Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 02:00:
[...]
Daar staat iets tanders, iets dat ik hierboven met pijn en moeite duidelijk heb geprobeerd te maken en wat Floppus uiteindelijk begrijpt. Het ene gaat over hoe users gecontroleerd worden, het ander over de interne controles van de crew zelf. Dat zijn twee zaken.
Dan moet je niet verwijzen naar de post van een andere user die "precies begrijpt en verwoordt wat jij bedoelt", want hij bedoelde dus wél de controle van de crew zelf, jij blijkbaar niet. Users worden gecontroleerd op een aantal automatische en handmatige criteria waarvoor we niet in detail gaan treden ter voorkoming van omzeiling van diezelfde maatregelen. De crew wordt niet gecontroleerd omdat dat geen enkele zin heeft, want je kan er altijd wel een "reden" voor verzinnen om het goed te praten, als dat nou echt per se moet.
Wat bedoel je daarmee (en welke post)?
De post die ik linkte.
Dat het niet in de wet staat is eerder aan bod geweest; je kan je prima aan wetten houden en toch laakbaar gedrag vertonen (waarmee ik, nogmaals en expliciet, niet zeg dat er laakbaar gedrag vertoont wordt). Het is alleen niet controleerbaar, zelfs door jullie zelf blijkbaar niet.
We geven aan dat het kan gebeuren! Echt, wat wil je nou nog meer? Er hoeft niks gecontroleerd te worden, want het gebeurt gewoon en jullie weten dat het gebeurt. Waarom moet daar extra werklast en een verpesting van de werksfeer bij komen kijken, zonder dat dat voor wie dan ook iets toevoegt? Sterker nog, als ik nu zeg dat we het vanaf nu wél gaan doen, vertrouw je me dan ineens wel? Of moeten we daarna op een of andere manier gaan aantonen dat het gebeurt? Echt, welk antwoord verwacht je van ons waarmee je vervolgens tevreden gaat zijn?
Hoe kan je nu zo stellig zijn dat jullie dergelijke crew niet hebben, als dat op geen enkele manier gecontroleerd wordt? Dat de crew wel andere dingen te doen heeft is een omstandigheid die op zichzelf natuurlijk geen enkele garantie of verzachting biedt.
Ik ken mijn collega's. Ik weet wat ze in hun dagelijks leven doen. We hebben er een bonafide Sherlock Holmes bij zitten die al meermaals bij users
op de koffie is geweest om met succes een probleem uit te praten. We hebben er een bij die de huidige verwoording bedacht heeft om openheid te bieden en juist dit specifieke gezeur dat we nou toch krijgen te voorkomen. Geen van mijn collega-HGA's (inclusief Floppus, Cloud, zeef en RobIII) zie ik onterecht iemands DM openklikken. Ik kan wel zeggen dat ik daar mijn hand voor in het vuur steek, maar in welke mate je dat serieus neemt weet ik na de voorafgaande discussie niet. Wat ik wel weet is dat het misschien niet vanzelfsprekend is dat je ons dit vertrouwen geeft, maar juist om die reden hoef je geen gebruik te maken van die dienst.