[multi] Assetto Corsa - Deel I Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 97 Laatste
Acties:
  • 371.293 views

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:25

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Bedankt voor je snelle reactie Sjoerd.
Maar ik heb liever een nieuw stuurtje, of lukt dat met mijn budget niet?
Je weet maar nooit... 8)7

EDIT: Er is op marktplaats geen Logitech Driving Force GT te koop in mijn buurt (+25KM)

[ Voor 40% gewijzigd door PeaceFreak op 19-03-2015 22:35 ]

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05
En deze dan...

pricewatch: Thrustmaster Ferrari 458 Italia Stuur Zwart, PC, Xbox 360

voor 70 euro nieuw?

Zonder FFB...laat maar

Deze lekker doen voor 40 euro, heb ik ook en bevalt prima.

V&A aangeboden: Thrustmaster F430 Force Feedback Racing Wheel Zwart, PC, PlayStation 3

[ Voor 40% gewijzigd door aveenhuysen op 20-03-2015 01:30 ]

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:43

Impry

Rallymedia.nl

Niets mis met tweedehands, stuurtjes hebben weinig te leiden.

Meestal worden ze verkocht omdat ze toch niet meer gebruikt worden.
Of ze worden verkocht omdat ze over willen stappen naar een professionelere (€500+) set.

Stuurtjes die je voor dat geld nieuw kunt kopen slaan als een tang op een varken in combinatie met Assetto. Juist de force feedback geeft je het realistische stuurgevoel.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• aveenhuysen
Heb hier nog een Act Labs Force RS Stuur liggen gratis af te halen.

Ook nog een Thrustmaster F430 Force Feedback Racing Wheel waarvan een shifter niet werkt, maar de nieuwe reserveonderdelen heb ik al binnen allemaal gratis af te halen.

Helaas moet je even op en neer naar Barcelona...

Race nu met een G27 goedkoop op de kop kunnen tikken zgan voor de helft.

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Mensen, allen bedankt voor de info en tips.
Ik ga het even op het web kijken, wat er allemaal te koop is.
Ik zag ook al bij de Wehkamp een mooi oranje stuurtje.
Het hoeft allemaal niet zo uitgebreid ;)

Pook is niet nodig voor mij, ik heb liever de "flippers".
En FFB, is dat nou echt zo nodig? Ik vond het als kind zijnde altijd zo irritant zwaar sturen...

Nogmaals dank.
Groeten, Rik

[ Voor 5% gewijzigd door PeaceFreak op 20-03-2015 11:11 ]

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-11 02:29

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik had gister sinds lange tijd asseto corsa weer is opgestart.. en wat rondje op de nords gereden,
viel me erg op dat andere racers erg dansend over de baan reden, ze gleden van links na rechts en dwars over de baan, totaal niet fijn...

hoe kan dat?

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

rikdegraaff schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:10:
Pook is niet nodig voor mij, ik heb liever de "flippers".
En FFB, is dat nou echt zo nodig? Ik vond het als kind zijnde altijd zo irritant zwaar sturen...
Flippers is niets mis mee!
Als je geen FFB wilt kun je net zo goed Need for Speed gaan spelen.

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Impry schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:14:
[...]

Flippers is niets mis mee!
Als je geen FFB wilt kun je net zo goed Need for Speed gaan spelen.
Oke, dus zonder FFB ben ik nergens?
Ik vond het vroeger (10 jaar terug) altijd zo "zwaar" sturen.
Is dat nog steeds, of is er het een of ander veranderd ten opzichte van de techniek van FFB??

Heeft deze dan FFB: http://www.wehkamp.nl/Win...90-4338-9950-6FFEF66B02D3

[ Voor 23% gewijzigd door PeaceFreak op 20-03-2015 11:22 ]

• aveenhuysen
FFB voegt een hele hoop toe en geeft je gevoel wat de auto doet etc etc.

Zwaarte van de ffb kun je gewoon naar eigen wens instellen.

Dat stuur heeft geen FFB alleen wat trillingen, zou verder zoeken naar eentje met FFB.

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Die van Wehkamp heeft vibratie-effecten, die trilt dus zo'n beetje als een telefoon als je over curbstones rijdt of crasht.

Force Feedback, de naam zegt het al, geeft realistische feedback/stuurgevoel. Als de achterkant van de auto begint te glijden dan voel je dat terug in je stuur. Dat gevoel geïmiteerd door het stuur zwaarder of lichter te laten draaien.

Je kunt echt beter een tweedehands DrivingForceGT kopen voor jou budget, kun je hem nog laten opsturen ook.

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

aveenhuysen schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:28:
FFB voegt een hele hoop toe en geeft je gevoel wat de auto doet etc etc.

Zwaarte van de ffb kun je gewoon naar eigen wens instellen.

Dat stuur heeft geen FFB alleen wat trillingen, zou verder zoeken naar eentje met FFB.
Okay top, dat wist ik niet over FFB.
Tenminste, ik wist niet dat je FFB kan instellen.

Er schiet me op eens wat te binnen, ik had vroeger een FFB stuur, volgens mij de Thrustmaster Ferrari Challenge Racing Wheel...
Die ga ik eens opsnorren ;)

Verwijderd

rikdegraaff schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:31:

)
Voor een nieuwe Driving force GT zit je al meteen aan 150euro.
Dubbele van je budget dus Ik zou daarvoor sparen en ondertussen nog effe met keyboard spelen. Dan heb je kwalitatief stuurtje met garantie..

Anders is een 2dehands driving force gt of driving force Pro ook een optie.
Al weet je natuurlijk nooit met 2dehands..

http://www.2dehands.be/co...-force-pro-223949624.html

http://www.2dehands.be/co...-racestuur-228926985.html

Veel succes!

Verwijderd

Ook effe remindertje voor testfuneventje deze avond.

Servernaam: Get Real Racing Team / GTHQ (Be.Nl) met wachtwoord ronin
Circuit: Monza '66
Wagen: mercedes e190 Evo2 DTM
Factory ABS toegestaan en 100% damage.

Server gaat open omstreeks 18u30 voor cleane en faire racejes van 20min met telkens voorgaande Quali.

Keep it real en it's all about the fun :)

C u at Monza!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2015 12:45 ]

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-09 20:49
Volgens mij had ik hier ook nog niet m'n 3e 458 skin, en die voor de Pagani laten zien sinds ze (nu) klaar zijn.
Bij deze alsnog :)

Afbeeldingslocatie: http://hirzo.com/ac/458yellowblack/preview3800.jpg
Download
Afbeeldingslocatie: http://hirzo.com/ac/huayra/preview3800.jpg

En nog een shotje v/d onlangs al geplaatste Z4GT3

Afbeeldingslocatie: http://hirzo.com/ac/bmwz4gtr3/preview2800.jpg

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 16:44
rikdegraaff schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:31:
Bedankt voor je snelle reactie Sjoerd.

EDIT: Er is op marktplaats geen Logitech Driving Force GT te koop in mijn buurt (+25KM)
Heb hier nog een zo goed als nieuwe Logitech Driving Force GT liggen.
V&A aangeboden: Logitech Driving Force GT

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:14
Ik kwam net dit tegen omdat ik zelf vorige zondag met een MX-5 over de nordschleife aan het scheuren was. http://www.assettocorsa.n...ta-not-released-yet.6511/

Ziet er veelbelovend uit (model ziet er toch al goed uit). Updates posten ze vaker op hun fb pagina :)

https://valid.x86.fr/s6z3z0

• Tomskii5
Nickrsd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:11:
ik had gister sinds lange tijd asseto corsa weer is opgestart.. en wat rondje op de nords gereden,
viel me erg op dat andere racers erg dansend over de baan reden, ze gleden van links na rechts en dwars over de baan, totaal niet fijn...

hoe kan dat?
Netcode is wat minder stabiel geworden heb ik de indruk, want dat dansen had ik ook al gezien. Zelfs bij normale pings.

• Hoolz14
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05-2024
Heb ik ook last van, dansende wagens.

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:08
Ik denk dat dat meer aan de Nordsleife ligt. Server onstabiliteit en vooral bij de 32 slots servers. En natuurlijk een heleboel mensen die vrolijk met wifi aan het racen zijn. Ik heb zelf never nooit last van lag of wat dan ook.

@Jona777, eerlijk gezegd kijk ik niet echt uit naar Monza '66. De normale versie staat al laag op mijn lijstje van favo tracks... Op de '66 is het gewoon rechtdoor rijden :')

Mijn YouTube

Verwijderd

kevz schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:08:

@Jona777, eerlijk gezegd kijk ik niet echt uit naar Monza '66. De normale versie staat al laag op mijn lijstje van favo tracks... Op de '66 is het gewoon rechtdoor rijden :')
Je bent niet de enige.. jammer dat de schleife wegviel.. Met man of 10-15 zal er weliswaar meer aan zijn dan gewoon rechtdoor rijden hoop ik ;) close en cleane battlen in het vooruitzicht..

• Tomskii5
Monza '66 is ook niet echt een favoriet bij mij, dat circuit is eigenlijk beter geworden toen het gerenoveerd werd.

• Jamer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-11 22:07
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:43:
Ook effe remindertje voor testfuneventje deze avond.

Servernaam: Get Real Racing Team / GTHQ (Be.Nl) met wachtwoord ronin
Circuit: Monza '66
Wagen: mercedes e190 Evo2 DTM
Factory ABS toegestaan en 100% damage.

Server gaat open omstreeks 18u30 voor cleane en faire racejes van 20min met telkens voorgaande Quali.

Keep it real en it's all about the fun :)

C u at Monza!
Net lekker geraced, hoewel het een simpele track is was het wel erg spanned ;)

Verwijderd

Was weer leuk gisteren.. Wederom enkele nieuwe racers kunnen verwelkomen. Waarvoor dank :)

De starts op Monza '66 waren geniaal met de eerste 3 naast elkaar geplaatst.. een 4-tal leuke racejes gedaan.
En de baan was mss makkelijk maar met pak wagens om je heen was het toch net wat complexer. Zeker door de gelijkaardige snelheid van de meesten..
Getuige daarvan 2 restarts bij het eerste raceje vanwege crashes in het midden vh pack. Daarna werd er het nodige respect voor elkaar getoond en was het heel aangenaam battlen.

Volgende week vrijdag weer nieuwe combi ter test van deze multiforumevents.
Hopelijk mogen we weer enkele nieuwe namen verwelkomen en op naar de 20-25 racers ;)

Alvast bedankt
Jona

• BeetjeVreemd
HirzoSchuurman schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:56:
Volgens mij had ik hier ook nog niet m'n 3e 458 skin, en die voor de Pagani laten zien sinds ze (nu) klaar zijn.
Bij deze alsnog :)

[afbeelding]
Download
[afbeelding]

En nog een shotje v/d onlangs al geplaatste Z4GT3

[afbeelding]
Die geel/zwarte 458 was al lange tijd 'in the making';beetje geklooi met verschillende versies kwam ik achter.
Zoals de skin nu gedownload kan worden is het een 2-in-1.
Standaard met de groene velgen+gele koplampen en extra sponsorstickers, maar in de .rar file zit tevens een folder met de meer conservatieve versie; zwarte velgen+koplampen+minder sponsor stickers.

• aveenhuysen
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 09:26:
Was weer leuk gisteren.. Wederom enkele nieuwe racers kunnen verwelkomen. Waarvoor dank :)

De starts op Monza '66 waren geniaal met de eerste 3 naast elkaar geplaatst.. een 4-tal leuke racejes gedaan.
En de baan was mss makkelijk maar met pak wagens om je heen was het toch net wat complexer. Zeker door de gelijkaardige snelheid van de meesten..
Getuige daarvan 2 restarts bij het eerste raceje vanwege crashes in het midden vh pack. Daarna werd er het nodige respect voor elkaar getoond en was het heel aangenaam battlen.

Volgende week vrijdag weer nieuwe combi ter test van deze multiforumevents.
Hopelijk mogen we weer enkele nieuwe namen verwelkomen en op naar de 20-25 racers ;)

Alvast bedankt
Jona
2 races meegedaan, maar een keer tegen de muur en dan is de snelheid eruit en kom je niet meer echt mee

leuke races dat wel maar dan nog liever een oval dan deze baan dan kun je tenminste lekker closes slipstreamen

we zien het programma wel voor volgende vrijdag als het lukt ben ik zeker van de partij

alvast bedank voor de server

• Kuusj
  • Laatst online: 20:38

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Hoe komt dat eigenlijk dat die lap-times op de Nordschleife zo veel sneller zijn dan in het echt?
Ik rijd met de P1 zonder al te veel moeite 6:49 met 1x tegen de muur aan klappen en mijn nog qua rijstijl amateurische niveau...

Das net zo snel als een Radical SR8 LM op dezelfde baanlengte (dus de Sport Auto lap van 20,6KM).

Hoe? Ik weet zeker dat jullie daar nog een seconde of 10 vanaf schuren, dan is het al helemaal raar. Buiten dat lijkt de P1 me nu niet buitenaardse specs te hebben.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-10 23:14

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

kuusj98 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 14:50:
Hoe komt dat eigenlijk dat die lap-times op de Nordschleife zo veel sneller zijn dan in het echt?
Ik rijd met de P1 zonder al te veel moeite 6:49 met 1x tegen de muur aan klappen en mijn nog qua rijstijl amateurische niveau...

Das net zo snel als een Radical SR8 LM op dezelfde baanlengte (dus de Sport Auto lap van 20,6KM).

Hoe? Ik weet zeker dat jullie daar nog een seconde of 10 vanaf schuren, dan is het al helemaal raar. Buiten dat lijkt de P1 me nu niet buitenaardse specs te hebben.
Voor realistische tijden moet je de track status/level ofzo ziets heet het, op 'green' zetten of zelfs dusty/old, en je moet de road banden gebruiken op de P1, dus niet de trofeo! Ik had het eerst ook, vroeg me al af waarom dat zo was, maar AC heeft dat blijkbaar gedaan om het spel wat toegankelijker te maken voor beginners.

• kevz
Online servers staan geloof ik ook vast op 26c temperatuur. Ik denk dat 15c weer + 90-95% track grip realistischer is voor de Nordschleife :P

Mijn YouTube

• aph3x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-08 15:29
Voor de liefhebbers, we zitten online op Hangloose #3 met de GT40 MKII

Download: http://adf.ly/246619/http...fire.com/?ddeg2qdfnpq22a3
Track: http://www.racedepartment.com/downloads/blackwood.2639/

Version 1.1 of the Ford GT40 MkII

Changelog:
- Complete overhaul of suspension geometry
- New tirephysics
- Gearbox ratios equal to 1966 Le Mans winner

Afbeeldingslocatie: http://www.racedepartment.com/attachments/showroom_ford_gt40mk2_28-0-2015-22-58-53-jpg.79495/
The 1966 Ford GT40 MKII is a high performance American-British endurance racing car, built and designed in England. The GT40 was originally produced to win long-distance sports car races against Ferrari (who won at Le Mans six times in a row from 1960 to 1965). In 1966, the Mk.II began dominating the world famous 24 Hours of Le Mans race in France. With Henry Ford II himself in attendance at Le Mans, the Mk II GT40 provided Ford with the first overall Le Mans victory for an American manufacturer. The Mk.II took Europe by surprise and beat Ferrari to finish 1-2-3 in the standings.

The Mk.II used the 7.0 litre FE (427 ci) engine from the Ford Galaxie, which was an engine used in NASCAR at the time--but the engine was modified for road course use. The car's chassis was more or less the same as the British-built Mk.I chassis, but it and other parts of the car had to be re-designed and modified by Carroll Shelby's organization in order to accommodate the larger and heavier 427 engine. A new Kar Kraft-built 4 speed gearbox (same as the one described above) was built to handle the more powerful engine, replacing the ZF 5-speed used in the Mk I.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:43
Heb de game gisteravond aangeschaft, en het voelt allemaal goed aan ! Heb bovenstaande auto+track ook eens geprobeerd, lastige auto om mee te rijden ,Wel erg gaaf !

Jammer dat er bij online races ook weer aardig wat ****** bijzitten, die óf je van de baan rammen, óf bijna pro zijn en daarom iedereen die dat niet is afzeikt, afgezien daarvan ook al leuke momenten meegemaakt.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:44
MEN-O schreef op zondag 22 maart 2015 @ 15:40:
Heb de game gisteravond aangeschaft, en het voelt allemaal goed aan ! Heb bovenstaande auto+track ook eens geprobeerd, lastige auto om mee te rijden ,Wel erg gaaf !

Jammer dat er bij online races ook weer aardig wat ****** bijzitten, die óf je van de baan rammen, óf bijna pro zijn en daarom iedereen die dat niet is afzeikt, afgezien daarvan ook al leuke momenten meegemaakt.
Gewoon lekker meedoen aan de races die hier georganiseerd worden (meestal op woensdag er zijn meer opties).

Zelf heb ik AC nog nooit in een open room gereden en dat ben ik ook niet van plan. Genoeg racespellen online gespeeld om te weten dat het vol mafkezen zit ;)

Verwijderd

Hi allen,

Bedankt aan degene die afgelopen weken al eens mee hebben geraced. De tests zijn naar mijn mening al heel leuk geweest met telkens net geen 15 man en de groep is nog steeds groeiende zowel hier als bij ons vh GetRealRacingTeam en GTHQ dus veelbelovend vind ik. Iedereen gedraagt zich clean en fair wat een vereiste is, wetende dat incidenten altijd mogelijk zijn. Na vele kampioenschappen te hebben georganiseerd op Granturismo6 kondig ik binnenkort m'n eerste AssettoCorsa-kampioenschap aan waarvoor jullie ook meer dan welkom zijn! 22 rijders zullen hieraan kunnen deelnemen.

Aanstaande vrijdag alvast nieuw multiforumfunevent, ditmaal met de met de KTM X-Bow R op Brands' Hatch. Te downloaden via onderstaande link.

http://www.racedepartment.com/downloads/brands-hatch.2726/

Servernaam Get Real Racing Team / GTHQ (Be.Nl) met wachtwoord Ronin.
4-tal racejes van 20min met telkens voorgaande quali van 10min en oefensessie van 20min.
Open vanaf 18u45 met eerste quali om 19u15..

Groetjes
Jona

• mathiasv91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-03-2023

mathiasv91

Trotse Vlaming

Is er iemand die mij in AC kan leren driften? heb al wat filmpjes gekeken op YT maar het lukt me echt niet.

Killboard--Eve-Board

• aveenhuysen
mathiasv91 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:04:
Is er iemand die mij in AC kan leren driften? heb al wat filmpjes gekeken op YT maar het lukt me echt niet.
Ben je niet de enige. Soms lukt het wel in een race om een drift te houden.

Maar gewoon wat leuk driften op de driftbanen met een drift BMW E30 is alleen maar kont verliezen....

• remix42
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-11 12:12
driften is ook niet gemakkelijk, als je de achterkant steeds verliest stuur je te laat tegen of je geeft te veel gas. Kijk de drift bible video op YouTube, daar heb ik wel veel van opgestoken. hij laat verschillende technieken zien om de auto uit te laten breken. En al zijn tips werken uitstekend in AC
edit: gebruik een aangepaste ffb setup, die kunt u ook vinden op YouTube en ze verschillen natuurlijk per merk en type stuur

Misschien is het een idee om keer een drift server op te zetten :)

[ Voor 14% gewijzigd door remix42 op 23-03-2015 11:58 ]

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11 22:41
Als je dit probeert na te doen moet je een heel eind komen. Hoe je dan naadloos twee bochten achterelkaar drift is een volgende stap die ik zelf ook niet beheers in Assetto Corsa maar het is in elk geval een mooi begin.

Edit: Er vanuit gaande dat je een stuur met FFB hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door josje94 op 23-03-2015 12:10 ]

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

josje94 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:08:
Als je dit probeert na te doen moet je een heel eind komen. Hoe je dan naadloos twee bochten achterelkaar drift is een volgende stap die ik zelf ook niet beheers in Assetto Corsa maar het is in elk geval een mooi begin.

Edit: Er vanuit gaande dat je een stuur met FFB hebt.
Ik heb het over deze vid https://www.youtube.com/watch?v=bORd1G249AQ. Rij zelf met een G27.

Killboard--Eve-Board

• BeetjeVreemd
Hier nog zo'n drift wannabe... ach ja, eerst maar fatsoenlijk leren rijden 8)7 ;) :)
Van 't weekend weer dikke lol gehad op verschillende Nordschleife touristenfahrt servers; beetje achter elkaar aan crossen in BMW's met gelijkgestemden (idioten zitten er helaas ook genoeg tussen), of bijv. in de RUF op '90's straatbandjes, i like _/-\o_ :)
Filmpje van gemaakt:

Met welke fps kan je 't beste uploaden naar youtube? Voor 't uploaden was 't nog een soepel lopend 30fps filmpje maar na 't uploaden stottert deze soms, en dat kijkt irritant.
(edit:mschien ging 't ervoor bij 't renderen al wel fout bedenk ik me nu)

En nog een vraagje over replay cams in AC.
't was al een tijdje geleden dat ik een filmpje gemaakt had en in de tussentijd zijn er dingen veranderd waardoor een custom interieur camera met fatsoenlijke DOF me nu niet meer lukt.
Kon eerst met een .cfg file beetje tweaken en dan dan klooien met F5 vrije camera en de (dev)photo app.
De camera zelf vrij bewegen/positioneren lukt nog, maar krijg geen normale DOF meer.
Alsof je met F/1.0 lens werkt die alleen maar vol open kan staan.
In't laatste shot van bovenstaande video zie je 't wel aan de ruitenwissers.
't is zo extreem dat je zegmaar in de auto moet kiezen tussen een scherp stuur, of scherpe instrumenten, maar allebei kan niet, kan 't diafragma niet knijpen zegmaar.

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

HirzoSchuurman schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:59:
Hier nog zo'n drift wannabe... ach ja, eerst maar fatsoenlijk leren rijden 8)7 ;) :)
Van 't weekend weer dikke lol gehad op verschillende Nordschleife touristenfahrt servers; beetje achter elkaar aan crossen in BMW's met gelijkgestemden (idioten zitten er helaas ook genoeg tussen), of bijv. in de RUF op '90's straatbandjes, i like _/-\o_ :)
Filmpje van gemaakt:
[video]

Met welke fps kan je 't beste uploaden naar youtube? Voor 't uploaden was 't nog een soepel lopend 30fps filmpje maar na 't uploaden stottert deze soms, en dat kijkt irritant.

En nog een vraagje over replay cams in AC.
't was al een tijdje geleden dat ik een filmpje gemaakt had en in de tussentijd zijn er dingen veranderd waardoor een custom interieur camera met fatsoenlijke DOF me nu niet meer lukt.
Kon eerst met een .cfg file beetje tweaken en dan dan klooien met F5 vrije camera en de (dev)photo app.
De camera zelf vrij bewegen/positioneren lukt nog, maar krijg geen normale DOF meer.
Alsof je met F/1.0 lens werkt die alleen maar vol open kan staan.
In't laatste shot van bovenstaande video zie je 't wel aan de ruitenwissers.
't is zo extreem dat je zegmaar in de auto moet kiezen tussen een scherp stuur, of scherpe instrumenten, maar allebei kan niet, kan 't diafragma niet knijpen zegmaar.
Fatsoenlijk rijden lukt hier al heel goed. Voor AC reed ik namelijk in iRacing en ik het echt rijd ik soms op circuit met mijn eigen auto. Enkel driften in AC lukt me voor geen meter... Waarschijnlijk lukt het ook gewoon niet me de stock auto's (alle hulpmiddelen af) vanavond is proberen met een auto mod (hopelijk vind ik er eentje speciaal gemaakt om te driften.)

Killboard--Eve-Board

• remix42
De BMW e30 drift is tot nu toe (vind ik) de makkelijkste auto om te driften, met een goed setup natuurlijk :). Hier is een linkje http://youtu.be/rBgSwgpLScI

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-10 20:40
Wellicht niet helemaal gepast, maar ik vind de 50 euro die op steam gevraagd word wat aan de hoge kant. wordt hij enkel via steam en "vage" kanalen verkocht(vpn.buitenlandse sites)?

Thanks!

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 16:44
ikbengoofy schreef op maandag 23 maart 2015 @ 18:56:
Wellicht niet helemaal gepast, maar ik vind de 50 euro die op steam gevraagd word wat aan de hoge kant. wordt hij enkel via steam en "vage" kanalen verkocht(vpn.buitenlandse sites)?

Thanks!
Ik heb hem voor 26 euro via kinguin gekocht, daarna nog ff 9.99 voor de DLC en klaar is kees

• Jamer
Lennart95 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:14:
[...]

Ik heb hem voor 26 euro via kinguin gekocht, daarna nog ff 9.99 voor de DLC en klaar is kees
Kinguin is inderdaad een goede/betrouwbare site, heb al flink wat games gekocht daar en nog nooit problemen gehad.
Het fijne eraan is dat je simpel met ideal kan betalen ;)

---
Over het driften >:) in Assetto ik kan jullie aanraden om alle hulpmiddelen uit te zetten maar stability op 50% te zetten, driften wordt zo veel makkelijker en leuker.

Als je wat beter wordt kun je steeds verder de stability terug schroeven in % tot je het niet meer nodig hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door Jamer op 23-03-2015 20:35 . Reden: Toevoeging ]

• BeetjeVreemd
Jamer schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:29:
[...]
Over het driften >:) in Assetto ik kan jullie aanraden om alle hulpmiddelen uit te zetten maar stability op 50% te zetten, driften wordt zo veel makkelijker en leuker.

Als je wat beter wordt kun je steeds verder de stability terug schroeven in % tot je het niet meer nodig hebt.
Dat zijn wel dingen die ik me afvraag. 'k moet het misschien eerst eens echt consequent gaan oefenen voor ik wat roep, maar mijn logica zegt dan dat je beter gewoon op 0% stability kan oefenen als het juist om "het gevoel" gaat.
Je leest ook van die tips van "zet je stuur op 200 graden" #justsaying

• MEN-O
Moet zeggen dat de 1e keer driften direct wel ok ging ! (Na het uitzetten van TC..).
Groot verschil maakte het uitzetten van de centreevreer-functie, dat resulteerde in onnatuurlijk gedrag van de auto's, rijdt ook een stuk beter bij 'normale' races nu.

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

MEN-O schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 07:58:
Moet zeggen dat de 1e keer driften direct wel ok ging ! (Na het uitzetten van TC..).
Groot verschil maakte het uitzetten van de centreevreer-functie, dat resulteerde in onnatuurlijk gedrag van de auto's, rijdt ook een stuk beter bij 'normale' races nu.
Ik rijd op racer niveau dus alles van elektronische hulp af. Driften in een cirkel lukt me wel maar echt bochten pakken op circuit enzo wilt echt niet lukken. Welke optie is dat van die centreerveer ? Ingame? Logitech profiler? En hoe noemt die optie in het engels dan? Kan als je wil vanavond is een server opzetten met een drift circuit.

Killboard--Eve-Board

• Noq
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:39

Noq

Er gaat een wereld voor me open! Ik kom er sinds deze ochtend achter dat ik mijn Logitech MOMO Racing Wheel nooit volledig had geinstalleerd. De force feedback was nooit enabled!

Ik vond het spel i.c.m. het racing wheel al harstikke gaaf, maar dit is een totaal andere ervaring. Via deze post hoop ik door mijn eigen stommiteit andere misschien attent te maken dat je altijd drivers moet installeren/updaten :D

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-11 13:37
Kan gebeuren. Als je nog nooit met iets hebt gewerkt moet je door vallen en opstaan leren.

Deze Woensdag gaan we weer wat rond knallen. Druk weekend gehad dus nog geen tijd gehad iets te posten hier maar dit ben ik van plan. De laatste race zal wel chaos worden maar ach denk wel leuk keer te proberen of we kunnen rond komen met een veldje tweakers. Zal schade voor die race iig uit zetten.

Race 1:
BMW M3 E30 en Mercedes 190E op Salzburgring
Laps: 10

Race 2:
BMW M235i op Sentul Circuit
Laps 10:

Race 3:
Sauber Mercedes C9 op Nurburgring Nordschleife 24H
Laps: 3

Downloads:

Salzburgring:
http://www.racedepartment.com/downloads/salzburgring.2798/

Sentul Circuit:
http://www.racedepartment...rcuit-final-version.3310/

iRacing Profiel

• MEN-O
mathiasv91 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:03:
[...]

Ik rijd op racer niveau dus alles van elektronische hulp af. Driften in een cirkel lukt me wel maar echt bochten pakken op circuit enzo wilt echt niet lukken. Welke optie is dat van die centreerveer ? Ingame? Logitech profiler? En hoe noemt die optie in het engels dan? Kan als je wil vanavond is een server opzetten met een drift circuit.
Idd in logitech profiler. Zit nu niet thuis. maar bij global device settings oid iig in het menu waar je de FFB sterkte etc instelt. (Zal wel centering-spring heten)

Server opzetten is prima, maar verwacht niet van mij dat ik een drift-koning ben : ik constateer alleen dat met deze setting de auto reageert zoals ik in irl ook zou verwachten.

Zo nam ik een BMW E30(?) drift versie, maar standaard staat ie toch op slicks (?). Driften met straatbanden gaat een stuk makkelijker !

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

MEN-O schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:57:
[...]

Idd in logitech profiler. Zit nu niet thuis. maar bij global device settings oid iig in het menu waar je de FFB sterkte etc instelt. (Zal wel centering-spring heten)

Server opzetten is prima, maar verwacht niet van mij dat ik een drift-koning ben : ik constateer alleen dat met deze setting de auto reageert zoals ik in irl ook zou verwachten.

Zo nam ik een BMW E30(?) drift versie, maar standaard staat ie toch op slicks (?). Driften met straatbanden gaat een stuk makkelijker !
Zelfs als je die E30 drift op 90's road banden zet gaat het driften nog niet 100% lekker toch nog dingen aanpassen aan de toe, camber,... Add me maar op steam mathiasv91 zet vnvnd wel een server op en mss kunnen we van elkaar leren.

Killboard--Eve-Board

• remix42
voor een goede BMW e30 drift setup, zou ik deze setup is proberen:
Edit: voeg de video met een linkje toe (ik krijg het niet voor elkaar met de ubb code) YouTube: Assetto Corsa DRIFT GUIDE! BMW E30 Setup
in deze video wordt er ook wat uitleg geven hoe je de auto het best kan afstellen voor verschillende tracks
ik beruik deze setup zelf ook :*)
zal even kijken als ik vanavond ook even online kom.

[ Voor 18% gewijzigd door remix42 op 24-03-2015 12:57 ]

Verwijderd

Hi iedereen,

Ik heb net de laatste hand gelegd aan een klein kampioenschapje met de OldSchoolDTM-wagens.
Aangezien ik geen foto's kan toevoegen hier (ofwel ben ik blind :F ) kan je via onderstaande link naar gthq.nl alle nodige info vinden ahv 2 screenshots.

http://gthq.nl/forum/onli...l-dtm-championship#110671

Je hoeft je nergens in te schrijven, enkel bij mij aangeven of je wenst mee te doen. De volledige opvolging (standen etc.) gebeuren door mij.

KevinR34 maakte ook deze schitterende teaser, gebaseerd op de originele!

Thanks! :)

• kevz
Interessant concept, met meerdere wagens rijden! Ik denk dat ik wel mee ga doen :)

Maak je wel even een lijstje met benodigde mods? Zodat iedereen zonder moeite de juiste versie heeft ;)

[ Voor 39% gewijzigd door kevz op 24-03-2015 19:02 ]

Mijn YouTube

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-11 09:45

Bever!

3

mathiasv91 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:09:
[...]

Zelfs als je die E30 drift op 90's road banden zet gaat het driften nog niet 100% lekker toch nog dingen aanpassen aan de toe, camber,... Add me maar op steam mathiasv91 zet vnvnd wel een server op en mss kunnen we van elkaar leren.
Met g27 op 900 graden rotatie lukt het me niet goed om de drift op te vangen maar als je het terugschroeft is het echt appeltje eitje. Try it

• MEN-O
mathiasv91 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:09:
[...]

Eh, ik kan je niet vinden op Steam ?

• remix42
MEN-O schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:36:
[...]

Eh, ik kan je niet vinden op Steam ?
dan ben ik niet de enige dus :P wat is uw steam account naam? dan kan ik u toevoegen.
mijne is RemiX :*)

[ Voor 16% gewijzigd door remix42 op 24-03-2015 19:40 ]

• aph3x
DutchDevil79 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:57:
Kan gebeuren. Als je nog nooit met iets hebt gewerkt moet je door vallen en opstaan leren.

Deze Woensdag gaan we weer wat rond knallen. Druk weekend gehad dus nog geen tijd gehad iets te posten hier maar dit ben ik van plan. De laatste race zal wel chaos worden maar ach denk wel leuk keer te proberen of we kunnen rond komen met een veldje tweakers. Zal schade voor die race iig uit zetten.

Race 1:
BMW M3 E30 en Mercedes 190E op Salzburgring
Laps: 10

Race 2:
Laps 10:

Race 3:
Sauber Mercedes C9 op Nurburgring Nordschleife 24H
Laps: 3

Downloads:

Salzburgring:

Sentul Circuit:
Ideetje om track & cars iets anders af te stemmen? Salzburgring is een high speed track, m.i. gemaakt voor de Sauber C9. Op de ring wordt dit een wreckfest als je t mij vraagt, met kleine kans op een gevuld podium.

De DTM hokken smeken daarentegen zo ongeveer om de Nordschleife en zijn daar de wagens met de meeste kans op close racing. Just my two cents ;) 8)

• kevz
Mwah, ik verwacht eigenlijk wel dat er genoeg mensen naast de baan komen met DTM autos hoor, niet alleen de C9 :D

Maar je hebt wel een punt. De C9 is sowieso erg extreem, er zullen maar weinig mensen zijn die dat ding snel kunnen rijden.

Mijn voorkeur is eigenlijk houden zoals het is. De nords is nou eenmaal moeilijk en de C9 is moeilijk in kwadraat... Meer voor de lol dus. DTM op een makkelijke track zal leuk/close racen zijn O-)

[ Voor 29% gewijzigd door kevz op 24-03-2015 20:33 ]

Mijn YouTube

• MEN-O
remix42 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:38:
[...]

dan ben ik niet de enige dus :P wat is uw steam account naam? dan kan ik u toevoegen.
Zelfde als hier :MEN-O ;)

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

remix42 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:38:
[...]

zyn er veel die zo heten hoor.. PM me ff je steam profile link.
MEN-O schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 20:18:
[...]

Zelfde als hier :MEN-O ;)
jou heb ik gevonden en ge-add

[ Voor 23% gewijzigd door mathiasv91 op 24-03-2015 20:54 ]

Killboard--Eve-Board

• Flavourlicious
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-06-2023
aph3x schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 20:12:
[...]

Ideetje om track & cars iets anders af te stemmen? Salzburgring is een high speed track, m.i. gemaakt voor de Sauber C9. Op de ring wordt dit een wreckfest als je t mij vraagt, met kleine kans op een gevuld podium.

De DTM hokken smeken daarentegen zo ongeveer om de Nordschleife en zijn daar de wagens met de meeste kans op close racing. Just my two cents ;) 8)
kevz schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 20:17:
Mwah, ik verwacht eigenlijk wel dat er genoeg mensen naast de baan komen met DTM autos hoor, niet alleen de C9 :D

Maar je hebt wel een punt. De C9 is sowieso erg extreem, er zullen maar weinig mensen zijn die dat ding snel kunnen rijden.

Mijn voorkeur is eigenlijk houden zoals het is. De nords is nou eenmaal moeilijk en de C9 is moeilijk in kwadraat... Meer voor de lol dus. DTM op een makkelijke track zal leuk/close racen zijn O-)
Misschien leuk om de Z4 GT3 toe te voegen bij de M235i voor wat multiclass lol.

Is er nog iemand met een drift lobby?

• DutchDevil79
Volledig programma voor woensdag 25-03 (op verzoek aangepast tov eerdere berichtgeving)

Sessie start: 19:30
Naam: GoT Fun Server
Paswoord: tweakers

Teamspeak:
Server adres: 77.170.160.201
Paswoord: got_ac

Race 1:
BMW M3 E30 DTM en Mercedes 190E op Nurburgring Nordschleife Endurance
Qualify: 50 min.
Race rondes: 3

Race 2:
Practise: 30 min.
Qualify: 10 min.
Race rondes: 10

Race 3:
Sauber Mercedes C9 op Salzburgring
Practise: 30 min.
Qualify: 10 min.
Race rondes: 10

Benodigde downloads:

Salzburgring:

Sentul Circuit:

Uitleg instalatie:

Auto's instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars'

Banen instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\track s'

Optionele downloads:

ptracker (app voor tijden en setups):
http://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/

Teamspeak client:
http://teamspeak.com/?page=downloads

iRacing Profiel

• Sweet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-12-2022

Sweet

Salzburgring dus voor de kat z'n ... geoefend :-)

Even een paar vraagjes over die eerste race die ik mee kan doen. Wat wordt er met Nordschleife 24H bedoeld? Er is een Nordschleife en een Nordschleife Endurance. Maar geen Nordschleife 24H. Met de BMW wordt enkel en alleen de DTM versie bedoeld neem ik aan. En m'n laatste opmerking: Als je de startopstelling van een kwalificatie wilt laten afhangen dan moet deze langer dan 10 minuten duren. Opwarmrondje duurt al 7,5 minuut immers. Misschien is het handiger er 40 minuten kwalificatie van te maken en de training te laten vervallen.

• DutchDevil79
Sweet schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:37:
Salzburgring dus voor de kat z'n ... geoefend :-)

Even een paar vraagjes over die eerste race die ik mee kan doen. Wat wordt er met Nordschleife 24H bedoeld? Er is een Nordschleife en een Nordschleife Endurance. Maar geen Nordschleife 24H. Met de BMW wordt enkel en alleen de DTM versie bedoeld neem ik aan. En m'n laatste opmerking: Als je de startopstelling van een kwalificatie wilt laten afhangen dan moet deze langer dan 10 minuten duren. Opwarmrondje duurt al 7,5 minuut immers. Misschien is het handiger er 40 minuten kwalificatie van te maken en de training te laten vervallen.
Goeie van die kwalificatie. Had ik zo standaard over gekopieerd van template. 8)7

Rest ook meteen aangepast om het wat duidelijker te maken. Sorry dat je al geoefend had voor die andere combinatie. Dacht zelf omdat ik al vrij laat was met aankondiging dat er nog niet veel geoefend hadden en punt van 4ph3x was op zich wel goed dat zo beter uit komt kwa combinaties.

iRacing Profiel

• remix42
ik ben vanavond aanwezig bij race 1 :D

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

DutchDevil79 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:20:
Volledig programma voor woensdag 26-03 (op verzoek aangepast tov eerdere berichtgeving)
Ik neem aan dat je 25/3 bedoelt?

Killboard--Eve-Board

• DutchDevil79
mathiasv91 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:53:
[...]

Ik neem aan dat je 25/3 bedoelt?
Yep, was vanochtend niet helemaal wakker. :) :)

iRacing Profiel

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55

duderuud

Sliden is koel

Ja, een race op de ring! Eerste die ik doe, vet. Ik doe mee

Motor-Forum.nl

• DutchDevil79
Server is up!

iRacing Profiel

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55

duderuud

Sliden is koel

Zie 'm nog niet...

[edit]Nu wel

[ Voor 32% gewijzigd door duderuud op 25-03-2015 19:32 ]

Motor-Forum.nl

• aph3x
Kutzooi, middenin allerlei gevechten verwikkeld, ieniemini contact met een van de kerbs afstuiterende DD en land vervolgens op m'n dak, wakker worden in de pitstraat, resetfunctie zou fijn zijn...

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Zelden zulke vette races gehad :D.
Eerste race begon goed maar midden in ronde 2 viel helaas mn stuur uit, tweede race ging best goed maar een keertje d'r af gereden en laatste geëindigd, derde race was gekkenhuis maar helaas bij de start er af gereden en in ronde 3 liep mn game vast :(.

Hier de replay van Race 2, als iemand anders de replays van 1 en 3 heeft zie ik die graag verschijnen.

hoidoei

• kevz
Leuke races inderdaad! In de laatste race in de 1e bocht al van 't parcours af maar ja die auto's passen nou eenmaal niet normaal door die chicane :')

Replay van Race 1 op de Nords: https://mega.co.nz/#!AsYl...Rg_loTbTZTUUoFxaDpb5Sb2dM

Mijn YouTube

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:52
Ik heb het ook goed naar mijn zin gehad. Ik zal me even voorstellen, ik ben Alexander. Ik heb nu een aantal keer meegereden en hoop de komende tijd vaker te kunnen aansluiten op de woensdag. Ik heb weinig ervaring met daadwerkelijke races rijden en hoop mijn race pace hier wat te kunnen oppoetsen. Assetto Corsa is mijn eerste simracer en het bevalt goed. Vroeger heb ik vooral veel Need for Speed (t/m Porsche Unleashed) gespeeld. Ik rij met een Logitech DFGT.

In de eerste race viel helaas de verbinding met de server weg waardoor ik opeens in mijn eentje rondreed. De tweede race zat het veld mooi bij elkaar. Door slordig rijden helaas wat plaatsen verloren richting het einde van de race. De C9 is een vrij lastige wagen, meer nog dan de Mazda. Ik had een vrij goede start waardoor ik na de chicane een goede positie had, maar wederom maakte ik een aantal foutjes.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:44
Gisteren bakte ik er echt niks van. Ik had totaal geen focus en maakte veel onnodige fouten. Bij de laatste race heb ik het niet eens meer serieus geprobeerd :)

Allemaal mijn eigen schuld aangezien ik al 2 weken 3 tot 4 uur slaap per nacht en ik begin er nu last van te krijgen. Dus volgende keer zal ik me wat uitgeruster in de strijd werpen :+

[ Voor 6% gewijzigd door Beakzz op 26-03-2015 13:52 ]

• Jamer
Kwam op /r/assettocorsa/ nog de volgende mod tegen die veel leuke auto's toevoegt : http://acmods.net/cars/sp-mod/

De mod is compatible met de nieuwste versie.

Verwijderd

Hi iedereen,

- Nog effe een remindertje voor het Multiforumfuneventje morgenavond (vrijdag) met de KTM X-Bow R op Brands' Hatch.

4-tal racejes van 20min met telkens voorgaande quali van 10min en oefensessie van 20min.

- Voor het OldSchoolDTM-kampioenschap zijn tevens al een 10-tal inschrijvingen. Ook kan je al setups vinden via onderstaande link. Iedereen welkom!

http://gthq.nl/forum/onli...l-dtm-championship#110671

@ Kevz: Linkjes van mods welke zullen nodig zijn worden zeker hier gedeeld zodat iedereen over de goede content geschikt.

Groetjes

• Shva
  • Laatst online: 31-10 12:40

Shva

aka Jos_theboss

een foto finish op de nordschleife! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/213fzpk.jpg

niet eerlijk met die splitter :+

[ Voor 21% gewijzigd door Shva op 26-03-2015 21:25 ]

Verwijderd

Die is wel netjes inderdaad. :D

Ik had net nog even een klein broekpoepmomentje:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3DrDLVj6kCozOlzHTtNk5Us1/full.jpg

Kwam wel weer netjes op de grond, maar niet zonder in de berm te vliegen. :P

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:31:
Die is wel netjes inderdaad. :D

Ik had net nog even een klein broekpoepmomentje:
[afbeelding]

Kwam wel weer netjes op de grond, maar niet zonder in de berm te vliegen. :P
Doe maar eens vol gas met 100% turbo in de C9 over dat heuveltje knallen, dat ga je niet navertellen :D.

hoidoei

• Sweet

Sweet

Ik heb mixed feelings aan de Nordschleife race van woensdagavond overgehouden.

Aan de server lag het niet. Lage pings, geen gewarp, heel fijn. Het is jammer dat veel rijders overal, altijd willen inhalen. Ook wanneer dit, zoals heel vaak op De Ring, lange tijd niet mogelijk is. Tot twee keer toe werd ik er in de eerste ronde onnodig, door tikken op de kont, afgetetterd. Door de erg agressieve rijstijl schakelen de boosdoeners zichzelf vroegtijdig uit. Ik kon daardoor toch weer naar plek 4 doorstoten.

Mijn setup in de BMW bleek bij de track gesteldheid van 96% een drama te zijn. Ik heb alleen bij 100% optimum getraind en dat was achteraf bekeken niet slim. De BMW is itt de Mercedes erg gevoelig voor andere omstandigheden. In de race wilde mijn E30 alleen maar rechtuit. Onderstuur van hier naar Tokio. Ik weet het eerst aan mijn versleten banden (door die crashes) maar het probleem lag bij mijn te beperkte kennis van een wat glibberiger baan. Frustratie uitmondend in een leermoment.

En wanneer kan ik eigenlijk de race opslaan? Ik ben nog nergens de knop tegengekomen.

En nog wat. Klopt het dat je je kwalificatie al door een enkele fout kunt verknoeien? Hoe vaak ik ook herstarte, de tijd bleef in het rood staan.

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Sweet schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 00:21:
Ik heb mixed feelings aan de Nordschleife race van woensdagavond overgehouden.

Aan de server lag het niet. Lage pings, geen gewarp, heel fijn. Het is jammer dat veel rijders overal, altijd willen inhalen. Ook wanneer dit, zoals heel vaak op De Ring, lange tijd niet mogelijk is. Tot twee keer toe werd ik er in de eerste ronde onnodig, door tikken op de kont, afgetetterd. Door de erg agressieve rijstijl schakelen de boosdoeners zichzelf vroegtijdig uit. Ik kon daardoor toch weer naar plek 4 doorstoten.

Mijn setup in de BMW bleek bij de track gesteldheid van 96% een drama te zijn. Ik heb alleen bij 100% optimum getraind en dat was achteraf bekeken niet slim. De BMW is itt de Mercedes erg gevoelig voor andere omstandigheden. In de race wilde mijn E30 alleen maar rechtuit. Onderstuur van hier naar Tokio. Ik weet het eerst aan mijn versleten banden (door die crashes) maar het probleem lag bij mijn te beperkte kennis van een wat glibberiger baan. Frustratie uitmondend in een leermoment.

En wanneer kan ik eigenlijk de race opslaan? Ik ben nog nergens de knop tegengekomen.

En nog wat. Klopt het dat je je kwalificatie al door een enkele fout kunt verknoeien? Hoe vaak ik ook herstarte, de tijd bleef in het rood staan.
Je kan je video opslaan nadat je de server bent geleaved. Vervolgens moet je even wachten en dan krijg je een popup met je beste tijd. Rectsboven staat dan save replay.

Ik herken zeker je frustratie, de Nordscheife is een erg leuke baan, maar voorzichtigheid is erg belangrijk.

• kevz
Kwalificeren zat er bij mij ook niet in. Elke keer net een klein stukje gras en dan je weer opnieuw een outlap+hotlaprijden van 20 minuten lang. En herhalingen opslaan -zoals hierboven al aangeeft- werkt wat knullig; Zodra de race af is moet je meteen exit server gaan, dan als je de tijden krijgt te zien zie je rechtsboven save replay. Als een server naar de volgende sessie gaat, of het nou practice, qualify of race is, dan is je replay weg want dan begint Assetto met het opnemen van dus die volgende sessie. Liever geef ik het spel 10gb aan ruimte zodat je alle server sessie replay bestanden behoud totdat je de server uitgaat, waar je dan kan selecteren wat je wel en niet wil bewaren. Maar ja, het blijft Assetto Corsa heh :P

Over de BMW, ja ik heb hem zelf nog niet onder de knie. Ik denk dat hij flink wat tunen nodig heeft (zachte suspension + hoge diff coast bijvoorbeeld) om hem wat rustiger te maken, en dan nog voelt de 190E vloeiender aan...

Mijn YouTube

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

kevz schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 01:49:
Kwalificeren zat er bij mij ook niet in. Elke keer net een klein stukje gras en dan je weer opnieuw een outlap+hotlaprijden van 20 minuten lang. En herhalingen opslaan -zoals hierboven al aangeeft- werkt wat knullig; Zodra de race af is moet je meteen exit server gaan, dan als je de tijden krijgt te zien zie je rechtsboven save replay. Als een server naar de volgende sessie gaat, of het nou practice, qualify of race is, dan is je replay weg want dan begint Assetto met het opnemen van dus die volgende sessie. Liever geef ik het spel 10gb aan ruimte zodat je alle server sessie replay bestanden behoud totdat je de server uitgaat, waar je dan kan selecteren wat je wel en niet wil bewaren. Maar ja, het blijft Assetto Corsa heh :P

Over de BMW, ja ik heb hem zelf nog niet onder de knie. Ik denk dat hij flink wat tunen nodig heeft (zachte suspension + hoge diff coast bijvoorbeeld) om hem wat rustiger te maken, en dan nog voelt de 190E vloeiender aan...
Je kan in de instellingen de replay grote aanpassen naar volgens mij maximaal 500MB. Ik krijg dan net 2 public Server races op de ns vol. Maar het is iets...

• DutchDevil79
Ik heb alle replays nog van Woensdag. Dus mocht er interesse zijn kan ik ze wel uploaden van het weekend.

Daarnaast heb ik op Skype en Teamspeak ook klachten gehad van rij gedrag. Ik wou iig kijken als ik tijd heb om wat replays van Woensdag na te kijken en er wat incidenten uit te pakken. Dan kan ik wat filmpjes maken zodat mensen kunnen laten leren van hun fouten. Moet wel even kijken wanneer ik hier tijd voor heb. Afgelopen week te druk gehad. En mocht iemand het echt enorm bont gemaakt hebben ga ik ook waarschuwingen uitdelen.
Zelf heb ik Woensdag niet veel grote incidenten gezien maar ik zat elke keer wat meer vooraan en volgens mij ging het vooral achter in het veld fout. Heb wel zelf een grote fout gemaakt in race 2 waardoor ik Jelle eraf ree. Zat te klooien met mijn versnellingen waardoor ik de baan op ree net toen hij langs kwam. Stomme fout en nog mijn excuses hiervoor.

iRacing Profiel

• Derksenkarting
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-09 19:51
Ik was in de eerste race ook betrokken bij een incident. Ik startte vrij ver achteraan, maar kwam goed weg. Helaas kreeg ik direct in de eerste bocht iemand in m'n zijkant om vervolgens heen en weer gepingpongd te worden in de rest van de chicane. Bij het uitkomen van de bocht had ik nogmaals contact met iemand, wat volgens mij mijn eigen fout was, omdat ik de auto niet meer onder controle kreeg en toen heb ik maar opgegeven.

De tweede race ging best aardig, maar ik vergat op een gegeven moment te remmen voor de krappe chicane en belandde in de grindbak. Ik kwam achter Jos terecht en liep vlot op hem in, maar hij bleek niet makkelijk in te halen. Bij het uitkomen van de laatste bocht zaten we naast elkaar, maar ik denk dat Jos me niet gezien heeft, want hij liet de auto naar buiten lopen. Wederom grindbak dus en ik moest weer naar hem toe rijden. Toen ik weer achter hem zat kwamen we DutchDevil inderdaad tegen die ik niet meer kon ontwijken en toen was de auto kapot :p. Geen probleem verder Robbert, kan gebeuren.

In de laatste race startte ik tweede en kon ik in de eerste ronde de eerste plek pakken. Op een gegeven moment stond er iemand stil bij de kerb net na de eerste chicane, waardoor ik die iets te krap nam en een flink momentje had. Links het gras op en twee man kwamen me voorbij. Daarna heb ik gewoon netjes proberen te rijden en ik liep gestaag in. Gelukkig maakte de man op p1 (Viggen volgens mij?) een fout in de laatste chicane waardoor ik achter Robbert aan op p2 kwam. Ik had een lekker tempo en kon hem passeren door goed uit de laatste bocht te komen (turboooo!). Daarna gewoon rustig de race uitgereden.

• Sweet

Sweet

DutchDevil79 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:55:
Ik heb alle replays nog van Woensdag. Dus mocht er interesse zijn kan ik ze wel uploaden van het weekend.

Daarnaast heb ik op Skype en Teamspeak ook klachten gehad van rij gedrag. Ik wou iig kijken als ik tijd heb om wat replays van Woensdag na te kijken en er wat incidenten uit te pakken. Dan kan ik wat filmpjes maken zodat mensen kunnen laten leren van hun fouten.
Het is ook niet zo dat er grove fouten zijn gemaakt in de 3 incidenten die ik in lap 1 heb gehad. Het waren wel acties die met de beschikbare ruimte fout moesten gaan. Tenzij ik 'm op het gras had gestuurd en van het gas was gegaan. En dat gaat me dan net wat te ver :)

Waar je sowieso een aandachtspuntje van kunt maken is het outside inside geval van veel rijders in T1 direct na de start. Je weet als rijder dat er bij de start ook aan de binnenkant van bocht 1 rijders zijn die nergens naartoe kunnen. Om dan toch outside inside te willen sturen is volstrekt onmogelijk als je niet 100% zeker weet dat er niemand zit. Het ligt veel meer voor de hand om je positie in zo'n geval (Nordschleife Endurance T1 EN T2) vast te houden. Dus met een dubbele rij door die eerste twee bochten.

Ik zal me ook even bij Jona777 aanmelden voor dat DTM kampioenschap op de vrijdagavond.

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11 22:41
Derksenkarting schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:24:

De tweede race ging best aardig, maar ik vergat op een gegeven moment te remmen voor de krappe chicane en belandde in de grindbak. Ik kwam achter Jos terecht en liep vlot op hem in, maar hij bleek niet makkelijk in te halen. Bij het uitkomen van de laatste bocht zaten we naast elkaar, maar ik denk dat Jos me niet gezien heeft, want hij liet de auto naar buiten lopen. Wederom grindbak dus en ik moest weer naar hem toe rijden. Toen ik weer achter hem zat kwamen we DutchDevil inderdaad tegen die ik niet meer kon ontwijken en toen was de auto kapot :p. Geen probleem verder Robbert, kan gebeuren.
Heb ik je de baan af gedrukt? Of was dat Jos the boss? Als ik het was, excuses want ik heb je dan echt niet gezien! Ik kan mij alleen herinneren dat ik steeds achter Robbert zat en dat hij een schakelfout maakte waardoor er niemand meer voor/achter mij reed.

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 16:42

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Trento Bondone hillclimb
Met de La Ferrari

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• Shva
  • Laatst online: 31-10 12:40

Shva

aka Jos_theboss

josje94 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:39:
[...]

Heb ik je de baan af gedrukt? Of was dat Jos the boss? Als ik het was, excuses want ik heb je dan echt niet gezien! Ik kan mij alleen herinneren dat ik steeds achter Robbert zat en dat hij een schakelfout maakte waardoor er niemand meer voor/achter mij reed.
dat was ik (jos_theboss)

Ik overstuurde en raakte jelle, heb wel even gewacht, niet te veel want jelle is zo snel :P

• kevz
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:33:
Hi iedereen,

- Nog effe een remindertje voor het Multiforumfuneventje morgenavond (vrijdag) met de KTM X-Bow R op Brands' Hatch.

Zometeen m'n G27 weer neer zetten, X-Bow is één van de leukste auto's! :)

Mijn YouTube

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Is er vanavond nog een race ronde?

Verwijderd

TVH7 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 18:45:
Is er vanavond nog een race ronde?
Altijd welkom op Brands' Hatch voor wat funracejes - daarom niet minder spannend - met de KTM X-Bow.
Zoals Kevz zegt, een heel amusante wagen! :9

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 18:57:
[...]

Altijd welkom op Brands' Hatch voor wat funracejes - daarom niet minder spannend - met de KTM X-Bow.
Zoals Kevz zegt, een heel amusante wagen! :9
Heb ik wat gemist? Die server heeft gewoon als naam brand hatch? Zoja dan zal ik zo eens kijken of ik nog tijd heb om een rondje te racen.

[ Voor 9% gewijzigd door TVH7 op 27-03-2015 19:17 ]

• kevz
TVH7 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:16:
[...]

Heb ik wat gemist? Die server heeft gewoon als naam brand hatch? Zoja dan zal ik zo eens kijken of ik nog tijd heb om een rondje te racen.
De info staat hierboven hoor :P ff filteren op 'gthq' en dan vind je hem. Password: ronin

Mijn YouTube

Verwijderd

Wederom bedankt aan de aanwezigen. :)

Was een leuke groep aanwezig met ook enkele nieuwkomers al startte de avond vrij bizar. Beetje te lange practice onbedoeld en Voor de duidelijkheid, iedereen is welkom maar basiskennis van GentlemenDriving is weliswaar vereist (blind de baan opkomen na een spin, plots rare manoeuvres maken ed horen hier niet bij)!

Jammergenoeg gingen ook enkele 3 dik incidenten mis.. Was geen makkelijk combi om überhaupt 3 dik door een bocht te gaan dus kan gebeuren zou ik zeggen, wetende dat deze events amper worden voorbereid..

Volgende week vrijdag nieuwe combi!

Greetz

• Derksenkarting
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-09 19:51
Ja was een erg toffe combi en heb wat mooie gevechtjes gehad. Zeker in race 2 waar we in het begin met z'n vieren bij elkaar reden.

Inderdaad jammer in het begin, maar ik heb er ook wel om kunnen lachen op zich :p. Need For Speed jonguh!

Verwijderd

Al mensen met de expansion? Ben benieuwd hoe de P1 zich verhoud tot de LaFerrari?

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 12:42:
Al mensen met de expansion? Ben benieuwd hoe de P1 zich verhoud tot de LaFerrari?
De P1 vindt ik zelf fijner rijden vergeleken met de la ferrari, hij heeft veel meer grip+downforce. Wel heeft de la ferrari een sterkere KERS waardoor je dus iets meer koppel hebt.

Verwijderd

TVH7 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 12:51:
[...]

De P1 vindt ik zelf fijner rijden vergeleken met de la ferrari, hij heeft veel meer grip+downforce. Wel heeft de la ferrari een sterkere KERS waardoor je dus iets meer koppel hebt.
En qua rondetijden? Zijn ze vergelijkbaar?
Pagina: 1 ... 67 ... 97 Laatste

Dit topic is gesloten.