Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:48
die is wel goedkoper te vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 13:54
Carfanatic schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:16:
[...]
die is wel goedkoper te vinden. :)
Dat is zo maar bij de Humble Bundle steun je tenminste nog goede doelen :P dus win-win :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:15

Nakebod

Nope.

Bite my shiny metal ass!
Denk dat mijn fout roze multiplayer truck er daardoor nog fouter uit gaat zien :D

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

vso schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:20:
[...]
iig ik ga straks bij me schoonvader een 6450 silent (passief gekoeld) erin proppen die ik had rondzwerven ..
dit zou voldoende moeten zijn .. kosten ongeveer 35,- op pricewatch ..
@krissie100 Gedaan en hij had een ook een 4xxx serie.. zoals jij had ? in ieder geval verwisseld, cpu is dual core 2.4hz amd athlon 4gb ram .. nu met 6450 gpu van 35,-(was 50,- voor mij) spel draait op alles max/high perfect dus ..

Balen alleen dat het logitech Momo stuurwiel kwa sturen vermoeiend is .. elke graad op de momo stuur 30 graden in het spel .. dat word dus modden ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:24

PauseBreak

derp!

Room42 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:12:
[...]

@PauseBreak, je kunt beter de altijd geldige variabelen map geven: "%userprofile%\Documents\Euro Truck Simulator 2\mod". Als je dat plakt in je adresbalk van de verkenner kom je altijd in de juiste map terecht.
Dat was teveel moeite. Ik nam aan dat krissie100 wel zou weten waar hij zijn 'Documenten' map heeft staan ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analoge
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-09-2024
Toch leuk multiplayer. Je ziet de raarste dingen voor bijkomen.
Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/kkdc394mn/ets2_00006.png

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/95c9kw2wf/ets2_00007.png

Jammer genoeg kom ik niet verder dan met eerste quickjob :( Hij crashed steeds als ik hem in parkeer en de result screen weg klik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeadly
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-09 09:06
Je kan geen quick jobs doen op multiplayer. Je moet ervoor zorgen dat je je eigen wagen hebt

Beginnend BBQer, kan nooit kiezen, PC gamer voor het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:15

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Ik krijg ineens geen enkele geluid mod meer aan de praat sinds 1.9.x. Blijf altijd maar het standaard geluid houden, en 50% van de fun in deze game is voor mij luid V8 geklapper.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

NoFearCreations schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 19:42:
Ik krijg ineens geen enkele geluid mod meer aan de praat sinds 1.9.x. Blijf altijd maar het standaard geluid houden, en 50% van de fun in deze game is voor mij luid V8 geklapper.
heb jij btw je momo gemod zodat hij 900 graden kan draaien ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Nee, nog niet, kan niet duidelijk vinden hoe je hem moet modden.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analoge
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-09-2024
@Adeadly: Dank je. Dan zal ik maar eerst wat quick jobs doen voordat ik echt online ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

NoFearCreations schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 20:27:
Nee, nog niet, kan niet duidelijk vinden hoe je hem moet modden.
enige wat ik begrijp tot op heden is dat je de lockplaat moet verwijderen en vervolgens de draaisensor moet veranderen .. (tandwieletje ofzo)

hoe werkt je H shifter btw? nog tips voor zo iets zelfmaken, wel slim om een snijplank te gebruiken :) ik dacht dat je MDF gebruikt had, totdat ik het las :) klikt je schakel pook ook vast bij elke versnelling ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Die klikt in elke versnelling vast in een gereedschapsklem:
Afbeeldingslocatie: http://nbg-web01.opitec.com/img/225/085/225085-01-x.jpg

H-shifter is redelijk simpel zelf te maken als je een FFB joystick hebt, dan is er software die er een h-shifter van maakt. Ik had geen ffb joystick, dus ik heb het wat omslachtiger moeten doen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-09 15:34

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

FastFred schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:10:
€ 75,- :/ zakgeld per maand, ik mocht al blij zijn met een tientje
Hier MOEST ik toch even op quoten, ik krijg iets meer dan dat voor 19 uur werk per maand, en jij met niks doen :'(

Ontopic: mijn Logitec Dual-action voorziet mij al sinds mijn Flight Sim tijd maar wat had ik toch o zo graag een stuurtje gehad.

Om nu weer even 160 euro te droppen voor een stuurtje heb ik geen zin in, ik ben race-game fanaat sinds jaar en dag, maar wil over een jaar of 2 toch wel een fatsoenlijk echt stuur hebben ;)

Welk stuurtje raden jullie aan als goedkoop FF stuur? Koppeling en pookje is denk ik out of range, ofja, dat zou ik zonde va het geld vinden...
Heb nog een redelijk dik PS1 stuur liggen met leder, pook en de hele zooi maar deze doen het niet op PC (geen aansluiting en geen drivers) dus dat wordt em niet.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
De logitech Momo is een goed beginner stuur.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

NoFearCreations schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:21:
Die klikt in elke versnelling vast in een gereedschapsklem:
[afbeelding]

H-shifter is redelijk simpel zelf te maken als je een FFB joystick hebt, dan is er software die er een h-shifter van maakt. Ik had geen ffb joystick, dus ik heb het wat omslachtiger moeten doen.
Dat is wel een goedkope oplossing :) Ik vond deze http://forums.hackaday.com/viewtopic.php?f=3&t=327
NoFearCreations schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:37:
Hmm toch liever iets wat meer draait, dus meer 1:1 ervaring ipv kleine beweging in het echt en in het spel gelijk de bocht om ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Omdat ik er een groter stuur op heb, moet ik al iets meer draaien. Ooit komt er wel een G25, maar voorlopig werkt dit goed zat.

Die van HackaDay heb ik ook als voorbeeld gebruikt.

[ Voor 17% gewijzigd door NoFearCreations op 07-05-2014 23:16 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:10:
€ 75,- :/ zakgeld per maand, ik mocht al blij zijn met een tientje
Zie het maar meer als kleedgeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Zekers: YouTube: ETS2 DIY Cockpit Double H shifter inkl. V8 sound & TSM map TrackIR
Sigaretje in de moel en karren maar :D Wel erg vet gedaan dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Van me schoonvader begreep ik dat deze wat realistischer/recenter is.youtube Ets2 Project

overgens had hij ook commentaar dat de sturen zo "schuin" staan ipv meer liggend ..

zag ook hoe iemand extern zijn gps scherm
YouTube: Euro Truck Simulator 2 GPS running on iPad and external monitor - Plus digger delivery

en en vol cockpit YouTube: omsi dash 28-12-13
jammer dat de plugin die ze gebruiken niet releasen oid.. ( o it is andere game :P )

[ Voor 34% gewijzigd door vso op 08-05-2014 00:06 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

vso schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 00:01:
[...]

Van me schoonvader begreep ik dat deze wat realistischer/recenter is.youtube Ets2 Project

overgens had hij ook commentaar dat de sturen zo "schuin" staan ipv meer liggend ..
Bahbahbah wat een realisme, hij kan beter in het echt gaan rijden, helpt ie zn PC ook niet naar de klote door de rook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kuusj98 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:35:
Hier MOEST ik toch even op quoten, ik krijg iets meer dan dat voor 19 uur werk per maand, en jij met niks doen :'(
Ik kreeg dan ook helemaal niks meer toen ik op m'n 14e mijn eerste baantje had en heb sinds dien alles zelf moeten verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-09 19:43
vso schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:59:
[...]

Hmm toch liever iets wat meer draait, dus meer 1:1 ervaring ipv kleine beweging in het echt en in het spel gelijk de bocht om ..
Misschien dit een optie: pricewatch: Logitech Driving Force GT .
Ook kan je kijken op V&A of desnoods Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Wheel Stand Pro besteld :P kan niet wachten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-09 23:55
Heeft ETS2 er profijt van om op een ssd te staan (vs een 5400rpm hdd) of niet? Google wil op me telefoon even niet meewerken.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-09 11:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik kan mij niet voorstellen dat dit echt nodig is. Opzich beweeg je vrij linear door het spel, de engine weet ruim van te voren welke beperkte textures je binnen moet halen.

Dus als je beperkte ruimte hebt; nee denk het niet. Maar als je ruimte over hebt; altijd doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Sato schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 18:56:
Heeft ETS2 er profijt van om op een ssd te staan (vs een 5400rpm hdd) of niet? Google wil op me telefoon even niet meewerken.
alleen laden is sneller :) voor de rest maakt het geen moer uit

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
NoFearCreations schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:37:
Helemaal mee eens. Ik rijd zelf met een Logitech Momo stuurtje. Is niet het meest realistische om te kopen maar is in ieder geval een stuk beter dan een toetsenbordje. Heeft mij een tientje op marktplaats gekost. Absoluut geen spijt van gehad. Is in ieder geval een stuk goedkoper dan de G25/27 (wat overigens wel hele mooie stuurtjes zijn + losse schakelpook en een voetkoppeling).

Wou ook de multiplayer proberen. Wil de steamversie naast de gewone versie op de pc laten draaien. Ik heb geen hoge pet op van Steam. Maar goed ik dacht laat ik het maar eens proberen. Ik kom niet eens op het Steam netwerk..... :(

[ Voor 17% gewijzigd door Saybia op 08-05-2014 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niets mis met Steam. Router settings gecontroleerd?

https://support.steampowe...le.php?ref=6776-MYXU-0480

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:50
Saybia schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:29:
[...]

Helemaal mee eens. Ik rijd zelf met een Logitech Momo stuurtje. Is niet het meest realistische om te kopen maar is in ieder geval een stuk beter dan een toetsenbordje. Heeft mij een tientje op marktplaats gekost. Absoluut geen spijt van gehad. Is in ieder geval een stuk goedkoper dan de G25/27 (wat overigens wel hele mooie stuurtjes zijn + losse schakelpook en een voetkoppeling).

Wou ook de multiplayer proberen. Wil de steamversie naast de gewone versie op de pc laten draaien. Ik heb geen hoge pet op van Steam. Maar goed ik dacht laat ik het maar eens proberen. Ik kom niet eens op het Steam netwerk..... :(
Dat je niet op steam komt heeft waarschijnlijk met je virusscanner te maken, bij mij kreeg ik ook geen verbinding tot dat ik norton voor 15 minuutjes uitschakelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Saybia schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:29:
[...]

Als je op de website kan komen(lees inloggen op http://steamcommunity.com/ is de kans 99,99% dat het aan firewall(virusscanner) ligt. btw kan nooit kwaad internet router te resetten ;)

hmm de mods van MsHeavyAlex werken niet ? (steam versie) aha
http://alexhaulingcrosseu...-map-eu-141-download.html
moest DLC east erbij hebben :P

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
vso schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 20:56:
[...]

Als je op de website kan komen(lees inloggen op http://steamcommunity.com/ is de kans 99,99% dat het aan firewall(virusscanner) ligt. btw kan nooit kwaad internet router te resetten ;)

hmm de mods van MsHeavyAlex werken niet ? (steam versie) aha
http://alexhaulingcrosseu...-map-eu-141-download.html
moest DLC east erbij hebben :P
hoe installeer je de map mod van heavyalex?

edit: er staat bij mij geen mapje mod in mijn ets2 map, en ook als ik opnieuw ga rijden met een nieuwe gebruiker in de game en weer afsluit heb ik geen mapje met mod in mijn ets2 map??? wie kan mij helpen?

[ Voor 16% gewijzigd door krissie100 op 08-05-2014 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

krissie100 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 21:18:
[...]

hoe installeer je de map mod van heavyalex?

edit: er staat bij mij geen mapje mod in mijn ets2 map, en ook als ik opnieuw ga rijden met een nieuwe gebruiker in de game en weer afsluit heb ik geen mapje met mod in mijn ets2 map??? wie kan mij helpen?
mods installatie:

start --> uitvoeren in nieuwe schermpje
win vista/7/8 ; C:\Users\%username%\Documents\Euro Truck Simulator 2\mod
ouder: c:\my documents and settings\%username%\Documents\Euro Truck Simulator 2\mod

plaats daar de .scs bestanden ..
daarnaast als er een .txt bestand bijzit lees het !!, serieus lezen doet wonderen

ps http://steamcommunity.com...0885752099/?insideModal=1 is wel geweldige tip.

ps krissie100 google is ook jou vriend .. en zoeken binnen dit topic kan je ook .. paar posts terug is dit nog uitgelegd. ..lees anders het hele topic eens door vind je veel tips/wetenswaardigheden die men al heeft gegeven

[ Voor 6% gewijzigd door vso op 08-05-2014 21:47 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
vso schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 21:44:
[...]

mods installatie:

start --> uitvoeren in nieuwe schermpje
win vista/7/8 ; C:\Users\%username%\Documents\Euro Truck Simulator 2\mod
ouder: c:\my documents and settings\%username%\Documents\Euro Truck Simulator 2\mod

ps http://steamcommunity.com...0885752099/?insideModal=1 is wel geweldige tip.

ps krissie100 google is ook jou vriend .. en zoeken binnen dit topic kan je ook .. paar posts terug is dit nog uitgelegd. ..lees anders het hele topic eens door vind je veel tips/wetenswaardigheden die men al heeft gegeven
ik heb mijn ets2 op de x: schijf staan, maar als ik handmatig het mapje mod toevoeg komt er niks van terecht, en dat opnieuw spelen blabla van een paar posts terug werkt bij mij niet....
en ja ik heb al veel gegoogled en teruggelezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

krissie100 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 21:47:
[...]

ik heb mijn ets2 op de x: schijf staan, maar als ik handmatig het mapje mod toevoeg komt er niks van terecht, en dat opnieuw spelen blabla van een paar posts terug werkt bij mij niet....
en ja ik heb al veel gegoogled en teruggelezen!
er zijn 2 locaties
1) c:\program files (x86)\euro truck simulator 2
2) user profiel ..

bij 1 daar staat het officiele programma hier hoef je niks te doen .. (alleen plugin maar dat is iets anders) in dit geval staat dat op jou X:\ schijf ! hier maak je geen MOD directory aan.

2) het user profiel staat ergens anders .. hmm
doe maar start --> run en dan
code:
1
%userprofile%\Documents\Euro Truck Simulator 2\mod

hierna enter

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
vso schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 21:52:
[...]

er zijn 2 locaties
1) c:\program files (x86)\euro truck simulator 2
2) user profiel ..

bij 1 daar staat het officiele programma hier hoef je niks te doen .. (alleen plugin maar dat is iets anders) in dit geval staat dat op jou X:\ schijf ! hier maak je geen MOD directory aan.

2) het user profiel staat ergens anders .. hmm
doe maar start --> run en dan
code:
1
%userprofile%\Documents\Euro Truck Simulator 2\mod

hierna enter
gevonden thx, ik ga ff kijken of het nu werkt!

[ Voor 4% gewijzigd door krissie100 op 08-05-2014 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
Nou ik heb niks verandert aan de instellingen van de firewall of router maar ik kan weer inloggen. Dat ik geen fan ben van Steam heeft niet alleen te maken eventuele inlogproblemen. Kennen jullie de algemene voorwaarden van Valve/Steam? Maar goed dit is niet het topic om Valve/Steam te bashen. Heb genoeg discussies daarover voorbij zien komen.

En ik wil toch wel erg graag die multiplayer spelen. Hoe bevalt het jullie eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Ik vind de multiplayer heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben wel blij met steam, heb immers ook railworks met aardig wat DLC wat goed wordt bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
NoFearWizz schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:13:
Wheel Stand Pro besteld :P kan niet wachten!!
En werd net afgeleverd dus vanavond even mee spelen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
uhm, hoe chat je in de multiplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ben met multiplayer gestopt.

Ik vind het te buggy (natuurlijk het is open alpha..) en weinig toevoegen tot zover. Ik heb 1x in een convoy gereden, en leuk zo'n hele rij met vrachtwagens te zien voor bij zetten.. maar tegelijkertijd is dat alles en ben je beetje gebonden aan de langzaamste in de groep of koploper (die toevallig een zware vracht had + speed limiter).

Ook de support op het forum was ik nou niet erg onder de indruk van. Ik zie zo ontzettend veel topics daar voor bij komen waar niet door een moderator of developer op wordt reageerd, of fatale game crashes door de mod waar niets mee (lijkt?) te worden gedaan. Erg jammer.

Misschien vind ik het wel het spelen waard als de mod wat "matured" is.
@hieronder: Er komt geen server editie, omdat ze dat graag in eigen beheer willen houden. Ook tegen cheaters, vandaar de integratie met Steam
Ja ik heb je bericht gezien, ben nu reactie aan het schrijven

[ Voor 12% gewijzigd door Hans1990 op 09-05-2014 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Hans1990 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:47:
Ik ben met multiplayer gestopt.

Ik vind het te buggy (natuurlijk het is open alpha..) en weinig toevoegen tot zover. Ik heb 1x in een convoy gereden, en leuk zo'n hele rij met vrachtwagens te zien voor bij zetten.. maar tegelijkertijd is dat alles en ben je beetje gebonden aan de langzaamste in de groep of koploper (die toevallig een zware vracht had + speed limiter).

Ook de support op het forum was ik nou niet erg onder de indruk van. Ik zie zo ontzettend veel topics daar voor bij komen waar niet door een moderator of developer op wordt reageerd, of fatale game crashes door de mod waar niets mee (lijkt?) te worden gedaan. Erg jammer.

Misschien vind ik het wel het spelen waard als de mod wat "matured" is.
als er een server editie van komt die je zelf kan hosten lijkt me pas wat worden ..

Zit btw te tobben tussen een driving force gt of g25 voor de shifter ga ik het niet doen, mij iets teveel geschakel .. ga overgens wel voor 2de hands ..

@hans1990 had je me berichtje gelezen ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenr3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:03
Als je twijfelt tussen de Driving Force GT of de G25 zou ik toch voor de G25 gaan. De pedalen van de Driving Force zijn wat plastic fantastic en een gigantisch verschil met de G25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 09:38

Pykow

Angelo OTR

ETS moet een eigen multiplayer bouwen, met een eigen private server op te zetten ;)
Dan zal het pas echt leuk zijn om deze game te gaan spelen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Lol, paar dagen geleden nog aan het twijfelen over een Logitech Momo of Driving force GT, en nadat ik mijn oude Act labs RS (zonder succes, die hebben cardridges waar ik die alleen voor de PS1 heb) had geprobeert en weer eens naar de prijzen van alles keek, ga ik nu kijken naar G25 of G27.

Nieuwprijzen wordt ik al sinds de release van de 25 niet vrolijk van en mijn hoop dat deze naar iets zachter niveau zouden terugzakken is ook niks gekomen, en toen naar marktplaats uitgeweken en daar kom ik G25's voor 130-140 tegen en G27's voor 150-170 euro.

Vinden jullie dat de verschillen (g27 is tegenover de g25 veel stiller en soepeler, schakelbakje is strakker, meer knopjes, pendalen verder uit elkaar) het nog steeds redelijk grote verschil in prijs rechtvaardigen?
Ik neig meer naar de g27 omdat dit toch het nieuwere is en ik graag het meer high-end spul in huis haal (al is de g25 al high end in het amateur gedeelte).

Zijn er speciale dingen waar ik naar kan vragen aan de verkoper? Niemand verkoopt zo'n stuur in Limburg en ik weet niet of ik de tijd ga vinden met de auto 400 KM te gaan rijden dus ik zal voor verzending moeten kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

kuusj98 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 00:24:
Lol, paar dagen geleden nog aan het twijfelen over een Logitech Momo of Driving force GT, en nadat ik mijn oude Act labs RS (zonder succes, die hebben cardridges waar ik die alleen voor de PS1 heb) had geprobeert en weer eens naar de prijzen van alles keek, ga ik nu kijken naar G25 of G27.

Nieuwprijzen wordt ik al sinds de release van de 25 niet vrolijk van en mijn hoop dat deze naar iets zachter niveau zouden terugzakken is ook niks gekomen, en toen naar marktplaats uitgeweken en daar kom ik G25's voor 130-140 tegen en G27's voor 150-170 euro.

Vinden jullie dat de verschillen (g27 is tegenover de g25 veel stiller en soepeler, schakelbakje is strakker, meer knopjes, pendalen verder uit elkaar) het nog steeds redelijk grote verschil in prijs rechtvaardigen?
Ik neig meer naar de g27 omdat dit toch het nieuwere is en ik graag het meer high-end spul in huis haal (al is de g25 al high end in het amateur gedeelte).

Zijn er speciale dingen waar ik naar kan vragen aan de verkoper? Niemand verkoopt zo'n stuur in Limburg en ik weet niet of ik de tijd ga vinden met de auto 400 KM te gaan rijden dus ik zal voor verzending moeten kiezen...
Ik heb een driving force gekocht, me schoonvader heeft de momo, die momo word gemod naar 900 graden.
Ik vind zelf de momo prettiger in "handeling" nu nog ff uitvinden hoe ik met de gear shifter stick goed kan schakelen .. remmen en met de rem achteruit rijden is niet plezant.

Op marktplaats kopen loop je altijd risco van een steen in de doos, de gaming drivers van logitech zijn erg netjes .. als je een laptop hebt zou ik de rit eraan wagen. anders kan je beter nieuw kopen.

Als je nu wat zoekt op internet he ipv "domme vragen" te stellen bv "g25 vs g27" als zoekterm is niet zo lastig .. er zijn zelfs filmpjes over dit onderwerp .. doe ons eens vreugde en vertel ons dat je wijzer bent geworden met deze zoek hulpmiddeltjes :)

Overgens, hoe ver wil je gaan in je realiteit en wat is je budget.. tenzij je goed met computers, soldeerbout en andere dingen bent.. moet je dokken, Iemand die meer zoekt kan het veel geld schelen.

@hans1990 ik ga de plugin proberen.. heb je toevalig al uitvoer naar een device ? of iets waarmee ik je plugin kan testen ? ik ben nog niet zo'n held met proggen dat het allemaal gesneden koek is. :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

vso schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 01:33:
[...]

Ik heb een driving force gekocht, me schoonvader heeft de momo, die momo word gemod naar 900 graden.
Ik vind zelf de momo prettiger in "handeling" nu nog ff uitvinden hoe ik met de gear shifter stick goed kan schakelen .. remmen en met de rem achteruit rijden is niet plezant.

Op marktplaats kopen loop je altijd risco van een steen in de doos, de gaming drivers van logitech zijn erg netjes .. als je een laptop hebt zou ik de rit eraan wagen. anders kan je beter nieuw kopen.

Als je nu wat zoekt op internet he ipv "domme vragen" te stellen bv "g25 vs g27" als zoekterm is niet zo lastig .. er zijn zelfs filmpjes over dit onderwerp .. doe ons eens vreugde en vertel ons dat je wijzer bent geworden met deze zoek hulpmiddeltjes :)

Overgens, hoe ver wil je gaan in je realiteit en wat is je budget.. tenzij je goed met computers, soldeerbout en andere dingen bent.. moet je dokken, Iemand die meer zoekt kan het veel geld schelen.

@hans1990 ik ga de plugin proberen.. heb je toevalig al uitvoer naar een device ? of iets waarmee ik je plugin kan testen ? ik ben nog niet zo'n held met proggen dat het allemaal gesneden koek is. :)
Over het feit dat ik al sinds 2007 geintereseert ben in de G25 en later dus ook de G27 en dus eigenlijk er alles al over weet zullen we maar even achterwege laten :o
Ik had gevraagt of jullie het VERSCHIL tussen de 2 de prijs vinden rechtvaardigen, met wat korte voordeeltjes t.o.v. De G25.

Mijn budget is groot, ik kan ook zo'n T500 van trustmaster kopen, maar zoals gezegt vind ik deze dingen nieuw kopen een beetje overdreven, een tweedehansje voldoet hier ook.
Realisme is niet van levensbelang, maar leder, fatsoendelijke pendalen en shifter zijn een must, en dus kom ik bij de G- serie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
Oh wauw, die Act Labs Force RS heb ik ook nog gehad. Wel vette poke had dat ding. O+ Nostalgie! Ik gebruikte hem trouwens gewoon op de PC.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Room42 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 01:40:
offtopic:
Oh wauw, die Act Labs Force RS heb ik ook nog gehad. Wel vette poke had dat ding. O+ Nostalgie! Ik gebruikte hem trouwens gewoon op de PC.
En dan te bedenken dat ik af en toe nog Gran Turismo 2 op de PS1 speel omdat dat leuker is dan GT5 en 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een andere vraag, heeft iemand hier ervaring met het bouwen van een Moving platform waar je de stoel enz op kan bouwen?

Op Internet kom ik allerlei filmpjes tegen, maar niet wat je nou daadwerkelijk nodig hebt om een goed (koop) moving platform te bouwen.

Ruitenwisser motoren worden veel gebruikt, maar waar moet ik rekening mee houden.

Kortom, Wat is er software en hardware matig nodig om hier een leuk project van te maken.

Maak me gek!!

PS het is de bedoeling dat er een Complete Playsaet set op gebouwd kan worden.

mvgr
Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Lijkt me een discussie voor een ander topic. Ik zit er zelf niet zo in, maar volgens mij wordt dit ook al wel besproken, hier op GoT.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

kuusj98 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 01:40:
[...]

Over het feit dat ik al sinds 2007 geintereseert ben in de G25 en later dus ook de G27 en dus eigenlijk er alles al over weet zullen we maar even achterwege laten :o
Ik had gevraagt of jullie het VERSCHIL tussen de 2 de prijs vinden rechtvaardigen, met wat korte voordeeltjes t.o.v. De G25.

Mijn budget is groot, ik kan ook zo'n T500 van trustmaster kopen, maar zoals gezegt vind ik deze dingen nieuw kopen een beetje overdreven, een tweedehansje voldoet hier ook.
Realisme is niet van levensbelang, maar leder, fatsoendelijke pendalen en shifter zijn een must, en dus kom ik bij de G- serie uit.
:) als je de verschillen formuleert .. en naar mening vraagt komt het al heel anders over :)

IMHO: 150,- + 25,- benzine geld is wellicht nog interessant. anders kom je snel in de buurt van nieuw halen (immers garantie is ook wel wat waard)

Tja .. ik zag voor beide stuurtjes speciale adapters waarbij je een "normaal" stuur kan plaatsen.
ook zijn er losse H shifters te koop. ook voor rem-pedaal vloeistof vering ..
Enige wat ik mis IMHO is stuurkolom schakelarm

Als ik bv zelf de Momo vs de driving force is de 900 graden wel must (duh) maar die 22 knopjes op het stuur is overkill .. ik vraag me serieus af of die koppeling wel toegevoegde waarde heeft immers Force FeedBack zit er niet? op. (oftewel je voelt niet of de koppleing "pakt" teminste als je dat al voelt bij vrachtwagens)
Deze discussie had ik dus met me schoonvader.. hij wil graag een "werkende" cabine zo veel mogelijk realiteit. tja een knop naast de koppeling op de grond voor de motorrem is een (usb) voetpedaal fabriceren.
Maar hoe ver kan je gaan ?
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 13:11:
Even een andere vraag, heeft iemand hier ervaring met het bouwen van een Moving platform waar je de stoel enz op kan bouwen?
deze search al gedaan?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
Ik ga toch eens die multiplayer proberen. Echter heb ik nu steam en de retail versie naast elkaar draaien. De steam versie heeft ook een aparte map voor profielen. Ik heb een oud profiel gekopieert naar de steammap. Echter nu wil ik eigenlijk dat de multiplayer het steamprofiel gebruikt. Maar hij pakt steeds de retailprofielen. Weet iemand hoe ik de multiplayer zo krijg dat hij het steamprofiel pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
vso schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 01:33:
[...]

Die is er "al", ja: https://github.com/nlhans/SimShift
Specifiek: https://github.com/nlhans...er/SimShift/SimShift/Data

Daar zit wel een overzicht paneel in met alle gegevens die de ETS2 plug-in uitleest.
Ook een klein dashboardje (die ik wel leuk vind er bij te hebben tijdens een twitch sessie) en nog andere gekke toestanden. Die "gekke toestanden" kan je het beste maar even door heen kijken, dat zit er voornamelijk in om voor mij het rijden met ETS2 en nog wat andere games leuker/fijner te maken..

De koppeling simulatie van ETS2 en veel simracing games IMO zijn vaak niet heel accuraat hoor. In ETS2 is het zelfs zo erg dat de motor niet afslaat als je in 12 met trailer wegrijdt en bij een km'tje of 3 de koppeling los laat.
Dat "wegrijden" kan zelfs met 10% koppeling over en half gas, is niet dat je super zenuwachtig hoeft op te laten komen oid.

Het is opzich wel leuk om er bij te hebben, en je moet bij het schakelen hem ook wel echt gebruiken om de versnelling te laten activeren (anders blijft hij in neutraal).
Voor de rest vind ik het niet essentieel. Ik rijd euro truck ook 90%+ van de tijd met die SimShift (vandaar de naam) automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Hans1990 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 00:14:
[...]

Die is er "al", ja: https://github.com/nlhans/SimShift
Specifiek: https://github.com/nlhans...er/SimShift/SimShift/Data

Daar zit wel een overzicht paneel in met alle gegevens die de ETS2 plug-in uitleest.
Ook een klein dashboardje (die ik wel leuk vind er bij te hebben tijdens een twitch sessie) en nog andere gekke toestanden. Die "gekke toestanden" kan je het beste maar even door heen kijken, dat zit er voornamelijk in om voor mij het rijden met ETS2 en nog wat andere games leuker/fijner te maken..
petje af ,, ziet er gaaf uit ! jammer dat het net iets over de gps heen valt ..
De koppeling simulatie van ETS2 en veel simracing games IMO zijn vaak niet heel accuraat hoor. In ETS2 is het zelfs zo erg dat de motor niet afslaat als je in 12 met trailer wegrijdt en bij een km'tje of 3 de koppeling los laat.
Dat "wegrijden" kan zelfs met 10% koppeling over en half gas, is niet dat je super zenuwachtig hoeft op te laten komen oid.

Het is opzich wel leuk om er bij te hebben, en je moet bij het schakelen hem ook wel echt gebruiken om de versnelling te laten activeren (anders blijft hij in neutraal).
Voor de rest vind ik het niet essentieel. Ik rijd euro truck ook 90%+ van de tijd met die SimShift (vandaar de naam) automaat.
tja das wel "nasty" .. me schoonvader gebruikte IRL de motor rem om de vrachtwagen af te laten slaan ..
Anderzijds realiseer ik me goed dat voor de programmeurs ook lastig is de grens te bepalen wanneer heb je "fictie" en waar de realiteit en welke hulpmiddelen hebben ze.
Nu weet ik echter niet of er andere tuck sims zijn die realistischer zijn + goeie mod community.

Over de mods gesproken, pro mods is redelijk goed, zelf heb ik nog
ZX-Brutal-Environment-HD-sound-engine-71-white-by-Stewen erbij
Gezien dat ik draai op een I3 cpu, 16gb ram en een 128 gb ssd draait het redelijk goed ..
(Eigenlijk moet ik een I7 12gb ram en betere GPU in zetten (3 monitor display) maar ben te lui :P )

Ik hoop dat scs (of de mod scene) de gsp naar ander monitor kan display(en) .. en wat meer opties voor de GPS zoals
- rij richting, (ipv op het kompas noorden zoals nu)
- split screen gps (links de navigatie rechts de (mogelijke) afslagen,stops en rust plekken. zoals je bij duurdere in car gps systemen hebt.

Bij flight sims kan je de display zodanig aanpassen dat je een echte cockpit erom heen kan bouwen.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
vso schreef op zondag 11 mei 2014 @ 11:58:
Ik hoop dat scs (of de mod scene) de gsp naar ander monitor kan display(en) .. en wat meer opties voor de GPS zoals
- rij richting, (ipv op het kompas noorden zoals nu)
- split screen gps (links de navigatie rechts de (mogelijke) afslagen,stops en rust plekken. zoals je bij duurdere in car gps systemen hebt.

Bij flight sims kan je de display zodanig aanpassen dat je een echte cockpit erom heen kan bouwen.
Dat zou ik ook wel willen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearWizz schreef op zondag 11 mei 2014 @ 21:09:
[...]

Dat zou ik ook wel willen ;-)
Anders ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ik word gek met de driving force gt, het stuur trilt als een gek het kost me "moeite" om tussen de 2 lijnen te blijven.
Daarnaast met welke vracht ik ook rijd het " voelt" het zelfde .. hier nog iets aan te doen ?

ik heb deze mods draaien.
* promods-v162
* ZX-Brutal-Environment-HD-sound-engine-71-white-by-Stewen
* EssentialsRealLogos
* Interior Lights For Trucks
* Unlocked

Met unlocked teminste alles te koop, 20mil op de rekening
hebben jullie nog toevoegingen (lees leuke/intressante mods .. let op realiteit toevoeging is altijd gewaardeerd.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:40
vso schreef op maandag 12 mei 2014 @ 20:12:
ik word gek met de driving force gt, het stuur trilt als een gek het kost me "moeite" om tussen de 2 lijnen te blijven.
Daarnaast met welke vracht ik ook rijd het " voelt" het zelfde .. hier nog iets aan te doen ?

ik heb deze mods draaien.
* promods-v162
* ZX-Brutal-Environment-HD-sound-engine-71-white-by-Stewen
* EssentialsRealLogos
* Interior Lights For Trucks
* Unlocked

Met unlocked teminste alles te koop, 20mil op de rekening
hebben jullie nog toevoegingen (lees leuke/intressante mods .. let op realiteit toevoeging is altijd gewaardeerd.
Je moet onder de force feedback opties 'motor/engine' (of iets in die trend) uitzetten dan ben je verlost van het getril. Ik heb verder geen last om binnen de lijntjes te blijven. Je rijdt wel met 900 graden neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Mister_Gaus schreef op maandag 12 mei 2014 @ 20:16:
[...]

Je moet onder de force feedback opties 'motor/engine' (of iets in die trend) uitzetten dan ben je verlost van het getril. Ik heb verder geen last om binnen de lijntjes te blijven. Je rijdt wel met 900 graden neem ik aan?
heb de slider daarvan al end naar beneden geschroefd, vind het eerlijk gezegd wel prettig als ik stil sta/optrek iets van de engine te voelen..
ik rij wel met 900 graden inderdaad maar het voelt alsof ik met ramplank/momo rijd (niet zo erg maar komt wel in de buurt) .. maar tijdens de lange ritten voelt het alsof ik erg slinger. als ik echter kijk met de camera onder toets 2 dan rijd ik binnen de lijnen.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ets2.lt licht er wel wat lang uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 20:42:
ets2.lt licht er wel wat lang uit...
En ik kijk weer even en hij doet het weer -,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
Weet iemand of je het geluid zo kan instellen/modden dat je ook de motor hoort draaien als je stil staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Saybia schreef op maandag 12 mei 2014 @ 23:04:
Weet iemand of je het geluid zo kan instellen/modden dat je ook de motor hoort draaien als je stil staat?
Stationair, bedoel je? Volgens mij hoor je die wel, als je buiten de cabine luistert. De truc zit hem dus in het luider maken van het cabinegeluid. Promods biedt die optie maar er zijn meer mods voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
mod maken om het raampje open doen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:25
http://blog.scssoft.com/2014/05/kenworth-t680-interior.html

Nieuwe plaatjes van interieur aankomende ATS. Iemand zin om een nieuwe topic te maken voor American Truck Simulator ? :D (of is dat nog te vroeg...)

[ Voor 8% gewijzigd door Nice Guy Eddie op 13-05-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Ik heb net een truukje bedacht en half getest mbt crashapen.

Als je bij F7 je service center opbelt , dan krijg je een dialoog Ja/Nee. Op dat moment staat je truck op pauze, en volgens mij is de physics engine dan even uitgezet. Je ziet anderen wel rondrijden, want dat wordt met de Multiplayer plug-in gedaan. Als er dan een crashaap achter je aan sluipt (of op je afrijdt), kan hij jouw wel raken, maar bij jezelf gebeurd er niets.

Net getest op de snelweg en een maat van mij reed daar achter. Als ik op dat Ja/Nee dialog kwam, stond ik meteen stil. Hij klapte op mij en had 14% schade, maar toen ik "Nee" drukte reed ik weer verder (met dezelfde snelheid) en had ik niets (0%) ! :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Hans1990 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:50:

Als je bij F7 je service center opbelt , dan krijg je een dialoog Ja/Nee. Op dat moment staat je truck op pauze, en volgens mij is de physics engine dan even uitgezet. Je ziet anderen wel rondrijden, want dat wordt met de Multiplayer plug-in gedaan. Als er dan een crashaap achter je aan sluipt (of op je afrijdt), kan hij jouw wel raken, maar bij jezelf gebeurd er niets.

Net getest op de snelweg en een maat van mij reed daar achter. Als ik op dat Ja/Nee dialog kwam, stond ik meteen stil. Hij klapte op mij en had 14% schade, maar toen ik "Nee" drukte reed ik weer verder (met dezelfde snelheid) en had ik niets (0%) ! :D :+
lol, dit had ik dus ook al gezien, zelfde met die interieur kentekens die veranderen naar wat iemand het verandert in zn eigen truck, maar ik heb die bug doorgegeven en ze lijken niets ervan te willen weten, top manier om Bugs te killen op deze manier 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Ja helaas is hun suggestions/bug report forum gewoon niet aanwezig, het staat er enkel omdat mensen het willen zien. Er wordt weinig mee gedaan.

Hoe ik het net zei kan je het natuurlijk voor goed en slecht gebruiken. Je zou het ook "per ongeluk" kunnen doen als je in convooy rijdt, en vlak achter elkaar of zo.
Gisteren hadden we wel dat een maat van de weg af werd gereden door een crash aap. Toen konden we 15 minuten opnieuw rijden. Erg frustrerend, maar toch de rit en nog 1 daarna afgemaakt.
En natuurlijk, wat kan je er aan doen. Zit er al iets van een report systeem er in? Volgens mij niet bepaald.
(Wat dat betreft is de huidige versie iets te vroeg uitgebracht IMHO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Het zou nice wezen als er een mod/compat auto update meuk in zit..
iets wat je in staat stelt per mod de gewenste settings te importeren (of niet) .. radio settings .. print uit key + controller settings.

Net ff de 5000HP mod uitgeprobeerd .. die weer snel uitgezet. iets te veel "race" gevoel..
zou wel leuk wezen paar skins (visbeen onder andere) te gebruiken .. maar goed das gewoon trail en error denk ?

hoe zet ik uit dat mijn stuur sneller draait dan in game ? welke slider moet ik hiervoor hebben ?

ets2 gps op extern scherm
DXTORY (25 euro) http://exkode.com/dxtory-features-en.html en OBS (opensource) kan je het streamen naar andere pc/tablet .. slim gedaan .. maar imho geen 25,- waard ..

PS met DXotry kan via screenshot settings gedeelte van het scherm capturen .. helaas heb je dus nog steeds onscreen de GPS nodig. .jammer dat ze dat niet naar apart scherm kunnen sturen..

[ Voor 40% gewijzigd door vso op 15-05-2014 03:50 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-09 20:29
Hoe zou je dat moeten instellen in dxtory? Had dat al namelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

RonaldMeer schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:53:
Hoe zou je dat moeten instellen in dxtory? Had dat al namelijk :D
Ik denk dat je op de instelling pagina (6:30 min in de video tot 9:00 ofzo)
YouTube: Dxtory Tutorial - How to use Dxtory and the best capture settings

dat je even moet spelen met cliping/margin settings .. hiermee zou je denk ik een gedeelte van het scherm kunnen pakken. dit "richt" je op de gps. (ps als je hier weer een kleine screenshot plaatst van dxtory zou mooi wezen.

uitraard de resolutie kan je naar 320x ? ofzo zetten,

Daarna moet je OBS downloaden om het te streamen naar je tablet.

tja helaas zit er niet binnen de SDK een optie zover ik gezien heb om het "beeld" van de gps eruit te halen. en hoe dit werkt in de game ??? dit zou dus een soort van "hack" moeten zijn..

Ik heb net een arduino besteld, ik ga eens kijken of ik zelf een dashboard kan maken met de meuk ..
misschien dat ik tijdens het proggen netwerk connectie kan implementeren. .. maar dat is netwerk is wellicht niet mogelijk ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
hallo,

Ik ben nieuw hier in dit topic en begin net met eurotruck sim 2! Ben een simracer dus het stuur endergelijke staat klaar om de weg op te gaan. vroeg me alleen af of jullie nog tips hebben qua mods die fijn zijn om te gebruiken?

alvast bedant

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Tip! Zoeken naar 'tips mods' En met ProMods zit je altijd goed.

Maar trouwens, als je net begint, zou ik eerst gewoon lekker zonder mods rijden. Is al leuk zat!

[ Voor 21% gewijzigd door Room42 op 16-05-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Room42 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:24:
[...]

Tip! Zoeken naar 'tips mods' En met ProMods zit je altijd goed.

Maar trouwens, als je net begint, zou ik eerst gewoon lekker zonder mods rijden. Is al leuk zat!
goeie tip net zoals :
ps voor mods heb je soms ook de DLC nodig .. zeker als het gaat om maps..

promods-V162 (3 bestanden) vereist wel registratie maar is simpel te downloaden.
ZX-Brutal-Environment-HD-sound-engine-71-white-by-Stewen betere graphics (vind zelf wel een aanrader)

let op dat mods ook compatibiliteits issues meebrengt en de volgorde van laden weer belangrijk is ..
dus daarom is vanilla beginnen wel handig :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
Ik begin zonder mods.
Alleen raden jullie aan om te blijven rijden als gast-rijder of geld lenen om zo snel mogenlijk een eigen truck te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Laatst online: 20:39

K-Jay

Klaas Jan

Ik heb een paar ritten als gastrijder gedaan om de feeling te krijgen. Daarna heb ik geld geleend en zelf een truck gekocht. Vervolgens kilometers maken... :P

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43

Fuelke

Forza Ferrari

Ik heb ETS2 vorige week ook gekocht. Best ontspannend.

Ik ben ook vrij snel aan de eigen truck begonnen, je rijdt dan toch meer van stad A naar stad B, waar je een lading oppikt voor stad C. Wel iets meer opletten voor schade, herstellen kan dan niet op kosten van de werkgever.

Ik vrees wel dat ik me een beetje overtild heb aan het lenen van 400 000 waarmee ik een tweede garage gekocht heb en een tweede truck en een chauffeur heb ingehuurd, had nog ff moeten doorsparen.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Geld lenen is niet zo duur in ETS2. Als je ritjes pakt met de hoogste prijs per kilometer, verdien je het snel genoeg terug. En uiteraard ritjes vanuit de plaats waar je bent. Elke kilometer zonder opdracht kost geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
Waarom krijg ik elke keer een boete voor de lichten? heb ze op de dimstand aanstaan rond 21:00?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
Hans1990 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:50:

Mag ik u vriendelijk bedanken voor de tip. Er zijn meerdere rammers geëindigd met een aanzienlijke schade. Dat neem ik aan vanwege het feit dat ze niet doorreden >:) .
nnndoh schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 00:01:
mod maken om het raampje open doen? :p
Teveel moeite, ik rijd wel achteruit met het hoofd uit het raam :+ .
thijmennabuurs schreef op zondag 18 mei 2014 @ 20:47:
Waarom krijg ik elke keer een boete voor de lichten? heb ze op de dimstand aanstaan rond 21:00?
Ik denk dat het spel onderscheid maakt tussen stadslicht en dimlicht.

[ Voor 12% gewijzigd door Saybia op 18-05-2014 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Grrrr! :( Ik vind de domheid van de AI op rotondes toch wel shocking, hoor. Die rammen je met volle snelheid als je volledig op de rotonde zit. Betekent dus dat je ze daar vooral goed voorrang moet geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jup, dat is voor mij momenteel ook een turn off. Erg irritant. Lijkt wel voornamelijk voor te komen op rotonde's in het Promods gebied. Maar het is inderdaad vreselijk irritant, I'm now at the point where I just stop caring en gewoon doorrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Het is vooral de onvoorspelbaarheid van de AI die het lastig rijden maakt. Totaal anders dan je in het echte verkeer ziet. Dat komt natuurlijk doordat de AI niet vooruit kijkt, maar slechts op enkele triggers reageert.

[ Voor 28% gewijzigd door Room42 op 19-05-2014 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het toendertijd al vaker gezegd en zeg het nu weer. Ik had liever de nieuwe DAF XF gezien dan de nieuwe AI. De oude AI was prima op te anticiperen, maar de kunsten die ze nu uithalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, ik vind het wel jammer, want zonder verkeer is er natuurlijk helemaal niks aan, maar zo is het te onrealistisch.

Wat dat betreft jammer dat de bussimulatoren niet zo goed ontwikkeld zijn, want dat vind ik eigenlijk veel leuker dan vrachtverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
FastFred schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:13:
Ik heb het toendertijd al vaker gezegd en zeg het nu weer. Ik had liever de nieuwe DAF XF gezien dan de nieuwe AI. De oude AI was prima op te anticiperen, maar de kunsten die ze nu uithalen...
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Geen probleem voor het truukje Saybia. Ik heb hem afgelopen weekend ook helaas weer paar keer nodig gehad, maar gelukkig wel veel gedoe mee voorkomen.
Online vermijd ik nu het liefst zoveel mogelijk de "80 wegen" (kuch, ik word in Engeland door iedereen ingehaald als ik 80 blijf rijden). Ik krijg daar angstneigingen van. :p Ik reed vrijdag avond in convooy met een vriend (die reed voorop), en dan kopt hij in een blinde bocht een losse vrachtwagen die aan het scheuren was en (daardoor?) op de verkeerde weghelft zat. En natuurlijk ook nog zeggen dat het onze schuld is. Tuurlijk.
Gelukkig, was de autosave 10meter daarvoor genomen. O-)

Wat betreft de AI, opzich kan ik er wel mee leren leven.. ook met de oude. Ik kan nou niet zeggen dat ik de nieuwe echt een hele grote vooruitgang vind. Het promo filmpje wat ze lieten zien was wel van "zow, het is een stuk slimmer", maar ik zie er weinig van terug. Vroeger remden ze nog als je plotseling in hun pad kwam, maar nu is het nog meer "ik ga nu invoegen, want je was net buiten mijn kijk-range, en ik ga ook echt de weg opkeren , no matter what!." - boem.
Inmiddels weet ik wel waar ik rekening mee moet houden. Invoegstroken liefst een strook opzij, de kleine rotondes van o.a. promods en hungary mods (gisteravond was het ook 1 grote ellende op twitch stream van Daquirrelnuts) gewoon geen voorrang nemen, ook niet als op je de rotonde al zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 15:49
Is het misschien een leuk idee iets van een lijst met spelers te maken die online spelen op de ETS2MP mod? Ik ken persoonlijk niet zoveel mensen die dit spel spelen, laat staan online. Maar misschien is dit een leuke plek om die mensen te leren kennen? Het lijkt me vooral leuk om in TS ofzo te zitten en dan in konvooi stukken af te leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Ik ga het pas online spelen als we een private server kunnen runnen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
Kan je ook online in ETS2?
Dat wist ik niet! lijkt me wel leuk als je dan ook gewoon vrachten kan afleveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
thijmennabuurs schreef op maandag 19 mei 2014 @ 19:57:
Kan je ook online in ETS2?
Dat wist ik niet! lijkt me wel leuk als je dan ook gewoon vrachten kan afleveren!
Dat kan allemaal ets2mp.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Room42 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:54:
Het is vooral de onvoorspelbaarheid van de AI die het lastig rijden maakt. Totaal anders dan je in het echte verkeer ziet. Dat komt natuurlijk doordat de AI niet vooruit kijkt, maar slechts op enkele triggers reageert.
Je kan ook gewoon een andere verkeers mod proberen, als je deze laad na je promods
code:
1
2
3
4
a.1ste promod
a.2de promod
a.3de promod
b. je AI verkeersmod

ETS2 laad de mods alfabetisch, deze manier kan je zorgen welke mod wanneer geladen word..

post op SCS forum hierover hierdoor wist ik het :) overgens .. je kan ook een "no traffic" mod hierna laden ..

Hoewel vervelend, zelf ram ik hier en daar wat verkeer uit de weg en neem de schade op de koop toe.
maar ben het wel eens dat het wel voor verbetering vat baar is. allen weinig zin andere mods toe te passen :P

[ Voor 16% gewijzigd door vso op 19-05-2014 21:21 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03:27
vso schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:18:
[...]

Je kan ook gewoon een andere verkeers mod proberen, als je deze laad na je promods
code:
1
2
3
4
a.1ste promod
a.2de promod
a.3de promod
b. je AI verkeersmod

ETS2 laad de mods alfabetisch, deze manier kan je zorgen welke mod wanneer geladen word..

post op SCS forum hierover hierdoor wist ik het :) overgens .. je kan ook een "no traffic" mod hierna laden ..

Hoewel vervelend, zelf ram ik hier en daar wat verkeer uit de weg en neem de schade op de koop toe.
maar ben het wel eens dat het wel voor verbetering vat baar is. allen weinig zin andere mods toe te passen :P
Precies het zelfde hier :P Mijn maatje speelt ook wel eens bij mij op de pc en die ramt er ook maar gewoon doorheen tegenwoordig :+ En dan zit ik 'm weer te fokken dat ie niet ken rijden.. Maar ik doe het zelf ook, geen zin om mij eraan te irriteren terwijl ik het spel eigenlijk nog voor m'n rust doe ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:34
wat heeft de laatste update van een paar minuten geleden opgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Zie:
http://blog.scssoft.com/2...et-your-free-copy-of.html

Metallic paint DLC dus :)

Waarschijnlijk betekent het wel dat ETS2MP eerst een update nodig heeft voordat die weer werkt..
Staat op forum een post dat het aanbevolen is om automatisch updaten uit te zetten:

http://forum.ets2mp.com/showthread.php?tid=2592

[ Voor 31% gewijzigd door Hans1990 op 19-05-2014 23:57 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.