EnigmaNL schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:00:
[...]
Het moet niet te makkelijk zijn, maar ook niet zo slecht als nu. Er zit simpelweg té weinig rendement in de blacksmith. Je investeert geld en materials maar krijgt er zeer weinig voor terug.
Als ze er een gok van wilde maken hadden ze gewoon Gheed terug moeten halen!
juist, ik speel tot nu toe ook nog zonder AH (met uitzondering van die 200g gems) maar ik ben die smit ook beu naar aanleiding van een extreem praktijk voorbeeldje
Met mijn Monk ben ik redelijk goed bezig geweest met salvagen en smit trainen, die loopt nu in NM rond
Mijn Deamonhunter is letterlijk in de voetsporen van mijn monk gelopen, en heeft dus ook eigenlijk al zijn afdankertjes gebruikt, omdat ze precies dezelfde items nodig hebben

Alleen rond lvl30 had ik dus al meer dan 2 complete stack dust ongebruikt liggeb.
Dus ik denk die moet ik toch eens opmaken, kijken wat intresant is. dat waren dus die eerste gele schouderplaten, kosten 20Dust en nog wat van die tanden (waar ik sowieso in verzuip)
Ik droeg toen nog een lvl18 magic schouder met wat dex en vit., dus de enige eisen die ik had : meer dex en vit dan dat ik nu heb. 10 paar later, en ik had er 1 met dex, maar verder 3 nutteloze stats. wel verschillende met int of str, maar verder ook geen hoogvliegers.
Toen werd het ietwat van een obsessie

Dan kom je er achter dat die dust maar 20g kost op de AH (terwijl ik er dus 100-200g items voor vershard) dus nog 3 stacks gekocht.
Ik was bij schoudercraft nr 21 voor ik redelijke DH schouder gecraft kreeg nog steeds amper een verbetering over wat ik had, daarnaast ook nog 1 redelijke voor een barb welke uiteindelijk voor 500G verkocht werd.
Kosten van dit geintje ? rond de 45k goud, nog afgezien van de mats en het trainen van de smit. een beter exemplaar van de ah afpikken : 1k buyout
Misschien gevalletje extreem pech, maar voor mij heeft die smit dus echt afgedaan............
Ik denk dat ik liever een systeem zou hebben waarbij de smit alleen bop items zou maken, maar je wel enigzins kan aangeven waar hij zich op moet richten, dus bv dex of +dmg. Dan beinvloed je de AH amper, en kunnen mensen toch items upgraden zonder de te simpelheid van de AH
Extra info. bv die 46 dex kun je voor een monk rechtstreeks vergelijken met meer dps. ,maar die worden niet opgeteld bij de dps die het wappen laat zien, +dmg word wel opgeteld, en +attackspeed zal ook je dps verhogen, afaik zijn er verder geen stats die dat doen
[
Voor 17% gewijzigd door
heuveltje op 24-05-2012 12:23
. Reden: Stelletje grammar nazi's :) ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d