Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 18:48
Toetsenbord > Xbox controller > stuurtje

Voor mij is de Xbox controller voorlopig al goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
vso schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 20:58:
kwam ik tegen .. lol ..
[afbeelding]

moest ff delen
Valt nog mee. Als ik ga optellen hoeveel het mij kost om alleen ETS te spelen ;)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Nu online
Sure is.. Boeingfanaat moet maar eens een stuurtje proberen, ik denk dat de joystick daarna stof zal happen. Heb nu sinds een week een stuur maar dan kun je met goed fatsoen niet meer terug naar het toetsenbord of joystick. Totaal andere beleving.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens. Ik ben destijds begonnen met een XBox controller. Ik vond het maar meh. Toch bleef ik doorspelen omdat ik ETS2 gewoon erg leuk vond en nog steeds vind. Maar toen ik over ging ik op een G27 was het idd een heel andere ervaring! Veel meer immersie. Ik dacht bij mijzelf ''waarom heb ik dit niet eerder gedaan?" Zonder stuur had ik allang geen ETS meer gespeeld. En met een TrackIR is het helemaal af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 09:38

Pykow

Angelo OTR

ik had ETS2 al eerder aangeschaft, maar via Origin en deze kon ik niet op steam activeren.
Vervolgens had ik de DLC going east nog niet.

Ik heb nu gewoon Euro truck simulator collector editon gekocht en dat houd dus in dat ik nu alle DLC's + 1ste euro truck simulator + de nieuwe bus simulator game heb, voor nog net geen 10 euro.

GamePC van 1400 euro en ik speel ETS2 .
Natuurlijk wel met een Logitech G27 stuurwiel

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:33

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Pykow schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:40:

GamePC van 1400 euro en ik speel ETS2 .
Probleem heb ik ook...

Nou ja, ik was dus aan het kijken naar een G25, zegt een meneer dat ie er een voor mij heeft en dat hij die naar een adres dichterbij kon halen omdat iemand regelmatig langskwam, hij had zijn ophaaladres nog doorgegeven maar daarna niks meer van gehoord 8)7 8)7 Zo zielig altijd...

Maar die prijzen op Marktplaats word je niet vrolijk van, en voor 50 euro meer heb ik garantie, en hoef ik niet in twijfels te zitten of de man voor mij rare dingen ermee heeft gedaan. Dus nieuwe G27 it is.

Toch wel raar, ik begon met kijken naar een Logitech Momo maar uiteindelijk toch bij het duurste uitgekomen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cbr600f4i schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 08:10:
[...]

Sure is.. Boeingfanaat moet maar eens een stuurtje proberen, ik denk dat de joystick daarna stof zal happen. Heb nu sinds een week een stuur maar dan kun je met goed fatsoen niet meer terug naar het toetsenbord of joystick. Totaal andere beleving.
Mmmmm.... ik denk dat ik dit weekend online maar eens op zoek ga naar een goed, niet te duur stuurtje.

Maar hoe moet je dan gas geven? Met het toetsenbord of zit er een knopje daarvoor op een doorsnee stuurtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 14:52:
[...]

Mmmmm.... ik denk dat ik dit weekend online maar eens op zoek ga naar een goed, niet te duur stuurtje.

Maar hoe moet je dan gas geven? Met het toetsenbord of zit er een knopje daarvoor op een doorsnee stuurtje?
Pedalen?? :P

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Een stuurtje kan ik ook ten zeerste aanraden!

Gasgeven en remmen gaat met twee voetpedalen (zoals in een echte auto); iets duurdere sturen zoals onder andere een Logitech G25/G27, diverse Fanatecs en een Trustmaster T500RS hebben ook een koppelingspedaal en een handmatige versnellingspook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

kuusj98 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 14:03:
[...]

Probleem heb ik ook...

Nou ja, ik was dus aan het kijken naar een G25, zegt een meneer dat ie er een voor mij heeft en dat hij die naar een adres dichterbij kon halen omdat iemand regelmatig langskwam, hij had zijn ophaaladres nog doorgegeven maar daarna niks meer van gehoord 8)7 8)7 Zo zielig altijd...

Maar die prijzen op Marktplaats word je niet vrolijk van, en voor 50 euro meer heb ik garantie, en hoef ik niet in twijfels te zitten of de man voor mij rare dingen ermee heeft gedaan. Dus nieuwe G27 it is.

Toch wel raar, ik begon met kijken naar een Logitech Momo maar uiteindelijk toch bij het duurste uitgekomen.
Als ik moet kiezen, ben ik eigenlijk wel blij met de Logitech Driving Force gt/pro de Momo moet je namelijk wel een 900 graden mod op uitvoeren.

De koppeling + schakelbak van de G25/G27 lijkt mij overkill / overrated. omdat het eigenlijk geen "gevoel" overbrengt van het echte werk. (ook af gegaan op antwoord van andere tweakers over dit onderwerp)

Ik heb btw nog een "stand" voor een stuurtje en pedalen gebruik ik niet (PM me als je intresse hebt) ..

Ik ben bezig met een arduino based "add-on" voor sim based gaming .. modulair in opbouw dus aparte onderdelen zoals
- schakelbak (4 of 6 "klapbak" met achteruit) zoals hier iemand al gemaakt heeft. .
- koppeling
en alles wat je eigenlijk op een vrachtwagen/auto kan verwachten .. modulair zodat je het ook nog kan uitwisselen .. en op USB :)

maar goed eerst wat ander projectjes doen voordat ik kan starten ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
CaptainPanda schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:10:

[video]
Dat sturen is wel veel beter ja, maar dat rondkijken zoals hij het doet is het toch echt niet! hele tijd allerlei knopjes moeten drukken om fatsoenlijk rond te kijken.. dat gaat zoveel fijner met een muis..

Moet er nog eens hard over denken.. voorlopig heb ik al 30k rond gereden met mijn toetsenbord en dat gaat eigenlijk best xD

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

vso schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 19:47:
[...]

Als ik moet kiezen, ben ik eigenlijk wel blij met de Logitech Driving Force gt/pro de Momo moet je namelijk wel een 900 graden mod op uitvoeren.

