Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja qua graphics heb ik geen problemen met ETS2. Daar is hij zelfs superieur in de wereld van simulatoren. Die hebben meestal platte belichting en simpele textures.

Waar wel winst te behalen valt, is (inter)activiteit in de wereld. Naast het verkeer ben jij eigenlijk het enige dat er "leeft".

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kuusj98 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 11:28:
En ik zie een redelijk verontrusted zinnetje, namelijk iets met "west-kust", en als Arizona een uitbrijdingspakket is hoop ik niet dat ze dat zo voor elke staat gaan regelen want daar ga ik niet in mee, en we vergeten dat WoS wat een veel ouder spel is wel de hele map had en geen DLC onzin...
De graphics boeien me echt niet, ETS2 heeft verreweg de beste graphics van iedere andere simulator van dit kaliber (ik noem een Farming Simulator, City Bus Simulator, Mining Simulator, Destruction Simulator, Building Simulator, Garbage Collector Simulator of tal van andere "sims"). En nee, FSX, Prepar3D en X-plane met bergen aan payware add-ons zijn geen sims van hetzelfde kaliber

Ik ben er ook geen fan van dat je alle staten waarschijnlijk apart moet kopen. Maar bedenk je 1 ding: dit betekent waarschijnlijk wel dat alle aparte staten een veel hoger detail level hebben, misschien de schaal van de maps wel wat realistischer is, er meer wegen in zitten en uitgebreidere steden en dorpjes bevat.

Dat is een extreem groot voordeel over ETS2

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 05-04-2014 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-09 12:13

PauseBreak

derp!

Sn3gG3l schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 18:11:
Als je het spel op ultra speelt met 400% resolution scaling ziet het er best nice uit imo.
Precies, en eventueel wat mods erbij (RED bijv) en in je graka-configpanel zaken als MSAA/FXAA enzo aanzetten.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter dan de andere simulatoren inderdaad, maar nog steeds niet geweldig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Mja maar kijk naar ETS2. Na lang wachten hebben we een deel van Polen erbij ( DLC) en hoor ik verder niets van andere delen van Europa als DLC. En mochten die al komen zit daar een veel te lange tijd tussen ( maar das mijn mening :) ).

@ PauseBreak.. Ik gebruik nu sinds een paar dagen deze mod ipv RED.. geweldige mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:23

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Daarnaast moet je ook niet vergeten hoe groot een staat is in vergelijking tot een gemiddeld Europees land, het hoeft dus helemaal niet zo klein te zijn.

Daarnaast staat of valt ook extreem veel met de schaal die ze gaan gebruiken (echte km tov ingame km / miles)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 18:23
Ze mogen van mij wel het aantal huurbare chauffeurs gaan uitbreiden....154 lijkt echt de limit te zijn....toch aardig wat spul bijgekocht inmiddels en niewue wervingsdingen ontdekt, maar geen nieuwe mensen die ik aan kan nemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 20:07
Ik doe helemaal niks qua extra chauffeurs of garages. Ben alleen zelf aan het rondtoeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Extra chauffeurs brengen extra geld op, waarmee jij voor jezelf (eerder) leuke speeltjes kunt kopen :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-09 12:13

PauseBreak

derp!

Odessa schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 20:41:
Mja maar kijk naar ETS2. Na lang wachten hebben we een deel van Polen erbij ( DLC) en hoor ik verder niets van andere delen van Europa als DLC. En mochten die al komen zit daar een veel te lange tijd tussen ( maar das mijn mening :) ).

@ PauseBreak.. Ik gebruik nu sinds een paar dagen deze mod ipv RED.. geweldige mod
Dat ziet er goed uit. Ik ga 'm even uitproberen morgen. Bedankt! :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
Room42 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 21:37:
Extra chauffeurs brengen extra geld op, waarmee jij voor jezelf (eerder) leuke speeltjes kunt kopen :)
Speeltjes zat. Ik gebruik zelfs een mod die de prijzen van de ritten wat realistischer maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Odessa schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 20:41:

Is die mod compatible met 1.9 en en promods 1.6? If so, dan ga ik die eens maar proberen :)

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
Sn3gG3l schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 23:05:
[...]

Is die mod compatible met 1.9 en en promods 1.6? If so, dan ga ik die eens maar proberen :)
Werkt met 1.9... Ik gebruik geen Promods dus dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-09 16:45

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

FastFred schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 19:43:
[...]

De graphics boeien me echt niet, ETS2 heeft verreweg de beste graphics van iedere andere simulator van dit kaliber (ik noem een Farming Simulator, City Bus Simulator, Mining Simulator, Destruction Simulator, Building Simulator, Garbage Collector Simulator of tal van andere "sims"). En nee, FSX, Prepar3D en X-plane met bergen aan payware add-ons zijn geen sims van hetzelfde kaliber

Ik ben er ook geen fan van dat je alle staten waarschijnlijk apart moet kopen. Maar bedenk je 1 ding: dit betekent waarschijnlijk wel dat alle aparte staten een veel hoger detail level hebben, misschien de schaal van de maps wel wat realistischer is, er meer wegen in zitten en uitgebreidere steden en dorpjes bevat.

Dat is een extreem groot voordeel over ETS2
Ik bedoel dan ook de GFX in het algemeen, ik bedoel, de bump van spel tot spel wordt steeds groter. Ik heb ook geen moeite met de GFX, maar een paar effectjes meer en een ietwat grotere texture size voor het gras en bomen enz. zou al gigantisch helpen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Carfanatic schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 22:57:
[...]

Speeltjes zat. Ik gebruik zelfs een mod die de prijzen van de ritten wat realistischer maakt.
Zouden die dan niet de prijzen omlaag brengen? Ik kan mij zo voorstellen dat de transportprijzen eigenlijk een stuk lager liggen dan in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
Ircghost schreef op zondag 06 april 2014 @ 00:06:
[...]

Zouden die dan niet de prijzen omlaag brengen? Ik kan mij zo voorstellen dat de transportprijzen eigenlijk een stuk lager liggen dan in het spel.
Idd. kom zelden boven de €10/km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ETS2 is weer in de aanbieding bij Steam voor € 3,99 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Pfff, ik ben niet 100% gelukkig met wat 1.9 gebracht heeft.

Vooral het schudden van het beeld als de weg omhoog of omlaag gaat. Op de een of andere manier zorgt dat in 1.9 voor veel meer "schudden" in het beeld. Ik word er haast zeeziek van!

Ten tweede vind ik het aantal keer dat ik aangereden word door de AI een beetje hoog. Ik vind het vooral stom dat ze op een rotonde vanaf de binnenbaan zomaar linksaf slaan, ook al rijd ik daar. En dan krijg ik nog een bekeuring ook :o
Ook bij het invoegen op mijn rijbaan krijgen ze het voor mekaar om me van de zijkant te rammen.

Maar vooral het schuddende beeld vind ik echt storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik heb juist dat ze bij mij stilstaan aan de binnenkant van de rotonde, heb nog een enkele keer meegemaakt dat ze tegen mij aanknalden.. heb je misschien een mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, ik heb de volgende mods aan:
• OversizeLoadMod(Updated 1.4.1+).scs
• Red-dashed-line.scs
• TZ_panel_transporter.scs
• zZz_jumbo curtainsider.scs

Maar voor zover ik weet hebben die geen invloed op de AI.

Hoewel.... Nu ik het me herinner, komt het vooral voor bij de oversized loads... Hmm figures...

Het schudden waar ik het over had, zou je ook kunnen zien als deinen.

[ Voor 28% gewijzigd door Room42 op 07-04-2014 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik weet in ieder geval dat als ik oversize aan heb staan AI vaak lege plekken in mijn cargo zag en dwars daar doorheen probeerde te manouvreren. Dit kan mogelijk ook bij jou aan de hand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We hebben nu versie 1.62 van ProMods uitgebracht, deze moet alle issues van 1.60/1.61 oplossen :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Nu online
Euro Truck Simulator 2 is nu today's deal op Steam. € 3,99. Euro Truck Simulator gold is € 5,93

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanavond maar eens updaten naar Promods 1.62 :D

Ik vind 1.60 helemaal geweldig, ik zoek de ritjes nu gewoon uit op bestemmingen Aldi, Lidl en Metro. GE-WEL-DIG. Eindelijk weer uitdaging!

Ik weet niet of jullie in 1.62 de volgende dingetjes al aangepakt hebben?

- AI verkeer dat verdwijnt, meestal aan het einde van opritten of bij plekken waar 2 rijbanen over gaan in 1. Gebeurt voornamelijk in Denemarken
- De Lidl in Rostock is eigenlijk een SellPlan
- De laatste af/op -rit naar Aalborg (rijdend richting het zuiden) vernacheld de navigatie. Als ik daar de af/op -rit voorbij moet, dan zegt de navigatie dat ik de afrit moet nemen, om vervolgens via de oprit de snelweg weer op te gaan. Dit gebeurt wel op meer plekken, onder andere het verkeersplein bij Hamburg en ook andere, kleinere verkeerspleinen van Promods
- In Lorient is een stuk weg waar wel te rijden is (vanaf een kleine rotonde, een brug over, richting een t-splitsing met verkeerslicht in Lorient zelf) maar niet op de navigatie weer gegeven wordt.

Zo zijn er nog wel wat kleine dingetjes, die misschien niet eens allemaal veroorzaakt worden door Promods. Ik heb van het een en ander ook screenshots, ik zal ze eens doorlopen op zoek naar meer kleine dingetjes.

