Een tijdlang geen ETS2 gespeeld, maar met de Scandinavie-DLC, de fusie ProMods-Poland Rebuilding en de update naar 1.20 toch weer met erg veel plezier m'n G25 op het bureau geschroefd, ( Ook al is de FFB kapot

) en weer eens opnieuw begonnen.
In de nieuwe Mercedes, zo'n 20.000 km op de teller en lvl16 in de broekzak, vanmorgen een lange rit gemaakt van Bologna naar Kuopio, daar bovenin Finland...
Ik wil even kwijt wat me opviel:
* De route van tevoren zo plannen dat ik de kaart niet tijdens de rit hoef te openen vind ik een echte aanwinst. Lang leve de waypoints.
* Het dashboard van de nieuwe Mercedes is het eerste dat me echt alles laat zien wat ik wil weten tijdens het rijden. Door de dagteller weet je ongeveer hoe ver je nog moet, alles is goed afleesbaar dus geen reden op de pop-up te gebruiken. De zoom-functie voor de dashboard-GPS ontdekt ! ( Zat die er nou al lang in of is die ook nieuw? ) En zonder naar het radioscherm te moeten de muziek harder en zachter zetten zonder het totale volume te wijzigen. ( Ook geen idee hoe lang dat al kan..) Yess !
* De AI reageert inderdaad niet meer op de richtingaanwijzer zoals ze dat vroeger deed. Je moet nu veel beter opletten of ze wel of niet afremmen... Wel een paar keer gemerkt dat als je aan het einde van een invoegstrook de vluchtstrook op rijdt ze best abrupt remmen en je wel ruimte geven. ( Drie keer meegemaakt, weet niet of dat altijd gebeurt.)
* In Finland wordt het nooit echt donker. ( Ik gebruik de vermoeidheids-simulatie niet, slaap bijna altijd zo tussen 22:00 en 06:00 dus weet niet of dat ook nieuw is)
M'n verlanglijstje bij dit spel wordt wel erg kort... Los van een nieuwe G27 die er voorlopig wel niet zal komen zou ik in het spel nog graag zien dat de AI verlichting eens flink verbeterd werd. Los van mods waarbij je steeds op de werkende updates moet wachten is het bij SCS meer Hallo-geen-lamp dan Halogeen-lamp.. En radar-controlled cruise-control zou misschien wat van de bizarre rem-acties van de AI compenseren...
Al-met-al net zo'n 2650 km. genoten van het enige spel (dat ik ken) wat zo mooi doorontwikkeld wordt, waarbij vernieuwingen ook vaak verbeteringen zijn ( Dank aan SCS ) en waarbij de modding-community zulke puike pakketten gratis ter beschikking stelt ( Dank aan oa Scul. en de zijnen ).
Zo, een nieuwe lading forklifts opgepikt en terug van Kuopio naar Modena..
Drive safe !