Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:22
Nouja ieder z'n stijl, maar als ik jouw was zou ik ergens een Xbox controller op de kop tikken met zo'n ontvanger. Werkt gewoon goed, en is ideaal voor als je geen plek heb voor een stuurtje. Met de komst van de X1 zijn er genoeg controllers te vinden voor zacht prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:37
Niks mis met een toetsenbord, als je dan toch iets anders wil moet je gelijk voor de logitech G27 gaan.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tobo werkt idd goed genoeg, heb geen moeite met mijn trucks op koers te houden.

Gister trouwens de Magnum laten kantelen, was een beetje vergeten dat 4x2 trucks dat wat sneller doen dan 6x2/4 trucks, best slordig.

Ik blijf dus na dit avontuurtje lekker bij mijn Scania 6x4, rijdt heel wat beter.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeadly
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 08:27
FastFred schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:39:
Of G25. Zo veel verschillen die niet zo veel van elkaar.
De G25 wordt nergens meer verkocht volgens mij. Ik heb de mijne tweedehands kunnen kopen, want in nederland kan je de G25 nergens meer kopen volgens mij.

Beginnend BBQer, kan nooit kiezen, PC gamer voor het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, maar de verschillen met de G25 en G27 zijn zo klein dat je voor minder geld net zo goed een 2e hands G25 kunt kopen. Heb ik ook gedaan, jaartje of 2 geleden voor € 150,-

Voor een nieuwe G27 mag je daar nog even € 120,- bij op tellen

[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 16-01-2014 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Een 2e hands met een nieuwe vergelijken is natuurlijk appels met peren (ofschoon je nu geen keus meer hebt). Ik zou dan toch voor een 2e hands G27 gaan met de features die dat ding heeft. Maar beiden brengen je van A naar B. Zag er 1 voor 175 incl stand.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn G25 zat toendertijd nog in het plastic, originele doos, alles erbij. Was een keer of 10 gebruikt...

Zeg maar gerust dat ie nieuw was

De meerwaarde van een G27 ontgaat mij volledig. Een shift-indicator, 4 extra knopjes op het stuur en geen mogelijkheid meer om seqeuntieel te schakelen met de shifter + wat andere kleine details.

Als ik nu voor de keus zou staan G25/G27 had ik het wel geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:33
Vooropgesteld dat ik beide stuurtjes nog nooit gebruikt heb is dit volgens mij de meerwaarde:

YouTube: Logitech G25 vs G27 (Gear) Noise Comparison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 19:53
Het mechaniek om te schakelen tussen de H-shifter en de sequentiele bak op de G25 vind ik nogal gammel en die extra knopjes op de G27 vind ik juist in ETS2 wel makkelijk, zodat je niet naar je toetsenbord hoeft te grijpen.

En daarnaast is de G27 inderdaad een stuk stiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een tevreden G27 gebruiker. Ik heb er twee. Eén voor de PS en één voor de PC. Mijn oudste is nu twee jaar. Bij deze maakt de FB motor wel wat meer geluid dan bij de nieuwe. Vooral wanneer je vanuit rechts weer naar het midden stuurt. Ik denk dat het slijtage is, al begon dit wel vrij snel. Maar misschien is het gewoon een 'maandagmorgen' exemplaar. Al met al is het niet heel storend. Mijn nieuwe heb ik sinds de release van GT6 en is vrijwel geruisloos. Al heel wat uurtjes mee geraced. Het blijft een topding. Ik wilde voor GT6 eigenlijk voor een T500RS maar die is even te duur. Ik denk dat je met de G27 heel veel waar hebt voor je geld, ook met een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
FastFred schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 08:37:
Mijn G25 zat toendertijd nog in het plastic, originele doos, alles erbij. Was een keer of 10 gebruikt...

Zeg maar gerust dat ie nieuw was

De meerwaarde van een G27 ontgaat mij volledig. Een shift-indicator, 4 extra knopjes op het stuur en geen mogelijkheid meer om seqeuntieel te schakelen met de shifter + wat andere kleine details.

Als ik nu voor de keus zou staan G25/G27 had ik het wel geweten.
Ja, dat was die 2e hands die ik als voorbeeld aandroeg dus ook. Amper gebruikt, z.g.a.n.. Dus als ik nu voor de keuze zou staan zou ik voor die 25 euro verschil zonder twijfel voor de G27 gaan. Als er een verschil van honderd Euro zou zijn, tsja, als dan wellicht... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jalihaag
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-07 12:00
Even een paar screenshots van de VOLVO FH16 Combi.

Afbeeldingslocatie: http://i1159.photobucket.com/albums/p636/jalihaag/ets2_00145_zpsa2f21e55.png

Afbeeldingslocatie: http://i1159.photobucket.com/albums/p636/jalihaag/ets2_00147_zps5f163b4b.png

God heeft rare kostgangers. Jammer dat er ook zijn met een vrachtwagen rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu zover dat ik weer 1 chauffeur in dienst heb en haar in de Volvo gezet
Afbeeldingslocatie: https://scs-wotr-gallery.s3.amazonaws.com/view/140/0000000000028041.jpg

en zelf een Scania gekocht.
Afbeeldingslocatie: https://scs-wotr-gallery.s3.amazonaws.com/view/675/0000000000029576.jpg
Hier rij ik met de fanatec Forza met club pedalenslet werkt fantastisch.
Alleen jammer dat je het POV niet vast kan zetten wat je fijn vindt, het is trouwens niet gelukt om 2 beeldschermen te gebruiken denk dat het aan Steam ligt, maar zo met een breedbeeld en resolutie van 2560 X 1080 kan ik aardig rijden jammer dat ik de rechter buiten spiegel net niet kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zat net ook te kijken naar die G27 maar wat een schrikbarend verschil zit daar in tussen de VS en hier. In Amerika zo'n 150 euro in NL bijna 300! Dat is 50%.. yaiks.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatec is goed, zware FF enz ook in de pedalen bij het remmen, maar moet je wel in de buidel tasten wat hier staat compleet met stoel van playseat; stuur en pedalen komt al gauw op €1200,-- (heb ik er niet voor betaald hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScuL schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 02:02:
Ik zat net ook te kijken naar die G27 maar wat een schrikbarend verschil zit daar in tussen de VS en hier. In Amerika zo'n 150 euro in NL bijna 300! Dat is 50%.. yaiks.
Maar hoe wil je een G27 in je koffer mee naar huis nemen :P
En tsja, dat in Amerika alles een stuk goedkoper is wordt soms erg frustrerend... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jalihaag schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 01:32:
Even een paar screenshots van de VOLVO FH16 Combi.
(...)
Kijkend naar je album, er staat een spelfout op je truck :P
Afbeeldingslocatie: http://i1159.photobucket.com/albums/p636/jalihaag/ets_00002.jpg
Dreams = go on
dream = goes on ;)

Beter in het spel dan in het echt :>
En het is echt wel een hele mooie truck + trailer!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2014 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jalihaag
Nooit gezien maar dit is nog uit de tijd van ets en gts.Maar bedankt weer wat geleerd.lol

God heeft rare kostgangers. Jammer dat er ook zijn met een vrachtwagen rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 22:48
Iemand deze al geprobeerd ?

http://ets2mods.com/en/ma...ca-map-multimod-v5-5.html
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ycCaasq13Kw&feature=player_embedded]

Het is jammer dat je opnieuw moet beginnen, maar ziet er wel erg goed uit :)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchCrownNL schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:49:

http://ets2mods.com/en/ma...ca-map-multimod-v5-5.html
[video]

Voor mijn gevoel ziet dit er erg veel uit als TruckSim-Map (lees: een kopie)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchCrownNL schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:49:

Dit is een illegale mod. De makers van deze mod hebben zowel onze Promods map als de TSM map gekraakt en samengevoegd. Beide bronmaps zijn hele oude versies en het resultaat is allerminst robuust.
We werken op het moment met TSM samen om deze map van zo veel mogelijk download links te laten verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Werken jullie dan ook samen voor een "legale" mod versie? Verzoek: De volledige A15 en de A2. Ja er was eens een van A naar Beter mod maar die liep niet zo best bij mij.

[ Voor 49% gewijzigd door Saybia op 19-01-2014 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 22:48
ScuL schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:11:
[...]

Dit is een illegale mod. De makers van deze mod hebben zowel onze Promods map als de TSM map gekraakt en samengevoegd. Beide bronmaps zijn hele oude versies en het resultaat is allerminst robuust.
We werken op het moment met TSM samen om deze map van zo veel mogelijk download links te laten verwijderen.
Oke dat wist ik niet.
Succes ermee!

* Gaat weer verder met Promods >:)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScuL schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:11:
[...]

Misschien bij Brein aankloppen? Kunnen ze tenminste wél iets goeds doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 20:24
Die laatste Scania is een indrukwekkende combinatie laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghengis schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:25:
Die laatste Scania is een indrukwekkende combinatie laptop!
Vind ik ook!
Misschien kan jailhaag ons met een downloadlink verrijken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jalihaag
Daar kan ik jullie helaas niet meer aan helpen.Dit was ets en dat speel ik niet meer.Maar als er iemand interesse
in de volvo combi heeft kan ik wel een link sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jalihaag schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:57:
Daar kan ik jullie helaas niet meer aan helpen.Dit was ets en dat speel ik niet meer.Maar als er iemand interesse
in de volvo combi heeft kan ik wel een link sturen.
Hoe werkt die? Zijn er voldoende vrachten voor? (Aangezien je een speciale trailer nodig hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
BDF Tandem truck pack
Meer keuze en uitleg over hoe en wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:35

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 10:48:
[...]

Misschien bij Brein aankloppen? Kunnen ze tenminste wél iets goeds doen :P
Nah kan Timmetje niks aan verdienen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Bah, wat is munitie toch een afschuwlijke lading, kantelt vreselijk snel, terwijl mijn Scania 6x4 normaal vrij strak op de weg ligt. Maarja, nog maar 1200km, daarvan iets van 1000km snelweg zonder al teveel afslagen, dus komt denk ik wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:22
Waarom zoveel assen? Ik heb ze zo nog niet in het echt rond zien rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Help... Ik heb blijkbaar ergens op gedrukt en nu zie ik op mijn dashboard op de plek van de benzinemeter en de hoeveelheid kilometer nog een snelheidstekentje met 0 eronder. Het ergste is... Ik kan nog maar hooguit 60km/u rijden met gas vol open. Wat heb ik gedaan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

msnguy schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:34:
Help... Ik heb blijkbaar ergens op gedrukt en nu zie ik op mijn dashboard op de plek van de benzinemeter en de hoeveelheid kilometer nog een snelheidstekentje met 0 eronder. Het ergste is... Ik kan nog maar hooguit 60km/u rijden met gas vol open. Wat heb ik gedaan?!
Screenshot?

Mods toegevoegd of geknoeid in het gamebestand de laatste tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Op de retarder wss lopen rammen, eerste keer zelfde probleem. Als je niks aan de knoppen gedaan hebt, een paar keer op " ' " drukken [haakje-in-de-lucht dus], of je hebt de handrem erop staan, al meld ie dat vaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:37:
[...]

Screenshot?

Mods toegevoegd of geknoeid in het gamebestand de laatste tijd?
Nee, installatie is zelfs nog modvrij. Enkel op mijn laptop niet maar dat is een andere savegame.

Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/884130458011587579/FDFB3BB3545BDE2AD01FFA2AB5F7EF586F508DE8/
VasZaitsev schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:44:
Op de retarder wss lopen rammen, eerste keer zelfde probleem. Als je niks aan de knoppen gedaan hebt, een paar keer op " ' " drukken [haakje-in-de-lucht dus], of je hebt de handrem erop staan, al meld ie dat vaak wel.
Heb ik een flink aantal keer op geramd, maar dit lost het niet op. Moet dit met motor uit of aan?

[ Voor 34% gewijzigd door msnguy op 19-01-2014 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Je hebt de limiter erop gezet, de info op je scherm kan je ook veranderen met een knop. Heb het al lang niet meer gespeeld, dus die controls moet je zelf even zoeken.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Info op het scherm verander je met de "i", vertrager/retarder met de ; omlaag en de ' omhoog.

Vertrager gebruik ik zelf trouwens alleen voor stukken bergaf waar ik beter niet 100-110 kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
VasZaitsev schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:50:
Info op het scherm verander je met de "i", vertrager/retarder met de ; omlaag en de ' omhoog.

Vertrager gebruik ik zelf trouwens alleen voor stukken bergaf waar ik beter niet 100-110 kan rijden.
Thanks! Weergave is gefixt, vertrager bleek dus vaag te hangen terwijl ik op ' bleef rammen. Na een reboot ging hij er wel helemaal van af.

Superbedankt voor jullie hulp! Kan ik eindelijk naar Bremen rijden. Ik ben al veel te laat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

msnguy schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:52:
[...]

Thanks! Weergave is gefixt, vertrager bleek dus vaag te hangen terwijl ik op ' bleef rammen. Na een reboot ging hij er wel helemaal van af.

Superbedankt voor jullie hulp! Kan ik eindelijk naar Bremen rijden. Ik ben al veel te laat :+
Dat plaatje geeft aan op welke snelheid je cruisecontrol is ingesteld ;)
De cruisecontrol kan je aan- en uitzetten d.m.v. "C".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Laatst online: 16-09 14:05
Ik mis de functie eigenlijk wel dat je met de hand de cruise control sneller kan zetten..

Of dat hij hem onthoud. Dus gas geven en als je dan gas los laat hij weer terugvalt op oude snelheid.

Maargoed, dan mis ik eigenlijk ook de automaat met kickdown..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartus1989 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:33:
Ik mis de functie eigenlijk wel dat je met de hand de cruise control sneller kan zetten..

Of dat hij hem onthoud. Dus gas geven en als je dan gas los laat hij weer terugvalt op oude snelheid.

Maargoed, dan mis ik eigenlijk ook de automaat met kickdown..
Dat laatste hebben ze :)
Ik weet niet precies hoe het heet, maar bij "gameplay", staat onder dat balkje waar je kan kiezen of je automaat oid wilt, een optie om iets aan te vinken. Volgens mij iets met adaptieve automaat oid.
Als je dat inschakelt heeft de automaat kickdown en blijft hij langer in hogere toeren hangen als je plankgas geeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal tandems gedownload (ik heb nu een Scania Streamline met een container van Waberer's) maar de enige opdrachten zijn met UPS trailers, dus ik deinstalleer die tandem, krijg ik alleen maar nVidia's maar als ik die deinstalleer krijg ik nog steeds allemaal nVidia's... Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
bartus1989 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:33:

Daar is een mod voor :)

http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=34&t=40826

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
Meh, dacht een mooi truckje gevonden te hebben maar helaas. Jammer dat er een firma op staat en zodra je de verlichting aan zet zakt de framerate gruwelijk...Ik vind de lift axle wel gaaf
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dagXLXy.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Odessa schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:10:
Meh, dacht een mooi truckje gevonden te hebben maar helaas. Jammer dat er een firma op staat en zodra je de verlichting aan zet zakt de framerate gruwelijk...Ik vind de lift axle wel gaaf
[afbeelding]
Hoe werkt het eigenlijk met die "lifted axles" in het echt? Wanneer gaan ze omhoog en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
Leuke beeld van onder de truck..

[ Voor 4% gewijzigd door Odessa op 20-01-2014 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:20:
[...]

Hoe werkt het eigenlijk met die "lifted axles" in het echt? Wanneer gaan ze omhoog en hoe?
Het heeft te maken met de verdeling van je maximale gewicht. Je hebt een maximaal totaal gewicht waar je niet boven mag komen, maar soms moet je ook voldoen aan een bepaalde asdruk.(bij bruggen, sommige wegen of spoorwegovergangen) Dus als je wat zwaars in de kop van je trailer hebt zitten, kom je niet aan je maximale totaal gewicht, maar komt er toch teveel gewicht op je trekas. Dus daarom monteren ze een voorloopas of sleepas om dit op te lossen. Deze is meestal luchtgeveerd zodat de last die de as moet dragen kan worden ingesteld. En is meesturend of optrekbaar, ivm wringen in de bocht.

Die kun je volgens mij laten zakken in de cabine, samen met de luchtvering van de trekas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wuppie007 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:11:
[...]

Het heeft te maken met de verdeling van je maximale gewicht. Je hebt een maximaal totaal gewicht waar je niet boven mag komen, maar soms moet je ook voldoen aan een bepaalde asdruk.(bij bruggen, sommige wegen of spoorwegovergangen) Dus als je wat zwaars in de kop van je trailer hebt zitten, kom je niet aan je maximale totaal gewicht, maar komt er toch teveel gewicht op je trekas. Dus daarom monteren ze een voorloopas of sleepas om dit op te lossen. Deze is meestal luchtgeveerd zodat de last die de as moet dragen kan worden ingesteld. En is meesturend of optrekbaar, ivm wringen in de bocht.

Die kun je volgens mij laten zakken in de cabine, samen met de luchtvering van de trekas..
Ah, zo.
Dat "pin"-systeem zoals de trailers in de USA hebben, hebben we hier niet toch? ("sliding tandems")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:10:
[...]

Ah, zo.
Dat "pin"-systeem zoals de trailers in de USA hebben, hebben we hier niet toch? ("sliding tandems")
Nee inderdaad, hier hebben ze bijna allemaal 3 assen, waarvan meestal de achterste liftbaar is (dan komt het draaipunt wat verder naar voren te liggen, kan je krapper draaien).

In de VS rijden ze ook vaak maar met 2 assen, dat is gewoon goedkoper. Dat wij met 3 assen rijden is daarom puur voor de aslast, want technisch gezien zou het ook met één as kunnen (bij wijze van spreken), alleen zijn de oppervlakte drukken zo hoog, dat er een golf van asfalt voor het wiel ontstaat onder het rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
Heeft wel iets weg van een schuifchassis... met een beetje fantasie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wuppie007 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:06:
[...]

Nee inderdaad, hier hebben ze bijna allemaal 3 assen, waarvan meestal de achterste liftbaar is (dan komt het draaipunt wat verder naar voren te liggen, kan je krapper draaien).

In de VS rijden ze ook vaak maar met 2 assen, dat is gewoon goedkoper. Dat wij met 3 assen rijden is daarom puur voor de aslast, want technisch gezien zou het ook met één as kunnen (bij wijze van spreken), alleen zijn de oppervlakte drukken zo hoog, dat er een golf van asfalt voor het wiel ontstaat onder het rijden :P
Zijn de trailers in Nederland zo veel zwaarder dan? Ik dacht dat de max. massa in Nederland zo'n 42,5 ton was? In de VS is die 80000lbs (36 ton).

Dat zal ook wel het snelheidsverschil verklaren tussen Europa en Amerika, aangezien ze daar 100km/h+ mogen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:23:
[...]

Zijn de trailers in Nederland zo veel zwaarder dan? Ik dacht dat de max. massa in Nederland zo'n 42,5 ton was? In de VS is die 80000lbs (36 ton).

Dat zal ook wel het snelheidsverschil verklaren tussen Europa en Amerika, aangezien ze daar 100km/h+ mogen rijden.
Nee de trucks mogen hier 50 ton wegen, terwijl dat juist in de rest van de eu zelfs minder is. Nee het gaat puur om over hoeveel assen je het totale gewicht verdeeld. Dus theoretisch wordt de 50 ton verdeeld over 5 assen (als je gewoon trekker + oplegger hebt) dus iedere as draagt 10 ton. Stel dat een ondergrond maar 9 ton mag hebben per as (verzonnen door ambtenaren), dan kan je een voorloopas of sleepas monteren. Dan draagt iedere as 50/6 = 8.3 ton. Dus mag totaal 50 ton laden, anders maar 5*9 = 45 ton.

Omdat ze in de VS die beperking niet hebben, hoeft alleen te worden gekeken naar de technische specificaties van een as hoeveel die mag dragen, en niet naar wat ambtenaren hebben verzonnen.

Dat ze in de VS harder mogen rijden heeft volgens mij meer met de rustige wegen en de enorme afstanden te maken. Bedoel of je nou 8 uur 90 rijdt of 8 uur 110...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:54

PauseBreak

derp!

Aslasten, zeker minder dan gebruikelijk, worden niet verzonnen door ambtenaren. Die worden "verzonnen" door ingenieurs en wegenbouwkundigen. Je moet in Nederland een verdomd goede reden hebben om een afwijkende aslast in te stellen als wegbeheerder en dat wordt dus ook alleen gedaan wanneer dat voor de veiligheid noodzakelijk is.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ambtenaren de schuld geven is veel makkelijker ;)

Is er trouwens ook nog een mod/instelling/whatever die het navigatiesysteem een stuk naar beneden verplaatst, zoals in de hoek van je scherm? Vind het niet heel erg nuttig dat hij ongeveer de helft van mijn satnav van de Scania zelf overlapt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
De meeste liftassen op trekker en trailer gaan tegenwoordig automatisch. Wordt de druk op de naastliggende as te hoog, zakt hij automatisch. Zodra je gelost heb komt hij weer omhoog.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 19:53
PauseBreak schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:50:
Aslasten, zeker minder dan gebruikelijk, worden niet verzonnen door ambtenaren. Die worden "verzonnen" door ingenieurs en wegenbouwkundigen. Je moet in Nederland een verdomd goede reden hebben om een afwijkende aslast in te stellen als wegbeheerder en dat wordt dus ook alleen gedaan wanneer dat voor de veiligheid noodzakelijk is.
Heeft eerder met de levensduur van een wegdek te maken, als je nagaat dat één vrachtwagen ongeveer 10000x (of meer) schade aanbrengt aan een asfaltconstructie ten opzichte van één personenauto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 10:45
NoFearCreations schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:48:
De meeste liftassen op trekker en trailer gaan tegenwoordig automatisch. Wordt de druk op de naastliggende as te hoog, zakt hij automatisch. Zodra je gelost heb komt hij weer omhoog.
Wij hebben 2 trailers op de zaak waarvan de voorste en achterste as automatisch omhoog gaan wanneer je de vrachtwagen in z'n achteruit zet. Scheelt banden en stuurt makkelijker. Komt binnenkort een trailer met 2 sturende assen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch, ETS zou een stuk leuker zijn als hij deze dingen ook had. In ATS zou je dan je 'tandems' kunnen verstellen, waardoor het stabieler rijdt bijvoorbeeld.

Maar laat SCS eerst maar de mogelijkheid om eigen trailers te kopen implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 08:35:
Toch, ETS zou een stuk leuker zijn als hij deze dingen ook had. In ATS zou je dan je 'tandems' kunnen verstellen, waardoor het stabieler rijdt bijvoorbeeld.

Maar laat SCS eerst maar de mogelijkheid om eigen trailers te kopen implementeren.
Dat zou inderdaad heel fijn zijn. Dan kan je eindelijk een trailer met reclame van je eigen bedrijf rond rijden. Het nadeel hiervan is dan wel dat het minder gevarieerd wordt. Je rijdt dan immers voornamelijk met je eigen trailer rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:03
Dat cruise control appje welke een stukje terug staat is reuze handig! Dat is echt fijn rijden (zeker als je niet met een stuurtje rijdt), echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc_22 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:27:
Dat cruise control appje welke een stukje terug staat is reuze handig! Dat is echt fijn rijden (zeker als je niet met een stuurtje rijdt), echt een aanrader.
Cruise control appje? Wat mis ik? Ik neem aan dat je het hier niet over de standaard ingebouwde Cruise Control hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
Nee, is niet de ingebouwde cruise control.

Hier kan je (standaard) door op home te drukken je cruise control op 50km/u zetten, end is 80km/u. Page up en down is (standaard) de snelheid met 5km/u verhogen of verlagen (is allemaal aan te passen). Ik vind het ideaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Marc_22 op 22-01-2014 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc_22 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:41:
Nee, is niet de ingebouwde cruise control.

Hier kan je (standaard) door op home te drukken je cruise control op 50km/u zetten, end is 80km/u. Page up en down is (standaard) de snelheid met 5km/u verhogen of verlagen (is allemaal aan te passen). Ik vind het ideaal.
Dat is inderdaad wel mooi. Is functionaliteit die ik al langer mis. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opnieuw een mogelijkheid die ze in ETS2 weggelaten hebben. In 18WoS zat dit wel. Het knopje voor de cruise control ingedrukt houden om de snelheid te verhogen. Als je gas gaf dan kon je tussendoor versnellen als dit nodig was en als je het gas losliet viel je weer terug naar de ingestelde snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
Net een leuk vrachtje gehad:

Afbeeldingslocatie: https://scs-wotr-gallery.s3.amazonaws.com/view/277/000000000002A772.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
Weg laten takelen? Omdat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 21:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Het enige wat ik mij zou kunnen bedenken is dat het zo'n lange trailer is dat je kan blijven hangen op het asfalt bij heuvels etc, iets anders zou ik ook niet weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:00
Is dat via een mod?
Nog nooit zo'n lange trailer gezien namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 21:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Jup je hebt allerlei verschillende lange trailers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
Ja, is inderdaad een mod. Weet alleen even niet uit m'n hoofd welke maar hij staat hier wel ergens in het topic geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:26
Marc_22 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:33:
Ja, is inderdaad een mod. Weet alleen even niet uit m'n hoofd welke
http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=36&t=114827

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat ik een aantal keer vast ben komen te zitten met zo'n trailer, bovenop een heuvel :P

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
Aha, op die manier. Nog geen last van gehad gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 13:50
Op de snelweg zie ik vaak een bord met 2 pijlen rechtdoor en dan nog een klein bordje met zo gezechr een afslag. Maar vaak aangekomen daar gaat er dan 1 weg rechtdoor en 1 buicht af naar rechts.
Leuk als je daar met 90 op af dendert.

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/89/ju86.png

Ik zie dat toch als 2 banen rechtdoor en 1 afslag. Bij euro truck denken ze er kennelijk anders over.

Nog een vraagje. Op wat staat bij jullie de linaire instellingen van het stuur. Als ik het helemaal naar links heb dus dat ie 1 op 1 beweegt dan word het toch wel een zenuwachtig slingerend geheel.

[ Voor 17% gewijzigd door Wazzup! op 23-01-2014 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
Wazzup! schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:53:

Nog een vraagje. Op wat staat bij jullie de linaire instellingen van het stuur. Als ik het helemaal naar links heb dus dat ie 1 op 1 beweegt dan word het toch wel een zenuwachtig slingerend geheel.
Mischien deathzone anders instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
Hoe minder deathzone hoe beter toch? Staat helemaal naar links iig. En als ik het grafiekje bekijk bij instellingen gaat dat gewoon vloeiend van links naar rechts. Het gaat om een driving force pro overigens op 900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
Wazzup! schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:57:
Hoe minder deathzone hoe beter toch? Staat helemaal naar links iig. En als ik het grafiekje bekijk bij instellingen gaat dat gewoon vloeiend van links naar rechts. Het gaat om een driving force pro overigens op 900.
Ja volgens mij wel, maar jij klaagt over slingeren. Dus dan neem ik aan dat hij rond de rechtuitstand zenuwachtig is. Dat kun je met meer deathzone verminderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen is het weer vrijdag! Hopelijk komt morgen 1.9 dan (eindelijk) uit! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:20:
Maak me gek oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:20:
Fuuu, moet ik alle mods uitzetten en opnieuw downloaden om het weer te laten werken :')

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat jullie nog wel even moeten wachten op 1.9 :) Zo makkelijk is het allemaal niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
PauseBreak schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:34:
[...]

Fuuu, moet ik alle mods uitzetten en opnieuw downloaden om het weer te laten werken :')
Het waren toch alleen de mapmods die niet meer zouden werken met 1.9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:17
Laatst stond ik stil voor een overweg met rode knipperlichten met open bomen.
De lichten bleven knipperen, maar er kwam geen trein voorbij.
Je zag hem wel in de verte staan.
Toen ik na een half uurtje (speeltijd) optrok en de overweg passeerde, gingen de bomen dicht en passeerde de trein.
En ik was niet de enige die afwachtte. De andere rijrichting stond ook stil voor de open overweg.

Vreemde bug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Carfanatic schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:07:
[...]

Het waren toch alleen de mapmods die niet meer zouden werken met 1.9?
Alles wat ik tot nu toe heb kunnen vinden over 1.9 - inclusief in dit topic - zegt dat geen enkele mod meer werkt met 1.9. Dus alles moet opnieuw worden gedaan.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die grote ladingen zijn leuk om te rijden lekker lastig in de steden om de bochten te kunnen maken.

Maar als je op de 24 rijd nabij Rostock van Hamburg naar Berlijn en je komt na de 2e knooppunt uit de tunnel klap je met alles wat je hebt op een onzichtbare muur!!! En heb je een hoop schade.

Na het eea uit proberen bleek de 3e rijbaan wel doorgankelijk te zijn. Even dat stukje terug in de tijd (autosave) door de tunnel denderen en de 3e baan kiezen en de rit afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je alles opnieuw downloaden of kan je de MOD's die je nu hebt kopiëren in een apart mapje en dan na 1.9 installatie alles gewoon weer terug kopiëren in de MOD map.

Heb juist alles weer redelijk op orde in de MOD map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cornfed99111 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:04:
Laatst stond ik stil voor een overweg met rode knipperlichten met open bomen.
De lichten bleven knipperen, maar er kwam geen trein voorbij.
Je zag hem wel in de verte staan.
Toen ik na een half uurtje (speeltijd) optrok en de overweg passeerde, gingen de bomen dicht en passeerde de trein.
En ik was niet de enige die afwachtte. De andere rijrichting stond ook stil voor de open overweg.

Vreemde bug..
Dat is omdat je dan al gedetecteerd bent. De bomen gaan pas dicht als je er voorbij bent, om te voorkomen dat de bomen dichtgaan als je er rijdt

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat het effect van 1.9 gaat worden is nog niet helemaal duidelijk, map mods werken sowieso niet meer. Andere mods, hangt er vanaf wat er aangepast wordt. Er komt een modders guide dus mods zullen wel binnen enkele dagen/weken worden geüpdate maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaSquirrelNuts (hele betrouwbare bron :P) zei dat het in deze weken uit zou moeten komen. Naar het verleden kijkend brengt SCS de meeste updates op vrijdag uit (en updaten ze ook hun blog), daarom dacht ik dat er een grote kans was dat 1.9 morgen uitkomt.

Maar helaas, dan wordt het hopelijk volgende week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

ScuL schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:48:
Wat het effect van 1.9 gaat worden is nog niet helemaal duidelijk, map mods werken sowieso niet meer. Andere mods, hangt er vanaf wat er aangepast wordt. Er komt een modders guide dus mods zullen wel binnen enkele dagen/weken worden geüpdate maar goed :)
Hebben jullie al een 1.9-compatibele versie gemaakt? Oh, en in Engeland zou ik even alle nieuwe tankstations nakijken. Ze gebruiken allemaal de verkeerde wegenset :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Op de snelweg zie ik vaak een bord met 2 pijlen rechtdoor en dan nog een klein bordje met zo gezechr een afslag. Maar vaak aangekomen daar gaat er dan 1 weg rechtdoor en 1 buicht af naar rechts.

[afbeelding]

Ik zie dat toch als 2 banen rechtdoor en 1 afslag. Bij euro truck denken ze er kennelijk anders over.
Dat irriteert mij ook elke keer. Ik heb ook nog nooit zo'n op/afrit gezien IRL. De meeste zien er volgens mij toch zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/df/Rijksweg_17_afrit_20.jpg/640px-Rijksweg_17_afrit_20.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PauseBreak schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:46:
[...]

Hebben jullie al een 1.9-compatibele versie gemaakt? Oh, en in Engeland zou ik even alle nieuwe tankstations nakijken. Ze gebruiken allemaal de verkeerde wegenset :P
Nope we modden nog op 1.8.2.5. De laatste beta op dit moment is 1.8.30.
Bij de Engelse tankstation is er niets met de rijbanen aan de hand, we hebben geprobeerd een extra tankpunt toe te voegen maar dat schuift de AI kennelijk met 1 baan door (is tijdens testen niet boven water gekomen)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

ScuL schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:51:
[...]

Nope we modden nog op 1.8.2.5. De laatste beta op dit moment is 1.8.30.
Bij de Engelse tankstation is er niets met de rijbanen aan de hand, we hebben geprobeerd een extra tankpunt toe te voegen maar dat schuift de AI kennelijk met 1 baan door (is tijdens testen niet boven water gekomen)..
Ja en dat leidt (of lijdt, als je niet veel geld hebt) tot dit (einde filmpje):
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=1URObxz9njI]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]

Mee eens. Vooral 's nachts is dit erg vervelend :/
Tegenwoordig ga ik vaak bij voorbaat al naar de linkerbaan. :P

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
wuppie007 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:10:
[...]

Ja volgens mij wel, maar jij klaagt over slingeren. Dus dan neem ik aan dat hij rond de rechtuitstand zenuwachtig is. Dat kun je met meer deathzone verminderen...
Heb nog is zitten rommelen met de instellingen. Als ik de FF uitzet in de game werkt het een stuk beter.
Dan centreert hij het stuur veel beter. En voel je kleine stuurbewegingen veel beter.

Bij een spel als bijv NKpro werkt het allemaal goed. Maar ach wie heeft er nou FF nodig bij euro truck. :z
Ik zet het wel lekker uit.

@RonaldMcDonald
Een normale afrit ziet er inderdaad zo uit. Je hebt natuurlijk wel plekken waar de snelweg splitst.
Op sommige snelwegen klopt het overigens wel gewoon dan staat er 2 borden met elk een pijl.

@Koenvh
Jup doe ik ook maar als je te lang wacht dan ben je te laat en rijd er verkeer naast je. En aan omrijden doen we natuurlijk niet. :+

[ Voor 22% gewijzigd door Wazzup! op 23-01-2014 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Koenvh schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 22:43:
[...]

Mee eens. Vooral 's nachts is dit erg vervelend :/
Tegenwoordig ga ik vaak bij voorbaat al naar de linkerbaan. :P
+1 Dat moet echt gefixt worden. Net als de stoplichten in Nederland.
Pagina: 1 ... 38 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.