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 07-04-2014 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Nu online
Ik was van het weekend Hamburg aan het ontedekken en toen crashte het hele spel bij mij, nog nooit eerder gehad. Hopelijk is dit ook in 1.62 opgelost. Heb em zojuist geinstalleerd maar nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-09 06:37
Room42 schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:23:
Pfff, ik ben niet 100% gelukkig met wat 1.9 gebracht heeft.

Vooral het schudden van het beeld als de weg omhoog of omlaag gaat. Op de een of andere manier zorgt dat in 1.9 voor veel meer "schudden" in het beeld. Ik word er haast zeeziek van!

Maar vooral het schuddende beeld vind ik echt storend.
Ik dacht dat ik de enige was. Het veren van de cabine moet ik wel heel erg aan wennen, ik moet er wel bij zeggen dat ik met toetsenbord rij dus ik weet niet of dat met een (logitech) stuurtje een betere feedback geeft op dat gebied.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het een week of 3 geleden ook gezegd, maar toen werd ik afgefakkeld. Ik had liever de nieuwe DAF XF gezien in plaats van de nieuwe AI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:06:
Vanavond maar eens updaten naar Promods 1.62 :D

Ik vind 1.60 helemaal geweldig, ik zoek de ritjes nu gewoon uit op bestemmingen Aldi, Lidl en Metro. GE-WEL-DIG. Eindelijk weer uitdaging!

Ik weet niet of jullie in 1.62 de volgende dingetjes al aangepakt hebben?

- AI verkeer dat verdwijnt, meestal aan het einde van opritten of bij plekken waar 2 rijbanen over gaan in 1. Gebeurt voornamelijk in Denemarken
AI verkeer verdwijnt op bepaalde wegdelen (prefabs) die niet 100% goed geconverteerd zijn naar het systeem van 1.9. Wij hebben hierop helaas geen invloed, onze Slowaakse collega modder FLD is hier mee bezig.
- De Lidl in Rostock is eigenlijk een SellPlan
Gaan we bekijken.
- De laatste af/op -rit naar Aalborg (rijdend richting het zuiden) vernacheld de navigatie. Als ik daar de af/op -rit voorbij moet, dan zegt de navigatie dat ik de afrit moet nemen, om vervolgens via de oprit de snelweg weer op te gaan. Dit gebeurt wel op meer plekken, onder andere het verkeersplein bij Hamburg en ook andere, kleinere verkeerspleinen van Promods
Dit is niet te beinvloeden met de mod maar een gebrek in het spel. Je ziet ook op een paar plekken in de standaardmap dat dit gebeurt, of dat je bijv. van de snelweg af wordt gestuurd via een benzinepomp omdat de afstand korter is. Niet te fixen.
- In Lorient is een stuk weg waar wel te rijden is (vanaf een kleine rotonde, een brug over, richting een t-splitsing met verkeerslicht in Lorient zelf) maar niet op de navigatie weer gegeven wordt.
Dit is geen bug maar een easter-egg. Als je goed hebt opgelet ben je een bord met "verboden voor vrachtwagens" tegen gekomen. De weg is er wel maar is niet voor trucks bedoeld vandaar dat ie ook niet op de navigatie staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou dan bij deze alsnog een bug.

Als ik een weg inrij waar een bord staat 'verboden voor vrachtwagens', dan krijg ik geen boete :(

:9

Ik vind het echt geweldig wat jullie gedaan hebben ScuL, het is van de zotte. Het depot van Metro (weet zo ff niet meer welke plaats) is trouwens wel extreem moeilijk, al dan niet onmogelijk. Het parkeren van de trailer ging nog, was wat krap, maar uiteindelijk perfect in het vak gekregen.

Toen wilde ik mij een uitdaging geven en de achterste trailer weer meenemen. Maar daar stond een andere trailer voor. Die achterste trailer is daar dus niet weg te krijgen. Ik ben uiteindelijk achter de trailer langs gereden die ervoor stond, en heb de trailer die ik mee moest nemen, net zo lang geduwd tot ik 'm wel mee kon nemen zonder de andere trailer mee kon nemen. Uiteindelijk een halve ingame dag bezig geweest

[ Voor 71% gewijzigd door FastFred op 07-04-2014 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks er zitten een aantal lastige drop-off points in. Dit is ook een taaie:
Afbeeldingslocatie: http://i759.photobucket.com/albums/xx233/Amy_N_Miller/Scania-Black-15_zpseff52a13.png~original

Wbt de trailer, soms hangt er net vanaf waar het spel hem neer zet, met name op krappe oppervlaktes kan dat voor problemen zorgen maar dat is ook weer lastig te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jup, dat is inderdaad bij de Aldi/Lidl dropoff die zijn erg leuk!

Het depot wat groter maken zou al helpen in het geval van Metro. Zoals de trailers daar nu staan kun je je trekker er nog net recht voor krijgen, maar als je niet de voorste trailer neemt, dan kom je al niet weg zonder de voorste trailer te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind ik inderdaad altijd erg leuk om achteruit in te parkeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:46:
Jup, dat is inderdaad bij de Aldi/Lidl dropoff die zijn erg leuk!

Het depot wat groter maken zou al helpen in het geval van Metro. Zoals de trailers daar nu staan kun je je trekker er nog net recht voor krijgen, maar als je niet de voorste trailer neemt, dan kom je al niet weg zonder de voorste trailer te raken.
Volgens Nico is dit in 1.62 opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:04

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb nu een leuke. Ik heb ETS2 geupdate naar 1.9.22 en zo gauw ik even rij en terug ga naar het hoofdscherm zakt mijn muis constant naar beneden. Ik heb ook een Thrustmaster Ferrari challange wheel (met pedalen) aangesloten en met het rempedaal kan ik nu de muis naar boven en naar beneden bewegen. Als ik het rempedaal half indruk blijft de muis stilstaan, als ik het rempedaal helemaal indruk gaat hij naar boven.
Het gekke is dus dat tijdens het rijden er niks gebeurt met de muis (die gebruik ik daar om te kijken, links-rechts, boven-onder).

Iemand dit ooit gezien?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar de meest recente versie staat van de Jazzycat trailerpack? Die volledig compatible is met de laatste Promods en 1.9.22. Ik kan hem wel vinden maar weet niet zeker of het de laatste is.

EDIT: laat maar, heb 'm al gevonden...

http://ets2mods.org/2014/...o-pack-v-2-3-by-jazzycat/

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2014 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:58:
Weet iemand waar de meest recente versie staat van de Jazzycat trailerpack? Die volledig compatible is met de laatste Promods en 1.9.22. Ik kan hem wel vinden maar weet niet zeker of het de laatste is.
2.3 is de laatste.

http://ets2mods.org/2014/...o-pack-v-2-3-by-jazzycat/

Gebruik 2.3 zelf ook en hij werkt. Die military pack werkt ook met laatste promods en 1.9.

[ Voor 0% gewijzigd door Sn3gG3l op 07-04-2014 20:03 . Reden: lol je deed edit toen ik em poste :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:34:
Ik heb nu een leuke. Ik heb ETS2 geupdate naar 1.9.22 en zo gauw ik even rij en terug ga naar het hoofdscherm zakt mijn muis constant naar beneden. Ik heb ook een Thrustmaster Ferrari challange wheel (met pedalen) aangesloten en met het rempedaal kan ik nu de muis naar boven en naar beneden bewegen. Als ik het rempedaal half indruk blijft de muis stilstaan, als ik het rempedaal helemaal indruk gaat hij naar boven.
Het gekke is dus dat tijdens het rijden er niks gebeurt met de muis (die gebruik ik daar om te kijken, links-rechts, boven-onder).

Iemand dit ooit gezien?
Ja heb ik ook gehad na de update, ETS had het stuur opnieuw gevonden en heb toen te snel op OK gedrukt.

De vraag bij een nieuwe controller is of je deze ook voor MUIS besturing te gebruiken. moet je dus weigeren dan blijft je stuur een stuur en geen MUIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb daar met mijn G25 geen last van gehad, dat hij het stuur opnieuw gevonden had? Werkte gewoon direct als vanouds, hoefde niets aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op maandag 07 april 2014 @ 20:46:
Ik heb daar met mijn G25 geen last van gehad, dat hij het stuur opnieuw gevonden had? Werkte gewoon direct als vanouds, hoefde niets aan te passen?
zie blz 167 daar staat wat er bij mij aan de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 21:17:
[...]

zie blz 167 daar staat wat er bij mij aan de hand was.
Als je pagina 167 van dit topic bedoeld, kun je beter even linken naar de post die je bedoeld, want bij mij bestaat die pagina nog niet. --> Niet iedereen heeft evenveel posts per pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-09 19:43
Room42 schreef op maandag 07 april 2014 @ 21:22:
[...]

Als je pagina 167 van dit topic bedoeld, kun je beter even linken naar de post die je bedoeld, want bij mij bestaat die pagina nog niet. --> Niet iedereen heeft evenveel posts per pagina.
Om te beginnen: Verwijderd in "[SIM] Euro Truck Simulator 1 & 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry zal er rekening mee houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 20:15:
[...]

Ja heb ik ook gehad na de update, ETS had het stuur opnieuw gevonden en heb toen te snel op OK gedrukt.

De vraag bij een nieuwe controller is of je deze ook voor MUIS besturing te gebruiken. moet je dus weigeren dan blijft je stuur een stuur en geen MUIS
Ja, die vraag heb ik ook gehad en volgens mij ja gedrukt. Maar nu krijg ik het ook niet meer goed. De tip uit het forum werkt niet. Controls.ssi verwijderen of reset drukken werkt, maar als ik daarna het spel opstart krijg ik niet meer de vraag of er een nieuwe controller is, en zo gauw ik de controller ga instellen krijg ik weer de muisproblemen.

[edit]
Ik heb het gevonden. In het scherm van de besturing staat helemaal onderin een stukje "alternatieve bediening muis" en daar moet je reset kiezen. De "reset" die in dat steam topic staat las ik als de knop "standaardinstellingen herstellen".

[ Voor 11% gewijzigd door Maasluip op 07-04-2014 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:59

Luukwa

o/

Heyo! Gisteren weer begonnen met dit spel, zijn er nog must-have mods? Vind het persoonlijk een heel tof spel alleen een beetje weinig verkeer.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:34

K-Jay

Klaas Jan

Wat een verrassende vraag! Die kom je niet veel tegen hier ;)
De must-have mod is natuurlijk ProMods 1.62. Zelf heb ik ook nog de Jazzycat trailermod, die zorgt voor normale bedrijfsnamen.
Als je meer verkeer wil is daar vast ook wel een mod voor, maar let wel op of die compatibel is met de huidige versie van ETS2

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
Een paar ......

Trailer modpack
Werkt niet met Promods
Realistic lighting
Reworked AI traffic
Europe in color (Promod versie ) is er ook in een gewone versie
Jazzycat trailer&cargo pack
Werkt met Promods
Promods SCS
Official ProMods website www.promods.net
Real GPS
SCS mod forum
Nog meer mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Eigenlijk moet de TS eens goed bijgewerkt worden zodat dit soort vragen niet constant gevraagd worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jalihaag
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-07 12:00
Luukwa schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 15:33:
Heyo! Gisteren weer begonnen met dit spel, zijn er nog must-have mods? Vind het persoonlijk een heel tof spel alleen een beetje weinig verkeer.
Deze werkt goed.http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=34&t=136069

God heeft rare kostgangers. Jammer dat er ook zijn met een vrachtwagen rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-09 19:36
Ik had nog steeds een probleem met ProMods, dat tijdens het laden het spel vastliep. Scheen een probleem met de def file te zijn maar die vervangen hielp niet. Nu gelukkig doet 1.62 het wel en man man man wat een lekkere mod zeg! Ontzettend gaaf die map uitbreidingen en fixes. Nu nog trailer en cargopack van Jazzycat en ik vind 'm prima ^^

Heb van gisteren ~1700 tot 2330 lekker zitten tuffen. Bijna nieuwe truck kopen :D

[ Voor 11% gewijzigd door Streskip op 09-04-2014 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Ircghost schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 21:01:
Eigenlijk moet de TS eens goed bijgewerkt worden zodat dit soort vragen niet constant gevraagd worden :P
Daarom had ik eigenlijk Wuppie voor aan de TS toegevoegd, maar die heeft weinig gedaan. Ik ben op het moment helemaal niet bezig met ETS, dus als iemand zich geroepen voelt, en er ook serieus werk van wil maken, laat het ff weten.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Streskip schreef op woensdag 09 april 2014 @ 07:25:
Ik had nog steeds een probleem met ProMods, dat tijdens het laden het spel vastliep. Scheen een probleem met de def file te zijn maar die vervangen hielp niet. Nu gelukkig doet 1.62 het wel en man man man wat een lekkere mod zeg! Ontzettend gaaf die map uitbreidingen en fixes. Nu nog trailer en cargopack van Jazzycat en ik vind 'm prima ^^

Heb van gisteren ~1700 tot 2330 lekker zitten tuffen. Bijna nieuwe truck kopen :D
Goed om te horen dat het nu goed werkt.

We hebben dankzij de bijdrage van de fans genoeg geld bij elkaar gesprokkeld om een eigen dedicated server te draaien bij Leaseweb in Haarlem.. de site VLIEGT nu :9 Stukken beter zo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-09 00:49
Amazon.de heeft ATS ook in zijn winkel staan. Verschijningsdatum daar 28 mei.
http://www.amazon.de/Amer...fRID=071EZHHAK7PQ5ZHPNG7C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06:59
Nog steeds problemen met de AI op de kleine rotondes met ProMods 1.62, de AI meent nog steeds voorrang te hebben als ze erop rijden. Erg lastig want je neemt zo'n kleine rotonde niet snel maar de AI dendert er overheen met als gevolg schade en boete. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
cornfed99111 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:39:
Amazon.de heeft ATS ook in zijn winkel staan. Verschijningsdatum daar 28 mei.
http://www.amazon.de/Amer...fRID=071EZHHAK7PQ5ZHPNG7C
Rondomedia = SCS ? Volgens mij niet maar hebben ze een soort van samenwerkingsverband? Aangezien ze met een ander hoesje hetzelfde verkopen? Marketingpartner?

[ Voor 5% gewijzigd door Saybia op 09-04-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 13:54
ScuL schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:10:
[...]
Goed om te horen dat het nu goed werkt.

We hebben dankzij de bijdrage van de fans genoeg geld bij elkaar gesprokkeld om een eigen dedicated server te draaien bij Leaseweb in Haarlem.. de site VLIEGT nu :9 Stukken beter zo 8)
[offtopic] Hey Scul, ik krijg geen registratie mailtje van jullie forum. ook niet in spam folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
Saybia schreef op woensdag 09 april 2014 @ 15:57:
[...]

Rondomedia = SCS ? Volgens mij niet maar hebben ze een soort van samenwerkingsverband? Aangezien ze met een ander hoesje hetzelfde verkopen? Marketingpartner?
Rondomedia is de publisher in Duitsland, net zoals bijvoorbeeld Excalibur dat voor SCS is in het Verenigd Koninkrijk. De publishers hebben inderdaad vaak andere hoesjes (en soms zelfs andere titels voor de games).

Trouwens op de blog van SCS verscheen post over onder andere de Mercedes-Benz Actros:
http://blog.scssoft.com/2014/04/rounding-up-set.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFearWizz schreef op woensdag 09 april 2014 @ 16:23:
[...]

[offtopic] Hey Scul, ik krijg geen registratie mailtje van jullie forum. ook niet in spam folder.
Hm sorry, er is een probleem met de mailserver. Ben er mee bezig.

-edit-

als het goed is moet je mail hebben

[ Voor 7% gewijzigd door ScuL op 09-04-2014 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was gisteren in de tunnel bij Kopenhagen en daar knal ik met 89KM/h op een onzichtbare muur hoop schade aan truck en vracht, ik kon ook niet meer door dus de WW maar bellen en aflaten slepen koste weer een hoop geld en tijd.

Hierdoor wel inkomsten misgelopen.

Zal op de promodsite deze bug melden met benodigde foto's, weet iemand hoe ik de coördinaten kan vinden van de locatie dat is misschien makkelijker voor de mannen van Promod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2014 @ 21:45:
Was gisteren in de tunnel bij Kopenhagen en daar knal ik met 89KM/h op een onzichtbare muur hoop schade aan truck en vracht, ik kon ook niet meer door dus de WW maar bellen en aflaten slepen koste weer een hoop geld en tijd.

Zal op de promodsite deze bug melden met benodigde foto's, weet iemand hoe ik de coördinaten kan vinden van de locatie dat is misschien makkelijker voor de mannen van Promod.
F11

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
ScuL schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:42:
[...]

Hm sorry, er is een probleem met de mailserver. Ben er mee bezig.

-edit-

als het goed is moet je mail hebben
[offtopic] Haha ja zag het ook op facebook, heb de mail ontvangen. Nu is het forum wel offline :P

[ontopic] Ga binnenkort ProMods proberen ben nenieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross

Was dit met de nieuwste ProMods (1.6.2)?

Zit nu nog op ETS2 1.8 met een oudere versie van ProMods, waarschijnlijk ga ik vandaag maar eens ETS en Promods updaten. Heb enkele weken al niet meer gespeeld na defect aan pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep V1..62

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien handig om aan de nieuwe OP toe te voegen (als iemand er mee bezig gaat)
http://www.promods.net/compat.php
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na alle updates van de laatste tijd denk ik dat mijn Comp het niet meer aankan.

In de vorige versie ging het rijden goed met scherp beeld, zeg maar alles op hoog staan en 100% scaling.
Na de laatste update ging alles stotterend voorbij en mijn gas; rem en stuur reageerde heel traag.

Nu alles op laag gezet met scaling op 50% (geen denderend beeld) maar het rijden gaat weer redelijk normaal.

Komt dit nu door de laatste updates of ligt het aan mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een rectificatie op dit bericht, was even de weg kwijt denk ik want het betreft de tunnel in Stockholm.
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-ZDYzVj2F7ZA/U0b6Y73WacI/AAAAAAAAAbA/6BXLuXqUr-Q/w2050-h865-no/ets2_00002.jpg

Werd door Nico op mijn vingers getikt dat ik de foute locatie door gegeven heb.

Sorry voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het komt met name door de nieuwe AI en physics, meerdere mensen hebben framedrops gerapporteerd sinds 1.9
Heeft er mee te maken dat deze dingen meer CPU-kracht vragen en daardoor minder rekenkracht overblijft voor de grafische kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit slecht programmeerwerk of kunnen we gewoon niet beter..?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2014 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slecht programmeerwerk zou ik het niet willen noemen, het is gewoon zo dat als je meer geavanceerde dingen wilt doen je een snellere PC nodig hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
ScuL schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:14:
Slecht programmeerwerk zou ik het niet willen noemen, het is gewoon zo dat als je meer geavanceerde dingen wilt doen je een snellere PC nodig hebt..
Inderdaad omdat de nieuwe AI veel meer computer power nodig heeft (er wordt immers veel meer berekend per seconden). Dat heeft niks met slecht programmeer werken te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Nu online
Ik heb eigenlijk totaal geen verschil gemerkt bij de nieuwe patch en promods. nou heb ik ook een redelijke pc maar fps is gewoon hetzelfde gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analoge
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-09-2024
Ik heb gisteravond ook een paar duizend kilometer gereden maar ik moet zeg die nieuwe AI is goed op de snelweg maar op de rotondes is de AI heel slecht. Het lijkt wel als of ze blind er op rijden.

Gelukkig is de AI wel beter met ongelukken oplossen :) Ze rijden nu netjes een stukje naar achter als ze niet naar voren kunnen en geven elkaar dan voorrang :+

Qua FPS drops heb ik weinig last van. Ik merk wel dat de cabine veel meer heen er weer schut zelf op vlakke stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb nu wel gemerkt op verschillende plekken gaat de AI gewoon in de rem en gaat stilstaan. Dan een paar seconden later rijden ze verder. Gewoon midden op de weg zonder kruisend verkeer.
Het viel me vooral op een paar plaatsen in Helsinki op. Soms zelfs een paar keer achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik ook geen noemenswaardige veranderingen waargenomen in performance. En ik ben sinds 1.9 ook op een hogere resolutie gaan spelen, vanwege een nieuw beeldscherm. Voor de rest alle settings ongewijzigd. Ik denk dat het sterk afhankelijk is van de combinatie van hardware waar je systeem uit opgebouwd is. De AI op rotondes valt idd erg tegen. Heb er al een paar keer bovenop gezeten omdat ik het vertrouwen had dat ze wel zouden stoppen :') Maar op andere plekken wel weer een verbetering. Toch had ik er iets meer van verwacht na zo'n lange tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De AI doet zo veel meer dan voorheen;

om het simplistisch te zeggen, de AI houdt
- meer afstand
- in de gaten wat er naast ze gebeurt (bij meerbaans-wegen)
- rekening met knipperlichten
- remt af bij bebouwde kom
- past snelheid aan aan borden (ze lezen letterlijk de borden)
- past het motorgeluid aan aan de snelheid (en schakelt)

Voorheen was het gewoon, volg een koers en boem is ho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 21:51
Snelheid aanpassen deden ze ook wel, alleen vrij abrupt. Als ze een bord 50 zagen in de verte reden ze binnen een halve seconde 50. Dan heb ik net gezien dat er een bord aan kwam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 16:40:
Snelheid aanpassen deden ze ook wel, alleen vrij abrupt. Als ze een bord 50 zagen in de verte reden ze binnen een halve seconde 50. Dan heb ik net gezien dat er een bord aan kwam :+
Voorheen werd de snelheid vastgezet op het wegdeel. Dus als je een wegdeel van 800 meter hebt en je zet die op 50km/h dan remt de AI al ruim voordat het daadwerkelijk nodig is. Nu is het dus het bord dat het aangeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-Ew291fn1EVE/UvtxdfGB1qI/AAAAAAAAAl8/HtYVI4tYQ8M/s1600/bar_pics1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-hcAbgtHCW-U/UvtxdVLtPGI/AAAAAAAAAmA/iSjamH4kjjw/s1600/bar_pics2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-tsRG_9uDwjQ/UvtxdT8PWgI/AAAAAAAAAl4/N0yfRmHM-IA/s1600/bar_pics3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-w1Q-FMG2Tqk/UvtxeGnTewI/AAAAAAAAAmQ/Ec0I9DICDWE/s1600/bar_pics4.jpg

We hebben er zeker zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Mooie graphics! Ik overweeg nu om het spel ook te kopen :P .

- 12345dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er idd top uit. Het schijnt echt massive te worden, 100+ steden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-09 06:37
Money is burning hole in my pocket. En kan ook niet wachten tot de Mercedes en Daf vernieuwd worden.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12345dan schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 19:10:
[...]

Mooie graphics! Ik overweeg nu om het spel ook te kopen :P .
Dat is American Truck Simulator, niet ETS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ben begonnen met mijn CE rijbewijs, dus ETS2 weer eens geinstalleerd om bochtje achteruit te oefenen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
En dat werkt erg goed. Ik heb ook met ETS2 geoefend toen ik voor mijn CE bezig was, en dat heeft echt geholpen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
na 50k mijn fh16 maar eens ingeruild voor een scania streamline. wat valt het geluid van de v8 tegen :/ van buiten klinkt het wel aardig, maar van binnen hoor je er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Nu online
Carfanatic schreef op zondag 13 april 2014 @ 17:45:
na 50k mijn fh16 maar eens ingeruild voor een scania streamline. wat valt het geluid van de v8 tegen :/ van buiten klinkt het wel aardig, maar van binnen hoor je er niks van.
Ik ook na 60k. Na ca 8k met de Scania geredem te hebben echter toch weer terug gegaan naar de Volvo. Ik vind deze toch een stuk fijner rijden dan de Scania. Heb nu ook Poland Rebuilding mod geinstalleerd, ben nog niet in Polen geweest na de mod maar ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ja dat vond ik zelf ook. Ik heb een tijdje met view '5' gereden (passagiersstoel :p ), maar dan werkt je satnav niet (bug, interior satnav UI freezed, dus moet ik de moet ik de game HUD aan hebben wat ik niet prettig vind).. of rondkijken is ook minder makkelijk (centreren/klikken voor rondkijken)

[ Voor 10% gewijzigd door Hans1990 op 13-04-2014 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 09:15
Ik reed ook altijd FH16, maar die heeft echt nagenoeg geen motorgeluid meer hier in het interieur? Geen idee waar het probleem zit...heb de mods al wel is uitgezet...maar hielp ook niet..

Rijd nu Mercedes, maar had het idee dat ik toch iets meer overzicht had in de Volvo...de Mercedes heeft voor mijn gevoel wel minder snel de neiging tot kantelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Nu online
nooberke schreef op zondag 13 april 2014 @ 18:44:
Ik reed ook altijd FH16, maar die heeft echt nagenoeg geen motorgeluid meer hier in het interieur? Geen idee waar het probleem zit...heb de mods al wel is uitgezet...maar hielp ook niet..

Rijd nu Mercedes, maar had het idee dat ik toch iets meer overzicht had in de Volvo...de Mercedes heeft voor mijn gevoel wel minder snel de neiging tot kantelen
Als je met promods rijdt kan je in ieder geval nog interior sound omhoog krikken naar 400%. Uiteindelijk vind ik de spiegels van de Volvo toch een stuk fijner dan die van de Scania. Rij met originele spiegels aan de linkerkant en de de "F2" spiegels aan de rechterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Sn3gG3l schreef op zondag 13 april 2014 @ 18:47:
[...]

Als je met promods rijdt kan je in ieder geval nog interior sound omhoog krikken naar 400%. Uiteindelijk vind ik de spiegels van de Volvo toch een stuk fijner dan die van de Scania. Rij met originele spiegels aan de linkerkant en de de "F2" spiegels aan de rechterkant.
Ja heb het geluid al op 400% staan, maar nog steeds is in een aantal trucks de motor nagenoeg onhoorbaar (FH16's, Scania)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
Sn3gG3l schreef op zondag 13 april 2014 @ 18:39:
Heb nu ook Poland Rebuilding mod geinstalleerd, ben nog niet in Polen geweest na de mod maar ben benieuwd!
Bedankt voor de tip zat al op de nieuwe versie te wachten :P http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=32&t=136730

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry-c
  • Laatst online: 24-09 20:49
nnndoh schreef op zondag 13 april 2014 @ 02:02:
Ben begonnen met mijn CE rijbewijs, dus ETS2 weer eens geinstalleerd om bochtje achteruit te oefenen :D
Mag je met achteruitrijden je hoofd uit het raam steken? Alles op spiegels achteruit rijden vind ik niks. Vermijd ook liever rechtsaf achteruit rijden :P Die spiegels geven zo'n vertekend beeld, dat kleine ding al helemaal xd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nooberke schreef op zondag 13 april 2014 @ 18:44:

Ik rijd sinds vandaag ook Mercedes, na een tijdje in de Volvo gereden te hebben. Ik vind de Mercedes inderdaad een minder overzichtelijk dashboard hebben, maar ik vind hem wel erg lekker rijden. Ik ben er erg blij mee :P

Ik heb hem samen met een garage in Swansea gekocht, dus er ook maar gelijk het stuur rechts gepakt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
Die Mercedes is zo lelijk van binnen en heeft geen navi. Ik heb nu al een tijdje een MAN. Mooi geluid en een duidelijk en strak dashboard imo. :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jHxjbQE.png

[ Voor 14% gewijzigd door Odessa op 13-04-2014 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Odessa schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:31:
Die Mercedes is zo lelijk van binnen en heeft geen navi. Ik heb nu al een tijdje een MAN. Mooi geluid en een duidelijk en strak dashboard imo. :)
[afbeelding]
Die ziet er inderdaad erg netjes uit! Welk model is dat precies van MAN? Ga ik morgen is een proefritje maken...hopelijk werkt het motor geluid binnen...

Als het niks is dan dump ik hem wel bij een werknemer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Laatst online: 24-09 16:45

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

En hoeveel moet die ATS (AmericanTruckSimulator neem ik aan) gaan kosten? Veel meer dan 25 euro heb ik op dit moment even geen zin in, ga me niet een el-cheapo noemen want ik heb ook alles wat ETS1 en ETS2 gekocht :P

Moet wel zeggen dat met een 32" TV recht voor je neus een veel en veel betere ervaring geeft dan dat je je normale 23" monitortje hebt staan, nu lijkt het alsof je echt in de truck zit.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
En anders wacht je toch tot ATS in een steam sale zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Jup, ben ook heel blij met mijn 32", zit alleen er wat dicht op met 70 cm haha. :P
Pagina: 1 ... 44 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.