melvinnie schreef op maandag 28 mei 2012 @ 11:40:
Ik ben zelf Admin op een MMORPG waar ik waarschijnlijk geen naam van mag noemen

, daar hebben wij een ticket systeem waarmee de admins alleen berichten kunnen lezen wanneer er een ticket tegen een bepaald persoon is gemaakt. (Dit is bij ons ingevoerd na de zelfde discussie als hier)
Dus:
Persoon A maakt een ticket tegen persoon B omdat A heeft gescholden tegen B. Persoon B kan Privéberichten en forumberichten invoegen als bewijs bij het aanmaken van het ticket. Vanaf daar kan de admin pas de priveberichten lezen van persoon A en B. In eerste instantie alleen de berichten die A heeft ingevoegd bij het ticket en als er verder onderzoek nodig is de rest van de berichten tussen A en B.
Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd, anders ga ik nog even beter mijn best doen

Dat het bij jullie goed werkt is prima. Helaas gaat het bij ons niet werken Figuur O met kwade bedoelingen zet een SSD in V&A voor de helft van de prijs. Koopbelust als onze Tweaketjes zijn, staan er in no time 15 DM's met :"Hee, ik wil hem wel hebben, als dit geen oplichting is".
* Vrind O stuurt iedereen een DM met bankrekeningnummer en zegt : VERKOCHT!. Pakt 15x de poen en stuurt niets op. Wij krijgen klachten en gaan dan aan het speuren. Gelukkig zijn we redelijk rap en kunnen we vaak geïnteresseerden tijdig waarschuwen. Want we zoeken pro-actief. Ja, ook in DM's.
In jouw systeem mag ik alleen na een klacht kijken bij koper 7 en kan ik 1 t/m 6 en 8 t/m 15 niet waarschuwen. Een groot gemis en een potentieel verlies voor velen. Want wie nog niet heeft overgenaakt kan op tijd worden gewaarschuwd.
*= letterlijke tekst uit een DM.

Wolfboy schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:12:
[...]
Niet volledig imho.
Ik denk dat deze discussie in de essentie gaat over hoe T.net omgaat met de privacy van DM's. Door het geheel DM's te noemen en geen Private Messages wordt de schijn gewekt dat er 0 privacy aan vast zit en dat alle crewleden dit zonder repercussies kunnen lezen.
Er is nu aangegeven dat niet alle crewleden dit kunnen uitlezen, maar het is desondanks wel zonder repercussies of controlemechanismen. En daar wringt de schoen imho.
Laat ik het eens omdraaien. Stel dat we ze ze (onder hetzelfde regime) wél Private Messages hadden genoemd. Dan was de boot helemaal aan geweest. vanaf dag 1 zijn we open en transparant geweest over het feit dat we
kunnen meekijken. Dat zal een aantal mensen weerhouden van DM gebruik en gezien het belang van hun privacy is dat alleen maar een pluspunt.
Nogmaals (ik blijf in herhaling vallen maar doe het graag), de protocollen, de manier waarop wij werken met privacygevoelige gegevens zijn vastgelegd, getoetst
EN IN ORDE BEVONDEN door de privacy waakhond CBP en alle werknemers en vrijwilligers hebben een geheimhoudingsverklaring ondertekend. Waar wringt dan in vredesnaam nog een schoen als we aan ALLE regels en voorwaarden voldoen?
Wolfboy schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:33:
[...]
Vrij simpel, het wijkt af van de norm.
Nagenoeg elk forum heeft Private Messages ingebouwd en voor zover ik weet (correct me if I'm wrong) kunnen admins bij andere fora de private messages niet uitlezen.
Bij T.net kan dit wel en er wordt heel duidelijk aangegeven dat het wel kan waarmee de suggestie gewekt wordt dat dit ook regelmatig voorkomt.
Waaruit kun jij afleiden dat er regelmatig wordt meegelezen? Uit het feit dat we vooraf waarschuwen dat meegelezen
kan worden? In wat voor totalitair regime ben jij opgegroeid? Ik lees er een waarschuwing in, meer niet. Als er had gestaan dat ze meegelezen worden (zonder 'kunnen') dan hebben we een andere discussie.
[
Voor 22% gewijzigd door
zeef op 28-05-2012 13:07
]