Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Cloud schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:42:
[...]

Het is wel beter, alleen het probleem is dat gems nooit verdwijnen. Ja alleen door de combine in de vorm van betere gems. Dit betekent alleen dat de waarde van gems permanent blijft kelderen. Was eerst een Perfect Ruby nog 3000g, die zijn nu al 500g, enzovoorts. Het zal nog even duren, maar de hoogste lvl gems worden op deze manier te gemakkelijk te bereiken.

Er moet een weg zijn waardoor gems permanent verdwijnen zodat de markt een balans vindt en die is er nu helaas niet. Dus hoewel gems momenteel veel waard zijn, is dat niet voor lang zo; tenzij Blizzard daar iets aan doet.

Over een weekje of wat, is het niet meer nuttig om zelf gems te combinen/op te slaan, maar koop je ze gewoon altijd op de AH. En dat is jammer.
Tsja. Je ziet nu ook wel in normal games dat mensen dit door beginnen te krijgen.
Die lopen rond met een perfect square ruby in hun wapen, waardoor ze ineens 2x zoveel damage doen als andere spelers.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 23:35

MetalPool

Boe!

EnigmaNL schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:43:
[...]

Wat noem jij veel? Ik denk dat ik ongeveer rond de 800 gecrafte items zit. Veel of niet, er zat niet een item tussen waarvan ik het de moeite waard vond.
Mjah misschien heb je echt geen mazzel gehad? Ik heb toch gister een mooie yellow belt voor mn Monk kunnen maken met aardig wat dex voor dat level!

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
RocketKoen schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:39:
[...]

Je kan je gems altijd gebruiken om betere gems te maken.
Ik vind dit systeem toch beter als het D2 systeem. Ik bewaarde vroeger al mn gems voor endgame items. Was zonde om ze te verspillen tijdens het levelen.
Probleem is dat er geen gems uit de economie verdwijnen en het dus goedkoper is ze gewoon te kopen dan ze zelf samen te stellen uit 'mindere' gems.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
remsporus schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:44:
[...]

Sommige set armors/weapons droppen dus gewoon? Ik was in de veronderstelling dat ze enkel gecraft zouden kunenn worden.
Kijk hier maar tussen: http://us.battle.net/d3/en/item/

Er zijn maar een klein aantal sets die gecraft kunnen worden dus ja, de rest dropt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Donnas-A schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:45:
[...]

Mjah misschien heb je echt geen mazzel gehad? Ik heb toch gister een mooie yellow belt voor mn Monk kunnen maken met aardig wat dex voor dat level!
Het ligt er een beetje aan, als je de AH niet gebruikt komt er zeker nog wel is wat nuttigs uitrollen. Maar op de AH is er echt vrijwel altijd iets beters te krijgen dan je zelf maakt. En verhoudingsgewijs veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 22:23
Blacksmithing & JewelCrafting

Ik snap de fuzz hierond niet, ok je krijgt niet altijd nuttig items wanneer je iets craft, maar dat is toch net het leuke eraan dat het een gok is. Dit systeem bestaat al in heel wat games, ik weet nog in de beginjaren van WoW dat ze met hetzelfde systeem afkwamen tot de whiners hun zin kregen.

Ik kan je wel gelijk geven dat de reward hoger moet zijn, als je dan toch die 1 kans op 10 een nice item maakt, zou er niet zomaar voor 5k gold buyout een beter op AH moeten staan, maar die heb je gewoon helemaal niet in de hand. AH is gewoon vraag & aanbod, prijzen veranderen continu.

Blizzard zal het craft systeem wel wat onder de loep nemen en het hier en daar nog wat tweaken zodat de proffessions ook rewarding kunnen zijn, maar dan tegen een prijs dan van hard werk :D . Of je gaat naar een systeem dat je een kans hebt om een zeer goed item te craften die afgesteld is op jou char maar dan zonder verkoop (soulbound)

[ Voor 3% gewijzigd door Lyca op 24-05-2012 11:48 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
remsporus schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:44:
[...]

Sommige set armors/weapons droppen dus gewoon? Ik was in de veronderstelling dat ze enkel gecraft zouden kunenn worden.
En droppen die dan ook op hell bijvoorbeeld of alleen maar in inferno? Bij d2 wist je welke mobs/bazen je moest farmen ivm itemlvl. Is hier al wat bekend over in d3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

RocketKoen schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:45:
[...]
Tsja. Je ziet nu ook wel in normal games dat mensen dit door beginnen te krijgen.
Die lopen rond met een perfect square ruby in hun wapen, waardoor ze ineens 2x zoveel damage doen als andere spelers.
Vriend van mij heeft dat dus gedaan. Kocht een perfect nogwat ruby op de AH en steamrollde daarna door Normal en 50% van NM heen zonder enige inspanning. Erg jammer achteraf.

Het was juist de bedoeling dat de hoogste graad gems praktisch onbereikbaar zouden blijven vanwege het enorme aantal gems wat je ervoor nodig zou hebben om ze te maken. Nu vind je een deel en koop je de rest op AH.

Maar goed, wat niet is kan nog komen :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Lyca schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:47:
Ik snap de fuzz hierond niet, ok je krijgt niet altijd nuttig items wanneer je iets craft, maar dat is toch net het leuke eraan dat het een gok is. Dit systeem bestaat al in heel wat games, ik weet nog in de beginjaren van WoW dat ze met hetzelfde systeem afkwamen tot de whiners hun zin kregen.
Het probleem is dat het gewoon niet rendabel is. Dat geld uitgeven op de AH levert je veel betere items op. Snap niet wat je daar niet aan snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 21:12

Rem

EnigmaNL schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:46:
[...]

Kijk hier maar tussen: http://us.battle.net/d3/en/item/

Er zijn maar een klein aantal sets die gecraft kunnen worden dus ja, de rest dropt gewoon.
Bedankt voor de info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:26
EnigmaNL schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:43:
[...]

Wat noem jij veel? Ik denk dat ik ongeveer rond de 800 gecrafte items zit. Veel of niet, er zat niet een item tussen waarvan ik het de moeite waard vond.
Dan zal het wel aan mij liggen, ik ben games gewend waarin je maanden/jaren bezig ben met betere gear maar dat was ook een MMORPG dus dat ligt anders dan in Diablo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Mistymo schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:48:
[...]

En droppen die dan ook op hell bijvoorbeeld of alleen maar in inferno? Bij d2 wist je welke mobs/bazen je moest farmen ivm itemlvl. Is hier al wat bekend over in d3?
drops hangen af van het level van de mob.
bepaalde items zullen dus alleen droppen in bijvoorbeeld act 2 inferno.
Maar het item kan dan wel droppen van elke mob/chest/ton in act 2. Alleen heeft een elite 1000x zo grote kans op die drop als een rusty barrel.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt omdat blizz in de eerste instantie van plan was om alleen de eerste 3 gem tiers te laten droppen.

Echter kan je nu de eerste 8 tiers vinden.. Dat is een groot verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand die nu wil spelen? NM act1 the imprisoned angel

ik ben Ellendras#2772
lvl 37 DH
armor 776
818 DPS
8152 HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:11
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:51:
Dat komt omdat blizz in de eerste instantie van plan was om alleen de eerste 3 gem tiers te laten droppen.

