Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

die stoplichten vind ik niet zo erg, sowieso zijn we een beetje de vreemde eend in de bijt met van rood direct naar groen.

Die vreemde afslagen zijn al irritanter, en de waardeloze AI is nog veel erger.

Wat extra typen vrachtwagens zouden mij al veel leuker lijken, wat mij helemaal leuk/interessant lijkt, is met oude trucks moeten rondrijden, desnoods ook in de jaren 60/70/80.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-09 06:37
Stoplichten? Verkeerslichten.. ;)

Ik had laatst een grappenmaker die met z'n auto op de snelweg stilstond. Dat had ik nog niet eerder meegemaakt, weet ook niet wat de reden was, wellicht een 'chain of events'.... Wat mij lichtelijk blijft storen is het zichtbaar spawnen van verkeer uit het niets.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vind het zo jammer dat simulatoren als deze altijd op zo'n lelijke engine draaien. Grafisch ziet het er niet uit. Hoe snel je PC ook is, de frame rate blijft ruk en alle bewegingen in het spel voelen houterig.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

tja, maar, het is ook een behoorlijk groot spel [qua spelwereld] en maar 2x te hoeven laden [tenzij je de boot pakt] vind ik zelf ook wel fijn,ik heb liever wat mindere graphics dan dat ik telkens als ik een land of stad inrij moet kijken naar een laadscherm.

Wil je de boel mooier maken, wordt het spel gigantisch, heb je waarschijnlijk bij iedere grensovergang en iedere keer als je een stad inrijdt een laadscherm, en heb je een behoorlijke stevige pc nodig, tenzij je echt een topengine gaat ombouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nee, het belangrijkste vind ik de houterigheid. Graphics kan ik wel enigszins omheen kijken, maar de muisbesturing (en andere bewegingen) komt echt uit de 20e eeuw. Maar dat is bij heel veel simulatoren zo :/

Microsoft Train Simulator
OMSI - Bussimulator

Bus Simulator - 2012 (European Bus Simulator is nog wel mooi, maar daarmee kun je weer full-speed door de bocht (en is dus geen simulator) :X En zoals je ook in deze video kunt zien, is ook in dit spel de muisbesturing vreselijk houterig.

Met houterig bedoel ik dat ie schokkerig is en de stappen erg groot. Langzamer instellen van de muis helpt niet omdat hij daarmee te traag wordt. Hedendaagse games hebben acceleratie. Dus hoe trager de beweging hoe hoger de resolutie. Dat is er bij deze simulatoren nog niet doorgedrongen.

[ Voor 35% gewijzigd door Room42 op 24-01-2014 19:42 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:57

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ben het helemaal met je eens @Evanescent, graphics zijn niet alles maar de rest moet wel erg realistisch zijn voordat je er echt minder om gaat geven. Zeker verkeerslichten laten werken zoals in het echt, is niet zo'n werk gewoon een kwestie van triggers plaatsen en een simpele AI toevoegen aan kruispunten. Het zijn gewoon de kleine details, die relatief weinig tijd kosten die gewoon vergeten lijken te worden in het grote plaatje. Het is leuk dat de ambitie zo groot is, maar het voelt pas echt realistisch als ook de details tot in de puntjes verzorgd zijn. Dus ScuL als je nog iets mag/kunt aankaarten daar bij SCS wat echt ge-update moet worden, dan zijn het imo de kleine details die meer aandacht zouden moeten krijgen zijn (voordat het grote geheel, zoals de map, wordt vergroot). Ook de bochten iets soepeler maken, zou als je het mij vraagt niet misstaan.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:54

PauseBreak

derp!

Room42 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:59:
Ik vind het zo jammer dat simulatoren als deze altijd op zo'n lelijke engine draaien. Grafisch ziet het er niet uit. Hoe snel je PC ook is, de frame rate blijft ruk en alle bewegingen in het spel voelen houterig.
Tsja, dat is een beperking die voortkomt uit het feit dat dit soort games/simulators nu eenmaal een vrij beperkte fanbase heeft. Er zit gewoon niet genoeg geld in dit genre om een state of the art engine te kunnen ontwikkelen en gebruiken.
Qua houterigheid vind ik het reuze meevallen trouwens, maar ik gebruik een joypad (Logitech Dual Action) ipv muis en toetsenbord.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:25
En dan nog vind ik ETS2 echt niet de minste. De gemiddelde simulator is de handling zo slecht dat je na 2-3 ritjes al genoeg hebt van de belabberde mogelijkheden. Vaak heb je bijvoorbeeld al problemen als je van het asfalt af rijd en net even het gras schampt. Dat ik daar zo weinig last van heb is een van de redenen dat ik het spel gekocht heb na de demoperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoofTurkey schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 20:39:
Ben het helemaal met je eens @Evanescent, graphics zijn niet alles maar de rest moet wel erg realistisch zijn voordat je er echt minder om gaat geven. Zeker verkeerslichten laten werken zoals in het echt, is niet zo'n werk gewoon een kwestie van triggers plaatsen en een simpele AI toevoegen aan kruispunten. Het zijn gewoon de kleine details, die relatief weinig tijd kosten die gewoon vergeten lijken te worden in het grote plaatje. Het is leuk dat de ambitie zo groot is, maar het voelt pas echt realistisch als ook de details tot in de puntjes verzorgd zijn. Dus ScuL als je nog iets mag/kunt aankaarten daar bij SCS wat echt ge-update moet worden, dan zijn het imo de kleine details die meer aandacht zouden moeten krijgen zijn (voordat het grote geheel, zoals de map, wordt vergroot). Ook de bochten iets soepeler maken, zou als je het mij vraagt niet misstaan.
Hier ben ik het mee eens. Het zijn de kleine details waardoor je er toch aan herinnerd wordt dat je een spel speelt.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:56
Had wat probleempjes met me stuurtje ik zwabberde alle kanten op als ik harder ging.

Nu zo ingesteld en het werkt prima.

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/15/8khd.png

Dus als je stil staat draait het stuur makkelijk rond en blijft het ook staan als je het stuur los laat. En na gelang je harder gaat rijden word de FF steeds sterker.

Dus bij 30 de bocht uit draait het stuur automatisch recht.

Bij 50 een stuk meer weerstand.

Bij 80 veel weerstand.

[ Voor 6% gewijzigd door Wazzup! op 24-01-2014 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes
  • Laatst online: 24-02 09:29

denPes

delete account

Room42 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:59:
mijn framerate is +120 op max settings. Ik heb wel een i7 4770k, en nvidia 780gtx. Dus van lage frame rates is geen sprake op een snelle pc. De bewegingen zijn ook totaal niet houterig. (waarschijnlijk op keyboard wel, maar da's vrij normaal)

[ Voor 5% gewijzigd door denPes op 24-01-2014 23:04 ]

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
denPes schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 22:58:
[...]

mijn framerate is +120 op max settings. Ik heb wel een i7 4770k, en nvidia 780gtx. Dus van lage frame rates is geen sprake op een snelle pc. De bewegingen zijn ook totaal niet houterig. (waarschijnlijk op keyboard wel, maar da's vrij normaal)
Ik heb, eerlijk gezegd, mijn mening wel gebaseerd op de oudere versies van dit spel. Ook de stuur-ondersteuning was maar matig (als ik snel van links naar rechts stuurde, ijlde het stuur in-game na. Onacceptabel) dus ik was toen snel uitgespeeld.
Ik heb echter zojuist deze video (#2 #3 #4) helemaal uitgekeken en dat zag er toch wel goed uit! Ik ga hem nog een kans geven, met de hoop dat het stuurtje (Logitech G25) nu beter werkt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 25-01-2014 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:49
Ach, als de spelling al in orde zou zijn, kom je al serieuzer over bij je fans.
Druk maar eens op F1... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nou, ik heb het vannacht gespeeld en ik moet mijn mening herzien. Euro Truck Simulator 2 heeft goede graphics en goede besturing!

Ik zou liever met busjes spelen, maar dit is wel een erg fijn alternatief!

Heeft er iemand nog een aanbieding gezien, of moet ik gewoon die €30 betalen O-)

[ Voor 19% gewijzigd door Room42 op 25-01-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 21:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Als je het nog 1.5 maand kan uithouden komt er weer een nieuwe steam sale dan is het vast in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:22
Room42 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 11:59:
Nou, ik heb het vannacht gespeeld en ik moet mijn mening herzien. Euro Truck Simulator 2 heeft goede graphics en goede besturing!

Ik zou liever met busjes spelen, maar dit is wel een erg fijn alternatief!
heb zelf nog omsi 2 geprobeerd, maar dat is pas echt bagger qua besturing en graphics.
Heeft er iemand nog een aanbieding gezien, of moet ik gewoon die €30 betalen O-)
op ebay.de zijn nette aanbiedingen te vinden:
ets2 voor €10,45
ets2 + going east €14,49

of op een steam sale wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ETS voor een paar euro en de DLC voor €3 volgens mij tijdens de vorige sale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:30
Via G2Play, ETS2 + Going east voor 17,99:

http://www.g2play.net/sto...old-Bundle-Steam-Key.html

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Dan zou ik nog maar even wachten. Ik heb ooit maar +/- 7 euro betaalt voor dit pakket op Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Tijdens de kerst sale €4,99 betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje terug was hij nog in de Humble Bundle.... Inclusief Going East! DLC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Full price betaald, alsnog niet eens de helft van CoD(s :r ). Vind ook wel dat ze het geld mogen verdienen hoor, al helemaal als ze ook een keertje de details aan gaan pakken. Als ze over anderhalf jaartje nog iemand zoeken om dat voor ze te doen, dan mogen ze mijn naam alvast noteren :9 .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ah ja die Humble Bundle. Die heb ik gemist (of nouja, overgeslagen). Wat een knuppel ben ik :P

Ja, ik ga hem gewoon kopen. Het kost eigenlijk niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me altijd af waar bijvoorbeeld die '70' stickers op trailers voor dienen, betekent dit dat je met die trailer maximaal 70 mag rijden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ik heb er nu al zo'n minimaal 140 uur opzitten dus de volgende keer ga ik niet wachten tot er een korting op een add-on of ATS komt, ik schaf ze wel full-price aan. Het plezier wat ik er per uur aan heb is verwaarloosbaar als ik de volle prijs tegen de kortingsprijs afzet.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

"Een aantal landen binnen Europa hebben een wegenverkeerswet die voor vrachtwagens boven de 7,5 ton totaal gewicht, maximum snelheden voorschrijven op wegen en snelwegen. Die maximum snelheden zijn afhankelijk van het land, het wegtype en het voertuigtype. Zo mag op ‘provinciale’ wegen (dat zijn de secundaire verbindingswegen) vaak minder snel gereden worden (60 km/u max. ) dan op autowegen (70 of 80 km/u) maar op snelwegen mag dan weer tot max. 90 km/u gereden worden, terwijl in landen als Italie op sommige snelwegen weer 70 km/u. geldt.

Om het achteropkomende autoverkeer dan op de voor de vrachtwagen geldende maximum snelheid te waarschuwen, schrijven bepaalde landen dan verplicht voor om zgn. maximum snelheid stickers achterop de vrachtwagen te hebben.

Dat resulteert dan in een verzameling van stickers die snelheden aangeven van 50 km/u tot 100 km/u.
Aan de achteropkomende automobilist dan om uit te maken hoe snel de vrachtwagen voor hem dan rijdt, ????? en blijft rijden.

Het niet hebben van die stickers op de achterzijde van de vrachtwagen kan in sommige landen leiden tot fikse boetes, ze zijn dus verplicht!" ~ goeievraag.nl

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:38

jbbrans

denPes schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 22:58:
[...]

Ik heb dan wel niet de snelste grafische kaart (hd7870 incrossfire), maar wel een redelijke cpu (i5 4670K) maar ik heb nog geen sweet spot gevonden in de grafische instellingen.
In crossfire wil het niet draaien, want dan flikkeren alle vlakken je tegemoet en om boven de 50 fps te blijven moet ik de instellingen goed terug schroeven en wordt het bijna om niet aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jalihaag
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-07 12:00
Zie hier veel klachten over de chauffeur's dat ze leeg terug rijden.Bij mij mailen ze of ze mogen werken.lol

Afbeeldingslocatie: http://i1159.photobucket.com/albums/p636/jalihaag/ets2_00151_zpse0a9ea47.png

God heeft rare kostgangers. Jammer dat er ook zijn met een vrachtwagen rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

jalihaag schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 23:43:
Zie hier veel klachten over de chauffeur's dat ze leeg terug rijden.Bij mij mailen ze of ze mogen werken.lol

[afbeelding]
Eh ja, als je ze geen truck geeft dan kunnen ze ook niks he ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
LOL ja met alleen personeel ben je er niet. Ze nemen niet hun eigen vrachtwagen mee :P

Ik vermaak me tot nu toe prima in het spel! De Logitech G25 wordt goed ondersteund. Ik zit alleen wel een beetje met het kijken te klooien. Het rondkijken gaat traag en ik vind het heel erg moeilijk om te sturen als mijn blik niet recht naar voren staat. Even opzij kijken is geen probleem, maar als ie daarna niet automatisch weer recht naar voren gaat, zit ik in de vangrail.

