Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Lethalis schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 06:35:
[...]

Reiskostenvergoeding is ook niet iets vanzelfsprekends. Officieel hoeft een werkgever jou niet eens reiskosten te betalen. Misschien dat iemand met meer verstand ervan iets zinnigs erover kan zeggen, maar ik vermoed dat het jou niet gaat lukken.

Het is in dit geval de overheid die iets van jou afpakt, niet de werkgever.
Ik doel op de gevallen waarbij de reiskostenvergoeding contractueel is opgenomen in de arbeidsovereenkomst. Op het moment dat deze (impliciet of expliciet) kostendekkend geacht wordt te zijn, kun je de werkgever aanspreken om dit zo te houden. Wijzigingen in het belastingstelsel veranderen daar niets aan.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Ortep schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:51:
[...]

Waarom moet je dat de regering vertellen? Het is niet verboden om zelf na te denken. Luisteren naar de verkiezingspraatjes van de politieke partijen is natuurlijk volkomen naief. Die komen nooit echt uit.
Omdat dat degene zijn die het beleid bepalen ??
Als ik 32 jaar geleden al wist dat de HRA niet houdbaar was en ook dat te horen kreeg bij mijn hypotheek adviseur, dan kon iedereen dat weten.
En toch bestaat het nog steeds en had je dus de volledige 30 jaar er gebruik van kunnen maken ? Precies de reden waarom mensen dat nog steeds doen, de afgelopen 30 jaar is al geroepen dat het afgeschaft zou worden en voorlopig zijn ze alleen nog aan het praten hoe ze het op een 'onschadelijke' manier kunnen gaan verminderen.
Het kwam met regelmaat in de krant, de radio, de tv en op internet, er waren ook politieke partijen die zeiden dat het ook weg moest. De discussie loop al zeker 20 jaar echt voluit soms met heel veel herrie. Iedereen die eens per week naar de TV keek op een willekeurig moment kon weten dat de enige vragen waren: Waneer stopt het en hoe gaan ze het aanpakken.
Mensen die riepen: Dat gaan ze nooooooooit afschaffen staken heel bewust hun kop in het zand
Zoals ik hierboven al zeg en jij zelf ook, hoe lang roepen ze nu al dat er iets moet veranderen zonder dat er iets gebeurt ? En dan moeten we wel er van uit gaan dat ze het nu wel gaan doen en dan ook nog op zo'n manier dat ze het snel af gaan schaffen ? Ik moet het nog zien aangezien de eerste partij die het te sterk aanpakt er gelijk op wordt afgerekend ook al roepen veel mensen nu dat er iets moet veranderen. En aangezien die partijen allemaal alleen aan de volgende verkiezingen denken betwijfel ik dat er echt iets gaat veranderen.

[removed]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste