Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Dat ding rijdt zelfstandig nog minder dan 1:tankstation. Zo'n tweetal trucks doet 1:1,5. Dat is dus zeker goedkopercbr600f4i schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:13:
[...]
Wat zou toch de reden zijn om zo'n ding apart te vervoeren, kan me niet voorstellen dat het goedkoper is dan zelf rijden..
Nee, merp!
PauseBreak schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:42:
[...]
Dat ding rijdt zelfstandig nog minder dan 1:tankstation.

ontopic: Ik ben eigenlijk wel klaar voor de patch..laat maar komen scs!!!
De mods die ik heb:NoFearWizz schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:28:
Goede vraag ik zal vanavond ff me mods checken, weet het zo niet uit me hoofd. Meeste komen van SCS forum iig.
- Trailers and Cargo Pack by Jazzycat v2.0.1: spreekt voor zich (de trailers met boot uit mijn screen komt hieruit)
- Real Environment v2 AEgos Edition: omgevings aanpassingen (echte bosjes e.d.)
- Realistic Lighting: betere licht val e.d. (zoals de zon door de bomen uit mijn screen)
- RealisticFlares by SiSL: koplamp flares anders
- Scania-display by Srele: andere boordcomputer voor de scania
- V8 ScaniaR SoundV2: realistische geluiden van de scania R
- Roadnoise mod by Pe11e v1.2: wind en rol geluiden
- True AI Lights v4: betere koplampen van de AI
[ Voor 53% gewijzigd door NoFearWizz op 05-02-2014 21:43 ]
En de banden op die dingen niet te vergeten...PauseBreak schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:42:
[...]
Dat ding rijdt zelfstandig nog minder dan 1:tankstation. Zo'n tweetal trucks doet 1:1,5. Dat is dus zeker goedkoper
1 band kost alleen al 30.000 euro dus het word een dure zaak als je er veel kilometers mee gaat maken
En mij lijkt dat de motor etc het ook niet zo tof gaat vinden.

Alleen doet een van m'n mods het nu nog maar half. De "ETS2 Scania V8 Sound v3, by 21Seconds" geeft nog wel het motor geluid, maar geen schakel geluid meer.
---RAWE CEEK!!!---
Waarom zie je die dingen eigenlijk zo weinig op de weg? Lijkt mij voor de chauffeur heel wat prettiger rijden, je kan immers zowaar de auto vlak voor je zien, maar ook veiliger: er is ruimte voor een kreukelzone.
People as things, that’s where it starts.
---RAWE CEEK!!!---
Is volgens mij (Of uiteraard?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=x-wAiEpIDsY]
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ik had nog zo gehoopt op een ietswat creatief persoon die een skin had gemaakt, blijkt het dus gebaseerd op een echte vrachtwagen
Je kan ze nog wel laten bouwen. Bij Vlastuin in Nederland zelfs. Je koopt dan gewoon een nieuwe (bakwagen) truck en die wordt dan door hen verbouwd. Cabine naar achter, chassis inkorten. En volgens mij kunnen ze de motorkap nog wel nieuw kopen. Maar de rest wordt custom build.NoFearCreations schreef op zondag 09 februari 2014 @ 00:24:
Lengte. Je mag in nederland maar een bepaalde maximale lengte hebben. En omdat een torpedo langer is dan een normale cabine, mag je maar een kortere trailer trekken, dus kan je minder laden. Je ziet ze nog wel met enige regelmaat met kiepers rijden, of 20ft containers. En ze worden inmiddels ook niet meer gemaakt met Euro5 of Euro6 motoren, dus je mag bijna nergens meer komen.
Maar je zit inderdaad met je wettelijke lengte. Maar daar wordt niet heel veel op gecontroleerd dacht ik...
Verwijderd
Is ook de albumcover van Red Lights (door Tiesto)Nakebod schreef op zondag 09 februari 2014 @ 09:16:
Dit is denk ik wel de meest absurde over the top mods die ik sinds lange tijd gezien heb...
Is volgens mij (Of uiteraard?) een Japanner. En in de hoop dat hij het afgelopen half jaar nog niet gepost is.
[video]

Grillmeister

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik gebruik momenteel:
Promods
Noemptycargoreturn
Jazzy's trailerpack
Die realistic physic mods en aangepaste verlichting lijkt me echter ook wel wat. Ook zoek ik nog een mod met echte namen van tankstations.
Steam: Sneggel Origin: Waus82
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Die 2 mods die je noemt kun je gewoon gebruiken tot de patch komt.Sn3gG3l schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:06:
Ok dan wacht ik nog maar even met extra mods. Het is dan alleen ook niet verstandig om een garage in een Promod stad te zetten. Maar eens uitvogelen wat er buiten scandinavie nog bij die promods zit.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
ETS staat bij mij even op pauze, totdat de nieuwe patch er is, en de promod er mee overweg kan. Juist het gedeelte[s] gemaakt door ScuL en zijn vriendjes is/zijn zo fijn om te rijden
People as things, that’s where it starts.
Ik heb gewoon een nieuw profiel aangemaakt zonder enige mods. Ik heb geen zin om ETS2 niet te laten updaten enzoVasZaitsev schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:26:
kun je als het goed is uitzetten.
ETS staat bij mij even op pauze, totdat de nieuwe patch er is, en de promod er mee overweg kan. Juist het gedeelte[s] gemaakt door ScuL en zijn vriendjes is/zijn zo fijn om te rijden
Nee, merp!
---RAWE CEEK!!!---
Klopt, was mij ook al opgevallen... grafisch is daar ook iets niet goed want bij mij flikkert de weg enorm.NoFearCreations schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 00:14:
Grote bug gevonden in de Promods map. Bij Köbenhaven, is Eurogoodies onbereikbaar. Er is daar een heel stuk map wat niet goed is, waar auto's door gebouwen rijden, onzichtbare muren, en gras waar weg hoort te liggen.
Kan eenvoudig worden uitgezet...Sn3gG3l schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:11:
Ik heb ETS2 via steam dus het spel update automatisch.
Ik zal het wel uitzetten maar ik wil in princiope ook gewoon zsm met 1.9 spelen. Nou had ik wel begrepen dat Scul en zn mannen Promods wel makkelijk en snel aan 1.9 konden passen en dat je dus snel weer met mods aan de gang kan.
Die is al een tijdje bekend. Er zit daar een mislukte prefab (wegstuk) die door conversie naar het nieuwe formaat is beschadigd. Teleport is de enige oplossing als je daar moet zijnNoFearCreations schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 00:14:
Grote bug gevonden in de Promods map. Bij Köbenhaven, is Eurogoodies onbereikbaar. Er is daar een heel stuk map wat niet goed is, waar auto's door gebouwen rijden, onzichtbare muren, en gras waar weg hoort te liggen.
Ik vermoed (net als bij iedere andere grote release) dat 1.9 niet vlekkeloos gaat zijn en er daarna snel weer een update uit komt. Tegen de tijd dat die er is zijn de mods ook weer up-to-date...Sn3gG3l schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:11:
Ik heb ETS2 via steam dus het spel update automatisch. Ik ga ook liever 1.9 spelen zonder mods dan te wachten tot alles gefixed is.
Ja. We hebben na onze release gelijk een aantal quickfixes uitgebracht (1.51 en daarna 1.52). Dat heeft de ergste dingen verholpen.Sn3gG3l schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:11:
@ Scul: is er een reden dat jullie dat stuk bij kopenhagen en invisible walls in duitsland nog niet fixen? Je gaf aan dat jullie dat pas na 1.9 doen maar het ziet er naar uit dat de patch nog wel even gaat duren. Ik zat gisteren bij de TSM pagina te kijken en zij fixen bijna wekelijkse bugs met nieuwe versies. Nu heb ik TSM nog niet geprobeerd omdat ik Promods een hele mooie addon vind maar het zou wel fijn zijn als er misschien een update komt.
Toen is het team gelijk doorgegaan met het verbeteren van de gebieden en het nadeel van de ETS2-editor is dat je geen "versiebeheer" hebt. Dat wil zeggen dat als je in de sector van Kopenhagen hebt toegevoegd, en je zet dan een bugfix eroverheen dan zit al het nieuwe werk dat nog niet af is er ook in wat problemen geeft. Als je terug rolt naar een backup en je doet een bugfix dan ben je je nieuwe werk weer kwijt. Om dit soort versieproblemen te voorkomen is het beter dat we het in 1x goed doen.
---RAWE CEEK!!!---
Verwijderd
Ik heb ETS2 via Steam maar ik probeer het programma in windows mode te krijgen, en dat lukt niet.
Als ik via opties het volledige scherm uit zet, kan ik bijvoorbeeld niet het kader vergroten om deze over 2 beeldschermen te verdelen, en dat is wat ik wil.
Beeldschermen zijn uitgebreid, ik heb het ook met soft TH geprobeerd maar weet niet waar ik deze bestanden neer moet zetten (dit komt waarschijnlijk dat ik via de Steam site speel).
Heeft iemand een oplossing voor mij.
Alvast bedankt.
Marcel
Verwijderd
Dan gebeurt er niks,Ircghost schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 00:40:
Doe eens alt+enter doen en kijk eens wat er gebeurt?
---RAWE CEEK!!!---
Verwijderd
Of ATSCarfanatic schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 17:24:
zou wel leuk zijn als de ets2 makers weer eens met een nieuwe blogpost kwamen. Hoe staat het met de 1.9 update of de Daf Euro6?
hmmm... iets zegt mij dat er meer aan de gang is op ETS2 gebied.. Ik zal nog eens een wilde gok doen, Scandinavie wordt standaard geintegreerd in ETS2 of wordt straks aangeboden als DLC.ScuL schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 18:54:
Ik heb de afgelopen week weer 2 dagen in Praag doorgebracht en kan zeggen dat men druk bezig is maar er af en toe ook de nodige tegenslagen te verwerken zijn. Stay tuned is wat ik kan zeggen
Dat doet ook mijn vermoedencbr600f4i schreef op zondag 16 februari 2014 @ 12:08:
[...]
hmmm... iets zegt mij dat er meer aan de gang is op ETS2 gebied.. Ik zal nog eens een wilde gok doen, Scandinavie wordt standaard geintegreerd in ETS2 of wordt straks aangeboden als DLC.
Verwijderd
Ik zou ook wel wat meer info willen over 1.9. Heb automatische updates maar even uitgezet in steam, maar ik was niet van plan om het spel in de kast te zetten. Ik had nooit verwacht dat zo'n droog spel zo verslavend zou zijn. Zekeker met die trailerpack blijf je maar nieuwe vrachtwagens tegen komen.Carfanatic schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 17:24:
zou wel leuk zijn als de ets2 makers weer eens met een nieuwe blogpost kwamen. Hoe staat het met de 1.9 update of de Daf Euro6?
Ik zou liever als officiele DLC zuid europa zien en dan Promods gewoon houden. Het aantal updates op de blog van SCS is niet echt veel. ATS is ook nog geen releasedate van?
Ja geweldig he? Ik ben op dit moment mezelf aan het martelen met WoT maar weet zeker dat ik weer terug naar ETS zal gaan. Dat heb ik verder met geen 1 spel.Sn3gG3l schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:10:
[...]
Ik had nooit verwacht dat zo'n droog spel zo verslavend zou zijn.
Amen!Ik zou liever als officiele DLC zuid europa zien en dan Promods gewoon houden.
Erscheinungsdatum: 26. März 2014Sn3gG3l schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:10:
[...]
Ik zou liever als officiele DLC zuid europa zien en dan Promods gewoon houden. Het aantal updates op de blog van SCS is niet echt veel. ATS is ook nog geen releasedate van?
http://www.amazon.de/Amer...California/dp/B00FZGT48I/

[ Voor 24% gewijzigd door Carfanatic op 17-02-2014 20:28 ]
hoidoei
mja, zie net dat amazon.uk het over 21 maart heeft.Remcom00 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 20:29:
Lijkt me stug, gebeurt zo vaak dat sites zoals Amazon en Bol een willekeurige datum neerzetten.

Volgens mij moet je dat wel doen zodat je bedrijfjes vindt, waar je mensen kunt aannemen.Sn3gG3l schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:07:
Zag die release dates ook al op Amazon maar die neem ik altijd met een hele bak zout. Nu heb ik ets 2 ook pas eind 2013 gekocht en heb een lichte voorkeur voor europese landen/trucks. Zie dus liever eerder 1.9 dan ATS komen. Weet iemand eigenlijk of je ook alle hotels/rustplaatsen/bedrijven in elke stad moet bezoeken voor de map exploration?
Ja die uitzendbureau's en truckdealers ontdek je al als je er langsrijd. Het stukje map blijft echter grijs, zelfde verhaal bij bedrijven en hotels. Gisteren 2 steden echt volledige ondekt (door overal even snel in te rijden) maar dat is toch wel een karwei met zoveel steden. Zit nu op iets van 61% na 130ish uur spelen. Ach ja genoeg te doen, give steam achievements!Streskip schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 06:35:
[...]
Volgens mij moet je dat wel doen zodat je bedrijfjes vindt, waar je mensen kunt aannemen.
Verwijderd
Verwijderd

En een paar uur later

Ook dit krijg ik niet voor elkaarNoFearCreations schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:18:
Zoek is op WindowedBorderlessGaming. Daar kan je precies instellen, op welke schermen, en met welke resolutie het spel moet starten. Ik gebruik dit zodat ETS bij mij automatisch op mijn 2e scherm opstart.

Maar speel nu meer dan 300 uur zo ik geef het op
Verwijderd
Nee.Ghengis schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:28:
Is er een release date van 1.9 bekend?
Voeg me toe op Steam: Sn3gG3l
Verwijderd
Volgens mij komen screenshots ook gewoon in je ETS2 folder: My Documents\ETS2\screenshot of iets dergelijks.Sn3gG3l schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:42:
Spelen de meeste dit spel via Steam? Ik ben een totale noob in screenshots posten maar heb er wel een paar op mijn Steamaccount en ik vind het ook wel leuk om die van anderen te bekijken.
Voeg me toe op Steam: Sn3gG3l
ik zie het nu ja maar ik ben een totale noob in images posten, resizen etc etc. Ik dacht als er mensen zijn die ook screens op steam hebben dan kijkt dat makkelijker. En wellicht om eens een ander spel multiplayer te spelenVerwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:00:
[...]
Volgens mij komen screenshots ook gewoon in je ETS2 folder: My Documents\ETS2\screenshot of iets dergelijks.
[ Voor 23% gewijzigd door Flex0r op 19-02-2014 14:14 ]
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Gaat een beetje oftopic nu maar ik zie nog niet veel toegevoegde waarde bij dat world of trucks en steam is een breder platform. Maargoed back to ETS 2! Even klein ritje van Rotterdam naar Mannheim doen. Heb nu mijn 2e garage in Bilyastok (fout spelling waarschijnlijk neergezet en 5 nieuwe drivers. Heb alweer meer dan een miljoen dus moet weer even een mooie stad vinden voor de volgende garage.Flex0r schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:13:
En je kunt in game je foto's uploaden naar worldoftrucks.com
Steam heeft idd wel een breder draagvlak daarvoor.
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Toen ik het postte dacht ik inderdaad, beetje domme comment, WoT heeft inderdaad wel degelijk met ETS 2 te maken, ik was echter alweer lekker aan het trucken met 25 tonFlex0r schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:29:
Ben ik niet met je eens, screenshots uploaden naar world of trucks wat een site van SCS is en een feature in de game en vindt ik niet offtopic.![]()
Steam heeft idd wel een breder draagvlak daarvoor.
Verwijderd
Ik zie wel die combi's en trailers met oplegger (skins) voorbij komen op diverse MOD sites, maar vroeg mij tegelijk af hoe zit dat dan met vrachten?
Is daar ook een MOD voor te downloaden en zo ja welke. Ben benieuwd.
O ja weet iemand ook toevallig hoe je meerdere trekkers in je garage kan krijgen, als ik een nieuwe wagen koop en hem af laat leveren in mijn garage (zonder chauffeur) zie ik hem nergens??? Behalve dan in mijn garage overzicht.
mvgr
Marcel
http://blog.scssoft.com/2...sion-scania-recovery.html
Ik meende gehoord te hebben dat men ermee bezig was...?
Ik speel het spel nu een paar weken, nog niet heel lang dus.

Leuk spel is het wel!

er zijn mensen mee bezig om een mod te maken voor multiplayer. maar dat staat nog in de kinderschoenenzeg_ik_niet schreef op maandag 24 februari 2014 @ 21:47:
Weet iemand waarom je deze game niet met multiplayer kan spelen?![]()
Ik meende gehoord te hebben dat men ermee bezig was...?![]()
Ik speel het spel nu een paar weken, nog niet heel lang dus.![]()
Leuk spel is het wel!
Dank voor uw reactieNoFearWizz schreef op maandag 24 februari 2014 @ 21:58:
[...]
er zijn mensen mee bezig om een mod te maken voor multiplayer. maar dat staat nog in de kinderschoenenSCS soft in iedergeval niet.
Grillmeister
Verwijderd
Ik denk dat ik in de plaats ATS zou kopen. Dit soort trucks / vrachten lenen zich niet echt voor ritten in Europa, denk ik. Daarnaast zien die steden er ook best goed uitCarfanatic schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:03:
als ze die trucks nou als dlc naar ets2 brengen, zou ik best een paar euro voor overhebben.
Staat op die site dat die aanbieding van ETS Gold nog iets van 5 dagen duurt.Carfanatic schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 09:14:
ets2 nu €5,00 bij gamersgate, ets2 + going east voor €7,50. aanbieding duurt tot 11.00

---RAWE CEEK!!!---
Die 2e is de Gold-edition (geen idee wat het verschil is), Going east is zelfs nog goedkoper, €3,40 (nog 5 dagen)Carfanatic schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 09:14:
ets2 nu €5,00 bij gamersgate, ets2 + going east voor €7,50. aanbieding duurt tot 11.00
Whoops! Fout, Evanescent! Die link van mij is alleen de extension pack!
[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 26-02-2014 11:37 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Gold edition is basis ETS2 met DLC erbijRoom42 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:30:
[...]
Die 2e is de Gold-edition (geen idee wat het verschil is), Going east is zelfs nog goedkoper, €3,40 (nog 5 dagen)
@vvv Die krijg je al bij 10$ (= € 7,53).
[ Voor 21% gewijzigd door Room42 op 28-02-2014 09:14 ]
http://blog.scssoft.com/2...mulator-now-on-steam.html
of is het alleen maar een beperkte versie van ETS?
Bedoel je misschien Professional Farmer 2014? Ik heb zonet $10 betaald en heb hem er gewoon bij zitten....Sn3gG3l schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 08:45:
Vanochtend nog gekocht voor $6. Bij 15$ krijg je ook nog die Farming Simulator 2014 erbij.
Ik las in de comments dat er zaken in het spel zijn die nog niet in ETS 2 zitten. Terwijl het een ouder spel is. Kan iemand dat toelichten?cbr600f4i schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:34:
Is dit wat?
http://blog.scssoft.com/2...mulator-now-on-steam.html
of is het alleen maar een beperkte versie van ETS?
Klopt het trouwens ook dat als de beloofde 1.9 update ooit uitkomt alle mods niet meer werken?
[ Voor 8% gewijzigd door Saybia op 28-02-2014 15:48 ]
Ja die ja, was vroeg vanochtend toen ik het kocht. Ik koop de laatste tijd zoveel spellen dat ik het maar bij $ 6 gehouden heb.biertjuh? schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:36:
[...]
Bedoel je misschien Professional Farmer 2014? Ik heb zonet $10 betaald en heb hem er gewoon bij zitten....
@ Saybia: Waarschijnlijk zullen de meeste mods niet meer werken. Scul van Promods heeft echter al aangegeven dan Promods vrij snel na 1.9 ook een update uit zal brengen. Verder hoop ik dat mn trailermod ook snel weer gefixed is. Laat 1.9 maar komen, heb echter het vermoeden dat dit zo nog 2 maanden kan duren....
Werkt dat Going east ook met de steam versie van het spel? Kan ik zo snel niet vinden.Room42 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:30:
[...]
Die 2e is de Gold-edition (geen idee wat het verschil is), Going east is zelfs nog goedkoper, €3,40 (nog 5 dagen)
Laat maar 3x gelezen staat het gewoon onderaan...

Naja bij de gold versie dan (had 2 tabjes van GG openstaan) gaat lekker...
[ Voor 12% gewijzigd door Wazzup! op 28-02-2014 21:44 ]
Dus nu maar geregistreerd op ProMods, hoogste tijd om wat nieuwe gebieden te ontdekken.
Mooie (nou ja, smaken verschillen) en duidelijke Download instructie ScuL, alleen is het maar goed dat ik ruim 18+ ben, (dat is bijna 35 jaar geleden...) ad.fly geeft me alleen maar pron advertenties, ook zonder een Ad-block.
Nee, merp!
Lezen: Ja, maar ik rijd alsnog wel eens aan de verkeerde kant. Voornamelijk met kruisingen.PauseBreak schreef op zondag 02 maart 2014 @ 16:15:
Lees je de borden niet die heel duidelijk "KEEP LEFT" of "DRIVE ON LEFT" aangeven?
🠕 This side up
Ik woon hier nu sinds 2009 en rij soms in Engeland met NL auto als met UK auto in NL en heb eigenlijk nooit last van vergissingen
hoidoei

[/ietswat relevant]
Ik weet dat voor range-split dat gebruikt wordt, maar ik zou zeggen dat je met 2de range button naar versnellingen 13t/m18 kan wisselen? Maar als ik er op druk, gebeurd er niets
[ Voor 6% gewijzigd door Hans1990 op 02-03-2014 21:09 ]
Dit topic is gesloten.