Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
M.v.Veelen schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 06:40:
Misschien had je dan je vraag in eerste instantie duidelijker kunnen stellen. Zoals het er nu staat vermoedde ik dat je simpelweg hetzelfde wilde hebben, maar dan met een versie nieuwer dan 2.6 (2.7 bijv.). Geen idee ook welke NAS je hebt verder of wat je al geprobeerd hebt. We moeten het doen met de info die je geeft en dat is niet zo heel veel.
Hij leek mij duidelijk voor linux experts, /usr/bin is read-only file system en de link python die daarin staat wou ik aanpassen naar 2.6 :) Misschien dat ik het slecht verwoorde, maar bedankt dat je wilde helpen d:)b

Thnx Mijzelf, dat heeft het gedaan. Zal eens in de gaten houden of alles blijft werken, zo ja zet ik dat commando in het opstartscript _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door CyPh op 24-12-2013 11:33 ]

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 18:38
Ik was begonnen met python te updaten naar 2.7 (en ook Mercurial en de setuptools gelijk meegenomen), dat was simpel:

code:
1
/opt/bin/ipkg install python27 py27-mercurial py27-setuptools

Vervolgens de links aangepast naar 2.7, maar toen verscheen de melding dat de Cheetah module ontbrak. Ik neem aan dat deze ook geüpdate moet worden, maar ik kan maar niet uitvinden HOE.....? Iemand?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
Via de TS installeer je cheetah met python 2.6
/opt/bin/ipkg install python26 [b]py26-cheetah py26-openssl[/b] par2cmdline unrar unzip git gcc transmission

Dus voor de 2.7 variant doe je:
code:
1
/opt/bin/ipkg install py27-cheetah py27-openssl

[ Voor 66% gewijzigd door CyPh op 31-12-2013 14:27 ]

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Was het maar zo makkelijk. Dat is ook het eerste wat ik heb geprobeerd, maar als je de list bekijkt (/opt/bin/ipkg list), dan staan die er helemaal niet tussen.

Wat ik nu heb gedaan is:

code:
1
wget --no-check-certificate http:// pypi.python.org/packages/source/C/Cheetah/Cheetah-2.4.4.tar.gz

Daarna:

code:
1
2
3
cd Cheetah-2.4.4
PATH=$PATH:/opt/bin
python2.7 setup.py install

Vervolgens is de melding over Cheetah verdwenen. Ik hoop dat het zo werkt, testen ga ik nog doen. Nu eerst de deur uit :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
Ah I stand corrected dan :) Ik was er vanuit gegaan dat die ook al beschikbaar waren

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 13:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik zou mijn Iomega StorCenter ix2 graag als VPN-server willen gebruiken als dat mogelijk is. Ik heb al een heleboel gegoogled maar helaas niets gevonden. Nu zitten hier uiteraard de Iomega mod goeroes dus ik dacht, misschien heeft iemand hier een idee? :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-09 09:11
Mx. Alba schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:36:
Ik zou mijn Iomega StorCenter ix2 graag als VPN-server willen gebruiken als dat mogelijk is. Ik heb al een heleboel gegoogled maar helaas niets gevonden. Nu zitten hier uiteraard de Iomega mod goeroes dus ik dacht, misschien heeft iemand hier een idee? :)
Ik zie OpenVPN staan tussen de beschikbare packages via ipkg. Heb je die al geprobeerd? Als het lukt, zou het leuk zijn als je een korte handleiding post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerToTheUsers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-08 22:00
Misschien niet helemaal op z'n plek in dit topic, maar wel een vraagje voor de tweakers zoals jullie:
Is er een mogelijkheid om een StorCenter virtueel te draaien? De px-reeks gebruikt dezelfde LifeLine software als de ix-reeks, en de px-hardware zijn atoms enzo, dus gewone x86. Maar de firmware is natuurlijk niet zomaar een ISO'tje om te installeren...

Ik heb al een tijdje twee ix2-toestellen die via de Personal Cloud hun data synchoniseren. Nu zou ik graag een toevoegen op een externe locatie (voor off-site backup), maar het zou leuk zijn als dat daar bij op de ESXi kan draaien. Voor Synology heb ik gevonden dat het mogelijk is om XPEnology als ESXi-machine te installeren, maar voor Iomega/Lenovo/EMC vind ik daar niets over :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
https://developer.lifelineapps.com/
Volgens mij kan je daar ook een VM van de Lifeline software downloaden voor ontwikkeling van apps voor lifeline.. Maar wie weet kan jij er wat mee voor jouw toepassing.

Lijkt me trouwens top als iemand daarmee bijvoorbeeld sabnzbd enzo kan maken als lifeline app! Ik zou het graag doen maar heb er de kennis niet voor in huis helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no1san
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:40
Hoi
bedankt. Sabnzb werkte op de ix4-300d - Lenovo.
(unpar files ging goed)

Echter na een reboot krijg ik de melding:
No PAR2 program found, repairs not possible

Install opnieuw geeft deze melding:
fatal: write error: No space left on device3 MiB | 3.15 MiB/s

Downloaden gaat nog steeds prima alleen unpar dus niet meer.
Iemand een idee wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
no1san schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 19:48:
Echter na een reboot krijg ik de melding:
No PAR2 program found, repairs not possible
..
Iemand een idee wat ik kan doen?
Hij kan par2 dus niet vinden terwijl je 'm wel hebt geïnstalleerd.
Probeer eens voordat je SABnzbd opstart de map waar par2 instaat in je path te zetten met dit command:

Als je het startup script gebruikt, controleer dan even of bovenstaande regel goed in /opt/init-opt.sh staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:30

lasharor

7 december 2004

Mx. Alba schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:36:
Makkelijkste is gewoon een verbinding via SSH op te zetten.

bijv in osx terminal: "ssh -D 8080 -C -N root@ipnas" en vervolgens een proxy instellen op localhost:8080.

Niet helemaal hetzelfde als een vpn maar werkt in mijn ogen nagenoeg hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
Iemand hier die nzbget heeft geupdate naar 12.0 en die ook het probleem heeft dat nzbget steeds crashed maar niets in de logs achterlaat? gebeurd random maar meestal 's nachts

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no1san
Thanks! dat was het.
Nu kan ik met het opstart script aan de slag.
theoneandonlytz schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:07:
[...]

Hij kan par2 dus niet vinden terwijl je 'm wel hebt geïnstalleerd.
Probeer eens voordat je SABnzbd opstart de map waar par2 instaat in je path te zetten met dit command:

Als je het startup script gebruikt, controleer dan even of bovenstaande regel goed in /opt/init-opt.sh staat.

[ Voor 235% gewijzigd door no1san op 20-01-2014 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:50

MikeWazowski

Look into my eye

Met de actieve takedowns kan SickBeard de episodes van series vaak niet meer vinden. De posters hebben daar natuurlijk iets op verzonnen, zo noemt QoQ bijvoorbeeld Revenge niet meer Revenge S03e% maar Ms30ba78c1318b735S2e%. Is er een plek in SickBeard waar ik kan aangeven dat hij niet naar Revenge moet zoeken maar naar de Ms30ba78c1318b735S2e% naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no1san
Hi,

headphones geeft aan dat er geen ruimte is. Enig idee over welke ruimte dit gaat?

headphones
Traceback (most recent call last):
File "/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/headphones/cherrypy/_cprequest.py", line 656, in respond
response.body = self.handler()
File "/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/headphones/cherrypy/lib/encoding.py", line 188, in __call__
self.body = self.oldhandler(*args, **kwargs)
File "/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/headphones/cherrypy/_cpdispatch.py", line 34, in __call__
return self.callable(*self.args, **self.kwargs)
File "/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/headphones/headphones/webserve.py", line 63, in home
artists = myDB.select('SELECT * from artists order by ArtistSortName COLLATE NOCASE')
File "/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/headphones/headphones/db.py", line 90, in select
sqlResults = self.action(query, args).fetchall()
File "/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/headphones/headphones/db.py", line 68, in action
sqlResult = self.connection.execute(query)
OperationalError: database or disk is full

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08-2017
even een vraagje hoe kan ik er voor zorgen dat ik blijvend kan inloggen via ssh ookal zet ik de security aan zodat ik account kan maken

ps heb wel de hele dump van de iomega

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozebig
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-02-2021
ik heb een vraag is het verhaal op pagina 1 nog up to date en kan ik het op een px4 300D
gebruiken of is er een andere manier.
dat is het enige wat ik op mijn net nieuwe NAS mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
rozebig schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:16:
ik heb een vraag is het verhaal op pagina 1 nog up to date en kan ik het op een px4 300D
gebruiken of is er een andere manier.
dat is het enige wat ik op mijn net nieuwe NAS mis
Ik heb de handleiding kortgeleden nog uitgevoerd op een Lenovo ix4, dat werkte prima, dus is nog up-to-date.
Op de px4 zal het niet werken, omdat daarin een x86_64 cpu zit. De handleiding werkt alleen op ARM gebaseerde cpu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJonkers
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-09 14:30
Iemand een idee hoe ik sabnzbd kan updaten naar de nieuwste versie op mijn iomage ix2?
Hij loopt na 2 downloads namelijk al vast en na een reboot van de complete nas doet die het weer even. Ik draai momenteel op versie 0.7.x en zie dat de nieuwste versie 0.7.16 is.

[ Voor 8% gewijzigd door RobertJonkers op 04-02-2014 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no1san
RobertJonkers schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:54:
Iemand een idee hoe ik sabnzbd kan updaten naar de nieuwste versie op mijn iomage ix2?
Of uninstall en opnieuw eropzetten?
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
no1san schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:08:
[...]

Of uninstall en opnieuw eropzetten?
Iemand tips?
De apps zijn in de tutorial geinstalleerd via git. Updaten kan meestal ook via git (pull). Probeer onderstaande eens (op eigen risico, ik heb het al een tijdje niet meer geprobeerd)

cd /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps
/opt/bin/git pull https://github.com/sabnzbd/sabnzbd.git

Anders inderdaad gewoon de sabnzbd map weggooien en vervolgens opnieuw git clone commando,
Je kunt eventueel de config file(s) van tevoren backuppen en daarna weer terugplaatsen.

Let wel op, de git versie van sabnzbd is altijd .x op het einde.

[ Voor 5% gewijzigd door theoneandonlytz op 05-02-2014 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
CyPh schreef op maandag 20 januari 2014 @ 07:43:
Iemand hier die nzbget heeft geupdate naar 12.0 en die ook het probleem heeft dat nzbget steeds crashed maar niets in de logs achterlaat? gebeurd random maar meestal 's nachts
Hoe heb je deze geüpdate? Ik zit er aan te denken, maar weet nog even niet hoe en zit zeker niet te wachten op crashes.....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
robinjoo1 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:34:
even een vraagje hoe kan ik er voor zorgen dat ik blijvend kan inloggen via ssh ookal zet ik de security aan zodat ik account kan maken

ps heb wel de hele dump van de iomega
Ik begrijp je vraag niet helemaal.

Het is bij oudere firmwares altijd soho met direct daarachter je admin ww. (bijv. sohopass)
Inloggen via SSH staat los van security bij de nieuwere firmwares aangezien je in het de diagnostics.html een ssh wachtwoord moet verzinnen. Het is dan nog steeds soho en direct daarachter het ingestelde ww.

Zie ook de startpost, daar wordt dit uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
M.v.Veelen schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:39:
[...]
Hoe heb je deze geüpdate? Ik zit er aan te denken, maar weet nog even niet hoe en zit zeker niet te wachten op crashes.....
/opt/bin/ipkg update
/opt/bin/ipkg upgrade nzbget

Moet wel zeggen dat de laatste crash al wel weer dagen geleden is. 1x in de zoveel dagen/week moet ik even de daemon opnieuw starten via console, niet zo heel erg. Maar het is wel een hele verbetering met de oude versies. Een stuk minder failed downloads

[ Voor 34% gewijzigd door CyPh op 07-02-2014 13:32 ]

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
CyPh schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:36:
[...]

/opt/bin/ipkg update
/opt/bin/ipkg ugrade nzbget

Moet wel zeggen dat de laatste crash al wel weer dagen geleden is. 1x in de zoveel dagen/week moet ik even de daemon opnieuw starten via console, niet zo heel erg. Maar het is wel een hele verbetering met de oude versies. Een stuk minder failed downloads
Nooit blindelings copy-pasten...... er ontbrak een 'p' in het woord upgrade en ik keek er steeds overheen.

Maar.....so far so good. Zal eens wat testen met Sickbeard en zelf een nzb erin zetten, kijken hoe hij ermee omgaat.

Edit: Het werkt prima bij mij :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
M.v.Veelen schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:35:
[...]

Nooit blindelings copy-pasten...... er ontbrak een 'p' in het woord upgrade en ik keek er steeds overheen.

Maar.....so far so good. Zal eens wat testen met Sickbeard en zelf een nzb erin zetten, kijken hoe hij ermee omgaat.

Edit: Het werkt prima bij mij :)
Oeps, excuses. Ik zal de post ook aanpassen voor toekomstige gebruikers :)
Laat over een week even weten of hij niet vastloopt bij je! Zo ja dan herinstalleer ik hem gewoon een x

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no1san
Thanks.
Opnieuw git clone commando werkt top.
Iemand enig idee hoe sabnzb aan zijn vrije rt aan dat ruime komt?
Sabnzb geeft nu aan dat er geen ruimte is.
[
De apps zijn in de tutorial geinstalleerd via git. Updaten kan meestal ook via git (pull). Probeer onderstaande eens (op eigen risico, ik heb het al een tijdje niet meer geprobeerd)

cd /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps
/opt/bin/git pull https://github.com/sabnzbd/sabnzbd.git

Anders inderdaad gewoon de sabnzbd map weggooien en vervolgens opnieuw git clone commando,
Je kunt eventueel de config file(s) van tevoren backuppen en daarna weer terugplaatsen.

Let wel op, de git versie van sabnzbd is altijd .x op het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
CyPh schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:32:
[...]

Oeps, excuses. Ik zal de post ook aanpassen voor toekomstige gebruikers :)
Laat over een week even weten of hij niet vastloopt bij je! Zo ja dan herinstalleer ik hem gewoon een x
Hij draait nu toch al een aantal dagen en geen enkel probleem. Heb diverse downloads laten lopen via Sickbeard, zelf nzb's toegevoegd en ook via een externe Spotweb nzb's binnen laten komen: nul problemen. Ik denk dat je toch maar een herinstallatie moet overwegen :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansat
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-10 13:55
Firmwareversie 4.0.8.23976 voor ix2 en ix2-dl
http://download.lenovoemc...ne/ix2-ng-4.0.8.23976.tgz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 02-10 15:46
Ben benieuwd of deze wel werkt met (remote) rsyncs?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik gok het niet. Ben bewust weer teruggegaan naar een versie ervoor omdat ze het rsync protocol hebben aangepast waardoor ik remote shares niet meer kon beveiligen icm rsync. Nu kan ik dit wel: de remote share is beveiligd en de rsync werkt prima. Verder zijn er naar mijn idee niet echt grote voordelen met de nieuwere fw's (al ben ik wel van 'het updaten').

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siddharth1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-01-2019
Hallo,

Ik heb zojuist geprobeerd om mijn ftp server te updaten .... met geen geluk ofcourse....
De reden waarom ik wilde update is dat als ik grote bestanden van >4gb wilde downloaden ging de download altijd over de 100% dus de download was nooit compleet.
Weet iemand wat hier de probleem zal zijn?

alvast bedankt

PS: ik probeerde mn proftpd te update als volg

cd /mnt/apps/usr/local/
/mnt/apps/usr/local/ ipkg update proftpd
/mnt/apps/usr/local/ipkg upgrade proftpd

root@ix2:/mnt/apps/usr/local# ipkg upgrade proftpd
Configuring binutils
//opt/ipkg/info/binutils.postinst: line 2: /opt/bin/update-alternatives: No such file or directory
postinst script returned status 127
ERROR: binutils.postinst returned 127
Configuring bzip2
//opt/ipkg/info/bzip2.postinst: line 2: /opt/bin/update-alternatives: No such file or directory
ERROR: bzip2.postinst returned 127
Configuring diffutils
//opt/ipkg/info/diffutils.postinst: line 2: /opt/bin/update-alternatives: No such file or directory
//opt/ipkg/info/diffutils.postinst: line 3: /opt/bin/update-alternatives: No such file or directory
//opt/ipkg/info/diffutils.postinst: line 4: /opt/bin/update-alternatives: No such file or directory
//opt/ipkg/info/diffutils.postinst: line 5: /opt/bin/update-alternatives: No such file or directory
ERROR: diffutils.postinst returned 127
Configuring ncurses
//opt/ipkg/info/ncurses.postinst: line 2: /opt/bin/update-alternatives: No such file or directory
ERROR: ncurses.postinst returned 127
Configuring psmisc
//opt/ipkg/info/psmisc.postinst: line 2: /opt/bin/update-alternatives: No such file or directory
//opt/ipkg/info/psmisc.postinst: line 3: /opt/bin/update-alternatives: No such file or directory
ERROR: psmisc.postinst returned 127
Configuring unzip
//opt/ipkg/info/unzip.postinst: line 2: /opt/bin/update-alternatives: No such file or directory
ERROR: unzip.postinst returned 127
Nothing to be done
Successfully terminated.

[ Voor 3% gewijzigd door Siddharth1 op 19-02-2014 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no1san
Iemand al de update gedaan?
Firmware Version 4.0.8.23976 for ix4-300d
Release date 02/13/2014

https://lenovo-na-en.cust...DI1Mi9zaWQvNio3Y2p5Tmw%3D

Edit:
alles werkt weer naar de aanpassing zoals aangegeven in de startpost.

Edit:
Weet iemand hoe ik transmission kan updaten?
Transmission 2.77 (14031)
Volgens mij is er een nieuwere versie:
http://www.transmissionbt.com/

[ Voor 41% gewijzigd door no1san op 22-02-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siddharth1
no1san schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 08:38:
Iemand al de update gedaan?
Firmware Version 4.0.8.23976 for ix4-300d
Release date 02/13/2014

https://lenovo-na-en.cust...DI1Mi9zaWQvNio3Y2p5Tmw%3D

Edit:
alles werkt weer naar de aanpassing zoals aangegeven in de startpost.

Edit:
Weet iemand hoe ik transmission kan updaten?
Transmission 2.77 (14031)
Volgens mij is er een nieuwere versie:
http://www.transmissionbt.com/
Update werkt perfect... Alle logo's van iomega zijn weg en lennovo is in the picture.
Voor de rest is de interface een beetje aangepast en werkt alles gewoon prima.

Transmission up te daten moet je volgens mij naar de map gaan waar hij geïnstalleerd is.
Ik denk dat het mnt/apps ergens daarin zal zijn.
Vervolgens ipkg update en ipkg upgrade uitvoeren.
Werkte voor mij perfect met nzbget.

Vind wel jammer dat lenovo de stock apps niet mee update in hun frimware zoals ftp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no1san
ipkg update en ipkg upgrade uitvoeren.

Gedaan echter geen resultaat. Zal de map nog eens checken.

Edit:
Weet iemand hoe je transmission kan stoppen en starten?
(zou ook hanidg zijn in de gui)

[ Voor 33% gewijzigd door no1san op 23-02-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siddharth1
no1san schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 16:26:
ipkg update en ipkg upgrade uitvoeren.

Gedaan echter geen resultaat. Zal de map nog eens checken.

Edit:
Weet iemand hoe je transmission kan stoppen en starten?
(zou ook hanidg zijn in de gui)
Alle Protocelen die native op die ix2 staan geinstalleerd kan je via de interface in of uitschakelen.

Als je de nieuwste frimware heb gesinatlleer
Browse naar je server via http ->> Log In --> Alle Functies -->> Transmission Torrent -->> daar zou je het kunnen uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:57

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Hoi heb sinds kort de Lenovo ix4 gelijk geupdate naar Firmware Version 4.0.8.23976 for ix4-300d. 2 wd green schijven erin en deze guide gevolgd. Bijna alles draait als een zonnetje. Couchpotato doet het niet meer na de eerste dag gebruik. Kan via het IP nog wel bereiken maar na zoeken van een film blijft couchpotato hangen. Het is de plugin van couthpotatot die het bij het imdb moeilijk heeft met ophalen. Plugin blijft eerst hangen daarna couthpotato.

Heeft iemand trouwens ook manier om sabnzb die nou wel op de NAS draait Nzb op te laten starten die op pc of nas staan ? Zou namelijk wel handig zijn om los met die sabnzb te downloaden.

[ Voor 22% gewijzigd door NLKornolio op 05-03-2014 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
caanova1984 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:55:
Hoi heb sinds kort de Lenovo ix4 gelijk geupdate naar Firmware Version 4.0.8.23976 for ix4-300d. 2 wd green schijven erin en deze guide gevolgd. Bijna alles draait als een zonnetje. Couchpotato doet het niet meer na de eerste dag gebruik. Kan via het IP nog wel bereiken maar na zoeken van een film blijft couchpotato hangen. Het is de plugin van couthpotatot die het bij het imdb moeilijk heeft met ophalen. Plugin blijft eerst hangen daarna couthpotato.

Heeft iemand trouwens ook manier om sabnzb die nou wel op de NAS draait Nzb op te laten starten die op pc of nas staan ? Zou namelijk wel handig zijn om los met die sabnzb te downloaden.
Wat betreft je eerste issue: probeer eens couchpotato te verwijderen en opnieuw te installeren. Wie weet lost dat je probleem op.
Je kunt in SABnzbd een "watched" folder instellen. Als je een .nzb in die map zet (op de NAS) begint de download automatisch in SABnzbd. Je kunt ook de scan speed instellen, daarmee geef je aan hoe vaak de watched folder gecheckt moet worden op nieuwe .nzb's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
* shivers *

M'n NAS heeft afgelopen nacht lopen piepen en ik kreeg een mailtje dat er een probleem was met het benaderen van de 2e HDD. Vanochtend de NAS gereboot en na een poosje weer piepen. Ik kon met SSH nog wel bij de data en wilde de boel gaan veilig stellen omdat heel misschien 1 van de schijven overleden was. Dit lukte niet goed en vervolgens heb ik de NAS nog enkele keren opnieuw opgestart. Nu kan ik overal weer bij en de NAS piept ook niet meer. Ik ben evengoed wel data aan het kopiëren naar een externe locatie, maar.....wat kan er aan de hand zijn (geweest) ?