Echter kan je nu de eerste 8 tiers vinden.. Dat is een groot verschil
Dat is ook goed te zien in de AH. Voorbij Perfect Square kom je haast niet tegen. Dan wordt het opeens wel interessant om je jeweler te upgraden en als tier-8-gem-inkoper en high-tier-gem-verkoper te gaan fungeren :)

Ben benieuwd wie het eerste die markt gaat domineren op die manier.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Joarie schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:53:
[...]

Dat is ook goed te zien in de AH. Voorbij Perfect Square kom je haast niet tegen. Dan wordt het opeens wel interessant om je jeweler te upgraden en als tier-8-gem-inkoper en high-tier-gem-verkoper te gaan fungeren :)

Ben benieuwd wie het eerste die markt gaat domineren op die manier.
daarom ben ik al druk bezig met inkopen :P

hoeveel stacken gems eigenlijk, tot 100 of ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:11
Ik gok tot 100, gezien het feit dat salvage material ook maar tot 100 stacked.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Hydra schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:50:
[...]

Het probleem is dat het gewoon niet rendabel is. Dat geld uitgeven op de AH levert je veel betere items op. Snap niet wat je daar niet aan snapt.
Het is lijkt me ook niet als rendabel bedoelt. Wil je snel goede gear? Daar is de AH voor. Wil je op je gemak Diablo spelen en je eigen gear bij elkaar craften/farmen, dan is de Blacksmith een prima toevoeging. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Denniz0229 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:55:
[...]

gezien het argument hier, dat de prijs constant daalt, zou vantevoren inkopen niet echt slim zijn :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 21:12

Rem

Denniz0229 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:55:
[...]

Ik verwacht dat de prijs van square gems nog héél flink gaan dalen, zou dus niet teveel inkopen als ik jou was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[...]

Ik denk dat hij het wel snapt, hij geeft zelf ook al aan dat de kans op een goed high lvl item bij de blacksmith gewoon wat te laag is.

Het zou uiteindelijk nuttig moeten zijn om je blacksmith maximaal te levelen (iets wat ik overigens nog wel gewoon van plan ben, in afwachting van verbetering). En dat is het nu niet. Zelfs al moet het een gokje zijn, de kans is de laag en het resultaat te slecht, in vergelijking met AH. Nu kunnen ze aan de prijzen van de AH niets doen, maar de blacksmith mag van mij wel íetsje beter zijn dan dit. Bijvoorbeeld de kansen verbeteren bij rare items, set items en legendaries (of kun je die niet craften?). Misschien wel de juiste stats, maar de hoeveelheid van die stats meer variëren?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
[...]

Daarmee dat je selectief leest, en ik 1 regel later zeg dat blizzard wel eens kan zien hoe ze het systeem rendable maken.
Het andere feit blijft staan, BS zou niet zomaar simpel mogen zijn, krijg je hetzelfde effect als AH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Nu online
remsporus schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:56:
[...]

Ik verwacht dat de prijs van square gems nog héél flink gaan dalen, zou dus niet teveel inkopen als ik jou was!
ah joh, geld zat *O*
en heb er een hoop nodig, sowieso al voor 3 chars van mij en 3 van een vriend.
we doen voorlopig nog samen blacksmith en jeweler levelen enzo, scheelt in de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cloud schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:58:
[...]

Ik denk dat hij het wel snapt, hij geeft zelf ook al aan dat de kans op een goed high lvl item bij de blacksmith gewoon wat te laag is.

Het zou uiteindelijk nuttig moeten zijn om je blacksmith maximaal te levelen (iets wat ik overigens nog wel gewoon van plan ben, in afwachting van verbetering). En dat is het nu niet. Zelfs al moet het een gokje zijn, de kans is de laag en het resultaat te slecht, in vergelijking met AH. Nu kunnen ze aan de prijzen van de AH niets doen, maar de blacksmith mag van mij wel íetsje beter zijn dan dit. Bijvoorbeeld de kansen verbeteren bij rare items, set items en legendaries (of kun je die niet craften?). Misschien wel de juiste stats, maar de hoeveelheid van die stats meer variëren?
Of gewoon de mats 4x verminderen zodat je lekker wat items kan spammen zonder dat je denkt "bah 10x meuk had ik beter 1 dik ding op de AH kunnen kopen".

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Misschien is een oplossing om de grotere gems niet in low level items te laten passen. Dan wordt het in ieder geval onmogelijk gemaakt om met een low-level character door het spel te 'steamrollen'.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorcees schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:59:
Graag wat advies, ik ben mid-level monk, lvl 25 in act 3 normal op HC.
Kan ik beter 1 hand + schild i.p.v. dual wapens gebruiken?
Meer nadruk op vit of op dex, of mooi verdelen?
Hoe belangrijk is runspeed en attackspeed?
Waarmee AoE damage en waarmee single bosses verslaan?
En nogmaals, ik speel HC.
over de verdeling van wapens kan ik je niet zo veel vertellen, maar zorg er vooral voor dat je heel veel vitality hebt, aangezien je waarschijnlijk toch vrij langzaam door de game heen gaat, hoef je ook niet ontzettend veel damage te doen (lees: overleven is belangrijker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Lyca schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:59:
[...]

Daarmee dat je selectief leest, en ik 1 regel later zeg dat blizzard wel eens kan zien hoe ze het systeem rendable maken.
Het andere feit blijft staan, BS zou niet zomaar simpel mogen zijn, krijg je hetzelfde effect als AH
Het moet niet te makkelijk zijn, maar ook niet zo slecht als nu. Er zit simpelweg té weinig rendement in de blacksmith. Je investeert geld en materials maar krijgt er zeer weinig voor terug.

Als ze er een gok van wilde maken hadden ze gewoon Gheed terug moeten halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Nyarlathotep schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:00:
Misschien is een oplossing om de grotere gems niet in low level items te laten passen. Dan wordt het in ieder geval onmogelijk gemaakt om met een low-level character door het spel te 'steamrollen'.
Dat hadden ze sowieso nooit moeten doen. Dergelijke items maken het spel veel te simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Nu online
Hydra schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:02:
[...]

Dat hadden ze sowieso nooit moeten doen. Dergelijke items maken het spel veel te simpel.
je kan het jezelf zo moeilijk of makkelijk maken als je wilt.
dus wil je het niet, doe je het niet.
het is namelijk geen verplichting high end gems te gebruiken op laag level

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
EnigmaNL schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:00:
[...]

Het moet niet te makkelijk zijn, maar ook niet zo slecht als nu. Er zit simpelweg té weinig rendement in de blacksmith. Je investeert geld en materials maar krijgt er zeer weinig voor terug.

De rewards zijn niet goed neen, maar ik vind dat er altijd een kans, procentueel misschien dat het kan falen.
Ik weet nog in andere spellen, je krijgt al de mats bijeen en er is een 30% dat het item mislukt, ja pech dan, volgende keer beter. Maar uiteindelijk moet de reward hoog zijn als het dan toch lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Lyca schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:04:
[...]

De rewards zijn niet goed neen, maar ik vind dat er altijd een kans, procentueel misschien dat het kan falen.
Ik weet nog in andere spellen, je krijgt al de mats bijeen en er is een 30% dat het item mislukt, ja pech dan, volgende keer beter. Maar uiteindelijk moet de reward hoog zijn als het dan toch lukt.
Het is al onrendabel genoeg op dit moment.

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Je kan er vanuit gaan dat met de Blacksmith nog wel een buff gaat krijgen.. ik blijf hem voor de zekerheid maar gewoon lvl'en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Denniz0229 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:04:
je kan het jezelf zo moeilijk of makkelijk maken als je wilt.
dus wil je het niet, doe je het niet.
het is namelijk geen verplichting high end gems te gebruiken op laag level
Als je een item met sockets koopt en dan kijkt wat de best betaalbare gems zijn, kom je uit op een item wat het spel volledig triviaal maakt. Het is prima dat je je hetzelf makkelijker kunt maken maar ik vind dat het niet mogelijk moet zijn het compleet triviaal te maken. Ik ben op level 32 van 250 dps (eigen finds) naar 800+ dps (AH spul) gegaan en zelfs act 1 nightmare was een lachertje.
MicScott schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:05:
Inderdaad. De BS slechter maken dan 'ie nu is zonder iets aan het AH aanbod te doen is gewoon raar. Een slecht idee.

[ Voor 16% gewijzigd door Hydra op 24-05-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
MicScott schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:05:
[...]

Lees aub verder dan je neus lang is.

Al 2 keer gezegd dat de reward Hoger moet zijn bij zo een systeem. Het zou zonde zijn als blizzard je gewoon het item weer op voorhand laat zien dat je gaat craften met stats en al erbij, helemaal tegen de stroom van diablo. Kan je even goed op WoW gaan BS'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Nu online
Lol, gold is in de afgelopen 2 dagen gehalveerd in prijs zo'n beetje.
100k = 5$
mensen zijn die zijn dus flink aan het farmen.

dus tijd dat blizzard echt iets gaat doen aan de economie, anders is die straks al kapot voordat de mainstream spelers bij inferno zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Lyca schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:08:

Al 2 keer gezegd dat de reward Hoger moet zijn bij zo een systeem. Het zou zonde zijn als blizzard je gewoon het item weer op voorhand laat zien dat je gaat craften met stats en al erbij, helemaal tegen de stroom van diablo. Kan je even goed op WoW gaan BS'en
Leg dan in je post zelf ook even dat verband. Je bent niet volledig, dan moet je niet raar opkijken als mensen je reactie 'verkeerd' interpreteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

Lyca schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:08:
[...]

Ik snap niet waarom je zou willen dat het craften kan falen. Er is geen enkele reden voor. Het is al enorm random. Niemand zegt dat het craften zo moet worden als in WoW. Dan kun je wel zeggen "dan moet de reward hoger worden" als dat geïmplementeerd wordt, maar waarom zou je dat in hemelsnaam er nog aan toe willen voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:00:
[...]

over de verdeling van wapens kan ik je niet zo veel vertellen, maar zorg er vooral voor dat je heel veel vitality hebt, aangezien je waarschijnlijk toch vrij langzaam door de game heen gaat, hoef je ook niet ontzettend veel damage te doen (lees: overleven is belangrijker)
Heej gamesnoozer, long time no see!
Keertje afspreken?

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 19:41
gisteren nog wat gespeelt op mijn WD, level 56, bijna 57.
gisteren ook wat leuke items gevonden, jammer dat de AH down was (rare ring met aspd, fatsoenlijke dex en vit plus nog een random resistance, dacht cold, geen idee meer)
vandaag weer wat verder spelen, hopen dat ik t/m zolton kulle afkrijg en verder zien we wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 23-07 12:09
Hatsjoe schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:40:
[...]

Wij DH zijn gewoon erg zwak. Heb het zelf ook ondervonden in Hell, zolang je kan kiten is alles goed, maar zodra je te snelle mobs of packs heb die kunnen teleporteren (zoals in Act III) dan ben je de sjaak. Wij hebben zobeetje de slechtste survivalbility van alle classes, en wat doen ze, ze nerfen onze enige effectieve skill om te overleven (SS).

Wat ik nu in Act I Inferno probeer, gewoon zoveel mogelijk mobs dood krijgen voor ze dichtbij zijn, en vervolgens weg Vaulten en weer het zelfde doen (met de Crit Passive en Crit Dmg Build), gaat best redelijk op die manier. Ben alleen bang dat ik daarmee hard op me bek ga in Act II, maar dat zien we tegen die tijd wel weer :P
Niet zueren, jij kan ze tenminste nog van een afstand neerknallen en aftaaien...met mijn monk moet ik er eerst helemaal heen lopen :+

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Denniz0229 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:09:
Lol, gold is in de afgelopen 2 dagen gehalveerd in prijs zo'n beetje.
100k = 5$
mensen zijn die zijn dus flink aan het farmen.

dus tijd dat blizzard echt iets gaat doen aan de economie, anders is die straks al kapot voordat de mainstream spelers bij inferno zijn
Hoe kom je bij die prijs? De RMAH is nog niet eens online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:17
Ik heb gisteren 2 wapens gecraft die geel waren. Toen ik de tekst erbij las, zag ik dat ze 32.1 DPS hadden maar toen ik dit 1H zwaard 2x had gecraft zag ik tot mijn verbazing dat 1 zwaard 50.8 DPS had en het andere 39.9 DPS. Beide hoger dus eerst aangegeven stonden.

Hoek omt dat eigenlijk? Is dat omwille van de random stats of gewoon dankzij bv de +46 Dex. dat het wapen sterker wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Nu online
EnigmaNL schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:13:
[...]

kom op joh, zou jij wel moeten weten als ik je post zo gelezen hebt :+
maar goed, gold sellers uiteraard.
volg ik altijd om te kijken wat er gebeurt met de economie van een game.

meer info kan ik je hier niet geven helaas |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Nu online
Astratuner schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:15:
Ik heb gisteren 2 wapens gecraft die geel waren. Toen ik de tekst erbij las, zag ik dat ze 32.1 DPS hadden maar toen ik dit 1H zwaard 2x had gecraft zag ik tot mijn verbazing dat 1 zwaard 50.8 DPS had en het andere 39.9 DPS. Beide hoger dus eerst aangegeven stonden.

Hoek omt dat eigenlijk? Is dat omwille van de random stats of gewoon dankzij bv de +46 Dex. dat het wapen sterker wordt?
random stats met +damage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Als een van de stats een dmg bonus is, wordt dat meegerekend in de dps waarde.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Ah ok dank je wel, weer bijgeleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

EnigmaNL schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:00:
[...]

juist, ik speel tot nu toe ook nog zonder AH (met uitzondering van die 200g gems) maar ik ben die smit ook beu naar aanleiding van een extreem praktijk voorbeeldje

Met mijn Monk ben ik redelijk goed bezig geweest met salvagen en smit trainen, die loopt nu in NM rond
Mijn Deamonhunter is letterlijk in de voetsporen van mijn monk gelopen, en heeft dus ook eigenlijk al zijn afdankertjes gebruikt, omdat ze precies dezelfde items nodig hebben :?
Alleen rond lvl30 had ik dus al meer dan 2 complete stack dust ongebruikt liggeb.

Dus ik denk die moet ik toch eens opmaken, kijken wat intresant is. dat waren dus die eerste gele schouderplaten, kosten 20Dust en nog wat van die tanden (waar ik sowieso in verzuip)
Ik droeg toen nog een lvl18 magic schouder met wat dex en vit., dus de enige eisen die ik had : meer dex en vit dan dat ik nu heb. 10 paar later, en ik had er 1 met dex, maar verder 3 nutteloze stats. wel verschillende met int of str, maar verder ook geen hoogvliegers.

Toen werd het ietwat van een obsessie :)
Dan kom je er achter dat die dust maar 20g kost op de AH (terwijl ik er dus 100-200g items voor vershard) dus nog 3 stacks gekocht.

Ik was bij schoudercraft nr 21 voor ik redelijke DH schouder gecraft kreeg nog steeds amper een verbetering over wat ik had, daarnaast ook nog 1 redelijke voor een barb welke uiteindelijk voor 500G verkocht werd.

Kosten van dit geintje ? rond de 45k goud, nog afgezien van de mats en het trainen van de smit. een beter exemplaar van de ah afpikken : 1k buyout |:(

Misschien gevalletje extreem pech, maar voor mij heeft die smit dus echt afgedaan............

Ik denk dat ik liever een systeem zou hebben waarbij de smit alleen bop items zou maken, maar je wel enigzins kan aangeven waar hij zich op moet richten, dus bv dex of +dmg. Dan beinvloed je de AH amper, en kunnen mensen toch items upgraden zonder de te simpelheid van de AH

Extra info. bv die 46 dex kun je voor een monk rechtstreeks vergelijken met meer dps. ,maar die worden niet opgeteld bij de dps die het wappen laat zien, +dmg word wel opgeteld, en +attackspeed zal ook je dps verhogen, afaik zijn er verder geen stats die dat doen

[ Voor 17% gewijzigd door heuveltje op 24-05-2012 12:23 . Reden: Stelletje grammar nazi's :) ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 22:39

PromWarMachine

Forsaken Archer

Tsurany schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:12:
[...]

Koopjes is vrij lastig, volgens mij zit ik in het segment dat een half miljoen als koopje gezien wordt. Tenzij iemand echt een grote fout maakt. Lager clearen is idd een optie alleen wel een saaie optie.
Lager clearen is veel minder saai dan je zou verwachten. Persoonlijk vind ik alles dat ik alleen speel sowieso saai.
Nu Inferno act II constant wipen is met mijn groepje, vind ik Hell vanaf act III een leuk alternatief. Daar krijg je ook Valor buffs en kun je jezelf gerust wat gimpen met wat extra MF-gear. M'n maatje haalde op die manier gister zo'n 100k gold/h binnen, zonder gear mee te rekenen die je nog op de AH kunt verkopen voor een veelvoud van de vendorprijs.
EnigmaNL schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:13:
[...]

Hij heeft het over illigale alternatieven. Die zijn er ook voor D2 en WoW.
Het verschil met D3 is echter dat er ook een legaal alternatief komt, maar verder zijn deze praktijken niet nieuw.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Denniz0229 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:15:
[...]

kom op joh, zou jij wel moeten weten als ik je post zo gelezen hebt :+
maar goed, gold sellers uiteraard.
volg ik altijd om te kijken wat er gebeurt met de economie van een game.

meer info kan ik je hier niet geven helaas |:(
Ahh, duidelijk :)

Ik zie wel wat de gold-koers doet als de RMAH uit is :)

Gold zal wel direct heel laag komen te staan denk ik. Een paar euro voor 100k, eurootje of 2, 3 verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

heuveltje schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:16:
Misschien gevalletje extreem pech, maar voor mei heeft die smit dus echt afgedaan............
In juni krijgt hij weer een nieuwe kans?

Mij lijkt dat op den duur men het wel door krijgt dat via de AH een wapen dat bij de vendor 200G oplevert dus 10 mats kan opleveren in plaats van 1... Als men dat door krijgt gaat men vanzelf niet meer salvagen en wordt het aanbod vanzelf minder, gaat de prijs van mats omhoog, krijg je een balans?

Constructed: Silver || Limited: Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthak
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-01-2020

Barthak

mcl

[...]

Misschien gevalletje extreem pech, maar voor mei heeft die smit dus echt afgedaan............
Dan kun je in juni weer verder gaan :)

OT. Ik ben inderdaad ook gestopt met salvagen en de Black Smith te levelen, voorlopig heeft dit nog geen zin.

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

embee schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:21:
[...]

In juni krijgt hij weer een nieuwe kans?

Mij lijkt dat op den duur men het wel door krijgt dat via de AH een wapen dat bij de vendor 200G oplevert dus 10 mats kan opleveren in plaats van 1... Als men dat door krijgt gaat men vanzelf niet meer salvagen en wordt het aanbod vanzelf minder, gaat de prijs van mats omhoog, krijg je een balans?
Het punt is niet dat die mats zo goedkoop zijn, al snap ik idd niet waarom ze dat zijn, er zijn gewoon volgens mij practisch geen blauwe <20g verkopen. Maar meer om de absurde hoeveelheid die je nodig kan hebben.
Let wel dit waren meer dan 400 Blauwe items die geshard zijn, daarnaast nog eens 40k goud aan craft kosten. En dat alles om misschien een mediocre gele te vinden.

IN ander minder zeikerig nieuws, ik kwam er per ongeluk achter dat je met g je banner ergens neerplant.
Kan iemand me uitleggen wat dat toevoegt :?

Terwijl je op de AH gewoon gericht kan zoeken, en dan kost het nog een fractie ook.
Dat maakt heel die smit gewoon nutteloos, geef me dan idd maar gheed terug :)

[ Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 24-05-2012 12:29 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Level 58!

Na mijn gezeur dat het allemaal té moeilijk was ben ik toch maar eens kritisch naar mijn monk gaan kijken, heb heel goedkoop een geel zwaard kunnnen krijgen en ben ipv dual wield naar zwaard + schild gegaan. Nu net voorbij belial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

[...]
juist, ik speel tot nu toe ook nog zonder AH (met uitzondering van die 200g gems) maar ik ben die smit ook beu naar aanleiding van een extreem praktijk voorbeeldje

Met mijn ...

Misschien gevalletje extreem pech, maar voor mij heeft die smit dus echt afgedaan............

Ik denk dat ik liever een systeem zou hebben waarbij de smit alleen bop items zou maken, maar je wel enigzins kan aangeven waar hij zich op moet richten, dus bv dex of +dmg. Dan beinvloed je de AH amper, en kunnen mensen toch items upgraden zonder de te simpelheid van de AH
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb veel resources in mijn gem en smit gestoken, maar heb niet echt het idee dat ik hiermee iets beters kan maken dan wat ik op de AH kan vinden voor een fractie van het geld... Ergens heb ik nog het idee dat uiteindelijk, als ze maximaal geupgrade zijn, het toch de kans geeft op hele goede items..

In theorie zou je met wat geluk iets fantastisch moeten kunnen smeden toch? Ik ben nu alleen tientallen pogingen verder (en een paar 100k goud), maar heb nog niets echt iets kunnen smeden wat beter was dan wat ik op de AH vind voor een paar k..

Het zou met niets verbazen als hier nog wat prijzen/kosten rechtgetrokken gaan worden.

Daarnaast zitten we natuurlijk, zoals iemand hier al aangeeft, in het inschakel-verschijnsel van de markt aangezien het spel net nieuw is. Als het goed is stabiliseren de prijzen zich over de komende maanden langzaam uit.

[ Voor 7% gewijzigd door TRG op 24-05-2012 12:40 ]

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 19:32
Damn, waarom heb ik Diablo ook weer gekocht? Kan er nu al niet meer mee stoppen, en moet eigenlijk nog studeren. Zelfs in het heerlijke weertje buiten denk ik aan mijn wizard en wat ik nog zou moeten doen, damn damn :P :P

Behoorlijk slecht van mij maar ben al 3x dood gegaan in normal mode. Combinatie van teveel aggro, foute skills op foute moment gebruiken, te laat potion gebruiken en niet op tijd uit de poison gaan. Jup, was me een noobfest, maar heb er wel van geleerd laten we zeggen ;)

Schrok wel toen ik voor het eerst een Wood Wraith tegenkwam, had koptelefoon op en was me lekker aan het inleven, toen ineens een boom tot leven kwam met een schreeuw en ik me ook kapot schrok. Had dat totaal niet verwacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TRG schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:34:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb veel resources in mijn gem en smit gestoken, maar heb niet echt het idee dat ik hiermee iets beters kan maken dan wat ik op de AH kan vinden voor een fractie van het geld... Ergens heb ik nog het idee dat uiteindelijk, als ze maximaal geupgrade zijn, het toch de kans geeft op hele goede items..

In theorie zou je met wat geluk iets fantastisch moeten kunnen smeden toch? Ik ben nu alleen tientallen pogingen verder (en een paar 100k goud), maar heb nog niets echt iets kunnen smeden wat beter was dan wat ik op de AH vind voor een paar k..

Het zou met niets verbazen als hier nog wat prijzen/kosten rechtgetrokken gaan worden.
ja mee eens en als ik kijk naar storage probleem gaat me dat ook 400k kosten en ik ben nu al blut en m n gear is wel ok maar heb echt moeite op NM

ik ben DH en ben gewoon erg squishy en alles wat ik kan vinden met resistances is gewoon asociaal duur echt onbetaalbaar ALS je het al vind :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
ninc schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:41:
Damn, waarom heb ik Diablo ook weer gekocht? Kan er nu al niet meer mee stoppen, en moet eigenlijk nog studeren. Zelfs in het heerlijke weertje buiten denk ik aan mijn wizard en wat ik nog zou moeten doen, damn damn :P :P

Behoorlijk slecht van mij maar ben al 3x dood gegaan in normal mode. Combinatie van teveel aggro, foute skills op foute moment gebruiken, te laat potion gebruiken en niet op tijd uit de poison gaan. Jup, was me een noobfest, maar heb er wel van geleerd laten we zeggen ;)

Schrok wel toen ik voor het eerst een Wood Wraith tegenkwam, had koptelefoon op en was me lekker aan het inleven, toen ineens een boom tot leven kwam met een schreeuw en ik me ook kapot schrok. Had dat totaal niet verwacht ;)
Dat is geen boom, maar een demon die zich vermomd als boom. Alleen de meest domme boeren zien het verschil niet.
(aldus de lore die je dan te horen krijgt)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetplok
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-08-2023
Volgens mij vergeten veel mensen hier dat *alle* items op de AH afkomstig zijn uit het spel. Het loont dus zeker wel om te gaan farmen/craften om zo goede items te maken! Als je ze zelf niet kunt gebruiken zet je ze op de AH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

[...]

Misschien meer kans in juni....

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 20:39
sorcees schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:45:
[...]

Misschien meer kans in juni....
bijna origineel

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:18
Niemand hier die het echt belachelijk vind hoe de wizard is generfed? Resistance of vitality bouwen is een slecht alternatief op inferno, bij act 3 word je nu met Force Armor en diamond skin alsnog geone shot...

Ik snap echt niet wat blizzard wil bereiken de diamond skin plus force armor combo was te sterk, daardoor nerfen ze force armor --> wizard in een klap totaal useless compared to other classes, als ik een attack animatie zie dan is het al te laat kan niet smoke screen doen kan niks. Pure DPS build is eigenlijk je enige optie want tank bouwen heeft echt geen nut alles maar dan ook echt alles one shot je.

Dus nu speel je eigenlijk zo, mobs ok rennen en kiten kiten kiten en kijken of je het haalt :(
erg jammer dat ze zo het spel "moeilijk" maken want er is echt totaal geen skill meer bij.

Kan nu wel de volgende exploit gaan doen, crit chance builden en dan de cooldown reset met elke crit 1 sec omlaag dan kan je alles stun locken maarja dat is nou wel echt een bullshit eploit die niet eens leuk klinkt (blijkbaar kan je diablo inferno gewoon helemaal stun locken en finishen) dus wordt ook wel weer generfed.

Maarja al met al heb ik me redelijk vermaakt tot nu, waar het echt gewoon een beetje saai begint te worden, DH is in alle opzichten beter een maat van mij heeft gewoon 53000 dps (met crit stack is dat 110000 dps)
en kan dus smokescreenen om te overleven naja dat lukt allemaal wel, kom je aan met wizard die echt pure crap is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-06 21:41

roboreaper

Collecting your robots

Jasper 99 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:47:
Niemand hier die het echt belachelijk vind hoe de wizard is generfed? Resistance of vitality bouwen is een slecht alternatief op inferno, bij act 3 word je nu met Force Armor en diamond skin alsnog geone shot...

Ik snap echt niet wat blizzard wil bereiken de diamond skin plus force armor combo was te sterk, daardoor nerfen ze force armor --> wizard in een klap totaal useless compared to other classes, als ik een attack animatie zie dan is het al te laat kan niet smoke screen doen kan niks. Pure DPS build is eigenlijk je enige optie want tank bouwen heeft echt geen nut alles maar dan ook echt alles one shot je.

Dus nu speel je eigenlijk zo, mobs ok rennen en kiten kiten kiten en kijken of je het haalt :(
erg jammer dat ze zo het spel "moeilijk" maken want er is echt totaal geen skill meer bij.

Kan nu wel de volgende exploit gaan doen, crit chance builden en dan de cooldown reset met elke crit 1 sec omlaag dan kan je alles stun locken maarja dat is nou wel echt een bullshit eploit die niet eens leuk klinkt (blijkbaar kan je diablo inferno gewoon helemaal stun locken en finishen) dus wordt ook wel weer generfed.

Maarja al met al heb ik me redelijk vermaakt tot nu, waar het echt gewoon een beetje saai begint te worden, DH is in alle opzichten beter een maat van mij heeft gewoon 53000 dps (met crit stack is dat 110000 dps)
en kan dus smokescreenen om te overleven naja dat lukt allemaal wel, kom je aan met wizard die echt pure crap is geworden.
QQ..... |:(

moeilijk maken?.. inferno hoort moeilijk te zijn. wanneer leren mensen dit nu eens
als je een glass cannon maakt, wees dan ook bereid om ge-onehit te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OkkE schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:33:
[...]

Dan moeten de mensen die wél de AH gebruiken ook niet zeuren dat de game "te makkelijk" is. ;)

[...]

Dat vind ik juist de fun er van. Ik heb ook bijna al mijn gold en mats al in de Blacksmith gestopt. Vrij weinig nuttige items terug; geeft niet. Ik vind het leuk dat "gokken".
Dat gokken is inderdaad leuk, in D2 ook massa's gecraft en veel crap gekregen maar als ik wat zieks vond dan bracht het ook een paar K FG op per item :)

Daarentegen kan ik me ook wel redelijk vinden in de kritiek over de BS, zeker in vergelijking met de eerdere patches in de closed beta. Toen loonde het onwijs om te craften en waren ze vaak te goed in vergelijking met wat er kon droppen. Natuurlijk was de beta gecapped en kon de BS verder geleveld worden door veel te farmen. Echter ben ik van mening dat er een balans zou moeten ontstaan tussen hoe het toen was en hoe het nu is, op die manier zou de BS een toegevoegde waarde zijn naast de drops en de AH :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Weet er iemand goede Theorycraft websites voor Diablo 3 (zoals ElitistJerks voor WoW)?

Waar de achterliggende formules (zoals: http://www.clicktoloot.com/p/combat.html) uitgedacht / besproken worden dus.

Ik vind alleen websites waar builds besproken worden, als in: gebruik Skill X en Passive Y. Of websites/forums waar nog maar 10 reacties totaal op staan...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-09 07:46
Het verschil met D3 is echter dat er ook een legaal alternatief komt, maar verder zijn deze praktijken niet nieuw.
Volgens mij wordt er helemaal geen gold gebruikt in de RMAH, je kunt deze ongetwijfel gebruiken voor transacties in het kader van goldselling maar dat lijkt me niet toegestaan (door blizzard), dus echt een "legaal" alternatief is er niet (legaal tussen haakjes omdat goldselling natuurlijk volkomen legaal is alleen vaak tegen de TOS van games).

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor de lol maar eens een MF set gemaakt. Ik heb ongeveer 50k betaald aan items waarbij ik een totaal van 130% MF. Ondertussen al wel 1 legendary op Act III normal mee gevonden.

Zijn hier ook andere die een MF set hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor het al, geen AH voor mij voorlopig. Ben nu nog lekker aan het solo-en en heb pas 1 character (WD) in Act 3 Normal. Gaat nog steeds allemaal erg gemakkelijk en heb het idee dat voor mij veel van het plezier wordt weggenomen als ik AH ga gebruiken. Mogelijk wordt het dan te makkelijk en voelt ook een beetje als cheaten (is het niet, maar speel gewoon liever zonder dit soort hulpmiddelen). Vind het ook jammer dat ze BoE of BoP eruit hebben gehaald, zou de AH toch wat aan kracht ontnomen hebben.

Ik ga wel voor de titel: Eerste solo-speler zonder gebruik van AH die inferno uitspeelt. Misschien is daar wel een verborgen Achievement voor.
Tot over 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
Jasper 99 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:47:

Heb je al verschillende BiS items? 50k+ HP? 800+ res all? Nee? Niet zeuren dan.. Je hoort Inferno niet door te kunnen komen met Hell gear e.d. ben dus ook blij dat het ook niet lukt.. Lekker gear farmen en dan horen we over een half jaartje wel hoe het gaat met alle champ packs e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:18
roboreaper schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:48:
[...]

moeilijk maken?.. inferno hoort moeilijk te zijn. wanneer leren mensen dit nu eens
Heel erg vermoeiende reactie, denk je dat het moeilijk is ? Dan heb je het compleet fout het is niet moeilijk het heeft niks met skill te maken je hebt gewoon combo's waardoor je moet uitloggen en weer inloggen het is broken niet moeilijk. Als je geen verstand heb van hoe het moet werken reageer dan niet. Een glass cannon hoeft niet perse ge-onehit te worden je hoort escape abilities te hebben.

Je hoort mij niet zeggen dat inferno moeilijk is gewoon een kwestie van wipen en doorspelen ben nu al bijna in act 4 doet me niet veel, maar is het leuk ? Nee eigenlijk totaal niet als je 1 minion ziet moet je rennen voor je leven.

Maar misschien moet je even de mechanics leren begrijpen een DH heeft veel meer dps op dit moment en heeft wel escape abilities waarbij ze 4 x 1.5 seconde immortal kunnen worden. Wizard was te sterk door diamond skin, FA combo maar ze hadden FA alleen over normal health moeten laten gelden en niet over DS
Hatsjoe schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:52:
[...]

Heb je al verschillende BiS items? 50k+ HP? 800+ res all? Nee? Niet zeuren dan.. Je hoort Inferno niet door te kunnen komen met Hell gear e.d. ben dus ook blij dat het ook niet lukt.. Lekker gear farmen en dan horen we over een half jaartje wel hoe het gaat met alle champ packs e.d. :)
Uhm ja ik heb een paar miljoen cash kan elke build zo proberen maar logisch nadenken is ook handig en gewoon op het internet zoeken waardoor je weet welke builds werken. 50k+ hp is makkelijk heb ik al gehad werkt niet. Alle non melee classes krijgen 30% minder resistance, resistance stacken werkt niet. Tank wizard is geen viablo alternatief op inferno krijg je een Debuff als je te lang over mobs doet die doet DPS die je binnen een paar seconden dood maakt.

Je een beetje inlezen alvorens een reactie is niet verkeerd, ik loop niet speciaal te zeuren zeg dat het nog steeds kan maar vraag me af hoe leuk het is om zo te spelen, zijn vast wel meer mensen die wel daadwerkelijk bij inferno zijn en weten waar ik over praat.
True schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:57:
[...]

DH kan elke 45 seconden 4 x 3 seconden immortal.
En 60% HP healen.
Tijd van smokescreen is generfed niet meer 3-4 seconden nu 1.5 als het goed is. Speel met een DH samen werkt best leuk, als het goed is heeft hij wel CD reductions op zijn smokescreen hij kan ze redelijk snel weer laten proccen. HP healen is useless hij heeft een 8K hp build als je wordt gehit dan is het klaar, maakt ook niet uit of hij 80K had want minions hitten gewoon voor 100K op act 3 e.d.

[ Voor 41% gewijzigd door Jasper 99 op 24-05-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

blouweKip schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:50:
[...]

Volgens mij wordt er helemaal geen gold gebruikt in de RMAH, je kunt deze ongetwijfel gebruiken voor transacties in het kader van goldselling maar dat lijkt me niet toegestaan (door blizzard), dus echt een "legaal" alternatief is er niet (legaal tussen haakjes omdat goldselling natuurlijk volkomen legaal is alleen vaak tegen de TOS van games).
Je kan je In-Game-Money verkopen voor €.
Je kan € verkopen voor IGM.

Waarschijnlijk maar niet zeker kan je ook items te koop zetten voor € en kopen voor €.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lyca schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:40:
[...]

Helemaal mee eens, nu kan je je gems gebruiken tijdens het levelen en je kan ze recuperen met die remove gem, wat het zeer handig maakt.
Ja en nee want straks heeft iedereen de top 3 gems in al hun wapens en armor zitten en neemt de noodzaak of de waarde van de gems steeds meer af. Precies de reden waarom gold in D2 geen zak waard was, als items eeuwig in de economie blijven dan raakt de markt verzadigd.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Jasper 99 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:54:
Maar misschien moet je even de mechanics leren begrijpen een DH heeft veel meer dps op dit moment en heeft wel escape abilities waarbij ze 4 x 1.5 seconde immortal kunnen worden. Wizard was te sterk door diamond skin, FA combo maar ze hadden FA alleen over normal health moeten laten gelden en niet over DS
En 60% HP healen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
ziet iemand nog het nut van smokescreen met lengte van 1 seconde en met rune maximaal 1.5 sec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Nu online
True schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:55:
[...]

Je kan je In-Game-Money verkopen voor €.
Je kan € verkopen voor IGM.

Waarschijnlijk maar niet zeker kan je ook items te koop zetten voor € en kopen voor €.
precies andersom dus.

je kan items kopen voor € en verkopen voor €
en niet je gold 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
[...]

Heel erg vermoeiende reactie, denk je dat het moeilijk is ? Dan heb je het compleet fout het is niet moeilijk het heeft niks met skill te maken je hebt gewoon combo's waardoor je moet uitloggen en weer inloggen het is broken niet moeilijk. Als je geen verstand heb van hoe het moet werken reageer dan niet. Een glass cannon hoeft niet perse ge-onehit te worden je hoort escape abilities te hebben.

Je hoort mij niet zeggen dat inferno moeilijk is gewoon een kwestie van wipen en doorspelen ben nu al bijna in act 4 doet me niet veel, maar is het leuk ? Nee eigenlijk totaal niet als je 1 minion ziet moet je rennen voor je leven.

Dat is dan een pure gear kwestie, niks met skills te maken of met nerfs, je hebt gewoon te weinig stats om te kunnen overleven.

En over DH, wij zijn nog zwakker dan Wizards, en de SS skill is zwaar generfed, 1.5 sec duration (glyphed) en 3 sec CD, dus 1.5 sec kunnen ze ons hitten, en 1 hit zijn wij al dood. Dus dat is onzin.
bangkirai schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:57:
ziet iemand nog het nut van smokescreen met lengte van 1 seconde en met rune maximaal 1.5 sec?
Jazeker, om snel distance te kunnen maken tijdens kiten, op bosses zoals Belial met zijn slaan en meteoren, op Diablo bijv. wanneer hij vuur schiet welke zo'n AoE op de grond achter laat, om met low health net ff genoeg tijd te hebben die pot te gebruiken en stukje afstand creëren etc..

[ Voor 15% gewijzigd door Hatsjoe op 24-05-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Denniz0229 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:57:
[...]

precies andersom dus.

en niet je gold 8)7
Ik heb een bluepost gezien waar je valuta kan ruilen tegen de wisselkoers.
Ik weet het zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper

roboreaper

Collecting your robots

[...]

echt jij zeurt over de DH... welkom bij de mensen die een melee char hebben en nog gen eens voorbij act 2 komen...en waar denk je dat een glass canon voor staat...staat niet voor niks glas in de naam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper

roboreaper

Collecting your robots

True schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:57:
[...]

En 60% HP healen.
is generfed naar max 1.5 sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Jemig, sommige mensen drijven wel érg door met het stats geneuzel hoor... Kun je niet gewoon voor de lol spelen??

Ik ben het wel eens met het feit dat er flink wat storingen zijn (gisteravond ook weer). Maar dat Blizzard dingen wijzigt in de stats van bepaalde characters... go with it! Dit wisten we van tevoren ook al toch? Als het maar leuk blijft :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

roboreaper schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:59:
[...]

is generfed naar max 1.5 sec
Wanneer? Vannacht was de tooltip nog 3 seconden, vond het trouwens wel stukken korter lijken ja :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

[...]

precies andersom dus.

en niet je gold 8)7
Gold kun je ook gaan verkopen op de RMAH. Er zit al een optie 'gold' in de normale AH en als je daar op klikt/ je muis erboven houdt dan zie je 'gold is not for sale in the gold ah', of een dergelijk bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Nu online
True schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:58:
[...]

Ik heb een bluepost gezien waar je valuta kan ruilen tegen de wisselkoers.
Ik weet het zeker ;)
zal ook wel, gezien items kopen voor € en daarna sellen voor gold hetzelfde is...

maar de bedoeling ligt uiteraard op de items, dat wou ik mijn voorganger even duidelijk maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwinonline
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
True schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:00:
[...]

Wanneer? Vannacht was de tooltip nog 3 seconden, vond het trouwens wel stukken korter lijken ja :p
is generfed maar de tooltip is niet geupdatet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
True schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:00:
[...]

Tooltip is nog niet geupdate, nerf was gister ochtend ofzo.. Update van tooltips verijst een Client Side Patch welke ik begin volgende week wel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blizz heeft in een Blue post al aangegeven de Artisans onder de loep te gaan nemen omdat ze zelf ook gezien hebben dat het zinloos is om ze te levelen.

ook de Elective Mode willen ze opnieuw gaan bekijken omdat ze al de nodige klachten hebben gehad over het verstoppen van deze functie, laat staan dat je niet standaard je spells kunt wegzetten waar je wil.

Ik blijf het vreemd vinden dat je niet standaard je jeweler moet levelen om een bepaald niveau gems te kunnen gebruiken. Er zouden WoW dev's naar de game gekeken hebben maar die hebben er dus ook overheen gekeken want daar kun je bepaalde items ook pas vanaf een bepaald level gebruiken.

Gevolg is nu dat iedereen zijn gear via het AH en met gems op "twee keer z'n niveau" brengt en dan als ze Inferno bereiken opeens tegen een muur omhoog vliegen omdat ze dan moeten gaan grinden om aan goede gear te komen. Op deze manier kun je net zo goed NM en Hell overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pffff net the butcher verslagen in een NM game met 52% MF en ik kreeg 3 crappy blue items 1 wit item en een jeweler craft page :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 21:05

hmr

Hmm nu net begonnen aan Hell act 1.. moet ik mijn wizard met een shield equippen voor meer armor of gewoon voor damage output gaan?

*1200 armor
*3600 dps
11700 hit point

op dit moment

[ Voor 18% gewijzigd door hmr op 24-05-2012 13:03 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Hoe verder ik kom (nu level 54 met m'n Wiz) hoe meer ik erachter kom hoe weinig skill keuzes je eigenlijk hebt endgame. Ik was hier eerst al bang voor, maar na het evalueren van een hele sloot opties ben ik tot de conclusie gekomen dat er maar een paar skills de moeite waard zijn.

Voor de Wizard is b.v. charged bolt + lightning orbs (piercing orb) gewoon de enige signature spell die echt schade doet. M'n chain lightning die ik prettiger vind werken doet bij mij nu inmiddels maar 700-900 dmg, waar piercing orbs 3200-5500 dmg doet. Natuurlijk moet je de ene beter richten dan de ander, maar het gat is wel heel groot.

Zo ook met m'n favo's, blizzard en meteor. Die haken ook af kwa schade bij arcane orb. En kwa arcane power gebruik is er gewoon niets dat meer schade doet per arcane power puntje dan arcane orb + tap the source.

Op hogere levels moet je daarnaast gewoon elites kunnen afstoten. En dat doe je met frost nova en wave of force (of een armor skill - en daarvan zijn er ook maar 2 valide opties).

Dan heb je vervolgens nog de familiar met 12% dmg increase voor je party of de magic weapon - force weapon buff die +25% dmg doet. Die kan je eigenlijk ook niet laten liggen, wat dit betekend dat je niet als een bezetene int + dps hoeft te stacken om mee te komen.

Wat bedoel is dat ze dus leuk riepen dat er honderden opties zouden zijn, maar uiteindelijk zijn er maar weinig combinaties die "feasable" zijn. Gezien hoeveel skills je gewoon nodig hebt om überhaupt rond te kunnen lopen, zijn er gewoon erg veel skills die je niet kunt gaan gebruiken.

Daarnaast vind ik het ook wel silly dat je op Hell zonder enige moeite door de normale mobs heen blaast en de elites ervoor zorgen dat je de hele map weer terug moet rennen om te kiten. Ze hadden de twee best ietsjes dichter bij elkaar kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:01:
pffff net the butcher verslagen in een NM game met 52% MF en ik kreeg 3 crappy blue items 1 wit item en een jeweler craft page :')
Ga NM runs doen als je items wilt, 2 minuut 30 seconden voor 28k exp en items!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blizzard is ook de balance aan het bekijken maar onderneemt nog geen verdere actie om eerst te kijken welke skills aangepakt moeten worden. Ze willen nog steeds meerdere builds per klasse goed hebben en weten dat de melee op dit moment aandacht nodig heeft.

Dus als we allemaal snel lvl 60 worden en zo veel mogelijk spelen zoadat Blizz aan data genoeg komt, komt het vanzelf goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

True schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:03:
[...]

Ga NM runs doen als je items wilt, 2 minuut 30 seconden voor 28k exp en items!
Wat voor runs bedoel je met NM runs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 17:58

Felyrion

goodgoan!

[...]

precies andersom dus.

en niet je gold 8)7
Volgens mij gewoon allebei.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:03
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:05:
[...]

Nightmare .. moeilijkheids niveau

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:05:
[...]

NightMare waarschijnlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 15:50
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:01:
Blizz heeft in een Blue post al aangegeven de Artisans onder de loep te gaan nemen omdat ze zelf ook gezien hebben dat het zinloos is om ze te levelen.

ook de Elective Mode willen ze opnieuw gaan bekijken omdat ze al de nodige klachten hebben gehad over het verstoppen van deze functie, laat staan dat je niet standaard je spells kunt wegzetten waar je wil.

Ik blijf het vreemd vinden dat je niet standaard je jeweler moet levelen om een bepaald niveau gems te kunnen gebruiken. Er zouden WoW dev's naar de game gekeken hebben maar die hebben er dus ook overheen gekeken want daar kun je bepaalde items ook pas vanaf een bepaald level gebruiken.

Gevolg is nu dat iedereen zijn gear via het AH en met gems op "twee keer z'n niveau" brengt en dan als ze Inferno bereiken opeens tegen een muur omhoog vliegen omdat ze dan moeten gaan grinden om aan goede gear te komen. Op deze manier kun je net zo goed NM en Hell overslaan.
In DII werden normal en nightmare altijd overgeslaan. Mij mijn derde char met DIII zal ik ook wel zoiets hebben van: ff normal en nm facerolle. Het is toch gewoon een keus van een speler, concurrentie in de game is er niet, dus ik kan niet begrijpen waarom je je ergert aan iets waar je niet aan mee hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roboreaper schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:48:
[...]

duhhh ik ben DH dat is per definitie een class die veel minder damage kan hebben doordat je minder health en armor hebt dan b.v. een barb.

dus die class maar verwijderen? ik stack helemaal niks qua damage ik probeer zoveel mogelijk vit damage en res te krijgen.

punt is res items heb ik nog 0 drops van gehad en in AH kosten die zoveel dat heb ik niet, vertel me wat voor opties ik nog meer heb aub :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

[b][message=38290829,noline]

Inderdaad, en dat werd tijd ook. Ze hadden in de beta, rond patch 14 aangegeven dat als nou niemand meer de standaard layout zou gebruiken ze Elective mode standaard zouden maken.

Nu hadden ze het over "60%" dat tenminste Elective moest gebruiken volgens mij. Persoonlijk denk ik dat niemand die nightmare heeft gehaald Elective uit heeft staan, anders hulde!

Ik zie toch wel erg veel mensen 2 secondaries, 2 defence / evasion skills gebruiken. Beetje eigen schuld van Blizzard, je hebt niet echt een keuze op hogere difficulties zoals ik hier eerder schreef.

==

Er worden inderdaad alweer veel mensen gerushed. Er is geen reden om echt goed door Normal, Nightmare en Hell heen te spelen met de AH. Je zorgt gewoon dat een level 60 je daar heen brengt en laat die alle items op de grond gooien. Dan heb je snel zat gear om mee te kunnen lopen, gezien de level 60 betere stats rolt op lagere difficulties. Het moment dat je in Hell aankomt zal je één keer moeten AH-en om level 50+ spul te kopen en je bent klaar om zelf mee te doen en Inferno te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Voor orginaliteit zit ik niet op dit forum.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Ik heb net gekeken en mij mijn Hero staat bij highest Progress:

I: niets

II: Belial

Hoe komt dat er bij I niets staat? Ik heb toch the Skeleton King en the Butcher gekilled? Of zijn dat geen echte bazen en wordt I dan automatisch weer gereset?
Pagina: 1 ... 13 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat je iets post van je pre-order noch waar je dat hebt gedaan noch voor hoeveel je dat hebt gedaan. Dit topic is voor het spel Diablo 3, niet voor het aankoopproces er van.

Tevens is het niet de bedoeling te vragen/bedelen om een Guest Pass, als mensen ze willen weggeven dan posten ze dat wel.

Let wel: dit is geen slow chat topic! Dat kan op mIRC: http://irc.tweakers.net/diablo3
Het is ook niet de bedoeling hier constant je battletags te posten daarvoor is de playertable.

JapyDooge heeft een TS server opengesteld: ts3.jovianlegacy.net

Voor al je problemen omtrent het spel kun je terecht in [PC] Diablo 3 Problemen topic