NMe schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 01:17:
Welke mechanismes? Wat wil je nou in godesnaam meer weten dan dat we het
bij hoge uitzondering kunnen inzien, op basis van maatwerk, naar aanleiding van diverse signalen die zowel door de gebruiker zelf getoond kunnen worden, als door ons systeem? Als we hier in detail treden dan kunnen mensen bans gaan omzeilen en makkelijker mensen oplichten, dus meer info ga je gewoon domweg niet krijgen. Maar ga nou niet mekkeren dat we geen info geven want dat is pertinent niet waar. We zijn zo open als we kunnen zijn zonder nadelen te veroorzaken. Nogmaals: vind je dat niet genoeg, dan even goede vrienden en zet vooral je DM's uit.
Dat jullie geen details willen en kunnen geven over hoe jullie bij bepaalde berichten terecht komen vind ik dat jammer, maar okay. Maar ik heb het over interne controlemechanismes, niet over zaken die mensen kunnen misbruiken. Lees de post van Freeaqingme nog even door, want die vraagt zich hetzelfde af.
Freeaqingme in "Discussie over DM's en eventueel meelezen admins"
Edit: kijk, nu komt Floppus toch eindelijk met iets.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 01:18:
Nou ja, we kunnen het houden bij dat alle onderzoeken worden intern gelogd worden. Middels de vrijwlligersovereenkomst wordt vertrouwelijkheid bedongen. Hogerhand is altijd op de hoogte van dergelijke onderzoeken; wellicht niet ieder ingeziene DM, maar wel wat er speelt. Hoe een onderzoek werkt, en met welke methoden kan echter niet uit de doeken gedaan worden.
Misbruik aanpakken is al geregeld in die vrijwilligersovereenkomst. We hebben 3 lagen met escalatiemogelijkheid als een user bepaalde crew niet vertrouwt. Maar je gaat niet serieus verwachten dat iedere actie geaccordeerd of gecontroleerd wordt.
Nu komt er *eindelijk* wat informatie. Zo moeilijk was dat toch niet?
Je geeft aan dat alles wel gelogd wordt, maar wordt er dan ook steekproefgewijs gecontroleerd? Dat niet iedere handeling gecontroleerd wordt lijkt me logisch en ook praktisch onhaalbaar, maar aangezien users niet op de hoogte worden gesteld van het inzien van hun DM's kunnen die er moeilijk over klagen. Is daar dan een controlemechanisme voor? Het alleen controleren als iemand het meldt lijkt me inherent wat karig.
@Camacha: Je hele stelling 'niets willen zeggen' en 'alles prima geregeld is' staat op niets, en blijf je maar herhalen.
Er is een hele hoop gezegd, en veel meer duidelijk gemaakt dan enkel dat alles goed geregeld is. Blijkbaar wil je echter iets anders, en kan je geen genoegen nemen met de uitleg. Gezien hoe je je in soortgelijke topics wel vaker profileert, krijg ik het idee dat geen enkele uitleg ooit genoeg zal zijn, en lijkt het dat het je enkel plezier schept te blijven zuigen met vage, niet concrete stellingen. Sorry, maar het is keer op keer dat je er zo in lijkt te staan, en ik ben niet de enige die het opvalt.
Dan heb je gelijk je uitleg die je ongetwijfeld wil weten over waarom ik op gegeven moment jouw bijdragen naast me neerleg en niet serieus neem. Kom maar eens met iets concreets, dan zien we verder.
De andere, bovenstaande helft van jouw post is een erg goed begin van waar ik nu steeds naar op zoek was. Dat was iets dat keer op keer maar niet geuit wilde worden. Dat ik dan steeds hetzelfde blijf zeggen is daar het resultaat van

gambieter schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 01:23:
Erg knap naar jezelf toe geredeneerd. Echter, enige zelfkritiek valt je blijkbaar ook moeilijk aangaande je eigen argumentatie. Want je blijft volhouden dat T.net maar moet bewijzen dat het wel goed is, dwz T.net moet haar onschuld bewijzen ipv dat er eerst maar fatsoenlijk aangetoond moet worden dat het fout zit.
Er is aangegeven dat er gescand wordt en dat er gelezen wordt, dat is met de huidige stand van zaken best een goede reden om heel voorzichtig te zijn. Ik heb nooit beweert dat Tweakers.net pertinent fout is of het fout doet, alleen mag je je als grote speler wel een klein beetje inzetten om die mogelijkheid zoveel mogelijk af te dekken. Dat gebruikers bedrijven zomaar op de blauwe ogen moeten geloven lijkt me na een redelijk aantal incidentjes in de media toch geen redelijke verwachting meer. Anderzijds moet er wel enige basis van vertrouwen zijn, dat ook weer wel.
gambieter schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 01:31:
Klopt, maar hij misbruikt het als breekijzer om steeds te bijven doorgaan en extra openheid te verwachten. En hij plaatst zichzelf wel op de stoel van aanklager en rechter, klagend over andermans argumenten zonder enige zelfkritiek. En daar is het toch wel tijd voor

Ik ben geen rechter, ik wordt in die hoek gedrukt omdat de hakken in het zand gaan. Ik probeer duidelijkheid te krijgen maar dat is blijkbaar ook onredelijk.
Ik zeg mij volledig in om ook kritisch op mijzelf te blijven, maar als ik daarin tekort kom hoor ik het graag concreet van je