Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cbr600f4i schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 12:24:
Hoe zit dat precies met steam, ik zie dat je steam moet installeren en draait dat dan altijd op de achtergrond? Stel ik doe een nieuwe systeem installatie, kan ik daarna de dlc nog gebruiken zonder steam te hebben draaien? Moet je altijd ingelogd zijn?
Je kunt zelf kiezen of het op de achtergrond blijft draaien of niet. Ik start en sluit Steam samen met de game die ik op dat moment wil spelen. Steam kan ook in "Offline Mode" draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag over Red Expert, het bestand heet RedExpert.zip.001, bij de tweede mirror heet die -.002

Met 7Zip en WinRAR krijg je geen goede bestanden, of je die .001 nou weghaalt of niet.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 13:44:
Een vraag over Red Expert, het bestand heet RedExpert.zip.001, bij de tweede mirror heet die -.002

Met 7Zip en WinRAR krijg je geen goede bestanden, of je die .001 nou weghaalt of niet.

Iemand een oplossing?
Allebei selecteren en uitpakken

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ach zeg.. Zie ik nu pas dat in de laatste versie van Red Expert, de Awesome rain al in zit...duh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

Zo, toch maar eigen truck gekocht, gekozen voor de instap Volvo FH...

Maar welke upgrades zijn uit economisch oogpunt het handigst? Ik kan er zo een andere bak inschroeven, maar wat levert mij dat op?

Verder wel grappig spel, nu snel sparen en andere trucks+chauffeurs roggelen en dan dik geld maken.

En waar precies moet ik die Red Expert mod installeren, kan die map zo niet vinden in C: laat staan de config file...

[ Voor 16% gewijzigd door Darkasantion op 30-11-2013 14:40 ]

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik upgrade alleen de motor, extra PK's zijn erg welkom bergop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 20:24
Wat doen jullie? lenen jullie geld, of sparen totdat je iets zelf kunt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in het begin meteen een lening van 500K afgesloten voor een garage met extra trucks en chauffeurs. Mijn drie chauffers verdienen nu genoeg om de dagelijkste kosten van die lening terug te betalen. Inkomen stijgt voorlopig ook alleen maar, omdat ik hun trucks een motor upgrade heb gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Hoe kun je die extra garages vinden dan? Of moet ik dan eerst mijn garage zelf helemaal uitbouwen?

Wil nu eigenlijk sparen tot 100K, dan lenen en trucks+chauffers kopen terwijl ik nog wel eigen vermogen heb voor wat ik leuk vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-09 19:17

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 15:01:
Ik heb in het begin meteen een lening van 500K afgesloten voor een garage met extra trucks en chauffeurs. Mijn drie chauffers verdienen nu genoeg om de dagelijkste kosten van die lening terug te betalen. Inkomen stijgt voorlopig ook alleen maar, omdat ik hun trucks een motor upgrade heb gegeven.
Het motorvermogen heeft toch geen invloed op de productiviteit van je werknemers, of is dit veranderd met de nieuwe patch?
Als dat zo is heb ik weer wat te doen namelijk. Van de 50 trucks die ik heb rijden, rijden 45 met de instapmotor :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Wat Darksensetion zegt. Dat nobele voornemen heb ik ook, maar of dat nu verstandig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:17

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Heb het ook maar even gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghengis schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 14:55:
Wat doen jullie? lenen jullie geld, of sparen totdat je iets zelf kunt kopen?
In het begin heb ik vrij veel geleend. Anders gaat het zo enorm langzaam. Eerst 100k. Tijdje daarna nog eens 400k en laatst nog 50k. Inmiddels heb ik vijf garages en een stuk of 20 trucks incl. chauffeurs. Ik zal niet meer hoeven lenen. Het motorvermogen heeft overigens geen invloed op de productiviteit van je werknemers. Voor de AI chauffeurs zou ik dus gewoon lekker basic trucks kopen. Mijn eigen truck geef ik altijd aan de best presterende chauffeur op dat moment. Maakt verder niet uit natuurlijk maar ik moet 'm ergens kwijt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ghengis schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 00:28:
Oja, nog iets over mods..

Ik heb al e.e.a gezocht, maar je ziet door de mods het bos niet meer. Ik ben op zoek naar praktische mods. Voorlopig heb ik nog niets met skins, andere vrachtwagens e.d. zoals gezegd, ben zelf al op onderzoek uitgegaan, maar kom er nog niet echt wijs uit. Hebben jullie tips?
De enige 2 mods die ik nu heb is de Promod Scandinavië map en TC Megamod (v9).

Die laatste heeft veel meer uiterlijke tunings mogelijkheden, andere soorten lampen, bordjes, lichten, lichtbalken, luchthoorns, bullbars etc. Het voegt niks toe, maar het ziet er gewoon vet uit :P

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 30-11-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

FastFred schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 16:10:
[...]

De enige 2 mods die ik nu heb is de Promod Scandinavië map en TC Megamod (v9).

Die laatste heeft veel meer uiterlijke tunings mogelijkheden, andere soorten lampen, bordjes, lichten, lichtbalken, luchthoorns, bullbars etc. Het voegt niks toe, maar het ziet er gewoon vet uit :P
Waar kan ik de Promod Scand vinden, kon zo geen link vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 15:17:
[...]
Het motorvermogen heeft toch geen invloed op de productiviteit van je werknemers, of is dit veranderd met de nieuwe patch?
Meer PK's = sneller optrekken, makkelijker bergop = uiteindelijk sneller een levering afgewerkt. Chauffeur levert dus meer op bij mij. Had het ergens op internet gelezen, en dus maar uitgeprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 20:58
PK's zijn wel degelijk belangrijk voor een positief effect op de tijd om een levering te voltooien. Ofschoon ik graag af en toe kruipend de bergen overga merk je ook direct dat je een probleem krijgt om op tijd binnen te komen en dat zal voor je werknemers niet anders zijn (is natuurlijk een aanname maar t zou mij niets verbazen dat het een factor is in welke opdrachten je chauffeurs rijden). Bij elke nieuwe wagen upgrade ik direct naar het maximaal aantal pk's en na een paar keer rijden schuif ik de wagen door naar mijn minions :)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 17:07:
[...]

Meer PK's = sneller optrekken, makkelijker bergop = uiteindelijk sneller een levering afgewerkt. Chauffeur levert dus meer op bij mij. Had het ergens op internet gelezen, en dus maar uitgeprobeerd :)
Heb je het uitgeprobeerd met de chauffeurs op maximale niveaus of bij beginnende chauffeurs? Wat ik heb gemerkt is dat de belangrijkste voorspeller voor opbrengst van je chauffeurs 'Lange Afstand' is.

Ik heb even snel nagekeken en er lijkt toch wel wat waarheid in te zitten. De chauffeurs die een truck rijden met meer vermogen erin hebben inderdaad op hetzelfde niveau een hogere winst per kilometer.
Ik heb weer wat te doen dus :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Wat voor ritten rijden jullie vooral? ik heb zojuist mijn eerste '10 uur' rit erop zitten.

Vanaf nu kan ik ongeveer 20 tot 25K per rit pakken. nog 1 ritje te gaan, en dan kan ik een eerste eigen wagen kopen zonder lening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koenvh schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 13:52:
[...]

Ik wist niet dat je ze allebei moest downloaden, dacht dat het mirrors waren... Thanks! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Nu mijn eerste echt grotere rit pakken. Van Strasbourg naar Gdansk. ene goede 1200 KM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ik kan de DLC Going East van Steam niet kopen omdat ik ETS2 niet bij Steam heb gekocht (maar bij ETS zelf)... is er een workaround voor dat?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Gadverdamme wat heb ik een hekel aan deze manier van het aanbieden van downloads. De ene ad en adcash na de andere vliegen je om de oren om vervolgens geconfronteerd te worden met een download manager die ik niet nodig heb voor een stomme link naar het bestand zelf. De link zelf is uiteraard nergens te vinden of nog beter verstopt dan een ei met Pasen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik kreeg nul reclame beelden of pop-ups, had me snel aangemeld en was klaar. Discussie over aanmelden is overigens al meerdere keren hier gehouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Apart, ik heb mij netjes geregistreerd en volgde 1 van de 3 download links in het forum van ProMods. Vervolgens kom je op adfly download pagina's. Helaas heb ik 'm nu via andere wegen moeten bemachtigen. (Dat kan toch niet de bedoeling zijn lijkt me dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:30
cbr600f4i schreef op zondag 01 december 2013 @ 09:44:
Ik kan de DLC Going East van Steam niet kopen omdat ik ETS2 niet bij Steam heb gekocht (maar bij ETS zelf)... is er een workaround voor dat?
Als het goed kan je de key van ETS2 zelf ook gewoon in steam invullen, dat heb ik een tijdje terug gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik gebruik trouwens nu de saitek yoke als stuurtje, werk behoorlijk goed. Heb alleen het gevoel dat rond de deadzone te weinig beweging is.. heb deadzone al compleet op nul staan maar merk het nog steeds.

Ik heb trouwens de regenmod geinstalleerd die hierboven werd aangeraden, maar in 3 uur speeltijd (of 3 gamedagen) heeft het nog nooit geregend. Is dat normaal?

[ Voor 28% gewijzigd door Ircghost op 01-12-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
SgtPoen schreef op zondag 01 december 2013 @ 10:25:
[...]

Als het goed kan je de key van ETS2 zelf ook gewoon in steam invullen, dat heb ik een tijdje terug gedaan.
Thanks Mate! That did the trick :)

Alleen nu kan ik hem niet installeren want steam geeft aan dat ik ets2 niet heb geinstalleerd. Iemand nog meer trucjes of moet ik ets2 opnieuw installeren?

[ Voor 22% gewijzigd door cbr600f4i op 01-12-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

cbr600f4i schreef op zondag 01 december 2013 @ 10:59:
[...]

Thanks Mate! That did the trick :)

Alleen nu kan ik hem niet installeren want steam geeft aan dat ik ets2 niet heb geinstalleerd. Iemand nog meer trucjes of moet ik ets2 opnieuw installeren?
Opnieuw installeren. De updates voor steam zijn ook anders dan voor de niet-steam versie. Vergeet niet je profiel te backuppen. Dat was ik wel vergeten en dus kon ik weer overnieuw beginnen :')

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op zondag 01 december 2013 @ 10:15:
Apart, ik heb mij netjes geregistreerd en volgde 1 van de 3 download links in het forum van ProMods. Vervolgens kom je op adfly download pagina's. Helaas heb ik 'm nu via andere wegen moeten bemachtigen. (Dat kan toch niet de bedoeling zijn lijkt me dan)
Jup, dat had ik dus ook. Hopeloos onoverzichtelijke warboel dat downloaden van Promods. Heb 'm uit eindelijk toch daar vandaan moeten halen, de torrent die ik gevonden had was een oude versie en die werkte niet met de nieuwe versie van ETS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Heeft iemand nog suggesties voor mijn weervraag/probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Het is toch een kwestie van doorklikken bij Adfly, en dan kom je op de juiste pagina terecht? zo onverzichtelijk lijkt me dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ircghost schreef op zondag 01 december 2013 @ 13:25:
Heeft iemand nog suggesties voor mijn weervraag/probleem?
In het optie menu de slider bewegen van de kans op regen ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Haha ok, dom van mij. Zal daar eens mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Zo, heb mijn eerste 3 trucks gekocht, heb wat geleend(en alweer terugbetaald voor een deel) en beschik nu over 3 mooie blauwe FH16's met 500PK. Heb nog naar andere trucks gekeken, maar blijf de FH's de mooiste vinden en ook omdat zij het meeste vermogen hebben van de trucks die ik kon kopen was de keuze makkelijk.

Nu rest van de lening af betalen, chauffeurs trainen en dan zo snel mogelijk levelen naar de FH16 750PK en daar gaan we dan iets heel moois van maken. En uiteraard ondertussen het bedrijf uitbouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koenvh schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 13:52:
[...]

Ik heb dit met de Poland Rebuilding map maar wat jij zegt werkt niet bij mij....

Edit: Ik krijg deze error: ! D:\Users\...\Downloads\Games\Mods\Euro Truck Simulator\Poland\PolandRebuilding.zip.001: The archive is either in unknown format or damaged

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 14:46:
[...]

Ik heb dit met de Poland Rebuilding map maar wat jij zegt werkt niet bij mij....

Edit: Ik krijg deze error: ! D:\Users\...\Downloads\Games\Mods\Euro Truck Simulator\Poland\PolandRebuilding.zip.001: The archive is either in unknown format or damaged
Vreemd, ik heb gewoon allebei de bestanden geselecteerd met CTRL, vervolgens rechtermuisknop op het eerste bestand en dan 7-zip > Bestanden uitpakken... Probeer beide bestanden eens opnieuw te downloaden ;)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb net ontdekt dat het met 7-zip moet. Ik gebruikte WinRAR en dat werkte dus niet.... In ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Darkasantion schreef op zondag 01 december 2013 @ 14:30:
Zo, heb mijn eerste 3 trucks gekocht, heb wat geleend(en alweer terugbetaald voor een deel) en beschik nu over 3 mooie blauwe FH16's met 500PK. Heb nog naar andere trucks gekeken, maar blijf de FH's de mooiste vinden en ook omdat zij het meeste vermogen hebben van de trucks die ik kon kopen was de keuze makkelijk.

Nu rest van de lening af betalen, chauffeurs trainen en dan zo snel mogelijk levelen naar de FH16 750PK en daar gaan we dan iets heel moois van maken. En uiteraard ondertussen het bedrijf uitbouwen...
Heb ook net mijn eerste Truck gekocht, ook een FH16 alleen met 700 PK. Heb alleen niet de FH 16 gekozen omdat ik die het mooiste vond (Scania) maar omdat die het goedkoopste was met wat ik wilde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Ghengis schreef op zondag 01 december 2013 @ 15:18:
[...]

Heb ook net mijn eerste Truck gekocht, ook een FH16 alleen met 700 PK. Heb alleen niet de FH 16 gekozen omdat ik die het mooiste vond (Scania) maar omdat die het goedkoopste was met wat ik wilde :+
Welk level ben jij dan? Ik kon als level 4 of zo enkel de 500PK versie kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
10, maar ik had de goedkoopste versie geloof ik, en die zo ver als toen mogelijk was geüpgrade, was iets van 140K kwijt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Hm. Steeds als ik bij een Scania een Euro 6 motor erin wil hangen - voor mijn slaafjes, ik rij zelf de 750PK FH16 - dan crasht de game naar de desktop. Meer mensen daar last mee met 1.7.1?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Heb de standaard volvo nu lekker volgebouwd, ook met dubbele achteras en de 600pk motor nu er in. Ook de verbetere gearbox. had 68000, toch weer 58000 moeten dokken (voornamelijk voor de dubbele as).

Vind het wel raar dat je de schuld niet deels al kan afbetalen, je moet echt je volledige uitstaande schuld hebben om die in 1x te kunnen afbetalen.. anders moet je wachten tot alle dagen voorbij zijn. Ik wil eerst schulden vrij zijn en dan ga ik extra bak erbij halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Heb je veel voordeel van de bak qua verbruik of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Sorry ik zal wat duidelijker zijn in mijn begrippen, ik bedoel een extra truck zodat ik een chauffeur erbij kan nemen die ook gaat rijden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Ik bedoelde de versnellingsbak ;)

Maar wat is het voordeel van die extra as?

Ik wou gewoon de FH16 4x2 laten met sleepercap voor de minions en ikzelf krijg dan de XL-FH16 zodra ik die kan kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Om heel eerlijk te zijn heb ik geen idee wat de echte voordelen zijn van de as en versnellingsbak, maar het kan nooit slecht zijn haha. Maar ik kan mij zo voorstellen extra torque door de extra bak en meer grip en stabiliteit door het toevoegen van de 2 wielen.

p.s. Ik wordt wel scheitziek van de AI die er op uit is om je altijd maximaal te naaien, wil gewoon uitrijden, maar denk maar niet dat ze je de ruimte geven om die bocht te maken.. nee laten we vooral zo dicht mogelijk in zijn hoek rijden zodat hij vast komt te zitten.. 8)7 .

--
Wil uiteindelijk wel overgaan naar andere truck, maar vind het wel leuk om deze beetje vol te bouwen (heb ook veel lampen en side-skirts en mooiere hendels etc haha.

[ Voor 13% gewijzigd door Ircghost op 01-12-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
De versnellingsbak heeft in de naam een toevoeging 'R', wat staat voor 'Retarder'. Dit is een extra rem, waardoor de schijfremmen + blokken worden ontlast. De extra as zorgt in de praktijk voor een lagere individuele wiellast en ook wat extra stabiliteit. De 6x4 zorgt idd voor meer tractie dan 6x2 en 4x2.
Ircghost schreef op zondag 01 december 2013 @ 17:03:
Om heel eerlijk te zijn heb ik geen idee wat de echte voordelen zijn van de as en versnellingsbak, maar het kan nooit slecht zijn haha.
Een extra as zorgt voor meer rolweerstand + bandenslijtage, dus een klein beetje meer brandstofverbruik en extra bandenkosten in de praktijk. In het spel zal het niet veel uitmaken, alhoewel er nu wel het brandstofverbruik wordt gesimuleerd aan de hand van de rijstijl.

[ Voor 40% gewijzigd door CaptainPanda op 01-12-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op zondag 01 december 2013 @ 17:03:
p.s. Ik wordt wel scheitziek van de AI die er op uit is om je altijd maximaal te naaien, wil gewoon uitrijden, maar denk maar niet dat ze je de ruimte geven om die bocht te maken.. nee laten we vooral zo dicht mogelijk in zijn hoek rijden zodat hij vast komt te zitten.. 8)7 .
De AI is idd minder. Maar met de aanstaande 1.8 update (die ws dit jaar nog uitkomt) krijgen we een geheel nieuw ontworpen AI engine. Het schijnt dat de dev die hier verantwoordelijk voor is er bijna een jaar aan gewerkt heeft. Dus het zal geen kleine simpele update zijn. Ik denk dat we er wel vanuit mogen gaan dat de AI straks een heel stuk minder achterlijk is. En het schijnt dat er ook meer variatie komt in het gedrag. Dus dat je slome rijders hebt en jagers bijvoorbeeld. Ik kan niet wachten! De AI is voor mij eigenlijk het enige dat ik minder vind aan deze game. Maar ik speel het er uiteindelijk niet minder om.

EDIT: zojuist zag ik dit voorbij komen bij Youtuber DaSquirrelsNuts, die meedoet aan het betaprogramma... een Scania Streamline update...

1.8 schijnt deze week dus al uit te komen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2013 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Ik heb meestal schijt aan de AI en druk de vrachtwaggel ertussen want echt ruimte geven doet ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ja maar ik wil wel met schade aan rijden en dat gaat niet echt samen met je er doorheen drukken..

Mooi om te horen dat een update verwacht wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 19:09
Ircghost schreef op zondag 01 december 2013 @ 17:18:
Ja maar ik wil wel met schade aan rijden en dat gaat niet echt samen met je er doorheen drukken..

Mooi om te horen dat een update verwacht wordt!
Gaat prima samen, maar soms moet je creatief zijn. Op van die smalle weggetjes in bv Zweden gewoon over de vluchtstrook :Y

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Haha, ja inderdaad.

Hoe snel rijden jullie gemiddeld op de snelweg?

Ik rij meestal 85~86 op de CC en dan haal ik vrij veel in...
Ook op landweggetjes en daar hal ik dan ook auto's in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
Eerst zo snel mogelijk (90 op de snelweg, ook in relatief scherpe bochten) en ook zo laat mogelijk remmend op de landwegen, vergezeld met een zware rechtervoet.

Maar sinds er een brandstofsimulatie in zit, probeer ik zo zuinig mogelijk te rijden en veel uit te rollen. Nog steeds trap ik het gas flink in na stoplichten (om de tijd waarin er wordt geaccelereerd te minimaliseren = het zuinigst), maar ik rij nu vaak tussen de 80-85 km/h op snelwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik rij op de snelweg meestal 95 (heb de limiet er af gehaald). Ga de brandstofsimulatie ook maar aanzetten denk ik zo..

Ik moet alleen nog wat langzamer gaan in de scherpere bochten, omdat mijn yoke af en toe wat slecht lijkt samen te werken met dit spel maak ik soms hele plotselingen bewegingen en dat gaat niet goed als je 90 gaat in een scherpe smalle bocht met een vrachtwagen naast je xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ghengis schreef op zondag 01 december 2013 @ 13:25:
Het is toch een kwestie van doorklikken bij Adfly, en dan kom je op de juiste pagina terecht? zo onverzichtelijk lijkt me dat niet.
Nee inderdaad, de 3 grote "Download" knoppen en je weet niet welke je moet hebben, de zee van ads en vervolgens nog een kwartiertje bezig zijn om alle reclame meuk die op de achtergrond door Adfly geinstalleerd wordt op je pc. Erg overzichtelijk :')

Het is de meest waardeloze manier die je kunt hebben voor het verspreiden van je mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een ritje gedaan van ergens in Noorwegen naar Flensburg en ben twee keer aangereden door de AI... Vooral in de afritten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Misschien moet je eens ad-blocker proberen, ik heb geen ad gezien en adfly doet niks raars met je pc overigens. Daarnaast is er rechtsboven aan maar 1 grote download knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeadly
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:27
Hmm ik heb het probleem ook dat op het moment dat ik een volvo FH16 wil selecteren mijn game gelijk crashed. Alle andere trucks kan ik gewoon mee spelen maar niet met de volvo

Beginnend BBQer, kan nooit kiezen, PC gamer voor het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat net een Twitch livestream van DaSquirrelsNuts te kijken en hij gaf aan dat de AI update nog niet in 1.8 zal zitten, aangezien ze meer tijd nodig hebben om te testen. Het wordt ws 1.9. Maar het zal het wachten vast wel waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat geeft ons wat meer tijd, ze hebben weer chronische veranderingen in de map & prefabs gedaan waardoor alle bestaande mapmods weer opnieuw gebouwd moeten worden.. zucht..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Wat voor veranderingen moet ik aan denken dan? Ik vind het een best goed spel, maar heb toch het gevoel dat erg veel mist.

- Meer bijzondere situaties voor vrachtwagen (lastige bochten onder een incline, bijv. haarspeldbochten)
- Kans op plostselinge (maar tijdelijke) filevorming zodat je moet blijven opletten
- Meer weersomstandigheden zodat het moeilijker rijden is (ijzel of harde wind)
- Langere afritten
- Vooral meer wegen.. niks is lelijker dan een half/driekwart klaverblad..
- Ai te dom om te poepen
- Random ongelukken ontbreken
- Heel weinig verkeer uberhaubt
- Geen smalle leuke wegen door de binnenstad van oude Europese steden
- Stoplichten die aftellen..? Dat heeft bijna geen enkel land in Europa
- Te weinig lastige/stijle inparkeerplekken (zoals verlagingen bij distributiecentra)
- Geen distributiecentra
- Vrachtwagens rijden nooit naar een bedrijf toe, altijd er langs.. geeft weinig immersie.

Goed het blijft wel een vermakelijk spel hoor, maar veel punten waarvan ik niet snap waarom er niks mee gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
- Langere afritten
- Te korte afritten
Zijn 2 dezelfde punten, maar daar heb je wel gelijk in. Maar het moet denk ik zoveel mogelijk in verhouding blijven met de grote van de spelwereld. Een afrit is nu geloof ik al 3 of 4 km lang, waar zie je dat in het echt?
- Ai te dom om te poepen
Jij wilt wel erg ver gaan in realisme ;) Dit wordt toch gefixed (hopelijk) in versie 1.8/1.9
Heel weinig verkeer uberhaubt
Is een mod voor ;)

Verder heb je wel goede punten aangebracht, al denk ik dat AI vrachtwagens een beetje realistisch achterwaards naar een loading dock laten rijden erg lastig is om te coden als dat er ook een beetje fatsoenlijk uit moet zien en daar zal een boel bij mis kunnen gaan, denk bijvoorbeeld aan depot's van Posped en Trameri, ik zie ze dat nog niet zo snel voor elkaar krijgen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

FastFred schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:32:

Zijn 2 dezelfde punten, maar daar heb je wel gelijk in. Maar het moet denk ik zoveel mogelijk in verhouding blijven met de grote van de spelwereld. Een afrit is nu geloof ik al 3 of 4 km lang, waar zie je dat in het echt?
Ja had het al door, had het best snel al ge-edit haha. Ik snap dat het in verhouding moet blijven, maar een benzinestation is ook al bijna 2km dus wat maakt dat nog uit? Ik heb liever een afrit die in het spel 10km is dan dat ze mini aanvoelen nu.
Jij wilt wel erg ver gaan in realisme ;) Dit wordt toch gefixed (hopelijk) in versie 1.8/1.9
Ik weet niet of ik nou per se zover wil gaan? Het is toch een simulator he :P
Is een mod voor ;)

Verder heb je wel goede punten aangebracht, al denk ik dat AI vrachtwagens een beetje realistisch achterwaards naar een loading dock laten rijden erg lastig is om te coden als dat er ook een beetje fatsoenlijk uit moet zien en daar zal een boel bij mis kunnen gaan, denk bijvoorbeeld aan depot's van Posped en Trameri, ik zie ze dat nog niet zo snel voor elkaar krijgen eerlijk gezegd.
En ik weet dat er mods zijn, maar voor mij voelt het aan alsof het merendeel van wat ik zeg vanaf de basis in het spel had moeten (kunnen) zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Wat is een goede en leuke verkeersmod die jullie aanraden? Zijn er zoveel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Geen idee, gebruik op dit moment alleen de promod.

Ik rij vrijwel alleen maar met (lelijke) druktanks rond. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik pak altijd de vrachten die je ook in het echt ziet. Ik heb nog nooit een druktank zien rondrijden... Jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet zeker weet wat jij bedoeld met een druktank.. bedoel je daarmee de cilindervorminge tanks met containerframe er omheen gebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-yYuQPCT7yKQ/UKUNof3ECvI/AAAAAAAABr4/ElgzLzwtMAs/s1600/ets2_00016.png

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nou, ook ik ben gevallen voor de Steam sale... en heb voor 7 euro nogwat de combi aangeschaft.
Ik had al eens eerder de demo gereden, maar op was op - tot een vriend me over deze tipte.

Ik zeg maar vast gelijk: ik ben een vrouw, ik ben niet zo verwoed bezig met 'het geluid van DAF' en 'vette ritten' - ik rijd gewoon rond en my god ik ben al blij als ik dat ding op de weg houd. Een vrouw dus.

Ik loop tegen een aantal problemen op :D

• Als ik in-game ben, dus achter het stuur, en ik wil terug naar het hoofdmenu om de besturing te veranderen. Waar druk ik dan op? Met F1 pauzeer je, en dan verwacht je toch dat je terug kan naar het menu. Ik heb Escape geprobeerd, maar daar reageert de game niet op. Gek, want het is me eerder wel gelukt. Hoe?

• Je begint op een dock. 9 van de 10 keer rijd ik me direct al klem op het dock! Serieus, je mag nu de cola van je beeldscherm vegen en vragen of ik daar filmpjes van maak. Ik zie gewoon nooit waar de uitgang van het dock is. Rijd ik me klem dan kan ik dus de wegenwacht bellen, die me domweg voor 130 euro naar de plaats van bestemming sleept.

• Is er een manier om achteruit te leren parkeren? Ik zit er nu over te denken om eerdaags wat Lego te verzorgen, of iets anders, en dan zelf een aanhangertje te klussen. Misschien had ik dit wel gesnapt als ik sowieso aanhangerrijbewijs had gehad. Maar die oplegger gaat bij mij áltijd de verkeerde kant op. Achteruit inparkeren sla ik dus telkens maar even over.

• Ik heb eens voor muisbesturing gekozen. Ik kwam erachter dat ik die muis dan maar beter kan laten liggen, want om je heen kijken terwijl je rechtuit rijdt is weird. Maar, muis laten liggen zorgt wel dat de truck telkens slingert. Hij wijkt gewoon af. Veel erger dan wanneer je muisbesturing uit hebt staan. Kwam ik dus in een situatie waarin ik alleen nog maar zwalkend kon rijden. Uit frustratie maar de truck aan de kant gezet: ik kwam niet meer weg. Op dat punt kon ik dus het hoofdmenu niet meer bereiken. Ook mocht ik mijn rit niet cancellen (à 12.000 euro) want het was mijn eerste rit (in mijn nieuwe profiel)! Toen zat ik dus letterlijk vast in het spel.

• Ik heb al een paar keer vastgestaan op het punt waar je de wegenwacht je dropt, bij de garage dus. Ik sta er, en de reparaties lijken geklaard. Maar nee: ik heb nog steeds schade. Mijn motor wilde niet meer goed starten en ook al hoefde ik nog maar 2 blokjes om naar het depot: ik kon niet meer wegkomen. Wat doe je dan? Was het omdat mijn saldo negatief was? Ik ben een paar keer voor- en achteruit op het dockje gereden, heb op Enter gedrukt... geen soelaas.

Anyway, mijn ritten zijn amazing. Als ik ooit voor publiek zou rijden zou het een slapstick worden. ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
[quote]Dark Blue schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:07:
Nou, ook ik ben gevallen voor de Steam sale... en heb voor 7 euro nogwat de combi aangeschaft.
Ik had al eens eerder de demo gereden, maar op was op - tot een vriend me over deze tipte.

Ik zeg maar vast gelijk: ik ben een vrouw, ik ben niet zo verwoed bezig met 'het geluid van DAF' en 'vette ritten' - ik rijd gewoon rond en my god ik ben al blij als ik dat ding op de weg houd. Een vrouw dus.

Ik loop tegen een aantal problemen op :D

• Als ik in-game ben, dus achter het stuur, en ik wil terug naar het hoofdmenu om de besturing te veranderen. Waar druk ik dan op? Met F1 pauzeer je, en dan verwacht je toch dat je terug kan naar het menu. Ik heb Escape geprobeerd, maar daar reageert de game niet op. Gek, want het is me eerder wel gelukt. Hoe?

Gewoon escape.

[quote]
• Je begint op een dock. 9 van de 10 keer rijd ik me direct al klem op het dock! Serieus, je mag nu de cola van je beeldscherm vegen en vragen of ik daar filmpjes van maak. Ik zie gewoon nooit waar de uitgang van het dock is. Rijd ik me klem dan kan ik dus de wegenwacht bellen, die me domweg voor 130 euro naar de plaats van bestemming sleept.

Op een dock? Doe's een screenshot maken, of, nog beter, een filmpje.

[quote]
• Is er een manier om achteruit te leren parkeren? Ik zit er nu over te denken om eerdaags wat Lego te verzorgen, of iets anders, en dan zelf een aanhangertje te klussen. Misschien had ik dit wel gesnapt als ik sowieso aanhangerrijbewijs had gehad. Maar die oplegger gaat bij mij áltijd de verkeerde kant op. Achteruit inparkeren sla ik dus telkens maar even over.

Als je cabine naar links gaat, gaat je trailer naar rechts en andersom. Denk eraan dat je cabine druk uitoefent op je trailer. Als die aan de linkerkant van de trailer duwt, gaat de achterkant van de trailer dus naar rechts.

[quote]
• Ik heb eens voor muisbesturing gekozen. Ik kwam erachter dat ik die muis dan maar beter kan laten liggen, want om je heen kijken terwijl je rechtuit rijdt is weird. Maar, muis laten liggen zorgt wel dat de truck telkens slingert. Hij wijkt gewoon af. Veel erger dan wanneer je muisbesturing uit hebt staan. Kwam ik dus in een situatie waarin ik alleen nog maar zwalkend kon rijden. Uit frustratie maar de truck aan de kant gezet: ik kwam niet meer weg. Op dat punt kon ik dus het hoofdmenu niet meer bereiken. Ook mocht ik mijn rit niet cancellen (à 12.000 euro) want het was mijn eerste rit (in mijn nieuwe profiel)! Toen zat ik dus letterlijk vast in het spel.

Netjes met W en A omgaan, niet heel hard op duwen.

[quote]
• Ik heb al een paar keer vastgestaan op het punt waar je de wegenwacht je dropt, bij de garage dus. Ik sta er, en de reparaties lijken geklaard. Maar nee: ik heb nog steeds schade. Mijn motor wilde niet meer goed starten en ook al hoefde ik nog maar 2 blokjes om naar het depot: ik kon niet meer wegkomen. Wat doe je dan? Was het omdat mijn saldo negatief was? Ik ben een paar keer voor- en achteruit op het dockje gereden, heb op Enter gedrukt... geen soelaas.

Da's raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Nou troost je Dark Blue, ik startte 2 dagen geleden exact hetzelfde. En, het 'echte daf geluid' doet mij ook echt niets om eerlijk te zijn.

Voor mij is het tot nu toe de 'kick' van het opbouwen. Steeds langere ritten met meer waardes, 20 tot 25 virtuele uren toeren voor 1 rit... Ik heb nu net een eigen truck gekocht, en die zo gecustomized zoals ik m mooi vindt. Volgende stap wordt m'n garage verbeteren en dan chauffeurs inhuren. Maar nu eerst een ritje van Bratislava naar Londen :P

zal proberen wat vragen te beantwoorden.
Als ik in-game ben, dus achter het stuur, en ik wil terug naar het hoofdmenu om de besturing te veranderen. Waar druk ik dan op? Met F1 pauzeer je, en dan verwacht je toch dat je terug kan naar het menu. Ik heb Escape geprobeerd, maar daar reageert de game niet op. Gek, want het is me eerder wel gelukt. Hoe?
Apart, esc. zou moeten werken, kijk bij het volgende keer opstarten bij de game even naar je instellingen..
Je rijd je klem omdat je de weg niet weet of..? voor de weg, 'F5' voor je TomTom doet wonderen. Verder zoveel mogelijke ruime bochten nemen.
Haha was bij mij eerst ook echt een ramp gewoonweg. Wat ik doe, ik pak camera standje '3' erbij, zet me er zo recht mogelijk voor, en probeer achteruit zo weinig mogelijk aanpassingen het 'sturen' te doen.
Eh, ik heb nooit muisbesturing gebruikt, maar als ik het zo lees gaat dat nooit gebeuren ook :D
Geld geleend en meteen met eigen truck begonnen? ik heb dat niet gedaan, dus weet niet hoe dat is. Maar wat ik aanraad is 'alles op eigen kracht' te doen. Zo kom je er vanzelf een beetje in, en omdat je werkgever alle kosten dekt, kun je er zelf niet minder van worden. Voor een beginner zoals jij, en ik, is dat ideaal. :)

Edit: zie dat Beef me voor was, nuja, zie het maar als aanvulling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ircghost schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:17:
Wat voor veranderingen moet ik aan denken dan? Ik vind het een best goed spel, maar heb toch het gevoel dat erg veel mist.

- Random ongelukken ontbreken
Heb je nog nooit een rotonde gepakt? :P
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/L6EH8aLl.jpg
- Stoplichten die aftellen..? Dat heeft bijna geen enkel land in Europa
In Nederland hebben fietserslichten dat al. De manier waarop ETS2 het doet is zoals het in Duitsland gaat.
- Te weinig lastige/stijle inparkeerplekken (zoals verlagingen bij distributiecentra)
- Geen distributiecentra
- Vrachtwagens rijden nooit naar een bedrijf toe, altijd er langs.. geeft weinig immersie.

Goed het blijft wel een vermakelijk spel hoor, maar veel punten waarvan ik niet snap waarom er niks mee gedaan is.
Deze drie zijn valide, maar gewoon een gevolg van een gebrek aan budget. Dat zie je op wel meer punten in het spel terug.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Budget hebben ze nu wel genoeg van, wat ik wil is betere AI en vooral dynamische schade, dus gewoon echte deuken.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ghengis schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:28:
[...]
Apart, esc. zou moeten werken, kijk bij het volgende keer opstarten bij de game even naar je instellingen..
Ja dat was ook de toets waar ik het eerste naar greep. Ik dacht nog even dat Steam hem onderdrukt had. Nog maar wat Escapen dan.
Je rijd je klem omdat je de weg niet weet of..? voor de weg, 'F5' voor je TomTom doet wonderen. Verder zoveel mogelijke ruime bochten nemen.
Nee ik rijd me klem op het dock. F5 ken ik ja, maar het heeft nog geen zin als je nog niet van je dock af bent. Dat is gewoon één vlak en er staat een pijl naar buiten. Maar 9 van de 10 keer sta ik met mijn neus naar een gebouw en kan ik links of rechts. Ik probeer met zoveel mogelijk camera's om me heen te loeren waar die uitgang nou kan zitten. Want eenmaal een richting gekozen betekent bij mij nog dat ik niet terugkom. Als ik zou kunnen achteruitrijden zou dat al makkelijker gaan...
Haha was bij mij eerst ook echt een ramp gewoonweg. Wat ik doe, ik pak camera standje '3' erbij, zet me er zo recht mogelijk voor, en probeer achteruit zo weinig mogelijk aanpassingen het 'sturen' te doen.
Jeps, camera 3 vind ik daar ook heel fijn voor. Toch lukt het me nog niet. Dat duwen heb ik nog niet onder de knie, en als ik het zo lees ben ik ook nog te roekeloos. Daarom wil ik ook wel eens met een truckje op tafel oefenen :)
Geld geleend en meteen met eigen truck begonnen? ik heb dat niet gedaan, dus weet niet hoe dat is. Maar wat ik aanraad is 'alles op eigen kracht' te doen. Zo kom je er vanzelf een beetje in, en omdat je werkgever alle kosten dekt, kun je er zelf niet minder van worden. Voor een beginner zoals jij, en ik, is dat ideaal. :)
Nee, ik doe op dit moment nog ritjes voor anderen. Juist omdat het sturen me nog niet lekker ging heb ik een aantal ritjes van minder dan een paar kilometer gedaan. Als je die excellent voltooit (niet moeilijk) dan gaat je experience wel snel omhoog. Je cash wat minder! Je begint ook wel telkens op een ander dock, en dat was ook de reden dat ik mezelf telkens klemreed. Eigenlijk zou ik bij de start wel even in vogelvlucht het dock willen zien, dan zou ik er zo af rijden.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
kuusj98 schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:45:
Budget hebben ze nu wel genoeg van, wat ik wil is betere AI en vooral dynamische schade, dus gewoon echte deuken.
Ai zijn ze mee bezig. Moet nog maar zien of het ze lukt.

Schade zal waarschijnlijk niet gaan gebeuren nu ze de steun van de fabrikanten hebben. Wat wel zou kunnen (en daar zou ik al blij mee zijn) dat de trucks vuil worden.

Er is nog zoveel wat ze kunnen toevoegen en verbeteren maar daar hebben we het al zo vaak over gehad in dit topic. We kunnen alleen maar blijven hopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Is er een Nederlands talige community? ik heb al wat google trucjes uitgehaald, maar nog niets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
Over het klemrijden: de bocht moet je altijd heel ruim aansnijden (oftewel heel laat pas insturen), omdat de trailer altijd een stuk van de bocht afsnijdt.

Inparkeren: inderdaad wat Beefhazard zegt; de besturing heeft precies het tegenovergestelde effect door het scharnierpunt. Een andere logische tip is om alvorens achteruit te rijden, de combinatie van truck en trailer al recht te zetten (allebei langs dezelfde lengteas) om het gemakkelijker te maken.

Het allerbelangrijkste is om bij het achteruit rijden maar weinig te sturen (en dus in het achterhoofd te houden dat de besturing omgekeerd is). Stuur je teveel, dan beweegt de trailer niet meer naar achteren terwijl de truck dat wel doet en dan schaart de combinatie zichzelf vast. Zelf stuur ik eigenlijk nooit meer dan een 180 graden naar een kant op (van de 780 totaal) en door de truck alvast goed te positioneren, kan het meestal met veel minder.

Als je niet de 'cheating nummer 3 bird's eye view'-camera's wil gebruiken en het realistisch wil houden, kun je naast het kijken in de buitenspiegels ook achteruit kijken door je hoofd door het raam te steken. Zeker om te oefenen is dit erg handig.

De hele sequence is in mijn geval altijd zo:
- Eerst natuurlijk de combinatie zo recht mogelijk voor het vak positioneren door een keer om te keren en weg te rijden van het vak.
- Zet hem in de achteruit en rij heel langzaam achteruit (initieel een beetje gas geven en daarna loslaten; de truck blijft dan vanzelf met een lage snelheid achteruit kruipen).
- Stuur max. 180 graden of minder in de tegenovergestelde richting als de kant waar je naartoe wil (meestal zelfs maar max. 90; check hiervoor het stuur in cockpit view) , terwijl je met dezelfde snelheid achteruit blijft kruipen. Hou het stuur dan vast op deze stuurhoek. Zorg er in elk geval dat het niet meer wordt. (Als je het goed gedaan hebt, zou ongeveer de helft (liefst meer) van de breedte van de trailer in het vak passen wanneer deze het parkeervak nadert. Eerder is natuurlijk ook goed. Als dat niet zo is, kun je beter de truck weer naar voren rijden en het opnieuw proberen. Dit komt omdat de combinatie maar een beperkte zijwaartse verplaatsing kan hebben op de vaste opritlengte zonder te scharen. De lengte van het parkeervak is dan niet meer genoeg om nog genoeg bij te sturen en je zult dus weer vooruit moeten. Als het minder dan de helft is, moet je meestal teveel sturen om de hele combinatie nog goed in het vak te krijgen).
- Je blijft zo doorgaan tot wanneer de truck ongeveer met driekwart van de breedte in het vak past wanneer de achterkant van de trailer de voorkant van het parkeervak nadert. Kijk hiervoor in de zijspiegels of idd met de '3'-camera. Dit is het moment om weer terug te sturen; begin dan met het langzaam en met een eenduidige snelheid het stuur terug te draaien naar de neutrale positie. Het effect is dat de zijwaartse beweging geleidelijk aan wordt verminderd en zo schiet de combinatie niet voorbij het parkeervak.
- Wanneer je in de spiegels ziet dat het door de een van de twee zijspiegels zichtbare achterste achterwiel* de witte lijn bijna raakt aan de kant van dat wiel, stuur je de weer de andere kant op met maximaal dezelfde hoek als bij de eerste stap. Hierdoor trekt de hele combinatie weer recht. Deze laatste twee stappen kunnen in een stuurbeweging worden gedaan als je genoeg oefent. Na verloop van tijd krijg je waarschijnlijk zelf wel door op welk moment je terug moet sturen.

*Als je de combinatie naar rechts beweegt (dus naar links stuurt), is dit het rechterachterwiel. Idem voor de andere kant, maar dan omgekeerd. Er is uiteraard altijd maar een zijspiegel waarin de achterwielen van de trailer te zien zijn, dus dat wijst zich altijd vanzelf.

Een hele lap tekst, maar het is een stuk makkelijker na een paar keer proberen. Waarschijnlijk is een video een stuk beter voor dit soort dingen. :+ Jup:

Vanaf 23:43 ongeveer. Hij doet iets anders: door niet recht te beginnen, moet ie door het raam kijken omdat de spiegels in het begin niet werken. Daarnaast moet ie ook eerder terugsturen.
Ghengis schreef op zondag 01 december 2013 @ 23:01:
Is er een Nederlands talige community? ik heb al wat google trucjes uitgehaald, maar nog niets kunnen vinden.
Wat dacht je van dit forum? :P

[ Voor 16% gewijzigd door CaptainPanda op 01-12-2013 23:22 . Reden: video ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Aanvullende tip: Achteruit rijd ik altijd zo zacht mogelijk. d.w.z. 1 of 2 km/h.

@Panda, te algemeen ik bedoel een 'gespecialiseerde' community :P

[ Voor 30% gewijzigd door Jadero op 01-12-2013 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
Natuurlijk is er altijd dit forum, wat helemaal gewijd is aan dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:17:
De AI gaat volledig op de schop, weet nog niet of het voor 1.8 lukt of dat het in 1.9 komt, er lopen nu 2 verschillende beta-streams tegelijk.
Om dat te bewerkstellingen hebben ze de prefabs volledig aangepast waar optrekken/afremmen & afslaan plaats vindt, en op iedere map-mod die er bestaat moeten dus alle knooppunten/op/af-ritten weer vervangen echt een klote klus!! Aangezien wij meer dan 430 verschillende prefabs gebruiken voor al die wegstukken loopt de map-converter op dit moment vast dus we zijn in gesprek met de programmeurs om te kijken of er een oplossing is. Wat zeker is is dat mapmods die werkten op alle versies tussen 1.4 en nu 100% ZEKER niet meer kunnen werken op de versie met de nieuwe AI.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Wat doet World of Trucks?? Ik heb me aangemeld, maar weet nu niet wat ik krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

CaptainPanda schreef op zondag 01 december 2013 @ 23:05:
Over het klemrijden: de bocht moet je altijd heel ruim aansnijden (oftewel heel laat pas insturen), omdat de trailer altijd een stuk van de bocht afsnijdt.

Inparkeren: inderdaad wat Beefhazard zegt; de besturing heeft precies het tegenovergestelde effect door het scharnierpunt. Een andere logische tip is om alvorens achteruit te rijden, de combinatie van truck en trailer al recht te zetten (allebei langs dezelfde lengteas) om het gemakkelijker te maken.

Het allerbelangrijkste is om bij het achteruit rijden maar weinig te sturen (en dus in het achterhoofd te houden dat de besturing omgekeerd is). Stuur je teveel, dan beweegt de trailer niet meer naar achteren terwijl de truck dat wel doet en dan schaart de combinatie zichzelf vast. Zelf stuur ik eigenlijk nooit meer dan een 180 graden naar een kant op (van de 780 totaal) en door de truck alvast goed te positioneren, kan het meestal met veel minder.
Pff... duurt me nog een lange tijd om dat te leren. Zonet wel even geprobeerd. Het lukte me al om de trailer 90 graden te draaien, maar toen was ik al wel het hele dok over en had ik bij de ingang een bordje omgelegd :D . Vastrijden in de hoek van een weg gebeurt me nooit. Ik neem de bochten mooi ruim!
Als je niet de 'cheating nummer 3 bird's eye view'-camera's wil gebruiken en het realistisch wil houden, kun je naast het kijken in de buitenspiegels ook achteruit kijken door je hoofd door het raam te steken. Zeker om te oefenen is dit erg handig.

De hele sequence is in mijn geval altijd zo:
[...]
Een hele lap tekst, maar het is een stuk makkelijker na een paar keer proberen. Waarschijnlijk is een video een stuk beter voor dit soort dingen. :+ Jup:
[video]
Vanaf 23:43 ongeveer. Hij doet iets anders: door niet recht te beginnen, moet ie door het raam kijken omdat de spiegels in het begin niet werken. Daarnaast moet ie ook eerder terugsturen.
Wow, ja! Ik ga ook de video maar eens kijken. En oefenen. Dat stuur rechtdraaien is wel de kunst. Met camera 3 zie je de draaiing van je stuur niet en blijf je je maar afvragen waarom die truck toch scheef achteruitrijdt. Zoals ik al zei: als je eenmaal met een aanhanger de slag te pakken hebt kun je het waarschijnlijk zo.

Wat ik nu nog lastig vind is:
• Een weg zonder verkeerslichten op rijden. Met welke camera doen jullie dat? Ik had eventjes een mooie camera waarmee ik de weg beide zijden in kon kijken (heb ik misschien mijn muis daarbij gebruikt?) maar die camera heb ik later niet meer teruggevonden.
Tijdelijke oplossing: Hooonkkk en gewoon gáán. De boetes stapelen zich op, het spijt me zeer. :P

• Ik weet nu weer hoe ik naar het hoofdmenu kom. Niet F1 en dan Escape, maar gewoon Escape tijdens het rijden. :)

• Vinden jullie het dashboard ook niet ontzettend priegelig klein? Ik kan de snelheidsmeter maar nauwelijks lezen, laat staan de meldingen als ik schade heb gereden. Kun je die ergens groter instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik gebruik trackIr dus hoef alleen maar iets naar voren te gaan zitten en dan zoom ik in op de tellers :P, daarmee kijk ik dus ook rond.

Ik moet zeggen met een toetsenbord is het af en toe wel verdomd lastig te weten waar je wielen zitten. vandaar dat ik ook stuurtje gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik altijd cockpit cam. Rijdt met tobo en muis, dus inderdaad soms lastig om te weten waar de wielen precies zijn. Kijken vanuit cockpit gaat prima, doe ik meestal met de verschillende views op het numpad als ik met WASD bestuur. Rij ik met de pijltjes, kijk ik rond met de muis.

De view onder 2 gebruik ik alleen bij erg lange ritten als afwisseling, en bij inparkeren. Dat was in het begin erg lastig, maar gaat nu behoorlijk vlotjes. Binnenkort maar eens in cockpit view proberen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Nog even over Steam, ik heb gisteren de Going East aangeschaft, ETS2 opnieuw geinstalleerd. Nu ziet steam dat ik ets2 heb maar nergens is de Going East te bekennen en te installeren, volgens steam is het er al maar ik zie het niet (het is er gewoon niet in het spel). Wat gaat hier verkeerd, iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Klinkt misschien heel stom, maar ik vind het gebrom van mijn FH16 toch wel gezellig en gemoedelijk.
Zeker als ie met 85 over de snelweg rolt en dan weer even gas bij moet geven vindt ik dat gebrom dat je dan even hoort toch wel wat hebben :P .

Verder nu bezig met een rit van ~2200Km vanuit Engeland naar Polen, toch wel leuk stukje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik vind het zo raar bij mijn standaard Volvo truck dat zodra je niet op tijd schakelt dat het geluid als het ware wegvalt, in plaats van dat je een hoog aantal toeren geluid hoort wordt 'ie eigenlijk juist heel stil totdat ik weer schakel en dan zijn de eerste paar duizend toeren weer met geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:21:
Ik gebruik altijd cockpit cam.orlijk vlotjes. Binnenkort maar eens in cockpit view proberen 8)
Cockpit? Kan jouw truck vliegen dan? :P
cbr600f4i schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:32:

Nog even over Steam, ik heb gisteren de Going East aangeschaft, ETS2 opnieuw geinstalleerd. Nu ziet steam dat ik ets2 heb maar nergens is de Going East te bekennen en te installeren, volgens steam is het er al maar ik zie het niet (het is er gewoon niet in het spel). Wat gaat hier verkeerd, iemand ervaringen?
Wanneer je in Steam naar de pagina van GE gaat, zou je als het goed is de melding moeten zien dat je GE al hebt. Wanneer je dan onder je games rechtsklikt op Euro Truck Simulator 2 en dan kiest voor Eigenschappen, dan zou de GE DLC te zien moeten zijn onder het tabje DLC. Klopt dat? Kun je anders een print-screen posten van je landkaart?
Darkasantion schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:57:
Klinkt misschien heel stom, maar ik vind het gebrom van mijn FH16 toch wel gezellig en gemoedelijk.
Niet vreemd hoor, dat heb ik zelf ook. De Volvo's en Scania's vind ik het lekkerst klinken. Het is altijd weer even wennen als je dan in een truck rijdt met wat 'minder' geluid. Ik houd van wat afwisseling dus ik wissel nog wel eens van truck. De Iveco Stralis High-Way klinkt trouwens ook goed, aangezien deze een update heeft gekregen laatst met motorgeluid van de échte truck.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2013 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 2012 FH16 met 750 pk en die heeft dat idd ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:00:

Wanneer je in Steam naar de pagina van GE gaat, zou je als het goed is de melding moeten zien dat je GE al hebt. Wanneer je dan onder je games rechtsklikt op Euro Truck Simulator 2 en dan kiest voor Eigenschappen, dan zou de GE DLC te zien moeten zijn onder het tabje DLC. Klopt dat? Kun je anders een print-screen posten van je landkaart?
Altijd leuk om te troubleshooten :) Ik heb alles even doorlopen en alles klopt. Maar het blijkt in het profiel te zitten (het lijkt windows wel :) ) Als ik een nieuw profiel aanmaak is er niets aan de hand en heb ik alles tot m'n beschikking maar ja dan moet ik weer van voren af aan beginnen. Is er nog een manier om het oude profiel ook van de DLC te laten genieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had je eerder misschien een standalone installatie van ETS2, voordat je hem in Steam had? Misschien heb je wel twee profielen. Hoeveel profielen staan er in je ETS2 map onder documents? Je profiel hoort idd gewoon te werken met GE. Wel vreemd in ieder geval. Anders zou je ook even een mailtje moeten sturen naar SCS, support@eurotrucksimulator2.com

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2013 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh man, als ik dit zo allemaal lees moet ik hoognodig weer eens gaan trucken vanavond. Ik wil dat nieuwe model Volvo wel eens proberen, m'n Scania misschien wel inruilen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:00:
[...]
Cockpit? Kan jouw truck vliegen dan? :P
Sinds ik de begrenzer uitgezet heb wel ja :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een 1000 pk mod zeker? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dat het interieur van de nieuwe Volvo? Ik herinner me het dash van de Volvo's anders namelijk. Ziet er erg goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net RED verwijderd en nu kan ik niks meer, er staan geen snelle opdrachten in dat kopje en ik kan ook geen vrachtwagens kopen. De button met "kopen" er op blijft grijs... Tenminste, in de kleine dealers... Ik heb versie 1.7.2.2 btw

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2013 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net met een lening een Iveco Stralis Hi-Way gekocht om te zien of er dan wel leveringen waren maar die zijn er nog steeds niet. Ik ben nu weer op 1.7.1 (heb me afgemeld voor de betaversie)
Pagina: 1 ... 31 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.