Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-05 09:57
hansat schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 06:08:
Firmware Update

Version 4.0.4.14600 is the latest LifeLine firmware release for ix2 and ix2-dl network storage devices. If your ix2 or ix2-dl is running version 3.3.2 to 4.0.2, you should update your device to version 4.0.4.14600. This article provides instructions on how to download and install the firmware update.

NOTE: Older ix2 devices with firmware versions below 3.3 cannot update to version 4.0.4.14600.

Changes in version 4.0.4.14600 - Release date 07/15/2013

Interoperability fixes for Active Directory
Improved Drive Management handling in case of disk failure
Improved Network Management setup and handling for bonded NICs
Fixes for iSCSI backward compatibility compliancy with file based LUNs
SDK overall improvements
Cool, ben wel benieuwd naar de ervaringen. Heb hier voor twee keer gehad dat m'n IX2 tijdens het update proces bleef hangen.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Lampie schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:39:
[...]

Cool, ben wel benieuwd naar de ervaringen. Heb hier voor twee keer gehad dat m'n IX2 tijdens het update proces bleef hangen.. :/
Bij mij is het zonder problemen gelukt. Ik heb nog geen verschil gemerkt t.o.v. 4.0.2.9960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiriX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-04-2024
Post verplaatst naar het juiste topic ;)

[ Voor 101% gewijzigd door XiriX op 20-07-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesls
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-03 12:09
Ik heb een probleem waar ik zelf niet uit kom. Ik heb trouwens de Iomega EZ Media & Backup Center 2TB.
Mijn nas kan ik niet mee benaderen. Als ik naar me nas kijk zie ik 2 blauwe lampjes, De onderste brand en de bovenste knippert. Ik ben bang dat hij kapot is maar ik weet niet hoe dat is gebeurd:(. Als ik via me router kijk zie ik ook geen ip van mijn nas. Doe ik iets fout? Ik heb alles geprobeerd:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
nemesls schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 22:39:
Ik heb een probleem waar ik zelf niet uit kom. Ik heb trouwens de Iomega EZ Media & Backup Center 2TB.
Mijn nas kan ik niet mee benaderen. Als ik naar me nas kijk zie ik 2 blauwe lampjes, De onderste brand en de bovenste knippert. Ik ben bang dat hij kapot is maar ik weet niet hoe dat is gebeurd:(. Als ik via me router kijk zie ik ook geen ip van mijn nas. Doe ik iets fout? Ik heb alles geprobeerd:(
Jammer, geen idee, misschien is je HDD overleden? Ik zou je aanraden contact op te nemen met Lenovo/Iomega support.En je kunt dit soort berichten trouwens beter hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-05 09:57
nemesls schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 22:39:
Dit probleem heb ik ook gehad. Op een gegeven moment verloor de NAS gewoon zijn connectie.
Resetten verhielp dit meestal een paar uur. Via internet kwam ik er achter dat de switch "Media sharing" bij je schijven in de Iomega webinterface dit probleem verhielp.
Weet niet meer of hij van On naar Off moest of andersom :>

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
  • Laatst online: 07-07 16:27
Hmm ik heb mijn nas opnieuw ingericht, maar ik kan nu ineens geen bestanden meer uitpakken of verplaatsen. Iemand enig idee wat ik hiervoor moet aanpassen?

Hmm heb het na nog even zoeken gevonden, als je gebruikers aanmaakt kun je iedereen schrijf en leesrechten geven

[ Voor 28% gewijzigd door manmetdehamer op 25-07-2013 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-06 06:53
Iemand een oplossing voor het volgende probleem?

Ik heb de update gedraaid en weer init-opt.sh toegevoegd aan het opstartscript. Aan het opstartscript heb ik niets veranderd en deze werkte steeds prima. Alleen nu starten bij een reboot alle scripts op BEHALVE AutoSub. Als ik dezelfde regels copy-paste uit het opstartscript, dan start AutoSub keurig netjes op, geen probleem. Alleen dus NIET automatisch na een reboot. Ook niet na lang wachten. Ik heb nu na elke script 1 minuutje wachten ingesteld, maar na 10 minuten draait AutoSub nog steeds niet.

Ik gebruik de volgende regels (die dus wel werken als ik ze handmatig gebruik) in het script:

code:
1
2
cd /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/auto-sub/
/opt/bin/python2.6 /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/auto-sub/AutoSub.py -d -l

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Als je de init-opt.sh uit de startpost hebt gebruikt, zou je onder de regel
rm /opt/init-opt.log
de regel
exec >>/opt/init-opt.log 2>&1
kunnen toevoegen. Daarmee wordt alle stdout en stderr geredirect naar /opt/init-opt.log, en krijg je mogelijk een nuttige foutmelding te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Zojuist toegevoegd en dit is het resultaat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Last bootup:
Fri Jul 26 12:33:09 CEST 2013
Wait one minute, so that the storage pool is mounted
Adding /opt/bin to /sbin:/usr/sbin:/bin:/usr/bin
Starting NZBget
Starting transmission-daemon
Starting SickBeard
Starting CouchPotatoServer
Starting AutoSub
AutoSub: Initializing variables and loading config
AutoSub: Starting as a daemon
AutoSub: Disabling console output for daemon.
I will reboot after 720 days...

En toch draait AutoSub niet......?!?!

Ohja, als ik de regels uit het voorbeeld gebruik zoals in de startpost, dan krijg ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
upgradeDb: Upgrading database  from version 1 to version 3
upgradeDb: More than 1 upgrade required. Starting subupgrades
upgradeDb: Upgrading database  from version 1 to version 2
Traceback (most recent call last):
  File "/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/auto-sub/AutoSub.py", line 119, in <module>
    sys.exit(main())
  File "/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/auto-sub/AutoSub.py", line 96, in main
    autosub.Db.initDatabase()
  File "/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/auto-sub/autosub/Db.py", line 181, in initDatabase
    upgradeDb(autosub.DBVERSION, version.dbversion)
  File "/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/auto-sub/autosub/Db.py", line 134, in upgradeDb
    upgradeDb((from_version - 1) + x, x + 1)
  File "/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/auto-sub/autosub/Db.py", line 139, in upgradeDb
    connection=sqlite3.connect(autosub.DBFILE)
sqlite3.OperationalError: unable to open database file

Net de volgorde aangepast en AutoSub als eerste laten starten : nada, niets, noppes, niente, rien.... |:(

[ Voor 45% gewijzigd door M.v.Veelen op 26-07-2013 13:29 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Die '-d' is neem ik aan voor daemonizing? Als AutoSub als laatste start zou je die weg kunnen laten, ivm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ja, alleen start ie simpelweg niet. Alleen als ik het handmatig doe. Met exact dezelfde commando's. Hoe kan dat dan?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Gezien jouw log start hij wel.
Dus als hij niet draait na boot neem ik aan dat hij ook weer stopt. Door hem niet te daemonizen blijft hij 'in de voorgrond', en schijft hij zijn output naar de logfile. Daar zou de reden van stoppen bij kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Mja, volgende log draait ie inderdaad.

Zonder de -d krijg ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Last bootup:
Fri Jul 26 14:28:29 CEST 2013
Wait one minute, so that the storage pool is mounted
Adding /opt/bin to /sbin:/usr/sbin:/bin:/usr/bin
Starting AutoSub
[26/Jul/2013:14:29:34] ENGINE Serving on 0.0.0.0:8111
Starting NZBget
Starting transmission-daemon
Starting SickBeard
Starting CouchPotatoServer

maar heb ik geen AutoSub op die poort..... :(

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Volgens de Wiki kun je een configuratie file meegeven, waarin je 'loglevelconsole' naar debug kunt zetten. Ik neem aan dat AutoSub dan wat breedsprakiger wordt.
Overigens is het verstandig om AutoSub aan het eind van je startscript te zetten, indien niet daemonized. De rest van het script wordt pas uitgevoerd als AutoSub weer is beeindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik heb AutoSub weer naar het eind verplaatst. Het is me nog niet gelukt om het aan de praat te krijgen: alles start netjes op behalve AutoSub. Vaag. Ik ga er binnenkort weer naar kijken, eerst vakantie.... :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firest0rm
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-02 21:25
Hallo ik weet niet of ik dit hier kan vragen maar ik heb een behoorlijk probleem met een oud ix2 model
het schijnt dat er meerdere modellen onder de naam ix2 vallen en die van mij had dus 2 x 500GB HDD's er in zitten waarvan zij in raid 1 stonden.

helaas zijn beide raid disks corrupt geraakt en kan ik nu de nas niet meer booten omdat de firmware op de disks zelf stonden :S

nu blijkt het zo te zijn dat deze firmware niet te downloaden is van iomega website zelf om de nas weer te laten booten

nu heb ik dus 2 vragen

1 is er een manier om de data nog terug te halen van de HDD's? zo ja hoe?

2 kan ik van iemand nog die firmware krijgen van de oude ix2 2 x 500GB of is er andere software gemaakt die deze nas kan laten booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
Firestorm, stel deze vraag liever even in het algemene topic. \[Iomega/Lenovo] Het grote LenovoEMC NAS ervaringentopic
En geef aub duidelijker aan welk model ix2 je hebt
https://lenovo-eu-en.cust...answers/detail/a_id/30775

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-07 15:37

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door NeFoRcE op 01-08-2013 11:04 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
NeForce, Bedankt voor je waardevolle bijdrage aan dit topic over apps installeren op iomega nas.. :)
Je kunt het beste contact opnemen met lenovo/iomega support, zij helpen over het algemeen goed bij dit soort kwesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

theoneandonlytz schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:35:
NeForce, Bedankt voor je waardevolle bijdrage aan dit topic over apps installeren op iomega nas.. :)
Je kunt het beste contact opnemen met lenovo/iomega support, zij helpen over het algemeen goed bij dit soort kwesties.
* NeFoRcE is nog niet wakker.

Excuus. Ik verplaats 'm wel even naar een ander topic. Thanks voor je reactie in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesls
  • Laatst online: 01-03 12:09
theoneandonlytz schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:12:
[...]

Jammer, geen idee, misschien is je HDD overleden? Ik zou je aanraden contact op te nemen met Lenovo/Iomega support.En je kunt dit soort berichten trouwens beter hier posten.
Sry voor zo laten reactie, ik was op vakantie. Ik heb contact genomen met de support. Als het goed is krijg ik vandaag een software om het te resetten. Ik laat het je nog weten

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:15
Lampie schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:39:
[...]

Ik heb mijn beide ix2-dl probleemloos van deze upgrade voorzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
Heeft iemand een idee voor een script wat automatisch de zipjes op de nas uitpakt?
Ik ben al even aan het zoeken geweest maar weet niet of alle linux scripts gewoon op onze iomega kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
find /path/to/share/ -type f -name \*.zip -exec unzip {} && rm {} \;

Vooropgesteld dat unzip beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
Mijzelf schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:07:
find /path/to/share/ -type f -name \*.zip -exec unzip {} && rm {} \;

Vooropgesteld dat unzip beschikbaar is.
Hmm Dankje ga ik vanavond eens proberen, denk dat mijn raspberry pi de films een stukje makkelijker gaat afspelen als ze niet meer gezipt zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-07 12:29

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Ik heb pas ook de update naar 4.0.4.14600 (ix2-dl) uitgevoerd, alleen ik kan nu opeens niet meer met ssh inloggen...

Ik heb op de pagina http://nas/manage/diagnostics.html al een root wachtwoord ingesteld, maar zowel met dat wachtwoord, als met mijn oude wachtwoord kom ik er niet op. Ook alleen soho werkt niet. Ook heb ik de optie al een keer aan/uit gezet en de NAS een reboot gegeven, maar helaas zonder resultaat.

Ik zie niemand anders met dit probleem, iemand toevllig nog tips?

Flying High!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
Plaagje schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:10:
Ik heb pas ook de update naar 4.0.4.14600 (ix2-dl) uitgevoerd, alleen ik kan nu opeens niet meer met ssh inloggen...

Ik heb op de pagina http://nas/manage/diagnostics.html al een root wachtwoord ingesteld, maar zowel met dat wachtwoord, als met mijn oude wachtwoord kom ik er niet op. Ook alleen soho werkt niet. Ook heb ik de optie al een keer aan/uit gezet en de NAS een reboot gegeven, maar helaas zonder resultaat.

Ik zie niemand anders met dit probleem, iemand toevllig nog tips?
heb je ook soho+het door jou ingestelde ww geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

jepz. ik had eerst niet door dat er iets veranderd was, toen heb ik alles zoals voorheen gedaan.

Daarna zag in in dit thread staat dat je nu een root wachtwoord kon instellen. Dat heb ik gedaan (zwak/sterk wachtwoord, alles geprobeerd) maar met soho+wachtwoord of alleen het wachtwoord kom ik er allemaal niet op.

Ik krijg wel een challange/responce scherm als ik met putty wil inloggen
login as: root
root@nas's password:

Edit:
Ik heb nog even de reset knop aan de achterkant >10sec ingedrukt. Hierdoor moest ik wel de netwerk instellingen opnieuw goedzetten en een nieuwe admin user aanmaken, maar alle andere dingen zijn gewoon bewaard gebleven. Ook nu werkt SSH helaas nog niet...

[ Voor 23% gewijzigd door Plaagje op 25-08-2013 20:54 ]

Flying High!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Als je FFP installeert zet hij een login loze telnet daemon open. Via een telnet shell kun je dan proberen het password te veranderen met 'passwd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Mijzelf schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 21:37:
Als je FFP installeert zet hij een login loze telnet daemon open. Via een telnet shell kun je dan proberen het password te veranderen met 'passwd'.
Je bent de held van de dag! Ik kan na het installeren van FFP weer netjes als root inloggen. Thx!

Flying High!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-07 14:29
Ik probeer met SickBeard een andere folder te scannen, dewelke niet aanwezig is op de IX2-200.
Dit lukt niet, daar SickBeard enkel lokale folders wilt scannen.

Ik probeer nu een netwerkshare \\Storage1 (smb of nfs) te mounten op de IX2-200, zodat ik naar daar kan browsen vanuit SickBeard.

code:
1
mkdir /mnt/something

code:
1
mount -t smbfs //server/share /mnt/something -o username=<USERNAME_HERE>,password=<PASSWORD_HERE>

Echter, dan krijg ik volgende melding:
mount: unknown filesystem type 'smbfs'
:?

edit: mount -t cifs werkt precies wel.
edit2: Super ! werkt :D

[ Voor 5% gewijzigd door C-dude op 28-08-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwin23
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-01-2022
Als je dit op een ix4-200d NON cloud gebruikt, moet je in de laatste stap niet zoeken naar <group, maar naar <process
Helemaal aan het eind van het document staat </process>, hiervoor moet het dus.

Ook mozyclient komt niet voor in deze file (is een cloud app).

Let er ook op dat je dit bestand niet sluit voordat je klaar ben, anders moet je eerst rebooten voordat je dit weer uit kan voeren.

Ook interessant: defragmenteer je NAS: http://jpaul.me/?p=3031 (kan hard nodig zijn)
Lees de comments als je de auto cron job wilt activeren, hier zijn nog wat extra truukjes voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Laatst online: 04-07 18:24

MikeWazowski

Look into my eye

Mijzelf schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:57:
[...]
Ik vermoed dat je een directory of filenaam hebt staan met een raar teken in de naam, en de parser struikelt erover.
Ik heb ook deze foutmelding in AutoSub (omdat mijn series al gehernoemd zijn door SB), maar hoe los ik dit probleem nu op - dat zie ik even niet terug?

[ Voor 1% gewijzigd door MikeWazowski op 10-09-2013 11:12 . Reden: Even verduidelijkt dat het om AutoSub gaat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
? Dat staat er toch gewoon onder?
M.v.Veelen schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:48:
Net even een FTP verbinding gemaakt en inderdaad......bestandsnaam aangepast en nu werkt het weer :-) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Ow, ok - dus de bestandsnaam aanpassen en het werkt weer. Is een logsiche oplossing die ik ook had bedacht, maar dan klopt de naam natuurlijk niet meer met wat SB aangeeft als episode naam...
Ik had een chicere oplossing verwacht :p

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
Hoe kan je in sickbeard de originele bestandsnaam behouden?

Met de instelling Season 02/Show.Name.S02E03.HD.TV-RLSGROUP.ext word de bestandsnaam toch nog aangepast.

Ik wil het gewoon Season 02/Orginele.release.naam.mkv

• theoneandonlytz
Samplex schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 18:26:
Hoe kan je in sickbeard de originele bestandsnaam behouden?

Met de instelling Season 02/Show.Name.S02E03.HD.TV-RLSGROUP.ext word de bestandsnaam toch nog aangepast.

Ik wil het gewoon Season 02/Orginele.release.naam.mkv
Ik heb eens gekeken maar volgens mij kan dit inderdaad niet, zodra je de renamer in Sickbeard gebruikt. Waarom wil je perse exact de originele bestandsnaam? ivm ondertitels? Ik heb nog hiermee nog nooit problemen gehad met de hernoemde bestanden. Zowel xmbc als boxee vinden gewoon de juiste ondertitels.

Anoniem: 543163

Ik heb de laatste update van de Iomega StorCenter IX2 gedraaid. Ging op zich allemaal goed alleen kan ik nu niet meer inloggen op de webinterface. Na de update worden mijn login gegevens opeens niet meer herkend. Is er een manier om dit te herstellen of ze te laten toesturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
Anoniem: 543163 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:15:
Ik heb de laatste update van de Iomega StorCenter IX2 gedraaid. Ging op zich allemaal goed alleen kan ik nu niet meer inloggen op de webinterface. Na de update worden mijn login gegevens opeens niet meer herkend. Is er een manier om dit te herstellen of ze te laten toesturen?
Je kunt 'm resetten met de reset knop. Dit is niet data-destructive. Zie meer info: https://lenovo-na-en.cust...etail/a_id/32232/kw/reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Iemand al Sickbeard geüpdate? Hoe? Automatisch lukt niet omdat ik dan een foutmelding krijg:

"Unable to find your git executable - either delete your .git folder and run from source OR set git_path in your config.ini to enable updates." en als ik de link volg en dan in config.in het pad naar git invul (/opt/bin/git) dan krijg ik weer dezelfde foutmelding.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugohugohugo
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-04 14:33
Zo heb mij ix2 ook maar eens geupdatet, was wel nodig aangezien ik 3.4 nod draaide.
Alles is gelukt en ben maar meteen begonnen aan het automatische opstart script.

Hier heb ik twee vragen over:
CP
Als ik de volgende regel in .sh gebruik dan start CP niet op.
/opt/bin/python2.6 /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/CouchPotatoServer/CouchPotato.py --data_dir /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/_config/couchpotato/

Log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
*** Please tell me who you are.

Run

git config --global user.email "you@example.com"
  git config --global user.name "Your Name"

to set your account's default identity.
Omit --global to set the identity only in this repository.

fatal: unable to auto-detect email address (got 'root@NAS-SERVER.(none)')
Cannot save the current index state

Iemand bekent met dit probleem? en hoe op te lossen?
In mijn log /opt/init-opt.log komt die dan ook niet verder dan : Starting CouchPotatoServer

Autosub
Vraag over de volgende regel:
/opt/bin/python2.6 /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/auto-sub/AutoSub.py --config=/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/_config/autosub/config.properties

In Media/.Apps/_config heb ik helemaal geen map autobus staan. Dus ik snap niet wat de regel doet en of die dus wel nut heeft.

Daarnaast starten ik altijd auto sub alleen met -d zodat ik wel een wel de web interface van autosub had. Deze krijg ik nu niet te zien, en volgens de log is die wel gewoon gestart :)

@M.v.Veelen
Update van Sickbeard lukt hier ook niet, zelfde error.

[ Voor 2% gewijzigd door hugohugohugo op 16-10-2013 14:06 . Reden: Sickbeard - update - fail ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

M.v.Veelen schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:57:
Iemand al Sickbeard geüpdate? Hoe? Automatisch lukt niet omdat ik dan een foutmelding krijg:
Volgens de "Force Version Check" heb ik "No Update Needed"....

[ Voor 16% gewijzigd door MikeWazowski op 16-10-2013 16:09 . Reden: Sorry, even in de war met SABnzbd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
Kijk eens hier voor je vraag over git config: https://www.atlassian.com/git/tutorial/git-basics#!config . Volgens mij moet je de instructie gewoon letterlijk opvolgen dus git config --global user.name "John Smith" // git config --global user.email "john@example.com"

Verder heb ik gemerkt dat je voor updaten van Sickbeard, even moet aangeven in sickbeards config.ini waar git zich bevindt. (/opt/bin/git). Zie ook https://code.google.com/p/sickbeard/wiki/AdvancedSettings

Je vraag over autosub heb ik zo geen antwoord op, ik meen me te herinneren dat autosub de aangegeven config dir. zelf aanmaakt. Ik gebruik autosub zelf niet, hopelijk een autosub gebruiker die je verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugohugohugo
Bedankt maar, git wordt niet herkend..
code:
1
2
root@NAS-SERVER:/# git config --global user.name "Hugo"      
-sh: git: command not found

Voor Sickbeard kan ik in mijn config het volgende gewoon aanpassen dan?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
[General]
log_dir = Logs
web_port = 9222
web_host = 0.0.0.0
web_ipv6 = 0
web_log = 0
web_root = ""
web_username = ""
web_password = ""
use_api = 1
enable_https = 0
https_cert = server.crt
https_key = server.key
....
extra_scripts = ""
git_path = ""  ---> /opt/bin/git invullen? <--- 
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
hugohugohugo schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 17:18:
Bedankt maar, git wordt niet herkend..
code:
1
2
root@NAS-SERVER:/# git config --global user.name "Hugo"      
-sh: git: command not found

Voor Sickbeard kan ik in mijn config het volgende gewoon aanpassen dan?
code:
1
2
3
4
5
[General]
....
extra_scripts = ""
git_path = ""  ---> /opt/bin/git invullen? <--- 
...
ok dan doe je /opt/bin/git config --..........
en ja, die kan je aanpassen naar git_path = /opt/bin/git
Let er wel op dat je de aanpassing alleen kan doen als sickbeard uit staat.

[ Voor 0% gewijzigd door theoneandonlytz op 16-10-2013 17:37 . Reden: foutje in git path ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugohugohugo
ok dan doe je /opt/bin/git config --..........
en ja, die kan je aanpassen naar git_path = /opt/bin/git
Let er wel op dat je de aanpassing alleen kan doen als sickbeard uit staat.
Als ik global niet gebruik krijg ik een fout melding, moment dat ik gobal wel gebruik krijg ik geen error maar naar een reboot werkt het helaas nog steeds niet.

code:
1
2
3
4
root@NAS-SERVER:/# /opt/bin/git config user.name hugo  
error: could not lock config file .git/config: No such file or directory
root@NAS-SERVER:/# /opt/bin/git config --global user.name hugo   
root@NAS-SERVER:/#

Sickbeard
Helaas werkt de aanpassing niet
in mijn config staat nu:
code:
1
git_path = "/opt/bin/git"

[ Voor 8% gewijzigd door hugohugohugo op 17-10-2013 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Heel vreemd, als ik Force Version Check doe, krijg ik nu ineens ook "No update needed"....? Maar evengoed wel de melding "Unable to find your git executable - either delete your .git folder and run from source OR set git_path in your config.ini to enable updates.". Raar. Ik heb Sickbeard gestalt, de config.ini aangepast met git_path = "/opt/bin/git" en daarna Sickbeard gestart.

Als ik naar /opt/bin ga, dan zie ik git wel staan (geen directory), hoezo dan die foutmelding?

Blijkbaar gaat het automatisch updaten niet zoals het moet. Hoe kan ik op een andere manier updaten zonder de huidige settings kwijt te raken? Iemand een instructie daarvoor?

[ Voor 31% gewijzigd door M.v.Veelen op 17-10-2013 16:38 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 23:50
Het is git_path = "/opt/bin"
/opt/bin/git is de executable, niet path

edit: hmmz n/m schijnbaar wel

[ Voor 95% gewijzigd door CyPh op 17-10-2013 17:10 ]

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
M.v.Veelen schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:24:
Ik heb Sickbeard gestalt, de config.ini aangepast met git_path = "/opt/bin/git" en daarna Sickbeard gestart.

Als ik naar /opt/bin ga, dan zie ik git wel staan (geen directory), hoezo dan die foutmelding?

Blijkbaar gaat het automatisch updaten niet zoals het moet. Hoe kan ik op een andere manier updaten zonder de huidige settings kwijt te raken? Iemand een instructie daarvoor?
Probeer het eens zonder aanhalingstekens git_path = /opt/bin/git
Handmatig updaten kan met git pull commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Heb ik in eerste instantie al geprobeerd. Helaas hetzelfde resultaat.
Hoe doe ik het handmatig precies? En raak ik de settings niet kwijt?

Zijn er trouwens ook mensen die Autosub hebben geüpdate? Ik zie al een tijd een nieuwere versie (voor degenen die wel van een gokje houden staat er dan bij), maar heb nog geen ervaringen erover gelezen.

edit:

ik heb het zo opgelost:

Sickbeard gestopt

de map .git (in de map Sick-Beard) gerenamed naar .got
In de config.ini file het pad ingevuld naar git (/opt/bin/git)

Sickbeard gestart, ik kreeg toen de melding dat hij de versie niet kon bepalen en vervolgens via de update-link de update uitgevoerd.

Er is nu geen update meer mogelijk, al kan ik niet zien welke verie er nu draait....onder Config / Help & Info staat nu : SB version: alpha (master) -- source : f6d5fa0c6ef9010a6c0bbbfc10ffca846f640981 whatever version that may be......

[ Voor 88% gewijzigd door M.v.Veelen op 17-10-2013 22:21 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

M.v.Veelen schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:28:
Er is nu geen update meer mogelijk, al kan ik niet zien welke verie er nu draait....onder Config / Help & Info staat nu : SB version: alpha (master) -- source : f6d5fa0c6ef9010a6c0bbbfc10ffca846f640981 whatever version that may be......
Die versie(s) heb ik ook. Ik heb de software begin januari geinstalleerd - lijkt me dus geen update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Dan is het toch vreemd dat hij aangeeft dat er geen update is?

code:
1
2
2013-10-19 20:23:49 INFO     CP Server Thread-5 :: No update needed
2013-10-19 20:23:46 INFO     CP Server Thread-5 :: Checking if source needs an update

Edit:

ik dacht bij mezelf: kom, ik ga eens Sickbeard opnieuw installeren. Als het goed is download ie dan meteen de laatste versie als ik de stappen uit de 1e post volg. Ik rename de huidige folder en begin dus from scratch met de installatie van Sickbeard. Als ik dan SB start, krijg ik alleen maar vage foutmeldingen?

Iemand dan toch een stap voor stap handleiding hoe ik, met behoud van alles, kan updaten?

Trouwens, er zijn volgens mij wel meer updates in de tussentijd bijgekomen. Is het een idee om een nieuwe stap-voor-stap handleiding te maken zodat iedereen weer helemaal "bij" is?

[ Voor 116% gewijzigd door M.v.Veelen op 20-10-2013 16:52 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
M.v.Veelen schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:23:
Dan is het toch vreemd dat hij aangeeft dat er geen update is?

code:
1
2
2013-10-19 20:23:49 INFO     CP Server Thread-5 :: No update needed
2013-10-19 20:23:46 INFO     CP Server Thread-5 :: Checking if source needs an update

Edit:

ik dacht bij mezelf: kom, ik ga eens Sickbeard opnieuw installeren. Als het goed is download ie dan meteen de laatste versie als ik de stappen uit de 1e post volg. Ik rename de huidige folder en begin dus from scratch met de installatie van Sickbeard. Als ik dan SB start, krijg ik alleen maar vage foutmeldingen?

Iemand dan toch een stap voor stap handleiding hoe ik, met behoud van alles, kan updaten?

Trouwens, er zijn volgens mij wel meer updates in de tussentijd bijgekomen. Is het een idee om een nieuwe stap-voor-stap handleiding te maken zodat iedereen weer helemaal "bij" is?
Wat betreft versienummer: ik denk dat je de nieuwste versie al had, als je namelijk in de logfile (debug) kijkt zie je dit:

code:
1
2013-10-21 11:16:23 DEBUG    CP Server Thread-4 :: newest: f6d5fa0c6ef9010a6c0bbbfc10ffca846f640981 and current: f6d5fa0c6ef9010a6c0bbbfc10ffca846f640981 and num_commits: 0

Als je toch een compleet verse install wil:
1 de sickbeard map even renamen
2 opnieuw het git clone commando uitvoeren zoals in de tutorial,
3 indien gewenst het config.ini bestand van de oude naar de nieuwe sickbeard map kopieren..

Dit moet gewoon werken. Ik zou niet weten waarom je dan foutmeldingen zou krijgen. Wat voor "vage" meldingen krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansat
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:32
ftp://asgimage:uUE25pjNb@dropbox.iomega.net/
Dit is een link voor diverse software voor de iomega b.v mysql server en een nieuwe torrent software en nog veel meer

[ Voor 84% gewijzigd door hansat op 23-10-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
theoneandonlytz schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:20:
[...]

Wat betreft versienummer: ik denk dat je de nieuwste versie al had, als je namelijk in de logfile (debug) kijkt zie je dit:

code:
1
2013-10-21 11:16:23 DEBUG    CP Server Thread-4 :: newest: f6d5fa0c6ef9010a6c0bbbfc10ffca846f640981 and current: f6d5fa0c6ef9010a6c0bbbfc10ffca846f640981 and num_commits: 0

Als je toch een compleet verse install wil:
1 de sickbeard map even renamen
2 opnieuw het git clone commando uitvoeren zoals in de tutorial,
3 indien gewenst het config.ini bestand van de oude naar de nieuwe sickbeard map kopieren..

Dit moet gewoon werken. Ik zou niet weten waarom je dan foutmeldingen zou krijgen. Wat voor "vage" meldingen krijg je?
Er staat nu bij mij:

code:
1
2
2013-10-24 13:04:14 DEBUG    CP Server Thread-2 :: After checking, cur_commit = fb37d332b333b43e7bcae46b619ae6b7ef94e266, newest_commit = f6d5fa0c6ef9010a6c0bbbfc10ffca846f640981, num_commits_behind = 100
2013-10-24 13:04:14 DEBUG    CP Server Thread-2 :: newest: f6d5fa0c6ef9010a6c0bbbfc10ffca846f640981 and current: fb37d332b333b43e7bcae46b619ae6b7ef94e266 and num_commits: 100

Ik ga er vanavond weer even mee aan de slag en zal dan duidelijk aangeven welke (fout)meldingen ik precies krijg.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
ik heb een kleine fout uit de handleiding gehaald, namelijk de startup regel voor CouchpotatoServer in in init-opt.sh, daar miste --daemon, daardoor werkte e.e.a. niet naar behoren

[ Voor 13% gewijzigd door theoneandonlytz op 24-10-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Hmmmm, als ik de map .git weer rename naar bijv. .got en dan restart en een version check doe, dan staat dit in de debug log:

code:
1
2
3
4
2013-10-24 20:30:10 INFO     CP Server Thread-2 :: No update needed
2013-10-24 20:30:10 DEBUG    CP Server Thread-2 :: After checking, cur_commit = f6d5fa0c6ef9010a6c0bbbfc10ffca846f640981, newest_commit = f6d5fa0c6ef9010a6c0bbbfc10ffca846f640981, num_commits_behind = 0
2013-10-24 20:30:10 DEBUG    CP Server Thread-2 :: newest: f6d5fa0c6ef9010a6c0bbbfc10ffca846f640981 and current: f6d5fa0c6ef9010a6c0bbbfc10ffca846f640981 and num_commits: 0
2013-10-24 20:30:05 INFO     CP Server Thread-2 :: Checking if source needs an update

Dat zou betekenen dat ik toch echt de laatste versie draai. Toch? Waarom ook niet met simpele versienummers werken zodat je meteen ook kunt zien welke versie je draait.....?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
M.v.Veelen schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:32:
Hmmmm, als ik de map .git weer rename naar bijv. .got en dan restart en een version check doe, dan staat dit in de debug log:
....
Dat zou betekenen dat ik toch echt de laatste versie draai. Toch? Waarom ook niet met simpele versienummers werken zodat je meteen ook kunt zien welke versie je draait.....?
Ja dat is de nieuwste versie. Ik heb overigens nooit iets veranderd aan de .git map, geen idee wat voor invloed dat precies heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Nou, het gekke is dat er een .git map in de map Sick-Beard staat. Hoe die daar terecht is gekomen weet ik niet, maar lees her en der dat het klopt dat die er staat.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugohugohugo
Met het auto opstart script had ik een aantal problemen.
- Autosub start soms wel soms niet.
- CouchPotato krijg ik in de log een melding van "*** Please tell me who you are." en daarna starten CouchPotato ook niet.

Autosub Oplossing:
echo "Starting AutoSub" >> /opt/init-opt.log
/opt/bin/python2.6 /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/auto-sub/AutoSub.py -d  --config=/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/auto-sub/config.properties

Aanpassing regel in init-opt.sh
-d toegevoegd
config veranderd naar de plek waar de config ook daadwerkelijk staat.

CouchPotato Oplossing ("*** Please tell me who you are."):
Moment als ik /opt/bin/git config --global user.name "Hugo" uitvoerde pakt hij user.name wel. Moment van reboot verloor die de gegevens weer. Daarom heb ik ze nu ook in mijn init-opt.sh gezet.
echo "GIT user email" >> /opt/init-opt.log
/opt/bin/git config --global user.email ".....@gmail.com"
echo "GIT user name" >> /opt/init-opt.log
/opt/bin/git config --global user.name "Hugo"

CouchPotato Oplossing (opstarten):
- Via de tut laden CP de config op een andere plek (Media/.Apps/couchpotato/). Heb de config opgezocht die die nu geladen wordt (Media/.Apps/_config/couchpotato/). Heb mijn die config veranderd door mijn oude config.
- Daarnaast heb ik het volgende in mijn init-opt.sh gezet.
echo "Adding LANG" >> /opt/init-opt.log
export LANG=en_US.UTF-8
echo "Adding LC_ALL" >> /opt/init-opt.log
export LC_ALL=en_US.UTF-8

Zonder deze regels kreeg ik een blauw scherm zonder content.

Nu draait me NAS als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Great, en bedankt voor de heldere uitleg. Nu heb ik het zelf niet nodig, want ik heb gemerkt dat na een aantal reboots mijn probleem als vanzelf lijkt te zijn opgelost: alles start keurig netjes op.

Ik hoop alleen dat de beschrijvingen worden geüpdate als er nieuwere versies van de diverse pakketten verschijnen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 551816

Dames/Heren,

Met het zweet in mijn handen heb ik gisteren de tutorial van de eerste pagina doorlopen.
Natuurlijk heb ik wel eens van de programma's putty, linux etc gehoord, maar er nog nooit mee gewerkt.
Al snel kwam ik er achter dat ik niet de volledige commando's moest overtikken, maar CTRL+C en rechtermuisknop in putty werkte als plakken.
De handleiding is echt goed geschreven, en de opmerking dat enige linux ervaring nodig is zodat je weet wat je doet is niet overbodig.
Ik wist namelijk niet exact wat ik deed, maar dat was dus ook niet echt nodig.

Aangezien ik enkel waarde hecht aan Sabnzbd, en dan de yENC onder Python2.6 die er voor zorgde dat die sneller kan decoderen zijn dat ook de enige 2 die ik heb geinstalleerd.

via putty heb ik sabnzbd opgestart gekregen en vooralsnog zag dat er goed uit.
Wat ik me wel afvraag en niet echt uit de handleiding kan halen:
Als ik het programma handmatig opstart, en niet afsluit, hoe lang blijft het programma dan draaien?
Wellicht een n00b vraag, maar stopt het programma dan enkel als de iomega een reboot krijgt?

Ik zag ergens een regel in het opstartscript (wat ik nog niet heb uitgevoerd) dat hij 'reboot after 360 days'.
Waarom is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Ik heb nu het "probleem" dat SAB een download doet, verifieerd, er achter komt dat er PAR bestanden nodig zijn, deze download, verifieerd, erachter komt dat er toch meer PAR bestanden nodig zijn, deze download enz. Dit kost veel tijd omdat iedere keer weer geverifieerd moet worden. Weg is het voordeel van mijn snelle download...

Is er een optie waarbij ik SAB kan zeggen dat hij meteen alle PAR bestanden moet downloaden samen met de RAR bestanden en dan pas aan het repareren moet gaan - om zo veel tijd te besparen bij niet complete downloads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Anoniem: 551816 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:33:
Met het zweet in mijn handen heb ik gisteren de tutorial van de eerste pagina doorlopen.
Natuurlijk heb ik wel eens van de programma's putty, linux etc gehoord, maar er nog nooit mee gewerkt.
De handleiding is echt goed geschreven, en de opmerking dat enige linux ervaring nodig is zodat je weet wat je doet is niet overbodig.
Ik wist namelijk niet exact wat ik deed, maar dat was dus ook niet echt nodig.
Dat zweten is erg herkenbaar, ook ik ben een pure windows gebruiker maar het ging van een leien dakje!
Anoniem: 551816 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:33:
Als ik het programma handmatig opstart, en niet afsluit, hoe lang blijft het programma dan draaien?
Wellicht een n00b vraag, maar stopt het programma dan enkel als de iomega een reboot krijgt?
Het blijft inderdaad draaien totdat de iomega reboot, totdat jijzelf SAB via de user interface stop zet, of totdat er natuurlijk ergens iets fout loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeWazowski schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:49:

Het blijft inderdaad draaien totdat de iomega reboot, totdat jijzelf SAB via de user interface stop zet, of totdat er natuurlijk ergens iets fout loopt.
Na een aantal instellingen in SAB moest ik SAB restarten.
Dan krijg je een scherm waarop staat dat ik na ongeveer 5 seconden de link moet klikken om hem weer te benaderen.
Alleen gebeurde er niets.
Ik moest via Putty het programma eerst weer opnieuw starten.
Dit hoort dan toch eigenlijk ook niet?
MikeWazowski schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:39:
Is er een optie waarbij ik SAB kan zeggen dat hij meteen alle PAR bestanden moet downloaden samen met de RAR bestanden en dan pas aan het repareren moet gaan - om zo veel tijd te besparen bij niet complete downloads?
Kun je nergens instellen dat hij eerst zelf kijkt hoeveel blocks je mist?
en dan de juiste aantal benodigde blocks bij elkaar zoekt?

Ik lees namelijk op Binaries4all dat sab dit toch zelf doet.
Zou het kunnen dat de par-files die je download ook niet compleet zijn?

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 551816 op 01-11-2013 11:29 . Reden: toevoeging aan bericht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Anoniem: 551816 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:19:
Dit hoort dan toch eigenlijk ook niet?
Eigenlijk niet, ik kan alleen niet bedenken waarom hij dat dan niet zou doen....
Anoniem: 551816 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:19:
Kun je nergens instellen dat hij eerst zelf kijkt hoeveel blocks je mist?
en dan de juiste aantal benodigde blocks bij elkaar zoekt?
Ik lees namelijk op Binaries4all dat sab dit toch zelf doet.
Zou het kunnen dat de par-files die je download ook niet compleet zijn?
Ja, wanneer de RARs incompleet zijn is dat meestal met de PARs ook het geval. De optie die ik zocht zit er in ieder geval niet in. Ortep in het topic "Ervaringen CP/SB etc" gaf aan dat je deze optie juist niet zou willen omdat het juist meer tijd zou kosten om ook voor alle goede downloads alle PARs te downloaden dan voor die enkele die echt gerepareerd moeten worden - daar heeft hij een goed punt. Ik moet gewoon soms wat geduldiger zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
MikeWazowski schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:20:
gaf aan dat je deze optie juist niet zou willen omdat het juist meer tijd zou kosten om ook voor alle goede downloads alle PARs te downloaden dan voor die enkele die echt gerepareerd moeten worden - daar heeft hij een goed punt.
Staat te bezien. Het parren is behoorlijk CPU intensief, terwijl het downloaden (onencrypted) bijna niets kost. Dus op een zwak systeem met een dikke internetpijp ligt de balans anders dan op een i7 met een inbelmodem.
Het is misschien ook geen toeval dat nzbget die optie wèl ondersteund. Nzbget is lichter dan sabnzb, en kan dus op een zwak systeem nog een behoorlijk hoge downloadsnelheid halen, waarbij de balans al gauw naar de andere kant doorslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jongens, ik heb hier weer een ander probleempje.
Ik heb ergens hier al gelezen over de folderrechten, maar ik kom er niet uit.
De twee folders (in Downloads) _incomplete en _watch kan ik niet wijzigen, of in schrijven o.i.d.
SAB kan dat uiteraard wel...
Ik heb in de instellingen een extra folder "aangemaakt" door bij complete folders /_complete in te tikken.
Er werd een map aangemaakt waarin ik wel inhoud kon wijzigen.
De map zelf kan ik nu middels verkenner niet meer verwijderen.

Bij het uploaden van een nzb (in de _watch folder droppen werkt niet want ik kan niet schrijven) gaat het downloaden goed. Enkel klaagt hij dat er geen unpack programma is?
[code]2013-11-01 20:57:04,813 WARNING: unzip binary... NOT found!
2013-11-01 20:57:04,811 WARNING: unrar binary... NOT found
2013-11-01 20:57:04,809 ERROR: par2 binary... NOT found![/code]

Ah,
Ik vergat dat ik eerst ook de eerste regel moest draaien voordat ik sabnzb opstart.
code:
1
PATH=$PATH:/opt/bin

Nu ziet hij wel een par en rar programma enzo.

De file permissies heb ik opgelost door via Putty de folders te chmodden
code:
1
2
chmod 777 _incomplete
chmod 777 _watch

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 551816 op 01-11-2013 21:23 . Reden: oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Mijzelf schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:12:
Staat te bezien. Het parren is behoorlijk CPU intensief, terwijl het downloaden (onencrypted) bijna niets kost. Dus op een zwak systeem met een dikke internetpijp ligt de balans anders dan op een i7 met een inbelmodem.
Het is misschien ook geen toeval dat nzbget die optie wèl ondersteund. Nzbget is lichter dan sabnzb, en kan dus op een zwak systeem nog een behoorlijk hoge downloadsnelheid halen, waarbij de balans al gauw naar de andere kant doorslaat.
De vraag ging om een download op mijn windows Athlon-II X2 245 PC (9 MB/s download snelheid) van een 31Gb Sims3 waarbij de download 1 uur kostte, en het repareren en uitpakken 50 minuten - dat laatst vind ik dus erg lang, zeker omdat ik downloaden op deze PC alleen gebruik bij grote bestanden of als ik het snel wil hebben (en de popcorn, cola en vrouw al klaar staan ;) ). Op mijn Iomega doe ik nooit zulke grote downloads (eigenlijk alleen series en daar heb ik geen haast mee) dus daar speelt dat niet zo echt.

Toch wel eens naar NZBget gaan kijken, zou voor de Iomega zeker een aanrader zijn en op de server waarschijnlijk ook positief uitpakken. Ik vraag me dan wel af wat ik eventueel zou missen in Nzbget dat het lichter is dan SABnzbd - eens googlen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
MikeWazowski schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 21:56:
Ik vraag me dan wel af wat ik eventueel zou missen in Nzbget dat het lichter is dan SABnzbd - eens googlen :)
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit echt naar sabnzb gekeken, dus ik ken de featureset niet. Maar in principe hoef je niets te 'missen' om iets lichters te krijgen. Sabnzb is een python script, terwijl nzbget een gecompileerde binary is. Dat alleen kan nzbget al sneller maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
@MikeWazowski: Ik heb, nadat ik SABnzbd had geprobeerd, gauw NZBget geïnstalleerd en ik heb daar nog geen moment spijt van gehad. Een veel snellere download op m'n iX2 en het parren/unrarren/enz gaat ook lekker snel. Kwestie van even proberen en vergelijken.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Dan ga ik NZBget eens uitproberen - eerst op mijn Windows machine waar ik me helemaal comfortabel bij voel, dan op mijn Iomega :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Er is overigens weer een firmware update uit die enkele kwetsbaarheden oplost.

Zie: https://lenovo-na-en.cust...answers/detail/a_id/33621

Edit: deze vanmiddag op beide apparaten geïnstalleerd en werkt allemaal weer feilloos. Wel weer even het opstartscriptje aangepast 8)

Edit 2: Ik ben weer terug naar de vorige firmware. Ik zal uitleggen waarom:

Ik maak gebruik van een NAS bij mij thuis en een NAS bij m'n schoonvader thuis. Op beide apparaten heb ik een RSYNC ingesteld waardoor zijn data veilig naar mij wordt gekopieerd en mijn data veilig naar zijn NAS. Ik heb mijn data op zijn NAS in een secured folder staan zodat niemand per ongeluk in mijn data kan neuzen. Nu blijkt dat het RSYNC protocol zo helemaal niet hoort te werken: RSYNC zou alleen moeten werken met unsecured folders. Niet dus. Al die tijd heeft het zo prima gewerkt. Nu blijkt dat ze dit onder andere in de nieuwste firmware hebben aangepast, waardoor de RSYNC niet meer werkte. Omdat ik niet de data in een unsecured folder wil hebben, ben ik op beide apparaten teruggegaan naar de vorige firmware.
Mensen die dus GEEN gebruik maken van RSYNC icm secured folders kunnen probleemloos updaten.

[ Voor 92% gewijzigd door M.v.Veelen op 19-11-2013 21:45 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 19:21
autosub gaat niet meer werken denk ik zo: http://www.bierdopje.com/...irect-met-ondertiteling/1

iemand alternatieven voor de ix2? het automatisch ophalen was echt handig;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Mja, automatisch wordt vooralsnog even lastig. Ik heb wel SubsMarine gevonden om te gebruiken op m'n Mac. Deze zoekt nu op 3 websites naar ondertitelingen en dat werkt prima. Semi-automatisch dus....

¯\_(ツ)_/¯

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-07 09:59
Je kan ook subliminal gebruiken. Het werkte niet lekker met BierDopje op deze IX2, maar dat probleem is dus ook niet erg.

Hier te vinden: https://github.com/Diaoul/subliminal

Laatst een update gekregen, deze heb ik nog niet getest.

• M.v.Veelen
Hoe installeer je dat precies en haalt deze ook automatisch subs binnen op je iX2? Welke sites gebruikt subliminal daarvoor?

¯\_(ツ)_/¯

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-07 14:29
WoKo schreef op donderdag 28 november 2013 @ 09:37:
Je kan ook subliminal gebruiken. Het werkte niet lekker met BierDopje op deze IX2, maar dat probleem is dus ook niet erg.

Hier te vinden: https://github.com/Diaoul/subliminal

Laatst een update gekregen, deze heb ik nog niet getest.
Bierdopje gaat stoppen/is ermee gestopt, daarmee misschien

• WoKo
Nee, er moest een XML lib worden geinstalleerd in python en die was voor de ix2 niet te vinden.

Over hoe te installeren kan ik je op dit moment lastig helpen, ik gebruik op dit moment een de IX2 puur voor opslag en geen download etc.

Maar uit mijn hoofd:
/opt/bin/python2.7 setup.py install

en dat vanuit die source dir. Ik kan me iets herrineren van andere modules die ook geinstalleerd moesten worden. Hoe dat moet zal ik nog eens proberen op te zoeken. Ik ben geen python expert

• M.v.Veelen
Als iemand zich erin wil verdiepen en het stap voor stap kan uitleggen heel graag, ben zelf ook geen expert :-)

Edit:

Kan iemand hiermee uit de voeten en het eventueel voor de iX2 herschrijven / testen?

http://chris.schalenborgh.be/2012/03/26/subliminal-qnap/

Edit2: ik zie dat ze via Sickbeard het script aanroepen, maar dat lijkt me niet handig. Zodra een episode is gedownload is er vast nog geen ondertiteling voor. Het zou daarom net als bij Autosub regelmatig moeten checken of er subs in de gewenste taal/formaat beschikbaar zijn.

Edit3: is dit misschien iets? https://github.com/junalmeida/Sick-Beard

Edit4: of mss deze https://github.com/midgetspy/Sick-Beard/pull/185

[ Voor 88% gewijzigd door M.v.Veelen op 01-12-2013 15:13 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Nou vooruit, omdat het bijna <+:) is...

Ik HAD Subliminal aan de praat een jaar of wat geleden, maar na AutoSub had ik er nooit meer naar om gekeken. Maar nu blijkt dat voorbeeld voor de QNAP zo gek nog niet!
Hier alvast een eerste begin en wat bemoedigende resultaten.

Omdat Subliminal gebruik maakt van Python v2.7 of hoger moet dat wel op de iX2 worden geïnstalleerd.
De meest recente versie haal je met Git naar binnen en installeer je ook vanuit daar.
ipkg install git
ipkg install python27
ipkg install py27-setuptools

cd /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps
git clone https://github.com/Diaoul/subliminal.git
cd subliminal
/opt/bin/python2.7 setup.py install

De installatie zal niet in .Apps blijven staan, maar komt o.a. als "/opt/local/bin/subliminal" in "/opt/local/bin" te staan. Zorg dat dat dus ook in je $PATH variabele staat.
Ik heb het daarna even handmatig getest op Homeland, seizoen 3:
subliminal -l nl -s /mnt/pools/A/A0/Media/TV/Homeland/Season\ 03 -c /mnt/pools/A/A0/Media/subliminal.cache.dbm

Duurde wel eventjes, maar deze regel geeft hoop: "8 subtitles downloaded". ;)
Er moet nog wel worden uitgezocht HOE dit automagisch te laten draaien, net als in AutoSub. De oplossing in de QNAP-uitleg met scripts via een cronjob lijkt een optie, maar moet ik zelf ook nog testen.
Een andere willekeurige Tweakert mag zich hiertoe ook geroepen voelen.

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Held :-) !

Ik wacht echter nog wel even totdat het volautomatisch draait. Er zullen vast wel handigerds zijn die dit kunnen bewerkstelligen ;-)

Edit: dit ziet er wel veelbelovend uit: https://github.com/mr-orange/Sick-Beard-Dutch

Als ik het goed begrijp is dit een versie van Sick-Beard waarbij Subliminal is geïntegreerd. Maar of dit ook zo is en of dit werkt....?

Edit: ik heb deze versie geïnstalleerd en dat zag er allemaal veelbelovend uit, maar ik krijg het downloaden van subs niet aan de praat en de standaard zaken liepen niet (meer) naar wens, dus weer gestopt. Er moet lijkt me wel een manier zijn om het draaiend te krijgen, maar tot nog toe.....helaas......

[ Voor 72% gewijzigd door M.v.Veelen op 02-12-2013 18:58 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93322

Subliminal werkt als een trein. ben alleen ff aan het uitvogelen om subs meteen door google translate te halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
@hbokh: ik heb deze eens geprobeerd op mijn Mac en dat werkt heel goed. Een stuk beter dan Subliminal heb ik begrepen. Dit zou ook op je NAS moeten werken, maar dan komt mijn onervarenheid weer om de hoek kijken (en ik krijg daar nog niet zoveel hulp helaas): http://www.bierdopje.com/...JBierSubDownloader-V4-0/1

Ondertussen aan het testen met de mr-orange versie van Sick-Beard. De eerste indrukken zijn goed, al heb ik nog wel wat issues met het op de juiste manier instellen van alle paden e.d. Maar de eerste subs zijn wel al gedownload.

[ Voor 25% gewijzigd door M.v.Veelen op 04-12-2013 19:48 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
Ik kan me zo voorstellen dat deze niet gaat werken, aangezien daar bierdopje.com voor nodig is? Welke dus niet meer aan subtitles doet.

//edit

Sorry ik moet leren lezen voordat ik ga posten. Het lijkt dus wel mogelijk omdat deze ook op meerdere sites zoekt nu.

[ Voor 32% gewijzigd door WoKo op 04-12-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wat een vette custom tools hier. Echter; werkt het allemaal lekker? Wat betreft de auto-subtitler Subliminal; hoe weet dat ding dat de subs sync lopen?

Momenteel haal ik met Couchpatato automagisch m'n nodige nzb's binnen, extract ze, en kopieer ze handmatig naar m'n nas. Kost weinig tijd, en je houdt overzicht over de acties en weet zeker dat 't goed gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 19:21
*nvm, nasje had even een down momentje denk ik..*

[ Voor 84% gewijzigd door Edwinl op 05-12-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siddharth1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-01-2019
Weet iemand hoe je couch en nzbget kan update of moet je steeds alles verwijderen en opnieuw installeren?
ik heb dit gedaan bij nzbget en hoefde niet veel opnieuw in te stellen. maar toch kan het niet allemaal makkelijker?

Edit:
Ik zat ook nog te kloten met die dir van nzbget maar nu heb ik perongeluk een map aangemaakt in /mnt/pools/A/A0 en die heet A0Media.
Maar met rmdir kan ik het niet verwijderen, ik krijg als fout melding er zitten bestanden in de map.
als ik chmod -r 777 gebruik heeft het geen effect.

EDIT:
Is gelukt met rm -f -r /A0Media

[ Voor 43% gewijzigd door Siddharth1 op 06-12-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met de Sick-Beard fork van mr-orange en sinds gisteravond heb ik dat goed draaien. De eerste tests zijn veelbelovend. Het voordeel van deze SB versie is namelijk dat hij bij diverse subtitle websites (behalve Bierdopje uiteraard) de subtitles download en in de map erbij zet. Zie het als een combinatie van Sick-Beard en Autosub. Daarnaast kun je met deze versie ook torrents gebruiken, maar dat heb ik bij mij uitgezet.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Ik heb even gekeken naar "JBierSubDownloader". Daar is Java voor nodig...
Aangezien een iX2 het al erg zwaar heeft met de verschillende Python-applicaties, die regelmatig vastlopen door geheugen-issues, lijkt mij een Java-applicatie een soort van dood-schop.
Ik begin er niet aan.

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Klopt, daarom ben ik ook verder gegaan met de mr-orange versie van Sickbeard. Deze draait bij mij nu prima. Haalt netjes de afleveringen binnen en na verloop van tijd ook de ondertitelingen als die verschijnen.

Ik heb nog niet zo heel veel vertrouwen in het in-sync lopen van de ondertitels, maar afgelopen nacht heeft ie er eentje binnengehaald die prima sync loopt. Kwestie van telkens even een kleine check uitvoeren (waar dit bij Autosub eigenlijk nooit hoefde).

Deze heb ik gebruikt: /opt/bin/git clone https://github.com/mr-orange/Sick-Beard

N00b vraagje......als ik python2.7 installeer, dan werkt alles gewoon weer als ik python2.6 vervang door python2.7 bij het opstarten van de apps? Met andere woorden, dit is downwards compatible toch?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
M.v.Veelen schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:14:
Klopt, daarom ben ik ook verder gegaan met de mr-orange versie van Sickbeard. Deze draait bij mij nu prima. Haalt netjes de afleveringen binnen en na verloop van tijd ook de ondertitelingen als die verschijnen.

Ik heb nog niet zo heel veel vertrouwen in het in-sync lopen van de ondertitels, maar afgelopen nacht heeft ie er eentje binnengehaald die prima sync loopt. Kwestie van telkens even een kleine check uitvoeren (waar dit bij Autosub eigenlijk nooit hoefde).

Deze heb ik gebruikt: /opt/bin/git clone https://github.com/mr-orange/Sick-Beard

N00b vraagje......als ik python2.7 installeer, dan werkt alles gewoon weer als ik python2.6 vervang door python2.7 bij het opstarten van de apps? Met andere woorden, dit is downwards compatible toch?
Ik ga binnenkort ook eens die andere versie van sickbeard proberen.
Wat betreft je vraag over python, in de tutorial installeer je ook py26-cheetah en py26-openssl, en yENC onder 2.6, Het zou dus kunnen dat die ontbreken zodra je werkt met python 2.7, die moet je dan opnieuw installeren. Ik hoor graag je bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik ga nog even niet verder sleutelen omdat alles nu weer lekker draait (al mis ik wel Autosub en de kwaliteit van Bierdopje's ondertitelingen hoor....pfff.....). Ik zou 2.7 alleen nodig hebben voor NZBmegasearch, daar hoor ik toch wel goede verhalen over.

Edit:

Ondertussen heb ik de nieuwe auto-sub draaien, welke op 4 andere sites de subs download. Tot nog toe heel blij en haalt weer precies de goede subs op, maar dan van buitenlandse aanbieders :-)

[ Voor 28% gewijzigd door M.v.Veelen op 11-12-2013 23:04 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Misschien wel handig voor de die-hard autosub fans: er wordt hard aan gewerkt en inmiddels werkt autosub al goed met alternatieve websites.

Ik heb het geïnstalleerd door eerst Mercurial te installeren:

/opt/bin/ipkg install py26-mercurial

vervolgens
PATH=$PATH:/opt/bin

en daarna
cd /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/

hg clone https://code.google.com/p/autosub-bootstrapbill/

Hij wordt dan geïnstalleerd in de map /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/autosub-bootstrapbill/
Van daaruit kun je autosub weer starten met
/opt/bin/python2.6 /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/autosub-bootstrapbill/AutoSub.py -d -l

Let wel: ik heb de config.properties van de oude autosub hergebruikt en daarin even het path aangepast naar de nieuwe directory.

Updaten doe je vervolgens met
hg pull
hg update

....en een herstart van autosub.

[ Voor 11% gewijzigd door M.v.Veelen op 14-12-2013 11:49 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
Is er een manier om de link naar /usr/bin/python aan te passen naar python 2.6+? Ik krijg de melding dat het een read-only file system is en heb eigenlijk geen idee hoe en of dat aan te passen is zonder e.e.a. kapot te maken

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Als je (bijna) alles uit de startpost hebt gevolgd, dan zou je geen foutmeldingen moeten tegenkomen hoor?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
M.v.Veelen schreef op maandag 23 december 2013 @ 22:56:
Als je (bijna) alles uit de startpost hebt gevolgd, dan zou je geen foutmeldingen moeten tegenkomen hoor?
De startpost heeft niets te maken met mijn vraag
Standaard staat python2.5 op de nas geinstalleerd en die wordt ook gebruikt als je python in de shell typt (nee niet /opt/bin/python2.6 , alleen python. via ipkg installeer je wel 2.6 maar die vervangt/update niet 2.5). Dit wil ik aanpassen naar 2.6 door de link /usr/bin/python te wijzigen en verwijzen naar /opt/bin/python2.6. De laatste nzbtomedia vereist python 2.6 maar roept 2.5 aan door dat standaard verwezen wordt naar /usr/bin/python. Nu kan ik nzbToMedia wel aanpassen maar die laat ik liever als de source

[ Voor 23% gewijzigd door CyPh op 24-12-2013 06:16 ]

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Misschien had je dan je vraag in eerste instantie duidelijker kunnen stellen. Zoals het er nu staat vermoedde ik dat je simpelweg hetzelfde wilde hebben, maar dan met een versie nieuwer dan 2.6 (2.7 bijv.). Geen idee ook welke NAS je hebt verder of wat je al geprobeerd hebt. We moeten het doen met de info die je geeft en dat is niet zo heel veel.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
mount --bind /opt/bin/python2.6 /usr/bin/python
Ik heb geen idee of dit nadelige gevolgen heeft voor de firmware, maar dat kun je testen. Met een reboot is het weer ongedaan gemaakt.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste