Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-07 12:58
theoneandonlytz schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:11:
heeft iemand toevallig al ervaring met deze app: http://dvblogic.com/en/products/iomega

"DVBLink Server is a core component of the DVBLink product suite that ties all DVBLink products together.
Please download and install DVBLink Server first on your host system and then proceed with DVBLink product installation using DVBLink Package Center interface."
Ik heb hem draaien op mijn IX4-300d icm IPTV werkt perfect :)

EDIT:
Ik heb trouwens de instructies voor het automatisch opstarten van sabnzb e.d. uitgevoerd maar ze starten niet automatisch op nog eens opnieuw proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door Tripwire999 op 01-05-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rchood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-06 11:17
Hey,

Sinds een maand ofzo heb ik de ix4-300d met 4 2TB schijven. Tot voor kort beviel die me erg goed.
Nu heb ik de laatste aantal dagen dat als ik een mkv (of iets) stream naar me computer of naar me xstreamer dat het beeld hapert/vast loopt. Na een paar seconden gaat het wel weer verder maar het is erg vervelend.
Eerst dacht ik dat het misschien lag aan sabnzbd, sickbeard, couchpotato en headphones maar die heb ik nu uitgezet en hij hapert nog steeds.

Ik zou niet weten waar het aan kan liggen en ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben?
Mocht je een idee hebben waar het aan kan liggen dan hoor ik het ook zeer graag.

Groeten Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Rchood schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 20:15:
Ik zou niet weten waar het aan kan liggen en ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben?
Mocht je een idee hebben waar het aan kan liggen dan hoor ik het ook zeer graag.
Ik heb er geen last van, zou ook geen probleem moeten zijn. Gebruik je allemaal bekabelde aansluitingen of werk je ook via wifi? Dat kan natuurlijk de snelheid behoorlijk beinvloeden/

Je kunt evt kijken via SSH even kijken waarmee de ix4 allemaal druk is, simpelweg met het commando "top". Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rchood
theoneandonlytz schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:12:
[...]

Ik heb er geen last van, zou ook geen probleem moeten zijn. Gebruik je allemaal bekabelde aansluitingen of werk je ook via wifi? Dat kan natuurlijk de snelheid behoorlijk beinvloeden/

Je kunt evt kijken via SSH even kijken waarmee de ix4 allemaal druk is, simpelweg met het commando "top". Succes.
Ik gebruik alleen maar kabel, geen wifi. Als ik met top kijk dan valt het wel mee en is die niet zo heel erg druk.
Ook als ik nmon gebruik om te kijken hoeveel hij met de schijven doet valt het wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-06 06:53
Ik ben toch nog eens met de crontab bezig geweest. De NAS is 1 keer uit geweest en het bleek dat de crontab weg was....

Ik heb nu weer dmv. 'crontab -e' een nieuwe crontab aangemaakt met de volgende inhoud:

code:
1
2
3
4
5
6
0 * * * * /usr/bin/find /mnt/pools/A/A0/Media -type f -name .AppleDouble -delete
0 * * * * /usr/bin/find /mnt/pools/A/A0/Media -type f -name .AppleDesktop -delete
0 * * * * /usr/bin/find /mnt/pools/A/A0/Media -type f -name .AppleDB -delete
0 * * * * /usr/bin/find /mnt/pools/A/A0/Media -type f -name .DS_Store -delete
0 * * * * /usr/bin/find /mnt/pools/A/A0/Media -type f -name Thumbs.db -delete
0 * * * * /usr/bin/find /mnt/pools/A/A0/Media -type f -name ._.DS_Store -delete

Vergeet ik nog iets, of zou dit voldoende moeten zijn om elk uur even de rommel te verwijderen? Kan ik dit simpel testen door de crontab handmatig af te trappen? Hoe?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Het lijkt me handiger om dit in een script te doen, die de zaken sequentieel uitvoert ipv parallel. Aangezien de schijf de beperkende factor is gaat dat veel sneller.

In het script kun je ook testen of de schijf eigenlijk wel draait. Ik neem aan dat je hier niet je schijf(ven) voor wilt opspinnen.

Verder vraag ik me af of dit je 'user experience' niet verlaagt. Die Apple files ken ik niet, maar die Thumbs.db wordt door explorer aangemaakt om thumbnails in op te slaan. Als je die weghaalt, dan betekend dat dat je de volgende keer langer moet wachten voor je weer een thumbs view van die map hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Hoe ik dit in een script moet verwerken weet ik niet, heb jij een voorzet / tips?

De Thumbs.db heb ik niet nodig, deze worden heeeeel zelden nog aangemaakt, dus het is meer een klein onderdeel van het 'schoon schip maken'.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
#!/bin/sh

# kijk of de schijf wel draait:
if hdparm -C /dev/sda | grep standby >/dev/null
then
# niet dus. Stoppen
    exit 0
fi

for zoekterm in .AppleDouble .AppleDesktop .AppleDB .DS_Store Thumbs.db ._.DS_Store 
do
    /usr/bin/find /mnt/pools/A/A0/Media -type f -name ${zoekterm} -delete
done

Kijk even hoelang 1 zo'n zoekopdracht duurt. Als dat lang is, zijn er nog wel methoden om efficienter te werken.
Bijvoorbeeld de output van 'find /mnt/pools/A/A0/Media' pipen naar een script die naar alle filenamen tegelijk zoekt. Hoef je de disk maar 1 keer uit te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Dank voor je hulp, maar ik zou niet weten wat ik hiermee moet. Waar plaats ik dit? Welke naam moet het krijgen? Hoe wordt het aangeroepen?

Sorry, ben een n00b, al leer ik snel ;-)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Je stopt het in een script file (platte tekst), die je ergens neerzet, in een share ofzo. Het is gebruikelijk om die de extensie .sh te geven (van shell-script) maar dat hoeft niet. Vervolgens maak je de script executable
chmod a+x /path/to/script.sh
en de aanroep van het script zet je in je crontab file:
0 * * * * /path/to/script.sh

Hoewel het natuurlijk verstandig is om het script eerst te testen, door gewoon het complete pad in te typen.

Een shell script *moet* linux line endings hebben, je kunt hem dus niet met notepad maken. Maar nano voldoet uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rchood
Ik gebruik een aangepast versie van het sabToSickBeard.py script.
Alleen nu wil ik json aanroepen maar dat is niet beschikbaar in python versie 2.5.2.

Desondanks dat ik zowel sickbeard als sabnzbd aanroep met python versie 2.6 maakt het postproccesing deel blijkbaar toch gebruik van de standaard python versie.

Aangezien de standaard versie op /usr/bin staat kan ik deze niet wijzigen.

Heeft één van jullie ook al is dit probleem gehad, zo ja hoe heb je het opgelost?
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siddharth1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-01-2019
Weet iemand hoe je auto sub het beste kan configureren kwa series en waar de subs worden geplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Rchood schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 20:15:
Ik heb dit ook. Het ligt niet aan de NAS (in mijn geval), maar aan de netwerk-doorvoer (ik gebruik homeplug; D-Link DHP-P307AV).
Dramatisch, want streamen van 1080p media is uit den boze en 720p media gaat regelmatig "stuiteren", als er bijv. stromend water in beeld is of explosies met veel vuur en rook.

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycoxl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-06 20:06
Hoe kan ik het beste een update uitvoeren. Ik heb alles nog geinstaleerd volgens de oude methode. Moet ik het dan eerst uninstaleren (zo ja, hoe?) of kan ik er gewoon overheen instaleren.

mvg

Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
psycoxl schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:54:
Hoe kan ik het beste een update uitvoeren. Ik heb alles nog geinstaleerd volgens de oude methode. Moet ik het dan eerst uninstaleren (zo ja, hoe?) of kan ik er gewoon overheen instaleren.
Wat wil je updaten? De firmware? Dat kan er gewoon overheen.
Het kan dan wel zijn dat je de aanpassing van het startup script even opnieuw moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:29
Ik vermoed dat psycoxl bedoelt hoe je bv een Sickbeard of Sabnzbd update moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycoxl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-06 20:06
Idd dat klopt

[ Voor 86% gewijzigd door psycoxl op 24-05-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicardoFayd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-04-2022
Beste ieder,

Ik wil Sabnzb installeren op mijn Nas iomega ix-200
Ik volg deze handleiding hierboven maar ik kan sabnzb via git niet installeren, hij geeft aan tijdens de commando cd /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps
daarna /opt/bin/git clone https://github.com/sabnzbd/sabnzbd.git

No such file or directory

Wie o wie kan mij helpen?
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siddharth1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-01-2019
RicardoFayd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 18:22:
Beste ieder,

Ik wil Sabnzb installeren op mijn Nas iomega ix-200
Ik volg deze handleiding hierboven maar ik kan sabnzb via git niet installeren, hij geeft aan tijdens de commando cd /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps
daarna /opt/bin/git clone https://github.com/sabnzbd/sabnzbd.git

No such file or directory

Wie o wie kan mij helpen?
alvast bedankt!
Vind je foutmelding wel raar want het hoor te komen als je "cd /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps" uitvoert en niet /opt/bin/git clone https://github.com/sabnzbd/sabnzbd.git?

Heb je de juiste mappen wel aangemaakt?

mkdir /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/ ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicardoFayd
Ja, zie resultaat

mkdir: cannot create directory `/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/': File exists

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 19:21
Hello,

Na lang een goede installatie te hebben gehad, heb ik van het weekend mijn nas moeten resetten.

Vandaag heb ik geprobeerd om de tutorial weer uit te voeren, echter gaat het dit keer niet goed.
Ik krijg de volgende foutmelding:
Collected errors:
ipkg_download: ERROR: Command failed with return value 3: 
`wget --passive-ftp    -q -P /opt/ipkg-ioqEai http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable/gcc_4.2.3-1_arm.ipk'
Failed to download gcc. Perhaps you need to run 'ipkg update'?

iemand een idee? ipkg update heb ik al uitgevoerd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Volgens de wget man pagina betekent return value 3 'File I/O error'.
Bestaat de directory /opt/ipkg-ioqEai wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinl
Mijzelf schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:49:
ik zal vanavond even kijken. in ieder geval alvast bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 460586

Beste tweakers,

Goed bezig het maximum uit jullie product te halen, maar doe wel voorzichtig he :)

Gr
IomegaNL

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 460586 op 29-05-2013 12:27 . Reden: ondertekening ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Inderdaad, voor je het weet zit je aan een volledige fabrieksreset of erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
@Edwinl
ik heb na jouw bericht mijn ix2 volledig gereset en de tutorial even stap voor stap opnieuw uitgevoerd, en krijg geen foutmeldingen. Dus ik vermoed dat je ergens een typefout of een knip/plak foutje hebt gemaakt. Misschien eens helemaal opnieuw proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-07 12:58
Ik heb de Fonz plugin geinstalleerd en het werkt perfect. Is het mogelijk om nu makkelijk een Wordpress website op te zetten op de Iomega nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinl
theoneandonlytz schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:41:
@Edwinl
ik heb na jouw bericht mijn ix2 volledig gereset en de tutorial even stap voor stap opnieuw uitgevoerd, en krijg geen foutmeldingen. Dus ik vermoed dat je ergens een typefout of een knip/plak foutje hebt gemaakt. Misschien eens helemaal opnieuw proberen?
wellicht moet ik ook even een reset uitvoeren, dat daar iets is mis gegaan o.i.d.
Eerst proberen of eerder genoemde opmerking ( of de directory wel bestaat ) werkt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Edwinl op 29-05-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Laatst online: 01:04
Anoniem: 460586 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:23:
Beste tweakers,

Goed bezig het maximum uit jullie product te halen, maar doe wel voorzichtig he :)

Gr
IomegaNL
Het zou prima marketing voor jullie zijn als jullie je actiever (in positieve zin) zouden bemoeien met dit topic...
Ik heb eerder gezien dat jullie zelf naar dit topic verwezen, b.v. in het Ibood forum.

[ Voor 11% gewijzigd door realphoenikx op 29-05-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicardoFayd
ik krijg helaas constant ipkg_download: ERROR: Command failed with return value 3: `wget --passive-ftp

wat hier tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinl
Mijzelf schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:49:
heeft niet gewerkt, ik heb een reset uitgevoerd van de NAS.
Enig 'probleem' is nu dat de NAS het path: /mnt/pools/B/A0/etc... is
Nu maakt het voor mij niet uit, heb nzbget en sickbeard al draaien :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinl
helaas was ik iets te optimistisch: nzbget en sickbeard draaien wel, nzbget ontvangt ook bestanden van sickbeard.

Echter na het downloaden komen er in nzbget foutmeldingen:

code:
1
2
3
4
5
6
Wed May 29 2013 19:36:39    Unrar: UNRAR 4.20 freeware Copyright (c) 1993-2012 Alexander Roshal
Wed May 29 2013 19:36:39    Unrar: alB.rar is not RAR archive
Wed May 29 2013 19:36:39    Unrar: No files to extract
Wed May 29 2013 19:36:39    Unrar error code: 10
Wed May 29 2013 19:36:39    Could not verify aIB: par2-file could not be processed
Wed May 29 2013 19:36:40    Post-Process: Par-check failed, exiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik zie dat er een nieuwe versie van Autosub is. Wat is de handigste methode om deze te updaten voor de iX2 ?

Edit: opgelost.

Stappen die ik heb gevolgd:

cd /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps

wget http://auto-sub.googlecode.com/files/auto-sub.Beta.0.5.7.zip

/opt/bin/unzip auto-sub.Beta.0.5.7.zip

(Alles overschrijven)

rm auto-sub.Beta.0.5.7.zip

en vervolgens gestart (zo doe ik het):

cd /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/autosub/

/opt/bin/python2.6 /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/auto-sub/Autosub.py -d -l

Hierna bleek 0.5.6 nog te draaien (cache???) dus heb ik autosub via de webinterface gestopt en daarna weer gestart via de laatste 2 stappen hierboven. Nu draait 0.5.7 :-)

[ Voor 75% gewijzigd door M.v.Veelen op 31-05-2013 13:59 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 06-07 09:37
Wat te doen bij een knipperende power led bij een RAID 1 configuratie:

*Op eigen risico! Bij onjuist handelen is er kans op dataverlies. Bij optie 1 heb ik stappen 5a t/m 5e (nog) niet getest. Als je optie 2 gebruikt, dan is enige kennis van linux partities vereist om je data terug te halen.

Optie 1
1. Schakel de ix2 uit
2. Verwijder de HDD uit bay 1
3. Plaats de HDD uit bay 2 in bay 1
4. Zet de ix2 aan
5. Werkt dit?
5a Sluit de schijf uit stap 2 aan op een pc
5b Verwijder de twee volumes (20GB Systeem, overige Data)
5c plaats de schijf in bay 2 (hot plug)
5d laat de RAID volledig opbouwen (Alle functies -> Systeemstatus)
5e Herstart de ix2

Optie 2 (bron 1, bron 2)
1. Power off your StorCenter ix2 device by unplugging the power cord from the back.
1a. Remove the disk from bay 2
2. Plug the USB flash drive into any of the USB ports on your device.
3. Hold the Quick Transfer Button in while plugging the power cord back in.
4. Continue to hold the Quick Transfer Button for 20 seconds after you plug the cord back in and your device powers on.
5. Let go of the Quick Transfer Button after 20 seconds.
Note: The white light will continue to blink for approximately one minute after releasing the button.
6. When your device has finished applying the fix, it will shut down.
7. Remove the USB flash drive from the USB port.
8. Power on the device by pressing the power button on the front.
9. Log on to the ix2 webpage and recreate shares and security
10. Connect the disk from step 1a to a computer using onboard SATA or USB2SATA adapter
11. Mount the linux partitions using Diskinternals Linux Reader or explore2fs
12. Copy the data back to the ix2

Voor de USB stick imager, zie bron 1

[ Voor 35% gewijzigd door Taigu op 03-06-2013 19:49 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Goede tip Aigu!

Ohja, ik heb zojuist m'n opstartscript aangepast a.d.h.v. de instrukties uit de openingspost (wel getweaked omdat ik NZBget heb draaien en nog wat kleine aanpassingen) en dat werkt feilloos!

Hele dikke dankjewel voor de uitleg :-) !!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:38
Voor de geinteresseerde:

Iomega StorCenter-ix2 Network Storage met totaal 6TB, 1.6 GHz processor en Gigabit Ethernet voor €299,95

Weet niet of dit mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-07 14:46

Mx. Alba

hen/die/zij

Die wilde ik ook plaatsen. :D

Ik ben zelf aan het twijfelen. Mijn 2 jaar oude 1.5TB externe harde schijf is zo goed als vol en dit zou een heel mooie upgrade zijn...

Ik zie dat er ook een Android app is. Is die ook zo in te stellen dat bijvoorbeeld gemaakte foto's automatisch worden geüploaded naar de NAS zodra het Android device een wifi-verbinding heeft?

Hoe goed werkt de ingebouwde torrentclient van de NAS?

Wellicht staat er ook e.e.a. in dit topic, even uitpluizen. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-07 22:48
Mx. Alba schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 08:54:
[...]

Die wilde ik ook plaatsen. :D

Ik ben zelf aan het twijfelen. Mijn 2 jaar oude 1.5TB externe harde schijf is zo goed als vol en dit zou een heel mooie upgrade zijn...

Ik zie dat er ook een Android app is. Is die ook zo in te stellen dat bijvoorbeeld gemaakte foto's automatisch worden geüploaded naar de NAS zodra het Android device een wifi-verbinding heeft?

Heb ook even op de 'buy it now' knop gestaan, maar dan toch ff besloten om verder te kijken.
Lees de reviews op Amazon eens en dan wordt je plots minder gelukkig.
Open de playstore even en kijk ook naar de review van de app :X
Ook merk ik dat de prijzen van de HD's, en dan vooral de 3TB schijven behoorlijk gekelderd is.

[ Voor 3% gewijzigd door Luke-san op 05-06-2013 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
@M.v.Veelen: Ik lees op iBood dat jij een probleem hebt om een usb imager te krijgen. Die kun je zelf maken van een firmware upgrade bestand: Link. Dit werkt in ieder geval voor de ix2-200, de HMNHD-CE, en de EZ-Media. Maar ik denk dat het voor alle lifeline modellen werkt. Alleen de naam 'ix2-200d_images' is voor elk type anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Heeft iemand ervaring met dit apparaat en het installeren van sickbeard en couchpotato? gelinkt met Sabnzbd of nzbget? Hoe "makkelijk" is dit?
Ik ben enigszins een leek wat betreft het installeren en configureren van een NAS maar wil wel graag leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik heb mijn bestelling geplaatst.

De schijven (die standaard op RAID1 staan) ga ik in JBOD zetten. Ik ga hem gebruiken als backup, media en download server - backupdata staat per definitie ook ergens anders en gedownloade media kunnen gewoon weer gedownload worden. Niet prettig als het verdwijnt door een kapotte harde schijf, maar niet onoverkomelijk, en met JBOD (ipv RAID0) ben je in zo'n geval in ieder geval "slechts" de helft kwijt ipv alles.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
Luke-san schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:24:
[...]

Open de playstore even en kijk ook naar de review van de app :X
Ook merk ik dat de prijzen van de HD's, en dan vooral de 3TB schijven behoorlijk gekelderd is.
Mooie aanbieding op iBOOD, 6TB voor relatief weinig geld.
De Lenovoemc app is overigens stukken beter dan de oude iomega ilink app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
Mx. Alba schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 08:54:
[...]

De standaard torrentclient is HEEL erg ..... basic. Ik gebruik al een tijd Transmission en dat is 1000x beter en draait prima op de Iomega's via de plugin van Mijzelf of via de tutorial in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Transmission ken ik wel, die gebruikte ik op mijn Ubuntu-doosje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Awaken1 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:02:
Heeft iemand ervaring met dit apparaat en het installeren van sickbeard en couchpotato? gelinkt met Sabnzbd of nzbget? Hoe "makkelijk" is dit?
Ik ben enigszins een leek wat betreft het installeren en configureren van een NAS maar wil wel graag leren.
Idem hier. Alleen heb ik geen behoefte weken/avonden aan een stuk dingen uit te lopen pluizen. Ik weet dat bij Synology NASen het relatief eenvoudig moet zijn en neig daarom zelf meer naar een Synology (DS213?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Card Nox schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:43:
[...]

Ik weet dat bij Synology NASen het relatief eenvoudig moet zijn
Maar waar zit de lol dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
Card Nox schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:43:
[...]

Idem hier. Alleen heb ik geen behoefte weken/avonden aan een stuk dingen uit te lopen pluizen. Ik weet dat bij Synology NASen het relatief eenvoudig moet zijn en neig daarom zelf meer naar een Synology (DS213?).
Heb je de tutorial gezien in de first post? Als je die gewoon opvolgt werkt het.. half uurtje werk. Natuurlijk daarna wel de apps goed configureren, dat kost de eerste keer wat meer tijd maar dat moet ook bij andere merken.

[ Voor 5% gewijzigd door theoneandonlytz op 05-06-2013 12:48 . Reden: timing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
theoneandonlytz schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:47:
[...]

Heb je de tutorial gezien in de first post? Als je die gewoon opvolgt werkt het.. half uurtje werk. Natuurlijk daarna wel de apps goed configureren, dat kost de eerste keer wat meer tijd maar dat moet ook bij andere merken.
Yup, vond ik vrij ingewikkeld lijken maar ik ben dan ook maar een n00b ;)
Ik snap dat het voor de doorgewinterde expert gesneden koek is maar 99,9% van onze wereld bevolking zal daar geen kaas van kunnen maken. Die willen bestand dubbel klik op bestand > ok > ok > ok > ok > opstarten.

[ Voor 19% gewijzigd door Card Nox op 05-06-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
Card Nox schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:00:
[...]

Yup, vond ik vrij ingewikkeld lijken maar ik ben dan ook maar een n00b ;)
Ik snap dat het voor de doorgewinterde expert gesneden koek is maar 99,9% van onze wereld bevolking zal daar geen kaas van kunnen maken. Die willen bestand dubbel klik op bestand > ok > ok > ok > ok > opstarten.
Je hoeft het wiel ook niet uit te vinden, gewoon instructies volgen :). Voor een beetje tweakert goed te doen Als je een complete noob bent, dan zal je het ook op een synology niet gemakkelijk krijgen de apps zoals sickbeard, couchpotato goed te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 18:24

MikeWazowski

Look into my eye

Ik ben ook een Windows-er en absoluut geen Linux kenner, maar met de tutorial heb je echt alles in no time werkend geinstalleerd - hail to TheOneAndOnlyTZ _/-\o_ - :)

(en instellen van SAB en SB is niet anders dan op je WinDoos)

[ Voor 16% gewijzigd door MikeWazowski op 05-06-2013 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Mijzelf schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:45:
@M.v.Veelen: Ik lees op iBood dat jij een probleem hebt om een usb imager te krijgen. Die kun je zelf maken van een firmware upgrade bestand: Link. Dit werkt in ieder geval voor de ix2-200, de HMNHD-CE, en de EZ-Media. Maar ik denk dat het voor alle lifeline modellen werkt. Alleen de naam 'ix2-200d_images' is voor elk type anders.
Ik was inmiddels voorzien en heb sindsdien een kant-en-klare USB stick bij de NAS liggen voor het geval er rigoureus iets mis is met de iX2 :-)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 15:42

spanx

_Sp[A]nX_

excuseer, niet goed gekeken.

[ Voor 84% gewijzigd door spanx op 15-06-2013 15:42 ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Die van mij wordt volgens PostNL tussen nu en 18:00 geleverd... Kanniewachtenie! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Yes, hij is geleverd... Maar ik zie hem niet, kan er niet bij... :/

[UPC] NAS onzichtbaar door bridging kabelmodem?

Hier misschien iemand een geniaal idee?

[edit]

Nou, daar ben ik uit. Assumptions are the mother of all fuckups en in dit geval was mijn assumption dat mijn kabelmodem een router was - maar dat is hij dus niet. 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Mx. Alba op 15-06-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32677

Hallo,

kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe?

root@ix2:/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps# /opt/bin/git clone https://github.com/sabnzbd/sabnzbd.git
Cloning into 'sabnzbd'...
warning: templates not found /opt/share/git-core/templates
fatal: Unable to find remote helper for 'https'
gr

John Dekker

dit is deze stap:
/opt/bin/git clone https://github.com/sabnzbd/sabnzbd.git

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
Anoniem: 32677 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:35:
kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe?

root@ix2:/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps# /opt/bin/git clone https://github.com/sabnzbd/sabnzbd.git
Cloning into 'sabnzbd'...
warning: templates not found /opt/share/git-core/templates
fatal: Unable to find remote helper for 'https'

dit is deze stap:
/opt/bin/git clone https://github.com/sabnzbd/sabnzbd.git
Het gaat mis gaat omdat je de funplug tool van Mijzelf en deze tutorial beiden hebt gebruikt. Oplossing is (evt een factory reset en vervolgens) één van de twee systemen te kiezen, niet zowel deze tutorial als de funplug van mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Kan iemand mij vertellen of dit normale waarden zijn van mijn ix2?

CPU
74°C/165°F
Systeemkaart
56°C/132°F

vind ze nogal aan de hoge kant, fanspeed is ook niet aan te passen of een koelblok toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik zie soortgelijke waarden. Fan speed past zichzelf aan aan de temperatuur. Normal operating parameters denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Kan je ook ergens vinden/zien of je schijven daadwerkelijk ook uit gaan (standby)? Ik heb het gevoel namelijk van niet.... kan dat liggen een ffp?

Mijn kastje resoneert namelijk zo erg dat dat niet de fan kan zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
spanx schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:32:
Kan je ook ergens vinden/zien of je schijven daadwerkelijk ook uit gaan (standby)? Ik heb het gevoel namelijk van niet.... kan dat liggen een ffp?

Mijn kastje resoneert namelijk zo erg dat dat niet de fan kan zijn....
Je kan proberen er bijv. een muismat onder te leggen, scheelt aanzienlijk in het geluidsniveau (resonantie van de tafel). Soms zijn oplossingen zo simpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Gisteren is mijn routertje aangekomen en nu werkt e.e.a. naar behoren.

De ingebouwde torrent client is inderdaad vrij gelimiteerd maar ook wel heel makkelijk in gebruik; gewoon het torrentbestand naar de Downloads share kopiëren en hij gaat er automatisch mee aan de slag...

Het lukt me alleen niet om vanaf mijn Android devices toegang te krijgen tot mijn bestanden. Ik heb de LenovoEMC Link app geïnstalleerd en die maakt wel verbinding, ik kan ook de status van mijn NAS zien, maar ik kan geen enkele share openen... Wellicht vergeten om een bepaalde poort open te zetten? 50500 staat in ieder geval open, UPnP staat aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Ik heb een ix2-dl met 6TB waarvan ik de hardeschijven in een andere nas heb geplaatst... in de ix2-dl heb ik 2 ssd's gezet omdat ik deze als download/uitpak device wil gebruiken

maaaaar...... ik krijg em niet aan de praat... de ssd's heb ik wel eerst schoongepoetst dus er staat helemaal niets op... hoe krijg ik de ix2 alsnog aan de praat?

hij start op met een wit lampje en dan een rood lampje... factory reset (knopje achterin) werkt ook niet....

help....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

ik heb ook geprobeerd om de USB recovery uit te voeren maar ik krijg alleen een rood lampje (usb stick gecontroleerd en alle bestanden staat er goed op...)

(http://forum.nas-central.org/viewtopic.php?f=243&t=6495)

ps. probeer firmware versie 4 te flashen omdat dit er eerst ook op zat....

kan het zijn dat de ix2 geen ssd's ondersteund?

[ Voor 66% gewijzigd door spanx op 19-06-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Welk type heb je precies?
Ik meen dat de oudere types ix2 (zonder cloud) hun OS deels op de harde schijf bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

ik heb de tweede generatie... ix2-dl volgens mij... het huidige model met de 1.6ghz cpu en 256mb ddr3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Er zijn toch meerdere gebruikers die alleen de behuizing hebben gekocht en achteraf schijven hebben toegevoegd? Hoe krijg je anders de software op de NAS?

(Excuseer, ik zal de edit knop vaker gaan gebruiken)

---------------------------------

Zwaar teleurgesteld, er zijn letterlijk maar een paar schijven die de ix2 ondersteund!!

Wat een K-merk

[ Voor 40% gewijzigd door spanx op 20-06-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Spanx, het is niet de bedoeling om meerdere berichten na elkaar te plaatsen. Daarvoor bestaat er een "edit" functionaliteit.

Ik meen ergens gezien te hebben dat niet alle harde schijven "compatible" zijn. Er moet in ieder geval ergens een lijst zijn van schijven die wel compatible zijn, wat impliceert dat er ook incompatible schijven zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
spanx schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:56:
ik heb de tweede generatie... ix2-dl volgens mij... het huidige model met de 1.6ghz cpu en 256mb ddr3
Dat is de laatste generatie. Dus dat zou geen probleem mogen zijn.

De lijst van harde schijven is niet bedoeld om aan te geven welke merken/types functioneren met de
IX2, maar dat is een lijst van schijven die getest zijn door Iomega en welke ze ook ondersteunen.
Er kunnen dus veel meer types en merken gebruikt worden. Alleen zal Iomega geen garantie/ondersteuning verlenen op die schijven.

Heb je zomaar de oude schijven eruit gehaald of heb je die nog gewist en een fabrieksreset gedaan van te voren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
Spanx, dit topic gaat over de installatie van apps op de iomega.
We gaan wel eens wat off topic maar wat jij hier doet vind ik niet relaxed.
Ik wil je vragen voor jouw probleem een nieuw topic aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Ik had zomaar de schijven er uit gehaald... heb net contact gehad met support maar ze zeggen dat deze SSD's niet ondersteund worden (SSD's van 2 jaar oud)

Ik heb achteraf een reset (paperclip) gedaan maar heeft geen effect gehad....

--------------------Excuseer, ik maar een nieuw topic aan----------------------

[ Voor 15% gewijzigd door spanx op 20-06-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Inderdaad, een algemeen "ervaringentopic" voor Iomega en LenovoEMC network storage devices zou wel handig zijn, denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Ik heb een nieuwe topic aangemaakt [NAS] Iomega StorCenter ix2-dl start niet op met SSD's

Ik zie net pas dat een algemene ervaringen topic misschien verstandiger zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ineens was m'n Auto-sub ermee gestopt. Na volledige verwijdering van de map en herinstallatie krijg ik toch nog de volgende foutmeldingen en kan ik niet bij de browserversie van auto-sub:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
root@NAS:/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/auto-sub# Traceback (most recent call last)                                                         :
  File "/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/auto-sub/autosub/Scheduler.py", line 21, in                                                          __init__
    self.command.run()
  File "/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/auto-sub/autosub/scanDisk.py", line 106, in                                                          run
    walkDir(str(autosub.ROOTPATH))
  File "/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/auto-sub/autosub/scanDisk.py", line 25, in w                                                         alkDir
    if autosub.SKIPHIDDENDIRS and os.path.split(dirname)[1].startswith(u'.'):
UnicodeDecodeError: 'ascii' codec can't decode byte 0xe2 in position 7: ordinal                                                          not in range(128)

Ik heb zelfs python2.6 opnieuw geinstalleerd en de NAS enkele keren gereboot.

Wat kan er aan de hand zijn??

[ Voor 3% gewijzigd door M.v.Veelen op 20-06-2013 14:20 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
in walkDir(str(autosub.ROOTPATH))
in if autosub.SKIPHIDDENDIRS and os.path.split(dirname)[1].startswith(u'.'):
UnicodeDecodeError: 'ascii' codec can't decode byte 0xe2 in position 7: ordinal
Ik vermoed dat je een directory of filenaam hebt staan met een raar teken in de naam, en de parser struikelt erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Net even een FTP verbinding gemaakt en inderdaad......bestandsnaam aangepast en nu werkt het weer :-) Thanks!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 18:24

MikeWazowski

Look into my eye

Ik heb nu CouchPotato geinstalleerd. Ik wil graag de Movie Library Manager gaan gebruiken, maar mijn films staan niet op de Ix2 waar CouchPotato op is geinstalleerd (die staat al helemaal vol met series :P ). Hoe kan ik nu naar een andere computer verwijzen, want bij de movie folder is het alleen dropdown/klik en kan ik niets intypen?

[ Voor 7% gewijzigd door MikeWazowski op 20-06-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
MikeWazowski schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:35:
Ik heb nu CouchPotato geinstalleerd. Ik wil graag de Movie Library Manager gaan gebruiken, maar mijn films staan niet op de Ix2 waar CouchPotato op is geinstalleerd (die staat al helemaal vol met series :P ). Hoe kan ik nu naar een andere computer verwijzen, want bij de movie folder is het alleen dropdown/klik en kan ik niets intypen?
Nooit geprobeerd, maar kan je misschien in het settings.conf bestand handmatig het library path aanpassen naar een netwerk locatie? \\192.168.x.x.\share\map\ ?

Als dat niet werkt kan je de map waar je movies in staan mounten in je NAS.

[ Voor 0% gewijzigd door theoneandonlytz op 21-06-2013 10:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:10

lasharor

7 december 2004

MikeWazowski schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:35:
Die share mounten en vervolgens couchpotato daarnaar verwijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_Lamers
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-08-2024
Dag allen,

Gisteren een IOMEGA ix2-200 4TB (Cloud) ontvangen.
Hij dient slechts als simpel servertje, maar NZB's downloaden zou erg fijn zijn!!

Als n00b ben ik een uur geleden begonnen met de muppet-proof manual die op pagina 1 staat. Zoveel als ik van Windows en OSX af weet, zo weinig van Linux. Ofja, ik weet echt niets van Linux.

Beschamend geef ik toe niet verder dan stap 3 te komen... Waar ik onderstaande melding krijg:

root@NAS:/# wget $feed/$ipk_name
--2013-06-21 17:11:14-- http://ipkg.nslu2-linux.o...08qlarmel/cross/unstable/
Resolving ipkg.nslu2-linux.org... 140.211.169.161
Connecting to ipkg.nslu2-linux.org|140.211.169.161|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 404 Not Found
2013-06-21 17:11:16 ERROR 404: Not Found.

Iemand enig idee wat ik hiermee aan moet?
Meermalig geprobeerd, lukt me niet. Moet ik eerst een file uploaden ofzo?

Hulp word zeer gewaardeerd!

Cheers,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
feed=http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable

wget http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08qlarmel/cross/unstable/

Het is lastig te zien, maar de bovenste regel bevat cs08q1armel, en de onderste cs08qlarmel.

Misschien nog wat werken aan je copy&paste skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_Lamers
copy/paste? haha!
op advies van dit forum gebruik ik Putty, waarbij copy/paste niet lijkt te werken?

Advies voor een ander programma waarbij het wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_Lamers
ik blijf jullie lastig vallen, hopelijk niet te storend.
De 1 ipv l deed inderdaad de truc! BEDANKT!

Er komt echter geen lijst tevoorschijn:

root@NAS:/# opt/bin/ipkg update
Downloading http://nslu2-linux.org/fe...l/cross/unstable/Packages
Updated list of available packages in /opt/lib/ipkg/lists/cross
Downloading http://nslu2-linux.org/fe.../native/unstable/Packages
Updated list of available packages in /opt/lib/ipkg/lists/native
Successfully terminated.
root@NAS:/# opt/bin/ipkg list
Successfully terminated.
root@NAS:/#

het vinden van files en installeren hiervan werkt helaas nog niet...

PS. ontzettend handig dit forum!

[ Voor 36% gewijzigd door B_Lamers op 21-06-2013 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_Lamers
aj.... |:( Niet zo snugger inderdaad. Toch een beetje last van de vrijdag..

Ik heb het stappenplan opnieuwd doorlopen, erg handig met c/p ;)

Het werkt echter (met c/p) nogsteeds niet. Kan het zijn dat mijn folders nu corrupted zijn doordat ik de installatie meermalig heb gedaan?

De verwijzing naar de website (war het vermoedelijk fout gaat) haalt hij automatisch op. Dat is een systeemregel. Ik heb ook een andere tutorial gebruikt, waarbij ik een eigen ipkg.conf file moest aanmaken. Misschien vernaggelt dit mijn proces?

[ Voor 59% gewijzigd door B_Lamers op 21-06-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Hm. De regel
echo "src cross http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable" >> /opt/etc/ipkg/armel-feed.conf
voegt een regel toe aan /opt/etc/ipkg/armel-feed.conf. Dus als je het eerst fout deed, staan die regels nu bovenaan. Je kunt nano gebruiken om de inhoud te inspecteren, en aan te passen:
nano /opt/etc/ipkg/armel-feed.conf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_Lamers
_/-\o_

Je bent een held! Bedankt, nu kan ik weer verder in mijn quest om NZBget te installeren en werkend te krijgen.

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
Goed bezig weer, Mijzelf! En B_Lamers, geen typefoutjes meer maken hè >:) Ik zou je eigenlijk aanraden eerst eens SABnzbd te proberen, stuk gemakkelijker qua installatie en qua configuratie.

[ Voor 43% gewijzigd door theoneandonlytz op 21-06-2013 19:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_Lamers
nee nee, lees alles veelvuldig door. ;)

Wel nog even een vraagje.. Hoe kan ik een programma vervolgens weer verwijderen (bijv. sabnzbd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
ipkg remove pkg

ipkg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

theoneandonlytz schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:54:
Goed bezig weer, Mijzelf! En B_Lamers, geen typefoutjes meer maken hè >:) Ik zou je eigenlijk aanraden eerst eens SABnzbd te proberen, stuk gemakkelijker qua installatie en qua configuratie.
Klopt! nzbget is mooi, vooral de lagere resources in gebruik. Maar om het behoorlijk met CouchPotato en SickBeard te laten werken is een kwelling.
Ik ben na een week weer teruggekeerd naar SANnzbd. :Y

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Een kwelling? Ik ben redelijk handig, maar geen kenner, en heb het toch werkend zoals ik dat graag heb. SABnzbd was echt te zwaar voor m'n NAS, de downloadsnelheid was bedroevend.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysterX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

Alle eerst wil de topic starten bedanken voor de tutorial, mede daarom heb ik gekozen om deze NAS aan te schaffen.
Het is me dan ook gelukt om alles in te stellen. Echter heb ik toch 1 probleempje, mijn couchpotato site is erg traag of laat helemaal niet. Nu heb ik de logs van couchpotato al gevonden, maar daar staat niks in wat dit kan verklaren. De error log is gewoon compleet leeg.

Graag zou ik de log van Apache? of de httpd willen bekijken, echter heb ik geen idee waar ik die kan vinden.

When does the hurding stop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
MysterX schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 10:48:
Alle eerst wil de topic starten bedanken voor de tutorial, mede daarom heb ik gekozen om deze NAS aan te schaffen.
Het is me dan ook gelukt om alles in te stellen. Echter heb ik toch 1 probleempje, mijn couchpotato site is erg traag of laat helemaal niet. Nu heb ik de logs van couchpotato al gevonden, maar daar staat niks in wat dit kan verklaren. De error log is gewoon compleet leeg.

Graag zou ik de log van Apache? of de httpd willen bekijken, echter heb ik geen idee waar ik die kan vinden.
Dank je wel voor je bedankje. Wat betreft couchpotato logs: Kijk je in error.log of in CouchPotato.log? Of is in beiden niks te vinden? Ik kan je helaas niet verder helpen met je vraag mbt de http logs. (zou het niet weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Laatst online: 01:04
NZBGet 11.0 is inmiddels beschikbaar. Upgraden geeft echter een probleem met nzbget.conf. Ik ben momenteel internet aan het afstruinen naar een oplossing, maar zou het zeer op prijs stellen als iemand deze reeds heeft gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Als je Duits een beetje volstaat zou je eens in deze thread kunnen gaan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

hoe kan ik veilig een schijf mounten op mijn ix2-ng?

Ik heb de vorige keer de fstab aangepast (juiste instellingen toegepast) maar toen liep mijn nas vast... kan ik de fstab gewoon editen of gaat de nas mijn wijzigingen niet leuk vinden?

Kan ik anders via de web gui een netwerk schijf mounten ?

ps ben geen noob heb linux kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Voor NFS:
mkdir /tmp/mountpoint
mount <ip-van-nas>:/path/to/share /tmp/mountpoint

Voor Samba:
mkdir /tmp/mountpoint
mount -t cifs //<ip-van-nas>/share /tmp/mountpoint

Van geen van beiden weet ik of de nas het ondersteund, en allebei hebben ze nog een heleboel opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Hartelijk bedankt Mijzelf maar ik heb de handdoek in de ring gegooid.

Alleen maar problemen met dit apparaat, ik keek er naar uit om het te gebruiken omdat ik ffp vroeger al heb gebruikt (zonder problemen).

ik bied mijn iomega te koop aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-05 09:57
Ik heb op dit moment Sabnzbd, Couchpotato, Sickbeard en Auto sub draaien. Auto sub is perfect voor het downloaden van subs voor TV series. Heb even gezocht in dit topic en een korte search op internet, maar ik kon zo niets vinden qua subtitle downloader ála Auto Sub, maar dan voor films.
Bestaat zo iets al?

//edit: Stom, het zit al in CouchPotato |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Lampie op 12-07-2013 10:42 . Reden: d'oh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansat
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:32
Firmware Update

Version 4.0.4.14600 is the latest LifeLine firmware release for ix2 and ix2-dl network storage devices. If your ix2 or ix2-dl is running version 3.3.2 to 4.0.2, you should update your device to version 4.0.4.14600. This article provides instructions on how to download and install the firmware update.

NOTE: Older ix2 devices with firmware versions below 3.3 cannot update to version 4.0.4.14600.

Changes in version 4.0.4.14600 - Release date 07/15/2013

Interoperability fixes for Active Directory
Improved Drive Management handling in case of disk failure
Improved Network Management setup and handling for bonded NICs
Fixes for iSCSI backward compatibility compliancy with file based LUNs
SDK overall improvements
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste