Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een dingetje, al is het maar een kleinigheidje. Wanneer je een truck zonder driver in je garage hebt staan, is deze in werkelijkheid niet te zien in de garage. De garages zijn altijd leeg. OK, misschien een beetje mierenneukkerij maar toch. Je zou dat wel wat meer het idee hebben dat je garages wat voorstellen. Nu kun je ook gewoon met een paar klikken een wagen verhuizen naar een andere garage ipv hem daar echt naartoe moeten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 20:07
Klopt, dat is onderdeel van mijn stelling dat het nog niet echt goed is uitgewerkt, die extra chauffeurs.

Je zal (helaas) nooit je eigen trucks op de weg tegen komen. Niet in je garage, en ook niet daar buiten. De ritten die zij rijden worden in het spel gesimuleerd. Soort van inception ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn Scania testcase heb ik maar stop gezet, met 34% "schade" (niet door ongelukken, puur en alleen slijtage) had ik na 10k km de eerste motoruitval te pakken. De motor was 8% "beschadigd" en de banden waren 34% versleten, wat vreemd genoeg gewoon te merken is aan het weggedrag, of ik heb het me verbeeld. Afijn, heb de Scania 6x4 Topline met 730pk aan de kant gezet.

Volgende challenge waar ik me toe gezet heb een paar dagen geleden is alleen maar in Engeland gaan rijden, met een rechtsgestuurde Volvo FH16 Sleeper 4x2 met 600PK. Dat rijd raar...!

Ik vind trouwens dat ze slijtage en schade (door aanrijdingen) gescheiden moeten maken, zodat je werkelijk kunt zien wat je aan schade gereden hebt)

[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 10-04-2013 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 20:37

Tornado1.0

Work in progress

Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:01:
Tornado1.0, van harte gefeliciteerd. :)
Dankjewel!
Ik zal vanavond dan eens gaan kijken naar goedkope garages. Ik heb vandaag mijn startgarage (in Rotterdam) geupgrade dus die heeft nu drie plaatsen. Anders toch handig om ook in engeland te gaan kijken, daar moet ik toch met mijn volgende rit naar toe :p Als een chauffeur een skill erbij krijgt, kan je die ter plekke bepalen of gewoon zeggen dat hij long distance moet trainen?
Oja en wat houdt die trucker rating in? Ik zie nu truckers met een rating van 0.7 tot ergens 1.5 ofzo?

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Level 40: Koning van de weg 8)

De eerste 2 ritjes door Engeland met mijn RHD Volvo er op zitten :) Tis even wennen in het begin, maar na een 200 mijl gaat het eigenlijk prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ik ben ook weer met een projectje bezig. Ik ben met de TS map begonnen en rij nu alleen maar in Afrika.

Opzich grappig, begint wel weer saai te worden. Na 2500km op de teller heb ik eigenlijk alleen maar rechte wegen door de woestijn gezien. Af en toe een heuveltje op en af..

De textures voor de extra steden die er in zitten vind ik erg slecht. Geen idee of er wat verkeerd is gegaan bij het installeren maar het van dichtbij lijkt het meer op Minecraft. En dan heb ik het nog niet over de scenery in de verte.. Als je daar snachts je groot licht op laat vallen zie je dat het een schilderij is. Ofwel, een muur van lowres textures. Ik zal even kijken of ik dat duidelijk op een screenshot kan krijgen.

Edit: Foto's

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/asIayP1l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XA5ZiE7l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hwfjmq0l.jpg

Laatste plaatje nog eens in "high"-res: http://imgur.com/hwfjmq0

[ Voor 13% gewijzigd door Racemol op 10-04-2013 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Dit is dan wel weer leuk, de woestijn:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4dybvpUl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GaipekNl.jpg

Alleen weer jammer van die donkere wolken ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Racemol op 10-04-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Racemol schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:14:
Dit is dan wel weer leuk, de woestijn:

[afbeelding]

[afbeelding]

Alleen weer jammer van die donkere wolken ;)
g_set_weather 0f ;)

(g_set_weather 1f zet de regen aan, g_set_time 2000 maakt het 20:00)

PS: Dit vond ik wel leuk bedacht, vreselijke bocht ook trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8HLbEgO.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Koenvh op 10-04-2013 20:54 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Koenvh schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:44:
[...]

g_set_weather 0f ;)

(g_set_weather 1f zet de regen aan, g_set_time 2000 maakt het 20:00)
Gebruik je hiervoor een cheat engine oid? Ik krijg namelijk geen console geopend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Racemol schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:54:
[...]

Gebruik je hiervoor een cheat engine oid? Ik krijg namelijk geen console geopend :P
In config.cfg (In Documenten > ETS2) console op 1 zetten en developer op 1 zetten. Dan druk je in het spel op ~ (Links naast de 1). Wel eerst op F1 drukken want de game wordt niet gepauzeerd.

[ Voor 16% gewijzigd door Koenvh op 10-04-2013 20:59 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ah bedankt! Het is gelukt.

Al blijven die donderwolken wel hangen. In elk geval geen regen meer in de woestijn haha.
PS: Dit vond ik wel leuk bedacht, vreselijke bocht ook trouwens:
Ja inderdaad, dat ziet er weer leuk uit.
Ik heb ook al een heli rond zien vliegen, al lijkt die wel exact dezelfde route als de weg eronder te nemen. Dat zal wel een limiet van de engine zijn gok ik zo.

Ik heb een kort filmpje gemaakt, een kleine 7min. tour door Algier. Het begint rustig aan maar al snel ben ik het zat en knal ik door rood. Ach je krijgt in ieder geval een idee van de TSM map, vooral veel rechte stukken.
http://youtu.be/xEUnY8xfoi4

[ Voor 152% gewijzigd door Racemol op 10-04-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm ja.. ik hou er niet van om met een vinger te wijzen maar geheel realistisch werken zij niet. In het begin werden wij gevraagd om met hun mee te werken maar toen ik zag dat ze Duitse borden in Hongarije gebruikten en oude ETS1 modellen her en der hebben we het afgeketst. Er zijn ook talloze onzichtbare muren en bepaalde routes die niet goed werken (CTD). Ze willen gewoon zo snel mogelijk zo veel mogelijk toevoegen en als je dat wilt doen kun je niet gedetailleerd werken, vandaar ook de vele kaarsrechte wegen.

We hebben nu in Zweden overigens de 1e flitspaal klaar :)

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc3/891782_415847511844973_1279797274_o.jpg

Op een 2-in-1 weg ook nog :P

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:53
FastFred schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:06:
Tjonge, das wel erg beroerd inderdaad :o
Gevalletje print-screen uit google street view ben ik bang :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagean
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-03-2021
ScuL schreef op donderdag 11 april 2013 @ 01:57:
Hmm ja.. ik hou er niet van om met een vinger te wijzen maar geheel realistisch werken zij niet. In het begin werden wij gevraagd om met hun mee te werken maar toen ik zag dat ze Duitse borden in Hongarije gebruikten en oude ETS1 modellen her en der hebben we het afgeketst. Er zijn ook talloze onzichtbare muren en bepaalde routes die niet goed werken (CTD). Ze willen gewoon zo snel mogelijk zo veel mogelijk toevoegen en als je dat wilt doen kun je niet gedetailleerd werken, vandaar ook de vele kaarsrechte wegen.

We hebben nu in Zweden overigens de 1e flitspaal klaar :)
Zij er verschillende map-makers dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lagean schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:40:
[...]

Zij er verschillende map-makers dan?
Er zijn zeker 5 map projecten.

TSM gasten zijn het oudste, die maken al maps sinds 18WoS tijden. Hun Engels is niet bijster goed en de meesten zijn op leeftijd (tegen de 50). Omdat ze nog heel veel models & skins uit oudere games hebben zetten ze die gewoon over naar ETS2, dat verklaart de Minecraft-achtige pixelparade.

Reislord, een Duitser die ontzettende skills heeft in de map editor maar zelf geen modellen of skins kan maken en dus afhankelijk is van anderen. Ook is hij van mening dat niemand zijn standaard kan evenaren en wil hij daarom onder geen enkele voorwaarde samenwerken met anderen.

Satan1990 is bezig met een uitbreiding van Polen incl. Kaliningrad (Rusland) en Litouwen. Hij heeft wel redelijk wat nieuwe stuff toegevoegd die interessant is maar ook hier ontbreekt detail.

Er was Tetesniper, een Nederlandse Pool die Oost-Europa aan het uitbouwen was maar hij is er mee gestopt.

FLD is een Pool die zijn eigen stuff maakt (lees prefabs zoals knooppunten) hij heeft ons geholpen met het 2-in-1 weg systeem waarvoor niets anders dan lof, maar zijn eigen map komt niet echt van de grond.

En dan zijn wij er, nu sinds november bezig met het toevoegen van Scandinavië..

[ Voor 5% gewijzigd door ScuL op 11-04-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Het zou wel enorm fijn zijn als ze een manier zouden vinden om maps toe te voegen zonder de savegame te slopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ScuL, hebben jullie al iets van een release date, of een schatting van? De standaard map begint nu wel te vervelen moet ik zeggen, heb het meeste wel gehad (moet nog 3 steden en wat wegen ontdekken, zit nu op 76% discovered)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het kost enorm veel tijd om naast werk (& school voor mijn partner) een map in elkaar te draaien. Het bouwen van 1 stad kost circa 5 dagen en met alleen wegen trekken ben je er niet (borden, landschappen, gebouwen). Om die reden is het heel erg lastig om een precies tijdstip aan te geven maar we hebben als target Juni neergezet. Op het moment zijn we met Zweden bijna klaar (alleen nog wat verbindende wegen en het afbouwen van Stockholm + 2 havens) en dan komt Noorwegen aan de beurt. Zweden duurde circa 6 weken dus het lijkt me dat we op schema liggen.

-edit-
Overigens ben ik ook al stiekem begonnen aan verkeersborden voor Letland, Litouwen en Ierland.. :X

[ Voor 8% gewijzigd door ScuL op 11-04-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ik kijk er ook naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagean
ScuL schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:25:
[...]

Er zijn zeker 5 map projecten.

TSM gasten zijn het oudste, die maken al maps sinds 18WoS tijden. Hun Engels is niet bijster goed en de meesten zijn op leeftijd (tegen de 50). Omdat ze nog heel veel models & skins uit oudere games hebben zetten ze die gewoon over naar ETS2, dat verklaart de Minecraft-achtige pixelparade.

Reislord, een Duitser die ontzettende skills heeft in de map editor maar zelf geen modellen of skins kan maken en dus afhankelijk is van anderen. Ook is hij van mening dat niemand zijn standaard kan evenaren en wil hij daarom onder geen enkele voorwaarde samenwerken met anderen.

Satan1990 is bezig met een uitbreiding van Polen incl. Kaliningrad (Rusland) en Litouwen. Hij heeft wel redelijk wat nieuwe stuff toegevoegd die interessant is maar ook hier ontbreekt detail.

Er was Tetesniper, een Nederlandse Pool die Oost-Europa aan het uitbouwen was maar hij is er mee gestopt.

FLD is een Pool die zijn eigen stuff maakt (lees prefabs zoals knooppunten) hij heeft ons geholpen met het 2-in-1 weg systeem waarvoor niets anders dan lof, maar zijn eigen map komt niet echt van de grond.

En dan zijn wij er, nu sinds november bezig met het toevoegen van Scandinavië..
Bedankt voor de uitleg, maar wie zijn "wij" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lagean schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:18:
[...]

Bedankt voor de uitleg, maar wie zijn "wij" :P
Dit is ons map project;
http://www.facebook.com/ETS2Scandinavia

Ik werk samen met Nico, een andere Nederlander en fervent ETS-modder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagean
ScuL schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:19:
[...]

Dit is ons map project;
http://www.facebook.com/ETS2Scandinavia

Ik werk samen met Nico, een andere Nederlander en fervent ETS-modder.
Ziet er mooi uit hoor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ETS2 weer spelen zodra ik in Noorwegen kan touren! :) Wel blijf ik het jammer vinden dat er geen echte wegen (wat lengte en detail betreft) in het spel zitten... Zoals ik al eerder zei heb ik liever één complete ECHTE weg dan wat er nu allemaal voor nep in het spel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Laatst online: 13-07 18:48
Ik heb zo het idee dat die multiplayer mod een fake is? Jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, dat was een heel ambitieus project. Maar volgens mij zijn ze er een maandje of wat geleden mee gestopt omdat SCS Software geen toegang tot de engine ofzo wilde geven ofzo? En dan zou het nooit lekker werken, dus zijn ze gestopt.

Dus ga er maar niet vanuit dat er nog multiplayer komt, of die moet van SCS zelf komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze waren bezig met het reverse engineren van de binaries, totdat SCS een patch uitbracht van 1.2.5 naar 1.3.1 , en toen was de hele code weer anders.. De maker werd toen gefrustreerd omdat hij niet iedere keer opnieuw kan beginnen vanaf nul iedere keer als er een patch komt, heeft toen om openheid gevraagd - die niet gekregen, en is er nu mee gekapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ik zie het nut van multiplayer niet zo. Zou het trucken veel leuker zijn als je met een aantal mensen in colonne rijdt? Een open multiplayer wereld zie ik helemaal niet zitten, al die mafkezen die alleen maar komen om de boel te verklooien.

Als het financiele gedeelte van het spel een stuk dieper zou zijn, en je dan een company zou kunnen oprichten (guild..) met andere gamers, dan weer wel! Maar daar is dit spel nog heel ver vandaan. Beetje zoals de online variant, http://truckz.com.

Het zal er bij ETS2 wel nooit van komen, wellicht bij een opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ScuL schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:24:
Ze waren bezig met het reverse engineren van de binaries, totdat SCS een patch uitbracht van 1.2.5 naar 1.3.1 , en toen was de hele code weer anders.. De maker werd toen gefrustreerd omdat hij niet iedere keer opnieuw kan beginnen vanaf nul iedere keer als er een patch komt, heeft toen om openheid gevraagd - die niet gekregen, en is er nu mee gekapt.
Dat bedoelde ik dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ik denk dat als SCS verkeersregels (beter) zou implementeren dat online best een leuke toevoeging kan bieden. Wel moeten er dan extra dingen worden toegevoegd om dit leuk te maken, zoals bijvoorbeeld breed transport waarbij er één er voor en één erachter moet rijden en met de bestuurder communiceren om zo door allerlei moeilijke weggetjes te komen. Ook zou het leuk zijn als er een fysiek aanwezige politie zou worden toegevoegd en misschien dat real time weg onderhoud en seizoenen (plus de bijbehorende weersomstandigheden) zouden worden toegevoegd aan ETS 2 (of de opvolger).

Persoonlijk denk ik dat hoewel het een erg leuke game is, dat er nog een gigantische waslijst is van dingen die veel beter kunnen en ook uiteindelijk zullen moeten om de game vers te houden.

Edit: Misschien een idee om als community een eigen truck sim te maken? :/

[ Voor 4% gewijzigd door RoofTurkey op 11-04-2013 19:11 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoofTurkey schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:09:
Edit: Misschien een idee om als community een eigen truck sim te maken? :/
Ja joh, doen we ff... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Waarom niet? :P SCS heeft ETS2 ook met pakweg 100 man (waarschijnlijk een stuk minder) gemaakt.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 19:18
RoofTurkey schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:16:
[...]

Waarom niet? :P SCS heeft ETS2 ook met pakweg 100 man (waarschijnlijk een stuk minder) gemaakt.
Zonder twijfel zullen er kundige mensen aanwezig zijn op tweakers waarmee je zoiets zou kunnen opzetten.
Maar toch is het wel een erg optimistisch idee; geen kwestie van een paar weekendjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Voor mensen die op zoek zijn naar een soort van radio, maar zonder alle moeite van het instellen. Draai deze (of één van de andere radio stations) dan op de achtergrond: YouTube: K-Rose Full GTA play Radio HD - 50 minutes Heerlijk gewoon :D .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
RoofTurkey schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:58:
Voor mensen die op zoek zijn naar een soort van radio, maar zonder alle moeite van het instellen. Draai deze (of één van de andere radio stations) dan op de achtergrond: YouTube: K-Rose Full GTA play Radio HD - 50 minutes Heerlijk gewoon :D .
Heh ik pak altijd de 181.fm - 90's Country stream in game (bijna onderaan het lijstje).

[ Voor 4% gewijzigd door Racemol op 11-04-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht gisteravond nog ff lekker een nachtritje te maken. Midden in de nacht, pikdonker, relaxt muziekje op de achtergrond, helemaal geconcentreerd mijn wagen op de weg aan het houden. Doemt er ineens een inhalende AI auto voor mijn neus op. Gigantische klap en na een paar honderd meter kon ik mee met de wegwacht. Gelukkig was ik niet onderweg met een dringende levering :Y Resultaat ruim 58000 euro schade en een negatief banksaldo. Uiteindelijk precies 0 euro verdient met de levering wegens hopeloos te laat. Maar goed, weer een ervaring rijker, hoort er allemaal bij, ook al was het niet mijn fout. Still love this game. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 12:05:
Ik dacht gisteravond nog ff lekker een nachtritje te maken. Midden in de nacht, pikdonker, relaxt muziekje op de achtergrond, helemaal geconcentreerd mijn wagen op de weg aan het houden. Doemt er ineens een inhalende AI auto voor mijn neus op. Gigantische klap en na een paar honderd meter kon ik mee met de wegwacht. Gelukkig was ik niet onderweg met een dringende levering :Y Resultaat ruim 58000 euro schade en een negatief banksaldo. Uiteindelijk precies 0 euro verdient met de levering wegens hopeloos te laat. Maar goed, weer een ervaring rijker, hoort er allemaal bij, ook al was het niet mijn fout. Still love this game. :)
Probeer te remmen, handrem, motor uit, stuur naar links/rechts gooien :P
(Of druk op ESC, verlaat het spel, kom terug, probleem opgelost :+)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Gebruik de retarder voor echt snel remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeerde te remmen maar er was bijna geen tijd. Zal een volgende keer aan de handrem proberen te denken. Ging allemaal iets te snel. Retarder heb ik geloof ik nog nooit gebruikt. Weet ook niet precies wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ik baal een beetje van die Truck Sim Map. Ik had gehoopt er langer plezier van te hebben maar het is door een aantal zeer storende zaken niet echt serieus te gebruiken.

In Afrika zit een bug dat de AI achterop je trailer knalt als jij een steile heuvel aan het beklimmen bent. En niet 1 keer, datzelfde autotje gaat weer snelheid maken en knalt keer op keer achterop. Hierdoor is je lading natuurlijk behoorlijk beschadigd (70% ofzo) als je op de bestemming aan komt. Zo kan je geen serieus profiel beginnen want binnen no-time sta je in de min.

Zoals ik eerder al postte zitten er een aantal zeer lelijke visuals in. Ook al een aantal keer op een invisible wall geknalt of dat ineens de wegen textures weg zijn.

Het is zo jammer want er zijn ook een boel zaken goed in orde. In Roemenië reed ik langs een openlucht concert waarbij je ook echt de muziek hoort. Ook zie je dan een rij met auto's langs de kant van de weg staan net als bij een echt event.
Of de wegwerkzaamheden waarbij 1 kant van de weg is afgesloten en je d.m.v. een stoplicht 1 rijbaan moet delen met het tegemoetkomende verkeer.
Of de nieuwe havens en veel nieuwe steden zien er prima uit.
Dat is gewoon leuk gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Racemol op 13-04-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Racemol schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:23:
Ik baal een beetje van die Truck Sim Map. Ik had gehoopt er langer plezier van te hebben maar het is door een aantal zeer storende zaken niet echt serieus te gebruiken.

In Afrika zit een bug dat de AI achterop je trailer knalt als jij een steile heuvel aan het beklimmen bent. En niet 1 keer, datzelfde autotje gaat weer snelheid maken en knalt keer op keer achterop. Hierdoor is je lading natuurlijk behoorlijk beschadigd (70% ofzo) als je op de bestemming aan komt. Zo kan je geen serieus profiel beginnen want binnen no-time sta je in de min.

Zoals ik eerder al postte zitten er een aantal zeer lelijke visuals in. Ook al een aantal keer op een invisible wall geknalt of dat ineens de wegen textures weg zijn.

Het is zo jammer want er zijn ook een boel zaken goed in orde. In Roemenië reed ik langs een openlucht concert waarbij je ook echt de muziek hoort. Ook zie je dan een rij met auto's langs de kant van de weg staan net als bij een echt event.
Of de wegwerkzaamheden waarbij 1 kant van de weg is afgesloten en je d.m.v. een stoplicht 1 rijbaan moet delen met het tegemoetkomende verkeer.
Of de nieuwe havens en veel nieuwe steden zien er prima uit.
Dat is gewoon leuk gedaan.
En de snelheidsdrempels als je Italiaanse steden binnenkomt :+

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:20

Eagle Creek

Breathing security

Stuurtje gekocht! :-)

Ergens in Oost-Europa zit volgens mij een bug. Er is een spoorwegovergang, waar geen trein aan komt. De bellen en lampen gaan aan maar de bomen gaan niet dicht. Als je naar rechts kijkt zie je een trein aankomen maar die blijft stilstaan op het spoor.
Gebruik de retarder voor echt snel remmen.
Retarder!

Ik heb nog nooit een retarder gehad tijdens het rijden voor een ander. Toen opeens bleek ik er wél een te hebben op een lading (had ik eerst niet door, vroeg me af waarom ik zo slecht vooruit kwam).

Echter, nu ik een truck voor mijzelf heb gekocht heb ik nooit meer een retarder gehad. Is dit een onderdeel van je truck of van je lading en waarom kom ik die zo weinig tegen? Wel de motorrem maar die doet niet bijzonder veel..
Zal een volgende keer aan de handrem proberen te denken
Handrem gebruik ik standaard bij een noodstop. Die "staat erop" en blijft aan immers. Retarder kost tijd om op te schakelen en motorrem remt minimaal.

[ Voor 12% gewijzigd door Eagle Creek op 19-04-2013 10:39 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Wellicht dat je die gearbox upgrade moet hebben voor de retarder ofzo? Of alleen bij bepaalde trucks? Ik heb wat getest en het remt echt heel snel, je moet alleen als player niet 'freezen' in noodsituaties maar gewoon rammen op die ";" :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Hoe je de retarder gebruikt staat boven je; drukken op ; (ongedaan maken met ').
Een retarder (vertrager) is een soort "sleeprem". Deze remt (volgens mij de trailer) en kan je sterk en minder sterk laten remmen. Hij staat echter consant aan, in een bepaalde stand.

Als je bergafwaarts je retarder erop zet, voorkom je dan je in een soort vrije vaart naar beneden gaat.

Als je hem voluit zet, rem je vrij fors af.

[ Voor 6% gewijzigd door Eagle Creek op 19-04-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Je kan trouwens in de opties aangeven of je bij normaal remmen ook de motorrem en retarder (automatisch) wil gebruiken.

Ik heb dat eens getest maar is niet aan te raden. De motorrem erbij gaat nog, maar die retarder er ook nog bij en je staat veel te snel stil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:16
Volgens mij is de retarder zoals gesimuleerd in ETS een "Jake Brake" Wikipedia: Compression release engine brake

Vandaar dat je ook dat hardere motorgeluid hoort zodra je hem activeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:15
Een retarder is een externe wrijvingsbron die zowel hydraulisch als elektrisch kan zijn. Het is aangesloten op je aandrijflijn en is nauwelijks aan slijtage onderhevig. Het is meestal gemonteerd tussen de motor en de versnellingsbak of tusssen de versnellingsbak en de achteras. Het is is vooral erg nuttig bij lange afdalingen, want gewone schijfremmen of trommelremmen kunnen niet minuten achter elkaar remmen, ze verbranden waardoor je geen remmen meer heb.

Maar het werkt ook pas boven bepaald toerental. In het "echt" schakelen sommige trucks (lees aanstuursoftware) terug om effectiever de retarder te gebruiken.

Retarders inderdaad wel goed te regelen inderdaad, je kan gewoon een constante remkracht op je voertuig creeren die je wil. wat betreft het geluid, dat ding maakt zelf ook geluid natuurlijk..

Hoe het precies is gemodeleerd in het spel weet ik niet, maar het werkt opzich wel aardig... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:16
Simpel gezegd is een motorrem een klep die de in en uitlaat blokkeerd waardoor er onderdruk in de cilinders onstaan en zodoende afremt op de motor. Vandaar motorrem.

Een retarder is een soort koppeling in de aandrijflijn. Kan hydraulisch of elektrisch werken, maar het remt af op de aandrijving ipv motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gooi altijd gewoon de handrem erop maar met mijn rijstijl moet dat ook wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Hi allemaal! Ik heb het spel ook geïnstalleerd en ben lekker aan het spelen :)

Ik heb even zitten zoeken in dit topic naar een geschikte map. Ik vind via de search wel wat info maar niet echt duidelijk één map die echt goed is. Heeft iemand een suggestie voor een goede bugloze map (voor 1.3.1)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loona35 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:03:
Hi allemaal! Ik heb het spel ook geïnstalleerd en ben lekker aan het spelen :)

Ik heb even zitten zoeken in dit topic naar een geschikte map. Ik vind via de search wel wat info maar niet echt duidelijk één map die echt goed is. Heeft iemand een suggestie voor een goede bugloze map (voor 1.3.1)?
De standaardmap. Dat is en blijft de beste.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Koenvh schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:05:
[...]

De standaardmap. Dat is en blijft de beste.
Ok, hou ik daar nog even aan vast.

Heb ook Farming Simulator zitten spelen en daar werken custom maps wel goed vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Binnenkort komt er een update met nieuwe truck modellen *O* en meer wegen. hier

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"ook zullen er verschillende add-ons vrijkomen waarvoor je moet betalen"

Nee hé, waarom moeten er altijd nog dingen bijgekocht worden? Ik koop het spel met updates, dan wil ik dat ook gewoon.. Niet dat ik dan ook nog extra's moet/kan kopen

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Koenvh schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:26:
"ook zullen er verschillende add-ons vrijkomen waarvoor je moet betalen"

Nee hé, waarom moeten er altijd nog dingen bijgekocht worden? Ik koop het spel met updates, dan wil ik dat ook gewoon.. Niet dat ik dan ook nog extra's moet/kan kopen
Je hebt het spel met updates ook gekregen voor je geld ( en krijg je nog steeds ) DLC is niet verplicht en hoef je ook niet te kopen.
Dus vanwaar deze rage?
Loona35 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:03:
Heeft iemand een suggestie voor een goede bugloze map (voor 1.3.1)?
Smaken verschillen maar ik zweer bij de Reislord map. Zitten maar een paar kleine bugjes in :)

[ Voor 21% gewijzigd door Odessa op 19-04-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Eagle Creek schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:37:

Ik heb nog nooit een retarder gehad tijdens het rijden voor een ander. Toen opeens bleek ik er wél een te hebben op een lading (had ik eerst niet door, vroeg me af waarom ik zo slecht vooruit kwam).

Echter, nu ik een truck voor mijzelf heb gekocht heb ik nooit meer een retarder gehad. Is dit een onderdeel van je truck of van je lading en waarom kom ik die zo weinig tegen?
Maar eeh... zit dat ding nu op de truck of op de trailer :-)?
Ik vond hem erg nuttig die ene rit dat ik heb hem ervaren.

Met stuur (en pedalen) rijden is wel even wennen moet ik zeggen! Wel een extra factor leuk :D.
Nu nog even wennen aan de knopconfiguraties. Dat is op het toetsenbord iets makkelijker omdat je weet welke toets waar zit en op het stuur is dat nog even anders.

Voorlopig vermaak ik me nog wel :).

[ Voor 19% gewijzigd door Eagle Creek op 19-04-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Odessa schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:43:
[...]

Je hebt het spel met updates ook gekregen voor je geld ( en krijg je nog steeds ) DLC is niet verplicht en hoef je ook niet te kopen.
Dus vanwaar deze rage?
Ik erger me aan al die extra DLC, ik vind eigenlijk dat dit er gewoon bij hoort.
Niet verplicht zijn om het te kopen is waar, maar we zijn niks verplicht te kopen toch?

Straks krijgen we nog de achteruitrijden-DLC "Stelt je in staat de vrachtwagen in z'n achteruit te zetten"
Nee bedankt..

Als het alleen een vrachtwagen is denk ik dat ik die laat gaan, maar de nieuwe kaartuitbreiding koop ik waarschijnlijk wel. Tenzij die ook als mod uitkomt

[ Voor 24% gewijzigd door Koenvh op 19-04-2013 21:57 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
Koenvh schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:46:
[...]

Ik erger me aan al die extra DLC, ik vind eigenlijk dat dit er gewoon bij hoort.
Niet verplicht zijn om het te kopen is waar, maar we zijn niks verplicht te kopen toch?
Ik had graag bij aankoop van het spel een komplete map gehad. ( heel Frankrijk en spanje bijv. ) Maar ik kan SCS wel begrijpen. Een klein groepje mensen die een spel maken waar niet echt veel vraag naar is. Ze moeten ook wat verdienen. Ik ben al blij dat ze zo'n spel maken. :)

Waar ik mij persoonlijk meer aan erger is het ontbreken van goede features in voorgaande delen van het spel. Je zou toch zeggen dat je die dingen meeneemt naar je volgende titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

het ontbreken van goede features in voorgaande delen van het spel.
Ik neem aan dat je bedoelt "uit voorgaande delen".

Maar, noem eens iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Odessa schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:02:
[...]

Ik had graag bij aankoop van het spel een komplete map gehad. ( heel Frankrijk en spanje bijv. ) Maar ik kan SCS wel begrijpen. Een klein groepje mensen die een spel maken waar niet echt veel vraag naar is. Ze moeten ook wat verdienen. Ik ben al blij dat ze zo'n spel maken. :)

Waar ik mij persoonlijk meer aan erger is het ontbreken van goede features in voorgaande delen van het spel. Je zou toch zeggen dat je die dingen meeneemt naar je volgende titel.
Begrijpen kan ik het wel, maar blij ben ik er niet mee.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eagle Creek schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:04:
[...]

Maar, noem eens iets?
In 18 WoS kon je communiceren met andere truckers op de weg dmv een walky-talky
En ook zag je je eigen chauffeurs in het spel voorbij komen als ze bezig waren met hun load.
Ook stond er politie langs de kant en kon je andere truckers daarvoor over de radio waarschuwen "there's a brown bear shooting pictures from his tailpipe" etc. :*)
Deze features zijn in ETS verloren gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
Eagle Creek schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:04:
[...]

Maar, noem eens iets?
-Je eigen trailers.
-Politie. ( geen biggie maar ik vond het wel iets hebben )
- Weegbruggen ( je route moeten uitzetten om ze te omzeilen met je te zware vracht, geweldig )
- Je eigen trucks zien rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
18 WoS had trouwens ook dubbele trailers. Het schijnt dat deze in ETS niet zijn toegevoegd omdat ze niet in alle EU-landen legaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
ScuL schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:27:
18 WoS had trouwens ook dubbele trailers. Het schijnt dat deze in ETS niet zijn toegevoegd omdat ze niet in alle EU-landen legaal zijn.
Blijft toch wel jammer. Maar als ik bepaalde bochten in ETS zie lijkt het me ook niet kunnen tenzij ze de map aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koenvh schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:34:
Over welke versie van 18 WoS gaat het eigenlijk?
Ik spreek over 18WoS:AA en PTTM, de andere heb ik nooit gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Across America heb ik idd ook gespeeld. Weegbruggen, politie die achter je aan komt als je te hard rijd of een weegbrug voorbij rijd. Radio communicatie tussen andere truckers, je eigen chauffeurs zien rijden en noem ze maar op.

Ik vind het nog steeds erg jammer dat ETS2 dit gewoon mist, maar wel nog steeds dezelfde treurige AI als in 18 WoS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Euro truck simulator nu op sale bij steam!!!

http://store.steampowered.com/app/227300/

Begin nu wel heel erg te twijfelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dialastical
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 18:06
Had hem op de indie sale al voor 15E :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

FastFred schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:34:
Ik weiger gewoon om nog games te kopen voor dat 3e rangs kutplatform, anders had ik 'm gekocht
:? Bedoel je nou dat je hem niet koopt, omdat je steam haat? Of dat je hem niet koopt, omdat het pc only is? Hij is namelijk ook verkrijgbaar via Origin of SCS zelf, mocht steam het probleem zijn...

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:16
Ik weiger gewoon om nog games te kopen voor dat 3e rangs kutplatform, anders had ik 'm gekocht
Bart smit heeft m ook nog. Geen gek*t met steam. Ik snap jouw probleem niet zo FF. Speel je nog steeds cracked? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Je bedoelt het platform wat voor een significant deel de PC game markt dusdanig gestimuleerd heeft dat vele publishers uberhaupt nog PC games willen maken. Het platform waarbij je nooit zelf meer op zoek hoeft te gaan naar updates, omdat dat allemaal automatisch gebeurt? Het platform waar je 4 keer per jaar een sale hebt zodat je lekker vanuit je luie stoel games kan kopen voor 5,-

PC gamers zouden steam behoorlijk dankbaar moeten zijn. Ik dacht even dat je het over origin had ofzo, maar steam is toch echt wel met afstand het beste digitale distributie platform wat er is. Als je gewoon simpelweg tegen digitale distributie bent zeg dat dan... Maar om steam een 3e rangs kut platform te noemen maak je alleen jezelf compleet belachelijk mee...

Als je graag een doosje + dvdtje hebt kan ik nog wel bij inkomen.

Ik heb trouwens gewacht met het kopen van dit spel tot een aanbieding op steam, omdat ik liever alle games bij elkaar heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doe je moeilijk? Koop hem gewoon via de website van ETS, dan heb je de standalone versie. Heb ik ook gedaan. Hier heb je helemaal geen Steam of Origin voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shodan schreef op woensdag 24 april 2013 @ 08:36:
Je bedoelt het platform wat voor een significant deel de PC game markt dusdanig gestimuleerd heeft dat vele publishers uberhaupt nog PC games willen maken. Het platform waarbij je nooit zelf meer op zoek hoeft te gaan naar updates, omdat dat allemaal automatisch gebeurt? Het platform waar je 4 keer per jaar een sale hebt zodat je lekker vanuit je luie stoel games kan kopen voor 5,-
nee, ik bedoel dat platform waarbij je voor € 60,- fucking euro CoD Blackops koopt, er na een half uurtje achter komt dat het eigenlijk een peperdure DLC is van het 3 jaar oudere CoD4 Modern Warfare en ik er ondertussen al een jaartje of 2 mee opgescheept zit omdat je games niet door kunt verkopen :')

Ik heb alleen Steam, omdat ik Mafia 2 anders niet kan spelen...

En nee, ik heb 'm niet gecracked, hij vraagt gewoon iedere keer bij het starten om een serial en dan schakel ik de netwerkkaart even uit. Ik speel het de laatste tijd niet heel erg veel meer en daarom geen zin om er de volle mep voor te betalen, bij de 2 winkels hier in de buurt die games verkopen hebben ze 'm gewoon niet. Als ik 'm iedere dag nog 3 uur speel, had ik 'm allang gekocht, maar het begint na een half uurtje per week gewoon te vervelen nu

[ Voor 22% gewijzigd door FastFred op 24-04-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
FastFred schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:12:
[...]

nee, ik bedoel dat platform waarbij je voor € 60,- fucking euro CoD Blackops koopt, er na een half uurtje achter komt dat het eigenlijk een peperdure DLC is van het 3 jaar oudere CoD4 Modern Warfare en ik er ondertussen al een jaartje of 2 mee opgescheept zit omdat je games niet door kunt verkopen :')

Ah dus je bent eigenlijk meer boos op de makers van Blackops.... Zeg dat dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

FastFred schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:12:
[...]

En nee, ik heb 'm niet gecracked, hij vraagt gewoon iedere keer bij het starten om een serial en dan schakel ik de netwerkkaart even uit. Ik speel het de laatste tijd niet heel erg veel meer en daarom geen zin om er de volle mep voor te betalen, bij de 2 winkels hier in de buurt die games verkopen hebben ze 'm gewoon niet. Als ik 'm iedere dag nog 3 uur speel, had ik 'm allang gekocht, maar het begint na een half uurtje per week gewoon te vervelen nu
haha wat heeft CoD met het steam te maken ?
Steam bepaald de prijzen niet, dan doen de ontwikkelaars van de game.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Eagle Creek schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:44:
[...]

Maar eeh... zit dat ding nu op de truck of op de trailer :-)?
Ik vond hem erg nuttig die ene rit dat ik heb hem ervaren.

Met stuur (en pedalen) rijden is wel even wennen moet ik zeggen! Wel een extra factor leuk :D.
Nu nog even wennen aan de knopconfiguraties. Dat is op het toetsenbord iets makkelijker omdat je weet welke toets waar zit en op het stuur is dat nog even anders.

Voorlopig vermaak ik me nog wel :).
Zit op de auto, zeg maar motorrem.Is hetzelfde als jij van een berg afkomt en je laat de auto in een versnelling uitrollen, hoe hoger de toeren, des te sneller hij afremt. Je remt dus als waren af op de motor. (is vaak zuiniger)
Wikipedia: Retarder (mechanical engineering)

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
[...]

PC gamers zouden steam behoorlijk dankbaar moeten zijn.
d:)b Helemaal mee eens. Plus ik denk dat het een prachtig platform is voor al die indie studios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

PC gamers zouden steam behoorlijk dankbaar moeten zijn. Ik dacht even dat je het over origin had ofzo, maar steam is toch echt wel met afstand het beste digitale distributie platform wat er is. Als je gewoon simpelweg tegen digitale distributie bent zeg dat dan... Maar om steam een 3e rangs kut platform te noemen maak je alleen jezelf compleet belachelijk mee...

Als je graag een doosje + dvdtje hebt kan ik nog wel bij inkomen.

Ik heb trouwens gewacht met het kopen van dit spel tot een aanbieding op steam, omdat ik liever alle games bij elkaar heb.
Persoonlijk houd ik niet van afhankelijk zijn van Steam, maar het platform is (voor de mensen die het gebruiken) best mooi. Stel je voor dat Steam besluit mijn account te sluiten, is het dagdag spellen... Dan gebruik ik toch liever CD'tjes ;)

PS: Ik heb niks tegen het zoeken van updates, 't is ook niet veel werk normaal gesproken.. Zo slecht is Origin ook weer niet, het werkt en is oranje, wat wil je nog meer? :+

[ Voor 6% gewijzigd door Koenvh op 24-04-2013 20:34 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Ja dat blijft een gevaar ja, hoe is dat dan geregeld... Wordt het overgenomen door een ander bedrijf? Mogelijk. Maar inderdaad, de games zijn eigenlijk niet meer van jou, je hebt als het ware een licentie op de games.

Desalniettemin vind ik het gemak gewoon ideaal...

Denk dat ik ES2 maar ga halen, ik zit steeds maar filmpjes te kijken.... Heb te veel andere spellen, maarja nu wil ik dit... :D

Zodra ik verhuisd ben koop ik een G27 erbij! Woohoo, I'm a trucker baby!

[ Voor 8% gewijzigd door Shodan op 24-04-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:16
Shodan schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:57:
Maar inderdaad, de games zijn eigenlijk niet meer van jou, je hebt als het ware een licentie op de games.
Maar dat is met een game op cd/dvd ook ;)

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Koenvh schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:32:
[...]

Persoonlijk houd ik niet van afhankelijk zijn van Steam, maar het platform is (voor de mensen die het gebruiken) best mooi. Stel je voor dat Steam besluit mijn account te sluiten, is het dagdag spellen... Dan gebruik ik toch liever CD'tjes ;)

PS: Ik heb niks tegen het zoeken van updates, 't is ook niet veel werk normaal gesproken.. Zo slecht is Origin ook weer niet, het werkt en is oranje, wat wil je nog meer? :+
Ik raak mijn CD's eerder kwijt, komen eerder krasjes op, CD spelers makken pokke herrie.
Steam is goed voor indie games en om games te installeren met alle updates etc.
Cloud save is voor mij niet nodig, ik backup liever mijn eigen spullen.

Laat ik mijn mond maar houden over origin. het is dat ik het moet hebben voor Fifa en vooral Battlefield, anders had ik het nooit geinstalleerd. Regelmatig schiet hij op offline modus, hij is supertraag met opstarten. ik heb maar 10 games erop staaan denk ik en bij steam meer dan 100 en die start een stuk sneller.
Je kan aangeven waar je games wilt installeren, maar hij gaat eerst downloaden op de schijf van origin en daarna verplaats hij naar een andere schijf. Maximaal maar 100 friends.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:28:
[...]

Ik raak mijn CD's eerder kwijt, komen eerder krasjes op, CD spelers makken pokke herrie.
Steam is goed voor indie games en om games te installeren met alle updates etc.
Cloud save is voor mij niet nodig, ik backup liever mijn eigen spullen.
Kopie maken van DVD met bijv. DAEMON TOOLS Lite, probleem opgelost. Gewoon goed bewaren, lukt me al vele jaren.
Laat ik mijn mond maar houden over origin. het is dat ik het moet hebben voor Fifa en vooral Battlefield, anders had ik het nooit geinstalleerd. Regelmatig schiet hij op offline modus, hij is supertraag met opstarten. ik heb maar 10 games erop staaan denk ik en bij steam meer dan 100 en die start een stuk sneller.
Je kan aangeven waar je games wilt installeren, maar hij gaat eerst downloaden op de schijf van origin en daarna verplaats hij naar een andere schijf. Maximaal maar 100 friends.
Maar hij is wel oranje! :+ (Sarcasme, ik meen het niet... Steam is beter uitgewerkt)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-08 18:28
https://www.facebook.com/ets2mpofficial?hc_location=timeline
i accidently dropped a link.

Oh kijk nou, gaat de MP misschien toch door?
Zou in elk geval zeer mooi zijn als het wel zo was.

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
Een serieuze multiplayer server met een groot aantal truckers (ik denk aan rond de 500/1000 personen in de grote wereld) zou mij weer aan het spelen krijgen. Ben nu level 6. Heb ETS 1 gespeeld, maar bij ETS 2 kom ik niet verder dan level 6. Het spel en de gameplay doen me niet veel lange afstanden rijden. Met de MP veranderd dit bij mij absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In eerste instantie leuk natuurlijk maar waar ik mij wel een beetje zorgen om maak is dat men elkaar weer lekker gaat zitten beuken. Je kan een racegame bijvoorbeeld ook niet fatsoenlijk online spelen zonder van de baan gebeukt te worden of in een bocht een tik te krijgen en naast de baan te belanden. Ik ben bang dat dit bij ETS niet anders zal zijn. Niet dat iedereen zo is en een game als ETS heeft ws ook wel wat meer serieuze spelers maar ze zullen er ongetwijfeld tusen zitten. Mocht dit doorgaan dan hoop ik dat er wel rekening mee gehouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:11:
In eerste instantie leuk natuurlijk maar waar ik mij wel een beetje zorgen om maak is dat men elkaar weer lekker gaat zitten beuken. Je kan een racegame bijvoorbeeld ook niet fatsoenlijk online spelen zonder van de baan gebeukt te worden of in een bocht een tik te krijgen en naast de baan te belanden. Ik ben bang dat dit bij ETS niet anders zal zijn. Niet dat iedereen zo is en een game als ETS heeft ws ook wel wat meer serieuze spelers maar ze zullen er ongetwijfeld tusen zitten. Mocht dit doorgaan dan hoop ik dat er wel rekening mee gehouden wordt.
Misschien een systeem waarbij je mensen kunt uitnodigen ipv iedereen erbij?

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:33

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Private servers met een active admin.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
Kijk naar die Role playing servers van GTA: SA, daar mag je pas naar binnen als je eerst een applicatie hebt gedaan. Daar selecteren ze dus de serieuze en niet serieuze spelers. De niet serieuze spelers mogen lekker een andere server op gaan zoeken.

Hoewel ik denk dat er in het begin maar 1 grote server komt, en iedereen hier op kan joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

2ehands een G27 aangeschaft; zal ETS wel leuker maken gok ik zo :9

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 01-05-2013 16:29 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TommyGun schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:29:
2ehands een G27 aangeschaft; zal ETS wel leuker maken gok ik zo :9
Maakt het zeker, zorg wel even dat je in Logitech Gaming Profiler onder bewerken > apparaatinstellingen > eigenschappen > bladiblada (even niet bij de hand) het aantal graden van het stuur op 900 (of 870) graden zet :)...

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Coevering schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:55:
Kijk naar die Role playing servers van GTA: SA, daar mag je pas naar binnen als je eerst een applicatie hebt gedaan. Daar selecteren ze dus de serieuze en niet serieuze spelers. De niet serieuze spelers mogen lekker een andere server op gaan zoeken.

Hoewel ik denk dat er in het begin maar 1 grote server komt, en iedereen hier op kan joinen.
Op mijn favoriete GTA:SA server hebben ze ook zo'n systeem, waar je eerst een aantal vragen krijgt voor geschoteld met betrekking tot de basis kennis van het vliegen.

De server simuleert dan ook het vliegen. Check sapilots.net, erg veel gave scripts. Als je even geen zin hebt om die-hard in FSX te simmen, dan kun je hier even lekker los gaan met ADF, ILS, VOR op een versimpelde manier. Erg gaaf, ben er al een jaar of 5 a 6 vaste bezoeker

Ontopic: op zo'n manier zou het inderdaad kunnen werken, maar dan nog zul je er een boel cheaters en kamikaze chauffeurs bij hebben zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Koenvh schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:38:
[...]
Maakt het zeker, zorg wel even dat je in Logitech Gaming Profiler onder bewerken > apparaatinstellingen > eigenschappen > bladiblada (even niet bij de hand) het aantal graden van het stuur op 900 (of 870) graden zet :)...
Thanks. Alleen de richtingaanwijzers kun je niet bedienen met de stuur/pookknopjes? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TommyGun schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:46:
[...]

Thanks. Alleen de richtingaanwijzers kun je niet bedienen met de stuur/pookknopjes? ;(
Waarom niet? Mij lukte het ook (ik gebruik de schakelflippers). Gewoon even onder Secondary klikken en dan de knop kiezen... D-Pad werkt denk ik niet. ;) (PS: Controleer even of de knopjes op 't stuur het überhaupt nog doen (dit kan in Logitech Profiler)

[ Voor 12% gewijzigd door Koenvh op 02-05-2013 23:04 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Koenvh schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 23:03:
[...]

Waarom niet? Mij lukte het ook (ik gebruik de schakelflippers). Gewoon even onder Secondary klikken en dan de knop kiezen... D-Pad werkt denk ik niet. ;) (PS: Controleer even of de knopjes op 't stuur het überhaupt nog doen (dit kan in Logitech Profiler)
Alles werkt, dat had ik inderdaad reeds getest :).

Ik zag op YouTube ook al filmpjes van de flipper-indicators, maar dan heb ik daar totaal overheen gekeken.

Thanks!

Pagina: 1 ... 16 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.