Qwerty-273 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 08:51:
[...]
Ja, want Myspace, ICQ, Second Life en alle andere ooit goed lopende interactie platformen zijn nooit uitgestorven. Ik denk dat er heel weinig hoeft te gebeuren om gebruikers weg te lokken. Als er eenmaal een groep trendsetters overgaan naar een ander platform zal je zien dat op een gegeven moment ook de massa meegaat. Tuurlijk is dat niet op vandaag of morgen, maar dat kan behoorlijk snel lopen. Zeker als men achterblijft in functies en innovatie ten opzichte van de concurrentie.
Dat vraag ik me dus af. Ik denk dat Facebook al een bepaalde critical mass heeft bereikt, waardoor het voor de komende 5-10 sowieso een monopolie positie inneemt. Als je het vergelijkt met de social networks die je noemt is dat dit keer de oudere generaties ook lid zijn. Mijn moeder zit bijvoorbeeld op Facebook, terwijl ze haar neus optrok voor Hyves, Myspace en MSN. Waarom? Zodat ze af en toe een foto van haar kinderen voorbij kan zien komen. Als er iets nieuws komt zal dat haar echt niet uitmaken. Zolang die ene foto maar voorbij blijft komen vind ze het prima.
Bron
Zoals je ziet hebben de 26-64 jarigen ondertussen een meerderheid. Lijkt me sterk dat dat op MSN voorkwam. Over het algemeen genomen (dus niet op dit forum) is internet voor die leeftijdscategorie meer een bezigheid dan echt een hobby en zullen ze minder snel van social network switchen.
Een andere reden is omdat IEDEREEN Facebook heeft. Ik zat (net een paar weken examens achter de rug

) op een Internationale School. Iedereen zat op Facebook. We hadden een schooltrip naar Lübeck naar een conferentie waar ook andere scholen uit Turkije, Oost-Europe, Italië en de rest van Duitsland kwamen: Iedereen had Facebook. Het is in die zin heel praktisch. Natuurlijk kan er een alternatief komen, maar voordat zij tegen een miljard users aanzitten zijn we sowieso 10 jaar weg en als Facebook een beetje slim blijf spelen wel langer. In die tijd zal het best een leuk aandeel zijn.
Edit: Waarom heeft Zuckerberg zich de laatste weken zo stil gehouden trouwens? Het moet natuurlijk geen paniekvoetbal worden, maar op de korte termijn zullen wat geruststellende woorden vast geen kwaad doen.
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 04-06-2012 23:38
]