Gaat al beter, heb de FFB sterkte wat teruggeschroefd en wat minder effecten aangezet. Maar de tijd die staat moet minimaal nog een halve seconde beter kunnen want dit rondje was inclusief glijden door de laatste chicane. 1:45 moet haalbaar zijn.
Je stond eersteDacuuu schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:06:
En op dit moment de 1e plek in de Lotus T125 @ Nürburgring compo. Dit is niet de tijd voor de 1e plek, het moet nog veel sneller.
01:46.329, rondje is absoluut niet perfect. Jammer dat mijn RSR live timer het momenteel niet doet om een of andere reden (profiel niet gevonden...).
Zo'n setup is gewoon cheatenRequiem19 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:11:
Bij dit soort auto's geen penalty, aangezien ze irl ook zo werken vlgs mij.
Kijk even op racedepartmentforum voor een goede setup. Scheelt veel! Ik ga zo wat rondjes proberen.
[ Voor 35% gewijzigd door Tortelli op 03-03-2014 22:14 ]
Kunnen we Requiem niet buitensluiten?
Edit:
Mijn filmpje: 01:46.329
[ Voor 60% gewijzigd door Tortelli op 03-03-2014 22:38 ]
Requiem kun je de replay even posten van die snelle ronde met de settings ?
[ Voor 15% gewijzigd door aveenhuysen op 03-03-2014 22:37 ]
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Setup: http://www.racedepartment...gring.83133/#post-1650334
Ik heb geen replay opgeslagen, maar wil dat best doen als ik nog een sneller rondje kan rijden.
Ik heb geen replay opgeslagen, maar wil dat best doen als ik nog een sneller rondje kan rijden.
Vind die setup op Silverstone niet echt lekker rijden, de achterkant gaat er steeds vandoor bij een graadje teveel lock in de hoge snelheids bochten, met eierschalen sturen
Degene die daaronder staat van dave is hetzelf laken een pak, krijg dat er ook niet echt uit helaas!
Het mag wel gezegd worden, eerst achteraan lopen harken met een controllert, en nu prijkt de naam van Hirzo al op P2 op de Nurburgring challenge

Het mag wel gezegd worden, eerst achteraan lopen harken met een controllert, en nu prijkt de naam van Hirzo al op P2 op de Nurburgring challenge
[ Voor 28% gewijzigd door Schuey op 03-03-2014 23:37 ]
Op silverstone rijden we toch ook met de T125S?
Dat is een hele andere auto met hele andere setup... Dan zou ik even hier kijken: http://www.racedepartment...gring.83069/#post-1650340
Ik heb m'n laatste rondje trouwens opgeslagen en zal hem morgen uploaden.
Dat is een hele andere auto met hele andere setup... Dan zou ik even hier kijken: http://www.racedepartment...gring.83069/#post-1650340
Ik heb m'n laatste rondje trouwens opgeslagen en zal hem morgen uploaden.
my god... dan heb ik ben een compleet verkeerde setup lopen rondbanjeren? 
edit:
Hmm het viel mee, wel voor het slapen gaan er nog 5 tienden afgereden
Zolang het met zulke grote stappen gaat moet er nog volop af kunnen, al is het alleen maar door netter te rijden en minder overdriven.

edit:
Hmm het viel mee, wel voor het slapen gaan er nog 5 tienden afgereden
[ Voor 58% gewijzigd door Schuey op 04-03-2014 00:28 . Reden: 5 ipv 7, niet overdriven natuurlijk, kekekek ]
euuhh, ook?Requiem19 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 23:37:
Op silverstone rijden we toch ook met de T125S?
Je rijdt toch niet stiekem met de S1 op de Nurburgring he Tim?

Zal wel niet maar toch maar even checken
Echt respect man! Ik rij echt never nooit niet nog 3.3 sec. van m'n 1:46.157 af!
Je linkt zo te zien wel naar een setup voor S1 zie ik nu? die van "F1Dave_slipstreamers" waarbij hij erbij heeft gezet van "edit: sorry this is for the s1 wrong thread
Kan je een setup voor de S1 ook gebruiken voor de gewone T125?
ThanksSchuey schreef op maandag 03 maart 2014 @ 23:35:
Heb van m'n 1:46.157 ook even een filmpje gemaakt: klik
B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070
De app van Nick registreert alleen tijden als je de juiste auto hebt. Valsspelen kan dus niet
.
Ik link naar die S1 setups voor Schuey. Voor de normale T125 setups kun je het eerdere linkje gebruiken dat ik gaf.
Ik link naar die S1 setups voor Schuey. Voor de normale T125 setups kun je het eerdere linkje gebruiken dat ik gaf.
Beetje verwarrend, bij beide links kom ik bij die "dave1.ini" setup uit als ik op de links klik.
Staat ook zelfde tekst bij, op dat "edit, sorry this is for S1 thread" regeltje na.
En de app merkt het niet op als de regels voor een event worden overtreden (al dan niet per ongeluk) zoals bij het F40 event laatst, dus dacht laat ik dit dan ook maar even checken
Staat ook zelfde tekst bij, op dat "edit, sorry this is for S1 thread" regeltje na.
En de app merkt het niet op als de regels voor een event worden overtreden (al dan niet per ongeluk) zoals bij het F40 event laatst, dus dacht laat ik dit dan ook maar even checken
[ Voor 34% gewijzigd door BeetjeVreemd op 04-03-2014 00:39 ]
De app checkt de auto/circuit combi en eventueel de bandensoort. Als die gespecificeerd is. Time of day, buitenlucht temp of wel of geen wear checkt de app niet.
Overigens kun je met beetje zoeken op het RD forum meerdere setups vinden. Kost een paar minuten. Enige wat ik gedaan heb is linkje gegven naar T125 en T125s thread. Eerste beste setup gepakt en die ging lekker.
Overigens kun je met beetje zoeken op het RD forum meerdere setups vinden. Kost een paar minuten. Enige wat ik gedaan heb is linkje gegven naar T125 en T125s thread. Eerste beste setup gepakt en die ging lekker.
Dat was het met die F40, tirewear 0x stond daar bij als regel maar registreerde dus ook tijden met de snellere 1x tirewear.
't zal het tijdstip zijn, maar welke setup heb je nu gebruikt voor T125 (non S) op de Nurburgring?
Aangezien je beide links naar een setup linken die allebei dave.ini zijn genoemd.
Of moet je bij die eerste link naar boven scrollen en heb je die record.ini gebruikt?
edit:
'k heb nu die record.ini gepakt, (Tim's eerste link en dan naar boven scrollen)
bijna seconde van m'n tijd af
En nu naar bed! #freaking 02:00 o'clock!
't zal het tijdstip zijn, maar welke setup heb je nu gebruikt voor T125 (non S) op de Nurburgring?
Aangezien je beide links naar een setup linken die allebei dave.ini zijn genoemd.
Of moet je bij die eerste link naar boven scrollen en heb je die record.ini gebruikt?
edit:
'k heb nu die record.ini gepakt, (Tim's eerste link en dan naar boven scrollen)
bijna seconde van m'n tijd af
En nu naar bed! #freaking 02:00 o'clock!
[ Voor 17% gewijzigd door BeetjeVreemd op 04-03-2014 01:52 ]
- je kunt later schakelen of je gears korter zetten, je hebt nu versnelling over op de rechte stukken!HirzoSchuurman schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 00:29:
Heb van m'n 1:46.157 ook even een filmpje gemaakt: klik
- mik op die apex, de eerste 3 bochten mis je al je apexen, dat is al een paar tienden
- te vroeg insturen, zeker na de schumacher s doe je dat een aantal keer, ook de hairpin hiervoor. Hierdoor raak je je apex te vroeg (metertje of 3/4 al snel) en kom je veel te snel wijd uit waardoor je exit speed misschien wel aardig is, maar op een gegeven moment houd de weg op. Als je later instuurt, dan op je apex mikt, kun je bij deze auto al heel erg vroeg het gas bij gaan geven en duw je die auto netjes richting het buitenkantje.
- laatste bocht blijft een listige, hier kies ik liever altijd voor slow in fast out
Het ziet er zeker niet verkeerd uit, zeker ten opzichte van 2 weken geleden denk ik
Aan het einde van het liedje blijft het toch ook netjes rijden, als ik met een snelle setup als een hork ga lopen harken, rij je me nog steeds lachend voorbij met de standaard setup.
[ Voor 8% gewijzigd door Schuey op 04-03-2014 09:03 ]
Ik heb het filmpje nog niet gekeken, maar inderdaad, als je de juiste lijnen rijdt met een redelijke setup moet 1.44 goed haalbaar zijn. Gewoon netjes rijden en zo vroeg mogelijk accelereren.
Staat die setup (davi1.ini) niet op te-lage gearing?Requiem19 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:52:
Setup: http://www.racedepartment...gring.83133/#post-1650334
De bovenste setup pakken, Record.ini.
Om verdere verwarring te voorkomen hier de directe link:
http://www.racedepartment...chments/record-ini.50784/
[ Voor 63% gewijzigd door Requiem19 op 04-03-2014 09:23 ]
Bedankt. Vandaag eens uitproberen. Van de 1e naar de laatste(8e) plek. EpischRequiem19 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:22:
De bovenste setup pakken, Record.ini.
Verwijderd
Vanochtend maar eens met wat setups gespeeld.
Eerst 0.4sec van mijn tijd afgehaald met de GT2, maar damn wat is die auto gevoelig.
Dat is weer even wennen, van de week nog maar eens proberen. Moet nog wel wat sneller kunnen denk ik.
De T125 op Nurburgring los gelaten en eerst de setup van davi1 uit geprobeerd en die gearing kan inderdaad echt niet
Later de record.ini gebruikt en dan voelt de auto als een dijk aan.
Hier alleen nog niet echt een super-tijd gereden. Te weinig ronden voor gereden. Ook hier van de week maar aan werken als ik tijd heb
Eerst 0.4sec van mijn tijd afgehaald met de GT2, maar damn wat is die auto gevoelig.
Dat is weer even wennen, van de week nog maar eens proberen. Moet nog wel wat sneller kunnen denk ik.
De T125 op Nurburgring los gelaten en eerst de setup van davi1 uit geprobeerd en die gearing kan inderdaad echt niet
Hier alleen nog niet echt een super-tijd gereden. Te weinig ronden voor gereden. Ook hier van de week maar aan werken als ik tijd heb
Heb het spel ook maar gekocht. Was al tijden opzoek naar een fatsoenlijke nieuwe racesim. Ik speel al tijden LFS (vanaf de early beta's daar) en dat vond ik echt physics echt geweldig. Heb ook Project CARS. Leuk spelletje maar in mijn ogen niet echt een sim. Dan Assetto Corsa, geweldig. Misschien grafisch niet UBER maar dat maakt mij persoonlijk niet zo veel uit.
Hier mijn eerste rondjes met de Ferrari 599XX EVO op de Nurnburgring GP. Zeker niet UBER snel, kan zeker sneller, maar goed, dit is de auto zoals die uit het doosje komt, dus geen mods of wat dan ook. Ook alle driving aids staan uit. Speel trouwens met een G25.
YouTube: Ferrari 599xx EVO @ NurburgringGP 1:58:273 current fastest Assetto Corsa
Hier mijn eerste rondjes met de Ferrari 599XX EVO op de Nurnburgring GP. Zeker niet UBER snel, kan zeker sneller, maar goed, dit is de auto zoals die uit het doosje komt, dus geen mods of wat dan ook. Ook alle driving aids staan uit. Speel trouwens met een G25.
YouTube: Ferrari 599xx EVO @ NurburgringGP 1:58:273 current fastest Assetto Corsa
[ Voor 3% gewijzigd door DAMAGE op 04-03-2014 17:21 ]
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Ik kom nog niet echt onder de 01:46.497 metde Lotus T125 @ Nürburgring.
Het zit hem in de uit acceleratie van de bochten. Iemand van de plaatsen 1/4 toevallig een ghost?
Edit: Nu een 01:45.548. Een huidige 2e plek moet wel haalbaar zijn. Draai in verschillende rondjes sectortijden die samen goed zijn voor een 2e plaats. Nu dit nog combineren in 1 ronde
. De 1e plaats lijkt me onhaalbaar. Volgens mij gebruikt Tim raketbrandstof en kauwgom als banden.
Het zit hem in de uit acceleratie van de bochten. Iemand van de plaatsen 1/4 toevallig een ghost?
Edit: Nu een 01:45.548. Een huidige 2e plek moet wel haalbaar zijn. Draai in verschillende rondjes sectortijden die samen goed zijn voor een 2e plaats. Nu dit nog combineren in 1 ronde
[ Voor 45% gewijzigd door Dacuuu op 04-03-2014 18:05 ]
Welkom! AC is inderdaad een sim waar veel mensen op gewacht hebben voor op de PC. Je komt op een mooi moment binnen gevallen, want de community is groeiende. Wij organiseren wekelijkse/2 wekelijkse time challenges nu er nog geen MP is. Je kunt meedoen via deze website: http://ac.nickthissen.nl/Pages/Leagues/ViewLeague.aspx?id=1
@Dacuuu, frustrerend he, als je niet weet waar je sneller kunt zijn. Dat heb ik zelf ook met mensen die bijvoorbeeld 1.41.x rijden op de Nürburgring. Geen idee waar ik die seconde moet vinden. Zo hebben we (helaas) allemaal onze eigen grenzen
Vaak zijn snellere rondjes vrij netjes gereden en ziet het er langzaam uit. Misschien dat je aan mijn filmpje nog wat hebt qua lijnen. Er zitten overigens nog twee foutjes in. Bij Chicane rem ik net te laat waardoor ik niet goed uitkom en de bocht na de snelle links rechts chicane bergop mis ik de apex. Dat alleen al is 2/3 tiende. Maar geen enkel rondje is perfect
Thanks nog voor de uitgebreide tips Schuey!
Te vroeg insturen is denk ik combi van baankennis maar ook groot deel FOV dingetje.
Heb em nu op 42, maar blijft compromis op single screen.
Heb het gevoel dat ik niet later kan insturen, dat 'k de bocht al zo'n beetje voorbij ben en/of niet haal als ik later instuur.
En ik moet ook nog beter leren omgaan met die kleine nuances qua gas/remmen om de auto beter te plaatsen, kan veel verschil maken, beetje gas los/even de rem aantikken om scherper in te kunnen sturen etc.
Al die kleine dingetjes die realistisch geïmplementeerd zijn in de physics, dat komt veel preciezer dan bijv. met Forza 4 waar ik ontelbare uren in heb zitten.
Wacht, heb nog wel screenshot ergens:

Helemaal in de public lobby's kon ik met zo'n rijstijl nog makkelijk races winnen/podiums halen.
Kan je met AC wel vergeten
which is a good thing.
Vond Nurburgring altijd al een toffe baan, maar heb nu echt het idee dat ik de baan opnieuw moet leren kennen om ook maar enigszins in de buurt te komen van die alien-like tijden zoals die van Tim
.
En idd welkom Damage!
Die replays op 30 fps vind ik soms wel vertekenen trouwens.
Lijkt veel rustiger/netter qua rijstijl dan hoe je het ingame ervaart.
Te vroeg insturen is denk ik combi van baankennis maar ook groot deel FOV dingetje.
Heb em nu op 42, maar blijft compromis op single screen.
Heb het gevoel dat ik niet later kan insturen, dat 'k de bocht al zo'n beetje voorbij ben en/of niet haal als ik later instuur.
En ik moet ook nog beter leren omgaan met die kleine nuances qua gas/remmen om de auto beter te plaatsen, kan veel verschil maken, beetje gas los/even de rem aantikken om scherper in te kunnen sturen etc.
Al die kleine dingetjes die realistisch geïmplementeerd zijn in de physics, dat komt veel preciezer dan bijv. met Forza 4 waar ik ontelbare uren in heb zitten.
Wacht, heb nog wel screenshot ergens:
Helemaal in de public lobby's kon ik met zo'n rijstijl nog makkelijk races winnen/podiums halen.
Kan je met AC wel vergeten
Vond Nurburgring altijd al een toffe baan, maar heb nu echt het idee dat ik de baan opnieuw moet leren kennen om ook maar enigszins in de buurt te komen van die alien-like tijden zoals die van Tim
En idd welkom Damage!
Die replays op 30 fps vind ik soms wel vertekenen trouwens.
Lijkt veel rustiger/netter qua rijstijl dan hoe je het ingame ervaart.
Holy crap ik heb een potje lopen kloten gisteren. Nu ik AC opstart staat de gewone 125 geselecteerd, ik ga me echt afvragen waar ik dan gisteren mee heb gereden
De tijd is wel doorgekomen dus volgens mij moet dat wel de S1 zijn geweest, zou je zeggen!
edit:
nevermind, dat menu is zo onduidelijk af en toe
edit2:
moet toch nog aardig trappen met dat hok, verbaas me er af en toe over hoe laat je kan remmen, dat is echt niet normaal meer.. Zo zie je maar dat er nog een heel verschil zit tussen weten hoe het moet, en het ook echt doen

edit:
nevermind, dat menu is zo onduidelijk af en toe
edit2:
moet toch nog aardig trappen met dat hok, verbaas me er af en toe over hoe laat je kan remmen, dat is echt niet normaal meer.. Zo zie je maar dat er nog een heel verschil zit tussen weten hoe het moet, en het ook echt doen
[ Voor 36% gewijzigd door Schuey op 04-03-2014 20:54 ]
Thanks voor het warme welkom! Ik heb die app even gedownload jongens, ga het eens proberen op de Nurnburg GP track. De normale variant zie ik, dus niet de S1 versie. Ik stream het spel eigenlijk altijd als ik aan het gamen ben dus jullie mogen best eens mee kijken. Twitch.tv/rice_nl
Ik zit trouwens onder het gamen ook op TS. Als jullie ook willen joinen, graag! lijkt me gezellig: http://www.bug-community.com/teamspeak/
Ik zit trouwens onder het gamen ook op TS. Als jullie ook willen joinen, graag! lijkt me gezellig: http://www.bug-community.com/teamspeak/
[ Voor 20% gewijzigd door DAMAGE op 04-03-2014 20:06 ]
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Ik heb de rollen weer wat eerlijker verdeeld en nu de 3e tijd
, zeer nips dus zal morgen avond wel opnieuw moeten beginnen.....
Valt me op dat je op bepaalde stukken veel eerder op het gas kunt dan ik deed. Overreed de bochten nog behoorlijk, en als je in de 2/3 zit breekt de auto niet snel meer uit (en als hij dat doet is je rondje meteen exit...)
Valt me op dat je op bepaalde stukken veel eerder op het gas kunt dan ik deed. Overreed de bochten nog behoorlijk, en als je in de 2/3 zit breekt de auto niet snel meer uit (en als hij dat doet is je rondje meteen exit...)
Ik zag je voorbij komen idd 
Achja, ik kijk nog steeds uit naar de multiplayer eigelijk
Achja, ik kijk nog steeds uit naar de multiplayer eigelijk
Multiplay met dit soort banen / auto's moet gaat zijn!. De Exos is een auto waarmee ik vrij constant goeie rondes kan rijden (had na wat prutsen eeen 7-8 ronden die allemaal snel waren zonder grote blunders....).
Iets wat met b.v. de F40 S3 veel lastiger is.
Iets wat met b.v. de F40 S3 veel lastiger is.
Uiteindelijk moet je met alle auto's wel netjes rond kunnen komen, de meest gemaakte fout is 50 kwalificatie rondjes achter elkaar proberen te rijden op 110%
Ik wacht geduldig op MP .. heb de laatste update nog niet eens geprobeerd.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik ga het ook nog ff proberen met de T125 op Nurburgring, wil in de 1:44 komen, paar tienden nog...
Leuk dat je streamt en met teamspeak DAMAGE, net ff gekeken.
Ik hoop zooooooo dat m'n internetverbinding goed/stabiel genoeg is voor multiplayer, anders ga 'k verhuizen
Leuk dat je streamt en met teamspeak DAMAGE, net ff gekeken.
Ik hoop zooooooo dat m'n internetverbinding goed/stabiel genoeg is voor multiplayer, anders ga 'k verhuizen
Ik ook!
Damn, met die Lotus S1 op silverstone. Heel was anders als met een M3 op Imola..
Je zit het stuur bijna fijn te knijpen van, zo gespannen zit ik achter het stuur.
Het schijnt toch zo te zijn dat internetsnelheid niet van belang is voor multiplayer?
Damn, met die Lotus S1 op silverstone. Heel was anders als met een M3 op Imola..
Je zit het stuur bijna fijn te knijpen van, zo gespannen zit ik achter het stuur.
Het schijnt toch zo te zijn dat internetsnelheid niet van belang is voor multiplayer?
nope, maar ping wel...
Net weer even met de Lotus T125 gereden op de Nurburgring met setup die hierboven ergens genoemd werd.
Moet me toch maar eens gaan verdiepen in de theorie er achter. Want het maakte gewoon doodleuk 5 seconde verschil van 1:48 hoog naar 1:43:2xx en dat met een stuur dat half los hing.....
Zit dus nog wel wat meer in!
Moet me toch maar eens gaan verdiepen in de theorie er achter. Want het maakte gewoon doodleuk 5 seconde verschil van 1:48 hoog naar 1:43:2xx en dat met een stuur dat half los hing.....
Zit dus nog wel wat meer in!
Ik had zelf al wel een setup gebakken maar nog niet veel met de ophanging gedaan. Maar eens vergelijken met die godensetup die hier circuleert
Valt reuze mee denk ik, je moet toch echt zelf sturen
Als er hier mensen zijn met Teamspeak.. Ik speel best veel Assetto met 2 andere tweakers. Welkom op: http://www.teamspeak.com/invite/ts.bug-community.com/
Jep, zijn allemaal welkom
Hoe meer zielen hoe meer vreugd
Kolere, net anderhalf uur aan de gang geweest met de T125 op de Nurburgring.
En slechts een dikke tiende er af
Maar was wel leuk
Op gegeven moment zat er haast niks tussen Schuey en mij.
Ik moet sowieso nog een halve sec. van m'n tijd af kunnen krijgen, wilde vanavond in de 1:44 komen
maar net niet gelukt. Maarja, dan moet er nog 2 sec. af
dussszz
Heb echt tig keer gehad dat ik na de eerste 4 bochten al 3 tot 4 tienden sneller was dan de tijd die ik nu heb staan ( 1:45.150 ) en elke keer als ik dat zie vernaggel ik de volgende bocht en kan het rondje de prullenbak in
Pfff, heb gewoon blaar op m'n linkerduim, hoe vet is dat
#ithinkilikesimracing
En slechts een dikke tiende er af
Maar was wel leuk
Op gegeven moment zat er haast niks tussen Schuey en mij.
Ik moet sowieso nog een halve sec. van m'n tijd af kunnen krijgen, wilde vanavond in de 1:44 komen
maar net niet gelukt. Maarja, dan moet er nog 2 sec. af

Heb echt tig keer gehad dat ik na de eerste 4 bochten al 3 tot 4 tienden sneller was dan de tijd die ik nu heb staan ( 1:45.150 ) en elke keer als ik dat zie vernaggel ik de volgende bocht en kan het rondje de prullenbak in
Pfff, heb gewoon blaar op m'n linkerduim, hoe vet is dat

F40 s3 @ nurburgring GP
RSR timing ranking http://www.radiators-cham...community=all&friends=all
RSR timing ranking http://www.radiators-cham...community=all&friends=all
[ Voor 3% gewijzigd door BruceLee op 05-03-2014 00:44 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Zo toch nog maar even die record.ini ingeladen en grote vooruitgang geboekt van bijna 2 seconden en nog 2 seconden te gaan
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
grrr, down to fifth place
#werkaandewinkel
#werkaandewinkel
Jup, en met een beetje geluk ga ik je 5e plaats in nemen vandaagHirzoSchuurman schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:09:
grrr, down to fifth place![]()
#werkaandewinkel
Ik zal vanavond die setup ook maar eens proberen. Ik zit hier met een setup te knallen die ik zelf vanaf stock helemaal verbeterd heb. Ik merk wel dat ik er een stuk sneller mee kan rijden dan dat ik nu gedaan heb, maar als ik dat filmpje zie van het record dat hier gezet is dan zie ik die auto in ieder geval een bocht onrealistisch snel door rammen. Daar moet je dan echt die setup voor hebben want met mijn setup lijkt me dan onmogelijk toe.
To be continued!
To be continued!
Zou het niet onrealistisch noemen. Zo een Formule auto is wel ff ander koek dan een straat of GT auto.
Het is idd niet te geloven, maar dat zijn Formule auto's.
Kijk maar op YT, daar is een filmpje van de eau rouge op spa, F1 vs GT auto's.
Ik denk dat DAMAGE meer bedoelt dat zijn Lotus T125 niet dezelfde snelheid door de bocht haalt.Tolgatg schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:34:
Zou het niet onrealistisch noemen. Zo een Formule auto is wel ff ander koek dan een straat of GT auto.
Setup speelt daar zeker een grote rol in, maar heel vaak kan de auto ook een stuk harder dan je zelf denkt.
I know, maar het ging meer om het woord "onrealistisch".
En wat ik met mijn post bedoelde is wat jij zegt: "maar heel vaak kan de auto ook een stuk harder dan je zelf denkt."
En wat ik met mijn post bedoelde is wat jij zegt: "maar heel vaak kan de auto ook een stuk harder dan je zelf denkt."
Nee met die setup van mij gaat het niet lukken. Wellicht een beetje een ongelukkige woordkeuze. Ik weet dat Formule wagens ontelbaar veel grip hebben en veel G's kunnen pullen, maak je geen zorgen
Ik kan veel tijd steken in een setup en hetzelfde resultaat halen met een eigen setup, maar ik denk dat ik gewoon maar eens die setup ga gebruiken die hier staat en kijken wat ik daar mee kan. De tijd is er niet naar om een setup te bouwen voor de deadline denk ik. Kost je zoveel tijd om alles tot in de puntjes te tweaken.
Ik kan veel tijd steken in een setup en hetzelfde resultaat halen met een eigen setup, maar ik denk dat ik gewoon maar eens die setup ga gebruiken die hier staat en kijken wat ik daar mee kan. De tijd is er niet naar om een setup te bouwen voor de deadline denk ik. Kost je zoveel tijd om alles tot in de puntjes te tweaken.
Mee eens.
Een setup maken voor een race is veel interessanter, omdat pure snelheid net iets minder belangrijk is dan vertrouwen hebben in de setup.
Een setup maken voor een race is veel interessanter, omdat pure snelheid net iets minder belangrijk is dan vertrouwen hebben in de setup.
Gaan we ook nog een regelmatigheids-compo houden? 6 rondes in de 1.44

En weer de 4e plaats terug ingenomen.

[ Voor 18% gewijzigd door Dacuuu op 05-03-2014 17:25 ]
Mmmmm 7tiende moet ik nog wel ergens hebben laten liggenDacuuu schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:22:
Gaan we ook nog een regelmatigheids-compo houden? 6 rondes in de 1.44![]()
Ja, lijkt me ook een leuke competitie variantDacuuu schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:22:
Gaan we ook nog een regelmatigheids-compo houden? 6 rondes in de 1.44

Requiem19 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:38:
[...]
Ja, lijkt me ook een leuke competitie variant![]()
[afbeelding]
Ik heb eigenlijk een vraag. Bij mij stuurt de auto lang niet zo scherp in. (In beeld draait het stuur ook minder ver) Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Persoonlijk heb ik het idee dat als de auto bij mij ook wat verder in stuurt dat ik mijn tijd toch een heel stuk kan verbeteren.
Als voorbeeld heb ik een stukje opgenomen van m'n snelste ronde , 01:48.892 waarin heel duidelijk te zien is dat het stuur gewoon niet zo ver indraait. [YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=sCR7-tacpy0]
Iemand ideeën waar heat van kan komen of zou het echt puur aan de setup de danken zijn?
Edit: Ik speel met een Xbox 360 controller
[ Voor 6% gewijzigd door josje94 op 05-03-2014 20:12 ]
Het stuur in beeld moet precies het stuur dat je in je handen hebt volgen. Als dat niet zo is, moet je bij de Controls instellingen de Degrees of rotation goed instellen. Bij de meeste stuurtjes is dit 900 graden.
Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.
Vergeten te zeggen dat ik met een Xbox 360 controller speel.. Ik zal het er gelijk even bij zetten.BamiHap schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:59:
Het stuur in beeld moet precies het stuur dat je in je handen hebt volgen. Als dat niet zo is, moet je bij de Controls instellingen de Degrees of rotation goed instellen. Bij de meeste stuurtjes is dit 900 graden.
Even op het forum van AC zoeken naarbetere i stellingen. Blijft lastig met controller helaas.
Vokg Hirzo's voorbeeld
Vokg Hirzo's voorbeeld
Ow, dan zou ik het niet weten. Zie bij de controller opties ook niet zoiets staan. Neem aan dat je met die instelmogelijkheden al mee gevogeld hebt?
Vraag anders aan dhr Schuurman hier in het topic wat zijn instellingen waren. Kan ie je ook meteen een stuur aanbevelen denk ik
Vraag anders aan dhr Schuurman hier in het topic wat zijn instellingen waren. Kan ie je ook meteen een stuur aanbevelen denk ik
Ik zal wel even gaan zoeken dan. Het blijft inderdaad lastig met een controller. Deze post op Facebook geeft aan dat ze er blijkbaar toch meer aandacht aan gaan bestedenRequiem19 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:23:
Even op het forum van AC zoeken naarbetere i stellingen. Blijft lastig met controller helaas.
Vokg Hirzo's voorbeeld
Edit: Ik had de instellingen van Hirzo al eens gevonden en ingesteld. Was destijds een verbetering maar toch nog niet je van het.
Ja ik heb daar al wat rond gekeken. Zal ik nog eens meer gaan doen.BamiHap schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:24:
Ow, dan zou ik het niet weten. Zie bij de controller opties ook niet zoiets staan. Neem aan dat je met die instelmogelijkheden al mee gevogeld hebt?
En een stuur is wel leuk maar toch weer erg lastig om het ding elke keer te installeren als ik wil gaan racen en dat zijn er weer problemen met de zitpositie etc.
[ Voor 5% gewijzigd door josje94 op 05-03-2014 20:32 ]
Eh, ja... OK... We horen je tegen die tijd wel weerjosje94 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:30:
[...] En een stuur is wel leuk maar toch weer erg lastig om het ding elke keer te installeren als ik wil gaan racen en dat zijn er weer problemen met de zitpositie etc.Misschien komt het ooit nog maar ik houd het eerst nog maar bij een controller.
Tim toch nog weer ergens 7 tienden gevonden?
Ik begin 'm door te krijgen, de 44'er komt eraan...
G27 staat hier naast me, ik zet het toetsenbord aan de kant, g27 er op. je zet hem binnen 3 seconden vast en klaar is kees. Geen hinder en het gaat gewoon goedjosje94 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:30:
En een stuur is wel leuk maar toch weer erg lastig om het ding elke keer te installeren als ik wil gaan racen en dat zijn er weer problemen met de zitpositie etc.Misschien komt het ooit nog maar ik houd het eerst nog maar bij een controller.
@Josje94
Ik heb eerder hier settings gepost voor de controller, maar die later ook nog meerdere keren aangepast omdat ik niet tevreden was. Heb in eerste instantie ook hetzelfde probleem gehad met insturen.
De uiteindelijke conclusie was -toen ik settings had gevonden waar ik redelijk mee kon rijden- dat AC een echte sim is en de physics te goed zijn om met een controller écht mee te kunnen komen.
Het grootste probleem was (over)corrigeren. Dat gaat vaak fout.
Gevolg, je kan niet echt op de grens rijden en dat is nou net waar AC pas echt mooi wordt.
(en mensen gaan ook niet blij met je zijn als de multiplayer komt denk ik, of je moet het leuk vinden om achteraan te rijden zodat je niemand er af rijdt...)
Er was al gelinkt naar de facebookpagina van AC, ze gaan inderdaad meer werk maken van controller support.
Ik zou dit topic op het AC-forum even bekijken als ik jou was, is net geopend: Klik
Ik heb zelf een G25 met wheelstand opgehaald. Kan je zo in elkaar klappen en in de kast zetten als het moet. 'k was voor € 200,- klaar in totaal via marktplaats.

Ik had al zo'n stoel staan, zit je mooi laag, werkt prima met wheelstand. Kost 3 tientjes bij Ikea.
Ik zou echt serieus overwegen om het aan te schaffen, er gaat dan echt een (sim)wereld voor je open.
Totaal andere beleving, zoals het hoort...
Zo hé, goeiedag, van 4e naar 8e plek gezakt
Vandaag nog niet gereden, beetje rollercoaster vandaag maar goed nieuws gekregen, kan na 3 maanden WW (waarvan er nu ruim 2 opzitten) m'n baan weer terugkrijgen, helaas wel maar 30 uur p/week maar beter dan werkloos thuis!
Kan ik mooi gaan sparen voor triple-screen setup of oculus rift
Ik heb eerder hier settings gepost voor de controller, maar die later ook nog meerdere keren aangepast omdat ik niet tevreden was. Heb in eerste instantie ook hetzelfde probleem gehad met insturen.
De uiteindelijke conclusie was -toen ik settings had gevonden waar ik redelijk mee kon rijden- dat AC een echte sim is en de physics te goed zijn om met een controller écht mee te kunnen komen.
Gevolg, je kan niet echt op de grens rijden en dat is nou net waar AC pas echt mooi wordt.
(en mensen gaan ook niet blij met je zijn als de multiplayer komt denk ik, of je moet het leuk vinden om achteraan te rijden zodat je niemand er af rijdt...)
Er was al gelinkt naar de facebookpagina van AC, ze gaan inderdaad meer werk maken van controller support.
Ik zou dit topic op het AC-forum even bekijken als ik jou was, is net geopend: Klik
Ik heb zelf een G25 met wheelstand opgehaald. Kan je zo in elkaar klappen en in de kast zetten als het moet. 'k was voor € 200,- klaar in totaal via marktplaats.

Ik had al zo'n stoel staan, zit je mooi laag, werkt prima met wheelstand. Kost 3 tientjes bij Ikea.
Ik zou echt serieus overwegen om het aan te schaffen, er gaat dan echt een (sim)wereld voor je open.
Zo hé, goeiedag, van 4e naar 8e plek gezakt
Vandaag nog niet gereden, beetje rollercoaster vandaag maar goed nieuws gekregen, kan na 3 maanden WW (waarvan er nu ruim 2 opzitten) m'n baan weer terugkrijgen, helaas wel maar 30 uur p/week maar beter dan werkloos thuis!
Bedankt voor de reacties allemaal! Misschien toch eens gaan kijken naar een 2e hands G27
Tot nu toe vind ik het echt nog een heel leuk spel ondanks de controller. Precies wat Hirzo al schrijft, zodra ik moet gaan corrigeren ben ik verloren en zal ik online mensen van de baan af beuken.
Gelukkig vanavond m'n tijd wel flink verbeterd!
Gelukkig vanavond m'n tijd wel flink verbeterd!
Die Lotus 125 vind ik maar niks, zit ook totaal geen gevoel in, net zoals de F1 wagen van iRacing. Nog even met de E30 op Nurburgring GP gespeeld maar dat had ik na 5 rondjes ook wel weer gezien.
* Arfman lurkt weer verder ...
* Arfman lurkt weer verder ...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Mmhja, is wel vrij klinisch, maar op de grens wordt het steeds leuker. Ik vind de normale 125 trouwens stuk leuker dan de Step 1.
Kon het toch niet laten om nog even snel een paar rondjes te doen.
Een dag geen Assetto Corsa is een dag niet geleefd
\O/
Paar honderdsten van m'n tijd afgereden, nét niet genoeg om in de 1:44 te komen en een plekje omhoog te kruipen helaas.
Plaats 6 t/m 10 zit maar 2 tiende verschil tussen, gekkenhuis
Een dag geen Assetto Corsa is een dag niet geleefd
Paar honderdsten van m'n tijd afgereden, nét niet genoeg om in de 1:44 te komen en een plekje omhoog te kruipen helaas.
Plaats 6 t/m 10 zit maar 2 tiende verschil tussen, gekkenhuis
Verwijderd
Net 18 rondes gereden en een unlock van 100km in 1 sessie vrij gespeeld 
Snelste van mij is nu een 1.45.215 en de laatste tien rondjes zaten allemaal in de 1.45, zolang ik geen penalty kreeg
(3x oid)
Edit:
Heb ook screenshot gemaakt, maar nog niet geupload (imageshack bv?)
Wel even de tijden vergeleken van Tim en ik ben op alle sectoren gewoon een seconde te langzaam,
Ik rijd gemiddeld een 33,0, 35,0 en ik dacht 37,0 op de sectoren
Snelste van mij is nu een 1.45.215 en de laatste tien rondjes zaten allemaal in de 1.45, zolang ik geen penalty kreeg
Edit:
Heb ook screenshot gemaakt, maar nog niet geupload (imageshack bv?)
Wel even de tijden vergeleken van Tim en ik ben op alle sectoren gewoon een seconde te langzaam,
Ik rijd gemiddeld een 33,0, 35,0 en ik dacht 37,0 op de sectoren
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2014 14:15 ]
"Some special news at 1700h" aldus Facebook...
Requiem word gebanned uit de challenges op tweakers.net?. Of krijgt 100kg straf gewicht?
+100 stokslagen.Tortelli schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:09:
Requiem word gebanned uit de challenges op tweakers.net?. Of krijgt 100kg straf gewicht?
Gaaf zo'n setup!HirzoSchuurman schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:04:
@Josje94
[afbeelding]
Zo hé, goeiedag, van 4e naar 8e plek gezakt![]()
Nog een tip voor de doe-het-zelfer, bouw hem zelf!
Zie https://plus.google.com/p...9?authkey=CIOVncGH6ZKOpgE hoe ik het (met hulp ook) heb gedaan.
Zoals je kan zien was het eerst met een DFGT stuur. Leuk om te beginnen, maar wou al snel een g25/27.
Totale kosten 150 euro, inclusief stuur. Daar had ik een mazzeltje mee, via via voor 50 euro.
50 euro stuur g25
60 euro metaal
30 euro stoel
10 euro verf
Als iemand nog geïnteresseerd is in de DFGT, ik heb hem nog.
Ik zal ook is een goeie tijd proberen neer te zetten met de Lotus.
Zodra de Multiplayer er is, lijkt het me leuk om 1 week in de avond voor geïnteresseerden een driving school te starten, met tips over lijnen, techniek en ook setups.Tortelli schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:09:
Dus aub niet te gemeen tegen me doen, ik deel graag m'n kennis
Ik denk trouwens dat we een kleine leuke license erbij krijgen vanavond. Geen hele grote, anders zouden ze het wel iets uitgebreider hebben aangepakt. Misschien een Japanse/Amerikaanse fabrikant deze keer?
Lijkt me wel een prima plan en dan via teamspeak!Requiem19 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:51:
[...]
Zodra de Multiplayer er is, lijkt het me leuk om 1 week in de avond voor geïnteresseerden een driving school te starten, met tips over lijnen, techniek en ook setups.
Dus aub niet te gemeen tegen me doen, ik deel graag m'n kennis![]()
Ik denk trouwens dat we een kleine leuke license erbij krijgen vanavond. Geen hele grote, anders zouden ze het wel iets uitgebreider hebben aangepakt. Misschien een Japanse/Amerikaanse fabrikant deze keer?
Gisteren zat ik al even te kletsen met Minty op Teamspeak: [url]ts3server://ts.bug-community.com[/url]aveenhuysen schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:09:
[...]
Lijkt me wel een prima plan en dan via teamspeak!Sign me up.
512 slots, dus moet genoeg zijn voor Assetto
Afhankelijk van welke avond, wil ik wel meedoen!Requiem19 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:51:
[...]
Zodra de Multiplayer er is, lijkt het me leuk om 1 week in de avond voor geïnteresseerden een driving school te starten, met tips over lijnen, techniek en ook setups.

Corvette, not bad!.
.
Merk dat tijdens het remmen de bochten al wat insturen wel wat tijd scheelt, maar ik zou echt niet weten waar ik 3 seconden kan vinden
.
Gedeelde 8e plaats zelfs nuHirzoSchuurman schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:04:
Zo hé, goeiedag, van 4e naar 8e plek gezakt![]()
Merk dat tijdens het remmen de bochten al wat insturen wel wat tijd scheelt, maar ik zou echt niet weten waar ik 3 seconden kan vinden

Tof!Requiem19 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:51:
[...]
[ Voor 42% gewijzigd door Tortelli op 06-03-2014 21:02 ]
Alleen maar voordeel toch voor de rest als er 1 of enkele stuk sneller zijn dan de rest en diegene de moeite neem om tips te geven? Ik ben er in ieder geval blij meeRequiem19 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:51:
[...]
Dus aub niet te gemeen tegen me doen, ik deel graag m'n kennis
+1 #thatwouldbegreataveenhuysen schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:09:
[...]
Lijkt me wel een prima plan en dan via teamspeak!Sign me up.
@Qwaribo:
Zo zitten we berichten uit te wisselen op het AC forum en dan treffen we elkaar hier weer
LoL, tot op de duizendste gelijk, dat verzin je toch niet
Vandaag weer niet gereden, beetje crazy last 24 hours, maar looks like dat 'k in ieder geval weer voor paar maanden werk heb vanaf april. #pokke-crisis/bezuinigingen
Wel beter dat we nu wat langer dan een weekje hebben voor de TimeTrials btw, heb 'k wel nodig
Heb ook goede vriend van me (patrick86) aangestoken met AC-virus
(heeft direct een G27 opgehaald
Met hem heeel veel Forza gespeeld, toen waren we echt aan elkaar gewaagd, ben benieuwd
hoe 't met AC gaat, steile leercurve in vergelijking met Forza viel em eerst beetje tegen,
maar komt vast goed.
Fraai ook deze vier.....
6 aveenhuijsen Dreetje 01:45.014 +2.891 (none) 2014-03-05
7 koenvand40 koenvand40 01:45.050 +2.927 (none) 2014-03-05
8 hirzo85 HirzoSchuurman 01:45.082 +2.959 (none) 2014-03-05
8 Tortelli RudyW 01:45.082 +2.959 (none) 2014-03-06
Ik kan die setup niet downloaden, ze accepteren mijn account daar niet de hele tijd. Zucht.
DAMAGE schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 23:37:
Ik kan die setup niet downloaden, ze accepteren mijn account daar niet de hele tijd. Zucht.
plek 6 t/m 11 > 2 tiendeaveenhuysen schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 23:23:
Fraai ook deze vier.....
---------------------------------------------------
Wat gaat er niet goed dan DAMAGE?
Als ik het me goed herinner is het registreren en bevestigen via email en klaar is DAMAGE.
Anders password resetten misschien?
Edit: je bedoeld setup voor T125 op Nurburgring right?
Heb em ff geupload naar m'n eigen domein, kan je em daar in ieder geval wegplukken.
--------------------------------------------------------
Is er hier iemand handig met database o.i.d. maken?
Ben zelf bezig met pagina waar ik in de -nabije- toekomst m'n skins netjes/overzichtelijk kan aanbieden voor download, dus heb al begin gemaakt met pagina voor AC maken > click (bijna klaar voor download die eerste skin, komend weekend wel klaar)
Kan wat mij betreft ook prima een database bij op waar we setups kunnen up-en downloaden en dan bijv. verschillende categorieën, voor bijv. hotlap/race etc.
Heb zelf alleen te weinig kennis op dat gebied.
Schrijf m'n website nog oldskool in kladblok in HTML met beetje basiskennis wat ik jaaaaaaren geleden ooit op de Havo met informatica heb geleerd, en nog opmaak met tabellen enzo
Komt er steeds niet van om in CSS etc. te verdiepen.
Maar dus geen idee hoe je een handige, user friendly setup-database zou moeten maken...
[ Voor 51% gewijzigd door BeetjeVreemd op 07-03-2014 00:43 ]
Het spel is overigens nu met 33% korting in de Steam store
Ga 'k em nog een keer kopen
lol
@Hirzoschuurman door de tip van jou ben ik hier! Nederlandse AC community leek mij wel leuk! Ik moet alleen nog even goed oefenen om bij jullie tijden te komen.
Een ronde zonder van de baan af te gaan of te spinnen vind ik al lastig. Moet de feeling ervoor krijgen, maar komt vanzelf.
Een ronde zonder van de baan af te gaan of te spinnen vind ik al lastig. Moet de feeling ervoor krijgen, maar komt vanzelf.
Net behoorlijk wat van mijn tijd weten af te snoepen. Sta nu op de 6e plek. Nog 5 tiende naar de 5de plek van Dracuu. Dat gaat we wel lukken. Ik weet goed waar ik nog wat laat liggen.
Ik heb het al eerder voorbij zien komen in deze thread, maar ik stem voor een aantal strafkilo's voor Requim. Niet te halen die tijd
Ik heb het al eerder voorbij zien komen in deze thread, maar ik stem voor een aantal strafkilo's voor Requim. Niet te halen die tijd
Had ik in het begin ook, totdat ik erachter kwam dat mijn instellingen voor mijn stuur helemaal verkeerd stondenQwaribo schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:43:
@Hirzoschuurman door de tip van jou ben ik hier! Nederlandse AC community leek mij wel leuk! Ik moet alleen nog even goed oefenen om bij jullie tijden te komen.

Wat stond er bij jou fout?Bastard schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:09:
[...]
Had ik in het begin ook, totdat ik erachter kwam dat mijn instellingen voor mijn stuur helemaal verkeerd stonden. Als die een beetje goed staan is het goed te doen om met een redelijk tempo te rijden zonder te crashen.
Zo'n beetje alles: Snelheidsafhankelijke stuuractie stond aan waardoor ik vanaf 5 km/u maximaal 90 graden kon sturen, demping stond te hoog, gain te laag en de graden rotatie van het stuur stond op 900. Dit combineren zorgde er zo ongeveer voor dat ik geen enkele uitbrekende achterkant kon opvangen en daardoor stond ik altijd verkeerd om op de baan.
Ook nog maar eens de Time Trial meegedaan. Helaas moet ik teveel rondes rijden om überhaupt de baan een beetje te leren kennen. Sta nu net geen laatste.
Wat is de snelste manier om de basiskennis van de baan op te doen. Gewoon rondjes rijden, eerst filmpjes van andere te kijken of misschien gewoon een "plattegrond" goed te bestuderen?
Rij zelf met een Driving Force GT iemand anders hier die daar ook mee rijdt?
Wat is de snelste manier om de basiskennis van de baan op te doen. Gewoon rondjes rijden, eerst filmpjes van andere te kijken of misschien gewoon een "plattegrond" goed te bestuderen?
Ik ken de meeste banen uit voorgaande race sims en ik kon redelijk ver met deze kennis. Ik denk dat het daarom van belang is dat je gewoon uren maakt om snel te worden. Naast baankennis is ook de controle over de auto erg belangrijk. Ook alleen het maken van uren kan je deze kennis geven._A3 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 19:25:
Ook nog maar eens de Time Trial meegedaan. Helaas moet ik teveel rondes rijden om überhaupt de baan een beetje te leren kennen. Sta nu net geen laatste.
Je kunt veel leren door filmpjes van anderen te bekijken. Ik begin hierbij altijd met het noteren van de verschillende bochten en welke versnelling over het algemeen in deze bochten worden gebruikt.
Op deze manier heb ik met de lotus challenge op de Nurnberg GP track vandaag nog een boel tijd kunnen winnen door dit te doen bij de replay van Requim.
Gewoon veel rijden en de rempunten uit je hoofd leren. Remborden, curbstones, bruggen of bandensporen gebruik ik meestal als referentie.
Het is natuurlijk wel auto afhankelijk, maar ken je een baan op een gegeven moment goed met 1 auto ben je ook met andere auto's vaak vrij snel op een acceptabele rondetijd.
Daarna is het een kwestie van andere lijnen proberen, voorkomen dat je te hard rij (slow in, fast out!) en filmpjes van snellere rijders bekijken.
Het is natuurlijk wel auto afhankelijk, maar ken je een baan op een gegeven moment goed met 1 auto ben je ook met andere auto's vaak vrij snel op een acceptabele rondetijd.
Daarna is het een kwestie van andere lijnen proberen, voorkomen dat je te hard rij (slow in, fast out!) en filmpjes van snellere rijders bekijken.
[ Voor 19% gewijzigd door Tortelli op 07-03-2014 19:41 ]
Volgens mij redelijk standaard toch, dus zal in ieder geval wel redelijk in de buurt van goed zitten (ik zie in ieder geval geen snelheidsafhankelijke factor aan staan en de demping staat ook uit). Maar gezien ik met een DFGT rondhobbel is het wel een beetje lastig vergelijkenDacuuu schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 19:19:
Ik heb het zo staan met de G27, Dit kan beter?
[afbeelding]
[afbeelding]
Overigens vind ik de ai wel een enorme toevoeging voor het leren van circuits, ze rijden dan wellicht een beetje vreemd maar je hebt wel een referentiekader voor rempunten en rondetijden.
[ Voor 22% gewijzigd door Bastard op 07-03-2014 21:11 ]
Kan me niet voorstellen dat je met die settings geen enorme last heb van massive FFB clipping.Dacuuu schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 19:19:
Ik heb het zo staan met de G27, Dit kan beter?
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb zelf die artifical kerb-, road- en slip effects op 0% en gain nu op 85% met 5% damping, en dan zie ik soms al sneller dan me lief is ffb clipping (gebruik pedals app).
Bedoel je het schudden van het stuur, wanneer ik een klein tikje geef en ik laat mijn stuur los. Gaat het stuur steeds harder slaanHirzoSchuurman schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 21:10:
[...]
Kan me niet voorstellen dat je met die settings geen enorme last heb van massive FFB clipping.
[video]
Ik heb zelf die artifical kerb-, road- en slip effects op 0% en gain nu op 85% met 5% damping, en dan zie ik soms al sneller dan me lief is ffb clipping (gebruik pedals app).
Edit: De settings van jou voel ik heel wat minder schudden en denken de buren niet dat ik in het beton aan het hakken ben.
[ Voor 9% gewijzigd door Dacuuu op 07-03-2014 22:36 ]
Dit topic is gesloten.