[multi] Assetto Corsa - Deel I Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 97 Laatste
Acties:
  • 370.983 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-09 20:49
Nee, bij clipping verlies je feedback bedoel ik, wordt in't filmpje volgens mij wel duidelijk uitgelegd.
(tijdje geleden dat ik em zelf gezien heb)
Met de pedals app zie je realtime of je te extreme settings heb ingesteld en je dus feedback verliest door FFB clipping.

[ Voor 29% gewijzigd door BeetjeVreemd op 07-03-2014 22:41 ]

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:13
7 personen in de 1.44. Dragoontje op de 10e plaats rijd lekker rond met zijn Xbox controller :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:27
Kan iemand mij vertellen wat je nu wel in de game heb en wat niet.
Op steam zie je bv dat het nog in beta status is ( wat het ook nog is), maar daaronder vermelden ze dan weer wel dat hij in november al een release heeft gehad.
Multiplayer zit er niet dat weet ik, maar wat zit er van single player in.

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 22:14
Valt me toch tegen, dat niemand met dit weer even aan het sturen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Naar aanleiding van je vragen heb ik op Steam zitten kijken, maar ik kan niet terugvinden/snap niet wat je bedoeld met die release in november.

Uiteindelijk:
The final version of the game will include a single player career, special events and will allow the player to create and customize offline competitions and multiplayer races to challenge other players.

Nu in de nog early access fase: nog geen multiplayer, en beperkt aantal auto's/circuits. Al wel AI, al moet ook daar nog aan gesleuteld worden.

----------------------

Iemand enig idee wat dit moet betekenen?:
Zag dat ik met 85% gain met de BMW M3 GT2 op Mugello te snel last had van FFB clipping dus terug gedraaid naar 80%.
Als ik daarna terug naar het menu ga krijg ik de volgende melding onder in beeld:
"control method changed, applying necessary assists"
http://hirzo.com/img/Untitled-1.jpg

Assist settings vervolgens gechecked, staat nog gewoon op Pro.

Ga vervolgens rondje rijden en zonder veel moeite knal ik ineens van 8e naar de 4e plek en heb het idee
dat ik er nog zo een paar tienden af kan rijden.
Ter referentie; laatste tijd alleen maar met de T125 op de Nurburgring gereden, gisteren voor het eerst weer met de BMW op Mugello, ook al wat van m'n tijd afgehaald maar moest er voor m'n gevoel hard voor werken en daar was nu dus totaal geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:27
Ik dacht het al , alleen vond ik het zo raar met die releasedate die onder dat stukje staat wat jij geknipt heb.
Dankje =) maar dan wacht ik even op de final.

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
Hij is nu in de aanbieding en imo dat geld al zeker waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
nou zeg, ik snap er niks van, FFB voelt zwaar verrot, ook met exact dezelfde setting als gisteren.
Gisteren voelde ik gewoon m'n biceps na een paar rondjes met de bmw, maar zowel met bmw als lotus voel ik totaal geen weerstand meer in het stuur, af en toe even een fractie van een sec. wel, en dan weer totaal gevoelloos.
Aan de pedals app zie ik verder niks raars, alleen dus dat het niet overeenkomt met wat ik niet meer in het stuur voel, in tegenstelling tot gisteren.
Echt niet tof, zo kan ik niet normaal rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 17:07

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Gaat een stuk makkelijker met die setup. een 1.43 moet ik zeker kunnen halen, maar een 1.42.1xx gaat hem niet zo snel worden denk ik haha. Zaten nog wel veel verbeterpuntjes in mijn lap. Of plekjes waar ik meer gas kon geven.

Voor de genen die het leuk vinden om het rondje te checken:

[ Voor 45% gewijzigd door DAMAGE op 10-03-2014 02:07 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwaribo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 20:53
Assist settings vervolgens gechecked, staat nog gewoon op Pro.
Welke hulpmiddelen staan er aan met pro? Ik heb t altijd op custom staan. Gebruik enkel abs en bij auto's met een h shift ook throttle blip.

Ik ben er is goed voor gaan zitten en rij nog 1.49 met de lotus op de gp strecke.

Dit was wel met de S3 uitvoering.

Welke moet ik gebruiken eigenlijk? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21

Metalfreak

Hoije woh!

Ik ben al blij als ik een 1:47 haal met de standaard T125... -O-

[ Voor 20% gewijzigd door Metalfreak op 10-03-2014 09:39 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Qwaribo schreef op maandag 10 maart 2014 @ 09:36:
[...]
Welke hulpmiddelen staan er aan met pro? Ik heb t altijd op custom staan. Gebruik enkel abs en bij auto's met een h shift ook throttle blip.

Ik ben er is goed voor gaan zitten en rij nog 1.49 met de lotus op de gp strecke.

Dit was wel met de S3 uitvoering.

Welke moet ik gebruiken eigenlijk? :p
Met pro uiteraard heb je uiteraard geen hulpmiddelen what so ever.
Hij verspringt bij mij nu trouwens ook van pro naar custom nadat ik die melding krijg van wat ik hierboven schreef.
Op de nurburgring rijden we met de gewone T125, en op Silverstone met de opgefokte (en imo minder leuke) versie.
Heb je de app wel geïnstalleerd?
http://ac.nickthissen.nl/

Ik weet niet wat het is bij mij.
Omdat het de ene dag tot het eind nog goed was en de volgende dag niet meer terwijl ik naar mijn weten nergens iets veranderd heb qua instellingen is het volgens mij iets softwarematigs.
Als ik de PC gewoon aan zet voel ik ook gewoon nog weerstand in het stuur, maar zodra ik AC opstart valt dat weg.

Maargoed, had onlangs nog fresh Windows 7 install gedaan op Samsung 830 64 GB SSD, maar dat kreng loopt me toch te snel vol.
Denk dat ik het nog maar een keer ga doen en dan 't OS op de 840 Pro 128 GB SSD knal.
En daar aan voorafgaande m'n kast ff openschroeven en graka etc er ff uit haal om schoon te maken #stof!

Had onlangs geprobeerd iemand te helpen om software te vinden, maar heb daarmee toen een shitload aan mal/spyware binnen gehaald en kreeg gisteren ook al microsoft visual C++ errors wat misschien ook daardoor komt?

Ben vandaag wel zoet dus :)
Hopelijk werkt na dit alles de FFB weer normaal en dan heb ik nog een dag of 2 om m'n tijden proberen te verbeteren voor de huidige timetrials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwaribo
Dan ga ik er als ik tijd heb weer is mee aan de slag. Hopelijk morgenavond.

Ja die app heb ik geïnstalleerd. Heb helaas jullie tijden niet gezien. Moet je geen mensen als vriend toevoegen dan? De app staat wel in de lijst aan de rechterkant.

Maar hier rijdt iedereen zonder enig hulpmiddel? Abs heb ik altijd wel nodig helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Hoe bedoel je onze tijden niet gezien?
Als je die app hebt geinstalleerd zie je realtime in AC in beeld wat jou snelste tijd is en hoe die zich verhoud tot de tijden van de anderen die meedoen.

En als je inlogt bij de app via je browser (die link in m'n vorige post) dan kan je het totaaloverzicht zien qua wie/welke tijd.

Lijkt me inderdaad dat iedereen zonder hulpmiddelen rijdt.
Had zelf eerst ook throttle blip aan staan, maar toch maar weer uit gezet, als ik er aan toe ben ga ik wel oefenen op heel-toe downshifts.

Ik zie jou trouwens zo 1.2.3. niet in de lijst staan Qwaribo, wel goed geïnstalleerd?

[ Voor 7% gewijzigd door BeetjeVreemd op 10-03-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ook gekocht *O* Voor 23 euro ben ik happy :) Eens timetrials proberen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwaribo
Ik denk dat de fout ligt in dat ik in de oefen sectie die tijd heb gereden en niet in de time trial.. Of is dat t niet?

Die app staat er tussen en heb ook die "id" erin gezet.

Mag ik wel meedoen met abs dan? Of is zonder vereist?

[ Voor 13% gewijzigd door Qwaribo op 10-03-2014 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:08
Volgens mij checkt de app dat niet. Zou dus moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Goed bezig Jejking; ga je geen spijt van krijgen :)

@ Qwaribo, moet volgens mij kunnen met ABS hoor. Als ik zo bij de regels kijk bij nick's app staan er geen regels bij deze keer wat betreft assists.
Je kan eenvoudig checken of het goed werkt. In hotlap mode ff rondje rijden zonder buiten de baan te komen en je tijd zou automatisch moeten worden geüpload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwaribo
Ik zal z.s.m. ff kiek'n of dat werkt.

Afgelopen vrijdag zou die Corvette komen toch? Of is dat a.s.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor a.s. vrijdag staat weer een update gepland, maar of dat ook de corvette is, geen idee.

Net op facebook gezien:

Assetto Corsa PC racing game | Pagani Automobili | Huayra model Year 2013 | Coming soon on Steam Early Access
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t31/1025765_836572389702414_1628577450_o.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2014 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Pagani Hueyra (of hoe typ je de naam...) :)

Edit: staat er ook bij ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Tortelli op 10-03-2014 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
-deleted-

[ Voor 93% gewijzigd door BeetjeVreemd op 10-03-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Qwaribo schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:36:
Ik zal z.s.m. ff kiek'n of dat werkt.

Afgelopen vrijdag zou die Corvette komen toch? Of is dat a.s.?
Corvette is net aangekondigd, duurt dus nog wel behoorlijke tijd voordat we deze kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwaribo
Ik zag hem ook op Facebook ja! Heel gaaf!!

Rijdt hopelijk beter dan in GT6... Daar is t een *** auto!! Als ik een ronde Nordschleife ermee rij en pak een curb mee valt de Huayra op ze dak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Als je 1 ding in het leven zeker weet, is dat de auto's in AC beter zullen rijden dan in de GT series ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:03
Ik stel nog een kleine (wat makkelijkere) challenge voor :D

De standaard BMW E30 M3 op de normale straatbanden (niet de street '90) op de Nurburgring GP

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Goed plan, maar laten we eerst even wachten totdat de huidige challenges zijn afgelopen.

Sowieso is het denk ik wel leuk om een challenge te doen met de Huayra als deze vrijdag gereleased wordt. Dan kunnen we daarnaast een auto kiezen die wat makkelijker te rijden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
:D das dan mooi geregeld :P
E30 M3 op streets @ Nurburgring GP
en dan de Huarya of hoe je t dan ook schrijven mag, op Imola ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwaribo
Requiem19 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:25:
Als je 1 ding in het leven zeker weet, is dat de auto's in AC beter zullen rijden dan in de GT series ;).
True!

HUAYRA is het! Ik heb er zelf ook 2 weken over gedaan om dat te leren 8)7 haha

Ooh die E30 challenge kijk ik al naar uit! De DTM E30 is me favo auto van t spel! Rijdt heerlijk!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ja, dus NIET met de DTM he :D Met de stock car :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwaribo
Haha ja die begrijp ik! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ik vind die Lotussen leuker rijden eerlijk gezegd, erger me zo aan de toeren val in die M3 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
Ja, de standaard E30 M3 heeft dat wel extreem, vooral bij 3 naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Hmm, beetje apart dit.
Vandaag geen tijd gehad voor compleet nieuwe windows install,
maar wil toch nogmaals even de vraag hier neerleggen of iemand enig idee heeft wat het kan zijn.

Samengevat:
't gaat dus om de FFB.
Voelt lichter aan als eerst, weinig 'constante weerstand' in het stuur.
Af en toe voel ik het wel even zoals het eerder was, dat de biceps daadwerkelijk even wat
moeten doen zegmaar, dus het lijkt me niet dat de aandrijving/motor oid kapot kan zijn,
moet haast wel iets softwarematigs zijn.
Ik kan niet meer goed 'voelen hoe de banden staan' zegmaar, draai te snel te veel aan het stuur,
(te scherp insturen) waar ik dat dus eerder niet deed omdat je door die weerstand ook daadwerkelijk voelde dat je aan het insturen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ffb moet ook niet al te zwaar staan imo. Anders heb ik, met G25, te snel clipping.

Je zou damping in game kunnen verhogen voor meer constante weerstand. Of ff gain verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Het bizarre vind ik dat de laatste dag dat het goed was, het gewoon tot ik stopte goed was en de volgende dag dus niet meer. Alles checken qua settings in profiler en AC en lijkt hetzelfde.

Krijg jij/jullie ook die melding in beeld die ik eerder noemde (...changed.. applying assists) als je bijv. alleen de gain setting ietsje aanpast?
Ik zou zweren dat ik die melding voor ik deze problemen had niet eerder heb gezien.

Zoals het nu aanvoelt kan ik in de eerste paar versnellingen sowieso echt met m'n pink sturen en eerder ging dat veel zwaarder. (wat ik beter vond aanvoelen)
Heb nu echt het gevoel dat ik voorzichtig moet sturen en voelt een beetje dood aan in het midden allemaal.
Ik kan niet hoger qua gain etc. want dan idd clipping als een malle.

Valt er iets zinnigs te zeggen over hoe de G25 aanvoelt t.o.v. G27?
Ga binnenkort even bij kameraad kijken die net G27 heeft, zou dat met zelfde settings ongeveer hetzelfde moeten aanvoelen of is dat niet goed te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeuh, van plek 15 naar 5 :) Meer dan 1 seconde goed gemaakt en dat vooral in de eerste en laatste sector :p

Er is wel sinds vrijdag (dacht ik) een 0.7.2 uit
Deze dingen staan in de changelog ingame:

- Default Exus setup now has maximum fuel for longer AI races
- Some minor improvements in Lotus Exus AI
- Improvements on Nurburgring GP AI line for all cars
- Lotus Exus 125 hand gearshift animations
- Traction control steps for Lotuse Exus 125
- Improved downshift revs matching
- Fixed setup differential step on Lotus Exus 125
- Slight modifications on the range of the Lotus Exus 125' rebound damper
- Default launcher theme: Fixed an issue with personal best times not being saved under certain conditions
- Default launcher theme: Control post-configuration check for required assists (e.g. activate autoclutch when no clutch assigned, etc)
- Added rotation limit option for in-game steering wheel.

Denk dat je vooral dat ene laatste punt ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Mijn tijdje ook maar weer eens verbeterd. En guess what? Ik kan nog VEEEEEEEEEEL sneller ik zie het aan alles. Het komt er alleen nog niet uit. Dat is het lastige. Doe alles maar eens goed ;)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend nog snel even 2 rondjes gedaan en deze waren 1.44.7 en 1.44.6
Verlies nu nog veel in de laatste bocht, gister was echt een toevalstreffer.

Ik denk dat ik dus nog sneller kan dan de 1.44.0 die er nu voor mij staat, maar goed. Zoals DAMAGE al zegt: Link het allemaal maar eens netjes aan elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Post maar een filmpje als je feedback over verbeterpunten wilt.

Btw, Ik lees net dat AC nu 22.000 unieke gebruikers heeft. Laatste salesperiode kwamen er weer 2000 bij. Niet slecht voor een indy titel!

[ Voor 52% gewijzigd door Requiem19 op 11-03-2014 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Pff snap er niks meer van, paar dagen geleden reed ik steady rond de 1.44.5. Nu haal ik met moeite een 1.45. 8)7 Terwijl ik eerst nog best marge had om nog harder te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Irritant is dat he ;).

Daarom ben ik van mening dat je vooral belangrijk dat je begrijpt waardoor je snel langzaam bent. Lijnen rijden en rijtechniek is een stuk analytischer dan je op het eerste gezicht denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Requiem19 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:14:
Irritant is dat he ;).

Daarom ben ik van mening dat je vooral belangrijk dat je begrijpt waardoor je snel langzaam bent. Lijnen rijden en rijtechniek is een stuk analytischer dan je op het eerste gezicht denkt.
Ja ik weet wel wat het is, rij geen 1 rondje steady meer. Ben nu opeens Jos verstappen in zijn slechte dagen :9 Als ik weer ronde na ronde steady rij gaat het van zelf wel weer harder.

[ Voor 5% gewijzigd door Dacuuu op 11-03-2014 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47
Stappie terug, rust bewaren, lijntjes rijden, tijden komen vanzelf weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Schuey schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:17:
Stappie terug, rust bewaren, lijntjes rijden, tijden komen vanzelf weer terug :)
En opeens rij ik weer 1.44.x..Gelukkig is de multiplayer nog niet aanwezig. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-10 18:44
Waar ik eigenlijk op zit te wachten zijn meters die echt werken in de auto. Water, olie etc en banden die echt afslijten.

Met de sale het spel ook gekocht overigens :9

[ Voor 16% gewijzigd door bartus1989 op 11-03-2014 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Banden slijten ook.

Maar je bedoelt visueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-10 16:06
Ik heb het spel ook gekocht in de sale. Na alle berichten die ik heb gelezen valt het toch een beetje tegen. Ik kom van Forza 4, en ik vond dat eigenlijk toch wel een mooi spel. Maar omdat ik denk dat die concept toch meer toekomst heb ben ik ingestapt.

Ik loopt toch nog tegen een paar dingen aan. Zo kan ik niet in de career modes komen, is dit nog niet klaar ofsow? Ook kan ik dat hillclimb track nergens vinden. Ook valt het perspectief een beetje tegen, er lijkt geen diepte in te zitten. Een beetje hetzelfde waar ook TDU mee te maken had vond ik. Of kan je dit instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Het lijkt me dat je gekocht hebt zonder goed te lezen :-).

AC is early access. Dit betekent dat je een beta speelt, die constant updates met nieuwe features krijgt. Elke twee weken is er een update. Eerstvolgende is vrijdag.

Hillclibm en careermode zijn nog niet beschikbaar. Career mode komt pas bij 1.0 (kan nog wel even duren).

Over dieptegebrek heb ik nog niemand horen klagen. Wat zijn je graphics instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:12
wuppie007 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 18:46:
Ook valt het perspectief een beetje tegen, er lijkt geen diepte in te zitten. Een beetje hetzelfde waar ook TDU mee te maken had vond ik. Of kan je dit instellen?
Je kan de fov en de plaats in de auto zelf compleet instellen, op de track even met de muis bewegen, met een van de tooltjes in de rechterbalk.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
Requiem19 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 18:50:
Het lijkt me dat je gekocht hebt zonder goed te lezen :-).

AC is early access. Dit betekent dat je een beta speelt, die constant updates met nieuwe features krijgt. Elke twee weken is er een update. Eerstvolgende is vrijdag.

Hillclibm en careermode zijn nog niet beschikbaar. Career mode komt pas bij 1.0 (kan nog wel even duren).

Over dieptegebrek heb ik nog niemand horen klagen. Wat zijn je graphics instellingen?
Ik moet eerlijk bekenen dat ik niet uitgebreid onderzoek heb gedaan inderdaad. Maar deze game heb ik gekocht niet om wat het nu is maar wat het kan worden ;). Maar het ziet er allemaal wel mooi uit. Zoals een vuile vooruit, dat is wel mooi gedaan. Want me dan weer opvalt is dat je bijvoorbeeld als je schakelt in een 458 italia dat klikje weer heel goed hoort, nog boven het motorgeluid wat naar mijns inzien dat ruimschoots moet overstemmen. Maar dat zal nog wel verbeterd worden denk ;)
haarbal schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 18:54:
[...]
Je kan de fov en de plaats in de auto zelf compleet instellen, op de track even met de muis bewegen, met een van de tooltjes in de rechterbalk.
Ja dat is inderdaad een mooie feature, het is nu al beter danku :)

Rijdt iemand nog meer met een xbox controller? Ik kom zoveel uiteenlopende settings tegen dat ik door alle bomen het bos niet meer zie. Dus als iemand zijn settings wil sharen, graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Voor controller settings moet je anders hier even kijken/vragen wuppie007.

Zo, 1e skin klaar 8)
Afbeeldingslocatie: http://hirzo.com/img/preview.jpg
Ik ben meer bezig met skins maken de laatste tijd dan met rijden :)
Zul je zien dat 'k daardoor op het laatst toch nog weer naar beneden zak met de huidige timetrials :o

M'n eerste skin is voor de Ferrari 599xx evo en kan je hier downloaden.
Deze en toekomstige skins worden ook geüpload naar m'n website, dus hou die in de gaten als je meer van m'n skins wilt zien of volg m'n net aangemaakte topic op het AC-forum.

Ben ook al bezig met m'n 2e project, voor de Ferrari 458 Italia.
Beetje experimenteren met matte paint en anime.
Afbeeldingslocatie: http://hirzo.com/img/2ndskinwip.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
HirzoSchuurman schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:51:

Ben ook al bezig met m'n 2e project, voor de Ferrari 458 Italia.
Beetje experimenteren met matte paint en anime.
[afbeelding]
Die skins zijn echt mooi! Als je ooit nog een BMW Motorsport skin maakt ben ik je eerste afnemer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Thnx :)
Bedoel je custom of een replica skin wuppie007?

Replica is hier en daar nog tricky las ik, omdat je soms met issues zit qua spiegelen (plaatst ergens logo, maar datzelfde logo is vervolgens ook op een andere plek zichtbaar op de auto, maar dan inverted.
Is nogal een geklooi met die templates op sommige punten, en als je zelf iets maakt kan je daar soms makkelijker omheen werken.
Ben eerst wel even zoet met de 458 though, denk dat ik iets van '458 skin-pack' ga maken.
Heb m'n layermanagement nu wat beter op orde dan bij de eerste skin, dus dan wordt het ietsje makkelijker om meerdere varianten van één skin te maken.

Nog een work in progress plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://hirzo.com/img/wipsmall.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een tijd geleden ook met mat en glanzend gewerkt en kreeg er bv dit uit:

Edit:

Link weg gehaald, Staat een paar post verder op

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2014 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Klopt iets niet met je link, je moet ook ergens inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, dat zou zo maar kunnen. Had een link gedeeld van Digital Racing forum ;)
Zal hem straks even ergens anders uploaden

Edit:
Via imageshack dit keer:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img20/1720/7tf8.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2014 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Hij doet het :)

Niet verkeerd dat mat grijs zo!

Ik begin echt de smaak te pakken te krijgen, des te langer ik er mee bezig ben, des te meer ideeën er komen.
Beetje jammer dat ik ze nog niet allemaal in praktijk kan brengen, maar al doende leert men. 8)

Ben doorgeschoten in't werken aan de 2e variant v/d 458 skin, vond hetzelfde kleurenschema als bij de 599 zo goed staan dat ik eerst met de rood/zwart/wit combi ben verder gegaan, de oranje/zwart komt ook nog wel hoor ;)

Nog een work in progress plaatje: (klik voor grotere afbeelding)
Afbeeldingslocatie: http://hirzo.com/img/458wipsmall.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:49
Ook ik heb nu een G25 :) (2e hands hier van Tweakers)
Gisteravond even mee kunnen spelen maar ik heb de settings nog lang niet goed.
Als ik bijvoorbeeld rechtdoor rij en een kleine slinger aan mn stuur geef blijft de auto steeds erger heen en weer slingeren totdat hij daadwerkelijk spint. Ook kan ik nu helemaal niets opvangen (zal ook een kwestie van wennen zijn)

Vanavond heb ik meer tijd en zal ik de instellingen verder aanpassen en hopenlijk ook nog een normaal rondje kunnen rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Update is uit:
Changelog Early Access 0.7.5
- Pagani Huayra new car (turbo related sounds still wip)
- TC now does not engadge until a car specific speed when launching from stand still
- Aero fixes for Lotus Exos T125, corrects nose up excessive top speed
- Option for player selective collisions. A small workaround until we properly fix the AI.
Collisions only occur around a small distance from the player. All other cars do not collide,
limiting CPU occupation
- Fixed replay audio bug
- Fixed GUI on some apps
- Fixed race output
- New APP :: Track Description
- New APP :: Real Time X360 car controls debug
- Damage OFF option
- Fixed some glitches in mirror rendering
- Improved CPU performance on Monza
- Reduced launcher RAM and VRAM consumption while the simulator is active.
- Added French translation.
- Collision fixes at Monza and Silverstone gp
- Physical mesh at Silverstone gp more detailed.
- Fixed Concrete size at S-Schumacher, Nurburgring GP
- The launcher now keeps a rotating backup store of the local database (found in
Documents\Assetto Corsa\launcherdata\backups)
Nieuwe challange deze week met de Huayra + iets met de Lotus Exos? 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 14-03-2014 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker hoor, die Huayra. Net even op Monza uit gelaten en haalde de 308 in z'n 5.
Dan schijnen er nog 2 versnellingen over te zijn :D

Remmen zijn ook erg goed. 175m remmen voor de eerste bocht op Monza en deze ook halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Tortelli schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 18:44:
Update is uit:

[...]

Nieuwe challange deze week met de Huayra + iets met de Lotus Exos? 8)
De E30 M3 Challenge remember :D 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Haha, zal morgen drie challenges maken

1. Huayra met leuk circuit. Nurburg?
2. M3 E30 op Magione is wel leuk denk ik
3. Exos T125 normaal op Imola

Als iemand nog andere specifieke wensen heeft hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
E30 hoort natuurlijk gewoon op Nurburg he :P BMW car op BMW track!
En ja, de stock versie op de street banden (niet de street 90s!)

Huayra op Imola zou ook wel vet zijn, op Nurburg is het ook een lekkere bak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Requiem19 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 00:13:
Haha, zal morgen drie challenges maken

1. Huayra met leuk circuit. Nurburg?
2. M3 E30 op Magione is wel leuk denk ik
3. Exos T125 normaal op Imola

Als iemand nog andere specifieke wensen heeft hoor ik dat graag.
Perfect imo. Hueyra is een gave bak. Even gereden op de ring en Monza, leuke auto!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huayra op Vallelunga (italiaanse auto op het italiaans thuis circuit van AC)
M3 E30 op Nurburgring (zoals eerder gevraagd door een aantal andere)
Exos T125 normaal op Imola (leuk idee)

Misschien dit een leuke variant, Tim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Bon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
mee eensch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Nu alleen even aanmaken Tim ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Lijkt wel of het ETX team van ACR hun Huayra naar het Kunos team hebben gestuurd - hier heeft hij ook al moeite met de bochten hehehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Vanavond pas tijd, ga jij alvast maar oefenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Leuk die nieuwe challenges. De laatste challenge had ik nog wel sneller kunnen rijden, ik had zeker een lage 1.43 of zelfs een hoge 1.42 eruit hebben kunnen gooien, maar ik kreeg het niet meer voor elkaar. Steeds wel een foutje, of dat je de eerste bochten combinatie al niet snel door komt, dan kun je wel ophouden.

Ik ga de nieuwe challenges allemaal proberen. Zal voor mij wel wennen worden aan die andere tracks. Die ken ik nog niet. Maar dat gaat vrij snel :) Die NurburgringGP track ook weinig gezien en toch een snelle tijd met deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boppema
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 21:36
Op welke wijze is er deel te nemen aan de challenges waarin gesproken wordt in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boppema
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 21:36
Check bedankt, ik ga me even aanmelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Laatst online: 10-10 18:44
Waarom heb ik geen handen!?

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/29da0cp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Kijk mama zonder handen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Is een bug, is al gemeld.

2 events aangemaakt:

T125 - Imola
M3 E30 - Nurb.

Moet Nick nog even vragen om de Huayra toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
:D dan gana we daar maar eens mee aan de slag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Huayra challenge staat online!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Kijk eens aan :D Goed nieuws, nu maar eens kijken wie er gaat winnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lampuhkap schreef op zondag 16 maart 2014 @ 10:46:
Kijk eens aan :D Goed nieuws, nu maar eens kijken wie er gaat winnen :D
Tim, duh ;)

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Wel goed om te weten wie er dan daadwerkelijk met full steeringlock en clutch pedals plus H-shifters spelen met die BMW. Zoals ik dat bijvoorbeeld wel doe. Als je hier je lock omlaag gooit en je gebruikt de flappy-pedals dan heb je echt een monsterlijk voordeel TOV mensen die het wel spelen zoals de auto bedoeld is.

Ik gooi even een pistoletje met kaas naar binnen en dan ga ik het ook eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 10:42

Arfman

Drome!

Kan die off track zooi ook uit tijdens hotlaps en AI races? Ik wordt helemaal gallisch van de AI die je er gewoon afbeukt, zelf verder kan rijden en ik sta daar met 50 km/h de penalty af te wachten. Bedankt alvast.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Tijdens Hotlaps wel. Je kunt een vinkje zetten 'penalties off'.

@DAMAGE, hshifter gebruiken levert tijd op. Shift delay is lager dan paddles. Scheelt makkelijk paar tiende per ronde. Dit om gebruik hshifter aan te moedigen. Steeringlock verlagen lijkt mij geen voordeel trouwens?

[ Voor 63% gewijzigd door Requiem19 op 16-03-2014 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

En als je stuur geen H shifter heeft ben je dus de pineut? :P.

Edit:
Zowel met de Lotus T125 gereden op Imola als de Pagani op Vallelunga. Pagina rijd opzich wel goed, lijkt wel wat "zwaar" te zijn achter.

Heeft heel veel grip maar glijd soms wat vreemd door ineens, nog geen echt fatsoenlijke ronde reden. Eens oefenen binnenkort.

[ Voor 69% gewijzigd door Tortelli op 16-03-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik bedoel de steeringlock van je stuur zelf. Maar dat in game hoog laten. Dan kun je dus bizar snel sturen. Paar graden je stuur draaien is in game dan bijv 4x meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Hallo iedereen!,

Heb zonet Assetto Corsa gekocht!
ben benieuwd naar de game!
Ik zie dat jullie over challenges praten, kan ik die joinen terwijl er geen MP is?

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijmennabuurs schreef op zondag 16 maart 2014 @ 21:14:
Hallo iedereen!,

Heb zonet Assetto Corsa gekocht!
ben benieuwd naar de game!
Ik zie dat jullie over challenges praten, kan ik die joinen terwijl er geen MP is?
Welkom :)

Je kan op deze pagina (http://ac.nickthissen.nl/Pages/Events/ViewEvents.aspx?id=1) een app downloaden en je aanmelden. Vervolgens worden je rondetijden ge-upload naar de server en zo rijden we tegen elkaar.

MP zit er nog niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 10:39
Hallo allen,

Evenzo ben ik ook een weekje nu in het bezit van AC. Ben al begonnen met de hotlap-league en dat bevalt me prima tot nog toe.

Groet Jan

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Welkom aan alle nieuwe AC'ers! Leuk dat jullie meedoen :). Als je vragen hebt, stel ze gerust.
Tortelli schreef op zondag 16 maart 2014 @ 18:53:
En als je stuur geen H shifter heeft ben je dus de pineut? :P.
Vergeet niet dat Hshiften en manueel clutchen zeer veel lastiger is. Maar als je deze niet hebt, heb je in Q wel nadeel. In race is hshiften wel echt pittig en zijn schakelfoutjes zo gemaakt.

@Damage; ik begrijp dat je sneller kunt insturen dan. Dat lijkt me echter niet een voordeel omdat straatbanden maar x grip hebben. Te snel sturen zorgt imo juist voor onderstuur. Maar ik zal het van de week testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Laatst online: 27-09 13:36
Zo, ik heb even wat nieuwigheidjes aan de time trials website toegevoegd die al een tijdje in de wachtrij stonden :)

Ik laat nu boven de resultaten de 'theoretical best lap' zien, wat simpelweg de som is van de beste splits / sector tijden. Die sector tijden worden ook getoond (en wie ze gereden heeft). Een opmerking: mensen die handmatig de tijd invoeren (dus niet via de app) hebben geen sectortijden dus worden niet meegerekend.

Bij de statistieken staat nu ook kort hoeveel mensen er meegedaan hebben en hoeveel laps ze gelogd hebben. Als het goed is logt de app alleen tijden die sneller waren dan je vorige beste tijd, dus in werkelijkheid zijn het er nog veel meer.

Hopelijk kan ik binnenkort ook de sector tijden van elk rondje in de tabel zelf laten zien, maar dan moet ik qua layout iets verzinnen want dat past niet... Ook zou leuk zijn om per coureur een grafiekje te laten zien van zijn laptime history, zodat je je vooruitgang kan zien ;)

Binnenkort hoop ik ook wat tijd te hebben om eindelijk de seizoens-functionaliteit toe te voegen; dat wil zeggen een kampioenschap per seizoen, met een vast aantal punten voor elke positie. Dan heeft het eindelijk ook nut om een keer een nieuw seizoen te beginnen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door NickThissen op 17-03-2014 17:12 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoer :)
Goed om te zien dat er voortgang/uitbreiding in de app/website zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Lekker bezig Nick! Dankzij jouw app houden we de interesse op het forum hier voor AC toch nog een beetje hoog. Anders zou het, zonder multiplayer, vrij snel verwateren.

Vanavond hoop ik wat tijd te hebben om de Huayra eindelijk eens te proberen. Op de verschillende fora lees ik nogal tegenstrijdige berichten over deze voiture. Veel mensen zijn erg enthousiast, anderen vinden het een ondersturend hok ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:49
Requiem19 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:21:
Lekker bezig Nick! Dankzij jouw app houden we de interesse op het forum hier voor AC toch nog een beetje hoog. Anders zou het, zonder multiplayer, vrij snel verwateren.

Vanavond hoop ik wat tijd te hebben om de Huayra eindelijk eens te proberen. Op de verschillende fora lees ik nogal tegenstrijdige berichten over deze voiture. Veel mensen zijn erg enthousiast, anderen vinden het een ondersturend hok ;).
Ik ben één iemand die het een ondersturend hok vind :P
Weet iemand trouwens of het klopt dat de FFB bij de M3 E30 best wel sterk is (dus veel gevoel) en dat het bij de T125 veel gevoellozer en lichter is? Ik gebruik de G25 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Die Huayra is ook een ondersturend hok, maar met een beetje setup-tweaking en finesse kun je het ding echt wel snel over de track smijten. Mensen die klagen over onderstuur knallen het beestje gewoon te hard de bocht in :) Wat mij op viel is dat deze auto sneller gaat dan je denkt. Als je voor je gevoel langzaam een bocht door rijdt ga je eigenlijk al snel met 100 of meer door een bocht heen. Dat is toch vrij snel als je het mij vraagt. Je gaat dan sneller over de limiet van de wagen heen. Zeker met die laffe bandjes. Zet de topgear bandjes erop en hij gaat al een stuk sneller door de bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
waarom moet je afremmen naar 50 elke keer als je van de baan gaat?

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Om te voorkomen dat je een stuk van de baan afsnijdt en tijd wint.

Je kunt off track penalties uitzetten in het menu scherm waar je ook het weer etc kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Op Imola ondertussen een aardige tijd staan. Kunt gewoon 1:1 de setup van de Nurburgring gebruiken.
Verpruts steeds mijn eerste of laatste sector om J.oost van de eerste plaats te rijden :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

Iemand hier die al eens bezig is geweest met Aim Race Studio Analysis?
Ik krijg er wel wat data te zien maar bij lange na niet zoveel als ik bijvoorbeeld met GTR2 in Motec.
Doe ik iets verkeerd of is daar(nog) niet meer data in beschikbaar?
Pagina: 1 ... 17 ... 97 Laatste

Dit topic is gesloten.