Hoe kijken jullie rond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

TrackIR :) Je zou ook gewoon de muis kunnen toewijzen als dedicated rondkijk apperaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk rond met de muis, en dan heb ik een knopje op het stuur zitten zodat ik in een klik weer recht voor me kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik rijd de laatste dagen ook weer.. maar dan met een PS3 controller. Op het moment mijn G25 niet beschikbaar..

Dat rijd best aardig, eerst tijd met "adaptive automatic" gereden maar nu overgezet naar handmaat. De automatic vond ik te "sporty" met snelheid maken. De hele tijd op 2000 toeren rijden.. of @80 niet naar D12. Ik rijd nu zelfs 55 in 12 en daardoor 1 op 2.5 met trailer :p

Rondkijken doe ik met 3 knoppes, Links/Rechts/ahead. Ik had het eerst verward met de look left or look right, maar dan beweegt het heel traag (te traag voor bij kruispunten) en moet je weer met '1' centreren.
Er zijn nog 2 andere knoppjes die meteen naar links&rechts gaan, en ook look ahead / forward. Kwestie van even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Je kunt (standaard) met het numeriek toetsenbord rondkijken, 5 centreert en de rest eromheen doet zo'n beetje wat je ervan verwacht (4 naar links, 7 een beetje naar links, etc.). Werkt wel fijn, alhoewel dat met stuur misschien te veel moeite zal kosten denk ik.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jbbrans schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 20:39:
[...]

Ik heb dan wel niet de snelste grafische kaart (hd7870 incrossfire), maar wel een redelijke cpu (i5 4670K) maar ik heb nog geen sweet spot gevonden in de grafische instellingen.
In crossfire wil het niet draaien, want dan flikkeren alle vlakken je tegemoet en om boven de 50 fps te blijven moet ik de instellingen goed terug schroeven en wordt het bijna om niet aan te zien.
Hier ook een i5 4670 (geen K-versie) met een GTX560 (geen Ti) 1GB. Beide op stock. Geen sweetspot of wat dan ook, gewoon alles op de hoogst mogelijke setting, behalve de resolutie, ben beperkt tot 1680x1050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Image scaling zorgt ook voor een vrij grote verbetering maar is erg zwaar voor je systeem. Wanneer je alle andere settings op z'n hoogst hebt en je hebt nog wat 'ruimte' over dan kun je de image scaling wat opvoeren. Staat standaard geloof ik op 100% maar kan tot 400%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:10:
Image scaling zorgt ook voor een vrij grote verbetering maar is erg zwaar voor je systeem. Wanneer je alle andere settings op z'n hoogst hebt en je hebt nog wat 'ruimte' over dan kun je de image scaling wat opvoeren. Staat standaard geloof ik op 100% maar kan tot 400%.
Wat doet dat? Kan je dan de instrumenten beter lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
De renderresolutie wordt dan tot vier keer zo groot en weer downscaled op native resolutie op het scherm weergegeven, wat inderdaad zorgt voor een heel scherp beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 15:26
Blijft toch wel een heel vermakelijk spel vooral met de nodige mods. Zorgt soms wel voor spannende momenten, bijvoorbeeld als je met een boompje door de schiphol tunnel moet

Afbeeldingslocatie: http://i244.photobucket.com/albums/gg7/GWBoes/b4a70a57-8070-414b-a9a7-be5a09d797e7.jpg

Ging gelukkig goed (wat niet over de verdere rit gezegd kan worden, menig verkeersbord is gesneuveld O-) )

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Welke mod is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt op de Baobab of niet ? :P

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jalihaag
Dit lijkt mij ook wel wat om naar links en rechts te kijken.Heb het net geinstalleerd morgen even kijken hoe of wat.

http://youtu.be/BRaj2m7cxbQ

God heeft rare kostgangers. Jammer dat er ook zijn met een vrachtwagen rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 15:26
is idd de baobab, maar niet het 55tons beest van de youtube video, die uit de trailers and cargo pack weegt maar 20ton volgens mij.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ircghost schreef op zondag 26 januari 2014 @ 01:06:
TrackIR :) Je zou ook gewoon de muis kunnen toewijzen als dedicated rondkijk apperaat.
De grap is dat ik dat ding (de TrackIR 5) gewoon rond heb slingeren maar dat ik dat nooit wat vond. Ik speelde toen echter race-simulatoren. Ik heb hem eens ontdaan van zijn 2cm stof en hem een nieuwe kans gegeven. Ik moest wel weer flink wennen, maar heb hem de rest van de dag gebruikt.

Het nadeel is dat je elke beweging met je hoofd op beeld ziet. Even in je neus peuteren of gapen ontneemt meteen het hele zicht (bij wijze van spreken) en als je niet stil zit, word je zeeziek. Daarbij heb ik een hekel aan petjes! Dat verneukt m'n kapsel! :( :P

Maar goed, voor vandaag heeft ie zijn werk goed gedaan, ik ben al aardig gewend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Je kunt even spelen met de deadzones dan wordt niet elke beweging meegenomen rond het centrum en kan je dus je hoofd wat fijner laten hangen.. Daarnaast (maar ook daarvoor) kun je online kijken, vaak zijn er al vele profielen beschikbaar voor verschillende games op basis van verschillende afstanden tot de TrackIr en de pet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Iemand enig idee hoe ik aan dit soort vrachtjes kom? Sinds ik opnieuw begonnen ben met ETS2 komen de kippers niet meer voorbij.. Ben nu level 28 en nu valt het me pas op dat ze als vrachtsoort niet meer te vinden zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.simulatorgamemods.com/wp-content/uploads/2013/05/Schmitz-hopper-s-ki1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09 18:06
Ik lees hier verschillende reacties dat het spel er grafisch zo slecht uit ziet. Ik ben het hier totaal niet mee eens, voor een simulatie met als grootte slechts ca 1gb vind ik het er allemaal erg mooi uit zien. Probeer inderdaad resolutiescaling en check daarna met bijv fraps wat een goede fps is. Ik draai nu zelf op 1900x1080 met alles up ultra (ook spiegels) en een resolutie scaling van 300% op 144hz scherm. Gemiddelde resolutier 70-80 fps. Ik heb ook nog scaling tot 400% geprobeerd maar dan is het ca 55-60 fps maar oogt het beeld wat onrustiger. Mijn Steam naam is ook Sn3gG3l, hierop staan nog wat screenshots van mij. Kortom, wil je meer performance, probeer wat met je instellingen te tweaken.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik heb dat inderdaad al gerectificeerd. ETS2 is een van de mooiste simulatoren die ik gezien heb. De vraag is of de simulatie daar onder lijdt, bijvoorbeeld het verkeer dat als robots rijdt en het feit dat er geen voetgangers zijn. Maar ik vind het wel fijn spelen. Het oog wil ook wat.

Dus van mij geen klachten over de GFX meer :)

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 27-01-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
Room42 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:25:
Ik heb dat inderdaad al gerectificeerd. ETS2 is een van de mooiste simulatoren die ik gezien heb. De vraag is of de simulatie daar onder lijdt, bijvoorbeeld het verkeer dat als robots rijdt en het feit dat er geen voetgangers zijn. Maar ik vind het wel fijn spelen. Het oog wil ook wat.

Dus van mij geen klachten over de GFX meer :)
Ik doelde ook niet jou specifiek Evanescent :) Voetgangers heb ik er al een paar van zien lopen, dit zal waarschijnlijk door de promods map komen. AI is inderdaad levensgevaarlijk, al schijnt deze compleet herschreven te zijn voor 1.9 welke binnnenkort uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:06
Ik zou ETS2 niet kunnen spelen zonder mijn G27 en mijn DIY trackir :P.

Ik gebruik een oude logitech fusion cam (IR filter verwijderd) en ik gebruik een IR led clip op een pet die ik via ebay gekocht heb icm FreeTrack. Voor max 30 euro tracking :P

Verder gebruik ik wat mods voor realistisch weer en licht, en trailer mod.
daarnaast nog een nieuwe boordcomputer voor de scania R :P

echt een super game. Grafisch staat alles voluit, ik ga alleen die scaling nog ff proberen wist niet waar het voor was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Sn3gG3l schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:37:
[...]

Ik doelde ook niet jou specifiek Evanescent :) Voetgangers heb ik er al een paar van zien lopen, dit zal waarschijnlijk door de promods map komen. AI is inderdaad levensgevaarlijk, al schijnt deze compleet herschreven te zijn voor 1.9 welke binnnenkort uitkomt.
Voetgangers zijn gewoon een optie in de vanilla game. Rij maar eens rustig(!) rond in de steden die in de basisgame zitten, dan zie je ze genoeg (mits je pc rap genoeg is).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de scaling op 400% met alles op ultra (in hoeverre dat mogelijk is) en nog steeds geen lag. Speel met 10-20 mods ofzo... Nu ziet het er inderdaad allemaal mooier uit, door die scaling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 18:15:
Ik heb nu de scaling op 400% met alles op ultra (in hoeverre dat mogelijk is) en nog steeds geen lag. Speel met 10-20 mods ofzo... Nu ziet het er inderdaad allemaal mooier uit, door die scaling...
lag is natuurlijk relatief, heb je ook de fps gemeten? Wat voor de een acceptabel en speelbaar is, is dat voor de ander weer niet. Tevens ligt het er ook aan of je 60hz of 120+hz monitor hebt. Maar goed we gaan iets te veel off-topic. Ben benieuwd wanneer 1.9 komt. Ben ook benieuwd of de mod met die 1300 trailers nog een keer wordt aangepast. Reeds laatst met zo'n luxe jacht van Parijs naar Noorwegen, was al over de helft toen ik mezelf muurvast reed...... Trailer zat vast in een tunnel, 35% schade aan mn truck en moest de lading droppen, niet zo leuk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sn3gG3l schreef op maandag 27 januari 2014 @ 18:23:
[...]

lag is natuurlijk relatief, heb je ook de fps gemeten? Wat voor de een acceptabel en speelbaar is, is dat voor de ander weer niet. Tevens ligt het er ook aan of je 60hz of 120+hz monitor hebt. Maar goed we gaan iets te veel off-topic. Ben benieuwd wanneer 1.9 komt. Ben ook benieuwd of de mod met die 1300 trailers nog een keer wordt aangepast. Reeds laatst met zo'n luxe jacht van Parijs naar Noorwegen, was al over de helft toen ik mezelf muurvast reed...... Trailer zat vast in een tunnel, 35% schade aan mn truck en moest de lading droppen, niet zo leuk :(
Omkeren en een andere route nemen ;)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Room42 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:25:

In het startscherm kan je bij opties (grafisch) als ik het goed heb voetgangers aanvinken.

[quote]cbr600f4i schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:37:
Iemand enig idee hoe ik aan dit soort vrachtjes kom? Sinds ik opnieuw begonnen ben met ETS2 komen de kippers niet meer voorbij.. Ben nu level 28 en nu valt het me pas op dat ze als vrachtsoort niet meer te vinden zijn.

Ik weet niet meer van welke site ik deze geplukt heb maar ik zou gaan zoeken naar "trailer_traffic_mo.scs" en naar trailer-pack-se-1.8.3.2.scs"
Ook kan je zoeken naar "railway-traffic-pack.???" hier heb je allemaal treinstellen enz. die je kan gaan wegbrengen, en je komt ze dan ook tegen op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Erts vrachten zie ik nog wel eens tegenkomen, vooral in steden met een groeve [duh]. Brengen alleen vaak heel weinig op per kilometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:15:
[quote]Room42 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:25:

In het startscherm kan je bij opties (grafisch) als ik het goed heb voetgangers aanvinken.

[quote]cbr600f4i schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:37:
Niet vergeten de [/quote] te laten staan he. ;)

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Vandaar dat ik die ertsvrachten nooit zie, misschien doe ik te weinig vrachtjes vanuit de groeve, die zijn op 1 vinger te tellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
Koenvh schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:13:
[...]

Omkeren en een andere route nemen ;)
Tsja, ding zat muurvast onder de ingang van die tunnel en truck had al dikke schade net als de lading dus had em maar geannuleerd. Heb inmiddels al over de 50k kilometer getrucked dus zit nu wel snor met de centen. Iemand nog een goede tip om mn tweede garage te openen? Zat te denken aan Turku, Finland maar ben bang dat mijn game misschien corrupt raakt als 1.9 komt en Promods niet meteen werkt.

[ Voor 1% gewijzigd door Sn3gG3l op 29-01-2014 11:42 . Reden: moet normale zinnen leren typen.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan maak je toch eerst je missie af voordat je upgrade? Zou ik sowieso doen.. Kan best eens zijn dat er in 1.9 een paar nieuwe steden bij komen en dan wordt je missie sowieso afgebroken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Sn3gG3l schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:41:
[...]

Tsja, ding zat muurvast onder de ingang van die tunnel en truck had al dikke schade net als de lading dus had em maar geannuleerd. [...]
Je kunt toch de laatste autosave laden als je zoiets gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
[...]

Iemand nog een goede tip om mn tweede garage te openen?
Bratislava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

En waarom..? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Daar vertrekken veel waardevolle vrachten vandaan en er gaat ook veel naartoe. Is bij wel meer plaatsen aan de rand van de map zo overigens.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Het waarom zat niet in de vraag verwerkt dus ik had ook Calais kunnen zeggen of Verona ;) Maar Bratislava is een goede plek voor waardevolle en lange afstandsvrachten en je kan je er vestigen zonder een add-on als Going East te hebben. Mocht je die wel hebben dan zou ik Gdansk, Budapest, Banska Bystrica en Debrecen toevoegen. Indien niet dan zijn Aberdeen, Nurnberg, Mannheim of Manchester en Grimsby ook goede plaatsen. Eigenlijk voornamelijk alles waar WGCC en NFBG zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
[...]

Tsja, ding zat muurvast onder de ingang van die tunnel en truck had al dikke schade net als de lading dus had em maar geannuleerd.
Daar is de wegenwacht toch voor bedoeld?
Je wordt afgesleept naar de dichtstbijzijnde stad en je kan daar gelijk de truck repareren.
En dan kan je verder met je klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Laatst online: 16-09 14:05
Is het eigenlijk ook mogelijk om je eigen standplaats te veranderen?

Nu begin ik zodra ik van truck wissel constant op dezelfde plek en rijd ik dezelfde route's. Wil ook wel eens ergens anders beginnen met mijn route!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
@ Scul: Ik ben meer bang dat als ik in een Pro Mods stad een garage zet dat er iets misgaat omdat bij 1.9 die stad er niet in zit

@ cbr600f4i: Bratislava misschien wel een goede, zat zelf aan Budapest te denken, hoorde al datde randen van de mappen vaak goede plekken zijn.

@ Evanescent: Ik ben niet zo'n voorstander van elke keer een autosave loaden als er iets misgaat, voelt altijd een beetje als cheaten voor me. Enige keer dat ik dat gedaan heb is op advies hier nadat ik op een onzichtbare muur knalde in Duitsland. Ik probeer wel m'n savegame regelmatig te backuppen.

@ cornfed99111: Ja heb je gelijk in, heb me toen ook weg laten slepen en de truck gerepareerd. Ik was echter al dik over de helft van Parijs naar Noorwegen en er ff helemaal klaar mee. Had achteraf beter verder kunnen rijden misschien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-09 19:43
Sn3gG3l schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:27:
Ik ben niet zo'n voorstander van elke keer een autosave loaden als er iets misgaat, voelt altijd een beetje als cheaten voor me. Enige keer dat ik dat gedaan heb is op advies hier nadat ik op een onzichtbare muur knalde in Duitsland. Ik probeer wel m'n savegame regelmatig te backuppen.
Heel begrijpelijk. Autosave laden doe ik alleen als de schade te wijten is aan de falende AI, of anders verwoord: mijn falende reactie op de falende AI ;)

En eindelijk weer eens een post van SCS: http://blog.scssoft.com/2...something-to-improve.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ik heb gisteren voor het eerst een autosave moeten laden. Was op weg van Budapest naar Manchester en reed via Rotterdam, aangezien ik daar een kleine garage heb en eigenlijk goedkoop wilde tanken besloot ik de garage te upgraden en dat terwijl het rijden. Blijkbaar vond ETS dat niet leuk en nadat de upgrade gedaan was vloog mijn wagen de lucht in gevolgd door een gamecrash. Gelukkig was de laatste autosave bij de Belgische grens dus uiteindelijk maar iets van 10 minuutjes verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Mijn truck nu:
Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steampowered.com/ugc/615041013369528384/35E185A22714345D0B3DBDD724FA397311E25439/640x359.resizedimageKlik voor groter

Mijn truck in het verleden:
Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steampowered.com/ugc/685970520346753674/EAE5D2293C78E9BF602C61C84798557F2CB695F1/640x360.resizedimageKlik voor groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mooie screenie die onderste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Gave vracht ook, welke mod(s) zijn dat?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 11:03
Heeft er iemand verstand van de logfiles van ETS2? Mijn ETS blijft crashen en ik heb geen idee waardoor. Het heeft altijd gewerkt met de mods die ik heb, er zijn ook geen nieuwe mods bij gekomen, heb zelf niet aan de files van de mods gezeten. Het is vanuit het niets begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marc_22 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:00:
Heeft er iemand verstand van de logfiles van ETS2? Mijn ETS blijft crashen en ik heb geen idee waardoor. Het heeft altijd gewerkt met de mods die ik heb, er zijn ook geen nieuwe mods bij gekomen, heb zelf niet aan de files van de mods gezeten. Het is vanuit het niets begonnen.
De sleutel zit altijd in game.log.txt aan het einde van het log.. daar zie je waar die op vastloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Voor een mooie tandem pack aan vrachtwagens (directe download, met 20 sec wachttijd): http://sharemods.com/v8r2...andem_truck_pack.scs.html

en de beschrijving: http://ets2.lt/en/bdf-tandem-truck-pack-11-trucks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn allemaal Word of Trucks tandems, ik heb zelf wat geprobeert met skinnen maar dat was erg moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

True, maar mij gaat het er meer om dat ik tandem trucks heb voor alle merken. Zovaak kijk ik toch niet vanuit ander perspectief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Wist niet eens dat die bestond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
een schreeuw in de woestijn :'(

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Sorry man xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jalihaag
Die tandem kan je gewoon skinnen hoor.devil.dds = de bak /profi_line1 =de kist /profi_line=de kist van de truck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik even in mijn game log gekeken maar daar kom ik toch wel iets raars tegen, kan iemand mij vertellen wat de oorzaak is van mijn crash?

Hiervoor staan alle opsommingen van het laden van het spel en dan komt dit in beeld.

00:00:20.553 : uset g_lang "nl_nl"
00:00:21.852 : <WARNING> Running out of frame events, too many frames queued or something is wrong.
00:00:21.860 : <WARNING> Running out of frame events, too many frames queued or something is wrong.
00:00:21.861 : <WARNING> Running out of frame events, too many frames queued or something is wrong.
00:00:21.863 : <WARNING> Running out of frame events, too many frames queued or something is wrong.
00:00:22.949 : <WARNING> Running out of frame events, too many frames queued or something is wrong.
00:00:22.952 : <WARNING> Running out of frame events, too many frames queued or something is wrong.
00:00:22.954 : <WARNING> Running out of frame events, too many frames queued or something is wrong.

en een heel stuk verder in het log

0:00:29.865 : <WARNING> Running out of frame events, too many frames queued or something is wrong.
00:00:29.866 : <WARNING> Running out of frame events, too many frames queued or something is wrong.
00:00:29.867 : <WARNING> Running out of frame events, too many frames queued or something is wrong.
********** The log file exceeded its limit size, truncated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Heb je Vsync aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die staat geactiveerd en de andere instellingen staan op gemiddeld behalve de spiegel die staat hoog en de schaal op 75%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 17:44
Zet vsync eens uit. Met vsync wacht je GPU op de volgende frame en wat er bij jou gebeurt is dat er teveel frames in de rij staan. Dit valt denk ik op te lossen met een videokaart met meer geheugen.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeefHazard schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 17:21:
Zet vsync eens uit. Met vsync wacht je GPU op de volgende frame en wat er bij jou gebeurt is dat er teveel frames in de rij staan. Dit valt denk ik op te lossen met een videokaart met meer geheugen.
Hier draait het met een Nvidia GForce 630 met 1G lijkt mij voldoende en als ik ETS2 aan heb dan zijn er geen andere programma's actief.

Maar zal de ze optie uitschakelen en kijken wat er gebeurt, laat het wel even weten via een berichtje.

Al vast bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Budapest met de Hungary map!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/w2yd5S7.jpg
(Niet mijn foto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Thx, gebruik wat mods voor weather en lighting waardoor het er zo gaaf uitziet.
PauseBreak schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:57:
Gave vracht ook, welke mod(s) zijn dat?
Goede vraag ik zal vanavond ff me mods checken, weet het zo niet uit me hoofd. Meeste komen van SCS forum iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
een leuke vracht gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IryIPwM.jpg

pas ik niet door de tolpoortjes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Carfanatic schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:59:
een leuke vracht gevonden:

[IMAGE]

pas ik niet door de tolpoortjes 8)7
Dat wordt omrijden dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Stiekem is er toch geen hitdetectie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, wat mag dat wegen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Maximaal 24ton toch :P? Maar in het echt een paar honderd ton.. en ze moeten gemiddeld op zo'n 15 losse semi-trailers vervoerd worden (ze kunnen niet volledig op een enkele loader staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
35ton. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol. hopelijk rijd je niet door Zwitserland :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ircghost schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:50:
Maximaal 24ton toch :P? Maar in het echt een paar honderd ton.. en ze moeten gemiddeld op zo'n 15 losse semi-trailers vervoerd worden (ze kunnen niet volledig op een enkele loader staan.
oh niet?! :P
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_bnZBdQQ_ro]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Haha I guess you proved me wrong :P
Pagina: 1 ... 39 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.