Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
jerry-c schreef op zondag 13 april 2014 @ 20:55:
[...]

Mag je met achteruitrijden je hoofd uit het raam steken? Alles op spiegels achteruit rijden vind ik niks. Vermijd ook liever rechtsaf achteruit rijden :P Die spiegels geven zo'n vertekend beeld, dat kleine ding al helemaal xd.
Spiegels, en het word aangeraden om links van de weg aan de kant van tegemoet komend verkeer te staan.
en ja idd, met de spiegel rechts heb ik het gevoel dat de trailer schuin staat en dat ik moet corrigeren. :-)

Maar ja, met de bakwagen op examen moest ik ook rechtsaf achteruit met de spiegels.

[ Voor 7% gewijzigd door nnndoh op 13-04-2014 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carfanatic schreef op zondag 13 april 2014 @ 17:45:
na 50k mijn fh16 maar eens ingeruild voor een scania streamline. wat valt het geluid van de v8 tegen :/ van buiten klinkt het wel aardig, maar van binnen hoor je er niks van.
Ik gebruik hier een mod voor, klinkt best lekker van binnen (ik heb interior sound op 200%)

http://ets2.lt/en/scania-...e-v8-l6-sound-mod-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-09 20:49
nnndoh schreef op zondag 13 april 2014 @ 22:56:
[...]

Spiegels, en het word aangeraden om links van de weg aan de kant van tegemoet komend verkeer te staan.
en ja idd, met de spiegel rechts heb ik het gevoel dat de trailer schuin staat en dat ik moet corrigeren. :-)

Maar ja, met de bakwagen op examen moest ik ook rechtsaf achteruit met de spiegels.
Ja losse bakwagen is appeltje eitje :p met schamelwagen erachter wordt het interessant :) Ik neem de bocht rechtsom vaak te krap omdat ik bang ben aan de linkerkant ergens tegenaan te rijden, terwijl er vaak ruimte zat is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 13:54
Dit weekend 2 dagen ETS2 gespeeld met ProMods. En ik kan je wel zeggen ik wil niet meer terug naar vanilla ETS2 :P de extra wegen e.d. echt super!! Goed werk ScuL en team!!

Ik kwam nog wel wat leuke dingen tegen: auto's en trucks verdwijnen soms ineens (volgens mij als ze een andere prefab in rijden?) Ik zal het ff op promods forum posten als het nog geen bekend probleem is.

Verder echt super!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearWizz schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:48:
Dit weekend 2 dagen ETS2 gespeeld met ProMods. En ik kan je wel zeggen ik wil niet meer terug naar vanilla ETS2 :P de extra wegen e.d. echt super!! Goed werk ScuL en team!!

Ik kwam nog wel wat leuke dingen tegen: auto's en trucks verdwijnen soms ineens (volgens mij als ze een andere prefab in rijden?) Ik zal het ff op promods forum posten als het nog geen bekend probleem is.

Verder echt super!!!!
Vooral bij R'dam kom ik het tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

@NoFearWizz, iets boven je is dat ook al gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks goed om te horen :P

Er zijn een aantal wegstukken die in 1.9 niet goed werken, en daarom verdwijnt verkeer.
Deze wegstukken zijn echter gemaakt door een andere modder (FLD, uit Slowakije) en we kunnen hieraan niets veranderen totdat hij ze heeft geopgelost. Als het goed is duurt dat nu niet lang meer..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:48
nooberke schreef op zondag 13 april 2014 @ 19:18:
[...]

Ja heb het geluid al op 400% staan, maar nog steeds is in een aantal trucks de motor nagenoeg onhoorbaar (FH16's, Scania)
Wel realistisch.
Met de hedendaagse vrachtwagens is het erg stil in de cabine, dit alles voor de chauffeur om de rit zo comfortabel mogelijk te maken. Ik zou irl eigenlijk best geirriteerd worden om consant een klappende V8 met open pijp te horen voor lange ritten. :)
ScuL schreef op maandag 14 april 2014 @ 17:14:

Er zijn een aantal wegstukken die in 1.9 niet goed werken, en daarom verdwijnt verkeer.
Deze wegstukken zijn echter gemaakt door een andere modder (FLD, uit Slowakije) en we kunnen hieraan niets veranderen totdat hij ze heeft geopgelost. Als het goed is duurt dat nu niet lang meer..
Wordt er ook iets gedaan aan die kleine rotondes? AI klapt er gewoon zonder blikken of blozen op en dan sta je daar weer met x% schade.. Ook getest in Vanilla en daar is het lang zo triest niet, maar daar zijn ook geen kleine rotondes zoals in de Promods map.

[ Voor 40% gewijzigd door Gummiebeer op 14-04-2014 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de komende def gen zal ik 800% en 1600% eens toevoegen, kijken of het dan luid genoeg is :P

Wbt de rotondes, de AI is niet optimaal op rotondes in het algemeen, ook bij de 2-baans rotondes in de vanilla map. Als je soms rechtdoor gaat op de rotonde en er zit een AI links van je die driekwart gaat, dan gaan ze soms pardoes naar de rechterbaan en rammen ze je flank.

De kleine rotondes worden ook aangepast, maar afgezien van raar gedrag verdwijnt de AI hier iig niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:02
Wel realistisch.
Met de hedendaagse vrachtwagens is het erg stil in de cabine, dit alles voor de chauffeur om de rit zo comfortabel mogelijk te maken. Ik zou irl eigenlijk best geirriteerd worden om consant een klappende V8 met open pijp te horen voor lange ritten. :)
Snap ik helemaal, in een personenauto heb ik het ook het liefst zo stil mogelijk...

En in mijn eigen auto hoor ik eigenlijk meer windgeruis dan de motor op de snelweg (erg lange zesde versnelling)

Heb nu een mod erop gezet om het geluid harder te maken, heb nu ook gelukkig weer geluid in alle trucks. Dit geluid is alleen weer erg eentonig...

In voorgaande versies had ik een open pipe turbine mod of iets dergelijks op mijn FH16, die klonk wel lekker, ook brute bas bij bepaalde toerentallen >:)

Die verdwijnende AI zie ik hier nog wel is als ze willen invoegen op de snelweg en er geen ruimte is, rotondes zijn inderdaad dramatisch soms ;(

Net moest ik in Poland rebuild achteruit in een soort garage parkeren, moest eerst door een hek heen...pikkedonker daar...bijna niet te doen O-)

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2mr5qg1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2ibgrci.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analoge
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-09-2024
Zo 34t schoon aan de vrachtwagen. :9~ Je merkt gelijk het verschil met 10t :P
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/1zptis0.jpg
Dit is mijn eerste afbeelding. Ik heb me best gedaan

De lading komt uit de Jazzycat Military cargo pack

Ik moet zeggen de AI is nu wel erg wisselvallig. Ik heb gezien dat ze op eens van rijstrook verwisselen als ze moet ritsen. Wat voor ongelukken kan zorgen waar jij weer boven op knalt |:( |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Analoge op 15-04-2014 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Ircghost schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:58:
@NoFearWizz, iets boven je is dat ook al gemeld.
Ja ik zie het nu ook, overheen gelezen. Op het promods forum was het ook al bekend. Het is niet storend ik vond het wel grappig, kom je hard aanrijden vol in de remmen, en weg auto :P
ScuL schreef op maandag 14 april 2014 @ 17:14:

Geen probleem, ik vind het niet storend.
Super mod en goed werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruiken jullie ook de map mod van Roemenië (RO map addon)? Ik heb hem nu aanstaan maar ik ben nu eerst bezig met westen. Ik vroeg me af of hier nog (on)tevreden gebruikers waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 20:07
promods + poland rebuilding is the way to go. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel naast ProMods en Poland Rebuilding. Ik gebruik ze nu alle drie namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 17:42
Analoge schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:10:
Zo 34t schoon aan de vrachtwagen. :9~ Je merkt gelijk het verschil met 10t :P
[afbeelding]
Dit is mijn eerste afbeelding. Ik heb me best gedaan

De lading komt uit de Jazzycat Military cargo pack
Ik heb deze pack ook geinstalleerd maar nu lijkt het net alsof WW3 in aantocht is. Minstens driekwart van de AI rijdt met zon oorlogsvoertuig op de trailer :/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:35

RoofTurkey

PredatorKalkoen

soulcrusher schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:46:
[...]

Ik heb deze pack ook geinstalleerd maar nu lijkt het net alsof WW3 in aantocht is. Minstens driekwart van de AI rijdt met zon oorlogsvoertuig op de trailer :/
Vandaag de dag mag dat best als realistisch beschouwd worden hoor:
Afbeeldingslocatie: http://www.nrc.nl/wp-content/uploads/2014/04/02b17b73aa355f0e510f6a7067005844.jpg

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
[...]

Gewoon aangepast aan de actualiteit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:15
[...]

Ik vindt het ook iets te veel. Volgens mij kan je de traffic wel uitschakelen.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Laatst online: 20-09 17:42
martijnm71 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:55:
[...]

Gewoon aangepast aan de actualiteit toch?
RoofTurkey schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:55:
[...]

Vandaag de dag mag dat best als realistisch beschouwd worden hoor:
[afbeelding]
Point taken ;) . Maar meer variatie mag wel. Ik heb namelijk ook zon ander pack van dezelfde maker en nu zie ik vrijwel alleen trailers van deze packs rijden, terwijl ik zelf maar af en toe zulke vrachten aangeboden krijg.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik snap wel wat je bedoeld, daarom heb ik die maar weer uitgezet. Zie liever meer normale vrachtwagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:59
Ik rij nu al eventjes rond met de 'trailers and cargo pack' van Jazzycat. Aardig wat variatie en lastige groottes.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3702/13894553624_dfd2216b4f_o.jpg04 by Carlos, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7226/13894553994_919da96db6_o.jpg05 by Carlos, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2881/13894139085_6001eae7b4_o.jpg06 by Carlos, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7203/13894206613_483dedd085_o.jpg07 by Carlos, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7329/13894206943_a2946ec78d_o.jpg08 by Carlos, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Nice, mooi collectie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik die millitairy pack van Jazzycat ook en zie (gelukkig) tot nu toe maar af en toe een truck met zo'n bepantserd monster. Van mij hoef je dit ook niet iedere paar minuten te zien. Geen idee waarom de één er veel meer ziet dan de ander. Daarnaast gebruik ik ook die andere trailerpack en skinpack van Jazzycat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:42
Die skinpack v0.9 van Jazzycat wil bij mij niet werken, heb verder overal de meest recente packs van Jazzycat, maar die skinpack resulteert in een error. Het spel wil dan niet meer opstarten. Als ik het pack uitschakel is er verder niets aan de hand. Best vaag.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik het onrealistisch vond om zoveel abnormale loads te zien, heb ik zelf nog 110 standalone trailers gemaakt. Inculsief ± 60 vrachten. Mijn doel is om de 200 te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analoge
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:47:
Omdat ik het onrealistisch vond om zoveel abnormale loads te zien, heb ik zelf nog 110 standalone trailers gemaakt. Inculsief ± 60 vrachten. Mijn doel is om de 200 te bereiken.
Heb je afbeeldingen van? Ben namelijk erg benieuwd hoe de vrachten en trailers er uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Analoge schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:47:
[...]

Heb je afbeeldingen van? Ben namelijk erg benieuwd hoe de vrachten en trailers er uit zien.
Ik kan ze wel maken :) Het is echter erg simpel om zelf trailers te maken, ik doe het via ETS2 Studio, is eigenlijk geen modderswerk aan (ik gebruik skins van anderen). Ik stel hem eigenlijk niet ter download want ik heb geen credits. Het is ook een beetje onhandig want ik heb nu ongeveer 130 bestanden :(
Als ik al die .scs'jes in één .scs bestand drop werkt het niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
YdieresiS schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:47:
Die skinpack v0.9 van Jazzycat wil bij mij niet werken, heb verder overal de meest recente packs van Jazzycat, maar die skinpack resulteert in een error. Het spel wil dan niet meer opstarten. Als ik het pack uitschakel is er verder niets aan de hand. Best vaag.
Er is geen skinpack v.0.9 van Jazzycat. Well een add-on met extra dropoffplaatsten maar deze werkt nog niet voor 1.9.x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
Sn3gG3l schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:41:
[...]

Er is geen skinpack v.0.9 van Jazzycat. Well een add-on met extra dropoffplaatsten maar deze werkt nog niet voor 1.9.x.
En die zal er ook niet komen volgens en post van hem op het forum van scsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:42
Sn3gG3l schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:41:
[...]

Die bedoelde ik inderdaad. Las dat daar ook skins in zitten, heb niet gelezen dat die niet werkt op 1.9. Dan ligt het in ieder geval daaraan. Thanks.

Het ging in ieder geval om deze:
http://ets2downloads.com/misc/add-jazzycats-cargo-pack

[ Voor 50% gewijzigd door YdieresiS op 18-04-2014 07:47 ]

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
Carfanatic schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 00:06:
[...]

En die zal er ook niet komen volgens en post van hem op het forum van scsoft.
Meh dat zou wel jammer zijn :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het wel leuk, diesel leveren aan een tankstation enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Zal hopelijk wel een alternatief komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Wat zou het probleem onder windows 8 kunnen zijn als ik de editor probeer te openen en ik krijg een " euro truck simulaotor 2 has stopped responding " error ?.
Dit is een orginele versie :)

En hoe krijg ik hungary mod werkend op de laatste versie?

[ Voor 13% gewijzigd door nnndoh op 18-04-2014 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analoge
nnndoh schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 15:50:
Wat zou het probleem onder windows 8 kunnen zijn als ik de editor probeer te openen en ik krijg een " euro truck simulaotor 2 has stopped responding " error ?.
Dit is een orginele versie :)
Als je Steam gebruikt om het spel te starten probeer dan de repair functie binnen Steam (Weet de naam niet precies). Deze functie gaat kijken of het spel corrupte bestanden heeft en download de corrupte bestanden opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Nee, helaas, het is een cd versie. Hij wordt ook niet via steam geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Je kunt je CD key in steam zetten.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:56

PauseBreak

derp!

nnndoh schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 16:10:
Nee, helaas, het is een cd versie. Hij wordt ook niet via steam geinstalleerd
Run as administrator gebruiken

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remcom00 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 16:16:
Je kunt je CD key in steam zetten.
Precies, heb ik ook gedaan. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Die cd key gaat ik eens proberen, als administrator lukt helaas ook niet
Nadat ik "edit" in heb getypt lijkt het of het vast loopt en krijg ik dan een error.

[opgelost] heb ,na de steam versie geinstalleerd te hebben ,het hele map in mijn documenten verwijderd.

[ Voor 25% gewijzigd door nnndoh op 19-04-2014 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analoge
Bol.com zegt dat American Truck Simulation: California in augustus 2014 uit komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
Ik heb inmiddels al zo veel verschillende data voor ats voorbij zien komen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die blijven schuiven dat heeft nou eenmaal met de regels van de distributeurs en diverse websites te doen. Er is geen releasedatum vastgesteld (geloof me) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Whaa! Dit is kicken! Ik stuitte net op een file! Helaas was ik er echt niet op bedacht, dus ik ramde de achterste. Er was een ongeluk gebeurd (dus de file was maar 6 auto's lang), maar het is wel heel vet!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Wow gaaf! met of zonder mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Met mods:

• OversizeLoadMod(Updated 1.4.1+)
• Promods 1.62
• Red-dashed-line
• TZ_panel_transporter
• zZz_jumbo curtainsider
• zzzzzzzzzzzzzTrue_AI_Lights_v4

Geen idee of een van deze impact heeft hierop.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:35
Ik zie sinds de laatste patch(es) wel vaker dat er 5 auto's voor me rijden (/spawnen) waarvan de 2e ineens stilstaat/ heel langzaam rijdt, waardoor je idd een file krijgt. Lijkt me meer een bug dan een feature..
(promods/poland rebuiltd/jazzycat trailer & mill. packs).

Trouwens een nadeel van de interior sound versterker (Promods config file): het (buiten)geluid van het langsrijdende verkeer wordt ook luider, dus het lijkt net alsof je constant met je raampje open rijdt :)

http://www.donorofniet.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Je bekijkt het verkeerd jeroon, als men iets niet kan verklaren dan is het simpel: "It's not a bug, it's a feature!" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:24

Nakebod

Nope.

Had vandaag een leuk ritje met een oversized eh, iets. (Met dank aan Jazzycat Military cargo pack)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wMYXCXzl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PSQUjvol.jpg
57 ton schoon aan de haak. Iedere keer als je in de spiegels kijkt denk je dat er een vrachtwagen dicht achter je zit. Krappe bochten niet te doen, de achterkant blijft gewoon stilstaan :+ En rotondes zoals hier vrij lastig te nemen. Dubbele rotondes waren zelfs nog erger, verkeer op de binnenste baan knalt hem gewoon rechtdoor. En direct na het tanken kon je onderhand weer gaan tanken.
Volle tank kan ik geloof ik iets vsn 2400 KM mee rijden, getankt, en toen moest ik nog ~300 KM. Toen ik op de bestemming aankwam was de tank 60% leeg.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Lekker een Russische ICBM aan het vervoeren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesouf
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-06-2023

thesouf

Usain Bolt

Ohoh de russen zijn hun materieel aan het verplaatsen

Royal Dutch Virtual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben nieuw hier. Ik heb de laatste patch 3 of 4 weken geïnstalleerd volgens mij en pas gisteren ben ik er achter gekomen dat de verkeerslichten in Nederland, België, Luxemburg en Frankrijk realistisch werken zeg maar. Dat die meteen op groen springen. Alleen in Polen is er nog wel een fout geloof ik: in de steden springen zij van rood via oranje naar groen, maar buiten de steden, bij gewone wegwerkzaamheden met lichten springen die meteen naar groen (zonder oranje mee te pikken).
En nu we toch in Polen zijn. Bij Gdansk, het noorden van de stad (einde weg A1) heb je een rotonde. Er staat een lege wegwijzer naar het oosten. Een wegwijzer zonder kruisjes, zou daar evt. een volgende (3e of 4e) DLC heen gaan? Ben wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://alpha.ets2mp.com

Dit zal ook wel weer nep zijn zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Zo te zien zijn ze wel bezig met het bouwen hiervan. Maar het wordt niet door SCS zelf ontwikkeld:

http://ets2mp.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand met euro truck sim al last gehad met lage luchtdruck en hoe ge dat eventueel kunt oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Laatst online: 23-09 20:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Handrem er op, in z'n vrij en een tijdje hoog stationair draaien.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kost wel veel diesel ;) Ik laat de versnellingsbak altijd in de 1 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik zet hem altijd gewoon in z'n vrij met wat extra gas. Maar misschien dat de handrem erbij wel sneller werkt.

Ik zit een beetje met het probleem dat ik niet weet waar ik nou het best nog garages kan kopen. Onderstaand is mijn huidige park, maar waar kan ik het best uitbreiden voor de hoogst mogelijke efficiency?

Afbeeldingslocatie: https://scs-wotr-gallery.s3.amazonaws.com/full/B19/000000000003C91B.jpg
Ik gebruik trouwens ProMods, zoals je wellicht ziet.

[ Voor 62% gewijzigd door Room42 op 27-04-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb eigenlijk nooit problemen met lage luchtdruk, behalve als ik schade gereden heb, en dat gebeurt nogal met die brakke AI...

[ Voor 19% gewijzigd door FastFred op 27-04-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik rijd alleen schade aan de banden en de motor... Als er een botsing ontstaat waar ik niks aan kan doen laad ik een autosave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
Lol lekker overdreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op zondag 27 april 2014 @ 16:02:
Ik zet hem altijd gewoon in z'n vrij met wat extra gas. Maar misschien dat de handrem erbij wel sneller werkt.

Ik zit een beetje met het probleem dat ik niet weet waar ik nou het best nog garages kan kopen. Onderstaand is mijn huidige park, maar waar kan ik het best uitbreiden voor de hoogst mogelijke efficiency?

[afbeelding]
Ik denk dat Italië voor jou het beste is. Het is op de rand van de map (veel vrachten) en nog niet in de buurt van een andere garage (handig voor jou). Daarna zal ik in Scandinavië eentje kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2014 @ 22:41:
[...]

Ik denk dat Italië voor jou het beste is. Het is op de rand van de map (veel vrachten) en nog niet in de buurt van een andere garage (handig voor jou). Daarna zal ik in Scandinavië eentje kopen :)
Thanks! Dat ga ik eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Leuke wegen door Florence, kun je lekker hard gaan door die tunnels en over die lange bruggen :)! (childhood memories trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tussen Bologna en Florence zijn de snelwegen precies goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Ik ben vandaag maar eens begonnen een eigen skin te maken voor me Scania Streamline, toch nog best lastig om de juiste template te vinden e.d. maar het is gelukt.

Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/616175154643240651/51C045CC2EF4C96276F3F7DB980E3DEE74EF3FB3/640x359.resizedimage Klik voor groot

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steampowered.com/ugc/616175154643237038/6B9A7A46BD935B53853CBB370C9660779E7B66A2/640x359.resizedimage Klik voor groot

Afbeeldingslocatie: http://cloud-3.steampowered.com/ugc/616175154643242840/9F62564E83CA4583EFA38536C82BC2FDA290717B/640x359.resizedimage Klik voor groot

En wat andere screenshots van ETS2: Steam screenshots library

[ Voor 12% gewijzigd door NoFearWizz op 28-04-2014 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-09 20:29
Room42 schreef op zondag 27 april 2014 @ 16:02:

[afbeelding]
Is die scandinavie van Promods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Shodan schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 08:38:
[...]

Is die scandinavie van Promods?
Ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Ha, mag met les en straks met examen ook uit het raam kijken met bochtje achteruit. scheeld een hoop.
Krijg je een iets betere indruk hoe je trailer staat, had ik in het spel ook.

Alleen recht achteruit en dan uit het raampje kijken helpt niet zo, kan je toch beter via de spiegels doen.

[ Voor 23% gewijzigd door nnndoh op 29-04-2014 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-09 20:49
Oke dat is wel mooi! Zelf (voorlopig) niet van plan mijn papieren te halen maargoed.

Als ik met een schamelwagen achteruit rijd en het wil ff niet lukken, en dan uit het raam kijk blijkt de hanger toch heel anders te staan dan ik had gedacht. Vooral omdat je geen diepte kan zien in die vervloekte spiegels :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Betreft ETS2

Zo te lezen is het wel handig een force feedback stuurtje voor deze game te scoren ..

na zelf even de demo gespeeld te hebben krijg ik wel de indruk dat 3 schermen wel erg "prettig" is ..
Wat me wel opvalt is dat de kaart van NL erg "treurig" is .. en zoals iemand eerder op merkte de op/afritten erg kort zijn ..

me schoonvader is vrachtwagen chauffeur geweest internationaal .. maar wegens hart valen moeten stoppen .. openTTD vind hij leuk totdat ik hem hierop wees .. tuurlijk is het geen vervanging maar wellicht wel leuk voor hem .. vandaar me eerdere opmerkingen ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ervaring met het invoegen van radiostations?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Heel kort? Ja.
Gezien ik geen vraag zie verder :?
Indien er wel een vraag is, is dit mogelijk het antwoord: Edit live_streams.sii in je My Documents\ETS2\ map. Bijvoorbeeld mijn korte stream lijst:
SiiNunit
{
live_stream_def : _nameless.2BD8.4200 {
stream_data: 196
stream_data[0]: "http://icecast.omroep.nl/3fm-bb-mp3|3FM"
stream_data[1]: "http://82.201.100.9:8000/radio538|Radio 538 - NL (NL)"
stream_data[2]: "http://82.201.100.10:8000/SLAMFM_MP3_HQ|SlamFM - NL (NL)"
}

}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist, ik probeer namelijk een radio in te voegen, maar ik krijg m niet werkende :(. Ziet er ongeveer net zo uit als jouw tweede en derde. Is het ook mogelijk om een link (zoals van bijv. Radio 6) in te voegen? Moeten er per se getallen tussen de twee "[]" staan?

Bedankt nog voor je reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-09 23:55
Omdat mijn pc merkbaar aan het aftakelen is (Steeds meer herrie en soms vage problemen. ETS 2 specifiek: Niet fatsoenlijk muziek kunnen luisteren tijdens het spelen, Dat gaat dan haperen en heeft soms impact op de fps.) ben ik bezig om iets nieuws samen te stellen dat ik ergens eind deze week/begin volgende week ik elkaar wil hebben.

Maar nu vroeg ik mij dus af wat ik zou kunnen verwachten kwa settings in deze game met de volgende setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 149,98€ 149,98
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 69,90€ 69,90
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 265,50€ 265,50
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 83,95€ 83,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 58,95€ 58,95
1Cooler Master VS V450S€ 67,39€ 67,39
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 92,05€ 92,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 810,67

Er wordt gespeeld op een enkele monitor op 1920x1080(60hrtz), Momenteel met een Intel E8400 dual core 3ghz, 4gb ram en een Asus 8800GT 512mb.
Settings van ETS 2 staan nu over het algemeen op medium, een derde op low en een paar (mirrors) op high, v-sync aan. en verder alles aangevinkt behalve MLAA.

Snap dat dit topic meer bedoelt is voor discussie over het spel zelf, Maar ik wil niet straks teleurgesteld zijn omdat mijn verwachtingen van het nieuwe system te hoog waren. (Vind de gpu eigenlijk aan de dure kant maar het paste nog net in mijn budget van 850,- max inclusief verzenden)

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

nu ben ik de game aan het checken ..

Ik heb een intel nuc op wat grafische meuk na draait het super redelijk ..
(das een I3 met 16gb ram ssdtje enzv .. ) ..

met een passief gekoelde 6450 gpu van 1gb moet je het ook wel trekken (50,- oid)
en paar tientjes die je bespaart zou ik in 8 of 16 gb ram duwen ook meerprijs van 50,- ?
Dit bespaart je straks in vele tientjes in energie kosten ;)

als je nu van HD naar SSD gaat :? weet ik dat je deze investering veel plezieriger gaat vinden

ps iemand ervaring met de android telemetrie of eigen cockpit maken voor deze game ???

[ Voor 8% gewijzigd door vso op 01-05-2014 00:25 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:54

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 22:13:
Moeten er per se getallen tussen de twee "[]" staan?
Ik denk het wel, en ook nog opeenvolgend van 0 af. dat is gewoon een array index, dat zie je in alle .sii files van ETS2 terugkomen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-09 20:29
Voor mensen die met een stuurtje spelen, hoe kijken jullie rond? Toen ik nog met Xbox controller speelde kon je makkelijk met het andere pookje rondkijken. Je kan nu wel met de muis kijken, maar dat is toch lastiger dan direct op dezelfde controller.

Ik heb FacetracknoIR geprobeerd, maar de lag is niet bepaald prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Shodan schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 08:23:
Voor mensen die met een stuurtje spelen, hoe kijken jullie rond? Toen ik nog met Xbox controller speelde kon je makkelijk met het andere pookje rondkijken. Je kan nu wel met de muis kijken, maar dat is toch lastiger dan direct op dezelfde controller.

Ik heb FacetracknoIR geprobeerd, maar de lag is niet bepaald prettig.
Ik gebruik een oude webcam en een DIY IR-led clip op een pet. En FreeTrack. werkt perfect. belangrijkste is dat je een camera heb (met verwijderbare IR-filter) die genoeg FPS genereerd 30+ en in freetrack moet je wat settings tweaken zodat het smooth verloopt. Ik speel niet meer zonder iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sato schreef op woensdag 30 april 2014 @ 23:48:
Maar nu vroeg ik mij dus af wat ik zou kunnen verwachten kwa settings in deze game met de volgende setup:
Hiermee kun je ETS2 fluitend op de allerhoogste settings spelen en daarnaast image scaling behoorlijk opvoeren. Misschien wel de volle 400% Ik heb een i5 @ 3,3 Ghz en een Radeon HD6850 1 GB en speel op dezelfde resolutie met alles op z'n hoogst en scaling op 125%. Draait prima met een stuk minder krachtige GPU.
Shodan schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 08:23:
Voor mensen die met een stuurtje spelen, hoe kijken jullie rond?
Ik gebruik nu nog de muis om rond te kijken. Was in het begin even wennen, aangezien ik ETS begonnen ben met een 360 controller. Binnenkort ga ik ook een TrackIR kopen, om het helemaal af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 08:52:
Binnenkort ga ik ook een TrackIR kopen, om het helemaal af te maken.
Je zal niet meer terug willen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Sato, ik heb een i5 met een GTX 650 TI boost videokaartje, 16 gig geheugen en een paar harde schijven, en speel nagenoeg alle spellen op high of ultra.
Videokaart was niet meer dan 150 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier alles op het hoogst met 1680x1050 met een i5 4670 en een GTX560

Ik rij overigens met een Logitech G25 en ik gebruik de 2 rode knopjes op het stuur om rond te kijken. De schakelflippers zijn bij mij de richtingaanwijzers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
FastFred schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:06:
Hier alles op het hoogst met 1680x1050 met een i5 4670 en een GTX560

Ik rij overigens met een Logitech G25 en ik gebruik de 2 rode knopjes op het stuur om rond te kijken. De schakelflippers zijn bij mij de richtingaanwijzers :+
Ik gebruik de flippers van mijn G27 als richtingaanwijzers. Verder zijn de 6 knoppen op het stuur voor:

- Luchthoorn,
- Flash groot licht
- Schakel Switch (2e bak)

- Licht cycle
- Groot licht
- Cruise control

En op de versnellingspook gebruik ik de 4-way voor cyclen van route advisor schermen (staat standaard verborgen), en de knoppen voor starten, baken, handrem, alarmlichten, koppelen en ontkoppelen, dashboard computer cyclen, activeren van jobs en toll-gates. Rondkijken doe ik dan dus met IR-tracking (DIY met FreeTrack).

Ik zou echt niet meer zonder kunnen spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
TrackIR om rond te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik heb even met TrackIR gespeeld, maar ik vind het moeten dragen van een pet om de clip vast te houden toch een bezwaar. Je kunt ook wel een versie kopen die je aan de bril kan clippen, maar die is meteen flink duurder.

Dus nu rijd ik vooral op spiegels en bij kruisingen even met de muis, als ik het gevoel heb dat het echt nodig is.

[ Voor 21% gewijzigd door Room42 op 01-05-2014 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sato schreef op woensdag 30 april 2014 @ 23:48:

Zoals Wildcat zei, alles op ultra, ik gebruik een i5 2400 @3,1 GHz en een Radeon 6850 met alles op ultra en 400% scaling. Maar nu met drie maps tegelijk, 130 standalone trailers + al Jazzycats werk + Trailer Pack 3.0 (Satan19990) + een weather mod loopt ie niet meer zo soepel op ultra dus heb ik alles wat op ultra kon op high gezet en de 400% scaling behouden en nu werkt het weer erg soepel :)
P.S., ik heb ooit ETS2 werkende gekregen op mijn MacBook (Intel Core Duo 2,4 GHz, 2gig RAM, Nvidia Geforce 320M 256MB) op ultra, met 125% scaling en zonder mods, dus echt een geweldige pc heb je niet nodig om ETS op ultra te draaien mits je er mods bij stopt.
Maasluip schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 06:49:
[...]

Ik denk het wel, en ook nog opeenvolgend van 0 af. dat is gewoon een array index, dat zie je in alle .sii files van ETS2 terugkomen.
Thanks, ik zal het proberen. Ik had als oplossing om radio via VLC te luisteren, ik luister ook al jaren naar Spotify tijdens het trucken, maar radio is realistischer ;)
Ik hoop dat als ik er 0,1,2,3 etc. tussen schrijf, het beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb een Logitech K400 toetsenbord. Die kan ik makkelijk op schoot kwijt en de pijltjes gebruiken om rond te kijken, of eventueel (half brak) met het touchpad.

Ik heb (nu weer) een G25 en gebruik het knopje op stuur enkel om van bak te wisselen, en de flippers om richting aan te geven.
Op het G25 console heb ik cruise control, motor starter zitten, en op de 4 bovenstje knopjes ook links/rechts/centreren. Die laatste gebruik ik zelden, omdat ik dan bij elk kruispunt voorover moet bukken :p

Eigenlijk als ik er zo over nadenk, doe ik de rest met het toetsenbord..(toch wel erg handig er bij te hebben) navigatie door menu's (M voor map, G voor garages, enz.), belichting (aan/uit/groot/dim), handrem, retarder, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Het enige wat ik nog automatisch heb staan in de moterrem. Verder doe ik alles handmatig. Heb brandstof verbruik en luchtdruk simulatie aanstaan aangezien ik het zo echt mogelijk wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:38
Ik gebruik mijn X360 controller voor ETS2. Hierbij mijn setup voor de geïnteresseerden:

Triggers: Gas en rem
Bumpers: Richting aangeven
Rechter stick: Rondkijken
Rechter indrukken: Claxon
Linker stick: Sturen
Linker indrukken: Groot licht signaal

D-pad:
Boven: Info scherm
Rechts: Navigatie scherm
Onder: Cruise control
Links: Handrem

A: Versnelling omhoog
B: Versnelling omlaag
X: Ruitenwissers aan/uit
Y: Licht aan/uit

Start: Camera standen switchen
Back: Info scherm aan/uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:54

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

NoFearWizz schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:51:
Het enige wat ik nog automatisch heb staan in de moterrem. Verder doe ik alles handmatig. Heb brandstof verbruik en luchtdruk simulatie aanstaan aangezien ik het zo echt mogelijk wil spelen.
Wat doet brandstofverbruik simulatie?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Maasluip schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:22:
[...]

Wat doet brandstofverbruik simulatie?
Nou je kan volgens mij aangeven dat er realistisch verbruik is of niet. Hij staat bij mij op realistisch iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Nice Guy Eddie schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:52:
Ik gebruik mijn X360 controller voor ETS2. Hierbij mijn setup voor de geïnteresseerden:

*knip*
Hoe heb jij de gevoeligheid van je triggers en sticks ingesteld staan (sturen en gasgeven ingame)? Zou je eens een screenshotje willen doen van je stuur-gevoeligheid binnen ETS?

[ Voor 34% gewijzigd door PeterSelie op 01-05-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
dit zijn mijn instellingen, http://imgur.com/a/hXwnt. ik heb ze grotendeels overgenomen van YouTube: My Xbox 360 Configuration for Euro Truck Simulator 2

[ Voor 60% gewijzigd door Carfanatic op 01-05-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Top, thanks! Ik had vooral nog wat moeite met het lekker instellen van de dode hoeken en lineariteit en kon maar geen fijne combinatie vinden. Vanavond maar eens mee aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-09 23:55
Kan helaas niet iedereen gaan Quote'en maar uiteraard allemaal bedankt voor jullie bijdrage.
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 08:52:
Hiermee kun je ETS2 fluitend op de allerhoogste settings spelen en daarnaast image scaling behoorlijk opvoeren. Misschien wel de volle 400% Ik heb een i5 @ 3,3 Ghz en een Radeon HD6850 1 GB en speel op dezelfde resolutie met alles op z'n hoogst en scaling op 125%. Draait prima met een stuk minder krachtige GPU.
Dan zat ik met mijn verwachtingen redelijk goed, Mooi om te horen.
Dat de GPU mischien wat overkill is voor enkel ETS2 daar was ik mij wel enigsinds van bewust maar ik speel uiteraard ook nog andere games en het system moet toch wel minimal een jaar of twee/drie mee kunnen zonder een nieuwe gpu te moeten plaatsen.

Nogmaals allemaal bedankt, Het system is inmiddels besteld, Morgen komt als het goed is alles op de GPU na binnen (Die komt zaterdag) en zaterdag of zondag zal het spul in elkaar gezet gaan worden.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand de Multiplayer alpha al getest?
Ik heb hem draaiend gekregen (run as admin), maar nog niet op de server binnengeraakt.. Overbevolking :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:29:
Iemand de Multiplayer alpha al getest?
Ik heb hem draaiend gekregen (run as admin), maar nog niet op de server binnengeraakt.. Overbevolking :p
Bij mij waren er geen gamechanges...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Paar keer geprobeerd maar denk dat ze maar 1 server hebben ofzo, en meer testers dan ze geacht hadden :+
Of een heel laag player aantal, kan natuurlijk ook. Heb nog niets kunnen joinen iig.

Pagina: 1 ... 45 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.