Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopiej
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
VasZaitsev schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:54:
Vergeleken met de DAF trekt hij inderdaad wat traag op, gezien de Scania een langere bak heeft, maar de DAF heeft stock veel minder max pk dan de max van Scania's en Volvo's, en dat merk je wel als je 50t aan het trekken bent.
Ja daarom hebk nu weer volvo met 540 pk aangeschaft :P
Mja bij mij is het ook meer beetje rondtoeren en opdrachtjes rijden met een mooi uitziende truck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:01:
Ik heb nu de grootste MAN truck met mooie kerstmis paint, rijdt erg lekker.. heerlijk grote voorruit ook :)
Of je schuift je virtuele stoel naar voren :)

MAN ziet er inderdaad schitterend uit, alleen jammer dat die wat ouder eruit ziet.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:54

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik heb zelfs de stoel naar achteren geplaatst zodat ik de rand van de voorruit nog zie. Krijg dan altijd meer een gevoel van immersion. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Zoals beloofd nog wat screenshots van mijn truck :) .

Het betreft een Scania T730 10x6 Longline. Ik ben het niet eens met de plaatsing van de schotel aangezien de truck bij het optrekken simpelweg niet kan sturen...zeer irritant als je voor het stoplicht staat en rechts (of links) af moet. Op de screenshots trekt ie een 75 ton zware dumptruck.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/rxYUPm6baq1GAGPOH2e1B3gH/medium.png

Slik, waar is de weg nu??

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/RVGwL0uM0eBp2sinHJUdomCF/medium.png

O oo, dat word krap, hopen dat er geen verkeer aankomt...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/aVY08yghqn8bIJCD9ypiZj0j/medium.png

Overigens vind ik de AI echt klote, je probeert te draaien met je truck en staan ze er een paar seconden, beginnen ze met toeteren. Daarna als ze een cm vooruit kunnen gaan ze meteen rijden en knallen ze bijna tegen je truck aan en heb je helemaal geen ruimte meer om fatsoenlijk te kunnen draaien. Ze hebben overigens volgens mij alleen maar 1 tot en met de 6e versnelling, want achteruit rijden doen ze niet...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Na een botsing rijden ze wel achteruit hoor! Maar ben het met je eens dat het super vervelend is dat ze zich zo asociaal gedragen bij keren. Elke cm die ze kunnen pakken, die pakken ze. Vaak zet ik mijn emergency lights aan, dan blijven ze soms wat meer staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Laatst online: 18:40
Ergste is als ze op de snelweg invoegen zonder het verkeer op de hoofdrijbaan (ik dus) voorrang te verlenen. Gewoon als AI je wagen vol een 30 tonner die 90 km/u rijdt inrammen en de vrachtwagenchauffeur mag €400 betalen.

Maar volgens mij is dit alleen op de Promods map zo, in de SCS delen heb ik me er niet zo aan geërgerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sdk16420 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 18:03:
Ergste is als ze op de snelweg invoegen zonder het verkeer op de hoofdrijbaan (ik dus) voorrang te verlenen. Gewoon als AI je wagen vol een 30 tonner die 90 km/u rijdt inrammen en de vrachtwagenchauffeur mag €400 betalen.

Maar volgens mij is dit alleen op de Promods map zo, in de SCS delen heb ik me er niet zo aan geërgerd.
Kan wel kloppen, want in standaard SCS zitten nauwelijks invoegstroken. Dan moet je halsoverkop naar de linker weghelft.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ja SCS gebruikt van die lelijke op- en afritten die letterlijk nergens echt daadwerkelijk voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopiej
Speelt er btw iemand van jullie de MP?
Kan je die draaien naast je SP of kan dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:05
Defqonwolf schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:04:
Speelt er btw iemand van jullie de MP?
Kan je die draaien naast je SP of kan dat niet?
Ik speel soms de MP met een vriend, het enigste probleem is dat je mods het daar niet doen en de tijden wat anders lopen (levering te laat of je hebt nog een paar duizend uur :z).
Overigens heb je geen last AI maar van andere truckers die niet kunnen rijden 8)7.

[ Voor 27% gewijzigd door timmie271 op 15-04-2015 10:21 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Laatst online: 17:10
timmie271 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:20:
[...]

Ik speel soms de MP met een vriend, het enigste probleem is dat je mods het daar niet doen en de tijden wat anders lopen (levering te laat of je hebt nog een paar duizend uur :z).
Overigens heb je geen last AI maar van andere truckers die niet kunnen rijden 8)7.
Vooral dat laatste is voor mij een reden om de MP niet te spelen. Heb het tijdje terug even geprobeerd maar mensen die het leuk vinden om je te beuken of je oprit/afrit te blokkeren .. nee dankjewel plus de wegen zijn nog leger dan in de SP 8)7

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Br3wmaster schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:52:
[...]

Vooral dat laatste is voor mij een reden om de MP niet te spelen. Heb het tijdje terug even geprobeerd maar mensen die het leuk vinden om je te beuken of je oprit/afrit te blokkeren .. nee dankjewel plus de wegen zijn nog leger dan in de SP 8)7
Als je op US-1 of EU-2 gaat rijden is het een stuk veiliger :9.
US-1 is wel rustig dus zal je met anderen moeten spelen (hier speel ik zelf op als ik MP doe).
EU-2 kun je door elkaar heen rijden dus dat moet je ook maar liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Dank voor de tips. Misschien dat ik het dan nog is een kans moet geven :) . Ga wel voor US-1 dan want het idee dat je door elkaar heen kan rijden maakt het ook niet leuker imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Br3wmaster schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:00:
Dank voor de tips. Misschien dat ik het dan nog is een kans moet geven :) . Ga wel voor US-1 dan want het idee dat je door elkaar heen kan rijden maakt het ook niet leuker imo
eventueel kunnen we ook samen trucken maar dan moet je me maar ff toevoegen op steam (zelfde naam als hier :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Br3wmaster schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:52:
[...]
Heb het tijdje terug even geprobeerd maar mensen die het leuk vinden om je te beuken of je oprit/afrit te blokkeren ..
Precies ook de reden voor mij om er niet naar om te kijken. Natuurlijk is lang niet iedereen zo maar je bent toch bij iedere truck die je in je spiegels ziet aan komen een soort 'bang' weer een paar beuken te krijgen. Dat haalt het speelplezier wel weg. Lijkt mij wel leuk om eens met een aantal serieuze spelers in colonne te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:04:
[...]

Precies ook de reden voor mij om er niet naar om te kijken. Natuurlijk is lang niet iedereen zo maar je bent toch bij iedere truck die je in je spiegels ziet aan komen een soort 'bang' weer een paar beuken te krijgen. Dat haalt het speelplezier wel weg. Lijkt mij wel leuk om eens met een aantal serieuze spelers in colonne te rijden.
Klopt en dat is inderdaad niet echt leuk spelen. Maar inderdaad om is in een colonne van Frankrijk naar Finland te rijden oid lijkt me dan wel weer heel erg leuk :) . Vandaar dat ik de US-1 server nog een kans ga geven op aanraden van Timmie
timmie271 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:03:
[...]

eventueel kunnen we ook samen trucken maar dan moet je me maar ff toevoegen op steam (zelfde naam als hier :9)
Heb vanavond geen tijd maar zal je morgen wel even toevoegen :)

[ Voor 54% gewijzigd door Br3wmaster op 15-04-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:04:
[...]

Dat is voor mij ook de reden dat ik op US-1 speel, daar rijden ze eigenlijk allemaal wel netjes en toeteren ze ook vriendelijk :9.
Br3wmaster schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:04:
[...]

Heb vanavond geen tijd maar zal je morgen wel even toevoegen :)
Heb vanavond ook geen tijd dus dat is goed ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:04

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Sorry jongens, ik mis het effe.
Sinds wanneer en hoe kun je multiplayer spelen in ETS2?

Of interpreteer ik de term MP verkeerd????

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een mod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Aha, stiekem lopen modden hé :P :P.

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Stiekem? Iedereen die hier ook maar een beetje regelmatig post draait minimaal 3 mods :+

Zo heb ik slechts 10GB aan mods :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

10GB aan mods! _/-\o_
Jemig, wat heb je dan zo ongeveer aan mods? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Promods uiteraard
Meerdere truckmods
Weermod
Betere textures
Stapeltje trailermods
Meer verschillende AI traffic
Meer AI trucks

Dat zuipt heel wat ruimte hoor.

En ik heb nieteens de meeste mods, Koen heeft volgens mij iets van 30GB of meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Jemig, maar wel gaaf zoveel mods.
Mijn SSD zit te vol om veel mods er op te zetten :(.
Ik rij alleen met Promods aan... (toch maar eens tijd voor een grotere SSD... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Je kan ook een symlink doen, staat wel een pagina of 2 terug beschreven hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:37
13Gb aan mods :$
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zLmIxE5h.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Oké thanks VasZaitsev, ik ga symlink eens onderzoeken/uitproberen.
En jeez Carfanatic lekker handeltje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
rikdegraaff schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:57:
Sorry jongens, ik mis het effe.
Sinds wanneer en hoe kun je multiplayer spelen in ETS2?

Of interpreteer ik de term MP verkeerd????
www.ets2mp.com en daar staat de rest op ;).

Voor ieder ander die dit ook wil doen eventueel een keer als tweakersgroep? Hou er rekening mee dat andere mods het niet doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Oke, ik ga daar eens even rondneuzen.
Bedankt Timmie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopiej
timmie271 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:34:
[...]

www.ets2mp.com en daar staat de rest op ;).

Voor ieder ander die dit ook wil doen eventueel een keer als tweakersgroep? Hou er rekening mee dat andere mods het niet doen..
nee indd had al eens gekeken, moet je gewoon een 2e profiel aanmaken zonder mods, wel een tip die ik las, ga eerst in de SP met dat profiel voor lening en truck te kopen dan kan je gelijk beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Defqonwolf schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:01:
[...]

nee indd had al eens gekeken, moet je gewoon een 2e profiel aanmaken zonder mods, wel een tip die ik las, ga eerst in de SP met dat profiel voor lening en truck te kopen dan kan je gelijk beginnen :)
Ik had daarvoor gewoon een account van internet geplukt :z :9.
Met SP ben ik wel netjes van begin af aan begonnen O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopiej
timmie271 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:09:
[...]

Ik had daarvoor gewoon een account van internet geplukt :z :9.
Met SP ben ik wel netjes van begin af aan begonnen O-) .
hehe Ok.
Ik ga denk ik komend weekend eens proberen (vriendin heeft toch late diensten :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Defqonwolf schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:15:
[...]

hehe Ok.
Ik ga denk ik komend weekend eens proberen (vriendin heeft toch late diensten :))
Ben van het weekend ook wel op ets en eventueel ets MP dus je mag me toevoegen op steam (onder dezelfde naam als hier :9) ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopiej
timmie271 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:28:
[...]

Ben van het weekend ook wel op ets en eventueel ets MP dus je mag me toevoegen op steam (onder dezelfde naam als hier :9) ;).
Is goed, ik dopiej1987 op steam ;)
Zit je ook wel is op Teamspeak of niet? Luisteren jullie ook naar de ETS2 radio btw? Ik vind et wel grappig, alleen veel reclame :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Defqonwolf schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:38:
[...]

Is goed, ik dopiej1987 op steam ;)
Zit je ook wel is op Teamspeak of niet? Luisteren jullie ook naar de ETS2 radio btw? Ik vind et wel grappig, alleen veel reclame :P
Heb wel Teamspeak maar dat is van de Game-maniacs clan van World of Tanks :9.

Dus weet niet of je die van GOT of van ets bedoeld?

Radio doe ik meestal niet :9, zet de versterker ook nooit aan op tuner maar op de muziek van me pc of mobiel omdat ik een hekel heb aan de reclame |:( .

[ Voor 15% gewijzigd door timmie271 op 15-04-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik luister ook altijd muziek via mijn pc tijdens het trucken, heb er zelfs losse playlists voor wat leuke truck muziek is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here, ik gebruik Foobar met een Android app om 'm te bedienen. Hoef je ook niet te alt-tabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Als ik naar bijvoorbeeld Slam-FM wil luisteren, schakelt ie door naar een andere zender, of nog verder, totdat een zender wel radio af speelt. Heeft iemand dat nog meer??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopiej
pwillemske schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:50:
Als ik naar bijvoorbeeld Slam-FM wil luisteren, schakelt ie door naar een andere zender, of nog verder, totdat een zender wel radio af speelt. Heeft iemand dat nog meer??
Hmm heb ik nog geen last van gehad.. luister meestal naar eurotruckradio of naar 538.. en die doen het altijd bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Skyradio en 3fm doen het ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik kan tegenwoordig bijna niks meer ontvangen in ets2.. eigenlijk alleen nog maar veronica. Misschien blokkeren de radio bedrijven de streamaanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
En als je op tracker lijst bijwerken klikt? Het zou gewoon moeten werken namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Volgens mij doen alleen mp3 streams het.

.pls bijvoorbeeld niet.

Heeft iemand toevallig een radiostation van di.fm werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopiej
Nou net dus ff MP geprobeerd maar is dus indd 10x niks.. ze hebben trucks voor wegrijplaatsen neergezet dus je kan niet weg me je oplegger enzo.. gelijk uninstall voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-10 15:20
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NFpjemm.jpg
Toeristische route denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
Er was een ongeluk tussen Tours zuid en noord, rijbaan in zuidelijke richting afgesloten verkeer wordt via een omleiding om het ongeluk heen geleid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaTieBaLk
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Haha, gebeurt wel eens vaker ja. Je hoeft de route echter niet te volgens als je niet wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
Beta update 1.17 is now ready for public testing!
We are about ready to put the beta of the upcoming game update featuring numerous major changes in your hands!

For the past three months we were rewriting a big part of the world-rendering pipeline. As we were finishing work on Scandinavia, it became unavoidable to find new tricks to speed the game up.
http://blog.scssoft.com/2...now-ready-for-public.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

SpaTieBaLk schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:19:
[...]

Haha, gebeurt wel eens vaker ja. Je hoeft de route echter niet te volgens als je niet wil ;)
Je kan op die manier wel leuk tijd en km's afschaven van je rit, door in plaats van om een stad heen te rijden er dwars doorheen te gaan, de tijd gaat iets van 10x trager in een stad, Scheelt zo een halfuur of een uur op je route, best handig om nog net die ene slaapplaats te kunnen pakken, in plaats van te moeten gaan slapen als je nog 3 uur op je klok hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie changelog! O.a. Traffic AI improvements Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
aaaargh, geluid van de daf xf is aangepast, maar nu compleet verpest :/

2 screenshots
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xN03FJCl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C98VoGgl.jpg

nu weer een stukje rijden :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Tyre and rim made independent accessories

Ik zei toch dat het geen 1 april was :Y)

Enfin, die changelist ziet er weer erg goed uit, goed werk van SCS.

Zal PM blijven werken met 1.17, maar zonder Scandinavia, of niet?

[ Voor 18% gewijzigd door RobinHood op 16-04-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
maar zonder Scandinavia, of niet?
ik heb promods uit voorzorg maar uitgeschakeld.

*met promods idd een crash naar desktop. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Carfanatic op 16-04-2015 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is geen kleine update...

- Traffic AI improvements
- Steering wheel animation of all trucks updated to 900 degree range
- Improved support for multi-monitor systems
- Driver faces style improved, many new added

Ik ben benieuwd... Kan ik straks nog meer gaan verdienen :P

Weet iemand trouwens wat er met "Improved support for multi-monitor systems" precies bedoeld wordt?

[ Voor 34% gewijzigd door Koenvh op 16-04-2015 17:33 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Verbaast mij dat ze nog steeds niet extra traffic op de snelwegen hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WP_Pj
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:51
Ircghost schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:41:
Verbaast mij dat ze nog steeds niet extra traffic op de snelwegen hebben..
Inderdaad, random files zou welkom zijn, of "brakecheck'ende" voertuigen. Wat te denken van ouderen in het verkeer die "jojo'en". Geeft de game een hoger level van simulatie.
De 1.17 update is wel een prachtige update. Jammer dat de Actros MP4 er niet in zit :'( . Hier keek ik persoonlijk erg naar uit, maar nu is het wachten op 1.18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WP_Pj schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:17:
[...]

Inderdaad, random files zou welkom zijn, of "brakecheck'ende" voertuigen. Wat te denken van ouderen in het verkeer die "jojo'en". Geeft de game een hoger level van simulatie.
De 1.17 update is wel een prachtige update. Jammer dat de Actros MP4 er niet in zit :'( . Hier keek ik persoonlijk erg naar uit, maar nu is het wachten op 1.18
Het is nog beta he ;)

Verwacht hem toch wel in 1.17 not sure :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WP_Pj
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:30:
[...]

Het is nog beta he ;)

Verwacht hem toch wel in 1.17 not sure :+
Helaas, SCS heeft op haar facebookpagina in een reactie gemeld dat de Actros MP4 in een andere update beschikbaar komt (1.18). Zelf hoop ik ook dat hij alsnog in de 1.17 verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Koenvh schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:28:
Weet iemand trouwens wat er met "Improved support for multi-monitor systems" precies bedoeld wordt?
Ik dacht te lezen bij sommigen dat de weg en dergelijke niet helemaal meegingen met de schaling van het scherm (als je dus 3 schermen gebruikt). Misschien dat ze dat opgelost hebben?
En anders weet ik het niet :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd dat de nieuwe Actros er nog niet in zit. Ze wekten onlangs wel de indruk dat ie zo goed als klaar is. Our team has just managed to clear the last hurdle and get the final approval which will allow us to finally include Mercedes-Benz Actros in Euro Truck Simulator 2! Probleem zal 'm wel zitten in die "approval" :| Maar goed, 1.17 is zowieso een dijk van een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
timmie271 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 19:28:
[...]

Ik dacht te lezen bij sommigen dat de weg en dergelijke niet helemaal meegingen met de schaling van het scherm (als je dus 3 schermen gebruikt). Misschien dat ze dat opgelost hebben?
En anders weet ik het niet :+.
Dat zou geniaal zijn want de schaling met 3 monitoren is verre van optimaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Ben nu 1.17 aan het spelen (alle mods doen het niet helaas...) en het ziet er een stuk beter uit.
Je moet nu alleen de velgen en banden los van elkaar kiezen :+.
De AI denkt ook wat meer om je heb ik het idee, wilde een paar keer naar links of rechts op het moment dat er eigenlijk een auto wilde inhalen en die remden netjes af in plaats van stug door te rijden |:(

Edit:
Ruitenwissers hebben nu ook 2 standen langzaam en snel.
Het display van je verbuik en dergelijke blijft nu ook gewoon leesbaar als je veel schade hebt opgelopen omdat dat dat nu erboven word geplaats (bij de volvo FH).

Er is echt flink wat gewijzigd _/-\o_.

[ Voor 26% gewijzigd door timmie271 op 16-04-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WP_Pj
Wat me sinds de patch is opgevallen:
De truck stuurt alsof er een spons tussen het stuur en de wielen is gezet. Waar ik eerst (met tobo) overal rondheen kon sturen is er iets veranderd wat het veel minder soepel maakt. Rotondes is gewoon een enorme horde geworden.

Iemand die een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
De snelheid van het sturen wat sneller zetten?
Heb met de xbox controller ook dat ik hem goed moet zetten anders gaat ie gelijk helemaal rond of stuurt ie te snel of te langzaam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
timmie271 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:34: (alle mods doen het niet helaas...)
Afgezien van promods heb ik geen problemen met mods.

Voor promods is ook al een patch
http://www.promods.net/viewtopic.php?f=2&t=6825

[ Voor 18% gewijzigd door Carfanatic op 16-04-2015 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carfanatic schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:41:
aaaargh, geluid van de daf xf is aangepast, maar nu compleet verpest :/
En ik vond het geluid van de XF 106 eigenlijk prima klinken, waarom hebben ze dat nu weer aangepast. Ze hebben hetzelfde geflikt met het geluid van de V8 in de Scania's, die klonk prima, lekker zwaar, tot ze die geupdate hadden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Mijn radiostations doen het opeens allemaal niet meer, live_stream.sii zelfs verwijderd en automatisch aan laten maken, maar geen resultaat. Sinds de laatste keer dat de stream het wel deden heb ik niet geüpdate of veranderd aan het spel.

Even rondgezocht en het schijnt vaker voor te komen, maar niemand heeft het weten op te lossen...

edit: vandaag werkt alles opeens weer 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door HallonRubus op 17-04-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopiej
Zo gisteren lekker ritje gemaakt van Warschau (PL) naar Lathi (FIN) genoeg verdiend om mijn motor te upgraden en om een 6x2 aan te schaffen :)
Vanaf nu even genoeg geupgrade aan m'n truck en nu sparen voor lening af te betalen en dan een aantal chauffeurs aan te nemen.
Rond welk level hadden jullie je 1e chauffeur in dienst?
Denk dat ik nog even ga wachten met 1.17 uit te testen.. aangezien ik net een lading heb opgepakt die in de jazzycat trailer pack zit.. denk dat dat een probleem wordt toch als ik zou overschakelen naar de 1.17?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
Jazzycat mod zou geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopiej
Carfanatic schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 07:54:
Jazzycat mod zou geen probleem moeten zijn.
Hmm ok dan ga ik dat morgen eens proberen denk ik :) of maak gewoon nieuw profiel aan om wat te testen dat kan ook natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Bij mij deden heel veel mods her ineens niet dus moet er ook nog FF naar kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Defqonwolf schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 07:47:
Rond welk level hadden jullie je 1e chauffeur in dienst?
Ik was iets van level 15 toen ik pas mijn eerste chauffeur in dienst nam. Hij werkt er nog steeds, rijdt rond in de eerste truck die ik ooit kocht: oude XF, met rood, wit, blauwe kleuren en van die orange heavy duty strepen onderaan. Hollandser gaat niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopiej
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 08:26:
[...]

Ik was iets van level 15 toen ik pas mijn eerste chauffeur in dienst nam. Hij werkt er nog steeds, rijdt rond in de eerste truck die ik ooit kocht: oude XF, met rood, wit, blauwe kleuren en van die orange heavy duty strepen onderaan. Hollandser gaat niet :P
Hehe ok, ja ik ga nu de lange ritten maken heb 5 sterren in lange afstand en 5 in high value dus katsjing :P
Haha ja heb mijn Volvo FH16 600 ook lekker oranje gemaakt :P
Misschien vanmiddag even kijken om een skin erover te plakken :)
Zat te denken om vanavond te spelen maar gaat niet xD was bijna vergeten dat ik vanavond naar WWE in Antwerpen ga xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-10 15:20
Vanavond maar eens een ritje Antwerpen - Tartu (Estland), ProMods _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cixelsyd
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 07:37
Hier staat alles uitgelegd over de multimonitor setup changes:
http://www.eurotrucksimulator2.com/multimon_config.php

Lees ik nou goed bij:
frustum_subrect_x, frustum_subrect_y, frustum_subrect_width and frustum_subrect_height - Allows to specify part of the full frustum cone which is rendered into the monitor. Can be used to move center of the projection outside of the center of the monitor. For example when using two front monitors to represent windshield of the truck while the driver is sitting before the left one, left part of the frustum can be removed to move the center of the projection before the driver. Note that change of this view will change the effective aspect ratio so both fov overrides need to be set to correct it.
Dat ik hier het center kan aanpassen, en het "midden" kan verplaatsen naar bijv. links, zodat ik de rechter spiegel zichtbaar kan krijgen op een dual screen setup? Als dat zou kunnen zou dat geniaal zijn, en moet ik me daar maar is in gaan verdiepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
En heeft iemand zich al eens in verdiept, ik zit er naar te kijken maar mijn hersens kunnen niets van de letterbrei maken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martijnm71 schreef op zondag 19 april 2015 @ 11:15:
En heeft iemand zich al eens in verdiept, ik zit er naar te kijken maar mijn hersens kunnen niets van de letterbrei maken :')
Nog niet, maar het ziet er niet al te ingewikkeld uit. Er zijn vier verschillende modi om de schermen in te stellen, plus nog wat extra configuratieopties.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Koenvh schreef op zondag 19 april 2015 @ 11:20:
[...]

Nog niet, maar het ziet er niet al te ingewikkeld uit. Er zijn vier verschillende modi om de schermen in te stellen, plus nog wat extra configuratieopties.
Ik ga er straks nog eens naar kijken als ik een bakkie koffie of twee, drie op heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Ik ga er ook maar es naar kijken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergeet niet dit regeltje:
"Only multimon configurations which are presented to the game as a single big resolution virtual screen are supported. You need to be using either Nvidia Surround or AMD Eyefinity or equivalent depending on your graphics chipset type."

Dus dit gaat waarschijnlijk niet werken met twee reguliere monitoren zonder Eyefinity...

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
ik heb 2 Full HD monitoren nu in Eyefinity staan maar snap niet helemaal hoe ik het kan instellen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cixelsyd
Ik heb tot nu toe dit voor 2 monitoren in Eyefinity:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
SiiNunit
{
multimon_config : _nameless.0000.0000.00D3.EE00 {
 normalized_ui_x: 1.000000
 normalized_ui_width: 1.000000
 monitors: 2
 monitors[1]: _nameless.0000.0000.00D4.2DF0
 monitors[2]: _nameless.0000.0000.00D4.2E90
}

monitor_config : _nameless.0000.0000.00D4.2DF0 {
 name: left
 normalized_x: 0.000000
 normalized_y: 0.000000
 normalized_width: 0.500000
 normalized_height: 1.000000
 horizontal_fov_relative_offset: 1.000000
 vertical_fov_relative_offset: 0.000000
 heading_offset: 0.000000
 pitch_offset: 0.000000
 roll_offset: 0.000000
 camera_space_offset: (0.000000, 0.000000, 0.000000)
 horizontal_fov_override: 0.000000
 vertical_fov_override: 0.000000
 frustum_subrect_x: 0.000000
 frustum_subrect_y: 0.000000
 frustum_subrect_width: 1.000000
 frustum_subrect_height: 1.000000
 render_interior: true
 render_exterior: true
}

monitor_config : _nameless.0000.0000.00D4.2E90 {
 name: right
 normalized_x: 0.500000
 normalized_y: 0.000000
 normalized_width: 0.500000
 normalized_height: 1.000000
 horizontal_fov_relative_offset: -1.000000
 vertical_fov_relative_offset: 0.000000
 heading_offset: -0.000000
 pitch_offset: 0.000000
 roll_offset: 0.000000
 camera_space_offset: (0.000000, 0.000000, 0.000000)
 horizontal_fov_override: 0.000000
 vertical_fov_override: 0.000000
 frustum_subrect_x: 0.000000
 frustum_subrect_y: 0.000000
 frustum_subrect_width: 1.000000
 frustum_subrect_height: 1.000000
 render_interior: true
 render_exterior: true
}

}

Het werkt iig, met de bezel recht door het midden, het verplaatsen van het middenpunt in het spel zou moeten kunnen, maar dat is me tot nu toe nog niet gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Koenvh schreef op zondag 19 april 2015 @ 12:38:
Vergeet niet dit regeltje:
"Only multimon configurations which are presented to the game as a single big resolution virtual screen are supported. You need to be using either Nvidia Surround or AMD Eyefinity or equivalent depending on your graphics chipset type."

Dus dit gaat waarschijnlijk niet werken met twee reguliere monitoren zonder Eyefinity...
Ik heb 3 monitoren en eyefinity dus ik heb nog steeds interesse, nu nog alles nog snappen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cixelsyd
martijnm71 schreef op zondag 19 april 2015 @ 14:00:
[...]

Ik heb 3 monitoren en eyefinity dus ik heb nog steeds interesse, nu nog alles nog snappen :F
In /Mijn documenten/Euro Truck Simulator 2/config.cfg

r_multimon_mode naar 3 zetten zou voor jou al voldoende moeten zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
cool, gelijk ff testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
multimon mode 2 volgens mij, multimon 3 is voor 4 monitoren.

nu eens klooien met FOV instellingen, geloof dat het muntje aan het vallen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 11:19

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Beta 1.17 geïnstalleerd. Promods fix erbij. Geen crashes maar wel op veel punten problemen met textures. Net een rit gehad van Oban naar Bremen. In Engeland veel problemen bij knooppunten. Een enkele brug die eng is doordat wegdek weg is etc. Tevens tussen Ijmuiden en Groningen klappen op het stuur alsof je de stoep op rijdt. In wegdek zelf is niets te zien.

Verder moet ik wel zeggen dat 1.17 voor zover ik kan merken wel een stuk vooruit is gegaan qua graphics.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopiej
Denk dat ik vanavond ook even ga kijken om eens de beta te draaien. Maar kan ik dan nog wel tevens met een anders profiel de 1.16 blijven spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Nee helaas. Weet trouwens niet of dubbele installatie mogelijk is. Via steam iig niet. Je kunt wel altijd downgraden. Zorg wel voor kopie van je profiel.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Defqonwolf schreef op maandag 20 april 2015 @ 08:20:
Denk dat ik vanavond ook even ga kijken om eens de beta te draaien. Maar kan ik dan nog wel tevens met een anders profiel de 1.16 blijven spelen?
Als je ETS2 ooit buiten Steam hebt gekocht (dus een product key rechtstreeks van SCS) kun je naast je Steam installatie, ook nog gewoon een standalone installatie hebben. Beiden kijken voor je profile naar dezelfde locatie. 1.16 zou je dan in de standalone installatie kunnen gebruiken met het andere profiel. Als je ETS alleen in Steam hebt, zul je dus iedere keer idd moeten downgraden, niet erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopiej
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 08:59:
[...]

Als je ETS2 ooit buiten Steam hebt gekocht (dus een product key rechtstreeks van SCS) kun je naast je Steam installatie, ook nog gewoon een standalone installatie hebben. Beiden kijken voor je profile naar dezelfde locatie. 1.16 zou je dan in de standalone installatie kunnen gebruiken met het andere profiel. Als je ETS alleen in Steam hebt, zul je dus iedere keer idd moeten downgraden, niet erg handig.
Denk dat dat wel kan, dacht dat ik em via origin had gekocht kan dat ook? Denk dat ik em dan is ga proberen om ook via origin te installeren volgens mij had ik dat hiervoor ook voor ik em op Steam zette..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat ook Origin dezelfde profile locatie gebruikt. Zou gewoon moeten werken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopiej
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:15:
Ik neem aan dat ook Origin dezelfde profile locatie gebruikt. Zou gewoon moeten werken inderdaad.
Ja indd gebruikt zelfde, alleen andere install folder :)
Dan maak ik gewoon nieuw profiel aan voor de 1.17 en die gebruik ik dan via origin :)
Kan je die dan ook kopelen aan je WoT of kan je maar 1 profiel daaraan koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dat nog niet eerder gedaan maar ik neem aan dat dat geen probleem moet zijn. Dan wordt je huidige profiel gewoon overschreven met je huidige truck, screenshots etc... lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopiej
Ok, ga ik dat vanavond eens proberen :) dan kan ik de 1.17 ook testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 09:38
Gisteren een ctd met 1.17. Voor zover ik het kon zien lag het niet aan promods maar aan een jazzycat trailer waar de ai mee aan kwam rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

aangaande profielen. Is het niet ook zo dat je profiel een update krijgt. Profiel word namelijk geschikt gemaakt voor 1.17. Daardoor is er ook de profile.bak folder met je oude 1.16 profiel. Ik dacht dat bij een downgrade ook je profiel weer werd aangepast.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 09:38
Klopt, MR_VIPER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Laatst online: 10-10 18:44
Gedver, ik krijg een Crash en snap niet waar het aan ligt. Draai de nieuwste promods + huidige ETS2 beta.

00:00:28.764 : <ERROR> [unit] File '/def/world/semaphore_model.promods.sii', line 232:
00:00:28.764 : <ERROR> [unit] The unit name 'tr_sem_mdl.ab_toll.s' is already taken by an existing unit (of type 'tr_semaphore_model').
00:00:28.764 : <ERROR> load_filtered_unit_array() - Failed to load units from file (/def/world/semaphore_model.promods.sii)
00:00:28.764 : <ERROR> management\core_resource_server.cpp(601): ?init_full@core_resource_server_u@prism@@UAEXXZ: Data error.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartus1989 schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:41:
Gedver, ik krijg een Crash en snap niet waar het aan ligt. Draai de nieuwste promods + huidige ETS2 beta.

00:00:28.764 : <ERROR> [unit] File '/def/world/semaphore_model.promods.sii', line 232:
00:00:28.764 : <ERROR> [unit] The unit name 'tr_sem_mdl.ab_toll.s' is already taken by an existing unit (of type 'tr_semaphore_model').
00:00:28.764 : <ERROR> load_filtered_unit_array() - Failed to load units from file (/def/world/semaphore_model.promods.sii)
00:00:28.764 : <ERROR> management\core_resource_server.cpp(601): ?init_full@core_resource_server_u@prism@@UAEXXZ: Data error.

Iemand enig idee?
Nieuwe def van ProMods voor 1.17 gebruikt? Daarnaast lijkt het of twee modellen dezelfde naam hebben, en er daar een conflict zit.

🠕 This side up

Pagina: 1 ... 103 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.