Ik zou eerst sparen voor een eigen truck. Je home plaats heeft 1 garage slot voor jouw waar je een truck in kwijt kan.
Een quick job rijd je altijd in een leen truck. Met quick jobs verdien je minder per km.
Ik heb voor de eerste truck wel 100k geld geleend. Met je eigen truck verdienen missies veel meer, maar nadeel is dat je er wel heen moet rijden (dus als er een missie is in Duitsland en je zit in Engeland, pech, dan moet je er zelf heen rijden) en zelf schade herstel/brandstof moet betalen.
Simpele oplossing: geen schade rijden

, altijd in je plaats waar je bent zoeken naar leuke missies, bvb naar plaatsen waar je nog niet bent geweest of die gewoon lekker veel verdienen..
Als je je eigen truck hebt afbetaald (geloof me, met die freight market gaat alles veel sneller) hebt zou je eigen garage kunnen starten en 1-2 trucks + drivers (uit recruiment agencies) in zetten. Dan zou ik ook 400k lenen ofzo. Die gaan na loop van tijd ook leuk mee verdienen en dan kan je beginnen uit te bouwen.
PS: sommige mods, zoals Balanced Economy, sleutelen aan dit leen-geld principe beetje, vooral met opstarten van garages ed. Dat is dan veel duurder en lastiger om af te betalen. In de vanilla game is het allemaal erg goed te doen, zelfs al zou je redelijk wat schade rijden ga je niet zomaar 'failliet'.