Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[multi] Assetto Corsa - Deel I Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 97 Laatste
Acties:
  • 371.269 views

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:34

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Heeft iemand hier last van het crashen van acs.exe? Het schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn maar ik heb het specifiek als ik de Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde model 2013 kies, andere modellen werken prima.

Op het forum van AC is er ook al thread over gemaakt, hier: http://www.assettocorsa.n...ding-track-and-car.15983/

Heb daar zelf ook al een post aangemaakt, hopelijk fixen ze dat snel. Verder kan ik gewoon racen met alle auto's dus wel een beetje afwijkend met de meesten op dat forum maar ja, geen idee waarom ik zo verschil met hun :? :-(

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:29
Steam integrity al geverifieerd?

Klinkt als een bestand wat corrupt is somehow.

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Net Project Cars geprobeerd maar dat ziet er zon beetje hetzelfde uit als AC.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
hifigamefreak schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:02:
Heeft iemand hier last van het crashen van acs.exe? Het schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn maar ik heb het specifiek als ik de Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde model 2013 kies, andere modellen werken prima.
Ik heb het 1 keer gehad toen ik wat settings aan het aanpassen was..

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:18
Bij mij crashed het consistent als ik een twitch.tv stream open heb. Niet direct, maar binnen enkele minuten is het een auto-reboot.

Net een 20 auto race op Spa gedaan, fps was 17 bij de start. Niet te doen helaas.
Ook enorm veel kids op de servers vandaag, vervelend beuk gedrag enzo ;(

Mijn YouTube

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-11 13:37
calsonic schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 09:09:
[...]

Nog steeds geen geluid bij die 4 autos :'(
Er is net een update voor released blijkbaar waren de verkeerde files geüpload.

http://www.racedepartment...ormula-corsa.3633/updates

iRacing Profiel

• calsonic
  • Niet online
DutchDevil79 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:45:
[...]

Er is net een update voor released blijkbaar waren de verkeerde files geüpload.

http://www.racedepartment...ormula-corsa.3633/updates
Nope nog steeds geen geluid :-(

• DutchDevil79
Goed instaleren. Er zitten twee mapjes content (een voor FC1 en een voor FC2) content in de folder die moet je in de Assetto Corsa map uitpakken.

iRacing Profiel

• calsonic
  • Niet online
DutchDevil79 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:37:
Goed instaleren. Er zitten twee mapjes content (een voor FC1 en een voor FC2) content in de folder die moet je in de Assetto Corsa map uitpakken.
Ik begrijp hoe het werkt met AC race er al een jaar in ;) maar krijg er geen geluid uit met die 4 autos ;(

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:34

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Requiem19 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:09:
Steam integrity al geverifieerd?

Klinkt als een bestand wat corrupt is somehow.
Heb ik inderdaad al gedaan, had op een ander thread nog gelezen dat je eerst je Assetto Corsa map in Documents moet hernoemen en dan pas verifiëren dus dat doe ik nu. Dus maar eens zien of dat helpt, anders hoop ik dat ze snel op mijn probleem terugkomen.

• DutchDevil79
Zou moeten werken. Net even getest. Maar heb hier nieuwe installatie van gehele mod met werkende motor geluiden. (oude mod even verwijderen)

FC2 (GP2 mod):
https://dl.dropboxusercon..._2014Season_0.9.9Beta.zip

FC1 (Formule 1 mod):
https://dl.dropboxusercon...1-2014SEASONBETA0.3.5.zip

iRacing Profiel

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 13:47

Arfman

Drome!

calsonic schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:36:
Net Project Cars geprobeerd maar dat ziet er zon beetje hetzelfde uit als AC.
Dat kan en is m.i. totaal niet interessant. Het gaat om het simulatieaspect, en dat is op dit moment prima in orde bij AC.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• DutchDevil79
Ik heb een servertje lopen voor de liefhebbers. GoT Fun server is live.

Beginnen met de Lotus Exige V6 op Silverstone National.

Nu zitten we op Montreal met de GT2's:

https://dl.dropboxusercon...lles-villeneuve_v.1.0.rar

[ Voor 42% gewijzigd door DutchDevil79 op 18-10-2014 23:10 ]

iRacing Profiel

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-11 20:20
Ik heb eens wat zitten kijken naar mods en alles, maar dat moet echt nog goed van de grond komen he.

Jammer aan de ene kant dat er een hoop tracks van (bijvoorbeeld) rFactor omgezet worden naar AC. Het ziet er dan allemaal niet zo heel erg puik uit.

Beter gaat AC net zo een mod community krijgen als destijd rFactor had en gaan er de komende jaren nog geweldige auto's en tracks uitkomen compleet vanaf scratch gemaakt.

:)

Bedankt nog voor de tip met de muis en iets met een app? voor die balk onder te verplaatsen. Geen idee. Ga ik nu even proberen. Zag ook een filmpje van iemand die zn toeren links had staan en zn versnelling rechts. Eens kijken of ik zoiets voor elkaar krijg :)

• vosss
Vet! ik kan allerhande dingen op mn scherm zetten als ik met de muis naar rechts ga kan ik alles selecteren wat ik wil en overal neer zetten waar ik wil!!!!

Dat wist ik helemaal niet. Dit is wel tof zeg. :)

• aph3x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-08 15:29
En de GoT server is weer up, we zitten op Montreal met de GT2, circuit de Gilles Villeneuve :) Voor degenen die gisteren de download link hebben gemist: https://dl.dropboxusercon...lles-villeneuve_v.1.0.rar Aanrader, top track, grafisch dik in orde

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

aph3x schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 23:15:
En de GoT server is weer up, we zitten op Montreal met de GT2, circuit de Gilles Villeneuve :) Voor degenen die gisteren de download link hebben gemist: https://dl.dropboxusercon...lles-villeneuve_v.1.0.rar Aanrader, top track, grafisch dik in orde
Doe ook mee maar zit te kutten met de settings van m'n nieuwe stuurtje, willen nog wel eens spontaan resetten...

hoidoei

• calsonic
  • Niet online
DutchDevil79 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 22:05:
Zou moeten werken. Net even getest. Maar heb hier nieuwe installatie van gehele mod met werkende motor geluiden. (oude mod even verwijderen)

FC2 (GP2 mod):
https://dl.dropboxusercon..._2014Season_0.9.9Beta.zip

FC1 (Formule 1 mod):
https://dl.dropboxusercon...1-2014SEASONBETA0.3.5.zip
Dank je - Helemaal top :) heb weer geluid

[ Voor 4% gewijzigd door calsonic op 19-10-2014 08:52 ]

Verwijderd

Was gister avond weer leuk dan voor het openen van de Serveer DutchDevel79, eindelijk in een race geen laatste geworden *O* . Wat ik wel jammer vindt is dat iemand voorbij gereden word en hierdoor laatste word om het zo maar te zeggen zij gelijk uitloggen, gewoon de race uit rijden is volgens mij wel leuker ook al word je laatste.
zo start je met 20 rij ik op de 15 plaats stopen ze achter me met de race.

Maar nu wil ik eigenlijk wel zoiets hebben
https://www.facebook.com/...2331444765&type=2&theater <3

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-11 21:38
Flavourlicious schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:48:
Ik dacht wat zijn die gekke lijnen op de weg op Spa nou? Maar blijkt dat ze vorig jaar in het echt spleten hebben toegevoegd om water weg te laten stromen:

[afbeelding]
Nee klopt,

Ik ga regelmatig wat foto's trekken daar tijdens trackdays. Voor ze die groeven ingesleten hebben in het asfalt moest je eens zien hoe slecht de afwatering daar was..

EDIT: @playseatracer, als je wagen zo'n ophanging heeft waardoor je scheef trekt in de bochten zou ik me zorgen maken, totaal niet realistisch.

Een teamgenoot bij USCSR (iracing team) heeft een DIY motion sim die hij elk jaar wat meer en meer upgrade. Video van zijn laatste upgrader hieronder:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ZBC7UBgxgtI]

[ Voor 24% gewijzigd door Tomskii5 op 19-10-2014 11:46 ]

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Verwijderd

[
EDIT: @playseatracer, als je wagen zo'n ophanging heeft waardoor je scheef trekt in de bochten zou ik me zorgen maken, totaal niet realistisch.

Een teamgenoot bij USCSR (iracing team) heeft een DIY motion sim die hij elk jaar wat meer en meer upgrade. Video van zijn laatste upgrader hieronder:

[video]
Dat was ook wel overdreven veel motion, maar ik bedoelde een Motion sim in het algemeen, Al ik met zoiets in de woonkamer ga zitten kan ik het sim racen wel vergeten |:(

Maar dat van je teamgenoot ziet er wel vreselijk goed uit complimenten _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2014 14:35 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:44

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Heeft iemand ook last van die te weinig geheugen bullshit?

Komt meestal bij de Multiplayer voor, en dan kan ik meestal zonder problemen rijden, maar het gebeurt ook wel eens dat het hele systeem zichzelf ophangt en dan krijg ik een mooi zwart scherm en kan ik de reset-button gebruiken...

Ram gebruik onder muliplayer racing: 4,1GB van de (momenteel) 8,0GB.
Verklaar mij eens waarom dit te weinig is, is Assetta Corsa misschien 32 Bit en wil ie meer dan 3,2GB gebruiken?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

@ hierboven,
Herkenbaar, ik moet ook vaak dingen afsluiten voordat ik AC start, anders krijg ik '> 95% cpu occupancy' bovenin beeld te zien en soms wat framedrops.

• kevz
Wellicht is dat de reden waarom mijn PC op slot gaat als ik op m'n 2e scherm een twitch stream aan heb staan oid. Anders crashed het spel eigenlijk niet.

btw; Heeft iemand tips voor server hosts waar AC al gedraaid word?

[ Voor 18% gewijzigd door kevz op 19-10-2014 22:03 ]

Mijn YouTube

• Kuusj

Kuusj

Alexxxxxxxxxx schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 20:21:
@ hierboven,
Herkenbaar, ik moet ook vaak dingen afsluiten voordat ik AC start, anders krijg ik '> 95% cpu occupancy' bovenin beeld te zien en soms wat framedrops.
CPU gebruik blijft bij mij netjes onder de 40%, spel maakt toch wel veel gebruik van m'n 8 cores. Ik zal anders nog eens 8gb erbij prikken.

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Alexxxxxxxxxx schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 20:21:
@ hierboven,
Die melding had ik ook toen we bij SPA aan het racen waren. Eerst massive lag en toen die melding.
16gb intern geheugen heb ik.

|2600k|Asus 290|

• vosss
Ik ben begonnen aan de career, rustig aan en alles en zit nu in tier 3 geloof ik.

Voor het eerst met die KTM gereden. Hiervoor alleen die fiat 500, alfa en een paar BMW's.

Godver die KTM gooit zich lekker de bocht om zeg :9
Ik zit op Imola nu. Time attack dik goud gehaald, de race zit ik nu. Die is wat lastiger, de AI tikt me telkens eraf of ik maak een foutje en dan wil ik te snel weer inhalen en alles en dan eindigt het weer in de grindbak.

Lekkere auto dit. Gooien en smijten. _O_

• vosss
Morgen om half 6 de wekker. Ik ga nog een rondje rijden. Ik wil deze wel minimaal P2 halen voor ik naar bed ga #fuckdiewekker :P

=edit=
Hoe zorg ik dat het stuur ingame dezelfde stand heeft met het stuur in mn handen?

Ik rij altijd met 270 graden instelling van mn G25 en ingame heb ik de rotation limit ook op 270 graden gezet, maar die draait veel verder door met sturen dan mn fysieke stuur in mn handen.

Doe ik iets fout, of werkt dit gewoon nog niet goed?

:?

[ Voor 57% gewijzigd door vosss op 19-10-2014 23:50 ]

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-11 21:38
De 'laffe rari' is trouwens echt gewoon schrikwekkend op Snoopy's NS, ik zat de eerste paar rondjes werkelijk met schrik achter mijn stuur als het gas erop ging xD

https://valid.x86.fr/s6z3z0

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

vosss schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 23:39:
Morgen om half 6 de wekker. Ik ga nog een rondje rijden. Ik wil deze wel minimaal P2 halen voor ik naar bed ga #fuckdiewekker :P

=edit=
Hoe zorg ik dat het stuur ingame dezelfde stand heeft met het stuur in mn handen?

Ik rij altijd met 270 graden instelling van mn G25 en ingame heb ik de rotation limit ook op 270 graden gezet, maar die draait veel verder door met sturen dan mn fysieke stuur in mn handen.

Jij doet wat fout!

Je moet je stuur niet op 270 graden zetten, maar op 900, zoals hij hoort te staan, dan klopt het stuur exaxt zoals hij met de auto is, mocht een stuur in de auto minder dan 900 graden draaien, zoals een F1 wagen bijvoorbeeld, dan beperkt het spel hem tot die stand, dus gewoon op 900 graden zetten en niet meer aankomen ;)

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

kuusj98 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 22:03:
[...]

CPU gebruik blijft bij mij netjes onder de 40%, spel maakt toch wel veel gebruik van m'n 8 cores. Ik zal anders nog eens 8gb erbij prikken.
Ja klopt, het probleem is werkgeheugen, maar AC geeft een CPU melding.

• Kuusj

Kuusj

:'(
Alexxxxxxxxxx schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 00:11:
[...]

Ja klopt, het probleem is werkgeheugen, maar AC geeft een CPU melding.
Nee, ik bedoel dat ik een melding van Windows krijg. "Sluit dit programma om gegevensverlies te beperken" bla bla bla. Te weinig werkgeheugen.

Bullshit aangezien ik nog 4,1 GB vrij heb.

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-11 14:25

ACC

Wat vinden jullie ervan?
http://www.assettocorsaclub.com/

Hoop dat ik jullie ook kan overhalen om de website goed te gebruiken, voor bv plaatsen van online races etc

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:52
Ziet er netjes uit ! Heb me gelijk even aangemeld, want als het fair drivers aantrekt kan zie ik het wel wat worden. De communty maakt of breekt een forum dus daar kan je verder ook weinig aan doen ;)

Net ff Project Cars geprobeerd en het overtreft AC wat mij betreft niet, maar damn die regen, mist en onweer wil ik wel in AC :)

• vosss
trion75 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 00:08:
[...]

Jij doet wat fout!

Je moet je stuur niet op 270 graden zetten, maar op 900, zoals hij hoort te staan, dan klopt het stuur exaxt zoals hij met de auto is, mocht een stuur in de auto minder dan 900 graden draaien, zoals een F1 wagen bijvoorbeeld, dan beperkt het spel hem tot die stand, dus gewoon op 900 graden zetten en niet meer aankomen ;)
Bij andere games heb ik daar geen last van en 900 graden draaien is leuk en alles, maar totaal niet handig.
270 graden is meer dan voldoende. Dat mijn stuur er 900 kan draaien doet daar niets aan af.

Bovendien zit de optie in de game, iets van lock virtual steering wheel ofzo wat je in kan stellen per graden.
Die optie werkt dus niet klaarblijkelijk.

• Hoolz14
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05-2024
Beakzz schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 01:48:
Ziet er netjes uit ! Heb me gelijk even aangemeld, want als het fair drivers aantrekt kan zie ik het wel wat worden. De communty maakt of breekt een forum dus daar kan je verder ook weinig aan doen ;)

Net ff Project Cars geprobeerd en het overtreft AC wat mij betreft niet, maar damn die regen, mist en onweer wil ik wel in AC :)
Heb je PC ook als early access of?

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

vosss schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 23:39:

=edit=

Ik heb m op 400 graden staan, daar doet ie het geloof ik wel goed mee.
Loop je ook niet constant als een malle te draaien, wel meer als bij 270 natuurlijk maar je hebt ook meer controle over je auto en alleen bij scherpe bochten moet je overpakken.

hoidoei

• Beakzz
Hoolz schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 08:47:
[...]

Heb je PC ook als early access of?
"of "idd. Doe ik normaal niet, maar ik koop hem op de PS4 en Pc dus mede door het uitstel mijzelf als vrijwillige betatester naar voren geschoven ;) :+

• Requiem19
Áltijd je stuur op 900 graden zetten in de logitech profiler! Dat is echt essentieel. Vervolgens je stuur in AC calibreren.

AC zal per auto je stuuruitslag aanpassen. In Formule auto's heb je een veel kleinere rotatie dan in gt3's. Past AC per auto automatisch voor je aan. Zo draait je stuur in je handen precies evenveel als je virtuele stuur en weet je precies dat de sim zo rijdt als de makers bedoeld hebben.

• trion75

trion75

Pascal H.

Ja ik snap niet dat mensen het hebben over dat ze een auto zo echt mogelijk gesimuleerd willen hebben en vervolgens de stuuruitslag heel laag zetten, ja je hoeft minder te draaien, maar het is totaal niet meer zoals de auto in het echt ontworpen is.

Stuur op 900 graden zetten en elke auto rijdt zoals hij ontworpen is.

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

• Beakzz
Tja er zijn ook genoeg serieuze rijders die willen dat alle hulpmiddelen serverside uitgezet worden terwijl er genoeg auto's zijn die irl wel ABS of TC hebben en ook op het circuit toepassen (GT3 bv.) Als je bv. de La Ferrari zonder TC rijdt maak je het jezelf zo goed als onmogelijk met 900 pk aandrijving en gaan je rondetijden omlaag.

Mij lijkt de juiste manier van simuleren de factory settings gebruiken, maar vooral de iracing crew is nogal voorstander van alles uit geloof ik.

Wordt er nog een avondje geraced van de week trouwens ?

• trion75

trion75

Pascal H.

Alles uit vind ik ook onzin, zoals je aangeeft die auto's die ABS en TC hebben, die moet je dan ook gebruiken, de coureurs doen dat in het echt ook. Zonder blijf je van de baan gaan.

Achja ieder z'n ding, maar vond het raar dat iemand bewust z'n stuuruitslag laag zet en het dan vreemd vindt dat het niet klopt met hoe het er in game uit ziet, maargoed is ook maar een mening ;)

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-11 13:50
Het scheelt wel dat de auto's in AC redelijk korte stuuruitslagen hebben. Ik heb een keer gt legends op 900 graden gespeeld en dan slinger je je een ongeluk in die mustangs ed (was sowieso een crime om goed in te stellen).

En idd, ik rijd nu eigenlijk altijd op pro/factory settings en dan heb je nog een beetje de vrijheid om te driften in de gt auto's en de X-bow rijdt dan echt super tof.

Heeft iemand trouwens een tip voor een leuke server voor als de GoT server niet up is?

Flickr - Strava

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:30

Niellie41

[object Object]

[b][message=43087112,noline]
Mij lijkt de juiste manier van simuleren de factory settings gebruiken, maar vooral de iracing crew is nogal voorstander van alles uit geloof ik.
Hoe bedoel je?
Er zit gewoon TC en ABS in de auto's die het hebben, zoals GT3. Maar dit zijn niet de TC en ABS zoals de hulpmiddelen in andere games.

iRacing heeft hulpmiddelen zoals rem hulp, automatisch schakelen en race lijn, maar deze zijn alleen beschikbaar voor de beginners of server host moet dit toe staan.

• Beakzz
Niellie41 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:55:
[...]

Hoe bedoel je?
Er zit gewoon TC en ABS in de auto's die het hebben, zoals GT3. Maar dit zijn niet de TC en ABS zoals de hulpmiddelen in andere games.

iRacing heeft hulpmiddelen zoals rem hulp, automatisch schakelen en race lijn, maar deze zijn alleen beschikbaar voor de beginners of server host moet dit toe staan.
Ik bedoel simpelweg dat je moet kunnen gebruiken wat er vanuit de fabriek in de auto zit. Als een auto sneller is met TC aan dan zal elke irl coureur dat ook gebruiken. Er zijn ook genoeg games die je slomer maken met TC of wel hulpmiddel dan ook, maar bij AC is het dus juist de simulatie dat TC de La Ferrari sneller maakt op het circuit. Zonder is het meer een driftbak.

Als het een automatische auto is ga je ook niet zitten schakelen (al vraag ik me af wat je dan op het circuit doet :p ) Hulpmiddelen als remhulp en racelijn zitten zover ik weet niet op echte auto's dus dat moet hoe dan ook uit naar mijn mening.

Mijn mening is dus dat de eerlijkste serverside setting factory is en dan kan je altijd nog beslissen om zelf Tc of ABS uit te zetten. En als ik het mis heb dan hoor ik het ook graag, want ik draai nog niet zolang mee ;)

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:30

Niellie41

[object Object]

Dit vind ik ook hoor. :)
Als een auto TC heeft, dan moet je dat kunnen gebruiken. Ik wilde alleen zeggen dat je het mis had wat betreft iRacing, want daar zitten hulpmiddelen gewoon op de auto als die dat in het echt ook heeft. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Niellie41 op 20-10-2014 11:36 ]

• Beakzz
Met de iracing crew bedoelde ik de members die ook iracing spelen op dit forum :) De in het algemeen ervaren simracers dus die ik het verzoek hoorde doen op op TS tijdens de laatste race. Heb helaas zelf nog geen Iracing gespeeld dus ik heb geen idee wat daar normaal is.

• lezut
  • Laatst online: 01-11 14:31
Beakzz schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:41:
Wordt er nog een avondje geraced van de week trouwens ?
Vanavond :)

http://www.isr-series.com...franchorchamps-20-10-2014

• YorZor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-10 18:16
Is het gewoon vrij om te verschijnen of moet je je inschrijven, bekend zijn daar?

• lezut
Nee hoor, iedereen is gewoon welkom.

• DutchDevil79
Ik zal komende Woensdag weer een sessie inplannen. Ik heb nog geen programma in mijn hoofd maar zal die inde loop van de avond hier wel posten.

iRacing Profiel

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Ik ben wel in voor een GT3 race op Silverstone ofzo, BMW Z4 GT3 is echt wel m'n favoriete kar.

hoidoei

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 20:36
Had AC een flinke tijd geleden al aangeschaft, maar niet veel gespeeld. Na de recente release gister en vandaag wat rondjes gedaan en rijdt lekker moet ik zeggen :)

Ik heb abs en tc op factory staan. Is er ergens een mogelijkheid te zijn welke auto's hierover beschikken en welke niet? Om nou eerst mijn banden te vernaggelen om erachter te komen is ook weer zo stom :p

• kevz
Goede vraag :P

Een lijstje met auto's en TC/ABS/Stuur graden zou handig zijn. Tot zover doe ik alles op de tast en weet ik wel dat de GT auto's over lage TC+ABS beschikken, en eigenlijk verander ik dat niet meer. Eerst zette ik alle hulpmiddelen direct uit, maar dat maakt het spel wel erg moeilijk. ABS uit kan dan nog wel, maar geen traction control op Spa als je op de limiet rond raced... Mwah :)

Mijn YouTube

• trion75

trion75

Pascal H.

Waarom zou je daar een lijst van willen? Je stuur op de hoogste stand zetten (900 graden) en hij past het zelf aan bij de auto zoals het hoort te zijn.

En als je hem op pro zet dan staat de TC en ABS uit bij auto's die het niet hebben en staat aan als de auto het wel heeft.

• kevz
trion75 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:51:
Waarom zou je daar een lijst van willen? Je stuur op de hoogste stand zetten (900 graden) en hij past het zelf aan bij de auto zoals het hoort te zijn.

En als je hem op pro zet dan staat de TC en ABS uit bij auto's die het niet hebben en staat aan als de auto het wel heeft.
:F

Je mist het punt. Veel maakt het eigenlijk ook niet uit maar wat informatie bij de auto's zou misschien wel leuk zijn. En ja, het is nog geen retail ik weet :P

Mijn YouTube

• lezut
kevz schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:35:

Een lijstje met auto's en TC/ABS/Stuur graden zou handig zijn. Tot zover doe ik alles op de tast en weet ik wel dat de GT auto's over lage TC+ABS beschikken, en eigenlijk verander ik dat niet meer. Eerst zette ik alle hulpmiddelen direct uit, maar dat maakt het spel wel erg moeilijk. ABS uit kan dan nog wel, maar geen traction control op Spa als je op de limiet rond raced... Mwah :)
Ik heb nu beide ABS en TC uitstaan in de GT3, maar het ontbreken van ABS merk ik nog het hardst... ik rem constant flatspots op mijn voorwielen waardoor ik na een paar rondjes met een trillende G27 rondrijdt 8)7

• kevz
Flat spots krijg ik af en toe evengoed wel hoor met ABS aan. Hard remmen vlak voor de chicane voor de start/finish op Spa. 't Is niet extreem maar het gebeurd wel eens :P

Gister voor het eerst op Spa in een Ferrari GT2 een tijd van 2:17 neer gezet (Softs, TC+ABS aan)
Best wel trots op :D
Nu alleen dat consistent doen en niet zo nerveus rijden in races heheh.

Mijn YouTube

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:09

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Heb al een hele tijd geen AC meer gespeeld. Ben benieuwd hoe het nu rijd.. Zal binnenkort m'n g27 weer is aansluiten en updaten.

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

• trion75

trion75

Pascal H.

Sinds 1.0 heb ik geloof ik elke race wel flatspots, ik probeer meestal zo laat mogelijk te remmen en dan dus ook hard, maar sinds 1.0 merk ik dat ik iets eerder moet remmen en dan dus niet meer de rem vol intrappen en dan nog heb ik meestal wel flatspots. Grip is daarna een stuk minder in de hoge snelheidsbochten vind ik.

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

kevz schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:35:

Zoals andere ook al aangeven het uitzetten van ABS en TC bij de hulpmiddelen wil niet zeggen dat je auto geen gebruikt maakt van ABS en TC. Dit moet je (iedere keer?) per auto die het ingebouwd heeft zitten nog uitzetten.

Ik raad overigens nog steeds aan als je bedoeling is wat serieuzer aan sim racing te gaan doen om dan meteen die hulpmiddelen uit te zetten anders wen je daar aan en moet je dat op een later moment toch weer gaan afleren. Het is nu dan misschien wat lastiger, maar je leert het jezelf wel meteen goed aan.
lezut schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 15:08:
[...]

Ik heb nu beide ABS en TC uitstaan in de GT3, maar het ontbreken van ABS merk ik nog het hardst... ik rem constant flatspots op mijn voorwielen waardoor ik na een paar rondjes met een trillende G27 rondrijdt 8)7
Je hebt de TC en ABS uitgezet in het AC menu of ook echt nog specifiek in de auto?

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:09

JoepW

iRacer & Home Assistant

_A3 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:35:
......Ik raad overigens nog steeds aan als je bedoeling is wat serieuzer aan sim racing te gaan doen om dan meteen die hulpmiddelen uit te zetten anders wen je daar aan en moet je dat op een later moment toch weer gaan afleren. Het is nu dan misschien wat lastiger, maar je leert het jezelf wel meteen goed aan.
.....
Tenzij de betreffende auto deze hulpmiddelen in het echt ook heeft, toch? ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• kevz
Ik heb de 'general assist settings' op factory default staan. Dus dan zet ik ingame soms de boel uit. Opzich denk ik niet dat dat een probleem is om te leren sim racen, ik rij gewoon elke auto zoals hij mij gegeven word :P

Als er geen TC/ABS op zit dan ga ik met die auto zo leren rijden natuurlijk :)

Een reden dat ik het aan laat op de GT2 auto's is meer omdat het dan spannender is om te racen door consistenter te zijn (ipv flink hoger risico een crash te veroorzaken)

Mijn YouTube

• trion75

trion75

Pascal H.

Ja ik vind het zelfs stom om het uit te zetten op auto's die het wel hebben, alsof een coureur het uit gaat zetten als z'n wagen die opties heeft.

Oke als je even lekker wil raggen en driften dan is het leuk om het uit te zetten, echter is het niet goed voor je banden dus ik zou er geen race op rijden.

Maar ik zie het probleem niet echt, gewoon op factory default zetten en gewoon rijden met hoe hij dan staat. Wil je het perse uit zetten dan moet je dat zo instellen, echter zou ik er dan geen race op rijden. En ik zie ook niet goed in waarom ik de auto die standaard TC heeft moet leren rijden zonder TC. Volgens mij is dat meer moeilijk doen onder het motto kijk eens hoe goed ik ben.

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Is het ook mogelijk om automatic clutch aan/uit te zetten met een hotkey? Of misschien per car setup? Als ik sequential gearbox heb (BMW Z4 GT3) dan heb ik liever automatic clutch, maar bij een handbak niet.

• Flavourlicious
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-06-2023
Als je clutch op manual hebt staan dan hoef je met een GT3 oid alsnog niet te clutchen, alleen met het wegrijden. dus dat doet de game automatisch.

• lezut
_A3 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:35:
[...]
Je hebt de TC en ABS uitgezet in het AC menu of ook echt nog specifiek in de auto?
Sinds 1.0 kunnen servers ook afdwingen dat alles 100% uit staat en zo is de ISR server nu ook ingesteld ;)

• kevz
lezut schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 18:54:
[...]

Sinds 1.0 kunnen servers ook afdwingen dat alles 100% uit staat en zo is de ISR server nu ook ingesteld ;)
Niet vergeten dat in de servernaam te zetten. Beetje irritant als je een server joined en de race begint direct en je vliegt bovenop iedereen voor je 8)7

Mijn YouTube

• lezut
Zit een wachtwoord op de server, dus iemand beland niet zomaar op de server zonder bijv. op het forum te zijn geweest ;)

• trion75

trion75

Pascal H.

kevz schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:00:
[...]

Niet vergeten dat in de servernaam te zetten. Beetje irritant als je een server joined en de race begint direct en je vliegt bovenop iedereen voor je 8)7
Dat vind ik dus zo irri op de meeste online servers, In de 1e bocht vliegt iedereen altijd achterop je, of dat nu aan of uit staat, gewoon een beetje op tijd remmen, je gaat me niet vertellen dat die instelling zoveel uit maakt dat je meteen achterop anderen knalt. Ik vind dat zo storend, zelfs toen ik bijna achteraan starte was er nog een malloot die vol achterop reed bij me en ik remde heel rustig en beheerst.

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:09

JoepW

iRacer & Home Assistant

trion75 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 18:00:
Ja ik vind het zelfs stom om het uit te zetten op auto's die het wel hebben, alsof een coureur het uit gaat zetten als z'n wagen die opties heeft.....
Dat is niet stom. Er zijn zat coureurs die zonder TC en ABS sneller zijn.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• trion75

trion75

Pascal H.

Noem eens wat voorbeelden? Want volgens mij rijdt iedereen het met TC aan, tenzij je topgear bedoelt waar ze even willen driften

[ Voor 89% gewijzigd door trion75 op 20-10-2014 19:14 ]

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:27

Bever!

3

Lijkt me sterk, tc altijd uit alleen abs aan.

• vosss
trion75 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:43:
Achja ieder z'n ding, maar vond het raar dat iemand bewust z'n stuuruitslag laag zet en het dan vreemd vindt dat het niet klopt met hoe het er in game uit ziet, maargoed is ook maar een mening ;)
Wat ik dan raar vind is dat ik het in ALLE andere games prima gelijk gezet krijg met mn echte stuuruitslag op 270 graden en virtueel dat dat gewoon klopt.

Ik heb geen zin om als een idioot te gaan sturen en overpakken en alles.

Bovendien hebben verreweg de meeste racewagens ook gewoon een korte stuuruitslag die compleet nergens in de buurt van 900 graden komt.

Leuke sellingpoint voor die stuurtjes, maar je hebt er geen fluit aan. Geen enkele race auto heeft een stuuruitslag van 900 graden.

Dus dan kan jij het raar vinden dat ik er een vraag over heb, maar ik vind het persoonlijk eerder raar dat het in ALLE games prima te matchen is, behalve in deze game niet op de door mij gewenste stuuruitslag.

Verwijderd

[b][message=43091032,noline]vosss schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:41[/

Bovendien hebben verreweg de meeste racewagens ook gewoon een korte stuuruitslag die compleet nergens in de buurt van 900 graden

Dat klopt ,bijvoorbeeld in Monaco heeft geen enkele F1 auto een 900 graden uitslag.

• trion75

trion75

Pascal H.

Als de auto waarin je raced maar een uitslag heeft van 270 graden, dan gebruik je ook maar 270 graden als je hem op 900 graden hebt staan!

Het aantal graden waarop je hem zet is het max wat je kan gebruiken, dus als je dan in een formule 1 wagen zit dan is het niet mogelijk hem 900 graden te draaien, dus ik snap niet waarom je hem zo laag wil zitten, ja als je vervolgens in de fiat 500 zit kan je ook maar 270 graden draaien, maar in het echt draait hij ook meer.

Ik wil gewoon de auto rijden zoals hij gemaakt is.

• Requiem19
vosss schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:41:
[...]

Wat ik dan raar vind is dat ik het in ALLE andere games prima gelijk gezet krijg met mn echte stuuruitslag op 270 graden en virtueel dat dat gewoon klopt.

Ik heb geen zin om als een idioot te gaan sturen en overpakken en alles.

Bovendien hebben verreweg de meeste racewagens ook gewoon een korte stuuruitslag die compleet nergens in de buurt van 900 graden komt.

Leuke sellingpoint voor die stuurtjes, maar je hebt er geen fluit aan. Geen enkele race auto heeft een stuuruitslag van 900 graden.

Dus dan kan jij het raar vinden dat ik er een vraag over heb, maar ik vind het persoonlijk eerder raar dat het in ALLE games prima te matchen is, behalve in deze game niet op de door mij gewenste stuuruitslag.

Je snapt het nog niet helemaal... Lees mijn post eens terug hierboven. Op 900 graden zetten en AC doet de rest.

Of dacht je dat wij in een formule auto allemaal aan het overpakken zijn door de hairpins? >:)

• Requiem19
JoepW schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:07:
[...]

Dat is niet stom. Er zijn zat coureurs die zonder TC en ABS sneller zijn.
Bij straatauto's mee eens. Maar een goede race abs/tc ben je sneller op de limiet en vooral heb je veel minder bandenslijtage.

In de GT3 series is abs/tc toegestaan geloof ik? Zijn er dan ook coureurs die gehele races zonder rijden?

Verwijderd

trion75 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:52:
Als de auto waarin je raced maar een uitslag heeft van 270 graden, dan gebruik je ook maar 270 graden als je hem op 900 graden hebt staan!

Het aantal graden waarop je hem zet is het max wat je kan gebruiken, dus als je dan in een formule 1 wagen zit dan is het niet mogelijk hem 900 graden te draaien, dus ik snap niet waarom je hem zo laag wil zitten, ja als je vervolgens in de fiat 500 zit kan je ook maar 270 graden draaien, maar in het echt draait hij ook meer.

Ik wil gewoon de auto rijden zoals hij gemaakt is.
Ja dat snap ik, dan begreep ik je verkeerd.ik dacht dat je bedoelde dat elke auto altijd een 900 graden
Stuuruitslag heeft. Ikzelf heb de fanatec ook op 900 staan en kom daar nooit aan.wat ik me nu effe afvraag,
En misschien weet jij dat wel, een Thrustmaster t500 heeft toch een 1045 graden ? Of iets in die richting
Hoe werkt dat dan ? Of ben ik nu erg in de war..... 8)7

• Beakzz
1080 en dat is nog steeds een max. Handig als je Euro truck racer wil spelen, maar ik pak ook niet (veel ) over verder ;)

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

duderuud

Sliden is koel

Nog een got server online vanavond?

Edit: Gevonden

[ Voor 76% gewijzigd door duderuud op 20-10-2014 20:44 ]

Motor-Forum.nl

• kevz
bah, hele avond al die e30 magione time attack aan het doen. ga er alleen maar slechter op rijden hoe vaker ik het probeer :(

vind t best irritant dat je opbouwend moet rijden ipv gewoon 100%, ik krijg gewoon meer punten als ik 2 sec langzamer start en dat opbouw ipv elk rondje redelijk vlot oO

Mijn YouTube

• Hoolz14
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05-2024
Heb constant bij online servers '' No Slots available " echt heel irritant.

Er staat bij client 5/18 auto's, maar 5/5 drivers, bijvoorbeeld.

• Requiem19
Kevz: time trial is bugged... Weet niet of ze dat gaan fixen :(

Hoolz: is ook een bekende bug. Wordt aan gewerkt.

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-11 16:41
Requiem19 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:58:
[...]

Bij straatauto's mee eens. Maar een goede race abs/tc ben je sneller op de limiet en vooral heb je veel minder bandenslijtage.

In de GT3 series is abs/tc toegestaan geloof ik? Zijn er dan ook coureurs die gehele races zonder rijden?
Ik heb gehoord (maar weet niet of het 100% waar is) dat coureurs de TC meestal aan de heel lage kant zetten (het is bijna nooit een aan/uit switch maar vaak zelfs meerdere dials die je kan aanpassen). Helemaal uit zal niet veel voorkomen, maar heel veel TC gebruiken heeft als enige voordeel dat er minder banden slijtage is, verder alleen maar nadelen. Je voelt de limiet niet meer, je kan nog steeds spinnen als je gewoon te veel gas geeft (vooral als je de limiet niet voelt), en de TC wil nog wel eens ingrijpen als het niet nodig is waardoor je dus in de praktijk vaak juist onder de limiet zit.

Ik zou zeggen dat TC je helpt om onder de limiet te blijven, maar niet om je op de limiet te houden. Zonder TC ga je natuurlijk eerder over de limiet heen. Dus een lage TC is de logische oplossing.

Hier een paar tweets van een race engineer die ik op het iRacing forum vond: https://twitter.com/jvbraun/status/235934748852248576

Oftewel: als je TC systeem goed is dan is een goeie coureur er sneller mee (maar een goed TC systeem is heel erg lastig te maken). Een slecht TC systeem maakt je langzamer. Het doel is juist om de TC zo min mogelijk aan te laten slaan (want als hij aanslaat wordt je per definitie afgeremd), en de definitie van een 'goed TC systeem' lijkt me dus dat hij alleen helpt als het echt nodig was en niet eerder. Als je een klein beetje van control systems weet dan snap je dat dat in principe onmogelijk is.

Daarnaast betwijfel ik of de TC in sims zoals AC (ja, ook iRacing) wel TC genoemd mag worden. Zoals ik het begrijp van iRacing zijn de algoritmes enorm ingewikkeld en wil niemand ze weggeven, het lijkt me sterk dat een sim in korte tijd iets in elkaar kan steken wat vergelijkbaar is. Dat was ook het argument van iRacing waardoor er lang geen TC is geweest, en sinds kort hebben auto's ineens wel TC, maar er is nooit uitgelegd waar ze het algoritme vandaan hadden, dus ik ben wat skeptisch...

Verder heb ik in iRacing wel eens het gevoel dat de TC me juist de controle laat verliezen, als ik te veel gas geeft en hij begint als een malle te controleren dan heb ik ineens geen throttle control meer over de auto (beetje gas om wat te ondersturen, beetje lift off overstuur, etc). Maar of dat een realistisch gedrag is zal dus afhangen van hoe goed het algoritme is, en dat weet ik dus niet...

In AC heb ik er nog niet echt naar gekeken dus geen idee hoe het daar zit.

[ Voor 24% gewijzigd door NickThissen op 21-10-2014 00:34 ]

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Bever! schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:22:
Lijkt me sterk, tc altijd uit alleen abs aan.
Ik weet niet of het bij moderne incarnaties van ABS nog steeds opgaat, maar bij een aantal generaties auto's kan een echt goede coureur beter remmen dan ABS. Het mechanisme is er dan ook vooral om de mindere goden - jij en ik dus - te helpen veilig thuis te komen bij het lomp op de rem stampen. Redelijkerwijs heeft men gekozen de grootste groep te bedienen met dergelijke techniek, in plaats van een zeer klein deel dat het zelf beter kan.

Iedereen die echt kan sturen zet bij voorkeur alle hulpmiddelen uit, hoe minder techniek zich bemoeit met het stuurwerk hoe beter en vooral ook sneller.
NickThissen schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 00:16:
Ik zou zeggen dat TC je helpt om onder de limiet te blijven, maar niet om je op de limiet te houden. Zonder TC ga je natuurlijk eerder over de limiet heen. Dus een lage TC is de logische oplossing.
TC heeft soms nogal de neiging op onfortuinlijke momenten in te grijpen, waardoor je minder controle krijgt dan meer. Al gaat dat natuurlijk ook weer vooral op voor de echt goede coureurs, de gewone jongens hadden dat niveau van controle toch al niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2014 02:10 ]

• Beakzz
Ze gebruiken ABS toch niet in de GT3 omdat ze geen goede coureurs konden vinden ? :) :p

Vind het laatste filmpje van Empty box wel interessant ( vanaf 2:30 ong.) voor deze discussie.

http://youtu.be/oAsSCs2afj0

Hij is op zich ook tegen assist, maar niet als de hele auto er op ontworpen is om er sneller mee te gaan. vreemd genoeg kraakt hij de FFB af van de laatste versie terwijl het voor mijn gevoel niet veel meer afwijkt van Game stockar extreme met reelfeel. De kerbs en de banden FFB voelt voor mij nu goed genoeg aan iig.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:47
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 02:08:
[...]

Ik weet niet of het bij moderne incarnaties van ABS nog steeds opgaat, maar bij een aantal generaties auto's kan een echt goede coureur beter remmen dan ABS. Het mechanisme is er dan ook vooral om de mindere goden - jij en ik dus - te helpen veilig thuis te komen bij het lomp op de rem stampen. Redelijkerwijs heeft men gekozen de grootste groep te bedienen met dergelijke techniek, in plaats van een zeer klein deel dat het zelf beter kan.

Iedereen die echt kan sturen zet bij voorkeur alle hulpmiddelen uit, hoe minder techniek zich bemoeit met het stuurwerk hoe beter en vooral ook sneller.

[...]

TC heeft soms nogal de neiging op onfortuinlijke momenten in te grijpen, waardoor je minder controle krijgt dan meer. Al gaat dat natuurlijk ook weer vooral op voor de echt goede coureurs, de gewone jongens hadden dat niveau van controle toch al niet.
Daarom runden ze in de LMP1 en 2 natuurlijk TC. Daarom probeerden ze bij de F1 jaren lang TC en ABS illegaal in te bouwen. TC in racewagens zit er vooral op om de low-end torque de baas te zijn in langzame bochten. ABS was voorheen toegestaan in de lagere GT-klassen, geen idee hoe dat nu zit.

Het is net als met een automaat, áls je het toestaat zullen teams het gebruiken, ondanks wellicht slechtere config voor bepaalde bochten. Zie de F1 enkele jaren geleden.

Een grote misvatting die in de simwereld blijft leven is dat een heul snelle auto wel heul moeilijk onder controle moet zijn te houden.. Imo kan een snelle auto best makkelijk onder controle te houden zijn, maar ermee snel rijden is andere koek, het ding op het randje rijden is weer andere koek. In het verleden had je mods in o.a. rFactor waar zelfs productiewagens onhandelbaar waren bij 50kmh :').. Dat was gewoon lachwekkend..

[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 21-10-2014 03:00 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Verwijderd

GAIAjohan schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 02:53:
Daarom runden ze in de LMP1 en 2 natuurlijk TC. Daarom probeerden ze bij de F1 jaren lang TC en ABS illegaal in te bouwen.
Daarom zijn veel auto's met minimale hulpmiddelen of zonder hulpmiddelen sneller dan met :) Zeker in een 24-uurs-race kan ik me voorstellen dat het loont om de foutmarge zo klein mogelijk te maken, zelfs als dat wat potentiele performance kost. Consistent rijden is meer waard dan onbetrouwbaar hard en een race met ongelukken en safety cars (al dan niet vanwege het weer) is ook niet goed voor je franchise.

Ik kan me overigens wel voorstellen dat de techniek wel steeds beter wordt, dus dat het punt waarbij ze alle menselijke coureurs overtreft nabij of reeds voorbij is.
Een grote misvatting die in de simwereld blijft leven is dat een heul snelle auto wel heul moeilijk onder controle moet zijn te houden.. Imo kan een snelle auto best makkelijk onder controle te houden zijn, maar ermee snel rijden is andere koek, het ding op het randje rijden is weer andere koek. In het verleden had je mods in o.a. rFactor waar zelfs productiewagens onhandelbaar waren bij 50kmh :').. Dat was gewoon lachwekkend..
Klopt. Het is natuurlijk zelfs zo dat, hoewel raceauto's niet strikt op comfort gebouwd worden, dat wel degelijk helpt om goed te presteren. Een verse, frisse coureur presteert beter dan eentje die afgepeigerd en uitgeput is. Het is niet voor niets dat Dakar-auto's vaak met airconditioning rondrijden. Ook een auto die met enig gemak op het scherpst van de snede te rijden is zal gemiddeld betere tijden neerzetten dan een nerveuze auto die bij het minste of geringste dwars gaat of de vangrail opzoekt.

Ik denk dat je dan ook veilig kunt stellen dat een snelle race-auto de ideale combinatie van wendbaarheid en prestaties enerzijds en bestuurbaarheid en voorspelbaarheid anderzijds is. Een goede auto helpt de coureur zoveel mogelijk zijn doel te bereiken - net als bij ieder ander goed gereedschap het geval is.

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Flavourlicious schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 18:53:
Als je clutch op manual hebt staan dan hoef je met een GT3 oid alsnog niet te clutchen, alleen met het wegrijden. dus dat doet de game automatisch.
Ja, maar bij het wegrijden heb ik het juist nodig. Zeker als je achterstevoren staat of na een spin snel weer weg wilt. Met automatic clutch gaat dit dan net wat makkelijker.
-
Als ik zelf een server wilt maken met Nordschleife waar mensen altijd kunnen joinen en racen, moet ik de mode dan op booking of practice zetten?
-
Misschien moeten we dit topic hernoemen naar '[PC] Traction control en ABS' :p

[ Voor 12% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 21-10-2014 08:31 ]

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Alexxxxxxxxxx schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:29:
[...]

Ja, maar bij het wegrijden heb ik het juist nodig. Zeker als je achterstevoren staat of na een spin snel weer weg wilt. Met automatic clutch gaat dit dan net wat makkelijker.
-
Als ik zelf een server wilt maken met Nordschleife waar mensen altijd kunnen joinen en racen, moet ik de mode dan op booking of practice zetten?
-
Misschien moeten we dit topic hernoemen naar '[PC] Traction control en ABS' :p
Practice, bij booking reserveer je een plekje maar als je de server uit gaat is dat plekje nog steeds bezet.
Je kan ook niet altijd booken, alleen binnen een bepaalde tijd.
Handig voor racing leagues ofzo, anders enorm onhandig :p.

hoidoei

• DutchDevil79
Ok iets later als belooofd maar voor de mensen die alvast willen oefenen voor morgen het programma:

Race day: Woensdag 22-10-2014
Start tijd: 19:30
Naam room: GoT Fun Server
Paswoord: tweakers

Race 1:
BMW 1M S3 op Silverstone International
Laps: 10

Race 2:
GT3 auto's op Spa:

Race 3:
GT2 auto's op Suzuka

Suzuka hier te downloaden (niet de versie van Racedepartment downloaden!!!):

http://www.mediafire.com/...hjgjg/ac_suzuka_v.1.0.rar

iRacing Profiel

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 20:36
Hmm, moet ff kijken of ik ook kan en of ik van te voren tijd heb om alvast wat te oefenen in die configuraties. Lijkt me wel erg leuk om te joinen namelijk!

Is starttijd de starttijd van de eerste race, of is er eerst een join-window? Hoe pakken jullie het altijd aan? :p

[ Voor 27% gewijzigd door Benotti op 21-10-2014 11:29 ]

• DutchDevil79
Dan begint de practise van de eerste race. Ga er vanuit dat de eerste race ongeveer rond 20:30 start. Geef iig bij de eerste race wat meer practise tijd om mensen te laten joinen.

iRacing Profiel

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Oh god dat word oefenen, allemaal tracks die ik al heel lang niet meer gespeeld heb.
Suzuka is wel echt een enorm vette track trouwens :D.
Speelde ik altijd met m'n broertje in MOTO GP 2003 ofzo :+.
Donderdag gelukkig vrij dus maar ff wat energy drink inslaan zodat ik voor de laatste race nog scherp ben, anders flikker ik half in slaap net zoals laatst met de Lada's of whatever :p.

[ Voor 35% gewijzigd door Remcom00 op 21-10-2014 11:43 ]

hoidoei

• Beakzz
Ah jammer ik had gehoopt op de M3 E30. Die ben ik echt gaan waarderen door de carrieremodus. Lekker driften :)

Maar ik ben er zoals het er nu naar uitziet weer bij morgen en nu met een playseat die voor 60 % af is :p (vorige week was ik nog tussen de sessies door aan het schroeven en zagen voor de juiste maat :+ )

[ Voor 18% gewijzigd door Beakzz op 21-10-2014 12:21 ]

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik heb nog eens flink lopen googlen, maar klopt het dat er nog geen release date is voor de Dreampack en die andere (gratis) update?

• Requiem19
Klopt.

Oorspronkelijk was de belofte eind september geloof ik. Alleen kregen ze zoveel kritiek over zich heen dat ze al DLC wilden releasen voordat 1.0 af is, dat ze zich gelukkig eerst gericht hebben op het 'afmaken' van 1.0.

Zodra 1.0 uit de RC is en definitief is, zal die dreampack vast snel komen... Gokje: halverwege december? Dan kunnen we eindelijk over een gelaserscannede Nordschleife rijden. En gezien de kwaliteit van Spa moet de Ring ook echt fantastisch worden. Ik vrees dat ik daardoor wel gedwongen wordt m'n systeem te upgraden :D

• Requiem19
NickThissen schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 00:16:
[...]

Ik heb gehoord (maar weet niet of het 100% waar is) dat coureurs de TC meestal aan de heel lage kant zetten (het is bijna nooit een aan/uit switch maar vaak zelfs meerdere dials die je kan aanpassen). Helemaal uit zal niet veel voorkomen, maar heel veel TC gebruiken heeft als enige voordeel dat er minder banden slijtage is, verder alleen maar nadelen. Je voelt de limiet niet meer, je kan nog steeds spinnen als je gewoon te veel gas geeft (vooral als je de limiet niet voelt), en de TC wil nog wel eens ingrijpen als het niet nodig is waardoor je dus in de praktijk vaak juist onder de limiet zit.

Hier een paar tweets van een race engineer die ik op het iRacing forum vond: https://twitter.com/jvbraun/status/235934748852248576

Oftewel: als je TC systeem goed is dan is een goeie coureur er sneller mee (maar een goed TC systeem is heel erg lastig te maken). Een slecht TC systeem maakt je langzamer. Het doel is juist om de TC zo min mogelijk aan te laten slaan (want als hij aanslaat wordt je per definitie afgeremd), en de definitie van een 'goed TC systeem' lijkt me dus dat hij alleen helpt als het echt nodig was en niet eerder. Als je een klein beetje van control systems weet dan snap je dat dat in principe onmogelijk is.

Daarnaast betwijfel ik of de TC in sims zoals AC (ja, ook iRacing) wel TC genoemd mag worden. Zoals ik het begrijp van iRacing zijn de algoritmes enorm ingewikkeld en wil niemand ze weggeven, het lijkt me sterk dat een sim in korte tijd iets in elkaar kan steken wat vergelijkbaar is. Dat was ook het argument van iRacing waardoor er lang geen TC is geweest, en sinds kort hebben auto's ineens wel TC, maar er is nooit uitgelegd waar ze het algoritme vandaan hadden, dus ik ben wat skeptisch...

Verder heb ik in iRacing wel eens het gevoel dat de TC me juist de controle laat verliezen, als ik te veel gas geeft en hij begint als een malle te controleren dan heb ik ineens geen throttle control meer over de auto (beetje gas om wat te ondersturen, beetje lift off overstuur, etc). Maar of dat een realistisch gedrag is zal dus afhangen van hoe goed het algoritme is, en dat weet ik dus niet...

In AC heb ik er nog niet echt naar gekeken dus geen idee hoe het daar zit.
Goed verhaal. Ook volledig mee eens. Ik herinner me dat in 2001 TC officieel werd geherintroduceerd in F1. De reden toen was dat het vermoeden was dat veel teams er al illegaal mee reden en de FIA dit onvoldoende kon controleren.

Ene M. Schumacher stelde toen ook dat hij in een perfecte ronde altijd sneller was met TC uit, omdat een coureur precies die grens van grip/geen grip kon opzoeken en de TC al voor die grens de acceleratie beperkte.

Desalniettemin reden alle teams met TC tot en met 2007 (introductie standaard ECU was 2008). Kennelijk leverde het toch voordeel op, waarschijnlijk met name in de consistentie van rondetijden en voorspelbare bandenslijtage.

In de MotoGP werken de top teams zelfs met GPS TC. Per bocht weet het TC systeem kortgezegd hoeveel TC er nodig is. In langzamere bochten bijv wat meer TC, terwijl de coureurs in snelle bochten soms wat wheelspin willen om de achterkant te laten roteren. Dat kun je dus gewoon inprogrammeren in je systeem... best bizar.

GT3 is een beetje een gentlemen's class als ik het goed begrijp en de ratio zal dan ook zijn dat die auto's in den beginne eenvoudig te besturen zijn.

Lang verhaal kort:
- TC biedt dus wel degelijk voordelen, niet qua ultieme rondetijden maar vooral over een raceafstand
- ABS hebben we het niet over gehad, maar ook daar zal hetzelfde voor gelden
- Dat alles onder de voorwaarde dat het TC systeem redelijk geavanceerd is

In AC hebben sommige auto's meerdere stappen TC systemen (tot 7 standen toe geloof ik). Maar volgens mij zijn die algoritmes vrij basic..

• mostertpot17
  • Laatst online: 18-10-2024
Hallo allemaal,

Ik ben een beetje nieuw wat betreft online racen in simracen. Rommel al wat jaartjes offline, maar heb nu met AC toch het online racen wel ontdekt. Ik denk dus dat ik morgenavond ook wel zal joinen in de tweakers server. Ik vraag me wel af of de server doorgaans een beetje lekker gevuld is?

Ik heb er iig zin in morgen :p
Pagina: 1 ... 47 ... 97 Laatste

Dit topic is gesloten.