Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Net ff een vrachtje gedaan van 46 ton...de 435pk motor van Daf vind dat niet leuk, met 70 over de snelweg. Toch maar snel zien te levelen en dan de 510pkmsterke kopen of een volvo met 750pk...

Vinden jullie niet dat de Scania v8 sounds erg slecht zijn?? Ik vind het niet klinken, helaas

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laten we zeggen dat ik een snelle opdracht had aangenomen die binnen een stad ging.. Toen heb ik misschien geprobeerd 100% schade te krijgen... De kosten waren wellicht veel hoger dan de opbrengsten, maar het was niet mijn vrachtwagen dus het kostte me niets >:)

Nog een leuke rit gedaan, vanuit Tallinn naar Limoges. en omdat het toch geen prestatieverlies oplevert maar weer opgenomen :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=jgAop56GaLA]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=WI0k-mmGQf8]

Ik rijd in de tweede video nog verkeerd bij Bremen, en maak een niet zo legale U-turn... Aan de andere kant, er staat geen bord dat het niet mag. Daarnaast is de AI op de snelweg niet altijd even geweldig, of het kwam omdat ik op zondag reed (In dat geval: Heel realistisch, mensen met 60km/h op de snelweg :P)

[ Voor 42% gewijzigd door Koenvh op 06-04-2015 11:32 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

pwillemske schreef op maandag 06 april 2015 @ 08:26:
[...]

Ik dacht dat jij een Volvo 10x4 (?) reed?? :X Wel mooi vrachtje overigens :)
Vond hem niet zo leuk, en veels te duur, heb 'm ingeruild voor deze Scania met meer dan genoeg dure meuk en hoefde maar iets van 20k bij te betalen, vind dit ding ook veel leuker.

Er staat ook nog een 8x8 DAF E6 met 660pk te wachten in een garage, ik ga dat ding eens meenemen naar IJsland om ermee in de sneeuw te spelen.

Fijne van deze Scania is wel dat ie lekker stabiel is door zijn lengte, kantelen doet ie niet zo snel.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
VasZaitsev schreef op maandag 06 april 2015 @ 13:24:
[...]

Vond hem niet zo leuk, en veels te duur, heb 'm ingeruild voor deze Scania met meer dan genoeg dure meuk en hoefde maar iets van 20k bij te betalen, vind dit ding ook veel leuker.

Er staat ook nog een 8x8 DAF E6 met 660pk te wachten in een garage, ik ga dat ding eens meenemen naar IJsland om ermee in de sneeuw te spelen.

Fijne van deze Scania is wel dat ie lekker stabiel is door zijn lengte, kantelen doet ie niet zo snel.
Nice, ik rijd nu met een Daf 8x8, met 435 pk :'( , en die rijd toch best fijn :D (met gestuurde naloop as scheelt het veel met lange trailers).

Ik zal zo ff een fotootje uploaden :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 09:38
Krappe boel op de ferry:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sBqyhr1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Vind het wel grappig hoe je magisch van plaats wisselt in de ferry, je rijdt hem links binnen, en je komt er rechts uit, vreemd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-10 22:48
VasZaitsev schreef op maandag 06 april 2015 @ 13:24:
[...]

Welke DAF mod is dat? Ik heb die van ohaha maar daar zijn er geen extra motor opties geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De motor mod is een losse, net als de 8x8 mod.

http://www.modhub.us/euro...660-hp-engine-with-badge/

De DAF 8x8 mod kan ik zo 123 niet meer vinden, die zoek ik desnoods later wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-10 22:48
Oké bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopiej
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
Dit weekend geen tijd gehad om te spelen (werken in de tuin enzovoorts :P)
Misschien vanavond eens ritje maken :)
Denk dat ik dat van die Free roaming camera ook is ga proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Free roaming camera??

-EDIT-

Zoals beloofd heb ik hier een aantal screenshots :) :

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/f25oKyj91WL0hrq4p2u2QW8j/medium.png

Dit was mijn eerste vracht van het RoadHunter paket :D Het beviel zeer goed.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/sCw254prhgcudtWinqbmaqR2/medium.png

Het was de bedoeling dat dit mijn zwaarste vracht werd met deze truck, maar het was toch anders uitgekomen :P :

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/hhW2MhZvmQwmMJ7nHhVN3iPx/medium.png

Met 6 km per uur de helling op, vertrokken vanuit het tank station op de achtergrond, uiteindelijk een hele slinger auto's, vrachtwagens en bussen achter me aan :+ . Maar dit was de eerste en laatste keer met deze truck, was toch een te zware vracht. Nergens boven de 61 uitgekomen omdat ie simpelweg niet harder kon :O . Nu upgraden naar een 10x4 Volvo FH16 750, kijken of het dan wel gaat 8)7 .

[ Voor 106% gewijzigd door pwillemske op 07-04-2015 16:03 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-10 15:19
pwillemske schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:13:
Free roaming camera??