De koppeling + schakelbak van de G25/G27 lijkt mij overkill / overrated. omdat het eigenlijk geen "gevoel" overbrengt van het echte werk. (ook af gegaan op antwoord van andere tweakers over dit onderwerp)

Ik heb btw nog een "stand" voor een stuurtje en pedalen gebruik ik niet (PM me als je intresse hebt) ..

Ik ben bezig met een arduino based "add-on" voor sim based gaming .. modulair in opbouw dus aparte onderdelen zoals
- schakelbak (4 of 6 "klapbak" met achteruit) zoals hier iemand al gemaakt heeft. .
- koppeling
en alles wat je eigenlijk op een vrachtwagen/auto kan verwachten .. modulair zodat je het ook nog kan uitwisselen .. en op USB :)

maar goed eerst wat ander projectjes doen voordat ik kan starten ..
Ik wilde net de G25/27 voor de koppeling, lijkt me wel eens leuk om te expirimenteren in bijv. City car driver , Spintires dalijk enz.

Stand heb ik voorlopig even niet nodig, buiten het feit dat ik nu al een aardige bak geld heb neergelegd voor een simpel racestuurtje vind ik een SSD ook even belangrijk om te kopen, want die HDD word ik gek van :P

[ Voor 8% gewijzigd door Kuusj op 27-06-2014 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
vso schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:22:
[...]

als je terug leest (paar pagina's oid) is het handig om DLC east er bij te hebben + stuurtje ;)
Je bedoelt going East? Tja, zie eigenlijk niet waarom ik het nu moet kopen. Er zijn genoeg wereld uitbreidende mods en voorlopig is het leuk zat! Die steamsale loopt ook niet weg, die komt wel weer in de herfst en dan zal die wel weer hetzelfde kosten.

Stuurtje lijkt me ook vet, maar vind 't een beetje zonde van mijn geld. Ik speel alleen nog ETS waar ik een stuurtje bij kan gebruiken. Xbox controller of elke andere controller kan ik voor alles gebruiken + de Xbox? Dus eerst met toetsenbord en dan komt een controller nog wel.

[ Voor 23% gewijzigd door hoi1234 op 27-06-2014 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

hoi1234 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:01:
[...]

Je bedoelt going East? Tja, zie eigenlijk niet waarom ik het nu moet kopen. Er zijn genoeg wereld uitbreidende mods en voorlopig is het leuk zat! Die steamsale loopt ook niet weg, die komt wel weer in de herfst en dan zal die wel weer hetzelfde kosten.
promods o.a doet het niet zonder going east ...

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
vso schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:07:
[...]

promods o.a doet het niet zonder going east ...
Dacht dat al die mods zonder DLC werken, maar is dat nieuw dan?

Ik vind het trouwens wel lastig om in te parkeren, die trailer beweegt telkens. Is het mogenlijk om met een toetsenbord die vrachtwagen een beetje recht te houden? Ik heb al een keer gelezen dat je vooral rechtuit erin moet en niet teveel sturen, maar ik moet dus juist sturen, omdat die vrachtwagen scheef staat.

[ Voor 41% gewijzigd door hoi1234 op 27-06-2014 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

hoi1234 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:12:
[...]

Dacht dat al die mods zonder DLC werken, maar is dat nieuw dan?
maar goed zoals je zegt je kan het altijd nog kopen ... alleen opletten bij mods dowloaden ze zetten het er meestal wel bij.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

Promods past de map aan en als je dus geen Going East hebt, dan kloppen de aansluitingen natuurlijk niet meer :)

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

CaptainPanda schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:10:

Gasgeven en remmen gaat met twee voetpedalen (zoals in een echte auto); iets duurdere sturen zoals onder andere een Logitech G25/G27, diverse Fanatecs en een Trustmaster T500RS hebben ook een koppelingspedaal en een handmatige versnellingspook.

[video]
Ik gebruik nooit de schakel.
Ik krijg de setup nooit goed ingesteld en daarom gebruik ik semi-automaat.
dus alleen voor voorruit ,neutraal en achteruit gebruik ik de pook, maar niet om in een versnelling te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-09 22:52
Pykow schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 07:40:
[...]

Ik gebruik nooit de schakel.
Ik krijg de setup nooit goed ingesteld en daarom gebruik ik semi-automaat.
dus alleen voor voorruit ,neutraal en achteruit gebruik ik de pook, maar niet om in een versnelling te zetten.
Ik heb mijn G25 een tijd terug verkocht en ben voor een Fanatec set gegaan (zonder shifter) maar ik had toch nooit problemen om het e.e.a. goed in te stellen om fatsoenlijk te kunnen schakelen.

Het is eigenlijk iets wat ik nu mis, dus ik zou toch echt voor een shifter gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Hebben die lampen die je op het dak kunt zetten eigenlijk nut? Ik heb ze nu gekocht, maar als ze aan staan zie ik geen verschil met als ze uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
hoi1234 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 10:55:
Hebben die lampen die je op het dak kunt zetten eigenlijk nut? Ik heb ze nu gekocht, maar als ze aan staan zie ik geen verschil met als ze uit staan.
F4 en en dan de daklampen aangevinkt?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bxN2aPR.jpg?1?8662

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi1234 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:12:
[...]

Ik vind het trouwens wel lastig om in te parkeren, die trailer beweegt telkens. Is het mogenlijk
mogelijk om met een toetsenbord die vrachtwagen een beetje recht te houden? Ik heb al een keer gelezen dat je vooral rechtuit erin moet en niet teveel sturen, maar ik moet dus juist sturen, omdat die vrachtwagen scheef staat.
Het is logisch dat je trailer de andere kant op rijdt dan dat je stuurt als je achteruit rijdt. Heb je nooit zelf een auto achteruit ingeparkeerd met karretje of dat iemand anders dat deed?
Het is me één keer op m'n MacBook gelukt om achteruit in te parkeren (met toetsenbord want hij herkent mijn stuur niet). Maar nu speel ik ETS op m'n gewone gaming pc en dus met stuur. Zoals velen hier raad ik een stuur ten zeerste aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
het achteruitrijden verandert niet doordat je een stuurtje gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Carfanatic schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 11:15:
[...]

F4 en en dan de daklampen aangevinkt?

[afbeelding]
Dat bedoel ik ja. Maar zie geen verschil, dus is het dan voor de sier ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 11:37:
[...]

Het is logisch dat je trailer de andere kant op rijdt dan dat je stuurt als je achteruit rijdt. Heb je nooit zelf een auto achteruit ingeparkeerd met karretje of dat iemand anders dat deed?
Het is me één keer op m'n MacBook gelukt om achteruit in te parkeren (met toetsenbord want hij herkent mijn stuur niet). Maar nu speel ik ETS op m'n gewone gaming pc en dus met stuur. Zoals velen hier raad ik een stuur ten zeerste aan.
Dat snap ik wel, maar wat ik meer bedoel is er een manier om je vrachtwagen recht voor het vak te krijgen? Zodat je eigenlijk alleen achteruit gas hoeft te geven en een beetje bijsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hoi1234 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 12:15:
[...]

Het betreft de Beacons, niet de roof auxiliary.
Je zou wel degelijk het oranje licht rond moeten zien stralen op de omgeving. Ook in de externe view (chase, bijvoorbeeld) zie je het licht op het dak ronddraaien. De sneltoets is "I" (hoofdletter i).

Sorry ik heb verkeerd gelezen.

[ Voor 41% gewijzigd door Room42 op 28-06-2014 17:04 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carfanatic schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 12:09:
het achteruitrijden verandert niet doordat je een stuurtje gebruikt.
Nee, maar het wordt er wel makkelijker en leuker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:36
hoi1234 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 12:15:
[...]

Zeker niet voor de sier ! Als je gewone lampen erbij gezet hebt helpt het best veel.

Je moet wel groot licht ( dus High Beam) aanzetten. Echt een forse lichtwinst.

Geldt ook voor lampen die je op de Bullbar zet, (Front Auxilary dan)

Gaat het om de oranje beacons, gewoon een keer snachts aanzetten..

[ Voor 14% gewijzigd door strider1007 op 28-06-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Even een deftig probleem: als ik nu dus optrek in 1, en ik duw dan de koppeling in, dan gaat het ding vol in de ankers, dat gebeurt ook als ik geen gas geef.

Weet iemand even snel het probleem of ben ik weer een uniek geval :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
strider1007 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 16:18:
[...]

Zeker niet voor de sier ! Als je gewone lampen erbij gezet hebt helpt het best veel.

Je moet wel groot licht ( dus High Beam) aanzetten. Echt een forse lichtwinst.

Geldt ook voor lampen die je op de Bullbar zet, (Front Auxilary dan)

Gaat het om de oranje beacons, gewoon een keer snachts aanzetten..
Het gaat inderdaad om de extra lampen, niet de beacons. Ik zet groot licht trouwens nooit aan, in het echt mag je het ook niet gebruiken met zoveel auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

hoi1234 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 19:52:
[...]

Het gaat inderdaad om de extra lampen, niet de beacons. Ik zet groot licht trouwens nooit aan, in het echt mag je het ook niet gebruiken met zoveel auto's.
Het werkt alleen bij groot licht dus dan heb je er inderdaad niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommie2244
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-10-2023
Nou, net na een tijdje weer de ETS2MP opgestart. En wat een domper. Binnen 10 minuten kon ik mijn truck alweer 4x repareren, door allemaal Russen die alles en iedereen liepen te rammen. :( Door die Steam sale hebben denk ik weer een hoop gebande mensen het spel gekocht, om andermans plezier te vergallen. Ik raak de MP de komende tijd wel niet meer aan, en wacht wel totdat het gros van de spelbrekers is geband. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
hoi1234 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 19:52:
[...]

Och, ik heb genoeg momenten dat ik geen tegenliggers zie, en dan is er niks mis met groot licht...

En anders, de tegenliggers knipperen wel met hun groot licht, maar bekeuringen ofzo zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Trouwens een erg goede mod gevonden voor het 's nachts rijden. Ik zie auto's nu in de spiegel vóór ze naast me zitten, en als ze me voorbij zijn zie ik én de achterlichten én de reflectie van hun koplampen op het asfalt en op de vangrail. En ook tegemoetkomend verkeer zie je ook meer zoals het in het echt ook het geval is..

Vóór deze mod zat ik altijd te vogelen met m'n slaaptijden zodat ik niet 's nachts hoefde te rijden. Nu geen enkel probleem meer.

http://ets2.lt/en/brutal-environment-hd-sound-engine-81/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

strider1007 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 22:10:
[...]

Och, ik heb genoeg momenten dat ik geen tegenliggers zie, en dan is er niks mis met groot licht...

En anders, de tegenliggers knipperen wel met hun groot licht, maar bekeuringen ofzo zijn er niet.
Maar wat is het nut er precies van? Ik zie alles nog prima zonder groot licht, ik zie niet in waarom ik grootlicht zal gaan gebruiken in plaats van gewoon normaal licht. 's Nachts gebruik ik gewoon dimlicht en overdag de dagrijverlichting. Pas als ik ergens op een mistig landweggetje rijd en nauwelijks iets kan zien, dan doe ik het grootlicht aan. Maar daar is die ook voor bedoeld toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 23:00:
[...]

Maar wat is het nut er precies van? Ik zie alles nog prima zonder groot licht, ik zie niet in waarom ik grootlicht zal gaan gebruiken in plaats van gewoon normaal licht. 's Nachts gebruik ik gewoon dimlicht en overdag de dagrijverlichting. Pas als ik ergens op een mistig landweggetje rijd en nauwelijks iets kan zien, dan doe ik het grootlicht aan. Maar daar is die ook voor bedoeld toch?
Nou, als je op een snelweg zonder lantaarns rijdt zie je niet veel hoor... Is het trouwens raar dat ik vind dat er lantaarnpalen langs de weg moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

kuusj98 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 19:45:
Even een deftig probleem: als ik nu dus optrek in 1, en ik duw dan de koppeling in, dan gaat het ding vol in de ankers, dat gebeurt ook als ik geen gas geef.

Weet iemand even snel het probleem of ben ik weer een uniek geval :P?
Niemand? Ik vind zelf niks dat ik verkeerd doe nml...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
kuusj98 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 23:40:
[...]

Niemand? Ik vind zelf niks dat ik verkeerd doe nml...
Je geeft totaal geen info wat het gissen nogal zinloos maakt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-09 22:52
tommie2244 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 21:46:
Nou, net na een tijdje weer de ETS2MP opgestart. En wat een domper. Binnen 10 minuten kon ik mijn truck alweer 4x repareren, door allemaal Russen die alles en iedereen liepen te rammen. :( Door die Steam sale hebben denk ik weer een hoop gebande mensen het spel gekocht, om andermans plezier te vergallen. Ik raak de MP de komende tijd wel niet meer aan, en wacht wel totdat het gros van de spelbrekers is geband. :|
Dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt.

Wel een keer een ongeluk gehad... Stom eigen schuld! Wegenwacht oid bellen. Spawn ik in de lucht boven de service en knal zo naar beneden. Van 20% damage naar 100%. Naja balen! Repairen.. Ga er vervolgens weer uit.. val ik door de grond en schiet ik als een stuiterbal heen en weer. 100%..

Gelukkig kan je oude saves laden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Room42 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 23:43:
[...]

Je geeft totaal geen info wat het gissen nogal zinloos maakt.
Excuses..

Ik heb dus een G27 gekocht en deze volgens het boekje geïnstalleerd, dus driver e.d.

Nu ga ik op Youtube kijken hoe ik dat het beste in ETS2 kan instellen en dit volg ik ook.

Dus gas, rem en koppeling geconfigureert en doen het ook maar behoren, maar als ik dan ingame ga en ik ga bijv. 10 in de eerste versnelling en wil dan opschakelen en ik duw de koppeling in remt hij automatisch (ook als ik gas loslaat), ik heb voor de lol ook even de flippers gebruikt en ook hier als je het gas los laat gaat het ding vol in de ankers...

Verder zou ik niet weten wat te doen, en daarom dacht ik ik vraag maar eventjes hier want er zullen meer mensen met een G27 rondzweven op dit topic.

Ik denk dus dat het met de gaspedaal te maken heeft maar verder kom ik niet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ok dus het heeft niet met de koppeling te maken maar met dat je gas loslaat, mag ik dat concluderen? Dan moet je eens op zoek naar een conflict in de configuratie van "Combined gas/brake padels" of axis. Waarschijnlijk als je gas half ingedrukt houdt, werkt het 'goed'. Dat betekent dat je ergens een optie verkeerd hebt staan in de Logitech Profiler of in ETS2 zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kuusj98 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 00:33:
[...]

Excuses..

Ik heb dus een G27 gekocht en deze volgens het boekje geïnstalleerd, dus driver e.d.

Nu ga ik op Youtube kijken hoe ik dat het beste in ETS2 kan instellen en dit volg ik ook.

Dus gas, rem en koppeling geconfigureert en doen het ook maar behoren, maar als ik dan ingame ga en ik ga bijv. 10 in de eerste versnelling en wil dan opschakelen en ik duw de koppeling in remt hij automatisch (ook als ik gas loslaat), ik heb voor de lol ook even de flippers gebruikt en ook hier als je het gas los laat gaat het ding vol in de ankers...

Verder zou ik niet weten wat te doen, en daarom dacht ik ik vraag maar eventjes hier want er zullen meer mensen met een G27 rondzweven op dit topic.

Ik denk dus dat het met de gaspedaal te maken heeft maar verder kom ik niet :')
Ik heb het ook gehad met m'n Logitech MOMO, maar dan andersom, dus als je de rem niet indrukte dat hij dan vol vooruit ging. Volgens mij moet je iets veranderen in de "Acceleration axis mode" bij Options->Controls,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Draai anders de wizzard? Ik heb met mijn G27 niks ingesteld in de Logitech profile en in ETS2 de wizzard gedraaid en alles werkt goed out-of-the-box. Soms kan het een dubbele binding zijn.
Ik had eerst iedere keer dat m'n motor uit ging als ik hem naar z'n 2 schakelde, bleek dat die knop dezelfde binding had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 23:00:
[...]

Ik denk dat het niet echt om het nut gaat..

Hoi1234 vroeg hoe de verlichting werkte, gaf aan dat hij geen echt verschil zag. Mijn antwoord was een uitleg hoe je het verschil kunt zien.

Niemand heeft groepen dat je het moet gebruiken of dat het nuttig is... :)

Trouwens: Mist en groot licht? Kun je jezelf vaak flink mee verblinden.. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door strider1007 op 29-06-2014 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:02

Eagle Creek

Breathing security

strider1007 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 22:10:
[...]

Niet? Ik meen mij te herinneren dat ik die toch wel heb gehad bij het constant voeren van groot licht.
Wellicht andere versie..

Wat betreft die multiplayer:
Cannot find Euro Truck Simulator 2 in your Steam library. Is your Steam account private? If yes change it status to public and try again.
Maar ik heb hem op Origin, niet op Steam :/

[ Voor 25% gewijzigd door Eagle Creek op 29-06-2014 09:08 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie misscrossen de lampen waarover jullie het hebben...

Je hebt naar mijn idee dimlicht, licht en grootlicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2014 @ 12:31:
Jullie misscrossen de lampen waarover jullie het hebben...

Je hebt naar mijn idee dimlicht, licht en grootlicht?
"licht" is een algemene term en geeft geen indicatie over de lichtsterkte of richting.
Zie: http://www.anwb.nl/auto/n...en-advies/autoverlichting
Dimlicht is dus de normale verlichting die je verplicht aan moet hebben 's nachts en grootlicht alleen als je daar geen anderen mee lastig valt. Stadslicht of dagrijverlichting is o.a. voor overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Eindelijk!! Heb m'n vader zo ver gekregen het te kopen. (Ik beheer nog geen eigen rekening, dus moest hij het voor mij doen). Nu downloaden @ 8mbit/s... (Vanaf dinsdag eindelijk 200/200)

Edit: En we kunnen spelen!!!!

[ Voor 8% gewijzigd door hoi1234 op 29-06-2014 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 25-09 18:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Eagle Creek schreef op zondag 29 juni 2014 @ 09:02:
[...]

Niet? Ik meen mij te herinneren dat ik die toch wel heb gehad bij het constant voeren van groot licht.
Wellicht andere versie..
Ik nog nooit en ik rij als het pikkedonker is altijd met groot licht en toegevoegde lichten op de bullbar en het dak.
Je ziet wel de tegenliggers even flitsen met de lichten. Nou, boeie. :D
Ik zie echt niet genoeg als ik 's nachts met alleen dimlicht rij. Maar dan hou ik me ook niet echt aan de snelheidslimieten. Sowieso heb ik de begrenzer er af, ik rij met een 1200pk FH16 en cruise meestal rond de 140 km/h.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

ScuL schreef op zondag 29 juni 2014 @ 01:58:
Draai anders de wizzard? Ik heb met mijn G27 niks ingesteld in de Logitech profile en in ETS2 de wizzard gedraaid en alles werkt goed out-of-the-box. Soms kan het een dubbele binding zijn.
Ik had eerst iedere keer dat m'n motor uit ging als ik hem naar z'n 2 schakelde, bleek dat die knop dezelfde binding had.
Wizzards ? nooit geweten waar deze zitten.

BTW verklaard een hoop waarom mijn moter steeds uitging, ik dacht steeds dat ik de truck liet afslaan, hoe voorzichtig ik het ook deed (heb zelf ook gewoon een rijbewijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Nu online
Snap niet dat je niet genoeg kan zien met gewoon verlichting aan :P ik rijd snachts nooit de hele tijd met groot licht aan enkel als er op een 1 baansweg ineens een scherpe bocht aan komt. Maar helemaal op de snelweg nooit, zie echt wel genoeg samen met de navi weet je toch wel waar je heen moet.

Al rij ik nooit harder dan 90, dat wil mijn truck niet :D probeer het zo realistisch mogelijk te houden wat rijden betreft, ik parkeer ook altijd netjes mijn trailer. Ook al kost me dat af en toe 10 keer steken op sommige plekken haha.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

TgR_KILLER schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:17:
Snap niet dat je niet genoeg kan zien met gewoon verlichting aan :P ik rijd snachts nooit de hele tijd met groot licht aan enkel als er op een 1 baansweg ineens een scherpe bocht aan komt. Maar helemaal op de snelweg nooit, zie echt wel genoeg samen met de navi weet je toch wel waar je heen moet.

Al rij ik nooit harder dan 90, dat wil mijn truck niet :D probeer het zo realistisch mogelijk te houden wat rijden betreft, ik parkeer ook altijd netjes mijn trailer. Ook al kost me dat af en toe 10 keer steken op sommige plekken haha.
Dat inparkeren vind ik ook prachtig om te doen. Ga wel voor 20 rustpauze's per rit ofzo :').
Vooral met de grote trailers e.d. (dus extra lang).
Vet met het stuurtje beetje draaien.

Overigens op triple screen gespeeld, gaat niet geweldig ondanks dat mijn videokaart het wel aan zou moeten kunnen, jammer maar geen zin om verder uit te zoeken. Dan maar op single en om me heen kijken met de muis, werkt ook prima :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ik heb een volvo fh16 soundmod gevonden, maar hoe kan ik hem uitpakken? Ik heb al peazip gedownload, maar die zegt dat die .scs niet ondersteund maar wel kan uitpakken als ik het op een andere manier doet, maar niks werkt.
Edit: nevermind, was te snel met mijn vraag stellen, de mod werkt al en als ik het zo goed hoor, dan heb ik bereikt wat ik bereiken wou. Hmm... uiteindelijk is het toch best wel een irritante mod, weet iemand een goede mod om het motergeluid in de kabine te krijgen? (Ik vind dat motorgeluid van de mercedes across wel vet). Heb al verschillende google pogingen gedaan en o.a de scania v8 mod gevonden, maar dan krijg je meer een raceauto dan een vrachtwagen en ik wil gewoon het heerlijke geronk van de diesel in de kabine horen.

[ Voor 58% gewijzigd door hoi1234 op 30-06-2014 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Er is een mod waarbij je het originele spelgeluid harder in de cabine kunt laten klinken.
Ik kan alleen even niet vinden welke dit is. Ik ga even voor je zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plato112 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:38:
Er is een mod waarbij je het originele spelgeluid harder in de cabine kunt laten klinken.
Ik kan alleen even niet vinden welke dit is. Ik ga even voor je zoeken :)
ProMods :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Yup, net ook zelf gevonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Nu online
Vanavond weer heel wat kilometers gereden.. via Duitsland naar noord-oost Polen vervolgens naar Slowakije via Tsjechië weer naar Polen en toen via Tsjechië terug naar Duitsland, ben geeindigd in Mannheim nu xD

Morgen maar weer verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Dat is nu jammer! De steamsale is net voorbij en zover ik weet heb je going East nodig voor promods, dat wordt dus wachten tot de volgende steamsale en dan zal ik going East kopen.

Kan ik dan niet zelf mijn geluid maken/ het bestaande geluid aanpassen? Ik lees in dit topic al veel over dingen in mapjes veranderen om iets zelf aan te kunnen passen. (Ik moet wel zeggen dat ik er niks van af weet, dus als t mogelijk is laat dan maar zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoi1234 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 08:04:
[...]

Dat is nu jammer! De steamsale is net voorbij en zover ik weet heb je going East nodig voor promods, dat wordt dus wachten tot de volgende steamsale en dan zal ik going East kopen.
Nog niet, pas in de versie waar Roemenië bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ik was ook in de veronderstelling dat Going East vereist was voor Promods maar zoals Scul al zegt (en hij kan het weten ;)) is dat dus niet zo, zie ook: http://www.promods.net/compat.php

[ Voor 4% gewijzigd door Plato112 op 01-07-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Plato112 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:32:
Ik was ook in de veronderstelling dat Going East vereist was voor Promods maar zoals Scul al zegt (en hij kan het weten ;)) is dat dus niet zo, zie ook: http://www.promods.net/compat.php
Dat is nou geweldig! Als ik hem nu download kan ik dan nog spelen als de versie met Roemenië uitkomt, of moet je dan updaten naar de nieuwste promods? Heb trouwens via steam een nieuwe "mod" gevonden die het geluid in de cabine 85% laat horen als het buitengeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
hoi1234 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:31:
[...]

Dat is nou geweldig! Als ik hem nu download kan ik dan nog spelen als de versie met Roemenië uitkomt, of moet je dan updaten naar de nieuwste promods? Heb trouwens via steam een nieuwe "mod" gevonden die het geluid in de cabine 85% laat horen als het buitengeluid.
hij bedoelt denk ik dat roemenië komt in promods en dat je dan dus de going east nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Trouwens waarom kan ik niet via facebook inloggen? Ik krijg dan de melding dat ik geregistreerd ben, maar dat er een activatieemail naar mijn mail is gestuurd (kan niks vinden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krissie100 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:42:
[...]

hij bedoelt denk ik dat roemenië komt in promods en dat je dan dus de going east nodig hebt
Juist. Je kunt je vrachtwagen nou eenmaal niet als een mirakel op een vliegend tapijt over Hongarije heen transporteren.

Going East is sowieso z'n geld waard, je kon hem onlangs in de sale voor €2,50 kopen!
1 drankje minder bij het uitgaan en je hebt hem terugverdiend..
hoi1234 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:53:
Trouwens waarom kan ik niet via facebook inloggen? Ik krijg dan de melding dat ik geregistreerd ben, maar dat er een activatieemail naar mijn mail is gestuurd (kan niks vinden?)
spamfilter? bij hotmail blijft er regelmatig wat hangen

[ Voor 26% gewijzigd door ScuL op 01-07-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
ScuL schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:54:
spamfilter? bij hotmail blijft er regelmatig wat hangen
Inderdaad spamfilter, had ik toch niet goed gekeken....

Ok, Heb promods precies zoals het gedaan moet worden volgens de uitleg.in de modfile gedaan, maar steam loopt vast. (Heb de nieuwste versie van ets2, dat denk ik althans, omdat hij automatisch updated,) Eerst de dev file gedownload en in mod map gedaan. Dan de 2 andere mods gedownload en uitgepakt (met peazip) en ook in de mod map gedaan. (dat .txt bestandje verwijderd). FF fototje hoe mij mod mop er nu uitziet.

http://s1270.photobucket....ietersen/embed/slideshow/ had er eerst meer mods, maar die heb ik verwijderd omdat ik die niet meer gebruik, maar dat zou geen problemen moeten geven aangezien, promods al problemen gaf toen ik de mods nog wel had.

[ Voor 189% gewijzigd door hoi1234 op 01-07-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Het lijkt erop dat je een deel mist. De file promods-v162 is bij mij 395,745KB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Aangezien ETS2 een regions selecter heeft, betekent dit dat ze het een groter portaal willen gaan maken? Mogelijk voor American Truck Simulator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Net na 40 uur oefenen met de G27 mij gewaagt op de online asfaltwegen, en deze bedwongen!

Nee maar; vooral die k*t oost-Europeanen kunnen er echt helemaal niks van, ga je netjes inhalen op een 3 baans, ben je bijna voorbij, rammen ze je truck met geen reden tot de 100%, en natuurlijk no fucks given, dat heb ik 4x op een uur gehad, daarna ben ik in Nederland > Belgie > Luxemburg > Frankrijk wat op en neer gaan rijden, daar rijden nog altijd van die figuren rond maar veel minder Rus en Pool gehalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Ircghost schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:30:
Aangezien ETS2 een regions selecter heeft, betekent dit dat ze het een groter portaal willen gaan maken? Mogelijk voor American Truck Simulator?
Waarom (er komt toch geen nieuwe engine, welke nu wel nodig is eigenlijk imo) voegen mappers dadelijk niet gewoon de USA en Europa-maps bij elkaar? Dus Pro-mods bijv. plus het Going East gedeelte en dan nog USA met later geheid nog aanvullingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Tjah waarom is er anders die region switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
strider1007 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:05:
[...]

Het lijkt erop dat je een deel mist. De file promods-v162 is bij mij 395,745KB...
Ik neem aan dat ik dan alles even opnieuw moet downloaden of kan ik ook iets anders doen? Ik bedenk me trouwens ook net dat peazip een error gaf.

[ Voor 8% gewijzigd door hoi1234 op 02-07-2014 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoi1234 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:32:
[...]

Ik neem aan dat ik dan alles even opnieuw moet downloaden of kan ik ook iets anders doen? Ik bedenk me trouwens ook net dat peazip een error gaf.
Als je voor de gratis download gaat, gaat het om 3 bestanden. Als je alleen de 1e hebt dan heb je een corrupt archief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Heeft iemand ervaring met het schaken en diesel verbruik ?

als je er een limiet opzet, dan rij je echt op hoge toeren met 90KM
Maar zonder een limiet, schakelt hij gewoon automatisch door en zet je de CO maar op 90 KM ;)
maar is wel rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Bedoel je het automatisch schakelen met de snelheidsbegrenzer in- of uitgeschakeld?
Want je vraag is voor mij niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
ScuL schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:31:
[...]

Als je voor de gratis download gaat, gaat het om 3 bestanden. Als je alleen de 1e hebt dan heb je een corrupt archief
Heb 1x 200MB
heb 1x andere 200MB
Heb 1x 20MB

Dus ik neem aan dat ik niks vergeten ben te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Nu online
Pykow schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:24:
Heeft iemand ervaring met het schaken en diesel verbruik ?

als je er een limiet opzet, dan rij je echt op hoge toeren met 90KM
Maar zonder een limiet, schakelt hij gewoon automatisch door en zet je de CO maar op 90 KM ;)
maar is wel rustiger.
Wat Plato112 ook al zei, wat bedoel je exact?

Ik schakel volautomatisch. En heb de limiter aan staan (90 dus) maar snap niet helemaal wat je bedoeld met je hoge toeren? Als ik b.v. op de snelweg aan het optrekken ben (vol gas) en hij bereikt de limiter van 90 dan geeft hij meteen geen gas meer. Dan weet ik dat ik 90 rij en zet ik de CC aan. Ik rij in mijn FH altijd in versnelling D12 als ik 90 rij.

Geen idee of er meer versnellingen zijn die ik dan niet gebruik :p
kuusj98 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:36:
Net na 40 uur oefenen met de G27 mij gewaagt op de online asfaltwegen, en deze bedwongen!

Nee maar; vooral die k*t oost-Europeanen kunnen er echt helemaal niks van, ga je netjes inhalen op een 3 baans, ben je bijna voorbij, rammen ze je truck met geen reden tot de 100%, en natuurlijk no fucks given, dat heb ik 4x op een uur gehad, daarna ben ik in Nederland > Belgie > Luxemburg > Frankrijk wat op en neer gaan rijden, daar rijden nog altijd van die figuren rond maar veel minder Rus en Pool gehalte.
Dat is dus de reden dat ik gewoon lekker offline speel :p geen zin in van die figuren die online mijn plezier verzieken.

[ Voor 30% gewijzigd door TgR_KILLER op 02-07-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Wat kun je ETS online spelen? is dat een mod? Is het een beetje druk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
strider1007 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:05:
[...]

Dankje voor de hulp, heb alles nog een keer gedownload en uitgepakt en nu werkt het! (zie ook het promods logo bij het laden, eerst niet). Hoe kan het eigenlijk dat niet alles uitgepakt werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Plato112 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:11:
Bedoel je het automatisch schakelen met de snelheidsbegrenzer in- of uitgeschakeld?
Want je vraag is voor mij niet helemaal duidelijk.
Als je met hoge toeren rijd, dan verbruik je normaal gesproken meer, dan wanneer je op lagere toeren rijd.

"Het nieuwe rijden" zeg maar.

als je met de begrenzer rijd, dan maak je hoge toeren als je 90KM/U rijd,
Maar heb je de begrenzer uitstaan, dan schakelt de vrachtwagen wel door en rijd je op een lagere toeren op 90 KM/U.

Maar volgens mij maakt dat niks uit in ETS2.

Even Offtopic, of je het zijn dezelfde ontwikkelaars:
Hoe staat het met hun Bus Simulator ? er gingen geruchten rond dat ze hier mee bezig zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Nu online
garriej schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:17:
Wat kun je ETS online spelen? is dat een mod? Is het een beetje druk?
Al lang, is inderdaad een mod :P google op ETS2 multiplayer, en ja volgens mij is het best druk. Maar zit zo vol idioten die enkel door het verkeer heen scheuren, zich nergens niks van aan trekken en voor de lol iedereen van de weg beuken dat ik er geen moeite aan ga steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoi1234 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:31:
[...]

Heb 1x 200MB
heb 1x andere 200MB
Heb 1x 20MB

Dus ik neem aan dat ik niks vergeten ben te downloaden
Ja waarschijnlijk niet goed uitgepakt dan. Afhankelijk van welke software je gebruikt (Winrar/7zip) moet je ofwel alleen de 1e uitpakken (en de rest volgt). Ofwel alle 3 tegelijk selecteren en op extract drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Pykow schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:55:
[...]

Als je met hoge toeren rijd, dan verbruik je normaal gesproken meer, dan wanneer je op lagere toeren rijd.

"Het nieuwe rijden" zeg maar.

als je met de begrenzer rijd, dan maak je hoge toeren als je 90KM/U rijd,
Maar heb je de begrenzer uitstaan, dan schakelt de vrachtwagen wel door en rijd je op een lagere toeren op 90 KM/U.

Maar volgens mij maakt dat niks uit in ETS2.

Even Offtopic, of je het zijn dezelfde ontwikkelaars:
Hoe staat het met hun Bus Simulator ? er gingen geruchten rond dat ze hier mee bezig zijn ?
Het ligt eraan of je de optie Fuel Consumption simulation aan hebt staan. Staat die uit dan is het verbruik per kilometer statisch en afhankelijk van je truck/motor en je Eco-driving skill.
Als je het aanzet is het dynamisch en afhankelijk van je rijstijl. Dan telt volgens mij nog wel mee welke truck/motor je hebt, maar je Eco-driving is nutteloos.

Tenminste dit is hoe ik het lees: http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=9&t=60799

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

het is een simulator, maar er zijn mods die rijden beinvloeden .. zelfs mods die "actuele" bezine prijzen (van vandaag zeg maar) kan invoeren.

Er is veel wat invloed heeft op het "gedrag" van de trekker, maar niet alles is af.

Gedrag is onder andere: de manier van wegrijden geladen/ongeladen, aantal Tonnage op trailer en/of type trailer) .. luchtdruk en veel meer dingen .

In de aankomende update wil men als ik het goed gelezen/onthouden heb het gewicht van de trailer "activeren" en dan zal je dit dus kunnen "voelen" tijdens het spel.

schakelen is ook "mod" afhankelijk want je kan tussen de 8 en 18 of zelfs 23 keer koppelen..
linkje http://www.eurotrucksimulator2.com/input_config.php

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Is er toevallig een overzicht van de must-have mods voor realisme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Alexxxxxxxxxx schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 02:47:
Is er toevallig een overzicht van de must-have mods voor realisme?
Niet dat ik weet, er is helaas geen goeie mod overzicht site .. hoewel de site(s) in de start topic wel veel mods bevatten.

mods hebben een paar problemen over het algemeen
  • meerdere type wijzingen bv kaart en "nieuwe" vrachtwagens" of traffic update
  • volgorde van laden (dit is alfabetisch)
  • compatibiliteit met versie.
  • compatibiliteit met andere mod(s)
bv als jij een andere Traffic AI mod gebruikt en je wilt ook promods gaan gebruiken dan zal je eerst promod en dan de andere traffic mod moeten laden (en hopen dat het dan nog werkt)

beste is eerst mods te zoeken die je leuk lijkt, vervolgens elke apart te proberen in een nieuw bedrijfje ..
dan testen welke volgorde je ze moet laden voordat je ze daadwerkelijk gaat gebruiken.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Heb toch al wel weer een tijdje zin om dit spel te spelen, helaas verlang ik wel naar een stuur, want met muis/toetsenbord en/of xbox controller heb ik nu wel gezien. Het lijkt me heerlijk om met de vlam in de pijp te luisteren terwijl ik met een stuur in m'n handen zit deze sim te spelen. Maarja, eisen voor stuur zijn dan wel: Schakelpook en koppeling, dus nog even doorsparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Weet iemand een oplossing voor het volgende probleem? Steam update het spel elke keer als ik het programma wil starten terwijl ik duidelijk heb aangegeven in het menu dat ik dit niet wil hebben.

[ Voor 31% gewijzigd door Saybia op 04-07-2014 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Nu online
Ben 8 weken bezig ingame nu.. 15 chaffeurs, 3 volle grote garages dus :) Nu alleen de lastige klus dat ik mijn volgende garage wil openen maar geen 1 vracht kan vinden in de richting waar ik heen wil :( en om nou 700 km te rijden zonder vracht vind ik ook wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Nu online
TgR_KILLER schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 22:33:
Ben 8 weken bezig ingame nu.. 15 chaffeurs, 3 volle grote garages dus :) Nu alleen de lastige klus dat ik mijn volgende garage wil openen maar geen 1 vracht kan vinden in de richting waar ik heen wil :( en om nou 700 km te rijden zonder vracht vind ik ook wat :P
Wat ik nog wel eens doe is een nieuwe vrachtwagen kopen in de plek waar ik heen wil. Een keertje mee rijden en dan je wagen doorschuiven naar 1 van je chauffeurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
garriej schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:42:
Het lijkt me heerlijk om met de vlam in de pijp te luisteren terwijl ik met een stuur in m'n handen zit deze sim te spelen.
Cornelis Vreeswijk met Bakker de Baksteen... Geweldig ! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Nu online
Vraagje,

Als je eenmaal meer dan 20 chaffeurs hebt, hou je dan hun leveling nog in de gaten? Ik check nog steeds alle berichtjes en als ze levelen controleer ik meteen of ze nog wel de goede dingen leren en of ik ze misschien op wat anders moet zetten.

Maar nu met 15 chaffeurs heb ik al zoiets van pffff xD 3/4 keer per rit levelt er wel 1..

Ben genegen ze na een paar keer "lange afstanden" gewoon op gebalanceerd te zetten.. Want ik level bij de meeste toch redelijk gebalanceerd zodat ze meer kans maken een vracht te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 25-09 18:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Op gegeven moment niet meer. Ik begin met chauffeurs op ADR of lange afstand te zetten en ik heb eerst elke chauffeur gevolgd bij elke leveling, daarna ben ik ze gaan opschrijven zodat ik ze aan het einde van de rit even kon nagaan, nu ga ik ze gewoon "na een tijdje" eens na.
Je kunt ze ook op de standaard setting houden, maar het schijnt zo te zijn dat breekbaar, hoge waarden en zuinig rijden niet zo veel opbrengt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik vind ook de gebruikersinterface voor het aanpassen van de leveling erg slecht, alles moet met de muis. Je zou met de pijltjestoetsen door de chauffeurs moeten kunnen scrollen. Nu klik je je een muisarm. Ter illustratie: ik heb meer dan 100 chauffeurs.

Dus ik laat alles maar standaard staan. Dat gaat me snel genoeg.

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 06-07-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

ik heb ongeveer 15 chauffeurs volgens mij en ik let totaal nergens op.
ik verdien altijd meer, dan dat ik verlies ;) dus ik kan gewoon rijden zonder geld problemen of wat dan ook.

Afgelopen een ritje van Rotterdam naar Boedapest voor 104.000 euro ;)
Daarbij moest ik 2x slapen en 1x tanken, omdat ik een halve tank had toen ik begon.
Me timing was perfect.

ik Ging slapen bij 30 minuten voor rustpauze en ik ging tanken met nog 80 KM op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Room42 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 15:26:
Ik vind ook de gebruikersinterface voor het aanpassen van de leveling erg slecht, alles moet met de muis. Je zou met de pijltjestoetsen door de chauffeurs moeten kunnen scrollen. Nu klik je je een muisarm. Ter illustratie: ik heb meer dan 100 chauffeurs.

Dus ik laat alles maar standaard staan. Dat gaat me snel genoeg.
Dit doe ik inderdaad ook. In het begin (<10 chauffeurs) zette ik het nog wel handmatig op 'lange afstand', maar als je er veel hebt (ik heb er >100) rondrijden nu) dan is dat veel teveel moeite. Bovendien merk je het verschil toch niet meer. Geld is echt geen probleem :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Ik heb hem ook sinds de Steam Summer Sale, heerlijk spel om mee te ontspannen :)

Enige minder ontspannende vind ik de radio, kan hij niet onthouden welke stream hij moet afspelen? Elke keer als ik het spel opstart moet ik weer opnieuw die lijst doorbladeren op zoek naar de radiozender die ik wil afspelen.

Verder me maar eens verdiepen in de mods, zoek nog iets die de onramps wat breder maakt. Die zijn af en toe wel erg onrealistisch smal? Niet dat het gelijk voor schade zorgt maar het is wel vreemd om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
DaFrenk schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:44:
Ik heb hem ook sinds de Steam Summer Sale, heerlijk spel om mee te ontspannen :)

Enige minder ontspannende vind ik de radio, kan hij niet onthouden welke stream hij moet afspelen? Elke keer als ik het spel opstart moet ik weer opnieuw die lijst doorbladeren op zoek naar de radiozender die ik wil afspelen.
de lijst met radiostreams is makkelijk te bewerken, zelf heb ik er ook maar een stuk of 8 in staan.

en eigenlijk gebruik ik er maar 2 :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Nu online
DaFrenk schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:44:

Verder me maar eens verdiepen in de mods, zoek nog iets die de onramps wat breder maakt. Die zijn af en toe wel erg onrealistisch smal? Niet dat het gelijk voor schade zorgt maar het is wel vreemd om te zien.
Ik heb er nog geen 1 gevonden waarbij ik vond dat ze te smal waren. Al ken ik IRL genoeg ramps waarbij ik ze met de auto al smal vind, laat staan met een vrachtwagen xD

Ik gebruik nog steeds geen mods, ik weet ook niet of ik ze ooit ga gebruiken. Heb ooit voor een ander spel veel mods gebruikt maar bij elke update / patch werkten die mods weer niet en zelfs een keer mijn savegame vern**kt.. dus sinds toen maar geen mods meer gebruikt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03 17:35
Sommige opritten zijn echt wel smal en vooral met een scherpe bocht. Als ik die neem heb ik altijd een verkeersbord mee. ;)

Is er eigenlijk een patch op komst of een mod die de verkeersborden bij op-en afritten aanpast zodat die tenminste juist zijn? Nu ga ik altijd links rijden als ik rechtdoor moet, maar het zou leuker zijn moest ik aan de verkeersborden kunnen zien of het een echte afrit is, of een splitsing.
Pagina: 1 ... 51 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.