Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[multi] Assetto Corsa - Deel I Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 97 Laatste
Acties:
  • 371.306 views

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:01

Mystikal

It never hurts to help!

Danielson schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:23:
Ik vind dat we Zandvoort moeten domineren als Nederlanders zijnde! :)
Dat ben ik met je eens, maar ik mis wat talent... :P

Basement Bios ---- Exo-S

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Mystikal schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:24:
[...]

Dat ben ik met je eens, maar ik mis wat talent... :P
Heb je al een poging gedaan? Gewoon je rondjes rijden en dan merk je vanzelf dat je sneller word.

Mocht er interesse zijn in mijn setup, laat het dan even weten! :)

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Danielson schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:43:
[...]

Heb je al een poging gedaan? Gewoon je rondjes rijden en dan merk je vanzelf dat je sneller word.

Mocht er interesse zijn in mijn setup, laat het dan even weten! :)
Geef je setup eens door. Eens kijken wat ik voor elkaar kan krijgen.

Net full stock voor het eerst 5 rondjes gereden kom nog 10 seconden te kort..... Voor

.....
Op de nr 5 :P

[ Voor 13% gewijzigd door Mystikal op 02-08-2015 14:41 ]

Basement Bios ---- Exo-S

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:52

duderuud

Sliden is koel

Rondje of 10 met de 458 GT2 gereden op Zandvoort, tot nu toe 1:43.619

1:40 moet haalbaar zijn.

Edit: Met de Nismo 1:53.536

[ Voor 13% gewijzigd door duderuud op 02-08-2015 15:14 ]

Motor-Forum.nl

• Danielson
  • Nu online
Mystikal schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:52:
[...]

Net full stock voor het eerst 5 rondjes gereden kom nog 10 seconden te kort..... Voor

.....
Ik zou mijn setup z.s.m. posten, ga een nachtje weg en heb mijn game pc niet bij de hand.

5e plek? Nice! Met mijn setup moet er zeker nog wat af kunnen!

[ Voor 7% gewijzigd door Danielson op 02-08-2015 18:16 ]

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Heerlijke update, de auto's rijden echt heerlijk!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-10 23:14

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Toch snap ik die nieuwe AI niet hoor. Als je rustig de pits uit rijdt knallen ze gewoon vol tegen je aan. Overigens ook tegen elkaar aan, en dan moet ik zeggen dat ze nog steeds op de nurburgring treintjes rijden.
Ook is die GTR wel een beetje een overdreven stuiterbal, en als hij overstuurt is hij amper terug te sturen (of is dat mijn setup? Iemand een goede voor op de nordschleife?)

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:04
Ach, de nieuwe Ai lijkt weer een stukje verbeterd. Ik vind het ook nog steeds niet goed genoeg voor een spel wat al een lange tijd uit is... Maar zelf speel ik eigenlijk alleen online. Tegen de tijd dat de console versie er aan komt zal de Ai wel iets slimmer zijn, en dat zal helpen met sales in ieder geval :P

Mijn YouTube

Verwijderd

Ik heb een simpele GOT Assetto Corsa skin gemaakt voor de Z4 GT3.
Stelt niet zoveel voor denk ik.

Preview: http://imgur.com/a/JGtVu
Download: http://www.mediafire.com/...vmu0j62ej2/tweakerGOT.zip

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2015 21:35 ]

• Danielson
  • Nu online
Mystikal schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:52:
[...]

.....
Kijk eens: http://www.filedropper.com/458gt2zandvoorthl

Succes! :)

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Danielson schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:15:
[...]

Ik zou mijn setup z.s.m. posten, ga een nachtje weg en heb mijn game pc niet bij de hand.

5e plek? Nice! Met mijn setup moet er zeker nog wat af kunnen!
Volgens mij lees je het verkeerd? Ik kwam nog 10 seconden te kort voor de 5e plek in die ranking :+.
Zoals ik al zei ik heb niet veel talent. Ik vind het wel een leuke uitdagende baan! Dus ik blijf zeker lekker door oefenen in de verloren half uurtjes die ik heb!

Ik krijg het alleen niet voor elkaar om te werken met een Ghost car? Heb het wel aangevinkt, maar ik krijg geen ghost car te zien.

Basement Bios ---- Exo-S

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:12
Is nog twijfelachtig of ik Donderdag kan hosten. Maar als er interesse is kan ik morgen wel eens server op zetten om is aan de slag te gaan met AC 1.2.

Zal zo dadelijk wel is kijken voor een leuk programma. Voor Donderdag hou ik jullie nog op de hoogte. Zou eventueel ook een wat langere race kunnen inplannen en server vooraf instellen mocht ik niet kunnen.

iRacing Profiel

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 15:01

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Mystikal schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:59:
[...]

Volgens mij lees je het verkeerd? Ik kwam nog 10 seconden te kort voor de 5e plek in die ranking :+.
Zoals ik al zei ik heb niet veel talent. Ik vind het wel een leuke uitdagende baan! Dus ik blijf zeker lekker door oefenen in de verloren half uurtjes die ik heb!

Ik krijg het alleen niet voor elkaar om te werken met een Ghost car? Heb het wel aangevinkt, maar ik krijg geen ghost car te zien.
Komt omdat je zo snel rijdt :P. Maar vreemd inderdaad. Het werkt alleen bij hotlaps, zie plaatje; https://i.imgur.com/Dg7i2hA.jpg

• DutchDevil79
Dit is de planning voor morgen avond dan. Donnington is namelijk ook geupdate en dat geeft wat variatie om niet 3x op Zandvoort te rijden achter elkaar.
Eventueel zou ik voor Donderdag een lange race op Zandvoort kunnen plannen met de GT3 of GT2. Moet maar laten weten of daar animo voor is en of dan liever GT2 of GT3.

Dinsdag 04-08-2015
Aanvang 19:30

Naam: GoT Fun Server
Paswoord: tweakers

Teamspeak:
Server adres: 77.170.160.201
Paswoord: got_ac

Race 1:
Toyotay GT86 op Zandvoort
Practise: 30 min.
Kwal.: 10 min.
Race laps: 8

Race 2:
Audi Sport Quattro S1 op Donnington GP
Race laps: 10

Race 3:
Nissan GTR op Zandvoort

Benodigde downloads:

Donnington:
http://www.racedepartment.com/downloads/donington-park.3031/

Uitleg instalatie:

Auto's en skin packs instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars'

Banen instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks'

Optionele downloads:

ptracker (app voor tijden en setups):
http://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/

Teamspeak client:
http://teamspeak.com/?page=downloads

iRacing Profiel

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:50
Hoe is overigens Zandvoort? Op sommige fora werd moord en brand geschreeuwd omdat deze niet laser scanned is. Merken mensen dat nou echt? Of is het een gevalletje: als de developer niks zou hebben gezegd zou 99,9% denken dat het laser scanned is? :+

P.S. ik heb het spel niet maar als console peasant kijk ik uit naar de PS4 versie en hou de ontwikkelingen dus bij. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door _vision op 03-08-2015 17:41 ]

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:59
Donderdag a.s. ben ik niet van de partij. Heb nl late dienst op het werk.

Ik heb vandaag maar eens even wat getrained. Begonnen met wat drivers te updaten voor mijn Fanatec. Daarna eens gekeken hoe ik de vorige sessie heb gereden. In het verleden heel veel geraced maar dat is al weer een aantal jaren terug. GP2/GP3/GP4/GTR.

Nadat ik de spreekwoordelijke handrem eraf heb gehaald werd het een hele andere game. Het is nu zweten achter het stuur. Automaat, Traction control, ABS dat was vorige week. 8) Al deze zaken manual. Een hele andere game. (Big Fun)

Heb een paar rondjes gedaan op Zandvoort met de Nissan Nismo GT 3. Alleen de hoeveelheid brandstof aangepast 1.44.694. Ben bang dat ik nu wel iets sensibeler met mijn gasvoetje moet worden anders zijn de banden snel opgerookt.

[ Voor 83% gewijzigd door Napalm op 03-08-2015 20:42 ]

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

• DutchDevil79
Zo te zien hoef ik Donderdag niks te hosten.

iRacing Profiel

• Ircghost

Ircghost

Ik ben er wel bij!

• DutchDevil79
Server is up!
DutchDevil79 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:26:
Dinsdag 04-08-2015
Aanvang 19:30

Teamspeak:

Race 1:
Toyotay GT86 op Zandvoort

Race 2:
Audi Sport Quattro S1 op Donnington GP

Race 3:
Nissan GTR op Zandvoort

Benodigde downloads:

Donnington:
http://www.racedepartment.com/downloads/donington-park.3031/

Uitleg instalatie:

Optionele downloads:

ptracker (app voor tijden en setups):
http://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/

Teamspeak client:
http://teamspeak.com/?page=downloads

iRacing Profiel

• DutchDevil79
Race 2 up now.

iRacing Profiel

• Ircghost

Ircghost

Ging dat automatisch of had je niet door dat ik nog met mijn laatste ronde bezig was? :P

Verwijderd

Potver, ik moet het forum vaker checken XD nu heb ik de races net gemist.
Donderdag kan ik ook niet dus word het volgende week weer. |:(

• Ircghost

Ircghost

Ik heb trouwens maar weer aan de AC support gevraagd of ze fuel prediction nu eindelijk eens gaan fixen.

Update 1.2.2.:
Fixed acd files reading wrong values creating problems with 4WD (possibly other cars)
Corrected Nissan GT-R Nismo fuel tank capacity
Corrected Nissan GT-R Nismo auto clutch assist engagement
Corrected Nissan GT-R NIsmo weight figure on Interface speech data description (does not affect physics)
Corrected Nissan GT-R Nismo skins' names
Added skin template for Audi Sport quattro
Improved Audi Sport quattro skins
Fixed Alfa Giulietta argento skin
Fixed BMW Z4 red skin
Corrected low fuel consumption for Lamborghini Miura, adjusted for the rest of the bonus pack cars
Corrected Audi Sport quattro S1 pressure dial
Added DAMPER_MIN_LEVEL in assetto_corsa.ini to allow for some residual FF damping once the car is moving (default is 0)
Small tweak to relaxation length variation vs tyre load
Corrected Abarth 500 and S1 semislick tyre hearting and small corrections in alignment and bumpstops
Fixed ghost car
Corrected Alfa Romeo 155 DTM setup antiroll bar missing, plus some minor adjustments in suspension geometry and differentials
Added ksBrakeDisc shader to allow modders to implement glowing brakes
Removed log messages for Python function "getTexture" because some python app dev thought: "Hey, what a nice function! I will call it every frame instead of caching the result" resulting in >60mb logs and stuttering and 10 years less in the life expectancy of the AC support guys

• DutchDevil79
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 00:17:
Potver, ik moet het forum vaker checken XD nu heb ik de races net gemist.
Donderdag kan ik ook niet dus word het volgende week weer. |:(
Jammer, was wel leuk even kijken hoe Zandvoort eruit zag. Moet zeggen dat het allemaal wel netjes klopte volgens mij. Kon niet veel verschil merken met de laserscan versie uit Iracing. Layout klopt wel aardig, en vond de looks ook wel mooi.
De GT86 is een lekker drift bakje waar je vrij makkelijk mee kan racen. De Audi is een hok waar bijna niet mee te rijden is en de GTR is een lompe boot. Maar op zich wel leuk om mee te rijden.

Donderdag zal ik niks hosten, het word best warm dani en zo te zien er is toch niet veel animo voor. Misschien dat ik Vrijdag nog iets inplan aangezien ik nog niet de Lamborghini en Alfa getest heb.

iRacing Profiel

• Ircghost

Ircghost

Ik vond het geluid van die GTR wel echt heerlijk overigens! En die audi is wel grappig als je maar agressief genoeg terugschakelt gaat de bak mooi de bocht in met het hele frame

• Misiek
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-03 10:02

Misiek

PSN: MisiekFoxx

Gisteren de eerste race meegepakt in de GT86 op Zandvoort (Misiek). Was erg leuk. Ik kwam echter brandstof te kort en moest 1 ronde voor het einde van de race de wagen stilzetten.

Ik vraag mij wel wat af. Ik heb gisteren verschillende keren gehad dat ik de bocht uitkwam sneller dan de gene voor mij. Ik naderde even, echter verloor ik daarna direct terrein op het rechte stuk :/ . Wat kan dit zijn? Heeft dit misschien te maken met mijn pedalen? Iemand tips hoe ik dit kan nagaan / oplossen?

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-11 15:05
Misiek schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:22:
Gisteren de eerste race meegepakt in de GT86 op Zandvoort (Misiek). Was erg leuk. Ik kwam echter brandstof te kort en moest 1 ronde voor het einde van de race de wagen stilzetten.

Ik vraag mij wel wat af. Ik heb gisteren verschillende keren gehad dat ik de bocht uitkwam sneller dan de gene voor mij. Ik naderde even, echter verloor ik daarna direct terrein op het rechte stuk :/ . Wat kan dit zijn? Heeft dit misschien te maken met mijn pedalen? Iemand tips hoe ik dit kan nagaan / oplossen?
Daar heb je een punt. Die ervaring heb ik soms ook, dat ik gewoon volgas ga en samen met een andere auto de bocht uitkom en dat die andere auto harder rijdt....net of ik een stukje gas mis. Heb een G27.. :?

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-11 19:13
Als je je muis naar de rechterzijde verplaatst en de "Pedal" App selecteert komt er een app in beeld die de uitslag van je pedalen aangeeft. Zo zag ik gisteren ook dat halverwege de race mijn ClubSport pedalen het leuk vonden om het gaspedaal maar tot 75% uit te slaan.... Dan kom je al gauw snelheid te kort.

Let daarnaast ook op met opschakelen of je niet tegen de rev limiter aan loopt, dit kan ook snelheid schelen.

Het kan daarnaast ook afstelling zijn, al valt er aan de GT86 niet veel te sleutelen. Hoogstens de bandenspanning die hier wellicht wat invloed op heeft.

• aveenhuysen
Jeroen de Wit schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:59:
Als je je muis naar de rechterzijde verplaatst en de "Pedal" App selecteert komt er een app in beeld die de uitslag van je pedalen aangeeft. Zo zag ik gisteren ook dat halverwege de race mijn ClubSport pedalen het leuk vonden om het gaspedaal maar tot 75% uit te slaan.... Dan kom je al gauw snelheid te kort.

Let daarnaast ook op met opschakelen of je niet tegen de rev limiter aan loopt, dit kan ook snelheid schelen.

Het kan daarnaast ook afstelling zijn, al valt er aan de GT86 niet veel te sleutelen. Hoogstens de bandenspanning die hier wellicht wat invloed op heeft.
Bedankt voor de info, zal er eens naar kijken bij de volgende sessie.

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• aveenhuysen
Vanmorgen een update en nu weer een van 3 MB.... Zal wel een fix in zitten voor die van vanmorgen :-)

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Removed log messages for Python function "getTexture" because some python app dev thought: "Hey, what a nice function! I will call it every frame instead of caching the result" resulting in >60mb logs and stuttering and 10 years less in the life expectancy of the AC support guys
Haha

• kevz
Corrected Alfa Romeo 155 DTM setup antiroll bar missing, plus some minor adjustments in suspension geometry and differentials

Komen ze daar nu pas achter? :P

Er kan nu wel een oldschool DTM race gehouden worden door de Alfa een paar kilo balast mee te geven.

Verder mooi om al vlot wat patches te zien ipv een lange tijd niets voor een grote update :)
Misiek schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:22:

Kan inderdaad een vies pedaal zijn. Maar je kan ook te vroeg apexen; Dat je te hard/vroeg de bocht in duikt en dan een lagere exit snelheid zal hebben. Ook kan je op een verkeerd moment schakelen (te hoge of te lage toeren, of net op een drift moment waar je juist niet van het gas af wil gaan) en wat ook nog kan gebeuren is dat je over hobbels/kerbs heen rijd en die je auto net even verkeerd neer zetten wat dus ook snelheid kost.

Maar ik gok op te vroeg in sturen+te laat remmen, hard door de bocht, en langzamer er uit. Ik probeer zelf meestal het tegenovergestelde te doen; Ietsje dieper de bocht in (hooguit een klein beetje later remmen) maar wel zodat ik de bocht nog soepel door ga, en dan sneller er uit. Dit is vooral belangrijk als je een lang recht stuk op komt.

Afbeeldingslocatie: http://www.formula1-dictionary.net/Images/corner_harpin_early_late_apex.gif

[ Voor 67% gewijzigd door kevz op 05-08-2015 16:41 ]

Mijn YouTube

• Ircghost

Ircghost

Bij mij draait AC na gisteravond opeens op 3fps.. nog anderen? Ik heb het opgegeven voor vanavond. De boel geverified. Maar zelfs met alles op minimaal kom ik niet verder dan een paar frames per seconde. Wacht de update van morgen wel af.

[ Voor 58% gewijzigd door Ircghost op 05-08-2015 22:12 ]

• kevz
Koelblok van je CPU/GPU af gevallen? :P

Mijn YouTube

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:41

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Alleen last van grafische artifacts net zoals wat andere AMD + win10 gebruikers. Solo rijden of bijna alle effecten uitschakelen houdt het binnen de perken, maar ideaal is het niet natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Gundogan op 05-08-2015 22:25 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• Ircghost

Ircghost

Nee was iets anders, had er ook last van in een ander spel. Bleek vanwege mijn derde scherm en moederbord die lastig deed :P.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:52

duderuud

Sliden is koel

DutchDevil79 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:48:
Zo te zien hoef ik Donderdag niks te hosten.
Zit er net klaar voor man :)

Motor-Forum.nl

Verwijderd

Ik ook, maar dat wordt gewoon de bovenste zandvoort server met een random auto :D

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:06
Morgen kan ik eindelijk de update testen. Kijk het meest uit naar de Toyobaru en de GT-R ^^. Van wat ik op youtube zag (van AC) klinkt de GT-R net zoals in het echt bij accelereren, als je van het gas gaat klopt het geluid echter niet helemaal vind ik.

https://valid.x86.fr/s6z3z0

• Ircghost

Ircghost

Het klinkt wel lekker in ieder geval, je krijgt er een goed race gevoel van ;)

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Tomskii5 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:47:
Morgen kan ik eindelijk de update testen. Kijk het meest uit naar de Toyobaru en de GT-R ^^. Van wat ik op youtube zag (van AC) klinkt de GT-R net zoals in het echt bij accelereren, als je van het gas gaat klopt het geluid echter niet helemaal vind ik.
Hij klinkt wel lache, maar ik merkte het probleem met het geluid ook al inderdaad. Ook is hij kwa handeling ook nogal vaag. En voelt een beetje half af aan, de remmen zijn verschrikkelijk, en de auto kruipt vooruit in de eerste versnelling, ook al heb je de remmen 100% ingedrukt.
Ze hebben dit verminderd met de laatste hotfix,maar het is nog steeds aanwezig. Dus die GTR kan je eigenlijk gewoon half af noemen, en de hoeveelheid hotfixes die ze voor de GTR nodig hebben bevestigen dat. De rest van het pack is echter geweldig, met de GT86 kan je echt veel spannende races creeren. Voor pure laptimes, kan je hem als saai ervaren, maar als je echt competitief met elkaar gaat racen is het een erg leuke optie. De nieuwe Audi rijdt erg fijn, en Zandvoort ziet er erg goed uit.
Ook is het nieuwe glowing effect op de remmen wel erg stoer :)

• kevz
Ik hoor echt enorm veel mensen over de remmen van de GTR, maar iedereen doet net alsof hij 't zelfde weegt als de GT3 variant. Ook wil je niet te veel insturen + remmen want dan gaat de GTR aan het schuiven en dat kost echt enorm veel meters.

Sowieso wil je de traction control of op laag zetten (9, 10 of 11) of gewoon uit, anders gaat dat in de weg zitten natuurlijk. ABS is wel fijn :P

't Is een aparte auto maar voor zijn gewicht is hij echt enorm snel :)

Mijn YouTube

Verwijderd

8 Augustus Formule Renault 3.5 release van http://www.virtuasimulazioni.com !! Kan niet wachten. :P Preview filmpje en plaatjes (op Zandvoort): http://www.virtuasimulazi...renault-3-5-release-date/

• DutchDevil79
Als er maar 1 iemand op reageerd en dan ook aangeeft dat die niet kan ga ik geen server op zetten. Zat zelf lekker aan de bbq gister. >:) >:)

Maar goed vanavond kan ik wel wat op zetten voor de fun. Wil eigenlijk de Lamborghini ook nog wel even testen. Dus zal ik vanavond om 8 uur een server openen.

Zal iig even programma wat ik in mijn hoofd heb posten:

Datum: Vrijdag 07-08-2015
Aanvang 20:00

Teamspeak:

Race 1:
Alfa Romeo Mito op Assen North
Race laps: 12

Race 2:
Lamborghini Miura op Mugello

Race 3:
Formule 3 op Zandvoort (mini masters!)

Benodigde downloads:

Formule 3 mod:
http://www.mediafire.com/...AK-Corp_IFS3_AC_0.95a.rar

Assen:
http://www.racedepartment...ds/tt-circuit-assen.4536/

Uitleg instalatie:

iRacing Profiel

• Ircghost

Ircghost

Ben er bij! Die formule 3's heb ik daadwerkelijk gereden op Zandvoort dus ben erg benieuwd naar de ervaring!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:36
Ik ga proberen er bij te zijn. Is het misschien leuk om in de eerste race ook de Abarth 500 beschikbaar te hebben. De twee zouden aan elkaar gewaagd moeten zijn toch?

[ Voor 5% gewijzigd door FightingAce op 07-08-2015 10:07 ]

• DutchDevil79
Zou zelf niet weten of die vergelijkbaar zijn. Maar op zich geen probleem om dit aan te passen als jullie dat willen testen. Dan stel ik hem in met de Abarth en de Mito.

iRacing Profiel

• FightingAce
Even nagezocht, maar onderstaande stond dus in de aankondiging van 1.2 :P . Ik heb het zelf nooit getest echter.
Regarding the selection of the new cars, the Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde joins the fight versus the 500 Abarth EsseEsse and can also teach a thing or two against some older RWD machinery;

Verwijderd

Toch benieuwd hoe jullie bijvoorbeeld de GT86 op de baan weten te houden, zodra ik van het gas af ga, gaat het over in overstuur en remmen met die front wheel autos is ook al een nachtmerrie.

De auto's waarmee ik een beetje overweg kan zijn de ferrari 582 GT2, formula abarth , de lotus wannabee f1.

Hierbij heb ik dan wel dat de auto's nogal snel de voorwielen blokkeren bij het remmen. Op zandvoort kom ik met de formula abarth kom ik niet verder dan 1:40 en met de ferrari zit ik in de hoge 1:39

Gebruik een G27, met brake gamma op 2.4 gezet.

Dus wat rij tips zijn van harte welkom O-)

• Shva
  • Laatst online: 31-10 12:40

Shva

aka Jos_theboss

Brake bias , niet te hard rem stampen, niet te snel downshiften.

• FightingAce
Balen....ik moet onverwachts op bezoek bij de schoonfamilie vanavond. Kan er dus niet bij zijn ;w

• kevz
De Mito hoort inderdaad tegen de 500 te rijden. Weet niet of je ook met balast moet spelen om ze echt 100% 1:1 te krijgen... De GT86 kan je tegen de E30 laten racen als je de E30 ongeveer 185kg balast mee geeft. Zelf draait mijn server nu de Lotus 2Eleven en X-Bow op Zandvoort, met de 2Eleven een licht straf gewicht gezien die makkelijker te rijden is als semi racewagen :P

Er zullen vast meer leuke combinaties zijn nu je strafgewicht toe kan voegen...

Mijn YouTube

• DutchDevil79
Ja maar daar zou ik dan eerst onderzoek naar moeten doen voor ik zoiets instellen. Anders pakt toch iedereen de snelste.

iRacing Profiel

• kevz
Nou dan pak ik bij deze de langzamere van de 2 :P

http://www.radiators-cham...community=all&friends=all
http://www.radiators-cham...community=all&friends=all

Zit wel erg dicht bij elkaar hoor. De sample pool van de 500 is kleiner maar ik geloof niet dat ze veel van elkaar verschillen.

Mijn YouTube

• DutchDevil79
Vergeet niet dat we op Assen rijden hey. lol

edit: Zie het al Assen staat nog niet op RSR :)

[ Voor 37% gewijzigd door DutchDevil79 op 07-08-2015 18:33 ]

iRacing Profiel

• kevz
Ja die zit er niet tussen op RSR :P

Ik zat ook nog ff te zoeken naar iets voor de Miura, maar die is te uniek/langzaam en geloof dat er nog te weinig Mugello rondjes zijn gereden door de community haha

[ Voor 23% gewijzigd door kevz op 07-08-2015 18:37 ]

Mijn YouTube

• Ircghost

Ircghost

Woohoo WR neergezet voor de formule 3 op zandvoort.. ben namelijk de eerste :P

• DutchDevil79
Server is up!

iRacing Profiel

• DutchDevil79
Crap , vergeten dat steam niet automatisch start op de server. Had de update daar nog niet op staan dus. Ogenblikje jongens.

iRacing Profiel

• DutchDevil79
Server zou nu laatste update moeten hebben. Geen checksum error hopelijk

iRacing Profiel

• Tomskii5
Geluid is, zoals ik al dacht goed bij acceleratie (the real thing). Maar helaas bij gas los is het echt niet hoe een GT-R klinkt (vanbinnen toch niet in elk geval). Erg zonde imo, maar volgens mij kunnen bepaalde modders daar wel een mouw aan passen.

Ivm remmen, de GT-R heeft vrij veel last van niet kunnen indraaien als je stevig remt dat klopt. Of dat in het echt ook zo is, geen idee. Hoe dan ook heeft elke wagen dat natuurlijk (zowel in het echt als in AC), het is alleen meer prominent aanwezig bij de GT-R dan bij andere wagens heb ik de indruk.

• Shrake
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 20:06
Formula Renault 3.5 mod is uit.

Link: http://www.racedepartment...ult-3-5-2014-season.6951/

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:41

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Ziet er goed uit, klinkt goed en rijdt prima!

Nu mogen ze die Ferrari F300 wel afmaken. :9~

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-11 15:15
Met de 1.2 update heb ik deze game ook gekocht, en vol goede moed begonnen aan de career. Nu is dit de eerste echte racesim die ik heb (hiervoor alleen Gran Turismo, maar dat telt niet echt) en ik faal hard in de races.

Bij de novice series 1 lukt het me bijvoorbeeld niet om gold te halen in de Giulietta QV race, en in de novice series 2 ben ik met de Z4 race helemaal kansloos. Wat ik eigenlijk zoek is betere feedback. Ik ga er vanuit dat deze races te winnen zijn voor een beginner/novice.

Op welke manier analyseren jullie achteraf de gereden rondes? Om bijv. te kijken of je bochten wel optimaal neemt e.d.?

Niets...

• Tomskii5
Je hebt heel wat mods die je data kunnen analyseren (punten waarop je gas geeft, remt etc). Ik zou zeggen, roam on the AC forums of doe even een google zoekopdrachtje (ik ken de mods ook niet van buiten :) )

• Danielson
  • Nu online
Ircghost schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 18:59:
Woohoo WR neergezet voor de formule 3 op zandvoort.. ben namelijk de eerste :P
Welke auto is dat nou precies? Link?

• Ircghost

Ircghost

Danielson schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:53:
[...]

Welke auto is dat nou precies? Link?
Van de gehoste avond van laatst :) http://www.mediafire.com/...AK-Corp_IFS3_AC_0.95a.rar

• Danielson
  • Nu online
Ah, maar zie hem er bij RSR niet tussen staan? Of kijk ik verkeerd? :P

• Ircghost

Ircghost

Danielson schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:59:
Ah, maar zie hem er bij RSR niet tussen staan? Of kijk ik verkeerd? :P
Nee ik ook niet :p. Vreemd, ingame zei die van wel..

• Requiem19
  • Laatst online: 17:56
Ahrnuld schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 12:19:
Met de 1.2 update heb ik deze game ook gekocht, en vol goede moed begonnen aan de career. Nu is dit de eerste echte racesim die ik heb (hiervoor alleen Gran Turismo, maar dat telt niet echt) en ik faal hard in de races.

Bij de novice series 1 lukt het me bijvoorbeeld niet om gold te halen in de Giulietta QV race, en in de novice series 2 ben ik met de Z4 race helemaal kansloos. Wat ik eigenlijk zoek is betere feedback. Ik ga er vanuit dat deze races te winnen zijn voor een beginner/novice.

Op welke manier analyseren jullie achteraf de gereden rondes? Om bijv. te kijken of je bochten wel optimaal neemt e.d.?
Rijd je met een stuur of met gamepad?

Ik zou overigens nog niet duiken in de data analyses van Motec e.d. als je net begint, dat is meer voor de details, de laatste 3% van je rondetijd.

Als je net begint met racen is het essentieel dat je de techniek van snel rijden begrijpt. Snelle rondetijden is 90% inzicht in racelijnen en 10% wagenbeheersing. Ik denk dat iedereen tot die 90% kan komen, die 10% is een stuk lastiger.

Wat is het allerbelangrijkste voordat je je eigen rondes gaat analyseren? Racelijnen! Racelijnen en.. racelijnen! :). De truc is om een circuit te zien als een dragrace; je wint de meeste tijd op het rechtestuk. als jij 3 km/h een bocht uitkomt heb je het gehele volgende rechte stuk 3km/h voordeel (oké, net iets minder, maar toch). Focus dus in het begin vooral op de bocht goed uitkomen.

Dat is het allereerste stapje. Daarna volgen nog duizend andere stappen, maar begin daar eens mee en kijk of het helpt.

Wat ik ook echt iedereen aanraad, inculusief mezelf :P, is af en toe even dit filmpje kijken. Perfecte uitleg over hoe je sneller kan gaan rijden:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xQRmYMlmdqM]

• Ahrnuld
Requiem19 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:30:
[...]
Rijd je met een stuur of met gamepad?

Wat ik ook echt iedereen aanraad, inculusief mezelf :P, is af en toe even dit filmpje kijken. Perfecte uitleg over hoe je sneller kan gaan rijden:
Ik rijd met een logitech DFGT stuurtje, thanks voor je tips!

Niets...

• Requiem19
Ahrnuld schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:31:
[...]

Top stuurtje om mee te beginnen, daar heb ik het toch wel 4 jaar mee vol gehouden ;)

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:25
Ahrnuld schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:31:
[...]

Ik heb mijn stuurtje ook pas vervangen voor een DFGT, ben erachter gekomen dat de FFB pas echt lekker werkt als je in logitech profiler de strength op minimaal 107% zet.

Zonder dit te doen vond ik het stuur vooral rond het neutrale middenpunt erg eh 'losjes' en niet direct, daarna een heel ander gevoel. Ook heb ik de brake-linearity op 1 gezet.

Verder zal ik dat filmpje ook maar eens gaan kijken, kan nog heel wat snelheid gebruiken..

• Danielson
  • Nu online
Ircghost schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:05:
[...]

Nee ik ook niet :p. Vreemd, ingame zei die van wel..
Gaaf bakkie idd! :)

Sorry van je WR ;)

• Ircghost

Ircghost

Danielson schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 20:29:
[...]

Gaaf bakkie idd! :)

Sorry van je WR ;)
I couldn't care less :+ . Krijg deze week een Logitech GT binnen! Eindelijk een normaal stuur ipv mijn klotige simpele ferarri stuurtje zonder ffb en veels te klein stuur.

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik heb nog altijd het idee dat het Fanatec Porsche GT3 v2 stuur niet helemaal lekker werkt in Assetto.
Na eeuwen van tweaken etc... blijft het stuur op een of andere manier iets te log aanvoelen.

Iemand een goeie tip voor de settings van deze?

• kevz
Kleine patch vandaag, met een iets meer veranderingen/fixes.

1.2.3
- Added MAX_BALLAST_KG to server_cfg.ini (defaults to 100Kg if the value is not there)
- 4WD cars now behave better at very low speed
- New ABS code won't allow individual wheel braking and improves stability and directionality
- Fixed clutch remaining unlocked at high speeds in some occasions generating engine "stutters"
- Fixed tyre blankets not working in HotLap and other oddities
- Nissan GT-R new central active diff logic
- Corrected camber sensitivity values for all tyres
- Corrected brake balance for some cars that had heavy oversteering problems under braking
- Various memory optimizations to allow more cars to be used
- Fixed FPS cap to allow precise FPS selection. Please reset your values from the launcher
- Fixed Alfa Romeo 155 autoclutch range for 1st gear starts
- Tweaked tyres skid pitch, especially for race cars with slicks
- acServerManager : added "Create Manager Package" to use this tool on remote machines
- acServerManager : some performance improvements
- acServerManager : added "External Server" to run multiple servers on the same PC.
- acServerManager : weather settings are no more limited to 3

Mijn YouTube

• Wakkaman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Pfff ik kan die formula 3.5 mod echt aanraden: http://www.racedepartment...ult-3-5-2014-season.6951/

Eerlijk was niet een superfan van assetto corsa. Maar sinds de 1.2 patch vind ik het heel gaaf, maar deze mod......

Serieus 1 van de beste open wheelers die ik ooit in een sim heb mogen ervaren, misschien wel de beste.

DOWNLOADEN DIE SHITT.... mad respect voor deze gasten.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Wakkaman schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:23:
Pfff ik kan die formula 3.5 mod echt aanraden: http://www.racedepartment...ult-3-5-2014-season.6951/

Eerlijk was niet een superfan van assetto corsa. Maar sinds de 1.2 patch vind ik het heel gaaf, maar deze mod......

Serieus 1 van de beste open wheelers die ik ooit in een sim heb mogen ervaren, misschien wel de beste.

Ik probeerde de file uit te pakken, maar krijg een error message. Als ik hem probeer te openen in de rar leeg. Maar hij geeft wel aan dat het 189MB is? :?

Basement Bios ---- Exo-S

• kevz
Die zal wel corrupt zijn, gebeurd wel eens. Geen problemen hier, net een uurtje of 1.5 geleden gedownload en uitgepakt. Eerlijk gezegd sta ik niet zo te springen om de auto uit te testen, aangezien er geen servers/leagues voor zullen zijn en singleplayer speel ik eigenlijk niet. Das wel jammer met AC en waarom ik er constant over denk om maar eens iRacing op te gaan pakken :P

Wel zijn er server plugins in ontwikkeling om een rating bij te houden en dergelijke, hopelijk word dat wat om de online play van AC flink wat leven in te blazen -buiten de standaard nordschleife/GTE+GT3 servers om- :)

Mijn YouTube

• Wakkaman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Mystikal schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:51:
[...]

Ik probeerde de file uit te pakken, maar krijg een error message. Als ik hem probeer te openen in de rar leeg. Maar hij geeft wel aan dat het 189MB is? :?
Hier staan meer download links: http://www.virtuasimulazi...leased-for-assetto-corsa/

En anders met 7-zip het proberen uit te pakken.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:07
Ze zouden wat meer aandacht mogen schenken aan de AI, ik word nog steeds aan alle kanten van de baan gerost als ik met AI een race rij :(

discogs

• Danielson
  • Nu online
Wakkaman schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:23:

Ziet er inderdaad leuk uit. Ik heb hem gisteravond even geprobeerd, maar er viel bij mij niet mee te rijden, vanaf een paar km/h begint het stuur hard van links naar rechts te slaan? :?

Meer mensen hier last van?

• DutchDevil79
Alvast de ingeplande races voor komende Donderdag:

Race 1:
Toyota GT86 op Barbagallo Raceway

Race 2:
BMW M235i op Zandvoort

Race 3:
Formula Renault 3.5 op Spa

Benodigde downloads:

Barbagallo:
http://www.racedepartment.../barbagallo-raceway.4407/

Formule Renault 3.5:
http://www.racedepartment...ult-3-5-2014-season.6951/

iRacing Profiel

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-11 20:31
Danielson schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:00:
[...]

Ziet er inderdaad leuk uit. Ik heb hem gisteravond even geprobeerd, maar er viel bij mij niet mee te rijden, vanaf een paar km/h begint het stuur hard van links naar rechts te slaan? :?

Dat heb ik met die Formula Master :(
En nee heb nog geen fix gevonden, misschien ff echt goed opnieuw calibreren (werkte bij iRacing) in Assetto maar dat moet ik nog eens proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door nils7 op 11-08-2015 08:49 ]

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• Ircghost

Ircghost

Danielson schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:00:
[...]

Geen last van gehad!

• Ahrnuld
Ik blijf het ontzettend lastig vinden om de racing line te vinden, aan te houden en op het juiste moment te remmen. Met de BMW M3 E92 de Nurburgring-sprint rijden in de novice series bijvoorbeeld. Ondanks tientallen laps oefenen krijg ik mijn tijd met geen mogelijkheid onder de 1.51. Consistent rijden rond de 1.52 gaat dan weer wel, zodra ik sneller door bochten wil vlieg ik van de baan.

Maar goed, tijd om verder te oefenen.

Niets...

• Ircghost

Ircghost

Het is mij tot op heden ook nog nooit gelukt een achievement te halen voor de ingame races.

• Requiem19
Ahrnuld schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:37:
Ik blijf het ontzettend lastig vinden om de racing line te vinden, aan te houden en op het juiste moment te remmen. Met de BMW M3 E92 de Nurburgring-sprint rijden in de novice series bijvoorbeeld. Ondanks tientallen laps oefenen krijg ik mijn tijd met geen mogelijkheid onder de 1.51. Consistent rijden rond de 1.52 gaat dan weer wel, zodra ik sneller door bochten wil vlieg ik van de baan.

Maar goed, tijd om verder te oefenen.
Oefenen heeft weinig zin als je telkens dezelfde lijnen/rempunten neemt.

Het is misschien een idee om een on board replay van je rondje even op youtube te knallen. Dan kunnen wij hier wat tips en tricks geven. Vaak zie je zelf niet waar het fout gaat. Is een beetje als je eigen e-mails nalezen, dan lees je ook over je eigen fouten heen ;).

Algemene tips:
- Heel de baan gebruiken zowel bij entry als exit (check je replays hierop)
- Raak de apex en blijf er niet 1 meter vandaan (scheelt elke bocht 1-3 tiende)
- Liever te vroeg dan te laat remmen.

Met een filmpje van je rijlijnen kun je nog betere tips krijgen uiteraard :).

• Ircghost

Ircghost

En kijk even filmpjes van ingame coureurs op die baan (het liefst met dezelfe auto natuurlijk) om te kijken wat de instuur en rem momenten zijn. En vergelijk dit dan met je eigen inspanningen.

[ Voor 14% gewijzigd door Ircghost op 11-08-2015 17:49 ]

• Requiem19
Ircghost schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:49:
En kijk even filmpjes van ingame coureurs op die baan (het liefst met dezelfe auto natuurlijk) om te kijken wat de instuur en rem momenten zijn.
Ik weet niet hoe dat met de huidige netcode is, maar hiermee moet je wel oppassen. Als je online met anderen meekijkt lijkt het alsof zij veel later remmen dan dat zij daadwerkelijk doen.

Maar misschien is dat nu beter in de online omgeving?

• kevz
Vooral mensen die een hoge ping hebben bewegen heel vreemd over het parcours, daar heb je niks aan :P

Mijn YouTube

• Ircghost

Ircghost

Requiem19 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:50:
[...]

Ik weet niet hoe dat met de huidige netcode is, maar hiermee moet je wel oppassen. Als je online met anderen meekijkt lijkt het alsof zij veel later remmen dan dat zij daadwerkelijk doen.

Maar misschien is dat nu beter in de online omgeving?
Daarom zei ik ook filmpjes. Ik bedoelde niet live ingame, maar van in de game assetto corsa :)

• Ahrnuld
Goede ideeën, ga ik doen Requiem en Ircghost!

Niets...

Verwijderd

Pfff... Vandaag eindelijk een heel rondje Nürburgring met de GT86 zonder te crashen! :P
Geen assists, green track, Xbox-controller: 09:09:89. Zaten nog wel wat foutjes in, maar ik ben eerst tevreden.

• FightingAce
DutchDevil79 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:12:
Alvast de ingeplande races voor komende Donderdag:

Race 1:
Toyota GT86 op Barbagallo Raceway

Race 2:
BMW M235i op Zandvoort

Race 3:
Formula Renault 3.5 op Spa

Benodigde downloads:

Barbagallo:
http://www.racedepartment.../barbagallo-raceway.4407/

Formule Renault 3.5:
http://www.racedepartment...ult-3-5-2014-season.6951/
Tijdens het oefenen met de GT86 een hoge 1:12 kunnen neerzetten. Maar er valt nog wel wat te winnen in de eerste en een na laatste bochten. Ondanks de beperkte lengte blijft het een uitdagend baantje dat Barbagello.

De combi van de BMW met Zandvoort gaat erg leuk worden. Ik vond het niet bepaald makkelijk om daar op de limiet te rijden met die BMW.

Die Formula Renault ziet er leuk uit, maar ik vind het wat vreemd dat ik speciaal voor die auto mijn FF moet gaan aanpassen omdat anders mijn bureau wegtrilt... :/

• DutchDevil79
Hmm zelf geen last van bij FR 3.5 (gebruik fanatec GT2 stuur). Maar volgens mij waren ze er wel mee bezig op het forum omdat volgens mij vooral Logitech gebruikers er last van hebben. Er was al een update uit (v1.1) om het te verbeteren. Maar goed je kan in de car setup ook de FFB aanpassen.

iRacing Profiel

• FightingAce
Ik gebruik een DFGT, vandaar. In de download zit een pdfje met aanwijzingen om de FF settings te wijzigingen volgens hun ervaringen. Goed dat ze dat erbij doen, maar mijn huidige settings werken prima bij alle andere auto's (inclusief mods).

Afhankelijk of ik de tijd heb er nog even mee te spelen vanavond of morgen gedurende de practise zie ik wel of ik meedoe met de race.

• kevz
Even de Formule Renault 3.5 geprobeerd, en meteen even getest hoe een Shadowplay opname uit de bus komt met Assetto Corsa :)

YouTube: Formula Renault 3.5 - Nordschleife Tourist - Assetto Corsa

't Is geen hotlap, gewoon even kijken wat hij kan en hoe hij aan voelt op de Nordschleife ^^

Mijn YouTube

• Ircghost

Ircghost

Heb nu ook een Logitech GT.. man man man dat is andere koek. Je moet echt werk verzetten. Nog even zoeken naar de juiste instellingen waarschijnlijk. Heb al wel het stuur gezet op 900 degrees :).
Pagina: 1 ... 78 ... 97 Laatste

Dit topic is gesloten.