• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16

jbbrans

max913 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 22:19:
Leuk spel heb ook de de eerste euro truck driver sim gespeeld.
Maar er zijn een paar dingen die ik niet snap.
Ik speel met een logitech g27.
En als ik geen gas meer geef remt hij :s
heb al een paar opties geprobeerd in de logitech profiler.
Maar nog niet gevonden.
En om de een of andere reden werk de cruise control niet voor mij ? of ben ik de enige niet
Staan je rem en gaspedaal wel gescheiden in je logitech profiler en in de instellingen van ETS?
Als je gas geeft of remt dan schakelt de cruise control uit, als dus je G27 verkeerd staat ingesteld, dan heb je dus geen moment dat zowel gas als rem 0 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SCS heeft nu ook een eigen forum :)

http://forum.scssoft.com/

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Ik heb het spel ook aangeschaft.
Gewoon om eens lekker rond te rijden.

Echter ik merk wel dat ik veel problemen heb met achteruit rijden met een trailer.
Ik moet het wel doen met toestenbord en muis maar hoe kan ik dit vergemakkelijken?

Want als ik diesel geef dan gaat het te snel. en sta ik zowat dwars op mijn trailer?

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54

Eagle Creek

Breathing security

Tap.. tap.. tap...
?

:)

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, gewoon, langzaam achteruit rijden gaat prima met een toetsenbord, gewoon met korte tikjes gas geven. Mijn G25 past niet aan de tafel die ik nu heb :( Anders wist ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
Hmm ja dan moet ik dat eens rustig proberen,

Het is ind wel wennen tegenover de andere sims. die er waren.

Is het ook verstandig om direct een lening te pakken voor een eigen vrachtatuo?
of rijden tot je het geld bij elkaar hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Ik ben zo benieuwd hoe dit spel rijdt met een h-shifter en een koppeling. Kan alleen geen G25 vinden voor een normale prijs :(

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:25
Clavat schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 11:10:
Hmm ja dan moet ik dat eens rustig proberen,

Het is ind wel wennen tegenover de andere sims. die er waren.

Is het ook verstandig om direct een lening te pakken voor een eigen vrachtatuo?
of rijden tot je het geld bij elkaar hebt?
Ik heb 400.000 geleend, daar 2 vrachtauto's van gekocht (een voor mezelf en een voor een ingehuurde chauffeur). Als je zelf ritjes blijf rijden spaar je snel genoeg weer ongeveer 150k bij elkaar voor een extra vrachtwagen + chauffeur.

Ben wel nog steeds aan het afbetalen maar dat is maar 5.7k per dag, merk je niet zoveel van als je ong. 100k binnenhaalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFearCreations schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 12:04:
Ik ben zo benieuwd hoe dit spel rijdt met een h-shifter en een koppeling. Kan alleen geen G25 vinden voor een normale prijs :(
Wat is in jou ogen een normale prijs, ik gebruik de mijne bijna niet meer, omdat ie niet meer aan tafel past. Moet eigenlijk eens gaan kijken naar een andere tafel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ah mooi zo. Heb me maar gelijk even aangemeld. Nu hopen dat het een beetje gaat lopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karloe
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11-2020
Ook maar even mezelf melden als ETS2 speler.
Na een week toetsenbord rammen maar een Logitech GT stuur aangeschaft, en dat cruised heel relaxt.

Voor diegene die graag een 8*4 Mercedes of Volvo wil, het forum van Ghosttruck en TC is eindelijk gevonden. Ook de TC Megamod is daar te halen.
Eerst registreren (let op, beperkte tekenset voor email! en een bagger Captcha)
Dan Ghosttruck of TC een PM sturen om van "newbie" naar member gezet te worden, en veel plezier.

Niet Hot-linken of elders Hosten, dan is het snel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu samen met m'n zoon al een paar dagen bezig in dit spel. Al aardig wat bij elkaar gereden. Kan iemand mij alleen uitleggen hoe ik een extra garage kan kopen in en andre stad ? Ik wil een tweede garage elders in Europa hebben maar kom er niet uit.. Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Als je genoeg geld hebt, 180 000 euro dus, kan je naar de garage gaan. En dan net zoals je een job zou aanvaarden, over het icoon rijden en op enter drukken. Maar ik zou eerst je huidige garage volsteken, als dat nog neit het geval is.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karloe
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11-2020
Wat Jump zegt, doe een rit naar de stad waar je een volgende garage wil, en rijd na het afleveren eens rond.
In iedere stad staat een garage te koop, maar je moet er zelf zijn om het te kunnen kopen, als je de poen al hebt.

Verwijderd

Het is gelukt, dank voor jullie snelle hulp !.
Ik vorder nu redelijk met het bouwen van Deense borden :P
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Qw7Uj.png

nog een paar weekjes mappen en het hele land zou er in moeten zitten :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/k72eR.png

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Als het goed is komt vandaag mijn G25 binnen, dan ga ik ook weer is een rondje sturen.

-Hij is binnen, en afgesteld, wat is het 10x leuker met een h-bak en koppeling _/-\o_ .

[ Voor 34% gewijzigd door NoFearCreations op 28-12-2012 20:34 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
En ik kan eindelijk weer in een dikke amerikaan rijden :D
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/ets2_00026.png

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Hoe goed is die Peterbilt? Alleen uiterlijk of ook geluid, rijgedrag etc. gesimuleerd? Zal wel niet mogelijk zijn met de huidige engine en manier waarop mods opgebouwd worden ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Heeft een eigen geluid, en rijgedrag, en die lange neus is erg wennen. Uiterlijk kan nog niet veel aan gedaan worden, alleen andere wielen. Hoop dat dat nog komt.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:51
Weet iemand of er ergens bakwagens te vinden zijn voor ets2 of motorwagen met aanhanger? Ik snap niet waarom ets2 zich beperkt tot trailers.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe vrachtwaggel gekocht, Scania R620 in 6x4 (achterste 2 assen aangedreven iig). Nu aangepast naar R730 en met wat kermis erop enzo :) Erg blij mee, scheelt een hoop gedoe met heuveltjes beklimmen enzo.

Heb mijn DAF XF Space Cab Plus 510PK met kermis doorgedaan naar mijn meest ervaren rijder en een nieuwe chauffeur ingehuurd om die vrachtwagen weer over te nemen. Ondertussen ook een garage in Parijs geopend, 12 mensen in dienst nu :)

De DAF heeft met mij achter het stuur uiteindelijk 61.000 km gereden :) De Scania staat ondertussen alweer op 3000km :P

Heb trouwens ook even een ritje gedaan van Milaan naar Dusseldorf ofzo volgens mij, en even een kleine detour genomen over die kronkelende bergpas net ten noorden van Milaan. Wat een gaafe weg is dat zeg :D Uitzicht, haarspeldbochten, hoogteverschillen, steile hellingen :D

[ Voor 31% gewijzigd door FastFred op 30-12-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Nog een leuke foto van me amerikaan.
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/ets2_00027.png

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54

Eagle Creek

Breathing security

Op wat voor een termijn zouden we de game in Steam mogen verwachten? Iemand daar ervaring mee?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou je dat willen dan? Ik vind Steam toch wel zo'n gruwelijk brak en onnodig moeilijk platform :S

Uplay doet het een stuk beter vind ik, veel overzichtelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 21:44
Na bouwen van nieuwe pc eindelijk begonnen met ETS2.
Echt een enorme verbetering ten opzichte van GTS.
Heb wel nog een paar vragen waar jullie misschien antwoorden op kunnen geven.

Bij GTS heb je als je L klikt eerst 'normaal' licht en dan groot licht.
Hoe zit dit in ETS2? Ik drukte namelijke per ongeluk op J en zag dat als je die inhield dat het groot licht was. Welke soorten licht zitten er dan op de L-toets?

En verder nog een wat betreft mijn stuurwiel. Hoe kan ik deze kalibreren in ETS2? Als ik gaspedaal vol indruk gaat het balkje dat aangeeft hoever die ingedrukt is maar tot ongeveer driekwart van de balk.

edit: Trouwens iedereen nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!

[ Voor 5% gewijzigd door dieselross op 01-01-2013 14:48 . Reden: beste wensen vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Op het de L toets zitten nu stads licht en dimlicht. Met de J toets kan je seinen, en met een andere? toets kan het grootlicht aanzetten.

Stuurwiel licht waarschijnlijk aan een windows setting, of misschien is je potentiometer in het pedaal niet goed meer.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de L toets heb je eerst stadslicht, dan dimlicht. Met K heb je groot licht en met J heb je 'signaal' als in, groot licht om te seinen zeg maar.

Met de F schakel je alarmlichten in, met de [ en ] is knipperlicht links en rechts. Met O is zwaailicht, als je die hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
Bedankt. Dat kon ik niet vinden in het pdfje van ETS2.
Zal maar eens gaan klooien aan het stuurwiel wat ik eraan gedaan kan krijgen.
Misschien toch maar eens kijken naar een nieuwe na ongeveer 10 jaar (Logitech Wingman Formula Force).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
FastFred schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 15:17:
pdf'je? Wat dacht je van ' besturing aanpassen' bij de optie's?
Excuseer, ik drukte me wat onduidelijk uit. Wat betreft de verlichting heb ik het het pdf'je gekeken.
Maar daar stonden alleen richtingaanwijzers, hazard en light modes (headlights) met de desbetreffende toetsen genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:50
Wat Fred wil zeggen is dat je ook kan kijken (in game) bij de opties "besturing aanpassen", daar staan alle mogelijkheden met de bijbehorende keybinds. En die kan je nog aanpassen ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vage shit, ik snap er geen reet van. Ben wat shovels enzo aan het vervoeren, van Birmingham naar ergens in Duitsland ofzo volgens mij. Ben al in Duitsland, trekker heeft 1% schade (geen botsingen, gewoon slijtage), trailer heeft 0% schade.

Ik moet eten, pauzeer het spel (druk op F1), kom half uurtje later terug, hervat het spel door weer op F1 te drukken, check de schade: 5% 8)7 Dat is op € 59k niet zoveel, maar toch, the fuck?

Nou kan het natuurlijk zo zijn dat die schade er al was voor dat ik het spel pauzeerde, maar ik heb niks geraakt of wat dan ook, kreeg ook geen meldingen in mijn display over schade tijdens de rit, voordat ik pauzeerde

[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 01-01-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wil er iemand voor mij een versteijnen skin maken?

mvg, max :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 07:52
Zojuist ook aangeschaft, nu bij Origin voor 17,99. Ik had hem van de week al zien liggen bij BS voor 29,99 en stond zwaar te twijfelen ... speel zelf geregeld 18 WoS. Het ziet er in ieder geval top uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De mod met echte bedrijfsnamen en logo's leek me wel leuk om te gebruiken, vooral omdat sommige dingen zo makkelijk te herleiden waren (Kaarfor ->Carrefour, TradeAux->FedEx etc).

De mod doet inderdaad wat het beloofd maar echt, hoe moeilijk kan het zijn om het ook realistisch te doen? Er rijden nu compleet geskinnede chemicalientankers rond van de TNT (die van de postpakketten). Laat maar, bedankt voor de moeite maar zo hoeft het imo niet 8)7

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Laatst online: 15:11
Ik heb BP en texaco als tankstations toegevoegd zodat de tankers automatisch ook van BP zijn :)

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MadMarky schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:05:
De mod met echte bedrijfsnamen en logo's leek me wel leuk om te gebruiken, vooral omdat sommige dingen zo makkelijk te herleiden waren (Kaarfor ->Carrefour, TradeAux->FedEx etc).
Wat dacht je van Smied Bullcargo ipv Schmitz Cargobull voor de onderstellen van een aantal dichte trailers

[ Voor 25% gewijzigd door FastFred op 05-01-2013 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:08

PauseBreak

derp!

MadMarky schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:05:

De mod doet inderdaad wat het beloofd maar echt, hoe moeilijk kan het zijn om het ook realistisch te doen? Er rijden nu compleet geskinnede chemicalientankers rond van de TNT (die van de postpakketten). Laat maar, bedankt voor de moeite maar zo hoeft het imo niet 8)7
Dat is als ik het goed heb begrepen het deel dat random wordt ingevuld door het spel zelf :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou door alle positieve verhalen hier leek het me ook wel wat dus wilde ik de trial downloaden, blijkt dat ergens op een brakke server te staan ofzo waardoor het 3 uren duurt. Jammer. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:38:
Nou door alle positieve verhalen hier leek het me ook wel wat dus wilde ik de trial downloaden, blijkt dat ergens op een brakke server te staan ofzo waardoor het 3 uren duurt. Jammer. :{
Genoeg mogelijkheden lijkt mij: http://www.eurotrucksimulator2.com/download.php
Torrent, aantal gamesites en de eigen (langzame) servers van SCS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dieselross schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:59:
[...]

Genoeg mogelijkheden lijkt mij: http://www.eurotrucksimulator2.com/download.php
Torrent, aantal gamesites en de eigen (langzame) servers van SCS.
ik heb het inderdaad geprobeerd via de officiele (?) website maar daar was het gewoon niet te doen zo traag. Torrents gebruik ik niet dus die optie valt voor mij af. :)

Vind het wel bizar dat het via hun eigen kanalen zo enorm langzaam gaat.

Edit:// uiteindelijk weten binnen te halen maar hier is het met een stuur gewoon onspeelbaar. Allerhande instellingen al gebruikt maar niks speelt lekker. :o

Wat voor instellingen gebruiken jullie?

Edit2: Het gasgeven gaat met mn stuur heel schokkerig, het is of volgas of niks. Een beetje gasgeven resulteert in het stilvallen van de vrachtwagen. De achteruitversnelling gaat heel random, en als ie in zn achteruit gaat dan is het ook direct volgas. Remmen werkt dan ook bijna niet. Het is ook net of de versnellingen niet lekker werken en over het sturen zelf heb ik helemaal geen goed woord over. Jammer dat dit allemaal niet wat meer compatible is, ik weet nu weer waarom ik over ben gestapt naar consoles :X

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
Instellingen zijn heel afhankelijk van je stuur.
Wat voor stuur heb je? Zit wel hoop verschil tussen een G25 en een Wingman Formula Force.
Voor de nieuwere en bekendere types kan je wel eens via Google op fora terechtkomen die instellingen voor die types vermelden.

Had sinds Windows 7 x64 veel problemen met stuur.
Waren geen drivers meer voor dus heb ik drivers van andere fabrikant (Saitek) gepakt en daar de hardware-id aangepast. Probleem dat ik nog wel had tot gisteren was dat vol gas bij mijn stuur volgens ETS2 bij de config maar ongeveer 60% van dat balkje was.
Opgelost door in controls.sii (in profile map van ETS2) een regel aan te passen, die het gas met controller met 1.6 doet vermenigvuldigen. :

config_lines[136]: "mix aforward `1.6*(normalize(sel(c_jzthrottle, sel(c_jithrottle, -j_throttle?0, j_throttle?0), sel(c_jithrottle, j_throttle?1 * -0.5 + 0.5, j_throttle?-1 * 0.5 + 0.5)), c_throt_dz))`"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dieselross schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:17:
Instellingen zijn heel afhankelijk van je stuur.
Wat voor stuur heb je? Zit wel hoop verschil tussen een G25 en een Wingman Formula Force.
Voor de nieuwere en bekendere types kan je wel eens via Google op fora terechtkomen die instellingen voor die types vermelden.

Had sinds Windows 7 x64 veel problemen met stuur.
Waren geen drivers meer voor dus heb ik drivers van andere fabrikant (Saitek) gepakt en daar de hardware-id aangepast. Probleem dat ik nog wel had tot gisteren was dat vol gas bij mijn stuur volgens ETS2 bij de config maar ongeveer 60% van dat balkje was.
Opgelost door in controls.sii (in profile map van ETS2) een regel aan te passen, die het gas met controller met 1.6 doet vermenigvuldigen. :

config_lines\[136]: "mix aforward `1.6*(normalize(sel(c_jzthrottle, sel(c_jithrottle, -j_throttle?0, j_throttle?0), sel(c_jithrottle, j_throttle?1 * -0.5 + 0.5, j_throttle?-1 * 0.5 + 0.5)), c_throt_dz))`"
Ik heb een CSR van Fanatec en heb inmiddels het schakelen zelf aangepast. Nu rijdt de vrachtwagen in ieder geval niet meer volgas achteruit als ik naar achteren wil. Maar nu zit ik weer met het handmatig schakelen wat gewoon niet lekker gaat omdat het geluid gewoon ruk is en je niet goed kunt horen wanneer je het beste kunt overschakelen.
Ook het sturen zelf is gewoon drie keer ruk, maar goed met wat instellingen aanpassen kan het nog iets verbeteren hoop ik. Wel jammer, had gehoopt op wat meer plug & play.

En gasgeven gaat ook gewoon niet lekker, ik moet het pedaal heel ver indrukken voordat ie gaat rijden. Gevolg is dat de motor ook heel snel afslaat als je maar even het gas loslaat. Vrachtwagen staat trouwens ook in no time stil als ik het gas loslaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat je het pedaal zo ver in moet trappen voor je reactie krijgt is gewoon een kwestie van de deadzone aanpassen?

Kzal deze week eens gaan proberen met mijn G25

[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 06-01-2013 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Denk dat ETS ingesteld staat op combined pedals terwijl je op je CSR separate pedals ingesteld hebt. Kan alleen zo snel niet vinden waar je dat in ETS kunt wijzigen, misschien ook in de config file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Volgens mij is er echt iets mis met of je instellingen, of het stuur zelf. Ik rij sinds kort met een G25, en dat werkt super.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het weer op automatisch schakelen gezet, ik kan zelf wel de versnelling kiezen en daarna schakelt de vrachtwagen zelf.
Schakelen gaat dus al beter, ook het achteruit. Ik heb nu alleen nog problemen met het bewegen van het stuur en het gasgeven wat ik gewoon niet goed kan doseren.

Op het stuur zelf kan ik geen aanpassingen doen, dus om redelijk te kunnen rijden moet ik de cameraview achter de vrachtwagen gebruiken. Achteruit inparkeren kan ik vergeten door het belabberde sturen en geen gas kunnen doseren.

Ik heb eigenlijk geen zin om allerhande files overhoop te gaan halen dan uninstall ik em wel. Dan moeten ontwikkelaars maar zorgen dat ze hun spullen beter op orde hebben. Ben al heel blij dat ik een trial heb gedownload en nog niet de full version heb gekocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Wederom, het ligt niet aan het spel, het ligt aan jouw instellingen, of jouw stuur is gewoon kapot. Grote kans, want Fanatec sturen staan er echt bekend. Met mijn huidige G25 rijd het super, en heb hier ook nog een Momo liggen waarmee hij het ook perfect deed.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:21:
Wederom, het ligt niet aan het spel, het ligt aan jouw instellingen, of jouw stuur is gewoon kapot. Grote kans, want Fanatec sturen staan er echt bekend. Met mijn huidige G25 rijd het super, en heb hier ook nog een Momo liggen waarmee hij het ook perfect deed.
Nou dat is dan bijzonder raar want ik speel geregeld op mijn Xbox met mijn stuur zonder problemen. Ook op de PS3 trouwens, ook zonder problemen. Ik heb een andere game geprobeerd om het te testen op de pc, ook zonder problemen kunnen spelen.

Het ligt dus inderdaad niet aan de game, het zal aan de instellingen liggen. Maar ik ben dus al vanaf vanmiddag bezig om de juiste instellingen te vinden en uit te zoeken wat goed stuurt. En dat vind ik gewoon belachelijk voor een game waar je voor de full version 30 euro moet neertellen.
De manual zegt niks over die instellingen, de game herkent mijn stuur en geeft dat ook aan. Hoeveel moeite is het dan voor ontwikkelaars om de juiste instellingen bij het gekozen stuurtje te zetten?

Kijk het is een leuke game hoor en daarom blijf ik ook proberen, maar om dan maar gelijk te roepen dat het dan maar aan mijn stuurtje moet liggen is wel erg makkelijk en tweakers onwaardig. :)

Maar wellicht dat jullie hier nog wat voorbeelden van instellingen hebben die voor jullie goed werken? Want ik ben hier denk ik de enige met problemen met het stuur. Dan kan ik die nog eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ik heb geen idee want ik heb geen stuur. Ik speel met een gamepad (Logitech dual action) en dat werkt prima áls ik bij besturing maar aangeef dat ik 'toetsenbord + dual action' gebruik, ipv 'toetsenbord'. Dan moet je daarna nog een paar dingen aanpassen (dead zone/geen force feedback want dan remt ie niet) maar dan werkt het wel allemaal prima. Misschien dat het met je stuur ook in zoiets lulligs zit?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:35:
Ik heb geen idee want ik heb geen stuur. Ik speel met een gamepad (Logitech dual action) en dat werkt prima áls ik bij besturing maar aangeef dat ik 'toetsenbord + dual action' gebruik, ipv 'toetsenbord'. Dan moet je daarna nog een paar dingen aanpassen (dead zone/geen force feedback want dan remt ie niet) maar dan werkt het wel allemaal prima. Misschien dat het met je stuur ook in zoiets lulligs zit?
Ik heb echt vanalles al geprobeerd, instellingen aangepast, veranderd, andere combinaties gebruikt maar niks lijkt jammer genoeg te werken.

Ik zal voor de zekerheid nog eens nieuwe drivers downloaden voor mn stuur, ook al heb ik dat voordat ik begon te spelen ook al gedaan. Maar goed, wie weet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Heb je wel de input wizard gebruikt? Dit moest ik met mijn G25 ook.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:20:
Heb je wel de input wizard gebruikt? Dit moest ik met mijn G25 ook.
Meerdere malen gebruikt inderdaad, ik heb nu de force feedback uitgezet en volgens mij stuurt dat al 200% beter. Weer een stapje dichterbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:55:
Ik heb eigenlijk geen zin om allerhande files overhoop te gaan halen dan uninstall ik em wel.
En dat is wel tweakers waardig, kom op zeg :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op zondag 06 januari 2013 @ 23:50:
[...]

En dat is wel tweakers waardig, kom op zeg :')
?

Ik mag toch gewoon een game installeren en spelen zonder te rommelen? Ik heb slechte ervaringen met allerhande files aan te passen. Maar goed in plaats van op de man te spelen zou je iemand ook kunnen helpen. Maar dat is kennelijk wat teveel gevraagd. :)

Nou ja, ik kijk wel ergens anders voor hulp, dit soort reacties kan ik niks mee. In ieder geval zou ik de mensen willen bedanken die wel met nuttige info kwamen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij een dusdanig lowbudget game als ETS2 zit het spel zo in elkaar dat je alles wat je maar wilt kunt tweaken door middel van config files.

Ipv direct hard weg te rennen zodra iemand je erop wijst dat je jezelf tegenspreekt kun je er ook gewoon even induiken. Gekke vraag: al op het SCS forum geweest en daar gevraagd of ze een oplossing hebben? Aangezien het via de instellingen van de game en van jou stuurtje blijkbaar niet wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op maandag 07 januari 2013 @ 07:27:
Bij een dusdanig lowbudget game als ETS2 zit het spel zo in elkaar dat je alles wat je maar wilt kunt tweaken door middel van config files.

Ipv direct hard weg te rennen zodra iemand je erop wijst dat je jezelf tegenspreekt kun je er ook gewoon even induiken. Gekke vraag: al op het SCS forum geweest en daar gevraagd of ze een oplossing hebben? Aangezien het via de instellingen van de game en van jou stuurtje blijkbaar niet wil
Ik spreek mezelf nergens tegen, jij gaat ervan uit dat iedereen die een low budget game speelt (al vind ik dan 30 euro vragen niet helemaal in verhouding staan, maar goed) zelf ook wil rommelen met files. Ik heb eerder al aangegeven dat ik daar slechte ervaringen mee heb en daar liever niet aan begin. Dat je met files moet rommelen als je andere merken wilt, in de game niet bestaande kleuren of eigen ontwerpen wilt toevoegen snap ik helemaal. Maar een stuurtje wat in de game herkend wordt? Daarnaast heb ik een aantal dingen al kunnen verbeteren zonder te hoeven rommelen met files en ik verwacht dan ook door instellingen verder aan te passen dat het sturen, gasgeven en remmen dan helemaal goed gaat, zonder dus files aan te hoeven passen.

Ik ben er uren ingedoken, heb op internet gezocht en heb uren met instellingen zitten spelen. Zonder direct resultaat. Vervolgens heb ik hier een aantal vragen gesteld en ben goed geholpen door een aantal mensen hier. Waarvoor nogmaals dank. Maar de ongefundeerde one liners van jou laten zien dat mensen zoals ik hier kennelijk beter niet kunnen komen zonder eerst alle gamefiles binnenstebuiten te keren. Nou daar bedank ik dus voor. :) Mij zie je hier niet meer terug en dat is jammer want ik vond het er hier gezellig en gemoedelijk uitzien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:50
Wat een gezeur zeg... De gezelligheid is nu inderdaad wel weg, maar dat komt niet door FastFred.

Je komt binnen, zegt dat alles ruk is, mensen proberen je te helpen en vervolgens wil je zelf niks doen in config files etc. Ik kan me voorstellen dat iemand dan tegengas (fun intended) gaat geven. Als je zelf met een iets positievere instelling begint zal je zien dat je veel meer gedaan krijgt.

Om toch proberen je nog wat in de juiste richting te sturen:

Het instellen van een stuur / controller is even werk en er is geen vast stappenplan voor. Ik ben een uurtje bezig geweest en had toen mijn controller goed staan. In het begin ook het probleem gehad "En gasgeven gaat ook gewoon niet lekker, ik moet het pedaal heel ver indrukken voordat ie gaat rijden" en de oplossing was de controller subtype veranderen van gamepad naar wheel (en ik gebruik dus een gamepad..). Misschien dat je met die opties nog wat kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We hebben voor onze Scandinavië mod nu een FB pagina opgericht waar de voortgang te volgen is.

http://www.facebook.com/ETS2Scandinavia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Ziet er gaaf uit, maar gebruik nu de TruckSim map, die eerst Europa uitbreiden, en ook met Afrika bezig zijn. Zou mooi zijn als je ze op een of andere manier samen kon voegen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat niet je kan maar 1 map tegelijk gebruiken helaas. We zouden met die lui samen werken als ze wat realistischer te werk gingen, staan in Hongarije gewoon Duitse borden bij hun. Zijn heel veel dingen die niet kloppen, snap ook de drang niet om Noord-Afrika toe te voegen terwijl er zo veel Europese landen zijn die nog ontbreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Zijn er eigenlijk ook mappen die bijv. Nederland er iets realistischer in hebben? De helft van de wegen die je in Nederland moet rijden bestaat zo ongeveer uit die saaie N-wegen, terwijl er toch - zeker richting Duitsland - voornamelijk snelwegen liggen :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vraagje, ik gebruik een xbox 360 controller en opzich werkt het wel, maar dat draaien voelt niet lekker. Want het stuur kan je weet ik het hoeveel graden (720*?) draaien en ik kan maar met het pookje naar links of rechts bewegen. Volgens mij kan je dat afstellen maar is daar nog een bepaalde 'sweet spot' voor of is het gewoon een kwestie van wennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Dat is een kwestie van uitproberen want het is voor iedere controller anders. Gewoon even spelen met de instellingen van de besturing (de dead zone vooral).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ScuL schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:13:
We hebben voor onze Scandinavië mod nu een FB pagina opgericht waar de voortgang te volgen is.

http://www.facebook.com/ETS2Scandinavia
Ik weet niet waarom, maar nadat ik daar ff rondgekeken heb heb ik een Facebook account aangemaakt

/komt onder steen vandaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PauseBreak schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:40:
Zijn er eigenlijk ook mappen die bijv. Nederland er iets realistischer in hebben? De helft van de wegen die je in Nederland moet rijden bestaat zo ongeveer uit die saaie N-wegen, terwijl er toch - zeker richting Duitsland - voornamelijk snelwegen liggen :P
Nee, er was wel iemand bezig met het herstellen van Rotterdam waar het ook voornamelijk N-wegen zijn. Misschien dat we daar in de toekomst naar kijken, ik mis ook wel een snelweg in het oosten van het land (Groningen-Maastricht). De schaal in het spel is echter klein en soms is het een grote challenge alles in te passen ..
FastFred schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:07:
Ik weet niet waarom, maar nadat ik daar ff rondgekeken heb heb ik een Facebook account aangemaakt

/komt onder steen vandaan
Cool het is niet zo eng als het lijkt zolang je zelf onder controle houdt wat je met mensen deelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het alleen hopeloos onoverzichtelijk dat facebook, overal meldingen die niet duidelijk naar voren springen en waar je continue overheen kijkt. Alles door elkaar heen, verschillende pagina's die qua inhoud gewoon erg veel op elkaar lijken etc. Doe mij dan hyves maar weer terug, dat was overzichtelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik snap er niets van, probeer het spel te draaien op een Core i7, 2GB GPU, 8GB MEM maar het draait lang niet zo vloeiend als in de Youtube filmpjes die ik voorbij zie komen.
Heb nu redelijk wat uit moeten zetten maar dan ziet het er niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Trage HDD maybe? Ik draai hem op een AMD X4 635 en een GTX560 TwinFrozr vloeiend met alles op ultra.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Lijkt me niet, misschien mijn graka driver eens updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier loopt het ook niet altijd even lekker, heb alles nu op zo'n beetje medium/high, maar zodra ik nu ook maar een enkele setting omhoo zet dan begint ie te haperen

i5 750, 8gb, 1gb GTX560

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
Heb het ook op medium/high. Heel af en toe een klein hikje te ontdekken.
Ik betwijfel of het aan een trage schijf ligt. Ik heb het spel staan op mijn primaire schijf en dat is niet zo'n snelle en een behoorlijk oude Western Digital Caviar SE uit 2004.

Systeem:
Core 2 Quad Q9450 @ stock
4gb ddr3
Point of View GTX460 1GB GDDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Dan snap ik niet waarom het bij mij vloeiend draad, Volgens mij valt mijn systeem al niet eens meer onder mid-end. Heb ook geen OC, wel alles water gekoeld. Ook 8GB DDR3. Heb alleen heel af en toe een hikje als ik van stadslicht naar dimlicht schakel, maar dat is per auto/trailer verschillend. Sommige zitten meer lampen op.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
AMD X4 635 @2.9Ghz
GTX560 TwinFrozr II
8GB Team-Elite DDR3
1TB Maxtor STM3
Windows 8
Laatste Nvidia driver
Custom WC loop, geen OC.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mwah, dat is nog een degelijke pc lijkt me. Bij mij loopt het iig prima, ziet er ook goed uit qua graphics, loopt vloeiend zonder ook maar een enkele hapering op medium/high settings op 1680x1050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Ook nog vergeten, draai op 1920x1200 :P

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
Ik heb af en toe ook een hapering dat die even een stopje heeft en dan weer verder gaat,

Ergens hoop ik dat er een patch voor komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Hebben jullie al wel een beetj met de scaling optie gespeeld??
Die optie heeft nogal aanzienlijk invloed op hoe soepel het spel loopt.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik draai nu op scaling 75-100% kan het wel op nog minder zetten, dan wordt het nog beter maar dan nog minder mooi. Alles boven de 100 wordt mooier maar dan draait het echt als een slak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oja, patches. FYI, ik heb nog altijd niet betaald voor ETS2, speel het ook niet vaak meer. Maar heb nog geen enkele patch geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:51
OT: Wat is nou 30 euro als je het elke dag speelt. Ik had eerst de demo even gedraaid, daarna een weekje onbetaald gespeeld en daarna direct de creditcard getrokken. Serieus, ik lees het nu al een paar keer en dan denk ik werkelijk!

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, gisteravond weer ff gespeeld, maar de leuk is eraf, ook te merken aan de activiteit in dit topic volgens mij (niet alleen van mij). Heb nu alles wat ik wil eigenlijk, 3 grote garage's allemaal vol, geld, leuke vrachtwagen voor me zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cbr600f4i schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:30:
OT: Wat is nou 30 euro als je het elke dag speelt. Ik had eerst de demo even gedraaid, daarna een weekje onbetaald gespeeld en daarna direct de creditcard getrokken. Serieus, ik lees het nu al een paar keer en dan denk ik werkelijk!
Tsjah, mensen zonder mentaliteit. :)

Ik vermaak me er ook prima mee hoor en is al het geld waard. Zeker in combinatie met een aantal mods zoals real life companies. Ontzettend leuk om dat soort trailers langs te zien komen.

Wat ik wel jammer vind is dat je nergens politie of ambulance ziet rijden of kleinere vrachtwagens. Het zijn altijd opleggers die je voorbij ziet komen. Maar verder is het een hele leuke game. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een mod dat er een file is, net als op een echte snelweg? Dat die file dan 2 à 5 minuutjes duurt en dat het verkeer dan langzaam weer gaat rijden?

Nog een vraag, is er een mod waardoor het verkeer wat drukker wordt op spitstijden, en rustiger om bijv. 3 uur 's nachts?

Ik heb nu de New Traffic v1.3 mod maar veel effect merk ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 16:44:
dat er een file is, net als op een echte snelweg?
Quote van het jaar 2013, nu al _O_

Als de jeugd van tegenwoordig nu al zo denkt en de snelweg alleen maar kent als een reep asfalt waar je in de file staat, ik hou m'n hart vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op zondag 13 januari 2013 @ 18:32:
[...]

Quote van het jaar 2013, nu al _O_

Als de jeugd van tegenwoordig nu al zo denkt en de snelweg alleen maar kent als een reep asfalt waar je in de file staat, ik hou m'n hart vast
Ik zeg toch niet dat er alleen maar file staat, ik zeg dat er ook file staat, of ga je dat ontkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Ben nu bezig op de nieuwe TSMap, maakt het spel wel weer even interesant.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook een leuke feature van ETS2, is dat de trucks gewoon blijven rijden, ondanks dat je ze niet ziet.
Ik was bij een tankstation een "fotoshoot" aan het doen van me truck, en rechts zie je een donkergroene Scania rijden met een buis achterop.
Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/img694/9268/ets200085.png

Zo'n 2 minuten echte tijd later ga ik weg, en na iets van 5 minuten kom ik deze weer tegen :)
Afbeeldingslocatie: http://img836.imageshack.us/img836/5206/ets200089.png

oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 21:49:
Ook een leuke feature van ETS2, is dat de trucks gewoon blijven rijden, ondanks dat je ze niet ziet.
Ik was bij een tankstation een "fotoshoot" aan het doen van me truck, en rechts zie je een donkergroene Scania rijden met een buis achterop.
[afbeelding]

Zo'n 2 minuten echte tijd later ga ik weg, en na iets van 5 minuten kom ik deze weer tegen :)
[afbeelding]

oOo
Mooie foto's :) Zijn de camerastandpunten nog te veranderen? Dat je in of uit kunt zoomen voor een foto? Ik gebruik nu die "draaicamera" maar kan nooit echt uitzoomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Dev camera in schakelen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Nieuwe driver geinstalleerd voor m'n graka. Het is er niet 1 fps beter op geworden. Nog verre van zo mooi als in laptop zijn screens. Wat voor setup heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 21:52:
[...]

Mooie foto's :) Zijn de camerastandpunten nog te veranderen? Dat je in of uit kunt zoomen voor een foto? Ik gebruik nu die "draaicamera" maar kan nooit echt uitzoomen
Dankje! :)
Ik gebruik ook de draaicamera, maar soms moet je gewoon geluk hebben met de standpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00fer schreef op maandag 14 januari 2013 @ 01:52:
Nieuwe driver geinstalleerd voor m'n graka. Het is er niet 1 fps beter op geworden. Nog verre van zo mooi als in laptop zijn screens. Wat voor setup heb je?
Ik heb een Intel i7 3770, met een AMD Radeon 7670 en 8GB RAM, een niet super goede grafische kaart dus.
Ik speel het spel op high, ultra heb ik zo'n 20 FPS, en vind ik niet zo lekker spelen.

Ik zal vanmiddag eens kijken welke instellingen ik precies heb in het geavanceerde menu.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2013 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar hoe schakel ik die in? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 07:48:
[...]

Ik heb een Intel i7 3770, met een AMD Radeon 7670 en 8GB RAM, een niet super goede grafische kaart dus.
Ik speel het spel op high, ultra heb ik zo'n 20 FPS, en vind ik niet zo lekker spelen.

Ik zal vanmiddag eens kijken welke instellingen ik precies heb in het geavanceerde menu.
Ik speel op een notebook, misschien dat dat anders is.

Heb in ieder geval uitgevonden dat je via Start > Euro Truck Simulator 2 > Troubleshooting > Troubleshoot DirectX

in Directx9 mode speelt in plaats van in OpenGL. De FPS zijn er echt op vooruit gegaan, het probleem is echter dat ik veel moeite heb om MLAA en HDR tegelijk aan te zetten. Ik moet dan de details ver terugschroeven en heb veel zaagtantjes.

Het is niet anders. Ik ga nog even Euro Truck Simulator 1 proberen. Die schijnt wat beter te lopen. German Truck Simulator en Scania Truck Simulator hebben de bug ook minder.

Zelfs mensen op een GTX680 hebben last van enorme fps drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
Op mijn vorige systeem (Pentium 4 640 3.2ghz met radeon x700pro) had ik ook op directx met alles op low op 1280*1024. In steden liep framerate flink terug tot 15 ongeveer. Maar met opengl en alles op low draaide het op 800*600 nog niet speelbaar. Dit was in zowel UKTS als GTS het geval.
Pagina: 1 ... 8 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.