Echte truckers spelen met de Real Economy mod, dan ga je pas écht letten op je verbruik!
Echte truckers rijden nu rond in een echte vrachtwagen ipv digitaalVerwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:10:
Echte truckers spelen met de Real Economy mod, dan ga je pas écht letten op je verbruik!
🠕 This side up
Verwijderd
Mods als Real Economy vind ik altijd een beetje eng. Wat als het niet meer compatible is met een nieuwe versie van ETS2? Als je hem dan uitschakeld, zou het je je savegame om zeep kunnen helpen. Nu zeg ik niet dat dit zéker bij deze mod gebeurt maar het risico is er wel. Moet er niet aan denken dat mijn profile corrupt raakt. Uiteraard maak ik wel regelmatig een backup maar toch. Wat zijn jullie ervaringen met mogelijke gevaren van mods en corrupte saves?
Verwijderd
Nou dit wat ik net had...
Ik heb een nieuw profiel aangemaakt en daar ga ik verder op spelen... Of ik verwijder een mod en load een andere autosave.. Ik moet nog ff zien hoe ik het doe..
Ik heb een nieuw profiel aangemaakt en daar ga ik verder op spelen... Of ik verwijder een mod en load een andere autosave.. Ik moet nog ff zien hoe ik het doe..
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2013 16:01 ]
Verwijderd
Maakt mij niet zoveel uit, als ik miljoenen euro's heb en 50+ chauffeurs vind ik er toch niks aan. Het begin is altijd het leukste imho.Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:29:
Mods als Real Economy vind ik altijd een beetje eng. Wat als het niet meer compatible is met een nieuwe versie van ETS2? Als je hem dan uitschakeld, zou het je je savegame om zeep kunnen helpen. Nu zeg ik niet dat dit zéker bij deze mod gebeurt maar het risico is er wel. Moet er niet aan denken dat mijn profile corrupt raakt. Uiteraard maak ik wel regelmatig een backup maar toch. Wat zijn jullie ervaringen met mogelijke gevaren van mods en corrupte saves?
Jep. Rijdt ook erg prettig. Superstabiele truck, zowel met als zonder oplegger. Wel iets minder 'ooomph' dan de vorige FH16 met 750pk heb ik het idee.FastFred schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:49:
[...]
Is dat het interieur van de nieuwe Volvo? Ik herinner me het dash van de Volvo's anders namelijk. Ziet er erg goed uit!
Nee, merp!
Verwijderd
Ik laat hem zelf per ongelijk ook nog wel eens omvallen, dat had ik ook met de vorige Volvo maar niet met de DAF ofzo... Misschien ook omdat ik een Realistic Physics mod heb...PauseBreak schreef op maandag 02 december 2013 @ 17:22:
[...]
Jep. Rijdt ook erg prettig. Superstabiele truck, zowel met als zonder oplegger. Wel iets minder 'ooomph' dan de vorige FH16 met 750pk heb ik het idee.
Of omdat je gewoon lomper met die truck omgaat dan ik doe. Ik gebruik Zware Jongens Inertia mod trouwens - ook een realistische physics mod. Zeker de moeite waard om te proberenVerwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 17:36:
[...]
Ik laat hem zelf per ongelijk ook nog wel eens omvallen, dat had ik ook met de vorige Volvo maar niet met de DAF ofzo... Misschien ook omdat ik een Realistic Physics mod heb...
Nee, merp!
Ik ben nu twee keer op mijn zij terecht gekomen in 6 speeluren, maar dat komt omdat ik dan ook echt veels te hard (lees 75) door zo'n krappe afrit probeer te gaan haha.
Zo, heb nu de Inerta Physics mod erop, Linear Lines en Brighter Nights. Tevens ook Real Economy mod, dus ben benieuwd hoe dat allemaal bevalt
.
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Ik neem aan dat het een mod is? Ik wilde mijn Scania inruilen voor die nieuwe Volvo. Ben bij de dealer in Luxemburg op bezoek geweest, maar daar hadden ze alleen het oude model FH16, met het oude interieur met de 2 klokken ipv de 2 in 1.PauseBreak schreef op maandag 02 december 2013 @ 17:22:
[...]
Jep. Rijdt ook erg prettig. Superstabiele truck, zowel met als zonder oplegger. Wel iets minder 'ooomph' dan de vorige FH16 met 750pk heb ik het idee.
Heb je wel een recente versie van het spel? Die nieuwe Volvo hoort er gewoon in te zitten namelijk
Oké, rondkijken vanuit de cabine voordat ik de weg op ga lukt me nu.
Gewoon stoppen en dan met de muis rondloeren. Ik ben alsnog niet snel genoeg om dan de weg op te sjezen, want zodra je optrekt komt er alweer verkeer aan. Gelukkig rijd ik in Italië en valt het niemand op als ik hem ervoor druk 
En, en! Ik heb voor de eerste keer ingeparkeerd! Ik had zo'n huge boerenerf waar alleen mijn truck moest komen. Dus eerst mooi rondje ingereden, stond de oplegger er schuin op. Ver naar voren, bijna de poort uit... en toen achterwaarts. Dat was nog een hele klus, maar opeens had ik het trucje van het tegensturen door. Het komt nog niet vanzelf, maar zo af en toe lukt het me opeens om ook in z'n achteruit bij te draaien. Hele rit van Turijn naar Verona: ca. 2 minuten. Inparkeren: 5 minuten
Het is overigens wel naadje dat als je van Turijn naar Verona rijdt, de laatste afslag niet staat aangegeven op de borden. De TomTom geeft het wel goed aan, maar als je op de borden rijdt en je ziet 'Innsbruck' sla je natuurlijk niet af. Innsbruck ligt noordelijk en Verona zuidelijk... waarom?! Dus, extra rondje gekacheld, vast komen te zitten, verkeer opgehouden. Lekker van de nacht genoten, wel bijna toe aan slaap.
Weet iemand trouwens wanneer je nou een boete voor verlichting krijgt?
Ik heb al in de regen gereden met lampen uit -> geen boete
In de regen met klein licht aan -> 2x boete onder het rijden
In onweer en middernacht met groot licht aan -> geen boete.
In reallife is groot licht echt not done als je constant tegenliggers krijgt. Maar hier mag het zeker?
En, en! Ik heb voor de eerste keer ingeparkeerd! Ik had zo'n huge boerenerf waar alleen mijn truck moest komen. Dus eerst mooi rondje ingereden, stond de oplegger er schuin op. Ver naar voren, bijna de poort uit... en toen achterwaarts. Dat was nog een hele klus, maar opeens had ik het trucje van het tegensturen door. Het komt nog niet vanzelf, maar zo af en toe lukt het me opeens om ook in z'n achteruit bij te draaien. Hele rit van Turijn naar Verona: ca. 2 minuten. Inparkeren: 5 minuten
Het is overigens wel naadje dat als je van Turijn naar Verona rijdt, de laatste afslag niet staat aangegeven op de borden. De TomTom geeft het wel goed aan, maar als je op de borden rijdt en je ziet 'Innsbruck' sla je natuurlijk niet af. Innsbruck ligt noordelijk en Verona zuidelijk... waarom?! Dus, extra rondje gekacheld, vast komen te zitten, verkeer opgehouden. Lekker van de nacht genoten, wel bijna toe aan slaap.
In reallife is groot licht echt not done als je constant tegenliggers krijgt. Maar hier mag het zeker?
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
ik doe alleen groot licht als ik te snel rijd en niet weet wat voor bochten ik kan verwachten
Zodra ik mijn verlichting aandoe, is het altijd groot licht. Nooit een boete!
net van oost-duitsland naar Milaan, 33k + een shitload XP. Wel een snelheidsboete bij de radar controles van de Switzers a 550 (stuk goedkoper dan in het echt daar) en kleine wieltear.. prima rit dus.
Moet ook wel, je ziet geen hand voor ogen anders. Zeker als je niet op de snelweg rijdGhengis schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 00:40:
Zodra ik mijn verlichting aandoe, is het altijd groot licht. Nooit een boete!
Tip: de WASD toetsen om te rijden, de linker Shift en linker Ctrl voor het schakelen. En de E en de Q voor het naar links en rechts kijkenDark Blue schreef op maandag 02 december 2013 @ 23:33:
Oké, rondkijken vanuit de cabine voordat ik de weg op ga lukt me nu.Gewoon stoppen en dan met de muis rondloeren. Ik ben alsnog niet snel genoeg om dan de weg op te sjezen, want zodra je optrekt komt er alweer verkeer aan.
Wat is de meest recente versie? Het zou fijn zijn als het spel je een berichtje doet als er nieuwe updates zijn. Ik zal vanavond mijn versie eens checken, volgens mij heb ik gewoon een oude ofzo...jerry-c schreef op maandag 02 december 2013 @ 23:08:
Heb je wel een recente versie van het spel? Die nieuwe Volvo hoort er gewoon in te zitten namelijk
[ Voor 22% gewijzigd door FastFred op 03-12-2013 08:45 ]
Verwijderd
Volgens mij is de nieuwe Volvo FH enkel bij een grote dealer verkrijgbaar. Waarschijnlijk ben je bij een kleine dealer langsgeweest?FastFred schreef op maandag 02 december 2013 @ 22:22:
[...]
Ik neem aan dat het een mod is? Ik wilde mijn Scania inruilen voor die nieuwe Volvo. Ben bij de dealer in Luxemburg op bezoek geweest, maar daar hadden ze alleen het oude model FH16, met het oude interieur met de 2 klokken ipv de 2 in 1.
Een boete voor het ontbreken van verlichting bij regen komt wel voor maar krijg je niet zo snel. Zodra het donker wordt krijg je hem vrij snel. In het begin vergat ik nog wel eens op tijd verlichting aan te doen. Groot licht gebruik ik alleen wanneer ik de bocht of afrit niet goed zie. Als je te lang groot licht gebruikt zie je de AI auto's ook wel eens seinen.Dark Blue schreef op maandag 02 december 2013 @ 23:33:
De Q en E gebruik ik nu al voor het linker- en rechterknipperlicht.FastFred schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 08:43:
[...]
Tip: de WASD toetsen om te rijden, de linker Shift en linker Ctrl voor het schakelen. En de E en de Q voor het naar links en rechts kijkenMet nummer 1, 2 en 3 kun je snel schakelen tussen camera standen, als je dus helemaal naar links of naar rechts kijkt, druk je op 1 om direct weer rechtuit te kijken. Zo heb ik het ook gedaan toen ik nog met toetsenbord reed
Die doe ik braaf aan elke keer omdat het in Bus Driver een boete opleverde als je ze niet gebruikte.
Krijg je hier boetes voor het niet knipperen als je afslaat, inhaalt, etc.?
En kun je 'naar links en naar rechts kijken' mappen op die keys, of bedoel je dat je daar bepaalde camera's op gemapt hebt?
Overigens heb ik gisteren hele stukken snelweg met groot licht gereden. Niet op seiners gelet
Ook rijden in bliksem vind ik nog apart... we mogen blij zijn dat ik dat IRL nog nooit heb gehoeven (ik rijd zelden auto) - elke keer dat de weg door een bliksem verlicht is, koers ik half de berm in omdat ik me voor een seconde niet kan oriënteren.

En ja, ik race ook keihard. Begrenzer eraf, flink optrekken op de snelweg, cruise control erop.
Gek - gisteravond aan het eind van een rit wilde de cruise control er opeens niet meer op. De teller bleef maar terugzakken. Zijn er uitzonderingssituaties waarin hij niet werkt?
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Je krijgt geen boetes voor het niet gebruiken van knipperlichten, maar het is natuurlijk wel leuk voor de immersie.
Als je nog een toetsaanraakte dan kan hij niet aangaan, dus misschien raakte je nog lichtelijk de w of s toets aan..
Als je nog een toetsaanraakte dan kan hij niet aangaan, dus misschien raakte je nog lichtelijk de w of s toets aan..
Verwijderd
Ik heb het idee dat de AI er ook rekening mee houdt wanneer je je richtingaanwijzer gebruikt. Als je op de snelweg bijvoorbeeld een baan naar links schuift en de AI die ziet dat, dan zal hij op zijn beurt ook een baan opschuiven om je de ruimte te geven. Ik weet niet 100% zeker of dit dankzij je richtingaanwijzers is. Ik gebruik ze eigenlijk altijd, is gewoon automatisme en het hoort. Ik rijd het liefst zo realistisch mogelijk, dus ook zéker niet te hard rijden. Als ik af en toe gasten op YT zie rijden die met de begrenzer eraf met een noodgang alles en iedereen inhalen, zelfs op landweggetjes dan denk ik ook bij mijzelf "waarom speel je dit?" Maar goed, ieder z'n ding.
Ik hou mij gewoon aan de geldende snelheid, maar als ik op een landwegetje achter een langzame vrachtwagen of auto zit haal ik hem wel in, mits het kan qua tegenliggers.
Voor de rest moet ik nu wel beter oppassen met de nieuwe mods erop, maar daardoor is het nu wel echter en leuker. Kunt nu niet meer als een gladiool met 80+ door een haakse bocht want dan lig je op zijn kant.
Voor de rest moet ik nu wel beter oppassen met de nieuwe mods erop, maar daardoor is het nu wel echter en leuker. Kunt nu niet meer als een gladiool met 80+ door een haakse bocht want dan lig je op zijn kant.
@Dark Blue
Ik rijd ook met tobo en muis nou eigenlijk meer tobo dan muis aangezien je met het numpad alle kanten uit kan kijken.
Meestal rijdt ik ook bij het lossen zo dat ik grotendeels in lijn sta met het dock/los plaats zodat ik enkel achter uit hoef te rijden met een klein beetje bijsturen.
@wildcat1
Op de snelweg reageert de AI idd wel op je richtingaanwijzers.
Ik rijd ook met tobo en muis nou eigenlijk meer tobo dan muis aangezien je met het numpad alle kanten uit kan kijken.
Meestal rijdt ik ook bij het lossen zo dat ik grotendeels in lijn sta met het dock/los plaats zodat ik enkel achter uit hoef te rijden met een klein beetje bijsturen.
@wildcat1
Op de snelweg reageert de AI idd wel op je richtingaanwijzers.
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Kan wat niet aangaan? Ik snap je niet.Ircghost schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 09:33:
Ik stuif wel flink door maar ik heb nog niemand kunnen inhalen. Mijn vrachtwagen trekt op tot 60, 70 op de teller en met geluk 80 als ik heuveltjeaf ga. Volgens mij ligt het aan mijn lading en aan het feit dat ik al mijn ritten in heuvelachtig gebied rijd. Ik doe m'n uiterste best maar het kreng gaat gewoon niet harder.
Schakelen doet hij automatisch (dat vond ik nog even te veel van het goede), ik zie hem ook alle D's afgaan tot D9 ofzo. Inhalen hoef ik echt nooit, ook al rijd ik vol gas. Personenauto's zijn gewoon sneller - dat is in het echt toch ook zo.
Het stoort me wel dat ik op de snelweg m'n rechterspiegel niet continu heb. Links is geen probleem, zou ik willen invoegen of inhalen. Maar als er rechts een baan bij komt wil ik daar wel eens heen, maar zonder te kijken ga ik niet. Laatst bij de tolpoortjes had ik al bijna een complete touringcar een meter op zij gedrukt, omdat ik niet zag dat hij me over rechts inhaalde.
Dus: nog even een toets vinden die onder mijn rechterpink kan ofzo... zodat ik op de snelweg af en toe die rechterspiegel erbij kan pakken.
Als ik commando's voor links- en rechtskijken kan vinden stop ik die wel onder A en D. Die gebruik ik toch niet aangezien ik met de pijltjes rijd (ik ben een Stunts-fossiel, jawel
Aan de ene kant zou ik het wel begrijpen, juist omdat het een spel is. In het echt is het veel gevaarlijker om zo te rijden, dus het spel kan als een leuke uitlaatklep dienen. Het is gewoon leuk zonder gevolgen.Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 09:44:
Ik rijd het liefst zo realistisch mogelijk, dus ook zéker niet te hard rijden. Als ik af en toe gasten op YT zie rijden die met de begrenzer eraf met een noodgang alles en iedereen inhalen, zelfs op landweggetjes dan denk ik ook bij mijzelf "waarom speel je dit?" Maar goed, ieder z'n ding.
Maar net als jij, ben ik ook meer van het andere kamp en ik hou van realisme. In real life is de kans klein dat ik trucker word en het spel is een perfecte manier om de werkelijkheid te simuleren en mij toch wel dat gevoel te geven. Een leuk bijkomend effect is dat het geen gewenning wordt om als een gek te gaan rijden (ook met de auto en zo). Wel zo veilig.
[ Voor 16% gewijzigd door CaptainPanda op 03-12-2013 10:07 ]
Tsja, ik wil er ook gewoon wat realiteit in. Bijvoorbeeld die spiegels, of een boete voor het niet voeren van verlichting. Dat beknibbelt op de punten die je gegeven worden. Er zijn ook boetes voor te hard rijden. Als je voor je eigen truck spaart is het toch zonde als je eerst even 550 euro moet weggeven die je liever aan je nieuwe aanwinst had besteed. Dus om verder te komen in het spel loont het niet om alle regels te breken en gewoon maar hard en roekeloos te gaan scheuren.CaptainPanda schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:05:
[...]
Aan de ene kant zou ik het wel begrijpen, juist omdat het een spel is. In het echt is het veel gevaarlijker om zo te rijden, dus het spel kan als een leuke uitlaatklep dienen. Het is gewoon leuk zonder gevolgen.
Maar net als jij, ben ik ook meer van het andere kamp en ik hou van realisme. In real life is de kans klein dat ik trucker word en het spel is een perfecte manier om de werkelijkheid te simuleren en mij toch wel dat gevoel te geven. Een leuk bijkomend effect is dat het geen gewenning wordt om als een gek te gaan rijden (ook met de auto en zo). Wel zo veilig.
Dark blue ik reageerde op jouw vraag waarom je Cruise Control mogelijk niet aanging, dus als jij nog 1 van de acceleratie of rem knoppen induwt springt die er meteen weer af. Misschien is het ook mogelijk dat je in de verkeerde versnelling staat en dat de motor dreigt af te slaan maar je schakelt automatisch dus dat zou het ook niet moeten zijn.
Wat betreft rechts niet zoveel kunnen te zien.. je kunt op F2 drukken, dan krijg je grotere spiegels in verschillende opstellingen. De eerste opstellingen zorgt ervoor volgens mij dat je rechts in beeld groot je rechterspiegel ziet. Probeer het maar eens.
Wat betreft rechts niet zoveel kunnen te zien.. je kunt op F2 drukken, dan krijg je grotere spiegels in verschillende opstellingen. De eerste opstellingen zorgt ervoor volgens mij dat je rechts in beeld groot je rechterspiegel ziet. Probeer het maar eens.
Verwijderd
Met de F2 toets kun je je linker en/of rechter spiegel ook in beeld krijgen, zodat je niet steeds opzij hoeft te kijken. Mocht F2 niet werken dan moet je even bij controls kijken welke toets daarvoor aangewezen is.Dark Blue schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:05:
[...]
Het stoort me wel dat ik op de snelweg m'n rechterspiegel niet continu heb. Links is geen probleem, zou ik willen invoegen of inhalen. Maar als er rechts een baan bij komt wil ik daar wel eens heen, maar zonder te kijken ga ik niet.
Geen mod, de nieuwe FH zit erin vanaf 1.7.x. Ik gebruik Steam om het spel automatisch up to date te houden en mijn versie is 1.7.1s. Deze nieuwe FH komt gewoon naast de "oude" FH te staan bij de dealers trouwens. Je kunt dus beide kopen.FastFred schreef op maandag 02 december 2013 @ 22:22:
[...]
Ik neem aan dat het een mod is? Ik wilde mijn Scania inruilen voor die nieuwe Volvo. Ben bij de dealer in Luxemburg op bezoek geweest, maar daar hadden ze alleen het oude model FH16, met het oude interieur met de 2 klokken ipv de 2 in 1.
Nee, merp!
Ach nu heeft ze in ieder geval bevestiging van twee bronnen xD
Voor de knipperlichten gebruikte ik dan weer de [ en ] toets.Dark Blue schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 09:24:
De Q en E gebruik ik nu al voor het linker- en rechterknipperlicht.
Die doe ik braaf aan elke keer omdat het in Bus Driver een boete opleverde als je ze niet gebruikte.
Krijg je hier boetes voor het niet knipperen als je afslaat, inhaalt, etc.?
En kun je 'naar links en naar rechts kijken' mappen op die keys, of bedoel je dat je daar bepaalde camera's op gemapt hebt?
Maar nu helemaal niet meer, ik gebruik nu alleen nog maar mijn Logitech G25.
Ik ben wel blij dat ze zo goed worden aangegeven want als het donker is en/of regent dan zie je bijna nooit op tijd.
Gewoon netjes aan de snelheid houden? Ik reed vroegah ook altijd op de begrenzer. Maar ik vind het veel relaxter rijden met 83km/h op de CC
Had op de derde missie meteen m'n eerste prent te pakken. €550,- euries dacht ik, maar voor een erg korte missie dus maakte uiteindelijk geloof ik geen winst. Ach, ben pas lvl2. Ik vind Nederland overigens wel erg klein, binnen drie minuten ben ik opeens bij de haven van IJmuiden.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Ja daar heb je opzich gelijk in, alhoewel ik erg voor realisme ben vind ik het af en toe wel mooi om flink door te karren hahaFastFred schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 12:55:
Gewoon netjes aan de snelheid houden? Ik reed vroegah ook altijd op de begrenzer. Maar ik vind het veel relaxter rijden met 83km/h op de CC
De afslagen in Zwitserland zijn trouwens wel lekker lang maar holymoly, ze zijn wel echt super small met een railing erbij. Dat is goed om te weten als je een lange vracht heb (met de extra mods die ik heb) want die afritten kan je daarmee gewoon simpelweg niet halen.
Als je net bent begonnen is het handig om te weten ja. Tegenwoordig ga ik één keer rusten en is er weer 7,5 ton aan fictief geld binnen door de andere chauffeurs. Ik let dus iets minder op de flitskastenIrcghost schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 12:14:
Ik ben wel blij dat ze zo goed worden aangegeven want als het donker is en/of regent dan zie je bijna nooit op tijd.
Overigens rij ik doorgaans 85km/u op de cc. Dat rijden de meeste andere trucks ook.
Nee, merp!
Haha tering, hoeveel chauffeurs heb je dan in dienst? En ook nu kan ik die maximaal 3/4x 550,- ook wel lijden hoor, zelfs op level 7.. maar het gaat natuurlijk om het idee dat je eigenlijk geen boete wilt rijden tenzij het nodig is. Net zoals ik alleen de te lang doorgereden boete neem als het echt nodig is om op tijd te komen.
Is er eigenlijk een map project dat de lengtes van de routes "reallife" maakt. Ik begrijp dat je dan vrij grote maps krijgt, maar het lijkt me wel eens grappig om bv van Amsterdam naar Rotterdam te rijden waarbij de route echt 75km is en een uur duurt....
Zo, nu de eerste garage vol met vrachtwaggels en chauffeurs. Dankzij Real Economy mod was het goedkoper dus dankzij een lening van 1 ton kon ik het allemaal rond krijgen.
Verder heb ik mijn vrachtwaggel een 700PK motor gegeven, terwijl de 2 andere oudjes het met 560PK blijven doen, zitten nog nieuwe chauffeurs op dus die €6.000,- verdien ik nog niet terug op dit moment.
Verder heb ik mijn vrachtwaggel een 700PK motor gegeven, terwijl de 2 andere oudjes het met 560PK blijven doen, zitten nog nieuwe chauffeurs op dus die €6.000,- verdien ik nog niet terug op dit moment.
Ik had gisteren wel spijt dat ik nog een kleinere motor er in heb zitten, moest uit de steengroeve optrekken met een 25t lading.. moest laag rijden en het ging niet erg soepel. Wel eens leuke afwisseling
Ik ga met zo'n lading in één keer naar de 60km/h op zo'n helling. 700PK FH16Ircghost schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:32:
Ik had gisteren wel spijt dat ik nog een kleinere motor er in heb zitten, moest uit de steengroeve optrekken met een 25t lading.. moest laag rijden en het ging niet erg soepel. Wel eens leuke afwisseling

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Ben bang dat die er niet is. Maar het lijkt me wel gaaf, al zou je dan bijvoorbeeld alleen Nederland hebben, met echte afstanden. Dat hoeft dan niet exact 1 op 1 te zijn (mag welRonaldMcDonald schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:49:
Is er eigenlijk een map project dat de lengtes van de routes "reallife" maakt. Ik begrijp dat je dan vrij grote maps krijgt, maar het lijkt me wel eens grappig om bv van Amsterdam naar Rotterdam te rijden waarbij de route echt 75km is en een uur duurt....
@ Ircghost. Herkenbaar, had ik met mijn Scania ook toen ie nog 360pk had. In de 1e of 2e versnelling (3e versnelling ging soms ook nog net) plankgas naar boven kruipen, kom je boven: 110L/100km

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 03-12-2013 16:38 ]
50. Ik ben vrij vroeg begonnen met het openen van garages op iedere plek waar ik naartoe ging en die meteen maximaal te vullen. Dat tikt wel aan zeg maarIrcghost schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 13:50:
Haha tering, hoeveel chauffeurs heb je dan in dienst? En ook nu kan ik die maximaal 3/4x 550,- ook wel lijden hoor, zelfs op level 7.. maar het gaat natuurlijk om het idee dat je eigenlijk geen boete wilt rijden tenzij het nodig is. Net zoals ik alleen de te lang doorgereden boete neem als het echt nodig is om op tijd te komen.
Nee, merp!
Ik had nog 1.6.1... Ben nu 1.7.1 aan het downloaden!PauseBreak schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:03:
[...]
Geen mod, de nieuwe FH zit erin vanaf 1.7.x. Ik gebruik Steam om het spel automatisch up to date te houden en mijn versie is 1.7.1s. Deze nieuwe FH komt gewoon naast de "oude" FH te staan bij de dealers trouwens. Je kunt dus beide kopen.
De game moet echt zelf komen met de melding dat er een update is, met een linkje naar waar te downloaden. Ik kijk echt nooit op hun website
Staat ook gewoon in het spel hoor, elke keer als je het opstart. Rechts naast de profielen staat het laatste nieuws
Tenzij je natuurlijk de tim kuiken versie had en de verbinding had geblokkeerd in de firewall
Tenzij je natuurlijk de tim kuiken versie had en de verbinding had geblokkeerd in de firewall
[ Voor 31% gewijzigd door Ircghost op 03-12-2013 18:07 ]
De Tim Kuik (
) versie kun je toch niet updaten?
Nee, merp!
Kan het ook kloppen dat de sterkere motoren zuiniger zijn dan hun kleinere broertjes?
Rij nu even met de 700PK versie in plaats van 560PK en hoewel ik nu ook eens stuk minder zwaar ben(25t tegen 9t nu) rij ik nu ineens ~30l/100km terwijl dit ervoor +33l/100km was.
Rij nu even met de 700PK versie in plaats van 560PK en hoewel ik nu ook eens stuk minder zwaar ben(25t tegen 9t nu) rij ik nu ineens ~30l/100km terwijl dit ervoor +33l/100km was.
Tja, de lichtere motortjes moet je gruwelijk op hun donder geven om nog wat vooruit te komen. Dan loopt het verbruik aardig op. Met de sterkere motoren kun je minder gas geven, of heb je nog trekkracht over in een hogere versnelling = lager toerental = lager verbruik.
Die nieuwe Volvo is trouwens echt gaaf, ik ontdek nu net pas trouwens dat Volvo's EN goedkoper zijn dan de goedkoopste Scania EN dan ook nog eens beginnen bij 460pk oid in plaats van 360pk bij de Scania's/andere merken.
Heb nu het nieuwe type Volvo FH16 Sleeper met 540PK Euro 5, erg vreemd dat ze bij de 2013 versie geen sterkere motoren hebben in Euro 6 uitvoering, zoals de Scania R Line dit nu al wel heeft in ETS. De nieuwe Volvo's komen niet verder dan Euro 5, behalve een enkele Euro 6 bij de lagere vermogens
Die nieuwe Volvo is trouwens echt gaaf, ik ontdek nu net pas trouwens dat Volvo's EN goedkoper zijn dan de goedkoopste Scania EN dan ook nog eens beginnen bij 460pk oid in plaats van 360pk bij de Scania's/andere merken.
Heb nu het nieuwe type Volvo FH16 Sleeper met 540PK Euro 5, erg vreemd dat ze bij de 2013 versie geen sterkere motoren hebben in Euro 6 uitvoering, zoals de Scania R Line dit nu al wel heeft in ETS. De nieuwe Volvo's komen niet verder dan Euro 5, behalve een enkele Euro 6 bij de lagere vermogens
Geen idee, maar anders zou ik niet weten waarom je niet zou weten dat er al een update isPauseBreak schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:14:
De Tim Kuik () versie kun je toch niet updaten?
Ik ben maar weer opnieuw begonnen na mijn avontuur met steam en going east. Ook leuk wel want ik liep toch al rond met plannen om van scratch te beginnen. Nu doe ik alles zonder leningen en ik rij voorlopig even met alles wat los en vast zit. Heb de Stralis gisteren even gereden en een paar minuten met de nieuwe FH16.
On another note:
Dit wil ik jullie niet onthouden. Ik volg deze youtube-chauffeur ('buurman' , plaats verderop van mijn woonplaats) al een tijdje en de beste man rijdt in een Volvo tanktransporten door Europa. Het is een Drent dus ik kan 'm goed verstaan maar dat maakt niet uit want het gaat om de mooie video's die hij maakt (beter heb ik ze nog niet gevonden). Deze keer naar Spanje en Portugal.
On another note:
Dit wil ik jullie niet onthouden. Ik volg deze youtube-chauffeur ('buurman' , plaats verderop van mijn woonplaats) al een tijdje en de beste man rijdt in een Volvo tanktransporten door Europa. Het is een Drent dus ik kan 'm goed verstaan maar dat maakt niet uit want het gaat om de mooie video's die hij maakt (beter heb ik ze nog niet gevonden). Deze keer naar Spanje en Portugal.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Verwijderd
Ik kijk Trucker Josh, YouTube: Trucker Josh
Ook erg leuk, alleen dan in Noord-Amerika. Hij komt zelf uit Ile-des-Chênes (onder winnipeg). Wel grappig om te zien hoe het daar allemaal uitziet, maar het leukste is nog dat je heel soms wegen herkent van vakanties!
Ook erg leuk, alleen dan in Noord-Amerika. Hij komt zelf uit Ile-des-Chênes (onder winnipeg). Wel grappig om te zien hoe het daar allemaal uitziet, maar het leukste is nog dat je heel soms wegen herkent van vakanties!
Tja, ik heb amper verstand van die vrachtwagens, dus ga ik nu maar voor de hoogste getallen. Maar dat prijsverschil zou toch ergens in moeten zitten? ik heb nu voor 150K een Volvo met 700 PK, maar de goedkoopste scania was niet te betalen zo ongeveer.FastFred schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:17:
Tja, de lichtere motortjes moet je gruwelijk op hun donder geven om nog wat vooruit te komen. Dan loopt het verbruik aardig op. Met de sterkere motoren kun je minder gas geven, of heb je nog trekkracht over in een hogere versnelling = lager toerental = lager verbruik.
Goedkoopste Scania is 109k?
[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 03-12-2013 23:03 ]
Maar niet met de upgrades die gelijkwaardig zijn aan wat ik wilde met de Volvo. Uiteindelijk was de Volvo stukje goedkoper.
Zo, ik heb gisteren twee leuke ritjes gereden!
Beide tussen Turijn / Milaan en Verona. Die weg begin ik nu aardig te kennen, maar doordat de weersomstandigheden telkens anders zijn blijft het wel leuk.
Ik reed gisteren in een Scania en vervoerde aardappelen. Ik weet niet meer wat voor Scania het was, maar hij reed fijn! Mooi motorgeluid en hij trok geweldig op, ook al had ik een zware lading.
Dat gaat voor mij vanaf nu ook meespelen als ik een rit uitkies.
Bij beide ritten heb ik na afloop zelf ingeparkeerd en de laatste keer ging het erg makkelijk! Je moet het echt doorhebben, van dat tegensturen, goed ervoor zetten en dan inderdaad tergend langzaam naar achteren laten rollen, dan heb je tijd om telkens een tikkie naar links of naar rechts bij te sturen.
Hoeveel kosten vrachtwagens eigenlijk, en hoe gaat dat kopen in z'n werk? Ik vind nu die Scania wel leuk, maar moet ik dan eerst een Scania-dealer vinden? De menu's zijn zo onoverzichtelijk dat ik bij elke stap het idee heb dat ik dan aan een vrachtwagenaankoop vast zit.
Verder moet ik misschien maar eens wat badges voor lange afstanden halen, want het stelde me al teleur dat er momenteel alleen korte ritten op mijn lijst komen. Meer dan tussen Turijn en Verona rijd ik niet, en het was nou juist wel mijn bedoeling om de wereld wat te verkennen!
Beide tussen Turijn / Milaan en Verona. Die weg begin ik nu aardig te kennen, maar doordat de weersomstandigheden telkens anders zijn blijft het wel leuk.
Ik reed gisteren in een Scania en vervoerde aardappelen. Ik weet niet meer wat voor Scania het was, maar hij reed fijn! Mooi motorgeluid en hij trok geweldig op, ook al had ik een zware lading.
Bij beide ritten heb ik na afloop zelf ingeparkeerd en de laatste keer ging het erg makkelijk! Je moet het echt doorhebben, van dat tegensturen, goed ervoor zetten en dan inderdaad tergend langzaam naar achteren laten rollen, dan heb je tijd om telkens een tikkie naar links of naar rechts bij te sturen.
Hoeveel kosten vrachtwagens eigenlijk, en hoe gaat dat kopen in z'n werk? Ik vind nu die Scania wel leuk, maar moet ik dan eerst een Scania-dealer vinden? De menu's zijn zo onoverzichtelijk dat ik bij elke stap het idee heb dat ik dan aan een vrachtwagenaankoop vast zit.
Verder moet ik misschien maar eens wat badges voor lange afstanden halen, want het stelde me al teleur dat er momenteel alleen korte ritten op mijn lijst komen. Meer dan tussen Turijn en Verona rijd ik niet, en het was nou juist wel mijn bedoeling om de wereld wat te verkennen!
Volgens mij kun je gewoon naar een dealer gaan (via hoofdmenu) en dan naar grote/kleine dealers gaan en een vrachtwagen uitkiezen, die kun je volgens mij altijd inruilen als je dat wilt. Maar het is handiger om te sparen tot je een tweede kunt kopen en die dan houden. De oude kun je dan laten inzetten door een werknemer die voor je gaat rijden, zodat je geld gaat verdienen.
Je moet eerst een dealer vinden. Je hebt bij de eertse keer starten een voorkeur aangegeven voor welke truc. Dan vindt je automatisch een 'grote' dealer. de rest moet je zelf ontdekken in steden bij een ? kan een wervingsbureau zitten of een dealer. De goedkoopste vrachtwagens zitten zo rond de 100K. Ik heb zelf eerst gespaard tot 150K en toen de goedkoopste Volvo direct zo ver mogelijk geüpgraded (van ik geloof 500PK aar 700, betere versnellingsbak enz. enz)
Verwijderd
Wat heb je eigenlijk aan een betere versnellingsbak?
Ik vind aan die 14 gear bakken echt niks aan want dan rijd je 50 in 11 terwijl je normaal 85 in de 11 rijd....
Ik vind aan die 14 gear bakken echt niks aan want dan rijd je 50 in 11 terwijl je normaal 85 in de 11 rijd....
Hoe schakel je eigenlijk zonder trailer met de normale bakken? Ik begin sowieso vanaf de 2 bij stoplichten en schakel tot de 6 per twee denk ik. Daarna wat rustiger, maar probeer met mijn basic Volvo niet hoger te schakelen dan 1700 RPM tenzij ik een heuvel op dender natuurlijk, maar nooit hoger dan 2000 vanwege Fuel economy.
Alle standaard bakken in ETS2 zijn met 12 versnellingen. Je hebt de keuze uit 2 versnellingsbakken bij iedere vrachtwagen (kwam met de komst van de Scania Euro 6 Streamline verandering in geloof ik).Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:48:
Wat heb je eigenlijk aan een betere versnellingsbak?
Het enige verschil tussen de huidige versnellingsbakken is de 'R' die aan het einde staat. De bakken met een R beschikken over een Retarder, daarmee kun je heuveltje af langdurig remmen zonder dat je remschijven/blokken onnodig hard slijten. Je remt dan op de versnellingsbak.
@ hierboven: met lading schakel ik altijd (onafhankelijk van gewicht) zo: 1, 3, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12. Zonder lading is dit vaak 2, 4, 6, 8, 10, 11, 12. Schakelen doe ik bijna altijd binnen het groene vlak, met optrekken ga ik soms wel eens door naar 1700, maar hoger nooit
Dit is ook afhankelijk van hoe je het spel speelt, ik speel met een Logitech G25 stuurwiel, voor de niet kenners onder ons: dan heb je dus ook 3 pedalen en een schakelpook met 6 versnellingen + achteruit. Met een knopje vlak bij de pook kan ik dan per stand van de pook schakelen tussen even en oneven versnellingen.
Optrekken vanuit stilstand met lading doe ik dan ook zo:
- switch naar oneven versnellingen
- ligt springt op groen en ik trek op in de 1e versnelling, ik schakel dan achtereenvolgens naar 3, 5 en 7
- Als ik naar 8 wil (ik kan in 1x vanaf 7 naar 9, maar dat gaat heuvel op niet zo best omdat de 9e versnelling een hele lange versnelling is), dan druk ik het knopje in om naar even versnellingen te switchen, dan moet ik alsnog even koppelen en ontkoppelen om naar de 8 te gaan.
- Wil ik dan van 8 naar 9, druk ik het knopje weer in om terug te switchen naar oneven versnelling, en schakel ik naar de 9e versnelling
[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 04-12-2013 12:17 ]
Verwijderd
Ik heb keuze uit 20 versnellingbakken en met 14 gear dingen ertussen en nee ik heb geen tuning mods
Dan heb je een mod erbij zitten die daar toch iets mee doet. Standaard heeft ETS2 alleen bakken met 12 versnellingen. Het enige verschil is of er een retarder op zit of niet.Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:21:
Ik heb keuze uit 20 versnellingbakken en met 14 gear dingen ertussen en nee ik heb geen tuning mods
@ ircghost:
Zonder trailer schakel ik met mijn FH16 (750pk) als volgt: vanuit stilstand: 5 > 7 > 9 > 11 > 12. Het is ook maar net wat je zelf prettig vindt rijden natuurlijk
Nee, merp!
Vanaf 5 joh? Dat is wel erg hoog
. Ik heb trouwens die 10 wel echt nodig bij mijn zwakkere bak met 600pk geloof ik.
Ik heb gister geupdate naar 1.7.1 (de nieuwste) daar zitten bij iedere vrachtwagen maar 2 bakken. Jij hebt overduidelijk ergens een mod staan die daar voor zorgtVerwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:21:
Verwijderd
De mod die er mee te maken heeft is Engine Overhaul.. Zie hem pas net.... Maar gelukkig wel realistische prijzen en geen motoren die over de 900 pk zittenFastFred schreef op woensdag 04 december 2013 @ 13:13:
[...]
Ik heb gister geupdate naar 1.7.1 (de nieuwste) daar zitten bij iedere vrachtwagen maar 2 bakken. Jij hebt overduidelijk ergens een mod staan die daar voor zorgt
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2013 15:35 ]
Schakelen met een 12-bak gaat met een gemiddelde lading prima als je de volgende volgorde aanhoudt: 3>6>8>9>10>11>12
voor een 16-bak wordt dat: 4>8>10>12>13>14>15>16
voor een 16-bak wordt dat: 4>8>10>12>13>14>15>16
Verwijderd
Heb het zojuist gepresteerd om van de map te vallen
Wel balen dat ik opdracht hebben moeten annuleren daardoor

Verwijderd
Hoe dat?Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:18:
Heb het zojuist gepresteerd om van de map te vallenWel balen dat ik opdracht hebben moeten annuleren daardoor
Zonder lading rijd ik altijd uit 7 weg. Met 750pk lukt dat wel hoor.
Met lichte ladingen kan je daar soms ook mee weg komen, vooral als het niet snel hoeft (auto's steken zo langzaam over..). Als het heuvel op gaat is het al wat minder, dan schakel ik liever terug naar 5 of 3. Met zware ladingen is minstens 3 wel een must, vooral heuvel op. Dan wil ik pas een keer de 1ste versnelling pakken.
Ofwel, simpel gezegd:
No load: 7 / 10 / 11 / 12
Lichte situatie: 7 / 9 / 10 / 11 / 12
Middel matig: 5 / 7 / 9 / 10 / 11 / 12
Zwaar: 3 / 6 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12
I need more power: 1 / 4 / 7 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12
Eigenlijk zet je steeds meer versnellingen bij en vermijd je te lange versnellingen.
Wat betreft toerentallen is <1500 het zuinigst, vooral met fuel simulation en vol gas.
Ik heb wel een keer gemeten dat de meeste motoren rond 1750 rpm hun piekvermogen leveren, en dat met de meeste versnellingsverhoudingen je op 2000 rpm het beste kan schakelen. Dan rijd je zoveel mogelijk van de tijd rond de piek. 2500 rpm is veel trager. Zuipt natuurlijk wel veel diesel, boven de 1500 rpm.
Met lichte ladingen kan je daar soms ook mee weg komen, vooral als het niet snel hoeft (auto's steken zo langzaam over..). Als het heuvel op gaat is het al wat minder, dan schakel ik liever terug naar 5 of 3. Met zware ladingen is minstens 3 wel een must, vooral heuvel op. Dan wil ik pas een keer de 1ste versnelling pakken.
Ofwel, simpel gezegd:
No load: 7 / 10 / 11 / 12
Lichte situatie: 7 / 9 / 10 / 11 / 12
Middel matig: 5 / 7 / 9 / 10 / 11 / 12
Zwaar: 3 / 6 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12
I need more power: 1 / 4 / 7 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12
Eigenlijk zet je steeds meer versnellingen bij en vermijd je te lange versnellingen.
Wat betreft toerentallen is <1500 het zuinigst, vooral met fuel simulation en vol gas.
Ik heb wel een keer gemeten dat de meeste motoren rond 1750 rpm hun piekvermogen leveren, en dat met de meeste versnellingsverhoudingen je op 2000 rpm het beste kan schakelen. Dan rijd je zoveel mogelijk van de tijd rond de piek. 2500 rpm is veel trager. Zuipt natuurlijk wel veel diesel, boven de 1500 rpm.
Heuvel op kost echt flink brandstof idd, Met mijn Daf 510pk ging ik bij stein baruch ff een 22t trailer ophalen, dit koste ongeveer 30 liter diesel denk ik! Dus dat was de eerste keer dat ik droog kwam te staan haha.
In real life zou je nooit in de 7e versnelling wegtrekken. Ook niet met 1000pk, dit vind de koppeling namelijk niet erg fijn. Bij een MAN staat er ook een sticker in het raam waar op staat dat je op vlak terein de 2l moet nemen en op een heuvel 1l.
In het spel maakt het natuurlijk niet veel uit. Zeker als je met het toetsenbord rijd is optrekken in de 1e 3 versnellingen behoorlijk vervelend omdat je het gas niet kan doseren en dan al gauw in het rode gebied zit.
Weet iemand trouwens of er ook michelin mannetjes zijn die je onderop je bumper kunt plaatsen? (dus niet op het dak of op de bullbar) Anders ga ik maar eens uitzoeken hoe dat modden werkt.
In real life zou je nooit in de 7e versnelling wegtrekken. Ook niet met 1000pk, dit vind de koppeling namelijk niet erg fijn. Bij een MAN staat er ook een sticker in het raam waar op staat dat je op vlak terein de 2l moet nemen en op een heuvel 1l.
In het spel maakt het natuurlijk niet veel uit. Zeker als je met het toetsenbord rijd is optrekken in de 1e 3 versnellingen behoorlijk vervelend omdat je het gas niet kan doseren en dan al gauw in het rode gebied zit.
Weet iemand trouwens of er ook michelin mannetjes zijn die je onderop je bumper kunt plaatsen? (dus niet op het dak of op de bullbar) Anders ga ik maar eens uitzoeken hoe dat modden werkt.
Verwijderd
Ik rijdt gewoon automatisch, dat bespaart me een hoop ellende
.
Nee, ik speel met toetsenbord en muis en vind handmatig schakelen dan niet echt handig.
Nee, ik speel met toetsenbord en muis en vind handmatig schakelen dan niet echt handig.
Verwijderd
Heb even wat lopen stunten met mijn truck
Dat heb ik ook, schakelen via het toetsenbord gaat verre van soepel. Laat staat als ik na een stoplicht een bocht om moet, rij geheid een paar procent schade. Ooit koop ik wel een g25/g27.
@FastFred: je weet dat je bij een echte vrachtwagen het knopje dat jij gebruikt om te wisselen tussen de hog een lage versnellingen en niet de even/oneven? 1/2/3/4 werken bij knopje naar beneden en 5/6/7/8 met het knopje naar boven. En die versnellingen kan je dan weer met een ander knopje nog opdelen.
@FastFred: je weet dat je bij een echte vrachtwagen het knopje dat jij gebruikt om te wisselen tussen de hog een lage versnellingen en niet de even/oneven? 1/2/3/4 werken bij knopje naar beneden en 5/6/7/8 met het knopje naar boven. En die versnellingen kan je dan weer met een ander knopje nog opdelen.
Ja, dat doe je in het echt natuurlijk nooit. Dan sloop je de koppeling volledigIrcghost schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:33:
Vanaf 5 joh? Dat is wel erg hoog. Ik heb trouwens die 10 wel echt nodig bij mijn zwakkere bak met 600pk geloof ik.
Nee, merp!
Verwijderd
Tja, het kan inderdaad maar gezond is het alleszins niet. Ik weet nog dat ik er vroeger in slaagde om met mijn vader zijn 4x4 in 5e versnelling te vertrekken maar ook dit was niet al te gezond voor de ontkoppeling.PauseBreak schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:12:
[...]
Ja, dat doe je in het echt natuurlijk nooit. Dan sloop je de koppeling volledigMaar het spel heeft die simulatie niet en met 750pk zou ik ook wel vanuit 10 kunnen vertrekken. Wordt wel wat langzaam, maar het zou kunnen. Wel allemaal zonder lading. Met lading vertrek ik meestal vanuit 2 of 3.
Precies, daarom zei ik ook dat je dat in het echt natuurlijk nooit doetVerwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:22:
[...]
Tja, het kan inderdaad maar gezond is het alleszins niet. Ik weet nog dat ik er vroeger in slaagde om met mijn vader zijn 4x4 in 5e versnelling te vertrekken maar ook dit was niet al te gezond voor de ontkoppeling.
Nee, merp!
Jah, als ik in de 11 vol gas over de snelweg blaas, dan is de brandstof actiebereik een seconde afteller geworden, terwijl km's toch echt een paar tellen nog duren in het spel..jerry-c schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:52:
Heuvel op kost echt flink brandstof idd, Met mijn Daf 510pk ging ik bij stein baruch ff een 22t trailer ophalen, dit koste ongeveer 30 liter diesel denk ik! Dus dat was de eerste keer dat ik droog kwam te staan haha.
Gelukkig is zonder brandstof komen te staan niet een ramp, gewoon even service center opbellen en kost je paar euro en tijd, maar je kan weer door..
Ik moet inderdaad vrij lang de koppeling (rijd met G25) doseren voordat hij niet meer uitvalt. Er zit nog geen echte koppeling slijtage simulatie in, maar die zou wss na paar keer dat doen flink versleten zijnIn real life zou je nooit in de 7e versnelling wegtrekken. Ook niet met 1000pk, dit vind de koppeling namelijk niet erg fijn. Bij een MAN staat er ook een sticker in het raam waar op staat dat je op vlak terein de 2l moet nemen en op een heuvel 1l.
Eerlijk gezegd vind ik het handmatig schakelen vaak maar even leuk, maar al gauw teveel gedoe met ranges wisselen op de G25 en tussen 8 trappen gaan met een zware trailer. Sequentieel is helemaal een ramp omdat je vaak 2-3 versnellingen overslaat, of bij kruispunten wel 9 trappen omlaag moetVerwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 18:56:
Ik rijdt gewoon automatisch, dat bespaart me een hoop ellende.

Ik speel dan ook vaak met een eigen gemaakte tool. Die haalt game info zoals snelheid enzo op met de SDK, doet wat gechoochel en propt dan de gewenste versnelling via een virtuele joystick terug het spel in).
Die heeft een aggressiever schakelpatroon dan het spel zelf. Gebruikt vaak 'wat' meer brandstof bij optrekken, maar heeft geen dode momenten (kom schakel nou terug), eerder te zenuwachtig.
Ik wil dat zenuwachtige er nog een keer uithalen en hem online posten als er animo is, maar dat zal de komende tijd moeilijk gaan.. druk druk

Dat lijkt me wel interesant!Hans1990 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:34:
[...]
Ik speel dan ook vaak met een eigen gemaakte tool. Die haalt game info zoals snelheid enzo op met de SDK, doet wat gechoochel en propt dan de gewenste versnelling via een virtuele joystick terug het spel in).
Blij dat iedereen dit nog actief speelt, ik ben op dit moment helemaal verslaaft aan DayZ Epoch, dus trucken zit er voorlopig ff niet in.
---RAWE CEEK!!!---
Weet ik, maar dan blijf ik op dat knopje drukkenjerry-c schreef op woensdag 04 december 2013 @ 19:30:
Mooie dat ze bezig zijn met de nieuwe Daf XF en gelijk ook het echte geluid opnemen. Kan niet wachten tot die wordt opgeleverd.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Is er kans op een 'going South' uitbreiding?
Verwijderd
Ze schijnen wel bezig te zijn met gebiedsuitbreiding maar hebben er verder nog niets over losgelaten. Going South ligt idd wel voor de hand. Naar Scandinavië hoeven ze niet meer te gaan.
Een stukje zuidelijker Spanje, Italië of de Balkan door lijkt me wel leuk ja!
...waarom hoeven ze Scandinavië niet meer te doen? Is daar een mod voor, of is daar iets mee?
...waarom hoeven ze Scandinavië niet meer te doen? Is daar een mod voor, of is daar iets mee?
offtopic:
Ik woonde een tijd lang in het noorden van Finland in een kamer vlak aan de Pohjantie-snelweg. Daar kwamen 's nachts mooie roadtrains voorbij... dat waren echt trucks met zo'n grote neus, twee of drie aanhangers, verlichting. En dan maar cruisen door de stuifsneeuw!
Ik woonde een tijd lang in het noorden van Finland in een kamer vlak aan de Pohjantie-snelweg. Daar kwamen 's nachts mooie roadtrains voorbij... dat waren echt trucks met zo'n grote neus, twee of drie aanhangers, verlichting. En dan maar cruisen door de stuifsneeuw!
Scandinavië is misschien geen prioriteit maar ik zou het niet erg vinden als ze die officieel zouden introduceren.
Voordat ik die mod kan benutten zal ik eerst moeten uitvogelen hoe mijn vrachtwagentje daar geraakt. Ik ben nu min of meer gestationeerd in Turijn, en niet alleen is het ver rijden vanaf daar, ook krijg ik op dit moment helemaal geen lange ritten in mijn aanbod. Zo gaat het ook niet hard met Europa verkennen!
Hebben ze in die Scandinavische maps eigenlijk ook rekening gehouden met langer / korter aantal uren zon?
Hebben ze in die Scandinavische maps eigenlijk ook rekening gehouden met langer / korter aantal uren zon?
Nee de zonneuren zijn hetzelfde voor ieder land in de map.Dark Blue schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:44:
-edit-
Hier een filmpje hoe we aan de map werken
[ Voor 17% gewijzigd door ScuL op 06-12-2013 17:21 ]
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Echt veel respect voor het bouwen van zo'n map... Wat ik graag zou willen weten, zijn de makers daar nu blij mee wat jullie doen? Of krijgen jullie support van hen? Of is er een kans dat het ooit opgenomen wordt in het gewone spel?ScuL schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:09:
[...]
Nee de zonneuren zijn hetzelfde voor ieder land in de map.
-edit-
Ik heb meerdere malen met de directeur van SCS gesproken en zowel ikzelf als mijn collega hebben een baanaanbod gekregen. Is echter voor ons beiden niet praktisch omdat ze eisen dat er vanuit Praag gewerkt wordt en we allebei in het echte leven andere verplichtingen hebben.wuppie007 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 18:36:
[...]
Echt veel respect voor het bouwen van zo'n map... Wat ik graag zou willen weten, zijn de makers daar nu blij mee wat jullie doen? Of krijgen jullie support van hen? Of is er een kans dat het ooit opgenomen wordt in het gewone spel?
De kans dat ons mapwerk in een officiële versie komt is nihil maar we kunnen het spel naar hartelust aanvullen. Wat wel wordt gewaardeerd is dat we bepaalde verkeersborden/gebouwen/modellen hebben gemaakt die wellicht later in officiële DLC's terug zullen komen.
Er is een lijn van support maar echt direct contact met de ontwikkelaars verloopt traag omdat ze enorm druk zijn. We worden wel geholpen als we ergens goed vast mee zitten gelukkig
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Vreemd dat ze dat eisen, kennen ze daar het Nieuwe Werken nog niet? Nu weet ik ook niet de ins en outs van de wederzijdse voorwaarden maar gezien de kwaliteit van jullie werk zou ik het wel weten als SCS.
Even een vraagje, zit naar de vermogens-range van de 700PK en 750PK blokken van Volvo te kijken en walt mij opvalt is dat de 700PK Volvo over een veel ruimer gebied koppel heeft. Blok van 700PK levert 3150NM van 1.000 toeren tot 1.550 toeren, terwijl de 750PK 3550NM levert van 1.050 toeren tot 1.400 toeren.
Is de 750PK motor dan alsnog sneller, beter en zuiniger, of juist niet door het smallere toerengebied met vermogen?
Is de 750PK motor dan alsnog sneller, beter en zuiniger, of juist niet door het smallere toerengebied met vermogen?
Je weet niet wat er buiten dat gebied ligt, je weet alleen het maximale koppel en de range van dat. Misschien dat de 750 pk versie buiten die range beter is, tot zover het spel want ik heb geen idee hoe precies het gemodelleerd is.Darkasantion schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 22:02:
Even een vraagje, zit naar de vermogens-range van de 700PK en 750PK blokken van Volvo te kijken en walt mij opvalt is dat de 700PK Volvo over een veel ruimer gebied koppel heeft. Blok van 700PK levert 3150NM van 1.000 toeren tot 1.550 toeren, terwijl de 750PK 3550NM levert van 1.050 toeren tot 1.400 toeren.
Nu in het echt, als je in de folder kijkt: http://www.volvotrucks.co...pdf/Volvo-FH-Serie_NL.pdf. Bladzijde 20 zie je de koppelkromme staan van beide motoren staan. En dat zie je dat de 750pk versie een dipje heet tov van 700pk versie, rond 800 toeren, maar levert verder evenveel of meer koppel. Zuiniger hoeft niet persé, ligt aan jouw rechter voet 😉
Maar meer vermogen betekent dat je meer mogelijkheden hebt om koppel te leveren bij meer snelheid, want vermogen=koppel *hoeksnelheid.
Volgens mij zijn die koppel/power curves nog niet heel erg gedetailleerd uitgewerkt. Enkel de piek is goed, maar voor de rest ziet het vermogensverloop er parabolisch uit. In de configuratie bestanden is er ook maar 1 parameter overigens: hoeveel Nm koppel.
Dus de 750pk zal in ETS2 meer power leveren op welk toerental dan ook dan de 700pk
Desondanks kan ik zo aan die Volvo datablad toch wel zien dat het 'gevoel' aardig overeen zal komen. De motor voorbij 2000 toeren trekken heeft geen nut, dan presteert hij minder. Rond 1700 toeren ligt de piek, daaronder loopt hij redelijk stijl op.
Dus de 750pk zal in ETS2 meer power leveren op welk toerental dan ook dan de 700pk
Desondanks kan ik zo aan die Volvo datablad toch wel zien dat het 'gevoel' aardig overeen zal komen. De motor voorbij 2000 toeren trekken heeft geen nut, dan presteert hij minder. Rond 1700 toeren ligt de piek, daaronder loopt hij redelijk stijl op.
Wauw, wat een geweldige manier van een map nabouwen! Ik wist niet dat dat zo gedetailleerd ging, met Google Streetview erbij.ScuL schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:09:
[...]
Nee de zonneuren zijn hetzelfde voor ieder land in de map.
-edit-
[video]
Jullie hebben dus de Scandinavië-mod erbij gemaakt? Ik ben er nu wel benieuwd naar.
Hoe zit het met mods die je hele profiel kunnen corrupten? Ik ben nogal zuinig op mijn profiel sinds ik braaf rijd.
Verder: weet iemand hoe ik opdrachten búiten Verona, Torino en Milaan krijg? Ik rijd nu echt alleen maar op die drie punten.
Ik heb nog immer geen eigen truck, en die wil ik ook niet voordat ik een Scania kan kopen.
Weet iemand een Scania-dealer in één van bovenstaande plaatsen? Dan rijd ik daar eens langs, kan ik een eigen truck overwegen.
Links- en rechtskijken heb ik nu onder Rechter Ctrl en 0/Ins toets. Zo kan ik met de pijltoetsjes sturen en bij een T-splitsing redelijk snel de weg overkijken. Het gebeurde me laatst zelfs dat ik iets te ver de weg op was gereden, en ze vanaf rechts !? gewoon stonden te wachten! Heb 'm er maar snel voorgegooid
Je kunt via de kaart kijken waar bepaalde dealers zijn
. En waarom neem je niet gewoon een een 100k lening, kun je meteen een truck kopen!
Dit topic is gesloten.