cmd-d welke het bestand dupliceert.
Dat gebruik maken van die sneltoetsen icm de muis doe ik ook in zowel Windows als Linux als OS X. Ik vind het een makkelijke en snelle werkwijze die ik dan ook in meer dan alleen de filemanager toepas (Aperture ook).
Het enige wat ik mis zijn eigenlijk tabjes.
Ik vind tabs voor browser erg handig, het is wat minder chaotisch dan losse schermen en er is in de gemiddelde browser prima tab management. De tabs in Forklift heb ik uitgezet en in mijn trials van Pathfinder heb ik het ook nooit gebruikt (integratie met de terminal en de verschillende inpakmogelijkheden is daarin geweldig, de rest vind ik onnodige opsmuk). Ik heb vaak toch maar 1 scherm open staan en bij het verplaatsen/kopiëren zijn dat er 2 (de dual pane view van Forklift kan hierin soms handig zijn, beetje zoals mc en het bekendere Norton Commander). Reden daarvoor is vrij simpel: ik zie de contents van beide schermen waardoor ik zeker weet dat ik de juiste mappen heb.
moca schreef op zondag 25 november 2012 @ 11:13:
Ik ben opzoek naar een programma om naar ntfs te schrijven en vraag me af welk programma daar het beste voor is? Heb tuxera, paragon en ntfs-3g gevonden dus welke kan ik het beste gebruiken of zijn er nog meer opties?
NTFS-3G lijkt inmiddels een aardig verouderd verhaal te zijn met wat problemen in Lion en Mountain Lion (die je met wat config opties weer recht kunt trekken dus zo erg is het nou ook weer niet). Paragon en Tuxera houden hun commerciële producten beter bij, ze zijn wat actueler maar ook wat stabieler en sneller. Ik zou het dan ook bij deze 2 houden en eens met de trial versies aan de slag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 14:38

De windows "show desktop" functie werkt in OSX ook niet helemaal naar behoren. Bij Windows zijn alle vensters weg bij "toon bureaublad", als ik dan een programma aanklik wordt dan alleen dat programma op de desktop getoond die ik open/aanklik. IN OSX krijg je ook het programma te zien die je aanklikt maar dan met daarachter alle vensters die al open stonden dan moet je ze alleen 1 voor 1 gaan verkleinen naar je dock.
Wat jij zoekt is cmd-shift-h op de actieve applicatie, dan worden alle andere vensters verborgen. cmd-h is juist de huidige applicatie verbergen.

Gebruik zelf geen van beide eigenlijk maar ach.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Jij hebt wel een hele hoge dunk van jezelf om iedereen als benedenmaats te graderen. Sterker nog, iederen is minderwaardig, want een poehoe, een kleine wijziging zorgt voor complete chaos. Stel je eens voor dat iemand die altijd in windows gewerkt heeft plotseling op een mac moet werken. Tjee, dat mag niet gebeuren, opeens werkt alles anders. Die redden het niet

Oh wacht... in welke topic zitten we ook alweer?

En nee, in windows hoef je niet te scripten. Een simpele taak als "alle high-res foto's selecteren en verplaatsen" kan je met finder niet, terwijl het in windows niet simpeler kan. Rechtermuisknop, kolom dimensies activeren, en daarop klikken.
Waarom kan het bij windows wel? Misschien omdat deze functie sinds de opkomst van digitale camera's opeens is bijgekomen.
Oh the horror. Ze kunnen ook niet overstappen naar Mac, want dat is een nog grotere verandering.
Zijn er mensen in blinde paniek van het hoogste gebouw afgesprongen? Niet echt.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

ppl schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:23:

En weer een onderwerp die ver boven je niveau uitstijgt. Dit is gewoon praktijkervaring die vrijwel iedere IT'er heeft. Zodra dingen er wezenlijk anders uit zien zul je gebruikers daarin moeten begeleiden. Ze kunnen er niet van de ene op het andere moment mee werken.
Bij grote veranderingen ja, bij het toevoegen van één of enkele nieuwe functies hoeft dat niet. Er zijn dagelijks miljarden mensen die daar zonder cursus mee om gaan.
Het staat niet voor niets in ITIL beschreven.
ITIL is leuk in een zakelijke omgeving, vergeet niet dat er dagelijks miljarden gewone consumenten werken met OS X, die krijgen geen cursus, hebben geen helpdesk etc, en toch kunnen ze werken met software, zelfs als er wat veranderd.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Als wat je wilt is dat je geen andere programma's meer ziet (wat je vaker onder Windows gebruikers ziet dan Mac gebruikers) dan kun je ook op het pictogram in de Dock klikken met CMD en ALT ingedrukt. Dan worden ook alle andere programma's verborgen.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sweebee schreef op zondag 25 november 2012 @ 15:39:
Het bureaublad tonen werkt gewoon naar behoren.. het werkt alleen anders dan in windows. Vind zelf de OSX manier fijner, maargoed dat is natuurlijk persoonlijk.
Ja maar OSX verkleint niet alle vensters. Windows doet dit wel en dat is een heeeeel groot verschil. OSX "schuift" alle venster opzij en dan zie je het bureablad, klik je hier wat op aan springen alle vensters weer in je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digistorm schreef op zondag 25 november 2012 @ 23:20:
[...]

Als wat je wilt is dat je geen andere programma's meer ziet (wat je vaker onder Windows gebruikers ziet dan Mac gebruikers) dan kun je ook op het pictogram in de Dock klikken met CMD en ALT ingedrukt. Dan worden ook alle andere programma's verborgen.
Thanks naar die tip was ik op zoek volgens mij (kan even niet meer herinneren op welke praktische problemen ik stuitte)

Nog tips mbt alfabetisch zoeken op filenames in een map zoals ik eerder beschreef? _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2012 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 00:05:
[...]

Thanks naar die tip was ik op zoek volgens mij (kan even niet meer herinneren op welke praktische problemen ik stuitte)

Nog tips mbt alfabetisch zoeken op filenames in een map zoals ik eerder beschreef? _/-\o_
Gewoon rechtsboven en dan filteren op naam? :?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 00:03:
[...]

Ja maar OSX verkleint niet alle vensters. Windows doet dit wel en dat is een heeeeel groot verschil. OSX "schuift" alle venster opzij en dan zie je het bureablad, klik je hier wat op aan springen alle vensters weer in je scherm.
Dan moet je cmd opt H gebruiken in jou geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
kmf schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:24:
En nee, in windows hoef je niet te scripten. Een simpele taak als "alle high-res foto's selecteren en verplaatsen" kan je met finder niet, terwijl het in windows niet simpeler kan. Rechtermuisknop, kolom dimensies activeren, en daarop klikken.
Waarom kan het bij windows wel? Misschien omdat deze functie sinds de opkomst van digitale camera's opeens is bijgekomen.
Oh the horror. Ze kunnen ook niet overstappen naar Mac, want dat is een nog grotere verandering.
Zijn er mensen in blinde paniek van het hoogste gebouw afgesprongen? Niet echt.
Simpel, want dat wordt niet geacht onder OS X. Daar heb je iPhoto voor die je library selecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

me_mrtn schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:21:
[...]

Simpel, want dat wordt niet geacht onder OS X. Daar heb je iPhoto voor die je library selecteert.
Jij managed ook al je gedownloade foto's en plaatjes in iphoto? Lekker zooitje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
kmf schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:48:
[...]

Jij managed ook al je gedownloade foto's en plaatjes in iphoto? Lekker zooitje
Dat is natuurlijk weer wat specifieker voor een gebruiker, maar dat is de visie van Apple. Vergelijk het met iTunes, die beheert je muziek ook ongeacht waar het staat. Maar ik doe dat met PhotoStream overigens, voor de rest download ik niet zoveel qua foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik vind discussies helemaal prima mensen, maar zorgen we er wel voor dat we met enig respect voor elkaar blijven discussiëren?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 01:02

BombaAriba

Ondertitel

Impstoker schreef op zondag 25 november 2012 @ 14:23:
En nog een tip, met cmd + spatiebalk open je spotlight, dan kan je direct beginnen met tiepen en op enter drukken. Zo start ik (en velen met mij denk ik) alle apps binnen een half seconde ipv zoeken naar een icoontje in een folder.
Bedankt voor deze tip, werk echt al tijden met OSX maar nooit geweten dat deze snelkoppeling er was. Scheelt weer wat scrollen :9

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

me_mrtn schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:55:
[...]

Dat is natuurlijk weer wat specifieker voor een gebruiker, maar dat is de visie van Apple. Vergelijk het met iTunes, die beheert je muziek ook ongeacht waar het staat. Maar ik doe dat met PhotoStream overigens, voor de rest download ik niet zoveel qua foto's.
Ik begrijp die gedachte. Maar het is duidelijk dat iphoto en aperture echt voor foto's bedoeld zijn. Andere plaatjes moeten ook beheerd worden, en daar heb je nu eenmaal Finder met voor.

Het gaat mij dan ook om dat een exta functionaliteit zoals dimensies (en andere gegevens) zonder verplichte opleidingskampen ook wel bruikbaar kunnen zijn voor de domme lemmings. Windows verkenner is wat dat betreft gewoon geëvolueerd, en om dan naar Finder te gaan is gewoon een stap terug. Het zijn namelijk geen verborgen functionaliteiten, maar missende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Agree met KMF. Zo zie ik het ook.
Als er een hoop features in zitten, wil dat niet perse zeggen dat het dan ingewikkelder wordt voor een leek om te gebruiken. Wat je niet ziet heb je geen last van... En verwarrend of ingewikkeld is explorer zeker niet. Dat is bullshit. Finder is gewoon niet geweldig. Het werkt, niet meer, en niet minder (naja, soms wel minder :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
kmf schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:34:
[...]

Ik begrijp die gedachte. Maar het is duidelijk dat iphoto en aperture echt voor foto's bedoeld zijn. Andere plaatjes moeten ook beheerd worden, en daar heb je nu eenmaal Finder met voor.

Het gaat mij dan ook om dat een exta functionaliteit zoals dimensies (en andere gegevens) zonder verplichte opleidingskampen ook wel bruikbaar kunnen zijn voor de domme lemmings. Windows verkenner is wat dat betreft gewoon geëvolueerd, en om dan naar Finder te gaan is gewoon een stap terug. Het zijn namelijk geen verborgen functionaliteiten, maar missende.
Ik dacht dat je het over foto's had ivm de hoge resolutie en digitale cmaera's. Finder is niet perfect zoals ik al eerder heb gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

kmf schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:34:
[...]

Voor zaken als 'geef mij alle afbeeldingen met een resolutie hoger dan x' kan je in de Finder eenvoudig de search functie gebruiken. Deze biedt een eenvoudige interface om diverse criteria op elkaar te 'stapelen'. Het is misschien anders dan wat je gewend bent uit Windows, maar daardoor nog niet per se slechter.

Verder kan je met saved searches en smart folders nog wat makkelijker door je files filteren; iets wat ik in Windows altijd gemist heb. Misschien zit het er tegenwoordig in, maar ik gebruik al een tijdje geen Windows meer. ;)

Persoonlijk vind ik de opmerking dat de Finder 'zwaar inferieur' is (wordt nogal eens geroepen) wat overtrokken. Ik ben beslist geen 'domme lemming' maar ik kan eigenlijk geen enkele feature bedenken die de Finder niet heeft, maar Explorer wel, en die ik ook daadwerkelijk mis.

Veel switchers hebben echter wat moeite om 'oude gewoonten' te laten gaan. En dat is op zich ook niet vreemd natuurlijk.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

me_mrtn schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:14:
[...]

Ik dacht dat je het over foto's had ivm de hoge resolutie en digitale cmaera's. Finder is niet perfect zoals ik al eerder heb gezegd.
Foto's in algemeen. Foto's die ik van flickr, imgr, of waar dan ook download zijn nog steeds foto's, maar ik hoef ze niet in iPhoto te hebben :)

Dat finder niet perfect is ben ik helemaal met je eens, dat zeg ik namelijk zelf ook. En het kan beter worden zonder complex te zijn. Helaas is dat dus niet het geval. Maar dat blijft wel een van de nitpicks waar ik mee zit in dit overstapavontuur ;)

(moet wel zeggen dat de thumbnailfunctionaliteit van finder WEL heel goed is. Waar windows het soms gewoon maar opgeeft met thumbnails genereren, gaat Finder onverschrokken door.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

moca schreef op zondag 25 november 2012 @ 11:13:
Ik ben sinds 3 dagen overgestapt op een macbook en dat bevalt me prima.
In het begin wel even zoeken maar dat spreekt voor zich.
Ik heb alles geprobeerd, en tenslotte overstag gegaan om Paragon te kopen. En itt alle andere opties werkt paragon meteen en probleemloos. Dus ik zou je die aan willen raden.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:24:
Jij hebt wel een hele hoge dunk van jezelf om iedereen als benedenmaats te graderen. Sterker nog, iederen is minderwaardig, want een poehoe, een kleine wijziging zorgt voor complete chaos. Stel je eens voor dat iemand die altijd in windows gewerkt heeft plotseling op een mac moet werken. Tjee, dat mag niet gebeuren, opeens werkt alles anders. Die redden het niet
Ik degradeer niemand, ik geef alleen aan dat je overduidelijk een discussie start die simpelweg boven je niveau zit. Iemand die weet waar hij het over heeft zou niet de opmerking maken dat de Linux commandline superieur is aan die van OS X (ze zijn voor 99% hetzelfde). Het helpt ook niet als je alleen maar op persoonlijke voet gaat reageren ipv op mijn weerlegging van je uitingen. M.a.w. reageer nou eens inhoudelijk en bewijs op die manier dat je de kennis wel hebt.

Anyway, een wijziging hoe groot of klein dan ook kan voor problemen zorgen. Bij kleine wijzigingen is dat alleen in het begin problematisch bij grotere op langere termijn ook. Is dat erg? Hell no, daar kun je je op voorbereiden door dingen als documentatie. Je ziet bij software releases vaak al dat men de nieuwe features opsomt en met plaatjes of zelfs een filmpje even laat zien. Voor de meesten lijkt dit voldoende te zijn, voor een kleine groep echter niet. Het magische woord in deze is "inspelen".
Je vergeet te melden dat de folder in kwestie dan wel als fotomap moet worden gezien en dat gebeurd alleen wanneer er alleen maar foto's in staan. Heb je een map met diverse soorten bestanden (iets wat het vaakst voorkomt) dan wordt het ineens wel een uitdaging. In OS X is het dan een kwestie van gebruik maken van de Spotlight zoekmogelijkheden (waarbij je dit kunt beperken tot een zoekactie in een specifieke map) die je in een Finder venster met cmd-f oproept. Sinds Lion heb je zelfs een sorteermogelijkheid binnen een sortering, iets wat Windows Verkenner niet kan. De zoekactie die je gedaan hebt kun je, zoals door iemand eerder al gezegd, bewaren als zoekmap voor een volgende keer. Tot dusver dus niet eens scripting nodig gehad maar daar had zoiets ook mee gekund, ook in Windows.

Er is veel onnodig gerant doordat men de software niet kent. Jammer want het slaat op deze wijze wel erg door naar trolling. Doe het dan opbouwender door eens te informeren hoe je het in Finder zou kunnen doen met een uitleg hoe je het normaliter in Windows Verkenner doet.
Zer0 schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:28:
Bij grote veranderingen ja, bij het toevoegen van één of enkele nieuwe functies hoeft dat niet. Er zijn dagelijks miljarden mensen die daar zonder cursus mee om gaan.
Ook bij kleine veranderingen. Het is gewoon een simpele kwestie van beseffen dat het tot problemen kan leiden en daar vervolgens maatregelen voor treffen. Meer niet. Aangezien de meeste ontwikkelaars zoiets toch al doen... Met andere woorden: jullie maken er nu zelf een heel groot probleem van en zien allemaal ijsberen op de weg. Ja, verandering kan een probleem zijn maar wel eentje die prima handelbaar is en waar je oplossingen voor hebt. Is niet erg, zie je vaker. Men focust zich op het feit dat iemand iets als probleem bestempeld ipv dat ze verder kijken en naar oplossingen gaan zoeken. Fors verschil in denkwijze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sweebee schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:10:
[...]

Dan moet je cmd opt H gebruiken in jou geval :)
Die tip van Digistorm : [Cmd + alt] was dus uiteindelijk goud! _/-\o_ Niet alleen omdat je met deze toetsencombinatie na "Show desktop" het betreffende programmavenster onafhankelijk getoond (van alle andere openstaande vensters) wordt, maar ook elk programma wat je daarna aanklikt in je dock (zonder cmd + alt) apart erbij getoond wordt. Epic!
kmf schreef op maandag 26 november 2012 @ 00:38:
[...]

Gewoon rechtsboven en dan filteren op naam? :?
Als je dat doet dan krijg je een overzicht van alle bestanden in een map die (bijvoorbeeld) beginnen met de letter P maar ik wil opvolgend zoeken dus als ik bijvoorbeeld p op mijn toetsenbord druk als ik in een map met files staat, gaat de cursor naar de eerste file P1 na tweede keer op P te drukken moet ie bijvoorbeeld naar P2 gaan.

Maar dit lukt niet in OSX omdat ie na de eerste P stopt met verder zoeken.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2012 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is op dezelfde manier als in Windows en Linux op te lossen: de 2e letter van het woord intikken, dan de 3e als het nog niet genoeg is, etc. Je zou ook gewoon gebruik kunnen maken van het zoekveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
page404 schreef op maandag 26 november 2012 @ 21:27:
[...]

Ik heb alles geprobeerd, en tenslotte overstag gegaan om Paragon te kopen. En itt alle andere opties werkt paragon meteen en probleemloos. Dus ik zou je die aan willen raden.
Bedankt voor je reactie, heb m gedownload en werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Ik gebruik zelf tuxera ntfs. Ook nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:37:
Dat is op dezelfde manier als in Windows en Linux op te lossen: de 2e letter van het woord intikken, dan de 3e als het nog niet genoeg is, etc. Je zou ook gewoon gebruik kunnen maken van het zoekveld.
En als je nou niet weet wat de 2e letter van het woord is? Als je dat zou weten is het idd erg makkelijk te zoeken en te vinden ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De functie is dat ie bij het indrukken van de letter bij de 1e file aan komt die met die letter begint, bij een 2e druk gaat ie naar de volgende die eronder staat, enz. De toets met het pijltje naar beneden doet exact dat: naar de file die eronder staat gaan. Het enige waar je over kunt miepen is dat je een 2e toets nodig hebt ipv dat je het met 1 toets kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Laatst online: 10-09 23:52
Vandaag een Mac Mini gehaald, I7 Quad Core en meteen geupgrade met een 256 GB Samsung SDD 830. Morgen even nog 16Gb erin prikken en ik ben weer een 'ervaring' rijker, benieuwd of ik de overstap naar OSX fijn vindt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
ik ben sinds gister overgestapt naar OSX (Mac Mini i5), vanuit windows1.0/Windows 8 ...
ik vind OSX qua "design" superieur aan Windows, het oogt veel rustiger.
Tot nu toe nog geen bijzonderheden tegen gekomen, eigenlijk gaat het verassend goed, maar mischien komt dat omdat ik al een iPhone heb, en sinds een paar weken ook een iPad :o)
Soms wat "moeite" met Ctrl+c en Ctrl+v maar dat went snel genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Sovereign schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 23:46:
Vandaag een Mac Mini gehaald, I7 Quad Core en meteen geupgrade met een 256 GB Samsung SDD 830. Morgen even nog 16Gb erin prikken en ik ben weer een 'ervaring' rijker, benieuwd of ik de overstap naar OSX fijn vindt. :P
Is het upgraden naar de SSD gemakkelijk gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Sinds 2 dagen maak ik gebruik van een 13" Air naar tevredenheid :) Wel veel dingen opzoeken die net ff anders gaan maar er is aan te wennen. Maar 1 ding heb ik nog niet voor elkaar: Hoe kan je in voorvertoning/preview instellen dat PDF's standaard op ware grootte worden geopend? Ik werk met alle programma's in volledige schermweergave maar met voorvertoning/preview zorgt hij er voor dat er 1 pagina in de hoogte op het scherm past. Maar dan worden die lettertjes wel erg klein :P Met command + 0 kun je switchen naar ' ware grootte' maar dat moet je elke pagina weer doen. Ik wil dat ie standaard in dat formaat opent. Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Pyrone89 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 14:56:
[...]

Is het upgraden naar de SSD gemakkelijk gegaan?
Zonder enig noemenswaardig probleem, de oude harde schijf had ik er vlot uit (10 min werk), en de SSD zat er zo in. Vervolgens een restore gedaan van OSX via internet en het werkte binnen een half uur weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Sovereign schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 15:50:
[...]

Zonder enig noemenswaardig probleem, de oude harde schijf had ik er vlot uit (10 min werk), en de SSD zat er zo in. Vervolgens een restore gedaan van OSX via internet en het werkte binnen een half uur weer.
Geen problemen met kabelconnectoren die afbraken etc etc zoals bij de Mac Mini 2011 al snel gebeurde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Pyrone89 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 16:36:
[...]

Geen problemen met kabelconnectoren die afbraken etc etc zoals bij de Mac Mini 2011 al snel gebeurde?
Niet bij mij gebeurd, ben wel redelijk voorzichtig ermee uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 20:08

YoVla

Yoghurt met vla

Goedemorgen allemaal!

Sinds deze week heb ik ook een mbp retina 15" en het is nog flink wennen
Alleen merk ik bij het scrollen van een webpagina een bepaalde lagg, zoals je bij Windows hebt als de videokaart drivers niet (goed) geinstalleerd zijn.

is dit een instelling of standaard? had van zo'n machine wel een vlekkeloze website ervaring verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 19:59
YoVla schreef op zondag 02 december 2012 @ 08:51:
Goedemorgen allemaal!

Alleen merk ik bij het scrollen van een webpagina een bepaalde lagg, zoals je bij Windows hebt als de videokaart drivers niet (goed) geinstalleerd zijn.

is dit een instelling of standaard? had van zo'n machine wel een vlekkeloze website ervaring verwacht.
Helaas! Allereerst, draai je Mountain Lion? Zo nee, even installeren, dat scheelt al een heel stuk.

Komend van een high-end 27" iMac was ik in het begin erg teleurgesteld over de rMBP. Na een aantal maanden gebruik wordt me steeds duidelijker dat het een prachtige laptop is, maar pas in volgende generaties écht perfect zal zijn. Een beetje zoals de eerste generatie MacBook Air.

Als ik nu achter m'n iMac met 2560x1440 ga zitten stoor ik me aan de lage pixeldichtheid. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Interfico op 02-12-2012 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik weet niet meer wie het noemde, maar bedankt voor de knippen plakken in finder tip!
cmd-c, option+cmd-v. Woei! :)

[ Voor 4% gewijzigd door UltraSub op 02-12-2012 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Sinds september ook overgeschakeld van zelf-bouw Windows/Desktop PCs naar een rMBP 15".
Een keuze die ik ook pas bij het retina scherm wou maken. Bevalt me prima.

Alleen stoor ik me mateloos aan de "lag" bij App Exposé of Mission Control. Dat is toch onbegrijpelijk dat dat zo laggy is op een 16GB RAM+SSD machine...

Alles al onderzocht, geherinstalleerd, aangepast, het blijft gewoon in 1.8.2 zitten, hopelijk fixen ze het in 1.8.3...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja lagg kijk ik al door heen hier.
op externe monitoren heb ik geen lagg..
heb hdmi > dvi 23 inch
en thunderbolt > displayport 23 inch scherm.

werkt prima in deze setup!
zou nog een 3e monitor kunnen aansluiten op de andere thunderbolt poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Op een machine van los over de 3K ga ik daar niet eventjes "door heen kijken" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaidar schreef op maandag 03 december 2012 @ 15:16:
Op een machine van los over de 3K ga ik daar niet eventjes "door heen kijken" :)
Tja je kan je er druk om maken maar gezien elke retina er last van heeft zal je toch moeten wachten op een update.
Het is inderdaad vervelend maar met verleden issues heeft apple het altijd opgelost ook al duurde het wat langer dan gehoopt.
Ze hadden 10.8.2 wel iets langer in de dev fabriek mogen houden maar hij is eenmaal los gelaten:)
Beta van 10.8.3 draait wel stukken beter en gaat de goede kant op.

--------
on the topic:

Wat zijn nu leuke retina ready mac apps?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Ik maak me er niet erg druk om hoor, het stoort alleen wat op zo'n mooie machine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch is die vmware fusion wel verdomd makkelijk.
Nu mijn bootcamp partition daarin geopend (niet geimporteerd) en kan ik mijn windows 7 daar vlekkeloos in gebruiken.
Wil ik native support met de 650M dan reboot ik naar bootcamp en werkt alles nog prima.
Zo kan ik toch in OSX windows 7 gebruiken en wil ik bv black ops 2 draaien, even reboot en hop werkt prima.
scheelt mij een VM op disk dit en geeft meer vrijheid:)

Zo nu ook BF3 aan installeren via bootcamp in fusion, dan zo rebooten en even testen in bootcamp mode:)
Zonder dat ik 2 uur in bootcamp moet draaien voor de download en geen OSX kan gebruiken! ideaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2012 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:43:
Toch is die vmware fusion wel verdomd makkelijk.
Nu mijn bootcamp partition daarin geopend (niet geimporteerd) en kan ik mijn windows 7 daar vlekkeloos in gebruiken.
Wil ik native support met de 650M dan reboot ik naar bootcamp en werkt alles nog prima.
Zo kan ik toch in OSX windows 7 gebruiken en wil ik bv black ops 2 draaien, even reboot en hop werkt prima.
scheelt mij een VM op disk dit en geeft meer vrijheid:)

Zo nu ook BF3 aan installeren via bootcamp in fusion, dan zo rebooten en even testen in bootcamp mode:)
Zonder dat ik 2 uur in bootcamp moet draaien voor de download en geen OSX kan gebruiken! ideaal.
Nou, ik heb ook Fusion en wilde dat ik Parallels had aangeschaft.
Fusion kan niet overweg met USB 3 stick, alleen USB2 sticks. Kan dus vanuit Fusion niet naar mijn USB stick schrijven of ervan lezen.
Ik heb het nagezocht op de VMWare site en daar stond als oplossing: Koop een USB-2 stick.... 8)7

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VMware fusion heeft daar shared folders voor. Kun je zo data van je mac naar windows halen.
Welke versie heb jij dan want in 5.0.2 kan ik gewoon usb 3 sticks naar binnen vissen maar moet je het wel in de config aanzetten van je VM.
USB settings en onder compatibility USB 3.0.

Mijn USB 3 stick van corsair werkt maar mijn usb 3.0 casing van onbekend merk word wel uitgekotst.
lijkt meer dat fusion beetje kieskeurig is met usb 3 devices.
Apart:)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Iemand ervaring met het importeren van je oude Outlook inbox in de nieuwe Outlook for mac? Ik krijg twee mailboxen niet gefuseerd. Klikje doen voor topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja en dat is een bitch. vooral van mac naar windows is mission impossible..
anders om is ook drama:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xanion schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:44:
[...]

Nou, ik heb ook Fusion en wilde dat ik Parallels had aangeschaft.
Fusion kan niet overweg met USB 3 stick, alleen USB2 sticks. Kan dus vanuit Fusion niet naar mijn USB stick schrijven of ervan lezen.
Ik heb het nagezocht op de VMWare site en daar stond als oplossing: Koop een USB-2 stick.... 8)7
Fusion kan prima overweg met een USB3 stick. Het is alleen aan wat spelregels gebonden: je moet Fusion 5 hebben, je moet iets van Windows 8 draaien (Windows 7 heeft hier namelijk geen drivers voor; het is dan weer jammer dat VMware die ook niet levert), je Mac moet USB3 hebben en je moet in de vm settings wel ingesteld hebben dat de vm een USB3 controller heeft. Als je 1 van die dingen niet hebt dan werkt het inderdaad niet.

Ik vind het eigenlijk meer een USB3 probleem. NEC drivers in OS X zijn gaar, de huidige Intel USB3 ondersteuning is een stuk beter maar nog altijd niet om over naar huis te schrijven. Belachelijk voor iets wat al een aantal jaar op de markt is. Dan doet een nieuwe technologie als Thunderbolt het al stukken beter. Het is gewoon van de zotte dat anno nu USB3 nog vrijwel net zo crappy werkt als toen het werd geïntroduceerd. Hopelijk vergaat het Thunderbolt niet zo. De bal ligt bij Intel (voor beide technologieën want ze zijn beiden van Intel).

Overigens is de VMware-oplossing helemaal niet om een usb 2 stick te kopen. Hun oplossing is het gebruik van USB2 apparatuur of kabels om USB3 devices aan te sluiten. Als je al een USB3 stick hebt doe je natuurlijk dat laatste (= een USB2 verlengkabel gebruiken).

Als je denkt dat het bij Parallels beter is zul je bedrogen uit komen. Werkt daar vrijwel identiek als in Fusion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

In windows kun je meerdere bestanden tegelijkertijd selecteren en dan drukken op Properties (eigenschappen), dit gebruikte ik vaak om te zien hoe groot de bestanden bij elkaar zijn.

In Mac OSX kan dat ook , maar krijg ik van alle geslecteerde mapjes een apart veld met de eigenschappen, maar ik wil ze juist gecombineerd hebben.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hbqnHtynsuQsV8x3O6VlVFNc/full.gif

In dit geval heb ik 22 mappen, maar druk ik op Get Info, krijg ik 22 aparte vensters ipv 1 samenvatting.
Wat is hier de oplossing voor?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
command + option + i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dank je wel d:)b , jammer dat het met een keyboard commando moet.

[ Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 22-12-2012 02:21 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 10:09

Japie.G

Colour Classic

ppl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:02:
[...]

Fusion kan prima overweg met een USB3 stick. Het is alleen aan wat spelregels gebonden: je moet Fusion 5 hebben, je moet iets van Windows 8 draaien (Windows 7 heeft hier namelijk geen drivers voor; het is dan weer jammer dat VMware die ook niet levert), je Mac moet USB3 hebben en je moet in de vm settings wel ingesteld hebben dat de vm een USB3 controller heeft. Als je 1 van die dingen niet hebt dan werkt het inderdaad niet.

Ik vind het eigenlijk meer een USB3 probleem. NEC drivers in OS X zijn gaar, de huidige Intel USB3 ondersteuning is een stuk beter maar nog altijd niet om over naar huis te schrijven. Belachelijk voor iets wat al een aantal jaar op de markt is. Dan doet een nieuwe technologie als Thunderbolt het al stukken beter. Het is gewoon van de zotte dat anno nu USB3 nog vrijwel net zo crappy werkt als toen het werd geïntroduceerd. Hopelijk vergaat het Thunderbolt niet zo. De bal ligt bij Intel (voor beide technologieën want ze zijn beiden van Intel).

Overigens is de VMware-oplossing helemaal niet om een usb 2 stick te kopen. Hun oplossing is het gebruik van USB2 apparatuur of kabels om USB3 devices aan te sluiten. Als je al een USB3 stick hebt doe je natuurlijk dat laatste (= een USB2 verlengkabel gebruiken).

Als je denkt dat het bij Parallels beter is zul je bedrogen uit komen. Werkt daar vrijwel identiek als in Fusion.
Vraag van iets andere aard: Als je de stick formatteerd in exFAT ben je toch van alle gedoe af? Of mis ik iets? Dan kun je de stick toch gewoon native in OSX en in Windows gebruiken?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:11

breinonline

Are you afraid to be known?

Fietsbel schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 02:21:
Dank je wel d:)b , jammer dat het met een keyboard commando moet.
Je kan ook alt indrukken en met de muis rechtsklik show inspector kiezen (komt in de plaats van get info). Je hebt wel nog steeds het toetsenbord nodig inderdaad.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Fietsbel: Open datzelfde venstertje wat je in je afbeelding hebt en druk dan de alt in. Je zult zien dat "Toon info" verandert in "Toon info-overzicht". Dit is een samenvatting van alle bestanden en mappen die je hebt geselecteerd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:59

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

'officieel' is dit geen 'samenvatting'.. die krijg je namelijk met CTRL ingedrukt. Dan verandert 'toon info' in 'toon samenvatting'. ;)

Ik weet eigenlijk niet precies verschil tussen 'info overzicht' (ALT) en 'samenvatting' (CTRL)
(Of hebben ze dit bij Mountain Lion aangepast al ?)

[ Voor 10% gewijzigd door kaassouffle op 22-12-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Onder de engelse versie veranderd ctrl niets (ML) maar in de voorgaande versies lijkt me dat ook sterk. ctrl + klik is immers rechtsklik zolang OS X bestaat.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:59

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ik heb het over meerdere bestanden selecteren en dan 'File' of 'Bestand' klikken in menubalk. Als je dan kijkt naar 'Toon info' terwijl je CTRL of ALT indrukt...

Of de optie van sypie waarbij je meerdere bestanden selecteert en dan rechtsklikt en kijkt naar 'toon info' met CTRL of ALT ingedrukt...

[ Voor 30% gewijzigd door kaassouffle op 23-12-2012 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Inderdaad, je hebt gelijk. De ctrl of alt geeft bij meerdere items dezelfde info, maar de inspector loopt mee met je selectie. Probeer maar eens een ander bestand aan te klikken nadat je de inspector en summary hebt geopend. De info via ctrl+klik blijft dan gewoon staan, die van de inspector veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Japie.G schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 09:31:
Vraag van iets andere aard: Als je de stick formatteerd in exFAT ben je toch van alle gedoe af? Of mis ik iets? Dan kun je de stick toch gewoon native in OSX en in Windows gebruiken?
Het gaat hier niet om het filesystem, het gaat hier om het zien van de hardware. Als je een USB3 stick hebt dan heb je die omdat je de snelheid van USB3 wilt benutten. Je kunt ze ook prima op USB2 en USB1.1 poortjes gebruiken maar dat is echt zonde. Die USB3 sticks zijn heel wat duurder dan eentje van USB2 dus dan wil je 'm ook op die snelheid kunnen benutten.

Overigens moet je wel de juiste OS X en Windows versie hebben om ExFAT te kunnen gebruiken. Niet alle versies ondersteunen het.
breinonline schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 09:51:
Je kan ook alt indrukken en met de muis rechtsklik show inspector kiezen (komt in de plaats van get info). Je hebt wel nog steeds het toetsenbord nodig inderdaad.
Alt heet op een Mac option. Het door DaSaN gepostte Option-cmd-i is dus hetzelfde.
kaassouffle schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 14:04:
'officieel' is dit geen 'samenvatting'.. die krijg je namelijk met CTRL ingedrukt. Dan verandert 'toon info' in 'toon samenvatting'. ;)

Ik weet eigenlijk niet precies verschil tussen 'info overzicht' (ALT) en 'samenvatting' (CTRL)
(Of hebben ze dit bij Mountain Lion aangepast al ?)
Option geeft je een inspector, ctrl geeft je een gewoon venster. De informatie die erin staat is echter gelijk. Het verschil zit 'm in inspector vs een gewoon venster. De content van een gewoon venster veranderd niet als je de selectie in bijv. Finder wijzigt. Bij een inspector doet het dit wel. Als je dus maar 1 venster op je scherm wil hebben die update als je de selectie veranderd dan gebruik je een inspector. Als je echter de informatie van verschillende selecties wil vergelijken dan wil je meerdere vensters en open je de informatie in gewone vensters (ctrl-cmd-i). Gewone vensters kun je overigens sluiten met cmd-w en ze zijn te herkennen aan het grotere stoplicht (=sluit, minimise, zoom knopjes). Inspectors kun je niet op die manier sluiten, die sluit je middels cmd . (cmd punt). Inspectors zul je ook niet in Mission Control/Expose zien. Je kunt ze herkennen aan het kleine stoplicht en ze lijken nog wel eens alsof ze niet actief zijn (stoplicht is grijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-02 17:01
YoVla schreef op zondag 02 december 2012 @ 08:51:
Goedemorgen allemaal!

Interfico schreef op zondag 02 december 2012 @ 09:12:
[...]

Helaas! Allereerst, draai je Mountain Lion? Zo nee, even installeren, dat scheelt al een heel stuk.

Komend van een high-end 27" iMac was ik in het begin erg teleurgesteld over de rMBP. Na een aantal maanden gebruik wordt me steeds duidelijker dat het een prachtige laptop is, maar pas in volgende generaties écht perfect zal zijn. Een beetje zoals de eerste generatie MacBook Air.

Als ik nu achter m'n iMac met 2560x1440 ga zitten stoor ik me aan de lage pixeldichtheid. :P
Een relatief late reactie, maar hier kunnen veel mensen voordeel uit halen: Kijk eens naar Webkit Nightlies, de basis van Chrome en Safari. Deze heeft een tijdje geleden enkele wijzigingen ondergaan om de performantie op de Retina Macbook Pro terug op punt te krijgen en van die lag bij het scrollen merk je niets meer. Het is een kwestie van tijd voor deze wijzigingen terugvloeien naar Safari/Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
Inmiddels zit ik een maand op OSX na "cold turky" overgestapt te zijn vanaf Windows/Linux

Recent een apple wireless keyboard aangeschaft en een magic trackpad, en ik heb het idee dat ik veel productiever ben dan onder bijv. windows, mischien komt dat omdat onder OSX eigenlijk alles dezelfde interface heeft, terwijl dat onder windows per programma nog wel eens wil verschillen :)

De volgende stap is het verkopen van de Mac Mini, en het aanschaffen van een iMac :o)
Nou heb ik ineens de behoefte aan minimalisme, dus alles moet vervangen worden door 1 vast aparaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had je die uniformiteit qua interface niet onder Linux? Ik vond en vind nog steeds dat dit bij bijv. XFCE, GNOME en LXDE prima is geregeld. Destijds ben ik van Linux naar OS X geswitcht en daar heb ik qua interface uniformiteit weinig van gemerkt. Het enige wat makkelijker ging is het maken van de unicode chars (option toets is de enige toets die je naast de letter/cijfer zelf hoeft in te drukken itt bijv. GNOME waar het ctrl-alt-shift was o.i.d.). Het grote genot van OS X tov Linux is nog altijd de wel goed werkende energy saving settings en de sleep/wake, althans, dat vind ik :)

[ Voor 12% gewijzigd door ppl op 02-01-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yonah schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 19:01:
Inmiddels zit ik een maand op OSX na "cold turky" overgestapt te zijn vanaf Windows/Linux

Recent een apple wireless keyboard aangeschaft en een magic trackpad, en ik heb het idee dat ik veel productiever ben dan onder bijv. windows, mischien komt dat omdat onder OSX eigenlijk alles dezelfde interface heeft, terwijl dat onder windows per programma nog wel eens wil verschillen :)

De volgende stap is het verkopen van de Mac Mini, en het aanschaffen van een iMac :o)
Nou heb ik ineens de behoefte aan minimalisme, dus alles moet vervangen worden door 1 vast aparaat :D
Onder OSX hebben alle programma's dezelfde interface? The fuck? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 10:18
Sinds vandaag mijn iMac aan het gebruiken. Opzich heb ik het meeste al voor elkaar. Alleen mis ik de adresbalk wel. Die dus wel in verkenner zit maar niet in finder. Hoe navigeer ik naar een hidden folder op een netwerkschijf?

Met Shift+CMD+G krijg je een popup waarin je een folder kan typen om vervolgens naar toe te navigeren. Helaas werkt dit niet naar een hidden folder op een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stvn21 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:14:
Sinds vandaag mijn iMac aan het gebruiken. Opzich heb ik het meeste al voor elkaar. Alleen mis ik de adresbalk wel. Die dus wel in verkenner zit maar niet in finder. Hoe navigeer ik naar een hidden folder op een netwerkschijf?

Met Shift+CMD+G krijg je een popup waarin je een folder kan typen om vervolgens naar toe te navigeren. Helaas werkt dit niet naar een hidden folder op een NAS.
ik gebruik zelf de terminal veel. M.b.v. terminal kun je ook finder openen.
code:
1
open .

opent bijvoorbeeld de huidige folder in finder.
of
code:
1
open /een/folder/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:37:
[...]

ik gebruik zelf de terminal veel. M.b.v. terminal kun je ook finder openen.
code:
1
open .

opent bijvoorbeeld de huidige folder in finder.
of
code:
1
open /een/folder/
Bedankt voor je reply. Leuke tip.

Maar als ik naar mijn nas navigeer met bijvoorbeeld ssh dan werkt dit niet omdat ssh dit commando niet kent. Lokaal werkt dit natuurlijk wel super, bedankt daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 21:35
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 02:34:
[...]

Onder OSX hebben alle programma's dezelfde interface? The fuck? 8)7
Hij bedoeld waarschijnlijk dat alle verschillende opties van programma's allemaal bovenin de taakbalk geplaatst zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Stvn21 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:14:

cmd+k -> folder location (bijvoorbeeld 192.168.1.37/public/hidden)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
Canaria schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:45:
[...]

cmd+k -> folder location (bijvoorbeeld 192.168.1.37/public/hidden)
Dit werkt helaas ook niet.. Ik krijg na 60 seconden een error dat er een probleem heeft voorgedaan met de server. Ook als ik bijvoorbeeld het adres van de root (of public folder) invul krijg ik deze error. Vreemd, want de nas (synology) staat wel gewoon bij shared in finder. AFP staat oveigens ook gewoon aan op de nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:37

911GT2

en blazen maar!

Ik zit er steeds meer en meer aan te denken om al mijn apple zooi er uit te gooien. Vandaag liep ik weer tegen de beperkingen aan van OSX. iMovie bijvoorbeeld simpel videootje maken gaat wel, maar als je net iets meer wil dan de beperkte standaard templates kun je eigenlijk alleen naar een veel duurder alternatief. Er is niet echt een middenweg. Daarnaast kan apple weer niet overweg met TOD files van JVC 8)7

Ander voorbeeld krijg een usb stick met WMA bestanden er op. Kan ik natuurlijk weer niet importeren omdat apple WMA niet ondersteund.

Time machine werkt niet en gaat ook niet werken icm met mijn NAS omdat hij steeds iedere keer aangeeft dat er een complete nieuwe backup gemaakt dient te worden.

Vroeger was er nog innovatie te zien bij apple maar zelfs dat zie ik niet meer. Ik denk dat ik gewoon terug ga naar windows, daar mag ik als gebruiker tenminste bepalen welke programma's ik wat laat doen.

Probleem is dat ik met twee iPads, twee iPhones een MBP en een MBA niet echt makkelijk even overstap :r

Apple leeft te veel in zijn eigen wereldje en denk te weinig aan haar gebruikers en luisterd niet naar wat ze nou echt willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

grappig, sinds ik die laptop/pad van lenovo gezien heb met aanraakscherm zit ik er ook sterk aan te denken over te stappen. Ik gebruik al een mac sinds ik me kan herinneren maar voor mij wordt het ook allemaal te knellend. Op de macs kan je natuurlijk probleemloos windows draaien (ik doe dat ook) en die ipads en iphones hebben hooguit iTunes nodig om te functioneren. Mobiel heb ik overigens altijd al voor android gekozen omdat Apple met iOS mij altijd al niet beviel (wel leuk voor mijn ouders).

edit:.// misschien een Mac naar Windows switchers topic maken (of dat zal er vast al wel zijn denk ik)?

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 21-01-2013 19:52 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
911GT2 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:45:
Ik zit er steeds meer en meer aan te denken om al mijn apple zooi er uit te gooien. Vandaag liep ik weer tegen de beperkingen aan van OSX. iMovie bijvoorbeeld simpel videootje maken gaat wel, maar als je net iets meer wil dan de beperkte standaard templates kun je eigenlijk alleen naar een veel duurder alternatief. Er is niet echt een middenweg. Daarnaast kan apple weer niet overweg met TOD files van JVC 8)7
iMovie is een gratis applicatie die toch wel zéér uitgebreid is voor de thuisgebruiker. Wil je meer, natuurlijk zul je dan moeten betalen. JVC wil geen licentie betalen, maar een TOD-bestand is niets meer dan MPEG-2. En dat slikt iMovie prima, simpel hernoemen. TOD is hetzelfde als een MPEG-2-bestand. Live MovieMaker heeft ook zo zijn beperkingen. Ook op andere platformen zul je moeten betalen voor geavanceerde editing.
Ander voorbeeld krijg een usb stick met WMA bestanden er op. Kan ik natuurlijk weer niet importeren omdat apple WMA niet ondersteund.
WMA is natuurlijk een gesloten formaat. Omgekeerd valt hetzelfde te zeggen dat Windows Media Player ook niet met QuickTime-bestanden kan omgaan.
Time machine werkt niet en gaat ook niet werken icm met mijn NAS omdat hij steeds iedere keer aangeeft dat er een complete nieuwe backup gemaakt dient te worden.
Ooit wel een volledige backup gemaakt?
Vroeger was er nog innovatie te zien bij apple maar zelfs dat zie ik niet meer. Ik denk dat ik gewoon terug ga naar windows, daar mag ik als gebruiker tenminste bepalen welke programma's ik wat laat doen.
Welke innovatie heb je dan precies nodig die bij andere platformen wel aanwezig is? Ik zie meer het problemen ergens neerleggen, zonder er bij te beseffen dat diezelfde beperkingen ook op andere platformen aanwezig kunnen zijn. Overigens innoveert Apple nog steeds als een gek.
Probleem is dat ik met twee iPads, twee iPhones een MBP en een MBA niet echt makkelijk even overstap :r
Die keuze heeft Apple niet voor je gemaakt, daar heb je zelf voor gekozen.
Apple leeft te veel in zijn eigen wereldje en denk te weinig aan haar gebruikers en luisterd niet naar wat ze nou echt willen.
Die richting heeft Apple altijd al gemaakt en dat is ook algemeen bekend. Niet voor niets is de filosofie van Jobs ook geweest dat de consument niet weet hij wil en dat Apple dat wel weet. En aan de stijgende verkopen te zien het afgelopen decennium en in de jaren '80 heeft Jobs ook niet echt het bij het foute eind gehad. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

me_mrtn schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:09:
[...]
<>

Die richting heeft Apple altijd al gemaakt en dat is ook algemeen bekend. Niet voor niets is de filosofie van Jobs ook geweest dat de consument niet weet hij wil en dat Apple dat wel weet. En aan de stijgende verkopen te zien het afgelopen decennium en in de jaren '80 heeft Jobs ook niet echt het bij het foute eind gehad. :P
Tot OS X.5 viel het wel mee, pas toen iOS zo populair werd ging het fout. Apple bepaalt nu welke software (die ik gekocht en betaald heb) mag downloaden uit de app store - mag ik dus niet. Support is slecht, garantie zuigt meer en meer.
het wordt mij te veel een lock-in product, geef mij maar vrijheid > think different - fuck apple.(en na 15+ jaar apple gebruik acht ik me voldoende van het product bewust om dit te mogen zeggen).

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 21-01-2013 21:06 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
911GT2 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:45:
iMovie bijvoorbeeld simpel videootje maken gaat wel, maar als je net iets meer wil dan de beperkte standaard templates kun je eigenlijk alleen naar een veel duurder alternatief. Er is niet echt een middenweg.
Welkom in de wondere wereld die videografie heet. Dit is geen Apple probleem want je zult hier ook op Windows tegenaan gaan lopen. Dit is nou eenmaal hoe het werkt met video applicaties en videoformaten. Het is gewoon 1 grote puinzooi. Op Linux is het al helemaal desastreus. Uiteraard is het zuur dat je pas bij het gebruik erachter komt dat de applicatie in kwestie net te weinig mogelijkheden voor jou biedt.
Apple ondersteund hoofdzakelijk open formaten plus haar eigen formaten. Er zijn wel wat additionele codecs zoals het oude Perian en de bekende Flip4Mac. Deze laatste is wat Microsoft (de maker en eigenaar van wma) aanraadt om haar formaten op de Mac te kunnen gebruiken. Had je dit al geprobeerd?
Tja, dan moet je ook geen undocumented en unsupported features gaan gebruiken. Apple ondersteund dit officieel niet. Hopelijk snap je nu ook waarom Apple het standaard ook uitgeschakeld heeft: omdat het niet betrouwbaar werkt. Wil je backuppen naar een NAS dan zul je andere backup software moeten gaan gebruiken. Je bent nu het onmogelijke aan het verwachten.
In dit geval is het eerder de gebruiker die in zijn eigen wereldje leeft en allemaal dingen gebruikt waarvan vooraf al bekend is dat het platform dit niet ondersteund. Dat je pas bij gebruik van iMovie erachter komt dat het net te weinig biedt voor wat je wilt is inderdaad zuur. Daar kan ik me de frustratie wel van begrijpen. Al het andere echter niet want dat is gewoon een beetje uitzoekwerk. Je houding is er eentje waarbij je van en fiets verwacht dat ie net zo snel gaat als een auto op de snelweg.
franssie schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:05:
Tot OS X.5 viel het wel mee, pas toen iOS zo populair werd ging het fout. Apple bepaalt nu welke software (die ik gekocht en betaald heb) mag downloaden uit de app store - mag ik dus niet.
Complete bullshit. Het enige probleem bij de App Stores is dat je niet eenvoudig terug kunt naar een oudere versie van een stukje software. Voor de rest maakt het voor een Mac totaal niet uit waar je de software vandaan haalt. Sinds de Mac App Store is nog steeds een ruime 90% van de software die ik gebruik elders afkomstig (denk aan de maker zelf of via iets als MacPorts). De rest zijn een paar apps die ik via de MAS heb gedownload omdat de maker in kwestie mij geen andere optie bood. Zij hebben expliciet voor de MAS gekozen. Als mij dat niet zint dan stem ik gewoon met mijn portemonnee en ga bij de concurrent shoppen die het niet via die MAS aanbiedt.

Daarbij moet ik zeggen dat Apple op gebied van UNIX met Lion en Mountain Lion heel wat beter bezig is dan alle voorgaande releases. Er is veel meer aandacht voor. Het uit elkaar halen van bijv. de cli tools en Xcode is daar een voorbeeld van maar ook het overgaan naar LLVM ipv GCC (zoals vele anderen ook al doen) en het gebruik van iets als pf zijn daar goede voorbeelden van.

Om nog maar te zwijgen over diverse technologieën van o.a. Intel. Draadloos het beeld van je laptop naar een kastje streamen...ik zie dat nou niet als feature op al die andere computers. Ja je kunt in Windows 7 wel via wifi verbinding maken met een projector maar dan moet die dat wel supporten. Dat doen alleen die modelletjes van 15.000 euro en hoger. Bij Apple krijg je het al voor elkaar met een kastje die iets van 110 euro kost. Een mega verschil in aanschaf dus. Tiered storage is nog zoiets. Apple is de eerste die dit in een consumentenproduct stopt. Alle andere oplossingen zijn gericht op de enterprise en dan ook meer op de serversystemen dan de clients. Intel's SRT is overigens geen tiered storage maar caching. Dat was tot voor kort het enige wat je als consument kon verkrijgen. Retina schermen...Apple begon er mee en rolt het nu verder uit naar de Macs. Eigenlijk is dat ook min of meer het begin van het 4k tijdperk voor de consument.

Je verwoording is dus verkeerd: de innovatie zit niet in de sectoren die jij graag ziet en daarin ben je echt niet de enige. Niet iedereen is UNIX junkie of zit in de hoek van iets als fotografie of audio (om er maar eens een paar te noemen). Dat heb ik zelf ook: dat Fusion Drive is leuk maar daar heb ik weinig aan omdat ik graag content strikt gescheiden wil houden; dat Airplay gebruik ik niet en ik zou ook niet weten waarom ik dat zou willen gebruiken (ik laat het wel zien op mijn laptop, daar is het ding voor) en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dat wil echter niet zeggen dat Apple en anderen niet innoveren.
Support is slecht, garantie zuigt meer en meer.
Tja, als ik rond zoek dan krijg ik een shitload aan positieve ervaringen op dit vlak en een lading negatieve ervaringen. Ik kan dus nou niet bepaald stellen dat support slecht is en garantie zuigt. Zeker niet gezien de vele verhalen dat Apple zonder gedoe dingen omruilt en vervangt, zelfs als de garantie net is verlopen. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Ik heb in ieder geval weinig ervaring met Apple op dit vlak en de ervaring die ik heb is dat ze het afhandelende zoals het hoort (ik zou het een neutrale ervaring willen noemen). Kan er persoonlijk dus weinig van zeggen.
het wordt mij te veel een lock-in product, geef mij maar vrijheid > think different - fuck apple.(en na 15+ jaar apple gebruik acht ik me voldoende van het product bewust om dit te mogen zeggen).
Realiseer je dan wel dat je bij Microsoft en diverse anderen net zo slecht af bent. Het draait momenteel binnen de IT heel erg om integratie tot 1 groot systeem/platform. Dingen moeten naadloos met elkaar samenwerken. Zo'n lock-in zit op diverse plekken. Ga maar eens iets in LaTeX schrijven. Zit je ook vast aan bepaalde tools. Dat geldt ook voor bepaalde ISO standaarden zoals ODF en OOXML en dat zijn nota bene nog open standaarden ook! Maar gelukkig kun je iOS apparaten ook zonder computer gebruiken en andersom en is iets als iCloud absoluut geen vereiste om OS X/iOS te gebruiken. Die lock-in is niet zo gek veel anders als bij Linux en Windows.

[ Voor 10% gewijzigd door ppl op 21-01-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Misschien heb ik ook wel een te rooskleurig beeld van de concurrentie, maar ik vind dat Apple zich niet goed ontwikkelt: een harddrive up-date van een van de mini's werd een probleem omdat lion niet in de Dutch store beschikbaar was, wut? Geen uitleg - gewoon een keiharde NEIN (ja dat was een oudere versie van het OS, en ja ik weet hoe je die moet un-locken in de app store en nee het mag niet en nee geen antwoord van Apple).
Dan ben ik klant af, wat jij er van vindt is jouw ding.

Mijn ervaring is momenteel nogal negatief met apple, en of het windows wordt of linux weet ik nog niet, maar ik sta open voor iets nieuws. En vwb innovatie, ik zet volgende week een aTV te koop omdat mijn Sony Bravia dat allemaal ook al kan, scheelt weer een paar watt gebruik.

[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 21-01-2013 21:56 . Reden: enkelfout/meetfout is lastig met een merk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:37

911GT2

en blazen maar!

me_mrtn schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:09:
[...]

iMovie is een gratis applicatie die toch wel zéér uitgebreid is voor de thuisgebruiker. Wil je meer, natuurlijk zul je dan moeten betalen. JVC wil geen licentie betalen, maar een TOD-bestand is niets meer dan MPEG-2. En dat slikt iMovie prima, simpel hernoemen. TOD is hetzelfde als een MPEG-2-bestand. Live MovieMaker heeft ook zo zijn beperkingen. Ook op andere platformen zul je moeten betalen voor geavanceerde editing.

[...]

WMA is natuurlijk een gesloten formaat. Omgekeerd valt hetzelfde te zeggen dat Windows Media Player ook niet met QuickTime-bestanden kan omgaan.

[...]

Ooit wel een volledige backup gemaakt?

[...]

Welke innovatie heb je dan precies nodig die bij andere platformen wel aanwezig is? Ik zie meer het problemen ergens neerleggen, zonder er bij te beseffen dat diezelfde beperkingen ook op andere platformen aanwezig kunnen zijn. Overigens innoveert Apple nog steeds als een gek.

[...]

Die keuze heeft Apple niet voor je gemaakt, daar heb je zelf voor gekozen.

[...]

Het segmenteren van antwoorden betekent niet dat de gehele tendens niet negatief is.

Dat is het probleem van apple een beetje, it's not a bug, it's a feature...

Feit is dat op het gebied van innovatie apple compleet en hopeloos achterop geraakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

compleet en hopeloos is ook wel erg sterk, dat valt nog wel mee want op veel dingen hebben ze wel een voorsprong (nog wel). Zo is garageband geniaal, en alleen daarvoor laat ik minimaal 1 mac op OSX lopen.

Maar in veel andere dingen zijn ze idd achterhaald, zoals ik al zei kan mijn TV het meeste van de aTV al, en kan mijn vriendin er niet aan wennen dan plak ik er een rPI achter - XBMC draaide toch al op de aTV dus zal ze het verschil met de raspberry waarschijnlijk geeneens merken.
Sinds ik spotify heb is iTunes en airplay 90% overbodig - dat gaat dan ook makkelijker dan airfoil oplossingen etc;
sowieso slecht dat je bij een premium merk als apple 3rd party solutions moet kopen om geluid in je huis te krijgen welk ze zelf niet aanbieden - dan gaat het niet over prijs maar over gebruiks gemak. Ik heb het geld wel, maar dan wil ik ook 1 oplossing en die biedt apple momenteel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
franssie schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:05:
[...]

Tot OS X.5 viel het wel mee, pas toen iOS zo populair werd ging het fout. Apple bepaalt nu welke software (die ik gekocht en betaald heb) mag downloaden uit de app store - mag ik dus niet. Support is slecht, garantie zuigt meer en meer.
Wat bedoel je dan met "mag ik dus niet"? En verder geef je niet echt voorbeelden, niet dat ik zeg dat het niet waar zou zijn. Ik, en met mij vele anderen, zijn die mening niet toebedeelt namelijk. Overigens, als je het hebt over de (Mac) App Store? Wat is die beperking dan precies, want naast de Mac App Store kun je prima op de oude manier verder gaan met je applicaties binnentrekken. Overigens heeft Apple hier (samen met Canonical) een stap in de richting gezet (een aardige innovatie dacht ik tevens), waarbij de rest van de markt er ook achteraan huppelt. Waarbij sommige een strikte omheining hebben, daarbij kijk ik de Windows Store aan. Enkel Metro?
911GT2 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:22:
[...]

Het segmenteren van antwoorden betekent niet dat de gehele tendens niet negatief is.

Feit is dat op het gebied van innovatie apple compleet en hopeloos achterop geraakt is.
Je haalt mijn inziens twee zaken door elkaar. Of het nu de fout van Apple is dat JVC niet wil betalen voor de MPEG-2-licenties bijvoorbeeld. Of dat WMA een gesloten formaat is, is dat de schuld van Apple die verder een vrij brede ondersteuning heeft? Of dat Apple wel degelijk een groot aantal innovaties aan het doorvoeren is, maar dat die jou niet aanspreken een tweede is? Tunnelvisie is een belangrijke in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

me_mrtn schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:37:
[...]
Wat bedoel je dan met "mag ik dus niet"? <>
Lion in de app store:
http://tweakers.net/ext/f/XA3ZkfXLa8PiTXB0dnr5tGIS/full.png

die snap ik niet.

Deze wel,
http://tweakers.net/ext/f/zs4vRhZ5G6VgoFH3tbvhwO73/full.png
want de mini voldoet niet aan de specs (Mountain Lion, en het is al een iets duidelijkere melding, nog steeds niet zo van "waarom ie er niet aan voldoet" want apple heeft toch liever dat je een nieuwe koopt als de asbak volzit dan dat ze je uitleggen hoe je die kan legen, zo ook de reden dat ik geen recente apple hardware heb, als ik het geheugen of de accu niet kan veranderen dan houdt het gewoon op) :

Die eerste (lion) kan ik wel op mijn macbook13 downloaden, (die draait op mountain lion notabene) en met enige moeite zou ik het via een usb stick over kunnen zetten, maar he - ik betaal voor gemak en dat krijg ik niet dus doei apple (voor nu).
Maar misschien is 15+ jaar ook wel te lang. De verliefdheid is wel weg.

edit:// en geenszins heb ik iets tegen mensen die met plezier OSX gebruiken, hell ik heb de helft van mijn vriendenkring op OSX gezet omdat het stabieler en beter was dan XP. Maar sinds W7 moet ik wel toegeven dan MS een goede inhaalslag gemaakt heeft. En de Linux smaakjes bevallen me ook steeds beter. Ik ben er alleen een beetje klaar mee, misschien echt verveling.

edit2:// mijn macbook13 is nu 5 jaar oud, extra geheugen, SSD en dat ding blijft gaan. Met een nieuw model is dat bijna ondoenbaar, daar bedank ik dus voor, zeker bij aapl prijzen is dat gewoon te duur. Unibody ziet er leuk uit maar is marketing om de consument te bestelen, daar pas ik voor.

[ Voor 47% gewijzigd door franssie op 21-01-2013 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:21
Ik heb inmiddels ook een MacBook :), maar af en toe moet ik Windows netwerk schijven benaderen via VPN voor mijn studie. De VPN connectie aanmaken werkt prima in Mac OS X. Vanuit Windows ben ik gewend om een netwerk schijf te openen met de NetBIOS naam. Bijv in Windows Explorer typ ik dan //studieserver in de adresbalk. Met Mac OS X kan ik niet de NetBIOS naam gebruiken, maar moet ik de volledige FQDN naam gebruiken via SMB. Dus:
  • smb://studieserver (NetBios) werkt niet
  • smb://studieserver.campus.uni.nl (FQDN) werkt wel
De oplossing is dan om alleen FQDN te gebruiken, maar vaak is die niet gegeven. Ik weet niet of dit een algemeen netwerk probleem is of dat ik iets moet instellen in Mac OS X.

Als ik eenmaal een connectie kan opzetten met een netwerk schijf moet ik per se een folder mounten. Bijv studieserver.campus.uni.nl/folder1, studieserver.campus.uni.nl/folder2, etc. Echter wil ik studieserver.campus.uni.nl mounten in plaats van een folder. Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
ppl schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:22:
[...]
Om nog maar te zwijgen over diverse technologieën van o.a. Intel. Draadloos het beeld van je laptop naar een kastje streamen...ik zie dat nou niet als feature op al die andere computers. Ja je kunt in Windows 7 wel via wifi verbinding maken met een projector maar dan moet die dat wel supporten. Dat doen alleen die modelletjes van 15.000 euro en hoger. Bij Apple krijg je het al voor elkaar met een kastje die iets van 110 euro kost. Een mega verschil in aanschaf dus. [...]
Ehm, Windows pc's kunnen (mits voorzien van de juiste Intel WiFi kaart, vrij logisch) gewoon gebruik maken van Intel Wireless Display. En dat kastje die je dan aan je display/projector hangt kost rond de 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
SChief schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:55:
[...]

Ehm, Windows pc's kunnen (mits voorzien van de juiste Intel WiFi kaart, vrij logisch) gewoon gebruik maken van Intel Wireless Display. En dat kastje die je dan aan je display/projector hangt kost rond de 100 euro.
Zo'n Push2TV-kastje is een fractie goedkoper, maar kan ook een pak minder natuurlijk. Kan ik er bijvoorbeeld voor kiezen dat audio via iTunes alleen via mijn versterker wordt afgespeeld? Oftewel het eeuwenoude AirTunes? Nee. AirPlay kan ook overweg met iOS-devices, dat kan WiDi uiteraard niet. ppl zat daar overigens wel fout mee, aangezien WiDi 1080p ondersteuning heeft en 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ging mij even om het stukje "je kunt in Windows 7 wel via wifi verbinding maken met een projector maar dan moet die dat wel supporten. Dat doen alleen die modelletjes van 15.000 euro en hoger. Bij Apple krijg je het al voor elkaar met een kastje die iets van 110 euro kost." Ook bij Windows kan je met een kastje van 100 euro gewoon beeld streamen. :P

[ Voor 17% gewijzigd door S_Chief op 22-01-2013 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:48:
Misschien heb ik ook wel een te rooskleurig beeld van de concurrentie, maar ik vind dat Apple zich niet goed ontwikkelt: een harddrive up-date van een van de mini's werd een probleem omdat lion niet in de Dutch store beschikbaar was, wut? Geen uitleg - gewoon een keiharde NEIN (ja dat was een oudere versie van het OS, en ja ik weet hoe je die moet un-locken in de app store en nee het mag niet en nee geen antwoord van Apple).
Dan ben ik klant af, wat jij er van vindt is jouw ding.
Dat is volgens mij eerder te classificeren als een probleem met de Mac App Store. Dat is wel iets waar ze wat aan moeten werken maar ja, aan de andere kant is het ook wel te verwachten gezien de enorme stijging in gebruik van Macs en die app store. Ik heb nu ook al een paar keer gehad dat een aankoop niet beschikbaar was of dat ik de bekende Error 1004 kreeg. Lion was 1 van die aankopen. Ik heb er echter ook al een paar keer succes mee gehad: zonder problemen Lion downloaden op een Mountain Lion machine vanuit diezelfde Mac App Store. Daar ben ik na een zoektochtje op internet niet de enige in. Ook niet de enige die z'n oude Lion machine middels cmd-r kan reinstallen met Lion (en dus niet nog eens ML moet kopen!).

Btw, het niet voldoen aan de systeemeisen is iets waar vele Windows 8 upgraders ook over kunnen spreken. Mensen die destijds Windows 7 of Vista probeerden te installeren idem. Vooral die laatste had hier een handje van (pc's die nog geen half jaar oud waren vielen al buiten de boot). Laat ik het maar niet gaan hebben over andere stukken software en zelfs hardware :X Nee, dit is niet een specifiek Apple probleem, dit is software/hardware en dat is het al sinds jaar en dag. Wie kent de winmodems nog? Probeer die maar eens in Linux werkend te krijgen...
Mijn ervaring is momenteel nogal negatief met apple, en of het windows wordt of linux weet ik nog niet, maar ik sta open voor iets nieuws. En vwb innovatie, ik zet volgende week een aTV te koop omdat mijn Sony Bravia dat allemaal ook al kan, scheelt weer een paar watt gebruik.
Dat zou ik ook doen. Gewoon zo min mogelijk apparaten thuis die energie slurpen. Is zonde om er dan nog iets bij naast te hebben wat een ander apparaat ook al kan.
911GT2 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:22:

Nee, het feit is dat een aantal mensen dat heel hard roepen maar het nooit weten te onderbouwen. Als men het uberhaupt al onderbouwt dan is dat vaak met voorbeelden die terug te voeren zijn naar individuele problemen/bugs op software gebied. Bij switchers is het veelal ook domweg de onwetendheid die meespeelt. Dat geldt voor ieder OS trouwens, je ziet het niet alleen bij OS X (er zijn bijv. zat rants op FreeBSD en Linux waarbij overduidelijk is dat de gebruiker gewoonweg niet de ins en outs weet en de kritiek dus ongefundeerd zijn).

Je iMovie, wma, etc. verhaal zijn daar goede voorbeelden van. Waar jij tegenaan loopt zijn bijv. gewone beperkingen van een softwarepakket en het gebrek aan codecs in een OS. Tot dusver heb ik in ieder OS wat ik heb gehad (Windows, diverse Linux distro's, FreeBSD/PC-BSD en OS X) alsnog achteraf codecs moeten installeren of een of andere applicatie (wij danken u VLC!) die het formaat dan wel kende om dat ene formaat af te kunnen spelen. Dit zijn geen zaken die je aan een specifieke fabrikant kunt toedichten.

Het geven van een handjevol voorbeelden maakt de tendens dus niet meteen negatief. Het gaat om wat voor voorbeelden je geeft en in dit geval zijn het simpelweg de verkeerde voor een uitspraak als "Apple innoveert niet".
SChief schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:55:
Ah, ik dacht dat het nog te nieuw was en nog niet supported was, wat vooral komt doordat je het vrijwel nergens in de winkels ziet. Dank voor de correctie in ieder geval.

@AquaSheep: DNS is bij VPN ook vrij belangrijk. Kun je wat meer uitleggen wat je aan VPN moet instellen (is het PPTP, L2TP, etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
Voor de VPN moet ik PPTP instellen zonder data encriptie. Ik heb ook een vinkje bij 'Send all traffic over VPN connection'. Voor de rest staat alles op automatisch. Als ik eenmaal een VPN verbinding heb, dan krijg ik wel de DNS servers te zien van mijn VPN verbinding. Op de een of andere manier kan die niet de hostname koppelen aan een ip-adres. Als ik onder 'search domains' dit invul: campus.uni.nl, dan lukt het weer wel om alleen 'smb://studieserver' te gebruiken. Logisch aangezien die dan smb://studieserver.campus.uni.nl als adres gebruikt. Het probleem is weer dat er verschillende search domains zijn en ik die niet allemaal weet.

Moet je in Mac OS X altijd een smb share folder mounten? Ik wil namelijk gewoon een connectie maken naar een Windows server en de inhoud van de server browsen ipv een folder te mounten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje op zoek naar een equivalent voor Safari voor een extensie als DownThemAll (Firefox). Een extensie die in de broncode van de site zoekt naar alle audio die vervolgens te downloaden zijn.

Waar ik tot nog toe op uit ben gekomen is een korte tutorial om via 'webinfovenster' naar de mp3 te zoeken, maar dat is me niet gelukt. Iemand die een tip voor me heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AquaSheep schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:30:
Voor de VPN moet ik PPTP instellen zonder data encriptie. Ik heb ook een vinkje bij 'Send all traffic over VPN connection'. Voor de rest staat alles op automatisch. Als ik eenmaal een VPN verbinding heb, dan krijg ik wel de DNS servers te zien van mijn VPN verbinding. Op de een of andere manier kan die niet de hostname koppelen aan een ip-adres. Als ik onder 'search domains' dit invul: campus.uni.nl, dan lukt het weer wel om alleen 'smb://studieserver' te gebruiken. Logisch aangezien die dan smb://studieserver.campus.uni.nl als adres gebruikt. Het probleem is weer dat er verschillende search domains zijn en ik die niet allemaal weet.
Wat gebeurd er als je op basis van ip-adres die verbinding maakt? Werkt het dan wel goed? DNS en VPN is trouwens wel iets wat erg lastig kan zijn.
Moet je in Mac OS X altijd een smb share folder mounten? Ik wil namelijk gewoon een connectie maken naar een Windows server en de inhoud van de server browsen ipv een folder te mounten.
Dan maak je connectie met de server (smb://<hostname>) waarna je een schermpje krijgt met de verschillende shares die het aanbiedt. Vandaar uit kun je weer verder browsen. Wellicht dat je de machine ook nog ziet verschijnen in Finder onder "shared", dan kun je vanaf daar verder browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
Een connectie maken lukt gewoon via ip-adres. Alleen is het vaak zoeken naar het ip-adres. Gelukkig kan ik alles wel opzoeken via een Windows PC met het commando 'tracert', bijvoorbeeld
code:
1
tracert studieserver

Die geeft dan het ip-adres en de FQDN. Idealer zou zijn als ik gewoon een connectie kan maken met alleen de hostname van de netwerk server. Maar er gaat inderdaad iets niet goed met de VPN en DNS.

De reden dat ik een server meteen wil browsen is dat een printserver geen folders bevat, maar alleen een lijst met beschikbare netwerk printers. Aangezien je geen folder van de printserver kan mounten, kun je in Finder dus ook niet de lijst bekijken. Dit topic (voor Ubuntu) geeft min of meer mijn probleem aan:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1075661
Na veel prutsen en Google'n heb ik een oplossing gevonden. Je kunt binnen Mac OS X het commando smbutil gebruiken om alle beschikbare folders en devices op een SMB server te laten zien. Als voorbeeld:
code:
1
 smbutil view smb://username@servername

Stel username = student123456 en servername = printerserver.campus.uni.nl, dan
code:
1
 smbutil view smb://student123456@printerserver.campus.uni.nl

Het kostte mij redelijk veel tijd om hier achter te komen, dus ik hoop dat ik hiermee een mede-tweaker kan helpen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:59:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een equivalent voor Safari voor een extensie als DownThemAll (Firefox). Een extensie die in de broncode van de site zoekt naar alle audio die vervolgens te downloaden zijn.

Waar ik tot nog toe op uit ben gekomen is een korte tutorial om via 'webinfovenster' naar de mp3 te zoeken, maar dat is me niet gelukt. Iemand die een tip voor me heeft?
Ik gebruik http://offliberty.com om muziek te downloaden van bijv. Mixcloud en Soundcloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vezel
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 14:41
Ik stond ook voor de keus abo loopt af. Heb toch zeer bewust voor iphone5 gekozen.
Ik heb ook een imac en ipad en wat me voornamelijk opvalt is dat het allemaal super samenwerkt.
Ik heb nl. ook een pc, Lumia 800 en een Acer W700 (alles zakelijk) en hier is yoch altijd wel wat mee, dan weer geen verbinding, slechte wifi drivers (W700) om nog maar te zwijgen over bediening op afstand (bij ms heel vaak de melding dat windows explorer niet meer werkt...niks van dit alles bij apple)

Ik heb al van alles geprobeerd skydrive & icloud, diverse synchronisatie methodes maar bij Apple werkt het altijd simpel & foutloos in tegenstelling tot Microsoft waar het eigenlijk altijd wel wat is. Ik begrijp wel dat Ios voor Tweakers minder leuk is dan windows software, maar ik heb de beslissing genomen om ook zakelijk afstand te nemen van microsoft en over te gaan op Apple.
Oh ja, ik ben/was geen apple fanboy maar wordt dat wel steeds meer....

Heb dit bericht per ongeluk ook in iphone forum gepost, sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
vezel schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 21:01:
Ik stond ook voor de keus abo loopt af. Heb toch zeer bewust voor iphone5 gekozen.
Ik heb ook een imac en ipad en wat me voornamelijk opvalt is dat het allemaal super samenwerkt.
Ik heb nl. ook een pc, Lumia 800 en een Acer W700 (alles zakelijk) en hier is yoch altijd wel wat mee, dan weer geen verbinding, slechte wifi drivers (W700) om nog maar te zwijgen over bediening op afstand (bij ms heel vaak de melding dat windows explorer niet meer werkt...niks van dit alles bij apple)

Ik heb al van alles geprobeerd skydrive & icloud, diverse synchronisatie methodes maar bij Apple werkt het altijd simpel & foutloos in tegenstelling tot Microsoft waar het eigenlijk altijd wel wat is. Ik begrijp wel dat Ios voor Tweakers minder leuk is dan windows software, maar ik heb de beslissing genomen om ook zakelijk afstand te nemen van microsoft en over te gaan op Apple.
Oh ja, ik ben/was geen apple fanboy maar wordt dat wel steeds meer....

Heb dit bericht per ongeluk ook in iphone forum gepost, sorry...
Enige nadeel van Apple, tegenover het feit dat alles super samenwerkt, is (en dat geef ik toe als Apple liefhebber) dat de boel gesloten is en dus niet altijd even makkelijk dingen aan te passen of bestanden te knippen en te plakken zijn (denk aan Media op iDevices zetten).
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste