strider1007 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:19:
[...]
Ik denk dat IRL er flink wat chauffeurs zijn die ook langer door zouden rijden als er een bederfelijke lading in de oplegger ligt. Dus echt cheaten zou het niet zijn denk ik, wel realistisch...
Inderdaad jammer dat je niet bijvoorbeeld een pauze van 2 of 4 uur kunt nemen.
Het is een simulatie he.
Bij onze klanten hebben ze vrachtwagens om hun spullen te verhuizen voor festivals, sportwedstrijden, show, horeca etc. Daar heb ik het volgende geleerd, Correct my if im wrong ik heb het van horen zeggen.
1 chauffeur mag 11 uur aan 1 stuk door rijden, maar is daarna verplicht om 8 uur rust te houden. Dit betekend slapen of andere ontspanning dat geen werkzaamheden zijn voor het bedrijf.
Daarnaast mag een chauffeur ook 2x 4 uur rijden.Dat zijn zeg maar de Albert hein vrachtwagen chauffeurs.
Zei doen in deze 4 uur met de vrachtwagen ook nog eens laden en lossen. Na 4 uur moeten ze een uurtje pauze nemen verplicht waarbij ze ook echt niks mogen doen dan een broodje eten, dutje of wat dan ook (GEEN WERK) en daarna mogen ze weer 4 uur rijden met de vrachtwagen en laden en lossen.
Als een chauffeur al meer dan 6 uur heeft gereden, mag hij op zijn eindbestemming of de voorraad lossen, maar hij mag daarna niet meer in de auto stappen.
Dus het is wel realistisch dat je 11 uur kunt rijden en verplicht 8 uur moet wachten.