-EDIT-

Zoals beloofd heb ik hier een aantal screenshots :) :

.
screenshots werken niet staan in een beveiligde map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
hjvg schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:55:
[...]

screenshots werken niet staan in een beveiligde map
Ga ik ff fixen :)

Volgens mij doen ze het nou wel! Zo niet, laat het maar weer weten :X

Weet iemand nog leuke mods?? (Behalve ProMods en Rusmap ;) )

[ Voor 27% gewijzigd door pwillemske op 07-04-2015 16:07 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:54

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Zijn er nog anderen hier die ook niet alle ports achievement kunnen halen? Ik lees online dat er anderen zijn en dat die hun gameversie terug hebben gezet naar 1.5.2 of iets dergelijks. Blijkbaar zitten er al meer 'ports' verborgen in het spel waardoor de achievement bugged is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ohaha truckmods
Alle meuk van Jazzycat, al vind ik railway niet echt mooi.
IWR voor beter weer
True AI lights voor mooie verlichting

En qua nieuwe truckmodellen kan ik aanraden:
Scania T: de bekende torpedo Scania mod.
Sisu R500/C500/R600 een Renault Premium, maar dan met een 620pk motor als max en 6x, 8x en 10x chassis.
Axor ultimate mod, welke dus een behoorlijk mooie Axor geeft, met ook een vrij stevige motor.
Magnum Legend met chiptuned motoren en een 6x2 chassis, en wat meer tuning gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:53
Ircghost schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:23:
Zijn er nog anderen hier die ook niet alle ports achievement kunnen halen? Ik lees online dat er anderen zijn en dat die hun gameversie terug hebben gezet naar 1.5.2 of iets dergelijks. Blijkbaar zitten er al meer 'ports' verborgen in het spel waardoor de achievement bugged is.
Voor mij ook niet te halen, net als die ladingen van elke verschillende cargo. Aan de kilometers kan het niet liggen zoals je hebt gezien ;)

Denk dat je hier vanillaprofiel voor nodig hebt.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VasZaitsev schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:28:
Ohaha truckmods
IWR voor beter weer

Sisu R500/C500/R600 een Renault Premium, maar dan met een 620pk motor als max en 6x, 8x en 10x chassis.
Axor ultimate mod, welke dus een behoorlijk mooie Axor geeft, met ook een vrij stevige motor.
Magnum Legend met chiptuned motoren en een 6x2 chassis, en wat meer tuning gedoe.
Alle meuk van jazzycat zit tegenwoordig toch in een compleet mod pakket? Of moet je nog steeds railway en army enzo los downloaden? Vanmiddag mijn 760pk scania klaar gezet en voor ik vanavond ga spelen wil ik ff de bekende mods installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Sn3gG3l schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:48:
[...]

Voor mij ook niet te halen, net als die ladingen van elke verschillende cargo. Aan de kilometers kan het niet liggen zoals je hebt gezien ;)

Denk dat je hier vanillaprofiel voor nodig hebt.
Jij hebt dus zeker te weten alle 30 stuks cargo gehad en de achievement niet gehaald? Dat zou wel bout zijn gezien ik daar nu mee bezig ben.. overigens voor het type cargo (ook een achievement) werkt voor fragile alleen glass (panels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-10 22:30

Pykow

Angelo OTR

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 17:03:
[...]

Alle meuk van jazzycat zit tegenwoordig toch in een compleet mod pakket? Of moet je nog steeds railway en army enzo los downloaden? Vanmiddag mijn 760pk scania klaar gezet en voor ik vanavond ga spelen wil ik ff de bekende mods installeren.
Dat zal wel handig zijn, ik heb eigenlijk nog nooit een modpack van Jazzycat geinstalleerd ook al hoor ik goede verhalen erover. Steeds weet ik niet waar ik moet beginnen en welke volgorde ik aan moet houden.

ik heb 3 profielen op dit moment.
1. Main account met Promods, tot dus ver nog nooit een crash gehad, zelfs als ik de mod uitschakel en dan met vanilla mode speel (Ja je moet geen garage aan klikken die niet in de vanilla map zit)
2. TSM + Rus map mode, gevalletje grootste map die je maar kan voorstellen.
3. Dutchmap, leuk om heel eventjes te doen, maar stop er ook weer snel mee.

ik ben zeerbenieuwd hoe Promods en de nieuwe DLC gaan samenwerken ;)
Ze zitten toch in elkaar straatje te vissen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 17:03:
[...]

Volgens mij moet je alle meuk nog steeds los downen, vind ik niet zo'n probleem. En zo kun je er ook voor kiezen om geen railway en army te nemen om het wat realistischer te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 17:11:
[...]

Jij hebt dus zeker te weten alle 30 stuks cargo gehad en de achievement niet gehaald? Dat zou wel bout zijn gezien ik daar nu mee bezig ben.. overigens voor het type cargo (ook een achievement) werkt voor fragile alleen glass (panels).
Alle cargo werkt wel, alleen duurt heel lang, omdat je er altijd één vergeet. Ports weet ik niet zeker in Vanilla, ik heb die met Hungary map gehaald, maar daar zijn ook maar 4 "havens" (veerpontjes)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:21
Ik moet alleen nog de achievement voor 100% map discover en de 10 man/vrouw maximum level. Zelf heb ik ook een lange tijd op 29 / 30 gestaan voor de cargo achievement. Ik wist natuurlijk allang niet meer welke ik nog miste... maar uiteindelijk ineens gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe krijg ik het weer voor elkaar!! En nog beter hoe krijg ik dit nou weer opgelost...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/d1LVW2B.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

CyberCow schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 18:14:
Hoe krijg ik het weer voor elkaar!! En nog beter hoe krijg ik dit nou weer opgelost...

[afbeelding]
Weg laten slepen ;) (F7 -> enter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzycat packs geïnstalleerd en geactiveerd zojuist. Helaas nog geen enkele Jazzycat vracht te vinden in het overzicht, in geen enkele stad. Is dat normaal vlak na het installeren en duurt dat gewoon even of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:33

Edd

Dat duurt inderdaad even. Je kunt proberen even te slapen en te zien of ze dan verschijnen. Of een economy reset uitvoeren.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Slapen hielp bij mij toen ik het RoadHunter pakket had geinstalleerd :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 19:15:
Dat duurt inderdaad even. Je kunt proberen even te slapen en te zien of ze dan verschijnen. Of een economy reset uitvoeren.
Gewoon even wat ritjes doen en dan komt het goed dus. :) bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 19:02:
[...]

Weg laten slepen ;) (F7 -> enter)
Ik moet wel maar waar slaat het op ik rij door het poortje en knal ding dicht schade en staan. Is trouwens het poortje tussen Belarus en Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
CyberCow schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 19:29:
[...]

Ik moet wel maar waar slaat het op ik rij door het poortje en knal ding dicht schade en staan. Is trouwens het poortje tussen Belarus en Rusland.
Je staat bij het verkeerde tolpoortje, vrachtwagens nemen altijd de meest rechtse, ik ook trouwens, zoals het hoort vind ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 18:14:

[afbeelding]
Free roaming camera en dan jezelf ergens laten vallen
krissie100 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 19:40:
[...]

Je staat bij het verkeerde tolpoortje, vrachtwagens nemen altijd de meest rechtse, ik ook trouwens, zoals het hoort vind ik ;)
Zolang er een symbool bij 't poortje staat vind ik het prima, vooral omdat de AI je er anders niet meer tussen laat.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Koenvh schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 20:54:
Zolang er een symbool bij 't poortje staat vind ik het prima, vooral omdat de AI je er anders niet meer tussen laat.
In dit spel laat de ai je er juist tussen als je rechts rijd en moet je voorraang geven als je links rijd aan de rechtsrijdende persoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krissie100 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:25:
[...]

In dit spel laat de ai je er juist tussen als je rechts rijd en moet je voorraang geven als je links rijd aan de rechtsrijdende persoon
In theorie klopt dat, echter ben ik al vaak genoeg aangereden door de AI die op het moment dat ik begin te rijden ook begint te rijden. Niet altijd gelukkig. Ik heb nu al genoeg kilometers afgelegd om dat te weten :)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Koenvh schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:32:
[...]

In theorie klopt dat, echter ben ik al vaak genoeg aangereden door de AI die op het moment dat ik begin te rijden ook begint te rijden. Niet altijd gelukkig. Ik heb nu al genoeg kilometers afgelegd om dat te weten :)
Ik heb ook zat ervaring en mijn ervaring leert dat ik op de middelste banen de meeste schade heb, de linker is onrealistisch, dus wordt het de meest rechtse poort waar ik doorheen rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krissie100 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:44:
[...]

Ik heb ook zat ervaring en mijn ervaring leert dat ik op de middelste banen de meeste schade heb, de linker is onrealistisch, dus wordt het de meest rechtse poort waar ik doorheen rijd.
Ik wissel meestal niet van baan, dus dan kom ik over het algemeen ergens in het midden uit.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopiej
Die free roam camera werkt goed! thnx voor de tip Koenvh!

Kan je indd de opdrachten aannemen die je maar wilt :)
en in console typ je goto (stad) en je gaat daar naartoe, is ook makkelijk als je bijvoorbeeld een garage wilt ontdekken en er niet 1000km voor wilt rijden :P

[ Voor 65% gewijzigd door Dopiej op 08-04-2015 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:46
Ik wil meer vrachtwagen mods alleen welke vinden jullie heel leuk?

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

VasZaitsev schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:28:
Ohaha truckmods
IWR voor beter weer

Is al een leuk begin dan.

http://www.modhub.us/euro...59-man-tgx-reworked-v1-3/ is ook wel aardig, beetje simpel.
http://www.modhub.us/euro...lvo-fh-16-2012-10x4-v4-0/ is leuk als je een 5 asser Volvo wilt. Werkt jammer genoeg niet samen met Ohaha's trucks.
http://www.modhub.us/euro.../man-heavy-8x4-10x4-v2-0/ is ook wel aardig, werkt ook met de andere MAN mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Hier kan ik wel wat mee bedankt

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-10 17:53
Hi, ik las dat over die truck-mods mee en had de Volvo gedownload. Daar was een .scs file bij, die heb ik bij de andere mods in 'Documenten/Ets/Mod' gezet. Aangevinkt in het profiel.... maarre hoe kom ik nu aan de gemodde truck? Bij de Volvo-dealer zijn ze niet (online) te koop.
Ik kan net niet vinden hoe zo'n truck-mod geinstalleerd moet worden.
Kan iemand mij daarmee misschien helpen svp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Gewoon idd de .scs en soms de templates in de modmap gooien, aanzetten en dan staat hij keurig in je garage, tenzij je een andere mod hebt die hem overruled.

Welke volvo heb je gedownload? Sommige mods, zoals die direct gelinkte mods zijn aanpassingen aan een truck zelf, die zie je niet in de dealer terug, maar pas als je de truck gaat aanpassen zie je meer chassis, cabines etc.

Ohaha, de Sisu, de Axor, Scania T en Magnum Legend zie je wel als aparte trucks terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
Dank je VasZaitsev, ik had de Road Hunter Volvo gedownload, waarover enkele posts terug werd gesproken, de Volvo FH16 2012 8x4 / 10x4 Version 4.
Op de Roadhunter site ( http://roadhunter-z3d.de.tl/Trucks.htm )kan ik ook niets vinden hoe ik hem moet installeren, tenzij ik wat over het hoofd zie?

Bedoel je dat hij dan in mijn garage staat of bij een dealer te koop?

Ik probeerde het in ETS2+Promods+Rusmap+weermod

[ Voor 16% gewijzigd door Ton37 op 08-04-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand van jullie wel eens een Editors Pick gewonnen op WoT? Ik kwam er net achter dat ik er één heb gekregen met een foto die ik een paar maanden terug een keer had gepost. Leuk om een keer gepicked te worden. :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/piqjMeHl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:21
Hoe kan het zijn dat die foto niet in je profiel staat van WoT ? (had hem al ge-liked zag ik :0)

Edit: Laat maar, ik zie hem in je favorieten

[ Voor 20% gewijzigd door Nice Guy Eddie op 08-04-2015 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De foto's in mijn profiel waren al vele malen vervangen door nieuwe foto's. Ze blijven echter wel gewoon bestaan op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ton37 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:07:
Dank je VasZaitsev, ik had de Road Hunter Volvo gedownload, waarover enkele posts terug werd gesproken, de Volvo FH16 2012 8x4 / 10x4 Version 4.
Op de Roadhunter site ( http://roadhunter-z3d.de.tl/Trucks.htm )kan ik ook niets vinden hoe ik hem moet installeren, tenzij ik wat over het hoofd zie?

Bedoel je dat hij dan in mijn garage staat of bij een dealer te koop?

Ik probeerde het in ETS2+Promods+Rusmap+weermod
Kijk bij de normale FH2012, en bij de soorten chassis zul je nu ook de 10x4 versies zien staan, voor slechts 194k uit mijn hoofd, spaart u ook zegeltjes? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
Ik waardeer jouw hulp, VasZ., klopt alweer als een 'bus'. Heb er maar gelijk eentje gekocht/geupdate voor 353000 euries. Niet inpakken, neem hem wel gelijk mee ... ;-)). Nou eens gaan kijken hoe het rijdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:53
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:58:
Heeft iemand van jullie wel eens een Editors Pick gewonnen op WoT? Ik kwam er net achter dat ik er één heb gekregen met een foto die ik een paar maanden terug een keer had gepost. Leuk om een keer gepicked te worden. :)
Nee nog nooit, misschien ook mijn WoT profiel eens updaten, heb 273 foto's in mn steamaccount bij ets :)

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kan je ook een WoT profiel hebben als je ETS2 niet in de steam hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:58:

[afbeelding]
Helaas, drie schermen zijn teveel voor WoT... Hij verkleint ze zelf, maar dat werkt niet geweldig :/
CyberCow schreef op woensdag 08 april 2015 @ 18:11:
kan je ook een WoT profiel hebben als je ETS2 niet in de steam hebt gekocht?
Ja

[ Voor 56% gewijzigd door Koenvh op 08-04-2015 18:31 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Laatst online: 11:05
Ik maar denken dat jullie het over World of Tanks hebben :+.
Haal WoT en WoT nog wel eens door elkaar :9.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Ik dacht het ook even hoor

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopiej
Vind het bij mij nog steeds raar dat ik maar 1 van mijn 5 skins te zien krijg voor mijn volvo..
Als ik bij de spuiterij kijk.. of kan er maar 1 tegelijk gezien worden daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Hoe bedoel je?

Als je opnieuw naar de spuiterij gaat bij een garage dan zou je gewoon alle skins moeten kunnen zien tenzij je hem vergeten bent aan te zetten :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopiej
timmie271 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:02:
Hoe bedoel je?

Als je opnieuw naar de spuiterij gaat bij een garage dan zou je gewoon alle skins moeten kunnen zien tenzij je hem vergeten bent aan te zetten :+.
Nee heb 5 skins gedownload en aangezet voor mijn Volvo FH16 alleen in de spuiterij zie ik er maar 1.. of zijn er verschillende fh16's in het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Defqonwolf schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:21:
[...]

Nee heb 5 skins gedownload en aangezet voor mijn Volvo FH16 alleen in de spuiterij zie ik er maar 1.. of zijn er verschillende fh16's in het spel?
Als het 1 bestand is zou je ze gewoon allemaal moeten zien.
Er zijn maar 2 soorten volvo's die je op verschillende manieren kan kopen.
Maar zijn het losse bestanden dan heb je kans dat er eentje het niet doet of je kijkt er gewoon overheen ;P.

[ Voor 35% gewijzigd door timmie271 op 09-04-2015 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopiej
timmie271 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:48:
[...]

Als het 1 bestand is zou je ze gewoon allemaal moeten zien.
Er zijn maar 2 soorten volvo's die je op verschillende manieren kan kopen.
Maar zijn het losse bestanden dan heb je kans dat er eentje het niet doet of je kijkt er gewoon overheen ;P.
zal het 1e wel zijn dat ze het niet doen, want zie maar 1 aangepaste skin dus kijk er nie overheen :P
nja zal vanavond nog is proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niemand hier een webbased/textbased soort "trukz" omheen bouwen?
Graag voor t weekend.

Trukz - A Trucking Simulation Game - Deel 3

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2015 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 16:14
Verwacht je nou echt dat iemand binnen 2 dagen (dan is het zaterdag en weekend) kan doen wat jij wilt als ik het goed begrijp 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:57
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:26:
Graag voor t weekend.

Natuurlijk. Ben meteen begonnen en de eerste versie is al klaar. Nu dacht ik, sinds de deadline nog niet verstreken is, vandaag te spenderen aan 't opnieuw schrijven van een multiplayer mod en de impementatie van dit geheel in de engine module zelf, dus niks webbased. Morgen is dan een mooie dag om de complete kaart van de wereld op te bouwen (sorry ProMods) en dan kan je voor 't weekend aan de slag. Als je wil kan ik nog wel je naam heel groot in 't beginscherm laten zien, 't was tenslotte jouw idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Graag voor t weekend.

Ik wil wel een offerte opstellen, maar dat gaat met deze deadline wel een 7-cijferig bedrag worden O-)

offtopic:
Ik weet niet of je de tekst nagelezen hebt, maar we zijn geen slaafjes, vooral met zo'n toon

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag voor t weekend.

Kan ik mijn vrije dagen in het vervolg ook bij jou aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Geleihoofd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:14:
[...]

Natuurlijk. Ben meteen begonnen en de eerste versie is al klaar. Nu dacht ik, sinds de deadline nog niet verstreken is, vandaag te spenderen aan 't opnieuw schrijven van een multiplayer mod en de impementatie van dit geheel in de engine module zelf, dus niks webbased. Morgen is dan een mooie dag om de complete kaart van de wereld op te bouwen (sorry ProMods) en dan kan je voor 't weekend aan de slag. Als je wil kan ik nog wel je naam heel groot in 't beginscherm laten zien, 't was tenslotte jouw idee!
Ook wel eventjes VR-brillen ondersteunen he, misschien kun je zelfs wel die Hololens van MS gebruiken.

En natuurlijk voldoende merken trucks, 30 moet wel genoeg zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geleihoofd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:14:
[...]

Als dit je roadmap is dan wil ik je werkgever niet zijn. Het is donderdag en geen zondag dat alles op dooie gemakkie kan. Hup opschieten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahah leuke reacties allemaal :)

Nee ik zou het serieus wel vet vinden als je in trukz je eigen ritjes had kunnen rijden. Geen idee of iedereen hier weet hoe trukz gespeelt wordt.

In trucksimulator zou je dan je eigen ritjes kunnen rijden oid. Lijkt me prachtig en houd je lang bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 09:38
Graag voor t weekend.

Tuurlijk, geen probleem. Welk weekend had je in gedachten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-10 14:33
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:46:

Nee ik zou het serieus wel vet vinden als je in trukz je eigen ritjes had kunnen rijden. Geen idee of iedereen hier weet hoe trukz gespeelt wordt.

In trucksimulator zou je dan je eigen ritjes kunnen rijden oid. Lijkt me prachtig en houd je lang bezig
Als het je prachtig lijkt, wat houdt je dan tegen om zelf iets te doen?
Of in ieder geval een project van te maken met de bezoekers van de trukz thread of zelf iets opzetten oid. aangezien jij er al een idee/voorstelling van hebt.

Met zo'n formulering had je deze reacties kunnen verwachten natuurlijk. ;)

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach een beetje humor kan geen kwaad toch. Ik ben zelf helaas niet in staat om zoiets te programmeren. Zou me een half leven gaan kosten.
Ik ga het wel eens opperen in dat forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-10 14:33
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:56:
Ach een beetje humor kan geen kwaad toch.
Dat ben ik helemaal met je eens. :)

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopiej

Vind ETS2 al goed genoeg :) hoef niet eens te weten wat dat trukz is :P
Eigen ritjes maken is wel leuk maar ook weer niet want je gaat dan of de langste ritten mogelijk maken en veel verdienen of korte ritjes maken en ook veel verdienen xD

En anders moet je kijken voor een mod te maken voor ETS2 he dat je dat ook kan ;):P

[ Voor 6% gewijzigd door Dopiej op 09-04-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Weet iemand waarom de namen van mijn ladingen met promods in het Russisch is?

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Klinkt eerder alsof je een russische Jazzy geinstaleerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Tja dat kan ook. Alleen ik heb de military van dezelfde site en die is wel in het Engels

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Ik heb de duitse versie geloof ik 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door timmie271 op 09-04-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timmie271 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:35:
Ik heb de duitse versie geloof ik 8)7
Was ist los mit Deutsch? O-)

Zou inderdaad leuk zijn, maar de haalbaarheid is denk ik een probleem dit weekend al helemaal :+

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Redeta schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:55:
Tja dat kan ook. Alleen ik heb de military van dezelfde site en die is wel in het Engels
Vaak moet je een bepaald bestand kiezen om de boel engels of russisch te maken. Kan zijn dat die jouw gedownd hebt alleen maar Russisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er een mogelijkheid om die Jazzycat mods tegelijk te laten werken. Ik heb het idee dat degene die als laatste gestart is alles overruled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

stapel Z'tjes gebruiken, werkt altijd.

Al werkten ze bij mij alle 3 keurig, diegene die vooral overruled is Roadhunter, maar ook daarmee zie ik gewoon nog meuk van de twee Jazzy pakketten die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VasZaitsev schreef op donderdag 09 april 2015 @ 16:27:
stapel Z'tjes gebruiken, werkt altijd.

Al werkten ze bij mij alle 3 keurig, diegene die vooral overruled is Roadhunter, maar ook daarmee zie ik gewoon nog meuk van de twee Jazzy pakketten die ik heb.
ja dat snap ik maar als je evenveel zjes zit zit er nog steeds verschil omdat ze verschillende namen hebben maar het is niet mogelijk dus om ze gelijkmatig te verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
maar ik heb er niet veel last van hoor. Vind het alleen apart

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Mein Deutsch ist nicht so gut :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timmie271 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 16:48:
[...]

Mein Deutsch ist nicht so gut :9
Was nicht ist kann noch werden :>
Disclaimer: Dit is geen correct Duits naar mijn weten Blijkbaar is het wel correct Duits? :D

[ Voor 9% gewijzigd door Koenvh op 09-04-2015 17:57 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Koenvh schreef op donderdag 09 april 2015 @ 17:56:
[...]

Was nicht ist kann noch werden :>
Disclaimer: Dit is geen correct Duits naar mijn weten Blijkbaar is het wel correct Duits? :D
Heb ook maar 7 onvoldoendes op rij gehaald voor dat vak :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timmie271 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 18:47:
[...]

Lucky seven ;)

Ach ja, iedereen z'n eigen specialiteiten :)

Overigens heb ik laatst een vracht van 26 ton voorbij zien komen, ik dacht dat de limiet zonder mods bij 25 ton lag?

[ Voor 19% gewijzigd door Koenvh op 09-04-2015 19:04 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Koenvh schreef op donderdag 09 april 2015 @ 18:48:
[...]

Lucky seven ;)

Ach ja, iedereen z'n eigen specialiteiten :)

Overigens heb ik laatst een vracht van 26 ton voorbij zien komen, ik dacht dat de limiet zonder mods bij 25 ton lag?
Heb ze heel veel van 23 ton en dergelijke gezien maar wist niet dat er een limiet op zat :+.
Speel dan wel met mods maar toch :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
timmie271 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 18:47:
[...]

Duits is serieus het makkelijkste en meest kansloze vak ooit... Haalde altijd 10' en voor SO en 9.5+ PW. Als ik het vergeten/geen tijd had om te leren haalde ik nog steeds een 8.5. Was ook het enige vak dat ik heel mijn bovenbouwcariere op een 10 gem. had. En een 9.4 ofzo voor examen tekstverklaren(was wel vmbo-t)

Vorig jaar heb ik vervroegd Duits Havo met een 8 gemiddeld (7.8 mondeling en 8.6 schriftelijk) afgerond zonder ooit 1 flikker te doen voor Duits.

Ondanks alle mooie cijfers kan ik nog steeds nauwelijks Duits spreken of schrijven. Zie je maar weer hoe kansloos het is (en zeker op mijn school zonder MO of schrijfopdrachten) Ik dacht in de 2de dat ik echt Duits zou leren, maar helaas... Ik ben het bewijs dat Duits echt kansloos is. Ik ben super goed in tekst verklaren en erg slecht in schrijven/spreken en kan alsnog goede cijfers halen op t examen. Terwijl je juist geen zak aan tekst verklaren hebt en spreekvaardigheid des te belangrijker is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
hoi1234 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:16:
[...]

Duits is serieus het makkelijkste en meest kansloze vak ooit... Haalde altijd 10' en voor SO en 9.5+ PW. Als ik het vergeten/geen tijd had om te leren haalde ik nog steeds een 8.5. Was ook het enige vak dat ik heel mijn bovenbouwcariere op een 10 gem. had. En een 9.4 ofzo voor examen tekstverklaren(was wel vmbo-t)

Vorig jaar heb ik vervroegd Duits Havo met een 8 gemiddeld (7.8 mondeling en 8.6 schriftelijk) afgerond zonder ooit 1 flikker te doen voor Duits.

Ondanks alle mooie cijfers kan ik nog steeds nauwelijks Duits spreken of schrijven. Zie je maar weer hoe kansloos het is (en zeker op mijn school zonder MO of schrijfopdrachten) Ik dacht in de 2de dat ik echt Duits zou leren, maar helaas... Ik ben het bewijs dat Duits echt kansloos is. Ik ben super goed in tekst verklaren en erg slecht in schrijven/spreken en kan alsnog goede cijfers halen op t examen. Terwijl je juist geen zak aan tekst verklaren hebt en spreekvaardigheid des te belangrijker is
Spreek en luistervaardigheid heb ik nooit gehad :+ . Scheelt soms als je slechthorend bent :9, heb voor alle talen dus vrijstelling gehad van dat gedeelte O-) .

we gaan wel een beetje offtopic he :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timmie271 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:43:
[...]

Spreek en luistervaardigheid heb ik nooit gehad :+ . Scheelt soms als je slechthorend bent :9, heb voor alle talen dus vrijstelling gehad van dat gedeelte O-) .

we gaan wel een beetje offtopic he :9
Met een ronkende vrachtwagen naast me kan ik ook niet zo goed horen wat er gezegd wordt.

Toch weer semi-ontopic. :+

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Koenvh schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:47:
[...]

Met een ronkende vrachtwagen naast me kan ik ook niet zo goed horen wat er gezegd wordt.

Toch weer semi-ontopic. :+
Dan zal het ook wel semi- ontopic zijn als ik zeg dat ik Duits prima versta, maar zelf het voor geen meter kan spreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoi1234 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:09:
[...]

Dan zal het ook wel semi- ontopic zijn als ik zeg dat ik Duits prima versta, maar zelf het voor geen meter kan spreken
Zet er een mooie foto van een vrachtwagen bij en het is weer ontopic.
Afbeeldingslocatie: http://image.trucktrend.com/f/features/news/2012/163_news120907_volvo_unveils_new_fh_series_truck/39477791/volvo-fh16-on-road-trailer.jpg
(Valt het ook iemand anders op dat hij aan de verkeerde kant van de weg rijdt?)

En nu daadwerkelijk ontopic: Screenshots!

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7685/16902910178_45af675298_c.jpgets2_01683 by Koenvh., on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7621/17090673535_9f9972b5e9_c.jpgets2_01695 by Koenvh., on Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door Koenvh op 09-04-2015 20:19 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Koenvh schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:18:
[...]

[afbeelding]

En nu daadwerkelijk ontopic: Screenshots!

[afbeelding]ets2_01683 by Koenvh., on Flickr

[afbeelding]ets2_01695 by Koenvh., on Flickr
Mooie plaatjes weer. Ben echt jaloers op jouw triple screen setup. Helaas moet ik het nog steeds doen met 1 schermpje (gelukkig wel 1080p was eerst 1440*900 ) Als ik ooit op mezelf ga wonen en geld teveel heb, komt er dan ook zeker een dikke PC met 3 schermen. Of misschien zijn 21:9 goedkoper dan wel wat goedkoper
dan nu.

Wanneer zet je eigenlijk weer een ritje op youtube? Ik vind het best relaxt een beetje ritjes van andere bekijken. Wat me trouwens wel opvalt waarom gebruik je alleen de even versnellingen bij 80 bijv. kun je rustig naar de 1 schakelen bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoi1234 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:37:
[...]

Mooie plaatjes weer. Ben echt jaloers op jouw triple screen setup. Helaas moet ik het nog steeds doen met 1 schermpje (gelukkig wel 1080p was eerst 1440*900 ) Als ik ooit op mezelf ga wonen en geld teveel heb, komt er dan ook zeker een dikke PC met 3 schermen. Of misschien zijn 21:9 goedkoper dan wel wat goedkoper
dan nu.

Wanneer zet je eigenlijk weer een ritje op youtube? Ik vind het best relaxt een beetje ritjes van andere bekijken. Wat me trouwens wel opvalt waarom gebruik je alleen de even versnellingen bij 80 bijv. kun je rustig naar de 1 schakelen bijvoorbeeld?
Ik gebruik de splitter met een handmatige versnellingsbak. Ik schakel als een personenwagen, behalve als het moeilijk (op een heuvel bijvoorbeeld). Daarnaast lijkt mijn setup misschien heel wat, maar de twee monitoren aan de zijkant zijn echt niet zo heel bijzonder. Op Marktplaats vast wel voor €30 totaal te vinden.
Ik heb de afgelopen tijd niet gereden, dus dat verklaart waarom er nog geen video opstaat. ;) Waarschijnlijk dit weekend weer.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Koenvh schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:18:
[...]

[afbeelding]
Hij is natuurlijk de foto wagen aan het inhalen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Laatst online: 10:35
hoi1234 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:16:
[...]

9,7 gehaald op het centraal eindexamen VWO Duits. Duits lezen ging me makkelijk af zeg maar :)

Raar dat mijn Volvo hier grijs lijkt trouwens, hij is eigenlijk zwart (maar lijkt soms ook wel bruin).
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/qNoURzyr3r7aXEkfYesXle9d/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Kan iemand mij uitleggen (kan ook met video) wat TruckSim map nou daadwerkelijk toevoegd?? Ik kan het vrijwel nergens goed vinden...

@hierboven, ben je aan het crossen met dat ding :+

@offtopic, ik haalde voor Duits nooit hoger dan een 4,5 en heb het dus maar opgegeven.mVoor Engels ben ik al blij als ik een 6 haal...examens over een aantal weken, wordt spannend!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pwillemske schreef op donderdag 09 april 2015 @ 23:09:
Kan iemand mij uitleggen (kan ook met video) wat TruckSim map nou daadwerkelijk toevoegd?? Ik kan het vrijwel nergens goed vinden...

@hierboven, ben je aan het crossen met dat ding :+

@offtopic, ik haalde voor Duits nooit hoger dan een 4,5 en heb het dus maar opgegeven.mVoor Engels ben ik al blij als ik een 6 haal...examens over een aantal weken, wordt spannend!
Noord-Afrika, Griekenland, Portugal en Spanje, Denemarken, stukje Balkan. Italië ook dacht ik... Maar downloaden en zelf naar de kaart kijken werkt waarschijnlijk beter

[ Voor 7% gewijzigd door Koenvh op 09-04-2015 23:27 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Koenvh schreef op donderdag 09 april 2015 @ 23:26:
[...]

Noord-Afrika, Griekenland, Portugal en Spanje, Denemarken, stukje Balkan. Italië ook dacht ik... Maar downloaden en zelf naar de kaart kijken werkt waarschijnlijk beter
Ga ik zeker doen! Eindelijk een uitbreiding waar geen going east voor nodig is :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pwillemske schreef op donderdag 09 april 2015 @ 23:32:
[...]

Ga ik zeker doen! Eindelijk een uitbreiding waar geen going east voor nodig is :P
ProMods ook nog niet, pas met versie 2.0

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopiej
Nou gisteren niet meer toegekomen aan spelen (bekaf na 60km fietsen xD)
Maar ProMods en TSM gaan niet samen toch?
Ga maar is ff kijken voor wat mods eruit te gooien (vooral de cargo mods en dan de jazzycats alleen te installeren denk ik)
Trouwens vraagje over IWR.. Ik heb daar dus nog niks van gezien he.. geen regen, sneeuw, veel zon ofzo.. moet ik die ook laden net voor de promods of hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
pwillemske schreef op donderdag 09 april 2015 @ 23:32:
[...]

Zoals ik al eerder zei moet je gewoon een koopje afwachten op g2a kost hij blijkbaar €2.25 en als je actiejode sqrl gebruikt krijg je zelfs 3% korting. Moet je wel even kijken of het met of zonder belasting is. (Denk zonder, maar dan nog een koopje) heb je voor +- €2.75 going East. En dat samen met de uren speel plezier die je hebt is het je geld echt waard. (Zou trouwens wel via PayPal betalen voor het geval dat)
Pagina: 1 ... 101 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.