Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Net ook nog even met de X-bow gereden. Leuk autootje.... Lekker te besturen met het gas, maar wel snel blokkerende remmen als je net uit de M3 stapt.
[ Voor 32% gewijzigd door JoepW op 13-11-2013 23:06 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Als ik in de M3 of 458 overstuur heb ('driften') en ik corrigeer maar iets door tegen te sturen vlieg ik direct de andere kant op de grindbak/muur in.
Ben er nog niet achter hoe iedereen zulke leuke drift filmpjes maakt.
Heb alle aids trouwens uit, wel gespeeld met stability control, maakt weinig verschil.
Voor de rest wel een aardige sim, nog niet helemaal onder de indruk. Eerst nog maar wat verder oefenen en als ik succesvol een mooie drift alá Jeremy Clarkson heb gedaan dan kan ik me ook wat beter concentreren denk ik.
En daarnaast veel oefenen.
Hoe is je FPS? AC vind ik vrij framerate gevoelig. Als je onder de 60 fps zit, voelt het voor mij alsof er minder controle is. De inputlag issues zijn beter dan in de Tech Preview, maar nog niet weg. V-sync zou ik ook uitlaten.gtrNL schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:32:
Heb gisteren voor het eerst AC gereden. Ben ik de enige met problemen tijdens het oversturen?
Als ik in de M3 of 458 overstuur heb ('driften') en ik corrigeer maar iets door tegen te sturen vlieg ik direct de andere kant op de grindbak/muur in.
Ben er nog niet achter hoe iedereen zulke leuke drift filmpjes maakt.
Heb alle aids trouwens uit, wel gespeeld met stability control, maakt weinig verschil.
Voor de rest wel een aardige sim, nog niet helemaal onder de indruk. Eerst nog maar wat verder oefenen en als ik succesvol een mooie drift alá Jeremy Clarkson heb gedaan dan kan ik me ook wat beter concentreren denk ik.
M3 E92 is heel makkelijk te driften. De 458 is wat snappier. M3 E30 is ook wel aardig te driften en zelfs de Lotus 49 gaat wel lekker dwars bij het uitkomen van bochten. Het driften gaat voor mij wel aardig in AC, maar met bijvoorbeeld de 458 heb ik ook wel eens een 'oeps' momentje.
@Joep, dus ook stability control?
En ik zal zeker blijven oefenen.
@requiem
FPS zijn prima, niet heel erg op zitten letten gisteren maar op m'n triples voelt het lekker vloeiend en die keren dat ik keek had ik zeker 75 fps. Zal nog met opties kloten vanavond en zorgen dat ik 100 fps pak. Vsync staat zeker uit.
Zal gewoon blijven oefenen, denk maar met de E92 dan. Dank voor de tips!
Ja ook stab control uit.
[ Voor 13% gewijzigd door JoepW op 14-11-2013 10:58 ]
Heb zelf 7970 met OC en i5 2500k @ 4,5
Eens kijken wat ik kan halen vanavond.
[ Voor 26% gewijzigd door gtrNL op 14-11-2013 12:02 ]
Ik wilde een filmpje maken maar het lijkt alsof AC bij mij alleen de eerste paar rondjes opneemt en daarna eindigd de replay. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
max 10mintim.w schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:55:
2:00.120. Street tyres, auto clutch + blip.
Ik wilde een filmpje maken maar het lijkt alsof AC bij mij alleen de eerste paar rondjes opneemt en daarna eindigd de replay. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
|2600k|Asus 290|
Mechwarrior Online: Flapdrol
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ttbZwQ3jENA]
[ Voor 16% gewijzigd door tim.w op 14-11-2013 21:57 ]
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
oa Drift- Driver - Rookie - Master.
Dus wie weet kunnen we binnenkort gebruik gaan maken van het driften.
Met 3 nieuwe auto's en 2 nieuwe circuits (of variaties van bestaande).
De achievements zouden dan best geactiveerd kunnen worden denk ik.
En damn wat is het lang geleden dat ik met stuurtje gereden heb.
Heb vooral moeite om overstuur met de italia tegen te houden, ik ben nog te langzaam met tegen sturen.
Maar heb op imola een 2:02 gereden en vond dat al heel goed van mezelf
Wat een verschil met bv een forza of gran turismo(ben meer een console gamer).
Heb wel vraagje, hoe krijg je de HUD anders, zie bij veel filmpjes dat het compleet anders is als bij mij, maar kan de optie ervoor niet vinden.
En is er ook een telemetrie mogelijkheid ??
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Beweeg je muis eens naar de rechterkant van het scherm als je in de auto zit, dan komen alle 'apps' tevoorschijn. Die kun je in- en uitschakelen door er met je muis op te klikken. Je kunt elke app met de muis slepen naar een plek die je zelf wilt. Ook kun je vrij eenvoudig in Python apps zelf ontwikkelen. Ten slotte kun je in de AC ini ergens dev apps inschakelen, dan krijg je veel meer apps die je kunt gebruiken (zoals stoelhoogte veranderen en fotomode etc).v8power67 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:55:
Zo effe mn fanatec pwts eraan gegooid, damn wat rijd dat lekker.
En damn wat is het lang geleden dat ik met stuurtje gereden heb.
Heb vooral moeite om overstuur met de italia tegen te houden, ik ben nog te langzaam met tegen sturen.
Maar heb op imola een 2:02 gereden en vond dat al heel goed van mezelf
Wat een verschil met bv een forza of gran turismo(ben meer een console gamer).
Heb wel vraagje, hoe krijg je de HUD anders, zie bij veel filmpjes dat het compleet anders is als bij mij, maar kan de optie ervoor niet vinden.
En is er ook een telemetrie mogelijkheid ??
Telemetrie zit in het garagescherm; je kunt je rondes selecteren en met elkaar vergelijken.
Telemetry wordt wel al weggeschreven, maar er is nog geen export functionaliteit en ook geen viewer..
En met telemetrie bedoelde ik meer zoals in forza dat je je suspension onscreen ziet en banden druk en camber etc. temperatuur van banden dat soort grappen
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ligt lekker in de hand en de pendalen voelen goed aan.
pricewatch: Thrustmaster F430 Force Feedback Racing Wheel Zwart, PC, PlayStation 3
Het is wel weer ff wennen na een half jaar met rumblepad gereden te hebben maar dit is wel zoals het hoort te zijn.
Reed 2:13 met de oude M3 standaard settings op Vallelunga - moet nog (heel)veel rondes rijden wil ik onder de 2 minuten komen.
Dus nog wel wat verbetering nodig
[ Voor 27% gewijzigd door JoepW op 15-11-2013 21:43 ]
Gelukkig is m'n laptop sneller, zo meteen even daarop installeren
Edit: Leuk, maar voorlopig nog niet wauw. Ben benieuwd naar de evolutie van het spel
[ Voor 12% gewijzigd door ETzPliskin op 16-11-2013 00:17 ]
Ik heb het eerste Event aangemaakt en de mogelijkheid om een tijd in te geven is nu geactiveerd. Hulpmiddelen staan er nog niet in dus die laten we nog maar even buiten beschouwing. Verder zou hij alleen je snelste tijd moeten tonen mocht je er meerdere invullen.
http://ac.nickthissen.nl/Pages/Events/ViewResults.aspx?id=12
Er zitten zeker nog wat schoonheids foutjes in (sowieso gaat de layout hier en daar mis, maar ik bedoel ook echte bugs) maar als je die tegen komt ben dan zo aardig om dat gewoon even aan te geven, in plaats van er misbruik van te maken
Joep en Requiem zijn ook admins van de GoT league en kunnen (als het goed is, test dat aub even) events wijzigen, verwijderen en aanmaken.
Standaard worden alle tijden geaccepteerd, in principe is er de mogelijkheid om tijden eerst door een admin te laten verifieren, maar dat is dus nog niet ingebouwd. Hou het aub eerlijk, het is maar voor de lol en als men het leuk vind om steeds onzin tijden in te vullen dan gaat de site gewoon op zwart
[ Voor 8% gewijzigd door Requiem19 op 16-11-2013 09:15 ]
Overigens kan ik geen enkele beheersfunctie doen, DM verstuurd
[ Voor 39% gewijzigd door JoepW op 16-11-2013 11:00 ]
En Tim had als eerste aan gegeven street tires te nemen.
[ Voor 65% gewijzigd door DutchDevil79 op 16-11-2013 19:32 ]
Ok my bad...DutchDevil79 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:31:
Er staat street tires. Niet 90s street tires
En Tim had als eerste aan gegeven street tires te nemen.
Dan heb ik nu een 2:00,592 met meer dan een halve fles wijn op
Misschien van de week ff Tim zijn tijd verbeteren

Volgens mij werkt de earo op de E30M3 nog niet in deze build. Ga het nu eens met de GT2 proberen.
Kleine issue's:
Er is geen duidelijk onderdeel in het hoofdmenu waar je rondentijden kan kijken.
De replay slaat alleen de eerste 10 minuten op.
In de basis een erg mooie sim waar ik nog een hoop plezier mee ga hebben.
Soepele framerates op medium systeem
geweldig wagenpark (al mis ik nog steeds Porsche als aankondiging
Physics dik in orde.
http://www.mediafire.com/...500_EsseEsse_Template.zip
[ Voor 96% gewijzigd door Bullus op 17-11-2013 12:01 ]
|2600k|Asus 290|
---RAWE CEEK!!!---
Ja dat is mogelijk maar je kunt beter gewoon de flippers of de schakelpook gebruiken.NoFearCreations schreef op zondag 17 november 2013 @ 14:09:
Weet iemand of het mogelijk is om letters aan de versnellingen toe te wijzen? Ik gebruik geen normale shifter, en in vrijwel iedere andere game kan doormiddel van Xpadder toch mijn H-Shifter gebruiken.
Waar plaats je die file ?DutchDevil79 schreef op zondag 17 november 2013 @ 11:39:
Voor de schilders onder ons. Voor de Abarth is al een template uit. (onoficieel dat wel)
http://www.mediafire.com/...500_EsseEsse_Template.zip
[ Voor 32% gewijzigd door calsonic op 17-11-2013 15:31 ]
stock setup ? hoeveel fuel ?
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Dus tijd van de dag en temp nooit aan geweest (weet ook niet wat de waarde is), standaard setup en standaard fuel.
Ik heb nog niet gevonden hoe? Ik rijdt met een zelfgemaakt h-shifter.calsonic schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:17:
[...]
Ja dat is mogelijk maar je kunt beter gewoon de flippers of de schakelpook gebruiken.
---RAWE CEEK!!!---
Alles stock behalve:BruceLee schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:38:
met welke instelling rijden jullie die m3 op vallelunge ? welke tijd van de dg en welke temp ?
stock setup ? hoeveel fuel ?
10l fuel
max vleugel
street tires (ipv '90 street)
Wel h-shifter en zelf koppelen
Het is wel mogelijk, maar je hebt kans op artifactsETzPliskin schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:07:
Fijn, ik koop dit spel, krijg ik een leuke error dat mijn grafische kaart geen DirectX 10.1 ondersteunt (GTX 275)Dat mag wel duidelijker aangegeven worden vind ik. Ik heb wel al lange tijd niet meer naar minimum systeem eisen moeten kijken
Gelukkig is m'n laptop sneller, zo meteen even daarop installeren
Edit: Leuk, maar voorlopig nog niet wauw. Ben benieuwd naar de evolutie van het spel
http://www.assettocorsa.n...rectx10-graphics-card.10/As reported in the "minimum requirements" FAQ, Assetto Corsa doesn't support DirectX 10.0 cards and will never do, due to technical factors. If you want to play with an old dx10.0 card, you need to edit a file by yourself.
Go in "(steam installation folder)\SteamApps\common\assettocorsa\system\cfg"
Open "dx11.ini"
Change this line:ALLOW_UNSUPPORTED_DX10=0 ; UNSUPPORTED USE AT YOUR OWN RISKbecomes:ALLOW_UNSUPPORTED_DX10=1 ; UNSUPPORTED USE AT YOUR OWN RISK
Save the file and launch the game. Now the game should start but you may encounter artifacts and strange errors. Use at your own risk.
|2600k|Asus 290|
die bomen.
[ Voor 92% gewijzigd door haarbal op 18-11-2013 11:23 ]
En dan krijgen we ook weer een nieuwe update.
Maar wat doet die 'Cubemap Resolution' eigenlijk ?
[ Voor 5% gewijzigd door calsonic op 20-11-2013 09:25 ]
Wikipedia: Cube mapping
Yep geruchten zijn dat we de Paganiz Zonda R, Lotus 2-11 GT4 en de P4/5 Competzione krijgen in deze update. Ben benieuwd. Leuke bakjes.JoepW schreef op woensdag 20 november 2013 @ 07:43:
Nog 3 nachtjes: http://ac.nickthissen.nl/Pages/Events/ViewResults.aspx?id=12
En dan krijgen we ook weer een nieuwe update.
Dat zou te gek zijn.DutchDevil79 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:50:
[...]
Yep geruchten zijn dat we de Paganiz Zonda R, Lotus 2-11 GT4 en de P4/5 Competzione krijgen in deze update. Ben benieuwd. Leuke bakjes.
Btw. Ik kom tot nu toe niet verder als 2:05.268 met de M3 op Vallelunga
Zie in de replay wel dat ik op meerdere plekken (mili)sec laat liggen/vallen
[ Voor 12% gewijzigd door calsonic op 21-11-2013 15:06 ]
Ik mis momenteel wel heel erg een ghost mode in de game. Zou handig zijn om tegen tijden van snellere rijders te kunnen rijden.
[ Voor 12% gewijzigd door Tortelli op 20-11-2013 18:14 ]
Ghost van je eigen beste tijden kun je inschakelen bij Hotlap challenge. Ongetwijfeld kun je ergens in de folders wel het betreffende ghost bestandje vinden en uploaden/vervangen door die van een ander lijkt me. Ik heb er alleen nog niemand over gehoord inderdaad.
http://www.assettocorsa.n...-and-skins-dvelopment.24/
Ik had de Ghost inschakel optie blijkbaar gemistRequiem19 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:52:
Ah zo, dan had ik de post van Tortelli verkeerd gelezen.
Ghost van je eigen beste tijden kun je inschakelen bij Hotlap challenge. Ongetwijfeld kun je ergens in de folders wel het betreffende ghost bestandje vinden en uploaden/vervangen door die van een ander lijkt me. Ik heb er alleen nog niemand over gehoord inderdaad.

De league joinen kan op de league pagina:
http://ac.nickthissen.nl/Pages/Leagues/ViewLeague.aspx?id=1
(Als je er al in zit hoeft dat natuurlijk niet)
Op het moment is de league openbaar, iedereen kan joinen. Ik kan er ook een wachtwoord op zetten, maar dat lijkt me voorlopig niet nodig.
Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.
Ja idd alleen jammer dat de rem niet werkt bij de PaganiBamiHap schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:28:
En de update is uit! https://twitter.com/AC_assettocorsa
en bij de de p4/5 is het net alsof je een anker uitgooit
[ Voor 11% gewijzigd door calsonic op 22-11-2013 18:54 ]
Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.
Hoe doe ik dat dan ?BamiHap schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:54:
Efkes nog een keer updaten via Steam https://twitter.com/AC_as...status/403938483750060032
Reboot werkte niet en validate steam files werkte ook niet
[ Voor 40% gewijzigd door calsonic op 22-11-2013 19:08 ]
Het enige wat mij nu opvalt, is dat de 458 italia bijvoorbeeld ABS heeft bij het remmen (lampje abs gaat branden). Ik kon me herinneren dat je ergens de stumperhulpjes (traction control etc) uit kon zetten, maar kan deze setting nergens meer vinden. Is deze eruit gehaald of kijk ik niet goed?
TC uitzetten is ctrl+Tbones schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:07:
Bij mij doet de rem het wel. Je moet bij controls wel even kijken, want ze hebben nu presets. Ik heb die van de G25 geladen, en het lijkt erop alsof ze de force feedback ook verbeterd hebben.
Het enige wat mij nu opvalt, is dat de 458 italia bijvoorbeeld ABS heeft bij het remmen (lampje abs gaat branden). Ik kon me herinneren dat je ergens de stumperhulpjes (traction control etc) uit kon zetten, maar kan deze setting nergens meer vinden. Is deze eruit gehaald of kijk ik niet goed?
ABS uitzetten is ctrl+A
Kon idd mijn stuur selecteren hij remt nu dank je !
Wordt een latertje vannacht
Wat een beest zeg die Pagani
De achterbanden worden met 300+kph maar liefst 130 graden op Monza
De P4/5 gaat door de bochten als een malle
[ Voor 17% gewijzigd door calsonic op 22-11-2013 19:44 ]

Er zijn een hoop extra force feedback effecten toegevoegd, heb die toch wat teruggeschroefd anders voel ik de grip niet meer.
Geluid van de Zonda R valt me wel wat tegen, er zijn games die beter klinken denk ik. Auto is nog wel aardig op de weg te houden overigens!.
Driftmode is overigens ook wel geinig!.
[ Voor 11% gewijzigd door Tortelli op 22-11-2013 20:24 ]
In de cockpit klinkt hij wel goed - daarbuiten niet echt.Tortelli schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 20:21:
Heb een Logitech Momo, helaas geen preset voor. Er is me ook geen echte verandering opgevallen.
Geluid van de Zonda R valt me wel wat tegen, er zijn games die beter klinken denk ik. Auto is nog wel aardig op de weg te houden overigens!.
Met 'Field of View' kun je nu meer overzicht krijgen door deze te verlagen in de settings.Tortelli schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 20:40:
Ik rij meestal op de "motorkap" mode omdat je dan wat meer overzicht hebt.....
De 458 heeft nu veel meer grip als voor de update alleen het nieuwe geluid vond ik minder dus heb het oude geluid teruggezet.
[ Voor 18% gewijzigd door calsonic op 22-11-2013 20:52 ]
Met deze app kan datETzPliskin schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 21:03:
Kan je tijdens het rijden ergens de staat van de banden zien?
http://www.assettocorsa.n...mperatures-and-more.1707/
Heb ook meteen de tyre smoke vervangen want die was zo goed als weg nu.
De Fuel Consumption uitschakelen is nog steeds niet mogelijk - de optie is er wel maar werkt niet
[ Voor 23% gewijzigd door calsonic op 22-11-2013 21:18 ]
458 had ook veel te weinig grip. Paar maand geleden kunnen rijden in een 458 Italia en die glijd echt niet constant als je met wat gas de bocht uit accelereercalsonic schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 20:42:
[...]
Met 'Field of View' kun je nu meer overzicht krijgen door deze te verlagen in de settings.
De 458 heeft nu veel meer grip als voor de update alleen het nieuwe geluid vond ik minder dus heb het oude geluid teruggezet.
Daarnaast erger ik me nog wat aan de bakverhoudingen, vooral de E30 M3 valt compleet dood als je van de 3 naar 4 schakel, kan me niet voorstellen dat de echte auto dit ook heeft.
Had je de TC ook uitgeschakeld in je proefritje?Tortelli schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 22:12:
[...]
458 had ook veel te weinig grip. Paar maand geleden kunnen rijden in een 458 Italia en die glijd echt niet constant als je met wat gas de bocht uit accelereer.
Daarnaast erger ik me nog wat aan de bakverhoudingen, vooral de E30 M3 valt compleet dood als je van de 3 naar 4 schakel, kan me niet voorstellen dat de echte auto dit ook heeft.
[ Voor 33% gewijzigd door Tortelli op 23-11-2013 02:53 ]
Nieuwe versie nog even testen van de 458. Verder impressed met de update! Veel aangepast in korte tijd. FFB nu veel meer opties. En stiekem vind ik sommige fake ffb effects best prettig
Zonda is sick. Driftcircuit is lachen met e92. Het ziet er goed uit voor AC!
[ Voor 8% gewijzigd door Bullus op 23-11-2013 11:45 ]
|2600k|Asus 290|
Ik heb de Zonda het geluid van de BMW Z4 gegeven klinkt erg goed bij die wagen.Tortelli schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 20:21:
Heb een Logitech Momo, helaas geen preset voor. Er is me ook geen echte verandering opgevallen.
[ Voor 3% gewijzigd door Bullus op 23-11-2013 11:50 ]
|2600k|Asus 290|
Ja die is leuk
Btw van de 3 nieuwe wagens stuurt de P4/5 het beste - dat ding gaat door bochten als een kart en hij klinkt ook prima!
[ Voor 24% gewijzigd door calsonic op 23-11-2013 11:59 ]
[ Voor 23% gewijzigd door glnk op 23-11-2013 12:10 ]
|2600k|Asus 290|
Heb sinds de update gisteren een BUG met die auto die wil alleen nog maar automatisch schakelen, manual gaat niet meerglnk schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:09:
Drift mode is leuk. En dan met de BMW E30. 8500 punten heb ik weten te scoren tot dusver. Het is nog best lastigIk had 1 drift van 1500 punten ofzo
Daarmee meteen 2 klassen omhoog

Dus bij deze twee nieuwe events aangemaakt:
- Abarth 500 Challenge - de Abarth 500 met Semislicks op Silverstone.
- P4/5 Hard Tire Challenge - De P4/5 met Superhard tires op Mugello (stukje minder grip met die banden
Beiden lopen tot volgende week.
Deed net met de standaard setup van de P4/5 1:55 op Mugello en daar kunnen nog wel wat seconden vanaf - leuke snelle baanNickThissen schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:25:
Ik heb de Time Trials website weer iets geupdate, de banden die je moet gebruiken worden nu geselecteerd als deel van de auto ipv "achteraf een extra regeltje". Ik heb nog niet bij alle auto's de banden uitgezocht (elke auto inladen en kijken welke banden hij kan) maar bij een aantal wel.
Dus bij deze twee nieuwe events aangemaakt:
- Abarth 500 Challenge - de Abarth 500 met Semislicks op Silverstone.
- P4/5 Hard Tire Challenge - De P4/5 met Superhard tires op Mugello (stukje minder grip met die banden)
Beiden lopen tot volgende week.
Ik hoop overigens dat we ook de volledige track van Silverstone gaan krijgen als alleen deze korte(re) baan
[ Voor 6% gewijzigd door calsonic op 23-11-2013 12:41 ]
Nice
Ben blij dat deze game er nu is want ACR is zo dood als een pier
1:54.000 op Mugello met de P4/5 op superhard tyres - je voelt wel dat de auto iets minder grip heeft maar hij heeft nog steeds een erg goede wegligging
[ Voor 26% gewijzigd door calsonic op 23-11-2013 16:06 ]
Dit topic is gesloten.