Ik heb 'm wel enigszins zwaar belast door een 5-tal BluRays te laten downloaden en uit te laten pakken (zo'n kleine 300Gb), maar kan het daarmee te maken hebben gehad? Te heet geworden misschien?

Als iemand een tip heeft hoe ik de HDD's kan checken zonder ze uit de NAS te hoeven halen, heel graag. En tips over wat het misschien geweest kan zijn hoor ik ook graag.

Edit: er is toch nog iets niet helemaal lekker want als ik NZBget opstart zie ik de volgende foutmelding in het logbestand:

error Sat Mar 08 2014 14:33:45 Could not load diskstate due to file version mismatch

Edit2: deze laatste melding is na het downloaden van een klein filmpje en succesvol uitpakken niet meer aanwezig. Ook na een reload van NZBget verschijnt er geen foutmelding meer.

Maar de vraag blijft: wat is wijsheid: alles toch nog backuppen en de HDD's controleren? (Hoe???)

[ Voor 20% gewijzigd door M.v.Veelen op 08-03-2014 14:49 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
M.v.Veelen schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:31:
* shivers *

M'n NAS heeft afgelopen nacht lopen piepen en ik kreeg een mailtje dat er een probleem was met het benaderen van de 2e HDD. Vanochtend de NAS gereboot en na een poosje weer piepen. Ik kon met SSH nog wel bij de data en wilde de boel gaan veilig stellen omdat heel misschien 1 van de schijven overleden was. Dit lukte niet goed en vervolgens heb ik de NAS nog enkele keren opnieuw opgestart. Nu kan ik overal weer bij en de NAS piept ook niet meer. Ik ben evengoed wel data aan het kopiëren naar een externe locatie, maar.....wat kan er aan de hand zijn (geweest) ?

Ik heb 'm wel enigszins zwaar belast door een 5-tal BluRays te laten downloaden en uit te laten pakken (zo'n kleine 300Gb), maar kan het daarmee te maken hebben gehad? Te heet geworden misschien?

Als iemand een tip heeft hoe ik de HDD's kan checken zonder ze uit de NAS te hoeven halen, heel graag. En tips over wat het misschien geweest kan zijn hoor ik ook graag.

Edit: er is toch nog iets niet helemaal lekker want als ik NZBget opstart zie ik de volgende foutmelding in het logbestand:

error Sat Mar 08 2014 14:33:45 Could not load diskstate due to file version mismatch

Edit2: deze laatste melding is na het downloaden van een klein filmpje en succesvol uitpakken niet meer aanwezig. Ook na een reload van NZBget verschijnt er geen foutmelding meer.

Maar de vraag blijft: wat is wijsheid: alles toch nog backuppen en de HDD's controleren? (Hoe???)
In ieder geval backuppen, en ik zou Lenovo support even vragen of ze iets kunnen vinden in je dump file. Waarschijnlijk een hdd issue. Hier is gesproken over smart status uitlezen maar ik heb het zelf niet geprobeerd. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Thanks, ik ga ondertussen verder met backuppen.

Ik heb net

smartctl -x /dev/sda1 -d sat
smartctl -x /dev/sda2 -d sat

gedaan en daarbij zie ik eigenlijk geen gekke dingen voorbij komen.
Edit: als die al is wat ik nodig heb om de HDD te checken, want ik zie ook fsck voorbij komen, maar dat is toch wat ingewikkelder als ik het allemaal zo lees....

[ Voor 29% gewijzigd door M.v.Veelen op 08-03-2014 15:46 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Als ik straks alles heb gebackupped, kan ik dan de schijven 1 voor 1 in een externe HDD casing stoppen en dan een chkdsk uitvoeren onder Windows als het dmv SSH niet kan? Voor Windows zijn namelijk diverse tools om de HDD te testen. Ik weet alleen niet of hij dan begint te piepen over dat ie mss opnieuw geformatteerd moet worden (ik probeer dat eigenlijk te voorkomen)....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
fsck test het filesysteem, terwijl smartctl de mening van de schijf over zijn eigen gezondheid opvraagt. Hoewel gerelateerd, zijn het totaal verschillende zaken.

Onder Windows kun je met chkdsk niets doen. Chkdsk test ook het filesysteem, net als fsck, alleen kan chkdsk alleen overweg met NTFS of (ex)FAT, terwijl je NAS disk ext4 heeft, of zoiets.
Je kunt wel de diagnose tools van de disk fabrikant draaien. Deze zouden geen invloed moeten hebben op de inhoud van de disk, en als de schijf gezond is hoeft hij daardoor niet opnieuw geformatteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Wat raad je me aan: de tools van Seagate gebruiken en de schijven dan in een externe behuizing testen?

Het gekke is dat ik de hele dag nu zit te backuppen en dat er geen piepje of wat dan ook is geweest :-)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Ja, aangenomen dat het Seagate schijven zijn. Overigens *denk* ik dat je de schijven het best via Sata kunt aansluiten voor de test (eSata is ook prima) omdat een USB-SATA bridge misschien niet alle controle commando's doorlaat die de Seagate tool naar die schijf wil sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik heb ze nu allebei in een desktop 'hangen' op m'n werk en heb van Seagate een eigen tool gedownload om de schijven te testen. De korte test was in ieder geval OK. De lange test loopt nu.

Wat nu als ze allebei verder helemaal 100% in orde zijn? Want vanmorgen kon ik de NAS weer niet benaderen en was er in ieder geval 1 (externe) share niet bereikbaar. Op de 1 of andere manier was hij dus toch vastgelopen.

Edit:

1 van de schijven geeft al errors. Klinkt gek, maar ben blij dat het aan de schijf ligt en niet aan de NAS zelf. Het is gebleven bij 24 errors en als het goed is zijn deze bad blocks nu gemarkeerd en zou de schijf weer als 'nieuw' moeten functioneren. Alleen wel in de gaten houden of dit niet vaker gaat voorkomen want als de schijf stervende is kan ik beter de garantie claimen of een nieuwe schijf aanschaffen.

Gelukkig heb ik genoeg RSYNC's lopen die de belangrijkste data extern backupped, maar ik heb ook nogal wat data die niet zo belangrijk is, maar waar ik wel ziek van zou zijn als die verloren zou gaan (series) >:)

Edit2:

Wat me wel opvalt nu ik de NAS zo op m'n bureau heb laten pruttelen, is dat ie om de paar minuten toch wel een geluid maakt alsof de koppen terug naar de beginstand gaan. Een spinn down hoeft van mij sowieso niet, maar dit vind ik eigenlijk wel een gekkig geluid en ik vraag me af of dit zo hoort?

[ Voor 71% gewijzigd door M.v.Veelen op 10-03-2014 15:01 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Vorige week mijn derde ix2 ontvangen, nadat ik bij de support aangaf dat ik de firmware niet kon updaten. Het draait nu als een zonnetje sinds ik voor de eerste keer op de 4.0 firmware zit.
En nog even een algemeen SB vraagje; bestaat er ook iets van een skin waardoor het mobile-friendly weergegeven kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siddharth1
Na het opnieuw installeren van mijn nas om bepaalde problemen te verhelpen ben ik nu tegen een ander probleem aangelopen.

Na de installatie van NZB get heb ik de tutorial die hier op de forum staat duidelijk gevolgd.
Alleen als ik nu mijn bestanden binnen wil halen dan unpack NZBget ze niet.
Als ik ze handmatig unrar dan werkt het prima maar via nzbget gebeurd er helemaal niks.

Weet iemand hier raad mee?

Ik krijg dit als error

Unrar: Could not start unrar: No such file or directory

[ Voor 9% gewijzigd door Siddharth1 op 17-03-2014 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schoenveter
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-03-2024
Ik zit met een probleem,

Ik heb de mr.orange versie van Sickbeard draaien en NZBget v12 op mijn Iomega IX2 nas
Als Sickbeard een nzb doorstuurt naar nzbget (deze zijn via de opties met elkaar verbonden) gaat nzbget deze downloaden en uitpakken.
Als nzbget deze aan het uitpakken is komt sickbeard erachter dat er een bestand in de tv download dir staat die hij kan postprocessen.
Dit is nu het probleem dat Sickbeard daar te snel mee is, nzbget is nog niet klaar met uitpakken maar sickbeard verwerkt deze wel al als gevolg dat bijna alle downloads corrupt zijn (afleveringen zijn dan ook rond de 400 mb terwijl ze 2 gb horen te zijn)
Dit zie ik dan ook in de history van nzbget, als sickbeard uit staat word alles compleet gedownload en uitgepakt zonder failures.

Wat is nu de makkelijkste optie?
Ik heb geprobeerd om bij nzbget de sabToSickBeard.py van sickbeard zelf aan te geven als PP script (heb ik gelezen) maar hier krijg ik totaal geen response van.
Heb ook al van alles gelezen over nzbToMedia maar ik krijg ook dit niet aan de praat.

Hopelijk is er iemand die mij kan helpen!

[ Voor 8% gewijzigd door Schoenveter op 18-03-2014 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
@ Siddarth, Schoenveter, ik zou jullie graag helpen maar geen ervaring met NZBget. Dit is nou juist de reden dat ik zelf SABnzbd verkies boven NZBget, SABnzbd lijkt na standaard installatie vaak toch probleemlozer te werken. En ja ik weet dat NZBget sneller en lichter is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schoenveter
Wat ik eigenlijk wil is een script of iets in die vorm dat nzbget de bestanden in een temp map uitpakt en dan verplaatst naar de watchdir van Sickbeard.
Is dit met een simpel script te doen die ik aanroep na het postprocessen?

Dus alles repairen en uitpakken in /mnt/pools/A/A0/Media/Downloads/tmp/ daarna verplaatsen naar /mnt/pools/A/A0/Media/Downloads/dst/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
Je moet bij Sick Beard "Scan and Process" niet aanvinken, maar via nzbtomedia post processing laten starten. Dan wordt dit pas gedaan na het uitpakken

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 22:19
Vraagje ik heb inmiddels python geinstalleerd die ik nodig heb voor een EPG grabber die ik via de NAS wil draaien. Nu probeer ik LXML en Pytz te installeren (beide python libraries), en hiervoor heb ik setuptools nodig. Maar elke keer als ik via Python ez_setup.py uitvoer krijg ik allerlei errors:
Downloading https://pypi.python.org/p...ptools/setuptools-3.3.zip
Traceback (most recent call last):
File "ez_setup.py", line 332, in <module>
sys.exit(main())
File "ez_setup.py", line 327, in main
downloader_factory=options.downloader_factory,
File "ez_setup.py", line 287, in download_setuptools
downloader(url, saveto)
File "ez_setup.py", line 194, in download_file_curl
_clean_check(cmd, target)
File "ez_setup.py", line 157, in _clean_check
subprocess.check_call(cmd)
File "/ffp/lib/python3.2/subprocess.py", line 485, in check_call
raise CalledProcessError(retcode, cmd)
subprocess.CalledProcessError: Command '['curl', 'https://pypi.python.org/packages/source/s/setuptools/setuptools-3.3.zip', '--silent', '--output', '/mnt/pools/A/A0/DVBLink/xmltv/setuptools-3.3.zip']' returned non-zero exit status 60
Enig idee hoe ik Python libraries kan installeren? Heb enig verstand van linux & python maar niet zoveel dat ik nu weet wat ik moet doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Tripwire999 op 19-03-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
lxml en setuptools kan via ipkg
/opt/bin/ipkg install py26-setuptools py26-lxml

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schoenveter
CyPh schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:06:
Je moet bij Sick Beard "Scan and Process" niet aanvinken, maar via nzbtomedia post processing laten starten. Dan wordt dit pas gedaan na het uitpakken
Dat is juist het probleem dat ik dat niet aan de praat krijg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
Schoenveter schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 17:39:
[...]
Dat is juist het probleem dat ik dat niet aan de praat krijg :X
Ik denk dat het slimmer/makkelijker is om dat werkend te maken iig :) Als je vertelt wat er precies fout gaat kunnen we misschien helpen

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Siddharth1 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:30:
Na het opnieuw installeren van mijn nas om bepaalde problemen te verhelpen ben ik nu tegen een ander probleem aangelopen.

Na de installatie van NZB get heb ik de tutorial die hier op de forum staat duidelijk gevolgd.
Alleen als ik nu mijn bestanden binnen wil halen dan unpack NZBget ze niet.
Als ik ze handmatig unrar dan werkt het prima maar via nzbget gebeurd er helemaal niks.

Weet iemand hier raad mee?

Ik krijg dit als error

Unrar: Could not start unrar: No such file or directory
Is het je inmiddels al gelukt om het aan de praat te krijgen? Ik heb net zelf m'n NAS gered door een nieuwe HDD erin te plaatsen maar kon gelukkig met Clonezilla nog een full backup van de stervende HDD maken. Ik wil best wel eens kijken hoe de settings staan bij mij, maar voor zover ik weet heb ik niets speciaals gedaan om het uitpakken voor elkaar te krijgen. Ik denk ook eerder dat er iets met je paths aan de hand is dan aan het feit of hij überhaupt wel kan uitpakken. Dat laatste zal vast wel goed gaan, maar misschien is een pad niet goed ingevuld (of mss iets met de rechten op het bewuste pad?).

[ Voor 11% gewijzigd door M.v.Veelen op 20-03-2014 18:46 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schoenveter
OPGELOST! :*)

Het probleem was dat er in nzbToSickBeard.py helemaal bovenaan verwezen word naar #!/usr/bin/env python.
Hieruit begrijp ik dat hij python wil bereiken maar dit is voor mij niet de goede locatie.
Na dit verandert te hebben naar #!/opt/bin/python2.6 werkt het als een trein!

Toch bedankt allemaal! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle bestanden die ik download met nzbget naar mijn iomega nas hebben niet de chmod 777 rechten. Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen via Putty of Winscp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schoenveter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 07:37:
Alle bestanden die ik download met nzbget naar mijn iomega nas hebben niet de chmod 777 rechten. Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen via Putty of Winscp
Dit kan via nzbget zelf.
ga naat Settings>Security en zet UMask op 0000 ipv 1000 als ik het goed heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! Gaan we proberen

quote]Schoenveter schreef op zondag 30 maart 2014 @ 20:18:
[...]

Dit kan via nzbget zelf.
ga naat Settings>Security en zet UMask op 0000 ipv 1000 als ik het goed heb. :)
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

theoneandonlytz schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 17:17:
[...]

Ik zie OpenVPN staan tussen de beschikbare packages via ipkg. Heb je die al geprobeerd? Als het lukt, zou het leuk zijn als je een korte handleiding post :)
ben hier wel benieuwd naar,
heb openVPN wel geïnstalleerd, maar krijg het niet aan de praat.
heb dit draadje gevonden;
https://n1njahacks.wordpr...res-on-lenovo-ix2-dl-nas/

wil eigenlijk vanaf mijn iOS device wel remote overal bij kunnen.
ik loop namelijk oa tegen de beperkingen aan van de webbrowser via de cloud.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Is er iemand die mbv reverse proxy zijn NAS benadert? Ik heb hier wel e.e.a. over gelezen maar snap het principe niet en weet ook niet hoe ik dit zou kunnen installeren. Punt is dat sinds kort op m'n werk de URL's naar m'n NAS en alle andere URL's die rieken naar iets wat niet zou mogen zijn geblokkeerd. OOk mijnsite.dyndns.org is geblokkeerd en al helemaal een IP adres met daarachter een poortnummer is uit den boze. Terwijl dit voorheen wel prima kon en mocht. Ik zou dus toch graag een manier willen vinden om makkelijk de diverse pagina's te kunnen bereiken (Sickbeard, NZBget, Autosub, enz). Heeft iemand een idee hoe ik hier een oplossing voor kan vinden en eventueel een link waar e.e.a. goed staat uitgelegd voor n00bs?

Of.....nginx....?

Edit: deze laatste geinstalleerd, en kan de pagina openen, dus dat is mooi. Maar.....de sites-enabled directory e.d. bestaan (nog) niet, en ik weet niet hoe nu verder te gaan. Bij elke uitleg zijn de paden weer anders en ik weet niet hoe dit op de iX2-dl in te stellen 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door M.v.Veelen op 02-04-2014 08:18 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
*Waar* is nginx geinstalleerd? Op de NAS? Als je bedrijf gewoon alle verbindingen naar je thuis IP blokkeert maakt het niet uit wat je op je NAS draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ja, op de NAS.

Collega van mij heeft reverse proxy geinstalleerd op zijn thuissetje maar die kan nu wel bij zijn NAS en andere spullen. Het zou op deze manier dus wel moeten lukken....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007

GJ007

GJ007 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:12:
[...]

en nog mooier zou een applicatie zijn die l2TP en of PPTP ondersteund; aangezien die wél standaard door ios worden ondersteund.
gister nog even zitten klooien met openVPN, maar het is wel errug omslachtig om al die confifg bestanden voor je ios device aan te maken.
laat staan om het geconfigureerd te krijgen op de NAS, uiteindelijk was mijn nas niet eens meer te benaderen :/ ... was even bang voor een brick... na een reset en wat geduld...
dus dat openVPN zie ik niet zo zitten..

iemand een suggestie voor L2TP of PPTP ?

zoiets als synology heeft is wel perfect; http://www.synology.com/nl-nl/releaseNote/package/VPNCenter en met een mooie GUI :)

[ Voor 6% gewijzigd door GJ007 op 02-04-2014 12:03 ]

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik ben toch maar overgegaan naar apache. Heeft iemand dit draaiend op zijn ix2-dl? Zo ja, hoe en waar moet ik op letten?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Wanneer je een reverse proxy hebt draaien op je nas, dan heb je 'doorverbindingen' als /transmission => localhost:23456/
Probleem hier is dat als je naar jouwdomein.tld/transmission/ surft, de doorverbinding naar localhost:23456/transmssion/ gaat. Voor zover ik weet krijg je die /transmission/ er niet af. Niet ieder webinterface vindt het leuk als er verplicht een /subdirectory/ tussen wordt geplakt. Veel interfaces beginnen met een redirect naar /iets/, wat dus betekend dat je in je proxy naar een andere verwijzing gaat.
Dat kun je omzeilen door met verschillende domeinen te werken, en virtual servers aan te maken, maar maakt het client side natuurlijk wel lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Nu nog omzetten naar https, en de firewall kan onmogelijk zien welk domein/url je probeert aan te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Dat is ook nog wel een idee, al denk ik dat dit al voldoende is. Heb gisteren 1 URL geprobeerd op de zaak en zal morgen de anderen proberen. Ik ga nu eerst even kijken of ik nginx op de juiste manier in het opstartscript heb gezet zodat het na een reboot van de NAS weer gaat werken. Maar dat is denk ik de minste moeite om dat voor elkaar te krijgen :)
Edit: dat werkt ook prima. Na een reboot hoef ik alleen nog maar de cronjob weer te maken die ik gebruik om hidden folders en andere meuk op de NAS op te ruimen. Kwestie van copy-pasten, helaas is er nog geen mogelijkheid om een cronjob 'vast' op te slaan.

[ Voor 26% gewijzigd door M.v.Veelen op 03-04-2014 11:52 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Voor de liefhebbers:

Om via reverse proxy de diverse sites te kunnen benaderen heb ik onderstaande stappen uitgevoerd.

Benodigd:

- domein waarbij je zelf de DNS records kunt toevoegen
- een beetje inzicht

1. Installeren nginx

code:
1
/opt/bin/ipkg install nginx

2. configureren van de nginx.conf

Ga naar de lokatie waar nginx is geïnstalleerd ( /opt/etc/nginx )

code:
1
cd /opt/etc/nginx

en type
code:
1
 nano nginx.conf

Voeg de sites toe die je wilt benaderen. Ga een aantal regels naar beneden en plaats onder " #gzip on;" het volgende stukje code (aanpassen naar je eigen situatie):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
server {
    listen 81;
    server_name nzbget.mijnwebsite.nl;
    location / {
        proxy_set_header   X-Real-IP $remote_addr;
        proxy_set_header   Host      $http_host;
        proxy_pass         http://192.168.0.124:6999;
    }
}

server {
    listen 81;
    server_name sickbeard.mijnwebsite.nl;
    location / {
        proxy_pass         http://192.168.0.124:9222;
    }
}

server {
    listen 81;
    server_name autosub.mijnwebsite.nl;
    location / {
        proxy_pass         http://192.168.0.124:8111;
    }
}

En vergeet niet om direct onder "default_type application/octet-stream;" de volgende regel toe te voegen:
code:
1
server_names_hash_bucket_size 64;

Je ziet dat ik mijn interne IP adressen heb gebruikt met de poorten die bij de sites horen, dus die zul je even aan moeten passen naar je eigen interne IP adressen en je eigen poorten. Natuurlijk moet je ook je eigen website even aanpassen.

3. starten van nginx

code:
1
/opt/sbin/nginx

NB: om nginx te killen als je aan het testen bent:
code:
1
killall nginx

4. toevoegen DNS records op de pagina van je hostingprovider:

sickbeard A 1440 xx.xxx.xxx.xx (je eigen externe IP adres)
transmission A 1440 xx.xxx.xxx.xx (je eigen externe IP adres)

enz.

5. Ik heb zoals je kunt zien hierboven poort 81 geforward op mijn router:

(omschrijving, externe beginpoort, externe eindpoort, interne beginpoort, interne eindpoort, intern IP adres)
NGINX 80 80 81 81 192.168.0.124

En dan testen door de site in je browser aan te roepen:

sickbeard.mijnwebsite.nl
autosub.mijnwebsite.nl

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Een paar kanttekeningen:
proxy_pass         http://192.168.0.124:8111;
Waarschijnlijk werkt 127.0.0.1 ook als IP adres. In dat geval blijft het ook werken als je de IP van de doos aanpast.

Je kunt ook fakedomeinen in je hosts file zetten. In dat geval heb je geen domein(en) nodig. Wel een (semi) fixed IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

@M.v.Veelen
Typo-alert! De regels http://192.168.124:9222 en http://192.168.124:8111 missen een nul tussen 168 en 124!

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
hbokh schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 13:12:
@M.v.Veelen
Typo-alert! De regels http://192.168.124:9222 en http://192.168.124:8111 missen een nul tussen 168 en 124!
Aangepast :D

Gelukkig staat het in m'n config wel goed, hahaha

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
GJ007 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:12:
[...]

Wat lukt er precies niet? Ik heb openvpn draaien op de ix2 om zowel de websites op de ix2 als apparaten achter de ix2 te kunnen benaderen. Openvpn via optware geinstalleerd en de howto van http://openvpn.net/index....tation/howto.html#install uitgevoerd. Let met name op het stuk "Setting up your own Certificate Authority (CA) and generating certificates and keys for an OpenVPN server and multiple clients"

/opt/etc/init.d/S20openvpn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
#!/bin/sh
#
# Startup script for openvpn server
#

# Make sure IP forwarding is enabled
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

# Make device if not present (not devfs)
if ( [ ! -c /dev/net/tun ] ) then
  # Make /dev/net directory if needed
  if ( [ ! -d /dev/net ] ) then
    mkdir -m 755 /dev/net
  fi
  mknod /dev/net/tun c 10 200
fi

# Make sure the tunnel driver is loaded
#if ( !(lsmod | grep -q "^tun") ); then
#   insmod /opt/lib/modules/tun.o
#fi

# If you want a standalone server (not xinetd), then comment out the return statement below
# return 0

## This is for standalone servers only!!!!
# Kill old server if still there
if [ -n "`/opt/bin/pidof openvpn`" ]; then
    /opt/bin/killall openvpn 2>/dev/null
fi

# Start the openvpn daemon - add as many daemons as you want
/opt/sbin/openvpn --daemon --cd /opt/etc/openvpn --config openvpnserver.conf 

# [EOF]

/opt/etc/openvpn/openvpnserver.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
# Which TCP/UDP port should OpenVPN listen on?
port 110

# TCP or UDP server?
proto tcp

# "dev tun" will create a routed IP tunnel,
dev tun

# SSL/TLS root certificate (ca), certificate (cert), and private key (key).
ca /opt/etc/openvpn/ca.crt
cert /opt/etc/openvpn/server.crt
key /opt/etc/openvpn/server.key  # This file should be kept secret

# Diffie hellman parameters.
dh /opt/etc/openvpn/dh1024.pem

# Configure server mode and supply a VPN subnet for OpenVPN to draw client addresses from.
server 192.168.1.0 255.255.255.0

# Maintain a record of client <-> virtual IP address
ifconfig-pool-persist ipp.txt

# Push routes to the client to allow it to reach other private subnets behind
# Mijn ix2 zit op 192.168.0.100
push "route 192.168.0.0 255.255.255.0"

#Toegang geven tot machines achter de ix2
client-to-client

# Meerdere clients met dezelfde config toelaten:
duplicate-cn

#keepalive
keepalive 10 120

# Enable compression on the VPN link.
comp-lzo

# The persist options will try to avoid accessing certain resources on restart
persist-key
persist-tun

# Output a short status file showing
# current connections, truncated
# and rewritten every minute.
status openvpn-status.log

# Set the appropriate level of log
verb 4

[ Voor 76% gewijzigd door Taigu op 20-04-2014 12:05 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no1san
Open vpln ga ik ook eens bekijken.
Andere vraag waar ik het antwoord niet meer kan vinden:
Als ik de HD's wil vervangen (en van 2 naar 4 hd ix4-300d) kan ik dan ook alle settings kopieren?
(incl alle software?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik heb voor mijn iX2-dl onlangs 1 van de 2 schijven moeten vervangen en het enige programma dat een 1-op-1 kopie (bit-voor-bit) heeft kunnen maken was het gratis programma Clonezilla. Ik heb dit wel met een desktop moeten doen waarin ik de 2 HDD's heb kunnen aansluiten. Misschien heb je er wat aan?

Ghost en dat soort programma's konden er niet mee omgaan.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no1san
nou, ik wil van 2 HD (1TB) naar 4 HD (3TB)...vraag me af of dat dan werkt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Oh, mja, ben bang dat je dan misschien beter je settings goed moet noteren / backuppen en dat je de data even moet veiligstellen om daarna alles weer terug te zetten. 2 x 1TB is nog te overzien lijkt me.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Klonen van 1TB schijf naar 3TB schijf en dan de datapartitie vergroten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007

GJ007

Taigu schreef op zondag 20 april 2014 @ 11:29:
[...]

Wat lukt er precies niet? Ik heb openvpn draaien op de ix2 om zowel de websites op de ix2 als apparaten achter de ix2 te kunnen benaderen. Openvpn via optware geinstalleerd en de howto van http://openvpn.net/index....tation/howto.html#install uitgevoerd. Let met name op het stuk "Setting up your own Certificate Authority (CA) and generating certificates and keys for an OpenVPN server and multiple clients"

/opt/etc/init.d/S20openvpn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
#!/bin/sh
#
# Startup script for openvpn server
#

# Make sure IP forwarding is enabled
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

# Make device if not present (not devfs)
if ( [ ! -c /dev/net/tun ] ) then
  # Make /dev/net directory if needed
  if ( [ ! -d /dev/net ] ) then
    mkdir -m 755 /dev/net
  fi
  mknod /dev/net/tun c 10 200
fi

# Make sure the tunnel driver is loaded
#if ( !(lsmod | grep -q "^tun") ); then
#   insmod /opt/lib/modules/tun.o
#fi

# If you want a standalone server (not xinetd), then comment out the return statement below
# return 0

## This is for standalone servers only!!!!
# Kill old server if still there
if [ -n "`/opt/bin/pidof openvpn`" ]; then
    /opt/bin/killall openvpn 2>/dev/null
fi

# Start the openvpn daemon - add as many daemons as you want
/opt/sbin/openvpn --daemon --cd /opt/etc/openvpn --config openvpnserver.conf 

# [EOF]

/opt/etc/openvpn/openvpnserver.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
# Which TCP/UDP port should OpenVPN listen on?
port 110

# TCP or UDP server?
proto tcp

# "dev tun" will create a routed IP tunnel,
dev tun

# SSL/TLS root certificate (ca), certificate (cert), and private key (key).
ca /opt/etc/openvpn/ca.crt
cert /opt/etc/openvpn/server.crt
key /opt/etc/openvpn/server.key  # This file should be kept secret

# Diffie hellman parameters.
dh /opt/etc/openvpn/dh1024.pem

# Configure server mode and supply a VPN subnet for OpenVPN to draw client addresses from.
server 192.168.1.0 255.255.255.0

# Maintain a record of client <-> virtual IP address
ifconfig-pool-persist ipp.txt

# Push routes to the client to allow it to reach other private subnets behind
# Mijn ix2 zit op 192.168.0.100
push "route 192.168.0.0 255.255.255.0"

#Toegang geven tot machines achter de ix2
client-to-client

# Meerdere clients met dezelfde config toelaten:
duplicate-cn

#keepalive
keepalive 10 120

# Enable compression on the VPN link.
comp-lzo

# The persist options will try to avoid accessing certain resources on restart
persist-key
persist-tun

# Output a short status file showing
# current connections, truncated
# and rewritten every minute.
status openvpn-status.log

# Set the appropriate level of log
verb 4
thanks _/-\o_

uiteindelijk maar via de router met dd-wrt een omweg gevonden en zo een vpn opgezet. 8)7

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007

GJ007

hmmmpf... nieuw iets;
de NAS ziet 1 hdd compleet niet meer ...
al me shares etc zijn pleite. :(

kan via de webGUI niks doen wat helpt, resetten etc helpt niet.
zojuist geprobeerd om desbetreffende HDD aan de laptop te hangen, wordt niet zichtbaar (OSX)
iemand nog suggesties?

ga zo de bon maar is zoeken en kijken wat ik via garantie nog kan...

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ergens een desktop zien te ritselen voor een dag en dan met Clonezilla de HDD clone (is DE perfecte tool daarvoor) en dan hopen dat als je de nieuwe HDD terugzet dat hij dan weer 'op' komt.....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007

GJ007

M.v.Veelen schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 17:41:
Ergens een desktop zien te ritselen voor een dag en dan met Clonezilla de HDD clone (is DE perfecte tool daarvoor) en dan hopen dat als je de nieuwe HDD terugzet dat hij dan weer 'op' komt.....
kreeg ook easeUS data recovery wizard, aanbevolen.
maar neem jou software zeker mee;
voordat ik data recovery ga proberen eerst even een externe HDD van 3tb scoren; anders kan ik mijn image van de schijf niet kwijt :*)

dan hopen dat de garantie beetje mee werkt (ding is NB nog geen 6 maand oud...) en dan gaat die niet meer in JBOD maar in Raid 1 met die externe hdd als backup... veiliger kan niet toch...

heb ook wel een winxp desktop of evt win7 via bootcamp op me mac, ga vanavond even maatje met linux en iets meer ict kennis opzoeken.
ga iig eerst de goeie schijf backuppen; en dan evt de printplaat oid van die overzetten op de defecte om die weer aan de gang te krijgen.
de 'defecte' schijf spint namelijk wel op; maar wordt niet gemount in het OS...
duimen...

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-09 18:24
Al meerdere keren gehad dat bij mij disk1 raar begon te doen... gelukkig altijd onder garantie en snel vervangen, maar toch. Het doet je denken. (Ik verdenk de temperatuur, ventilator schiet pas in gang bij +50°c 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007

GJ007

C-dude schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:35:
Al meerdere keren gehad dat bij mij disk1 raar begon te doen... gelukkig altijd onder garantie en snel vervangen, maar toch. Het doet je denken. (Ik verdenk de temperatuur, ventilator schiet pas in gang bij +50°c 8)7 )
bijzonder idd... vind ook dat de boel best warm wordt...
was bij mij ook disk1 ... die zit aan de kant van het moederbord(je)... zou dat een oorzaak kunnen zijn?

ik ga vanavond iig kijken of ik de data terug kan krijgen, zojuist een 3tb schijfje opgehaald bij de MM; spul is ook stuk goedkoper geworden ... 100,- voor betaald; valt me niet tegen.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007

GJ007

Wat voor filesystem is het eigenlijk dat de ix2 gebruikt?

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
xfs. In een LVM. in een raid array.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007

GJ007

Ook in jbod?
Heb in Linux nogal moeite om 1 Vd 2 schijven te mounten...

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Die LVM in ieder geval wel. Ik *denk* dat er ook wel een single disk raid1 omheen zit, of zo. Hier heb je wat informatie over de schijf indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007

GJ007

Mijzelf schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 22:00:
Die LVM in ieder geval wel. Ik *denk* dat er ook wel een single disk raid1 omheen zit, of zo. Hier heb je wat informatie over de schijf indeling.
Thanks!
Gister lange nacht lopen Klungelen onder Ubuntu. Schijf verschijnt in 2 delen idd, circa 21gb /dev/sda1 wat inprincioe de raid info bevat. En het andere deel /dev/sda2 de data.
Hebben tijd geknungelt om de goeie schijf te kunnen mounten; met mdadm (Linux app), maar het wilde ons niet lukken.
Het idee was eerst de goeie schijf proberen en dan de controller over zetten om alsnog de defecte schijf te proberen...

Uiteindelijk een Windows bak met een tooltje moeten gebruiken; diskinternals oid; die loopt inmiddels 3u te scannen en vind een shitload aan data; dus heel heel misschien heb ik mazzel en staat alles op de nog goeie schijf.

Wat ik me echter afvraag; bied de NAS zelfs geen oplossing? Ik kom daar namelijk bij manage/diagnostics/ de 'array' opnieuw opbouwen en eventuele data redden (oid stond er) - ik heb dat niet gedaan omdat ik bang was de data te overschrijven...

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:44
Deze info al gelezen?

http://ix2-200.wikidot.com/recover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007

GJ007

nee, had ik iets eerde moeten weten eigenlijk... hmmm, wel heel bruikbaar !
heb zojuist mijn nieuwe HDD binnen van lenovo, dus ik ga zo overnieuw beginnen, deze keer wel RAID1 en een USB 3TB als backup :)

update... lijkt niet op te starten... blijft wit knipperen. krijgt wel ip. maar niet benaderbaar... iemand goeie hint of tip :?

het lijkt erop alsof de ene disk die nog goed zou moeten zijn niet meer helemaal lekker is (wellicht door de poging tot datarecovery). de nieuwe is compleet leeg.
maargoed; nu blijft het met de zgnmd WloD ... iemand een idee hoe dit te fixen? kan ik met de hand de partities bouwen en de firmware installeren? vind alleen maar instructies over de oude ix2... zucht :'(

[ Voor 40% gewijzigd door GJ007 op 16-05-2014 18:12 ]

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007

GJ007

Waarschijnlijk moet ik met hand dus de partities opbouwen, maar is er überhaupt een clean image oid beschikbaar om dit te doen? De support site bied geen antwoord...

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Hier is een thread over de EZMedia. De ix2-ng gebruikt dezelfde firmware, je moet alleen op de recovery stick de directory emctools/hm3_images renamen naar emctools/ix2-ng_images

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007

GJ007

Mijzelf schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 23:41:
Hier is een thread over de EZMedia. De ix2-ng gebruikt dezelfde firmware, je moet alleen op de recovery stick de directory emctools/hm3_images renamen naar emctools/ix2-ng_images
Ff mee stoeien; bedankt alvast!

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007

GJ007

inmiddels via lenovo support een programma gekregen; disk imager; deze hersteld de schijf naar factory; alle data weg.
voordat je die krijgt moet je eerst een hele verklaring toesturen bla bla bla, voordat je überhaupt het programma krijgt; dus mocht bovenstaande niet lukken; dan heb ik dat altijd nog :)
wil proberen eerst het systeem in JBOD op te bouwen; kijken of de data op die manier nog benaderbaar is, en dan vervolgens nieuw array bouwen met RAID 1 en een kopie naar extern.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Iemand al voor elkaar gekregen om NZBDrone werkend te krijgen op de iX2-dl ? Ik hoor wisselende geluiden en ben op zich tevreden met de laatste update van SickBeard TVRage, maar zou best weleens willen kijken of NZBDrone niet nog makkelijker werkt. Het schijnt alleen zo te zijn dat je Mono moet installeren en wellicht nog wat andere zaken :-|

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste