Versie 1.6 niet nieuw genoeg??Ircghost schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 22:51:
Ik wacht nog even tot de nieuwe versie van Promods uitkomt voordat ik weer ga rijden. Mogelijk ga ik gewoon een nieuw account beginnen, wel zo schoon.
Vannacht is versie 1.6 uitgekomen van ProMods. Die is compatibel met 1.9.Ircghost schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 23:01:
Omdat de huidige variant toch nog niet geoptimaliseerd is voor de 1.9 update?
Net weer een ritje met zwaar transport gereden. Oversteek naar Oslo gemaakt moet je daar net na de boot een haakse draai omhoog maken. Dat lukte dus niet met een dieplader + tank

ah ok, dat had ik dan even gemist. Zal die eens downloaden
.
Heb gisteren weer is gespeeld sinds een tijdje (wachten op 1.9 update). Meteen ff me mods weer opgeschoond. Ivm nieuwe game opstelling (bureau e.d.) moest ik alles weer opnieuw instellen. Moest weer wennen aan met een stuur spelen (G27) en moest mijn FreeTrack IR systeempje weer opnieuw positioneren. Maar heb me weer prima vermaakt. Binnenkort maar eens ProMods proberen
Verwijderd
Wat is eigenlijk aan te raden voor Interior sound? Dit kun je instellen bij het maken van het def-bestand bij Promods. Ik bedoel, wat is het meest realistisch? Het standaard geluidsniveau is volgens mij te laag al verschilt dat wel van truck tot truck.
Ik heb 'm op 300% staan, dat komt nog het meest in de buurt van de Daf van m'n oom
Alles eronder is te stil eigenlijk.
Nee, merp!
Ik kom toch nog wel veel dingen tegen onderweg. Weet niet of het te maken heeft met Promods maar vaak na een knooppunt blijft de AI sloom 50 rijden op de rechterbaan. Ook al een paar keer gehad tijdens wisselen van rijstrook dat er een busje van de meest linkse baan zo vol in mij parkeerd.
Hoezo kun je niet verder? Kun je niet meer rijden? Want om meer chauffeurs te krijgen kun je ook de hele tijd rusten. Die chauffeurs krijgen het geld wel binnen.
Heb je alle garages al gekocht? Maakt toch niet uit of er overal 5 chauffeurs in zitten?
Het ligt er maar net aan wat je doel in het spel is.
Heb je alle garages al gekocht? Maakt toch niet uit of er overal 5 chauffeurs in zitten?
Het ligt er maar net aan wat je doel in het spel is.
Signatures zijn voor boomers.
Nee, ik kan niemand meer inhuren. Kan zoveel rusten als ik wil, maar er komt NIEMAND beschikbaar. Kan nog genoeg garages kopen en trucks kopen, maar niemand meer inhuren.
Ik wil ALLES vol hebben maar dat gaat dus nu niet lukken
en ik wil daar een solution voor
Ik wil ALLES vol hebben maar dat gaat dus nu niet lukken
Is er dan niemand meer beschikbaar om in te huren? Dan moet je namelijk meer uitzendbureau's ontdekken 
Als je die allemaal al hebt, dan zul je tegen een soort limiet zitten, maar heb daar zelf nog nooit van gehoord.
Als je die allemaal al hebt, dan zul je tegen een soort limiet zitten, maar heb daar zelf nog nooit van gehoord.
[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 27-03-2014 15:06 ]
nieuwe uitzendbureaus pakken heeft geen zin gehad tot op heden....
Hum. Ik bedoelde dus "om meer geld te krijgen kun je ook de hele tijd rusten".Maasluip schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:46:
Hoezo kun je niet verder? Kun je niet meer rijden? Want om meer chauffeurs te krijgen kun je ook de hele tijd rusten.
Maar zoals gezegd: het is maar net wat je doel in het spel is.
1.9.22 geinstalleerd, samen met Promods 1.6.
- V8 geluid in de Streamline niet aanwezig, gewoon het oude geluid
- De 2 middelste lampen in het zonnescherm op de Streamline werken niet (deed het in 1.8.2.5 wel)
- Custom colorscheme's op de oude Scania R waar meerdere kleuren bij horen werken niet. Kan maar 1 kleur selecteren, de 2e of 3e kleur komt niet op de vrachtwagen
- De 2 middelste lampen in het zonnescherm op de Streamline werken niet (deed het in 1.8.2.5 wel)
- Custom colorscheme's op de oude Scania R waar meerdere kleuren bij horen werken niet. Kan maar 1 kleur selecteren, de 2e of 3e kleur komt niet op de vrachtwagen
[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 27-03-2014 21:12 ]
Verwijderd
Voor de mensen die ETS2 nog niet hebben maar wel geïnteresseerd zijn... bundlestars.com heeft hem momenteel in de aanbieding voor 4,99 en Going East voor 3,40
Ik heb nu ook eindelijk Promods geïnstalleerd. Na een ridje Berlijn ga ik morgen richting Noorwegen
Maar nog even een vraagje voordat ik daarnaartoe rijd. Ik heb Promods in 3 delen gedownload maar ik heb alleen de delen van het 1e rar bestand gekopieerd naar de mods map. Als ik die van de andere probeer te kopieren zegt ie dat dit bestand al bestaat. Kan ik de mod zo gebruiken of moet ik die andere bestanden toch kopieren?
Verwijderd
Das lekker heb in de open Beta van Steam heel wat kilometers gemaakt niks aan de hand, alles werkte met de MOD's die ik heb.
Nu van de Beta af en de nieuwe Promod geïnstalleerd telkens complete crash, kijk in game log en ja hoor alle MOD's zijn corrupt.
Nu maar het stuur en stoel aan de kant gegooid en ga ik proberen of er nog wat te redden valt, door mijn wagenpark 6 garages met elk 5 wagens de skins weggooien en dan stuk voor stuk de MOD's uitschakelen.
Heb ook nog even een nieuw profiel aangemaakt helemaal clean met alleen Promod 1.6, maar wat mij opvalt is dat ik alle instellingen gelijk gehouden heb, maar dat ik in een schokkende omgeving rijd.
Alles rijd met horten en stoten.
Instellingen gewijzigd met laag gras; weer enz zelfs verschaling terug gebracht naar 50% nu rijd dat wat beter maar nog niet zoals vroeger.
Zijn er meer rijders die deze problemen hebben??
Nu van de Beta af en de nieuwe Promod geïnstalleerd telkens complete crash, kijk in game log en ja hoor alle MOD's zijn corrupt.
Nu maar het stuur en stoel aan de kant gegooid en ga ik proberen of er nog wat te redden valt, door mijn wagenpark 6 garages met elk 5 wagens de skins weggooien en dan stuk voor stuk de MOD's uitschakelen.
Heb ook nog even een nieuw profiel aangemaakt helemaal clean met alleen Promod 1.6, maar wat mij opvalt is dat ik alle instellingen gelijk gehouden heb, maar dat ik in een schokkende omgeving rijd.
Alles rijd met horten en stoten.
Instellingen gewijzigd met laag gras; weer enz zelfs verschaling terug gebracht naar 50% nu rijd dat wat beter maar nog niet zoals vroeger.
Zijn er meer rijders die deze problemen hebben??
Zijn er meer mensen met geluids problemen? In Volvo en Scania heb ik geen motorgeluid meer in de cabine..
Van ellende me Volvo maar ingeruild voor een nieuwe Mercedes, had lekker veel motorgeluid in de cabine.. Totdat ik me spel herstarte.. Toen was het motorgeluid ineens super zacht..
Met of zonder mods geeft geen verschil
Me trucks voelen ook wat trager aan dan voorheen, zeker de zwakker gemotoriseerde... Betere werking van de automaat op de cruisecontrol is wel erg fijn!
Van ellende me Volvo maar ingeruild voor een nieuwe Mercedes, had lekker veel motorgeluid in de cabine.. Totdat ik me spel herstarte.. Toen was het motorgeluid ineens super zacht..
Met of zonder mods geeft geen verschil
Me trucks voelen ook wat trager aan dan voorheen, zeker de zwakker gemotoriseerde... Betere werking van de automaat op de cruisecontrol is wel erg fijn!
Voor iedereen die nog niet over is:
Maak een backup van je Euro Truck Simulator 2-directory!
• Deze vind je in %UserProfile%\Documents (Meestal c:\users\<gebruikersnaam>\Documents).
• Klik met rechts op de map 'Euro Truck Simulator 2'
• en kies Kopiëren naar -> Gecomprimeerde map.
That's it! Scheelt een boel tranen als het misgaat

• Deze vind je in %UserProfile%\Documents (Meestal c:\users\<gebruikersnaam>\Documents).
• Klik met rechts op de map 'Euro Truck Simulator 2'
• en kies Kopiëren naar -> Gecomprimeerde map.
That's it! Scheelt een boel tranen als het misgaat
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Verwijderd
Heb een back-up das het probleem niet, maar het is alleen erg jammer.
Wil toch met de laatste versie gaan rijden.
Er zijn toch heel wat problemen met Mod's; adons en skins heb ik het idee.
Als ik nl in mijn gamelog kijk na een crash heeft dat altijd wel met een MOD of skin te maken, zoals wielen die niet meer op een trailer zitten het laden van bepaalde adons zoals verlichting; chassi; paintjob.
Zo heb ik bijvoorbeeld de adon van 50K de scania 2008 met trailer en skin Loopt ETS2 op vast, moet nu het def file weer aanpassen (regels verwijderen) en deze adons verwijderen uit mijn profiel.
Dat is wat ik nou jammer vindt, ben de hele avond al bezig geweest met het verwijderen van de extra zaken op mijn trucks (dus alles weer standaard gemaakt) zelf 1 truck moeten verkopen en weer een nieuwe moeten kopen voor die werknemer want ETS2 bleef op die truck crashen.
Zonde van de tijd had ik liever aan rijden willen besteden.
En als alles dan weer origineel is en helemaal basic, denk ik dat ik voor me zelf maar ga proberen een skin te maken (of meerdere) en afwachten welke MOD's er goed werken, wil toch wel weer wat extra zware en of speciale vrachten kunnen vervoeren. en natuurlijk mijn truck voorzien van speciale dingen (zal toch weer eindigen in een gedownloade "addon_hookup" van de een of geen)
Wil toch met de laatste versie gaan rijden.
Er zijn toch heel wat problemen met Mod's; adons en skins heb ik het idee.
Als ik nl in mijn gamelog kijk na een crash heeft dat altijd wel met een MOD of skin te maken, zoals wielen die niet meer op een trailer zitten het laden van bepaalde adons zoals verlichting; chassi; paintjob.
Zo heb ik bijvoorbeeld de adon van 50K de scania 2008 met trailer en skin Loopt ETS2 op vast, moet nu het def file weer aanpassen (regels verwijderen) en deze adons verwijderen uit mijn profiel.
Dat is wat ik nou jammer vindt, ben de hele avond al bezig geweest met het verwijderen van de extra zaken op mijn trucks (dus alles weer standaard gemaakt) zelf 1 truck moeten verkopen en weer een nieuwe moeten kopen voor die werknemer want ETS2 bleef op die truck crashen.
Zonde van de tijd had ik liever aan rijden willen besteden.
En als alles dan weer origineel is en helemaal basic, denk ik dat ik voor me zelf maar ga proberen een skin te maken (of meerdere) en afwachten welke MOD's er goed werken, wil toch wel weer wat extra zware en of speciale vrachten kunnen vervoeren. en natuurlijk mijn truck voorzien van speciale dingen (zal toch weer eindigen in een gedownloade "addon_hookup" van de een of geen)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2014 00:47 ]
Er zijn gruwelijk veel dingen aangepast in 1.9 tov 1.8 daardoor moeten heel veel mods herschreven worden, geloof me we hebben een stevige kluif eraan gehad.
Het vervelende is dat SCS de neiging heeft patches op (voor mij) ongelukkige tijdstippen uit te brengen. Ik ben op dit moment in de VS (op vakantie) en heb weinig mogelijkheid tot support.
Het vervelende is dat SCS de neiging heeft patches op (voor mij) ongelukkige tijdstippen uit te brengen. Ik ben op dit moment in de VS (op vakantie) en heb weinig mogelijkheid tot support.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Verwijderd
Geniet lekker van je vakantie, en ik begrijp dat er behoorlijk veel aangepast is.
Ik wijs ook niet met een vinger naar een bepaalt bedrijf of MOD schrijver(s), want het is duidelijk dat als je MOD's toevoegt aan de game er iets mis kan gaan in de game, en dat het onder je eigen verantwoording valt als deze toevoegt aan de game.ScuL schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 02:15:
Er zijn gruwelijk veel dingen aangepast in 1.9 tov 1.8 daardoor moeten heel veel mods herschreven worden, geloof me we hebben een stevige kluif eraan gehad.
Je moet de drie downloads (2x 200mb en 1x 19mb) bij elkaar in 1 map zetten. Dan pak je part1 uit, WinRAR (in mijn geval) combineert het uitpakken van part1 automatisch met part2 en 3, als het goed is komen er dan 2 .scs bestanden en een .txt bestandje uit, de beide .scs bestanden verplaats je dan naar de mods map in de ETS2 map in je Documenten. Samen met het def bestand dat je gegenereerd hebt via het Promods forum.jerry-c schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 22:04:
Ik heb nu ook eindelijk Promods geïnstalleerd. Na een ridje Berlijn ga ik morgen richting NoorwegenMaar nog even een vraagje voordat ik daarnaartoe rijd. Ik heb Promods in 3 delen gedownload maar ik heb alleen de delen van het 1e rar bestand gekopieerd naar de mods map. Als ik die van de andere probeer te kopieren zegt ie dat dit bestand al bestaat. Kan ik de mod zo gebruiken of moet ik die andere bestanden toch kopieren?
Verwijderd
Ach, ik heb gewoon de betaalde download gedaan van één bestand á € 0,76. Zouden meer mensen mogen doen imo. Dan support je de Promods heren nog een beetje. Wat is nu € 0,76 voor de uren plezier die je aan deze topmod hebt? Maar goed, vanavond weer eens na lange tijd ETS2 oppakken.
Had ik niet genoeg geld voor op mijn PayPal account staan, had ik er geld op gezet had ik daar eerst op moeten wachten. En volgens mij kan ik zelf prima beslissen of ik er voor betaal of niet
Zijn er trouwens plannen om de Promods map via Steam beschikbaar te maken inclusief automatische updates? Vind het gemak van officiële DLC toch wel heerlijk als ik eerlijk ben, zeker met updaten.
Grillmeister
crap, net de laatste update van jazzycat geinstalleerd, krijg ik geen jobs meer
- Als ik met mijn Streamline met een gangetje van 80km/h een helling van een bepaald percentage afrij en in een subtiel bochtje zit, dan begint de truck te springen op de vooras of in de cabine vering.FastFred schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:11:
Toevallig de realistic physics mod aanstaan?FastFred schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 12:02:
[...]
- Als ik met mijn Streamline met een gangetje van 80km/h een helling van een bepaald percentage afrij en in een subtiel bochtje zit, dan begint de truck te springen op de vooras of in de cabine vering.
Had namelijk precies hetzelfde en nadat ik die had uitgezet nergens meer last van
Nope, heb alleen Promods 1.6 en TCmegamod v9 (of die werkt met 1.9.22 weet ik niet, die werkt namelijk niet op de Streamline) voor zover ik me kan herinneren.
Zal vanavond eens checken
Zal vanavond eens checken
[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 28-03-2014 13:07 ]
Verwijderd
DAT IS GEMEEN!!!
Nu wilde ik het def.scs bestand aanpassen zoals ik gewend was door SCS_extractor, en dat werkt dus niet.
Iemand een oplossing?
Nu wilde ik het def.scs bestand aanpassen zoals ik gewend was door SCS_extractor, en dat werkt dus niet.
Iemand een oplossing?
Net ook geupdate naar 2.3 maar zie gewoon jobs. Misschien gewoon even een keer rusten en dan kijken voor jobs, kan soms helpen.Carfanatic schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:21:
crap, net de laatste update van jazzycat geinstalleerd, krijg ik geen jobs meer
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Het verbaast mij eigenlijk dat Steam geen workshop heeft voor Eurotruck.. zou het een stuk fijner maken om mods te vinden
. Er zijn veel dodgy websites en downloads voor dit spel..
een andere trailer mod bleek de boosdoener te zijn.Sn3gG3l schreef op zondag 30 maart 2014 @ 12:34:
[...]
Net ook geupdate naar 2.3 maar zie gewoon jobs. Misschien gewoon even een keer rusten en dan kijken voor jobs, kan soms helpen.
Ik denk dat de fanbase niet groot genoeg is voor de workshop. Er zijn trouwens voldoende goede sites waar je mods vandaan kan halen. Ik speel ook amper met mods. Heb alleen promods en jazzycat trailerpack. Wil wel eens opzoek naar wat extra mods. Zag die military pack van jazzycat, vraag me alleen af hoe je in godsnaam 45 ton vooruit krijgt....Ircghost schreef op zondag 30 maart 2014 @ 15:16:
Het verbaast mij eigenlijk dat Steam geen workshop heeft voor Eurotruck.. zou het een stuk fijner maken om mods te vinden. Er zijn veel dodgy websites en downloads voor dit spel..
750pkSn3gG3l schreef op zondag 30 maart 2014 @ 16:16:
[...]
vraag me alleen af hoe je in godsnaam 45 ton vooruit krijgt....
Ik ben voornamelijk geinteresseerd in leukere afleverplekken, het liefst ook dat ze nog een beetje logisch zijn (dus niet dat je een portie koeien komt afleveren bij de lokale benzinepomp
).
En voor zover ik heb gezien is Jazzycat toch de enige die daar een mod voor heeft? Het probleem is alleen dat je daar de going East DLC voor moet hebben. En die heb ik op het moment nog niet.
Weten jullie nog alternatieven?
En voor zover ik heb gezien is Jazzycat toch de enige die daar een mod voor heeft? Het probleem is alleen dat je daar de going East DLC voor moet hebben. En die heb ik op het moment nog niet.
Weten jullie nog alternatieven?
50keda heeft wat gemod, en Simone op Trucksimulator24.de is een ster in dat soort zaken.
Ik weet alleen niet of de DLC voor haar map nodig is.
Ik weet alleen niet of de DLC voor haar map nodig is.
jazzycat trailerpack werkt toch ook zonder de dlc?
Ja maar ik heb het dan ook niet over de trailerpack, maar over de 'cargo-pack', welke 250 additionele afleverpunten maakt (zoals langs de weg, benzinepompen, havens etc). http://ets2.lt/en/add-on-...-cargo-packs-v0-9-1-beta/
Ik heb going east maar even gehaald voor 3,4 bij Bundlestars (thanks voor de tip)! Kan ik tenminste de mod geburiken
Ik heb going east maar even gehaald voor 3,4 bij Bundlestars (thanks voor de tip)! Kan ik tenminste de mod geburiken
[ Voor 20% gewijzigd door Ircghost op 30-03-2014 18:04 ]
werkt die beta ook met 1.9? Dacht gelezen te hebben dat het niet zo was.
Die werkt toch niet zonder de poland rebuilding? en voor zover ik weet is Poland rebuilding nog niet klaar voor pro mods 1.6, kan zijn dat ik er duchtig naast zit hoorIrcghost schreef op zondag 30 maart 2014 @ 17:48:
Ja maar ik heb het dan ook niet over de trailerpack, maar over de 'cargo-pack', welke 250 additionele afleverpunten maakt (zoals langs de weg, benzinepompen, havens etc). http://ets2.lt/en/add-on-...-cargo-packs-v0-9-1-beta/
Ik kan inderdaad beamen dat het niet werkt, me spel crasht constant
. Wordt dus nog even wachten
was ook al bezig en idd werkt nog nietIrcghost schreef op zondag 30 maart 2014 @ 20:08:
Ik kan inderdaad beamen dat het niet werkt, me spel crasht constant. Wordt dus nog even wachten
promods werkt trouwens prima en dat nieuwe stuk in Zweden ziet er mooi uit
Verwijderd
Momenteeel € 3,40 bij BundleStarsIrcghost schreef op zondag 30 maart 2014 @ 16:44:
Het probleem is alleen dat je daar de going East DLC voor moet hebben. En die heb ik op het moment nog niet.
http://www.bundlestars.co...k-simulator-2-going-east/
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2014 20:17 ]
Ook even promods geupdate, om ETS weer eens te spelen, maar bij mij lijkt de boel niet te werken... De def staat in de modmap, en de twee files van promod zelf ook.
People as things, that’s where it starts.
Die heb ik inderdaad gebruikt (zie een paar reacties hierbovenVerwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 20:17:
[...]
Momenteeel € 3,40 bij BundleStars
http://www.bundlestars.co...k-simulator-2-going-east/
Ik ben sinds kort ook maar weer eens ETS2 gaan spelen, laatste keer was weer een paar jaar geleden. Nu zijn er dan ook veel meer mods dan voorheen, heeft iemand goede tips over leuke mods of goede websites waar ze op te vinden zijn? ProMods ben ik op dit moment al aan het downloaden.
staan genoeg tips in dit topic, maar ik zal je 1 tip geven: http://ets2.lt
- V8 geluid wordt pas gebruikt als je er een andere (V8) motor inhangt. Vind het oude geluid beter, de nieuwe klinkt zwak.FastFred schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:11:
- De 2 middelste lampen in het zonnescherm gaan aan met het inschakelen van het grootlicht
- Verder al mijn Scania R's inmiddels vervangen door Streamline's en al mijn vrachtwagens een nieuwe paintjob gegeven ( á € 350.000 voor 18 trucks) omdat na de update mijn oude paintjob er ineens niet meer uitzag
- AI is nog steeds te dom om te poepen, heb ondertussen alweer 4 aanrijdingen gehad die niet door mij veroorzaakt werden gedurende 5000km, terwijl ik voor de update al +20k km zonder aanrijdingen gereden had. Er zijn zeker verbeteringen, maar je krijgt bijvoorbeeld nog steeds geen voorrang van auto's die de rotonde op willen als jij met je vrachtwagen al op de rotonde zit.
Verder zitten er erg veel fouten en kleine bugs in Promods 1.6, maar daar ga ik vanavond even een post aan wijden met evt. wat screenshots (verdwijnende auto's in Denemarken, missende stukken weg op de kaart/GPS in het nieuwe deel van Frankrijk)
de ai heeft ook wat problemen met de rotondes in de promods map, zie regelmatig aanrijdingen.
Dat over voorrang op rotonde:
is alleen in ProMods dacht ik, kan SCS weinig aan doen..
is alleen in ProMods dacht ik, kan SCS weinig aan doen..
Ik heb met rotondes nog geen problemen ervaren sinds de update, maar het verkeer is nog wel enorm slecht in ritsen. Moest gisteren keihard vertrouwen op de goede remmen van mijn FH Classic (de goedkope variant) toen een auto op de slome baan opeens op het einde besloot stil te staan ipv een klein beetje af te remmen en in de naastgelegen baan te sorteren. Ik kon niet echt opzij doordat er een auto naast mij reed, dus dat was flink remmen. Wat overigens wel weer een leuke ervaring was
Sinds de update al tig aanrijdingen gehad met die nieuwe ai. Vaak zie ik pas te laat dat een baan eraf gaat en dan rijden er natuurlijk auto's naast die met 1km verschil aan het inhalen zijn... Gister begon een vrachtwagen voor me een beetje te remmen, ik kijk in me spiegel om in te halen en er rijd natuurlijk weer iemand naast me dus ik kijk weer naar voor en die vrachtwagen staat al vol op de rem, aanrijding onvermijdelijk
. Maar ook dat de ai gewoon tegen mij aanrijd tijdens het ritsen.
Ik speel trouwens met toetsenbord en een videokaart die op 99% draait tijdens de game. Als ik dan probeer te sturen duurt dit soms wel een halve seconde voordat mijn input van het toetsenbord op het scherm zichtbaar is. Zou dit aan de videokaart kunnen liggen? Of is een stuur toch echt de enige oplossing?
Ik speel trouwens met toetsenbord en een videokaart die op 99% draait tijdens de game. Als ik dan probeer te sturen duurt dit soms wel een halve seconde voordat mijn input van het toetsenbord op het scherm zichtbaar is. Zou dit aan de videokaart kunnen liggen? Of is een stuur toch echt de enige oplossing?
ik zie niet in waarom een stuurtje daarvoor de oplossing zou zijn.
Wat ik ook merk, in iedergeval in de Volvo FH, is een 'schuddende' kabine. Dat is echt mega-irritant 
En die domme aanrijdingen zijn inderdaad jammer. Ik reed rechtdoor en de AI wilde afslaan. Dat doet ie dan ook zonder kijken. Katsjing, 400 euro, graag (plus de schade aan de trailer).
En die domme aanrijdingen zijn inderdaad jammer. Ik reed rechtdoor en de AI wilde afslaan. Dat doet ie dan ook zonder kijken. Katsjing, 400 euro, graag (plus de schade aan de trailer).
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik rij ook met een stuur (Logitech G25) en ik heb ook de nodige aanrijdingen gehad. Wat voor mij belangrijk is, is een vrachtwagen waarbij ik in mijn linker spiegels kan kijken zonder het beeld te draaien. Tot nu toe voldoen alleen de DAF's en de Scania's volledig aan deze eis. De rechter spiegel doe ik er dan met F2 bij.
Bij inhalen gewoon altijd zorgen dat je weet of er wat naast je rijd, zoveel mogelijk in je spiegels kijken
Bij inhalen gewoon altijd zorgen dat je weet of er wat naast je rijd, zoveel mogelijk in je spiegels kijken
Ik rij al vrijwel vanaf het begin met een stuurtje, ik zou niet meer weten hoe het sturen met het toetsenbord gaat (blijft het stuur in elke stand staan of gaat het automatisch terug naar de middenstand?)
Je zou eens met FRAPS kunnen kijken hoeveel FPS je speelt. In het begin had ik een simpele videokaart en daar haalde ik 9-10 FPS op bij de meest basic settings. Dan merk je echt dat het wat minder gaat.
Nu met een snellere videokaart en wat hogere settings 25-30 FPS en dan cruise je gewoon met 120 over de snelweg.
En ik rij altijd met de F2 spiegels erbij. Goed, dan zie je nog niet of er pal rechts van je iets zit, maar dat kun je wel onthouden.
Je zou eens met FRAPS kunnen kijken hoeveel FPS je speelt. In het begin had ik een simpele videokaart en daar haalde ik 9-10 FPS op bij de meest basic settings. Dan merk je echt dat het wat minder gaat.
Nu met een snellere videokaart en wat hogere settings 25-30 FPS en dan cruise je gewoon met 120 over de snelweg.
En ik rij altijd met de F2 spiegels erbij. Goed, dan zie je nog niet of er pal rechts van je iets zit, maar dat kun je wel onthouden.
Links kan ik in de Volvo ook goed zien. Voor rechts heb ik de virtuele spiegel aan staan.
Verder rijd ik met de TrackIR, dus ik kan wel rondkijken, maar helaas werkt dat gewoon niet zoals in het echt.
Verder rijd ik met de TrackIR, dus ik kan wel rondkijken, maar helaas werkt dat gewoon niet zoals in het echt.
In de Volvo heb ik ook voor rechts de virtuele spiegel staan. Ik rijd wel met toetsenbord, het stuur draait automatisch terug.
Ik rij alleen met trackir, met de juiste instellingen werkt het echt perfect
Een stuur gaat je zeker niet helpen je input sneller op het scherm te krijgen als je videokaart het niet trekt. Een stuur of gamepad helpt je met name subtieler te sturen. Dat kan van pas komen als je een vrachtwagen wilt inhalen in een bocht waar weinig ruimte is voor fouten. Waar je met een toetsenbord dan al snel in aanraking komt met de vangrail kan je met een gamepad vrij vloeiend de bocht doorsturen.
Verwijderd
Ik heb alles op Ultra staan, 15 mods en nog steeds 60 fps (AMD Radeon 6850)... Ik speel met stuur (Logitech MOMO) maar ik heb nog niet echt last gehad van de AI. Ik vind het wel een hele vooruitgang ten opzichte van voor de update. Maar ieder zijn mening verder...
Ik speel zelf met een stuur (G27) en trackIR, ik rijd met alles uit (geen spiegels of andere hud elementen). Ik rijd dus op de GPS in de cabine (naast stuur). Ik zet de routeadvisor alleen aan als ik even een snel overzicht wil van de route of informatie over de rij-tijden / slaap e.d. Benzine doe ik ook via de boordcomputer.
Ik rij alleen Scania's ik ben niet echt tevreden over de andere merken (dashboards)
Dus eigenlijk alles zo realistisch mogelijk.
Ik rij alleen Scania's ik ben niet echt tevreden over de andere merken (dashboards)
[ Voor 10% gewijzigd door NoFearWizz op 01-04-2014 11:44 ]
Ik vind die Volvo Classic wel een mooie interior hebben, lekker luxe dat ivoor wit
Verwijderd
RTNoFearWizz schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:43:
Ik speel zelf met een stuur (G27) en trackIR, ik rijd met alles uit (geen spiegels of andere hud elementen). Ik rijd dus op de GPS in de cabine (naast stuur). Ik zet de routeadvisor alleen aan als ik even een snel overzicht wil van de route of informatie over de rij-tijden / slaap e.d. Benzine doe ik ook via de boordcomputer.
Ik speel het ook zo realistisch mogelijk. Alles dat automatisch gaat staat uit, zelf op contact zetten en zelf starten, zelf schakelen, zelf koppelen, zelf remmen op retarder of motorrem etc.
Heb je een in game screen van dat dashboard? Kan het zo niet echt voor de geest halen. En op internet vind ik alleen maar modded dashboards.Ircghost schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:52:
Ik vind die Volvo Classic wel een mooie interior hebben, lekker luxe dat ivoor wit
Thx. Valt inderdaad toch wel mee. mss ff een proefritje ander account gaan maken met deze truck
Oh is dat de nieuwe? Ik dacht dat de fh16 juist de nieuwe was.. in ieder geval, dit is de tweede volvo truck bij de dealer voor rond de 110k, iets minder krachtig dan de standaard fh. Wel mooier
Ik stuur met de muis. Het is even wennen en pielen met de instellingen en dpi maar dan kan je vrij precies sturen. Op de verlanglijst staat nog een stuurtje.jip_86 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:06:
Een stuur gaat je zeker niet helpen je input sneller op het scherm te krijgen als je videokaart het niet trekt. Een stuur of gamepad helpt je met name subtieler te sturen. Dat kan van pas komen als je een vrachtwagen wilt inhalen in een bocht waar weinig ruimte is voor fouten. Waar je met een toetsenbord dan al snel in aanraking komt met de vangrail kan je met een gamepad vrij vloeiend de bocht doorsturen.
Ik gebruik sinds kort een Xbox 360 controller, rijdt een stuk lekkerder dan met toetsenbord. De 250 euro voor en g27 had ik er niet voor over.
FH16 zegt iets over de motorisering. De 16 staat voor de cilinderinhoud in liters. Vroeger heette de versies met 12 liter gewoon FH12, maar dat is al een paar jaar gewoon FH.Ircghost schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:05:
Oh is dat de nieuwe? Ik dacht dat de fh16 juist de nieuwe was.. in ieder geval, dit is de tweede volvo truck bij de dealer voor rond de 110k, iets minder krachtig dan de standaard fh. Wel mooier
Dus zowel de oude als de nieuwe FH kan een FH16 zijn. Vanaf 540pk is het een FH16
Ja, alleen is het in-game een FH/FH16 of FH Classicwuppie007 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 18:15:
[...]
FH16 zegt iets over de motorisering. De 16 staat voor de cilinderinhoud in liters. Vroeger heette de versies met 12 liter gewoon FH12, maar dat is al een paar jaar gewoon FH.
Dus zowel de oude als de nieuwe FH kan een FH16 zijn. Vanaf 540pk is het een FH16
Nee, merp!
Mijn primaire reactie zou zijn: Ja, google ff lekker zelf, maar ik moet zeggen dat het best moeilijk is om de pareltjes tussen de grote hoeveelheid mods uit te zoeken.Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 18:59:
Hallo, kan iemand mij wat mods aanraden voor Euro truck 2? Heb hem net aangeschaft.
Is er geen trusted site die alleen maar echt goede mods heeft (en het liefst reviewed)?
Ik gebruik de Duitse 'trucksim' site (het forum) en het forum van SCS zelf.
Nee, merp!
Check je overige mods, er zijn heel veel mods die 1.9 doen crashenVasZaitsev schreef op zondag 30 maart 2014 @ 20:24:
Ook even promods geupdate, om ETS weer eens te spelen, maar bij mij lijkt de boel niet te werken... De def staat in de modmap, en de twee files van promod zelf ook.
@jasper ik zou even wachten met mods en even clean rijden.. alleen promods zou ik nu aanraden. Door de recente mods zijn veel mods nog niet compitable met de 1.9 engine.
ProMods is de enige mod die ik gebruik.ScuL schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 20:36:
[...]
Check je overige mods, er zijn heel veel mods die 1.9 doen crashen
People as things, that’s where it starts.
TweakersRoom42 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 19:57:
Is er geen trusted site die alleen maar echt goede mods heeft (en het liefst reviewed)?
Grillmeister
Jazzycats trailerpack is echt een aanrader vind ik. Iets van 1200+ trailerskins maakt het rijden op de weg een stuk gevarieerder en in mijn ogen ook wat realistischer. Heb van het weekend ook nog de military pack gedownload alleen nog weinig tijd gehad om te trucken. Lijkt me wel gaaf om binnenkort eens zo'n army chopper te vervoeren
Op YouTube zijn ook een paar goeie reviewers, eerste namen die me te binnen schieten zijn dasquirrelsnuts en dertebbersRoofTurkey schreef op woensdag 02 april 2014 @ 09:08:
[...]
Tweakers. Misschien handig om in de TS een lijstje van mods bij te houden met per mod erbij waar ze (veilig) te downloaden zijn, wat ze precies veranderen en met welke versie ze werkend getest zijn.
Verwijderd
Ik ben nu bezig met een add-on voor Jazzycats trailerpack (voor mezelf) met zoveel mogelijk extra Standalone vrachten en trailers. Erg leuk om aan te werken. Ik houd het voor mezelf omdat ik geen credits bij houd van de trailerskins. Als het klaar is geef ik wel een seintje en als er mensen zijn onder jullie die geïnteresseerd zijn dan stuur ik wel een linkje
In dat geval bij een crash de gamelog op onze site posten dan kunnen we kijken wat het probleem kan zijn
dit is wel aardig:
[/quote]Anders dan de digitale versie bevat deze versie met doos een activeringscode waarmee je het uitbreidingspakket Arizona van American Truck Simulator later in 2014 gratis kunt downloaden.
Mij is opgevallen dat de systeemvereisten hetzelfde zijn, dit kan een aantal dingen betekenen:
1: er zijn visuele verbeteringen doorgebracht maar de engine is geoptimaliseerd.
2: spel gebruikt exact dezelfde engine en alles ziet er nog steeds á la 2005 uit.
3: die requirements zijn niet de juiste.
Ik hoop wel dat het spel een flinke visuele overhaul krijgt, want het begint heel erg achter te lopen imo, ik snap dat ze maar een beperkt team hebben maar na het suces van ETS2 mogen ze toch wel eens wat gaan investeren in werknemers.
En ik zie een redelijk verontrusted zinnetje, namelijk iets met "west-kust", en als Arizona een uitbrijdingspakket is hoop ik niet dat ze dat zo voor elke staat gaan regelen want daar ga ik niet in mee, en we vergeten dat WoS wat een veel ouder spel is wel de hele map had en geen DLC onzin...
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Verwijderd
Ik ben het er mee eens dat e flink wat visuele verbeteringen plaats moeten vinden. Kijk naar bijvoorbeeld World of Tanks, dat ziet er bijna hetzelfde uit en is ook nog eens gratis. Wat me ook vet lijkt is dirt op je vrachtwagen, a la GTA IV maar dan beter
Als je het spel op ultra speelt met 400% resolution scaling ziet het er best nice uit imo.
Me nieuwe speeltje is binnen om te testen met Euro Truck Simulator 2.
Iiyama ProLite XB2779QS-S1 Zilver, heb al even snel gekeken in ETS2 ziet er goed uit. Nu ff tijd vinden om het te spelen.
Iiyama ProLite XB2779QS-S1 Zilver, heb al even snel gekeken in ETS2 ziet er goed uit. Nu ff tijd vinden om het te spelen.
Dit topic is gesloten.