Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[multi] Assetto Corsa - Deel I Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 97 Laatste
Acties:
  • 371.270 views

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Requiem19 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:38:
Klopt.

Oorspronkelijk was de belofte eind september geloof ik. Alleen kregen ze zoveel kritiek over zich heen dat ze al DLC wilden releasen voordat 1.0 af is, dat ze zich gelukkig eerst gericht hebben op het 'afmaken' van 1.0.

Zodra 1.0 uit de RC is en definitief is, zal die dreampack vast snel komen... Gokje: halverwege december? Dan kunnen we eindelijk over een gelaserscannede Nordschleife rijden. En gezien de kwaliteit van Spa moet de Ring ook echt fantastisch worden. Ik vrees dat ik daardoor wel gedwongen wordt m'n systeem te upgraden :D
Ach ja, tuurlijk. Ik vergeet steeds dat we nog niet met 1.0 aan het racen zijn, maar dat het 'enkel' nog de RC is.

Trouwens, ik heb nog steeds dat de alfa guiletta telkens crashed bij mij. (de enige auto dusver)

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:56
Dat is behoorlijk zuur. Wat zeggen ze hierover op het AC forum?

Verwijderd

Requiem19 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:46:
[...]

In AC hebben sommige auto's meerdere stappen TC systemen (tot 7 standen toe geloof ik). Maar volgens mij zijn die algoritmes vrij basic..
Sommige auto's hebben zelfs 12 standen voor TC en ABS, kwam ik afgelopen weekend achter (bv de Pagani Zonda R).

Nu is alleen mijn vraag: 1 is max TC en bv 12 minimaal TC?

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

mostertpot17 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:50:
Hallo allemaal,

Ik ben een beetje nieuw wat betreft online racen in simracen. Rommel al wat jaartjes offline, maar heb nu met AC toch het online racen wel ontdekt. Ik denk dus dat ik morgenavond ook wel zal joinen in de tweakers server. Ik vraag me wel af of de server doorgaans een beetje lekker gevuld is?

Ik heb er iig zin in morgen :p
De eerste paar races waren we met een man of 15, maar we zijn nog niet zo heel lang bezig.
Vorige keer bij de release van de RC zaten we op 20+, maar toen zat de server ook vol.

hoidoei

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Ik zal Silverstone en Suzuka eens bekijken voor morgen. Was idd leuk racen toen RC1 net uit kwam, wel vond ik de Lotus GT4 vervelend rijden maar ach :P

Iedereen houd het netjes en dat is wat het leuk maakt :)

Mijn YouTube

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-11 16:41
Requiem19 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:46:
[...]
In AC hebben sommige auto's meerdere stappen TC systemen (tot 7 standen toe geloof ik). Maar volgens mij zijn die algoritmes vrij basic..
Zelfde in iRacing. Alleen 'uit' of een gradatie van (meestal) 1 tot 6 van hoeveel hij ingrijpt. In het echt zijn er veel parameters die je kan aanpassen als engineer, en dan ook nog eens in de auto zelf heeft de coureur vaak 2 of 3 knoppen om aan te draaien die allemaal iets anders doen. Het meest simpele PID systeem heeft normaal al 3 parameters die je onafhankelijk kan aanpassen. Vandaar dat het me ook lijkt dat deze algoritmes heel simpel zijn en ze meer kwaad doen dan goed (als je tenminste goed kan rijden).

Mijn iRacing profiel

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:26:
[...]

Sommige auto's hebben zelfs 12 standen voor TC en ABS, kwam ik afgelopen weekend achter (bv de Pagani Zonda R).

Nu is alleen mijn vraag: 1 is max TC en bv 12 minimaal TC?
Ja

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

DutchDevil79 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:04:
Ok iets laetr als belooofd maar voor de mensen die alvast willen oefenen voor morgen het programma:

Race day: Woensdag 22-10-2014
Start tijd: 19:30
Naam room: GoT Fun Server
Paswoord: tweakers

Race 1:
BMW 1M S3 op Silverstone International
Laps: 10

Race 2:
GT3 auto's op Spa:

Race 3:
GT2 auto's op Suzuka

Suzuka hier te downloaden (niet de versie van Racedepartment downloaden!!!):

http://www.mediafire.com/...hjgjg/ac_suzuka_v.1.0.rar
Met welke grip settings draait de server eigenlijk?

hoidoei

Verwijderd

Voor woensdag kan iemand wat richt tijden neer zetten kan ik kijken of ik er een beetje bij in de buurt kan komen

• sjurres
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:11
Kan iemand mij helpen, ik wil ook ac gaan spelen, heb een driving force gt van logitech, moet dus alleen nog een pc.

Maar waar moet ik hierbij op letten, en wat zijn volgrns jullie de minimale eisen om de game op de max settings te spelen

• aveenhuysen
  • Laatst online: 14-11 14:00
sjurres schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:28:
Kan iemand mij helpen, ik wil ook ac gaan spelen, heb een driving force gt van logitech, moet dus alleen nog een pc.

Maar waar moet ik hierbij op letten, en wat zijn volgrns jullie de minimale eisen om de game op de max settings te spelen
Ik heb dit in mijn pc en het loopt als een tierelier.

Sapphire Radeon HD 7870 XT With Boost 2GB GDDR5
Intel Core i5-3350P 3.1Ghz Box
ASRock B75 Pro3
Kingston HyperX Blu DDR3 1600 PC3-12800 8GB 2x4GB CL9

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

sjurres schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:28:

Max setting zit je op minimaal een FX-6300/i5 3500 met een GTX 660/HD 7870.

hoidoei

Verwijderd

Weet iemand of Steam ofline is ik kan niet op Steam komen

===EDIT===

IS al verholpen werkt weer

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2014 22:05 ]

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-11 21:38
De laffe ferrari (ja ik weet het flauw woordgrapje) weer buitengelaten op Spa in het baby blauw oftewel 'Azzuro Bambino' (yes I know...)

(klik voor groter formaat)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/33281487/Laferrariklein.png

[ Voor 24% gewijzigd door Tomskii5 op 21-10-2014 22:30 ]

https://valid.x86.fr/s6z3z0

• Kevin Kater
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-09 16:29
DutchDevil79 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:04:
Ok iets later als belooofd maar voor de mensen die alvast willen oefenen voor morgen het programma:

Race day: Woensdag 22-10-2014
Start tijd: 19:30

Race 1:

Race 2:
GT3 auto's op Spa:

Race 3:
GT2 auto's op Suzuka

Godver wat een mooie mod versie van Suzuka is dit zeg! Zowat op het niveau van de standaard content.

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:39
Ik ben zelf erg gecharmeerd van GTR2 / RACE07 / GTR EVO, is dit een leuk spel om op over te stappen? Heeft iemand vroeger ook GTR2 enzo gespeeld en wat vind je van AC?

Ben bang een miskoop te doen á €35..

• lezut
  • Laatst online: 01-11 14:31
KhaZ schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:49:
Heeft iemand vroeger ook GTR2 enzo gespeeld en wat vind je van AC?

Ik heb 5 jaar lang GTR2 gespeeld en AC is imo beter.

• Tomskii5
Kies je 1 van de 3 race's uit op de server of lopen ze allemaal na elkaar?

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:52
Opethrulez schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:44:
[...]

Godver wat een mooie mod versie van Suzuka is dit zeg! Zowat op het niveau van de standaard content.
Zo eens _/-\o_ . Bak er niks van, maar met deze track zal ik achteraan rijden ook geen enkel probleem vinden :D Heerlijke snelle bochten (vooral die op volle snelheid na het lange rechte stuk) en die slalom is ook lekker uitdagend.

Wat is het verschil in die GT2 cars groot zeg ! Ik rij met de standaard setup en dan lijkt het bijna cruisen met de Ferrari en met de BMW is het ineens werken. Met de Ferrari na 6 rondjes oefenen op 2:10 gekomen (heb deze track nog nooit gereden als ultimate smoes :p ) en het eerste rondje erna in de BMW voelde totaal niet lekker en toch kwam ik gelijk op 2:08.

Nu maar eens op zoek naar een setup tutorial, want de setups op racedeparment zijn een beetje schaars met alle rare combo's die hier verzonnen worden :+

De M1 is voor mij nog niet te doen en die heb ik na 2 rondjes maar ff aan de kant gezet. Ik glij gewoon elke bocht over mijn voorwielen heen (ik gok onderstuur ? )
Ik ben zelf erg gecharmeerd van GTR2 / RACE07 / GTR EVO, is dit een leuk spel om op over te stappen? Heeft iemand vroeger ook GTR2 enzo gespeeld en wat vind je van AC?

Een miskoop maken kan echt niet met dit spel. Je kan natuurlijk de wintersale van Steam afwachten of de keysites aflopen, maar GTR2 is echt wel achterhaald als je dit speelt.
Tomskii5 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 23:06:
Kies je 1 van de 3 race's uit op de server of lopen ze allemaal na elkaar?
Achter elkaar aan.

[ Voor 23% gewijzigd door Beakzz op 21-10-2014 23:15 ]

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:56

Ik heb al deze games gespeeld en AC heeft veel betere physics en veel betere graphics. AC is de €35 zeker waard, maar let op... als de final versie van de game uitkomt wordt ie volgens mij €45. Dus als je nu koopt, heb je er nu al plezier van je bespaart een tientje. :-)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-11 14:25

ACC

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:50
Vandaag voor het eerst echt even AC kunnen proberen. Sowieso ruim 10 maanden gelden dat ik mijn G25 voor het laatst heb gebruikt.. Stuurt heerlijk icm G25 (incl cutch enz) (tot nu toe alleen de Abarth en de E30 geprobeerd op Spa, beide stock. Ben nog niet snel, maar vond mijn derde rondje van 3:11 met de Abarth niet gek voor de eerste keer.

Ook eindelijk een sim die de koppeling niet verplicht tot helemaal onderaan in te drukken met schakelen, zoals LFS.. Eindelijk heb ik het gevoel dat de koppeling redelijk realistisch voelt..

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 22-10-2014 01:04 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-11 13:37
Ja ook gezien. Zitten wel wat server aanpassingen op. Hopelijk lossen die wat bugs op die er nog in de server zaten na de RC 1.0 update. Ik zag heel wat vage dingen in mijn server log staan de afgelopen week.

iRacing Profiel

• Tomskii5
Ik hoop ook dat die niet vrije slots nu wel opgelost zijn (staat tussen de gefixte dingen). Je kunt zeggen wat je wil, maar daar bij Kunos zijn ze toch verdomd snel in het oplossen van community gerapporteerde bugs (pre-release dan toch in elk geval).

• Requiem19
Op het AC forum las ik dat het ook echt goed werkt nu. Thank god. Was zeer frustrerend om elke keer servers te joinen en dan die foutmelding te krijgen.

• kevz
  • Nu online
Wat is dit nou weer, ga ik ff een rondje rijden op Silverstone-Int met die M1-Stage 3, krijg ik motor schade als ik m'n pedaal in trap. Maakt niet uit hoe ver, ik krijg schade.

Practice opnieuw starten en het werkt weer normaal 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door kevz op 22-10-2014 17:15 ]

Mijn YouTube

• Breugeltje90
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:06
En vanavond waarschijnlijk weer te weinig tijd om mee te racen... helaas.

Heb vaak last geen leuke servers tegen te komen. Meestal is het net de kermis met al die botsauto's

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:39
Ok, bedankt voor de reacties, ga 'm binnenkort bestellen. Ik zie dat een steak gift key bij g2play maar 19,99 is? Best goedkoop :)

• kevz
  • Nu online
Breugeltje90 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 18:21:
En vanavond waarschijnlijk weer te weinig tijd om mee te racen... helaas.

Heb vaak last geen leuke servers tegen te komen. Meestal is het net de kermis met al die botsauto's
Het beste is een server te vinden met ongeveer 5 man er op. Tegen de tijd dat de race dan begint start je met 10 man en is de kans wat kleiner op kids die hun lack of skill aan het afreageren zijn op anderen :P

Ik had enkele keren wat races gedaan op die MRc Spa server die vaker vol is dan leeg, nou minstens 10 man die waarschijnlijk met een keyboard aan het stoeien zijn en altijd wel iemand die liever de verkeerde kant op rijd. Dan race je eigenlijk met 5-7 man competitief en de rest kan beter naar een practice server gaan }:O

Mijn YouTube

• Requiem19
Humor:

Deadmau5, bekende DJ/producer/musicus, had een Ferrari 458 die hij omgebouwd had naar een Purrari 458 met allerlei extra's etc. Uiteindelijk had hij ook de Ferrari badge gewijzigd naar een 'Purrari' badge op de voorkant, waarop Ferrari boos werd op hem en hem vriendelijk doch dwingend verzocht de badge te verwijderen. Dat vond onze Deadmau5 natuurlijk redelijk triest van Ferrari en hij besloot dan ook lekker een Mclaren P1 te kopen :).

Kennelijk heeft Deadmau5 Assetto Corsa ook ontdekt, want hij neemt voor de grap even wraak op Ferrari in Assetto Corsa ;).

http://instagram.com/p/ubpMEBOx0i/

En ook z'n kat vindt z'n raceseat wel chill haha
http://instagram.com/p/ubm30TOxxF/

• DutchDevil79
Oki server gaat up:

Teamspeak info:
Server: wrt.upexia.nl
wachtwoord: iracing

Race 1:

Race 2:
GT3 auto's op Spa:

Race 3:
GT2 auto's op Suzuka

iRacing Profiel

• YorZor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-10 18:16
Ben erbij voor race 2 en 3 straks.

• bartus1989
  • Laatst online: 08-11 10:32
Leuk! Ik probeer wel eens een online race te vinden, maar er is eigenlijk zelden wat om mee te doen...

Verwijderd

Kennelijk heeft Deadmau5 Assetto Corsa ook ontdekt, want hij neemt voor de grap even wraak op Ferrari in Assetto

Geniaal !!..... _/-\o_

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Requiem19 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 18:57:
Humor:

Deadmau5, bekende DJ/producer/musicus, had een Ferrari 458 die hij omgebouwd had naar een Purrari 458 met allerlei extra's etc. Uiteindelijk had hij ook de Ferrari badge gewijzigd naar een 'Purrari' badge op de voorkant, waarop Ferrari boos werd op hem en hem vriendelijk doch dwingend verzocht de badge te verwijderen. Dat vond onze Deadmau5 natuurlijk redelijk triest van Ferrari en hij besloot dan ook lekker een Mclaren P1 te kopen :).

Kennelijk heeft Deadmau5 Assetto Corsa ook ontdekt, want hij neemt voor de grap even wraak op Ferrari in Assetto Corsa ;).

http://instagram.com/p/ubpMEBOx0i/

En ook z'n kat vindt z'n raceseat wel chill haha
http://instagram.com/p/ubm30TOxxF/
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:32:
Kennelijk heeft Deadmau5 Assetto Corsa ook ontdekt, want hij neemt voor de grap even wraak op Ferrari in Assetto

Geniaal !!..... _/-\o_
Is denk is omdat een andere DJ, Afrojack, laatst voor de 2de keer een ongelukje met z'n Ferrari heeft gehad :+.
Daarom zie je ook zo duidelijk dat ie m geel maakt.

hoidoei

• bartus1989
  • Laatst online: 08-11 10:32
Hoe krijg je in MP die balk onderaan met tijden weg?

Verwijderd

Ik vind de 1.0RC op een hoop punten toch een stap terug t.o.v. de 0.22. De graphics zijn weliswaar flink verbeterd, maar met name het onboard-geluid is behoorlijk om zeep geholpen. Ook de ffb is een stuk minder en mist een hoop detail waardoor je soms niet voelt wat de wagen doet.

Het is allemaal nieuw en ik ga er van uit dat e.e.a. opgelost zal worden, maar toch vraag ik me af of ze misschien niet iets te snel waren met het live zetten van de release.
bartus1989 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:50:
Hoe krijg je in MP die balk onderaan met tijden weg?
F9 of F11.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2014 21:22 ]

• Requiem19
Grappig, ik lees op het AC forum juist dat de feedback veel beter is volgens veel gebruikers en het geluid eindelijk goed is....

FFB zal altijd een kwestie van smaak blijven, maar het geluid zou met Fmod beter moeten zijn voor de meeste auto's.

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:50
was leuke race op spa

maar kan iemand mij eens uitleggen hoe ik een pitstop doe als ik de pitlane binnenrijd :?

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Race op Spa was inderdaad erg leuk :)

DIe BMW op silverstone vond ik maar niks.

Voor de pitstop, gewoon de pit inrijden tot je je plek ziet, die staat aangegeven, als je daar stopt krijg je je pit menu.

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

• mrPiet58
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-11 19:17
Suzuka downloaden duurt wel lang.
hopelijk niet te lang.

Verwijderd

Requiem19 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:41:
Grappig, ik lees op het AC forum juist dat de feedback veel beter is volgens veel gebruikers en het geluid eindelijk goed is....

FFB zal altijd een kwestie van smaak blijven, maar het geluid zou met Fmod beter moeten zijn voor de meeste auto's.
Er klagen meer mensen over de FFB, zie dit topic.

Ik rijd voornamelijk met de Z4 GT3 en merk dat het geluid van vooral motor en transmissie een stuk zachter is. In de 0.22 had je echt het idee dat je in een bak herrie zat, in de 1.0RC is het allemaal wat afstandelijker. En toeters en gejuich horen in de cockpit? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2014 22:05 ]

• lezut
  • Laatst online: 01-11 14:31
Requiem19 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:41:

FFB moet gewoon even overnieuw ingesteld worden. Sinds 1.0 kan mijn FFB Gain wat hoger zonder clipping te krijgen.

Maarja geklaag houd je altijd... er is altijd wel iemand die een detail kan vinden die hem niet bevalt. Ik heb afgelopen maandag met 15 man op een server gereden, leuke uitdagende race gehad en iedereen was prima te spreken over de 1.0. AC is wat ons betreft de toekomst van simracing.

Of zoals ze in de Achterhoek zouden zeggen; niet klagen moar jagen 8)

[ Voor 27% gewijzigd door lezut op 22-10-2014 22:08 ]

• Requiem19
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:04:
[...]

Er klagen meer mensen over de FFB, zie dit topic.

Ik rijd voornamelijk met de Z4 GT3 en merk dat het geluid van vooral motor en transmissie een stuk zachter is. In de 0.22 had je echt het idee dat je in een bak herrie zat, in de 1.0RC is het allemaal wat afstandelijker. En toeters en gejuich horen in de cockpit? 8)7
Tjah, tegenover de klagers staat een topic met mensen die zeggen dat FFB beter is in 1.0:
http://www.assettocorsa.n...improved-in-1-0-rc.15900/

En qua geluid: http://www.assettocorsa.n...-1-0-4.16742/#post-290616

Volgens mij waren/zijn er wel wat problemen met 5.1/2.1 geluid etc. Wellicht dat het daar door komt.

AC zal constant in ontwikkeling blijven en de ene update zal een grote groep mensen bevallen, terwijl een andere groep mensen juist de oude versie terug zal willen. Dat zal nooit veranderen binnen AC ben ik bang...

• Tomskii5
Requiem19 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 13:19:
Op het AC forum las ik dat het ook echt goed werkt nu. Thank god. Was zeer frustrerend om elke keer servers te joinen en dan die foutmelding te krijgen.
Hier niet, maar ik heb een lichtbruin vermoeden dat het servers betrof die nog geen update hadden gekregen. Want bij andere servers lukte het perfect,bij een paar enkelingen niet.

EDIT: Bij sommige wagens is FMOD een verbetering (de laferrari is bijvoorbeeld best wel accuraat, vooral in de lagere revs), maar bij de GT3 wagens is er vaak nog wat werk aan dat klopt. Ik vermoed dat er wss wel gemodde sounds zullen komen die eig beter zijn dan die van Kunos..

[ Voor 24% gewijzigd door Tomskii5 op 22-10-2014 22:30 ]

• kevz
  • Nu online
Was wel ff zweten zo 3 races met P/Q/R-10 Laps :P

Wel weer fun ondanks de vele foutjes bij mij hah :)

Mijn YouTube

• mrPiet58
Yep..heb ook genoten.
En van p9 naar p3 was ook niet verkeerd.

tot de volgende.

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:22
kevz schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:44:
Was wel ff zweten zo 3 races met P/Q/R-10 Laps :P

Wel weer fun ondanks de vele foutjes bij mij hah :)
Zeker zweten ja. Maar damn dit was vet :P Iedereen die gewoon netjes rijdt etc. Echt top, volgende keer ben ik weer vd partij :)

• DutchDevil79
Er zijn nog wat diehards die ff wouden door gaan. Heb E30 DTM op Varano op de server draaien:

Baan
http://www.mediafire.com/download/2d12rtsxaq9wnju/varano.7z

Maar was gezellig. Wel wat problemen gehad met weg vallende FFB en een keer van de server af gegooid. Ach ja nog wel leuk gehad. >:)

[ Voor 29% gewijzigd door DutchDevil79 op 22-10-2014 22:49 ]

iRacing Profiel

• OllyNL
DutchDevil79 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:48:
Er zijn nog wat diehards die ff wouden door gaan. Heb E30 DTM op Varano op de server draaien:

Baan

Maar was gezellig. Wel wat problemen gehad met weg vallende FFB en een keer van de server af gegooid. Ach ja nog wel leuk gehad. >:)
Awww E30 DTM :9~
Naja, volgende keer maar een race daarmee beginnen? O-)

• Coennos
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 09:04
Super leuk idd,nu nog met setups klote :/

• kevz
  • Nu online
DutchDevil79 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:48:

Baan

Tempting... Overgens nog nooit van Varano gehoord. Ziet er uit als een klein/middelgrote DTM track, interesting :)

Mijn YouTube

• mrPiet58
Dutch...heb je ook zoiets als uitslagen van de races of is dat niet aan de orde en is fun de hoofdzaak.

(wat ik eigenlijk ook vind)

• DutchDevil79
Heb alleen de results van race 2. Je krijgt ze tegenwoordig wel te zien maar dan moet je wel de room uit voordat de server herstart. Als je terug in practise bent lukt het niet meer. Misschien dat andere nog race 1 en 3 hebben gesaved.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/32705956/AC/Result_Race2.jpg

iRacing Profiel

• mrPiet58
Als de race afgelopen is ,weet ik niet precies wat ik moet.
Op esc drukken dan gebeurt er niets,althans niet iets wat ik begrijp.
Dus mijn (misschien wat knullige) vraag ...wat te doen bij race einde??

• OllyNL
DutchDevil79 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 23:01:
Heb alleen de results van race 2. Je krijgt ze tegenwoordig wel te zien maar dan moet je wel de room uit voordat de server herstart. Als je terug in practise bent lukt het niet meer. Misschien dat andere nog race 1 en 3 hebben gesaved.

[afbeelding]
En kan je de replays opslaan? Kon alleen de replay van de practice en quali selecteren..

• DutchDevil79
OllyNL schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 23:06:
[...]

En kan je de replays opslaan? Kon alleen de replay van de practice en quali selecteren..
Ja als je in mijn screenshot met results kijkt zie je save replay. Dat werkt maar alleen dus als je op tijd uit de race gaat.

Uit de race kan ik gewoon door op esc te duwen als results er staan en dan quit kiezen.

Screenshotje van de start van race 2:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/32705956/AC/Start.jpg

En hier de replay van race 2:

https://dl.dropboxusercon...56/AC/GoT_Fun_Race_Spa.7z

Moet je uitpakken in: My Documents\Assetto Corsa\replay\

[ Voor 5% gewijzigd door DutchDevil79 op 22-10-2014 23:26 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

Alleen race 3 en verano kunnen rijden vanavond en wat denk je laatste whaa
Race 3 had ik weer een goeie start kon overal netjes tussen door glippen 3 plaatjes winst, tot turn 2 daar was het een zooitje voor me, kon nog op tijd remmen en toen KNALDE er een achterin en stond ik god mag weten waar op de baan. daarna de ene naar de andere fout en dus weer gelapt. Iedereen maar voorbij laten gaan en weer verder.

Maar het belangrijkste is heb het naar me zin gehad was weer zoals de server zegt FUN gehad.

• mrPiet58
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 23:50:

Maar het belangrijkste is heb het naar me zin gehad was weer zoals de server zegt FUN gehad.
That's the spirit :) d:)b

• OllyNL
DutchDevil79 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 23:24:
[...]

Ja als je in mijn screenshot met results kijkt zie je save replay. Dat werkt maar alleen dus als je op tijd uit de race gaat.

Uit de race kan ik gewoon door op esc te duwen als results er staan en dan quit kiezen.

[afbeelding]

Tof. Ik ga ff kijken. Had m van race 3 ook graag willen zien. Had daar echt een paar hele mooie inhaal momenten en bizarre close racing. Mja, volgende keer dus gelijk dr uit en dan opslaan. Thx iig :)

• trion75

trion75

Pascal H.

Grappig te zien dat je team aan de pits zit op die screenshot. Overigens heb ik geen pitcrew gezien met het maken van een pitstop. Voor rc 1.0 zag je een filmpje met pitcrew dat banden verwisselt, heeft iemand hier dat wel gezien?

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

• NickThissen
Werkt de server output inmiddels al wat beter? Robbert zou je voor de volgende race eens de output kunnen opslaan, kan ik eens kijken of ik er iets mee kan voor een league systeem op te zetten.

Mijn iRacing profiel

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

trion75 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:17:
Grappig te zien dat je team aan de pits zit op die screenshot. Overigens heb ik geen pitcrew gezien met het maken van een pitstop. Voor rc 1.0 zag je een filmpje met pitcrew dat banden verwisselt, heeft iemand hier dat wel gezien?
Doet het hier gewoon, stop je wel in de pits?
Ik geloof ook dat het alleen online werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Remcom00 op 23-10-2014 12:25 ]

hoidoei

• trion75

trion75

Pascal H.

Ja heb wel pitstop gemaakt en dat werkt wel,

Maar ik zie alleen een balkje die afloopt, tot die tijd kan ik niks doen, niet gas geven of schakelen, maar ik zie geen pitcrew met de auto bezig, ik sta gewoon stil te wachten tot ik weg mag.

• Flavourlicious
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-06-2023
Misschien een bug in 1.04, want in 1.00 zag ik de mannetjes gewoon bezig.

Leuke race gister. Jammer dat ik op Silverstone en op Spa (zowel de start als de herstart) in de race in bocht 1 de baan af werd geknald. Kan gebeuren, maar je ziet dat mensen weinig rekening houden met het harmonica effect. Race op Suzuka was erg leuk en op de zachte band in de slotfase extra spannend!

BMW was ook leuk op Varano gister. Nog een leuk (glij)rondje eruit weten te persen:

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-09 20:49
Net na een tijdje afwezigheid AC er weer eens bijgepakt (laatste tijd wat druk met nieuwe hobby RC Heli vliegen:)) en even de la ferrari uitgelaten op Spa met straatbandjes en zonder TC, genieten geblazen :)
Wat zijn momenteel de (tweakers)servers waar (normaal) op gereden wordt?

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

• kevz
  • Nu online
Eigenlijk alleen elke woensdag avond op de GoT fun server. Verder kan je in de serverbrowser z'n filter heel veel invullen; Auto's, server naam, land. Als ze nu ook nog ff toevoegen dat je op mensen kan zoeken is de filter helemaal compleet :P

Mijn YouTube

• Tomskii5
Die Suzuka mod is idd best wel goed, kan nog wat beter maar ik heb al een stuk slechtere mods de revue zien passeren.

• OllyNL
kevz schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:29:
Eigenlijk alleen elke woensdag avond op de GoT fun server. Verder kan je in de serverbrowser z'n filter heel veel invullen; Auto's, server naam, land. Als ze nu ook nog ff toevoegen dat je op mensen kan zoeken is de filter helemaal compleet :P
Zou wel wat vaker willen racen met de tweakers groep dan alleen woensdag eigenlijk :)

• DutchDevil79
NickThissen schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:05:
Werkt de server output inmiddels al wat beter? Robbert zou je voor de volgende race eens de output kunnen opslaan, kan ik eens kijken of ik er iets mee kan voor een league systeem op te zetten.
Zou ik moeten kijken of er ergens een bestandje word weg geschreven. Zal als ik thuis ben wel even kijken in mijn documenten folder.

En over andere dagen hosten kan op aanvraag altijd. Ik kan de server instellen doe ik nu ook wel is voor wat vrienden op Skype. Ik speel vaak Iracing maar de server instellen kan altijd. Alleen niet als ik niet thuis ben. Dan zou iemand amders een server aan moeten zwengelen.

Probleem is ook dat je maar een combinatie kan hosten. Een programma opzetten van te voren gaat niet hij looped dan 1 race oneindig.

iRacing Profiel

• MarijnGTR
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01 13:23
DutchDevil79 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 23:24:
[...]

[afbeelding]

Hé, grappig. Precies op het moment dat ik links op het gras aan het inhalen was. Toch nog vierde.
Spa tot nu toe echt leukste race. Redelijk volle server, leuke baan, goede auto's. Zowaar dit keer wat aan de setup gesleuteld. Groot gedeelte van de race wel actie gehad. Zeker voor herhaling vatbaar.

Kan je in een replay ook van auto wisselen toevallig?

[ Voor 3% gewijzigd door MarijnGTR op 23-10-2014 19:22 ]

• trion75

trion75

Pascal H.

Kan wel, moet je even googlen op ingame keys. Zit zelf nu op mobiel. Maar volgens mij met 1 en 3 op numerieke toetsenbord

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-10 16:43
MENU SHORTCUTS:
F11: toggle fullscreen/windowed

IN-GAME SHORTCUTS:
CTRL+R : replay
CTRL+S : slow motion (replay)
CTRL+A : ABS on/off
CTRL+T : traction control modes on/off
CTRL+H : show/hide apps
CTRL+O : restart session
CTRL+L : disable names
CTRL+M : toggle mouse steering
CTRL+G: gearbox Auto
CTRL+I : racing line on/off
F1 : cycle car cameras
F2 : random cameras
F3 : track cameras
F5 : pivot camera around the car
F9 : toggle bottom learderboard
F11 : toggle virtual mirror
F12 : (Steam related) screenshot
+/- : adjust FOV in-car
PageUp/Down : adjust exposure
Home : Open/close console
1 .. 0 : Turbo boost management

MULTIPLAYER SHORCUTS:
CTRL+1: switch to previous opponent car
CTRL+3: switch to next opponent car
CTRL+2: switch to player car
CTRL+L: toggle opponents name
SHOWROOM SHORTCUTS:
ENTER : enter/exit the car
SPACE : open/close doors
NUMPAD_7 : lights on
NUMPAD_8 : stop lights on
NUMPAD_0 : animate wing 0 (if present)
NUMPAD_1 : animate wing 1 (if present)
NUMPAD_2 : animate wing 2 (if present)
NUMPAD_3 : animate wing 3 (if present)
W : whiper
I : car gearbox animation
arrows : move the car
, and . : rotate wheels/ steer
F7 : FPS mode
TAB : track camera
pag up : previous skin
pag down : next skin
+ : exposure up
- : exposure down
F : roll left
G : roll right
Q : Azimuth +
E : Azimuth -
A : Zenith +
D : Zenith -

• OllyNL
DutchDevil79 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:59:
[...]

En over andere dagen hosten kan op aanvraag altijd. Ik kan de server instellen doe ik nu ook wel is voor wat vrienden op Skype. Ik speel vaak Iracing maar de server instellen kan altijd. Alleen niet als ik niet thuis ben. Dan zou iemand amders een server aan moeten zwengelen.

Probleem is ook dat je maar een combinatie kan hosten. Een programma opzetten van te voren gaat niet hij looped dan 1 race oneindig.
Oke tof. Zou wel chill zijn. Wel jammer dat je idd niet een bepaalde rotatie in kan stellen. Komt misschien nog met een update.

Verwijderd

Wat heb je nodig om een server in te stellen??

Dan wil ik wel kijken of ik zo iets op kan zetten als DutchDevel er niet is.

En ik ga (bijna) altijd laat naar bed

• OllyNL
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:39:
Wat heb je nodig om een server in te stellen??

Dan wil ik wel kijken of ik zo iets op kan zetten als DutchDevel er niet is.

En ik ga (bijna) altijd laat naar bed
Internet? :P
Nee, zonder grappen. Volgens mij ging dat via steam. Kan in principe op je eigen systeem, maar ik denk dat als ik een server zou draaien dat de performance instort bij meer dan 5 man ofzo. Dus ik denk dat je daar een apart systeempje voor moet hebben?

• NickThissen
Je hebt niks speciaals nodig, je kan het zelfs hosten op dezelfde pc waarmee je AC speelt (alleen moet je dan zelf joinen onder LAN sessies en niet online). Bij mij ging het prima tot ongeveer 10 man dacht ik, meer niet geprobeerd. Volgens mij draait DutchDevil de server op een aparte laptop.
DutchDevil79 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:59:
[...]

Zou ik moeten kijken of er ergens een bestandje word weg geschreven. Zal als ik thuis ben wel even kijken in mijn documenten folder.
Je moet de server dan met wat commandline parameters starten volgens mij. Hier staat dat het zo moet:
`acserver.exe > output.txt 2> output.err`

en dan krijg je output.txt die ik dan graag zou willen hebben :) race_out.json in je documents folder wordt inmiddels ook gevuld met informatie, die krijgt iedereen volgens mij.

Beide files worden wel overschreven zodra je een nieuwe sessie begint (of zodra je een nieuwe server host)...

Mijn iRacing profiel

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

NickThissen schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:38:
Je hebt niks speciaals nodig, je kan het zelfs hosten op dezelfde pc waarmee je AC speelt (alleen moet je dan zelf joinen onder LAN sessies en niet online). Bij mij ging het prima tot ongeveer 10 man dacht ik, meer niet geprobeerd. Volgens mij draait DutchDevil de server op een aparte laptop.

[...]

Je moet de server dan met wat commandline parameters starten volgens mij. Hier staat dat het zo moet:
`acserver.exe > output.txt 2> output.err`

en dan krijg je output.txt die ik dan graag zou willen hebben :) race_out.json in je documents folder wordt inmiddels ook gevuld met informatie, die krijgt iedereen volgens mij.

Beide files worden wel overschreven zodra je een nieuwe sessie begint (of zodra je een nieuwe server host)...
Ik geloof wel dat de server aardig wat CPU power trekt, dus daar moet je wel mee opletten.

hoidoei

Verwijderd

NickThissen schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:38:
Ik draai nu af en toe een server om tegen mijn broer te racen, maar die join ik gewoon via online. Geen enkel probleem mee. Wel een ping van 1ms oid :D

• trion75

trion75

Pascal H.

Heb in het begin toen online net uit was eens een server gedraaid, liep ook lekker toen, inderdaad de ping van 1ms. Merkte verder geen vertraging hoorde ook niemand erover klagen, liep gewoon lekker.

En inderdaad gewoon online gejoined, niks lan ofzo, gewoon je eigen server zoeken in de lijst.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:42

duderuud

Sliden is koel

Vanavond weer gas erop?

Motor-Forum.nl

• DutchDevil79
Ik was van plan om wat te gaan oefenen in Iracing maar ik kan wel een server opzetten voor degene die willen racen.

btw: Vanwege problemen met aantal personen op de Iracing teamspeak server (max 32) heb ik een nieuwe teamspeak server draaien. Voortaan deze gebruiken ipv de Iracing server. Deze zal echter niet 24hrs in de lucht zijn, alleen als de GoT Server draait in Assetto zal ook de teamspeak server actief zijn.

Server adres: 77.170.160.201
Paswoord: got_ac

iRacing Profiel

• Hoolz14
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe videokaart.

Deze komt in de volgende setup:

Asus P6T SE
i7 920 D0 (4GHz overclock)
12GB DDR3 geheugen

Momenteel draai ik op de volgende videokaarten: Sapphire HD6870 crossfire
Nu heb ik het idee dat Assetto Corsa hiermee niet goed overweg kan, ik draai alles nu ongeveer high, met 40 tot 50 fps, afhangend van hoeveel mensen er online spelen.

Ik zit te kijken naar de R9 280x 3GB, maar twijvel hier nog aan.

Waar spelen jullie mee, en wat raden jullie aan?

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-11 20:50
Die Shelby Cobra, wat een beest is dat :P

Ik hoop dat daar snel een beetje mooi setupje voor te vinden is, want op dit moment is het rijden ermee best wel een hele challenge :P

• OllyNL
Hoolz schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:26:

Asus P6T SE
12GB DDR3 geheugen

Nu heb ik het idee dat Assetto Corsa hiermee niet goed overweg kan, ik draai alles nu ongeveer high, met 40 tot 50 fps, afhangend van hoeveel mensen er online spelen.

Geen verstand van AMD kaarten maar ik draai AC op een i7 2600 met een gtx 670 Top editie OC en draai alles op max en zit op 80 tot 100 fps ten alle tijden. (1080p)

Als er straks een server up is rij ik wel 1 of 2 races mee :)

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
OllyNL schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:34:
[...]

Geen verstand van AMD kaarten maar ik draai AC op een i7 2600 met een gtx 670 Top editie OC en draai alles op max en zit op 80 tot 100 fps ten alle tijden. (1080p)

Als er straks een server up is rij ik wel 1 of 2 races mee :)
No Way dat jij op max settings zoveel FPS haalt met een full grid daar heb je echt wel een zwaardere kaart voor nodig ;)
Hoolz schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:26:

Asus P6T SE
12GB DDR3 geheugen

Als je het geld ervoor hebt dan raad ik je de gtx970 aan die heeft momenteel de beste prijs/prestatie.

[ Voor 43% gewijzigd door calsonic op 24-10-2014 19:04 ]

• DutchDevil79
Lampuhkap schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:30:
Die Shelby Cobra, wat een beest is dat :P

Ik hoop dat daar snel een beetje mooi setupje voor te vinden is, want op dit moment is het rijden ermee best wel een hele challenge :P
Je kan de Shelby Cobra addon downloaden van de originele makers van de auto. Die hebben de standaard en S1 versie toegevoegd aan AC RC1.0. De standaard versie heeft iig stukje minder pk's.

http://www.mediafire.com/...hvk/ShelbyCobra_RC1.0.rar

Moet ik dadelijk de server opstarten? En zo ja met welke auto/baan willen jullie beginnen?

[ Voor 7% gewijzigd door DutchDevil79 op 24-10-2014 19:08 ]

iRacing Profiel

• aveenhuysen
Spa met de M3 DTM versie :-)

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• DutchDevil79
Alweer Spa? 90% van de servers draait Spa lol.

iRacing Profiel

• aveenhuysen
Nurburgring met de Tatuus ;-)

• DutchDevil79
Was mijn eigen mening hoor. Als jullie Spa willen doe ik die wel. Ben er de eerste 2 races waarschijnlijk toch niet bij.

[ Voor 13% gewijzigd door DutchDevil79 op 24-10-2014 19:40 ]

iRacing Profiel

• aveenhuysen
Tatuus vind ik eigenlijk nog de meest reele auto van AC. Vroeger zoveel meegereden in Netkar Pro rondje na rondje en in AC vind ik het een heerlijke auto en vooral als je op de limiet gaat.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:42

duderuud

Sliden is koel

Spa, GT3 of GT2 auto's...of de Lotus T98

Motor-Forum.nl

• OllyNL
calsonic schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:02:
[...]

No Way dat jij op max settings zoveel FPS haalt met een full grid daar heb je echt wel een zwaardere kaart voor nodig ;)

[...]

Als je het geld ervoor hebt dan raad ik je de gtx970 aan die heeft momenteel de beste prijs/prestatie.
Ik zal zo nog ff checken of ik ook bij postprocessing alles op max heb, maar volgensmij wel. En die fps blijft altijd boven de 80. Met een comletely full grid krijg ik bij de start alleen ff 95% cpu nog iets te zien maar na de start is dat weg, maar fps blijft goed.

• DutchDevil79
oki server draait.

Naam: GoT Fun server
Track: Nurburgring
Auto: Formula Tatuus Abarth

Voor teamspeak kan je hier inloggen:

Teamspeak kan je gratis downloaden hier (client versie):

http://www.teamspeak.com/?page=downloads

Kan ook op teamspeak melden als er van auto/baan gewisseld moet worden. Of dat er een paswoord op moet omdat er teveel prutsers joinen.

[ Voor 19% gewijzigd door DutchDevil79 op 24-10-2014 20:01 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

Daar ik altijd zit te klo.... :o met set-ups dacht ik eens kijken wat er zo te downloaden is, ik bij RD een set-up binnen gehaald voor SLS GT3 op Spa daar praten ze dan over dat ze onder de 2:16. rijden.

Ik geprobeerd nou of "I'm a bad driver" of het klopt niet wat ze zeggen ik kom dan nog steeds minstens 10 sec te kort op die 2:16.

En als ik naar mijn resultaten kijk tijdens de GO-T Fun server avondjes, denk ik toch dat het het eerste is "I AM A BAD DRIVER" :+ en moet nog een hoop leren :*)

Verwijderd

DutchDevil79 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:59:
oki server draait.

Kan ook op teamspeak melden als er van auto/baan gewisseld moet worden. Of dat er een paswoord op moet omdat er teveel prutsers joinen.
Zal ik maar weg blijven dan

• DutchDevil79
haha bedoel mensen die opzettelijk races verpesten. Dat heb ik jou nog niet zen doen.

iRacing Profiel

• OllyNL
DutchDevil79 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:59:
oki server draait.

Kom ff kijken zo. :)

• Tommy588
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:06
Ik zal ook eens kijken of ik af en toe een servertje kan laten draaien. Ik heb nog een i5 machientje over waar ik nu niks mee doe, samen met een 200/20 lijntje moet dat toch wel lukken toch.

@Dutch, wil je mij eens je config file sturen via pb.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 48 ... 97 Laatste

Dit topic is gesloten.