Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon installeren, alles wordt meegnomen tijdens de upgrade en je recovery deel vervangen (is eigenlijk online)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 12:03
Ik ben bezig om bestanden vanuit mijn NAS naar mijn MBP te verplaatsen. Ik krijg echter bij een .iso bestand de melding:

"De Finder kan de bewerking niet voltooien, omdat sommige gegevens in '<bestand>' niet kunnen worden gelezen of geschreven.
(Foutcode -36)."

Ik heb dit bestand via mijn oude Windows laptop op de NAS gezet.

Ik heb die melding al gegoogled, maar daar werd ik niet veel wijzer van. Hoe los ik dit op?

Inmiddels opgelost door het niet te slepen naar de HDD, maar via CMD+C en CMD+V naar de HDD op de MBP te doen. Misschien handige tip voor mensen die ook deze melding krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door Conscience NL op 07-07-2012 11:46 ]

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

Eindelijk dé oplossing gevonden voor het vervelende "geen (forward) delete toets"

KeyRemap4MacBook http://pqrs.org/macosx/keyremap4macbook/
Afbeeldingslocatie: http://img191.imageshack.us/img191/3440/schermafbeelding2012070s.png
Vertraging op de eject key? Nee hoor!

NoEjectDelay http://pqrs.org/macosx/keyremap4macbook/noejectdelay.html.en

Mijn excuses als dit al gepost was, maar ik ben hier heel blij mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Crazy D schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 10:00:
[...]

en het is dat virtual box geen OSX achtige full screen ondersteunt anders zou ik niet eens doorhebben dat ik in een VM zit.
Wat bedoel je hiermee? Virtual Box ondersteunt toch gewoon een fullscreenmode? Althans, bij mij werkt het prima ;)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

Host-F, in de praktijk iets met rechter-Command + F. Tadaa :P

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Crazy D schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 10:00:
[...]

Wat doe jij onder Windows? Ik heb Paralels draaien voor wat Windows apps zoals internet explorer (intranet die alleen onder ie werkt) en outlook omdat ik geen Mac versie van een mail programma heb die met onze pre historische Exchange overweg kan.
Daarnaast gebruik ik virtual box virtuals machines voor ontwikkelen met Visual Studio 2010 en SQL 2008. Ik heb helemaal niets te klagen over performance, en het is dat virtual box geen OSX achtige full screen ondersteunt anders zou ik niet eens doorhebben dat ik in een VM zit.

Maar heb daarvoor dus wel voor al het andere wat ik thuis (of overdag tijdens werktijd doe) OSX wat ik echt wel fijner vind werken.

Maar goed alles is persoonlijk maar vroeg me af waar jij Windows voor gebruikt, waarvoor je denkt de volle 8gb nodig te hebben.
Ik doe software development. Zowel Web, Silverlight, Android als IOS. En voor IOS heb ik dus een Mac nodig. :-)
Alle andere development doe ik met Visual Studio, IntelliJ Idea. Ik bouw veel software die samenwerk en heb dus vaak meerdere omgevingen open. Ik draai voor de Android apps bijv Idea en tegelijkertijd Visual Studio om de backend software aan te passen indien nodig voor de app. Tegelijkertijd staat dan vaak ook nog PhotoShop open met een dikke PSD. (heb ik alleen licentie voor voor Windows, niet voor OSX). Daarnaast draaien er lokaal Webservers en SQL-servers. Dus veel geheugen is echt een must.

Ik moet nog even kijken wat ik ga doen. Wellicht inderdaad Windows draaien in VMware bovenop OSX. Ik vind het logischer dat het OS wat je het meest gebruikt het native OS is. Het lijkt me daarmee logischer dus om er native Windows op te draaien en OSX gevirtualiseerd. Maar ja, het is geen must... ;-)
In mijn optiek is het echter een simpele installatie uitvoeren van Windows7 op een laptop en that's it. Maar dat blijkt lastiger te zijn op een Macbook dus???

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
TheAshcat schreef op maandag 09 juli 2012 @ 03:37:
Eindelijk dé oplossing gevonden voor het vervelende "geen (forward) delete toets"

[afbeelding]
Vertraging op de eject key? Nee hoor!

NoEjectDelay http://pqrs.org/macosx/keyremap4macbook/noejectdelay.html.en

Mijn excuses als dit al gepost was, maar ik ben hier heel blij mee! :)
Ik gebruik gewoon de \-toets als forward-delete toets (ook m.b.v. KeyRemap4Macbook). Die heb ik toch nooit nodig.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de Nederlandse layout heb je standaard een backwards delete genaamd backspace. Als je die combineert met de fn toets krijg je de forward delete. Desalniettemin is KeyRemap4MacBook een fijne tool, vooral ook voor wie geen Apple toetsenbord gebruikt maar eentje van een ander merk (bijv. omdat ze graag een mechanisch toetsenbord willen zoals bij mij het geval is). Enige wat ie niet kan is die F12 unmappen als eject :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

ppl schreef op maandag 09 juli 2012 @ 11:43:
[...]

In de Nederlandse layout heb je standaard een backwards delete genaamd backspace. Als je die combineert met de fn toets krijg je de forward delete. Desalniettemin is KeyRemap4MacBook een fijne tool, vooral ook voor wie geen Apple toetsenbord gebruikt maar eentje van een ander merk (bijv. omdat ze graag een mechanisch toetsenbord willen zoals bij mij het geval is). Enige wat ie niet kan is die F12 unmappen als eject :-(
Iedereen weet dat FN + Backspace forward delete is, ik wil niet iedere keer 2 handen hoeven te gebruiken voor een simpelen delete functie, ik heb hier ook al zoveel mensen over horen klagen.

Als ik gewoon achter m'n bureau zit heb ik een wired mac keyboard, dan is 't niet eens nodig, daar krijg je wel een delete toets bij :P Ik vindt het een handige tool voor een toets die je anders toch niet gebruikt.
havana schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:40:
[...]

Ik gebruik gewoon de \-toets als forward-delete toets (ook m.b.v. KeyRemap4Macbook). Die heb ik toch nooit nodig.
Die gebruik ik nog we eens .. Eject echt NOOIT, daar dat is een personal preference natuurlijk. :)

[ Voor 15% gewijzigd door TheAshcat op 09-07-2012 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik kijk hoe vaak die vraag "waar zit de delete knop op een Mac?" op welk forum dan ook voorbij zie komen is het eerder andersom: bijna niemand die weet dat fn-backspace forward delete is. Dat is waar mensen over klagen. Dat ze 2 toetsen moet gebruiken wordt al veel minder over geklaagd. Of je dat prettig vindt is overigens geheel persoonlijk. Voor wie dat niet prettig vindt zijn er verscheidene mogelijkheden om dat op te lossen.

Eigenlijk net als met de eject toets. Hij is verrekte handig icm de ctrl en shift want met ctrl-shift-eject gooi je je scherm in de slaapstand. Dat gekoppeld met het vragen om een wachtwoord als het scherm/computer weer wakker wordt geschopt of van de screensaver wordt gehaald geeft je een fijne lock functie. Zonder die eject toets (zoals bij MacBook Airs) kun je dit niet doen, er is simpelweg geen alternatief voor (tenzij je met 3rd party tools aan de slag gaat). Het hebben van een fatsoenlijke lock functie is wel iets wat ik in OS X mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp@rkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 08:00
ppl schreef op maandag 09 juli 2012 @ 15:08:
.....
Dat gekoppeld met het vragen om een wachtwoord als het scherm/computer weer wakker wordt geschopt of van de screensaver wordt gehaald geeft je een fijne lock functie. Zonder die eject toets (zoals bij MacBook Airs) kun je dit niet doen, er is simpelweg geen alternatief voor (tenzij je met 3rd party tools aan de slag gaat). Het hebben van een fatsoenlijke lock functie is wel iets wat ik in OS X mis.
Ik doe dit met hot corners. Muis in linker boven hoek, screensaver aan en tegelijk locked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja zo doe ik het nu ook. Ik heb het wel ingesteld dat ik eerst cmd in moet drukken wil het werken want anders krijg je dat ie de screensaver start of het scherm in slaapstand zet wanneer je met je muis iets te ver de hoek in gaat. Die extra instellen is simpel: ingedrukt houden en dan voor de hoek kiezen welke actie je wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:39

Crazy D

I think we should take a look.

BillSpaarbank schreef op maandag 09 juli 2012 @ 08:09:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Virtual Box ondersteunt toch gewoon een fullscreenmode? Althans, bij mij werkt het prima ;)
Het wordt och geen extra desktop zoals bij andere apps die wel full screen mode ondersteunen?
Laatste keer dat ik het probeerde gaf het iig wat problemen. Niet heel erg want met 1920x1200 maken die paar pixels niet zoveel uit :)

@Xanion dan ken je je virtual machine 4gb toe :) maar ik snap je gedachte. Denk dat jouw eisen iets hoger liggen dan die van mij qua performance. OSX in een virtual aan de praat krijgen is een hoop gedoe. Het moet kunnen maar ik zou het zonde van mijn tijd vinden... Ik zou virtual box erop knallen en testen of dat performed voor jou.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Crazy D schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 07:46:
[...]
@Xanion dan ken je je virtual machine 4gb toe :) maar ik snap je gedachte. Denk dat jouw eisen iets hoger liggen dan die van mij qua performance. OSX in een virtual aan de praat krijgen is een hoop gedoe. Het moet kunnen maar ik zou het zonde van mijn tijd vinden... Ik zou virtual box erop knallen en testen of dat performed voor jou.
Ik denk dat ik Windows 7 via bootcamp erop ga zetten en dan gewoon eens probeer onder Windows 7 of het kan om Lion te virtualiseren. Voor de fun. Als het niet (goed) lukt blijf ik native OSX draaien en ga ik Windows virtualiseren.

Jij hebt het over Virtual Box, maar die ken ik niet. Wilde dan VMWare fusion aanschaffen hiervoor, die gebruikt collega van mij ook en werkt erg goed. Ken je toevallig beide kwa voordelen / nadelen? Heb zelf op een Imac tijdlang met parallels gewerkt maar dat beviel minder. VMware werkt beter imho.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp@rkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 08:00
ppl schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 00:34:
Ja zo doe ik het nu ook. Ik heb het wel ingesteld dat ik eerst cmd in moet drukken wil het werken want anders krijg je dat ie de screensaver start of het scherm in slaapstand zet wanneer je met je muis iets te ver de hoek in gaat. Die extra instellen is simpel: ingedrukt houden en dan voor de hoek kiezen welke actie je wil hebben.
hmm, die kende ik nog niet, ga ik doen, want ik heb vaak genoeg dat mijn muis inderdaad te ver in de hoek
komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:04
Sp@rkie schreef op maandag 09 juli 2012 @ 15:44:
[...]

Ik doe dit met hot corners. Muis in linker boven hoek, screensaver aan en tegelijk locked.
Dit doe ik ook. Thuis en op het werk, als ik opsta, slechts 1 veeg naar de linkerbovenhoek en de boel locked direct, het vergt slechts 1 veeg :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023
Xanion schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:09:
[...]

Ik denk dat ik Windows 7 via bootcamp erop ga zetten en dan gewoon eens probeer onder Windows 7 of het kan om Lion te virtualiseren. Voor de fun. Als het niet (goed) lukt blijf ik native OSX draaien en ga ik Windows virtualiseren.

Jij hebt het over Virtual Box, maar die ken ik niet. Wilde dan VMWare fusion aanschaffen hiervoor, die gebruikt collega van mij ook en werkt erg goed. Ken je toevallig beide kwa voordelen / nadelen? Heb zelf op een Imac tijdlang met parallels gewerkt maar dat beviel minder. VMware werkt beter imho.
Virtualbox is een gratis, opensource virtualisatiepakket. Deze bestaat voor de 3 grote OS'en (Windows, Mac en Linux). Werkt erg goed en vergelijkbaar met VMware Fusion, het enige wat ik er aan mis is eigenlijk de mogelijkheid om bestanden van de host (mijn Mac) rechtstreeks naar mijn guest OS te slepen.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:39

Crazy D

I think we should take a look.

Darkstar schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:57:
[...]

Virtualbox is een gratis, opensource virtualisatiepakket. Deze bestaat voor de 3 grote OS'en (Windows, Mac en Linux). Werkt erg goed en vergelijkbaar met VMware Fusion, het enige wat ik er aan mis is eigenlijk de mogelijkheid om bestanden van de host (mijn Mac) rechtstreeks naar mijn guest OS te slepen.
Dat is onhandig ja, maar gelukkig kun je wek gewoond je folders mappen in de virtual omgeving. Kan dat met vmware wel? Maar aangezien virtual box gratis is neem ik die beperking maar voor lief :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Office for Mac draait ontzettend sloom itt de windows versie. Maar om alleen voor Excel iedere keer bootcamp op te starten is een beetje raar. Is dit een algemeen bekend probleem?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

@Fietsbel hier draait alles prima, al moet ik zeggen dat ik niet te complexe Excel-bestanden gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Fietsbel schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:17:
Office for Mac draait ontzettend sloom itt de windows versie. Maar om alleen voor Excel iedere keer bootcamp op te starten is een beetje raar. Is dit een algemeen bekend probleem?
Hier ook geen problemen met Office for Mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-07 17:04
Ja, dat viel mij ook op. Voornamelijk bij grote bestanden (zoals Scriptie) raad ik je aan om in Windows te werken of iWorks te gebruiken. Het starten gaat sloom, en het blijft zo nu en dan hangen als je 'moeilijke' dingen doet. Regelmatig tegen melding aangelopen: 'te weinig geheugen' :-/
En als Word niet reageert, ga even koffie halen en kom terug. Dan doet hij het weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:00
Bij mij werkt office voor mac juist sneller dan de windows versie, en dan vooral outlook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
Welke versie? De 2008 staat hier eigenlijk wel een beetje voor bekend. De 2011 versie daarentegen is bij de meeste mensen sneller dan de 2010 variant voor Windows.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het opstarten van Excel gaat bij mij min of meer even snel maar het openen van bestanden gaat iig bij mij beduidend sneller op Windows dan bij OS X. Als ik in Windows dubbelklik op een xlsx bestand dan wordt het bestand meteen geopend. In OSX krijg ik nog een laadbalkje te zien nadat Excel is opgestart. Bij kleine bestanden geen punt, bij grote wel. Ook heb ik dat de spreadsheet opgebouwd moet worden, dat wil zeggen dat het venster wit is en na enkele seconde pas de cells verschijnen. De Windows versie heeft nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:45
magnifor schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:18:
Het opstarten van Excel gaat bij mij min of meer even snel maar het openen van bestanden gaat iig bij mij beduidend sneller op Windows dan bij OS X. Als ik in Windows dubbelklik op een xlsx bestand dan wordt het bestand meteen geopend. In OSX krijg ik nog een laadbalkje te zien nadat Excel is opgestart. Bij kleine bestanden geen punt, bij grote wel. Ook heb ik dat de spreadsheet opgebouwd moet worden, dat wil zeggen dat het venster wit is en na enkele seconde pas de cells verschijnen. De Windows versie heeft nergens last van.
Dit kan ik wel beamen. Sinds ik een SSD heb, heb ik hier geen last meer van. Maar voorheen wel. Office for mac is zuigt apenballen wat dat betreft. Outlook die regelmatig "identiteit" moet opbouwen. Excel die inderdaad lang bezig is met openen van ietwat grotere bestanden, PowerPoint is niet anders. Presentaties van 20dia's en meer (wat erg weinig is) duren gewoon lang. Echt een schandalig traag pakket voor dik over de €100,-. Zoals ik zei; een SSD lost dit wel op, maar dat mag natuurlijk geen vereiste zijn.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Heb dus heel even OS X gebruikt met SSD en had puur uit nieuwsgierigheid Office 2011 uitgeprobeerd. Alhoewel het met een SSD allemaal veel sneller wordt vind ik Office onder Windows steeds sneller werken op een AMD Athlon 64 uit 2007 dan op een C2D uit 2010 onder OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
magnifor schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:26:
Heb dus heel even OS X gebruikt met SSD en had puur uit nieuwsgierigheid Office 2011 uitgeprobeerd. Alhoewel het met een SSD allemaal veel sneller wordt vind ik Office onder Windows steeds sneller werken op een AMD Athlon 64 uit 2007 dan op een C2D uit 2010 onder OS X.
Dan is er iets niet goed met die machine denk ik. Mijn MBP 15" uit 2009 met een C2D en een Crucial M4 SSD is sneller met Office dan een HP EliteBook (i5) uit 2012 met een Crucial M4 SSD. Dus in dat opzicht heb je 1) een trage SSD geprobeerd of 2) die machine is niet helemaal lekker meer/vervuild oid.
edit; of 3) overdrijven is ook een vak.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Even een vraagje tussendoor. Ik werk al een paar weken met de Office voor de mac. Alles lijkt aardig op elkaar, maar ik kan een functie niet vinden welke wel in de windows versie zit.

Ik heb wat vakjes, lijntjes, en tekstvakken getekend. En deze wil ik tegelijk verplaatsen. Dat kan natuurlijk door met shift ingedrukt te houden, alle onderdelen te selecteren. Maar ik heb best nog wel een aantal onderdelen erin ziten dus steeds los selecteren is ontzettend irritant. Nu kan je in de windows versie in de "Tekenen" werkbalk aan de linker kant zo'n muispointer selecteren waarmee je heel eenvoudig gebieden kan selecteren.

Nu zoek ik zo'n zelfde functie in de mac versie. Ik weet dat je ook objecten kunt groeperen, maar dat is onhandig omdat ik steeds andere dingen moet selecteren.

In het kort:
In het onderstaande plaatje is hij rood omcirkeld in de 2003 windows versie van word. Maar waar zit deze in de mac versie??
Afbeeldingslocatie: http://inlinethumb46.webshots.com/44717/2013983380053321887S600x600Q85.jpg

EDIT:Zit ik nog wat te klikken in Word, vind ik het ineens op een plek die ook heel makkelijk te vinden is.. (not). Rechtermuisknop op de bovenste toolbar>Costumize>Tabje "Commands". En dan onder drawing kan je hem in je toolbar slepen... 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Yoram op 11-07-2012 14:21 ]

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
SanderPS3 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:30:
[...]

Dan is er iets niet goed met die machine denk ik. Mijn MBP 15" uit 2009 met een C2D en een Crucial M4 SSD is sneller met Office dan een HP EliteBook (i5) uit 2012 met een Crucial M4 SSD. Dus in dat opzicht heb je 1) een trage SSD geprobeerd of 2) die machine is niet helemaal lekker meer/vervuild oid.
edit; of 3) overdrijven is ook een vak.
Ik zal dan wel weer overdrijven dan. Maar dat doet nog steeds niets af van het feit dat ik Office onder Windows sneller vind werken. Op de machine zowel OSX als Windows gedraaid met SSD en ik vind Office onder Windows (dus op dezelfde machine) sneller werken dan onder OSX.

[ Voor 18% gewijzigd door magnifor op 11-07-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Office is ook sneller op Windows is mijn ervaring. Jarenlange Office-ervaring onder Windows (van 95 tot 7) zowel thuis als op het werk (workstation, geen thinclients) en ook onder OS X. En dan gewoon conventionele HDD's als SSD's. Zelfs met Excel-bestanden met slechts een gering aantal macro's en tabbladen liep het gewoon niet soepel. Overigens is LibreOffice nog een heel ander verhaal en is dat pakket echt niet vooruit te branden. Een .docx-bestandje á ~60 pagina's met simpele opmaak en kleine diagrammetjes is toch echt 30 seconden die je kunt besteden om even een kopje koffie te halen. En dan zelfs is de performance om te janken. Aan de ene kant ben ik wel blij dat ik in mijn beroepsleven niet te maken heb met OS X dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
magnifor schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:27:
[...]

Ik zal dan wel weer overdrijven dan. Maar dat doet nog steeds niets af van het feit dat ik Office onder Windows sneller vind werken. Op de machine zowel OSX als Windows gedraaid met SSD en ik vind Office onder Windows (dus op dezelfde machine) sneller werken dan onder OSX.
Ja, dat zeker. Op dezelfde machine is het onder Windows inderdaad sneller. Ben ik het helemaal mee eens :). Alleen dat het op OSX met SSD nog langzamer gaat dan op een machine van 5 jaar oud, geloof ik niet, sorry. Je zou trouwens haast denken dat ze dat bij Microsoft gewoon express doen.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit een beetje met een raar vraagje. Heb sinds vandaag de RMBP, heb vroeger wel al eens hackintosh gebruikt, maar verder een fervent Windows gebruiker.

Ik heb een synology nas met TimeMachine functie, naar waar ik mijn SSD backup, genoeg om een restore te doen. Is het mogelijk om bvb een andere externe schijf een backup te laten nemen van een map die op een schijf staat die altijd aan de laptop hangt ( mijn fotomap ( ben fotograaf in bijberoep)). Dus om eigenlijk 2 timemachines 2 verschillende schijven te backuppen naar 2 verschillende plaatsen. Natuurlijk niet tegelijkertijd.

Hoop dat dit wat duidelijk was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
SanderPS3 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 17:00:
[...]

Ja, dat zeker. Op dezelfde machine is het onder Windows inderdaad sneller. Ben ik het helemaal mee eens :). Alleen dat het op OSX met SSD nog langzamer gaat dan op een machine van 5 jaar oud, geloof ik niet, sorry. Je zou trouwens haast denken dat ze dat bij Microsoft gewoon express doen.
Met de SSD is niks mis aangezien de snelheden normaal zijn. Openen van de applicaties zelf gaat erg snel maar openen van bestanden krijg ik vooral bij de wat grotere steeds een loading balkje.

Office voor de Mac vind ik iig tegenvallen kwa performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 17:36:
Ik zit een beetje met een raar vraagje. Heb sinds vandaag de RMBP, heb vroeger wel al eens hackintosh gebruikt, maar verder een fervent Windows gebruiker.

Ik heb een synology nas met TimeMachine functie, naar waar ik mijn SSD backup, genoeg om een restore te doen. Is het mogelijk om bvb een andere externe schijf een backup te laten nemen van een map die op een schijf staat die altijd aan de laptop hangt ( mijn fotomap ( ben fotograaf in bijberoep)). Dus om eigenlijk 2 timemachines 2 verschillende schijven te backuppen naar 2 verschillende plaatsen. Natuurlijk niet tegelijkertijd.

Hoop dat dit wat duidelijk was?
2 verschillende TimeMachine backups dus naar 2 verschillende schijven? Volgens mij kan het niet, standaard in ieder geval niet. Misschien via een aantal hacks...

Een andere mogelijkheid is wel om een TimeMachine backup te nemen naar 2 schijven (afwisselend dan), een Google zoekactie geeft je daarover wel wat meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Laatst online: 11-09 18:07
Iemand hier ervaring met goede audio converters voor de Mac?

Op mijn Windows machine was ik een vervent gebruiker van DB Poweramp om cd's te rippen en wav's om conversies van wac -> flac -> mp3 te doen. Eigenlijk zoek ik een goed alternatief, liefst eentje die ook de tags kan opzoeken etc.

Ik heb een air, en een nas met een behoorlijke collectie aan uniek in voornamelijk flac formaat. (flac omdat ik ook een hifi set heb staan waar ik naar stream.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:59

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Gebruikte eerst Switch, nu XLD. Voornamelijk om FLAC naar MP3 om te zetten.
http://tmkk.pv.land.to/xld/index_e.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

sl1000 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:16:
Iemand hier ervaring met goede audio converters voor de Mac?

Op mijn Windows machine was ik een vervent gebruiker van DB Poweramp om cd's te rippen en wav's om conversies van wac -> flac -> mp3 te doen. Eigenlijk zoek ik een goed alternatief, liefst eentje die ook de tags kan opzoeken etc.

Ik heb een air, en een nas met een behoorlijke collectie aan uniek in voornamelijk flac formaat. (flac omdat ik ook een hifi set heb staan waar ik naar stream.)
Ik moet eerlijk zeggen dat het wat dat betreft lang mager is geweest wat betreft aanbod en op Windows zijn daar nog steeds de betere programma's te vinden. Maar ze beginnen te komen.
Voor CD's rippen gebruik ik Phile Audio en voor converteren van diverse formaten Tunesify.

Helaas iets dergelijks als Easy CD-DA extractor kan ik alleen nog maar van dromen.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

cd's rippen de ik trouwens gewoon met iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
kaassouffle schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:54:
Gebruikte eerst Switch, nu XLD. Voornamelijk om FLAC naar MP3 om te zetten.
http://tmkk.pv.land.to/xld/index_e.html
XLD werkt voortreffelijk moet ik zeggen. Ik krijg het alleen nog niet voor elkaar om dynamisch folders aan te maken. ik zou nieuwe muziekfiles namelijk graag in de folderstructuur <artiest>\<album>\<nr>-<tracknaam> willen hebben. Maar enfin er moet altijd wat te wensen over blijven. I.i.g. dank voor de tip! met al die apps zie je op het laatst ook door de bomen het bos niet meer he.

[ Voor 5% gewijzigd door sl1000 op 15-07-2012 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
kaassouffle schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 13:55:
cd's rippen de ik trouwens gewoon met iTunes.
mjah die ondersteund dus geen flac, en ik heb toch echt geen zin in een mix van alac en flac op mijn nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 18:46
Dat kan gewoon met XLD hoor:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1778155/xld.png

Gaat dus om de format of filename setting uiteraard.

[ Voor 23% gewijzigd door RFdeGroot op 15-07-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Ah, today-i've-learned momentje :).
Ik moet dus duidelijk even googlen naar een handleiding van die sintax. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 18:46
Als je met de cursor boven dat veldje blijft 'hangen' dan komt er een verklarende afkortingenlijst naar voren.
Jij moet hem waarschijnlijk net als mij hebben alleen dan met een streepje tussen de laatste 2, zo dus:
%a/%T/%n-%t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Altijd als ik een tijdje met OSX gewerkt heb en dan weer achter Windows zit moet ik qua shortcuts even omschakelen in m'n hoofd, ik probeerde zonet bestanden te deleten met WIN+BACKSPACE en was even verbaasd dat het niet werkte :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online

Dank! Ik ergerde me al vanaf de allereerste dag aan het feit dat ik geen CTRL+INSERT en SHIFT+INSERT kon gebruiken voor mijn copy/paste activiteiten. Met dit programma kan ik dat weer doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Slashdotter op 17-07-2012 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Je kan er ook CMD en CTRL mee omdraaien, ook handig voor Windows-adepten :P

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Vandaag heb ik geleerd dat je screenshots kan maken met CMD + SHIFT + 4, doe je dat samen met SPACEBAR dan pakt ie het hele venster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:38
En smd-shift-3 is voor het hele scherm, of meerdere als je die hebt.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

en CTRL ingedrukt houden zet screenshot op je klembord (en niet op je bureaublad) om meteen ergens te kunnen plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Weer wat geleerd:
- ik zag nooit het nut in van van die meerdere schermen bij OSX
- onder Windows gebruik ik bij Google Chrome ALTIJD tabs ipv nieuwe windows.
- ik gebruik onder OSX BetterSnapTool om 2 Google Chrome windows naast elkaar te tonen.
- die CMD + TAB shortcut laat je wel tussen apps wisselen maar niet tussen Chrome windows.

Nu ontdek ik net dat CTRL + PIJL LINKS/RECHTS je naar de andere Chrome windows laat gaan.
=================
Lang verhaal kort: voorheen had ik 2 Google Chrome vensters naast elkaar waarbij je soms moet scrollen om de hele webpagina te zien, nu ontdek ik dat je ook een pagina fullscreen kan tonen op een 2e venster en via CTRL + pijltjestoetsen heen en weer kan springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Slashdotter schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 19:30:
Weer wat geleerd:
- ik zag nooit het nut in van van die meerdere schermen bij OSX
- onder Windows gebruik ik bij Google Chrome ALTIJD tabs ipv nieuwe windows.
- ik gebruik onder OSX BetterSnapTool om 2 Google Chrome windows naast elkaar te tonen.
- die CMD + TAB shortcut laat je wel tussen apps wisselen maar niet tussen Chrome windows.

Nu ontdek ik net dat CTRL + PIJL LINKS/RECHTS je naar de andere Chrome windows laat gaan.
=================
Lang verhaal kort: voorheen had ik 2 Google Chrome vensters naast elkaar waarbij je soms moet scrollen om de hele webpagina te zien, nu ontdek ik dat je ook een pagina fullscreen kan tonen op een 2e venster en via CTRL + pijltjestoetsen heen en weer kan springen.
Of met CTRL+TAB naar de volgende of, CTRL+SHIFT+TAB naar de vorige. Dat vind ik nog lekkerder werken, zit alles onder één hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
kaassouffle schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 19:21:
en CTRL ingedrukt houden zet screenshot op je klembord (en niet op je bureaublad) om meteen ergens te kunnen plakken.
Handige tip!

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik als nieuwe mac bezitter zit een beetje met een vraag omtrent de komende update naar Mountain Lion.
Hoe gaat dit bij OSX? Ik krijg hem nog gratis via de appstore, maar alle apps die ik reeds heb gekocht/geïnstalleerd, blijven die behouden? Of moet ik alles weer opnieuw downloaden? (betalen niet neem ik aan?)

Google kon me geen fatsoenlijk uitsluitsel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:37:
Ik als nieuwe mac bezitter zit een beetje met een vraag omtrent de komende update naar Mountain Lion.
Hoe gaat dit bij OSX? Ik krijg hem nog gratis via de appstore, maar alle apps die ik reeds heb gekocht/geïnstalleerd, blijven die behouden? Of moet ik alles weer opnieuw downloaden? (betalen niet neem ik aan?)

Google kon me geen fatsoenlijk uitsluitsel geven.
Je kan mountain lion gewoon als update over Lion installeren. Alles blijft dan behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke top!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Net ontdekt dat Premiere Pro CS6 onder Mac wel GPU acceleration heeft maar onder Bootcamp niet :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Een dingetje wat ik zo niet gevonden krijg.
Onder windows kan ik met de rechtermuisknop een bestand slepen naar een andere directory. Als je dan loslaat vraagt hij of ik wil copieren of verplaatsen. In Lion kan ik alleen met linkermuisknop slepen en verplaatst ie altijd. Hoe kan ik zorgen dat hij mij dit vraagt?
Ander ding. Kent OSX ook het aanmaken van short-cuts van een bestand zoals in Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Xanion schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:01:
Een dingetje wat ik zo niet gevonden krijg.
Onder windows kan ik met de rechtermuisknop een bestand slepen naar een andere directory. Als je dan loslaat vraagt hij of ik wil copieren of verplaatsen. In Lion kan ik alleen met linkermuisknop slepen en verplaatst ie altijd. Hoe kan ik zorgen dat hij mij dit vraagt?
Ander ding. Kent OSX ook het aanmaken van short-cuts van een bestand zoals in Windows?
Slepen met ALT! Je ziet dan een plus teken (is kopieren) of geen plus teken.
Je kan bestanden ook kopieren met CMD-C en vervolgens of plakken (kopieren) met CMD-V of verplaatsen met ALT-CMD-V.

(Als je naar je bestand- en wijzig menu's kijkt bijv in finder in de menubalk.. dan zie je snelkoppelingen staan. Je ziet welke toetsen je moet drukken. Als je bijv ALT indrukt zie je in de menu's ook de snelkoppelingen veranderen. Je ziet nu wat ze doen met ALT ingedrukt).

Rechtermuisknop 'maak alias' voor snelkoppelingen naar mappen/bestanden!

[ Voor 23% gewijzigd door kaassouffle op 20-07-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Sinds 2 weken in bezit van nieuwe iMac en zeer tevreden :)

Alleen het verplaatsen van mappen op een netwerkshare (Samba) gaat zeer omslachtig.

Als ik de share benader vanuit Windows dan kan je een map verplaatsen naar een andere map enige wat wordt gedaan het aanpassen van de verwijzing. Doe ik dit onder OSX dan lijkt alsof het bestand geheel opnieuw wordt gekopieerd en duurt dit zeer lang. Is hier een oplossing voor? wellicht doe ik iets verkeerd.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 22:58
Ik ben niet zozeer overgestapt, maar heb sinds kort wel mijn eerste Mac, namelijk de nieuwe 13" Macbook Air. Wat een fantastisch apparaat. En OSX werkt een stuk beter dan ik altijd dacht. Een aantal zaken blijf ik nog wel consequent 'verkeerd' doen, voornamelijk cmd en ctrl omwisselen. Is dit gewoon een kwestie van wennen? Of zijn er ook mensen die OSX meer op Windows laten lijken qua besturing?

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Is gewoon een kwestie van wennen. Komt vanzelf goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09-2024
Even wennen , na een tijdje wil je niet anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58
Na een tijdje zit je steeds op de foute toets te drukken als je weer eens achter een windows bak zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 22:58
Nou ja, dat "weer eens" is met enige regelmaat, aangezien ik nog een desktop heb met Windows 7 (evenals mijn machine op m'n werk), maar de meeste zaken zijn wel te overzien. Enige wat me tot nog toe echt dwars zit is dat vensters in OSX niet volledig maximaliseren als je dubbelklikt op de titelbalk.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 12:03
Down schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 02:12:
Nou ja, dat "weer eens" is met enige regelmaat, aangezien ik nog een desktop heb met Windows 7 (evenals mijn machine op m'n werk), maar de meeste zaken zijn wel te overzien. Enige wat me tot nog toe echt dwars zit is dat vensters in OSX niet volledig maximaliseren als je dubbelklikt op de titelbalk.
Ook daar raak je aan gewend ;). Had ik in het begin ook. Je kan BetterTouchTool (gratis) gebruiken, als je dan een venster naar de bovenkant van het scherm sleept maximaliseert hij hem automatisch.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Down schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 02:12:
Het maximaliseren is een stukje logica. Het 'groene knopje' is dan eigenlijk ook geen maximaliseren, maar optimaliseren. De filosofie hierachter is dat een venster niet groter hoeft te zijn dan de content die erin staat. Wanneer je dus www.nu.nl bezoekt en 'maximaliseert' op een Mac, zal je browser niet veel breder worden dan de content van die website, want waarom zou je een venster je volledige scherm laten beslaan als het dan voor 60% whitespace betreft?

Als je van Windows af komt, is het waarschijnlijk dat maximaliseren redelijk ingebakken zit in je gewoontes. Met tools als BetterSnapTool of SizeUp kan je het maximaliseer-gedrag van Windows nabootsen, al raad ik je aan om 'optimize' een kans te geven.

Ik heb onlangs juist een Thinkpad aangeschaft als 'afwisseling' na 7 jaar puur OSX, en ik heb jouw ergernis ook, alleen precies andersom ;) Voor mij is het juist vervelend dat Windows geen 'optimize' heeft, maar direct het hele scherm volgooit met whitespace ;)

Overigens is SizeUp echt een aanrader als je Aero Snap achtige functionaliteit wilt, en window-management met het toetsenbord. Het is niet gratis, maar ik zou persoonlijk niet meer zonder kunnen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Whieee op 24-07-2012 09:57 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Down schreef op maandag 23 juli 2012 @ 18:27:
Ik ben niet zozeer overgestapt, maar heb sinds kort wel mijn eerste Mac, namelijk de nieuwe 13" Macbook Air. Wat een fantastisch apparaat. En OSX werkt een stuk beter dan ik altijd dacht. Een aantal zaken blijf ik nog wel consequent 'verkeerd' doen, voornamelijk cmd en ctrl omwisselen. Is dit gewoon een kwestie van wennen? Of zijn er ook mensen die OSX meer op Windows laten lijken qua besturing?
Ik kan je deze tool aanraden: http://pqrs.org/macosx/keyremap4macbook/index.html.en
Kun je die toetsen instellen net als op Windows. Vooral de home / end toetsen is heel fijn dat die werken zoals op Windows. :)
Ik snap ook dat het wennen is aan andere toetscombinaties op OSX. Maar als je net als ik constant heen en weer gaat tussen OSX en Windows is het erg prettig als de toetscombinaties hetzelfde zijn en ik niet steeds hoef na te denken in welk OS ik nu bezig ben.
Whieee schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:56:
[...]
Als je van Windows af komt, is het waarschijnlijk dat maximaliseren redelijk ingebakken zit in je gewoontes. Met tools als BetterSnapTool of SizeUp kan je het maximaliseer-gedrag van Windows nabootsen, al raad ik je aan om 'optimize' een kans te geven.
In Lion is de maximaliseer functie juist heerlijk om mee te werken. Het maximaliseren van een app naar full screen en dan snel met pijltjes toetsen erdoor heen lopen. Als ik dat toch had gehad op Windows. :9~
De mission control (was die nieuw met Lion of al in eerdere versies?) moet je jezelf even aan laten wennen, maar wil je daarna nooit meer zonder. Die vindt ik als voormalige full-time Windows gebruiker de grootste vooruitgang.

[ Voor 29% gewijzigd door Xanion op 24-07-2012 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Irritatie: als ik een foto aanklik, wordt deze geopend met Preview. Maar... er verschijnt geen "pijltje" naar rechts voor de volgende foto uit de desbetreffende map, zoals in Windows. Heel irritant, want je moet dus iedere foto los gaan aanklikken.

Is er een manier om dit op te lossen? Ik weet dat je de complete lijst kan selecteren en openen in Preview, dan werkt het wel maar dat vind ik niet handig.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34
In de finder op spatiebalk drukken. Dan krijg je een snelle preview van de foto en kun je gewoon de pijltjestoetsen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacks0nxD
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-09 07:44
@havana: gewoon op het item gaan staan, druk op de spatiebalk zodat preview opent. Als je daarna pijl omhoog doet ga je naar de vorige foto, pijl omlaag is volgende foto, pijl links is folder terug, pijl rechts is folder dieper ^^ (ook pas laatst achter gekomen :$)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jacks0nxD schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:35:
@havana: gewoon op het item gaan staan, druk op de spatiebalk zodat preview opent. Als je daarna pijl omhoog doet ga je naar de vorige foto, pijl omlaag is volgende foto, pijl links is folder terug, pijl rechts is folder dieper ^^ (ook pas laatst achter gekomen :$)
Is niet helemaal waar wat je daar zegt. Ligt eraan waar de 'view' in de finder staat ingesteld. Als je bijv. de weergave toepast waar je een klein voorbeeld ziet kun je links / rechts / boven / beneden door je foto's gaan. Probeer het maar eens :)

Snap trouwens niet waarom mensen de toetsen weer allemaal gaan aanpassen naar de toetsen van Windows. Ik heb volgens mij de eerste 2 dagen af en toe de ctrl ipv cmd gebruikt, en daarna was ik er aan gewend. Gebruik Windows voor mijn HTPC en daar gaat het automatisch goed met ctrl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacks0nxD
Die volg ik niet helemaal... Sorry...

Ik open Finder, ga naar mijn map met bijvoorbeeld alle wallpapers. Daar klik ik 1 maal op de wallpaper die ik snel in Preview wil openen, dan druk ik op de spatiebalk en Preview opent de wallpaper. Wanneer ik dan op de pijlen boven en onder druk ga ik naar de vorige en volgende afbeelding, bij links en rechts naar de bovenliggende of een dieper liggen de map (ik zie dan de eigenschappen van die map)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jacks0nxD schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:42:
Die volg ik niet helemaal... Sorry...

Ik open Finder, ga naar mijn map met bijvoorbeeld alle wallpapers. Daar klik ik 1 maal op de wallpaper die ik snel in Preview wil openen, dan druk ik op de spatiebalk en Preview opent de wallpaper. Wanneer ik dan op de pijlen boven en onder druk ga ik naar de vorige en volgende afbeelding, bij links en rechts naar de bovenliggende of een dieper liggen de map (ik zie dan de eigenschappen van die map)...
- Als je de eerste view selecteert kun je met de pijlen door alle foto's heen gaan (wat ook logisch is omdat je alleen door de betreffende map kan navigeren).
- Selecteer je de 2e view kun je met pijltjes boven en beneden navigeren
- Selecteer je de 3e view kun je met de pijltjes naar links ga je naar de bovenliggende map wat je al aangeeft
- Selecteer je de 4e view kun je met pijltjes boven en beneden navigeren

Afbeeldingslocatie: http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/Other/ScreenShot2012-08-14at200122.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Johnvh schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:27:
In de finder op spatiebalk drukken. Dan krijg je een snelle preview van de foto en kun je gewoon de pijltjestoetsen gebruiken :)
Je bent geweldig 8) :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacks0nxD
Inderdaad, heb zelf altijd de 3e view geselecteerd ;)

thanks for the info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat je gebruikt heet overigens Quicklook en werkt ook op andere bestanden (denk aan pdf documenten). Het nadeel aan Quicklook is dat dit navigeren erg mooi werkt wanneer je 1x op de spatiebalk ramt. Als je echter de boel fullscreen gaat bekijken dan werkt dat niet meer. Je moet dan hetzelfde trucje als voor Preview hanteren: datgene wat je wil bekijken selecteren en dan Quicklook starten.

Voor dit laatste is de applicatie Xee (hij is gratis) een oplossing. Dan kun je zowel in een gewoon venster als fullscreen door je foto's bladeren. Andere mogelijkheid is iPhoto/Aperture/Adobe Lightroom gebruiken om je foto's te managen. Met deze apps kun je ook in fullscreen mode door je foto's gaan. Dit vereist echter wel een andere manier van werken en die is voor Windows/Linux switchers in het begin nogal lastig omdat je je denkwijze ook moet veranderen (toegang tot foto's niet via bestandsbeheer maar vanuit het programma zelf).

Btw, met Quicklook kun je fullscreen starten op een tweetal manieren. Wanneer je Quicklook al open hebt staan klik je op het fullscreen icoontje en klaar. Als je direct naar fullscreen wil dan moet je niet op de spatiebalk drukken maar option-spatie balk (2 toetsen tegelijkertijd dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Ben recentelijk geswitcht van Windows naar Mac.
Nu gebruikte ik op Windows altijd MS Office en heb ik nu voor de Mac ook aangeschaft. Werkt prima, maar krijg gewoon niet gevonden wat de sneltoets is om een cell te editen in Excel. Op Windows drukte ik F2, maar wat druk ik nu? Dubbelklik nu maar steeds met de muis op de cell... :) Maar moet toch makkelijker kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn een aantal mogelijkheden:

- CTRL+U.
- Of settings > keyboard > keyboard > "use F1,F2... keys as standard function keys"
- Of een keyboard remap app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een aantal weken een iMac.

Ik heb mijn wallpaper settings zodanig ingesteld dat deze om de 5 minuten moet veranderen. Dat zou allemaal automatisch gebeuren. Dat gaat ook allemaal goed en naar wens. Maar, als ik een reboot van de iMac geef zijn de settings nog wel steeds ingevuld maar krijg ik de default wallpaper van OSX te zien en deze verandert niet.

Dus na iedere reboot ben ik mijn wallpaper settings kwijt. Het zijn de default wallpapers waar deze moet roeleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:54
Waar staan je wallpapers? Op een netwerklocatie of usbdisk/stick? Of echt in de Afbeeldingen/Pictures folder?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Ik kan op geen mogelijkheid het volume op mijn Mac Mini veranderen. Niet via het keyboard noch via het menu boven aan het scherm.

Ik heb mijn MM via een HDMI kabel op mijn t.v aangesloten mocht dat nog iets uitmaken.

Wat o wat doe ik mis ?

[ Voor 90% gewijzigd door Jeffrey88 op 16-09-2012 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco_akker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 16:05
Jeffrey88 schreef op zondag 16 september 2012 @ 22:26:
Ik kan op geen mogelijkheid het volume op mijn Mac Mini veranderen. Niet via het keyboard noch via het menu boven aan het scherm.

Ik heb mijn MM via een HDMI kabel op mijn t.v aangesloten mocht dat nog iets uitmaken.

Wat o wat doe ik mis ?
Hdmi is ook audio, volume gaat dus dan via je tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Zeker ? Ik heb bijvoorbeeld een App voor Soundcloud.com gedownload, en daar is het volume wel via het programma te regelen.(keyboard uitgesloten) Dus dat OS X het niet kan in mijn situatie lijkt mij zacht gezegd vreemd.

[ Voor 77% gewijzigd door Jeffrey88 op 17-09-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco_akker
Jeffrey88 schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:51:
Zeker ? Ik heb bijvoorbeeld een App voor Soundcloud.com gedownload, en daar is het volume wel via het programma te regelen.(keyboard uitgesloten) Dus dat OS X het niet kan in mijn situatie lijkt mij zacht gezegd vreemd.
Is dus App volume, net zoals in iTunes. Je algehele OS volume dien je via je tv te doen. Je speaker in je menu bar zal wel 'greyed out' zijn. Net zoals onze mac mini @ tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Ok, bedankt. OS X is blijkbaar niet perfect.
Excuses voor mijn twijfels aan je eerdere antwoord.

• eelco_akker
Jeffrey88 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 18:11:
Excuses voor mijn twijfels aan je eerdere antwoord.
Haha geen probleem, OS X kan soms nog verwarrend zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Heb een tweetal items in mijn login items staan die iedere reboot/login op mijn desktop ploppen en ik dus iedere keer weer weg moet klikken. Hide items werkt niet. Gaat om een Garmin ANT+ agent, en een netwerk mapping. Hoe zorg ik er voor dat ze wel geladen/gemount worden, maar niet op mijn scherm komen? Ik dacht dat hide daar voor was, maar dat blijkt niet zo te zijn?

/edit
Als ik zo rond lees, lijkt het veroorzaakt te worden door de resume running programs feature van Mountain Lion. Override hide :)

https://discussions.apple.../3803416?start=0&tstart=0
Staat een link onderaan eerste pagina over hoe je die "feature" uit zet. :)

Zelf weet ik nu de reden, en wacht ik nog ff af of Apple het misschien fixed.

[ Voor 32% gewijzigd door UltraSub op 03-10-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
Jeffrey88 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 18:11:
Dat is net een hele logische aanpak. Op 2 plaatsen je volume afzonderlijk regelen is onzinnig en vooral onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viresh87
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 13:06
Misschien een vraag die al voorbij is gekomen. Heb sinds kort een Macbook Air, en begin de trackpad onder de knie te krijgen. Maar hoe switch ik snel tussen tabbladen in Safari?

Ik bedoel dan via de trackpad, cmd + shift + links of rechts ken ik.

Alvast bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door Viresh87 op 06-10-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

De snelste manier die ik tot nu to gevonden heb is uitzoomen en dan naar links of rechts swipen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonFibeR
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-07 18:23
Ik gebruik Hotmail als mijn primaire email. Op Windows kreeg ik via MSN altijd een popup notificatie bij een nieuw email bericht.

Hoe kan ik iets vergelijkbaar krijgen op Mountain Lion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 01:02

BombaAriba

Ondertitel

CarbonFibeR schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 18:02:
Ik gebruik Hotmail als mijn primaire email. Op Windows kreeg ik via MSN altijd een popup notificatie bij een nieuw email bericht.

Mail Tab for Hotmail installeren. Kost je 79 cent. Zullen vast ook wel andere mogelijkheden zijn maar deze ken ik.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

CarbonFibeR schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 18:02:

Je mail instellen in je Mail app.. en dan via notification centre.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:35
Heb sinds een jaar een Macbook Pro 13, reden was om mijn desktop te vervangen aangezien ik vrijwel nooit erachter zit en de dingen die ik doe ook wel op een Mac konden.

Ben nog niet helemaal overgestapt, speel vaak nog een game en de grotere documenten ( vanwege het kleine scherm ) kijk ik op de desktop. Al het overige doe ik wel met de MBP, en ik moet zeggen dat de overstap me eigenlijk niks tegenvalt.
Ik werk op mijn werk alleen maar met Windows, en zie dat ik op de muis vaak wel de verkeerde kant op scroll ( vooral na het weekend ), en eigenlijk mis ik de full screen apps ook wel ( welke je kunt switchen d.m.v. 3 vinger swipe ).

Af en toe kom ik nog wel eens dingen tegen die ik niet kan vinden zoals waar bevind de Steam/Cstrike map zich, je verwacht dat als je op de steam icoon klikt dat je daar ook naar toe kunt, blijkt dus ergens in een verborgen map te staan.

Ik blijf alleen de prijs heel jammer vinden, ik wil een retina, echter de prijs is zo hoog dat ik daarvoor wel een pc samenstel van 1500 euro met een high resolution scherm erbij.
Voor mij persoonlijk het enige nadeel aan het hebben van een Apple/Mac.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:07

evol

hello world

Sinds een week nu in het bezit van een MacBook Air 2012.
Bevalt goed, maar zit nog wel echt in de overstap fase ;)

Op mijn Windows computer gebruikte ik Outlook. Nu heb ik de migratie assistent geprobeerd maar miste ik veel e-mails na de migratie van Outlook naar Mail.
Dus toen heb ik de Thunderbird methode geprobeerd. Op mijn Windows pc zie ik in Outlook en Thunderbird dezelfde aantallen qua mails.
Maar dan de import van Thunderbird naar Mail levert ook weer ongelijke aantallen op.
Komt dit bekend voor? En hoe weet ik nu zeker dat ik wel al mijn mails gemigreerd heb?

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Is het niet het groeperen van Mail? Dat had ik bij migratie naar gmail vanuit Exchange. Counts die niet klopten. Dacht ik. Blijkt dat gmail het aantal conversaties weergeeft, ipv het aantal items. Die weergave tijdelijk uitgeschakeld, en zag ik dat ze gelijk waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:06
SgtElPotato schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 19:11:
Heb sinds een jaar een Macbook Pro 13, reden was om mijn desktop te vervangen aangezien ik vrijwel nooit erachter zit en de dingen die ik doe ook wel op een Mac konden.

Ben nog niet helemaal overgestapt, speel vaak nog een game en de grotere documenten ( vanwege het kleine scherm ) kijk ik op de desktop. Al het overige doe ik wel met de MBP, en ik moet zeggen dat de overstap me eigenlijk niks tegenvalt.
Ik werk op mijn werk alleen maar met Windows, en zie dat ik op de muis vaak wel de verkeerde kant op scroll ( vooral na het weekend ), en eigenlijk mis ik de full screen apps ook wel ( welke je kunt switchen d.m.v. 3 vinger swipe ).

Af en toe kom ik nog wel eens dingen tegen die ik niet kan vinden zoals waar bevind de Steam/Cstrike map zich, je verwacht dat als je op de steam icoon klikt dat je daar ook naar toe kunt, blijkt dus ergens in een verborgen map te staan.

Ik blijf alleen de prijs heel jammer vinden, ik wil een retina, echter de prijs is zo hoog dat ik daarvoor wel een pc samenstel van 1500 euro met een high resolution scherm erbij.
Voor mij persoonlijk het enige nadeel aan het hebben van een Apple/Mac.
Het 'natuurlijk' scrollen op de MacBook kun je ook uitzetten, zodat je op dezelfde manier scrollt als op je Windows computer.

Ga hiervoor naar Systeem Voorkeuren > Trackpad.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:07

evol

hello world

UltraSub schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 14:16:
Is het niet het groeperen van Mail? Dat had ik bij migratie naar gmail vanuit Exchange. Counts die niet klopten. Dacht ik. Blijkt dat gmail het aantal conversaties weergeeft, ipv het aantal items. Die weergave tijdelijk uitgeschakeld, en zag ik dat ze gelijk waren :)
Had ik ook aan gedacht, maar lijkt het niet te zijn. Als ik het groeperen uitzet (sorteer op conversatie uit) dan blijft het aantal berichten gelijk...maar dus niet gelijk met mijn Outlook op mijn Windows pc.

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtElPotato schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 19:11:

Ik werk op mijn werk alleen maar met Windows, en zie dat ik op de muis vaak wel de verkeerdegoede kant op scroll ( vooral na het weekend ), en eigenlijk mis ik de full screen apps ook wel ( welke je kunt switchen d.m.v. 3 vinger swipe ).
There, I fixed it :P ;)
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste