Iets dat een beetje in de buurt komt is City Car Driving icm een stuurtje. En eigenlijk zou je er dan ook nog een TrackIR bij moeten hebben. Voor de rest gaat ETS of een andere sim/game er niet bij helpen. Wereld van verschil tov een normale auto.kuusj98 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 20:21:
[...]
Zijn er mensen die al een beetje hulp hebben gehad van zo'n stuurtje bij hun rijbewijs? Ik snap dat het absoluut niet hetzelfde is maar je krijgt toch wel wat basis dingen mee?
Items $214.99ScuL schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 23:57:
De G27 is op dit moment bij Amazon USA zo'n 150 euro. Zelfs met heffingen erbij is het een stuk goedkoper dan de NL prijs. Alleen voedingsstekker omwisselen.
Estimated shipping & handling $45.60
Total before tax $260.59
Estimated tax to be collected $0.00
Import Fees Deposit $85.31
Estimated order total $345.90
€255. daarvoor koop je hem ook in nederland.
Ik heb hem besteld voor £128 bij een kennis gratis afgeleverd en neem hem in de koffer mee terug (is onder het wettelijk minimum persoonlijke invoer)
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Ja dat is ook een manier, volgens mij kan ik uit Amerika ook tot 400 dollar persoonlijk invoeren.
yup, bochtje achteruit met een stuurtje, weet je welke kant je moet opdraaien, hoofd uit het raam en het werkt.kuusj98 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 20:21:
[...]
Ojeee...
Daar ga ik eens met wat hard verdiende centjes gooien in de hoop de vraag van mijn toekomstige G25 te voorzien, a.k.a. Racegames!
Ben toch overstag gegaan en ga voor een G25, de hoeveelheden dat ik zo'n ding gebruik zijn niet gigantisch maar wil wel alles fatsoenlijk hebben dus een simpele Driving Force GT werd het ook niet.
Zijn er mensen die al een beetje hulp hebben gehad van zo'n stuurtje bij hun rijbewijs? Ik snap dat het absoluut niet hetzelfde is maar je krijgt toch wel wat basis dingen mee?
Hetzelfde ook met de lessen gedaan en sinds 2 weken CE op zak
Ik zit nu toch ook maar zwaar te overwegen om een G27 te kopen. Sinds de aanpassing aan de physics is er eigenlijk niet meer fatsoenlijk te sturen met het toetsenbord.
Hoe doen de pedalen het op een gladde ondergrond (laminaat), wat zijn de ervaringen (of oplossingen) van jullie?
Hoe doen de pedalen het op een gladde ondergrond (laminaat), wat zijn de ervaringen (of oplossingen) van jullie?
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
mocht je een nieuwe willen kopen, de g27 staat voor €200 op amazon.itcbr600f4i schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:58:
Ik zit nu toch ook maar zwaar te overwegen om een G27 te kopen. Sinds de aanpassing aan de physics is er eigenlijk niet meer fatsoenlijk te sturen met het toetsenbord.
http://www.blokker.nl/nl/blknl/anti-slipmatcbr600f4i schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:58:
Makkelijkste oplossing.. Werkt ook goed. Zorg daarnaast dat er iets achter de pedalen staat zodat ze niet naar achteren kunnen schuiven.
🠕 This side up
Is het mogelijk om de serial key uit het spel zelf te halen? Ben hem namelijk kwijt.Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 08:35:
[...]
Ligt eraan of je destijds een retailversie hebt gekocht of via de website van SCS. In het laatste geval heb je die per email gehad en anders staat in het doosje.
E-mail naar SCS sturen?Alexxxxxxxxxx schreef op zondag 15 juni 2014 @ 14:01:
[...]
Is het mogelijk om de serial key uit het spel zelf te halen? Ben hem namelijk kwijt.
🠕 This side up
Die ga ik eens proberen!Koenvh schreef op zondag 15 juni 2014 @ 12:31:
[...]
http://www.blokker.nl/nl/blknl/anti-slipmat
Makkelijkste oplossing.. Werkt ook goed. Zorg daarnaast dat er iets achter de pedalen staat zodat ze niet naar achteren kunnen schuiven.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ik zet dat ding gewoon tegen mijn muur aan, kan ie onmogelijk naar achter schuiven
Hoop mijn G25 binnen een week in ontvangst te mogen nemen!
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Ik zit een beetje in een lastig parket. Mijn 'basis' is een laptop, een eettafel en een bureaustoel. Alles verre van ideaal dus eigenlijk moet ik ook beter nog een aparte monitor erbij doen. Ik had voorheen wel een bureau maar sinds ik alleen maar laptops gebruik heb ik het bureau weggedaan. Denk dat ik maar een doos ga volgooien met bakstenenkuusj98 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 14:54:
[...]
Ik zet dat ding gewoon tegen mijn muur aan, kan ie onmogelijk naar achter schuiven
Hoop mijn G25 binnen een week in ontvangst te mogen nemen!
Nou mijn 2de garage is open in Parijs en er al een truck in ook.. nu ff doorsparen om de andere 2 plaatsen ook vol te krijgen en dan ga ik er eens aan werken om de garages in Parijs en Amsterdam te upgraden.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Ik denk dat je 3 monitoren dan wilt, omdat anders je balken van je monitor in het midden zitten. het is niet fraai als je stuur half op scherm A en andere helft op scherm B staat.cbr600f4i schreef op zondag 15 juni 2014 @ 17:00:
[...]
Ik zit een beetje in een lastig parket. Mijn 'basis' is een laptop, een eettafel en een bureaustoel. Alles verre van ideaal dus eigenlijk moet ik ook beter nog een aparte monitor erbij doen. Ik had voorheen wel een bureau maar sinds ik alleen maar laptops gebruik heb ik het bureau weggedaan. Denk dat ik maar een doos ga volgooien met bakstenen
Om externe monitoren aan te sluiten zit je echter snel tegen USB (2.0) limiteringen aan (met laptop bv)
USB to VGA/HDMI adapter's zoals voorbeeld
Zelf twijfel ik over een Videokaart Riser PCI-E omdat mijn nuc waarop ik game niet meerdere monitoren aankan. (warmte issue) en geen ruimte voor uitbreiding.
Ik heb eerder een USB to VGA adapter gehad, het werkt maar daar had je ook 90% mee gezegd. gamen was niet echt de moeite waard.
Tja vanalles
Ik ga het spel even 3 weken laten liggen, ga weer even in het ecchie rijden.
---RAWE CEEK!!!---
Wat ook goed werkt is een strook vloerbedekking waar èn je stoel èn de pedalenset op staan. De pedalenset heeft een inklapbare rand met spikes, waardoor die niet wegglijdt op de vloerbedekking. Als je stoel er ook op staat werkt dat prima.cbr600f4i schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:58:
Ik zit nu toch ook maar zwaar te overwegen om een G27 te kopen.
Voorkom wel dat je op een bureaustoel met wieltjes gaat zitten ! Zonder na te denken een keer gedaan en bij de eerste de beste noodstop vloog ik achteruit de kamer door ( pedalenset bleef overigens keurig staan) tegen de servieskast aan. Gevolg: Chaos op de weg èn chaos in de servieskast...

Mailtje naar SCS sturen. Dit heb ik ook gedaan. Ze vragen dan om twee of drie bestandjes die je dan op moet sturen vanuit je legale installatie, en vervolgens sturen ze je je productcode door met de waarschuwing dat je 'm niet weer moet vergeten/verliezenAlexxxxxxxxxx schreef op zondag 15 juni 2014 @ 14:01:
[...]
Is het mogelijk om de serial key uit het spel zelf te halen? Ben hem namelijk kwijt.
De G27 is besteld. Ik heb nog wat vloerbedekking ergens liggen bedacht ik mij vandaag, dus ik zal dat eens gebruiken, wel een stoel met wieltjes maar die kan ik wel tegen de muur aanzetten en de tafel wat naar me toe halen dus dan kan ik geen kant opstrider1007 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 07:19:
[...]
Wat ook goed werkt is een strook vloerbedekking waar èn je stoel èn de pedalenset op staan. De pedalenset heeft een inklapbare rand met spikes, waardoor die niet wegglijdt op de vloerbedekking. Als je stoel er ook op staat werkt dat prima.
Voorkom wel dat je op een bureaustoel met wieltjes gaat zitten ! Zonder na te denken een keer gedaan en bij de eerste de beste noodstop vloog ik achteruit de kamer door ( pedalenset bleef overigens keurig staan) tegen de servieskast aan. Gevolg: Chaos op de weg èn chaos in de servieskast...
Om even over de sturen mee te praten, ik heb een Logitech Driving Force GT. Bevalt me prima, schakelen doe ik overigens niet (rijd automaat in de sim).
Je kan geloof ik ook de 900 graden gebruiken enzo. Heb alle toetsen van lampen etc gemapped zitten op het stuur. Ideaal.

Stuur is niet heel duur en is geen G27 maar werkt wel prima. Bevalt me zeer goed:
pricewatch: Logitech Driving Force GT
Je kan geloof ik ook de 900 graden gebruiken enzo. Heb alle toetsen van lampen etc gemapped zitten op het stuur. Ideaal.

Stuur is niet heel duur en is geen G27 maar werkt wel prima. Bevalt me zeer goed:
[ Voor 33% gewijzigd door Kecin op 16-06-2014 13:26 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Verwijderd
Zelf heb ik de pedalenset op een op maat gesneden rubberen matje met van die pinnetjes eronder voor extra grip. De bureaustoel (met wieltjes) staat op een vloerkleedje. Werkt prima.cbr600f4i schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:58:
mij ook heb dezelfdeKecin schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:25:
Om even over de sturen mee te praten, ik heb een Logitech Driving Force GT. Bevalt me prima, schakelen doe ik overigens niet (rijd automaat in de sim).
[afbeelding]
knipperlicht is de "snelle shiftup/shiftdown pendaaltjes (welke??? het zijn hier knopjes enige minpunt imho)
overgens antislipmat is 1 euro bij action,blokker,of bouwmarkt en werkt beter als stukje vloerbedekking.
Tja vanalles
Hahahaha die is goedstrider1007 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 07:19:
[...]
Wat ook goed werkt is een strook vloerbedekking waar èn je stoel èn de pedalenset op staan. De pedalenset heeft een inklapbare rand met spikes, waardoor die niet wegglijdt op de vloerbedekking. Als je stoel er ook op staat werkt dat prima.
Is iets om te onthouden, ik heb namelijk op begane grond steen liggen (nee geen baksteen
Op de zolder heb ik alleen maar zo'n oude 1998 PC staan (welke trouwens GTA san andreas trekt en dus waarschijnlijk ook wel ETS2) en dat gaat hem dus ook niet worden op 1080p en 64MB vram
Eigenlijk even goed dat je me eraan laat denken, toch even een manier bedenken hoe ik mijn vloerbedekking niet naar de klote help en niet achterover vlieg.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Verwijderd
Tijd dat ik mij als ETS2 speler en truckspotter ook eens aanmeld 
Stuurtje.... waarom zou ik daar mijn geld aan uitgeven, als ik nog een hele goeie Joystick van 2 jaar oud heb. Als je er eenmaal aan gewent bent rijd het geweldigKecin schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:25:
Om even over de sturen mee te praten,
je mist de bijbehorende truckVerwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:02:
Tijd dat ik mij als ETS2 speler en truckspotter ook eens aanmeld![]()
[...]
Stuurtje.... waarom zou ik daar mijn geld aan uitgeven, als ik nog een hele goeie Joystick van 2 jaar oud heb. Als je er eenmaal aan gewent bent rijd het geweldig

bron: http://truckmodshop.probo...4453/first-mod-highwayman
truck bestaat echt dus ..
Tja vanalles
reden dubbelpost --> update van SCS ets2 makers
http://blog.scssoft.com/2...bout-next-big-update.html
- verandering tussen trucks en AI speeds ?
- wat grafische aanpassingen
- wat screenshots van nieuwe dingen.
ps nog 15 dagen voor NLMAPS release ? https://www.facebook.com/ets2nlmap
Tja vanalles
31 juli nog 15 dagen???? Mmm rare berekening of niet soms?vso schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:44:
reden dubbelpost --> update van SCS ets2 makers![]()
op de facebook pagina bij info --> "RELEASE 30 juli 2014"krissie100 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:48:
[...]
31 juli nog 15 dagen???? Mmm rare berekening of niet soms?
hoofdletters zijn copy+pasta
[ Voor 6% gewijzigd door vso op 16-06-2014 22:31 ]
Tja vanalles
Dus 1 maand + 15 dagen??vso schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:30:
[...]
op de facebook pagina bij info --> "RELEASE 30 juli 2014"
hoofdletters zijn copy+pasta
Verwijderd
Pffff rij veel liever met mijn Volvo......vso schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:36:
[...]
je mist de bijbehorende truck(werd overgens ook in de film "the island" gebruikt)
[afbeelding]
bron: http://truckmodshop.probo...4453/first-mod-highwayman
truck bestaat echt dus ..helaas nooit in productie gegaan ..
Voor een flight simulator kan ik een joystick nog begrijpen al heb ik zelf nooit kunnen wennen aan de joystick en heb me met het toetsenbord goed kunnen redden. Maar waarom zou je een stuur willen, tsja, wat zit er in een vrachtwagen... geen joystick in ieder gevalVerwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:02:
Stuurtje.... waarom zou ik daar mijn geld aan uitgeven, als ik nog een hele goeie Joystick van 2 jaar oud heb. Als je er eenmaal aan gewent bent rijd het geweldig
Verwijderd
Tja wie weet...hopelijk een keer een leuke aanbieding ergens.. maar sturen in de truck met een stuur doe ik wel op mijn werk
Gaat er met name om dat je een vloeiender beweging kan inzetten. Mijn ervaring is dat je met de pijltjes vrij lastig een bocht in kan sturen en dan met name als je bijvoorbeeld langs vangrails rijd of ander verkeer. Toen ik met toetsenbord reed had ik daar nog al eens schade door, maar sinds ik met een gamepad rijd eigenlijk nooit meer.cbr600f4i schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:19:
[...]
Voor een flight simulator kan ik een joystick nog begrijpen al heb ik zelf nooit kunnen wennen aan de joystick en heb me met het toetsenbord goed kunnen redden. Maar waarom zou je een stuur willen, tsja, wat zit er in een vrachtwagen... geen joystick in ieder gevalDe bewegingen die je maakt met de wagen zijn veel natuurlijker en realistischer dan met het toetsenbord en joystick, zeker sinds de laatste updates.
Ook een leuke manier om iemand die meerdere malen een lek doorgeeft te behandelen:
http://www.gamer.nl/nieuw...-na-melden-veiligheidslek
Wel een toffe manier om uiteindelijk duidelijk te maken dat het lek er daadwerkelijk zit.
http://www.gamer.nl/nieuw...-na-melden-veiligheidslek
Wel een toffe manier om uiteindelijk duidelijk te maken dat het lek er daadwerkelijk zit.
Latin capital letter y with diaeresis
Welke modshops gebruiken jullie eigenlijk? Ik heb nu 1 geinstalleerd maar vind hem nog redelijk basic.
Ik zoek iets met veel lampen, en meuk
Heb al veel gezocht maar kom alleen maar outdated modshops tegen
.
Heb al veel gezocht maar kom alleen maar outdated modshops tegen
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
ik gebruik akcesoria_do_tuningu_(06.04.14)Kecin schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:19:
Welke modshops gebruiken jullie eigenlijk? Ik heb nu 1 geinstalleerd maar vind hem nog redelijk basic.
Heb al veel gezocht maar kom alleen maar outdated modshops tegen.
http://www46.zippyshare.com/v/52710473/file.html
YouTube: Mercedes Benz Joy Stick Steeringcbr600f4i schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:19:
[...]
Voor een flight simulator kan ik een joystick nog begrijpen al heb ik zelf nooit kunnen wennen aan de joystick en heb me met het toetsenbord goed kunnen redden. Maar waarom zou je een stuur willen, tsja, wat zit er in een vrachtwagen... geen joystick in ieder gevalDe bewegingen die je maakt met de wagen zijn veel natuurlijker en realistischer dan met het toetsenbord en joystick, zeker sinds de laatste updates.
🠕 This side up
Vroeger wisten we niet beter dan met een joystick sturen...sweet memoriescbr600f4i schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:19:
[...]
WeOdessa schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:14:
[...]
Vroeger wisten we niet beter dan met een joystick sturen...sweet memories
Eigenlijk zocht ik naar de video waarin Jeremy Clarkson die Saab rijdt, maar ik kan 'm niet vinden (Behalve http://youtu.be/jemRabq74WA?t=27s )
🠕 This side up
En er is weer een geweldige Russische MOD voor ETS2
Ik begon steeds meer te houden van de Russische trucks
YouTube: Kamaz 4410-6450 ETS 2 HD
YouTube: Kamaz 4410-6450 ETS 2 HD
Heb net de minst slimme actie ondernomen maar goed ik had geen zin meer om te wachten xD heb 2 kleine garages nu en 5 chaffeurs in dienst.. geld komt een beetje binnen..
En toen kreeg ik het op mijn heupen en wilde ik mijn truck upgraden naar mijn "final" truck.. een Volvo FH(16) 6x4 met 600 PK.. uiterlijk is hij nog niet veel aangepast... centjes zijn helemaal op nu haha xD Heb mijn huidige truck ervoor moeten inruilen, had hem moeten bewaren etc. I know maar ik wilde niet meer wachten
En toen kreeg ik het op mijn heupen en wilde ik mijn truck upgraden naar mijn "final" truck.. een Volvo FH(16) 6x4 met 600 PK.. uiterlijk is hij nog niet veel aangepast... centjes zijn helemaal op nu haha xD Heb mijn huidige truck ervoor moeten inruilen, had hem moeten bewaren etc. I know maar ik wilde niet meer wachten

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Verwijderd
Ik vind de nieuwe Volvo absoluut niet fijn rijden, hij is zo stil en kantelt redelijk snel. Ik had nooit een benul van snelheid (ik had er volgens mij ook een 600pk motor in zitten) en ik kon niet goed horen wanneer ik moest schakelen. Maar snel weer ingeruild voor een Magnum met 520pk 
Ik had in een oude TSM savegame ook een Volvo FH, daar kwam ik net zo goed niet ver mee.
Ik had in een oude TSM savegame ook een Volvo FH, daar kwam ik net zo goed niet ver mee.
Ik vind hem juist heerlijk rijden.. en stil
hij is zeker in snelle bochten stabieler dan mijn "oude" FH16.. maar komt vast ook omdat deze een as meer heeft.. ieder zijn voorkeur denk ik? Rijd sowieso automaat
heb al moeite genoeg met fatsoenlijk sturen met mijn toetsenbord hehe.
Dan zou ik Spin Tires ook eens proberen als ik jou was. Echt te mooi, can't stop playingVedrano schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 00:19:
Ik begon steeds meer te houden van de Russische trucks
(zeker online met vrienden, elkaar helpen en lostrekken uit de blubber etc.
virtuele blubber was nog nooit zo leuk
B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070
Met de steam summer sale is ETS2 weer in de aanbieding. Zojuist de expansion voor 2,50 gekocht ipv 10 euro! Aanrader imo 
Ik kwam trouwens op Youtube iemand tegen met een triple screen setup waarbij de navigatie (dat losse scherm wat je aan en uit kan zetten) op de rechter monitor stond ipv het midden. Is dat een mod oid? Zou dat graag ook willen.

Ik kwam trouwens op Youtube iemand tegen met een triple screen setup waarbij de navigatie (dat losse scherm wat je aan en uit kan zetten) op de rechter monitor stond ipv het midden. Is dat een mod oid? Zou dat graag ook willen.
[ Voor 48% gewijzigd door R0y. op 19-06-2014 21:04 ]
Ik wacht nog even tot die in een daily deal of flash deal zit.
Zoniet schaf ik die 29/6 aan. Het is toch nog WK
Zoniet schaf ik die 29/6 aan. Het is toch nog WK
is de scania truck simulator nog de moeite waard?
Hoe zit het met force feedback in deze Sim? Ik heb gister avond de eerste missie gespeeld maar niets van FFB gemerkt. Het lijkt me dat er toch ook wat gebeurt in zo'n truck wanneer je met een redelijke snelheid door een bocht gaat?
Euro Truck 2 is de komende 8 uur €4,99 op steam.
Kzag het ook net.
Is de Euro Truck Simulator 2 Collector's Bundle kopen iets?
Nvm: heb de ETS 2 + Going East bundel gekocht voor 4,45€.
[ Voor 28% gewijzigd door ThunderHorn op 20-06-2014 11:17 ]
Verwijderd
Zeker weten. Beide games vullen elkaar mooi aan. Scania Truck Simulator focust vooral op korte opdrachten die je skills testen. Allerlei leuke, tricky uitdagingen die je z.s.m. moet uitvoeren zonder brokken te maken. Zie ook dit...Carfanatic schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:43:
is de scania truck simulator nog de moeite waard?
http://www.scaniadrivergame.com/en/leaderboard
Heb ik net ETS een week geleden voor €20 gekocht... ach ja
is het waard haha.
Zit wel te denken om ergens eens een stuurtje vandaan te toveren / lenen om te kijken hoe dat rijd. Met toetsenbord is ook niet alles maar heb weinig zin om een stuur van een hoop geld te kopen als ik daar niet aan kan wennen.
Zit wel te denken om ergens eens een stuurtje vandaan te toveren / lenen om te kijken hoe dat rijd. Met toetsenbord is ook niet alles maar heb weinig zin om een stuur van een hoop geld te kopen als ik daar niet aan kan wennen.
Jammer genoeg werkt hij niet op mijn pc, voor €2,99 kon ik hem anders niet laten liggen
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
een stuurtje maakt het rijden echt een stuk makkelijker. Ik denk wel dat je er aan went. ik heb zo een logitech gt stuurtje en dat bevalt prima.TgR_KILLER schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:31:
Heb ik net ETS een week geleden voor €20 gekocht... ach jais het waard haha.
[ Voor 59% gewijzigd door moosterbaan op 20-06-2014 12:08 ]
Is ook het minimale wat je nodig hebt (promods vereist bv going east bundle)ThunderHorn schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:05:
Kzag het ook net.
Zou proberen om een logitech stuurtje te scoren op MP ofzo, (kinder) rommelmarkt liggen ze ook altijd wel ..TgR_KILLER schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:31:
Heb ik net ETS een week geleden voor €20 gekocht... ach jais het waard haha.
Doe wel je huiswerk en kijk naar 900 graden draaien varianten, de logitech momo is maar 240 graden ..
Tja vanalles
Ah kijk aan die info heb ik wat
met 240 graden wordt het sturen veel te direct kan ik mij indenken? sta je in no time achterste voren...
Zal is gaan kijken naar een stuurtje dan.
kijk ook tussen ps2/ps3 stuurtjes sommige zijn ook PC geschikt.. zoek op "stuur" meeste zoek resultaat..TgR_KILLER schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:12:
Ah kijk aan die info heb ik watmet 240 graden wordt het sturen veel te direct kan ik mij indenken? sta je in no time achterste voren...
Zoiets als deze http://link.marktplaats.nl/m820680444 heb ik zelf gehaald .. ook met stand .. (die ik niet gebruik mocht iemand intresse hebben DM me dan voor de stand)
Tja vanalles
Zijn er hier mensen die een xbox controller gebruiken om ETS te spelen, zo ja, wat is jullie config dan? Dit ziet er wel handig uit, maar weet niet of dit iets is?
Triggers = Accelerate and Braking
RB and LB = Shift Up and Down
Left Stick = Steering
Right Stick = Look Around
A = Zoom in and out of Sat Nav
B = Right Indicator
X = Left Indicator
Y = Start Engine
Start = Enter
D-Pad Up = Wipers
D-Pad Right = Headlights
D-Pad Down = Route Information
D-Pad Left - Full Beam
L3 - Horn
R3 - World Map
Verder weet ik ook niet of ik wel wil schakelen, of dat ik automatisch ga rijden. Wat zouden jullie aanraden voor een beginner?
Left Stick = Steering
B = Right Indicator
X = Left Indicator
Y = Start Engine
Start = Enter
D-Pad Up = Wipers
D-Pad Right = Headlights
D-Pad Left - Full Beam
L3 - Horn
R3 - World Map
Verder weet ik ook niet of ik wel wil schakelen, of dat ik automatisch ga rijden. Wat zouden jullie aanraden voor een beginner?
Vraagje, ik heb ETS2 laatst gekocht voor 20 euro.. vond ik wel duur genoeg.. Nu met de summer sale is Euro Truck Simulator 2 - Going East! maar 2.50 dus verleiding is groot om hem te kopen.
Maar just to be sure, als ik die installeer blijft mijn orginele safegame wel intact? weinig zin om helemaal overnieuw te beginnen
@ Tumbler.. ik rijd automatisch, zoveel makkelijker. Enkel soms wel mega irritant als hij niet terug schakeld voor een grote berg ofzo en in D10 met 30 een heuvel op probeerd te kruipen.. het heeft zijn voor en nadelen laten we maar zeggen.
Maar just to be sure, als ik die installeer blijft mijn orginele safegame wel intact? weinig zin om helemaal overnieuw te beginnen
@ Tumbler.. ik rijd automatisch, zoveel makkelijker. Enkel soms wel mega irritant als hij niet terug schakeld voor een grote berg ofzo en in D10 met 30 een heuvel op probeerd te kruipen.. het heeft zijn voor en nadelen laten we maar zeggen.
Gewoon uitproberen of die configuratie je bevalt, een aanpassing is zo gedaan. Het rijden met en Xbox controller bevalt mij primaTumbler schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 20:23:
Zijn er hier mensen die een xbox controller gebruiken om ETS te spelen, zo ja, wat is jullie config dan? Dit ziet er wel handig uit, maar weet niet of dit iets is?
Left Stick = Steering
B = Right Indicator
X = Left Indicator
Y = Start Engine
Start = Enter
D-Pad Up = Wipers
D-Pad Right = Headlights
D-Pad Left - Full Beam
L3 - Horn
R3 - World Map
Ja, geen probleem. Eventueel kun je dan ook promods en poland rebuilding installeren.TgR_KILLER schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 20:56:
Vraagje, ik heb ETS2 laatst gekocht voor 20 euro.. vond ik wel duur genoeg.. Nu met de summer sale is Euro Truck Simulator 2 - Going East! maar 2.50 dus verleiding is groot om hem te kopen.
Ik heb daar wel andere ervaringen mee. Ik had ets2 direct gekocht en later de addon via steam. Mooi dat ik overnieuw kon beginnen.Carfanatic schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:30:
[...]
Ja, geen probleem. Eventueel kun je dan ook promods en poland rebuilding installeren.
Had je ook ets2 via steam gekocht of eerst los? Ik heb ets2 rechtstreeks bij steam gekocht.
Maar als ik overnieuw moet beginnen dan speel ik het wel lekker zonder uitbreiding xD want heb geen zin in al die uurtjes er voor niks ingestoken te hebben.
Maar als ik overnieuw moet beginnen dan speel ik het wel lekker zonder uitbreiding xD want heb geen zin in al die uurtjes er voor niks ingestoken te hebben.
Zo net even Trucks & trailers gekocht en Scania truck driving sim op Steam 
(Summersale)
Gekocht voor me driverskills te testen , en komt altijd wel goed van pas in ETS 2
maar het is zeker voor de mensen die beginnen een aanrader om Trucks & trailers te kopen .. lekker even spelen met het echte werk
hier Trucks & trailers
http://store.steampowered.com/app/302060/
en hier de Scania Truck Driving Simulator
http://store.steampowered.com/app/258760/
(Summersale)
Gekocht voor me driverskills te testen , en komt altijd wel goed van pas in ETS 2
maar het is zeker voor de mensen die beginnen een aanrader om Trucks & trailers te kopen .. lekker even spelen met het echte werk
hier Trucks & trailers
http://store.steampowered.com/app/302060/
en hier de Scania Truck Driving Simulator
http://store.steampowered.com/app/258760/
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Die trucks en trailers lijkt mij wat overbodig, maar die tweede ziet er gaaf uit!
Ik had ETS2 los gekocht, rechtstreeks bij SCS.TgR_KILLER schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 22:30:
Had je ook ets2 via steam gekocht of eerst los? Ik heb ets2 rechtstreeks bij steam gekocht.
Je zal echt niet de eerste zijn die eerste zijn die achteraf de Going East dlc installeert. Als ik google op installing Going East dlc kom ik in ieder geval amper problemen tegen. Gewoon en backup maken en gaan!TgR_KILLER schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 22:30:
Nou Going East net geinstalleerd. Volgens mij zat hij al wel gewoon in mijn installatie, nog geen 2 seconden nadat ik hem had betaald was hij al geinstalleerd xD
Bij de eerste keer opstarten van ETS2 krijg je wel een melding dat al je leveringen kosteloos zijn geannuleerd en je truck op een veilige plaats is gezet om problemen met het opslagbestand te voorkomen.
Toch leuk de uitbreiding voor 2.50.
Bij de eerste keer opstarten van ETS2 krijg je wel een melding dat al je leveringen kosteloos zijn geannuleerd en je truck op een veilige plaats is gezet om problemen met het opslagbestand te voorkomen.
Toch leuk de uitbreiding voor 2.50.
Ik heb even advies nodig. Maakt het (vooral in het begin) uit waar je je garages neer zet? Is het beter om ze in de grotere steden te zetten of merk je er toch weinig van?
Ik heb nu 2 garages, 1 in Amsterdam 1 in Parijs en ben aan het twijfelen waar ik mijn 3de straks ga bouwen. Zit, zeker nu met de GoinG East uitbreiding, te denken of hem in Berlijn neer te zetten. Is enkel wel een voorwaarde volgens mij dat de chaffeurs lange afstanden kunnen maken maar dat is sowieso 1 van de eerste dingen die ik meestal omhoog gooi.
Ik heb nu 2 garages, 1 in Amsterdam 1 in Parijs en ben aan het twijfelen waar ik mijn 3de straks ga bouwen. Zit, zeker nu met de GoinG East uitbreiding, te denken of hem in Berlijn neer te zetten. Is enkel wel een voorwaarde volgens mij dat de chaffeurs lange afstanden kunnen maken maar dat is sowieso 1 van de eerste dingen die ik meestal omhoog gooi.
Ik zoek altijd steden met minimaal 3 pagina's met opdrachten. Maar of dat echt uitmaakt.... Geen idee
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
dat zou ik ook doen, gewoon een stad met veel bedrijven.Room42 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:45:
Ik zoek altijd steden met minimaal 3 pagina's met opdrachten. Maar of dat echt uitmaakt.... Geen idee
Het ligt eraan wat voor bedrijven er zijn in die steden. Type hoogoven doet het altijd goed, veel geld voor die bulktransporten, vooral als je chauffeurs wat opklimmen begint het zaakje helemaal te renderen. Ik heb ze ook veel aan de rand van Europa voor de lange afstanden. Hoe gevaarlijker de stof, hoe beter de opbrengsten. Als je Going East hebt is de meest noordelijke in Polen een goede en Budapest.
[ Voor 10% gewijzigd door cbr600f4i op 24-06-2014 12:46 ]
Gisteren voor het eerst in het echt vrachtwagen gereden, toch stukkie leuker dan ingame 
misschien vrijdag met een dhl wagen
Vanavond weer de multiplayer-mod gespeeld. Voor Europoort staat nu constant een ellenlange file. Door een update is er bij Europoort geen 'non-collision'-zone meer.
Hier een impressie:
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=275510939
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=275522270
Hier een impressie:
[ Voor 6% gewijzigd door Dippie94 op 24-06-2014 23:26 ]
Ik stond er vandaag ook weer een paar keer in, best wel funnyDippie94 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 23:24:
Vanavond weer de multiplayer-mod gespeeld. Voor Europoort staat nu constant een ellenlange file. Door een update is er bij Europoort geen 'non-collision'-zone meer.
Hier een impressie:
DHL? Ben je een Roemeen dan?nnndoh schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 21:39:
Gisteren voor het eerst in het echt vrachtwagen gereden, toch stukkie leuker dan ingame
Ik zou eerst eens kijken of het spel je wel echt bevalt, uiteraard word rijden (simulatie in dit geval) pas leuk indien het wel een beetje realistische is, en daar heb je op zijn minst een stuur voor nodig. Ik zie mezelf mijn auto niet besturen met een controller of toetsenbordTgR_KILLER schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:12:
Ah kijk aan die info heb ik watmet 240 graden wordt het sturen veel te direct kan ik mij indenken? sta je in no time achterste voren...

Je moet gewoonweg een stuur in handen hebben om het rij gevoel te krijgen, dat lukt niet met een controller of een toetsenbord
Vooral bij simulatie is het dus aan te raden om de simulatie wel te benutten, maar ook veel andere goede simulatie games ( race ed ) heb je gewoon een stuur en etc nodig. Dus het is niet dat je een stuur koopt puur voor dit spel, maar ook kijkend naar andere games.
Het ligt er natuuurlijk ook maar aan wat je aan dat stuur uit gaat geven. Ik heb een paar jaar geleden een tweedehands Driving Force Pro gekocht voor €30,- en daarmee zijn de meeste race games en ook dit spel een stuk leuker geworden. Dus je kunt ook met een klein budget al hele leuke dingen scorenJeroenC schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 07:15:
[...]
Ik zou eerst eens kijken of het spel je wel echt bevalt, uiteraard word rijden (simulatie in dit geval) pas leuk indien het wel een beetje realistische is, en daar heb je op zijn minst een stuur voor nodig. Ik zie mezelf mijn auto niet besturen met een controller of toetsenbord![]()
Je moet gewoonweg een stuur in handen hebben om het rij gevoel te krijgen, dat lukt niet met een controller of een toetsenbord
Vooral bij simulatie is het dus aan te raden om de simulatie wel te benutten, maar ook veel andere goede simulatie games ( race ed ) heb je gewoon een stuur en etc nodig. Dus het is niet dat je een stuur koopt puur voor dit spel, maar ook kijkend naar andere games.
Speed limits are like herpes.
Waar ik dan meer logisch ff aan zat te denken.. hoe kijk je dan rond?.. of blijf je dat gewoon met de muis doen?
1 hand aan het stuur en 1 op de muis lijkt me ook beetje vreemd xD
Zit sowieso te twijfelen.Als ik speel is dat vaak "even" ergens in een verloren half uurtje.. en om nou x minuten elke keer bezig te zijn met het aansluiten etc. van het stuur enzo om even vlug te rijden..
Naja vermaak me sowieso best, ook al is het met tobo en muis
Zit sowieso te twijfelen.Als ik speel is dat vaak "even" ergens in een verloren half uurtje.. en om nou x minuten elke keer bezig te zijn met het aansluiten etc. van het stuur enzo om even vlug te rijden..
In mijn geval (G27), twee knoppen op het stuur om naar links en rechts te kijken.. Nar boven en onder vind ik niet zo interessantTgR_KILLER schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:21:
Waar ik dan meer logisch ff aan zat te denken.. hoe kijk je dan rond?.. of blijf je dat gewoon met de muis doen?
🠕 This side up
Kan je overigens je eigen chaffeurs / trucks tegen komen? Ik heb nu 9 chaffeurs in dienst maar voor zover ik weet heb ik nog nooit 1 van mijn eigen wagens gezien op de weg.
Helaas niet.TgR_KILLER schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 22:49:
Kan je overigens je eigen chaffeurs / trucks tegen komen? Ik heb nu 9 chaffeurs in dienst maar voor zover ik weet heb ik nog nooit 1 van mijn eigen wagens gezien op de weg.
🠕 This side up
Zo doe ik het ook, dat is voor mij het enige nadeel ten opzichte van het gebruik van een controller. Met de controller kun je de tweede stick daarvoor perfect gebruiken. Maar met een stuur is het gewoon veel fijner spelen en evt. kun je ook nog je muis gebruiken want sturen kun je wel met één hand als het moet.Koenvh schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:48:
[...]
In mijn geval (G27), twee knoppen op het stuur om naar links en rechts te kijken.. Nar boven en onder vind ik niet zo interessant
Speed limits are like herpes.
Bij de versnellingsbak op de G27 zit een D-Pad die ik ook heb toegewezen aan rondkijken. Werkt ook goed, alleen toch minder handig.Plato112 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 00:02:
[...]
Zo doe ik het ook, dat is voor mij het enige nadeel ten opzichte van het gebruik van een controller. Met de controller kun je de tweede stick daarvoor perfect gebruiken. Maar met een stuur is het gewoon veel fijner spelen en evt. kun je ook nog je muis gebruiken want sturen kun je wel met één hand als het moet.
🠕 This side up
TrackIR is een oplossing.. alleen moet je dan een petje of headset op
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Meh, resolutie van 4644×1080 is voor mij genoegScuL schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 00:56:
TrackIR is een oplossing.. alleen moet je dan een petje of headset op
Genoeg te zien.
[ Voor 3% gewijzigd door Koenvh op 26-06-2014 19:06 ]
🠕 This side up
Geweldig spel is dit! Ben net begonnen met de demo, maar ben lvl 3 dus moet het spel gaan kopen. Had een Volvo FH 16 gekocht mooi dingetje, alleen inparkereren is nog verdomd lastig met een toetsenbord. Ga dit spel zeker kopen, het is nu maar 5 euro op steam en anders is het de 20 die het normaal moet opbrengen ook niet teveel voor dit spel.
als je terug leest (paar pagina's oid) is het handig om DLC east er bij te hebben + stuurtjehoi1234 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 21:58:
Geweldig spel is dit! Ben net begonnen met de demo, maar ben lvl 3 dus moet het spel gaan kopen. Had een Volvo FH 16 gekocht mooi dingetje, alleen inparkereren is nog verdomd lastig met een toetsenbord. Ga dit spel zeker kopen, het is nu maar 5 euro op steam en anders is het de 20 die het normaal moet opbrengen ook niet teveel voor dit spel.
Tja vanalles
Ik hoop dit weekend voldoende geld binnen te harken om mijn 3de garage te openen. Soms verdienen mijn chaffeurs echt super veel. Al een paar keer gehad dat ze 6/7/8 en zelfs 9000 verdienden. En dan komen er weer 3 zonder vracht terug.. maar al met al verdienen ze zo tussen de 30 en 40k per dag voor me dus gaat best netjes for now 
Heb ondertussen de eerste 10.000 kilometer in mijn "nieuwe" truck er ook al op zitten
nog altijd super blij met de aankoop.
Heb ondertussen de eerste 10.000 kilometer in mijn "nieuwe" truck er ook al op zitten

[ Voor 23% gewijzigd door TgR_KILLER op 26-06-2014 23:12 ]
Verwijderd
Effekes verbeterdvso schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:22:
[...]
als je terug leest (paar pagina's oid) is het handig om DLC east er bij te hebben + stuurtje joystick
Dat is onzin.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Dit topic is gesloten.